Lepusztult, imádjuk

Bazeg, az 1972-es állólámpás Mercedes-Benz 200D (W115)

  2007. november 22. - Csikós Zsolt Címkék: mercedes totalcar flotta featúra bazeg

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Bazeg, az új állólámpás Mercedes

Már régóta kerülgetem a kását, most már előveszem ezt a témát is. 1992 óta mindig, de egy-két hónap kihagyással tényleg mindig volt állólámpás Mercink a családban, néha több is egyszerre. A mélypontot tavaly értük el, amikor a feleségem bugyikék autóját eladtuk, és csak egy restaurálásra váró projektünk maradt, ami még évek kérdése, hogy elkészüljön.

Bazeg hátulról

Idén februárban belénk hasított a fájdalmas felismerés: több hónapja egyáltalán nem ültünk állólámpásban. Volt a 190-es, meg a Hans, mások szemében azok elég régiek voltak, nekünk kicsit lélektelen újak. Továbbá arra is rájöttem, hogy két fiam emlékeinek felprogramozásából most még hosszú évekre kimarad az állólámpásozás csodálatos élménye, holott a kék autóval előtte többször megjártuk Ausztriát, Horvátországot, a Balatont, szóval mindent a környéken. És imádták, nekik is hiányzott. A kétéves Norbi öt lesz, mire újra régi Meciben ül, Bálint (aki akkor volt négy) hét is elmúlik már. Szörnyű.

Bazeg és a Csikós-család háromnegyede

Megnéztük milyen mozdítható pénz van: adóvisszatérítések, egy hónapok óta bent hagyott honorárium, némi dobozalja-apró, ennyi. Gyors döntés született: ebből kell vennünk egy akármilyen W115-öst. Akármilyet, csak vizsga legyen rajta, és menjen. És természetesen első szériásat, mert kitekerhető elefántfül, sima hátsó lámpa, keskeny maszk, kemény, fekete kormány és krómozott kürtgyűrű nélkül nem Mercedes a Mercedes. 200-ért találtam egy viszonylag még autónak kinéző példányt, a München című filmben szerepelt. Máltáról hozták vissza, egy jelenet végén ott akarták lelökni a szakadékba a filmesek. Aztán a jelenet elmaradt, az autót hazahozták, valaki megvette, problémák voltak a papírokkal, lejárt a műszakija, csak a baja volt vele. Azért is volt ennyi.

Bazeg felnyitott motorháztetővel

Egy év állás után behergeltük, megvettem, másik 200 ráment vizsgára, a dupla átíratásra, a műszakihoz szükséges gyorsjavításokra, eredetiségvizsgára, erre-arra. De megint volt egy igazi autónk, majdnem veterán, kor szerint mindenképpen az. Az otthon levő alkatrészhalomból kicsit rendbe tettem a belsejét, csináltam rá indexet, töltést, szereztem bele hátsó öveket, kapott olajakat. A májusi Traktormajálisra már azzal utaztunk. Micsoda boldogság volt!

Bazeg úton valahol

Bazegnek hívják, nem tehetünk róla, ez a rendszáma, ott van rajta. A gyerekeim is tudják, hogy csúnya szó, de nincs mit tenni, ha már egyszer így anyakönyvezték… Hátsó lökhárítója persze nem volt (kirohadt a felfogatás), úgy füstölt, mint egy T72-esekkel végrehajtott, ködösítős hadművelet. És most is 123-as Merci kupufogója van rajta hosszában, ami alul betámasz a padlónak, és szörnyen zörög, pláne gyorsításnál és bukkanók után, az tényleg szörnyű.

De a motor erős (a maga 55 lóerőnyi keretein belül), pöccre indul, nem eszi az olajat, szép a hangja. Megy a fűtés, a fék, most már sebmérőspirálja is van. Nem recseg a váltó, nem búg a diffi, a lengéscsillapítók, gumik jók. Aztán nyáron Karesz barátommal kilakatoltuk a seggét, visszamehetett rá a hátsó lökős, kicseréltük az adagolót egy felújítottra, most már nem is füstöl. Ja, és kapott egy garnitúra segédkeret-támasztógumit, az fájt, jó drága volt.

Bazeget hegesztik

Persze iszonyatosan rohad, mindkét küszöb, jobb hátul, alul, elöl a doblemezek a motortérben, a két hátsó ajtó, a padló elöl – hát igen, elég csúnya. Remélem egyszer eljutok odáig, hogy azok is meglegyenek. De most már valamennyire legalább szalonképes, lehet vele rendesen utazgatni. Kétszer Balaton (ez a legnagyobb csomagtartójú autónk), egy Sopron és környéke, hétvégenként, ha süt a nap, a nagyszülős túra, Gödöllő, a tatai busztalálkozó – mindenhova ezzel megyünk, ha mosolygós gyerekeket akarunk látni a hátsó ülésen. Vagy éppen szendergőket, ugyanis egy öreg dízel Mercinél semmi sem nyugtatja le jobban a gyerkőket. Ha meg ébren vannak, ebből látnak ki a legjobban, hiszen semmilyen modern autónak nincsenek akkora ablakai, mint egy harmincegynéhány évesnek.

Négytagú családjának egyetlen ébren lévő tagjaként a szerző vezet és fotóz

Az autót ismertem már korábban is, mint később rájöttem. Akkor, tíz éve, a budapesti Podmaniczky utcában lakott, alul drapp volt, a teteje sötétbarna, és ha jól emlékszem, egy Fecske 200D-motor, valamint automata váltó volt benne. 800-ért árulták, hogy mennyiért ment el végül, nem tudom. Aztán még egyszer láttam, akkor már elindultak a rohadások, és egy 220-as dízel volt benne, de erre már nem mernék megesküdni. Most újra 200D, korhű a blokk.

