Min úszik a Citroen?

  2007. december 18. - Péter Anna

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Célszerszám a sivatagban
2008-04-03 17:00:00

Emberem Tunéziában volt forgatni és szerencsére nem volt ideje bazári csecsebecsét keresni, egy jó kis

A tuningparádé legfigyelemreméltóbb járgánya
2008-03-25 11:00:00

  A rendezvényt három napig elviselő Angélának szobrot kell emelnünk- gondoltam a tuningshow női wc-jében. A

A legpengébb felni választás 2. menet
2008-03-23 09:23:00

  Közkívánatra tartunk egy második fordulót, elsősorban az olvasók javaslataiból. A gyári felnik

Nem Photoshop!
2008-03-21 18:00:00

Általánosban még a farmeremre is képes voltam szmájlimatricákat ragasztgatni, annyira hülye voltam a

 

Odaállok egy láthatóan donor BX mellé, aztán elállok mellőle. A kutyámat se kötném egy oszlásnak indult társa mellé, házikedvenc-rangra emelt autóm kezdi tönkretenni az életemet. Bezárom, és a lapigazgatónkra gondolok, aki a W126 SEC, mint lélekpusztító tényező címmel szokott rövid előadásokat tartani. Tudja, volt neki, de eladta.

 

Mielőtt bemennék a szerelőműhelybe, még kicsit téblábolok előtte, megbomlott elmém esélyeit fontolgatom. Mindegy, ha már idáig eljöttem, muszáj leszek vele hidrogömböket értelmezni.

 

A garázsban középen fekszik egy fehér BX, a falon kimúlt társairól leszerelt típusjelzések sorakoznak. Hangulatos a kis siratófal, fényképezésével tudom húzni az időt mielőtt a tárgyra térnénk, de nincs menekvés, Tamás hozza a fémlabdákat.

 

 

A hidropneumatikus rugózás a fémgömbökben történik. Ezekben a labdákban mozog a gumimembránnal elválasztott, nagynyomású nitrogéngáz (felül) és a hidraulikaolaj (alul, meg az autóban másfelé). A gáz a rugó, az nyomódik össze, az olaj fémrúdként közvetíti ezt a mozgást a lengéscsillapítónak, ami igazából egy fojtás a gömb alján. A gömb a DS-ben, SM-ben és a CX kombi hátuljában még szétszedhető volt, így az idővel elfáradó és átszakadó membránt ki lehetett cserélni. Ez a gömb már a BX-ben is egybe van öntve, egy komplett gömb 12000 forint. Az előző megoldás olcsóbb fenntartást tett lehetővé, de az otthon, olcsóért szerelt autók nem viszik előre a nemzetgazdaságot, ezért nem maradhatott így örökre. A gömbben mozgó gáz hajlamos szökdösni, a gázok már csak ilyenek, évente érdemes utántölteni. A BX-esek érzésre megmondják, van-e elég gáz, vagy menni kell tölteni, 2000-2500 forintért darabját. A C5-ben és a C6-ban ezzel nem kell foglalkozni, azokat már nem lehet utántölteni, a fent említett nemzetgazdasági okokból.

 

 

Ha a hidraulikaolaj folyik el, az elég kellemetlen, mert hálózaton van a fékrendszerrel és a kormányszervóval. Ismert okokból, elsősorban a fék hiánya okozza a problémát. A rendszerből elfolyó olajra pár érzékelő figyelmeztet, amik egy lámpára kötve jelzik a bajt a sofőrnek, néha akkor is, amikor nincs baj.

 

Lengéscsillapítás nélkül elgurul a BX, sőt, a legmagasabb, szervizállásban három keréken is. Ezt majdnem megnézzük élőben is, de hív a Nati, hamar kéne a bordó csizmája, amit a tc karácsonyi képeslap fotózására kértem el tőle. Mindegy, úgyse hoztam kamerát, meg senkinek sincs kedve a kommentelők szokásos biztonságtechnikai előadásaihoz, így ez a program elmarad.

 

A kendácsolást nem kedveli a hidropneumatika, a tapasztalatok azt mutatják, hogy vízzel, automata váltóolajjal nem érdemes kísérletezni, LHM (Liquide Hydraulique Minéral) való bele. A lelkiismeretes karbantartás ellen csak a gépjármű felgyújtásával lehet tartósan harcolni, ez a hidrós autókra is áll.

 

 

Búcsúzóul még megnézik a kocsim hátsó lökhárítóját, amit egyik este egy terepjáró megtolt és azóta mozog. Egy patent szállt el, nem is lehet visszapattintani, az egy darabig így marad, és együtt örülünk, hogy nem a bringámmal lökött fel.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr12267382

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Béla 2007.12.18. 01:47:44

Én vagyok a legboldogabb hogy végre egy jó cikket írtál. De most tényleg.

Béla 2007.12.18. 01:56:41

Ha már citroen akkor muszáj megosztanom egy fényképet ami a kezemről készült miután csattantam egy citroenben és a kormány a légzsák durranás után stigmálta a kezemet.

kepfeltoltes.hu/view/071218/DSC00116_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

DonGatto 2007.12.18. 02:14:01

A BX jópofa kocsi, ilyet vezettem először életemben, úgy 13-14 éves koromban. Csak aztán apámék eladták, mert kiderült, hogy annyira szét volt rozsdásodva az alja, hogy bármelyik pillanatban kettétörhetett volna.

bervas 2007.12.18. 06:17:23

Anna, kegyed egyre keményebb. Ebbe a cikkbe csak az egészen elvetemült aszott-földes-gépzsírmocsok fanok köthetnek bele :-D

Líraiak a képek és informatív a szöveg. Tetszik.

Taksoft 2007.12.18. 08:49:44

Ezt a technikát a Citroënen kívül alkalmazzák még a Maserati Quattroporte II-ben, néhány Mercedes-Benz hátsó felfüggesztésénél, és pár Rolls-Royce-ban is, a teljesség igénye nélkül.
Aki teheti, autókázzon egy kicsit egy hidropneumatikus Citroënnel, és utána mondjon véleményt a kényelméről.

