Heti merítés

  2015. május 03. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Mi más, ha nem MX-5?

65579

A szempontjaim utolsó sora, hogy ne legyen tömegdarab. Itt Münchenben és környékén ahol élünk, a többség az egyforma BMW-k és Audik autóit hajtja.

Miért nem hallgattam a közmondásra?

65599

Utána felkerestem a létező összes jó szerelőt, autodidakta módon elkezdtem én is belepiszkálni mindenbe, amikor már lemondott róla mindenki, még kicseréltettem pár érzékelőt.

Bernáthegyi 2007-2014 150 000 km megbízhatóság

64318

IZZÓCSERE - horror. Kellékek: Kis méretű kéz, hátrafelé is hajló ujjakkal, az ujjbegyeken beépített látószervvel és lámpával... Bár mára már annyira belejöttem, hogy az IKEA mélygarázsában 3 perc alatt kicseréltem, vakon.

Aranyló kisdisznó

54923

Túl nagy és sokat fogyaszt városi szaladgáláshoz (munkahely, ovi, suli stb.), megöregedett és ezért eladtuk.

Rosszabb kocsim sose legyen

46099

Ez a kocsi már komolyan össze van rakva, merevítve van, jó a futása, igen, tényleg pattog a futómű, sőt bizonyos úthullámokon átmenve szinte arrébb is teszi ami kicsit meglepő volt eleinte.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr517425738

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

3gb 2015.05.03. 13:26:20

Gyerekek, csodálatos a hangulat a Ringen, hajrá Norbi!!!:-)

Laca11 2015.05.03. 13:34:38

@kawa550: Én is ugyanezt akartam irni. Egy regény hosszúságú hibalista után megbizhatóság 8, meg fenntartási költség 8... pff.
Szintén SX4 tapasztalat: 192ezer fővárosi használat után sincs hiba. Olajcsere, kopóalkatrészek, kötelező szervízek időben, ennyi kellett hozzá.

Laci1982 2015.05.03. 13:39:56

átlagmagyarnak egy új vagy közel új suzuki ideális lenne, mégis a 3as bimmer ömlik az országba :) egy suzukinak 3 hátránya van: presztizs nulla, vezetési élmény nem sok, zörgős (habár az újabbakban nem ültem, azok lehet nem). Ezekkel ha valaki együtt tud élni, akkor szépen beújít egy zsír új swiftet 2,8ért, vagy egy max 3 éveset sokkal kevesebbért és fülig érő szájjal vezeti minimum 10-12 éves koráig 99százalékos valószínűséggel hibamentesen. Persze, hogy költeni kell kopó alkatrészekre, de őszintén szólva 12 év alatt nem emlékszem fejet vakargató suzukisra útmentén nyitott motorháztetővel. Ellenben franciára, fordra, bmw-re, mercedesre, audira. (x5 bmw-t jó párat láttam már...) egy új, közel új suzi átlagos magyar család számára szerintem racionális döntés. Ennyi

3gb 2015.05.03. 13:43:11

@Laci1982: Így van, csak nem fogják fel! :-)

UdjanMineck 2015.05.03. 13:44:27

@dunántúli gyerek: Rendben, számodra ikon. Szerintem meg egy felfújt szappantartó, már ne is haragudj. (Szerintem eszement ocsmány.) De ha szögletes lenne, az se lenne jobb: egy korai Renault Espace ugyanennyire ronda. Az a helyzet, hogy viszonylag rövid tengelytávra, magas építéssel nem lehet szép, kellő aránnyal bíró gépet tervezni.

dunántúli gyerek 2015.05.03. 13:51:41

@UdjanMineck: Lehet h te vagy konzervatív.

Nem a háromdobozos kocka Volvok, vagy a 2 üléses kupékhoz meg ródszterekhez kell mérni a szépséget.

Van szép, meg ronda szappantartó. Há nem?

UdjanMineck 2015.05.03. 13:57:42

@dunántúli gyerek: lehet, bár soha nem tekintettem magam konzervatívnak. Kifejezetten tetszettek (és tetszenek) a mai napig a futurisztikus, jövőbe mutató autók, a lényeg csak az, hogy harmonikus, koherens formavilága legyen az autónak. Azt elismerem, hogy az merőben szubjektív az, hogy valaki a szögletes vagy a legömbölyített vonalakat szereti, és tény az is, hogy mindegyikből akad szép (előbbire sok példát lehetne mondani, utóbbira példa pl. a Xedos 6, de még a klasszikus Jaguar XJ6-ot is ide lehetne sorolni). De a szappantartó már más kategória, ott már ritkán szempont a formai összhang. Egy Mazda MX3 pl. nálam már szappantartó és nem is igazán szép. Hát még valami korabeli japán vagy korai kommersz alsóközepes...

Agr3ssor 2015.05.03. 13:58:48

@Schütii: Borzasztó rossz a hasonlat!
A gázpedált mindig is "gázpedálnak" hívta a köznyelv, a "vezérlés" pedig egyszerűen MÁST jelent! Egy létező része az autónak, ami egyáltalán nem az, mint amira a "szakik" használják.
Ez egy túlzó laikus kifejezés, ami többnek szeretne hangzani önmagánál.
Ennek a kifejezésnek annyi köze van a valódi vezérlés cseréjéhez, mint egy teljes szimmeringcserének a motorgenerálhoz...

GrG 2015.05.03. 13:59:46

@UdjanMineck: Talán annyiból számít, hogy Franciaországban lakom. Még BX és CX (igazad van elírtam, de mind a kettő jöhet) is több van mint XM-ből...

