Orrdíszek, rogyásig

  2008. január 18. - Péter Anna Címkék: dizájn mexikó 2008

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Célszerszám a sivatagban
2008-04-03 17:00:00

Emberem Tunéziában volt forgatni és szerencsére nem volt ideje bazári csecsebecsét keresni, egy jó kis

A tuningparádé legfigyelemreméltóbb járgánya
2008-03-25 11:00:00

  A rendezvényt három napig elviselő Angélának szobrot kell emelnünk- gondoltam a tuningshow női wc-jében. A

A legpengébb felni választás 2. menet
2008-03-23 09:23:00

  Közkívánatra tartunk egy második fordulót, elsősorban az olvasók javaslataiból. A gyári felnik

Nem Photoshop!
2008-03-21 18:00:00

Általánosban még a farmeremre is képes voltam szmájlimatricákat ragasztgatni, annyira hülye voltam a

Most, hogy egy platformra épül Mondeo és Jaguar, a gyártók elkezdtek nagy arccal identitást hirdetni. Egyre nagyobbra nőnek az emblémák, a Mazda CX-7 mintha már kicsit nevetséges is lenne a bagolyleveses tányérral az arcán.

1934-es LaSalle orrdísze
Fotók: Ricardo Contreras

Az első autók hűtőkupakját díszítő kisplasztikák is mindig a kor hangulatát követték, sohasem az öncélú művészkedésről szóltak, az orrdíszek nagy része a kor leglenyűgözőbb technológiáját imitálja. A harmincas években a mozdonyok, a negyvenes-ötvenes években repülők és rakéták foglalkoztatták az embereket, ezek a motívumok kerültek a hétköznapi járművekre is.

A Mexikóvárosi Autómúzeumban álló összes Buick, Cadillac, Chevrolet, Chrysler, Ford, Hudson, Kaiser, Lincoln, Mercury, Nash, Plymouth, Pontiac és Studebaker orrdíszei is mind ezt a logikát követték. Az alapformák sokszor stilizáltan, egy nőalak formájával egyesítve jelentek meg. Az orrdíszek nem feltétlenül egyeztek meg a gépjármű gyártójának logójával, azonos időszakban különböző márkák típusai nagyon hasonló orrdíszekkel vonultak.

1949-es Cadillac orrdísze

A Cadillac a harmincas-ötvenes évek között kitartott a hol szárnyas, hol stilizált, de lehetőleg félmeztelen nőalak mellett. Az orrdísz párhuzamosan futott a mai Cadillacek logójával, a koszorúval keretezett címerrel.

Dodge orrdísze

A Dodge a kezdetekben az alapítók hatágú csillagba foglalt monogrammját, majd a harmincas évektől a kosfejet és a szárnyakat kombinálja.

A kos az ötvenes években kezdett kiemelkedni a motorháztetőből, 1976 és 1993 között a Chryslerrel közösen használták az ötágú csillagot, a Pentastart. A kos feje 1993-ban lapult le végleg a Dodge-ok hűtőjére, pont, mint a Jaguar.

1936-os Ford orrdísze

A Ford 1912 óta szinte változatlan formában használja ovális, kék logóját. A logóval párhuzamosan, vagy attól függetlenül használt orrdíszek a kor divatját követték, vagy modellekhez kötődtek. Az agár a V8-as motorhoz, a vágtázó ló a Mustanghoz.

A Chevrolet csokornyakkendőjét a legenda szerint az alapító William Durant látta meg 1913-ban egy párizsi hotel tapétájában, ami sokszor az aktuális divatot követő orrdíszen is megjelent.

1932-es Chrysler szarvasforma orrdísze

Zavaros logói mellett a Chrysler vonultatta fel a leglátványosabb és legváltozatosabb orrdíszeket nagy, szögletes acélmadarak, repülők és szarvasok képében, mindig az aktuális divathoz igazodva. 1963-ban, a Robert Stanley tervezte ötágú csillag teremtett rendet az évente változó Chrysler logók között. A csillag a kilencvenes évekig orrdíszként is működött.

A vonatmotívumot a Pontiac art deco indiánfeje stilizálja a legszebben, 1956-ig különböző változtatásokkal, de kitartottak mellette, onnantól a ma is aktuális, vörös nyílhegyet ábrázoló márkajelzést használják.

