Heti merítés

  2015. március 01. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Önazonos látványtalan őszinte nyugalom

65219

Sokan kérdezik, hogy hogy lehet egy ilyen öreg szarral járni. Ugyanakkor, ha már beülnek, sokak szerint "kellemes". Valójában egy rettentő unalmas autó.

Sportos járgány

65197

Egyáltalán nem látszik rajta hogy hány éves. A vele egykorú autók sokkal öregebbnek néznek ki, mind belülről mind kívülről.

Észak-koreai taxisok szemefénye

65201

A legeslegjobb tulajdonsága a rugózása. Ha újak a lengéscsillapítók, hihetetlen úttartása és rugózása van. Ezt az autót bizony romániai utakra tervezték, hasonló minőségűek nálunk is akadnak.

Kék szamuráj

65203

Végül elmentem és meg is vettem ezt a gépet, első látszatra nem tűnt jó választásnak, látszott, hogy inkább csak használták az autót, keveset foglalkoztak vele.

Csak ennyi: ez egy Honda!

65211

Hátsó ajtó két oldalán a karosszéria kialakítás nem túl jó megoldás, mivel felnyitott állapotban ezek egyfajta nyúlványként lefelé állnak, és bizony többször is sikerült lefejelni ezeket.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr287229885

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZYLO 2015.03.01. 08:41:16

Értem én, hogy ezek vélemények és nem tesztek, de mi értelme van 16-18 sort írni, úgy, hogy alig van benne érdemi információ? Nyilván anno a 30 oldalas Fiat Regatta (vagy mi) kalandregény túlzás volt, de valami használhatót kellene írni azon kívül is, hogy 1200 Ft-ért megjavította a tetőablakot. Mihez kezdjen ezzel egy leendő autóvásárló?

h.pityu 2015.03.01. 09:22:21

@ZYLO:
üdv, az croma, már ha erre gondoltál: nepitelet.hu/autok/fiat/croma_1985/digo_limo/

gyűjtsünk ragasztóra :) amúgy ezek a 80-as, 90-es évek eleji japppppán gépek voltak szerintem a világ legjobb autói....a w126 után

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2015.03.01. 09:32:27

a sportos megjelenésű Mazdánál hagytam abba az olvasást. komikus

Steve01 2015.03.01. 09:39:00

Honda:
"Amikor elvittem a szilentek cseréjére, a szerelő megkérdezte, hogy mikor cseréltem kipufogó rendszert. Ledöbbent, hogy ennyi idősen, és kilométerrel még az eredeti van fent, és ráadásul ilyen jó állapotban!" :)
Az én Audi 100-asom (C4) Még mindig az eredeti gyári kipufogórendszer van, és az 24 éves!Se korrózió, se kifújás sehol!

United Steaks 2015.03.01. 09:56:45

Honda ítélet Audi meg Bmw alázás nélkül olyan ritka, mint az örec Civic hörgős kályhacső nélkül...

csiky944 2015.03.01. 09:58:30

@Aranyba mártogatott étnyúl: kívül-belül :D közben meg mint egy luxus swift olyan a bele :D

Józsi a guminagykeres 2015.03.01. 10:10:00

Az avensisnél nem értem mi köze a hajtókarcsapágyaknak az olaj fogyasztáshoz?

ONF 2015.03.01. 10:12:15

@Aranyba mártogatott étnyúl: pedig teljesen logikus, ott van rajta a kerékpár és a decathlon parkolójában áll. Mi kell még a sporthoz? :)

Rónarider 2015.03.01. 10:24:35

Subaru...egyenlőre nem egyenlő egyelőre.
Kicsit beszélni motyort.

Bilok 2015.03.01. 10:25:08

A sportos 323-as még elmegy, de a csúcs-BMW alázó, szép(!) Accord kombi... Nem is értem, miért nem egyből a Ferrarikhoz méri a kocsiját ilyen méltatlan f0stalicskák helyett. Tényleg nagyon alacsony az a kerítés.

Rónarider 2015.03.01. 10:30:45

Meg ugye az obligát rácsodálkozások a mindennapokban. Hol a raktáros, hol a babáját gyerekkocsiban toligáló anyukák, hol a haverok vagy anem szerelők(!), hol az épp mentőbe hordágyon betolás közben eszméletre térő és majd pont az autóra párás szemmel tekintő betegek. Jaja. Nekem vicces (nem a jó értelemben) de én hülye vagyok.

Nesebar 2015.03.01. 10:38:37

Hondások-Toyotások mindig is sérültek lesznek...

nick papagiorgo 2015.03.01. 10:40:54

Engem a Daciás fogott meg a kövtkező mondatával:
"Felelős használatra, odafigyelésre ösztönöz".
Ennél kifinomultabban nem is lehetett volna fogalmazni :)

2015.03.01. 10:45:46

@Bilok: Olvastad a cikket a húsz legrosszabb motorról? Csak három benne a BMV. Meg egy közös fejlesztés....
Szuper autó. De tényleg!

The Good Boy ! 2015.03.01. 10:48:46

@ZYLO: itt az én itéletem: nepitelet.hu/autok/honda/civic_2006/a_szeretheto_ufo/
igaz nem rövid, de évente frissül, mégsem bír soha bekerülni a merítésbe... Pedig nincs benne porsche alázás, suzuki szidása, meg boyracer hajlam sem. Viszont vannak benne érdekesnek tünő fogyasztási képek (igaz én is sokallom, amennyi bele lett töltve az évek alatt, de törölni már nem lehet)
Pedig nem két sorból áll, mint némelyik, ahol kb. annyi van, hogy egyszer ültem egy xy autóban, nem tetszett a fekete belső, meg az, hogy 180-nál már nem is nyikkant meg a gumi az aszfalton

The Good Boy ! 2015.03.01. 10:50:06

@ZYLO: itt az én itéletem: nepitelet.hu/autok/honda/civic_2006/a_szeretheto_ufo/
igaz nem rövid, de évente frissül, mégsem bír soha bekerülni a merítésbe... Pedig nincs benne porsche alázás, suzuki szidása, meg boyracer hajlam sem. Viszont vannak benne érdekesnek tünő fogyasztási képek (igaz én is sokallom, amennyi bele lett töltve az évek alatt, de törölni már nem lehet)
Pedig nem két sorból áll, mint némelyik, ahol kb. annyi van, hogy egyszer ültem egy xy autóban, nem tetszett a fekete belső, meg az, hogy 180-nál már nem is nyikkant meg a gumi az aszfalton

X0Y0ZQ3 2015.03.01. 11:15:10

@Könnyen elkaptuk, uram!:
És ezt ki kérdezte? Az volt a téma, hogy a kisteherautókat megszégyenítő raktérrel rendelkező batár kombi 2literes fűnyírómotorral, kanyarvadászatban odaveri a csúcs Audikat meg Bmw-ket. Állítja ezt a Honda tulaj úgy, hogy valószínűleg sosem ült még 3literesnél nagyobb motorral szerelt autóban, pláne nem CSÚCS Audiban vagy Bmw-ben.

Lökött kamionos 2015.03.01. 11:27:11

Igaz ami igaz, én 13000cm3 "fölött ülök" nap mint nap, de nem alázok senkit. Na jó, néha, picit.... ;)

berlingo 2015.03.01. 11:27:54

@Nesebar: Talán sérültek, de a jó értelemben. Az autó arra való, hogy elvigyen A-ból B-be. Ez a két márka pedig maximálisan megfelel erre. Nekünk 2 Toyotánk és egy öreg Civicünk volt, amikkel semmi probléma nem volt. Most egy Citroent hajtok, ami talán az autógyártás alja, de említhetném a Fordot, Mercedest Chryslert, amik előfordultak a családban. Ezek mind hitvány szarok voltak a fent említett japán autókhoz. Amit mondogatnak a japán autókra, hogy unalmas beltér meg egyéb ostobaságok, csak az Audis hülyegyerekek önigazolása, akik beszarnak egy központi kijelzőtől. Nézzenek meg egy VW Passatot. Az a kocsi még a legújabb is maga a megtestesült dögunalom és ötlettelenség.

fákkje 2015.03.01. 11:30:59

@The Good Boy !: Pedig ha beleírnád hogy lenyomtál vele egy M5 BMW-t amit egy vakvezető kutya vezetett, a jövő heti merítésben már ott figyelnél... :-D

2015.03.01. 11:35:31

@X0 Y0 ZQ3: Nagyon jó menettulajdonságok: bármelyik kanyart olyan határozottan és sportosan be lehet venni vele, hogy akármelyik "csúcs" BMW-t, Audi-t otthagyja az ember."
Erre gondolsz? Nos, a csúcs idézőjelben van. Ez nem azt jelenti, hogy a legnagyobb motorral szerelt. Az autókhoz biztos értesz, de....

2015.03.01. 11:36:40

@fákkje: Én egy Audi turbo qatro-ból ültem át hondába. Van különbség, hidd el.

2015.03.01. 11:38:23

@X0 Y0 ZQ3: 2literes fűnyírómotorral, kanyarvadászatban odaveri a csúcs Audikat meg Bmw-ket. Állítja ezt a Honda tulaj"
Kurvára nem ezt állítja, de nyilván érintve érzed magad.

nick papagiorgo 2015.03.01. 11:41:00

@berlingo: megjegyzendő még, hogy mit hasonlítunk mihez. 20-30 milliós kocsiknál belefér, hogy külön designcsapat foglalkozzon a beltérrel pl. meg drága anyagokat tegyenek bele, high-tech kütyüket stb. Egy középkategóriánál értelemszerűen nem.
Hasonló évjáratú és hasonló kategóriájú japán, német illetve egyéb autó között én abszolút nem látok olyan nagy beltérbeli különbséget, esetleg néha egy-egy kiragyog a többi közül :)

X0Y0ZQ3 2015.03.01. 11:43:57

@Könnyen elkaptuk, uram!:
Igen, nagyon érintve érzem magam. Megyek is, gyorsan keresek egy sarkot és kisírom magam :-(

w a s d 2015.03.01. 11:55:55

Függetlenül attól, hogy valakinek biztos egy Accord a legmegfelelőbb:

www.youtube.com/watch?v=zON4bWsl2Ek

faterpolo 2015.03.01. 12:25:01

@Lökött kamionos: És hány darab csúcs-Audit/BMW-t/Mercit bírsz egyszerre vontatni? :)

faterpolo 2015.03.01. 12:36:39

@fákkje: Kösz a tippet!
Életem első autóját hajtom (Ford Escort 1.3, 60 LE). Gondolkodom, hogy szerényen írok róla, de akkor kénytelen leszek beleírni, hogy nagyobb élmény vele kanyarodni, mint egy Ferrari F430-cal, legyorsulja az M5-ös BMW-t (behúzott kézifékkel), több IKEA-bútor fér el benne, mint a V70-es Volvóban (és még az ülést se kell hozzá ledönteni) - és természetesen, annyit fogyaszt, mint egy régi Swift (bár ez tényleg így van). Ja, és szebb hangja van, mint egy V6-os Alfának.
És most futok, mert furcsán repedezni kezdett a vakolat a fejem fölött...

Dzso_bácsi 2015.03.01. 12:39:42

2000 évjárat / 295 000 km / E39 525 D: tavaly ősszel cseréltem le a gyári akksit, és még az eredeti kipu rendszer van alatta. Hú:)
Nem megbízhatóbb, és drágább fenntartani a Hondánál, viszont a 6 év utáni akkumulátor cserét, és a gyári kipu rendszer hype-t tenném helyre. Természetesen bármilyen kanyarban állva hagy a japó, legközelebb ha a tükörben feltűnik egy ilyen, még le is húzódom nehogy feltartsam:)

Master of Disaster 2015.03.01. 13:02:21

120 cm magas hütö pfff
96'os "mosolgyós" passat benyelte csont nélkül az IKEA-s KLIPPAN szófát, gumipókkal a kezemben esett ki majdnem a cigi a szánkból, nem hittük mi sem el..

nyelv-ész 2015.03.01. 13:09:26

@Józsi a guminagykeres: Annak valóban nem sok, de ha egyszer megtettél pár kilométert kevés olajjal, vagy olajnyomás nélkül, akkor a hajtókarcsapágyakat célszerű cserélni. Nem azért, hogy megszűnjön az olajfogyasztás, hanem hogy a szarrá kopott csapágyak miatt meg ne álljon a motor.

nyelv-ész 2015.03.01. 13:15:37

Az a fasza kis tetőcsomagtartó az Avensisen garantáltan gyárt néhány nehezen helyrehozható horpadást a tetőn, a nem szabványos felfogatásával, meg a tetőlemezen támaszkodó gumipogácsáival. A tulaj helyében azonnal leszerelném és kibasznám a hóra. Az enyémet is így nyomorgatta össze az előző tulajdonosa, áldassék a neve.
Nem való ezekre ilyen, nem elég vastag a tetőlemez, hogy kibírja. Ha cuccolni akar vele valaki, vegyen hozzá utánfutót, vagy cserélje le mikrobuszra.

nyelv-ész 2015.03.01. 13:23:05

A dáliához gratulálok a tulajnak, garantáltan meg fog tanulni autót szerelni. A "hihetetlen úttartás" és a 90-es tempó felett "elveszíti a vezetési biztonságérzetet" érdekes kontrasztja felidézi a szocialista autóipar nyújtotta élményeket :-)

Bilok 2015.03.01. 13:46:28

@The Good Boy !: ítéletnek jó, de kommentgenerátornak ezek szerint nem (pedig ez eléggé fontos szempontnak tűnik a válogatásoknál). Talán, ha átfogalmaznád, hogy fogyasztásban 320d BMW-ket alázol egy benzines Hondával... :)

@Könnyen elkaptuk, uram!: olvastam, különösebben meg se lepődtem, sőt neked még azt is elárulom, hogy a BMW-vel az élen, rühellem az összes német autót. De ennek semmi köze ahhoz az értelmetlen pöcsméregetéshez, amit a hondás csinál.

nick papagiorgo 2015.03.01. 13:48:00

@nyelv-ész: hát, a dákó már a maga idejében, a többi szoc. autóval összehasonlítva is ipari hulladéknak számított. Ráadásul azóta még el is telt huszonöt év....