UdjanMineck 2015.05.03. 14:07:18

@GrG: nézd, én abszolút nem vagyok oda a francia autókért, és ahogy elnézem magam, soha nem lesz francia autóm. Csak svéd vagy olasz. De el kell ismernem, hogy akadnak ikonikus, egyedi, már-már szép francia autók, amelyek egyedisége, vezetési élménye kárpótolja a magamfajta autóbolondokat az autó nyűgjeiért. Egy klasszikus Citroen kényelmével (nagyjából az XM-ig) szerintem csak egy Rolls vagy egy top Mercedes vetekedhet, semmi más. Én bevállalnék egy XM-et, de az biztos, hogy a körülményekhez képest egyszerűbb kivitellel venném. De a helyzet az, hogy annyi autó tetszik ebben a szegmensben/kategóriában, hogy inkább mást vennék. És nekem fontos a sportosság, dinamizmus is, ami a legkevésbé mondható el bármelyik Citroenről... Még egy V6-os csúcs XM sem arra való, hogy...

Bambano 2015.05.03. 14:25:50

@Schütii: meg a sebességváltón...

GrG 2015.05.03. 14:37:43

@UdjanMineck: jóvanna. Meggyőztél. Sok olyan autó van, amiről álmodozni szoktál, ami elég egyértelmű, különben mi a vérnek olvasnád a belsőségen a heti merítést.
És bár állom szép az XM, de én a Karotta féle bélna mercit hamarabb bevállalnám, ha értenék a szereléséhez...

Pepejoe 2015.05.03. 14:39:48

@UdjanMineck:
Nekem tetszik a Touran, az Edge és a Freemont, bár többet nem is tudnék mondani így hirtelen...nem szeretem az egyterűeket de ezek kivételek, ahogy kombiban is van 1-2 tetszetős. Mondjuk Saabban. Meg az említett Alfa.

GrG 2015.05.03. 14:50:44

@Pepejoe: S-Max? új Zafira? BMW active tourer? (ez csak viccből)

UdjanMineck 2015.05.03. 14:55:38

@GrG: Senkit nem akarnék meggyőzni akarata ellenére, inkább csak érvelni szeretek és eszmecserélni. ;-)

A bálna Mercedes nagyszerű autó, de nekem mindig a '90-es évekbeli parvenük jutnak róla eszembe. Lagzi Lajcsi, Vico vezér, és más, nem túl intellektuális elmék. Nem az én világom. Az XM kellően avantgárd és speciel van olyan kényelmes, mint egy bálna Merci. És lehet alacsony is, ha úgy kívánom. ;-)

captain morgan 2015.05.03. 15:12:09

Stilo-s kollégát nem értem. Érzékelők helyett egy alapjárati motorral kellett volna kezdeni. Bár én nem értek hozzá.

KissGecihuszár 2015.05.03. 15:25:32

Én nem értem; végignézek ezeken a nagy részben nyominger kocsikon, kivéve tán az MX-5-öt és azt a feedbacket kapom immár sok ezredszer, hogy amennyiben egy echte AUTÓT szeretnék aránylag kevés pénzért magamnak, akkor csak a W124 E220, netán E280 marad az NSZK relációból, full extrás kivitelben, tehát automata váltóval, bőrrel, "sibedával" és persze hátsó motoros függönnyel, meg amitől még dölgik a bögöly, s mindezt olyan 3-4000 ojróért + regadó, miegyéb. S mit kaphatok ezért a pénzért? Egy örök társat, melyet amennyiben jó gazda módjára használok, akkor bármikor, bárhová, bármilyen körülmények közt is eljuttat úgy, hogy közben annak az útnak minden pillanatát élvezem, sőt elélvezek közben. Ja és amennyiben bármit is cserélni kell rajta -mint ahogy néhanapján ugyanúgy cserélni kell ezt-azt a fentebbi kocsik mindegyikén is-, nos akkor csak felmegyek a netre és checkolom a zavarba ejtő alkatrész özönt, kitűnő ár/érték arányon...

Juhdzsin 2015.05.03. 15:32:34

Most komolyan, a szépségről kell vitatkozni? Egyiknek ez tetszik, a másiknak meg az, nem vagyunk egyformák.

sergei_ivanov 2015.05.03. 15:37:25

@Schütii: Én ilyet nem mondtam. 10. éve teljesít szolgálatot nálunk. csak ez a termosztátos dolog egy igen elcseszett konstrukció. miért nem lehetett vezérlésen kívülre tenni a termosztát házat? egy nyavalyás termosztátért megbontani a vezérlést? kizárt.

Ettől függetlenül nincs bajom a fastrával.

dodi83 2015.05.03. 15:45:21

@sergei_ivanov: Azért van ez így, mert örök igazság, hogy a német autók könnyen, gyorsan, egyszerűen szerelhetők; a franciák, olaszok meg mindent túlbonyolítanak :)

Pepejoe 2015.05.03. 16:38:15

@GrG:
Azok ûgy annyira nem. Jó, talán az S max egy jó szín-jó felni kombinációval.

Schütii 2015.05.03. 16:41:23

@Agr3ssor: Persze hogy a gázpedál szót azt természetesnek tartod, hiszen nagyon régóta így mondják, míg a "vezérlés csere" kifejezés, nagyjából a rendszerváltástól datálódik, addig nemigen volt olyan autó kishazánkban amiben vezérműszíjat, görgő(ke)t kellett volna cserélni. (Ott volt a Samara, meg az 1300-as kocka, de ki a fene törődött akkor azokkal?)
A benzines autók esetében még csak elment a gázpedál szó, mert ott a motorba jutó benzin levegő keverék, mint gáz, mennyiségét szabályoztuk vele, de egy dízelnél már semmilyen gázhoz nem volt/nincs köze annak a pedálnak.

Schütii 2015.05.03. 16:44:48

@sergei_ivanov: Hohó, máris szidod a nénikéjét annak aki azt a rendszert tervezte, de mivel német autó ezért nem áll rá az ember szája a szarozásra.

Schütii 2015.05.03. 16:48:52

@Bambano: Akkor nem csak a termosztátot eheti az autó hanem a lengéscsillapítót is. Fene vigye..

dunántúli gyerek 2015.05.03. 17:05:35

@Schütii: A gáz-gas angolul benzint jelent. De az angolok acceleratornak (gyorsító) hívják ezt a pedált.