1948-as Pontiac orrdísze

Az 1945 és 1955 között működő Kaiser-Frazer végtelen egyszerűséggel egy madárra hajazó vadászgépet fektetett Manhattan modelljére. 1950-ben a Studebaker a Championon elment egészen egy működő propeller autóra applikálásáig. Az autókat 1897 óta gyártó cég 1945-ben, a Packardba fúzionálásával megszűnt, ahogy mára az orrdíszek is. Nem felelnek meg sem a költséghatékony gyártás, sem pedig a gyalogosvédelem szabályainak.

Propeller egy 1950-es Studebaker orrán

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr37301723

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Karpathy · http://artofmax.com/ 2008.01.18. 20:28:24

Ohh... az enyimen is lesz egy whippet. Muszáj.

A Hispano-Suizáéra emléxel, dottore? ;)

Karpathy · http://artofmax.com/ 2008.01.18. 20:30:09

Nahát, ez Anna volt, most látom:)

Ez valami munkamegosztás; szépészet Anna, extrémitások Doki? :D

_murci_ 2008.01.18. 20:31:10

a Pontiac mindent visz, egyszerűen vadállat
igazi mozdony beütés-nyíllal

klarky 2008.01.18. 20:34:46

Ha már logó és Mustang... Láttátok már a Legenda vagyok című filmet? Az első jelenet rögtön az, hogy Will Smith egy tűzpiros Shelby GT500-al rongyol a tök üres városban. Impozáns látvány...

ommm 2008.01.18. 20:51:43

megszűnnek/eltűnnek mint minden értelmetlen gyönyörű dolog ebből az egyenplasztik világból.

ideírhatom, hogy basszameg?

a képek jók, jó lesz ez.

ommm 2008.01.18. 20:52:56

klarky: ja, és mikor hátulról mutatják a snittben, akkor ordít róla, hogy kamu az egész.
tökre, mint valami rosz NFS-klón.

izé 2008.01.18. 20:58:12

Egyre jobban imádom ezt a nőt is! Ez az Anna csinálj még hasonló cikkeket, és még több amcsi autót a belsőségre!

_murci_ 2008.01.18. 21:00:43

nemtudom de azt a filmet én vágigunatkoztam, végigsöröztem, és ettem, aztán elmentem aludni

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.01.18. 21:05:29

Le is tépnék a dizájner f@szát ha mindenféle díszítéssel kezdene el foglalkozni. Csodálatos kor volt mikor az aerodinamika még csak a repülőgépeknél volt, a gyalogosvédelem, meg abból állt, hogy mindenki vigyázott ha jött egy kocsi. Ma már nem lehet ilyesmit csinálni, sajnos.

j 2008.01.18. 21:07:43

Nekem is van néhány orrdíszem:-)
persze csak fényképem,tavaly előtt Prágában jártunk és volt "valami" Bohémian Rally,veterán autók számára,a Ford-os kacsa is megvan.Ott lőttem pár jó képet,de sajnos nem nagyon értek a vetarán autókhoz viszont nagyon jó képeket sikerült lőnöm.

ommm 2008.01.18. 21:09:56

Ricardo Contreras?
új álnév?

klarky 2008.01.18. 21:10:10

ommm: Igazad lehet, alaposan szemügyre veszem. Még nem néztem csak az első 5 percet, de majd keresem a hibákat! 8-)

Amúgy nem is tudom. Egyszerűbb lenne lemodellezni, mint szerezni egyet és simán felvenni???

klarky 2008.01.18. 21:16:49

off

Szent habakuk! Olyan reklámokat nyomnak a tv-ben, hogy Toyota Prius és Volvo XC70! Valamit átaludtam? Felébredt a Pannon Puma? Most akkor tényleg nagy a jólét csak még én nem érzem...

Hol itt a célcsoport?

ommm 2008.01.18. 21:17:06

az egész fűvel felvert New York kamu :)
azon a bevágáson pedig nagyon látszik.
képileg amúgy zsír film, de...hmmm...amerikai.
kiírják a címét te meg tudod a végét.
és különben is, én mindig a zombiknak és Freddy Kruger-nek drukkoltam.

