Pofonegyszerű megoldás

  2013. november 02. - Csikós Zsolt Címkék: mercedes diy szerelés karesz állólámpás

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


csik_matrica_s.png
Járós autóm, a negyven éves állólámpás nem szerepel sokat a Belsőség hasábjain. Nem véletlenül, hiszen teszi, amire készült, működik. Elviszi a családot Balatonra, az Őrségbe, megy Belsőség-találkozóra, viszi és hozza a cuccokat Egerből, hetente kétszer elszállítja a kölyköket isibe, a német ismerős lányát körbekalauzolja a Dunakanyarban – autó.

DSC06141
Megdurrantva

Egyetlenegy jelentős baja volt eddig a két év alatt, amióta nálam van, mégpedig, amikor a Traktormajálisra menet eldurrantotta az egyik hűtőcsövet, na, az belekerült két óránkba, mire megoldódott. Különben dudál, világít, pöccre indul, szuperül kanyarodik, keveset eszik, világít, rádiózik, azt teszi, amit kell.

De hiába viselkedik egy szinte új Mazda 3-ként az öreg Merga, egy utálatos vonása miatt kicsit folyamatosan megkeseredett a számban a friss, ropogós előkamra íze. A kuplung volt az oka.

Minden lelkes posztban, amikor erről az autóról írtam, előkerült ez a kuplung téma, talán a legnagyobb javítás a Mike Sanders-korrózióvédelemtől eltekintve a kuplungcsere volt. Amitől jottányit nem javult a helyzet, maximum annyit, hogy onnantól már nem zörgött alapjáraton a szekér. Oké, nem igaz, annyival jobb lett, hogy épp, de tényleg épp csak, hogy ki lehetett nyomni. Lábujjhegyen, izomból, ordítva. Csináljanak így végig egy dugót. Ne csináljanak. Higgyenek nekem. Nem jó.

DSC05789
A gyerekek nagyon szeretik, jól kilátni belőle

A jelenség: bár görbítettem egy adagot felfelé a pedálon (azóta tudom egyáltalán betenni a szőnyeget), még sincs holtjáték, értsd: a kuplungot körülbelül öt millimétert felengedve már kúszik az autó. Ami nagyon érdekes: a rendes tapadáspont pont ott van, mintha jó lenne, tehát a motor igazából csak olyan egyharmad felengedésnél kezdi ténylegesen vinni a kasznit, s kicsivel fölötte tapad meg. Mintha levegős lenne, de nem, azt minden irányból, minden módszerrel ellenőriztük.

Azt kell még tudni az egészről, hogy én a kocsiba még akkor vettem egy teljes szett Ruent, tehát tárcsát, kinyomócsapágyat és szerkezetet is. A szerkezet gyanús volt, ahelyett végül bement egy bontott a Karesz-művek bugyraiból, a kinyomócsapágy teljesen megfelelt, a tárcsát pedig szintén megtartottuk, hiszen a régi szétesett.

DSC06253
Pályán nagyon nyugis

Aztán lett új fő- és munkahenger, összekötő flexicső, már rúd, ami alul nyomkodja, a kiemelővillát ellenőriztük, nem görbe-e, végül még egy másik lendkereket is feltettünk – köszönet Hosszúnak a cuccért. De maradt használhatatlan. Amikor zátonyra futottunk az üggyel, Karesz meggyújtott egy extra tömésű blázt, akkorát szippantott belőle, hogy a fele leégett, és vállát megvonva megjegyezte: Csík, nincs tovább, minden új. Használd.

Ezért egy éve így jártam az autóval – enyhe emelkedőkön finoman csúsztattam, hogy kopjon el minél előbb, hátha jobb lesz, ha már vékonyabb. Persze szart se ért, a hidraulikus kuplung utánamegy a kopásnak, maradt minden úgy, ahogy volt.

Nem bírtam tovább, idén nyáron megint elővettem a témát Karesznek – meg kell csinálnunk, mert felgyújtom.

Figyelj, nekem gyanús ez a Ruen, most cseréltem egy másik autóban is, ott is jobb lett a kuplung. Vegyél valami rendes tárcsát, ennyi férjen bele, bedobjuk, amikor átjöttök.

Tehát invesztáltam valami 15 ezer forintot egy LUK tárcsába, amúgy is el kellett ugranunk Balatonra egyéb ügyek miatt, egy délutánt a Kareszéknál töltöttünk. Most nem mesélem el, hány fogásos menü gőzölgött az asztalon, maradjunk annyiban, hogy a gyerekeinknek még a hónalja is lekváros volt a fánktól, annyit zabáltak. Mi inkább húsoztunk, no meg a legújabb Brutálkávéfőző III. akcióját értékeltem.

DSC05461
Fejenként egy Staro

Előtte egy barátságos – „a gyökér pestije, azt se tudja, melyik végén kell megfogni a tízes csillagvillást”-stílusú másfél órát töltöttünk el az oszlopos emelő, pontosabban Foltos alatt. Így, hogy Máté, Karesz fia is beszáll mostanában a szerelésbe, mérhetetlenül felgyorsul a meló.

