Heti merítés

  2015. március 01. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Önazonos látványtalan őszinte nyugalom

65219

Sokan kérdezik, hogy hogy lehet egy ilyen öreg szarral járni. Ugyanakkor, ha már beülnek, sokak szerint "kellemes". Valójában egy rettentő unalmas autó.

Sportos járgány

65197

Egyáltalán nem látszik rajta hogy hány éves. A vele egykorú autók sokkal öregebbnek néznek ki, mind belülről mind kívülről.

Észak-koreai taxisok szemefénye

65201

A legeslegjobb tulajdonsága a rugózása. Ha újak a lengéscsillapítók, hihetetlen úttartása és rugózása van. Ezt az autót bizony romániai utakra tervezték, hasonló minőségűek nálunk is akadnak.

Kék szamuráj

65203

Végül elmentem és meg is vettem ezt a gépet, első látszatra nem tűnt jó választásnak, látszott, hogy inkább csak használták az autót, keveset foglalkoztak vele.

Csak ennyi: ez egy Honda!

65211

Hátsó ajtó két oldalán a karosszéria kialakítás nem túl jó megoldás, mivel felnyitott állapotban ezek egyfajta nyúlványként lefelé állnak, és bizony többször is sikerült lefejelni ezeket.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr507229885

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 21:32:04

@Thomas Dantes:
Aki a BMW re azt mondja , hogy "csak nagyarcú barmok veszik "...meg hogy "szar autó , szar motorja van "...
Az vagy semmit sem ért az autókhoz , vagy nem ult még BMW - ben , vagy egyszeruen kurvára irígy...
34 autóm volt 23 fajta....

nick papagiorgo 2015.03.01. 21:34:11

@Don Tejbegríz a féllábú matrac: félreérted. Én nem vagyok egy agresszív vezető, de a "mindighatvannalmegyek, tökmindegy hogy város vagy országút" típusú vezetőket én is megelőzöm.
Én azokról beszélek (persze, hogy nem érted, mert nem prémium autóban ülsz), akik kényszeresen előznek, mert az ő autójuk X márka, tehát te takaroggyá' lefelé, a szar kis járgányoddal.Nekik gyorsan KELL menni, mert nem azért ötszáz lóerős kocsijuk (a te százvalahányoddal szemben), hogy ne hasznáják ki. Hát ezért fizettek ennyit? hogy bármelyik jöttment, a kötelező sebességet betartva hogy csak úgy menjen előttük? Ezeknek szart se ér a kocsijuk, miért nem mennek a leállósávban, és adnak utat a királynak? Stb.

w a s d 2015.03.01. 21:35:39

@Thomas Dantes: Az után, hogy "Mi ez a idióta japán-német háború? Csak a német csak a japán nekem van igazam, a másiké szar..." elég érdekes olyan megjegyzéseket tenni, hogy "nem a márkát szidom, hanem a bunkót, aki ilyet vesz." Meg leírni, hogy milyen már azon vitatkozni, a német vagy a japán a jobb. Aztán úgy folytatni, hogy mert a japán egy sem romlik el, a németekkel meg tele a szerelő.

Pedig szerintem pont az ilyesmi miatt van ez az ellenségeskedés.

nick papagiorgo 2015.03.01. 21:35:56

@Thomas Dantes: van ilyen, az ész győzelme az anyag fölött :)

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 21:38:14

@Don Tejbegríz a féllábú matrac:
én csak a lassabb autókat elozom meg...,amiket utolérek...
(Már ami a tempómnál lassabb...és ez nem sebességfuggo... elofordul 57 - nél és 86 - nál is...)
Gyulolom , ha be kell állnom egy olyan autó mogé , ami a megengedettnél - az óra szerint ! - 3 - 4 km - rel lassabban megy , mivel MINDEN KM - ÓRA CSAL 3 - 4 KM -T vissza ...

nick papagiorgo 2015.03.01. 21:40:57

@w a s d: szerintem nincs itt komoly ellenségeskedés.
Márminthogy minden ember szerint a legjobb autó az, amit épp ő most vezet (és tökmindegy, hogy német vagy japán, és tökmindegy, milye volt előttte). Max van némi villongás, de ez érdektelen, mert a németautó-fanok sose vesznek japánt, a japánautó-fanok meg németet, tehát ez a vita sose lesz eldöntve :)

Pepejoe 2015.03.01. 21:41:37

@Thomas Dantes:

Neked tökigazad van, engem is letúrnak. De miért nem mész a külsőben? Akkor nem túrnak le. Ennyi, ő meg siethet, nem az én jogsim, hanem az övé. Nincs jogunk meggátolni abban a szándékában, hogy elvegyék neki.

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 21:42:01

@Lökött kamionos:
Igaz amit irsz.
Azt is megfigyeltem , ha valakit szopat egy kisautós , akkot a vezetot szídják , ha ugyanezt BMW - vel teszik , AKKOR GECI bmw -S a tettes...

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2015.03.01. 21:43:34

@dr kíváncsivagyok:
Na igen, amikor kizökkentik az embert a saját ritmusából.
Van egy gagyituningolt Passat, már rendszámról felismerem hetente kb kétszer összefutok vele. Város tábla előtt 10 méterrel elkezd előzni, majd beáll elém 80-85-el. Én meg a kanyarok és a forgalom miatt szívok mögötte. Ezt eljátszotta pár héten keresztül, azóta ha látom, hogy készül előzni, akkor szabálytalanság ide, vagy oda lepadlózom a kocsit negyedikben és ott hagyom a fenébe. Persze ilyenkor én vagyok a hibás gondolom.

jelentéktelen alak 2015.03.01. 21:43:37

@Thomas Dantes:
Majdnem teljesen egyetértek Veled és nem csak ezzel a hozzászólásoddal.
Egyetlen apró bökkenő van. Nem csak a BMW-sek nézik a másik autó milyenségét, hanem az emberek legalább fele így tesz.

Sokáig jártunk egy '96-os Nissan Micra-val. Arra a célra, amire nekünk autó kellett, tökéletes volt. Ha nagyon felhergeltük, autópályán a dombon se lassult nagyon 100alá, de sehol nem volt nagyon fickós a teljesítménye. El sem vártam volna tőle, ha mások nem kényszerítenek erre. Gyakran értem utol hasonló, vagy kicsit nagyobb autókat, de akár Audi-t, Mercedes-Benz-t is sokkal lassabb tempóval haladva, mint amit ott lehetséges és szabályos lett volna futni. Mivel nem egy F-1-es versenyautó a Micra, csak ritkán volt módom előzni, de akkor is szinte mindig gyorsított a másik. Másra nem tudok gondolni, csak arra, hogy egy öreg Micra ugyan ne előzze már őt meg...

Mikor lecseréltük az autót (más okokból) egy 5éves Volvo-ra, szinte megszűnt ez a jelenség. Úgy tűnik, sok együgyűnek az már nem sértő, ha egy Volvo hagyja le.

