Heti merítés

  2015. április 05. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Életem nagy projektje

59770

Megálltunk a kereskedés előtt és én kissé gyámoltalanul várakoztam az udvar hidegében, amíg a haverom kigurult ezzel az orosz szerkezettel. A szívató magas alapjáratán forogva vidáman csilingelt a laza vezérműlánc és a mélyen barázdált kormorán téli abroncsok ropogva törték maguk alá a szűz havat.

Az első szerelem

26642

Beázásról a csomagtartón kívül máshol nem panaszkodhattunk. Ez utóbbi teljesen random módon történt: hiába locsoltuk, próbálgattuk, nem ázott be.

Jaguar - mert megérdemlem... :D

51709

Legyen minimum 6 hengeres, csakis benzines, hátsókerék hajtású, és minimum 5 m hosszú. Nem árt egy kis bőr és valódi fa a beltérben.

Imádnivaló

36310

Az autónak verhetetlen terepjáró tulajdonságai vannak, bármikor, bárhol elmegy. Kb 2 nyarat versenyeztem vele off road versenyeken, futamgyőzelmet arattam vele.

A 75-ös

65466

Ki kell mondanom sajnos, és be kell látnom, hogy a 75 TD napi használatra nem alkalmas. Nálam elérte azt a státuszt, hogy __tényleg__ hobbiautóként fogom tovább tartani, és veszek mellé egy 156-ost.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr57340468

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nick papagiorgo 2015.04.05. 19:45:38

@Szabványok: nem, ezt vmaast írta, hogy hogy többet tett le, mint az összes többi együttvéve, én itt kapcsolódtam be, és a vita/társalgás innen indult be. Tény, hogy az Alfa sokat tett, de tettek mások is sokat, én az Alfát nem szeretném piedesztálra állítani, sok más autógyártónak is megvannak azok az újításai, amitől ma autó az autó, nem csak Alfából áll a világ. Akármit is tud az Alfa, a mai autók kb 99%-a nem Alfa, ezt azért vegyük már észre, még ha szeretjük, akkor is.
A nevet meg a vásárlók fent említett kb 99%-a leszarja, mert ő nem nevet vesz, hanem autót, és arra kell neki, hogy közlekedjen vele, nem arra, hogy becézze.És rohadtul nem számít sokat, nem véletlenül használja pl. a Porsche vagy a BMW a számokat a név helyett.

UdjanMineck 2015.04.05. 19:46:58

@Szabványok: "A név sokat számít. Többet, mint a forma."

Ezt ugye azért te sem gondolhattad komolyan... Kábé azt állítod ezzel, hogy a kabát gombja fontosabb a fazonnal.

UdjanMineck 2015.04.05. 19:48:46

@Szabványok: "Az Alfasud, a 33-s borzalmas. A 75-ös nem rossz, csak kicsit túl szögletes és nagyon trehányul gyártott autó. Bejöttek a dízelek, az FWD autók és az Alfa már nem Alfa többé."

Ez egyáltalán nem igaz. A 33-as NEM borzalmas, szó sincs róla, főleg a szögeletes, második generáció. És hadd ne soroljam végig az összes olyan típust, ami azóta legendássá vált. Az Alfa a MiTo-Giulietta óta nem Alfa igazán...

nick papagiorgo 2015.04.05. 19:51:21

@novothauto: visszaépítette szívóra, nem elég ez? :)

Fülesmaci 2015.04.05. 19:55:00

Dízel 75-ösöm volt 6 évig.Miután az előző hazai tulajok gányolását kijavitottam,miután az auto megkapta azt a minimális törődést amit a manual ir,következett 110000 gondtalan kilometer,aztán egy roman kamionos rommátörte.Hajlamosak az emberek szarnak titulálni az olasz vasakat de elfelejtik hogy használt autónak hazai tulajai voltak.Akinek nem divik márkás olajat önteni az autóba,meg mi az hogy nyolcezrenként olajcsere,miafaszérjárassamreggel elindulás előtt?Na szóval a gond nem kicsi.De ez van.Nekem kedves emlékeket ébreszt a "csörgős" diesel,a fogaskerekes vezérléssel,a nagy turbóval,amit imádtam hallgatni ha közepes fordulaton odaléptem neki.Lesz még egyszer ilyenem.

3gb 2015.04.05. 20:14:01

@UdjanMineck:
Tudtam, hogy nem kellett volna az OPNI-it bezáratni. :-)

zeddez 2015.04.05. 20:17:04

@vmaast: a CR dizel technkika is eleve olasz eredetu

meg a nagykiraly jurgenvagen is kikukazta a sajat PD dizel rendszeret es attert arra

a megvalosaitasba persze becsusztak hibak, azert is kopdosi annyi VAG CR dizel tulaj, de a digoke eleg stabilan mukodik, kozel 20(!) eve mar

UdjanMineck 2015.04.05. 20:18:04

@3gb: mondom: provokáld az anyád.

3gb 2015.04.05. 20:20:21

@UdjanMineck:

Nincs betegségtudatod és ez baj! :-)

nick papagiorgo 2015.04.05. 20:22:05

egyébként a legtöbb eladott autó a világon:
1. Toyota Corolla (több, mint 40 millió, 11 generáció)
2. Golf (30 millió, 7 generáció)
3. VW Bogár (21 millió)

...lehet, hogy az emberek mind hülyék? Minek veszik ezeket? :)

UdjanMineck 2015.04.05. 20:29:34

@nick papagiorgo: nem, az emberek nem hülyék, csak dilettánsak, gyávák, és uralja őket a nyájszellem. Plusz: speciel Alfát például tudtommal Európán kívül máshol a világon nem is lehet kapni, Toyotát, VW-t viszont igen. (Ez a körülmény nagyon nem mindegy.) Továbbá: ugye a szar sem lesz finom attól, hogy millió légy repül rá?!

Eladási statisztikákkal dobálózni egy autós fórumon - ez valahol a vita legalja.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.04.05. 20:34:00

@UdjanMineck: megint azt tudom mondani hogy részletbe menően ismerni kell a típusokat (modellek, motorok extrák). Vannak extrák ami miatt nem egy Lexus tulaj vért pisilt a számla láttán. Pedig nem nagy dolgok. minden márkának és modellnek megvan a maga nyűgje.

Eddig e legmegbízhatóbb autóink Alfák voltak. Ezt írom 3 új Volvo tulajaként. Két új BMW-ről hallottam láttam érdekes dolgokat, úgy hogy a tulajok közeli barátaim.

Persze a megbízhatóság nem minden, ha valaki megvesz egy gagyi kopogós belsejű, szűk modell-kínálatú japánt akkor előre megfizeti a megbízhatóság árát.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.04.05. 20:36:48

@nick papagiorgo: Ezt a marhaságot most felejtsük el. A Golf és a Corolla esetében nincs értelme összevonni az egyes modellgenerációkat. Sokkal értelmesebb az egy platform alá tartozó modelleket nézni. Így az Auris vagy a Jetta is odaszámítani.

Az viszont hogy mennyi fogy egy autóból nem minden. A Golf V egy tragédia volt, mégis sokan megvették.

UdjanMineck 2015.04.05. 20:38:28

@Ződ2000: "Persze a megbízhatóság nem minden, ha valaki megvesz egy gagyi kopogós belsejű, szűk modell-kínálatú japánt akkor előre megfizeti a megbízhatóság árát."

Nyilván, de én a japánokat nem véletlenül nem említettem. Soha nem szerettem igazán a japán autókat, noha voltak legendás típusaik, de a belső sivár igénytelenség mindegyikben visszaköszön (Kivétel: Lexusok, és a '80-as évek kék plüss belsői.) Hiába kiváló autók, nem szerethetők, többnyire nincs egyéniségük (ahogyan egy európai vagy amerikai autónak).