Kevesebb a káromkodás, mert a pepecs melóra mindig a „gyereket” uszítja rá, aki angyali mosollyal, tizenhatod fordulatonként új fogást véve piszkálja ki a legeldugottabb csavarokat is. Karesz az ilyentől mindig megvadult, tradicionálisan személyes ellenségének érez ugyanis minden kötőelemet, amelyik eldugott és nehezen jön ki. „Ezeket székrekedés közben találja ki a csigaevője a BUDIN!” – ordítja ilyenkor, aztán még Top 40 válogatást élvezhettünk a magyar nyelv legfrissebb káromkodásfüzéreiből, mintegy ráadásként. Ennek vége, Máté idegei bírják. Csend van, csak a kompresszor zúg, szinte tiltakozásként.

DSC05463
Amióta Máté is beszáll, nagy a nyugi

Nekem se sok meló marad, csak néhány kötőelem leszedése – szörnyű milyen illúzióromboló egy ilyen baráti szereléses hagyományban, ha egyszer csak felbukkan valaki, akinek kötélből vannak az idegei és mindent gyorsan megcsinál.

A váltó tíz perc alatt lent volt, lejött a lendkerék, kézbe került a kuplung. És Karesz elkezdte mutogatni, amit sejtett – ide nézz, a szélén kopott csak ez a redva, látod? Láttam, tényleg foltokban volt kifényesedve a tárcsa, de a külső peremén majdnem összeért a kopás.

DSC05470
A szélén egyenletesen kopott

A tárcsa alaplemezére ruganyos lemezekkel rögzül a ferodo kopóréteg. De nem mindegy, mennyire ruganyosan, a Ruen például nagyon, az új LUK viszont épp csak egy kicsit. Elővettük a súblert, mértünk. Majdnem egy milliméterrel többet rugózott a macedón betét, mint az új. De vajon miért a szélén kopott? Kúpos a lendkerék? Az is kúpos volt, amelyiket lecseréltük? Lehet, hogy sose tudjuk már meg.

A LUK-ot ugyanis betettük, a váltó tizenöt perc alatt visszament, de kicsit még mindig gyanús volt a rendszer. A múltkor a kuplung munkahenger rúdját kicseréltük egy rövidre, miután a hosszúval valami gond volt. Most viszont nem volt meg a hosszú, pedig az kellett volna. Sebaj, kikaptuk, Karesz ráhegesztett egy hosszabbító göböt, szépen leköszörülte gömbölyűre a végét, betettük, és hoppá, máris sokkal jobb lett!

DSC05480
Most gömbölyít egy kicsit

Itt következett a nagy, egész estés zabálás, de nem részletezem, mert azt csak megélni lehet. A vége persze mindig az, hogy Margó gyilkos szemekkel hoz még újabb tálakat, fenyegetve, ha nem esszük meg még azt is mind, soha többet szóba nem áll velünk. Aztán nem bírjuk, mert kákabélű pestiek vagyunk, gizdák mind, de a sértődés elmarad, mert Margó nem sértődik, csak halálba etetéssel öl, ha tud.

Mire hazaértünk, és a Hungárián végigcsúsztatgattam a kuplungot, csak úgy kopásiból, már szinte tökéletes lett. Szépen kiemel, kiszámíthatóan fog, szinte tökéletes, vagyis igazából, az is. Sose volt ilyen jó állólámpásom, valamennyit beleértve. Ilyen jó Mercim se volt, de mivel azok a Mercik, amik jók voltak, és igazán rajongtam értük, mind állólámpások voltak, ezért ez irreleváns információ. Az autó most finom, csendes, ügyes, imádom, legszívesebben ki se szállnék belőle, még vadidegenek, akik beleülnek is észreveszik, milyen jó.

DSC06229
Majdnem egykorúak. Csak vicc

Persze, kéne bele két, magas első rugó (mert a tavaly betett bontottakkal egy hónapig maradt magas, aztán megint beült), valamiért nagy fordulaton, nagyon nagy melegben kicsit melegszik (olyan 90 fokon jár), a futóművet pedig be kéne állítatnom, mert picit jobbra áll a kormány. És ha lesz időm, végre beteszem a régi Pioneer dobozhangszórókat is, akkor lesz talán rendesebb zene is.

De így is imádom, ha csak ez az állapot megmarad pár évig, megbékélek a sorsommal. A Mike Sanders, úgy látom, tartja a frontot, a korrózióvédelmen egyelőre nem múlik.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr175602994

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GifLand · http://gifland.us 2013.11.02. 07:13:11

Köszi, mindig jó olvasni Kareszékról :)

Csak azok a csúnya foltok ne lennének rajta (olvastam, hogyan kerültek oda), nekem nagyon bántaná a szememet. Amúgy tudom, hogy ez nem szobor, azért ilyen.

canadacruiser · http://canadacruiser.com/ 2013.11.02. 07:19:32

Jajj, Csík, de imádom az állólámpásokat!

eszkütyü 2013.11.02. 07:26:51

Gyanúsan olcsó alkatrészekkel lehet ám szopni rendesen :-) Hej, mennyi agysejtemet elégették már a gagyi cuccok miatti idegrohamok!

1127ccm 2013.11.02. 07:47:29

Mar Csikós ur se a regi, jovo heten lecsereli egy bekalampas corollara nezzetek meg.

arthur877 2013.11.02. 07:55:05

Egy futómű állítás se nem pénz, se nem idő, meg kellene csináltatni.
Ez egy túlélő poszt volt Zsolti, ne laposodj el, igenis kíváncsiak vagyunk a kajára is, ne rajtunk spórold el a karaktereket, inkább a hülye ÉV AUTÓJA cikkekben "skótoskodj" a betűkkel, az senkit sem érdekel...