Na akkor marajunk inkább a gázpedálnál.

nick papagiorgo 2015.05.03. 17:35:28

@Schütii: ...aztán itt vannak még a villanyautók is, ugye :)
Úgy elképzelem, hogy a villanyautón tanuló növendéknek megszólal az oktató, hogy "kicsivel több ampert adjunk neki"...

sergei_ivanov 2015.05.03. 17:44:37

@Schütii: Előző hszemben nem látom hogy szidnám a nénikéjét a tervezőnek. ezen felül nem vagyok német párti :) nekem tök8 milyen márka csak A-ból B-be vigyen el. magam javítom az autómat. a szerviz nem az én buksztárcámnak való

butschq 2015.05.03. 17:48:49

@Laci1982: Átlag ember el tudja dönteni milyen autóba akar ülni. Mit kell itt mindig megmondani a tutit, hogy egy embernek elég egy suzuki?
Akinek az tetszik azt vesz, aki meg használt bömöst akar, azt vesz, senkinek semmi köze hozzá.

butschq 2015.05.03. 17:58:43

@Prognozuoti Blasio: Azt, hogy te a macskádat kutyának hívod csak te tudod, ellenben a vezérléscsere az emberek 99%-nál a vezérműszíj cserét jelenti, vagyis ugyanarra gondolnak. Ez a nem mindegy.

Schütii 2015.05.03. 18:06:40

@dunántúli gyerek: Én nem mondtam hogy ne maradjunk. Azt nem értem hogy minek ez a herce-hurca a "vezérlés" körül.

Schütii 2015.05.03. 18:07:55

@dunántúli gyerek: Angolok is mondják gas pedalnak, pedig náluk petrol a benzin.

nick papagiorgo 2015.05.03. 18:23:34

Azért vicc ez a vita a "vezérlés" körül. Azért mondják így, mert rövidebb. Mondanak olyat is, hogy gólyaláb (és nem mondják ki, hogy McPherson rugóstag), meg gátló, ésatöbbi. Sőt, vannak olyan emberek, akik "gardánt" mondanak kardán helyett, mégis megértik őket :)

Amúgy meg, hogy pontosan mit kell cserélni, az típustól meg kilométertől is függ. Van pl, hogy 60 ezrenként kell cserélni a szíjat+görgőket, de pl. vízpumpát csak 120-anként stb. Mivel az emberek nem biztos, hogy szeretik perceken át sorolgatni az egyes alkatrészek neveit (a fele nem is tudja...), ezért egész egyszerűen "vezérlés" cserének hívják. Aztán, hogy pontosan mi volt kicserélve, az - jó esetben - a számláról kiderül.

UdjanMineck 2015.05.03. 18:28:43

@KissGecihuszár: Jogos, maximálisan így gondolom én is....

Laci1982 2015.05.03. 19:30:36

@butschq: nekem sem suzukim van. De volt. Volt a 3 "prémium" egyike is és más is. Csak az ignis-es ítélethez kapcsoltam, hogy igenis jó vétel egy suzuki, még ha rengetegen sz.rba sem nézik. Nem azt mondtam, hogy kötelező ezentúl mindenkinek suzival járni....a-ból b-be való közlekedéshez tökéletes s igen nagy százalékban hibamentes.

Tippszmix 2015.05.03. 19:32:10

@Schütii: Nekem volt Trabant 601-esem, soha nem cseréltem rajta vezérlést. Nem tartottam fontosnak... :-)

Shopping 2015.05.03. 19:40:14

Volt egy STILO-m.

100%osan egyet értek. Minden elromlott rajta, JAVITHATATLANUL!!!!!
Motorvezérlés, pillangó, teljes kuplung, stb...

Hála Istennek, totálkárra törték, igy a biztosító fizetett, mert eladni nem tudtam volna...

Laci1982 2015.05.03. 19:44:23

@butschq: amúgy meg pont most láttam audi a8-at 2004es, 2,5 millióért. 10ből 9 magyar az audit választaná egy 1 éves swift helyett. Csak arra szűk két év alatt rá lehet költeni még 2 milliót, de odáig már valahogy senki sem lát. Csak addig, hogy úúúbazzzeee, audi ányócc....de kemény leszek ebben. Pfuhh, haveroknak, szomszédnak, rokonoknak szeme kipukkan. Csak lehet, hogy 450 000 km-ről 220ra visszatekert ányóccal menten elindul rokonlátogató körútra villogni, de valami már 150 km után megnyekken, számla 800 ezer, s pislog a vagány srác, mert igazából csak kétmilliója volt autóra, 500at még így is hitelből vagy rokonoktól hozott össze rá.....Totál nem érdekel, hogy ki mit vesz, de némely suzuki tulaj boldogabb, mint sok "prémium" kemény. Az én prémiumom hibamentes tökéletes volt, én egy franciával szopórollereztem, de ez más tészta.

zeddez 2015.05.03. 20:15:30

@Shopping: én a javíthatalan autó történetben nem hiszek, mert ezeket gyárilag mindíg olyanra csinálják, hogy működik. :P

a balfék szerelő történet sokkal hihetőbb lenne

munkatársam 1.4 16v 6speed Stilo-jában 350k km van első tulajként biztos ennyi van benne, és semmi komolyabb javítani való nem volt rajta ez alatt, csak az elhasználódas miatt, kupplung, fék, lengéscsillapítók, lengőkarok, vezerlés, szűrők, olaj... a motorja bontatlan

Laci1982 2015.05.03. 20:35:40

@zeddez: igen, de valakinek az is javításnak és elromlásnak számít, ha pl féktárcsát kell cserélni :) sok ilyen van, főleg a számomra valamiért pozitívumként mindig kiemelt "Hölgy tulajdonos"-ok között.....múltkor egyik hölgy ismerősömnek ékszíjat említettem valamilyen beszélgetésben, azt mondta, hogy azt sem tudja mi az.........(van autója..."Hölgy tulajdonos"...)