Bazeg hátulról

Rozsdás, lassú, zajos, de nincs autónk, amit jobban szeretne a család. Ez a legmegbízhatóbb járgányunk, még soha, semmi gyanús dolgot nem művelt, mindig mindene pontosan ugyanúgy működik, mint amióta megvan. Pedig lehet benne vagy másfél millió kilométer 1972 óta, és mi is beletettünk vagy négy-ötezret. Bazegnek addig kell kihúznia, amíg a másik, a zöld el nem készül. Az most Egerben van, lakatosnál. Ha készen lesz, mi lesz a Bazeggel, nem tudjuk. A pillanatokért imádjuk.

Feltett lábak Bazegben

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr85236853

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyulimali 2007.11.22. 06:57:45

Ejj, azok a régi szép idők...
Nekem 230.6 volt. Az is rohadt, az enyémmel nem mertem 20km-nél többet menni, mert mindig lerohadt :-) Aztán elrepedt benne a henger, úgyhogy 250-es lett. Aztán sokszázezer (HUF) után eladtam. Bezzeg az új tulajnak egy fillért sem kellett költenie rá. Aztán ő is eladta, aztán egy fagyos januári hajnalon egy vastag lámpaoszlop kellészakította... A szívem vérzett. Tulajdonképpen nagyon szerettem, és most gyűjtök rá :-)

andras244 2007.11.22. 07:14:09

ez az:
"A pillanatokért imádjuk."
Bárcsak több ezer ilyen autós lenne ...

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2007.11.22. 07:49:21

Most árulok egy OT-s 230.4-est full eredeti (nem restaurált!) 1974-es és két gazdája volt eddig.
1.290.000ft.

www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1504894&command=ugras&screenwidth=1024

toncsi64 2007.11.22. 07:50:03

Volt nekem is 10 évig egy 220-as benzines. A világ legjobb autója. Sajnos el kellett adnom és azóta is visszasírom, bár vehetnék egyet, én is öregedtem közben és nincs már energiám a "feltámasztásra". Az meg, hogy ne legyen csili-vili, számomra nem elfogadható. Mindenesetre nagy tisztelettel nézem az ilyen gépekkel tovasuhanókat és persze némi irigységgel, mert az ifjúságom egy része is velük gördül.

SamaraAgressor 2007.11.22. 07:51:25

A régi szép idők.... Akkor még tudtak szép, stílusos autókat gyártani!! A régi autók közül nem tudok túl sokat felsorolni, amelyik valami miatt ne tetszene. Pl. a '70-es években gyártott Ford Taunus is gyönyörű.
Jó, voltak közöttük primitívebbek is, de azoknak is megvolt a sajátos, rájuk jellemző hangulatuk.
Bezzeg a mai verdák!
Nagy részük stílustalan, izléstelen, UFÓ kinézetű, vagy ahhoz hasonló. Mintha nem a Földön lakó emberek számára készlülnének. Ja, és a felső kategóriákban emlegetett "faberakásos" díszítés? Hahahahaha!! Műanyagból készült utánzatok.

bgy 2007.11.22. 08:06:38

Nekem nagyon tetszik. Ha egyszer eladnád, engem lehet érdekelne (pillanatnyi anyagi helyzetemtől és a családi pénzügyminisztertől függően)

Boogie Man 2007.11.22. 08:38:06

Szépek ezek a Mercik, meg igen jók is, csak valami rettenetesen alulmotorizáltak. Kollégám bátyja nagy mercis, volt régen ilyenje, most van egy rakás 123-asa, amiket mi csak "Der Üszök" néven emlegetünk. :))

Sanya 2007.11.22. 08:39:39

Ha el akaraod adni, dobj egy mailt!
Megvenném szivesen!
Ezek még AUTÓ -k voltak, így, nagybetűvel... Manapság meg egyre több a (baba)\"kocsi\"..

ommm 2007.11.22. 08:58:36

magfizethetetlen HANGULATA van ennek a letűnt kornak.
ez pontosan az, amit a "mitlehetszeretniegyöregfostalicskán"-felfogású emberek képtelenek érzékelni.
nem sietés, haladás.
sokat aludtam egy 123 200D-ben én is. kellemes a motor búgása és jókedvűen nézelődik belőle az ember, mint egy távolsági buszból nyár derekán.
vigyázni kell erre, kevés szép dolog maradt már a világon, még kevesebb jóérzés...

(ja, jut eszembe, jóanyám egy Pontonon tanult vezetni, kőkemény szociban, 15 évesen. Papa rendőrfejes volt és a zárolt vámcuccokból jutott hozzá egyhez. mai napig ködös szemmel emlegetik...)

zenith 2007.11.22. 09:02:25

Hát igen, mindenkinek van liebling-je - és egy öreg Mercinél kevés hálásabb van. Az alulmotorizáltságra pedig jó válasz egy benzines modell (minél nagyobb motorral, ehhe). Persze, van, akit a dízelek ketyegése varázsol el - és azért kis országunkban nincsenek olyan távolságok, ahol a különbség olyan sokat jelentene.
Nekem egy 108 -am van, a nagy testvér. Annak is megvan a maga baja - de nagyon szeretjük...