GaspiW123 2013.11.02. 08:06:06

Az egy csodás állólámpa, tudjuk. A Ferike-autóból maradtak rugók, a lökösöket igazítsd meg, amúgy guteFahrt...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.11.02. 08:22:55

flexen köszörülni :-) ájáj :-)
viccet félre téve még jó hogy Karesz a Balaton felé lakik:-)
különben sosem.jutnátok el oda:-)

THT 2013.11.02. 08:32:55

Aham. Akkor ez most az az eset, amikor az olcsóbb volt a drágább? :)

mmjr 2013.11.02. 08:33:22

Lassan lemondhatunk a Csikós féle szerelős posztokról. Ponton Dezső kész, zöld Mercik készek.
Egy dologban bízhatunk, ha a Puch projekt beindul.

Schütii 2013.11.02. 08:39:50

Az a napszemüveg! :D Tiszta pornkönig.

akos696 · www.focusauto.hu 2013.11.02. 08:41:39

Csík, ne vedd túlzott okoskodásnak, de sajnos itt is előjön az, hogy olcsó húsnak híg a leve. Alapszabály, hogy olcsó alkatrészt nem teszek és nem is ajánlok pl vezérmű hajtásba, fékrendzserbe, erőátvitelbe (főleg a nehezen szerelhető helyekre). Az olcsót itt persze a no-name vagy gagyi márkákra értem. Mert van jó is olcsón. No, de általában mindig ez a vége, dupla szerelés, dupla idő, dupla idegeskedés, dupla ár. Nekem mondjuk még mindig szúrja a szemem a bontott kuplungszerkezet, az én véleményem szerint egy komplett új LUK vagy Sachs esetleg Valeo szettet kellett volna betenni és 10-20 évig nincs vele gond. Ehelyett majd pár éven belül lehet megint szétkapni, mert a bontott szerkezet valószínűleg el fog fáradni, és rángatni fog a kuplung, esetleg ne adj Isten el- vagy kettétörik anyagfáradás miatt. Mondjuk pont a családi nyaralás alatt Olaszországban. :)

Amúgy imádok ezekről a gépekről olvasni. Én is beújítottam egy '84-es 240-es Volvot, amire azt mondják, már majdnem állólámpa a strapabírósága és az utazási komfortja miatt (bár annál jóbal több benne a műanyag). Sajnos ebben is csak tárcsát cserélt az előző tulaj, most lehet szétborítani megint mert melegen nagyon dobál a kuplung. Bár ez már nem az ő gondja. :)

Schütii 2013.11.02. 08:46:02

Értem én, hogy LUK, de a nehéz kinyomást mi okozta?

Schütii 2013.11.02. 08:48:16

Ja, meg hogy ha a kinyomó rudat rövidebbre kell cserélni akkor gyanúsnak kéne lenni hogy valami nem stimmel. Alacsony olajszintet se hosszabb pálcával gyógyítunk. De legalább van mit olvasni.

akos696 · www.focusauto.hu 2013.11.02. 08:49:21

@akos696: Csak a kíváncsiság kedvéért megnéztem, egy LUK szerkezet 15 pénz, kompletten meglett volna 35 körül. :)

Mercel 2013.11.02. 09:07:19

Jé, nőnek a kölkök. Amikor az első cikkeket olvastam akkor még alig látszottak ki a földböl/ülésből. Öregszem:(

Banyek az első szerelős kép annnnyira, de annyira retro, hogy azt hittem valami régi szoci újságból lett berakva illusztrációnak:D
Vagy csak nekem adja úgy ki?

Csikós nagyon vigyázz a kocsira, mert ilyenkor szokta apróra törni az ember amikor végre összeáll..:)

"Frigyes"

Csikós Zsolt 2013.11.02. 09:14:58

@mmjr:
Azért ne aggódj, a másik zöld sincs kész. És a Ponton sincs. A Puchba nem kezdek bele, de a Bianchi kicsit elhagyta magát, szóval ha elég a roncs, elég a teendő is :)

A motorokról nem is szóltam.

@arthur877:
A futómű jól áll, egyenesen megy az autó, csak a kormányösszekötőket kellene eltekerni, de 2 fok miatt mindig lusta vagyok elmenni (értsd, erre időt szánni luxusnak minősül az én életemben...) Az évautójás cikkeket meg - sajnos - sokan olvassák :-)

@GaspiW123:
Gáspi, azok a lökősök te is tudod milyenek. Oda nem igazítás kell, hanem csere :-D Ferike autójának pedig legjobb emlékeim szerint a végére már szintén ült az orra. Tudod, amikor már elmállás-határon autózott vele.

@akos696:
Most. Akkor viszont 68 ezer volt. Ilyen ez a sóbiznisz.

Egyébként az a kuplungdobálás csúnyán hosszú üggyé tud válni egy öreg, hátsókerekes autónál, ezer dolog belejátszhat, több autónál végigjártam már. Ha egy szerkezetcserével megoldható, szerintem visítozzál örömödben :-)

ommm 2013.11.02. 09:16:55

Egyszer vinnél magaddal diktafont Kopasz,a magyar nyelv lenne gazdagabb örökbecsű Kareszok által.

