Motorra nem vált a lámpa? Próbálkozzon mágnessel!

  2007. november 01. - Csikós Zsolt Címkék: motor önök küldték technika

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Elakadt Harley-Davidson Road King a Nagy Lajos Király útja és a Czobor utca kereszteződésében

Írtam egy cikket a Totalbike-ra még valamikor a nyáron, nem volt nagy szám, a motorokhoz ugyanis még kevésbé értek, mint az autókhoz. Egy gigantikus Harleyról szólt, amelyik olyan nehéz volt, hogy felszedte a garázsunk padlójáról a festéket, amit például az Autobianchim nem tesz, pedig régebben áll ott és papíron nehezebb (igaz, a tömege négy, lapos futófelületű kerékre oszlik el).

Nem a cikk az érdekes, hanem a benne szereplő felvetés, ami lényegében arról szólt, hogy a Nagy Lajos király útjáról a Czobor utcára kanyarodást szabályozó, indukciós vezérlésű közlekedési lámpa az istennek nem hajlandó átváltani, ha motorral megyek arra, még egy ekkora dög alatt sem. Alább a teljes szöveg a cikkből:

350 kiló sem elég a lámpának

Van egy közlekedési lámpa az utcánk torkolatában, ami késő délutántól az aszfalt alá épített fémérzékelővel működik. A Kawasakim 245 kiló, az nem váltja át. A Road Kinggel hosszan vártam a váltásra, mert szinte biztos voltam benne, hogy ez az iszonyatos mennyiségű vas triggereli majd a lámpát. Hát nem.

Egyébként tudja valaki, hogy a KRESZ mit enged ilyen helyzetben? A lámpa percek óta piros, előrébb nem mehetek a motorral, hogy valami érkező autó átváltsa, mert ott a stopvonal. Legjobb ismereteim szerint innen vinnének sírba, az talán feloldja a szabályokat. Én jobb híján át szoktam menni a piroson. De valójában mit kéne tennem, hogy a jog határain belül maradjak? Várni egy következő autóra, hogy az váltsa át nekem a lámpát nem megy, mert annyit nem gurulhatok előre.

Csikós Zsolt: 350 kiló szteroid (Totalbike) →

Farkasg olvasónktól érkezett a megoldás, igaz, ő nem jogi, hanem műszaki irányból közelítette a megfejtést. Jó erős mágnest kell tenni a motor aljára, lehetőleg a magassugárzókban is alkalmazott neodímium-mágnest, de lehet kísérletezni nagyobbacska szamárium-kobalt és ritkaföldfém-mágnesekkel is. Érdemes viszont valamilyen tokba tenni, mert különben megrozsdásodik, aki pedig mechanikus karórát hord, és nem tudja, hogy az „antimagnetic”-e (csak a nagyon régiek és a Wostokok, magyarul Vosztokok nem azok), vegye le, mielőtt szerelni kezd.

Küldött is egy videót, amelynek tanúsága szerint a megoldás tökéletesen életképes. Próbálják ki önök is!

Egyébként tudja valaki, hogy a jog mit kezd ezzel a helyzettel?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr77215189

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2007.11.01. 17:36:54

ez poén :D és működik is. elég brutál lehet a a pici mágnes...

ommm 2007.11.01. 18:24:47

a jog ettől hülyét kap, majd nem talál megoldást és a biztonság kedvéért büntet:)

Galamb 2007.11.01. 18:41:17

Vásott koromban (20+ évvel ezelőtt) azzal szórakoztam, hogy levettem a (z akkor még) fém kukát a kis oszlopról és kitettem a mellékutca szélére esténként. (XIII. Tutaj u. - Hegedűs Gyula u. sarok) Aztán elégedetten néztem, hogy minden autó megáll a főútvonalon, mert állandóan piros a lámpa. Sajnos (vagy szerencsére) nem volt teljes az élvezet, mert ott is volt hurok, úgyhogy fél perc múlva szépen elengedte őket. Én meg addig ártatlan képpel ácsorogtam a kereszteződésben. Alig volt bukó.......

Rocko- 2007.11.01. 19:49:55

nem szktam TB cikkeket olvasni, de ez jó volt, tetszett Zsolt! :)
amúgy kváncsi lennék, mit kezdenek ezzel a hurokkal a Trabantok (durplast), Aixamok (műanyag) és a londani csávó által preferált kisautók.

