Mér' kell ijesztgetni?

  2015. március 11. - streetsta Címkék: kerékpár bicikli villamos sín Árpád híd

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Mégfilléresebb Koszradírok
2015-07-28 17:27:27

A Mágikus Koszradír hihetetlenül sok ember fantáziáját megmozgatta, már-már mikroszálas törlőkendői

Kreatív traffipaxolás
2015-07-21 20:26:01

Én értem, hogy szükség van sebesség ellenőrzésre, ha nem lennének traffipaxok, elkanászodnánk mindannyian.

Nesztek, rakenroll!
2015-07-08 18:16:52

A nyárnak még csak az első felénél járunk, de úgy tűnik, ennél jobb buli már nem lesz. Félre ne értse

Megbűnhődtem
2015-06-29 17:25:09

Ez van, ha az ember felelőtlenül fogyasztja a totalcaros és indexközeli tartalmakat. Kezdődött azzal, hogy

De tényleg, micsoda dolog már. Az ember csak békésen gurul, erre meg rádudálnak. Micsoda viselkedés ez? Hová lesz ez az ország így?

Azt hiszem, itt az ideje, hogy mozgalmat indítsunk: senki ne dudálhasson csak úgy a zárt villamospályán tekerő bringásokra. Még a végén szívrohamot kapnak. Há nem? Há de.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr797259593

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.03.11. 14:00:07

A zenei aláfestés zseniális!

Aki járt Strasbourgban, az ottani villamosok annyira csendesek voltak, hogy rendszeres volt az ilyen kóricáló a sétálóutcaövezetben. Vicces volt ahogy nem vették észre a 3-4 méterre mögöttük csorgó villanyost.

Sassika 2015.03.11. 14:04:27

"Idejössz a seggembe és rámdudálsz?"
Hihihííííííí LOL
Nem semmi egy pali lehet, valószínűleg a NAV-nál dolgozik.
Vagy előzte volna meg csendben a villamos, nem pedig itt ijesztgeti szegény egység sugarú biciklist.

Grafiqs 2015.03.11. 14:09:38

Micsoda önérzetes latol! :)

repecs 2015.03.11. 14:16:54

Hibázik, jelzik neki, és még pofázik!
Egy biciklis.

sanyix 2015.03.11. 14:17:42

mi az már új villamos van az 1-es vonalán? Mert a cseh izé nem hiszem hogy ennyire halk lehetne.

kisszili01 2015.03.11. 14:18:01

@Grafiqs: az önélzetes kélem tisztelettel :D

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2015.03.11. 14:20:20

Még ha lenne értelme ott tekernie - az északi járda teljes egészében bringaút.

Boar... 2015.03.11. 14:22:19

A felvétel milyen járműből készült, a villamosból?

(---Flúgos Buszos---) 2015.03.11. 14:23:15

@repecs: Én több autóssal találkozom, aki még ennél is önérzetesebb, mikor hibázik.
Nem biciklivel járok. :)

BocaNegra 2015.03.11. 14:31:23

@Boar...: Vagy egy másik bicikliről, amin villamos "duda" van... :D

MrMarcus 2015.03.11. 14:34:06

A villamosvezető megakadályozta a természetes szelekciót.

TaaT 2015.03.11. 14:37:03

@repecs: Ez teljesen normális idehaza, anno kerékpárúton tekertem, lelépett elém a gyalogos, még szép hogy neki állt feljebb.

The Skizo 2015.03.11. 14:37:51

Igaza van a bringásnak. Dudálás (csörgés) helyett inkább szép halkan el kell volna csapnia.

RnYk 2015.03.11. 14:42:03

@sanyix: dehogy, csak az alafestes miatt nem halljuk a vilingert. Hangos de gondolom a csori uvoltetett valamit a fulebe meg biztos ami biztos :)

Boar... 2015.03.11. 14:44:48

@BocaNegra: Nem hallok a felvételen villamosdudát csak hülye zenét. (Illetve fogalmam sincs, milyen a villamosduda, villamoson nem utaztam szerintem húsz éve, a fővárost is lehetőség szerint elkerülöm.)

parazita666 2015.03.11. 14:46:28

A múltkor egy bringás csilingelt rám, amikor a bicikliúton mentem a villamossal. Micsoda hülye volt!

BocaNegra 2015.03.11. 14:46:55

@Boar...: A csengőt tisztán hallani. (0:24)

alvázvédelem 2015.03.11. 14:49:53

miért nem kerülte kina villanyos?

alvázvédelem 2015.03.11. 14:51:05

remélem legközelebb a TGV sineken bringázik a barom

OIL-r 2015.03.11. 14:55:26

a villamos csilingel

Boar... 2015.03.11. 14:57:55

@BocaNegra: Én az égvilágon semmit nem hallok 0:24-nél. Vagy nem tudom, mit kellene hallanom, vagy nem hallom azt a frekvenciát.

Dönci 2015.03.11. 14:58:57

Ez az a videó, amit hatszor megnézel, mert nem hiszed el, hogy ilyen létezik.

Intelli 2015.03.11. 15:08:01

Vajon még hány napig gondolkodhatott ez a marha, hogy mit rontott el?

Istenkém, honnan a f@szból jönnek elő az ilyen lények.

lokids 2015.03.11. 15:17:26

Miért nem jött szembe egy másik villamos? Az megoldotta volna a problémát. Simán elé rántotta volna a bringát. :D

Hurri Kán 2015.03.11. 15:21:37

Következő Kresz módosításnál a bicikliseknek engedélyezzék, hogy menetiránnyal szemben is használhassák a villamospályát!

A villamosokra meg szereljenek egy jó nagy dögrácsot, csengetés helyett.

jomahart 2015.03.11. 15:23:28

kicsit belegondolunk, akkor valószínűleg zenét hallgatott a bringás és mikor hátra nézett, nem kis halálfélelme volt egy pillanatra, amit nem kis szivatásnak élt meg, ezért volt mérges. Értem, hogy nem kéne ott biciklizni, csak mondom az okot, szemben a sok hülyeséggel, amit itt írkálnak.

titanmanus 2015.03.11. 15:30:52

@repecs: A bringás egy gigasegg volt, nem is védem, de a villamosvezető is csilingelhetett volna korábban. És ha ijedtében elesik a bringás? 99,9% halálragázolja.

Alhazred 2015.03.11. 15:31:32

kishazánkban már rá sem lehet szólni a debilekre, legyen az tizenéves hülyegyerek vagy éppen ez a kretén itt fent.

titanmanus 2015.03.11. 15:32:28

@Hurri Kán:
Következő Kresz módosításnál a kamionosoknak engedélyezzék, hogy menetiránnyal szemben is használhassák az autópályát!

A kamionokra meg szereljenek egy jó nagy dögrácsot, csengetés helyett.

botondm 2015.03.11. 15:33:44

Jó nagy paraszt a villamosvezető, tisztán látszik párhuzamosan egy másik sín, azon simán kikerülhette volna.

crix 2015.03.11. 15:40:26

@jomahart: Aki ennyire barom az szarja is össze magát. Hátha tanul belőle. Most komolyan, mindjárt a villamosvezető lesz a hibás. A félelem jó barátunk a bp-i közlekedésben. Ha már nem látok hátra legalább nem hallgatok semmit, hogy ha valami mögöttem jön meghalljam. Én biciklizem...

megema 2015.03.11. 15:42:16

@jomahart: Szerintem elég idiótának kell lenni ahhoz, hogy valaki villamospályán való biciklizés közben zenét hallgasson. Bár nem tudhatjuk, hogy tényleg ez történt-e. Az a szép, hogy természetesen még neki áll feljebb... Ha ilyen ijedős, akkor nem kéne tilosban járni.

butschq 2015.03.11. 15:47:29

Egyértelműen a villamosvezető a hibás. Így beleállni a seggébe, féktávolság nulla. Bezzeg, ha a villamos seggébe állna egy bicajos, fel lenne háborodva.