UdjanMineck 2015.04.05. 20:41:34

@3gb: Neked küldöm ezt a dalt, szép álmokat, és jó éjszakát:
www.youtube.com/watch?v=5AUXKR8uIIM

Pelso.. 2015.04.05. 20:57:07

@Ződ2000: Sokan, persze, de ne menjünk messzire: pl az osztrákot (nem német, erre ugranak) semmilyen racionális érvelés meg nem győzné pl Honda, Toyota mellett, veszik a Golfot, mint a cukrot. Egyszerűen megszokás és a stabilitás jelképévé vált.

3gb 2015.04.05. 20:57:30

@UdjanMineck:

Kis társasággal jókedvűen ünnepeljük a húsvétot és rajtad röhögünk másfél órája, igen a csajok is. :-) Annyira színvonal alatti vagy, hogy nem pazarlunk rád több karaktert! :-) Vegyél be valami jóéjt dolgot! :-) Jó éjszakát! Szép álmokat!

UdjanMineck 2015.04.05. 21:07:36

@3gb: üdvözlöm a csajokat ott a telepen, és gratulálok nekik, mert hozzák a papírformát: rossz ízléssel, gyatra szellemi képességgel választják ki a barátaikat. Persze zsák a foltjaival ünnepel a panelben. Na szasztok.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.04.05. 21:09:53

@Pelso..: Igen, én is látom (raycee1234.blogspot.be/2015/01/top-100-models-austria-2014.html ). Ez főleg azért ciki a japánoknak mert Ausztriában 20 éve nagyon erősek voltak a japánok, Mitsubishi, Mazda ezek nagyon komoly szereplők voltak. Megjegyzem, a VII-es Golf esetében meg is értem az első helyet, de az ázsiai márkákat most a Hyundai képviseli a dobogós helyen...

nick papagiorgo 2015.04.05. 21:12:36

@UdjanMineck: ne haragudj, eladási statisztikákat azzal elintézni, hogy az emberek gyávák, nyájszelleműek, meg ez a vita legalja, ez kb azt jelenti, hogy elfogytak az érvek :)
Az emberek nem véletlenül vesznek valamit milliószám. Te itt most emberek millióit szólod le, a "szaros" kijelentéseddel. Ezek mind hülyék lennének?
Az meg, hogy valamit Európán kívül nem lehet kapni, meg nem annak a hibája, aki Európán kívül is árusít, egyébként megjegyezném, hogy ha valami olyan marha jó lenne, árusítánák Európán kívül is, pl. Porschét is lehet kapni az egész világon.

nick papagiorgo 2015.04.05. 21:21:40

@Ződ2000: jó, azért nem mindegy, hogy pl. Dacia Loganból, vagy a Corolla épp futó gnerációjából fogy több. Én annyit akartam mondani, hogy vannak autók, amit az emberek vesznek, meg vannak olyanok, amit kevésbé. És ennek oka van. Annak is oka van, hogy ha felmész a hahu-ra, akkor ugyanazon évjáratú, motortípusú, meg felszereltségű autókból az egyik X forint, a másik meg kétszer annyi. Ezt nem lehet annyival elintézni, hogy az emberek hülyék, meg bedőlnek a marketingdumának, mert pl. használtautóknál pont nem ez a helyzet. Ennk ellenére, egyesek erőltetik, hogy X típus a jó, és azon kívül minden más kb. szar, és az is hülye, aki mást mond. Én csupán a tisztánlátást szeretném elősegíteni.

Pelso.. 2015.04.05. 21:30:11

@Ződ2000: Néha találkozik az ember furább dolgokkal is: egyébként normális német ismerőseimet látogatva, mondják: cserélj kocsit, segítünk választani, amivel jártok, az csak cigányautó. -így,szó szerint. Egy új hatos Mazdával voltunk....

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.04.05. 21:32:12

@nick papagiorgo: sok ember úgy vesz autót hogy életében nem próbált ki mást. Elolvassa a teszteket és a végén megalkuszik a legjobbnak gondolt autóra. Ha az ember maga is elkzed tesztelgetni nagyon érdekes dolgokra jön rá,például hogy a szaksajtó által egyhangúlag dicsőitett modellek valójában tragikusak, a "rendezett" belső lehangoló és igénytelen, a papíron jó adatokat hozó PD motor egy rém igénytelen csörömpölő és igénytelen vacak.

Bár számos német modellt nagyra becsülök (autossagok.blog.hu/2015/02/12/a_kinalat_legjobb_mercedese ), vannak olyanok mint a Golf v vagy a mostani E-klasse, ezek nemhogy jobbak, de sok nem német márkával jobban jár az ember, nem csak ár érték arányon de egy árban is (autossagok.blog.hu/2014/10/09/xf_2_2d, autossagok.blog.hu/2015/03/18/xc60_teszt ).

nick papagiorgo 2015.04.05. 21:50:21

@Ződ2000: sok ember igen, de mind nem. Az ár/érték arány összefügg, és ne felejtsük el, hogy ebben benne vannak a kereskedők is, akik (feltételezhetőleg) tudják, hogy mi mennyibe kerül, meg mit mennyiért lehet eladni, minek mennyi a fenntartása, javítása stb.
Azért említem a használtautókat, mert használtautókat a szaksajtó jellemzően nem szemléz, vagy ha igen, sokkal objektívebben (ott már nincs meg az, hogy az aktuális modellt dicsőíteni kell, mert ők hirdetnek nálunk pl.) De egyébként meg lehet nézni pl. a totalcar népítéletét is, ötvenezer ítélet után.
Lehet ettől még az mondani, hogy pl. az én Cseppkadettem az autógyártás csúcsa, és egymillió sem sok pénz érte. Csak így az életben nem fogom eladni.Ezért mondom, hogy az illető a piaci árat nézze, ne azt, ameenyit szerinte az autó ér :)

DeezL 2015.04.05. 22:08:52

@Fülesmaci: pontosan, nekem nem volt egyált több gondom egy olasz autóval mint egy némettel,volt olyan német ami szarabb volt mint az adott olaszom!

DeezL 2015.04.05. 22:11:36

@UdjanMineck: a Lancia használta először a turbot,az elektromos szárnyat,széria autókban az 5 fokú váltót ,meg ilyen apróságok! ezt a Top Gear egyik adásában is elmondták, a Saab 9000 meg ugyanaz a padlólemez mint a Croma,Thema 164es alfa! Sőt amikor ez született Svédországban volt Saab Delta is a Lancia Delta I-esből! egyébként valóban nagyon jó a Saab 9000!vízhűtéses Turbo és egyebek, nekem 2.3 Aero volt! imádtam! de volt Croma,Thema,és 164es is! mindegyik jó volt!

Prérifarkasz 2015.04.05. 22:15:41

@Pelso..: Ahogy mondod: "kinek a pap, kinek a...", különbözőek vagyunk... Különösen, ha nem érzed a különbséget, akkor tök felesleges egy igényesebb és így jóval drágább futóművel rendelkező autót fenntartanod... És nem akarom kisajátítani az Alfák számára a jó futómű kategóriát,mert az lehet, hogy sportos, de például a Merciké,amelyekben ültem meg rohadt kényelmes,viszont ezeknek a felújítása is rohadt drága, ha elhasználódnak, márpedig igen,mert semmi sem tart örökké...

DeezL 2015.04.05. 22:17:32

@vmaast: HDI-ből lényegében csak a 2.0 jó,HA nem Siemens porlasztós meg ilyesmik! PD TDI-ből az 1.9 nekem bevált! volt 2.0 is de szerencsére kevés km-el és addigra eladtam,mire kijöttek volna a hibák!a JTD/Multijet meg valóban király,nem véletlenül van benne az Opel,Suzuki, stb gyártmányokban! de a TS 16v műanyag szelepfedeles verziók tényleg nagyon kényesek ez tény,ez hozta meg itthon igazán a szar hírnevüket! bár 10ezres olajcsere periódussal és Seléniával főként a 10w60assal, hidegen nem hajtva meglehet nyújtani a motor élettartamát,de ez a motor a 2.0 8v láncos Twin Sparkhoz képest sehol sincs,az olyan mint a v6os motorjuk főleg a 12v-s ,Örökéletű! VW-ről meg megmaradt mindenkiben hogy istenkirály, nekem is volt pár VW,de ők sem hibátlanok,a VW sem fog magától olajat cserélni meg vezérlést!csak mindenkiben benne van a Golf II 1.6 szívódiesel vagy 1.6 szívó benzin puritánsága,meg nem volt bennük szinte semmi extra ami elromolhatott volna,akkor már a Tipoban el. ablak volt meg minden szar,amig a Golfban tekergettem az ablakot

DeezL 2015.04.05. 22:22:16

@Schütii: pontosan!Nekem 2.5 VM-em volt! 164es ,bajom nem volt vele,és az még a fogaskerekes cucc volt!