Fánk 2007.11.01. 19:58:41

Tudom, hogy régi, de ez nagyon jó. :DDD

Üt:

youtube.com/watch?v=A0RHlEaxUC0

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.11.01. 20:30:50

Hatóságilag Tilos, hogy egy punk-rock bandát idézzek:) Valószínüleg a kutya sem fog a kocsi alá feküdni, hogy ellenőrizze, van e mágnes... Amúgy meg fel is tapadhatott az oda, véletlenül ugye:)

Töci 2007.11.01. 21:00:20

Egyszer a cégnél használtunk egy mágnest kb 10mmx8mmx8mmes volt az annyira brutálisan odaragadt a fémekhez, hogy alig lehetett leszedni inkább csak letolni lehetett, kurva erős volt!

AP (törölt) 2007.11.01. 21:36:22

Ez egy nem létező probléma..

Rocko- 2007.11.01. 22:33:53

scheerti már miért lenne az? :)

cso zsi 2007.11.02. 00:08:59

A motorosok is a közlekedés résztvevői (mégha jópáran közülük versenypályának használják is az utakat).
Ebből kifolyólag egy forgalommentes kereszteződésben nekik is jár, ami a nagyobb járműveknek.
Itt nem előnyszerzésről van szó, mint amikor a kocsik között evickélve szabálytalanul mennek előre, hanem egy lehetőségről, ami az autósoknak megadatott.
Az indukciós hurok a kereszteződés minden irányában telepítve van, időalapon befolyásolja a lámpa működését.
Mint amikor a gyalogos megnyomja a gombot a zöld kéréshez.
Azután vagy besorolódik egy időrésbe, ahol a keresztező forgalom addig pirosnál áll, vagy a (hurkok által ellenőrzött keresztirányú) forgalom hiányában mint "elsőként érkező", azonnal, vagy hamar zöldet kap.

Galamb 2007.11.02. 00:27:05

Trabantnak ott a fém alváza, nem merül fel a probléma!

Androidus · http://androidus.freeblog.hu 2007.11.02. 01:52:49

Szerintem sem életszerű ez a probléma.

- Először is nem hiszem, hogy bárki is problémát csinálna abból, hogy a stopvonal elé gurul. Megtesszük naponta bérmikor, ha a szükség indokolja.
- Félre is állhat, hogy beálljon mellé egy személyautó.
- Az érzékelő remélhetőleg csak arra való, hogy gyorsítsa az áthaladást ahhoz képest, amit időalapon vezérelne. Tehát akkor is illene leváltania időnként, ha senkit nem érzékel.

Szóval a piroson áthajtást én a végére hagynám, mert egyből kiváltja a pénzgyűjtő hajlamot minden arra járó közegből.

katicska 2007.11.02. 02:17:02

Itthon ez a bevásárlóközpontok mélygarázsában van. Egyszer nem tudtam fizetni az autómatánál, mert nem volt meg a jegyem. 5000Ft lett volna, hogy kihajtsak.
Hát nem, az sok, visszagyalogoltam a bejárathoz, hiába nyomtam a gombot, jegy nem jött. Akkor gondoltam, hogy ilyesmi van a dologban.
Megvártam a következő érkezőt. Ő megnyomta, jött a jegy, visszatolatott, magának is nyomott egyet, majd behajtott.
Visszamentem a kocsihoz, aztán irány haza.
de egy mágnessel egyszerűbb lett volna.

Baranyi József · http://jazygian 2007.11.02. 03:24:56

Budakeszin a TOTAL kútnál
ugyanez a helyzet. Kb.4 perc
várakozás után visszafordultam, más utat kerestem. Azóta motorral arra nem
megyek.

fostalicska · http://fostalicska.blog.hu 2007.11.02. 05:32:57

Én föltapasztottam egy ilyen mágnest a seggemre, és azóta gyalog járok!

feri2360 2007.11.02. 07:20:03

Szerintem ebbe jogilag nem lehet belekötni, mert csak észlelhetővé teszed a motorodat, nem kapsz semmilyen előnyt, csak a hátrányodat szünteted meg. A rendőrség sem fog ezzel foglalkozni, hiszen az sem zavarja óket, hogy az itteni (ahol lakom) épületük előtt biciklizők 90%-ának nincs lámpája.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2007.11.02. 07:30:54

Bazz, megin' itthon vagyunk.
A befizetett pénzünkből csinálnak -drágán!- egy rossz rendszert, amit nekünk kell még toldozgatni hogy működjön is...