Csikós Zsolt 2013.11.02. 09:17:01

@Mercel:
Még nem törtek össze, most épp Miskolc-Tapolcán vagyunk vele, innen írok, a szállásról. Egy karc nem esett rajta. Vagy csak nem veszem észre? :)

Hurri Kán 2013.11.02. 09:38:48

Automatát kellett volna venni, akkor nincs ez a mizéria ;)

Pajkos kisdömper 2013.11.02. 09:41:22

Csík!Nagyon bexoptam már Ruennel,mehettem Esztergomba gariban cserélni kuplungot.Fost nem rakunk autóba.Bár beraktam párom autójába Exedy kuplungot,olyan kemény hogy nem tudom hogy nyomja be a pedált :S

504Laci 2013.11.02. 09:50:16

@Pajkos kisdömper: Vigyázz mert nagyon megedződik és úgy farba rúg, hogy meglepődsz. Saját magad ellen edzed az asszonyt? :)

Dr. GGG77 2013.11.02. 09:52:49

Egy kuplungcsere maga az álom: nálunk most lett meg a Kalosban és a Puntoban is. Olyan, mintha új autóink lennének. :)

subtotal 2013.11.02. 10:12:27

Nekem azt játssza az autóm, hogy ha lassan gurulva kinyomom a kuplungot, mikor kis gázzal engedem vissza elkezd az autó bakkecskézni. Így vettem 3 éve, más hibajelenség nincs.
Ötlet?

Csikós Zsolt 2013.11.02. 10:32:54

@ommm:

Egyfajta bartóki küldetés lenne, igaz?

Csikós Zsolt 2013.11.02. 10:34:54

@Hurri Kán:
Hú, annak mennyi lehet. Nem sok dolgod van 40+ éves autókkal :-)

És mennyire gyűlölöm, mikor a 60 lóerőből egy szép karéjt még az is megesz...

Bence507 2013.11.02. 10:42:58

Bontott-új rugókkal való szöszmötölés elkerülése végett nem lenne egyszerűbb egy rugóemelő pogácsa? Vagy nem megoldható ennél a futóműnél?

Hurri Kán 2013.11.02. 10:44:15

@Csikós Zsolt:
Vicc volt, gondolom, ehhez a dízelhez nem igazán passzolna. Barátomnak volt pár éve ugyanilyen állólámpából 250-es kupé (ha jól rémlik, befecskendezős), az nagyon jó kis gurulgatós autó volt automatával. Igen, 30-40 év körüli autókat nagyon szívesen elnézegetem, olvasok róluk, egy darabig sajnos ez még biztosan így is marad. :)

Csikós Zsolt 2013.11.02. 10:48:19

@Bence507:
Egy idő után tovább ül, aztán még pogácsa? Ráadásul elég sűrű tekerésű rugó, tehát nagyon elfogy a rugóút is. Nem, előbb-utóbb csere lesz megint, csak utálom, nem kis meló.

@Hurri Kán:
Volt sima 200D-m (az első állólámpásom, egy taxidrosztról vettem éjjel, 1992-ben), még a gázzal se volt összekapcsolva a váltó, mindig a legalacsonyabb sebességen kapcsolt, ahol engedte a programja. A 12-es csuklós buszt nem tudtam megelőzni vele felfelé a Margit hídon, csak bámultak az utasok, miért nem megyek már el onnan :)

Hurri Kán 2013.11.02. 10:52:09

@Csikós Zsolt:
:D
Tényleg, akkor még volt 12-es busz. Meg 84-es...

Egyébként kb. hol áll meg egy állólámpánál, ha komolyabban hozzá kell nyúlni az automata váltóhoz?

P12_dCi 2013.11.02. 10:57:25

@Csikós Zsolt: ó akkor 6 km választ csak el minket. Remélem jól érzitek magatokat! :)

Quattroman 2013.11.02. 10:59:00

@Csikós Zsolt:
ezen behaltam:"amelyik eldugott és nehezen jön ki. „Ezeket székrekedés közben találja ki a csigaevője a BUDIN!”"

sajna a Smartokon minden ilyen:-(

"A futómű jól áll, egyenesen megy az autó, csak a kormányösszekötőket kellene eltekerni,"....

ilyenkor szokták a kormánykereket egy ricnivel odébb tenni.
gondolom nem négyszög tengelyen van mint a bringapedál:-DDD

Nyiri 2013.11.02. 11:17:00

Köszörülésnél a Merci jeles fülbevaló mindent üt.

Blackbear 2013.11.02. 11:36:16

A Pontonnak már van OT -és rendszáma ???
Kb. másfél hete az M2 -esen kora reggel lehetett a Tied ???

Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.11.02. 12:30:29

@Csikós Zsolt: Jelentem, a 2005-ös esztendőben sem szokott le a Merci erről a váltóprogramról, amíg nem nyomsz padlót, addig ő városban mindent negyedikből old meg :) 'vonulós', bár nem tudom az erősebbekben is így van-e. (220 CDI)

Ruennel nincs tapasztalat, jöhetnek a kuvikolók, de nekem a 120-as kotkodában is Sachs szett volt... egyszer kell megvenni, utána elég a tárcsát meg a kinyomócsapágyat cserélgetni.