baowah · http://baowah.blog.hu 2007.11.22. 09:06:15

a legboldogabb gyerekkor a 850-es Fiatunkhoz kotodik, ahol keveredett apam Derby borotvaszesze anyam hajlakkjaval es a fiatka osszeteveszthetetlen illataval. nem lehetett akkoriban ekszijat venni hozza, ezert Skoda 1203-rol potolta mindneki, es mindenkinek felforott 55-km utan a viz a csuszas miatt. mennyire jo kis auto volt! milyen vidam es furge. Szuk iven kanyarodni a wagner fagyis ele, mikozben nevet a csalad.

kene egyet szerezni, amig el nem porladnak az utolso darabok.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.11.22. 09:10:27

Csikós úr, a rohadásokra érdemes idejében odafigyelni, én láttam egy ilyen öreg mercit egy Veszprém melletti bontóban amit oldalról elkapott egy Golf, és kettétört. Nem, nem csak meghajlott, kettétört. Elmállott minden rajta ami vasból volt, és az ütközést azzal hálálta meg, hogy "kitárulkozott". Azt hiszem a vezető túlélte, legalábbis ezt mondták.. Azóta is bánom, hogy nem fényképeztem le.

Forty Years 2007.11.22. 09:14:12

Mivel mindkét cikk szerzője ugyanaz és csak ide tudok írni :
A bözsibusz restaurálása szép dolog, de utazni rajta borzalmas volt: Egyszer a hátsó traktusban utazva 7-8 éves gyerekként még a taccsot is kidobtam egy Dobogókő-Bp. útvonalon, olyan szar volt ennek a farmotorosnak a rugózása és még sok mindene. Örülök, hogy akkortájt (1975)elkezdődött a kihalásuk.
A mai uborkaformájú autóktól viszont szintúgy undorodom.

Borisz 2007.11.22. 09:22:19

Lusta voltam előkeresni, de asszem ezeknek voltak azok a vicces eredeti TV reklámjai. Az egyikben egy fiatal günter nyomja egy szerpentinen és enyhén fel van gyorsítva a film - a másik meg a dízeles ott egy pohár pezsgő van a motorháztetőre téve :)

Haverom 200D-jét vezettem párszor és tényleg kőkemény érzése van.

apamacko 2007.11.22. 09:31:29

Felénk "betegágy"-nak csúfolják a hozzáértők a 200D-ket de még ők is szeretettel :-))

Minden buszon rókáznak egyes gyerekek ez nem attól van hogy Bözsi !

Samara Agressor : Na még egy Taunus kedvelő :-)

JA és ami nagyon fontos megértő és szerető (vagy szintén fertőzött!) feleség kell ezekhez vagy az ember a végén a garázsban hál !! :-) v. :-(

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2007.11.22. 09:34:50

nagy rajongója vagyok a régi vasaknak, elhiszem azt is, hogy ezek a régi mercik csodálatos járgányok, de hátulról szerintem akkor is bűnrondák.

LS600hL 2007.11.22. 10:10:52

Szerintem már rég roncstelepen a helye az összes ilyen szakadéknak.Vagy legalábbis remélem,hogy nem kerül elém egy ilyen szar az úton az 55lóerejével.Nem értem ezt a baromságot ezekkel a csotrogányokkal.A mai autók sokkal szebbek,masszírozza a seggem az ülés,nézem a dvdt,és közben 200zal megyek tempomattal és nem nyekereg semmi,csend van és biztonság.Merci,pfff...

ommm 2007.11.22. 10:14:16

LS600hL:
túl átlátszó volt a trükk...nem jön be...

ja, csak annit, hogy "és közben 200zal megyek tempomattal "...olyan úthálózaton és kölzekedési korlátokon belül, amiket még a W115-re és a Ladákra/Skodákra kalibráltak...

hülyegyerek

baranyp 2007.11.22. 10:39:57

Nekem van egy w111 töklámpásom90%-ig kilakatolva,hozzá egy 250-es dupla karbis motor(w108-asból)0 km,felújítva az utolsó csavarig.Ez így áll tető alatt már több mint 10 éve feltámasztásra várva.
Nem merem eladni,mert amikor álmodozom,ezt vezetem!

AP (törölt) 2007.11.22. 10:41:01

ilyen szétrohadt ócskasággal fuvarozni a családot..
nem vagyok nagy biztonságmániás, de ez akkor is túlzás..
jobb helyeken az ilyenekkel az öregurak járnak évente kétszer a találkozóra.

ommm 2007.11.22. 10:41:53

azért valszeg nincs az anniyra szétrohadva...mindössze dr.Csik igényes

flatliner 2007.11.22. 10:58:17

utolsó előtti képen sopron rulz! :)

domdom 2007.11.22. 11:09:18

hopsz, van szerencsém pár hónapja egy ugyanilyet (csak 220D-t, amúgy még a szín is egyezik) használni (sajnos csak határozatlan idejű kölcsönautóként).
viszont keresnék hozzá egy megbízható szerelőt Budapesten vagy környékén - tudtok ajánlani nekem?

feketenap 2007.11.22. 11:26:26

Kedves CSikós úr!
Örvendezve olvastam a cikket. Láthatóan nagy élvezettel íródott a felejthetetlen élményekről. Csak gratulálni tudok az autóhoz, még ha vannak hiányosságai is. Bárcsak lenne több ilyen ember, aki használni is meri becses darabjait autógyűjteményének és nem csak porosodnak lezsírozva valamilyen titkos garázs mélyén. A gyermekeknek okozott élményről nem beszélve, azt hiszem a legtöbb autós toleráns, sőt hálás a látványért, ha egy ilyennel szembekerül az úton-útfélen. Én tegnap Veszprénben láttam egy sárga Skoda S100-at, majdnem megálltam, annyira sikerült megbámulni, pedig nem vagyok igazi Skodás. Csak autóbuzi.
És mégvalami! Az LS600hL-ekhez hasonló arcokat be kéne ültetni fél évre - már ha egyben marad alattuk addig az autó - egy ilyen 40-50 lovas gépcsodába, amit tényleg vezetni kell, nem csak aszissztállni neki. Akkor sokkal nagyobb biztonság lenne az utakon. 200 tempomat, öcsém te beteg vagy!