Zeppeliner 2015.03.11. 15:54:45

Hogy a villamos szabja rá a rövidnadrágot!

zaksza 2015.03.11. 15:59:15

Ha a biziklis ijedtében eleseik, akkor higgyétek el a villamosvezetőt elővették volna. Jó előre látta hogy ott teker a bringás, jeleznie kellett volna sokkal hamarabb. Ez így veszélyeztetés a villamosvezető részéről, ami akár gondatlanságból elkövetett halálos közúti baleset okozása is lehetett volna (szerintem...). És attól ő sem érezné jobban magát hogy post mortem a bringást egy teljesen másik pontban vétkesnek találják (szabálysértés).

Persze nem vagyok jogász, de a villamosvezető helyében én már a videó elején csilingeltem volna neki.

jomahart 2015.03.11. 15:59:42

Nem védem a bringást, csak mondom, hogy sztem nem neki állt feljebb, sőt tudta, hogy bakizott, csak hát túlzónak érezte a halálfélelmet. Az is igaz, hogy a félelem szükséges az életben maradáshoz, de így ijesztgetni valakit az erős. Villamos nélkül nem lett volna ilyen kemény a vezetője.

Trevize 2015.03.11. 16:05:41

@crix: +1, úgy van, ahogy írod.

megema 2015.03.11. 16:20:36

@jomahart: Nem tudom ki hogy van vele, de ha én tilosban járok (mondjuk gyalogosként, mert nem biciklizem), akkor sokkal körültekintőbb vagyok, mint egyébként. Ez a bringás tipikus példája a budapesti nemtörődöm egyedeknek. Tilosban jár, nem figyel oda, és ezek után csodálkozik. Értem én, hogy a villamos túlságosan rámászott és megijesztette, de talán neki is oda kéne figyelnie, hogy ilyen ne történhessen vele. Ilyen alapon a villamosvezető is gondolhatta azt, hogy majd észre fogja venni magát.

Progi 2015.03.11. 16:23:48

@zaksza: "Persze nem vagyok jogász, de a villamosvezető helyében én már a videó elején csilingeltem volna neki."
Utána meg jól el is baszni!

Visko 2015.03.11. 16:26:03

Ledudálja ahelyett, hogy kikerülné? Micsoda köccsögg az ilyen... :)

GregDzsi 2015.03.11. 16:58:51

@kisszili01: az isz lehet, hogy egy szeggfej kisz összeeszküvő:)

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2015.03.11. 17:35:52

@Sam. Joe: Egység sugarú biciklist ez nem érdekli. Ők úgy érzik (?), tudják, hogy ők mindenütt mehetnek. Járdán, villamospályán, mindegy.
Szabad vadászatot kellene rendezni a szabálytalanul biciklizőkre. És kész! Probléma megoldva. A gyalogosoknál működik, ha tilosban, figyelmetlenül megy át, egyszerűen elütik.

zaksza 2015.03.11. 17:43:11

@The Ghost Wolf: Akár le is lőhetnél mindenkit aki szabálytalan, nem igaz? Vajon téged hányszor lőttek volna már le? Tipikus magyar mentalitás amit itt a hozzászólásokban olvasok. Persze mindenkinek nagy a szája, de egy jóleső anyázáson kívül senki nem csinált volna semmit.

Az egy dolog hogy paraszt és szabálytalan a biciklis, de ettől még nincs senki feljogosítva hogy önbíráskodjon. Az ilyenek miatt olyan a magyar közlekedési morál amilyen. Nekem azt tanították, hogy nem a mi dolgunk a szabálytalankodók megbüntetése, vagy kioktatása. El kell távolodni tőlük az a legegyszerűbb megoldás. Semmiképpen nem az, hogy "büntetésképpen" móresre tanítsuk és veszélyeztessük az ő vagy más testi épségét.

anunumus daedpul 2015.03.11. 17:49:51

pont az ilyen bringás majmok nem állnak meg a pirosnál se

mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2015.03.11. 18:09:49

"idejössz a seggembe és rámdudálsz!?!" hát én ezen beszarok! mégis melyik valóságban él a biciklista kollega? ha majd egy kifutópályán teker (MERT Ő OTT TEKER AHOL CSAK AKAR) akkor meg a 747-est fogja leugatni? "ideröpülsz a seggembe és bőgeted a hajtóműved?"

titan 2015.03.11. 18:16:28

Akik a "követési távolságról" papolnak azok valószínűleg sosem ültek vészfékező villamoson. Én már ültem, le is fejelt a velem szemben ülő. A sínfék és a blokkoló vaskerekek elég rövid úton meg tudják ennél nagyobb sebességről is állítani a vilit. A vezetőnek meg gondolom már jóideje a vészfék gomb felett volt a keze.
Másrészt meg a videókból sokszor nem látszik a valódi távolság, mert nem minden kamera ugyanakkora FOV-val rendelkezik.

Warlimont 2015.03.11. 18:26:51

Tulajdonképpen a villamosvezető miért fékezett?? :) Oké, fékezzen, hogy a vizsgálat során ne legyen baja ebből, de mondjuk későn vette észre, és későn kezdett fékezni. Simán felmentik ezzel a videoval, és egy bolond biciklistől megtisztult volna a világ, pláne hogy még neki állt feljebb a marhájának.

Warlimont 2015.03.11. 18:28:30

@mrbloodbunny: "747-est fogja leugatni? "ideröpülsz a seggembe és bőgeted a hajtóműved?"

Ott nincs gond, a működő sugárhajtómű berántja biciklistől.

Warlimont 2015.03.11. 18:30:41

@jomahart: "de így ijesztgetni valakit az erős."

Na, persze, az akárhány tonnás villamos odalopakodott mögé, hogy osztán jól.... :) Hagyjad már.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2015.03.11. 18:36:06

@jomahart: "valószínűleg zenét hallgatott"

ahogyan az a KRESZ-ben is kötelező érvénnyel elő van írva. egyébként pancser volt, mert ha igazi Tökös Magyar Bringás lett volna, akkor közben mobilozik. ja, és szemben jön.

Hurri Kán 2015.03.11. 18:42:12

@titanmanus:
Sajnáltam volna a villamosvezetőt ebben az esetben. Te idióta kretén.

Pepejoe 2015.03.11. 18:49:41

Én a Szabadság-hídon szoktam átmocizni a sínen a Fővám térig de ha elég nagy a dugó és még a bicajsáv is tele, akkor a Kálvinig. Elég idegesítő, amikor feltart a villamos. Sajnos hiába csengetnék (dudálnék).