DeezL 2015.04.05. 22:27:26

@butschq: BMW-ből ez nem is kérdéses!!!

UdjanMineck 2015.04.05. 22:27:40

@nick papagiorgo: mondd, te hány éves vagy? De komolyan, érdekelne. Elképesztően naiv vagy, ha szerinted csak a "jóság" az oka annak, hogy egy autót hol forgalmaznak a világban! Millió és egy oka lehet annak, hogy egy adott márka hol jelenik/jelenhet meg! Az eladási számoknak és a minőségnek egymáshoz vajmi kevés köze van. Ezzel az erővel a Rolls és a Bentley szarabb, mint egy Toyota.

Szabványok 2015.04.05. 22:29:00

@UdjanMineck: Nem komolyan gondolotam. Vidáman.

Annyi komoly azért van benne, hogy szerintem túlságosan fontosnak tartják az emberek a formát, a külsőt.
Akik így gondolják, azok nagyrészt nem maguknak, hanem a többieknek, (szomszédnak, munkatársnak, havernak, stb.) vesznek autót. Mert az autót benne ülve használja az ember. Miért fizessek azért, hogy az utcában lássák, milyen áramvonalas autóm van? Ezért nem érdekel a szín sem. Most főjjek meg egy fekete autóban, csak azért, hogy lássa a Józsi, hogy nekem tellik fekete autóra?

Ezért mondtam, hogy a forma kb. annyira fontos, mint a név.

UdjanMineck 2015.04.05. 22:29:32

@Pelso..: ezek szerint mégsem normálisan a német ismerősök... primitív, ostoba dolog cigényautzni önmagában is. Pláne egy Mazda 6-ost.

UdjanMineck 2015.04.05. 22:31:14

@UdjanMineck: jav.:
normálisaK...
cigányautózni...

Szabványok 2015.04.05. 22:35:31

@UdjanMineck: :-) Látszik, hogy mindenki máshova teszi az Alfa gagyisodását, de abban megegyezik, hogy mára gagyi.
Szerintem a 33-s (különösen a második, szögletes generáció) már nem volt igazi alfa. Ebből már volt dízel is.

Hol van már az elegáns, fabetétes műszerfal! Úgy néz ki, mint egy fiat.
Arról nem is beszélve, hogy elsőkerékhajtású.

UdjanMineck 2015.04.05. 22:37:14

Egy a lényeg gyerekek: ma, illetve az elmúlt 20-30 évben kifejezetten szar autó már nincsen. (Ronda, szerethetetl autó persze egyre több autó van, amióta főleg marketingesek szava a mérvadó, és nem lelkes mérnököké.) Jobb, rosszabb szériái minden gyártónak vannak, és az egyes gyártók erényei is mások. Nincs ezzel semmi baj, a világ épp így, színesen szép. Másképp kívánatos egy Mercedes, és másként egy Alfa. Jó, hogy van Suzuki, és jó, hogy van Lexus is. A gazdán, a törődésen múlik alapvetően minden. Mindent le lehet rohasztani, hogy húzza a belét, ez a legevidensebb. Ennyi.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.04.05. 22:42:27

@Szabványok: az Alfa 33 elég nagy mélyrepülés volt, de a 146 egy korrekt próbálkozás volt, a 147 pedig megérdemelten nyert év autója díjat. A 156 és a 159 is nagyon erős játékos volt. Kár hogy Marchione hátba szúrta a márkát, és mind a fejlesztéseket mint a fejlesztőket szélnek engedte...

UdjanMineck 2015.04.05. 22:43:20

@Szabványok: többször írtam már, hogy az elsőkerekesség nálam nem szempont, az egy idült majomság, amit sokan osztanak itt a TC-n is. De nagyobb teljesítmény mellett túl veszélyes, ezért nálam csak FWD vagy legfeljebb 4WD jöhet szóba. Lehet egy autó nagyon élvezetes, közvetlen és sportos elsőkerekesen is, ahogyan simán lehet egy autó nem sportos is akkor, ha ugyan hátul hajt, de pl. magas az építése, nem a legjobb a futóműve, váltója stb. Nem ezen múlik, a sportosságnak van 12 egyéb szempontja, a hajtás csak az egyik. (Egy elsőkerekes CRX nálam pl. ezerszer sportosabb a maga virgonc közvetlenségével, gokart-szerűségével, mint egy közel 2 tonnás, hátul hajtós BMW.)

Lehet, hogy a 33-as nem az Alfa gyártás csúcsa, de ha most írnánk 1992-őt, és megtehetném, hogy beleüljek egy kisebb családi autóba (mert a 33-as annak volt pozicionálva), akkor bizony bevállalnám. Azok az ülések, a sportos, egyedi (bár spártai) műszerfal! Nekem bejön.

DeezL 2015.04.05. 22:51:22

@Szabványok: különösebben nem érzem gagyinak a bőrös, 166 faceliftemet 2007es évjárattal 185lovas 2.4 Mjettel!ezt úgy mondom,hogy nekem volt 164,155,AlfaSud Sprintem,145 146, 156 147em,és Giuliettám meg 75ösöm is a sok közül! a 33asból a diesel az tényleg egy fos volt,de a fakormány stb az relative,unokatesóm is nagy alfás,van most is egy 75 V6-ja,meg tervez ismét egy 164est,de ő írtózik a fakormánytól,a fa középkonzoltól és stb,ez ízlés kérdése! abban egyet érthetünk ,hogy a 147,156ban már nem volt meg az a feeling mint pl a 155ben!legalábbis nekem

DeezL 2015.04.05. 22:52:43

@Ződ2000: ha értettél hozzá,nem volt szar,csak sok kókány szakmatársam nem érett kurvára a Boxer motorhoz!ahogy abban az időben a Citroen BX hidraulikájához sem!

sechskant (törölt) 2015.04.05. 22:53:59

@DeezL: A turbot ugyan nem:
en.wikipedia.org/wiki/Oldsmobile_V8_engine#Turbo_Jetfire
Az otodik sebesseg berakasa a meglevo negy melle nyilvan egetrengeto mernoki teljesitmeny, nem is ertem, hogyhogy nem gazdagodtak meg belole :)

MrTinkertrain 2015.04.05. 22:55:33

Így olvasgatva a hozzászólásokat néha kedvem lenne megkérdezni, hogy kinek van egyáltalán jogsija:)

Éppen ma beszélgettem apámmal arról, hogy ma a fiatalokat már nem _nagyon_ érdekli az autó, mint olyan, elegendő, ha a mosógéppel egyezően csak végzi a dolgát 5 évig.
Én még benzingőzben születtem, ők nem. Ők a virtuális valóságban nőnek majd fel és nem lenn az utcán. Ők a jövő vásárlói, nekik nem tudsz majd eladni egy Giuliettát ha 50e-nél hengerfejes lesz.
Én mondjuk Saabos vagyok, de ez legyen az én keresztem és problémám:) A remek politikájuknak, a 2 db-os modellpalettájuknak és a sok marketingnek (háhá) köszönhetően lehúzhatták magukat a wc-n. Kőkemény üzlet és verseny van, nincs helye a romantikának.
Alfa, Lancia ugyanez lesz a sorsuk. Ne legyen igazam.
Továbbá felkészülnek: az elektromos töltőállomások.