Ha engem ér utol valaki és előzni kezd, nem gyorsítok rá. Akkor sem, ha egy Verolex a másik és akkor sem, ha Super Sportkocsi. Ha gyorsabb nálam, menjen. Igaz, ha gyorsabb nálam, akkor vélhetően szabálytalan is. Így eltűnni nem fogok az útjából, de pont úgy viselkedek mindegyikkel, akár milyen autó is. Pont úgy, mint mikor én érek utol valakit. Tök mindegy, hogy milyen a másik autó, ha lassabb. Ha tudom megelőzöm a lassabbat, ha nem, akkor várok.

Nem jó, hogy mások aszerint viselkednek, hogy másik autója egy Micra, Jazz, stb. vagy BMW-e. De így tesznek sajnos. Tudomásul kell venni és alkalmazkodni kell hozzá, mert egyikünk kedvéért sem fognak megváltozni. Ez a tény pedig sokakat terel abba az irányba, hogy ne egy Micra-t vegyenek. Ha meg már vettek egy drágább erősebb autót, akkor sokan hajlamosak lenézni egy Micra-t és bosszantani fogja őket, ha annak van bőr a pofáján előzni.

Szerencsére engem továbbra sem érdekel a másik autó. De több ismerősöm is szóvá teszi, ha egy övénél gyengébb autó utoléri és előzni szeretné, hogy "mit akar ezzel a kis...?" Ők is korábban olyan kis... valamivel próbáltak közlekedni és ha úgy adódott, szerettek is volna előzni. Mára a nagyobb/erősebb autóból ezt már elfelejtik. Ha meg szóvá teszem, vállrántással reagálnak.

Személy szerint úgy vélem, hogy ezen jelenség erősítésében az autós újságírók zöme is kiveszi a részét (tisztelet a kivételnek és nem csak a magyarok) mikor az autók felesleges Plusz ereje előtt hasra esve zengenek ódákat.
Én ugyanis nem értem, mi szükség van egy személyautónak 200+lóerőre a közutakon... Arra, amit közutakon megtehetünk, 70-80LE is elég. 100-150, már elegendő tartalékot is jelent. Szerintem 200LE sok, a többi felesleges. Tudom, hogy ezzel sokan nem értenek egyet. De most őszintén! Hány LE kell, hogy valami az M7-esen 5személlyel 130km/h sebességet tartva felmenjen az Érdi emelkedőn? Mert ami e-felett van, az túl sok/tartalék. Ha sokkal több, akkor felesleges.

Saratoga V6 2015.03.01. 21:43:53

@Lökött kamionos: Időben reagálnék mielőtt bárki megelőzne: Mert amikor a kamionos a pályán előz és nekem 12 másodpercet várnom kell, a nagyinál meg kihül a húsleves...... Amíg a honi átlag nem fogja fel, hogy te nem azért mész 89Km/h-val mert idegesíteni akarod hanem mert van egy limitered. És nem megy bele a fejébe, hogy azért kamionozol mert abból kerül kenyér az asztalra és nem azért, hogy bosszantsd a sok türelmetlen balfaszt addig ez a dolog nem fog változni. Sőt addig nem a balesetmentesen levezetett millió kilóméternek lesz sportértéke hanem annak, hogy melyik agyhalott ér előbb a következő piros lámpához. Széles utat én lerakom magam!

nememlekszemanevemre 2015.03.01. 21:48:47

@nick papagiorgo: Unokatestvéremnek volt E46 318i gyárilag 105kW = 143 LE és 2000 cm3. Első tulajdonos volt, vigyázott is rá nagyon. Nem úgy mint a sokadik gazdája a németországi autóknak.

A Mazda 323 nagyon jó autó, azt kell külföldről hozni, nem a Béemvét.

A Honda se rossz de ettől a gazdától ezt az autót nem venném meg, mert biztos hogy széthajtja a halottaskocsiját.

A Subaru és a Dacia meglepően egyben vannak, dicséret a gazdáiknak.

UdjanMineck 2015.03.01. 21:50:10

Nem baj gyerekek. Majd a temetőben honoló síri csend szépen kiegyenlít minden anyagi és autóbeli egyenlőtlenséget, és elkárhozott, szerencsétlen, bolyongó lelkekként nézhetitek majd, ahogy a többi, vesztébe rohanó idióta ugyanazt csinálja, mint korábban ti is, puhatestűkként tonnányi acélban.

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 21:51:12

@nick papagiorgo:

Japán volt autóim :

Toyota corolla 1.3 i
Mazda 2.2 i Sport Coupe
Daihatsu Applause 1.6 i

Mindegyikkel maximalisan !!! meg voltam elégedve !!!

Németek:
Opel Corsa 1.2 i
Opel Astra 1.6 i ( 3 db )
WV Jetta 1.8 i
BMW 1.6 i ( E30 - 2 db E36 1 db )
BMW 1.8 i E36- 2 db )

Minegyikkel maximálisan !! meg voltam és vagyok elégedve !!
Ezen ne csodálkozz , az elvárások voltak mások,...ÉS A BMW - K NÉL MAGASABBAK AZ ELVÁRÁSOK ...

Ezeken felul sok más márka, és rendszeresen vezetem a fiam 2.2 -es Clubcport BMW - jét és egy e30 - as touning 2.5 -ost is...
Szerined van némi rálátásom ?

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 21:53:59

@nememlekszemanevemre:
Az E46 318 i 116 LE,..amirol Te beszélsz az 318 iS

"A Mazda 323 nagyon jó autó, azt kell külföldről hozni, nem a Béemvét."

Remélem nem zavar , ha azt mondom :
komplett hulye vagy...

w a s d 2015.03.01. 21:57:47

@dr kíváncsivagyok: Jó, de pl. tv- t, számítógépet, rendesebb fényképezőt, stopperes- ébresztős kvarcórát, mobilt, nem a luxuscikk kategóriából elég nehéz lenne németet találni...

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 21:58:53

@jelentéktelen alak:
"Ha engem ér utol valaki és előzni kezd, nem gyorsítok rá."

Minél kisebb a cm3,..annál valószíónubb , hogy rád gyorsít elozés kozben...
Mert majd O megmutatja !
Ez napi tapasztalatom...

daneel1976 2015.03.01. 21:59:43

Hahh,BMW,Audi,az semmi..

Én lenyomtam Baumgartner Zsótit,vagy 10 éve,aki egy clio rs-ben ült....
én meg 1.8 tádéban......

Na jó álltunk a Szabadság-híd felhajtóján a dugóban,amikor felújították, az ő átlagsebessége 1,5 km/h,az enyém 1,6 km/h volt,mert a balra kanyarodó sáv jobban haladt.....

de meg volt : DDDDDDDDDD

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 22:00:22

@w a s d:
"ó, de pl. tv- t, számítógépet, rendesebb fényképezőt, stopperes- ébresztős kvarcórát, mobilt, nem a luxuscikk kategóriából elég nehéz lenne németet találni... "

Ebben tok igazad van, A TV - m , a telóm Samsung...
nem vagyok elvakult , hogy minden jó ami német...ez hulyeség. de az autóik....

