Heti merítés

  2015. február 08. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Megbízható, fürge autó

65071

Pont a francia autó példájából tanulva kerestem én is olyat, amivel biztos, hogy minden reggel bejutok a munkahelyre, nem hagy cserben, és nem drága fenntartani.

Sand Queen

65075

Fogyasztas atlagban 17l/100km ehhez persze tudni kell, hogy a legkondi szinte mindig megy, en szeretek fogyasztas bajnokkent vezetni, ez nem azt jelenti hogy kimeletlenul feltartom a sort es kihuzom a gyufat a tobbieknel, hanem terhelest tartva ugy vezetni es kozlekedni, hogy a korulmenyekhez kepest kevesebbet egyen az auto.

Astralógia

65059

2 bajuk van, egyrészt a kasztni korróziója, és a pontatlan benzinszintmérő, azon kívül tökéletes autó amire és akiknek készült.

Milos a 'zenekari busz'

65043

Az országjárás kizárólag 5 emberrel, tele csomagtartóval és utánfutóval értendő. Nem csoda hogy beleszaladt 3 év alatt majd' 150 000 km.

Dömpi - a családi csörtető

65065

Egy picit alulmotorizált aminek nem használ az automata váltó sem, de az összkerékhajtás már belülről kapcsolható, nem kell az első kerékagyakon babrálni.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr727151173

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alvázvédelem 2015.02.08. 10:20:26

az anyukák buknak a fehér kombi astrára?
addig is gáz volt az írás de ott feladtam

Leadfoot 2015.02.08. 10:27:33

Az isuzus embert rohadtul irigylem. Amiért ott él.

Leadfoot 2015.02.08. 10:31:31

@alvázvédelem: Legalább ott van a ":D" a mondat végén. Én ott húztam kicsit föl a szemöldökömet, hogy az 1.7D belül csöndes.

anyahajókabinajtóhajtogató 2015.02.08. 10:34:16

A fabiás ítélet író valószínűleg nem is tudja mekkora mázlija van. Sajnos az én 2003 évjáratú 1.2 12v HTP motoros fabiám szinte minden típushibát felvonultatott 0km es korától mostanáig 12 éves koráig pedig még csak most éri el a 150.000Km-t.

Vezérlés átugrás 2× (50 és 90.000 km nél)

Gyűrű törés

Hengerfej tömítés átégés 2×

Lengéscsillapítók 4× lettek csere érettek akárcsak a fékek tárcsával együtt (szerintem ez nagyon sok), másik autómban ezek egyszer voltak esedékesek 100.000Km alatt.

A hátsó ajtók teleszkópja 2× volt cserélve és megint rossz.

Az elektromos ablak elromlott

A klíma már második javítás után engedi a gázt

A beltér mállik szét, a kormány kopik a váltó szoknya szakadt és kiszakadt az üléskárpit is, kihullik belőle a szivacs.

A lámpák mattulnak és nagyon sűrűn égnek ki az izzók.

A végére hagytam a legdurvábbat: A motor 100.000Km nél beállt. Nem volt javítható mert mint mondják nem arra lett tervezve és alkatrész sincsen hozzá illetve a javítás nagy nehezen de kivitelezhető de rendkívül sokba kerül és semmi garancia nincsen rá, hogy jó lesz. Szóval motor kuka, új motor egy bontott fabiából persze új vezérléssel, mozaik utcával, okmány irodával stb.

Most gurul és általában beindul (a sok üzemanyag ellátó rendszer elem problémát ki is felejtettem).

Garancia időn belül márkaszarvízbe , utána profi szerelőhöz volt hordva. mindent megkapott, nem volt agyonvágva és sokáig második autó volt csak mégis így jártam vele.

Hát ennyi.

GrG 2015.02.08. 10:36:05

baszki, behaltam a suzukin:

Amit tud, és nagyon jól tud:
Menni: 1.5-ös változó szelepvezérléses, lánchajtásos japán motor, 110LE teljesítmény, 945kg össztömeghez, 185km/h végsebesség... szerintem nem kell túl részleteznem.
Megvédeni: ez meglepő a Suzuki márka 2004-es kínálatát tekintve, de tényleg. Mivel arra tervezték, hogy ezzel majd gyorsan fognak hajtani az emberek, ezért vezetőoldali és utasoldali légzsákot egy elég jól merevített karosszériába csomagolták.