_murci_ 2008.01.18. 21:18:44

klarky: mit?? a romos nyc-t? egy filmért nem fogják szétbarmolni :))
akkor kék vászon meg nincsen ami előtt ennyi ideig mehetne
szabadban meg nem lehet vásznat mögé tenni

camell 2008.01.18. 21:33:49

Hát, igen, azok a szép idők, amikor még a szélcsatornát úri huncutságnak tartották...
Szerintem akkor kezdett kiveszni az egyéniség az autókból, mikor azt komolyan kezdték venni. Én személy szerint boldogan halnék meg, ha egy olyan kos állna bele a homlokomba, miközben átrepülök a szélvédőn.

voripeter 2008.01.18. 21:38:58

Nekem egy "Rubber Duck" kéne. De Mack kamion helyett inkább egy mattfekete Chevy Nován, vagy Chargeren.

klarky 2008.01.18. 21:42:40

_murci_: Több helyen is azt írják a neten (és tv interjút is láttam erről), hogy a jelenetek kedvéért lezárták az utcákat, mert a rendező ehhez ragaszkodott.

pl.:

scifimagazin.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=123&Itemid=2

joco73 · http://indafoto.hu/nethifi/image/376893-a3c4c14d/18551 2008.01.18. 21:44:46

Itt van néhány az említett ordíszek közül.

Bencze Tamás 2008.01.18. 21:45:54

Ott forgatták a fimet és nem studióban volt is belöle balhé de ott csinálták.

Anulu 2008.01.18. 21:54:28

Camell, nálad a pont!
Valami hasonlót akartam én is idekarcolni.

Ommm-nak volt nemrég egy olyasmi megjegyzése, hogy pont azok a dolgok kezdenek eltűnni, amik autóvá tesznek egy autót.Az orrdíszek is így jártak..

10 év múlva már első lökhárító sem lesz, mert gázolásnál sérülést okozhat emiatt kötelező lesz majd egy 40 centi vastag zselétömböt applikálni minden verdára.

Vagy eszembe jutott mégjobb: mi lenne, ha gázolásnál minden orrdíszből egy mini-légzsák pattanna elő? Vagy síkosító :)

Pal85 2008.01.18. 21:58:30

Ha sokáig nézem a Pontiac orrdíszt, akkor látom hogy megy. Mit megy száguld. Szerintem ez a világ leggyorsabb orrdísze.
Ja, amúgy jó ez a cikk, eddig is jó volt.
Üdv.

Karpathy · http://artofmax.com/ 2008.01.18. 22:22:07

Ja a légellenállás :)
Ami ugye a cw és a homlokfelület szorzata. Salamon tökévé simítjuk az autókat, aztán olyan formaterveket készítünk (hál'Istennek mintha ez elmúlófélben lenne), amelyeknek a fejterét egyetlen módon tudjuk megokolni, ti. hogy cilinderben is be lehet ülni.
Remek.

A gyalogosvédelmet megértem, de például hogyha a repülőgépen azért nem kapok ejtőernyőt, mert a gépeket inkább úgymond tökéletes állapotban tartják, akkor gondolkozhatnánk biztonságos gyalogátkelőkben, az autós okításában vagy mittudoménmiben is ahelyett hogy betiltjuk mondjuk a bukólámpát - amit egyébként egy olyan szabály miatt tartunk folyton nyitva, ami mellesleg megöli a bicikliseket... áhhh...
:I

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.01.18. 22:25:38

a bukólámpát én is nagyon sajnálom, mindig is olyan kocsiról álmodtam...vagy ami még tetszik az a régi amerikai sztájl ami átfordulós volt, amugy meg olyan volt mint a hűtőrács...na az volt még vad...

Antonov_225_Mriya 2008.01.18. 22:26:20

Udvozlet!
Tud vki esetleg par fotot feltolteni errol a vilag legnagyobb repulogeperol?Allitolag holnap reggel szall fel a Ferihegyrol. Indafoto? (Persze az esemenyrol, esetleg video))


Ja, a gep: Antonov 225 Mriya

Bocs, off voltam..., de azert elore is koszi!

sima 2008.01.18. 22:33:01

anna,
köszönet, s hála a posztért!
voripeter,
neked meg a kacsás oldalért!
már csak egy sört innék ma este :]

voripeter 2008.01.18. 22:36:53

_murci_: Igen! Pont ilyenre. Még a mattfeketéről is hajlandó vagyok lemondani:) A halálfej-matrica meg amúgy se kéne.