De82 2015.03.11. 18:52:57

Akik azt írják hogy a villamosvezetőnek ellőbb kellet volna csilingelni azok látták az eredeti videót,honnan tudjátok hogy nem tette meg előbb ugyanis ezen a videón zene van alávágva ami egyébként nagyon jóó :D :D És arról sem vagyok meggyőződve hogy ez a vadbarom azt meghallotta volna de az hogy még ő van felháborodva,komolyan mondom nem normálisak az emberek.
Némelyik ironikus hozzászólás nagyon jó,a legjobb hogy miért nem ment át a villamos a másik pályára,azon jót nevettem :D :D :D

lua lua 2015.03.11. 18:53:18

Egyértelmű, hogy ki volt szabálytalan, és ezt szerintem maga a szabálytalankodó is elismerte.
A villamosvezető viszont biztosra ment: még véletlenül sem jelzett már 40-50 méterrel előtte, az a legfaszább - gondolta - "ha jóóól ráijesztek!". Most abban mi lett volna a poén, ha időben jelez és a bringás pedig időben lehúzódik? Ugye?
Így mindenki nyert: a biciklis anyázott, a vezető szintén, kommentekben meg lehet tovább fröcsögni.
Nagyon jól oldották meg a helyzetet, akár tanítani is lehetne! :D

De82 2015.03.11. 18:56:14

Na jó,azt hiszem ez mégjobb
"ha majd egy kifutópályán teker (MERT Ő OTT TEKER AHOL CSAK AKAR) akkor meg a 747-est fogja leugatni? "ideröpülsz a seggembe és bőgeted a hajtóműved?" :D :D
Ha már nem tudunk az ilyen barmok ellen mit tenni legalább nevessünk ilyen poénokon :D :D

lua lua 2015.03.11. 19:00:56

@De82: ha te 5 méter távolságból megijedsz valaminek a hangjától, azt 30 méterről már nem hallod? :D

2015.03.11. 19:03:47

@zaksza: Miért, mi a megoldás? Kijön a rendőr és elviszi? Nem, legközelebb ugyanígy fog szabálytalankodni, és bemutat majd az autósnak, villamosnak, annak biztos tudatában, hogy úgysem ütik el, mert senki nem akar bíróságra járni.
Azért azt nem állíthatod, hogy nem tudatosan vállalta a veszélyt, és csak véletlenül tévedt a sínekre. Azt sem, hogy figyelt volna arra, hogy ne okozzon gondot a többi közlekedőnek. Az a baj, hogy a többi kerékpáros vagy megvédi, vagy példaként követni fogja.

2015.03.11. 19:05:09

@lua lua: Honnan tudod, hopgy a villamos nem jelzett? Mondjuk a videó onnan indul, hogy csilingel, de a fasz a füle botját sem mozgatja...

2015.03.11. 19:14:01

@lua lua: Figyelj, nézd meg a videót, és gondolkozz kicsit! Miért nem hallani a közlekedés zaját a zene alatt? Talán , mert a zene miatt lekeverték? Mert akkor az sem hallatszik, ha a villamos csenget. Amit a művelt, túlképzett kerékpáros, a közlekedés legkultúráltabb egyede dudálásnak nevez.

Bandit 1200 2015.03.11. 19:26:19

Nem értem egyébként a bringást.Oké hogy teljesen hülye vagyok és a villamossíneken akarok biciklizni.De akkor miért nem a szembe oldalon megy.Akkor látná hogy jön a villinger.Ekkor félreáll előle.Amikor elment mehet tovább. És nem lehetne abba a helyzetbe hozni amibe most a villamosvezető hozta.

KeMa 2015.03.11. 19:29:50

Izé. Na, én biciklis is vagyok, autós is vagyok, gyalogos is vagyok, minden vagyok.

Ez egy hülye. Mármint a biciklis.

Mondjuk a villamosvezető kikerülhette volna.

Nem leszek szent, nem hazudok: én is mentem már villamossínen. A 19-es vonalán. A menetiránnyal szemben, hogy biztos lássam, ha jön a villamos.

Bandit 1200 2015.03.11. 19:34:26

@zaksza: Senki nem oktatja ki nyugi.Itt azt csinálsz amit akarsz.A határ nyitva nyugodtan ki be sétálhat akárki.Akármit szabálytalankodhatsz. Gyorshajthatsz is.Még örülnek is neki.(csak fizetsd ki)Most a villamosvezető megdorgálta nagy ügy.

Shopping 2015.03.11. 19:55:41

Ha-ha !!!! Na végre !
10ből 9 biciklis ilyen!
Szabálytalan -- és még neki áll feljebb.
Mekkora egy paraszt.

Tippszmix 2015.03.11. 19:56:50

Csak egy újabb baromállat biciklis. Majd felfedezik a kommentposztot, aztán ideözönlenek trokhárkodni!

Tippszmix 2015.03.11. 20:06:06

Off: bólogató kutyához komment: szerintem azért eszik a kutya Jettát, mert az áthajthatott valami dögön, azt verte fel a kerék, és érződik a buké.

Ecotrans 2015.03.11. 20:08:43

Sok agresszív állat villamosvezető!
Hát miért kell rádudálni a ZÁRT villamospályán békésen tekergődző bringatrollra?
na várjatok csak mindjárt elüldöm a tomketnek ezt a videót, aztán lesz nemulass!

Schütii 2015.03.11. 20:20:47

A biciklis megér egy misét, de a vezető azért azt nem is feltételezte hogy esetleg eltaknyol előtte...

Matenak · http://csipszerelde.hu 2015.03.11. 20:21:39

A végét nem láthattuk, mert kiment a képből az élőlény, de ha a villamosvezető akkor tényleg bement a seggébe, akkor megértem a felháborodást, azt azért nem érdemelte...

kuki123 2015.03.11. 20:21:50

mekkora egy paraszt..már a biciklis

tudja hogy tilos ott menni, de ő ráérősen városnőző túrán...
Még neki áll feljebb

a balfasz legalább a másik sávban ment volna, mint a gyalogosaknak az útszélén

lua lua 2015.03.11. 20:27:34

@Könnyen elkaptuk, uram!: igen, a feltöltő - nem tudni miért - inkább megszerkesztette a videót, mert túl egyszerű lett volna az eredetit feltölteni... Arra tippelek, hogy a villamosvezető kurvaanyázását kellett lekevernie :D Hallottunk már ideggyenge vezetőről, akit aztán el is tiltottak.
Egyébként amint visszatér az eredeti hang, abban a pillanatban fordítja is a fejét a csávó, tehát amint elkezdődik a csengetés, a csávó azonnal reagál. Nekem így játssza le a videót a youtube is, de a fájlt letöltve a VLC is. Sztem a te gépeden pár másodperccel el lehet csúszva a hang, vagy nem tudom...
A biciklis hülye volt, a vezető pedig meg akarta mutatni, hogy sem puha gyerek és a BKK-val nem lehet viccelni. :D
Nekem ez a meccs döntetlen.

Pepejoe 2015.03.11. 20:30:16

@Bandit 1200:

Ugyanazért, amiért az útpadkán is a menetirány szerinti jobb oldalon gyalogol az emberek javarésze, holott ugye a túloldalon kellene, hogy lássa is azt ami történik.
Rossz beidegződés.

Váffánkúló 2015.03.11. 20:46:31

Bringások, tavalyelőtt egy kb hasonszőrű troll kerekezett a Pasaréti úton. Fején akkora füles, hogy a lokátorosok Fürjesen elszégyellnék magukat, elengedett kormánnyal almát tolt. Na az úton ennek megfelelően enyhe szinusz görbét firkantott. Nem bírtam ráelőzni. Dudáltam leszarta... Odagurultam mellé, kuplung benyom, enyhe uveghang a dieselből, egyből rámarkolt a kormányra. Ő is anyázott, aztán a Gábor Áronnál a lámpánál beért, és elkezdte rugdosni a kocsit, kiszálltam, meglátta, hogy kb kétszer akkora vagyok, egyből elhúzott... Nem általánosítok, de sajnos 10-ből 6 bringás ilyen tahó. Vagy a másik kedvencem, nagykörút, két baszott panoráma tükör a bringán, kiscsaj teker, jövök mögötte, előtte parkoló autó, tükörbe nem néz, kivág elém. kimegyek a belső sávba, letekerem az ablakot, kérdem tükör minek? Válasz: trendi... Anyád picsája....

