Egy olyan rendezvényen, mint az AMTS, nagyon sok, valamilyen szempontból érdekes jármű van. Van köztük szép, ocsmány, van sok pénzből épült förtelem és kevés pénzzel faragott műremek. A baj, hogy egy ekkora tömegben az ember nagyon gyorsan túltelítődik, meg aztán minden nem lehet lefotózni. A válogatásom válogatását válogattam tovább, így maradt ez a testes galéria, amit bármelyik képre kattintva végig lehet nézni.
Gépek, ami csak úgy érdekesek voltak:
Ezen nem sok magyaráznivaló van: az egyszerűség, különösen egy hangos bazárban nagyot tud ütni
Semmi igazán különleges, csak annyi, hogy ezt a BMW-t Svédországból hozták ide megmutatni. Ehhez azért komoly eltökéltség kell
Egy Opel Kastra? Esetleg Vauxhall Adett? Első ránézére nem volt diszharmonikus a házasítás
A matt szürke festésű minimál tuning is tetszett, de igazán a szigorú cápaszájal dekorált, amerikai cirkálórakétákat idéző tetőcsomagtartón akadt meg a tekintetem. Elég vagány
A Jeep Cherokee alufelnik is sokkal jobban tudnak mutatni más autón, mint az eredeti helyükön
Skoda kupé, máshogy. A szélesítéseknek köszönhetően a felnik innen nézve nem is tűnnek akkora túlzásnak...
...mint amikor a küllőkön keresztül meglátjuk a hátsó dobféket
Ennél tisztább és egyszerűbb motorteret nem nagyon lehet csinálni. Amennyire nem látszik semmi sallang, annyira nagy meló lehetett megcsinálni
A tematikus, agyonbőrözött autóknak nem sok értelmét látom, de ez egy kivétel: kárpitos műhely guruló cégére, ami megmutatja, mire is képes a műhely
Kispolski, mint önjáró grill és bográcsállvány. A húsokat a csomagtérben kialakított tűzhelyen lehet sütögetni
Ezek technikai szempontból voltak érdekesek:
Célszerszám, mindenből csak annyi, amennyi nagyon kell: a turbón fémszita, hogy a verebeket ne egyben szívja be, kipufogóból is csak annyi, amennyi a géptetőn már kilóg. Látványos lángcsóvákat produkálhat a sofőr orra előtt
Nem tört ki a kereke, ennek a driftautónak ekkora a kormányszöge
Betoldással szinte bármilyen széles acélfelnit lehet csinálni, ez régen bevett versenysport fogás volt, de akkoriban azért csinálták, hogy legyen mire húzni a széles gumikat, de...
...manapság a széles felnire keskeny abroncsokat robbantanak fel. Hippari tires, azaz feszített gumi
A Gépésztuningnál bemutatták, mekkora pusztítást tudnak végezni: az Impreza elé két, csúnyán eltekert és szétszakadt féltengelyt tettek, hogy mindenki lássa, mekkora erőt tudnak kicsalogatni a motorból
Ha egy ránézésre széria Galanton ilyen drag-slickeket lát az ember, lehet gyanakodni, nem egy kehes turbódiízel hajtja. 560 lóerő 550 Nm, 0-100: 3,9 másodperc, 0-200: 9,5 másodperc
Luxuspezsgőt idéző dizájn a Sciroccón. A Moët & Chandon logót látva kellett alaposan szemügyre vennem, ...
...mert nagyon szépen megoldották a különleges dombornyomott betűket, egész érdekesen csillogott a karakterek széle. A megoldás: két rétegben ragasztott fólia. Az alsó rétegtől lesz dombornyomott a felület
Ezek itt a jó ízlés határain túlra csúszott darabok:
Ő, szegénykém, valamikor egy Escort kombi volt, de aztán valaki kegyetlenül megfasztendfjuriöszösítette
Van, aki már nagyon várja a következő részt, annyira, hogy a Twingójára is rápingálta
Így kell bazári barbie-mobilt csinálni a világ egyik legmacsóbb járművéből. Mint ha egy oroszlánnak rózsaszínre festenénk a sörényét, a bundáját gyöngyházfehérre, a körmeit aranyszínűre lakkoznánk, és az ajkait neonsárgára festenénk. Aztán meg csodálkozunk, hogy az állatok királyán csak röhögnek a majmok
Ezek meg, hogy kicsit megnyugodjon a gyomrunk, az öregek:
Hatvan éves a DS, a Citroenesek standján volt is jópár. Az én nagy kedvencem ez az Ambulance volt. Érdekesség, hogy nem minden mentőautó, ami Ambulance, ez sem az
Lenyűgözően szép volt ez az Auto Union Horch 853
Rendőr ezerkecskét láttam már közelről, ültem is benne, de abban nem volt...
... szerencsepatkó. Ki az, aki ezt meglátva nem motyogta magában, hogy "Tűz, Csucsu!?
Sok érdekes és ritka autó volt a kiállításon, de ez nagyjából a nem létező gépjármű kategória: közel harminc éves platós Barkas, ami csak 1600 kilométert futott