másik oldalon 2013.11.02. 12:40:26

@Make Valamit: "addig ő városban mindent negyedikből old meg"
Azt már pedig nem úgy oldották meg gyárilag.
Én ha kicsit jobban lenyomom a gázpedált akkor simán visszavált. (szintén 2005-ös)

dextercapo 2013.11.02. 12:48:34

nem akarom kulonosebben fikazni a szerelodet , de nalam az "ezt lehet belole csinalni , minden uj" kb egyvonalba esik az "oregauto , ennyit tud"-al es a "regi vasak mar nem a gyari beallitasokat szeretik , mert a kopott motornak lelke van"-al.
ha nem mukodik , akkor meg kell keresni az okat , meg kell talalni a hibat . ha minden jo es megsem , akkor a szerelot kell meg kicserelni - nem mert hulye a regi , hanem mert mindent vegigvett es nem lett meg a hiba : valamit nem vesz eszre es tizedszer is elnezi vagy valami hazugsag van a rendszerben es o azt hiszi valamirol hogy tudja , holott az nem ugy van .
azt hogy log a tengelyen mar abbol ki lehet szurni hogy lent kezd el hajtani , de csak fent zar - ha nem csapkodna , ki lenne egyensulyozva es sikban futna (ami ugy teljes lehetetlenseg hogy nem ugy fut hiszen a porgettyuhatas epp sikba teszi) akkor egy relative szuk tartomany lenne a teljes nyitastol a teljes zarasig .

rfc (törölt) 2013.11.02. 13:01:50

@Make Valamit: Nyugodj meg, a 2005-os valtoprogramnak nulla koze van a 40 evvel ezelottihez, bo ket evtizede adaptiv a valtovezerles szinte az osszes automataban. A fogyasztasbeli kulonbsegek sem jelentosek ma mar:
www.autozeitung.de/auto-vergleichstest/verbrauchstest-2012-automatik-und-schaltung-getriebe-vergleich
A 40 evvel ezelotti automatak, az egy teljesen mas vilag.

@Ikukám: Igen, ez a zsenialis a modern automatakban, hogy miutan be lettek tanitva, meg csak paddle sem kell, gazpedallal tud valtogatni az ember.

csorsza 2013.11.02. 13:51:05

@Quattroman: Bringából se mindegyiken négyszög-tengely van - ld. octalink.

csorsza 2013.11.02. 13:53:07

A Máté gyerek nem csak a szerelést tanulja meg a fatertól, hanem a munkavédelem fontosságát is :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.11.02. 14:22:32

nem is tudtam hogy 200D ben volt automata.

másik oldalon 2013.11.02. 14:50:50

@Gyurma73: csak ezzel lehetett egy kicsit visszavenni a virgoncságából, egyébként kezelhetetlenül erős volt :)

Schütii 2013.11.02. 14:50:52

@dextercapo: Igaza van Csiknek, a tárcsában a "ferodo" alatti hullámos rugó "hullámossága" befolyásolja hogy mikor kezd fogni a kuplung és attól a ponttól mennyit kell engedni rajta a teljes zárásig. Majd egyszer vegyél a kezedbe egy tárcsát és nézegesd, tanulmányozd, mert van ám abban okosság épp elég.

Bambano 2013.11.02. 14:53:54

Karesznak merci emblémás füllbevalója van rotfl :)

atabi 2013.11.02. 15:25:41

vegyél már egy dacia tlx-et azon is van mit szerelni és nem olyan uncsi mint a mercik

Rocko- 2013.11.02. 15:33:35

@Nyiri: akkor nem csak én vettem észre.

David Bowman 2013.11.02. 17:15:01

Gyári alkatrészek nincsenek? Tudod, ilyen csillag van a dobozán.

KissGecihuszár 2013.11.02. 17:19:57

Az állólámpás; faternak is ilyen volt anno '82-'89 közt, igaz benyás és már a bordázott hátsólámpás. Jut eszembe, bordázott hátsólámpa: azért az gondolom mindenkinek megvan, hogy ezt mind a mai napig csak a szeretve-tisztelt Mercedes alkalmazza, pedig ezen kialakítás alkalmas csak arra, hogy a hátul felverődő porlasztott szutyok se szüntesse meg a "látszani" elvét. Szóval, az UL-68-82, ez volt a frsz az aranymetál, vagy tán pezsgőmetál (kinek melyik tetszik, szerintem inkább aranymetálhoz állt közelebb) színű, már a "classic" Merci könnyűfém felniken futó szépségnek, melyet '86-ban seggbe vert egy Wartburgos, aki a tavaszi verőfényben hiányosan flangáló sunát vizslatott, asszem talán a soroksári úton. De az a Merga még abban az állapotában is vonult, gond nélkül lehetett vele hazaérni, eljutni vele a lakatoshoz, stb. Szóval, minden elismerésem Csikós Mesternek! Ami engem illet; én a W124-nél horgonyoztam le, legalábbis elméleti szinten, de ha ismét autóm lesz, akkor tutira egy W124 E220, esetleg E280 lesz, természetesen automata kiadásban, s ha még mázlistább leszek, akkor tempomattal megbolondítva!

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2013.11.02. 17:26:15

@KissGecihuszár:
>ha még mázlistább leszek, akkor tempomattal

Nem kell hozzá nagy mázli. Utólag is bele lehet tenni, ha összeszeded az alkatrészeket (vezérlö, állítómotor, kapcsolók, kábelek.)