laci 2007.11.22. 11:28:28

elnézést, itt mindenki az elveszett fiatalságát keresi az autókon keresztül.
biztos h jó ez? én is bőgve mentem haza mikor 10 év után eladtam az első ladámat amiben komoly dolgokat éltem át de tudom h maga az autó egy fos volt. csak a fiatalság múlt el...szóval ...

ommm 2007.11.22. 11:31:39

valaki a régi bútorokért rajong.
pl.,
gyűjtőszenvedély, szépigény...stb.
fogd amire akarod

laci 2007.11.22. 11:33:50

nem beszélve a bözsi buszról! apám mesélte h 50-60 km után a fél busz rosszul volt a forró budös faros csodabuszban
ez csak innen a légkondis irodábol a gép elöl szép.
én sem vok egy mai csirke egy majd 20 éves autóm van de csak anyagi okok miatt

nem kéne... 2007.11.22. 11:34:23

ls:
jóvan, nyugszik.
nem arról van szó, hogy állólámpát mindenkinek, mert pl nekem ne.
de a maguk módján jók ezek a gépek. te a fogyasztói társadalomnak tervezet autót vetél, de például ez a mercedes nem erre készült, ezért még majdnem harminc évvel a gyártás után is autó. nem tud sokat, sőt, szinte csak a minimumot, de azt stabilan.

csikós úrtól kérdeznék valamit.
abban a garázsban az akna fölöt nincs véletlenül egy csiga?
és az akna meg nem egy pincében végződik?
merakkor én abban a garázsban jártam.

NEW YORKBAN.

:)))))

bgy 2007.11.22. 11:37:22

Ja, hibridlexus. Mindig mosolygok, ha ilyet látok...
Egy ősöreg mergánál sok racionálisabb megoldás van, de a hibridautók nincsenek közötte. A hibridek - szerintem - nem oldanak meg semmit, szép fejlesztési projekt, nagypéldányszámú tesztflottát kell belőlük csinálni, de még csak közbenső állolmásnak sem lehet őket tekinteni.
Mész 50 km-et "200-zal tempomattal", fékezel kettőt és milyen remekül visszanyerted a mozgási energiát...közben volt kicsi súrlódási veszteség, de az most mindegy. Vicc az egész. Toyota, Lexus, the same shit.

nem kéne... 2007.11.22. 11:41:38

AP 2007.11.22. 10:41:01
ilyen szétrohadt ócskasággal fuvarozni a családot..
nem vagyok nagy biztonságmániás, de ez akkor is túlzás..

ööööö
mitismondjak.
imgfrm.index.hu/imgfrm/6/1/4/4/BIG_0003576144.jpg

imgfrm.index.hu/imgfrm/6/0/8/0/BIG_0003576080.jpg

kisteherótó szemből?
nincs ezekkel semmi baj.
még ösze is lehet törni, bár ne legyen rá szükség.

laci 2007.11.22. 11:48:30

"Toyota, Lexus, the same shit. "

ja. de niro de nagy hülyeséget mondott abban a filmben

zenith 2007.11.22. 11:50:05

Hát, ennyiből ha bárki ítéletet mond nemhogy egy adott típus, de a konkrét darab állapotáról, az finoman szólva is előítéletes.
A másik, hogy sokunk nem a fiatalságát keresi, mert maga is fiatal, vagy fiatalabb, mint az autója. Van, akinek nincsen ehhez érzéke (attól még lehet becsületes autóbuzi), de másról szólnak ezek az autók, más minőségi kategória, más szemlélet. Norbi-menü vs. nagyi csülkösbabja. NEm kérdés, melyik egészségesebb, és az sem, melyikben több az íz, a lélek, a plusz... Engem speciel nem tud felizgatni egy utcai WRC (az is éppilyen értelmetlen).

zenith 2007.11.22. 11:55:41

nem kéne:
Jól látszik a Barényi-féle biztonsági utascella, még így 3X év és némi korrózió után is (mert aki azt mondja, hogy 5 év használat felett bármilyen, nem kémiailag védett karosszéria rozsdamentes, az nem mond igazat).

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.11.22. 12:09:59

>Én tegnap Veszprénben láttam egy sárga Skoda S100-at, majdnem megálltam, annyira sikerült megbámulni, pedig nem vagyok igazi Skodás.

Egy rendőrtiszté, ismerem. Első tulajdonos, és amikor kérdeztük, hogy miért nem adja el, akkor csak annyit felelt: Mert jó. Persze van mellé még egy öreg Mazdája is, azzal csak oda jár ahová a Skodát sajnálja:)

apamacko 2007.11.22. 12:19:40

LS600hL : Ez nem a te oldalad menj haza !

Üdv.

ommm 2007.11.22. 12:33:05

nyugi. én is írhatnék 288GTO nicken :)
bili a kézben...

ne légy barom, ha iszod a dzsúszod a gettóban...lődög

ommm 2007.11.22. 12:33:42

...tele kakival:)

Faby 2007.11.22. 12:50:16

Azt azért valaki (alkalmasint Cs. Zs.) magyarázza már el, minek, miért a dupla átíratás? Mert ha az, akitől legutoljára vette nem íratta a nevére, akkor miért az uccsó vevő (a szerző) szív, azaz fizet 2x?