ommm 2008.01.18. 23:16:02

An225 take off. a zene szar a gép nagyszerű

youtube.com/watch?v=SO-YLIj_xwo

Pal85 2008.01.18. 23:38:22

Hogy a túróba nem esik le egy ekkora dőg. Elképesztő.
A bukólámpára kellene valami jó megoldás ami úgysem lesz. Mert már az is jó lenne ha mondjuk elég lenne csak helyzetjelzőt égetni nappal és akor bent maradhatna a bukó. És így lenne értelme, mert elég gáz, hogy fényes nappal kint kell lennie a két tanyérnek. De megértem a fényeskedés fontosságát, csak ne ragaszkodnának a tompítotthoz. Szerintem nem is veszélyes, mert városon belül úgy sincs nyitva (általában). Tök jó lenne új típusokon is látni bukólámpát.

madbalee 2008.01.19. 00:52:31

At indián Rolls royce orrdíszt javasolnám mint érdekes cuccot, valamint a Bentley szárnyakat:

indafoto.hu/madbalee/image/356741-24d04629/17381

indafoto.hu/madbalee/image/356749-a72c1010/17381

AP (törölt) 2008.01.19. 00:59:06

Láttátok már a Miura bukólámpáját nyitva?
szemből ok, de oldalról? bahhh

Ciri 2008.01.19. 04:24:01

Csak nem?? Egy autós blogon végre autókról van szó, amiben konkrétumok,számok,adatok is vannak??
És ezt ráadásul Annától??

Csak így tovább ! De komolyan!

mattmetal 2008.01.19. 04:42:22

Ap-nek: A Miura bukólámpa gyönyörű, pont olyan szép, mint a 928-é (gyk.:Porsche)

Király a cikk Anna, csak a Rolls Emily-ét hiányolom (mert tudtommal a mai napig egyedi gyártású darabokról van szó).

És a propeller az magyarul légcsavar vagy sróf (nem fontos, csak a repszerelő fülemet báncsa).

camell 2008.01.19. 08:23:29

Pal85: szerintem ugyanazért, amiért a helikopter. Annyira ronda, hogy még a Föld i ellöki magától... ;)

ommm 2008.01.19. 09:06:08

az An225 formáját azért javarészt a Buran (a soha úrt nem látott űrreepülőgép) is adta, legalább annyira, mint az aerodinamika. de tényleg szép darab :)

ommm 2008.01.19. 09:07:16

űrt, fenébe is, nem úrt....

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2008.01.19. 10:24:56

Sziasztok
Valaki írta, hogy légelenállás miatt van a dolog, le is írt egy képletet, ami félig igaz is. A légellenállás a légellenállás tényezőzek, a közeg sűrűségének a felének, a sebesség négyzetének, és az áramlás irányában vett felületnek a szorzata. A levegő sűrűsége, régen is ugyanekkora volt, mint ma, magasabban, melgebb időpen persze kisebb, de ez lényegtelen kocsik szempontjából. A régebbi időkhöz képest a sebesség viszont elég nagyot ugrott, és láthatjuk, hogy ez a képletünkben négyzetesen szerepel. Tehát ahol csökkenteni, vagy tartani tudjuk az ellenállást, így a fogyasztást is, az a homlokfelület és az ellenállástényező, amik viszont csak első hatványon vannak. A 20. század elején tehét nem csak az volt a helyzet, hogy nem volt szélcsatornájuk, hanem mivel nem mentek az autók ilyen sebességgel, lényegtelen volt, hogy milyen az alakja. Ha egy régi egyedi sebességirekord döntögető autót megnéztek, hát voltak érdekes formák, nem is volt rajtuk arasznyi szobor.

Mostly Harmless 2008.01.19. 10:54:34

a Dávid-csillagot figyeltétek a '29-es Dodge jelvényében?

(egy apró megjegyzés Annának: a monogram egy m. illetve technikailag kettő, de az egyik a szó elején van, a másik a végén. tehát összesen nem három)

BG 2008.01.19. 11:01:18

Emlékeim szerint a Buran egyszer repült az űrben, távirányítással, ember nélkül.

austinpowers 2008.01.19. 11:39:23

Gyönyörűek! :-)
Kár hogy ma ilyet már nem...