2015.03.11. 21:32:05

@repecs: "Hibázik, jelzik neki, és még pofázik! Egy biciklis."

Ilyenek ezek. Kereszteződésben megyek át egyenesen, öntudatos biciklista jön szembe velem a túloldalról, de balra be akar kanyarodni előttem. Mivel nem adom meg a nem is létező elsőbbségét, nemes egyszerűséggel Lekurvaanyáz. Ok nélkül. Ha nem járna érte sok év sitt, biztos egy darabig nem ült volna bringára.

dr.oid 2015.03.11. 21:38:21

pszeudoafgán menekült a hángérien kreszszel
ápolja a jó viszonyt mint vén alkesz a szesszel
csodás sárga pesti trámváj netán seggbe kúrja
ökofreundlich bringásunk a flasztert orral túrja
jobb esetben rosszabbikban a villamos döccen
a közlekedő pesti népség a dugótól bepöccen
full öntudat kerékpáros basszál a csengőszóra
hej nejlonzsákba lapátolni egy csodás úri móka
tűzoltók míg megfeszülve szerelvényt emelnek
a sínek közül tovalibben kőkemény ökolelked..

United Steaks 2015.03.11. 21:49:11

Ha már ekkora hülye, miért nem a másik sínpáron megy, ott látja ha jön valami.
Ja, hogy mert ekkora hülye. Mire leírtam, rájöttem...

titanmanus 2015.03.11. 21:49:39

@Hurri Kán: Talán nemi betegség van a Kuki Kán? :D Írj nyugodtan, nem fogom megnézni.

Hurri Kán 2015.03.11. 21:50:42

@Schütii:
Van keresnivalója a bringásnak a zárt villamospályán? Van kérdés?

Rocko- 2015.03.11. 22:21:02

@The Skizo: azért egyeseknek van tartásuk, ami nem engedi ezt.

@jomahart: amennyiben szabályt szeg, úgy érdemes a saját védelmében mégjobban figyelni a környezetére.

@crix: így.

@zaksza: igen, a villamossofőr alapból hátrányos helyzetből indul, neki jobban kell figyelnie. még a hülyékre is.
az önbírásodás már jól megy a magyaroknak, csak éppen a mércerendszert nem ismerik.
viszont tegyük hozzá: a bringás a tettével önként mondott le az életéről.

@mrbloodbunny: repülőgép elé elég nehéz bebiciklizni.
meg tájfutni is.

@Könnyen elkaptuk, uram!: "Miért, mi a megoldás? Kijön a rendőr és elviszi?"
igen. egészséges jogrendben ez.

Mumia 2015.03.11. 22:25:59

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Ezt mint kerékpáros kikérem magamnak. Mi a francért védenék meg egy ilyen pöcsöt? Ha látnám magam rúgnám le a csotrogányáról. Nem egyszer szóltam már be szabálytalankodó bringásnak amikor magam is bringán ültem. Ugatnak aztán a piros lámpát meg sokminde mást is fakultatívnak hisznek.

Phőnök 2015.03.11. 22:50:42

@repecs: na az ilyen típusú kommenteket akarta generálni a tömeget megosztani kívánó világhatalom kiszolgáló médiája. Itt egy barom biciklis, te az összes ember, aki biciklizik ilyen, hajrá, utáljuk csak egymást. Addig szép csendben lefosztották 0-ra a közvagyont.

dondanial 2015.03.11. 23:41:57

@zaksza: "Jó előre látta hogy ott teker a bringás, jeleznie kellett volna sokkal hamarabb. Ez így veszélyeztetés a villamosvezető részéről"...
..."a villamosvezető helyében én már a videó elején csilingeltem volna neki."...

Ép pont úgy értelmezem, hogy nagyon türelmes volt a villamosvezető, sőt értelmes partnerként kezelte a srácot, számított rá, hogy mire utoléri, elengedi őt.
Szerintem nem veszélyeztetett a villinger vezetője, egyszerűen az utolsó pillanatig nem hitte el, hogy az a bicikliző egysejtű valóban egysejtű. Arra számított, hogy szépen kitér a szembe vilisávba, majd ha leelőzte kerekezik tovább.

Nem látszik a videon, van egy olyan gyanúm, hogy zenét hallgathatott a srác (és nem halkan). Napi szinten járok kocsival az Árpád-hídon és nem mondanám halknak az 1-es villamost..

Egy utolsó adalék: én úgy látom bőven lelassított a vezető, az agyas féktávon kívül volt már, tehát ha perecel egyet sem szabja át az arcát..

De82 2015.03.11. 23:50:09

@lua lua:
Nem értem a kérdést! Ki mondta azt amit te állítasz? Egy szóval nem állítottam amit írsz.

dondanial 2015.03.12. 00:24:38

ott a füles a fülében :-D

jomahart 2015.03.12. 00:26:29

Komolyan ennyi véresszájú embert. Srácok, tíz éve vezetek Budapesten, ez a munkám, emellett motorozok folyamatosan, de biciklissel még sosem volt problémám. Mintha annyit ártanának a bringások. Mi a problémátok velük. Ja és bringáztam is elég sokat. Ez egy más világ, léptem nyomon elütik őket a BRINGASÁVBAN, nehogymár velük legyen bajunk. Az életüket kockáztatják minden nap, hogy ne fulladjál meg a büdösben. Tudom, hogy hibázott, mint már mondtam, de az autósok százszor bénább, amatőr, életveszéjes seggfejek, akik naponta gyilkolnak. A villamosvezetők meg folyamatosan mennek át a piroson, sárgán, mert jó részük agybeteg. Ha felülnétek egy biciklire a városban, Ti sem állnátok meg a pirosnál, ha nem muszáj stb.

jomahart 2015.03.12. 00:30:46

Nem egyszer jött keresztül rajtam egy villamos, miközben zöldön voltam. Durván kicentiznek minden lámpát, hogy 1 perccel tovább tudjanak cigizni és folyamatosan belecsúsznak a másik sárgájába, zöldjébe. Ennyit a villamosvezetőkről.

Érdekes 2015.03.12. 01:44:15

@jomahart: 2015.03.12. 00:26:29
"Komolyan ennyi véresszájú embert < > az autósok százszor bénább, amatőr, életveszéjes seggfejek, akik naponta gyilkolnak."

Óriási, amikor az ilyen 1 sejtű életformák előmásznak a barlangból :D:D:D:D

zsebkettő 2015.03.12. 03:06:54

Ez hatalmas! :-D

De a buszsávban is ugyanígy fel vannak háborodva, se lenyelni (átugrani), se kiköpni (kikerülni) nem tudom őket a 18 tonnás/méteres vassal. Csak kísérem öttel, végig a Rákóczi uton, jobbra járda, balra sűrű forgalom, a fülében vókmen, de az ő segge védve van, mert egy hatalmas csuklós busz kíséri egész úton hazafelé. Ha rádudálnék még megijedne, alám vagy a parkoló autók alá esne, esetleg felháborodna, még az is lehet, hogy feltenne a Jútyúbra.