KissGecihuszár 2013.11.02. 18:01:10

@malenykij polgar: Én mindig félek az ilyen utólagosan beapplikált dolgoktól, mely összességében valószínűleg többe fog fájni, mintha eleve cruise controllos W124-et vettem vón. Bájdövéj; checkoltam a bolgod, illetve a www.mercedesyoungtimers.hu/ site-ot, be is tettem a kedvencek közé. Azért az szöget ütött a fejemben, hogy miért nincs frissebb bejegyzés a 2011-es Merci majálisnál??

Gomulka Béla 2013.11.02. 18:19:47

@ommm: Aztán rakhatnád ki az 118-plusz korhatár-jelzést. (Ahogy Karinthy írta: az elo"adást szu"lo"k csak nagyszu"lo"k kíséretében látogathatják.)

Amikor elo"szo"r cseréltem olajat a Micrában, és szembesu"ltem azzal, hogy kéne még legalább két ízu"let a vállam és a csuklóm ko"zo"tt hogy meg tudjam csinálni, akkor szidtam a ferdeszemu" nénikéjét annak, aki azt megtervezte. Mire rámszólt a gyerek, hogy ne legyek rasszista.

Csikós Zsolt 2013.11.02. 18:47:04

@Quattroman:
Az nem jó, ha odébbteszed egy ricnivel, akkor egyrészt onnantól az indexvisszakapcsoló és a kormányzár állása is odébb lesz, másrészt túl sok, próbából feltett@Blackbear: em úgy is. Nem ma jöttem le a falvédőről... :-)

dextercapo 2013.11.02. 18:47:09

@Schütii: az csak feltunt volna a mesternek ha az a rugo a teljes loketet le tudta volna nyelni . ahhoz baromi vastagnak kene lennie a rugonak . en meg mindig a kisegyensulyozatlansagra tippelnek .

dextercapo 2013.11.02. 18:49:09

@Csikós Zsolt: igen , ez a kedvencem . mercin beallitottak a futomuvet , aztan amikor szoltam hogy nem all kozepen , akkor levette a kormanyt es attette .
na onnantol jobbra 5 fok utan kapcsolt ki az index , balra meg kb 120 fok utan . rovid balhezas utan ujra beallitottak , akkor mar a megfelelo helyen .

Csikós Zsolt 2013.11.02. 18:52:08

@Blackbear:

Na, ez a tapipados notebook sem tartozik a kedvenceim közé, a Válasz errémet betette az előző válaszomba, bocs Quattroman.

Szóval, igen, de szerintem nem az M2-n, hanem az M0-on. Az M2-n nem, legfeljebb a ferihegyi gyorsforgalmi út mellett láthattad, amikor klubra mentem. Vagy az M2-n talán amikor Árva András hazaautózott vele Nagymarosra, de az alig pár napra volt.

Quattroman 2013.11.02. 19:02:52

@Csikós Zsolt:
azt nem tudtam hogy ezeknél a kormányszáron van az index visszakapcsolója, rengeteg modellnél ezt a kormánykeréken lévő csap végzi
a kormányzárnak viszont teljesen mindegy lenne...

L 300 2013.11.02. 19:06:00

@KissGecihuszár: "azért az gondolom mindenkinek megvan, hogy ezt mind a mai napig csak a szeretve-tisztelt Mercedes alkalmazza,"
Tény, hogy a merci kezdte de Ajánlom figyelmedbe a Tatra 613-at 82-től majd a T700-at

Schütii 2013.11.02. 19:18:14

@dextercapo: Benne van a szövegben, 1 mm volt a különbség a két tárcsa vastagsága között. Kuplungnál az rengeteg.

pet77 2013.11.02. 19:36:31

Az utolsó kép Pityerszeren készült nemde????Hajszálra ott parkoltam a nyáron.....akkoriban voltatok a vadása tónál?

ZON 2013.11.02. 20:02:14

Nagy fordulaton melegszik ? Tessék hatezernél felkapcsolni !

A Staro pedig ugyanúgy igénytelen gány lett a magyar gyártás okán, mint a Kozel.Nem értem, hogy az anyacég, miért tojja le a minőségellenőrzést a licenc átadása után. Én már csak a barnájukat veszem, ez még tartja magát (valameddig).
De pornyeléshez elmegy a böcsi is.

xfile 2013.11.02. 20:06:42

Sziasztok!
Csík kitartás,szerelem,élvezet,mindez egyenlő az állólánykával.
Sztem.nem biztos hogy jobb lenne automata váltóval,és akkortájt nem is volt túl gyakori főleg a kisebb motorokkal.
Baromira fáj a szívem egy hasonlóért,de sajnos jelen pillanatban nem engedhetem meg magunknak,és nem is találnék itthon hasonlót,vagy nagyon nehezen.Rettentően bejön a világ első turbo diesel motorjával szerelt w116 300sd,illetve kicsit később a w126 300sd,vagy sdl típusok,gyönyörűek.

xfile 2013.11.02. 20:12:25

@KissGecihuszár: Igazad van,osztrák ismerősöm,és sztem.is az utolsó igazinak mondtt merga a w124...Neki egy 300td 4matic-ja van, és most 22 éves.Nem venne újat,pedig jutna rá lé bőven...

DrSzoke 2013.11.02. 20:23:44

@Hurri Kán: Vezettel 200D allolampast automataban? :-) Haveromnak volt,hat az uberborzaszto.....