Józsi a guminagykeres 2015.03.01. 13:53:00

@nyelv-ész: Azt írja,hogy kicserélte a csapágyakat meg kitakarította a kartert és megszűnt az olajfogyasztás.

nyelv-ész 2015.03.01. 13:57:09

@Józsi a guminagykeres: Olvasd el még egyszer, van ott egy ilyen mondat is:

"Majd december elején kicseréltem a szelep szár szimeringeket és leszedtem az olaj teknőt is."

nyelv-ész 2015.03.01. 13:59:41

@Józsi a guminagykeres: Azért olvastam el ennyire részletesen, mert nekem is ez a széria van, és érdekel, hogy mások mit szívnak vele.

sure_shot 2015.03.01. 13:59:57

Nekem meg van egy 8 éves Lexusom, és minden eredeti rajta, sőt szalonállapotú. Soha nem kellett még egy izzót sem kicserélni, nemhogy komolyabb alkatrészeket.
Igaz, hogy lefoglalta a Nav, de akkor is.

Aldo Moro 2015.03.01. 14:20:59

Croma az, nem Regatta.

Aldo Moro 2015.03.01. 14:25:30

A hondás gyerek érdekes állatfaj lehet. Mintha lenne egy kis komplexusa. A hullaszállitó Honda sportos, meg csúcs béjemvét aláz vele. Jajaj. Vannak bajok.

nyelv-ész 2015.03.01. 14:36:23

@Aldo Moro: De nem, tényleg alázza a bímereket, hidd el :-) Írja is, higy a kanyarokban hogyan alázza. Persze lehet, hogy csak az út szélén parkoló autókat hitte versenytársnak, de ezen tényleg ne akadjunk fenn :-)

Prérifarkasz 2015.03.01. 14:43:53

@The Good Boy !: Na látod pont ezért nem kerültél be... Nem elég "beteg" az ítéleted! ;)

Prérifarkasz 2015.03.01. 14:53:36

Nagy szám az Avensises, 98-as autó és még nem volt levéve az olajteknő... Tényleg csodaszámba megy... Nekem a szarolaszomon 2 éve 21 évesen volt levéve, mert már kicsit elöregedett a tömítés, de nem volt egy csöpp olajsár sem... Az olajfogyasztás is olyan 1,5-2 liter volt 10-12 ezer km-en...
Ja mert a Valeo...Nekem meg a Bosch alkatrészek mennek tönkre az olaszomban... szerintem összeesküdtek a gyártók... ;)

nyelv-ész 2015.03.01. 15:06:40

@Prérifarkasz: Nemcsak a gyártók esküdtek össze, de az autóipar körül settenkedő újságíró szakma is :-)

Képesek azt terjeszteni, hogy egy Toyota mennyire megbízható, és erre mi történik? Vesz valaki egy Toyotát, szarik a karbantartásra, aztán mikor a sokadik tulajhoz kerül tizenvalahány évesen, akkor annak a nyakába borul az egész szmötyi, olajsár, minden. Nyilván az olajsár sem Toyota sajátosság, hanem a teszkógazdaságos olaj és szűrő használata éveken át, az előírt cserék mellőzésével.

Én is sokadik tulajként vettem tizenéves Toyotát, és bele is borítottam egy tisztességes összeget a vétel után, pótolandó az elődeim trehányságait. Persze ettől még fennen hirdethetném, hogy a Toyota az milyen egy csoda autó, de nem fogom, mert látom a hibáit is, nem csak az előnyeit.

románc cuvée 2015.03.01. 15:30:53

@Prérifarkasz: Ezt a témát sohasem értettem. Egy autó szervizeléséhez, időszakos ellenőrzéséhez a teknő levétele is hozzá tartozik. Egyik jó ismerősöm most fog ca. 500e-t fizetni motorgenerálra, mert a 18 év alatt összejött annyi szmötyi,h a turbó, az olajpumpa kosara, meg az olajjáratok is bedugultak. Nem minden autó jár így, de a Novoth-féle cikkek szerint is egyre több...

Schütii 2015.03.01. 15:58:42

Dacia: Ellenpélda arra hogy "régen minden jobb vót".

w a s d 2015.03.01. 16:12:42

@Bilok: "Talán, ha átfogalmaznád, hogy fogyasztásban 320d BMW-ket alázol egy benzines Hondával... :)"

Mondjuk az még akár el is képzelhető. A wikipedián néztem, mit írnak a vei 5. generációs Civicről. Ott futottam bele, hogy ebben a tesztben: www.caranddriver.com/reviews/2009-volkswagen-jetta-tdi-diesel-long-term-road-test azt írják, hogy "our Jetta TDI consumed diesel at a rate of 38 mpg. That number has only been bettered twice by C/D long-termers: A 2000 Honda Insight returned 48 mpg over 40,000 miles, and a 1992 Honda Civic VX got 41 mpg over 35,000 miles.". Vagyis volt már olyan Civic változat, ami hihetetlenül jól fogyasztott.

@nyelv-ész: "Nyilván az olajsár sem Toyota sajátosság"

toyotasludge.com/

Lökött kamionos 2015.03.01. 16:39:27

@faterpolo: A kérsés jogos. Bár, inkább úgy mondanám, mennyit bírok elvinni. Gabonára levetítve, volt már a platókon 45 tonna. ;)

Lökött kamionos 2015.03.01. 16:43:38

@faterpolo: Ja, és remélem a plafon megmaradt a fejed fölött. :D

Körömcsiga 2015.03.01. 16:55:58

Sportos 323 stb mellett fel sem tűnik másoknak a dákó "hihetetlen úttartása"? :) Már amennyiben a levegőben kalimpáló kerekek és a boruló karosszéria annak számít :)

nick papagiorgo 2015.03.01. 17:29:09

@w a s d: mondjuk ezek között egy avensis sincsen....leginkább Siennák, Avalonok, rav4-ek, egy-két corolla.
A corolláról pl. konkrétan tudom, hogy a gyár először 10w40-es olajat írt elő a vvti motorokba, aztán ettől beállt a motor. A Toyota ezért előírta az 5w30-at, és az összes autót visszarendelte, és ha kellett, kicserélte a komplett motort (hoppá!)

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.03.01. 17:35:04

Lehet amatőr kérdés, de ennyire gyér a felhozatal a népítéletben?

nick papagiorgo 2015.03.01. 17:45:53

@románc cuvée: @Prérifarkasz: mondjuk egy szívóbenzinesen, ha az megkapta az előírás szerinti olajat, és az nem tszkózgazdaságos volt, továbbá rendszeresen ellenőrizték az olajszintet, felesleges is az olajteknőt le-fel kapkodni. Itt az avensises is írja, hogy amikor szétszedte, akkor látszott, hogy olaj nélkül jártak vele.
Amit románc cuvée mond, az leginkább a TDI-kre, meg a "varrógépmotorokra" (pl. Mondeo a háromhengeres egyliteres turbómotorjával) igaz.

Józsi a guminagykeres 2015.03.01. 17:58:53

@Schütii: ezen a "régen minden jó volt-on meg az új műanyag szar nincs benne anyag" állásponton jókat mosolygok,legutóbb mentem egy olyan 2011-es i30-al amiben 320ekm volt. én is simán megvettem volna 87ekmt futottnak,mert semmi kopás,kiülés,zörgés,kopogást,csörgést nem produkált,pedig direkt hajtottam rosszabb úton is. Ja a motorja,váltója bontatlan és száraz volt.Fékbetéten és kötelezőkön kívül semmit nem kért eddig a tulaj szerint.

jelentéktelen alak 2015.03.01. 18:01:38

@nick papagiorgo: Ezzel nagyon szépen megfogtad a lényeget. De van még valami, ami sokat nyom a latba, mégpedig az ízlés.
Elismerem, hogy a BMW remek autókat gyárt és az emberek zömének őszintén tetszik amit a Bajorok kiadtak a kezeik közül, de az én ízlésem szerint a BMW az 507-es óta olyan autót még nem készített, amire azt mondanám, hogy tetszik. Ellenben a hitvány Alfa, Citroen, Fiat, Peugeot, stb. többet is. Ezek meg másoknak nem tetszenek.
Számomra egy Rover 75 egy olyan autó, aminél szebbett azóta senki nem nem csinált. Én akkor is így látom, ha 100000milliós luxus verdák formavilágát is összehasonlítási alapnak használjuk. Ez az ízlés, amivel kár vitatkozni. Ha valakinek a mai szürke autók világából az egyik, vagy másik jobban tetszik, akkor neki az a szép autó és kész.

nick papagiorgo 2015.03.01. 18:02:04

@Józsi a guminagykeres: na jó, de 2011-ben ,amikor új volt, biztos az is jobb volt :)
Amúgy teljesen egyetértek.

Thanathos 2015.03.01. 18:06:23

Vicces, hogy hányan fennakadtak a "csúcs" Audi és BMW lehagyásán. :)

Egyértelműen nem a csúcsváltozatokra gondolt, arról meg ne is beszéljünk, hogy gyakran milyen balfékek vezetik ezeket az autókat.
Az, hogy valaki ilyen autóban ül, még édeskevés. Egyébként nekem is sok derültséget szoktak okozni.
Ha ezt is figyelembe vesszük nem is "mondott" nagyot, ha ő valóban kiautózza azt, amit a Honda tud.

Geza Figlar 2015.03.01. 18:08:08

@Prérifarkasz:
Ha nem lett volna 3 Alfám, meg is enném hogy milyen hibátlan és hogy csak a Bosch romlik el benne.

nick papagiorgo 2015.03.01. 18:09:32

@jelentéktelen alak: ebben teljesen igazad van. Más tetszik egy férfinek, mint egy nőnek (pl utóbbiak nagyon szerették a peugeot 206-ost), egy szegénynek, mint egy gazdagnak, egy magyarnak, mint egy németnek stb. Voltam Japánban, pl. ott belpiacos járművek szörnyűek belülről (csupa kopogós műanyag, a kesztyűtartó nemhogy nem hűtött, hanem egy szimpla polc mint régen a Trabantokban/Wartburgokban, stb.), mást keresel ha sportokocsi kell, mintha családi kombit keresel stb. A cégek azért is gyártanak különféle piacokra különféle modelleket.
A lényeg az, hogy azért más ízlését nem kell lenézni, meg hülyének nézni az illetőt, mert neki épp más tetszik, mint nekünk :)

w a s d 2015.03.01. 18:10:14

@nick papagiorgo: Igen, jellemzően USA- beli modellek szerepelnek az oldalon. De azt azért mutatja, (meg a vvti- s eset is), hogy a Toyota is mellé tud nyúlni a tervezésnél. Akár pont úgy, hogy az olaj sárszerű szutyokká váljon (és hogy egy a nem az én kommentemre érkezett válaszról is véleményt mondjak rögtön, nem csak a "varrógépmotorok" esetében történhet ilyen ezek szerint). Persze az pozitív a gyártó oldaláról, hogyha tényleg kicserélték saját költségükön az érintett motorokat.

Bilok 2015.03.01. 18:10:22

@w a s d: a hangsúly csak a 2 kulcsszón (BMW, alázás) volt, mert a jelek szerint az nagyon meg tudja növelni egy ítélet válogatásba kerülési esélyeit. :) Ha még valami alapja is van, az már csak a hab a tortán, de nem feltétel. :)

@Körömcsiga: dehogynem, főleg, hogy
- egy egészen normális ítéletbe ír bele egy ilyet
- nem sokkal utána írja, hogy 90 fölött már nulla a biztonságérzet. :)

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2015.03.01. 18:38:49

@X0 Y0 ZQ3: azért a mai magyar valóságban a kétliterest fűnyírómotornak nevezni.. na.

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2015.03.01. 18:42:20

@Schütii: a Dacia most is szar, meg régen is az volt. Régen jobban, de ma se éri meg az új árát..

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.03.01. 18:45:09

@Nesebar: De 1. nem költik a gatyájukat autóra, 2. nem hagyja őket cserben a vas :D

Saratoga V6 2015.03.01. 18:47:01

@faterpolo: Engedd meg, hogy besegítsek kicsit mert így sosem leszel elismert "szakértő". 53 éve vezetsz baleset nélkül. Jelenlegi "sorban a 45." autód egy escort rs cosworth amit a minap kaptál vissza egy teljes restaurálásból a wokingi cosworth bázisról. Természetesen a '99-es wrc motorjával, hajtásával és elektronikájával. Természetesen Carlos Sainz szállított neked házhoz a vasat. F430-nál gyengébb autókkal csak tolatva vagy behúzott kézifékkel versenyzel mert sportszerűség is van a világon. Na valami ilyesmi hozzáállásra lesz szükséged az elismeréshez mert a végén még kiderülne, hogy egy 1.3-ast hajtasz. Amúgy volt pár évig mk6 1.6-osom szerettem is nagyon. Csak kinőttem és már Paganival, Veyronnal, FXX-el (szabadon választható) járok :)

Lökött kamionos 2015.03.01. 19:01:17

@Saratoga V6: Ez ütött, mint a 6.20-as gyors! Kérlek alásan, besírtam. :D

kapitális 2015.03.01. 19:29:34

Azért az akkori piac egyik legrondább kombiját szépnek nevezni...
A sedan igen, az tényleg egy nagyon szép autó, de ezzel a koporsószállításra méretezett puttonnyal, meg a baltával faragott ívekkel szerintem elrontották.
Amúgy lehet én vagyok a hülye, de egy 200e alatt futott maximum 10 éves autónál miért lenne nagy szám hogy nem kellett cserélni a kipuffrendszert?