Józsi a guminagykeres 2015.04.05. 23:03:59

Alfák. Volt dolgom,-tehát vezettem néhány tíz km-t- 75-öt ilyen vm dízellel, 147 1.9jtd 120 lovast, 156 2.0ts-t meg 166 2.4 jtd-t és 2.0t-t. Amit ki tudnék emelni ezek közül az a 2.0ts négyhengereshez képest tökös érces hangja magas fordulaton. A többiben nem igazán találtam semmi bugit,húb+ faktort a konkurenciához,kategória és kortársakhoz viszonyítva. Pedig szeretem a jó autókat,nem szokott érdekelni milyen jel van rajta,de eddig olyan alfához nem volt szerencsém ami kellett volna. Talán 147 gta-nak adnék esélyt vagy egy brera csúcsbenzines változatnak.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.04.05. 23:07:08

@DeezL: én lelkes amatőr felhasználó vagyok, nem akarok érteni hozzá. Szerencsére a boxer 146osunk nem is igényelte a külön törődést, ami minimáisan kellett azt meg megkapta a hidegkúti Alfa specialistánál :).

Ettől függetlenül a 146 nem volt egy korszakalkotó élmény (és a 33 as igazi mélyrepülés volt az igénytelen belsővel, a régi elavult formatervvel), a 147 minden porcikájában jobb volt, ízig vérig prémiummodell, mind anyagok, mind extrák mint vezetési élmény terén. Az első igazán konzekvensen megtervezett Alsóközepes prémiumautó volt, a 3erből lebutított dobfékes 316 ti Kompakt és a kissé félszívvel Golfból készített A3 I után.

DeezL 2015.04.05. 23:08:53

@sechskant: itt nem a mérnöki tevékenységről volt szó! az Oldsmobile-t nem tudtam ,de kösz az infót,akkor a Top Gearben ami elhangzott valótlan lehet

sechskant (törölt) 2015.04.05. 23:14:05

@DeezL: A tevenek van egy ilyen hatranya, hogy rendszerint hulyesegek hangzanak el benne.

DeezL 2015.04.05. 23:14:09

@Ződ2000: hidd el nem volt rossz dolog a 33as az 1.7 16v Boxerrel, katalizátor nélkül!ha nem a mai autókhoz hasonlítjuk nem volt csúnya szerintem,a belseje más kérdés,az nekem sem annyira jött be,igazából a 155 volt az első olyan alfa ami teljesen tetszett kívül-belül!a 147nek a futómű nagyon stabil nagyon fasza amíg jó,de nagyon kényes a futóművük ezekre az utakra,a 145 146 155, Delta Bravo brava marea Tipo a hagyományos oldalankénti 1 lengőkaros megoldással nem annyira stabil(gokartos,én csak így hívom) de többet kibír!

értem én,csak azért kérdeztem,mert én szórakoztam ezekkel,még BX-el is ha már szóba került:)90es évek elején nagy sláger volt,SKoda,Lada stb-n kívül meg mást is meg kellett tanulni szerelni! BMW-ből meg a 6 henger az igazi,mondjuk a 18IS nem volt rossz !de 16 18i nem kéne

DeezL 2015.04.05. 23:20:34

@sechskant: The S4, one of the most advanced cars yet seen. The twin-charged engine was one of the first turbo AND supercharged engines.

ezt a Lancia 037-nél írják,egy rallys oldalon,lehet ezt az infót tudták,csak akkor rosszul mondták,mert ez nem szériaautó! de bánom is! bár úgy írja egyike az első turbós motoroknak! de ja akkor részben hülyeség volt ,de részben azért nem

Slippery Slick a menetlabilizátor 2015.04.05. 23:47:02

@novothauto: Hát nem most volt, de amire emlékszem azt leírom. Egy 1.6-os Aleko motor kerult bele(2106) csak az olajteknot, meg az olajpumpát kellet a Ladáéra cserélni. A sima Lada 4 a 2-be kipufogó leomlojének az oldala fel lett rakva a belseje meg kireszelgetve, hogy felmenjen rá a Fiat blokk IHI turboja. Ez így egy kicsit egyszerubben hangzik, mint amilyen az ontvény hegesztés és farigcsálás valójában. A lényeg, hogy oda lett csavarozva a turbo a blokkra, úgyhogy néhány patent ívbol és csodarabból osszeállítottam a kipufogót a kozépso dobig egy flexicsovel a végén osszecsavarozva. A melegoldal készvolt úgyhogy jott a szívás. Úgy dontottem, hogy a K-jetronic minden olyat tud, amit én nem tudok az elektromos injektorok vezérlésérol, mert az sok levegohoz sok kaját ad, a rendszernyomás szabályzásához se kell laptop, viszont egy lapos csavarhúzóval is hozzá lehet hangolni a motorhoz. Ezt tettem fel tehát a turbo elé, a levego átment egy valamilyen 3e Ft-os intercooleren, egy csovon meg vissza a Fiat szívócsonkjába, ami láss csodát 99%-ban passzolt a Ladára. Az elektromos befecskendezok helyére bekerultek a K-jetronik fejei. A Fiat olajhuto adapter szintén passzolt a Ladára úgyhogy kapott egy olajhutot is. Az olajgomba alá beraktam egy adaptert, onnan kapta a kenést a turbo és a karterbe csogott vissza az olaj. A termosztáttól kapott vizet a turbo hutés és kész is volt. Az egész mutatvány anyagostól, munkadíjastol, ajándék HP-stól kijott 100ezerbol simán, de az élmény felejthetetlen volt.

Szabványok 2015.04.06. 01:10:43

@UdjanMineck: Nálam viszont a FWD kizáró indok.
Volt a családban FWD autó több is, vezettem más FWD-t is, számomra elfogadhatatlan. Van AWD SUV is a családban, félek benne minden kanyarban.
Amíg lehet, én RWD autóval közlekedem.
Utána majd a gugli vezeti az AWD autómat én meg szunyókálok. De akkor már nem fogom élvezni az autózást.

Valóban, van más szempont is, pl. a gázreakció, a teljesítmény, az agyonszervózás-mentesség, kormányáttétel, futómű, tömegközéppont magassága, ami számít a vezetési élményben. De nekem a sorrend:
1) RWD
2) gázreakció
3) csendesség (motor-, szél-, futóműzajmentesség)
4) teljesítmény/kg
5) Elektronika (kipörgésgátló, ESP, stb.) kikapcsolhatósága
6) Közvetlen kormány
7) Nincs túlszervózva
8) Alacsony tömegközéppont
9) 4 ajtó
10) Jó futómű
11) Kényelmes ülés
12) gondos mérnöki munka, prémium minőség. (Ez utóbbi nem egyezik a műszerfal puhaságával! Hanem a műszaki megoldások, anyagok igényességével, kidolgozottságával.)

Nekem ezek a szempontjaim, prioritásaim autóválasztásnál.
Nem szerepel benne a kinézet(!), spoilerek, hatlamas felnik, bőrülés(kifejezetten utálom), dupla digit klíma, felfújt sárvédők, "M-packet", dupla kuplungos váltó, elektromos ablak, kis fogyasztás, alacsony szervizigény, esőérzékelős ablaktörlő, tempomat és hasonlók.

Gour (törölt) 2015.04.06. 03:48:05

Biztosan jó cikk volt ez is de tabletten a szürke háttéren szürke betű olvashatatlan.