Hurri Kán 2013.11.02. 20:25:58

@DrSzoke:
Nem, de el tudom képzelni, milyen lehet :)

takarék-láng 2013.11.02. 20:59:02

Szabad szemmel hegeszteni, Karesz esznel vagy?

peti.olah 2013.11.02. 21:19:16

@Pajkos kisdömper:
Milyen autója van párodnak, amiben nem VALEO a gyári?
Mert ugye a polipot sem toldozgatjuk, hanem gyárit veszünk. :)

KissGecihuszár 2013.11.02. 22:02:08

@xfile: Ugyehogy ugye?! Tény és való; '95-ben, amikor befejezték minden idők legsikeresebb nagy szériájában gyártott Merci modelljének, a W124-nek a gyártását, valami -ha nem is végleg,de egy jó időre- véget ért! Mert ami utána jött, azaz az első generációs kereklámpás E széria, nos azt mindennek lehet nevezni, csak autónak nem! És ezt, mint olyan, akinek faterja egy rövidzárlat következtében 10 éve vett egy ilyet, mely ezért nem volt sokáig nálunk... A vájt fülűek tudták, hogy 20%-al megnyirbált költségvetéssel egész egyszerűen képtelenség ebben a szegmensben "valamit" is alkotni. Valamit javított az utána következő kereklámpás E classe az Ihr Guter Stern Auf Den Straßen imidzsén, de az még mindig nem ért fel a W124 mindent elsöprő, máig tartó sikerével, ezt bátran kijelenthetjük. Nem véletlen, hogy ha lecheckoljuk akár a mobile.de, akár a használtautó kínálatát, a kereklámpások nagy része sokkal olcsóbbér van kitéve, mint a közepes állapotú W124-ek. A jó és gyönyörű állapotúakról már nem is beszélek, mert azok árai önmagukért beszélnek... Az megint más kérdés, hogy szabad-e itthon W124-et vásárolni, még akkor is, ha az itteni átlagárak (400-800E Ft) lényegesen alacsonyabbak, ugyanolyan felszereltség esetén, mint a mobile-n fellelhető 1800-3500 EUR közti átlagok, melyekre még nyugodtan rá kell számolni alsó hangon 300E Ft-ot, mire honi frsz kerül rájuk. Egy azonban biztos; mégpedig az, hogy aki kellő odafigyeléssel megvesz egy, az átlagosnál jobb állapotban lévő, törés, rohadásmentes,akár 20-23 éves W124-et és tudja, hogy mit is jelent Mercedes AUTÓ tulajnak lenni, tehát úgy vigyáz rá, mint a szeme fényére, megadja neki, ami egy ilyen jószágnak jár, nos az hosszú éveken át érezheti magát egy boldog AUTÓ tulajnak, kinek megjelenésekor összenéznek és irigykedő pillantásokat vetnek a közelben állók.

Gehekko 2013.11.02. 22:02:27

Hát nekem is van a Carinámmal ilyen misztikus váltó szívás, pedig le is cseréltettem kompletten, de ugyan azt produkálja. Csak nyáron, vagy fővárosi dugó után rendesen felmelegedve az egyes és a rükverc nem adja magát. nehéz betenni és mégnehezebb kivenni.

KissGecihuszár 2013.11.02. 22:05:00

szóval én, mint olyan, akinek(...) bizton állíthatom! Hiába, már este van, ráadásul fél szemmel az X-Faktort is nézem, illetve hallgatom a félresiklásokat, ezért hagytam ki az állítmányt. Bocsi...

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2013.11.02. 22:08:19

@KissGecihuszár:
Nem kell félni. Az utólagosan beapplikált tempomatom ugyanazokból az alkatrészekböl áll, ugyanott van és ugyanúgy müködik, mint a gyári. (Söt, ugyanúgy romlik el, amikor a vezérlöben kiszáradnak a kondik.)
Mi lenne más?

Hurri Kán 2013.11.02. 22:10:47

@KissGecihuszár:
Itthon, az a kevés, ami legalább is elfogadható állapotban van (nem tákolt, nem gányolt, legalább nagyjából megkapta a szükséges karbantartást) annak az ára inkább 1 millió felett van már, ugyanígy kint is inkább 3-4000 euró felett, mint alatta.

Rocko- 2013.11.02. 22:14:33

@takarék-láng: szerintem CO-val hegeszt.
szabad szemmel csak Superman tud.

sgabo · http://www.w123club.hu/sgabo 2013.11.02. 22:16:36

Nem hittem el, amikor azt mondták, nem lehet kiszállni belőlük... Most már elhiszem.
Egyébként már én is előszedtem a kuplungalkatrészeimet, mert nálam is valami error van. Működni működik, de az alsó 5mm-en már zár is a rendszer. Sőt, amióta van benne védőszőnyeg, azóta ha nem nyomom meg egy picit erősebben a pedált, elkezd még rángatni is. Már minden új, kivéve a szerkezetet. A tárcsát viszont tuti cseréltem, de majd kiderül... Tavaszra jó lenne ezt is letudni.

dennisthemenace 2013.11.02. 22:18:56

De meghallgatnam Karesz monológjat, mikozben kuplungot cserél egy Argentán..:)

Ádi F. 2013.11.02. 22:48:25

@KissGecihuszár: Nem, azért nem annyira gagyi a w210, a facelift utánin reszeltek egy csomót és azok, már nem annyira rohadósak és sokkal tartósabb anyagokat alkalmaztak a beltérben. Nézd meg, nagyon-nagyon sokan használnak w210-et, ok nem is vitatom, hogy a w124 után hasraesés volt, de a w211-nél a rohadás alig jelentkezik és az szinte minden szempontból jobb az elődjénél. Nem lehet egymáshoz hasonlítani őket a változó követelmények, szabványok, felhasználási területek és igények miatt.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.11.03. 02:01:35

@dextercapo: Nekem volt Nagypolszkiba' olyan felújított tárcsa, hogy nem tudott kiemelni a kuplung.:-)
Régen történt.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.11.03. 02:05:06

@ZON: Minőségellenőrzés? Ez direkt ilyen. Occsó, oszt a magyarnak jó. Spaten, Kozel, Staropramen, Löwenbrau egykutya.