VidraZsolt 2015.05.03. 21:00:08

A Fiat Stilo azért jo kis kocsi. Bármelyik autóból kifoghatunk egy agyongyötört, rejtett hibás sz*rt. Mi 10 éve vettük a Stilot, 0 km-es uj autóként, szalonbol. Soha semmi bajunk nem volt vele, minden kötelező szerviz rendben el lett végezve rajta. Megy mint a villám, minden remekül működik rajta.

JaxTeller 2015.05.03. 21:13:23

Nem trollkodni akarok, de abban az Ignisbe 10 év alatt belekerült 95 ezer kilométer. Nem nagy dicsőség hogy még nincs semmi baja. Ez a minimum szerintem.

JaxTeller 2015.05.03. 21:15:44

@JaxTeller: Ja igen, a Seicentonkba ennyi idő alatt 136 ezer ment bele, 1 lambdaszonda adta meg magát, pedig ugye ő benne van a 3F-ben :) .....

United Steaks 2015.05.03. 21:47:53

@nick papagiorgo:
Talán inkább "kicsivel több feszültséget"...

Oleg Archa 2015.05.03. 21:48:38

sztem a legfőbb gond az e heti cikkekkel, hogy totális toccsadványok tartalmilag.

Oleg Archa 2015.05.03. 21:50:45

@Laci1982: annyit pontosítok, hogy 1 év alatt és 2,5 milkát. egyébként teljesen jól látod a szitut.

tlantos 2015.05.03. 22:12:28

@Teshow: 0 kockazat, mertflottas, es ha beszarik, adnak masikat.
jelenleg ott tartunk, hogy 4 ford rohadt le alattam. Nalam eljatszotta a bizalmat.

Agr3ssor 2015.05.03. 22:51:54

@Schütii: Ez mind tök frankó, csak éppen semmi köze a vezérlés körüli homályhoz.
Kezdjük ott, hogy a gázpedál kifejezés egy tárgy megnevezése, míg a "vezérlés cseréje" egy tevékenységé... És tekintettel arra, hogy az autóban valóban lehet vezérlést cserélni, ezért továbbra is képzavarnak érzem így nevezni a szíjak és a görgők cseréjét,,,
Abba már bele sem mennék, hogy én igazi szakitól még soha nem hallottam így nevezni ezt a tevékenységet. Helyette hahu-n, népítéleten sokat hallom a "bivalyerős motorral", "tesztpilóták kíméljenek" és a "nagyon megy, pirosnál nincs ellenfél" kifejezések között...

hetykusz 2015.05.03. 23:13:03

Vezérlés az semmi! Stihl fűrészt vett a szomszéd... Aztán kiderült, hogy nem is Stihl, hanem Husqarna láncfűrész, de a stihlfűrész lehet csak a lánfűrész stori terjedt el... Itt jegyzem meg, hogy az úttörők a Husquarna, és a McCulloh voltak, mert ők fejleszették ki anno a legfontosabb fűrész technológiákat, mégis a Stihlre asszociálnak... Aztán beszélhetünk még a kuka szóról... Ugye a szemét tráoló edényt kukának nevezik, holott a Kuka eredetileg a szemétszállító gép hidraulikáját gyártotta, amit jó nagy betűkkel ráírtak a szemétgyűjtő kocsikra, ebből a hétköznapi emberek közt a kukás autó kifejezés elterjedt, és így lett a kuka a szemétgyűjtő edényből. Elfogadott, mint a vezérlés kifejezés, és manapság azt nézik hülyének, aki elkezdi magyarázni, hogy "mert tudományosan nem lehet kukának nevezni, hiszen az egy téves kifejezés." Ami a köztudatba bele olvadt, az onnantól elfogadott, és nem érdemes kukacoskodni, csak érdemes néha megjegyezni, hogy mi volt az eredete... ennyi! Jah és még eszembe jutott még egy jó kifejezés! Fridzsider! Ez eredetileg a Frigidair márkanévből lett asszociálva, és nem fagyasztót jelentett... Mára egyet jelent a fagyasztóval!

TaaT 2015.05.04. 00:52:12

@hetykusz: "Ami a köztudatba bele olvadt, az onnantól elfogadott, és nem érdemes kukacoskodni"

Ezt majd említsd meg a lekszÁszozó V. Pistának is. :)

tcom 2015.05.04. 01:14:52

Jujjj! A Citroen-nél kivert a víz. Ez rengeteg probléma. Ha jól emlékszem 1 misi felé jár a rá költött pénz. Suzukim, Hondám, Toyotám volt csak, de hogy kuplung csere, meg motor javítás? Pedig sajnos mindig akkor tudom megvenni, amikor már 150-200 e km van bennük. A mostani Toyotámban 220.000 Km van és nyoma sincs problémának. Illetve most ment tönkre a gyári akku a 12 éves Corollámon. :-)
Nincs az a pénz, hogy én francia családit vegyek, bármennyire kényelmesek is.

hdnctrl 2015.05.04. 01:58:30

Usankában gasoline a benzin, rövidítve gas, ezért gázpedál. De a robbanómotor se robban.

hdnctrl 2015.05.04. 02:00:27

Viszont ettől a h-zástól a falra tudnék mászni, nagyon nagy suttyóság. Ha lusta vagy leírni, hogy "hogy", másold a vágólapra és ctrl+v minden alkalommal.

bigpond 2015.05.04. 08:54:04

@dunántúli gyerek:

Az elso Previa nekem is nagyon tetszik, de ez ne nyugtasson meg, mert nekem nagyon elfuseralt izlessem van, ez nalam bizonyitott teny.

A Fiathoz:
Olyan nincs , hogy egy csomo szenzort kell cserelni. Azt a szenzort kell cserelni amelyik HIBAS!
Vannak szenzorok amiket lehet merni, tesztelni, ha nem akkor esetleg el lehet GONDOLKODNI vajon okozhat -e ilyen hibat az adott alkatresz stb.

Megboldogult iparos koromban volt egy nagyon rossz szokasom. Ha valamit csereltem ( TV , video , stb) akkor biztos akartam lenni benne , hogy rossz amit kivettem. Tudom, en vagyok a hulye. Ez persze sokkal tobb idobe telik , de nem is volt panasz utana. Jottek hozzam autokkal is amikben mar mindent kicsereltek amit lehetett, megse mukodtek rendesen. Ez meeg a rendszervaltozaskor volt , ugy tunik azota nemsok minden valtozott.