AzHofi 2007.12.18. 08:56:25

Hogy lehet európai billentyűzeten ezt a szovjet ,,jo'' betűt bevinni (e umlaut Goethe rajongók kedvéért), amivel a szovjet citrojon feliratot is kell írni?

AzHofi 2007.12.18. 08:58:01

De izé, baby, neked nem svédacélod van? Vagy több lovat ülsz?

klarky 2007.12.18. 09:49:00

A BX úgy ahogy van egy katasztrófa. Én abból még épp, jó állapotú példányt nem láttam. Lehet, hogy új korában valami csoda volt, de akkor meg a formája vágta agyon. Teljesen úgy néz ki, mint egy hosszított Samara. El sem hiszem, hogy ez az autó az oly innovatív és divatot diktáló Citroennél megszülethetett.

mbw108 2007.12.18. 10:02:47

klarky:
Ha mai szemmel nézed, minden régi - akár innovatív - autó elavult. az emberek hamar felejtenek - pedig a 80 -as években milyen menő volt a sok fekete műanyag lökhárító, meg a kocka forma... Sok krómozott lökös végezte feketére festve...

klarky 2007.12.18. 10:04:54

Végig olvastam a TC-n lévő Citroenes cikket. Nem akarok kötekedni, de mi lenne ha egyszer befejeznél egy cikket? Tudod, valamivel lezárnád, lenne valami summarize, vagy tanulság, vagy mit tudom én. De ez is, csak úgy lóg a levegőben...

Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2007.12.18. 10:13:05

klarky:
>> Én abból még épp, jó állapotú példányt nem láttam.
a mai totalcar cikkben láthatsz pár jó állapotut :)

klarky 2007.12.18. 10:14:08

mbw108: Azért ezt így nem mondanám. Szerintem egy I-es Golf, egy CRX, egy Audi Quattro (hogy csak egy pár kortársat említsek) nem tűnnek elavultnak vagy uram bocsá cikinek. Ellenben a BX-ről mindíg az jut eszembe, hogy ez az autó rosszkor volt rossz helyen...

vjalle 2007.12.18. 10:18:20

Hello Kuksi!
Latom ott az autom, szerencsere az
LHM tocsa nem latszik alatta :)

AP (törölt) 2007.12.18. 10:28:10

vegyetek húszéves citroent, sok sikert hozzá

Mostly Harmless 2007.12.18. 10:39:19

"A lelkiismeretes karbantartás ellen csak a gépjármű felgyújtásával lehet tartósan harcolni, ez a hidrós autókra is áll."

van ennek a mondatnak valami értelme?

Rocko- 2007.12.18. 11:29:01

nekem tetszik a gép meg a lgérugózás, de az évenkénti rugószervíztól agybajt kapnék. ezért nem kéne.

Lotyó 2007.12.18. 12:04:46

Ha valaki BX-re vágyna.
Nem lesznek gondjai a gömbökkel.
www.brusino.com/downloads/citroen_bx.gif

Jules 2007.12.18. 12:52:08

Rocko!

Embre, épp a hidropneu mibenlétéről szóló bejegyzésbe belekommentelni a 'légrugót', hát bakker, téged sem az eszedér' szerethet, aki valami rejtélyes okból mégis így érez...
Osztán, mondd, motorolajcserére hány évenként jársz, hogy agybajt ne kapj? És lengéscsillapítót hányévente ellenőriztetsz/cserélsz?

Tibi 2007.12.18. 12:56:41

Nekem 7 évig volt BX-em, 11 évesen vettem, évente csak 10-15 e. km-t mentem vele, a gömbök ez idő alatt párszor voltak ellenőrizve, de feltölteni, cserélni soha nem kellett őket. Sokszor hallottam hogy az elektromos rendszer gyenge, de izzócserén kívűl más probléma nem volt. A vége felé az egyik henger kezdte feladni, de megjavítani azt sem kellett, mert apám nemes egyszerűséggel összetörte a kocsit.

Farkas 2007.12.18. 13:05:18

Ilyen a Citroën GS 3 keréken:

youtube.com/watch?v=v9Vp-Y6Ue3w

Sasan 2007.12.18. 13:21:53

Most vettem egy ritka '85-ös bx 19 GT-t!!!
Restaurálni szeretném, mert ez az autó megérdemli!!! Ha valaki tudna segíteni Pécs környékéről, roppant hálás lennék!!!!

Tie 2007.12.18. 14:10:32

A legjobbabb a szétfűrészelt hidrógömb a virágos terítőn. :-DDD

ÜBER! :)

silverghost 2007.12.18. 14:54:19

Sasan:
Keresd fel a BX-fórumot (topic), itt a Totalcar-on.
Örülni fog a társaság, hogy egy GT-t fogsz megmenteni az enyészettől !!

apamacko 2007.12.18. 14:54:48

Igen a forma meg a rozsda !

Persze ! Csak '82 -ben járunk !

Akkor jött ki még a Sierra is ma pedig mindkettő a Young korba lép !
A formát is így ítéld meg sztem mindkettő abszolút újszerű gép volt akkor !

A (motor)technika pedig Peugeot aminek a dieseleit máig elismerik ugye ?

A gyári rozsdavédelem pedig abban a korban még ugye máshol sem állt a helyzet magaslatán !
De szerintem senkinek sem a Citroen az ami először ugrik be a rozsda szóról !

Tycho Brache · http://www.tychobrache.hu 2007.12.18. 15:04:13


Nekem BX 19 TRI-m volt 94 és 96 között. Azóta sem ültem nála kényelmesebb jószágban. Igaz, hogy rengeteget költöttem gázgömbre, LHM-re és ablakemelő-motorra - na meg benzinre - de ennek ellenére máig a legjobb autómnak tartom, és az egyetlen szerethetőnek. Volt azóta Galant, Megane, Astra, Vectra, Vectra, Passat, 9.3, Vectra, Vectra, Vectra, de ez mind csak arra jó, hogy A pontból eljuss B-be.