Thomas Dantes 2015.03.01. 19:33:56

Jó ideje olvasom, ezeket a válogatott írásokat, és van egy dolog, amit rohadtul nehezen fogok fel. Mi ez a idióta japán-német háború? Csak a német csak a japán nekem van igazam, a másiké szar...nem tudom. Eleve, hát mindenkinek más az ízlése, mindenkinek más autó tetszik. Miért kell ennyire erőszakosan harcolni a japán és német márkákkal?

A saját tapasztalatom. Igen, Hondánk van. Még csak nem is Accod. De még csak nem is Civic, hanem egy Jazz. Ja. Se nem sportos. Se nem óriás. Se nem modern, mert 10 éves. Viszont 4 ember el tud menni vele bárhová nyaralni csomagokkal, kényelmesen. Megbízható. Tényleg rendkívül megbízható. Minden patent rajta 10 év után is. Nagyon keveset fogyaszt.
Ez elég jó dolog.

Haverom tizensok éves Civic-el jár. Annak se volt még szinte semmi baja. Olyan marhaságot nem állítok, egyik Hondát se kellet szervizelni, de gyakorlatilag csak olyasmi volt ami a korral együtt elkopik. Például 100. ezer km felett a fék, volt még akku csere, olajcsere, ilyesmik. Semmi komoly, semmi nagyösszegű.

Lehet egyik kocsi se túl izgalmas, se nem túl gyors, se nem túl érdekes, de megbízhatóan, elvisznek oda ahova kell, kényelmesek, légkodni, fűtés működik, egyszóval egy normális autó.

Autószerelő ismerős mesélte, hogy mennyi Audit visznek hozzá, rohadt komoly gondokkal, iszonyat drága a javítás. A lesajnált japánok meg minimális ráfordítással üzemelnek.

Igaz, egyikkel se lehet más autókat alázni. Lehet velem van a gond, én nem is akarok más autokat alázni. Semmilyet.
Azért is jutott ez eszembe, mert például na ott a BMW. Nem a márkával van bajom, az emberekkel, akik BMW-t vezetnek. Ez általánosítás, de ez a rossz tapasztatalom: nyomja neki mint az eszement, letúr az útról. Az hogy szar az út? Veszélyes, hegyi kanyargós, szúk? Akkor is letúr, mert ő BMW-s, és nehogymár az a kis hangyapöcs japán menjen előtte.
Sztrádán ugyanez. 130-as tempóval megyünk, úgy letúrnak mint a szar.
Ja, és meg is magyarázzák ,én vagyok a hülye, mert nyomni kell neki...az a valami nyomi...aha. Én meg erre azt felelem: Kressz. Be kell tartani a sebesség korlátozást, ad egy. Ad kettő: az útviszonyoknak megfelelően kell sebességet megválasztani, nem pedig úgy hogy sok LE van a kocsimban, és nyomhatom neki.

Na mindegy, tényleg nem a márkát szidom, hanem a bunkót, aki ilyet vesz.
És az is elismertem, egy BMW, egy Audi, egy Mercedes menőbb.
De a jó öreg kis Honda meg mindig elvisz oda ahová én akarom.

nick papagiorgo 2015.03.01. 19:40:07

@w a s d: persze, hogy mellé tud nyúlni, mindenki mellé tud nyúlni. Nyúlnak is rendesen, ezért van az a sok visszahívás.
A különbség az (mondjuk az én szubjektív szemszögemből nézve), hogy a japánok a visszahívást természetes tényként kezelik, egyfajta "elnézést, hogy rosszat csináltunk, de hozza vissza, és kijavítjuk", tehát náluk ez az élet része. Az európaiak/amerikaiak meg ezt egyfajta szégyenként élik meg, titkolják, amíg lehet, és a lehető legszűkebb körre szabják. Szép példa erre pl. a régi Suzukik bervás lengéscsillapítójának esete, amikor a suzuki egy már kifutott modell összes autóját visszahívta, a gátlókat kicserélte, és egy jó nagyott bukott, mert a Berva időközben megszűnt. Egy európai/amerikai meg simán maszatolt volna, megvárta volna a "független vizsgálatot", ésatöbbi.

nick papagiorgo 2015.03.01. 19:48:31

@Thomas Dantes: vanak olyan egyedek, akik ha X márkát vesznek, azt hiszik, hogy ezzel presztízst is vesznek (és nem arra gondolok, hogy a Daewoo Ticonak nincs presztízse, hanem arra, akik azt hiszik, hogy pl. egy húszéves leharcolt BMW-nek még mindig van presztízse, bár kb annyit ér, mint a Tico). Ezek azok, akikre Papp Tibi találóan mondta, hogy a forgalmiban benne van, hogy az autóval hetente legalább tíz közlekedési kihágást el kell követni.
Aki presztízst akar, járjon tankkal, én azt mondom. Legjobb lenne, ha külön utat építene magának, és akkor nem veszélyeztetné az egyszerű, normális autósokat, akik csak el akarnak jutni A-ból B-be. De sjanos nincs ennyi pénze, csak egy húszéves, X-edik tulajos levedlett izére van pénze, viszont bizonyítani azt kell, mert nem azért vette, hogy csak úgy szolidan járjon vele.... :)

kapitális 2015.03.01. 19:50:38

@Thomas Dantes: Óra szerinti 130 az kb. 122-123. Amúgy jóó hogy megy, a Jazz egy magas építésű valami, aminek(nem vezettem még soha, csak hasonlókat) valszeg nincs komoly futóműve, ellentétben mondjuk egy komolyabb bmw-vel, audival. Ami az egyiknek kanyar, a másiknak csak útgörbület, ráadásul ha te minden kanyarba extra biztonságosan mész bele, az még idegesítő is tud lenni, amikor persze hogy próbálnak minél hamarabb lelépni.
Nyilván én is rengeteg parasztot láttam már ilyen típusú autók volánja mögött.

Saratoga V6 2015.03.01. 20:03:03

@Lökött kamionos: Te leszel a bizonyítékom arra, hogy a sör javít a humoromon egs! :D

Saratoga V6 2015.03.01. 20:12:51

@Lökött kamionos: És akkor még nem is meséltem, hogy mennyire pofátlanul fékeztem ki belső íven Walter Röhrl-t asszony scenic-jével. Audi S1 "na haggyámá" ahogy Balog Tibi mondaná. :D

Csak Norris 2015.03.01. 20:14:40

@Aldo Moro: "A hondás gyerek érdekes állatfaj lehet. Mintha lenne egy kis komplexusa. A hullaszállitó Honda sportos, meg csúcs béjemvét aláz vele. Jajaj. Vannak bajok. "

Èn egy Scenicest (nem tudom jól írtam-e) ismertem, aki megelözött egy 944-es porschét, aki kb 50 nel ment és esze ágában sem volt versenyezni. A scenices persze mondta hogy milyen egy fostalicska a porsche, mert lenyomta.

Régebben corrados voltam, motorikusan jól karbantartottam a gépet. (nem volt semmi tuning)
Párszor volt hogy 50 nél látom a susukist (2. szériás swift), hogy vissza3 padlógáz üveghang azt elhúz. Na gondolom ott is mehetett hogy hogy nyomták le az öreg VW-t. Arra lennék kiváncsi, hogy viselkedik a széria swift 220-nál? Illetve hogy gyorsul 160-220ra?

Thomas Dantes 2015.03.01. 20:17:59

@kapitális: Abszolút mindegy, hogy 123 óra szerint, a 130. Nem 10 km/-h-val túrnak le, hanem jóval többel, az pedig nem az óra és valós sebesség közti eltérésből fakad, hanem mert nyomja neki, és szarik a szabályokra. Akár sztráda, akár város, akár hegyi út, tök mindegy.

A ,,nincs komoly futóműve" dolog se magyarázat.

Lökött kamionos 2015.03.01. 20:22:41

Sör, vagy anélkül mindegy. Ha nem éppen a kabinban hétvégéznék, kidőltem volna, mint a rohadt kerítés a röhögéstől! Viszont, kultúra is van a világon. :D
Meg a "hölgy az illatos úton" biztos furcsán nézett volna rám, (itt kóvájog a parkolóban, mint Jack London a hóviharban) ha kiesek a kabinból.... ;)

Thomas Dantes 2015.03.01. 20:23:33

@nick papagiorgo: Ez biztos, de nem csak autóban mindenben. Nagyon sok ember csak a presztízsért vesz egy terméket. Azért van ilyen telefonom, olyan cipőm amolyan autóm, és mindemellé bunkó is vagyok. Ez egy tipikus hozzáállás.

Nem egyszer tapasztaltam, hogy valami nagy autóban ami vagy valami mű-terepjáró, vagy valami sok LE-s német, egyszerűen lenézik a kis japánt. Én nem nézek le egy régi Swift-et se, pedig a Jazz sok fokkal jobb és újabb.

És amúgy tényleg: a autókra vissza térve
nem kell harcolni, hogy kinek melyik márka. Ízlés kérdése
Leszólni a másikat, bunkóság.
Az úton letúrni, ostoba módon e,veszélyesen előzni, és mindezt igazolni azzal ,hogy neki nagy autója van, és neki ez voltaképp jár, meg a bunkóság csúcsa.

UdjanMineck 2015.03.01. 20:24:27

@berlingo: baromságokat beszélsz, szinte minden sorodat lehetne cáfolni...

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2015.03.01. 20:24:48

@kapitális:
Na igen, az Izsáki úton amelyik kanyart a Fusionnel 70el veszem, az a saját autómmal kényelmesen megvan 90-el.

Thomas Dantes 2015.03.01. 20:26:04

Ja meg az alázásra, hogy mivel mit lehet leelőzni. Láttam már kispolskit, ,,száguldani" olyan úton, ami...pláne azzal a kocsival szerintem inkább már extrém sport. Vagy öngyilkossági kísérlet. Na csak azért, mert az se mindegy, ki vezet. Mondjuk én alapból nem szeretem ezt ,hogy jáááá leakarom nyomni a másikat az úton leelőzöm...kiakirály.

nyelv-ész 2015.03.01. 20:27:39

@Desmond77: Mint ex-suzukis, igenis meg kell védjem a márka becsületét :-) Én az 1.3-assal még parkoló Lambókat, Maseratikat is könnyedén aláztam, sőt egyszer egy mellékutcába bekanyarodó Ferrari olyan szinten le lett tolva az útról csupán a fényszóróm által kiváltott heves fényáramlással, hogy azt még a Nascar-ban is tanítják :-)

UdjanMineck 2015.03.01. 20:29:12

@Schütii: fasz vagy. A "régen minden jobb volt" szlogen alatt nem a KGST csodáit szokás autós berkekben érteni. Maradj a szvetterkötésnél.

UdjanMineck 2015.03.01. 20:30:32

@Józsi a guminagykeres: gratulálok Józsi, te már megérkezett ember vagy. Hajrá, előre a jó Hyundai-ért! Nincs is jobb egy i30-nál!

(Kispolgár.)

nick papagiorgo 2015.03.01. 20:35:12

@nyelv-ész: nekem volt egy 1.4-es Focusom (75 ló), és előfordult, hogy egyszerre KÉT 1.0-s régi swiftet is megelőztem :)
igaz, kellett hozzá ügyeskedni, de végül kiadta :)
(ja, a másik autónk egy 1.3-as régi swift, ráadásul az asszony vezeti annak már nem mertem a focussal nekimenni, tiszteltem az erősebbet :)

Saratoga V6 2015.03.01. 20:43:25

@Lökött kamionos: Ha gyorsabban telik az időd a kutyaólban (ha jól emlékszem ez a szakszerű megnevezése az objektumnak amiben éppen tartózkodsz) akkor már nem iszom hiába :D A hölgy meg valószínűleg értené a beszélgetésünket mert kb. az "Illatos úti 2 ezres kategória" szintje ami nagyon sokszor megy itt. Az én apukám erősebb mint a tied és a mi kocsink gyorsabb mint a tietek. Közben meg tudósok hada bizonyította már be, hogy senki nem üt nagyobbat ha egy Német uraságtól levedlett 15-20 éves jószágban ül, és a fizikát se lehet átb@szni azzal ha felcsavarozol egy kertipadot a hondádra. Na erre inni kell :D

Saratoga V6 2015.03.01. 20:50:38

@Lökött kamionos: Ha gyorsabban telik az időd a "kutyaólban" (ha jól emlékszem ez a hivatalos, sofőröktől hallott megnevezése az objektumnak amiben éppen tartózkodsz) akkor már nem iszom hiába :D Az "Illatos úti 2 ezres" pedig értené az eszmecserénket mert kb. az ő szintjük ami nagyon sokszor itt megy. Az én apukám erősebb mint a tied és a mi kocsink gyorsabb mint a tietek. Nagyon sokan még nem jutottak el arra az evolúciós szintre, hogy felfogják: a német uraságtól levedlett 15-20 éves autótól nem fogsz nagyobbat ütni és a bré hosszán sem változtat. A másik oldalon meg még mindig azt hiszik, hogy a tetőre csavarozott kertipaddal át lehet b@szni a fizikát. Részemről élni és élni hagyni UFF!