UdjanMineck 2015.03.01. 22:02:42

@w a s d: a japánokra célzol gondolom, de ne felejtsük el az USA-t sem...

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 22:03:12

Még az tetszik nagyon , ahogy az amcsik leszólják a német kocsikat...
Nézzuk már meg , hogy mennyi német gép van az usában,...
és mennyi amcsi gép van európában...
kb 1000 szeres az arány ....nem oda....

nick papagiorgo 2015.03.01. 22:03:26

@dr kíváncsivagyok: persze, van rálátásod. Nincs ezzel gond. Most nem kívánom, hogy végigolvass mindent, amit ma írtam, csak a lényeget összegezném
1. mindenki szubjektíven ítéli meg, hogy neki mi a jó, és mi nem
2. almát ne hasnolítsunk körtével, tehát 20 milliós prémiumot 5-7 milliós átlagautóval
3. bizonyos életkorban vagy élethelyzetben más a döntő. Egy egyedülállónak fontos a sportos kinézet meg a gyorsulás, egy családapának meg a biztonság, meg hogy Ödönke el tudja rakni a plüssbábot a hátsó zsebbe
4 (legfontosabb, úgy is mint a fentiek összegzése) azért mert nekünk X tetszik, és másnak Y, azért automatikusan ne tartsuk hülyének.

UdjanMineck 2015.03.01. 22:10:55

Soha nem kéne semmi, amire SAMSUNG van ráírva.

nememlekszemanevemre 2015.03.01. 22:11:30

@dr kíváncsivagyok: Remélem téged sem zavar az, ha viszont lehülyézlek és mellé megkérlek, hogy a nevemben töröld képen magad.

Nekem volt ilyen Mazdám és jó autó volt. Utána lett egy Mazda 6, ugyancsak jó autó. Nem abból kellene kiindulni, hogy magyar nemes urak csak Béemvébe hajlandóak beleülni. Nekem fel volt ajánlva az unokatestvérem E46-ja és jó is volt, de a Mazda 6 lett, mert nekem jobban megfelelt. Tessék szíves lenni elfogadni, hogy más embernek mások az igényei és ettől ő nem igénytelen, vagy hülye.

Annak az E46-nak a hátulján az állt, hogy 318i és most direkt megnéztem a wikipedián is. Semmilyen IS nincs, csak I/CI/TI. Ebből is látszik hogy az észt tetszik osztani, de a hozzáértés csak felületes.

Nyugodtan lehet folytatni tovább a vitatkozást egyoldalúan.

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 22:14:53

@UdjanMineck:
7 éve van meg egy Samsung (óccsó) telóm...esett már vízbe , lesett asztalról ,ráléptem...
gyári aksival mai napig 4 - 5 napig bírja és minden funkciója hibatlan...
Tippelsz , hogy milyet vettem most másodiknak ???

Saratoga V6 2015.03.01. 22:17:13

@dr kíváncsivagyok: Bocs de kiköptem miattad a sörömet. Te tényleg a telefonodhoz hasonlítod a mindenkori autódat? iPhone-om van 5 hengeres kombi volvóval akkor én most evolúciós zsákutca lennék?

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 22:19:15

@nememlekszemanevemre:
"Annak az E46-nak a hátulján az állt, hogy 318i és most direkt megnéztem a wikipedián is. Semmilyen IS nincs, csak I/CI/TI. Ebből is látszik hogy az észt tetszik osztani, de a hozzáértés csak felületes."
Haver,...lekopott az "S" betu...

Ezt írtad nagy bátran :
""A Mazda 323 nagyon jó autó, azt kell külföldről hozni, nem a Béemvét."
Nos....nem te vagy hulye , hanem az , aki ezt elhiszi egy muszaki analfabétának...

UdjanMineck 2015.03.01. 22:19:31

@dr kíváncsivagyok: igen, sejtem. És tudom, a Samsungok mind jó termékek. Ez tagadhatatlan. De én vállaltan sznob vagyok, és soha nem lesz dél-koreai termékem. (A designról nem beszélve, de ez persze szubjektív.) A Samsung (és az LG) legnagyobb bűne, hogy tönkretette a prosperáló japán és nyugat-európai szórakoztató elektronikai világot, amivel akkor, az akkori műszaki cikkek világa sokkal színesebb, változatosabb volt. Most meg kvázi egyeduralom van, egyfajta fasiszta terror. Kösz, nem.

UdjanMineck 2015.03.01. 22:20:52

@Saratoga V6: hadd védjem meg a kollégát. Ő az én hozzászólásomra reagált:

UdjanMineck 2015.03.01. 22:10:55
Soha nem kéne semmi, amire SAMSUNG van ráírva.

Én itt nem elsősorban a Samsung autókra céloztam, hanem általában a Samsung termékekre.

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 22:21:02

@Saratoga V6:
Ha nem tudod , hogy mire írtam válaszként a Samsungos dolgot , akkor ne igyál tobbet...vagy olvass...olvass...

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 22:25:40

@UdjanMineck:
Én meg leszarom a markaneveket , amíg ki nem próbálom, vagy nem használom évekig , addíg véleményt nem mondok.
Itt osztják az észt olyanok a BMW - k és BMw - sek ellen ,AKIK MÉG CSAK távolról láttak olyat...
Van Lehel hutom 35 ev mukodik - na,... milyet fogok venni ?
Van Al-Ko funyíróm 25 éves , jól mukodik ma is , na...milyet fogok venni ?
van Moulinex húsdaralóm 35 !!!! éves , tokeletesen mukodik ,...na milyet fogok venni ?
Vannak BMW - ink 25 éve ...
Na,... milyet fgogok venni ????

Saratoga V6 2015.03.01. 22:28:05

@dr kíváncsivagyok: Végig olvastam amit írtál és pont arra reflektáltam. Abban igazad van, hogy a high tech kütyük zöme ázsiából jön. Nyilván a jó telefon/rossz telefon vonulaton tovább léphetünk de azon nem, hogy azért ha azt mondom neked Bang and Olufsen vagy Harman Kardon azért ezek szerintem minőségjelzők a ketegóriájukban. Nem a "belédállás" volt a cél.

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 22:28:05

@UdjanMineck:
" Most meg kvázi egyeduralom van, egyfajta fasiszta terror. Kösz, nem. "

Tán csak nincs megtiltva az európaiaknak , hogy jobbat és (vagy) olcsóbbakat csináljanak ???

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 22:33:18

@Saratoga V6:
Elég oreg vagyok már ahhoz , hogy gépet , muszaki dolgot KIZÁRÓLAG funkcionalis elvárások miatt és okán vegyek...
Én a telefonnal nem fotózok , ...arra ott van a Nikonom... , nem netezek , arra ott a laptop...
A kocsimat is utálom, amíg bele nem ulok,...mert olyan ronda...
Sajnos arról nem tehetek , hogy pont ebben a fos színben volt egy gyári allapotú rozsdátlan gép, valós 140 ezer km - rel 16 évesen...kis pénzért...