Egyszer rádudáltam az egyikre, mert a jobbra kanyarodó sávomban várta az egyenes zöldet, nem mellesleg a járdán drága pénzen épített kerékpárút van, erre olyan ideges lett, hogy többször is erőnek erejével nekitolta a szarát a finom kis tizennyolctonnás ékszerdobozomnak.

Há' nem normálisak ezek.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2015.03.12. 07:14:12

@zaksza: Nem kell mindenkit lelőni nem ezt írtam, de a járdán a gyalogosok sincsenek biztonságban a hátuk mögött felbukkanó és a járdán tempót menő biciklisektől. Azt már nem is mondom, hogy mi is jártunk már úgy , hogy jobbra kis ívben akartunk bekanyarodni a Vámház körútra, már meg nem melyik utcából a Kálvin térnél, amikor gyalogosokat már elengedve, a semmiből a járdán feltűnt egy kerékpáros, és szabálytalanul a a gyalogátkelőn száguldott át. Ha a feleségemnek nincsenek olyan reflexei a szélvédőn végzi a biciklis. Holott a KRESZ-ben egyértelműen le van írva, hogy a gyalogátkelőn csak tolni lehet azt a kurva biciklit. Ha ennyit képtelenek felfogni az ökör bringások, akkor megérettek a Darwin díjra. És most nyugodtan lehet újra az önbíráskodásra és ilyenekre hivatkozni, De a tököm már nyagyon tele van a Crtical Masseikkel, és, hogy tekintsék őket egyenrangúaknak az autósokkal, de ők ugyanakkor törvényen felülállóknak gondolják magukat.

zaksza 2015.03.12. 07:59:43

@dondanial: Értem amit mondasz és igazad is lehet. Ha zenét hallgatott akkor igen, nincs mentség. Az már önmagában is elég veszélyes még akkor is ha szabályosan közlekedik (nem hallja a forgalmat)... én pl. nem tudnék úgy bringázni.

közödeszed 2015.03.12. 08:06:24

gyáva a fickó..a másik sávban kellett volna tekernie..beszari..

hobbitroll 2015.03.12. 08:07:54

@jomahart: "...szemben a sok hülyeséggel, amit itt írkálnak. "
Ennek fuss neki még1x. Kerékpáros a második legpuhább testű a közlekedésben. Úgy véled joga van teljesen kizárni a külvilágot, és a fülében tomboló tuc-tuc -ra figyelni, miközben forgalomban teker? Akkor is őt védenéd, ha épp egy szirénázó mentő elé/alá kanyarodik ki? Abban az esetben is, ha épp a TE egyik közeli hozzátartozódért (gyereked/feleséged/apád/anyád/etc.) rohanna az a mentő, de egy ilyen nyomorult kotonszökevény miatt nem ér oda időben?
Szóval, gondold át még egyszer. Szerintem olcsón megúszta. Túl olcsón. Semmi keresnivalója nincs ott.

hobbitroll 2015.03.12. 08:15:49

@zaksza: "...El kell távolodni tőlük az a legegyszerűbb megoldás..."

Úgy konkrétan ezt hogyan kellene kivitelezni a villanyossal? Ugrasson át a másik sínpárra? Teleportáljon a hüje bringás elé? Vagy csak menjen gyök2-vel, mert az iqharcos annyival teker előtte? Az megvan, hogy nekik (bkv-sok) ott a menetidő, amit tartani kell (nem akarom őket védeni, megérik a pénzüket, de ettől függetlenül ez a helyzet)?

Szobi 2015.03.12. 09:13:20

@titanmanus: A bringás totálbarom volt, de a villamosvezető is nagyon közel ment. Azt viszont a hülye aláfestőzene miatt nem tudjuk, hogy mióta csilingelt szegény vilivezető ennek a hülyének. Simán lehet, hogy már 5x csengetett neki.
Mindenesetre tény. hogy:
1. ez a bringás nem normális (rontja a levegőt a rendes bicikliseknek) midnenképpen Ő A Hibás.
2. A vilivezető hagyhatott volna picit több helyet, mert ha a majom elesik, akkor Ő darálja be és még szegény utasok is esnek, majd rosszul lesznek a vili alá halt figura látványától.

lajcsi1975 2015.03.12. 09:19:06

Én sosem voltam nagy bringás de arra mindig törekedtem hogy legyen egy tükröm amivel valamennyit látok a mögöttem történtekböl , uganis az nekem mindig adott egy biztonságérzetet. Ennek a csírának ha lett volna egy tükre amire ha 10 secenként rápillant , nem lett volna semmi baj.

Carlos13 2015.03.12. 09:33:17

20 éve vezetek a tapasztalatom pedig az hogy az összes járművel közlekedők közül a biciklisek a legnagyobb tahók! A legtöbb szabálytalanságot és hülyeséget ők követik el. Nem ismerik a KRESZ-t és nem tudják végig gondolni az autós szemszögéből hogy mit csinálnak mert ugye a legtöbb soha nem vezetett.

min 2015.03.12. 09:43:44

ááá..bringásként mondom, igazi bringástroll ez a f@szkalap. :-)

Deszkás 2015.03.12. 09:43:48

@jomahart: Nem tudhatod, hogyan lett volna kemény a vezető. Lehet, ha villamos nélkül van, a kerékpáros sem mer visszaszólni. De ez ugyanolyan feltételezés, mint amit te írsz.

Az elejére meg azt mondom, hogy van, aki csak ebből ért. És azt mondom, megérdemli. Én is kerékpározok, de eszembe nem jut ilyen helyen a villamossínen menni. Sőt, semmilyen helyen sem.

Deszkás 2015.03.12. 09:45:59

@zaksza: Igen, az ilyen "szabályokra szarunk és ha ránk szólnak, akkor is nekünk áll feljebb" típusú emberek miatt tart itt a magyar közlekedési kultúra.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2015.03.12. 09:54:33

Vasárnapi bringás

Tegnap déltájt velem szembe
Bringázott egy morcos embe-
-r, aki felém rázta öklét,
S én mennybéli víg öröklét
Reményében nem ütöttem
El őt, ám ő jött mögöttem
S űzött, vad hátraarc után.
Utolért s én néztem bután,
Éntőlem ő vajh’ mit akar?
Vadul lengett rajta a kar
S bősz szájából dőlt az átok.
Hogy mi, tekintettel rátok,
Nem idézem, ám ő tombolt.
(Zárva volt az Agyatom Bolt?)
Két kislányom úgy megijedt,
Hogyan tehet bárki ilyet,
Ki látszólag emberszerű?
Arcán nem ült szelíd derű,
Hanem bőgött, mint egy orkán,
S nem a Himnusz jött ki torkán.
Körben állt sok panelház ott,
Mit hangja majd’ széjjelrázott.
Végül elment. Néztem, űz-e?
Már nem. Csak a lelki bűze…

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.hu/2011/09/vasarnapi-bringas.html

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2015.03.12. 09:57:00

Nagyvárosi bringázás

Nagyvárosban biciklizni
oly kalandos, mint a Disney
féle StarWars újabb része.
Lutri, élve hazamész-e?

Mögötted vad kék busz oson,
nyomot hagysz egy villamoson,
s jaj, elütsz egy tacskófiút:
„Itt vizelsz?! Ez bicikliút!”