A BX pedig a Tiéd, a Sajátod, a Drágaszágod!!!

R. Miklós 2007.12.18. 15:19:38

Aki nem fürdött hidraulika olajban, az nem tudja mi a hidropneumatika. Három BX-em, és egy Xantiám volt, mind diesel, egy szívó 1,9, és utána turbo-s BX, majd a Xantia 1,9 turbo. Kb. 300 ekm-t mentem összesen velük. Aki azt mondja, hogy ez a rendszer megbízhatatlan, az nagyot téved. Kevés odafigyeléssel uralni lehet. Persze mindig előfordulhatott kisebb olajfolt, de ezeket azonnal kellett orvosolni. Leginkább a visszafolyó csövek renyhültek el, elrepedtek, és ez okozta a problémát. A fürdés az akkor volt, amikor nem a központi nyomástartó egység visszavezető csövénél szivárgás volt. Többször próbáltuk elhárítani egymás után, perszer aknából. Az egyik alkalommal elfelejtettük a nyomásmentesítést, ez meghozta a keresztséget... Egyébként már nincs Citroenem, de a C5 még ma is érdekelne, ha erre a rendszerre nem telepítették volna rá a megbízhatatlan elektronikát.

rATdrAgOn 2007.12.18. 15:24:35

Hejho!

Hozzatennem, hogy a rozsda '86 elotti peldanyokra jellemzo, utana jott az S2, ami sajnos elvitte az urhajo muszerfalat, viszont hozta a teljes galvanozott karosszeriavedelmet. :)
Ha nem volt torve, nem rohad, ilyen egyszeru. :)

Karbantartas oldalrol a gombocok ellenorzese ugyanolyan rutinfeladat, mint az olajcsere, a fekek ellenorzese, meg az egyebek. :)


A formaja meg tenyleg megosztja az embereket, nekem speciel bejon. Ami gaz veluk, hogy azert 10-15 ev utan elfarad bennuk jopar dolog, nem feltetlenul szerkezi dolgokra celzok, hanem mondjuk a beltere hajlamos szethullani. Az en BX-em 14 volt mikor vettem, most lesz 18, az elmult egy evben magatol hullik szet a belseje. Egyszeruen eloregedtek az anyagok, potlasuk szinte lehetetlen feladat itthon. Nem hinnem, hogy ezzel a tobbi '80-as evekben keszult, kategoriatars vas maskeppen lenne. :)

csiky944 2007.12.18. 16:04:12

Annyiban h egy szétszakadt 2-es Golfhoz könnyebb szerezni kárpitokat,műszerfalat :)

Tycho Brache · http://www.tychobrache.hu 2007.12.18. 16:08:19

Az mitől van, hogy egyszer látom a hozzászólásomat, utána meg eltűnik???

Taksoft 2007.12.18. 16:14:08

AzHofi: Alt-ü(..), majd e betű.

Klarky: Azért azt megnézném, hogy a BX, vagy a Golf I., a Quattro, esetleg a CRX hátsó üléséen utaznál-e 500km-t. Vagy hogy melyikbe raksz több cuccot. Vagy melyik nem rázza ki a lelked a magyar utakon. Egyébként ha szeretnél látni egy jó BX-et, szívesen megmutatom az enyémet.

AP: van akinek kell a kihívás, egy 0km-es Fauvéval nem kunszt közlekedni! :-)

Sasan: keress meg a BX fórumon (google-ből megtalálod), segítünk.

Taksoft 2007.12.18. 16:18:46

rATdrAgOn: nekem mindkettő '86 előtti, de az egyik szinte egyáltalán nem, a másik is csak felületileg rohad pár helyen. Semmi tartó, vagy támasztóelem nem rozsdás. Egyébként igazad van, de inkább '88-tól, illetve '91-től javult sokat a rozsdavédelem. Ha kell valami a beltérhez, keress meg a BX fórumon, megpróbálunk segíteni.

AP (törölt) 2007.12.18. 16:52:39

apamacko: egy Sierra ma is teljesen jól néz ki!
(főleg ha nincs szétrohadva)

tomnemtom 2007.12.18. 16:58:30

Béla : nem kispálya, a kinyíló kormánykárpit művelte, vagy hogy ??
fájt ( hüje kérdés ) ??
:)

Bowden 2007.12.18. 17:09:24

Klarky: amit te nem látsz az nincsen? :-)) Személyes tapasztalatod van esetleg, vagy az egyik másodunkotestvéred apósának a vejének a munkatársa a falujában ismert egy embert, aki látott egyszer egy fickót, hogy befürödt egy szar bx-szel?
Egyébként meg igazad van, ami bonyolult az embernek abba ne vágjon bele. Én sem kedvhiányból nem lettem a NASA-nal programozó. Forma az nem vita téma, nem biztos, hogy szar a tökfőzelék, mert neked nem izlik.

efhábé 2007.12.18. 17:56:28

Kedves Klarky, nyilván ízlésekről nem illik vitatkozni, de azért az I. golf szerinted nem tűnik cikinek, míg a BX igen? Szerintem gondold át ezt, biztosan az I. golfra gondolsz és nem a II.-re? Az I. golf az a süllyesztett hátsó ablakú golf, a bx-re hajazó kocka meg a II. Az I. golf '74-től '84-ig készült, a II. meg '84-től (A BX meg '82-től).
A II. golf meg formára nagyon hasonlít a BX-re, kb. ugyanannyira elavult mindkettőnek a formája.

efhábé 2007.12.18. 18:00:47

Xantia '93-tól van, nem '94-től.