Prognozuoti Blasio 2015.05.04. 09:03:27

@butschq: "emberek 99%-nál"

Az emberek 70%-a szerintem azt sem tudja mi az a vezérműszíj... 10 tudja, és nevén nevezi a dolgokat... Egy hangos 20% meg tévesen használja, mert vagy segg hülyék, vagy mert menőbbnek hangzik Szerintük...

Prognozuoti Blasio 2015.05.04. 09:05:21

@butschq: Mellesleg fejleszthetnéd a szövegértelmezési képességed! Pontosan én nevezem a macskámat macskának drága barátom, ha esetleg nem sikerült volna megérteni a leírtakat...

Agr3ssor 2015.05.04. 09:11:59

Én meggyőzhető vagyok. Menőbbnek hangzik a "vezérlés", ez nem kérdés. Használjátok boldogságban.
De akkor még azt magyarázzátok el, mi a tartalmi különbség a "vezérlés cseréje", és a "kolplett vezérléscsere" között!!??
Komolyan érdekelne ki mi ért alatta!

♔batyu♔ 2015.05.04. 09:50:39

@butschq: Ő arra célzott, hogy az átlag magyar jövedelmi viszonyokhoz mindent beleértve, tehát azt is, hogy nem adósítod el magad ésszerűtlen mértékben a Suzuki alsóbb típusai passzolnak. Ár/érték arány. Azaz hosszú ideig, gondmentesen a mindennapokban használsz egy autót, aminek nyilván a karbantartása és üzembiztossága sem okoz gondot.

Az természetes, hogy nem mindenki ugyanúgy áll az autóhoz, a csóró is át szeretné élni a BMW érzést, vagy szeretne zsír új középosztály-béli autót, de ez "természetellenes", ezek általában rá is basznak.

Ez az "átlagautó" minden jövedelmi szinten ott van (a csóróbbjánál Suzuki és tsai, a gazdagabbnál a prémiumautók).

Sokan a "jogos tulajdonos" által levetett példányokkal, vagy erőforrások megléte nélkül megvásárolt új autóval helyezik magukat a kívánt jövedelmi szintre, ami a jövedelmi szintet illetően természetesen csak optikai tuning, azaz ezek valójában nem képesek érdemben fenntartani az autót, óriási áldozatokat vállalnak az üzemeltetéssel, vagy bele is buknak.

A legtöbben valójában a saját jövedelmi szintjüknek megfelelő (új) autót veszik elsődleges az alacsony vételi, karbantartási, alkatrész, üzemanyag ár, ez bizony a Suzuki, vagy hasonló kategória tehát a srácnak igaza van.

nick papagiorgo 2015.05.04. 10:01:52

@Agr3ssor: ez nem "menőbbnek hangzik", hanem rövidebb. És ha megnézed, manapság az emberek mindent rövidítenek (vagyok = vok, szerintem =sztem, stb.). Ugyanezért "gátló" a lengéscsillapító, "lökös" a lökhárító stb.
Maga a "vezérlés csere" általánosságban a rendszeresen (60,100, stb ezer kilométernél) történő szervizt jelenti, jelesül a szíjak, meg görgők cseréjét (illetve, ha kell mást is cserélni, pl. vízpumpát, vagy klímánál hosszbordásszíjat, akkor azt). Ezt a hahun azért használják, mert egy relatíve drága szerviz, és az eladó úgy gondolja, hogy szívesebben megvesznek egy olyan autót, amin a "vezérlés csere" már megvolt (tehát nem az eladó feladata, pénze stb), mint aminél nem. Ez mondjuk ízlés kérdése, hogy ki kinek hisz, engem nem izgatna, és attól még lecserélném megint, de vannak olyanok, akik bíznak az emberekben, és ilyenkor nem cserélnek szíjakat.

Az, hogy mi a különbség a sima vezérléscsere, meg a "komplett" vezérléscsere között, szerintem nem releváns. Márminthogy mindkettőnél blindre mész, mert a T. eladó elmondja, hogy mit cserélt ki, meg esetleg jobb esetben hoz egy számlát is, amin alkatrészek vannak, de hogy abból mi volt cserélve ténylegesen, sose tudod meg. Ez olyan, mint a "szalonállapot", meg a "megkímélt", meg az ehhez hasonló kifejezések.

közösperonos átszállás 2015.05.04. 12:06:10

@tcom: "A Citroen-nél kivert a víz. Ez rengeteg probléma. "

Ez amúgy a TELJES szervíztörténete. Az egész, új gumikkal, a mosóban letört antenna pótlásával, izzócserékkel. Két komoly dolog van benne, de az is egy igazából: a kuplungcsere (120e km futás alatt ez azért már talán nem annyira extrém). Mert hogy az izzítógyertyákat nem tudja kicserélni a szerelő és inkább beletöri, az azért tényleg ne legyen már az F-betűs autó hibája...

Agr3ssor 2015.05.04. 12:48:15

@nick papagiorgo:Én sem hiszek az eladónak. Főleg, ha "vezérléscserével" fáraszt. Akkor legalább tudom, hogy szakértelem híján van...

nick papagiorgo 2015.05.04. 13:24:08

@Agr3ssor: hát igen. A tapasztalatlanokat azért meg lehet győzni vele.
Pl. egy pár hete (hónapja?) volt a merítésben valami Audis srác, megvette élete szerelmét, elvitte egy öreg szakihoz, az cserélte a szíjakat+görgőket, olajat, szűrőket, volt valami matatás a fékeknél is, mert azok se voltak jók (azt már nem részletezte, hogy csak betétek, vagy tárcsák is). Mindez a tevékenység munkadíjjal kijött valami negyvenezerből, legalábbis a srác ennyit fizetett.
Szerinted mi volt ténylegesen kicserélve? :)

butschq 2015.05.04. 13:34:46

@Laci1982: A merj nagyot álmodni felfogásnak megvannak a maga buktatói. :)

protézisesh 2015.05.04. 13:35:06

@UdjanMineck:
"Komolyan, aki Citroen xsara Picassot vesz, legszívesebben egy söprűnyéllel tarkón ütném. "

aztán miért, kedves fotelharcos? Sorolom:

1.) OLCSÓ. A fullextrás (mármint a Xsara-vonalon mindent tartalmazó) Exclusive változat volt 3,7mFt újkorában. Ennyiért a legmezítlábasabb 75 lovas alap-Golfot se mutatták meg annak idején (2005).
2.) TÁGAS. A hátsó ülésen elfér 3 gyerekülés, vagy 3 felnőtt egymás mellett. Van, a két gyerekülés között egy felnőtt. Emellett a babakocsi nem tölti meg a csomagtartóját.
3.) Nem romlik el, olcsó fenntartani. Nekünk a 10 év alatt megevett 4db lengőkar-szilentet (3500Ft/db) meg egy garnitúra első fékbetétet, tárcsával. (26eFt) Ja, meg volt vezérlés-szett, az vízpumpástól volt asszem 53eFt.
4.) keveset eszik. Egy ekkora autó (1.6-8V-90LE) 7.2vel jár városi-elővárosi forgalomban. 100ekm átlagában, nem bűvészkedve.
5.) a gyerekek imádják, hogy KILÁTNI belőle és nem csak az ég felé.

Nem szép annyira? Lehet. Van az a réteg, ahol a praktikum többet számít. Miért kell ezen egyből fennakadni?

butschq 2015.05.04. 13:55:11

@Prognozuoti Blasio: bizonyára az én szövegértelmezési képességemmel van a baj.

De azért menjünk bele, ha már így vagyunk.

Azt írtad:
"Attól hogy én Bodrikutyának hívom a kiscicámat, attól az még nem fog ugatni! "

Az hogy vezérlés csere, ami nyilvánvalóan egy hibás kifejezés, használja a köznyelv. aki kicsit is ért az autókhoz, és ezt hallja érteni fogja, még ha tudja is hibás, nem teljes a kifejezés.

Rengeteg ilyen dolgon fenn lehetne akadni, pl. a legtöbbször használt robbanómotor kifejezés is ilyen. Mégis érti mindenki.

Te felhoztad azt, hogy a cicát hiába hívjuk bodrinak, attól cica marad. Ez így van, csak hogy aki önkényesen elnevezi a macskáját bodrinak, csak ő tudja, nem általános. Mert az, hogy Bodri, egy általános kutyanév, mindenki a kutyára asszociál. Mint ahogy a cirmi meg macskanév.

Ha azt mondom, hogy megetettem Bodrit, az emberek többsége arra fog gondolni, hogy a kutyának ételt adok.
Ha azt mondom, hogy kicseréltem a vezérlést, arra gondolnak, hogy a vezérműszíjat görgőstől mindenestől kicseréltem.
És nem arra, hogy Bodrinak nevezem a macskám, és szelepeket, meg vezérműtengelyt cserélgetek.

Sima hétköznapi használatban ezt nem nevezném eget verő hibának. Nyilván egy tudományos konferencián már bajos lenne.

Persze bele lehet kötni, és okoskodni, hogy márpedig ez nem az, meg menőzésből használják, meg stb, de ez is csak nettó okoskodás.

Mert ezt az egészet el lehetett volna indítani úgy is, hogy miért egyszerűsítette le a köznyelv, és miért ilyen formára?

Prognozuoti Blasio 2015.05.04. 14:13:57

@butschq: Már megint... Te tényleg nem tudsz figyelmesen olvasni! Nem Bodrit írtam, hanem Bodrikutyát... De amíg tárgyi dolgokat megmásítasz a hozzászólásomból, addig tényleg nincs miről vitáznunk. Valamiért nem vagy képes feldolgozni a leírtakat. De ha már itt a példa: A Bodrikutyában benne van a kutya... A vezérlés cseréjében meg benne van, hogy a vezérlést kicserélik, ami az amatőrök által emlegetett tevékenységben rohadtul nincs.
Nem az fáj, hogy a köznyelv talál egy egyszerű kifejezést valamire. Az a gáz, hogy sokan összekevernek két egyáltalán nem egyenértékű tevékenységet, és égy használják, mint ha az valójában azt jelentené!!
Ha neked ez a vezérléscsere, akkor te a valódi vezérléscserét minek hívod? Motorgenerálnak?

Prognozuoti Blasio 2015.05.04. 14:21:46

@butschq: "Ha azt mondom, hogy kicseréltem a vezérlést, arra gondolnak, hogy a vezérműszíjat görgőstől mindenestől kicseréltem."

De nem cseréled cimbora, erről ugatok... Egy szíjat cserélsz egy vagy két görgővel... Pont... Semmi többet!! Milyen "mindenestől"-ről beszélsz?

Agr3ssor 2015.05.04. 14:46:11

@novothauto:

Csak egy kérdés Tibi!!

Te is "vezérléscserének" hívod, ha egy autón elvégzed a szíj/görgők cseréjét?!
Határozottan érdekelne, mivel megfordul a kezed alatt egy-két vezérlés...

butschq 2015.05.04. 15:00:32

@Prognozuoti Blasio: Melyik a gázabb? Robbanómotornak nevezni a belsőégésű motort, vagy vezérléscserének nevezni a vezérműszíj cseréjét?

Mert szerintem az előbbi nagyobb tárgyi tévedés, mégsem állítják meg az embert úton útfélen, hogy az nem robban, csupán ég.

Azok akiknek nincs kedvük belemerülni a motorok működésébe, szerintem tök mindegy hogy használják, azok meg akik értenek hozzá tudni fogják miről van szó. Max okoskodnak egyet.