Baszki ilyen nincs. Elképzelem, amit a srác egyszer az életbe beül egy autóba. összefogja magát szarni.. Volt suzukim és imádtam, de menni és megvédeni pont nem tud. A-ból B-be eljutattni olcsón és úgy hogy nem leszel vizes. Ennyi.

Csalfa Romeo 2015.02.08. 10:44:48

Én is irigylem az új-zélandi illetőségű írót. Békés ország, a hírekben is ritkán hallani ottani történésekről(bár nemrég volt egy lövöldözés, meg az a világsajtót bejárt videó, ahol egy irodai pásztorórát örökített meg valaki egy kamerával a szemközti épületből). El tudom képzelni, hogy az ítélet írója is pl. Auckland vagy Christchurch mellett éldegél egy farmon családjával, van egy jó kis japán terepese, birkái békésen legelésznek a mezőn, ha van egy kis szabadideje, jókat krosszmotorozik...és akkor hirtelen felébredünk, hogy bizony a jó öreg Magyarországon vagyunk.

Józsi a guminagykeres 2015.02.08. 10:50:23

@anyahajókabinajtóhajtogató: húúú te aztán kitartó vagy (esetleg vadász) nálunk amikor a megkímélt végig márkaszervizes 8 éves polo-ban 83ekm-nél elégtek a kipuff szelepek,akkor egy hf felújítás után ment a hahu-ra, de két nap alatt elvitték. Utolsó szériás colt lett helyette az amellett,hogy 30 le-vel erősebb bő 1 literrel kevesebbet is fogyaszt.

UdjanMineck 2015.02.08. 11:04:23

@Józsi a guminagykeres:

Off
"az mellett" - ez így helytelen. Helyesen: amellett... ;)

DeezL 2015.02.08. 11:06:07

@GrG: még Sor 5 TDI a6om volt ,aztán mentem m7 belsősáv előzésnél 150körül belemászott a seggembe villogtatott egy ugyanilyen,nyomtam egy kövéret 6.-ban akkor még jött 180 körül,de onnantól eltűnt,lehet 0-100ig a könnyű kaszni miatt elég kellemes,és ezért írta, de 150 fölött már ennek ellenére nem mutatkozott bajnoknak!

Hurri Kán 2015.02.08. 11:07:18

"Egyszer kellett fékbetétet cserélni rajta eddig, az viszont már nagyobb költségnek számít pont a tárcsafékek miatt." WTF??? :DDD

Biztos jönnek majd az F_Astra fikázók, ettől még (ha nem is az ítéletben írt példányról) továbbra is az a véleményem erről a típusról, ha valakinek egy célszerszám kell (és nem milliókért), ami elviszi A-ból B-be, jó választás.

nick papagiorgo 2015.02.08. 11:18:54

suzukis: értékelem, hogy szerette az autóját. Köv. autója: BMW 318d. Höhö :)

Mitsu: én a homokon landyt haználnék, vagy a Jimnyt (Jimny a király, ugye). A Pajero azért nem "olyan" terepjáró....

astrás: hát ez egy gyöngyszem! Én nem is tudtam, hogy az anyukák buknak az 500 ezret ment, étolajjal járó F astrákra. És hány csajt sikerült ezzel becserkészni? Jobban blegondolva, lehet, hogy a hurkasütőtől vette az olajat, és amikor elment a hölgyek előtt, összefutott a szájukban a nyál - de az inkább a hurkaszag, mint a kocsi miatt volt.

Forman: azt asszem Vályi Pista ommm derítette ki, hogy az nem Milos Formanról lett elnevezve, sőt köze nincs hozzá. Amúgy a kocsihoz képest én inkább pl. I-est focust vennék, ugyanennyit eszik, és kétszer akkora.