Másik kérdés:
Mi az a youngtimer biztosítás? A mai Totalcar cikkben többen is emlegetik, hogy lehet ilyet kötni, mik a feltételei?

Kösz.

rooster 2007.11.22. 13:28:25

Én is imádom a régi vasakat, sokat nézegetem őket és álmodozok... bár dízel csettegőről sosem ;-)
De mindentől függetlenül nem biztos, hogy be mernék vállalni egyetlen autónak egy ilyen öreg gépet, több autó viszont nekem egyszere nem kell.
Jövőre lecserélem a mostani kisöreget (kb. max 1,5 M), és mégis borzasztó jó lenne
ez:
www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1204642&command=ugras&screenwidth=1280

vagy youngtimerből mondjuk ez:
www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1593212&command=ugras&screenwidth=1280

vagy esetleg akár ez:
www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1524775&command=ugras&screenwidth=1280

A páromat is már 7 éve oltom autóimádattal egyre megértőbb, de (kicsit) racionálisan nézve végül majd veszek egy '95-'00 körüli, élvezhető és valamennyire tényleg megbízható gépet.

Jaj, nem tudom, borzasztó nehéz ez... 8-.)

vitéz Matschkássy Izidor 2007.11.22. 13:49:44

Nekem ez év elejéig volt folyamatosan öreg Merdzsóm (általában W115, de volt W116 is), az utóbbi 7-8 évben már nem is igazán használtam őket. Most, hogy nincs (mert garázsom és kertem sincs éppen) hiányzik.

Éppen Csikós úr munkássága kezdi röcögtetni bennem a gondolatot, hogy talán érdemes lenne ismét ilyennel járni és nem műanyaggal. Meg is néztem a hasznaltauto.hu-t gyorsan :O)))

Szerintetek egy szépen felújított W115-ös 240D mennyire bírja a napi használatot? (Automata persze, mert már én is öreg vagyok)

hellokocsivigyaztam 2007.11.22. 13:50:47

a spiegel cikke.


4.6 millió km


egy görög mercedes 240 d taxi rekordot döntött, mivel aktív működése alatt a jármü 4.6 millió km-t futott. a jármű a balkáni háború alatt több mint 800 alkalommal volt bevetésben mint gyógyszerszállító, görögország és belgrád között.


stuttgart, ap.

nyolcszor a hold-föld távolság.

ezt normálesetben még egy nasa holdrakéta sem tudja teljesíteni. aki tudni akarja, egy egyszerű gépjármű mégis miként teljesítette, az jobb lesz ha a görög taxishoz gregorios sachinides-hez fordul. a szaloniki taxis a diesel autóval a daimler-chrysler konszern vezetői szerint minden eddig gyártott mercedes személyautó közül a legtöbbet teljesítette.

a görög taxis e hét péntekén személyes adja át a 240d-t stuttgarti mercedes-benz múzeumnak, ahol kiálltják és még hosszú időn keresztül megcsodálható lesz. a 45 éves szaloniki taxis érthetően erős érzelmi szálokkal kötődik a mercedeshez. 1981-ben vette waiblingben az 1976 építésű autót 500 ezer km-el, majd 1981-től 2003-ig taxizott vele szalonikiben és környékén. természetesen szabadságra is ezzel ment, főleg berlinbe, ahol a testvére szintén taxizik.

sachinides úr a legbüszkébb érthetően a balkáni háborúban játszott szerepére. a kilencvenes évek elején gyógyszerrel megrakva több mint 800-szor teljesítette oda-vissza a 700 km-es belgrád-szaloniki távot. szinte hihetetlen de a jármű ezen igénybevételt egyetlen hiba nélkül futotta le.

a taxit 2003-ban vonták ki a forgalomból, s a mercedes-benz vezérigazgatója jürgen hubbert levélben köszöntötte a tulajdonost, majd a stuttgart-untertürkheimi mercedes múzeum szakértői görögországba látogattak. a találkozó nem volt teljesen felhőtlen, mivel kiderült, hogy a taxis időközben egy peugeottal jár: \\\"vettem egy házat, s nagyon kevés pénzem maradt. ezért csak egy peugeot-ra futotta\\\" nyilatkozta kissé elpirulva.

ommm 2007.11.22. 14:09:53

rooster: Abarth rulz...ne is gondolkozz!

AP (törölt) 2007.11.22. 14:12:47

elképesztő

valaki gyorsan ki tudja számolni, hogy naponta mennyit ment vele?

rooster 2007.11.22. 14:13:57

Nemrég írtam ide egy hosszú kommentet, hova tűnhetett?? El vagyok keseredve...
Mindegy, nem ismétlem meg.
Dízel csettegő helyett inkább ez kéne:
www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1204642&command=ugras&screenwidth=1280

nem kéne... 2007.11.22. 14:17:12

hellokocsivigyaztam

azért ne felejtsük ki azt se, hogy az autó a soksok kilométer alatt többször volt fődarab(konkrétan motor)CSERÉS.
így is szép a történet.

Rocko- 2007.11.22. 14:21:23

na, végre végigolvastam az oldtimeres cikket. legközelebb muszáj lesz elmenni.
Excalibur nekem bejön, nincs bajom vele. :)
és érdekes, h a Matra 530 LX mennyivel szebben néz ki a Porsche 914-nél. pedig a Porsche az Porsche.
Alfa Montreal még mindig vagány, és az amcsi dög magáért beszél, mennyivel nagyobb, mint a Merci. ezért szerssem én a nagy hajókat! :}
a jó cikk lett, köszönjük!
és sok egészséget a Mercinek.

rooster 2007.11.22. 13:28:25
jézusom, BMW-ben a hangszóró mekkora barbárság.

specko 2007.11.22. 14:43:04

A mai autók azért tűnnek olyan unalmanak, mert sok új modell van, amik igazából nem is újak, mert nem mernek akkorát változtatni, és muszáj újabb és újabb modelleket kihozni, hogy kicsit feljebbpumpláják az eladásokat.