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.01.19. 11:40:36

hogy húzhatta az a hatalmas propeller izomból azt a két tonnás monstrumot ((:

kina 2008.01.19. 11:52:39

Anna: érdekes hogy a decathlonban láttalak amikor állitolag mehíkóban vagy :D

kina1.atw.hu/peter_anna_adecathlonban.jpg

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.01.19. 12:00:29

kár hogy a Hispano Suiza orrdísze nem került be, azok is nagyon szépek voltak

northstargallery.com/cars/aaaa54web.jpg

Begérke 2008.01.19. 12:11:34

És a kocsikról nem lesznek képek?

McMester 2008.01.19. 13:17:23

Ezek voltak a jók!

Szab 2008.01.19. 13:58:58

spirit of extasy a legerosebb egyeniseg aki nem tudja mire gondolok azon majd rohogok kesobb

klarky 2008.01.19. 15:15:31

mattmetal: volt Rolls és Spirit of Ecstasy is!

Emily? Az mi az?

szalma 2008.01.19. 17:39:40

meg lehetne oldani a bukólámpát, egy egyszerű kis beruházással. nappali világítással, nappali menetjelzőlámpa azt hiszem a pontos neve. az én autómon is van, bár én külön reendeltem a hellától. másik előnye hogy bent nem világít semmi, valamint ha ráadod a gyújtást, rögtön bekapcsol, ha felkapcsolod a lámpát, a nappalis elalszik. tök sirály:D

Pal85 2008.01.19. 18:10:14

Külön tettél két lámpatestet a kocsi elejére, vagy bele tették valamelyik meglévő foglalatba. Csak azért mert rákeresve a neten csak jogszablyokat hoz ki, mást nem nagyon. Tehát már lehet tompított helyett menetjelző lámpát használni. De ennek mekkora fényerejünek kell lennie. Mi van ha van akkor ha van a bukó melett (alatt) a lökhárítóban gyári helyzetjelző/reflektor páros? Elég mennia a helyzetjelzőnek? Ez így túl szép lenne. ):

Pal85 2008.01.19. 18:12:31

"Mi van ha van akkor ha van". (: Bocsi.
Ezt kicsit túl fogalmaztam.

Boogie Man 2008.01.19. 19:26:53

Ez a gyalogosvédelmes baszkódás az egyik halálom. Faszom a gyalogosvédelembe, ne lépjen elé az a qva gyalogos, oszt meg lesz védve jól. Ha meg olyan hülye volt, hogy mégis elélépett, akkor beszopta.

mattmetal 2008.01.19. 20:22:51

KLARKY-nak: Úgy tudom a Spirit or Extasy egy nőalak, akinek a neve Emily. Hogy ez hivatalos-e vagy vmi zsargon azt nem tudom, de hogy szaklapban olvastan vha, az biztos.

cv 2008.01.19. 20:24:45

Boogie Man:
Te ezt komolyan gondolod?
Mi van akkor, ha pl. a gyalogos szabályosan megy, és mégis elcsapja egy y agyatlan autós? Hülye.
Bocs.

mattmetal 2008.01.19. 20:30:39

Ja, és a mai napig a Rolls gyárban ötvösöket alkalmaznak Emily előállítása céljából, akik miután kiöntötték a szobrot, az öntőformát összetörik és kezdik az újat faragni. Mivel kézi gyártásban nincs két egyforma munkadarab, minden szobor egyedi (és méregdrága).
Nem véletlen húzza be őket az automatika az újabb típusokon.

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.01.19. 21:49:31

Rákosi elvtárs páncélozott Zisz-ének (Ko''zleked ési Múzeum) menetirányra mero''legesen elhelyezett, krómba foglalt vo''ro''s u''vegcsillagáról meg hogy a fenében nem esett szó?
Ja, a gazdag arab, ha a feleségének veszi a Rolls Royce-ot, akkor Emily térdel.
A voo''ro''s csillagot viszont senki nem kényszerítheti térdre. Nem, amíg Fidel él.