Rónarider 2015.04.06. 06:24:01

@Matenak: ha igazi nem gond. Ha meg műanyag, mindegy milyen kicsi, akkor is ronda. Szerintem. Ha falhoz vágott hógolyót akarok látni, falhoz vágok egy hógolyót. Vagy kettőt. ;)

@nick papagiorgo:Tetszenek a belpiacos kicsik is. Semmi bajom az éles-hegyes, párhuzamos kasznikkal. Mármint ha a beltartalom nem rohad le lépten-nyomon.

nick papagiorgo 2015.04.06. 07:43:35

@Rónarider: ó, a beltartalomal nincs semmi baj, hacsak nem az, hogy elképesztően puritán, semmi csicsa, semmi króm stb.
Érdekes amúgy, hogy ott minden autó ilyen szögletes, nálunk meg nem engedélyeznék őket, mert "gyalogoskillerek" (ez volt a gond pl. a bukólámpákkal mg a szárnyakkal is), meg "areodinamikailag nem megfelelőek" :)

UdjanMineck 2015.04.06. 09:12:15

@Szabványok: Nem vagyunk egyformák. Nálam az első pont magasan a "szépség", kívánatosság szubjektív faktora. Hiába pipálhatom ki az összes többi pontot, ha nincs semmi, ami összességében megfogna az autóban. Ezért nem kéne például soha egy Nissan GTR, hiába tud papíron "mindent", ami a sportossághoz kell. Helyette inkább választanék valami betegeskedő angol vagy olasz sportgépet, még akkor is, ha egy japánnal szemben esetleg itt-ott kikapna.Ha nincs meg az instant get-faktor, akkor a fene megette az egészet. (Csikós írásainak lényegét, Karotta lelkesedéseit ezért tudom osztani, és ezért hagy hidegen minden "mérnöki", hideg, racionális okoskodás egy-egy autót illetően.)

vmaast 2015.04.06. 09:54:21

@nick papagiorgo: Nos, csak a tárgyilagosság kedvéért, pontosan ezt írtam: "kb. annyit tettek hozzá"...

A TS-t meg miért nem vették át? Toyota próbálta a 90-es években, de nem tudták megoldani az örvénylés-problémát a két szikra közt.
A TS mint rendszer iszonyat jó hatásfokú, és megbízható cucc. 30 éves motorok ketyegnek hibamentesen, kis fogyasztással a mai napig. Amikor a kétliteres megjelent az utcákon 144 lóval, SENKI nem tudott Európában 8 szeleppel még a közelébe sem érni, egyedül a sorhat Bimmer lépte meg. Pár 2000 16v úgy majdnem olyan erős volt...

Csak hogy tudj pár dolgot a TS-ről... ;-)

Rónarider 2015.04.06. 10:17:40

@nick papagiorgo: nekem való. A csics és a króm, meg a bőr és a fa is csak szemfényvesztés, alacsony hozzáadott értékért elkért magasabb ár, aminek a helyváltoztatáshoz semmi köze. Meg vennék mellé valami szépet, ha teleszaladna a puttony az ökrösszekér-jelleggel, legyen mibe átülni+ hosszabb távokra.

UdjanMineck 2015.04.06. 10:25:50

@vmaast: jó, de azért a tartósság is kérdéses akkor, ha egy motor "jóságáról" van szó. Ezek az Alfa motorok mennyire tartósak? Tény, a TS szenzációs fejlesztés, de én erősen elgondolkodnék akkor, ha egy régi vágású motorból a 8 vagy 16 szelepest kéne választani (főleg, ha turbós). Én hajlok a 8 szelepesekre. Tartósabbak és alsó fordulatszámon nyomatékosabbak a tapasztalataim szerint.

vmaast 2015.04.06. 10:51:53

@UdjanMineck: Ismétlem... 30(!) éves motorok ketyegnek gond nélkül. Az enyém még kislány, a 18 évével és 310 000 km-el, de óramű.
A régivágású eredeti Alfa motorok erősek, megbízhatóak, a maguk korában mindig a legmagasabb csúcstechnikát képviselték. TS 8v, 2.5 VM, Aresei V6 Busso... motortervezési etalon mind. Nem lehet sajnos ezekkel egy lapon említeni a Fiat által megmókolt TS 16v-t, vagy a Jts-t. Ezeknél visszatérő probléma az olajkőr lehalása, a veztengely kopás, nem ugyanaz a kávéház... :(

UdjanMineck 2015.04.06. 10:59:29

@vmaast: Aha, értem... Egyszer beülnék egy igazi, hamisítatlan '60-as, '70-es évekbeli Alfába! :-)

novothauto · http://novothauto.hu 2015.04.06. 11:55:57

@JohnyG: Köszönöm! Kompresszió viszony?

sastre 2015.04.06. 14:14:43

Imadom azokat az embereket akik az autovasarlas utan dobbennek ra, hogy egy garnitura gumi annyiba kerul mint a fostalicska amit vettek. Ilyenkor mindig elvezettel olvasom a gumidoktornak cimzett leveleket, "hogy hatalmas a felnim de penzem nincs a gumikra, vennek valami apollot vagy debicat melyik a jobb" Szerintem ez eleg szannivalo, de nem baj legalabb mindig lesz valaki aki megveszi a hasznalt Michelinemet

Józsi a guminagykeres 2015.04.06. 16:51:30

Olasz-francia-német-japán autók és az itthoni sztereotípiák, ó igen. Kedvencem pl. a Pug 107, Citroen C1, és a Toyota aygo hármas, ami ugyanazon a szlovák gyártósoron készül háromféle hűtőmaszkkal,de itthon mivel a toyota "japán" a másik kettő meg ugye "francia" ezért az aygoért 20%-al magasabb árat kérnek a használt piacon.
Remélem sokáig így is marad minden a magyar ugaron,mert legutóbb is olyan "francia" autót vettem ami olcsóbb volt itthon magyar rendszámmal mint a hasonló állapot mobilén és az ebayen külföldi papírokkal. Még angliában is drágábbak jobbkormánnyal, mint itthon.

Slippery Slick a menetlabilizátor 2015.04.06. 17:23:21

@novothauto: Már nem emlékszem a pontos méretekre, de sikerult találni egy kb. 2 tizeddel vastagabb hengerfej tomítést és egy picit leszedtek a dugó tetejébol is így osszejott egy 8:1 -es arány.

Józsi a guminagykeres 2015.04.06. 17:33:10

@JohnyG: Simán kinyúlt a jetronic karon az ellen rugó a nagy lufttól vagy valami ilyesmi történhetett vele. Amúgy respect,nem volt ez kevésbé megbízható mint a sokkal drágábban készült turbós átalakítások.

Józsi a guminagykeres 2015.04.06. 18:25:21

@Szabványok: youtu.be/aNUL9eQO5Q0
Próbálj ki egy ilyet. Nem lesz elfogadhatatlan az fwd.

Szabványok 2015.04.06. 19:55:44

@Józsi a guminagykeres: :-) Dehogynem!
Egy Renault Megane?
Ott kezdődik, hogy ez kétajtós autó, ami nem egy jó dolog.
Ott folytatódik, hogy ezzel nem lehet gázzal kifaroltatni.
Kicsi, zajos.
Nem kéne.

A FWD elvileg alacsonyabb gyorsítást ad, mivel csorsításkor (különösen terhelve, különösen emelkedőn) az első kerekeken akár 40%-ra csökken a terhelés. Miközben a RWD-nél (klönösen megpakkolvva, különösen emelkedőn) akár 65-70%-ra is felmegy a hajtott kerekek talajra nyomó ereje. Ez azt jelenti, hogy másfélszeres gyorsító erő van! (Természetesen, ha bírja a motor.)

Az ilyen hatásvadász videók nem meggyőzőek.
Van példa pont az ellenekzőjére is. Pár éve a Fifth Gear csaja kipróbálta, hogy milyen autóval lehet kikerülni egy plüssmacit az úton és nála az RWD nyert.
Ha nem hiszünk a videóknak, újságíróknak, akkor mi marad?
Próbáljuk ki!
Én kipróbáltam. Eredmény:
* FWD nem gyorsul eléggé, alulkormányzott, buta,
nem lehet vele farolni. (Legfeljebb kézifékkel.
Ha nem elektromos. De a gumit akkor is szögletesre
koptatja.)
* AWD mindennapi használatra, élvezetmentes vezetéshez ok.
* RWD-vel - legalábbis nekem - öröm minden kanyar.

YMMV.