UdjanMineck 2015.05.04. 15:03:59

@protézisesh: azért akadok fenn, mert a tömegek ostoba, kizárólag a praktikumot előnyben részesítő szemlélete sérti azt a kisebbséget, akinek fontosak az esztétikai szempontok és az utcakép. Azért. Szánom a plebszet, amelyik csak bal agyféltekkel tud és mer dönteni.

lcka 2015.05.04. 22:45:47

@butschq:

a diesel technikailag tenyleg robbanomotor, de az otto valoban belsoegesu

protézisesh 2015.05.05. 09:22:48

@UdjanMineck: ízlésekről ("szépségről") vitatkozni úgy 12-15 éves kor ALATT szokás. A Picassonál meg ezerszer rondább autók köröznek az utcán (Liana, dévó Taco, hundáj Matrix, Ignis, stb.) szóval kár ezért agresszíveskedni.

Egyébként ha már ilyen világesze vagy: mondj egy autót, ami a mai piaci kínálatból mindazt tudja, amit felsoroltam (3 gyerekülés egy sorban, 7 literes fogyasztás, kilátni belőle, 500L csomagtartó, 2005-ös évjáratban max 1,1milliós vételár) és szerinted nem "rontja az utcaképet"...

Igen, én is jobban szeretem a C5-III-as kombimat, de az tízmillió forint volt és 3 gyerekülés abban sem fér el egymás mellett.

protézisesh 2015.05.05. 09:24:14

@lcka: nincs "robbanó motor".

A diesel és az otto is belsőégésű, csak az otto külső keverékképzésű+ szikragyújtású (kivéve direktbefecskendezéses benzinesek, GDI, TSI), a diesel meg belső keverékképzésű és öngyulladásos.

De egyik se robban...

UdjanMineck 2015.05.05. 09:51:34

@protézisesh: némi ellentmondást érzek az avatarod és a soraid között. Az avatarban egy Alfa Romeo szerepel, amely márka a legritkábban törődött a konvencióval és a korszellemmel. Ehhez képest te épp a konvencióra, ostoba sztereotípiákra hivatkozol. Ki és hol írta azt, hogy hány éves korig lehet vitatkozni ízlésről? Baromságokat beszélsz. Ízlésről minél többször kellene beszélni, az ellenkező esetet és annak eredményeit tapasztalhatjuk a hétköznapokban, egyebek közt az autók világában. És nem "agresszíveskedtem" (ilyen szó nincs különben). Beszélgetünk és nem vagyok a "világesze" (ilyen szó sincs).

Különben meg ki kéri, hogy te vagy bárki a MAI piaci kínálatból válasszon? Ez fogyasztói attitűd. Miért nem jó neked egy remek Volvo vagy Saab kombi 3 gyerekhez 10-20-30 évvel korábbról? Lehet, hogy nem jár 7 literrel a benzines, de egy turbodízel már simán. És nagy a csomagtere, elférhet benne a család és még nem is ocsmány. (Hozzáteszem halkan: bár szeretem a Citroeneket, de speciel a C5 sem egy szépség. Sem a kombi, sem a szedán. Bár kétségtelenül autóformájú, de _nekem_ esetlen, bumfordi, a belső tere is visszalépés a Xantiához képest...)

hennpger 2015.05.05. 12:21:15

@UdjanMineck: Igaz, nem próbáltam de ha be is lehet préselni három gyerekülést egy hűdeprémium (muhaha!), (legyen) 29 éves autóba, biztosan kell némi tornamutatvány. A két márkánál maradva, Saab-ot kizárnám, a Volvo meg talán 850 vagy 960 ami méretben már jó lehet. Nos, ezekből már mind hulladék, ami elérhető áron megvehető. Értem a hulladékot egy mai néhány (max. 10) éves autóhoz képest. Megveszel egy ilyen öreg kombit, felhozod, ezt-azt megcsinálsz rajta jé, ennyiből akár vehettél volna egy rendes méretű sokkal fiatalabb autót amibe csak lapátolod be a gyerekülést, babakocsit.
"Szánom a plebszet, amelyik csak bal agyféltekkel tud és mer dönteni."
Figyelj okoska, van olyan helyzet amikor nem ugrálhatsz- 3 gyerek ilyen. És összejöhet egy lövésből is.

Szóval no offense, örülj neki hogy másnak másak az igényei és az ízlése! Nem kell vegyülnöd :)

hennpger 2015.05.05. 12:27:54

@UdjanMineck:
"Hasonlóképp a kombik többsége is merénylet az autó szépsége ellen."

A Focus pl. sokkal arányosabb karosszériájú kombiként. És hasznosabb is. Tudom, szánni való kispolgár vagyok de nem érdekel.

DemiA 2015.05.05. 14:15:45

@protézisesh: Némi segítséggel tud robbanni, csak az a tulajoknak már nem biztos,hogy tetszene.

csedársajt 2015.05.05. 14:48:03

Istenem....!! ..1,4es benzines szívómotort nem bírnak megjavítani...hol tartunk..hol.....ehh

ÉN nem vagyok márkaszerviz, szerelő, semmi, senki, én rátennék nagyobb összeget már igy leirva tudom mi volt a baja.

Sok idióta, magát autószerviznek, szerelőnek képzelő lusta buta f@sz.

btprg 2015.05.05. 15:11:44

Nem lenne rossz, ha kommentelhetővé tennék a népítéleteket. Nem lenne olyan bonyolult, cserébe az oldalak letöltéseinek száma is nőne valószínűleg.

csedársajt 2015.05.05. 15:14:59

@nick papagiorgo: Leveszed a kibeb@szott deklit, és megnézed, hogy az 1902es két visszatekeréssel és a föld 10x megkerülésével ezelőtti gyári vizpumpa, görgő, stb van benne, vagy valami ujabb.

protézisesh 2015.05.05. 17:37:25

@UdjanMineck: na sorjában.