benkoo 2007.12.18. 18:12:34

a göbellenörzés max 10 perc és aki évente nem áldoz 10 percet a kocsija karbantartására az járjon gyalog.Nekem Xm-em van. Soha más nem kéne.Pattogjon a kátyukon az aki hülye. Ja és Diravim is van! Na az meg egyenesen király.....
Se kormányrázás, se kátyú... Csak kényelem és mosoly:)
feszes német futómű... azt a f...-t

benkoo 2007.12.18. 18:16:13

ha jól tudom a golf az a Trabant 602 vagy 603-ból lett(megvették az NSZK-sok az NDK.tól.). A BX?

klarky 2007.12.18. 18:55:33

Taksoft, Bowden, efhábé: Tőkéletesen tisztában vagyok azzal, hogy melyik a Golf I. Az az autó, ami iskolát teremtett, ami új alapokra helyezte a kis és alsóközép kategóriát, az, amelyiket a mai napig másolják (az alapformát persze) a gyárak, ha nagypéldányszámú praktikus autót kell gyártani. A CRX az a kocsi, amit ma szinte mindenki visszasír a Hondától és már a gyár is tudja, hogy ha nagy példányszámú kiskocsit akarnak gyártani oda kell visszanyúlni (az első és másodikra gondolok elsősorban). A quattróról nem is hiszem, hogy ezen a fórumon szót kéne ejteni. Olyan dolgokban volt úttörő (4kerék hajtás személyautóban, elfogadható méretekkel), amiket ma is felhasználnak a gyártók.
Ja és a sporteredmények. Arról ne is beszéljünk... Quattro és a rally megvan???

Hogy látok e jó állapotú BX-et. Nem. És azért nem, mert már BX sem nagyon
van. Kipusztul lassan az összes, ami egy kb. húsz éves modelltől nem túl szép teljesítmény. Nekem a BX kb. úgy van meg az emlékeimben, hogy áll az útszélén leeressztett futóval, remélnytelenül megkopva, utolsókat rugva.

A házunkban lakott egy sofőr, aki még az akkori matavnál dolgozott. Ilyen autóval járt, vadonat új volt, ma is emlékszem HTC-s rendszámmal. Hát nem sokáig járt vele, igen gyorsan túl adott rajta a cég. De nem akarom védeni én az álláspontomat és persze a máséba sem szeretnék belekötni. Szerintem egy krumplinudli volt az az autó se most se a saját korában nem volt egy autótörténeti mérföldkő. És míg a fentebb említett autókat évtizedek mulva is emlegetni fogják, a BX-ról szerintem ezt nem lehet majd elmondani.

Ja, és a tökfőzeléket szeretem 8-)))

AP (törölt) 2007.12.18. 18:59:25

ilyen kihívás nem hiányzik

R19 2007.12.18. 19:08:03

Klarky!

Nem fikázni akarok, de már nem bírom :)
Nem vagyok bx-es, ezt szeretném leszögezni, de van ismerősöm akinek van, szóval láttam már közelről/vezettem is. Tényleg egy jó autó, kényelmes és kurva jó féke van.
Neked lehet más jut róla eszedbe. Nekem pedig a golfról jut más az eszembe, kimattult roszdavirág a 95%-a, kicsi, és általában -tisztelet a kivételnek- nagyarcok használják, akik ha meglátnak egy másik autót azonnal meg kell, hogy előzzék, a kölekedés többi résztvevőjét pedig lenézik, a belőle üvöltő \"zenéről\" nem is beszélve.
Nem akarok senkit se megsérteni de ez a véleményem.

Kula bácsi 2007.12.18. 19:12:47

A DS kitörli a seggét a BX-szel.

Bowden 2007.12.18. 19:29:54

Klarky: A bx nem mérföldkő, nem is említettem. Valóban, minimális új dolgot hozott az előző Citroënekhez képest. A többi normális autóhoz viszonyítva még így is hosszú az újdonságlista. Miért szeretjük? Mert ad egy picit a nagy Citroën érzésből, vagyis ízig-vérig Citroën és mégsem elérhetetlen, mint egy DS. (pornépről beszélek) 2.315.739 db bx-et gyártottak, el is adták, nem gondolom, hogy olyan rossz teljesítmény. Sőt!
Citroënes embert te soha nem fogsz megérteni, hiába mondanánk az érveket, nem számítana. Az úgy születik, vagy barátai révén rákap a dologra. Hülye lesz, na, mit tagadjuk. :-)))
Egyet tudnék garantálni, ha beülnél az én bx-embe, biztos, hogy rossz szó nélkül szállnál ki. Rengeteg ember próbálta már ki, akik, ahogy meghalották a márkanevet máris felgyújtották volna, azóta tőlük csak jót hallok az autóról... a legkeményebbek meg hallgatnak. :-)))

Rocko- 2007.12.18. 20:39:46

Jules 2007.12.18. 12:52:08
ó ezer bocsánat, h nem vagyok megátalkodott sztiröen fan!
"Osztán, mondd, motorolajcserére hány évenként jársz, hogy agybajt ne kapj? És lengéscsillapítót hányévente ellenőriztetsz/cserélsz?"
én sose. nekem nincs kocsim. viszont egy BX-es tuti gyakrabban jár beállítatni a rugózást, mint más. ez az ami nem tetszik.

AP (törölt) 2007.12.18. 20:50:42

Azért azt leszögezhetjük, hogy az átlagos bx-nek, amit nem márkabuzik, hanem normális emberek használnak, néha vannak gondjai?