David Bowman 2013.11.03. 19:14:18

@KissGecihuszár: Bordázott lámpát alkalmazott a TATRA is.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.03. 20:26:12

@dennisthemenace: hat igen, az lenne egy jo kis podcast :D egy angolszasz szerelo egy eleten at valtogatja a fukk/motherfuker/sonofabiccset, Karesz ebben IS lenyomna oket :D:D:D Karesz for prezident, ha meg nem lett volna :)

@agresszív kismalac: azokban az idokben lehetett mikor a gyari Zsuk fekdobbal elkergettek a muszaki vizsgarol! :D

@Rocko-: en mar hegesztettem telefonon keresztul! :D a hivas ott kezdotott hogy melyik hegesztot vegyem meg a barkacsboltban, a vege az volt: " na letorott megint? Ahh, majd atmegyek megcsinalom en!" :)))

@csorsza: a koszoruszemuveg a gyengeseg jele! :D

apropo:

kepfeltoltes.hu/view/131103/2914132281_bd111071d9_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Rocko- 2013.11.03. 20:28:30

@visszakettopadlogaz: fogadjunk telefonban nem mondtam, hogy az alsó EGYHARMADÁVAL hegesszen csak.
és amikor át mentél, akkor te lehettél a nagy tudású mester. :D

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.03. 20:42:00

@Rocko-: hej hej hej NEKEM adtak az instrukciokat! :D:D:D viszont van egy fain kis hegesztom azota is :))) a lakokocsi akksijat szoktam vele tolteni mert multifunkcios :)

KissGecihuszár 2013.11.03. 21:06:55

@Ádi F.: Még jó, hogy a W211 már szebb, jobb, kívánatosabb lett, mint az utóbbi 60 év legrandább Mercije, a 210-es, mert akkor már nem lenne Mercedes gyár, ha az is olyan hulladék lett volna, mint az elődje. Természetesen, a legújabb W (nem tom, hanyas) E classe szemre nekem mindenképp tetszetős, hogy milyen a belbecse, arról gondolom majd írni fog egy nálam autentikusabb user...
@David Bowman: Jó, a Tatra azért nem volt egy általánosan használt, nagy példányszámban futott kocsi, ha most az szgk-ról beszélünk?! Egyébként a Merci anno nemcsak az szgk-in, hanem a buszain, teherautóin, kamion truck-jain is bordázott hátsólámpát alkalmazott és alkalmaz mind a mai napig!

gigabursch 2013.11.04. 10:43:16

Csík!

Nekem a saját kocsimnál volt olyan, hogy a kuplung taposása erődemonstráció volt.
Aztán egy szép napon a kuplungtárcsában eltört az egyik rugó, na azpttan karistolt mindent jobbra balra, lett belőle lendkerékfelszabályozás is, mert karcos lett.
Értelemszerűen a kinyomócsapágynál az esernyőrugó (vagy mi is a pontos neve) is cserélésre került.
Azóta nem taposósómalom egy araszolás.
Utána még megvolt a szervizben a rugó és nézegettük.
Beható anyagvizsgálatra nem volt lehetőségünk, de olyan volt, mintha az anyag "felkeményedett" volna, úgy ahogy az acélok szokták csinálni az anyagfáradás egy szakaszában.

Nem lehet, hogy valami hasonló gondod van?

Jamesblond 2013.11.04. 15:48:58

Ahh! Ugyanigy jartam annak idejen a Sunny-val. A kuplungtarcsa rugozott "vastagsagi" iranyba is es kovette a tavolodo nyomlapot amikor a kuplunra leptem. Minden uj volt, megis xar volt... Kivettem a blokkot, gondolkodtam mi a fene lehet, amikor rapillantottam a foldon fekvo tarcsara es beugrott... A sarki muhelyben felszegelcsettem a regit (jobb hijan) es azonnal kafa lett.

dextercapo 2013.11.04. 16:03:29

ha mar kuplungos gigaszivas : fiat 126 es fiat panda 30 .
azonos blokk , nagy elteresek nincsenek . csak a forgasirany mas . ha veletlenul valaki osszekeveri a szerkezetet akkor a kuplung keresztiranyu rogzito lemeze miatt a forditott forgasiranyu szerkezet bekap , mig a jo , finoman csuszik :) a felfogatas , meret , forma , minden azonos - csak egyetlen a nyomolapot rogzito lemez van forditva felszegecselve , ra- vagy lefuto iranyban .

ledo76 2013.11.04. 18:03:41

@KissGecihuszár: 3 gen Ford Escort (80-86) is bordázott hátsó lámpájú volt és azt hiszem más Ford típus is használta

butschq 2013.11.04. 18:50:20

@Csikós Zsolt: Itt voltál a közelben, én meg nem tudtam róla :)
süti beállítások módosítása