Bűzét kipuffogó gáznak
érzed s feléd öklöt ráznak.
Leszorulsz, de nincs már hova,
s puff, röpülsz, mint Tyereskova.

Az, aki még sosem esett
forgalomban defekteset
s nem dudálta még le troli,
nem bringás, csak panelproli!

„StarWars, ugyan már! A nagy üres űrben mikor szorítanak le nagy kopasz kétajtós szekrények a tuc-tuc merdzsójukkal, és hol kell eltaknyolnod a kockakövek között cikázó villamossíneken átkelve?! Kerékpárutakat az űrbe!!!” /Miss Critical, a Nagyvárosi Biciklisták Internacionalista Intézete (NB II) főtitkárnője/

„Úgy van, az űrbe a kerékpárutakkal! Ott nem érvényes a KRESZ, amit úgysem ismernek és hamar elfogy a levegőjük, így nem lesz energiájuk annyit szabálytalankodni!” /Bivaly Bernát, taxisofőr és dohánycsempész/

„Na, ne már! Hogy tudnék úgy fénysebességre kapcsolni, ha állandóan elsőbbséget kellene adnom ezeknek e kétkerekű vackoknak?! Még a végén elütök pár ezret és össze-vissza karcolják az Ezeréves Sólyom metálfényezett felületét!” /Han Solo/

„Hej, a régi szép idők, amikor még pedállal hajtott űrhajókkal bicikliztünk odakint a világűrben! Это было очень хорошо!” /Valentyina Tyereskova, az első szovjet űrhajósnő/

„Szegény kis Tyutyukám épp a dolgát végezte a járda szélén, amikor ez az átokfajzat vadbarom átbiciklizett rajta! Azóta csak itthon, az uram falábánál mer vizelni. Na, de ne félj Tyutyukám, nem maradsz bosszulatlanul! Azóta is rendszeresen szurkálom annak a dúvad biciklistának a viaszfiguráját! Hátha kap egy hatalmas durrdefektet!” /Bányai Brezsnyevné Mákony Matild, nyugdíjas varrónő és saját kárán okkult/

„A múltkor nekem jött egy villamos, majd nekipattant egy biciklistának. Amikor leemeltem róla, nem hogy nem köszönte meg, még neki állt feljebb, hogy elgörbült a biciklije! No, én egy rúgással köréje tekertem.” /Chuck Norris/

„Ha a költészet egy illatos virágokkal teli zöld mező, akkor Frady Endre a talajgyalu rajta. Anyám szerint inkább lépegető exkavátor, de hát jó anyám a születésem utáni gyes mellett csak levelezőn végezhette el a nehézgépkezelő tanfolyamot és azóta már sokat felejtett.” /Puzsér Róbert, kritikus/

„Honnan veszi költő elvtárs, hogy egy panelproli nem tud biciklizni?! Tudnék én, csak kicsi a lakás és állandóan nekimegyek a falnak! Veszélyes sportszer ez a szobabicikli!” /Telepi Tibor, betanított ívhegesztő és panelproletár/

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.hu/2013/09/nagyvarosi-bringazas.html

dondanial 2015.03.12. 09:57:41

@jomahart: Szerintem ennek fuss neki mégegyszer.

Nincs olyan, hogy hülye kerékpáros/motoros/autós/gyalogos/villamosvezető stb..
CSAK olyan van, hogy maga a közlekedésben résztvevő egyed veszélyezteti, vagy épp segíti a többieket/magát.
Épp te állítod magadról, hogy mennyi eszközzel közlekedsz/közlekedtél, tehát elvileg van rálátásod a dologra, így még kacifántosabbnak érzem amit írtál.

Adalékként: kocsival-motorral-biciklivel-gyalog közlekedem Budapesten, mennyiségi eloszlásban kb ebben a sorrendben. Azt tapasztalom, hogy - közlekedési eszköztől függetlenül - az emberek segítőkészek, mindegy éppen milyen tempót utazom. Figyelek a többiekre és igyekszem visszafelé is segítőkész lenni.

Hogy mennyi "véresszájú" kommentet olvasol az maradjon a te szubjektív megítélésed, én végig olvastam és kultúrált, vagy poénos hozzászólásokat látok 90%-ban..

Rónarider 2015.03.12. 11:05:19

A villamos elég tisztességeset lassul, mikor látja, hogy a biciklis nem észleli, ez még ezen a gagyi kamerafelvételen is látszik.
A bringás nem a villamos miatt volt veszélyben, hanem ha ijedtében túltolja a kanyarodást, akkor vidáman lehetett volna spirit of dead cyclist valamelyik autó motorháztetején. Amit amúgy az autó sofőrje nem érdemelt volna meg.
Egyszerűen az ember nem tud ennyi figyelmet összpontosítani a hülyékre a forgalomban, mert egyrészt ott van a haladás, aztán azt is nagyjából szabályosan, közben figyelve a többi, nagyjából szabályosan közlekedőre, aztán a szabálytalanokra, és az elhivatott hülyékre, akik miatt színes az élet, mellesleg kerülgetni kell a kátyúkat, figyelni a lámpákat és táblákat, folyamatosan a technikát magunk alatt (váltás, fékezés, gyorsítás, irányjelzés), haladók esetleg a tudatuk egy távoli zugában némi figyelmet szentelnek annak is, hogy bárhonnan jöhet egy mentő, tűzoltó, vijjogó rendőr, arra is jó ha nem derült égből kerül sor. Az ilyen tudatosan és szorgalmasan ostoba barmokra egészen egyszerűen nem lehet felkészülni.

amantius 2015.03.12. 11:34:56

@The Ghost Wolf:
"Holott a KRESZ-ben egyértelműen le van írva, hogy a gyalogátkelőn csak tolni lehet azt a kurva biciklit."

Nem, nincs ilyen a kreszben. Ha nem értesz egyet, linkeld a megfelelő passzust.

Rónarider 2015.03.12. 11:48:10

54. § Kerékpárok és segédmotoros kerékpárok

(1) Kerékpárral a kerékpárúton, a kerékpársávon vagy erre utaló jelzés (117/c. ábra) esetében az autóbusz forgalmi sávon, ahol ilyen nincs, a leállósávon vagy a kerékpározásra alkalmas útpadkán, illetõleg - ha az út és forgalmi viszonyok ezt lehetõvé teszik - a lakott területen kívüli úton, a fõútvonalként megjelölt úton az úttest jobb széléhez húzódva kell közlekedni.

(2) Lakott területen levõ olyan úton, ahol az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan, továbbá ahol a (7) bekezdés a) pontja szerint tilos, kerékpárral a gyalogos forgalom zavarása nélkül és legfeljebb 10 km/óra sebességgel a járdán is szabad közlekedni.

(3) Kerékpárral az útpadkán, az úttesten és a járdán csak egy sorban szabad haladni.

(4) Kerékpárral

a) lakott területen kívül a fõútvonalról balra bekanyarodni vagy megfordulni, továbbá

b) a kerékpárútról a vele párhuzamos útra balra bekanyarodni nem szabad.

A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia.

(5) A kétkerekû kerékpáron 16. életévét betöltött személy szállíthat 10 évnél nem idõsebb, a kerékpárt nem hajtó utast a kerékpár pótülésén. Kettõnél több kerekû kerékpáron 17. életévét betöltött személy szállíthat a kerékpárt nem hajtó utast.

(6) A kerékpárt éjszaka és korlátozott látási viszonyok között a külön jogszabályban meghatározott lámpákkal kell kivilágítani és a kerékpárt hajtó személynek - lakott területen kívül - fényvisszaverõ mellényt (ruházatot) kell viselnie.