Persze nem 'tényező' a motoros itthon, ahogy államtitkár úr mondta.
170 ezer rendszámos vas, és majd' egymillió 2-3-4 kerekű motorizált motorforma egyed - tényleg nem kell számolni velük.

feri2360 2007.11.02. 08:02:39

kutya_zzr: ez most nem talált, mert bár felháborító, hogy szarul működik, de a videó tanúsítja, hogy ez nem magyar probléma, máshol is létezik.

kovácske 2007.11.02. 08:50:13

feri2360: ha nincs rajtuk lámpa, honnan látod őket sötétben?
(nappal meg zsebre is tehetik).

feri2360 2007.11.02. 08:58:51

kovácske: Nem látom őket, de hallom a lánc halk surrogását és a gumi gördülési zaját és néha köhhintenek is. De lehet, hogy nem is biciklisek, hanem pedálozó, gumikeréken suhanó gyalogkakukkok. Bípbíp! (Mottó: hülye kérdésre hülye válasz)

feri2360 2007.11.02. 09:00:44

Ja, és igyekszem mindenkit a saját szintjén kezelni.

Deszkás 2007.11.02. 09:04:40

kutya_zzr: A videó nem itthon készült. Ergo nem kizárlógason itthoni probléma.
Androidus: A vonalon áthaladás már késztetheti a közeget pénzgyűjtésre. Hisz a KRESZ szerint előtte kell megállni.Az, hogy szerinted hogy működik egy kis utcácska és egy nagy forgalmú főút kereszteződésében, nem döntő. Mellesleg ha figyelmesen elolvasod a cikket, megtudhatod, hogy csak a hurok üzemelteti, hisz minek adjon zöldet, ha nincs a lámpánál senki?? Logikus, nem?
AP: De, igen. Ez egy itthoni probléma. Kár, hogy nem olvastad el a cikket. És hát nem egy helyen okoz gondot a motorosoknak.

nad 2007.11.02. 09:56:10

Galamb:
Igaz ugyan, hogy a Trabi egy terminátor (szerves anyag a fém vázon), de én már jártam úgy vele, hogy nem vett róla tudomást az érzékelő. Éjfél volt, nem jött a kutya sem, átmentem a piroson (helyszín és időpont: 15 évvel ezelőtt, a csillaghegyi HÉV megállónál lévő kereszteződés - már elévült).

psmith 2007.11.02. 09:58:48

Androidus

Dehogynem életszerű a probléma. Ezeken a helyeken azért csinálták az érzékelőt, mert jellemzően kisebb a forgalom. Tehát hiába gürülsz a stopvonal elé, nem jön autó ami kapcsolna.

Az általam ismert ilyen helyeken van nyomógombos gyalogátkelő is, tehát motorról leszálok, megnyomom, mire visszaszálltam már zöld a lámpa.

Név: 2007.11.02. 10:11:13

Pedig BP-n, és máshol is elég sok olyan lámpa van, ahol hosszú perceket várhatsz, mire átvált (ha egyáltalán). Én már többször mutogattam mögöttem álló autósnak, hogy guruljon már közelebb, rá a hurokra, de nem nagyon fogták a problémát.

Azzal is szívtam már, amikor mazsola állt a sor elején, és nem gurult ki a vonalig. Hiába pöccintgettük a dudát, nem vette az adást.

Név: 2007.11.02. 10:17:17

A Hűvösvölgyi úton ráadásul van egy olyan kereszteződés is, ahol csak szemből érkezők oldalán van hurok. Ha onnan nem jönnek, akkor várhatsz reggelig, vagy visszatolatsz egy másik utcáig.

Deszkás 2007.11.02. 10:56:18

AP: Bocs, de a hozzászólásodból nem ez jön le.

Lompos 2007.11.02. 11:22:48

Kis fizika: az a hurok vasra vár és nem mágnesre.
Egyébként a mágnes érdekes ötletnek tűnik... összeszed minden vassz*rt az úttestről. De jól fog kinézni a Road King csomó csörömpölő vassal! És hasznos is: összeszedi mások elől a szegeket! :-)

AP (törölt) 2007.11.02. 11:30:33

Én kérek elnézést.
Tényleg, miért is jó az autó imitációjára a mágnes?
Volt valami kavarás földfémekkel, azt értem, de a mágnes nem földfém.
Fizikából mindig is hülye voltam..