Lökött kamionos 2015.03.01. 22:40:41

@Saratoga V6: Így ismeretlenül is megemelem a kalapom és megköszönöm a normálisabb kollégák nevében is. Kevesen tudják (akarják) tudni azt, hogy a mi szakmánk mivel jár, mik a korlátaink. Mondom mind ezt úgy, pontosan tudom, köztünk is vannak úgymond degenerált alakok. S lehet, most finoman fogalmaztam....
A sört meg nem kiköpni! Nem arra való! Olvastam egyszer egy falusi kocsmában, "Félig berúgni ablakon kidobott pénz..." ;)

Saratoga V6 2015.03.01. 22:41:12

@dr kíváncsivagyok: És akkor itt jön ki az, hogy mennyire nem vagyunk egyformák. Nekem nincs fényképezőgépem mert sose használnám. Van egy telefonom amit szeretek mert megfelel az igényeimnek és idézek szó szerint "designed apple california assembled in china". Az autóm még megközelítőleg Svéd és ragaszkodom is hozzá mert nekem kisgyerek koromtól az égett a tudatomba, hogy az a jó. Utána se akarok számolni, hogy hány százalékban Svéd a v70-esem. Más beidegződések és más elvárások. szerintem ennyi az egész.

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 22:44:43

@Lökött kamionos:
40 éves jogsival mondom : semmi kulonbség autós és autós kozott..
Arányaiban pont annyi kretén van a kamionosok kozott ,...mint bármi mást vezetok kozott...

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 22:46:11

@Saratoga V6:
Az a "Svéd" , ha jol tudom Francia motorral megyen...
A globalizáció okán már nincsenek 100 % -os nemzeti termékek...

Saratoga V6 2015.03.01. 22:46:42

@Lökött kamionos: Lehet de nem biztos, hogy ismertem valakit, aki látott valakit, aki hallott valakiről aki lehúzott pár évet a S.E.T.A.-nál (Scania European Truck Assistance). Kicsi rálátásom van az életedre és a véleményemet bármikor vállalom -3 sör különbséggel is.

Saratoga V6 2015.03.01. 22:48:42

@dr kíváncsivagyok: Rosszul tudod. 5 hengeres audi motorral megyen. De tudod mit? Amíg ennyire megbízható felőlem akár piréziából is jöhet.

Pepejoe 2015.03.01. 22:49:00

@dr kíváncsivagyok:

A gond ott van, hogy a saját vezetőink (EU szinten) tették lehetővé azt, hogy az európai cégek teret veszítsenek.
Tudom, mert elektronikai cégnél dolgoztam és végignéztem a saját és régióbeli cégek pusztulását.
Európában egy ilyen cég nem engedheti meg a nem bejelentést, a hulladékok kidobását a kerítés tövébe, az áldatlan munkahelyi állapotokat. Ezeknek a dolgoknak a rendben tartása elbaxott összegekbe kerül, ha nem lenne különösebben off, mondhatnék pár számot, hogy mennyibe kerül 1 kg. galvániszap elszállítása M.o.-n és úgy egyáltalán az EU.-ban. Nem vagyok különösebben rasszista de ebben biza' különbözik Európa a P.R.C és hasonló helyektől és általában véve előrébb tartunk. Persze ezt iróniaként is felfoghatnánk.
Az én cégem olcsóbban állított elő 1 dm2 (nettó) PCB-t mint a kínaiak, tehát versenyképes volt a minőségről nem is beszélve. A végére, amikor ki kellett fizetni az egységre eső környezetvédelmi meg rengeteg adót, már nem volt az. Itt a bibi. Meg az, hogy ugye elméletileg ők a saját országukat szennyezik és magánügynek is mondhatnánk de az az ország a mi szottyadt bolygónkon található, az iszap az óceánba kerül a végén, a füst meg szintén bárhova a világon.
És akkor még nem beszéltünk arról, hogy a 2 tál rizsnek megfelelő összegű napi fizuból még itt is éhenhalnál de ha majd ott is európai de minimum magyar fizut kell adni bejelentve és kicsit jobban megnyomják a büntetővámot, nem fognak annyit vigyorogni. (ezt is tök jól ki lehet monnyuk' játszani) Csak addigra itt már nem lesz semmi mert kivérzik.
A világ nem egy igazságos hely és nem az marad életben (főleg cégszinten) aki olcsón minőséget gyárt.
Szerintem.
Térjünk vissza az autókhoz. :)

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 22:51:14

@Saratoga V6:
Valamikor még a megbízhTÓSÁG MINTÁJA VOLT A vOLVO.
hA JÓL TUDOM , A VILÁG LEGTOBBET FUTOTT GEPE EGY VOLVO 1800 ?!
Átváltottam véletlenul , már nem csinálom vissza,,,
A kasztnik világhíresek voltak a korrozió-állóságuk miatt..
A hangsúly a VOLTAK - os van...
A motor Francia ? , az elektronika Japán , vagy német ?
A kasztni annyit bír , mint egy Opelé ?
De abban igazad van , hogy azt vegyen mindenki ,..amiben BÍZIK !!

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 22:54:20

@Pepejoe:
"A világ nem egy igazságos hely "

Kivéve az olyan jól teljesíto országok , mint Magyarország...

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 22:56:41

@Saratoga V6:
Bocs,...de én csak a saját tapasztalaimból mondok véleményt...
Nincs ismerosom a NASA - nál , hogy veled ilyen komoly dolgokban vitázzak...

Lökött kamionos 2015.03.01. 22:57:27

@dr kíváncsivagyok: Egyetértek. Bár, én már nem így közelítem meg a dolgokat. 45éves vagyok. 3 lány apja, (a negyedik úton van és fiú lesz). Fiatalabb koromban nálam is játszott az "ide nekem az oroszlánt" érzés. Viszont volt szerencsém olyan hobbit választani, MNASZ Rallye-sportbíró is vagyok, ahol kiélhettem a sebesség iránti vágyamat. Másként tekintek a többi autósra. Elvégre, mindenkit hazavárnak. Hab a tortán, közel 6 évig BM-es is voltam. Az életben nem láttam annyi összetört, fejtetőnálló, forgó kerekű autót, mint akkor. Volt amelyikből mi szedtük ki a mókust. Egyszóval, igenis van olyan, hogy átértékelni az életet. Lehet, velem van baj, de nem zavar. Égy biztos. A jármű veszélyes üzem. Minél nagyobb a vas alattad a felelősség annál nagyobb. Ezzel játszani őrűltség, és értelmetlen.

w a s d 2015.03.01. 22:57:38

@UdjanMineck: Igazából konkrétan nem gondoltam semelyik országra. Inkább arra, hogy sokszor megpróbálok kitalálni egy irányvonalat, amin aztán elindulhatnék, ha valamit (bármit) venni akarok. De valahol mindig megakadok. Irányvonal alatt értem pl. a gyártó nemzetet. Megakadás alatt pedig, hogy ha így, ország szerint próbálnék dönteni, minden esetben felmerül valami, ami miatt nem tudok egy "mindent vivő" nemzetet megnevezni. (Pedig úgy érzem, nekem valamiért jól esne, ha kijelenthetném, hogy bármiből csak a németet, vagy csak a japánt, vagy csak az amerikait.)