Saratoga V6 2015.03.01. 20:51:47

Lehet a komment motor is iszik, dubláztam elnézést.

nick papagiorgo 2015.03.01. 20:53:26

@Thomas Dantes: Teljesen igazad van. Csak egy példa. Fent írtam, hogy volt 1.4-es I-es focusom, 75 le, gyorsulás 15,7. Ebből az autóból van 2.0-s is, 130 le, gyorsulás 9,3. És a focusokon nincsen hátul kiírva, hogy mekkora motorja van.
Egy E46 318i 118 ló, gyorsulás 10,4 de mondjuk (hasonlítsunk kétezrest a kétezressel) a320i 150 ló, gyorsulása 9.9. Tehát a focus otthagyja. Ez egy példa, más autóval is ki lehet próbálni.
Ugyan mi a jóistenből képzelik a "vesebetegek", hogy az ő autójuk a király? Persze biztos vannak vérmes mopedautósok, Tico-s boyracerek, elvetemült Flybo Total electric használók, akik letúrják az embereket. De az autósok kb 90 %-a nem ezekkel találkozik, hanem a "szentháromság" (BMW/Audi/Mercedes) tulajaival, és a durva dolgokat ezek követik el, nem a fentiek.Vajon miért van ez? :)
(természetesen a normális tulajoktól előre is elnézést kérrek)

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2015.03.01. 20:59:25

@nick papagiorgo:
Mióta mindenhol olvasom hogy a "bunkóbéjemwémerciajudi" szoktam figyelni reggelente, hogy melyik autók rongyolnak majdnem belém a körforgalomba, ki kanyarodik ki elém országúton úgy hogy fékeznem kell, és ki nem indexel akkor általában a következő eredményre szoktam jutni: skoda fabia, suzuki swift (régi), opel astra minden változata. Csak ezek az autók nem vonzzák a szemet, ezért azt se jegyzi meg az ember, ha szabálytalankodnak ellenben egy drága autóval, ami akarva akaratlanul vonzza az ember szemét.

UdjanMineck 2015.03.01. 20:59:43

@nick papagiorgo: "Ugyan mi a jóistenből képzelik a "vesebetegek", hogy az ő autójuk a király?"

"a "szentháromság" (BMW/Audi/Mercedes) tulajaival, és a durva dolgokat ezek követik el, nem a fentiek.Vajon miért van ez? :)"

Azért, mert a Magyarországon élők jelentős része szellemi, technikai és kulturális frusztrációit kompenzálandó nyalja Németország seggét, különös tekintettel a német termékekre, amiket az egekig magasztal. Ami német, az csak jó lehet, a többi szar. Van ebben persze igazság, mint minden vérmes általánosításban, de a német autókat övező ajnározás már tényleg tragikomikus. Ez történelmi hagyomány is. Éljen hát a megrendíthetetlen német-magyar barátság!

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 21:03:27

@Könnyen elkaptuk, uram!:
Rosszak a BMW motorok ?
Jó hogy modod , most már oda fogok rá figyelni 25 év BMW használat és 4 db családban használatos gép után...
Vagy csak a szolo savanyúúúúúúú ?

UdjanMineck 2015.03.01. 21:04:56

@Don Tejbegríz a féllábú matrac: ebben is van igazság... rengeteg bunkó van az utakon, nemcsak a nevezett 3 márka képviselői viselkednek paraszt módon. Engem a legjobban a járvány sebességével terjedő index nélkül sávváltás és bevágás irritál. Komolyan, azt fogom csinálni, hogy aki bevág elém index nélkül, arra rábaszom a reflektort, amíg elnézést nem kér... /A sztrádán 160-nal, 180-nal tépők soha nem zavartak, mert 1) az ő dolguk, ő felelősségük, 2) volt, hogy néha én is siettem, és közel ennyivel mentem, amire nem vagyok büszke, de a kockázatot vállaltam (volna), 3) a gyorsan haladók (persze nem sokszor tényleg jobb képességű vezetők, mint a vasárnapi vezetők, 45-nél izzadó tenyerrel../

Lökött kamionos 2015.03.01. 21:08:40

@Saratoga V6: Az objektumot, mint olyat, megkell védenem. A 3.5 tonnások tetejére szereltet nevezik úgy. Hálistennek, én pöttyet nagyobbal gurulok. A hölgy jellemzését kiegészíteném az " olyan sötét, hogy a negró is világít a szájában". Valamint a "nappal egy jóizlésű oroszlán is sírva piszkálná a tányérja szélére" jelzőkkel! ;)
A Hondára csavarozott hintaszék viszont érdekes felvetés. Aerodinamikailag kifogásolható, de a cél szentesíti az eszközt. Én megmaradok az apró kormánymozdulat elöl, másfél-2 méteres "pofon" hátul a pótkocsitól alázással. És most jöhetnek a "mocskos, beképzelt, gyilkos kamiomos" jelzők részemre. Nem gond. "Poros" parkolóban állok, kiszállok, megtépem a ruhám, meghintem a fejem és leborulok kelet felé....

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 21:10:47

@UdjanMineck:
"Azért, mert a Magyarországon élők jelentős része szellemi, technikai és kulturális frusztrációit kompenzálandó nyalja Németország seggét, különös tekintettel a német termékekre, amiket az egekig magasztal. Ami német, az csak jó lehet, a többi szar. Van ebben persze igazság, mint minden vérmes általánosításban, de a német autókat övező ajnározás már tényleg tragikomikus. Ez történelmi hagyomány is. "

Biztosan igazad van,...de a láncfurészem STiHL , a flexem BOSCH , a fúróm MAKITA,...a család OSSZES autója BMW....
Tudod mi ilyen mazochisták vagyunk ..., ahelyett , hogy McCulloch furészt ,Hyundai flexet , B&D fúrót , és Mazdákat hasznalnánk ( volt az is , és jó is volt, csak nem gyártják hátsó hajtással , mint a valódi autókat...)

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 21:13:43

@UdjanMineck:
BMW - s vagyok...
Nem hajtom , nem feltunoskodok,...csak autózok...
Engem Suzukisok szoktak "lealázni ",...és fustbomba-gyáros nagy dieselek Fordok - Opelek , Renaultok...

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2015.03.01. 21:14:47

@dr kíváncsivagyok:
A régi szép idők, amikor még az ezerötös kockával jártam télen "négyévszakos" gumival.

UdjanMineck 2015.03.01. 21:15:07

@dr kíváncsivagyok: aha, értem. Nem tudom, ki az a "ti", de én most veled beszélgetve neked azt mondanám, hogy nem mazochista vagy, csak ostoba, szűklátókörű. Kiváló termékek vannak az USA-ban, Svájcban, Japánban, Svédországban, Hollandiában, a finneknél, angoloknál, ausztráloknál is. Olyan jók, mint a német termékek. Csak ehhez nyitni kéne a szemlélet bilincsein, ami - elismerem - sokaknak nehéz. Szemlátomást neked is.

Thomas Dantes 2015.03.01. 21:16:25

@Don Tejbegríz a féllábú matrac: Márpedig ha magam mögött BMW-t látok, tök mindegy mennyivel megyek, tök mindegy milyen úton, városban vagy azon kívül, tízből kilenc megelőz, pedig mi is megyünk annyival amennyi a megengedett.

UdjanMineck 2015.03.01. 21:16:38

@dr kíváncsivagyok: ezt nem vitatom, de azért azt egy percig ne gondolja senki, hogy vannak a BMW-k, Audik, Mercedesek, és a többi resztli. Ezek nagyon innovatív márkák, senki nem vitatja, de más szempontokból meg a franciák, az olaszok, a svédek, angolok a jobbak (vagy legalábbis voltak jobbak sokáig). A világ színesen szép!

nick papagiorgo 2015.03.01. 21:17:21

@Don Tejbegríz a féllábú matrac: ebben lehet valami.
Másik megoldás, hogy a fenti autókban egész egyszerűen nem működik az index, tehát indexelne ő, csak nem tud :)
Viszont én a letúrásról beszélek, nem az indexelésről. Az indexelés egy dolog (erre szoktam én mondani, hogy hagyd csak, majd én indexelek helyetted is - z mindenkinál előfordul, nem típusfüggő), viszont engem kifejezetten idegesít, amikor valaki, aki a "prémium" autókban ül, szinte kényszeresen akar megelőzni, látom rajta, hogy a szeme guvad, hogy azt a plusz két lóerőt kipréselje a kehedt motorjából, kikapcsolja a légkondit, de még a ventillátort is, csak hogy sikerüljön, a végén megoldja (mert beengedem), aztán minden nehézség nélkül viszaelőzöm, és olyankor bosszankodik, megint elkezdi kipárolni a maradék lóerőket a gépből, merthát neki kell a gyorsabbnak lenni, nem azért vette, hogy leelőzzék :)

UdjanMineck 2015.03.01. 21:17:48

@dr kíváncsivagyok: "csak nem gyártják hátsó hajtással , mint a valódi autókat..."

Ez egy akkora bődületes (hogy mást ne mondjak: primitív) ostobaság, hogy arra szavak nincsenek... Milliószor meg lett már cáfolva.

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 21:22:30

Nagyon buta ember , aki osszefuggest keres vezetési stílus és autómárkák kozott !
Az "átkos" Kádár rendszerben nem volt csak Skoda, Wartburg, Lada,...ákkor kik voltak a renitensek ??? Azok , akik még talicskával is szarjankók...

Thomas Dantes 2015.03.01. 21:22:40

@dr kíváncsivagyok: Király. Tehát ami nem hátsó hajtású, az nem valódi autó. Aha...ezzel a mondattal sikerült igazlni amit eddig mondtam, hogy a németfanok hülyék :)
És erről nem a BMW tehet, az attól még nem rossz, hogy ilyenek veszik.

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 21:24:12

@UdjanMineck:
Miért ? Gyártják ?
Te kis Einstein...

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 21:25:38

Engedtessék már meg nekem , hogy a saját autómnál eldontsem , hogy mely hajtásmódot tartom MAGAM SZÁMÁRA jónak...
Hogy neked melyik tetszik,...az meg a Te dolgod...

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2015.03.01. 21:25:40

@nick papagiorgo:
Ugyan nem ülök prémium autóban, de két ok van ami miatt akkor is előzök ha csak 3-4km/h-t nyerek vele sebességben:
- az egyik ha az illető előttem konstans 86-al megy, attól idegbajt tudok kapni, méghozzá azért, mert hatodikba 90-nél szoktam felváltani, a 86 és környéke az ötödikben nekem már sok hatodikban még pont kevés
- a másik, amikor az állampolgár hol gyorsító hol lassít gyorsít lassít nem képes állandó sebességgel menni, ez a másik amitől agyf@aszt kapok. Ilyenkor inkább előzök és megyek én előtte, ő meg úgy kóvályog ahogy neki jól esik.

UdjanMineck 2015.03.01. 21:26:05

@dr kíváncsivagyok: igen, képzeld, gyárTYák. Van FWD és AWD autó, nem is egy, ami Autó is, és még sportkocsi is. Puff neki.

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 21:27:12

@Thomas Dantes:
most Te meg akarod mondani , hogy melyik jobb NEKEM ???

Thomas Dantes 2015.03.01. 21:27:19

@nick papagiorgo: Két vagy három hete, hegyi utakon, előttünk egy Chervrolet Spark erőlködött, egy szerencsétlen öreg Lada Samara mögött. Az miatt , valahogy nem bírta megelőzni, háromszor kivágott és mindig vissza kellet mennie. Nem sikerült. Nagyon drukkoltam neki, és negyedszerre, végre...végre sikerült szerencsétlen elaggott régi szocialista kocsit megelőznie. Taps-taps-taps.

(ja, és ez se német volt ,tehát a hülyeség nem márka függő, csak bizonyos márkáknál gyakoribb)

Thomas Dantes 2015.03.01. 21:28:35

@dr kíváncsivagyok: Én semmire se mondtam, hogy rossz, se azt hogy jó, csak hülyeségeket beszélsz, hogy ez meg az, nem igazi autó. Ennyi.

Lökött kamionos 2015.03.01. 21:28:58

Mivel a hsz-ek megint elmentek a Magyar közlekedési morál és a ki-kit nyom le irányába, csak egy megjegyzés.
Állandó Olasz-Magyar kanyarokat járok. Számtalanul tapasztalom, hogy Milánótól, Pármától vagy akárhonnan Tornyiszentmiklósig megöl az unalom vezetés közben. De a határtól Pestig vagy bármeddig többszörösen is lever a hideg veríték a "közlekedő társaktól". Ez független a jármüvek nemzeti hovatartozásától. Nekem már megköszönte WV Lupo-tól Ferrari-ig sokmindenki ha segítettem előzni szűk-hegyi utakon. Egy biztos, itthon van baj, nem is kicsi.

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 21:29:16

@UdjanMineck:
Nekem Mazda 2.2 i Sport Coupe - m volt.
Jó volt...
De nem gyártották hátsó hajtással sajnos...
Az meg az magánugyem , hogy NEKEM mely hajtásmód tetszik..
Ugye ????