Isuzu: részvét a japán belpiacos járgányért, azok szörnyen fapadosak. Viszont vigasztaljon, hogy az összeszerlési minőség nagyon ott van.

anyahajókabinajtóhajtogató 2015.02.08. 11:36:59

@Józsi a guminagykeres: Hát igen vagy csak simán hülye vagyok :) ! Most ilyen napi 5-10 km es kertek alatti csordogálásra használom, sajnos az eladási ára annyira a béka segge alatt van (600 körül találni sokkal jobbakat , kereskedő 4-450 ért venné be 12 évesen), hogy a használati értéke miatt most már pont érdemes megtartani na meg persze nincsen pénzem sokkal jobbra váltani. A colt jó tipp, megjegyzem bár az enyém kombi, egy kicsivel nagyobb a csomagtere.

nick papagiorgo 2015.02.08. 11:37:23

@nick papagiorgo: még egy gondolat, nem is értem, hogy a Suzuki a Jimny után miért nem jött ki egy R-pí (bocs, nem találtam a pí karaktert), vagy egy X-tian fantázianevű utódmodellel. Szerintem kajálnák a népek, főleg Csepelen :)

nick papagiorgo 2015.02.08. 11:42:44

@anyahajókabinajtóhajtogató: amikor én kombikat kerestem, nekem is látókörbe került a Fabia (Forman), de óvtak tőle, mert a 60 lovas motor nem megy, a többinek a lánca meg százezernél behal. Ezek szerint ez tényleg így van.....

1kutya 2015.02.08. 11:45:11

@nick papagiorgo: hát, én azért elvadászgatnék új-zélandon egy fapados isuzuval és még élvezném is ?-DDD

Hurri Kán 2015.02.08. 11:47:09

@1kutya:
Elvadászgatnál te azzal bárhol ;)
Mondjuk én is elhorgászgatnék...

nick papagiorgo 2015.02.08. 11:50:25

@anyahajókabinajtóhajtogató: ha kombikat keresel, az én tippem az I-es focus (csak benzines, és nem rohadt), vagy E110-es corolla (98-2002), ez nem túl szép, de kimegy a világból.De az utóbbinál fürgének kell lenni, mert elviszik egy perc alatt a jó darabokat.

nick papagiorgo 2015.02.08. 11:51:57

@1kutya: hát persze, én is csak a saját kisebbségi komplexusomat kompenzáltam :)

Laca11 2015.02.08. 11:57:10

@UdjanMineck: Szerintem olvasd végig mégegyszer azt a mondatot! ;)

UdjanMineck 2015.02.08. 12:19:07

@Laca11: igazad van, elnézést kérek. (Sokszor hallom, látom ezt a helytelen formulát, de ez most rólam szólt, szóval elnézést.)

Matenak · http://csipszerelde.hu 2015.02.08. 12:20:05

Az Astra iromány egy igazi magyar valóság bemutatása, korrajz a falubeli életről... Nem nekem való, az biztos.

GrG 2015.02.08. 12:38:05

@DeezL: Igazából nem arról szól, hogy hol marad le a kocsija, vagy mennyi a vége, hanem az alapvető önkritikáról és alázatról. Ha van egy 110Le-s autóm, és tudom, hogy rengeteg autóban ennek a 2-3szorosa van, akkor nem gondolom azt hogy az enyém nagyon jól tud menni. Azt gondolom, hogy az enyém jobb mitn az átlag (a 8.9 egyébként nem rossz), de amelyik autó menni tud az 7mp alatt van 100-on. A megvédésről meg a röhögőgörcs keringet, pláne a 2 légzsákkal. Egyébként az Ignis kb 3 csillagos lehet (a konszern társ Holden Cruze) alapján. Tehát biztonságosan félni lehet benne.

Félreértés ne essék, nagyon jó kis autó lehet, nagyon jó lehet vele munkába járni meg minden, csak legyünk realisták és ne mondjuk rá, hogy hú de megy és milyen biztonságos, mert még valaki elhíszi

Pepejoe 2015.02.08. 13:03:05

@GrG:

Épp ezt akartam mondani én is, a jól menő autó az 6-7 mp alatt 0-100, a többi nem az annyira "jól menő" kategória.
Az a Suzi meg amúgyis olyan áramvonalas mint ólajtó a szélben. Ezért csak 185 a vége, egy normális kasztnival és ezzel a mocival meglenne a 200. Na nem mintha számítana, mert pl. 160-tól akkor is percek telnének el a 200-ig. Ezzel a bódéval és komolytalan hátsó futóművel amúgysem szeretnék benne ülni, amikor ez 185-el megy.
A biztonságát meg tényleg hagyjuk. Átlag 10-11 éves autókról beszélünk. A fékét meg annyira dícsérgessük, hogy szar. Vagyis annyira jó, hogy sima felhasználásra tökéletes, akkora mint egy 75Le-s F Astrán. Ha azzal sportoskodhatsz, akkor valóban lehet az Ignisével is. De mondom, az a hátsó felfüggesztés és az egész felépítmény miatt nem kéne erőltetni nagyon a dolgokat.
Még valami: bár ennek már nincs köze ehhez a konkrét típushoz, de a Suzukiknak ez a GYÁRI sárgája minőségben kb. a Neoluxot juttatja/juttatta eszembe már pár éves korában is. Nagyjából az a minőség vagy talán még rosszabb is, mert a Neoluxból pont a sárga (meg a kék) még egészen tűrhető volt. A piros volt iszonyat gáz.

DeezL 2015.02.08. 13:04:53

@GrG: én erre céloztam,de mindegy... amúgy 1.2es Clioja volt azelőtt ahhoz képest jóval kellemesebb!Én nem is nagyon érzem jól magam az ilyen kis autókban egyébként!figyelj nekem a csúcs amivel mentem az a Nissan 300ZX Twin Turbo volt!!!az tényleg lépett...amúgy szerintem a 2.4 Mjet 185lovas 166om is kb 8,9 alatt lehet 100-on vagy kicsit előbb rossebb tudja!

zobod 2015.02.08. 13:13:41

@nick papagiorgo: az anyukák zöme arra bukik, ha az apuka a családba önti a pénzt, nem pedig havi háromszázat egy 535d-be :(

Prérifarkasz 2015.02.08. 13:17:45

Szutyukis: Hát ezen behaltam, ha a fékbetét nagy kiadás volt, akkor mit fog majd szólni a BMW szervizelési költségeihez?.... És a csere azért, hogy "nyer" vele 1 litert, kb 80 eFt-ot éves szinten, ez ám a fillérb@szás... ;)

Gácsfalvi Róbert 2015.02.08. 13:19:13

A suzuki igen is jó és sok embernek még ez sincs!!!!Elegem van a sok buzi bmw-s fosvágenes, utcaiversenyző buzikból!!!

Richard Csepregi · http://hunglish.co.uk 2015.02.08. 13:19:25

@anyahajókabinajtóhajtogató: na igen, olvastam a többi cikket is, és valóban belenyúlhattunk a tutiba.

de mi beszívtunk az említett ladás sráccal, aki (egy hetes jogsival) befarolt az utcába, megcsúszott a faleveleken és leszakította az egy hónapos kocsi teljes bal oldalát.

Jóanyám megérzéseire újabb bizonyíték hogy 20 perccel ez után külföldről hívott fel hogy 'ugye minden rendben van a kocsival?' hát persze :)

Leadfoot 2015.02.08. 13:24:39

@GrG: Persze, a megvédés csacskaság, de annyira nem mehet rosszul az a kocsi. Persze, relatív. A végsebességgel szerintem arra próbált utalni a költő, hogy inkább a fürgeségre van kihegyezve (gyári adatok szerint 8,9 a 100-as gyorsulás, az azért nem olyan rossz). Én mindenesetre elfogadnék egy ilyet városi autónak.

@DeezL: Az ítélet írója is említi, hogy 130-ig fürge igazán. Ezt kb. hihetőnek is tartom.

3gb 2015.02.08. 13:26:18

"A csajok, főleg a középkorú anyukák buknak egy fehér kombi Astrára, lerí rólam hogy megbízható vagyok.. :D"
Talán mert lassan megyek-el? :-)

nyikk 2015.02.08. 13:45:12

@Csalfa Romeo:
Pappito jó arc, jó a blogja is, aki kivándorolna, annak is érdekes, de csak úgy olvasgatni is:))

GrG 2015.02.08. 13:48:00

@Leadfoot: nekem városi autónak van egy 206 Cc. nem megy jól, nem véd meg (pedig van benne légzsák és merevítés) és csapatós autónak sem jó. De cserébe olcsó volt, olcsón fenntartható, beférnek a gyerekek ha el kell vinni őket a suliba és ha süt a nap, lenyitom a tetőt és 50%-kal nő a munkakedvem. Ezt is írtam a népitéletbe....