Saratoga V6 2015.03.01. 22:57:59

@dr kíváncsivagyok: Én is úgy tudom, hogy egy amerikai illetőségű P1800 a rekorder. Az első nyugati autó a családban apum 2 literes 345-öse volt. Az ominózus piros blokkos (a néphiedelem szerint az még svéd). Nálam a Volvo megszűnt létezni az s70/v70 sorozat után. Már nem 30 évre készül és csak egy betervezetten elavuló vacak. Na de egy jó 740-es például (tudom, hogy Lt-1 VW blokkal) az örök élet+2 nap. Azt hiszem, hogy igazad van. Kinek mi válik be tartósan.

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 22:58:07

@dr kíváncsivagyok:
"A motor Francia ? "

Azt hiszem pár éve volt egy diesel Volvo renault motorral ?!

UdjanMineck 2015.03.01. 23:01:10

@w a s d: ami engem illet: csak skandinávot, ha lehet. Szeretem a szellemiségüket, a kultúrájukat, az emberközeliségüket, és nem utolsó sorban az autóikat. Ez van. Persze ott is csak emberek élnek, jók is, rosszak is, de összességében ha van számomra azonosulható része a bolygónak, az kb. a skandináv és benelux országokra terjed ki.

UdjanMineck 2015.03.01. 23:03:18

@Saratoga V6: azért ezzel lehetne vitatkozni. Az utolsó IGAZI VOLVO ez:
www.carsbase.com/photo/Volvo-S60_mp5_pic_34703.jpg

Ami ezután jött, az tényleg mind felejtős, és soha nem kéne.

Saratoga V6 2015.03.01. 23:03:57

@dr kíváncsivagyok: Volt aból benzines is Renault motorral. 343 1.4 Hollandiában készült és ha jól emlékszem "aszfaltpattanás" volt a beceneve. Azért a Francia motoros vonulat 3-as 4-es sorozat nálam nem minősül Volvónak.

Saratoga V6 2015.03.01. 23:06:17

@UdjanMineck: Azt hiszem a hagyományörző a megfelelő jelző rám. Egy Volvo legyen szögletes. De ízlésen meg, hogy kinek mi tetszik tényleg teljesen fölösleges vitatkozni.

UdjanMineck 2015.03.01. 23:06:34

@Saratoga V6: "Azért a Francia motoros vonulat 3-as 4-es sorozat nálam nem minősül Volvónak."

Bocs, de ez nettó hülyeség. (francia, kis f.)

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 23:07:49

@Lökött kamionos:
Egyetértek.
42 éves egészen pontosan a jogsim,...és nyugodtan mondhatom , hogy csak a kurva nagy szerencsém miatt tudok még itt irogatni...
Ez érvényes a saját faszságomra ,..és a kollégák életveszélyes kozlekedésére is !
Úgy is mondhatnám , hogy "intenzíven" vezettem fiatalabb koromban - ha tudod mire gondolok -...de ami manapság folyik kozlekedés címszó alatt,...az már nem fehér embernek való !
Minden nap elvennem pár vezeto jogsiját, sot oda sem adtam volna nekik..
Kezdjuk a számomra legduhítobbel :
AZ IRÁNYJELZÉS HIÁNYA, VAGY AZ ELLENTÉTE
Eszem megáll...
Tegnap mennek ki a mellékutcánkból balra... jon egy ótó ,, oszt indexel a geci , hogy lekanyarodik az utcámba...
Akkor mehetek - gondotam- de gyanús volt a sebessége a hataron mozgott , amivel én kanyarodnék , ezért inkább vártam...
A szarjakónak kint maradt az index , majdnem belementem...

Minden negyedik - otodik autó NEM INDEXEL lekanyarodáskor..
Azonnal elvennem a jogsijukat...

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 23:15:10

@Saratoga V6:
igen , P1800 a helyes megnevezése...
Ha hiszed , ha nem vezettem a 70 - es évek végén egyet !!!
Wartburg után olyan volt , mint ha a mennyországba kerultem volna...
Egy zenész haverom hozta Svédbol...
A nagy kerekeire emlekszem nagyon , meg a csendes futasára... , meg hogy parton fel úgy húzott , mint egy mozdony...
na az még Volvo volt...

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 23:17:26

@Saratoga V6:
"Azt hiszem a hagyományörző a megfelelő jelző rám."
Igen...nagyon sokkal jobbnak kell lennie valaminek , hogy márkát váltsak...

Saratoga V6 2015.03.01. 23:18:00

@dr kíváncsivagyok: Irígyellek de nagyon! Sajnos mindig csak egy fénykép erejéig kerültem az "angyal" közelébe. Mestermű az a forma, sokért nem adnám ha egyszer vezethetnék egyet.

UdjanMineck 2015.03.01. 23:19:15

@Saratoga V6: Volvo tulajdonos (is) vagyok. Ismerem a nem 3-as, nem 4-es Volvokat, és ismerem a 3-asokat, 4-eseket is. Sokan mondják azt, amit Te is, de ettől még nem lesz feltétlen igazuk. A 3-asok, 4-esek ugyanúgy svéd fejlesztések, legfeljebb nem 100%-ban Svédországban készültek, hanem Hollandiában. Attól még ezek az autók abszolút bírják a többi (nagy)testvér erényeit: tartósak, túlméretezettek a főegységek, átlag feletti a biztonságuk, skandináv a design, bájosak, erősek, emberközpontúak, szerethetőek. A különbség az, hogy ezek kisebbek, mint a 2-es, 7-es, 8-as, 9-es Volvok. Nem hiányosság ez, hanem adottság.

Saratoga V6 2015.03.01. 23:23:35

@UdjanMineck: Az 1.8-as Renault blokkos benzines 460-asról tudnék cifra dolgokat mesélni. Ha csak 3 típusuk maradhatna fent akkor én szintén a 2-es, 7-es, 9-es vonulatot választanám. A 8-as is csak azért esne ki mint a v70-esem mert rossz helyen hajt :D

UdjanMineck 2015.03.01. 23:28:11

@Saratoga V6: én több 440-es, 460-as tulajt ismerek, nem panaszkodtak. (A 480 külön téma, az egy kultautó.) Többször voltam Volvos találkozón is, tényleg nem volt panaszáradat. A Renault blokk speciel épp előny: igazi old-school, egyszerű, túlméretezett 8 szelepes szerkezet, kimegy a világból, soha nincs gond vele, csak az olajcserére kell figyelni 10e km-enként. Olajat sem fogyasztanak. Nekem épp egy 850 kéne, abból is mondhuk a T5, vagy egye fene, egy GLT. A hajtás meg baromság, sportos és biztonságos ez így. Hány és hány régebbi BMW meg Mercedes tulaj van, akik telente nehéz zsákot raknak a csomagtartóba, nehogy forogjanak egy nagyot a körforgalomban!

std 2015.03.01. 23:29:36

Úgy látom, Magyarországon nagyon nagyon fontos hogy ki, milyen autóval jár. És minden Heti Merités alkalmaval végig futják a Japán-Német pro és kontra köröket...