Saját magamnak választottam az Alfát. Igen, olyant, mint az avataromban szerepel. Szép, jó, nem konvencionális. Csak nem női autónak való, mert igényli a törődést. Ezért 2005ben eladtam, és vettem egy Xsara picassót, amivel az asszony boldogan jár-kel. Mert tiszta, mert új szaga van, mert két gyerekkel, babakocsival nem fér bele az útszéli gyertya-tisztítás, a haverok riasztása, hogy ugyan húzzanak már haza, a nem fűt, nem hűt, párásodik, nem látni a lámpájánál, stb. Volt énnekem is ilyen vadromantikus autón (Trabi, Skoda S100, D-Kadett, Tempra), pont elég volt. Vele szemben ott a négylégzsákos, körbenvillanyblakos, központi záras, légkondis stb Picasso, amiben autózás-élmény ugyan nemigen akad, de mindent tud, amit egy család helyváltoztatásához tudni kell.

Én meg választottam magamnak cégautónak a C5 kombit, ami más súlycsoport. Tudok és szeretek is nem hagyományos autókat választani (VW-t pl valszeg sose vennék, pedig jártam eleget a 4es golffal és derivátjaival, meg volt hondám is, azt is utáltam), de nincs realitása, hogy Csikós-szintű vasakkal furikázzak napi gyakorlatban. Egyszerűen jól esik, hogy letekerek ezer kilométert 150-170-nel, síri csendben, zenét hallgatva, hűsölve. Jól esik, hogy minusz 23 fokban sem kell paráznom, csak tekerem a kulcsot és jár a motor, két percen belül meg meleg van az utastérben és szárazak az ablakok. Ilyent 30 éves autó _nem_tud_.
És nem fér bele, hogy havonta egy hétig álljon a kocsi, mert bontóból kukázzák hozzá a nemlétező alkatrészt. Igen, ennek ára van. Bár a Picassonál ez nagyon nem vészes, a C5-nél meg nem nekem fáj.

Amúgy te milyen autóval jársz, ha már ennyire jól körbelőtted, hogy nekem minden autóválasztásom szar/hülye? És kényszerből jársz-e azzal, vagy megtehetnéd-e, hogy sokkal drágább autót vegyél ANÉLKÜL, hogy másról le kellene mondanod? Mert a kedvenceim, akik elszidják, hogy milyen randa egy ocsmány fos a 408as Peugeot, közben meg Ignissel járnak, vagy BKV-val... :(

apafej, te még nem is láttál C5-III-at (CX7)...

xantia: static.classistatic.de/imagegallery/citroen/xantia/citroen-xantia-cit_98_xa_4.jpg

CX7:
media.citroen.hu/image/04/4/750x423-citroen-c5-tourer-espace-interieur-optimise.110044.73.jpg

Visszalépés??? Szerintem te kevered a C5 I-II generációjával...
Az enyém ilyen: media.citroen.co.uk/image/34/9/citroen-c5-tourer.37349.png

UdjanMineck 2015.05.05. 18:41:09

@protézisesh: "Egyszerűen jól esik, hogy letekerek ezer kilométert 150-170-nel, síri csendben, zenét hallgatva, hűsölve. Jól esik, hogy minusz 23 fokban sem kell paráznom, csak tekerem a kulcsot és jár a motor, két percen belül meg meleg van az utastérben és szárazak az ablakok. Ilyent 30 éves autó _nem_tud_."

Szerintem egy akkori Mercedes tudja ezt. Egy Lexus is. És mégsem egyterűek. De nem akartalak megbántani sem téged, sem a feleséged.

Valóban elvétettem a C5-öst, nem a III-as generációra gondoltam, elnézést. Nekem a III-as gen. C5 kicsit jellegtelen, különösen Citroenes mércével, habár rondának egyáltalán nem nevezném, és itt épp a kombi tetszik jobban (ami ritka eset).

Svéd gépet hajtok.

UdjanMineck 2015.05.05. 18:45:17

@protézisesh: mondok egy autót a mai korból, amit azért bevállalnék, és Citroen:

srv2.betterparts.org/images/citroen-c6-11.jpg

;-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.05.06. 02:30:41

@hetykusz: Jó, hát erre van kismillió egyéb szó is, amik tulajdonnevekből lettek gyűjtőnevek: mirelite, xerox, jeep, stb.Ráadásul országonként is eltérhet...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.05.06. 02:52:12

@btprg: Erre már én is gondoltam, ott szabadulna csak el igazán a pokol...Ujjajj... :D

közösperonos átszállás 2015.05.06. 06:48:24

@UdjanMineck: "Szerintem egy akkori Mercedes tudja ezt. Egy Lexus is. És mégsem egyterűek. De nem akartalak megbántani sem téged, sem a feleséged."

Figyu, nem tudja. Ez nem vélemény kérdése, ezekre oda kell figyelni. Az egy hónapból egy hét állás ha túlzás is, olyan nagyon mégse.

Én pl. városban rohangászósnak magamnak vettem 20 év körüli gépet, teljesen jó, imádom. De, nemhogy egyvégtében járok vele ezer kilométert, hanem július óta tettem bele kétezret, összesen. Beleszámolva, hogy elhoztuk Pécsről.

És ugye van mellette a családi egyterű (lehetne más is, így jött ki, de mindenképp jóval fiatalabb kocsiról beszélünk).

"Svéd gépet hajtok."

Te is jól tudod, hogy a kérdés nem csak ez volt. Saab 9k, Volvo 850? 740?

közösperonos átszállás 2015.05.06. 06:49:30

@UdjanMineck: Amúgy mennyi idős vagy, 28-30? Csak mert been there, done that, have the T-shirt (ahogy levettem, protézisesh dettó).

protézisesh 2015.05.06. 07:54:39

@közösperonos átszállás: most kóstolgatsz? 42. Az angol szöveged értelmét nem értem, mire célzol vele?

nagyo78 2015.05.06. 13:29:15

A mazdás fickó rendszáma nem szerény :)

közösperonos átszállás 2015.05.06. 21:48:41

@protézisesh: Ja látom, félreérthető, szóval arra gondoltam, hogy te is jártál abban a cipőben, mint én anno, meg mint UdjanMineck most: hogy az öreg, de egykor drága autó a jó autó, azt kell venni, mert az a jó. 25-30 évesen az is volt...
süti beállítások módosítása