UdjanMineck 2015.03.01. 21:29:46

@Thomas Dantes: "Az miatt" helyesen: amiatt. (Elnézést, de ez nyelvi kórság, amit irtani kell.)

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 21:32:04

@Thomas Dantes:
Aki a BMW re azt mondja , hogy "csak nagyarcú barmok veszik "...meg hogy "szar autó , szar motorja van "...
Az vagy semmit sem ért az autókhoz , vagy nem ult még BMW - ben , vagy egyszeruen kurvára irígy...
34 autóm volt 23 fajta....

nick papagiorgo 2015.03.01. 21:34:11

@Don Tejbegríz a féllábú matrac: félreérted. Én nem vagyok egy agresszív vezető, de a "mindighatvannalmegyek, tökmindegy hogy város vagy országút" típusú vezetőket én is megelőzöm.
Én azokról beszélek (persze, hogy nem érted, mert nem prémium autóban ülsz), akik kényszeresen előznek, mert az ő autójuk X márka, tehát te takaroggyá' lefelé, a szar kis járgányoddal.Nekik gyorsan KELL menni, mert nem azért ötszáz lóerős kocsijuk (a te százvalahányoddal szemben), hogy ne hasznáják ki. Hát ezért fizettek ennyit? hogy bármelyik jöttment, a kötelező sebességet betartva hogy csak úgy menjen előttük? Ezeknek szart se ér a kocsijuk, miért nem mennek a leállósávban, és adnak utat a királynak? Stb.

w a s d 2015.03.01. 21:35:39

@Thomas Dantes: Az után, hogy "Mi ez a idióta japán-német háború? Csak a német csak a japán nekem van igazam, a másiké szar..." elég érdekes olyan megjegyzéseket tenni, hogy "nem a márkát szidom, hanem a bunkót, aki ilyet vesz." Meg leírni, hogy milyen már azon vitatkozni, a német vagy a japán a jobb. Aztán úgy folytatni, hogy mert a japán egy sem romlik el, a németekkel meg tele a szerelő.

Pedig szerintem pont az ilyesmi miatt van ez az ellenségeskedés.

nick papagiorgo 2015.03.01. 21:35:56

@Thomas Dantes: van ilyen, az ész győzelme az anyag fölött :)

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 21:38:14

@Don Tejbegríz a féllábú matrac:
én csak a lassabb autókat elozom meg...,amiket utolérek...
(Már ami a tempómnál lassabb...és ez nem sebességfuggo... elofordul 57 - nél és 86 - nál is...)
Gyulolom , ha be kell állnom egy olyan autó mogé , ami a megengedettnél - az óra szerint ! - 3 - 4 km - rel lassabban megy , mivel MINDEN KM - ÓRA CSAL 3 - 4 KM -T vissza ...

nick papagiorgo 2015.03.01. 21:40:57

@w a s d: szerintem nincs itt komoly ellenségeskedés.
Márminthogy minden ember szerint a legjobb autó az, amit épp ő most vezet (és tökmindegy, hogy német vagy japán, és tökmindegy, milye volt előttte). Max van némi villongás, de ez érdektelen, mert a németautó-fanok sose vesznek japánt, a japánautó-fanok meg németet, tehát ez a vita sose lesz eldöntve :)

Pepejoe 2015.03.01. 21:41:37

@Thomas Dantes:

Neked tökigazad van, engem is letúrnak. De miért nem mész a külsőben? Akkor nem túrnak le. Ennyi, ő meg siethet, nem az én jogsim, hanem az övé. Nincs jogunk meggátolni abban a szándékában, hogy elvegyék neki.

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 21:42:01

@Lökött kamionos:
Igaz amit irsz.
Azt is megfigyeltem , ha valakit szopat egy kisautós , akkot a vezetot szídják , ha ugyanezt BMW - vel teszik , AKKOR GECI bmw -S a tettes...

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2015.03.01. 21:43:34

@dr kíváncsivagyok:
Na igen, amikor kizökkentik az embert a saját ritmusából.
Van egy gagyituningolt Passat, már rendszámról felismerem hetente kb kétszer összefutok vele. Város tábla előtt 10 méterrel elkezd előzni, majd beáll elém 80-85-el. Én meg a kanyarok és a forgalom miatt szívok mögötte. Ezt eljátszotta pár héten keresztül, azóta ha látom, hogy készül előzni, akkor szabálytalanság ide, vagy oda lepadlózom a kocsit negyedikben és ott hagyom a fenébe. Persze ilyenkor én vagyok a hibás gondolom.

jelentéktelen alak 2015.03.01. 21:43:37

@Thomas Dantes:
Majdnem teljesen egyetértek Veled és nem csak ezzel a hozzászólásoddal.
Egyetlen apró bökkenő van. Nem csak a BMW-sek nézik a másik autó milyenségét, hanem az emberek legalább fele így tesz.

Sokáig jártunk egy '96-os Nissan Micra-val. Arra a célra, amire nekünk autó kellett, tökéletes volt. Ha nagyon felhergeltük, autópályán a dombon se lassult nagyon 100alá, de sehol nem volt nagyon fickós a teljesítménye. El sem vártam volna tőle, ha mások nem kényszerítenek erre. Gyakran értem utol hasonló, vagy kicsit nagyobb autókat, de akár Audi-t, Mercedes-Benz-t is sokkal lassabb tempóval haladva, mint amit ott lehetséges és szabályos lett volna futni. Mivel nem egy F-1-es versenyautó a Micra, csak ritkán volt módom előzni, de akkor is szinte mindig gyorsított a másik. Másra nem tudok gondolni, csak arra, hogy egy öreg Micra ugyan ne előzze már őt meg...

Mikor lecseréltük az autót (más okokból) egy 5éves Volvo-ra, szinte megszűnt ez a jelenség. Úgy tűnik, sok együgyűnek az már nem sértő, ha egy Volvo hagyja le.

Ha engem ér utol valaki és előzni kezd, nem gyorsítok rá. Akkor sem, ha egy Verolex a másik és akkor sem, ha Super Sportkocsi. Ha gyorsabb nálam, menjen. Igaz, ha gyorsabb nálam, akkor vélhetően szabálytalan is. Így eltűnni nem fogok az útjából, de pont úgy viselkedek mindegyikkel, akár milyen autó is. Pont úgy, mint mikor én érek utol valakit. Tök mindegy, hogy milyen a másik autó, ha lassabb. Ha tudom megelőzöm a lassabbat, ha nem, akkor várok.

Nem jó, hogy mások aszerint viselkednek, hogy másik autója egy Micra, Jazz, stb. vagy BMW-e. De így tesznek sajnos. Tudomásul kell venni és alkalmazkodni kell hozzá, mert egyikünk kedvéért sem fognak megváltozni. Ez a tény pedig sokakat terel abba az irányba, hogy ne egy Micra-t vegyenek. Ha meg már vettek egy drágább erősebb autót, akkor sokan hajlamosak lenézni egy Micra-t és bosszantani fogja őket, ha annak van bőr a pofáján előzni.

Szerencsére engem továbbra sem érdekel a másik autó. De több ismerősöm is szóvá teszi, ha egy övénél gyengébb autó utoléri és előzni szeretné, hogy "mit akar ezzel a kis...?" Ők is korábban olyan kis... valamivel próbáltak közlekedni és ha úgy adódott, szerettek is volna előzni. Mára a nagyobb/erősebb autóból ezt már elfelejtik. Ha meg szóvá teszem, vállrántással reagálnak.

Személy szerint úgy vélem, hogy ezen jelenség erősítésében az autós újságírók zöme is kiveszi a részét (tisztelet a kivételnek és nem csak a magyarok) mikor az autók felesleges Plusz ereje előtt hasra esve zengenek ódákat.
Én ugyanis nem értem, mi szükség van egy személyautónak 200+lóerőre a közutakon... Arra, amit közutakon megtehetünk, 70-80LE is elég. 100-150, már elegendő tartalékot is jelent. Szerintem 200LE sok, a többi felesleges. Tudom, hogy ezzel sokan nem értenek egyet. De most őszintén! Hány LE kell, hogy valami az M7-esen 5személlyel 130km/h sebességet tartva felmenjen az Érdi emelkedőn? Mert ami e-felett van, az túl sok/tartalék. Ha sokkal több, akkor felesleges.

Saratoga V6 2015.03.01. 21:43:53

@Lökött kamionos: Időben reagálnék mielőtt bárki megelőzne: Mert amikor a kamionos a pályán előz és nekem 12 másodpercet várnom kell, a nagyinál meg kihül a húsleves...... Amíg a honi átlag nem fogja fel, hogy te nem azért mész 89Km/h-val mert idegesíteni akarod hanem mert van egy limitered. És nem megy bele a fejébe, hogy azért kamionozol mert abból kerül kenyér az asztalra és nem azért, hogy bosszantsd a sok türelmetlen balfaszt addig ez a dolog nem fog változni. Sőt addig nem a balesetmentesen levezetett millió kilóméternek lesz sportértéke hanem annak, hogy melyik agyhalott ér előbb a következő piros lámpához. Széles utat én lerakom magam!

nememlekszemanevemre 2015.03.01. 21:48:47

@nick papagiorgo: Unokatestvéremnek volt E46 318i gyárilag 105kW = 143 LE és 2000 cm3. Első tulajdonos volt, vigyázott is rá nagyon. Nem úgy mint a sokadik gazdája a németországi autóknak.

A Mazda 323 nagyon jó autó, azt kell külföldről hozni, nem a Béemvét.

A Honda se rossz de ettől a gazdától ezt az autót nem venném meg, mert biztos hogy széthajtja a halottaskocsiját.

A Subaru és a Dacia meglepően egyben vannak, dicséret a gazdáiknak.

UdjanMineck 2015.03.01. 21:50:10

Nem baj gyerekek. Majd a temetőben honoló síri csend szépen kiegyenlít minden anyagi és autóbeli egyenlőtlenséget, és elkárhozott, szerencsétlen, bolyongó lelkekként nézhetitek majd, ahogy a többi, vesztébe rohanó idióta ugyanazt csinálja, mint korábban ti is, puhatestűkként tonnányi acélban.

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 21:51:12

@nick papagiorgo:

Japán volt autóim :

Toyota corolla 1.3 i
Mazda 2.2 i Sport Coupe
Daihatsu Applause 1.6 i

Mindegyikkel maximalisan !!! meg voltam elégedve !!!

Németek:
Opel Corsa 1.2 i
Opel Astra 1.6 i ( 3 db )
WV Jetta 1.8 i
BMW 1.6 i ( E30 - 2 db E36 1 db )
BMW 1.8 i E36- 2 db )

Minegyikkel maximálisan !! meg voltam és vagyok elégedve !!
Ezen ne csodálkozz , az elvárások voltak mások,...ÉS A BMW - K NÉL MAGASABBAK AZ ELVÁRÁSOK ...

Ezeken felul sok más márka, és rendszeresen vezetem a fiam 2.2 -es Clubcport BMW - jét és egy e30 - as touning 2.5 -ost is...
Szerined van némi rálátásom ?

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 21:53:59

@nememlekszemanevemre:
Az E46 318 i 116 LE,..amirol Te beszélsz az 318 iS

"A Mazda 323 nagyon jó autó, azt kell külföldről hozni, nem a Béemvét."

Remélem nem zavar , ha azt mondom :
komplett hulye vagy...

w a s d 2015.03.01. 21:57:47

@dr kíváncsivagyok: Jó, de pl. tv- t, számítógépet, rendesebb fényképezőt, stopperes- ébresztős kvarcórát, mobilt, nem a luxuscikk kategóriából elég nehéz lenne németet találni...

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 21:58:53

@jelentéktelen alak:
"Ha engem ér utol valaki és előzni kezd, nem gyorsítok rá."

Minél kisebb a cm3,..annál valószíónubb , hogy rád gyorsít elozés kozben...
Mert majd O megmutatja !
Ez napi tapasztalatom...

daneel1976 2015.03.01. 21:59:43

Hahh,BMW,Audi,az semmi..

Én lenyomtam Baumgartner Zsótit,vagy 10 éve,aki egy clio rs-ben ült....
én meg 1.8 tádéban......

Na jó álltunk a Szabadság-híd felhajtóján a dugóban,amikor felújították, az ő átlagsebessége 1,5 km/h,az enyém 1,6 km/h volt,mert a balra kanyarodó sáv jobban haladt.....

de meg volt : DDDDDDDDDD

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 22:00:22

@w a s d:
"ó, de pl. tv- t, számítógépet, rendesebb fényképezőt, stopperes- ébresztős kvarcórát, mobilt, nem a luxuscikk kategóriából elég nehéz lenne németet találni... "

Ebben tok igazad van, A TV - m , a telóm Samsung...
nem vagyok elvakult , hogy minden jó ami német...ez hulyeség. de az autóik....

UdjanMineck 2015.03.01. 22:02:42

@w a s d: a japánokra célzol gondolom, de ne felejtsük el az USA-t sem...