Tomcat14 2008.01.19. 22:08:27

ommm! Haha! Ezt buktad! A Buran (magyarul hóvihar) akármilyen meglepő járt az űrben, igaz legénység nélkül, sőt összesen 4 db építését tervezték, a második példány 90-95 %-os állapotban lett félbehagyva, a harmadik csak 20-30%, a negyedik nem valósult meg! Az An-225 pedig a Buran szállítógépeként funkcionált volna, ugyanúgy mint a NASA Boeing 747-ese.

Boogie Man 2008.01.19. 22:32:15

cv 2008.01.19. 20:24:45
Boogie Man:
Te ezt komolyan gondolod?
Mi van akkor, ha pl. a gyalogos szabályosan megy, és mégis elcsapja egy y agyatlan autós? Hülye.
Bocs.

Akkor?
Rábaszott.

cv 2008.01.20. 12:07:40

Boogie Man:
Bocs, Boogie Man, azt hiszed, vicces vagy?

Mi van akkor, ha valakinek a fejére esik egy tégla? Rábaszik.
Mi van, ha kirabolják a Deák téren, fényes nappal? Rábaszik.
Mi lesz, ha elfogy a kőolaj? Rábaszunk.
Mi lesz, ha elfogy az oxigén?

Mi lenne, ha azokat a dolgokat, amiken lehet változtani, amitől nem muszáj rábaszni, azokat úgy is csinálnák meg az emberek?

Olvasd el azt a TC-os cikket, amiben a hatszáz kilós negyven éves sportkocsikat siratja el a szerző. Vérzik a szive, de elsiratja.

Inkább kilépek, nem erre való egy szép blog.

Rocko- 2008.01.20. 12:16:08

cv 2008.01.19. 20:24:45
"Mi van akkor, ha pl. a gyalogos szabályosan megy, és mégis elcsapja egy y agyatlan autós?"
akkor azt hiszem nem az autóval, hanem a sofőrrel van a hiba.

Boogie Man 2008.01.20. 13:01:21

cv, egyáltalán nem vicceltem. És amiket felsoroltál, azokkal pontosan így van. Ha így járt, rábaszott. Legközelebb majd jobban vigyáz. Vagy szerencséje lesz. Vagy mindkettő. Vagy egyik sem, és legközelebb is rábaszik.

cv 2008.01.20. 15:48:40

Rocko- : A gyalogosnak nem az a nem mindegy, hogy kivel van a hiba, hanem az kell neki, hogy ha nekimegy másfél tonna hatvannal, akkor felnyársalják-e, vagy túléli. És erre jó, az, ha ninsc orrdísz. Hiába szép. Mert tényleg szép.

Boogie Man: Értsd meg végre, megy az anyád a zebrán, jön kovácsúr a szuzukijával, elmélázik, negyvennel elcsapja. Túléli. Két hónap múlva megy a zebrán, jön az amcsi autók szerelmese, nyolcvannal krúzol a kéttonnás vasával, elmélázik, elcsapja. A gyalogos meghal. Nincs több rábaszás. Meghalás van. Tényleg szépek a nagy vasak. Meg - ahogy Bacsó írja a Tanú-ban: "...szép ilyankor ősszel a temető."

alecwolf · http://autohistory.blog.hu 2008.01.20. 16:30:11

Kiss helyesbítés:
A Studebaker 1966-ban szűnt meg, nem '45-ben

Rocko- 2008.01.20. 17:21:25

cv 2008.01.20. 15:48:40
ha valakibe belemegy 1,5 tonna hatvannal, akkor az orrdísz ide vagy oda, nem egy lényeges eleme. ennyi erővel az autókat körbe kéne párnázni, hogy a gyalognak ne legyen baja. még mindig nem hiszem, h az autóval van a baj. pl. hiába szorít le egy BMW-s, arról a kocsi nem tehet. max a tulaja.

PepeXVI 2008.01.20. 18:11:03

Én le fogok szokni a Totalcar olvasásáról. Komolyan. Irtóra tudnám értékelni Péter Anna cikkeit, ha mellette színvonalas autóteszteket olvashatnék.
Így viszont mindig csalódok, mikor új cikket látok. Szerintem a színvonal iszonyúan elkezdett esni, és néha már kimondottan irritál az oldal olvasása. Pedig kedvenc napi időtöltésem volt a totalcar/totalbike netes olvasgatása.
Több cikket, több kreativitást, kevesebb fikázást kérek!
egy hűséges (ex-)olvasó

cv 2008.01.20. 19:19:50

Rocko- :
Szia, egyre jobban esik Veled a duma! :) Mondjuk távolodunk elfele a témától, de szerintem ez nem baj.