Krisi 2015.04.06. 22:21:55

@Józsi a guminagykeres: engem se győz meg ez a videó. egy ideig bármelyik RWD ellen tudsz adni egy FWD ellenfelet ha köridőről van szó (ami amúgy csak egy szempont a többi 168 mellett), de aztán hopp, ott maradunk, hogy egy szint felett csak RWD és AWD marad. Nem véletlenül, láttál már pl elsőkerekes Ferrarit/Lambót? naugye :)
viszont a linkelt videóban szereplő autókat azért sem illik egy lapon pendíteni, mert az egyik egy olcsó női munkábajárós kisautó, amit addig finomhangoltak míg lett belőle valami izé, addig a másikat eleve arra tervezték, hogy élményt szolgáltasson. nem egy liga, de mégcsak nem is ugyanaz a sportág.

Sportos autónál, vezetési élménynél nekem elsőszámú szempont, hogy a hajtott kerekek hátul legyenek. a hátsókerék hajtás folyamatosan érezhető vezetés közben: minden elinduláskor és minden egyes kanyarban. folyamatosan.
olyan, mint egy drog: egyszer megszokom, és onnantól kezdve minden, ami nem hátul hajt egyszerűen nem esik jól. nem hozza ki az érzést.

nekem mutathatnak akármilyen 200-300 lóerős hotheccseket, egyszerűen érdektelen számomra mind, mert akármit csinálhatnak velük, nem változtat a tényen, hogy mindegyik rossz helyen hajt.

a hátsókerekes autó amúgy objektíven nézve csak hátrány az átlag felhasználónak, mert ő csak annyit érez belőle, hogy kisebb a hátsó lábtér, szűkösebb a belső tér és folyamatosan villog a kipörgésgátló, vagy ha nincs, akkor az autó segge folyamatosan aljas mód ficánkol nem optimális tapadási viszonyoknál (esőben, hóban).

nekem viszont pont az kell, hogy kanyarban enyhe gázadásra mégjobban betapadjon az ívre. közúton nyilván a csúszáshatártól messze távol, mert pont ez a lényeg, hogy már 70-es tempónál is hatalmas érzést ad, és nem kell hozzá a határon autózni, hogy felszökjön bennem az adrenalin. (voltam már úgy párszor, hogy nagyban élvezkedtem a szerpentinen felfelé, majd az tűnt fel, hogy mögöttem a tök nyugodt családapa már előzne a dízelkombival, mert hozzá képest indokolatlanul lassan megyek)
aztán akkor szabadul el az igazi nagykirályság, amikor nincs forgalom, szitál az eső/hó, a szűk kanyarban visszakettő, alárúgok, és jííííhháááá, feláll a ... öö... karomon a szőr :)

Józsi a guminagykeres 2015.04.06. 22:38:31

@Szabványok: "nem lehet vele farolni"
Erre egy házon belüli,nem tudom mennyire hatásvadász videóval tudok reagálni.
auto.indavideo.hu/video/Totalcar_69_adas_2004_marcius_27_-_Renault_Clio_Sport_20_16V_vs_Mazda_MX3_18_V6
"Próbáljuk ki"
Fél órája szálltam ki a barátnőm vitarájából,jókat drifteltem vele a porban kétségtelen. Üres kihalt helyek mindig erre késztetnek ha azzal megyek. Meg fater 190E-jével szoktam menni ami még rwd.
Nekem egy olyan clio rs-em van,mint a tc epizódban,színre pontosan.
Az apex pontok utáni kigyorsításkor az rwd sem túl izmos az erő útra vitelében mert ugye akkor radiális irányban elindul a hátulja. Icipicivel képes csúszáshatárig nagyobb gyorsulást produkálni. Csúszás után viszont inkább menjen arra amerre a kormány áll. ( kivéve mikor porban,hóban forgolódunk és gymkhana bajnoknak képzeljûk magunkat,mint ahogy én is szoktam így csinálni). Egyenesben történő gyorsításkor pedig ha jól rémlik az fwd autó 0.5 az rwd meg nagyjából 0.6g gyorsulást tud gumik csúszásáig produkálni. de ami még kettesben is tud végig 0,5g-t azt 400le környékén kell keresni. kipörgésgátló nélkül zabolázatlan 400le a hátsó kerekeken pedig már meg tudja lepni az embert.
youtu.be/kzlg3oQMze4
Én leginkább az összkerékre szavazok,nekem a minél nagyobb kanyarsebesség és stabilitás az élvezet.De az a folyamat is nagyon érdekes,hogy 25 éve azt mondták 150le az fwd vezethetőség határa, 10 éve hallottam 200at,most meg vannak már 300le turbó motoros fwd autók is, amelyeknél nem szoktak a finnyás újságírók sem panaszkodni.

UdjanMineck 2015.04.06. 22:38:48

@Krisi: tegyük fel, hogy így van, és tényleg az RWD a nyerő. A gond az, hogy a mai autók közül jobbára a BMW és a Mercedes gyárt hátsókerekes autókat, illetve ilyen még a régi, szerethető Lexus IS200. Ott vannak még a klasszikus autók a '70-es, '80-as évekből, de ezek jó része már szanaszét rohadt. Namost BMW, Mercedes nálam több ok miatt ki van csukva. Maradna a Lexus IS200, de az már kompromisszumos. Klasszikus, vintage autóm meg már van, ami nagyon tetszik. És mint írtam, nekem az élményhez elengedhetetlen, hogy beleszeressek egy formába, egy stílusba, főleg, ha már gyerekkorom óta vágytam rá. Sok ilyen típus van, de ezek közül nem mindegyik hátsókerekes. Aztán meg ott van a biztonság: nem kell falábúnak lenni ahhoz, valaki szívinfarktust kapjon (jobb esetben) télen, mert össze-vissza pörög a forgalomban. Inkább élmény ÉS biztonság ÉS stílus.

Seca81 2015.04.06. 23:00:37

@UdjanMineck: "Egy dolgot aláírok: az Alfáknál tényleg nem olyan minőségű az anyagok felhasználása, összeszerelése, eldolgozása, mint egy svéd vagy német vagy angol autóban. (Franciák, japánok itt nem alapvetően rúgnak labdába.)"

Nem értek veled egyet. Bár köztudott, hogy gyengéim a 80-as, 90-es évek japán autói, de azt kijelenteni, hogy anyagfelhasználásban, összeszerelésben, eldolgozásban egy japán autó nem rúghat labdába egy svéd, német vagy angol autóval szemben; nekem kicsit erős.
90-es évek eleje, 1-2 klasszikus; LS-400, Sigma, Legend; bármikor odaállítanám egy korabeli A8-as, 9-es Volvo, vagy XJ mellé...

UdjanMineck 2015.04.06. 23:13:03

@Seca81: nézd, nekem is vannak kedvenc japán autóim ebből a korszakból, de azért próbálok objektív maradni: a japán autók többsége bizony elképesztően sivár, dehumanizált, jellegtelen formákat (úgy magát az autó formáját, mint a beltért illetően) tudott az utakra küldeni. Főleg tipikusan a '90-es években, ami erős visszalépés volt a '80-as évekhez képest. Egy Sigma egy korrekt, már-már szép, mindenképp harmonikus autó, de egy Volvohoz, Jaguarhoz, Citroenhez képest nem egyéniség. Ezzel az európai autók és az amerikaik rendelkeznek, sajnálom. A beltér dettó: egy korabeli Jaguar, egy Citroen, egy BMW, egy Alfa vagy egy Volvo beltere egyedi, sajátos, "lelkük" van. Ha megnézel egy kortárs Mazda, Mitsubishi vagy Nissan belterét, teljesen hervasztó az egész. Kopogós anyagok, ásítást keltően unalmas formavilág, az egész merő funkcionalizmus, semmi öncélú játékosság vagy lelkesség. (A koreai autók dettó.) Ez van. Tisztelet a NAGYON kevés kivételnek.

marek89 2015.04.07. 11:49:57

@JohnyG:

Nagyon baba járgány volt, sikerült élőben is megcsodálnom talán 2008-ban, vagy 2009-ben a győri Széchenyi István Egyetem parkolójában. Akkor persze csak a nagy kerék, meg a lehúzott köténylemez tűnt fel, meg a nagyon tuti LCD kijelző is, hogy milyen igényesen be volt építve, mintha gyári lett volna! Sejtésem sem volt róla, hogy ilyen komoly műszaki tartalom is van benne... Gratulálok, utólag is!;)

Seca81 2015.04.07. 21:39:04

@UdjanMineck: Nem tudok azonosulni az altalad leirtakkal. De tenyleg :)
En nem erzek ekkora kulonbseget, sot...
Es talan azert nem, mert az altalad emlitett gyartok modelljeinek tobbsege ugyanaz az unalmas egyen-muanyag belterrel rendelkezik mint egy hasonlo japan. Igazabol ez inkabb a kozepkategoria vall, ahol pl egy v40es Volvo beltere semmivel sem izgalmasabb egy korabeli Corollaenal.
Ha feljebb lepunk egy lepcsovel, talan ugyanilyen parhuzamot tudnek vonni egy Sigma es egy 164es Alfa kozott, ahol pl az Alfa beltere szamomra hervaszto a Sigmaehoz kepest.
Pedig a 164es nagy kedvencem, vezettem is tobbszor, az ulese mint az alom, de a muszerfal es az egesz enterior kopogos muanyagtenger.
Nagyon sokat lehetne errol diskuralni, csak ismetlem magam, en egyaltalan nem erzek ekkora kulonbsegeket, pedig szeretem a minosegi termekeket.

UdjanMineck 2015.04.07. 21:43:38

@Seca81: "pl egy v40es Volvo beltere semmivel sem izgalmasabb egy korabeli Corollaenal."

"pl az Alfa beltere szamomra hervaszto a Sigmaehoz kepest."

Aham, értem. Oké, itt fejeztük be a társalgást. :-)

Seca81 2015.04.08. 15:48:42

@UdjanMineck: Megkerdezhetem milyen autod/autoid van/vannak?

UdjanMineck 2015.04.08. 20:00:07

@Seca81: Persze. Sok cégautóm volt, jelenleg egy Volvo.

Takumi Fujiwara 2015.04.08. 21:32:57

Már bocsánat, de NAGYON nagyot téved az, aki azt meri állítani, hogy egy japán autónak nincs egyénisége, meg nem szerethető. Meg aztán az is kvázi baromság, hogy a belsejük mind ugyan olyan, meg gagyi. Ült már az ilyen pl. egy Nissan 300 ZX-ben? Annyira felhúz tényleg amikor az eu fanok benyögnek egy ilyet :/

UdjanMineck 2015.04.08. 21:42:44

@Takumi Fujiwara: bocs, de síkhülye vagy, vagy csak Z generációs. Említettél egy már-már szupersportkocsit, a Nissannak azt a típusát, amibe anno a japánok súlyos pénzeket és éveket öltek, hogy elkészüljön a top high-tech autójuk, ami válasz volt a Suprára, NSX-re, RX-7-re. Ezeket az autókat akkor is kevesen birtokolhatták, és ma is. Én a kommersz, standard japán autókról beszéltem és beszélek. És bizony 15-25 éve bizony nagyjából tökmindegy volt, hogy milyen japán autóban ülsz, kb. ugyanúgy nézett ki, pár apró, elhanyagolható módosítástól eltekintve. A kinézet, a felhasznált anyagok minősége egy kategória volt.

Takumi Fujiwara 2015.04.08. 21:53:25

@UdjanMineck: Én vagyok a síkhülye??? Hát már bocsánat, akkor említek neked egy AT160-as Celicát, egy Mitsubishi Eclipse 1G-t és egy 323 BG GT-t. Szerethetőek, szépek és kényelmesek is. Mind kívülről, mind belülről más világ. Nyilván az EU fanboyok ezt nem fogják elismerni....

Egyébként mi számít neked kommersz, standard japán autónak? Egynégyes Corolla meg Yaris? Mert azok tényleg nem szépek, és nem is érdekelnek. Ennyi erővel egy Polo vagy egy ötös Golf az? Hát nekem köszi, de nem! De felsorolhatok neked jó sok egyedi és különleges japán modellt, amit nem kéne ebbe a kategóriába lökni, már pedig te kijelentetted hogy mindegyik unalmas egyediség nélküli és ronda. Ez pedig, nagyon nem igaz.

Takumi Fujiwara 2015.04.08. 21:58:41

Egyébként meg a Z31 jóval előbb volt mint az NSX -.- ennyit az okoskodásodról

UdjanMineck 2015.04.08. 22:35:35

@Takumi Fujiwara: Nyugi, ne vedd személyesnek. Én olyan típusokat ismerek (vélhetően a koromnál fogva) ebből a korszakból, amiket te már nem. Semmi baj. De hidd el, ettől még így van. Kiváló autók a japán autók, és bizony sokat szívesen birtokolnék is belőlük. De ugyanazért a pénzért, elsősorban szubjektív, esztétikai okok miatt, inkább valami európait választanék.

Takumi Fujiwara 2015.04.08. 22:41:53

@UdjanMineck: Rendben, értem. Viszont arra kíváncsi lennék, hogy melyek azok a típusok, amiket ismersz, és esetleg én nem, "ebből a korszakból". Hiszen nekem a 80-as évek a kedvenc érám, illetve kedvelek néhány 70-es és kora 90-es évek beli példányt is :) vagy itt a 70-es évek előttre gondolsz? A jelentősebb típusokkal találkoztam már szerencsére személyesen is, illetve birtoklom a személyes kedvencemet, a 80-as évekbeli, középmotoros kisautót is.

UdjanMineck 2015.04.08. 23:29:10

@Takumi Fujiwara: tipikusan a '90-es évek japán autóira gondolok, típusokat szerintem felesleges felsorolni. Ha szerinted ezeket össze lehet hasonlítani egy korabeli olasz, svéd, német, angol autóval, akkor szerintem tényleg nincs értelme folytatni, és neked is csak azt tudom mondani, amit Seca81-nek. (Feltéve, ha te nem ő vagy.)

Takumi Fujiwara 2015.04.08. 23:53:38

@UdjanMineck: Nem, nem ő vagyok. Tessék, felvállalom magam őt hajtom: totalcar.hu/galeria/totalcar/oldtimer/sokadalom/2013/06/24/mazda_323f/

Meg egy 84-es AW11-et, illetve egy 90-es Probe-ot.

Attól függ, hogy miben lehetne-e összehasonlítani egy EU járgánnyal? Kényelemben? Ültem már olyan autókban ami EU gyármány és korban kategóriában azonosak. Számomra kényelmesebb és otthonosabb volt a japán. Vezetési élményben? Abban az AW11-et nehéz überelni. Teljesítményben? Én imádom, ha magas tartományban pörög a motor. Kinézetben? Ez nagyon szubjektív, de mindig nagy fanja voltam a szögletesebb, vagy enyhén ívelt, lapos dizájnnak és a bukólámpának. A Lotuson kívül egyetlen egy angol autót nem ismerek ami megfelelne ennek. Németből se túl sok van! Svéd --> Volvo 480 jöhetne. Olasz? Ők tudnak szépet. Viszont _nekem_ pl. nem tetszenek a 80-as évek Ferrari és Lamborghini belsői. És nem poénból mondom, ültem már egy párban! Számomra egy MK3 Supra, egy Z31 sokkal otthonosabb volt, retro-futurisztikus dizájn, körül ölelő plüss fotelek...

Az, hogy ez NEKED nem tetszik, nem az én problémám. És szerintem demagóg dolog leszólni a másikat azért, mert neki az tetszik jobban. És nekem igen is Japán, USA > EU autók terén. Ha valakinek ez fordítva van, saját szívügye. Emberek vagyunk és így szép a világ, hogy különböznek az ízlések.