Lompos 2007.11.02. 11:36:04

AP! Pedig, biza. Azok az említett hangszórómágnesek mindenből (földfémkompozíciókból) csak nem vasból vannak.

LB 2007.11.02. 12:08:41

Az indukciós hurokban a mágnes ugyanazt a hatást váltja ki mint a vas.

zephyr 2007.11.02. 12:09:41

Nem valós probléma? Én bringával járok dolgozni és nekem is utba esik egy ilyen lámpa. Kora reggel és késő este _minden_ irányban pirosan mutat. Egészen addig így is marad míg nem jön egy autós valamelyik irányből. Azt átengedi majd ujra piros minden irányba. Bringára persze nem kapok zöldet.

Lompos 2007.11.02. 12:26:02

LB: Háááát...!?
Ha ki-be lóbólod a hurokba, hogy változzon benne a mágneses tér. Ha csak ott áll, akkor hiába ácsorog. Csak ha vasból van és nagyobb, mint egy motorkerékpár. A vas (lásd vasmag)a tekercs (hurok=egymenetes tekercs) induktivitását, ezáltal pedig egy rezgőkör frekvenciáját változtatja meg. Ezt érzékeli a ketyere. Ez egy olyan fejjel lefelé (ausztrál) fémkereső szerű izé.

Torkos 2007.11.02. 15:47:15

Lomposnak igaza van, a frekvencia változik, hiszen ha a hurokba állantó megneses teret hozunk létre, attól az induktivitása nem változik meg. Persze ha a hurok a fluxusváltozást érzékeli, akkor a mágnes is megteszi. De akkor minden autóra mágnest kellene rakni...

Lompos 2007.11.02. 16:34:45

(Csiklandoz a kisördög)

...és azt se akárhogy, mert nem mindegy merre mennek a mágneses tér vonalai...
De akkor már nem kell hurok, mert sokféle apróbb-nagyobb mágneses érzékelő van a "piacon". Olyan autókkal aztán egyetlen pici ferromágneses piszok se lenne többé az utakon.
Na, üdv mindenkinek!

guszti 2007.11.02. 16:43:05

"Volt valami kavarás földfémekkel, azt értem, de a mágnes nem földfém."

a videón név szerint elhangzik, hogy neodímium mágnesről van szó.
( en.wikipedia.org/wiki/Neodymium ) ami bárhonnan nézem, ritkaföldfém. Eleinte drága volt, és jobbára csak minőségi mikrofonokba és fejhallgatókba rakták, mostanában a közepes árkategóriájú (ipari) hangszórókban is használják, mert noha drágább lesz a cucc, de teljesítményéhez képest könnyű és kicsi, így idővel megtérül (szállítás, kényelem, stb). Azért tudja beváltani a lámpát, mert irdatlan ereje folytán csinál akkora fluxusváltozást a hurokban elhaladáskor, amit egy tonna körüli sima vas tud.

guszti 2007.11.02. 16:48:37

bocs, nem hallatszik, hanem ki van írva, sőt, a poszt url-je is tartalmazza

guszti 2007.11.02. 17:01:38

és csak a teljesség kedvéért, a neodímiummágnes nem tiszta Nd-ből van, hanem annak vassal és bórral alkotott vegyületéből, (Nd2Fe14B, aka NIB)
en.wikipedia.org/wiki/Neodymium_magnet

b 2007.11.02. 20:12:22

nem fémre vár, hanem az EM mező megváltozására, amit okozhat vezető (fém) bekerülése a térbe, vagy MÁGNES, ami szintén módosítja a teret, mert önmagában van EM tere.

Cselo 2007.11.02. 20:29:55

Androidus:
A hurok nem arra való, hogy gyorsítsa az áthaladást, hanem feltételes vezérlést ad. Vagyis ha abból az irányból nem érkezik jármű, akkor a kanyarodó fázist egyszerűen kihagyja a program. Ez tipikusan kivitelezési hiba, mert szabvány szerint egy kerékpárra is kellene hogy reagáljon a hurok. Értesíteni kell a közút kezelőjét.

repecs 2007.11.02. 21:19:00

A HDD ben is erős mágnes van. Régebbiekben is.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2007.11.02. 21:32:13

Budaörsiről balra a lebontott Skála irányába úgy tudom személyautónak nem vált, csak busznak... Akkor ez egy hangolási kérdés?