Nem értem miért nem éri meg egy modellre ráállni több évig és azt gyártani és egyre stabilabb és stabilabb lenne.

Rocko- 2007.11.22. 14:46:19

BRÉKIN NYÚZ
exklúzív fotó AP-ról, és az autójáról!
de.fishki.net/picsw/112007/22/ruminy/ruminy_004.jpg
;)

AP (törölt) 2007.11.22. 15:04:25

nem engedek a provokációnak

te nem is létezel

nem is vagy itt

kihúzom a madzagot a falból és megszűnsz léte

atommanó 2007.11.22. 15:17:31

Jahm persze ezek még autók voltak meg
30 éve mennek. Erről az jut eszembe mikor falun nézegetik János bácsi szekercéjét. De szép szekerce .Jahm még az ükapámé volt. Úúúú és milyen jó állapotban van. Igen a fáját 2x a vasát 3x cseréltük....

ommm 2007.11.22. 15:27:39

ne bántsátok AP-t.
a maga módján nem rossz gyerek.
mondom én

muhahaha 2007.11.22. 15:47:47

Napi 510km?? Az számomra túl sok...

Rocko- 2007.11.22. 16:45:59

AP, csak heccellek, ne vedd komolyan! :) kérlek.

hellokocsivigyaztam 2007.11.22. 17:03:50

napi 500 km taxikent szvsz nem sok.

itt egy kep az autorol meg a tulajrol
www.autobild.de/artikel/Themen-News-Am-Ende-flossen-Traenen_47135.html

raw 2007.11.22. 18:04:33

210e km / ev ... nemkeves.

vajon mennyi km-t mentek azok az itthoniak amiket 150-200e km-el arulnak? :)

gb71 2007.11.22. 19:19:53

Kíváncsi vagyok, a 200-as tempomatos arcok be tudnának indítani egy trabantot. Kétüteműt.

Andor 2007.11.22. 19:24:52

Bogár rulez! Tudom, Csikós úr nincs oda érte, de éppen arról szól, mint a többi öreg: keveset tud, de azt hozza, az enyém már 36 éve. (Eredeti motorjával)

10 év kihagyás után tértem meg újra a bogarazáshoz, mert unatkoztam az új Swiftben... mint ahogy unatkoznék alighanem a legtöbb ma gyártott, számomra is elérhető autóban.

A swift tehát eladó, kell valakinek?

:)

gb71 2007.11.22. 19:29:00

Valaki az elveszett fiatalság siratását emlegette, meg régi autó-új autó... Nemtom. Nemigen tudnék egy lapon emlegetni egy E30-at mondjuk egy Peugeot 3XX újjal. Bocs újpözsó, de a 20 éves bimmer kéne... (van)
SZERINTEM.

trainmodeller · http://matiz.terep.hu/wartburg 2007.11.22. 19:34:51

Megértem Csikóst.
És éppen az LS600 féle idióták miatt megyek ki félve a sárgámmal félve (matiz.terep.hu/w20040930) mindíg. De, kimegyünk, akkor is, és jön a gyerkőc is ha csak lehet, mert Wartyogózni is élmény már a mai világban.

Persze a cél majd egy állólámpa lesz nálam is. De egyelőre kis pénz, kis autó van, ekkora keretből nem futotta volna egy egygazdás, 30 ezret futott 30 éves gyári Mercire, csak egy pukkanatra. Nem akarok csalódni, inkább dolgozom még azért, hogy egy IGAZIT vehessek majd, amiben ugyanazt az örömöt és jókedvet találjuk meg, amit most a Sárgában.

mv3 2007.11.22. 19:48:24

Azt hiszem, ma minannyian fölmentünk (szokás szerint) a hasznaltauto.hu-ra:o)

Mondjuk én "online-veteránozni" csak ritkán szoktam, igyekszem a napi igénybevétel lehetőségének korlátjáig merészkedni -max. esetleg onnan szemlélődni a távolba:o))

Egy-egy ilyen cikk, vagy Görög mercis példa azért sokat lendít a fantáziámon:o))

mv3 2007.11.22. 19:51:33

"1981-ben vette waiblingben az 1976 építésű autót 500 ezer km-el"

Ma ki, és milyen márkát/tipust merne vásárolni 6 évesen, 500 ezer km-rel?!

Andor 2007.11.22. 19:55:50

trainmodeller!

Egy somogyi kis faluban járva láttam egy pirosat, szerintem hiánytalan, alighanem eredeti fényezéssel, CY-os rendszámmal. Nem vagyok Wartburg-fan*, de ezt muszáj volt lefényképeznem... Szívesen elküldöm a képet, ha kéred.