Lökött kamionos 2015.03.01. 23:34:40

@dr kíváncsivagyok: Ott a pont! Bár az irányjelző ilyen módon való "használata" csak a jéghegy csúcsa. A probléma szerintem a járművezetők, szakmai nyelven, "ráutaló magatartása" terén a legnagyobb. Sokszor futok össze olyannal akiről süt a " bocs, csak forgolódom mint kezdőbuzi a gőzfürdőben" érzés. Ha ő sem tudja mit akar, merre-hogyan tovább, hogy segítsek én neki. Az én szemszögemből a leggyakoribb a kijön elém aztán "aszittem megtud állni" történet. Képtelenen felfogni, tisztelet a kivételnek, hogy hiába van televerve a kamion annyi 3 betüs kütyüvel mint csillag az égen, még 50km/h-ról sem tudok annyi idő alatt megállni mint ő. Főleg, rakottan.... De ez van, ezt kell szeretni. Könyvtárakat lehetne megtölteni a hiányosságokról. Egy biztos. Nem vagyok rendőr, (már nem) semmi jogom nincs mások hülyesége miatt elégtételt venni. Max. kínomban a navigációval veszekszem... De az legalább nem szól vissza.... :)

Saratoga V6 2015.03.01. 23:34:47

Tudod kinek a pap, kinek a paplan. 460-asról vannak elég durva tapasztalataim de biztos, hogy bármilyen autóból lehet szart kifogni. Lassan egy éve száműztem az utcai "csillag"garázsba a sajátomat mert kellet a hely a garázsban apum 960 polarjának mivel ő tavaly tavasszal elhúnyt. Tisztelem, hogy ennyire racionálisan tudod megközelíteni a témát. Nekem ez még egy jó darabig nem fog menni. Széles utat mindenkinek jóéjt.

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 23:35:09

@UdjanMineck:
"Hány és hány régebbi BMW meg Mercedes tulaj van, akik telente nehéz zsákot raknak a csomagtartóba, nehogy forogjanak egy nagyot a körforgalomban! "
...ahelyett , hogy normális téli gumit vennenek rája...

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 23:39:44

@Lökött kamionos:
Nagymértékben megvaltoztatnám a buntetések irányultságat...
Pl. nem tartom akkora bunnek egy adott helyzetben a sebességtúllépést , mint az irányjelzo használatának elmulasztasat , vagy az esetlegesen 10 centivel átlépni a záróvonalat , mint a kovetési távolság be nem tartását...

kapitális 2015.03.01. 23:50:25

@Thomas Dantes: Én úgy vagyok vele, ha siet, hadd menjen, nem bérlem ki a belsőt.
Nyilván mikor én óra szerint 140-145 körül haladok tempomattal kamionsort előzve, és egy ilyen mögém ér villogva, eszem ágában sincs besorolni 90-el, csak mikor van már hely.
A futóműves dolgot akkor lehet jól tetten érni, mikor többfajta autóval is mész ugyanazon a helyen. Pl. sajáttal 120 körül kényelmesen beveszem a kanyart, amit a céges dobozossal 90-el már nem biztos hogy be mernék, és nem Ferrarim van, csak egy sima dízel kombi, sportfutómű nélkül(ja és nem német prémium :D )

reeingre 2015.03.01. 23:50:26

Dacia: Szegény apu élete legszebb éveit áldozta arra, hogy azt a hulladékot gurulóképesen tartsa. Tök kényelmes volt belül, de a motorja egy rakat szar volt.

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 23:51:11

@Lökött kamionos:
A kozlekedésben létfontosságú , a "ráutaló magatartás " értelmezése, és HELYES értelmezése...
Ezért emeltem ki az irányjelzo helyes használatát !
Ha ezzel a létfontosságú jelzorendszerrel nem helyesen bánnak , az ÉLETVESZÉLYES , mert pontosan a ráutaló magatartást másítják meg , rossz uzenetet kuldenek a kozlekedésben részt vevo másik feleknek !
A ráutaló magatartás átváltozik hamis jelzéssé...

kapitális 2015.03.01. 23:54:56

@nick papagiorgo: Nem, az általad felsoroltak általában csak simán iszonyatosan bénák, élükön a micisapkás/kalapos-kabátos Matizos papákkal.

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 23:55:21

@reeingre:
A motorja jó porgos volt,és relatíve csendes is, a futómuve ma is elmenne bármelyik márkában...már amíg jó volt a teleszkóp...
Nekem egyszer majdnem kigyulladt , mert a gázbowden hozzáért valami áram alatt lévo vezetékhez, és pont ott már nem volt rajta muanyag...

kapitális 2015.03.01. 23:56:40

@Don Tejbegríz a féllábú matrac: Igen, mert a suzukis meg az asztrás egyből megkapja, hogy "jajj szegény, biztos siet a munkába, mert a köcsög főnök tuti kirúgja ha késik", az audikba meg mindenki a köcsög főnököt képzeli.

kapitális 2015.03.02. 00:06:06

@Lökött kamionos: Szlovénia fele jársz? Párszor megtettem én is azt a kanyart, igaz személyautóval.
Mikor odafele mentem, ó mondom ezek milyen rendes emberek, nem villog, nem anyázik, szépen kivárja 50 méterre míg beelőzöm a sort, utána mikor visszamegyek elmegy mellettem.
Mikor visszafele jöttem, a német morált hirtelen kicserélték a románra. Mindenki anyázik, villog, tol, nem enged be, satöbbi satöbbi, pedig oda-vissza 135-140 környékén mentem a furgonnal.
Az olaszoknál meg dettó ugyanazok a körülmények mint nálunk, akármikor megyek. Vannak a tahók, meg a kevésbé tahók, illetve a másokat feltartók, ráadásul a déli részre nem is merészkedtem le. Egy különbség van, hogy ott csak az X5-ösben láttam tipikus "vállalkozót", a Q7-esben normálisan vezető idézőjel nélküliekkel találkoztam csak.