Bowden 2007.12.18. 21:09:03

AP: igen vannak, kizárólag a karbantartások elhagyása miatt. Ha nem hagyják el, ahogy mi sem, akkor nem szoktak nagy gondok lenni. A legtöbb bx-ben az elektronika minimális, a hidraulika meg csak öregedéssel együtt produkál hibákat. Csövek elöregszenek, nem cserélik az LHM-et, szűrőket nem tisztítják... A bx karbantartás igényesebb, mint egy VW PASSAT a 80-as évekből. Azt döntse el mindenki, hogy megér-e egy kis plusz munkát az egyediség és a ringatózás. :-)))

Taksoft 2007.12.18. 21:15:50

Klarky: komolyan mondom, ha bp-i vagy, szívesen megmutatom az autómat, vagy inkább viszlek vele egy kört, hogy érezd, hogy milyen. Nem fog megváltozni a véleményed, de jobban elfogadod a miénket. Meg hátha megtetszik. :-)

Rocko: nincs igazad, ha van elég hidraulikaolaj (és 2! évente/60ekm kicserélik), és jók a gömbök, akkor nem kell sokat foglalkozni vele. Nem kell évente tölteni, úgyis érződik, ha már leeresztett, de van olyan, aki több mint 5 évig nem is nyúlt hozzá. 2 évet javasolnak karbantartásra, annyit meg ki lehet bírni.

Bowden 2007.12.18. 21:29:36

AP: vásárláshoz nagy elszántság kell azért. :-))) A legtöbb eladó bx Magyarországon egy rakás hulladék. Aludj még erre egy párat. :-)) Nagyon meg kell válogatni mit veszel.

Tommi 2007.12.18. 21:50:40

index.hu/gal/14/huge.php?dir=totalcar/tesztek/bx25/&width=1024&pic=bx_003.jpg

Bocsi, de ez nem matchbox, hanem 1:43 méretarányú autómodell, de attól még kéne a gyűjteményembe...

Tommi 2007.12.18. 21:52:26

Ja, ezt Annának üzenem...

Taksoft 2007.12.18. 21:56:19

Aha, áll a felajánlás, megtaláltok a BX fórumon, vagy a nick kukac freemail pont hu címen.

Rocko- 2007.12.18. 22:02:53

Taksoft 2007.12.18. 21:15:50
oké, csak postból ez kicsit másképp jön le.

aki meg a nevemben ír, az jó lenne, ha abbahagyná.

Bowden 2007.12.18. 22:08:30

A 4TC-t eredetileg a group b-be szánták, túl későn jöttek vele elő. Nem volt sikeres. Motor hosszában, nyújtott rusnya orr. :-))

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.12.18. 22:13:57

Citroen BX? Ez egy AUTÓS blog, nem? Ha létezik a francia autók halmazán belül különlegesen szar autó akkor az a Citrom. Ha valaki 1980 utánit a nevemre iratna azonnal feljelenteném becsületsértésért. Egy DS vagy egy SM még csak-csak autónak nevezhwtő, de a többi? Anyám, a legrománabb francia kocsi, és van aki veszi.

Rocko- 2007.12.18. 23:42:36

ki a faszom szórakozik azzal, h a keménymag nevében írkál? OP, nem lehetne rendet csapni?

[] (törölt) 2007.12.19. 00:06:32

"én sose. nekem nincs kocsim."

akkor meg kuss.

(apro tipp: Jules-nek nem az a baja, hogy nem tetszik a Citrom, hanem hogy fingod nincs egy auto szervizeleserol.)

Myke 2007.12.19. 00:31:49

Én vezettem '90-es 1,6 automatát is, meg 1,9 trd-t is, kényelmes volt, szép volt, jó volt. Ennek a tipusnak is voltak bajai, de a '87-es opel Ascona-mnak is vannak. Az is öregszik. Viszont ha lenne lé rá, és válogathatnék. tuti bx-t vennék.

vectrasficko 2007.12.19. 02:50:15

hat en ritkan irok forumba, es nem vagyok muszaki zseni. Most hogy irok csak az az oka hogy a bx ek vedelmere keljek, bar szerintem nem szorulnak ra. nekem volt egy 1.9 d, kb egy evig, 98korul, a kocsi talan 83as lehetett, (dunctosuveg-muszerfalas volt, ha reszegen padlon tolattal visszafele forgott a kilometerora) egyszer megrepedt a hatso fektarcsa amit M. gabor ocsenyi citroen magus bagoert kicserelt, amugy az autoval semmi bajom nem volt, keveset evett, es azt sem tudtam hogy mukodik meg mi fan terem a hidropneumatikus rugozas, olajat alatta csak akkor lattam ha alafolyott tankolaskor, visszagondolva egyik legjobb kocsim volt, azert adtam el mert volt penzem jobbra. ( ertsd: sokkal fiatalabb nemet dieselre ) kicsit megszaladt es vettem utanna egy a4 est ami akkor igen meno kocsi volt es feltunt hogy az utcaban milyen nagyot tud utni a fekvorendor pedig az audi sem egy utolso kenyelem teren. summa summarum: a bx jo kocsi.

klarky 2007.12.19. 08:18:00

Itt egyesek felhasználják más nickjét. Hát ez nagyon aljas dolog...

Egyenlőre nem is írok többet.

Péter! Csak indapassal lehessen kommentelni légyszi!!!!!!!!

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.12.19. 09:23:30

OP látja, hogy ki milyen szerverről írta a kommentet. Az utolsó kettőt miszerint:

"persze csak vicc volt.. :))))) komálom az összeset"

"azt a 16v-t kipróbálnám én is.... hol találom meg a tulaját? hátha..."

természetesen nem én írtam. Nem tudom ki szórakozik, bolondok napja rég elmúlt, szilveszter meg még nincs, úgyhogy tippem sincs. Mindenesetre érdekes..

PS: Ha valaki ódákat zengene francia autókról akkor az biztos nem én vagyok, ha valaki leanyázná a másikat az sem én vagyok -ilyet nem szoktam ugyanis-.

Az IndaPass nem jó ötlet, ne menjünk már át köcsög Index-fórumba ahol van 10 birka aztán egymás farkát nyálazzák, és ha valaki újan bekérdez akkor elhajtják a halál f...-ra. Emlékszem a régi KK-n is volt valaki aki mások nickjét használta. Mókás elmebetegek...

efhábé 2007.12.19. 10:20:13

Kedves scheerti (az igazi), pontosan hány Citroëned is volt, hogy ilyen megalapozott véleményed van róla?