UdjanMineck 2015.04.09. 10:10:23

@Takumi Fujiwara: Jobb lenne, ha típusneveket írnánk, nem azt, hogy AW11. Ez így semmit sem mond. Toyota MR2 MK1 - ez már igen. Valóban, az egyik legkívánatosabb autó, és bár nem vezettem, biztosra veszem, hogy az egyik legélvezetesebb japán autó, amit valaha gyártottak. Egy időben én is akartam venni egyet, de akkor épp nem volt eladó. Viszont szemlátomást továbbra sem akarsz megérteni: én nem a Nissan 300 ZX-ről és Toyota MR2-őkről beszélek, hanem családi középkategóriás autókról, nálam többnyire ezek a kommersz aztók. Egy Corolla/Almera/Lancer/626 vs. Volvo 460, S40/Citroen Xantia/Rover 45-75/Alfa 156/BMW 3/Saab 9-3 stb. különbségéről.

"Emberek vagyunk és így szép a világ, hogy különböznek az ízlések."

Így van, csak egyet lehet érteni ezzel. Legyen ez a végszó.

UdjanMineck 2015.04.09. 10:15:03

@Takumi Fujiwara: "mindig nagy fanja voltam a szögletesebb, vagy enyhén ívelt, lapos dizájnnak és a bukólámpának. A Lotuson kívül egyetlen egy angol autót nem ismerek ami megfelelne ennek."

Valóban leginkább a Lotus ugrik be, de itt említhető a TVR egy-egy típusa is, pl. a Tasmin 350i.

közösperonos átszállás 2015.04.09. 15:09:19

@UdjanMineck: "Hiába tetszik a 164-es Alfa (olyannyira, hogy szerintem minden idők legszebb szögletes családi szedánja), ha egy korabeli Saab 9000-es vagy Volvo 850-es tartósabb és biztonságosabb. "

Pont a 164-est hozni példának, mint kevésbé tartós autót, mint a Saab "DI Panel" 9000? :-o

(Mondjuk elfogult vagyok, nyáron vettem újra 164-est. Kurva jó. A fakormánytól féltem, de az is kurva jó. A bőrülést mondjuk szívem szerint kidobnám, és raknám vissza a plüsst, csak az a fránya logisztika...)

UdjanMineck 2015.04.09. 18:36:54

@közösperonos átszállás: komplett autóról beszéltem, nem valamely típus részegységéről, amely ráadásul kis utánajárással végleg orvoslható. Ennyire nem megy a szövegértés? Szánlak.

közösperonos átszállás 2015.04.09. 20:16:45

@UdjanMineck: A típushibák már csak olyanok, hogy egy autónak olyankor csak egy kis része megy tönkre. A kérdés ugye az, hogy ez a kis rész mennyire gyepálja a használhatóságot. A 164-es típushibái olyanok, hogy mondjuk nem lesz tőle klímád (csak manuális), vagy nem látod, hány fok van kint. Vagy hogy letörik a kilincs (ezt csak hírből ismerem, nekem ilyet soha nem csinált). Az egyetlen komoly a VM dízel hengerfeje, az bizony nem túl jó konstrukció. Ugyanekkor a DI panel problémáját egy másik DI panel csomagtartóban hurcolásával orvosolták a saabosok...

közösperonos átszállás 2015.04.09. 20:18:57

@UdjanMineck: De most tényleg, mesélj már nekünk a 164-es megbízhatatlanságáról, légyszi. (A TS motor például kimondottan agyonüthetetlen; tudod, olyan lánca van, amit nem kell kétszázezrenként cserélni.)

UdjanMineck 2015.04.10. 00:20:43

@közösperonos átszállás: ki állította, hogy az Alfa Romeo 164-es megbízhatatlan?! Te nemcsak nem érted a leírt szöveget, de még csúnyán ferdítesz is (hogy épp azt ne mondjam: hazudsz). Azt írtam, és írom most is: az Alfa, egy Volvohoz, Saabhoz képest NEM ANNYIRA tartós, biztonságos és kényelmes. Ennyi.

közösperonos átszállás 2015.04.10. 07:18:15

@UdjanMineck: "ki állította, hogy az Alfa Romeo 164-es megbízhatatlan?! "

Mégis mi mást értettél akkor "tartósabb" alatt? Figyelek.

(A kényelem megint rejtélyes dolog... Apró különbségek lehetnek legfeljebb, mert azért egyik se egy hidrós Citroen. Biztonságosságot fogjuk rá, ugyanakkor itt húszéves autókról beszélünk, a fellelhető példányok 90+%-a már törve volt, onnantól az a biztonságosabb, amelyiket jobban javították, szóval a gyakorlatban ez se szempont.)

UdjanMineck 2015.04.10. 09:13:56

@közösperonos átszállás: "Mégis mi mást értettél akkor "tartósabb" alatt? Figyelek."

Két dolgot: 1. Kevésbé rohad maga az autó. 2. A beltér anyagai (ülések, gombok, műanyagok stb.) jóval tovább bírják, mint a korabeli Alfáké. Pusztán ennyit.

közösperonos átszállás 2015.04.10. 09:55:52

@UdjanMineck: "1. Kevésbé rohad maga az autó."

Ne haragudj, de teljesen félre vagy tájékoztatva. A 164-es (ellentétben a 33/Sprint horrorral, vagy a 75/155 sárvédőív-betegségeivel) NEM rohad.

"2. A beltér anyagai (ülések, gombok, műanyagok stb.) jóval tovább bírják, mint a korabeli Alfáké. "

Ne haragudj, de megint el vagy tévedve, nem "korabeli Alfákról" van szó, hanem a 164-esről. Az ülésekkel aztán tényleg semmi bajod nem lehet, a plüssök világbajnokok (az első szériáé mondjuk szerintem hányingerkeltőek, de még azok is strapabírók). A gombok se kézben maradósak; max. a hátsó hamutartót tudom említeni, ami minden autóban karcos és repedezett, mert rossz helyen van és rugdossák.

UdjanMineck 2015.04.10. 12:57:46

@közösperonos átszállás: rendben, lehetséges, de összességében egy korabeli Volvo vagy Saab mégis "összerakottabb" érzést kelt, egyszerűen tartósabbnak tűnik, ez részben szubjektív érzés is. De tudod mit? Lehet, hogy még nem telt elég idő. Várjunk még 10 évet, és nézzük meg, hogy milyen állapotban lesz akkor egy Volvo S70/850, egy Saab 9000 és egy 164-es Alfa. Nem vagyok ellendrukker, én drukkolok, komolyan.

közösperonos átszállás 2015.04.10. 14:06:40

@UdjanMineck: "de összességében egy korabeli Volvo vagy Saab mégis "összerakottabb" érzést kelt"

...mint egy "korabeli" Alfa, ezt aláírom, de ember, még egyszer, nem egy "akármilyen" korabeli Alfáról beszélünk. Komolyan, az eddigiek alapján ott tartunk, hogy azt se tudod, hogy néz ki egy ilyen kocsi beltere (ld. lepotyogó gombok, széteső ülések), de a Saab meg a Volvo tuti összerakottabb, mert csak.

"Várjunk még 10 évet"

Ez meg megint egy vicc, nyilván a húsz-huszonöt év még nem elég, várjunk még tízet, mert az az igazi teszt! Természetesen nem, a 30-35 éves kort az az autó éri meg, amire tízéves korától vigyázott valaki. Igen, költött rá folyamatosan (egy idő után pedig: saját maga figyelt rá), pedig racionálisan szemlélve hülyeséget cselekedett; minél kevesebbet ért az autó, annál inkább. Ez az autóról semmit nem mond, csak a tulajokról.

(Ráadásul teljesen torzít is, oldtimer-kort a csúcsmodellek hajlamosabbak megérni. A konkrét típusnál a legstrapabíróbb motor pl. a TS, na olyat nem fogsz találni oldtimert szinte nagyítóval se; de tényleg, Q4 több lesz, mint bármi más összesen, pedig az mindig csak másodsorban volt használati tárgy, inkább hobbieszköz.)
süti beállítások módosítása