(7) Tilos

mihály nyilas 2015.03.12. 11:50:29

És ilyenkor nem jön egy rendőrótó se, beszarás, pedig nem 2 perc ilyen tempóban a zárpádhíd ám. Pics@ba.

Hapesz 2015.03.12. 12:01:59

@amantius: Lehet bringázni a zebrán, az igaz, de akkor nincs elsőbbsége.

Rónarider 2015.03.12. 12:34:32

A gyalogosátkelő helyen agyalogosnak elsőbbsége van, a bringásnak csak akkor, ha leszáll és tolja. Még keresem a passzust, de a logikája rendben van.

A kerékpár jármű, és jármű minőségében nem kényszerítheti lassításra, irányváltoztatásra a másikat, elsőbbsége ilyenkor nincs. Ha leszáll a bringás tolni, akkor meg gyalogos, és elsőbbsége van.

Ám valódi kifejezetten zebrás-kerékpáros passzus valóban nincs.

" A kijelölt gyalogosátkelőhelyen áthaladó gyalogosnak a járművekkel szemben elsőbbsége van. Ugyancsak elsőbbsége van – kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is – az útkereszteződésnél áthaladó gyalogosnak azokkal a járművekkel szemben, amelyek arra az útra kanyarodnak be, amelyen a gyalogos áthalad. A megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművekkel szemben azonban a gyalogosnak elsőbbsége ezeken a helyeken sincs.

(1) Kijelölt gyalogosátkelőhelyen a járművel a gyalogosnak elsőbbséget kell adni. Útkereszteződésnél a bekanyarodó járművel – kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is – elsőbbséget kell adni a gyalogosnak, ha azon az úttesten halad át, amelyre a jármű bekanyarodik."

De csak a gyalogosnak van elsőbbsége, a kerékpáros meg tolva gyalogos csak, rajta ülve jármű. :)

amantius 2015.03.12. 12:36:46

@Rónarider: Erre gondolsz?

"A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia."

Ez csak akkor érvényes, ha a (4) pont (a) vagy (b) alpontja fennáll. Gyalogos átkelőhelyről nincs szó.

Mr. Maki 2015.03.12. 12:43:55

mind a ketto paraszt ennyi.

Lük 2015.03.12. 13:03:41

@titanmanus: Bazdmeg, NE TEKERJEN A VILLAMOS SÍNEN, az ilyen idiótát véded???

titanmanus 2015.03.12. 13:15:26

@Lük:

titanmanus 2015.03.11. 15:30:52
@repecs: A bringás egy gigasegg volt, nem is védem, de a villamosvezető is csilingelhetett volna korábban. És ha ijedtében elesik a bringás? 99,9% halálragázolja.

>> Nem védtem én, de ha már a bringásnak nem volt semmi esze, a villamosvezetőnek lehetett volna.

zati 2015.03.12. 13:16:09

@zaksza: Jaaa, a villamos is távolodott volna el a hülyéjétől. Vajon jobbról vagy balról kerülve lett volna szablyos VV (villamovezér) Béla..? :)
Amúgy tényleg nem értem, egyes agyasok hogy képesek a villamossínen dacosan tekerő idiótát a védelmükbe venni.

Lük 2015.03.12. 13:20:51

@titanmanus: Ezt úgy mondod, mintha ezek villamosok mágnes pálya szintű hallksággal suhannának. ROhadt messziről lehet hallani ezeket a kurva nagy kukacokat. Bár ha a bringás még zenét is hallgatott akkor az még egy eshetőség :)

Lük 2015.03.12. 13:22:10

beszarok, nézzétek meg amikor közel ér hozzá a villamos, be van dugva a fülébe a fűllhallgató :D

KeMa 2015.03.12. 14:16:24

Csalóka a kép, korántsem ment vészesen közel, az adott sebességhez képest, szóval ha elesik is simán meg tud állni. Azért annyira nem hülyék a villamosvezetők.

zaksza 2015.03.12. 14:20:32

@zati: Nem érted, nem magyarázom, már korábban megetettem.

Nem védi senki a bringást, szabálytalan volt és hülyeséget csinált azzal hogy még zenét is hallgatott.

De ez nem jelenti azt, hogy át kell menni rajta villamossal.

Idézek:

"Bizalmi elv: azt jelenti, hogy minden közlekedő számíthat rá – bízhat abban –, hogy mások is megtartják a közlekedés szabályait.
A bizalmi elv alól azonban vannak kivételek, ezért a forgalomban nagy figyelemmel és elővigyázatossággal kell közlekedni. Ha a szabályt valaki megszegi, másoknak is mindent meg kell tenni annak érdekében, hogy balesetre, vagy veszélyhelyzet kialakulására ne kerüljön sor."

Azaz, a villamosvezető nem tett meg mindent (a felvételen nem hallatszik) mert nem csilingelt jóval hamarabb és így veszélyhelyzetet teremtett. Ettől teljesen független hogy nem hallotta volna a biciklis (ki tudja?) valamint az, hogy egy bődületes barommal van dolgunk. Ez mind lényegtelen akkor, ha a bíróságon áll a villamosvezető. Lehet fel is mentenék végül, de valószínűleg ha visszamehetne azért csilingelne egy kicsit hamarabb is, ha más nem azért hogy úgy érezhesse mindent megtett.

És a gyengébb felfogásúak kedvéért: nem védem a biciklist.

zaksza 2015.03.12. 14:22:13

@KeMa: Igazad lehet, de ettől függetlenül nem érdemes ijesztgetni a közlekedőket. A videón látszik hogy megijedt, majdnem elesett. Ha én vezettem volna a villamost már folyamatosan csilingeltem volna neki olyan 20 méterről...

KeMa 2015.03.12. 14:27:27

@zaksza: Nem vagyok villamosvezető, de valószínű én is csilingeltem volna már sokkal korábban is. Kicsit érzem, hogy ebben kis büntetési szándék is van.

Hapesz 2015.03.12. 14:35:05

Aki azt dumálja itt, hogy korábban kellett volna csengetnie, az honnan tudja, hogy nem nyomta folyamatosan a csengőt már az elejétől kezdve? A másik meg, hogy azért nem némán siklanak ezek a villamosok, még a híd is beleremeg amikor halad rajta, bőven hallania kellett volna a villamos közeledését a bringásnak, a csengő itt nem oszt nem szoroz. Nehogy má' a bringást védjük itt...

terrormaci 2015.03.12. 14:55:15

@repecs: ez nem egy "biciklis", hanem egy csóró, aki nem tud máshogy közlekedni (valójában még biciklivel sem)

zaksza 2015.03.12. 16:22:11

@Hapesz: Csak van még egy aki nem érti :D

Na akkor ha igaz amit mondasz, hogy nem halkan közlekedik a villamos (szerintem se), akkor a vezető sejthette volna, hogy barátunk valamiért nem hallja, ergó tényleg lehetett volna annyi esze hogy csilingeljen hamarabb (feltételezem hogy a csilingelés hangosabb mint a menetzaja a villamosnak, vagy nem? Esetleg az autókon a kürt is halkabb mint az autó menetzaja?).

A villamos hangja meg simán elveszik a pesti forgalom zajában.

Megint csak ugyanott vagyunk.

Vagy akkor fordítsuk meg a dolgot. Szerinted hallotta a bringás hogy jön a villamos és csak azért sem tért ki hamarabb, hátha kikerüli?