Rocko- 2007.12.19. 11:18:29

Edelweiss 2007.12.19. 00:06:32
állítsál már magadon ember!
1) nem te fogod megmondani, h ki mit írjon egy fórumba.
2) mi a franc köze van annak ehhez, h nekem van-e kocsim?
3) egy szóval se mondtam, h nem tetszik. azt írtam, h tetszik. szövegértelmezés.
4) miért kéne tudnom, hogy miként kell szervízelni egy olyan kocsit, amim nincs is? mint írtam, nem vagyok rajongó.
5) másik kocsi szervízelésben van némi tapasztalatom. megjegyezném, h ez egy autós blog, nem a magyarorszégi Citroen szervízesek éves konferenciája.
6) had én döntsem már el, hogy nekem milyen kocsi kéne vagy nem kéne.

2007.12.19. 11:22:23

Szeretnék megkérni mindenkit, hogy egyedi nevet válasszon hozzászóláshoz, és ha van rá mód, azt az egyet használja.

Különösen gabka1 olvasóra gondolok, aki nem tudta eldönteni, hogy „scheerti”, „Rocko-”, „Klarky” vagy „AP” néven írjon – ha lehet, ezek közül egyiken se, mert ez a négy név véletlenül négy, régóta rendszeresen hozzászóló olvasónk neve.

A Belsőségen nem kell regisztrálni a hozzászóláshoz, és szeretném, ha ez így is maradna, de ehhez tiszteletben kell tartanunk mások identitását.

Köszönöm.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.12.19. 13:35:13

>Kedves scheerti (az igazi), pontosan hány Citroëned is volt, hogy ilyen megalapozott véleményed van róla?


Nekem? Egy sem! És várhatóan nem is lesz, soha. Viszont sokat próbáltam BX-ből is, Xantiából is. Az egyetlen amiben kellemesen csalódtam az a SAXO volt, a Xsara, a C4, C3- mind-mind siralmasan gyenge kidolgozású autók, nem is értem, hogy lehet ilyesmit az utakra engedni... Volt itt egy Citroen kereskedő srác, úgy 2 hónapja, és mikor megemlítettem neki, hogy a haverom C4-én rohad a motorháztető akkor sírva röhögött, hogy ilyen hülyeséget leírtam. Aztán mutattam neki egy képet, ezt:

kepfeltoltes.hu/071114/20071101_003__www.kepfeltoltes.hu_.jpg


Mutass nekem még egy másfél éves autót ami dobja le magáról a festéket, belülről.. Ilyet csak a románok tudtak anno..

AP (törölt) 2007.12.19. 13:42:35

Wow, miről maradtam le?

Hilfy 2007.12.19. 14:41:30

Nem azért, hogy védjem az újkori Citroëneket, de ilyen lepattogzást zsír új autó esetén is hallottam már, és még csak nem is frencs volt.

Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2007.12.19. 19:22:11

OP:
azt nem lehet meegoldani, hogy regisztrációval le lehessen védeni egy felhasználónevet?
tehát ha beregisztrálok kislámpa néven, akkor olyan névvel már csak én tudjak hozzászólni :)

mercis pasi 2007.12.19. 22:40:09

Sziasztok!
Biztos voltam abban, hogy ez a cikk teljesen megossza az olvasó tábort.
Nekem bár most mercim van, de volt 2 Bx-em is. Csak jót tudok mondani róluk, és ami a legfontosabb, hogy tényleg érzelmileg megérintik az embert.
Mivel a Bx öreg lehet gond esetleg a hidroalikával, de ha egyszer rendbeszeded utána nagyon sokáig jó lesz.
Persze arra ne számíts hogy veszel egy Bx-et 150 ezerért és soha nem kell rá költeni pénzt, de ha nem vagy fukar és rendberakatod, akkor is bőven jobban jársz, mint egyébb használt hasonló korú társaival.
Üdvözlet mindenkinek!!!

Rocko- 2007.12.19. 22:47:01

niemand 2007.12.19. 19:22:11
de, a regisztrációnak pontosan ez a lényege. a regisztrált tagnak tudsz levelet küldeni (kattintani a nevére), míg másnak nem.

efhábé 2007.12.19. 23:06:19

"Nekem? Egy sem! És várhatóan nem is lesz, soha. Viszont sokat próbáltam BX-ből is, Xantiából is."

Aham, persze én is taxizom sokat, aztán mégse fikázom a seatot :)

Akkor tán maradjunk annyiban, hogy szart se tudsz a francia autókról, úgyhogy tán nem kéne fikázni. Legyél boldog azzal, amit szeretsz, élvezd a jó tulajdonságait és talán hidd el, hogy nem mindenki elmeroggyant, aki franciát hajt, lehet, hogy nem véletlenül vesznek sokan már többedszer franciát.
No de ezt minek is magyarázom olyannak, aki "Úristen hisz ez egy Renault szalon, beszarok. Még jó, hogy messze vagyunk otthonról senki sem láthat, életreszóló égés lenne ha valaki meglátna egy ilyen helyen. Rosszabb a buzibárnál is, bár oda se járok. Begördülünk, sunyin szállok ki az autóból, várok, hátha kijön valaki, talán nem kell bemennem. Nincs szerencsém, mégis be kell mennem."

Egyáltalán mi a pénisznek olvasol te olyan bejegyzést, ami franciákról szól?
"Kikötöttem, hogy francia nem lehet, akkor inkább alkalmazkodom a Volán sztrájkokkal megspékelt tömegközlekedéshez, és fagyoskodom a megállóban. Még mindig jobb mintha egy francia cséphadaróban látna meg bárki aki ismer."