Lökött kamionos 2015.03.02. 00:06:29

@dr kíváncsivagyok: Ez így kerek. Azt vallom, forgalomtechnikailag a túlzott sebességtúllépés ugyanúgy veszélyhelyzetet teremt mint a túlzott óvatosság. Az irányjelzőn meg mindig röhögök magamon ha hazaérek. Olaszban ugyanis picit másképp működik a dolog. Pedig ott is ugyanazt mondja a KRESZ. Nem véletlen, hogy a tiroli részen külön tábla hívja fel a figyelmet a körforgalomból történő kihajtáskor az irányjelző használatára. Amúgy, fordítva szokta "használni" a digó. Ha egyből kihajt vagy úgymond egyenesen megy tovább, nem használ rányjelzőt. Ha "balra" hajt ki, vagy megfordul, akkor balra teszi ki. Persze ez csak egy a sok helyi "jellegzetesség" közül. Viszont az Olasz rendőr, alaphelyzetben, nem is jön utánam, hogy ezért megbüntessen.
A bírságolás itthon. Na, az már egy külön történet. Tartom a kapcsolatot régi BM-es kollégákkal, akik még "nyomják az ipart". Sajnos igaz. Nem nagyvárosi legenda a napi bírságolási kvóta.... De amíg a mindemkori hatalmon lévő kormányok, zsíros-jól jövedelmező, költségvetési hiányt pótló lehetőségnek tartják a bírságolast, nem a hatékonyság, hanem a mennyiség lesz a fontos. Mondom ezt úgy, Szombathelyen voltam állományban, ami jelenleg nem éppen a legnépszerűbb az autósok körében. Ott van a központi szabálysértési adatfeldolgozó központ.

Lökött kamionos 2015.03.02. 00:09:39

@kapitális: Igen, arra. Holnap is (pontosabban ma is) arra vezet utam. :) Kifelé gabona, haza raklapos árú.

Pepejoe 2015.03.02. 00:21:53

@dr kíváncsivagyok:
Nem látom a párhuzamot ezzel a mondattal de M.o. is a VILÁG-on van, ott létezik.

rashy729 2015.03.02. 04:19:38

@nick papagiorgo: "Ugyan mi a jóistenből képzelik a "vesebetegek", hogy az ő autójuk a király?"

Abból, hogy őket még nem "tette helyre" senki mondjuk a német pályán. Mo-n meg ugye az 1.4 a "divat" így érezheti valaki 100 pár LE-vel is csaszinak magát.
Volt, hogy 180-nál úgy mentek el mellettem, hogy ki akartam szállni az autóból, mert azt hittem megálltunk.

@Don Tejbegríz a féllábú matrac: "a másik, amikor az állampolgár hol gyorsító hol lassít gyorsít lassít nem képes állandó sebességgel menni"

Vicces még amikor az autópályán _tempomattal_ megelőzök valakit, 2 perc múlva találj 3-at ki előz vissza. 10 km múlva megint visszaelőzöm (tempomatot még mindig nem vettem le), újból felébred a delikvens, és visszaelőz.

@jelentéktelen alak: A 200+ lóerős autóknak nem feltétlenül Mo. a piaca.

Rónarider 2015.03.02. 06:45:17

@Don Tejbegríz a féllábú matrac: Maximálisan egyetértünk, pláne ha a 40 km egyenes úton, percenként féklámpázó félkegyelműeket is betesszük a halmazba.

Rónarider 2015.03.02. 06:49:34

@Lökött kamionos: De minden ami kisebb eggy busznál elfér a lábad alatt ha felemeled, majd megfogja a hátsó híd nem? (csak vicc, inkább soha hasonló se).

Lökött kamionos 2015.03.02. 10:14:35

@Rónarider: Hehee..., értem a viccet nyugi! Sokszor nem az a gond ha bejön alád, (speciel az aláfutásgátló csak arra jó, hogy könnyebben legyen hortobágyi-palacsinta a delikvensből) hanem ha "kaland" van, a másodperc tört része alatt döntsd el, nekimenjek-nemenjek, ha elkerülöm hová "támasszam" a vasat. Ez a legnagyobb gond. Én inkább próbálom közlekedési partnereknek és nem ellenfeleknek tekinteni a többi autóst. Sajnos, itthon ez csak többé-kevésbé sikerül... A járművezetésben nagy szerepe van a fizikának. Ami ránk hatványozottan hat. Viszont ezt sok sima "B"-kategóriásnak nem említik meg az oktatáson, hiszen nem is tananyag. Viszont sok ismerősöm van aki bevallottan retteg ha csak akár egy párhuzamos közlekedésre alkalmas úton mellette kellene haladnia még egy normál busznak is! Pszihésen rettegnek a nagyméretű jármüvektől! Nem mellesleg, én is rettegek a kalapban, nagykabátban vezetőktől. Sajnos nem igazán jók a tapasztalataim velük kapcsolatban. Inkább messze lemaradok tőlük. Egy szónak is száz a vége. Igen, én is jónak tartanám a gépjárművezető-oktatás átalakítást de nem úgy mint most, hogy PC-n-bővített tesztlapkérdésekkel a "csalás" megszüntetésére való indokkal vizsgázzanak! Magát az elméleti képzést kéne bővíteni, esetleg a másik kategóriára forgalomtechnikailag jellemző veszélyekkel, jellegzetességekkel kapcsolatos dolgokra is felhívnák a tanulók figyelmét. Még ha csak szóban is. Velünk kapcsolatban meg szerencsétlennek tartom azt hogy sokszor csak a médiából, hallomásból tudjuk meg a ránk vonatkozó jogszabályváltozásokat. Nem mindenki fizet elő a Magyar Közlönyre. ;)

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2015.03.02. 10:25:37

@dr kíváncsivagyok: ki a pénisz kíváncsi a sóműsorra? Vegyél be nyugtatót.

Rónarider 2015.03.02. 13:22:32

@Lökött kamionos: Amikor még új volt az új kivitelű Bogár, akkor egy szőke, főiskolás kislány által terelgetett után ment az egyik volt kollégám, természetesen kamionnal, jóhogy rakottan. Kislány indexel balra, lassít, meggondolja, megy tovább. Kamion 2 perc múlva mögötte megint (ja, városon belül). Kislány lassít, indexel jobbra, de húzódik a felezőre, mintha balra akarna fordulni. Megáll a kereszteződés közepén, senki nem megy sehová, mögötte már szép a sor, elején a kamionnal, de minden irányból gyülekeznek az autók. Meggondolja, megy tovább, a kamion 2 percen belül megint mögötte (35-40-es tempó, új a kocsi, biztos reszel a vezetéstől a szöszi). Kislány derült égből villant egyet balra, kettőt jobbra, de nem lassul. Fél perc múlva padkáig jobbra le, ajtót azzal a lendülettel sarkig nyitja. A kamion nehezen, de megállt, a sofőr ki egy szerelővassal, az ajtóról a tükröt egy mozdulattal lepiszkálta. A kislány háborog és hőbörög, erre a válasz: -Minek az neked, sosem nézel bele!
Ezt a váltósofőrtől hallottam, aki a röhögéstől alig bírta elmondani.
Persze végül megcsináltatták a lány autóját, de folyamatosan kapta az ívet, hogy az úton fog meghalni, ha nem kapja össze magát.
Én csak a román kamionsofőröktől félek, kis falvakban 80 fölött átdöngetni tökön-paszulyon csak tőlük láttam. A többiekkel nincs semmi baj, figyelnek, meg van rutinjuk. Városban kisautóban nem attól cidrizek, hogy milyen nagy az a teherautó, hanem attól, hogy meglát-e a kis szerencsétlen taligámban. ;)