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 22:03:12

Még az tetszik nagyon , ahogy az amcsik leszólják a német kocsikat...
Nézzuk már meg , hogy mennyi német gép van az usában,...
és mennyi amcsi gép van európában...
kb 1000 szeres az arány ....nem oda....

nick papagiorgo 2015.03.01. 22:03:26

@dr kíváncsivagyok: persze, van rálátásod. Nincs ezzel gond. Most nem kívánom, hogy végigolvass mindent, amit ma írtam, csak a lényeget összegezném
1. mindenki szubjektíven ítéli meg, hogy neki mi a jó, és mi nem
2. almát ne hasnolítsunk körtével, tehát 20 milliós prémiumot 5-7 milliós átlagautóval
3. bizonyos életkorban vagy élethelyzetben más a döntő. Egy egyedülállónak fontos a sportos kinézet meg a gyorsulás, egy családapának meg a biztonság, meg hogy Ödönke el tudja rakni a plüssbábot a hátsó zsebbe
4 (legfontosabb, úgy is mint a fentiek összegzése) azért mert nekünk X tetszik, és másnak Y, azért automatikusan ne tartsuk hülyének.

UdjanMineck 2015.03.01. 22:10:55

Soha nem kéne semmi, amire SAMSUNG van ráírva.

nememlekszemanevemre 2015.03.01. 22:11:30

@dr kíváncsivagyok: Remélem téged sem zavar az, ha viszont lehülyézlek és mellé megkérlek, hogy a nevemben töröld képen magad.

Nekem volt ilyen Mazdám és jó autó volt. Utána lett egy Mazda 6, ugyancsak jó autó. Nem abból kellene kiindulni, hogy magyar nemes urak csak Béemvébe hajlandóak beleülni. Nekem fel volt ajánlva az unokatestvérem E46-ja és jó is volt, de a Mazda 6 lett, mert nekem jobban megfelelt. Tessék szíves lenni elfogadni, hogy más embernek mások az igényei és ettől ő nem igénytelen, vagy hülye.

Annak az E46-nak a hátulján az állt, hogy 318i és most direkt megnéztem a wikipedián is. Semmilyen IS nincs, csak I/CI/TI. Ebből is látszik hogy az észt tetszik osztani, de a hozzáértés csak felületes.

Nyugodtan lehet folytatni tovább a vitatkozást egyoldalúan.

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 22:14:53

@UdjanMineck:
7 éve van meg egy Samsung (óccsó) telóm...esett már vízbe , lesett asztalról ,ráléptem...
gyári aksival mai napig 4 - 5 napig bírja és minden funkciója hibatlan...
Tippelsz , hogy milyet vettem most másodiknak ???

Saratoga V6 2015.03.01. 22:17:13

@dr kíváncsivagyok: Bocs de kiköptem miattad a sörömet. Te tényleg a telefonodhoz hasonlítod a mindenkori autódat? iPhone-om van 5 hengeres kombi volvóval akkor én most evolúciós zsákutca lennék?

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 22:19:15

@nememlekszemanevemre:
"Annak az E46-nak a hátulján az állt, hogy 318i és most direkt megnéztem a wikipedián is. Semmilyen IS nincs, csak I/CI/TI. Ebből is látszik hogy az észt tetszik osztani, de a hozzáértés csak felületes."
Haver,...lekopott az "S" betu...

Ezt írtad nagy bátran :
""A Mazda 323 nagyon jó autó, azt kell külföldről hozni, nem a Béemvét."
Nos....nem te vagy hulye , hanem az , aki ezt elhiszi egy muszaki analfabétának...

UdjanMineck 2015.03.01. 22:19:31

@dr kíváncsivagyok: igen, sejtem. És tudom, a Samsungok mind jó termékek. Ez tagadhatatlan. De én vállaltan sznob vagyok, és soha nem lesz dél-koreai termékem. (A designról nem beszélve, de ez persze szubjektív.) A Samsung (és az LG) legnagyobb bűne, hogy tönkretette a prosperáló japán és nyugat-európai szórakoztató elektronikai világot, amivel akkor, az akkori műszaki cikkek világa sokkal színesebb, változatosabb volt. Most meg kvázi egyeduralom van, egyfajta fasiszta terror. Kösz, nem.

UdjanMineck 2015.03.01. 22:20:52

@Saratoga V6: hadd védjem meg a kollégát. Ő az én hozzászólásomra reagált:

UdjanMineck 2015.03.01. 22:10:55
Soha nem kéne semmi, amire SAMSUNG van ráírva.

Én itt nem elsősorban a Samsung autókra céloztam, hanem általában a Samsung termékekre.

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 22:21:02

@Saratoga V6:
Ha nem tudod , hogy mire írtam válaszként a Samsungos dolgot , akkor ne igyál tobbet...vagy olvass...olvass...

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 22:25:40

@UdjanMineck:
Én meg leszarom a markaneveket , amíg ki nem próbálom, vagy nem használom évekig , addíg véleményt nem mondok.
Itt osztják az észt olyanok a BMW - k és BMw - sek ellen ,AKIK MÉG CSAK távolról láttak olyat...
Van Lehel hutom 35 ev mukodik - na,... milyet fogok venni ?
Van Al-Ko funyíróm 25 éves , jól mukodik ma is , na...milyet fogok venni ?
van Moulinex húsdaralóm 35 !!!! éves , tokeletesen mukodik ,...na milyet fogok venni ?
Vannak BMW - ink 25 éve ...
Na,... milyet fgogok venni ????

Saratoga V6 2015.03.01. 22:28:05

@dr kíváncsivagyok: Végig olvastam amit írtál és pont arra reflektáltam. Abban igazad van, hogy a high tech kütyük zöme ázsiából jön. Nyilván a jó telefon/rossz telefon vonulaton tovább léphetünk de azon nem, hogy azért ha azt mondom neked Bang and Olufsen vagy Harman Kardon azért ezek szerintem minőségjelzők a ketegóriájukban. Nem a "belédállás" volt a cél.

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 22:28:05

@UdjanMineck:
" Most meg kvázi egyeduralom van, egyfajta fasiszta terror. Kösz, nem. "

Tán csak nincs megtiltva az európaiaknak , hogy jobbat és (vagy) olcsóbbakat csináljanak ???

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 22:33:18

@Saratoga V6:
Elég oreg vagyok már ahhoz , hogy gépet , muszaki dolgot KIZÁRÓLAG funkcionalis elvárások miatt és okán vegyek...
Én a telefonnal nem fotózok , ...arra ott van a Nikonom... , nem netezek , arra ott a laptop...
A kocsimat is utálom, amíg bele nem ulok,...mert olyan ronda...
Sajnos arról nem tehetek , hogy pont ebben a fos színben volt egy gyári allapotú rozsdátlan gép, valós 140 ezer km - rel 16 évesen...kis pénzért...

Lökött kamionos 2015.03.01. 22:40:41

@Saratoga V6: Így ismeretlenül is megemelem a kalapom és megköszönöm a normálisabb kollégák nevében is. Kevesen tudják (akarják) tudni azt, hogy a mi szakmánk mivel jár, mik a korlátaink. Mondom mind ezt úgy, pontosan tudom, köztünk is vannak úgymond degenerált alakok. S lehet, most finoman fogalmaztam....
A sört meg nem kiköpni! Nem arra való! Olvastam egyszer egy falusi kocsmában, "Félig berúgni ablakon kidobott pénz..." ;)

Saratoga V6 2015.03.01. 22:41:12

@dr kíváncsivagyok: És akkor itt jön ki az, hogy mennyire nem vagyunk egyformák. Nekem nincs fényképezőgépem mert sose használnám. Van egy telefonom amit szeretek mert megfelel az igényeimnek és idézek szó szerint "designed apple california assembled in china". Az autóm még megközelítőleg Svéd és ragaszkodom is hozzá mert nekem kisgyerek koromtól az égett a tudatomba, hogy az a jó. Utána se akarok számolni, hogy hány százalékban Svéd a v70-esem. Más beidegződések és más elvárások. szerintem ennyi az egész.

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 22:44:43

@Lökött kamionos:
40 éves jogsival mondom : semmi kulonbség autós és autós kozott..
Arányaiban pont annyi kretén van a kamionosok kozott ,...mint bármi mást vezetok kozott...

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 22:46:11

@Saratoga V6:
Az a "Svéd" , ha jol tudom Francia motorral megyen...
A globalizáció okán már nincsenek 100 % -os nemzeti termékek...

Saratoga V6 2015.03.01. 22:46:42

@Lökött kamionos: Lehet de nem biztos, hogy ismertem valakit, aki látott valakit, aki hallott valakiről aki lehúzott pár évet a S.E.T.A.-nál (Scania European Truck Assistance). Kicsi rálátásom van az életedre és a véleményemet bármikor vállalom -3 sör különbséggel is.

Saratoga V6 2015.03.01. 22:48:42

@dr kíváncsivagyok: Rosszul tudod. 5 hengeres audi motorral megyen. De tudod mit? Amíg ennyire megbízható felőlem akár piréziából is jöhet.

Pepejoe 2015.03.01. 22:49:00

@dr kíváncsivagyok:

A gond ott van, hogy a saját vezetőink (EU szinten) tették lehetővé azt, hogy az európai cégek teret veszítsenek.
Tudom, mert elektronikai cégnél dolgoztam és végignéztem a saját és régióbeli cégek pusztulását.
Európában egy ilyen cég nem engedheti meg a nem bejelentést, a hulladékok kidobását a kerítés tövébe, az áldatlan munkahelyi állapotokat. Ezeknek a dolgoknak a rendben tartása elbaxott összegekbe kerül, ha nem lenne különösebben off, mondhatnék pár számot, hogy mennyibe kerül 1 kg. galvániszap elszállítása M.o.-n és úgy egyáltalán az EU.-ban. Nem vagyok különösebben rasszista de ebben biza' különbözik Európa a P.R.C és hasonló helyektől és általában véve előrébb tartunk. Persze ezt iróniaként is felfoghatnánk.
Az én cégem olcsóbban állított elő 1 dm2 (nettó) PCB-t mint a kínaiak, tehát versenyképes volt a minőségről nem is beszélve. A végére, amikor ki kellett fizetni az egységre eső környezetvédelmi meg rengeteg adót, már nem volt az. Itt a bibi. Meg az, hogy ugye elméletileg ők a saját országukat szennyezik és magánügynek is mondhatnánk de az az ország a mi szottyadt bolygónkon található, az iszap az óceánba kerül a végén, a füst meg szintén bárhova a világon.
És akkor még nem beszéltünk arról, hogy a 2 tál rizsnek megfelelő összegű napi fizuból még itt is éhenhalnál de ha majd ott is európai de minimum magyar fizut kell adni bejelentve és kicsit jobban megnyomják a büntetővámot, nem fognak annyit vigyorogni. (ezt is tök jól ki lehet monnyuk' játszani) Csak addigra itt már nem lesz semmi mert kivérzik.
A világ nem egy igazságos hely és nem az marad életben (főleg cégszinten) aki olcsón minőséget gyárt.
Szerintem.
Térjünk vissza az autókhoz. :)

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 22:51:14

@Saratoga V6:
Valamikor még a megbízhTÓSÁG MINTÁJA VOLT A vOLVO.
hA JÓL TUDOM , A VILÁG LEGTOBBET FUTOTT GEPE EGY VOLVO 1800 ?!
Átváltottam véletlenul , már nem csinálom vissza,,,
A kasztnik világhíresek voltak a korrozió-állóságuk miatt..
A hangsúly a VOLTAK - os van...
A motor Francia ? , az elektronika Japán , vagy német ?
A kasztni annyit bír , mint egy Opelé ?
De abban igazad van , hogy azt vegyen mindenki ,..amiben BÍZIK !!

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 22:54:20

@Pepejoe:
"A világ nem egy igazságos hely "

Kivéve az olyan jól teljesíto országok , mint Magyarország...

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 22:56:41

@Saratoga V6:
Bocs,...de én csak a saját tapasztalaimból mondok véleményt...
Nincs ismerosom a NASA - nál , hogy veled ilyen komoly dolgokban vitázzak...

Lökött kamionos 2015.03.01. 22:57:27

@dr kíváncsivagyok: Egyetértek. Bár, én már nem így közelítem meg a dolgokat. 45éves vagyok. 3 lány apja, (a negyedik úton van és fiú lesz). Fiatalabb koromban nálam is játszott az "ide nekem az oroszlánt" érzés. Viszont volt szerencsém olyan hobbit választani, MNASZ Rallye-sportbíró is vagyok, ahol kiélhettem a sebesség iránti vágyamat. Másként tekintek a többi autósra. Elvégre, mindenkit hazavárnak. Hab a tortán, közel 6 évig BM-es is voltam. Az életben nem láttam annyi összetört, fejtetőnálló, forgó kerekű autót, mint akkor. Volt amelyikből mi szedtük ki a mókust. Egyszóval, igenis van olyan, hogy átértékelni az életet. Lehet, velem van baj, de nem zavar. Égy biztos. A jármű veszélyes üzem. Minél nagyobb a vas alattad a felelősség annál nagyobb. Ezzel játszani őrűltség, és értelmetlen.

w a s d 2015.03.01. 22:57:38

@UdjanMineck: Igazából konkrétan nem gondoltam semelyik országra. Inkább arra, hogy sokszor megpróbálok kitalálni egy irányvonalat, amin aztán elindulhatnék, ha valamit (bármit) venni akarok. De valahol mindig megakadok. Irányvonal alatt értem pl. a gyártó nemzetet. Megakadás alatt pedig, hogy ha így, ország szerint próbálnék dönteni, minden esetben felmerül valami, ami miatt nem tudok egy "mindent vivő" nemzetet megnevezni. (Pedig úgy érzem, nekem valamiért jól esne, ha kijelenthetném, hogy bármiből csak a németet, vagy csak a japánt, vagy csak az amerikait.)