S-Z-Á-N-A-L-M-A-S...

peti.olah 2007.12.20. 23:44:17

Mindenki, aki fikázza a BX-et: egyrésztt nem érted a technika lényegét: akárhányan utazunk vele, nem húzza a seggét az úton, másrészt mutass egy 18-20 éves autót aminek hátul tárcsafékje van, mindenféle javítás nélkül fékek 4%-on belül, lengéscsillapítás 92%-on a műszaki vizsgán

Easycash 2007.12.21. 08:05:55

Tisztelt művelt, félművelt, agyilag zokni elv- olv- szak- kar és írótársak!!
(a fentiek alapján mindenki be tudja sorolni magát)

1.) Autóbuzi vagyok.
2.) Citroen fan vagyok.
3.) Volt és van is citroenem, ami volt, GSA, Xantia, XM, C5, ami van XM, BX, CX, Xsara, Evasion, a citoeneken kívül volt még 20 egynéhány autóm a lada nivától és a 120-as skodától elkezdve, a dácián, a fiaton át az opelekig, fordokig, 626-os mazdán keresztül a suzukiig. Vezetni vezezettem szinte mindent a trabanttól a golfokon, passatokon át a mercedes SL, S600-on át a jaguárokig.

4.) A golf 1 a maga idejében tényleg kategória és iskola teremtő autó volt, gyártják is a mai napig, nagy sikerrel, sikerének titka viszont nem a kényelmében, vagy az újszerűségében, esetleg a műszaki újításokban rejlik, hanem abban, hogy mindíg is olyan egyszerű szerkezet volt, mint egy bádog lavór.

5.) Ami a kishazánkban uralkodó német autó imádatot illeti (bár a túlzott germanizmus a mindennapi életünk egyéb területein is fellelhető) csak sajnálni tudom az ebben szenvedőket.

6.) Az összes régi autó 20 éves kora környékén, teljesen természetesen rozsdásodik, a különbség csak abban van, hogy jobban, vagy kevésbé. A citroenek (főleg a BX-ek, XM-ek a kevésbé rozsdásodó kategóriába tartoznak).

7.) Kishazánkban \\\"szép\\\" hagyományai vannak annak, hogy vegyünk meg olcsón egy autót, aztán csak hajtsuk, arra meg ne költsünk, hogy alvázvédelem, olajcsere, megelőző karbantartások stb. mert azt minek, és utána csodálkoznak, ha elromlik az autójuk és fel vannak háborodva, és szidják, hogy milyen xart vettek. Ez persze arányban áll azzal, hogy minél olcsóbban, minél rosszabb állapotú autót vesznek, annál kevésbé költenek rá és annál jobban szidják. A citroenek használtan az olcsóbb kategóriákba tartoznak (nem azért mert rosszak, hanem a német imádat miatt), ebből adódóan nagyobb számban esnek bele az előbb vázolt folyamatba. Ettől függetlenül sokkal több német autót (vw, ford, opel, stb) látni felnyitott motorháztetővel az út szélén szomorkodni, mint BX-et, vagy más citroent.

8.) A légrugózás egy nagyon jó dolog, létező dolog főleg teherautókon, autóbuszokon alkalmazzák, és nem túl sok közük van a citroen által használt hidropneumatikus rendszerekkel (a gyengébbek kedvéért itt a hidraulikus rendszerek vannak társítva pneumatikus (gáz üzemű) rendszerrekkel). Teljesen természetes dolog, hogy a hidropneumatikus rendszer bonyolultabb, mint a tekercsrugó, tehát több gondozást is igényel. (bár láttam én már törött tekercsrugót is)Ami a legnagyobb tévedés az a hidropneumatikus rendszerek üzemeltetési költségei. Amennyiben az előírt karbantartásokat időben, megfelelő minőségű anyagokkal végrehajtják egyáltalán nem annyiba kerül a fenntartása, mint amennyi a rémhírekben szerepel. Sajnos ha valaki egy elhanyagolt állapotú autót vesz, akkor azt rendbe tenni tényleg sokba kerül. Normál esetben a 4 hagyományos lengéscsillapító árának megfelelő összegből ugyanannyi ideig, amennyi a lengéscsillapító élettartama, könnyedén lehet egy hidropneumatikus rendszert is üzemeltetni.

9.) Kényelemben, futáskultúrában amit tud egy hidropneumatikus rendszer, azt a tekercsrugó, lengéscsillapító párosítás soha nem fogja tudni produkálni. Eddigi pályafutásom alatt egy tipussal találkoztam ami tekercsrugóval megközelítette a hidrós citroenek (ide nem értve a CX-et és a DS-t, mert azoknak a közelébe sem került) kényelmét, az az első szériás GHIA Scorpió volt.

10.) Azt pedig végképp nem tudom elfogadni, hogy valaki anélkül mond véleményt valamiről, hogy ismerné, próbálta volna, csak azért érzi feljogosítva magát, hogy véleményt mondjon, mert már valakitől, valahol, valamikor hallott valamit. Ezek az emberek lassan már egy szívműtétnek is neki kezdhetnek, mert a multkor már a szomszédjuk kisfiának a nagyanyjának a postása mondta, hogy látott valakit, aki már hallott arról, hogy hogyan kell csinálni.

silverghost 2007.12.21. 10:03:28

Forma: Javítsatok ki, ha nem jól tudnám, de a Golf 1974-ben jött ki, a Renault 5-ös pedig 1972-ben. Ez egy mindenki által ismert, sorozatgyártott típus, nem concept car.
Másfelöl én is úgy tudom, hogy a Golf a 603-as Trabant terveiből nőtt ki, ami politikai okokból nem lett keletnémet produktum.
Easy kolléga, ismét szívemből és számból szóltál !! :-))

Kelemena 2007.12.21. 11:17:38

Sziasztok!

Nem megvaltoztatni akarom a kozvelemenyt a BX-ekrol, mert azt ugysem tudnam...vitatkozni sem akarok senkivel, de a fikazoknak irok par sort.