Azt hiszem aláírásba kellene vennem, hogy nem védem a bringást. Tényleg hihetetlen hogy egyesek mennyire nem tudnak értelmezni egy kommentet.

zaksza 2015.03.12. 16:27:04

@Hapesz: Csak nem érted.

Feltételezem a csilingelés hangja hangosabb mint a menetzaja a villamosnak. Ha a sofőr látta hogy nem tér ki a bringás, akkor sejthette hogy eddig még nem vette észre, ergó lehetett volna annyi esze, hogy csilingel neki sokkal hamarabb. Mert azt talán meghallotta volna (vagy szerinted az autókon a kürt halkabb mint a menetzaja az autónak? nem lehet, hogy pont hogy hangosabb és feltűnőbb a villamos csilingelés mint a menetzaj, ami egyébként simán elveszik a pesti forgalom zajában?)

Senki sem védi a biciklist. Ha szerinted a fenti történetben csak két oldal van (biciklis vs villamosvezető) akkor tényleg sajnálom, nem tudok segíteni.

zaksza 2015.03.12. 16:29:27

Az a baj hogy a többség itt önkéntes igazságosztó szerepben próbál tetszelegni, és sajnos az ilyen mentalitás az utakon nem kifizetődő.

Rónarider 2015.03.12. 16:52:43

@amantius: Később észleltem hogy az a főúton, vagy azzal párhuzamos bringaútról balra kanyarodást taglalja.
Ám a gyalogátkelő nem bicikliút, mert gyalogátkelő. Gyalogosnak elsőbbsége van, amint járművel megy nem gyalogos, nincs elsőbbség.
Viszonylag egyszerű.

amantius 2015.03.12. 16:56:56

@Rónarider: persze, egy percig sem vitattam, hogy csak a gyalogosnak van elsőbbsége. Ez azokon a hülye helyeken számít, ahol az útkereszteződés előtt kitesznek egy kerékpárút vége táblát, aztán a biciklista oldja meg valahogy. Megoldja, átteker, nincs elsőbbsége, de szabályos.

Pl ez kresz.blog.hu/2008/10/30/elsobbsegadas_kotelezo_tabla_gyalogosoknak

thebigben 2015.03.12. 17:00:22

dehát miért nem csilingelt, amikor meglátta? volt rá 15 másodperce. lehúzódik a csávó és a villamossal lassítani se kell. ez tényleg alattomosan odasomfordált mögé. mondjuk pont ettől vicces :)

repecs 2015.03.12. 19:25:46

@terrormaci: Én vagyok egy biciklis, néha toyotás autós, néha fehér furgonos, néha gyalogos és nagyon néha gőrkoris.

Lük 2015.03.12. 19:53:13

Vegyétek már a fáradtságot és nézzétek már meg a tetű videót, a BICIKLIS GYEREK ZENÉT HALLGAT! Be van dugva a füle, ennek hiába csilingeltek baszki.

M426 2015.03.12. 19:58:20

@titan: Vészfékezésnél a Veled SZEMBEN ülő Téged fejelt le??? Nem semmi...

Alfa75td 2015.03.13. 09:17:03

Remélem legközelebb a Máv egyik IC je előtt bringázik az isten barma aztán reklamáljon a V43 nak hogy ledarálta mint a szart. Itt kezdődik a baj ,hogy van aki azt hiszi mindent megtehet és mikor kiderül nem akkor nem meghúzza magát hanem még pofázik. A tököm tele ,hogy rendszeresen kell kifékeznem a hülye piroson áttekerő faszfejeket. És a legszebb ,hogy a fele még mutogat mikor a tyúkszaros élete nem a kezében van hanem aki a forgalom irányító lámpa zöld jelzésén szabályosan halad.

JimK1rk 2015.03.14. 11:00:52

@jomahart: Bizony, az 60 tonnas szerelvenytol mindenki kemenyebbnek erzi magat.

JimK1rk 2015.03.14. 11:04:24

@lua lua: zajforrassal a hallojarataidban nem.

Zoll1989 2015.03.14. 17:15:12

meg mondom őszintén én nem kedvelem a kerékpárosokat tisztelet a kivételnek, nos amikor az ember vezetni tanul ott komoly kresz tanfolyamot forgalmi vizsgát kell tennie (nyilván attól függetlenül ott is vannak idióták), de a kerékpárral utazóknak semmilyen ismerettel nem kell rendelkezni, ami alapjáraton hibás konstrukció. Egy alap kresz oktatásra lenne szükség még általános iskolában, hogy az emberek tisztában legyenek legalább az alapvető ismeretekkel. Mert az autós, motoros sem megy fel a járdára majd le a járdára csak azért mert ott gyorsabb és nem háborodik fel hogy a járdán nem mennek el az útjából. És igen azokat is megértem akik agresszív meg mozdulással reagáltak erre néha én is arra gondolok hogy egy nagy botot a küllők közé aztán nézni, hogyan esik fel, de sokkal jobb lenne kötelezni őket egy kötelező kresz tanfolyamra és ennyi.

közösperonos átszállás 2015.03.14. 20:10:41

@Carlos13: "20 éve vezetek a tapasztalatom pedig az hogy az összes járművel közlekedők közül a biciklisek a legnagyobb tahók! A legtöbb szabálytalanságot és hülyeséget ők követik el. Nem ismerik a KRESZ-t és nem tudják végig gondolni az autós szemszögéből hogy mit csinálnak mert ugye a legtöbb soha nem vezetett. "

És fordítva, az autósok többségének fingja sincs, mi _tényleg_ veszélyes és mi az, ami csak az autóból annak tűnik, mert, ugye, még sose bicikliztek a városba'. És hát persze minden csoport egyformán szabálytalan, csak máshogy (vagy az van ugye, hogy városban 60-nal menni, az igazából nem is számít).

közösperonos átszállás 2015.03.14. 20:12:31

@Rónarider: "Gyalogosnak elsőbbsége van, amint járművel megy nem gyalogos, nincs elsőbbség."

Jobbkézszabály alapján amúgy miért ne lehetne elsőbbsége? (Ha nincs elsőbbségadás kötelező tábla, persze, csak kerékpárút vége.)

Carlos13 2015.03.15. 19:05:28

@közösperonos átszállás: Igen ebben egyetértek hogy a nézőpontunk más és más de én is bringáztam régebben és eszembe sem jutott hogy csúcsidőben a főúton autók között a vízelvezető csatornákat kerülgetve kipufogógázba tekerjek.Igaz a biciklis utak nem mindenhol biztosítottak! Hiszen annak idején nem gondolták hogy ennyi bringás lesz az utakon főutakon négysávos nagy forgalmú utakon de ez nem az autósok hibája.Mindig azt mondják hogy nekünk kell jobban figyelni de az is veszélyes amikor bicikliseket kell kerülgetnem csúcsforgalomba ráadásul én csak személyautóval a teherautókról nem is beszélve.Soha nem fog találkozni a véleményünk mert a bringások nem tudják felvenni a forgalmi ritmust inkább másokat zökkentenek ki abból. Ami a sebességet illeti senki nem tartja be azt sem a robogósok a 40-et sem az autósok az 50-et mert a sebességet a forgalom lendülete diktálja mindenhol.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2015.03.18. 19:30:10

@hobbitroll: @zaksza: Akkor most mindenkit nyugalomra intenék. Köszönöm.
süti beállítások módosítása