*Jó, azért egy púposban el tudnám képzelni magam.

ommm 2007.11.22. 20:32:20

baowahhal majdnem vettünk egy 850-es Fiatot, elég???
-
ennyire voltunk tőle, de végülis azért nem lett a miénk, mert csak sima dobfékes Berlina volt, nem tárcsás Special.

floydian · http://floydian.blog.hu/ 2007.11.22. 20:35:02

Könnyem kicsordul, egy ilyen kéne nekem is. Tozál megértem azt aki ilyennnel jár, a hétvégén legalább.

baowah · http://baowah.blog.hu 2007.11.22. 21:04:38

tema vago segitseget kerek uraim/holgyeim, reszletek a linken:

baowah.blog.hu/2007/11/22/disco_box

baowah · http://baowah.blog.hu 2007.11.22. 21:06:47

omm...azert a majdnemhez meg sok kell :D

GGG77 2007.11.22. 21:34:30

Egyre többet töröm afejem saját autó vásárlásán. A régebbi Merciknek nálam is nagy sanszuk van. Igazából egy W124-be ülnék be szívesen, de annyi pénz, amennyit egy szépért kérnek tuti nem lesz...

baowah · http://baowah.blog.hu 2007.11.22. 21:35:12

vagy nem jelenik meg, vagy elfelejtettem beirni:

baowah.blog.hu/2007/11/22/disco_box

segitsetek, segitsetek!

geri · http://www.geritwo.hu 2007.11.22. 22:23:52

Wow, szép ez az állólámpás...

Én egy 123-ast nyúzok nap mint nap, és nagyon meg vagyok vele elégedve. Még akkor is, ha 80 lóerővel (300D) nem tépi szét maga alatt az aszfaltot, és néha ad egy kis extra elfoglaltságot a "restaurálás". ;D

ommm 2007.11.22. 22:25:18

megvan, ne *!

viszont a Berlinához tényleg csak annyi kellett volna, hogy azt mondjuk: legyen akkor is.
na mindegy, lassan leszokom a bagóról és egyhavi pipadohányomból meglesz.
ordas kis dögöm...

Ottopappa 2007.11.22. 22:58:11

Amikor kicsi voltam, sokat jártam strandra. Meg persze később is... Ahogy beleültem a vízbe, és elterült előttem az a végeláthatatlan vizfelület!... Aztán valamikor 21 éves korom körül sikerült beülnöm egy ilyen régebbi Mergába. Akkor már két éve volt jogsim, pár ótó megfordult alattam hosszabb - rövidebb utakra. De a merciben jött vissza a gyermekkori strandélmény - a végeláthatatlan... Ugyanis az első olyan autó volt, aminek láttam a motorházát az utastérből, ráadásul nem kicsi vót! Végén az elmaradhatatlan "célkereszttel"... Utánozhatatlan!
Bár ha veterán, nálam az 1974-es duplakereklámpás Jaguar XJ sorozat a nyerő... Azt nem mondom, hogy a tökeimet levágatnám érte, de egy nem sokkal kisebb őrültségre képes volnék egy olyan gépért!... :)

trainmodeller · http://matiz.terep.hu 2007.11.22. 23:06:07

Andor,

küldd el légyszi a címemre, előre is nagyon köszönöm!


Más, mv3 írta:
"mv3 2007.11.22. 19:51:33
Ma ki, és milyen márkát/tipust merne vásárolni 6 évesen, 500 ezer km-rel?! "

Hehe, kis naívak. Nem is hiszi el senki, hogy a használtan vett príma autóitokban mennyi de mennyi km van. Csak nekem tűnik fel, hogy a hasznaltauto.hu -s neppereknél kedvelt autók futásteljesítménye mind gyanúsan tökegyforma? :) A km óra tekergetés nálunk nemzeti sport. A Suzuki Jimnymben 194 ezer km volt, a Totalcar tesztjében szereplő aranyszínű volt az. Megvette egy nepper, és most 73 (hetvenhárom) ezer km-el eladó, a sors iróniája, hogy a cikk mellett a hasznaltauto.hu-s ajánlatokban pont az jön fel! :))

Egy szó mint száz, sokkal többen vesznek pár éves autót sokszázezres futásteljesítménnyel, mint gondolnád/remélnéd! A legtöbb autóba 1-2 visszapörgetés belefér simán, és ezt ki is használják. MINDENKI.

baowah · http://baowah.blog.hu 2007.11.22. 23:08:35

az nem a berlinetta hanem a limousine volt.

ommm 2007.11.22. 23:26:03

Berlina ember, nem Berlinetta...
a 850 széria keresztneve Berlina...
a Berlinetta a kabrió volt...

it.wikipedia.org/wiki/Fiat_850

Karpathy · http://artofmax.com/ 2007.11.23. 00:50:16

Ó, a gyermekkor...

Nálam az egy Zastava 850 után
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/9e/Zastava_850_f.jpg/800px-Zastava_850_f.jpg
(ilyesmi volt csak bilikék)
..egy Opel Rekordban telt.
ned.ronet.ru/0/Opel%20Rekord%20A%20Coupe%20(1964).jpg
Halvány vajszínű volt piros bőrbelsővel.
Atyaég... össze kéne rakni egyet az öregemnek, amíg még tud vezetni :D

Ja, volt valami kávébarna Simca is.

Sopánka76 2007.11.23. 08:03:57

rooster!

én a Caprira szavazok!
Imádom azt a formát!
Az mindent ver!
Az arányai egyszerűen tökéletesek!
És az ikerkereklámpa is csodálatos!
Ha a racionalitás nem szólna bele, én is Caprit vennék és nem Sierrát!

europid 2007.11.23. 09:11:18

Én csak kétszer ültem ilyen Mergában, de meghatározó élmény volt.Ez még régebben volt,a 90-es évek elején.Fantasztikus verdák ezek.
A német cikkhez csak annyit, hogy talán van egy kis túlkapás a 4,6 millió km-nél, talán a pali strigulázta a km-óra átfordulásokat?Na persze, ha napi 500 km-re jön ki, ezzel a kocsival az teljes napi állandó menetet feltételez.
Az meg, hogy ki venne 500ezer km-el kocsit? Trainmodellernek tök igaza van.Ez sajnos naponta történik meg, csak nem tudunk róla.Ha egy kocsi 3-4 nepper kezén átmegy, können kijön az 5-600 ezer km.Volt nálam is 1 éves kocsi 120ezerrel.Ha nepperé lett volna, csak 30ezer.