En kisgyerek voltam amikor vettuk a BX-unket 6 eves volt akkor 50.000km-el.
12 evig apam hasznalta, akinek fingja sincs az autoszereleshez, meg egy potkereket sem tud egyedul kicserelni, es csodak csodajara nem volt gondunk vele, a fel vilagot osszejartuk, svedorszagtol elkezdve oroszorszag, torokorszag lengyelorszag, horvatorszag, nemetorszag.....es meg sorolhatnam. Soha nem romlott el, soha nem hagyott ut szelen, es most is tokeletesen uzemel.
csak kopo-fogyo alkatreszeket csereltunk rajta, ami teljesen normalis.

Igaz, hogy amiota 2,5 eve en hasznalom, atesett egy kis felujitason,...de mar 20 eves...es mostmar hobbi auto, bar napi hasznalatban van meg most is...az iden nyaron is eleget ment, kulfoldre tobbszor jartam gond nelkul, nagyon nagyon megbizhatonak es olcson fenntarthatonak talalom....sot lehet furcsa egyeseknek de konyen szerelheto, es egyszeru(!!) konstrukcio...ja es meg sehol semmi rozsda, nagyon egyben van es senki nem akarja soha elhinni, amikor mondom hogy hany eves..

A kenyelmet meg az extrakat meg nem is emlitettem, hogy 20 eves autoban hidropneumatikus futomu automata szintszabalyzassal, szervokormany, 4 elektormos ablak, kp-i zar, kis kijelzon meg azt is mutatja, hogy melyik ajto nincs rendesen becsukva.....es az meg citroenek kozott fapadnak szamit...ez csak egy BX.

Ezek az en tapasztalataim a tipussal, es ezert nem is ertem meg soha, hogy miert fikazzak olyanok a BX-et akik meg csak messzirol is ritkan lattak ilyent, sot miert olvasnak az ilyenek ilyen cikket is miert szolnak bele ha semmi kozuk...

Akinek meg autoja sincs, vagy a legrugot keveri a hidropneumatikaval, az kimeljen meg az okos hozzaszolasaitol, mert semmi ertelme. Engem ne akarjon senki meggyozni olyanrol ami nem ugy van, foleg egy olyan aki meg maga sincs tisztaban hogy mit beszel...

rATdrAgOn 2007.12.22. 09:09:13

Kelemena, Easycash!

Ott a pont! :)

Csak annyit tennék hozzá, hogy mennyire lenézik mások szegény BX-eket. :/
1. ha közlekedsz vele, akkor szinte észre sem vesznek, simán le akarnak tolni, vagy beléd jönni.
2. Ha parkolsz valahol, simán rávágják az ajtót, nekimennek, stbstb.

Nekem ez a hónap idáig az agyhalál kategória. Egy hónap alatt a következőket sikerült begyűjtenie szegény vasnak úgy, hogy csak parkolt valahol:
1. az amúgy sem túl jó állapotú első lökös széttört, először a jobb oldalára kent fel valaki ezüst metál fényezést, majd a bal oldalára valami kék színű vasról kenődött fel festék, két napja belegurultak elölről a dugóban meg ilyenek. Első lökös csereéretté vált. :(

2. Szintén két napja valami jóképességű úgy találta el a jobb elejét, hogy a külső boritást az index felett megütötte, egy körömnyi helyen (festék nem jött le), emiatt viszont nem lehet kinyitni a jobb egyet, mert elmúltak az illesztési hézagok. Szintén parkolt az autó. :(

Most nem kicsit vagyok mérges, most lett kész a motorgenerál, vihetem januárban kasztniztatni. Remek. :(

Elnézést kérek, hogy fárasztottam a nagyérdeműt a nyomorommal. :)

vjalle 2007.12.24. 18:50:58

Egy normal futomuvet allitolag 200000 kilometerenkent kell karbantartani. Az ujabb Citroen hidrokra 300000km-t mondanak. Bonyolultabb, az igaz, de ezt is meg lehet csinalni nagyon iparira. Nekem Xm van, futomu gondom meg nem volt. Sok mas persze igen. Ennek ellenere szeretem, es mindenkinek tetszik aki beleult.

mergitur · http://www.lico-art.hu 2008.01.06. 00:51:58

Balesetes Citroen XM 2.5 TD ('95-ös, 2. sorozat) gk.-hoz keresek megbízható, gyors javítót, esetleg bontott alkatrészt (bal első sárvédőt, lökhárítót, lámpát). Tudna-e valaki segíteni?

Ordas73 2008.04.07. 21:33:36

mergitur-nak
Nem tudom honnan írsz,én zalai vagyok.Én biztosan todnák neked segíteni.Ha kell a segítségem, akkor keress meg emailen.E-mail címem:farkas.csaba73@gamil.com

mcmac 2014.01.16. 20:24:15

@Kelemena: Csak megerősíteni tudom, amit írtál. Nekem 1,9-es szívó D BX-em van, 25 éves. Néhány beltér műanyagot leszámítva hibátlan, rozsdamentes, töretlen. 300.000 km után csak karbantartva volt, pedig rengeteget hajtottuk, nem sok pénz jutott rá, amit kellett azonban, azt megkapta (olaj, betétek, stb.). Ma is kényelmes, kellően dinamikus, alacsony fogyasztású, mindenhol elmenő autó. Nem érdeklik sem az évszakok, sem az üzemanyag minősége, csak megy rezignáltan, bérlete van az örökkévalóságba. Mérhetetlenül szeretem, jó benne ülni, jó vezetni, jó tudni, hogy mindig ott van és számíthatok rá. Két másik autó is áll az udvarban, (C5, Peugeot), de ha gáz van, vagy csak úgy örülni-őrültködni akarunk, mindig az Öreget vesszük elő, mert az az igazi. Egyébként nem vagyok elfogult... :)))
süti beállítások módosítása