efi 2007.11.02. 22:04:03

He-he, a videóból azt is megtudhatjuk, hogy az amcsik a kresz terén sem (mint oly sok másban, mert ők mindent jobban tudnak) bírtak beállni a sorba: náluk direkt nics a zöld előtt piros-sárga.

balpis 2007.11.02. 23:41:16

motrral ez valoban sokszorszivas.
Ahol garazykapu nyilik igy, s latod, hogy nemerzekelt, esetleg tudsz tolatni, s ujra elorebb jonni. Sokszor kicsit ferdebben, nagyobb feluletet teve ahurokfele mar erzekel. A lampa elott azonban ezt nem latod, csak varsz. Oldalra kiallni probaljon meg az 250 kiloval, aki javasolja. Mas megoldas nincs, mint par valtas utan korulnezve belepni a pirosba.
Esetleg mukodhet, mint ami a biciklivel szokott - legalabbis a munkahelyi melygarazsunknal: lefektetni a hurok felett az utra. Csak legyen, aki felallitja a 250 kilot... :-)

cso zsi 2007.11.03. 10:39:53

efi!
Ausztráliában sincs piros-sárga a zöld előtt.
(Sajnos sokmindenben követik az amcsikat)
Ebből következően ott is probléma, hogy egy lámpaváltáson csak 4 autó fér át, pedig ha a sárgánál felkészültek volna, akár 8 is átmegy.

Okostojás 2007.11.03. 12:52:56

Ez a videó kamu. Erős mágneseket akar eladni a készítője.. Érdemes fizikát tanulni! A hurok induktivitásának megváltozását méri, azon pedig az a mágnes nemigen változtat.

Okostojás 2007.11.03. 12:54:37

Már csak azért sem, mert a mágnes összes indukcióvonala magán a motor acél testén át záródik, azért tapad hozzá. Szóval kamu.

fefe 2007.11.03. 13:31:14

Lehet, hogy régen tanultam a kreszt, de mintha lenne benne olyasmi, hogy ha úgy ítéled meg, hogy a k.lámpa rosszul működik, akkor kellő körültekintéssel átmehetsz rajta. Persze kérdés, hogy ki mit ítél rossz működésnek. Ha én motorral
közlekedek ezt annak veszem.

Deszkás 2007.11.03. 16:58:52

Okostojás: Hát igen. Csak azt kell figyelmebe venni, hogy a mágnes mozgása könnyebben vált ki indukciót, mint a vas mozgása!

Kombinóó 2007.11.03. 17:03:43


Érdekes ez a hurok dolog mert velem az utóbbi hetekben már többször megtörtént az hogy álltunk egy forgalmas kereszteződésben kocsival és egyszerűen nem váltott a lámpa! Persze kanyarodósávban, tök forgalmas kereszteződésben! Mindegy hogy teherautó vagy autó volt elől, néha egyszerűen kimaradt a zöld és kész! Aztán meg a frász tör ki hogy sikerüljön élve átjutni a piros alatt! :( Ez mitől van? Egyszerűen rossz a lámpa?

Okostojás · http://www.ezen_a_honlapon_a_textarea_kisse_bugos.hu 2007.11.03. 17:27:27

BoGar, igazad van, de a mágnes tere elsősorban az acélban zárodik, amire rátapadt. Ami mágneses tér, ami mégis kint záródik, annak is csak nagyon kis része metszi a hurok felületét, és csak az indukálna feszt. Viszont elektromágneses terek viszonylatában nagyon lassú a változás, indukált fesz szinte nulla. Nem hiszem, hogy ilyen érzékenyre építették volna.

Gipsz Jakab 2007.11.03. 17:48:43

régebben triatlonoztam. a telephely parkolójába kártyás beléptető segítségével lehetett bejutni.
a kihajtásnál pedig a cikkben említett fémérzékelő volt.
az érzékelő téglalap alakban futott "körbe" egy adott területen (jól lehetett látni a bitumen csíkot).
Ha a bringával a kereszt irányú érzékelőre álltunk rá, akkor nem érzékelt, viszont ha hosszában lévő érzékelőn gurultunk végig, akkor már igen. Mert így valamivel nagyobb volt a fém felület az érzékelő felett, pedig a bringa kb. 10 kg volt, a felni pedig alumínium!
úgyhogy sztem fog az a lámpa működni motorral is csak, meg kell tanulni használi:-)