De tény, hogy nekem nem a második autó az életemben hanem a 20, és vezetni meg még több félét vezettem, ezért jobban le tudom helyezni. Na de miről szólna a merítés ha nem egymás fikázásról:-) Nem lehet minden írás olyan mint a Cromás fazon, amit azóta is megnézek néha hogy bepisiljek a röhögéstől.

Józsi a guminagykeres 2015.02.08. 13:54:33

@Pepejoe: Röhej,hogy az 1.5 110 ló meg az 1.6 125le már sport jelzőt kap a suzukinál.

UdjanMineck 2015.02.08. 14:10:15

@Józsi a guminagykeres: a 120 LE önmagában sem nem sok, sem nem kevés. Ami igazán számít, az a tömeg, a súlypont és a futómű... Ezért lehetett 30 éve sportos egy 120 LE-s gép (pláne, ha turbós), mert a tömege 1 tonna körül volt, ráadásul alacsony(abb) építésű autók voltak akkor, szóval tényleg sportos lehetett a vezetési élmény. De egy Ignis-nél? Egy sámlin ülsz, aerodinamika egy vicc, tömeg jóval 1 tonna felett, az autó maga meg rút, mint az isten csapása.

osze 2015.02.08. 14:24:39

@Leadfoot: Igen, aki nem vezetett még pörgős japán benzinest, az nem érti. Nem az autópályán 140 feletti gyorsulást kell nézni egy 1500-ös szívómotornál. A 8.9-es 0-100 viszont nagyon jó érték, ehhez kéretik összevetni a 2004-es gyártású A6 1.9 TDI referenciaidejét: 10.5-12.3 sec, kiviteltől függően.
Városban dinamikusabban tudsz közlekedni egy ilyen Ignisszel.

Egyébként SZVSZ, a magyar autósokról elég nagy szegénységi bizonyítvány, hogy a legtöbb lámpánál a külső sávba érdemes állni, mert a 10+ tonnás teherautók indulásnál legyorsulják a belső sáv személyautóit.
Amikor a Rómában vezettem, ott kifejezetten tetszett, hogy dinamikusan vezetnek, a lámpánál töketlenül indulókat simán ledudálják és egy lámpaváltásnál a pesti átlag kétszerese átfér.

nick papagiorgo 2015.02.08. 15:00:07

@zobod: szóval akkor az ítéletíró kiismerte a NŐI LELKET, és azért jár szakadt verdával, mert a nők úgy gondolják, hogy ha lefingott a gép, akkor az illető biztos egy papucs, és a pénzt hazaadja ahelyett hogy a kocsiba fektetné? És ezzel csajozik? Rafinált, nagyon rafinált..... :)

nick papagiorgo 2015.02.08. 15:14:49

@osze: nálunk is vezetnek dinamikusan, ez inkább ember- meg helyfüggő.
Kedvencem a dunaharaszti kereszteződés, 51-es út. Olyan a hely, hogy egy lámpa, ott kiszélesedik 2 sávra, és utána az 51-es a büdös életbe' nem fog kiszélesedni, szembe meg mindig jönnek, ergo nem lehet előzni, ez kb. az egyetlen lehetőség forever. A lámpánál a rutinosak persze beállnak a belső sávba, persze a kevésbé rutinosak is. Egy élmény látni, ahogy zöldre vált a lámpa, és a Bamba Bélákat gyakorlatilag letolják a külsőbe, hogy "nyomjad neki, nyomjad, hát nem tudod, hogy véget fog érni a sáv? Nem mi? Akkor állj a külsőbe, tengerimalac" :)
Persze, aki lassú, de rutinos, az már előre a külsőbe áll. Csak mindig van néhány tapasztalatlan, aki beóvakodik a belsőbe, ki tudja miért.

anyahajókabinajtóhajtogató 2015.02.08. 15:30:33

@nick papagiorgo: Igen! Pont ezek kerültek nekem is képbe :) ! Azóta ez annyival bővült, hogy már szóba kerültek a 6 vagy 7 személyes autók (multipla, zafira, toyota picnic vagy corolla - avensis verso stb) mert néha hatan kéne menni.

alvázvédelem 2015.02.08. 15:31:11

@Józsi a guminagykeres: egy rövid váltó pörgős motor csodákra képes,lásd régi swift 1,3 gti.100 lóerő ,de 7 alatt van 100 on.