kapitális 2015.03.02. 16:13:12

Szerintem aki sokat megy, és legalább közepesen értelmes, annak nincs baja a kamionosokkal.
Nekem pl a legtöbb mikor látja hogy mennék, leindexel, lehúzódik hogy jobban lássak, vészvillogózik mikor hirtelen kell megállni, ilyesmi. Persze nyilván a megtett km-ek számából adódóan általában rutinos sofőrök.
Nyilván a románok, törökök hasonlók kivételek, mikor megyek mögötte és látom hogy a viszonylag széles 405-öst teljes szélességben kihasználja, mert ugye hosszú volt az út, és már lankad a figyelem.
Persze nem tartozik ide, amikor én is más miatt vagyok ideges, és véletlenül éppen rajtuk csattan az ostor("óhogyb@sznádmeg hogy ki kellett kanyarodni hússzal", meg "haladj már azzal a nagy sz@rral", a kocsiban elmormolva).

kapitális 2015.03.02. 16:14:35

@kapitális: Kihagytam, hogy a sódert, építkezési törmeléket, földet szállítók 100/99 idióták, de ha jól tudom a kamionosok is röhögnek maguk között rajta, hogy ilyen helyre az megy, aki összetörte a raklapos árut és kivágták.

Speedman 2015.03.02. 16:50:54

@dr kíváncsivagyok:
"...A kocsimat is utálom, amíg bele nem ulok,...mert olyan ronda...
Sajnos arról nem tehetek , hogy pont ebben a fos színben volt egy gyári allapotú rozsdátlan gép, valós 140 ezer km - rel 16 évesen...kis pénzért... "

Azért egy 16 éves BMW-ből fikázni a többi márkát, és megmondani mi a jó autó, kicsit erősnek tartom.

Ez a kedvenc részem tőled:
"Aki a BMW re azt mondja , hogy "csak nagyarcú barmok veszik "...meg hogy "szar autó , szar motorja van "...
Az vagy semmit sem ért az autókhoz , vagy nem ult még BMW - ben , vagy egyszeruen kurvára irígy..."

Igen, mindenki irigy a pár százezres BMW-dre, ami elmondásod alapján még ronda színű is. És igen, az ilyen nagy arcúak miatt is van ilyen megítélése a régebbi BMW-knek.
A többi marhaságodra, ahogy osztod az észt nem is reagálnék.

Lökött kamionos 2015.03.02. 19:08:36

@kapitális: Inkább úgy mindanám azok közűlünk a normálisabbak akik sokat járnak tőlünk nyugatabra. Óhatatlan felvesszük azokat a aszokásokat, normákat amik arrafelé jellemzőek. Igazság szerint nincs is választási lehetőségünk, mert ha megprónálnák megmaradni az itthoni "vezetési kultúránál" maradni, a kinti "szervek (BAG, AsFinag, DARS stb.) hamar végetvetnének a karriernek.A kinti kultúrára egy egyszerű példa. Nem dobálom ki az ablakon a szemetet. Az asszony már többször megfenyegetett. Ha mégegyszer haza merem vinni az egész heti szemeteszsákot, kivág otthonról, hogy a lábam sem éri a földet! :D
A Török, Román meg külön kaszt. Nekik Magyarország tranzit ország útban Európa felé. Mivel az autópálya hálózatunk a mai napig Pest központú, ráadásul útdíj miatt marha drága, szeretnének hamar keresztül jutni rajtunk. Csak hát a "bundáson" nem igazán lehet tempomat 90-nel végig csapni. Plussz ugye a vezetési idő, a munkaidő sem végtelen. A kamionnal meg csak autópályán lehet falni a kilómétereket. Ha lejössz róla, vez.idő megy,csak a távolság nem.Kint a vezetési idő, pihenési idő benem tartása meg horror büntivel jár! Vitatkozni meg sokszor értelmetlen. Külföldi sofőr vagy, esetenként nyelvi nehézségek vannak, stb.
Összességében az a lényeg. Köztünk is, az "úrvezetők" közt is vannak normálisak, idióták. A érdés az, melyikkel találkozol sűrűbben. Az alapján fogod megítélni a többieket is, sajnos.

faterpolo 2015.03.02. 21:28:05

@Lökött kamionos: Peeersze! Bár gyanús, hogy összefutottam a felső szomszéddal a konyhában ma reggel...

faterpolo 2015.03.02. 21:32:16

@Saratoga V6: Hú, köszönöm. Mindjárt más. És mindezt úgy, hogy 29 éves vagyok! Mert már azelőtt vezettem, hogy megszülettem volna! Minden mondat végén felkiáltójel!
A komment végéhez csak annyit fűznék hozzá, hogy az F430-at (amit tényleg vezettem egyszer) én is kinőttem, ezért járok egy... 180cm magas barna hajú hölggyel. :D

kapitális 2015.03.02. 21:55:46

@Lökött kamionos: Persze, de nyilván nálatok sem mindegy, milyen hangulatban kap el az ember :D Mondom, én a kamionosok közül 10/8 normálissal találkozok, amelyik meg nem az, az legtöbbször román/török rendszámos, vagy éppen földet visz.

Ablakon kihajigálni a szemetet meg nettó tahóság, mikor általában egyedül megy mindenki. Mondjuk ha utasom van, akkor is mondom neki, hogy akkor ez a papírzacsi a lábadnál lesz a következő stop-ig.

Lökött kamionos 2015.03.02. 22:26:35

@faterpolo: Ha csak a konyhában, az nem nagy gond. De ha a szobában, na az ciki! Sz@r dolog a melegváltás... :DDDD

Lökött kamionos 2015.03.02. 22:28:25

@faterpolo: Korongot cseréltetek vagy kártyát? ;)

Lökött kamionos 2015.03.02. 22:33:41

@kapitális: Jó zenét kell hallgatni, ha fáj valamid gyógyszert bevenni. Nálam működik. Épp most néztem, annyi bogyó van a táskában, hogy egy közepes méretű falut lelehetne vele mérgezni... ;)

Rónarider 2015.03.02. 22:40:00

@Lökött kamionos: Konkrétan melyikre gondolsz? ;)

dr kíváncsivagyok 2015.03.02. 22:47:57

@Speedman:
"Igen, mindenki irigy a pár százezres BMW-dre, ami elmondásod alapján még ronda színű is. És igen, az ilyen nagy arcúak miatt is van ilyen megítélése a régebbi BMW-knek. "

Ez még akkor is autó lesz , amikor a te géped bilivé átalakulva fogja a valós helyét megtalálni a világban , Te szarfaszú nagyarcú barom...