Okostojás 2007.11.03. 19:07:18

Jakab tapasztalata reális, és ezek alapján én is javítok, pontosítok: a hurok nem induktivitást mér, hanem a rezgőkör veszteségét, ami pl. a biciklikerékben örvényáram miatt keletkezik. Na jó, eleget okoskodtam mára. :)

redlamp 2007.11.03. 19:54:35

a stop vonalon megallsz, majd addig hajthatsz elore ha kell amig meg nem tudsz gyozodni a biztonsagos athaladasrol, ill forgalmi lampa jelet ad ill kozl. rendor utasit. (forgalom iranyito fenyjelzo keszulek meghibasodasa menupontnal kene elolvasnotok meg tovabba a kreszt) ez a problema nem problema, ezutan irjunk a csajokrol!

kujon 2007.11.05. 11:01:09

Bocsi az offért,

de ezt látva minden szöke nö elsöre menne át a kresz-müszaki n...:
www.metacafe.com/watch/853266/look_at_the_engine_work/

egy sorba...

sztem q jó!

horváthbéla 2007.11.06. 10:58:27

Most nem tudom hogy így van e de kb 10 éve a Keresztúri útról a Jászberényi útra kanyarodásnál volt ilyen lámpa, este 11 körül átállt erre az üzemmódra. Nem időre váltott hanem KIZÁRÓLAG akkor ha érkezett egy autó. Én rendszeresen éjjel kettő körül jártam haza motorral és át kellett mennem a piroson. Szóval jó ötlet a cucc.

UB 2007.11.17. 18:01:21

Valaki tudja hol lehet ilyen mágnest venni?

Svegacomp 2017.04.20. 08:41:39

Nekem Anglia a példa mindenre, ami jó és ésszerű a közlekedésben. Itt a lámpák tetején kamera van, azzal intézik a forgalom figyelését. Még ha kátyúznak is, akkor is olyan a gurítható lámpapár, hogy kamerás. Mindenhol körforgalom van, ahol lehet, szinte alig van baleset. Ha egy körforgalomnál dugó van, mert pl. az iparnegyedből jön haza a munkássereg, 5 perc alatt eloszlik. A sebességhatárok ésszerűen vannak kitűzve, ahol lehet, megemelik a sebességet, pl. városon belül sok helyen mehetünk 40-nel, de néhol 50-nel is, persze mérföld/órában. Sok helyen létezik időhatáros sebességkorlátozás, pl. olyan helyeken, ahol iskola van és a szülők szedik fel a lurkókat, akkor az adott idősávban van 20-as korlát csak. A kritikus helyeken fekvőrendőrök vannak, de nem keresztirányúak, hanem téglalapok akkora mérettel, hogy odafigyeléssel áthajtva csak a kerekek belseje érinti a dombot. A szélei természetesen lejtősre kialakítva, hogy a gumik és a futómű ne sérüljön. Útépítésnél, aszfaltterítésnél ha éjjel abbahagyják a munkát, a szintkülönbségnél kb. egy méteres rámpát öntenek ki, hogy ne ugorjon a kocsi nagyot. Nincs kint felejtett sebességkorlátozás, nincs közúti ellenőrzés egyáltalán. A rendőrkocsi mögéd jön, követ, közben a yard komputerbe üti a rendszámod, ha minden rendben (műszaki, adó, biztosítás), akkor elmegy. Az úthibákat gyakorlatilag egy héten belül javítják. Az utánfutókra nincs biztosítás és rendszám mizéria, a vontató kocsi rendszámát kapja meg még egy példányban. Amit online megrendelhetsz csak úgy, akár tetszőleges betűtípussal is!!!
A sok hazai okostojást kiküldeném 2 hétre ide ésszerűséget tanulni.

natti 2017.04.20. 12:59:24

@ommm: amennyire én emlékszem KRESZ tanulmányaimból, volt valami olyasmi, hogy amennyiben egyértelműen meghibásodott a lámpa, akkor figyelmen kívül lehet hagyni az általa mutatottakat. Gondolom itt alapvetően pl. a piros-sárga állásban bennragadtra gondoltak, de szerintem az 5 percen keresztül piros is ugyanez a kategória.

Katana750 2017.04.21. 14:34:53

@Svegacomp: Csaknem 10 év után már elévült.
süti beállítások módosítása