anyahajókabinajtóhajtogató 2015.02.08. 15:31:59

@Richard Csepregi: Nekünk egy csöves próbálta feltörni és annyira béna volt, hogy a fél kocsit úgy össze karistolta, muszály volt pár elemet fényezni :(

Gajdos Jr. 2015.02.08. 15:32:03

@osze: és ezért is van körbenyomva az összes olasz autó, mert ilyen kis yolokatona mind

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2015.02.08. 15:39:55

@nick papagiorgo:
Szabadalmaztatni kellene ezt a forradalmi csajozási technológiát :D

ccvv 2015.02.08. 15:48:00

@Hurri Kán: Például én. :( fasztra: nem hajtottam ki a belét, rendesen vittem szervizebe, mégis megszívtam. Kétszer egymás után hagyott az autópályán, uzemmelegen, száztíznél :((((((

TurboRudi 2015.02.08. 15:53:04

Az Astras arc beirta rendesen, hogy milyen autoi voltak eddig. :D

Schütii 2015.02.08. 16:04:39

@GrG: Addig jó amíg a fent leírt érzést Suzukiban is megéli valaki. Legalább nem vágyik pöcshosszabbítóra.

osze 2015.02.08. 16:04:46

@Gajdos Jr.: Igen ők használják és elhasználják az autókat.
A másik véglet -ilyet is látni felénk - aki valami ocsmány műbőrt rak a motorháztető elejére, hogy megóvja a kőfelverődéstől. (Jól tudom, tényleg ezért rakják oda azt az ótvart?)
Gondolom a cipőjükre is szemeteszsákot húznak ilyenkor, abban járják a várost, nehogy a latyakos legyen. :-)

zobod 2015.02.08. 16:20:37

@nick papagiorgo: értelek... fiatalság, bolondság ... :)

EddieCivic4g 2015.02.08. 16:45:41

@nick papagiorgo: Az a kereszteződés akkor igazán vicces, amikor zöldnél elindul a verseny, MAN előtt meg kint áll a kandikamera:)

Józsi a guminagykeres 2015.02.08. 17:31:51

@UdjanMineck: Úgy gondolom az én autómon pl. ami 172le és 1030kg komolyabban vehető a sport felirat. Rövid váltó,tonna alatt is a lehet a bódé,de 100-120 le az 2015ben lóf@@@ s estifény. 100ig nyerő a jobb súly/le arány aztán erő is kell. Kinek számít,hogy jobb legyen állóból 100-ig? Ja,csak a boyrészer kisfiúknak lámpától lámpáig felverni a város nyugalmát.Engem sokkal jobban érdekel a 100-200km/h de az ezeknél a sport suzukiknál nem értelmezhető adat,mivel egyik sem megy önerőből 200-at. :D Talán a legújabb swift spor 136 lova már elég hozzá.

Pepejoe 2015.02.08. 17:45:14

@UdjanMineck:
:D Így van. De most tekintsünk el ettől, hiszen ez szubjektív vélemény(ünk). Viszont azóta továbbszőttem a dolgot és az juttott eszembe: nem-e lehetséges az, hogy az I.-es Swift 1.6 16V 90 (?) vagy hány Le.-s Sedanja jobban ment, mint ez a Ignis? Egy ismerősömnek olyan van nagyon megkímélve és egész tűrhetően megy. Sőt. Papíron 190km/h a vége és mivel könnyű (nagyon, de az Ignisnél pláne) szerintem fürgeségben/gyorsulásban is könnyedén lenyomja a kései rokont.
Ezzel csak arra akartam kilukadni, hogy ennyire Sport az a Sport és ennyire okoz meglepetést.
Azért biztos jó az az Ignis, csak ugyan találjuk már meg a helyét.

nick papagiorgo 2015.02.08. 17:54:43

@anyahajókabinajtóhajtogató: no, ha többen vagytok, akkor viszont a fentieket felejtsd el, és akkor a galaxy/alhambra/sharan (ez kb mind ugyanaz)trióból válassz.A fentiekkel az a gond, hogy kis példányszámban készültek, és sose lesz hozzájuk normális áron alkatrész, tisztelet a kivételnek.