Andor 2007.11.23. 09:54:04

trainmodeller:

sajnos nem jöttem rá, hogyan tudnék neked üzenetet küldeni. A nickedre kattintva semmi sem történik.

Andor 2007.11.23. 09:55:38

Mostakkó mivan.

toncsi64 2007.11.23. 12:09:34

LS600h !
Jó esély van rá, hogy ez a merci még az utakat rója mikor a Lexusod (már ha valóban van...) rég újrahasznosított anyagból készült hamutartóként szolgálja az emberiséget :DDD

toncsi64 2007.11.23. 12:11:14

Bocsi az átfedésekért, nálam nem jelent meg, hogy elment...

THK 2007.11.23. 14:05:45

"ebből látnak ki a legjobban, hiszen semmilyen modern autónak nincsenek akkora ablakai, mint egy harmincegynéhány évesnek"

Multiplában még nyilván nem ültél! (derékmagasságtól kezdődnek az ablakai, így egészen picik is tökéletesen látnak ki)

szeberenyi 2007.11.23. 18:45:43

Jó látni hogy nem tett nagy kárt benned a műanyaglökhárítós korszak!
Remélem jövőre nekem is elkészül az állólámpám!

Andras 2008.08.01. 12:19:47

Első autóm egy 1968-as Fiat 850-es volt, 1997-ben örököltem.Sajnos még túl fiatal voltam és 1 év után bagóért eladtam. Akkor még nem is volt ára. Nálam (két kisgyerekkel) a mai útviszonyokhoz mérten a nosztalgiaautó csupán másodautó szerepét töltheti be. Régóta tervezem egy 600-as Fiat megvásárlását-restaurálását, azonban még nem találtam még megfelelő allapotú példányt. Sajnos ahogy az idő telik, egyre nehezebb egy, az eredetiséghez minél közelebb álló példányt találni. Itt, a totalcar.hu-n tesztelt példánynak is pl. 850-es műszerfala van...

Vega 2008.08.07. 11:40:19

Jomagam is allolampas tulaj volnek...25 eves vagyok, a kocsim 39 :) En konkretan szarok a farmra....elotte uveghang, alfa romeo, ilyen ultetes, olyan tuning...aztan mar nem kell...most inkabb csak haladok..mert a 200D-vel csak azt lehet ugyanis felhaboritoan tetű :))) Raadasul hangos meg fustos...cserebe viszont egyszeru mint a raklap, kalapacs, 13-as, 17-es kulcs...ennyi szuksegeltetik a komplett motorgeneralhoz...amire mellesleg sosincs szukseg :) Kicsit fako mar meg oreges...de ha beulsz oda visz ahova kell...konforterzeted is fogjuk ra, ki van elegitve...nem eszik sokat, azt is higtragyabol...eves koltsegek nevetsegesen alacsonyak...az 55 LE nem sok teljesitmenyadot jelent...az evi 10-15 e ft-os veteran jellegu biztositasrol nem is beszelve...

En ertem a masik tabort is...jok a mai autok is...plane a felso kategoria...de ez mas...nem tudom mit faj az masoknak ha ez ilyen...szarok bele, menjen 200-al es masziroztassa a segget...nekem is volt ra lehetosegem...de mar nem kell...jobbrol balrol elozgetnek a korombeli ifju kangorcsos titanok..hat tegyek :) Lassan jarj elvet vallom...mar most :)

Respect!

miatow 2008.11.07. 15:32:23

10 éve hajtok egy 73-as W115-öst, 200D, semmi pénzért nem adnám. Két éve lakatoltattam ki, küszöb- és sárvédő csere, fényezés, most tip-top, úgy tervezem, hogy lányaimnak (9, illetve 5 évesek) ez lesz az esküvői autója. Olaj és hűtővíz kell bele, más nem, néha eltömődik vagy befagy az ablakspricc nyílása, azt ki kell tisztítani egy gombostűvel. 115 utazó, 125 az érdi lejtőn, és igen, a hangulata...

andrisba 2009.02.03. 16:04:38

Üdv!

Ez az autó az enyém volt 1992-ben, de más színnel és nagyon rossz állapotban:-) Most igazi fényében ragyog!!

Püspöki mercis 2009.11.27. 22:14:29

Nekem is volt egy w115-ös 200 d motorral, jó állapotban, az egy tank, vagy igazi bivaly, nem is tudom, taxiztam vele Nagyváradon 3 évet. Aki értett az autókhoz az mindig több jattok adott mint mások akik zsir új gépekkel kavartak. Télen éjjel csak egytrikóban dolgoztam, sohasem állt a munka. Egy igazi nyűhetetlen AUTÓ. Amennyiért vettem annyiért adtam el, csak három év alatt 300000 km-t kapott. Gond minimális volt vele. Vettem utánna még két w123-ast először egy 240d-t, aztán 300d-t. MIndeggyik tuti volt de a W115-ös az ÁLLÓLÁMPÁS. Most egy 110d vito van, nem rossz, CSAK MERCI!!!!!!!!!!

Dzsi79 2014.02.23. 20:57:40

Sziasztok. Nem tudom hogy "él" e még ez a topic, de hátha!
Most vettem egy '68as mércét, es jobb oldali elso hatso ajtó kellene hozza... Illetve tartalékba szívesen vasarolgatnek normális működő alkatrészeket akinek van, kérem keressen!
vgabor33@gmail.com
süti beállítások módosítása