Saratoga V6 2015.03.01. 22:57:59

@dr kíváncsivagyok: Én is úgy tudom, hogy egy amerikai illetőségű P1800 a rekorder. Az első nyugati autó a családban apum 2 literes 345-öse volt. Az ominózus piros blokkos (a néphiedelem szerint az még svéd). Nálam a Volvo megszűnt létezni az s70/v70 sorozat után. Már nem 30 évre készül és csak egy betervezetten elavuló vacak. Na de egy jó 740-es például (tudom, hogy Lt-1 VW blokkal) az örök élet+2 nap. Azt hiszem, hogy igazad van. Kinek mi válik be tartósan.

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 22:58:07

@dr kíváncsivagyok:
"A motor Francia ? "

Azt hiszem pár éve volt egy diesel Volvo renault motorral ?!

UdjanMineck 2015.03.01. 23:01:10

@w a s d: ami engem illet: csak skandinávot, ha lehet. Szeretem a szellemiségüket, a kultúrájukat, az emberközeliségüket, és nem utolsó sorban az autóikat. Ez van. Persze ott is csak emberek élnek, jók is, rosszak is, de összességében ha van számomra azonosulható része a bolygónak, az kb. a skandináv és benelux országokra terjed ki.

UdjanMineck 2015.03.01. 23:03:18

@Saratoga V6: azért ezzel lehetne vitatkozni. Az utolsó IGAZI VOLVO ez:
www.carsbase.com/photo/Volvo-S60_mp5_pic_34703.jpg

Ami ezután jött, az tényleg mind felejtős, és soha nem kéne.

Saratoga V6 2015.03.01. 23:03:57

@dr kíváncsivagyok: Volt aból benzines is Renault motorral. 343 1.4 Hollandiában készült és ha jól emlékszem "aszfaltpattanás" volt a beceneve. Azért a Francia motoros vonulat 3-as 4-es sorozat nálam nem minősül Volvónak.

Saratoga V6 2015.03.01. 23:06:17

@UdjanMineck: Azt hiszem a hagyományörző a megfelelő jelző rám. Egy Volvo legyen szögletes. De ízlésen meg, hogy kinek mi tetszik tényleg teljesen fölösleges vitatkozni.

UdjanMineck 2015.03.01. 23:06:34

@Saratoga V6: "Azért a Francia motoros vonulat 3-as 4-es sorozat nálam nem minősül Volvónak."

Bocs, de ez nettó hülyeség. (francia, kis f.)

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 23:07:49

@Lökött kamionos:
Egyetértek.
42 éves egészen pontosan a jogsim,...és nyugodtan mondhatom , hogy csak a kurva nagy szerencsém miatt tudok még itt irogatni...
Ez érvényes a saját faszságomra ,..és a kollégák életveszélyes kozlekedésére is !
Úgy is mondhatnám , hogy "intenzíven" vezettem fiatalabb koromban - ha tudod mire gondolok -...de ami manapság folyik kozlekedés címszó alatt,...az már nem fehér embernek való !
Minden nap elvennem pár vezeto jogsiját, sot oda sem adtam volna nekik..
Kezdjuk a számomra legduhítobbel :
AZ IRÁNYJELZÉS HIÁNYA, VAGY AZ ELLENTÉTE
Eszem megáll...
Tegnap mennek ki a mellékutcánkból balra... jon egy ótó ,, oszt indexel a geci , hogy lekanyarodik az utcámba...
Akkor mehetek - gondotam- de gyanús volt a sebessége a hataron mozgott , amivel én kanyarodnék , ezért inkább vártam...
A szarjakónak kint maradt az index , majdnem belementem...

Minden negyedik - otodik autó NEM INDEXEL lekanyarodáskor..
Azonnal elvennem a jogsijukat...

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 23:15:10

@Saratoga V6:
igen , P1800 a helyes megnevezése...
Ha hiszed , ha nem vezettem a 70 - es évek végén egyet !!!
Wartburg után olyan volt , mint ha a mennyországba kerultem volna...
Egy zenész haverom hozta Svédbol...
A nagy kerekeire emlekszem nagyon , meg a csendes futasára... , meg hogy parton fel úgy húzott , mint egy mozdony...
na az még Volvo volt...

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 23:17:26

@Saratoga V6:
"Azt hiszem a hagyományörző a megfelelő jelző rám."
Igen...nagyon sokkal jobbnak kell lennie valaminek , hogy márkát váltsak...

Saratoga V6 2015.03.01. 23:18:00

@dr kíváncsivagyok: Irígyellek de nagyon! Sajnos mindig csak egy fénykép erejéig kerültem az "angyal" közelébe. Mestermű az a forma, sokért nem adnám ha egyszer vezethetnék egyet.

UdjanMineck 2015.03.01. 23:19:15

@Saratoga V6: Volvo tulajdonos (is) vagyok. Ismerem a nem 3-as, nem 4-es Volvokat, és ismerem a 3-asokat, 4-eseket is. Sokan mondják azt, amit Te is, de ettől még nem lesz feltétlen igazuk. A 3-asok, 4-esek ugyanúgy svéd fejlesztések, legfeljebb nem 100%-ban Svédországban készültek, hanem Hollandiában. Attól még ezek az autók abszolút bírják a többi (nagy)testvér erényeit: tartósak, túlméretezettek a főegységek, átlag feletti a biztonságuk, skandináv a design, bájosak, erősek, emberközpontúak, szerethetőek. A különbség az, hogy ezek kisebbek, mint a 2-es, 7-es, 8-as, 9-es Volvok. Nem hiányosság ez, hanem adottság.

Saratoga V6 2015.03.01. 23:23:35

@UdjanMineck: Az 1.8-as Renault blokkos benzines 460-asról tudnék cifra dolgokat mesélni. Ha csak 3 típusuk maradhatna fent akkor én szintén a 2-es, 7-es, 9-es vonulatot választanám. A 8-as is csak azért esne ki mint a v70-esem mert rossz helyen hajt :D

UdjanMineck 2015.03.01. 23:28:11

@Saratoga V6: én több 440-es, 460-as tulajt ismerek, nem panaszkodtak. (A 480 külön téma, az egy kultautó.) Többször voltam Volvos találkozón is, tényleg nem volt panaszáradat. A Renault blokk speciel épp előny: igazi old-school, egyszerű, túlméretezett 8 szelepes szerkezet, kimegy a világból, soha nincs gond vele, csak az olajcserére kell figyelni 10e km-enként. Olajat sem fogyasztanak. Nekem épp egy 850 kéne, abból is mondhuk a T5, vagy egye fene, egy GLT. A hajtás meg baromság, sportos és biztonságos ez így. Hány és hány régebbi BMW meg Mercedes tulaj van, akik telente nehéz zsákot raknak a csomagtartóba, nehogy forogjanak egy nagyot a körforgalomban!

std 2015.03.01. 23:29:36

Úgy látom, Magyarországon nagyon nagyon fontos hogy ki, milyen autóval jár. És minden Heti Merités alkalmaval végig futják a Japán-Német pro és kontra köröket...

Lökött kamionos 2015.03.01. 23:34:40

@dr kíváncsivagyok: Ott a pont! Bár az irányjelző ilyen módon való "használata" csak a jéghegy csúcsa. A probléma szerintem a járművezetők, szakmai nyelven, "ráutaló magatartása" terén a legnagyobb. Sokszor futok össze olyannal akiről süt a " bocs, csak forgolódom mint kezdőbuzi a gőzfürdőben" érzés. Ha ő sem tudja mit akar, merre-hogyan tovább, hogy segítsek én neki. Az én szemszögemből a leggyakoribb a kijön elém aztán "aszittem megtud állni" történet. Képtelenen felfogni, tisztelet a kivételnek, hogy hiába van televerve a kamion annyi 3 betüs kütyüvel mint csillag az égen, még 50km/h-ról sem tudok annyi idő alatt megállni mint ő. Főleg, rakottan.... De ez van, ezt kell szeretni. Könyvtárakat lehetne megtölteni a hiányosságokról. Egy biztos. Nem vagyok rendőr, (már nem) semmi jogom nincs mások hülyesége miatt elégtételt venni. Max. kínomban a navigációval veszekszem... De az legalább nem szól vissza.... :)

Saratoga V6 2015.03.01. 23:34:47

Tudod kinek a pap, kinek a paplan. 460-asról vannak elég durva tapasztalataim de biztos, hogy bármilyen autóból lehet szart kifogni. Lassan egy éve száműztem az utcai "csillag"garázsba a sajátomat mert kellet a hely a garázsban apum 960 polarjának mivel ő tavaly tavasszal elhúnyt. Tisztelem, hogy ennyire racionálisan tudod megközelíteni a témát. Nekem ez még egy jó darabig nem fog menni. Széles utat mindenkinek jóéjt.

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 23:35:09

@UdjanMineck:
"Hány és hány régebbi BMW meg Mercedes tulaj van, akik telente nehéz zsákot raknak a csomagtartóba, nehogy forogjanak egy nagyot a körforgalomban! "
...ahelyett , hogy normális téli gumit vennenek rája...

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 23:39:44

@Lökött kamionos:
Nagymértékben megvaltoztatnám a buntetések irányultságat...
Pl. nem tartom akkora bunnek egy adott helyzetben a sebességtúllépést , mint az irányjelzo használatának elmulasztasat , vagy az esetlegesen 10 centivel átlépni a záróvonalat , mint a kovetési távolság be nem tartását...

kapitális 2015.03.01. 23:50:25

@Thomas Dantes: Én úgy vagyok vele, ha siet, hadd menjen, nem bérlem ki a belsőt.
Nyilván mikor én óra szerint 140-145 körül haladok tempomattal kamionsort előzve, és egy ilyen mögém ér villogva, eszem ágában sincs besorolni 90-el, csak mikor van már hely.
A futóműves dolgot akkor lehet jól tetten érni, mikor többfajta autóval is mész ugyanazon a helyen. Pl. sajáttal 120 körül kényelmesen beveszem a kanyart, amit a céges dobozossal 90-el már nem biztos hogy be mernék, és nem Ferrarim van, csak egy sima dízel kombi, sportfutómű nélkül(ja és nem német prémium :D )

reeingre 2015.03.01. 23:50:26

Dacia: Szegény apu élete legszebb éveit áldozta arra, hogy azt a hulladékot gurulóképesen tartsa. Tök kényelmes volt belül, de a motorja egy rakat szar volt.

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 23:51:11

@Lökött kamionos:
A kozlekedésben létfontosságú , a "ráutaló magatartás " értelmezése, és HELYES értelmezése...
Ezért emeltem ki az irányjelzo helyes használatát !
Ha ezzel a létfontosságú jelzorendszerrel nem helyesen bánnak , az ÉLETVESZÉLYES , mert pontosan a ráutaló magatartást másítják meg , rossz uzenetet kuldenek a kozlekedésben részt vevo másik feleknek !
A ráutaló magatartás átváltozik hamis jelzéssé...

kapitális 2015.03.01. 23:54:56

@nick papagiorgo: Nem, az általad felsoroltak általában csak simán iszonyatosan bénák, élükön a micisapkás/kalapos-kabátos Matizos papákkal.

dr kíváncsivagyok 2015.03.01. 23:55:21

@reeingre:
A motorja jó porgos volt,és relatíve csendes is, a futómuve ma is elmenne bármelyik márkában...már amíg jó volt a teleszkóp...
Nekem egyszer majdnem kigyulladt , mert a gázbowden hozzáért valami áram alatt lévo vezetékhez, és pont ott már nem volt rajta muanyag...

kapitális 2015.03.01. 23:56:40

@Don Tejbegríz a féllábú matrac: Igen, mert a suzukis meg az asztrás egyből megkapja, hogy "jajj szegény, biztos siet a munkába, mert a köcsög főnök tuti kirúgja ha késik", az audikba meg mindenki a köcsög főnököt képzeli.

kapitális 2015.03.02. 00:06:06

@Lökött kamionos: Szlovénia fele jársz? Párszor megtettem én is azt a kanyart, igaz személyautóval.
Mikor odafele mentem, ó mondom ezek milyen rendes emberek, nem villog, nem anyázik, szépen kivárja 50 méterre míg beelőzöm a sort, utána mikor visszamegyek elmegy mellettem.
Mikor visszafele jöttem, a német morált hirtelen kicserélték a románra. Mindenki anyázik, villog, tol, nem enged be, satöbbi satöbbi, pedig oda-vissza 135-140 környékén mentem a furgonnal.
Az olaszoknál meg dettó ugyanazok a körülmények mint nálunk, akármikor megyek. Vannak a tahók, meg a kevésbé tahók, illetve a másokat feltartók, ráadásul a déli részre nem is merészkedtem le. Egy különbség van, hogy ott csak az X5-ösben láttam tipikus "vállalkozót", a Q7-esben normálisan vezető idézőjel nélküliekkel találkoztam csak.