Szóval:
Sokszor olvashattuk, hogy így harapja az aszfaltot, úgy négyszáz lóerős. Szerinted nem az autógyárak nyomják bele az embereket ebbe a lázba? Nekem most egy 113 lovas verdám van, pedig kilencven-száz közöttit kerestem. (Használtan vettem). Egyértelmű, hogy hetvennel megyek, ahol az előzővel hatvannal mentem (az 71 LE volt). Hova? Minek? A gazdagék megveszik a bármit, csak nagy legyen, de legfőképp erős. Vezetési tudás nyista. Kinek kell a SUV? Mert akinek tényleg, annak nincs pénze rá. Mért ilyenekre költik az emberek a pénzüket? Mikor vettek utoljára színházjegyet? Na de mindegy, nem sírok tovább, szerintem Te is tudod, hogy ez az egész fogyasztói társadalom miről szól. És ha már drabál BMW-t csinálnak, legalább megpróbálják csökkenteni a károkozó képességék, akár körbepárnázással. Csinálják is meg! Ha ezerötszáz gyalaogos közül egy azért úszta meg, mert nem volt orrdísz, de Te annak az egynek a fia vagy, akkor megérte, nem?

Üdv, cv

Rocko- 2008.01.20. 21:44:20

értem, h miről beszélsz, de nem itt van a lényeg. hanem ha az ember fia vesz valamit, akkor tudja is használni. hiába nincs orrdísz meg anyám kínja, ha úgyis embert ölnek vele. ennyi erővel a kocka autókat is be kéen tiltani, mert nem íveltre, puhára esnek az emberek. mondom: fő a jó söfőr. ezt me ga hatóságnak kell kontrollálni. de ez már egy másik téma. ;)
jó éjt.

cv 2008.01.21. 09:33:43

Ha egy puska van a színpadon az el is fog dördülni. A világ az entrópia felé halad. Mindenki lusta.

No várjunk csak! Ihol egy hasonlat: Nem kéne 220 (230) volt a falba, mert a 110 is meg tudja hajtani a turmixgépet meg a kenyérpirítót. Sőt valószínűleg a 48 volt is tudná, csak ahhoz máshogy kellene a cuccokat tervezni. De akkor nem b@szna agyon senkit az áram. Nosza, tegyünk ellene valamit! Találjuk fel a kettős érintésvédelmet (=légzsák, orrdísztelenség). Azóta mindenki sokkal nemtörődömebb módon bánik az elektromos cuccokkal, mintha csupasz vezetéken jönne a delej. Pedig az mennyivel szebb! Jó, persze, a vezeték nem szebb, de egy régi, szigetelés nélküli ventillátor szép, nem?

...hm... milyen szép szó: nemtörődömebb... nem? :)

Te, figyeled, már csak mi posztolunk itt... :D :D :D

szia,
cv

Kifordított kacagány 2008.01.21. 09:47:45

én még nem láttam gyalogost szabályosan menni. valaki más?

attól, hogy hülye szabályokat hoznak azért, hogy megvédjék az embereket, attól azok még nem fognak megtanulni felelősséggel gondolkodni. se gyalogosan se autóban. pedig az lenne talán a leghatékonyabb módja a halálesetek elkerülésének, nem pedig a burokba zárás.

cv 2008.01.21. 17:55:23

Kacagány:
Értem, miről beszélsz- Tényleg jó lenne, ha az emberek felelősséggel gondolkodnának. De nem teszik. És nem nagyon változtathatóak meg. Sajnos. Viszont ugye azt, hogy hülye szabály, nem arra érted, hogy az autó elején mondjuk gyűrődőzóna legyen bivalyszarv helyett?

hitevesztett 2008.01.22. 07:17:43

Érdektelen, ócska cikkek egy amúgy nagy multú oldalon, ez a TOTALCAR ma...

Rocko- 2008.02.03. 10:01:19

haha, nekem tetszett a múzeumos cikk.

El Gato 2008.02.03. 11:54:45

Muchas gracias senorita! Son muy hermosos los coches.
süti beállítások módosítása