Lökött kamionos 2015.03.02. 00:06:29

@dr kíváncsivagyok: Ez így kerek. Azt vallom, forgalomtechnikailag a túlzott sebességtúllépés ugyanúgy veszélyhelyzetet teremt mint a túlzott óvatosság. Az irányjelzőn meg mindig röhögök magamon ha hazaérek. Olaszban ugyanis picit másképp működik a dolog. Pedig ott is ugyanazt mondja a KRESZ. Nem véletlen, hogy a tiroli részen külön tábla hívja fel a figyelmet a körforgalomból történő kihajtáskor az irányjelző használatára. Amúgy, fordítva szokta "használni" a digó. Ha egyből kihajt vagy úgymond egyenesen megy tovább, nem használ rányjelzőt. Ha "balra" hajt ki, vagy megfordul, akkor balra teszi ki. Persze ez csak egy a sok helyi "jellegzetesség" közül. Viszont az Olasz rendőr, alaphelyzetben, nem is jön utánam, hogy ezért megbüntessen.
A bírságolás itthon. Na, az már egy külön történet. Tartom a kapcsolatot régi BM-es kollégákkal, akik még "nyomják az ipart". Sajnos igaz. Nem nagyvárosi legenda a napi bírságolási kvóta.... De amíg a mindemkori hatalmon lévő kormányok, zsíros-jól jövedelmező, költségvetési hiányt pótló lehetőségnek tartják a bírságolast, nem a hatékonyság, hanem a mennyiség lesz a fontos. Mondom ezt úgy, Szombathelyen voltam állományban, ami jelenleg nem éppen a legnépszerűbb az autósok körében. Ott van a központi szabálysértési adatfeldolgozó központ.

Lökött kamionos 2015.03.02. 00:09:39

@kapitális: Igen, arra. Holnap is (pontosabban ma is) arra vezet utam. :) Kifelé gabona, haza raklapos árú.

Pepejoe 2015.03.02. 00:21:53

@dr kíváncsivagyok:
Nem látom a párhuzamot ezzel a mondattal de M.o. is a VILÁG-on van, ott létezik.

rashy729 2015.03.02. 04:19:38

@nick papagiorgo: "Ugyan mi a jóistenből képzelik a "vesebetegek", hogy az ő autójuk a király?"

Abból, hogy őket még nem "tette helyre" senki mondjuk a német pályán. Mo-n meg ugye az 1.4 a "divat" így érezheti valaki 100 pár LE-vel is csaszinak magát.
Volt, hogy 180-nál úgy mentek el mellettem, hogy ki akartam szállni az autóból, mert azt hittem megálltunk.

@Don Tejbegríz a féllábú matrac: "a másik, amikor az állampolgár hol gyorsító hol lassít gyorsít lassít nem képes állandó sebességgel menni"

Vicces még amikor az autópályán _tempomattal_ megelőzök valakit, 2 perc múlva találj 3-at ki előz vissza. 10 km múlva megint visszaelőzöm (tempomatot még mindig nem vettem le), újból felébred a delikvens, és visszaelőz.

@jelentéktelen alak: A 200+ lóerős autóknak nem feltétlenül Mo. a piaca.

Rónarider 2015.03.02. 06:45:17

@Don Tejbegríz a féllábú matrac: Maximálisan egyetértünk, pláne ha a 40 km egyenes úton, percenként féklámpázó félkegyelműeket is betesszük a halmazba.

Rónarider 2015.03.02. 06:49:34

@Lökött kamionos: De minden ami kisebb eggy busznál elfér a lábad alatt ha felemeled, majd megfogja a hátsó híd nem? (csak vicc, inkább soha hasonló se).

Lökött kamionos 2015.03.02. 10:14:35

@Rónarider: Hehee..., értem a viccet nyugi! Sokszor nem az a gond ha bejön alád, (speciel az aláfutásgátló csak arra jó, hogy könnyebben legyen hortobágyi-palacsinta a delikvensből) hanem ha "kaland" van, a másodperc tört része alatt döntsd el, nekimenjek-nemenjek, ha elkerülöm hová "támasszam" a vasat. Ez a legnagyobb gond. Én inkább próbálom közlekedési partnereknek és nem ellenfeleknek tekinteni a többi autóst. Sajnos, itthon ez csak többé-kevésbé sikerül... A járművezetésben nagy szerepe van a fizikának. Ami ránk hatványozottan hat. Viszont ezt sok sima "B"-kategóriásnak nem említik meg az oktatáson, hiszen nem is tananyag. Viszont sok ismerősöm van aki bevallottan retteg ha csak akár egy párhuzamos közlekedésre alkalmas úton mellette kellene haladnia még egy normál busznak is! Pszihésen rettegnek a nagyméretű jármüvektől! Nem mellesleg, én is rettegek a kalapban, nagykabátban vezetőktől. Sajnos nem igazán jók a tapasztalataim velük kapcsolatban. Inkább messze lemaradok tőlük. Egy szónak is száz a vége. Igen, én is jónak tartanám a gépjárművezető-oktatás átalakítást de nem úgy mint most, hogy PC-n-bővített tesztlapkérdésekkel a "csalás" megszüntetésére való indokkal vizsgázzanak! Magát az elméleti képzést kéne bővíteni, esetleg a másik kategóriára forgalomtechnikailag jellemző veszélyekkel, jellegzetességekkel kapcsolatos dolgokra is felhívnák a tanulók figyelmét. Még ha csak szóban is. Velünk kapcsolatban meg szerencsétlennek tartom azt hogy sokszor csak a médiából, hallomásból tudjuk meg a ránk vonatkozó jogszabályváltozásokat. Nem mindenki fizet elő a Magyar Közlönyre. ;)

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2015.03.02. 10:25:37

@dr kíváncsivagyok: ki a pénisz kíváncsi a sóműsorra? Vegyél be nyugtatót.

Rónarider 2015.03.02. 13:22:32

@Lökött kamionos: Amikor még új volt az új kivitelű Bogár, akkor egy szőke, főiskolás kislány által terelgetett után ment az egyik volt kollégám, természetesen kamionnal, jóhogy rakottan. Kislány indexel balra, lassít, meggondolja, megy tovább. Kamion 2 perc múlva mögötte megint (ja, városon belül). Kislány lassít, indexel jobbra, de húzódik a felezőre, mintha balra akarna fordulni. Megáll a kereszteződés közepén, senki nem megy sehová, mögötte már szép a sor, elején a kamionnal, de minden irányból gyülekeznek az autók. Meggondolja, megy tovább, a kamion 2 percen belül megint mögötte (35-40-es tempó, új a kocsi, biztos reszel a vezetéstől a szöszi). Kislány derült égből villant egyet balra, kettőt jobbra, de nem lassul. Fél perc múlva padkáig jobbra le, ajtót azzal a lendülettel sarkig nyitja. A kamion nehezen, de megállt, a sofőr ki egy szerelővassal, az ajtóról a tükröt egy mozdulattal lepiszkálta. A kislány háborog és hőbörög, erre a válasz: -Minek az neked, sosem nézel bele!
Ezt a váltósofőrtől hallottam, aki a röhögéstől alig bírta elmondani.
Persze végül megcsináltatták a lány autóját, de folyamatosan kapta az ívet, hogy az úton fog meghalni, ha nem kapja össze magát.
Én csak a román kamionsofőröktől félek, kis falvakban 80 fölött átdöngetni tökön-paszulyon csak tőlük láttam. A többiekkel nincs semmi baj, figyelnek, meg van rutinjuk. Városban kisautóban nem attól cidrizek, hogy milyen nagy az a teherautó, hanem attól, hogy meglát-e a kis szerencsétlen taligámban. ;)

kapitális 2015.03.02. 16:13:12

Szerintem aki sokat megy, és legalább közepesen értelmes, annak nincs baja a kamionosokkal.
Nekem pl a legtöbb mikor látja hogy mennék, leindexel, lehúzódik hogy jobban lássak, vészvillogózik mikor hirtelen kell megállni, ilyesmi. Persze nyilván a megtett km-ek számából adódóan általában rutinos sofőrök.
Nyilván a románok, törökök hasonlók kivételek, mikor megyek mögötte és látom hogy a viszonylag széles 405-öst teljes szélességben kihasználja, mert ugye hosszú volt az út, és már lankad a figyelem.
Persze nem tartozik ide, amikor én is más miatt vagyok ideges, és véletlenül éppen rajtuk csattan az ostor("óhogyb@sznádmeg hogy ki kellett kanyarodni hússzal", meg "haladj már azzal a nagy sz@rral", a kocsiban elmormolva).

kapitális 2015.03.02. 16:14:35

@kapitális: Kihagytam, hogy a sódert, építkezési törmeléket, földet szállítók 100/99 idióták, de ha jól tudom a kamionosok is röhögnek maguk között rajta, hogy ilyen helyre az megy, aki összetörte a raklapos árut és kivágták.

Speedman 2015.03.02. 16:50:54

@dr kíváncsivagyok:
"...A kocsimat is utálom, amíg bele nem ulok,...mert olyan ronda...
Sajnos arról nem tehetek , hogy pont ebben a fos színben volt egy gyári allapotú rozsdátlan gép, valós 140 ezer km - rel 16 évesen...kis pénzért... "

Azért egy 16 éves BMW-ből fikázni a többi márkát, és megmondani mi a jó autó, kicsit erősnek tartom.

Ez a kedvenc részem tőled:
"Aki a BMW re azt mondja , hogy "csak nagyarcú barmok veszik "...meg hogy "szar autó , szar motorja van "...
Az vagy semmit sem ért az autókhoz , vagy nem ult még BMW - ben , vagy egyszeruen kurvára irígy..."

Igen, mindenki irigy a pár százezres BMW-dre, ami elmondásod alapján még ronda színű is. És igen, az ilyen nagy arcúak miatt is van ilyen megítélése a régebbi BMW-knek.
A többi marhaságodra, ahogy osztod az észt nem is reagálnék.

Lökött kamionos 2015.03.02. 19:08:36

@kapitális: Inkább úgy mindanám azok közűlünk a normálisabbak akik sokat járnak tőlünk nyugatabra. Óhatatlan felvesszük azokat a aszokásokat, normákat amik arrafelé jellemzőek. Igazság szerint nincs is választási lehetőségünk, mert ha megprónálnák megmaradni az itthoni "vezetési kultúránál" maradni, a kinti "szervek (BAG, AsFinag, DARS stb.) hamar végetvetnének a karriernek.A kinti kultúrára egy egyszerű példa. Nem dobálom ki az ablakon a szemetet. Az asszony már többször megfenyegetett. Ha mégegyszer haza merem vinni az egész heti szemeteszsákot, kivág otthonról, hogy a lábam sem éri a földet! :D
A Török, Román meg külön kaszt. Nekik Magyarország tranzit ország útban Európa felé. Mivel az autópálya hálózatunk a mai napig Pest központú, ráadásul útdíj miatt marha drága, szeretnének hamar keresztül jutni rajtunk. Csak hát a "bundáson" nem igazán lehet tempomat 90-nel végig csapni. Plussz ugye a vezetési idő, a munkaidő sem végtelen. A kamionnal meg csak autópályán lehet falni a kilómétereket. Ha lejössz róla, vez.idő megy,csak a távolság nem.Kint a vezetési idő, pihenési idő benem tartása meg horror büntivel jár! Vitatkozni meg sokszor értelmetlen. Külföldi sofőr vagy, esetenként nyelvi nehézségek vannak, stb.
Összességében az a lényeg. Köztünk is, az "úrvezetők" közt is vannak normálisak, idióták. A érdés az, melyikkel találkozol sűrűbben. Az alapján fogod megítélni a többieket is, sajnos.

faterpolo 2015.03.02. 21:28:05

@Lökött kamionos: Peeersze! Bár gyanús, hogy összefutottam a felső szomszéddal a konyhában ma reggel...

faterpolo 2015.03.02. 21:32:16

@Saratoga V6: Hú, köszönöm. Mindjárt más. És mindezt úgy, hogy 29 éves vagyok! Mert már azelőtt vezettem, hogy megszülettem volna! Minden mondat végén felkiáltójel!
A komment végéhez csak annyit fűznék hozzá, hogy az F430-at (amit tényleg vezettem egyszer) én is kinőttem, ezért járok egy... 180cm magas barna hajú hölggyel. :D

kapitális 2015.03.02. 21:55:46

@Lökött kamionos: Persze, de nyilván nálatok sem mindegy, milyen hangulatban kap el az ember :D Mondom, én a kamionosok közül 10/8 normálissal találkozok, amelyik meg nem az, az legtöbbször román/török rendszámos, vagy éppen földet visz.

Ablakon kihajigálni a szemetet meg nettó tahóság, mikor általában egyedül megy mindenki. Mondjuk ha utasom van, akkor is mondom neki, hogy akkor ez a papírzacsi a lábadnál lesz a következő stop-ig.

Lökött kamionos 2015.03.02. 22:26:35

@faterpolo: Ha csak a konyhában, az nem nagy gond. De ha a szobában, na az ciki! Sz@r dolog a melegváltás... :DDDD

Lökött kamionos 2015.03.02. 22:28:25

@faterpolo: Korongot cseréltetek vagy kártyát? ;)

Lökött kamionos 2015.03.02. 22:33:41

@kapitális: Jó zenét kell hallgatni, ha fáj valamid gyógyszert bevenni. Nálam működik. Épp most néztem, annyi bogyó van a táskában, hogy egy közepes méretű falut lelehetne vele mérgezni... ;)

Rónarider 2015.03.02. 22:40:00

@Lökött kamionos: Konkrétan melyikre gondolsz? ;)

dr kíváncsivagyok 2015.03.02. 22:47:57

@Speedman:
"Igen, mindenki irigy a pár százezres BMW-dre, ami elmondásod alapján még ronda színű is. És igen, az ilyen nagy arcúak miatt is van ilyen megítélése a régebbi BMW-knek. "

Ez még akkor is autó lesz , amikor a te géped bilivé átalakulva fogja a valós helyét megtalálni a világban , Te szarfaszú nagyarcú barom...
süti beállítások módosítása