GrG 2015.02.08. 17:56:33

@osze: Baszki ne keverjük az A6 puruttya dizelt ide. Ennyi erővel össze lehetne venni egy barkasszal is. Akkor már inkább nézzük megy egy Corsa GSi idejét vagy OPC-t. Az ugyan ez a méret....
@Schütii: Ebben igazad van, az a lényeg, hogy ő jól érezze magát.

GrG 2015.02.08. 18:00:03

@nick papagiorgo: @anyahajókabinajtóhajtogató: van egy eladó Grand Scenic III-mam. vezetett szervizkönyv, 5 éves, 150e. de leginkább autópályán. 7 ülés, üvegtető meg minden. Ja és mivel 130Le (1.9dci) úgyhogy nagyon sportos:-) Cserébe tényleg biztonságos...

nick papagiorgo 2015.02.08. 18:02:40

@EddieCivic4g: az úgy van, hogy a haraszti rendőrségnek, polgárőrségnek, vagy minek van asszem egy álcázott kék ignise, de az csak visszafelé (Pest felé) áll be valahová a Coca-Cola meg a MAN közé, és kapkodja kifelé az áldozatokat (az a verda fotóz, 500 m-el később meg ott áll a karhatalom, és kiintenek, hogy helló). De az csak Pest felé van, ott már 2 km, és eléred a nullást, oda minek sietni. Kifelé viszont megy a hajrá... :)

nick papagiorgo 2015.02.08. 18:08:25

@GrG: Renault dízel. Motortartó bakok hogy érzik magukat? :)Ez itt a fő kérdés :)

Hurri Kán 2015.02.08. 18:12:59

@nick papagiorgo:
Meg a két első lengőkarszilent, ami csak a bölcsővel együtt cserélhető, á kb. 140e. :D

GrG 2015.02.08. 18:28:28

egyelőre semmi baja. Mivel nem az otthoni szar utakon használom, hanem külföldön és leginkább autópályán ezért nem nagyon van minek tönkremennie

nick papagiorgo 2015.02.08. 18:42:43

@GrG: hát, a motortartó bakokat, ha jól tudom, maga a motor vibrációja nyírja ki, nem az utak. Dízeleknél elsősorban, de benzineseknél is előjön. Volt olyan ismerősöm, aki a motort föl-le, jobbra-balra tudta mozgatni. A csavarok meg a motorhoz/váltóhoz csatlakoznak, és ha szerencséd van, akkor csak kimozogtak, és felfúrják, vagy nagyobb helicoil betétet tesznek bele, de ha nincs, akkor beletörik, vagy letörik a fül, és akkor azt úgy hívják hogy motor vagy váltócsere.Ez a Rönék egyik rejtett hibája amúgy. Nem piszkálni akarlak, biztos jó az autód, de azért nézz rá az autóra, ha eddig nem nyúltak (ott) hozzá. Hallottam olyanról (mondjuk ez csak legenda), aki leszarta ezt a dolgot mert nem volt rá pénze(amúgy filléres tétel a javítás), és a motor a váltóval együtt egyszercsak szépen kipottyant.Na, az már kicsit drágább.

nick papagiorgo 2015.02.08. 19:02:37

Egyébként óvatosan azzal, hogy nálunk szarok az utak, de a külföldi verdák biztos jók: a hegyvidéki országokban kaviccsal kevert bioszmötyit használnak télen, ami a fákat biztos védi, de az alvázvédős bizony elégedettten csettint; délre meg nincs hó, viszont ezek tengerparti országok, és asszm nem árulok el titkot azzal, hogy a tenger, az sós. És a levegő is az.
Tehát rendszeresen aláfeküdni a verdának, gyerekek :)

GrG 2015.02.08. 19:26:02

@nick papagiorgo: értelmes amit írsz, de azért ha az ember megy 30e km-t egy évben és ebből van 21e km amit 7 Párizs-Budapesten csinálsz meg egyenletes 2700rpm-mel, akkor más a gép kopása mint az átlag használónál. Pláne mert emellett szinte csak hétvégi kirándulásoknál használjuk, ami szintén autópálya-országút.

nyelv-ész 2015.02.08. 19:28:11

Vezettem egyszer egy ilyen Ignis Sportot. Ez még szerintem japán gyártású, Recaro ülései vannak, és szerintem a futóműve is egy fokkal jobb. Mármint sportosabb, mert fapad ez is, mint az ökrösszekér, csak nem teszi odább a seggét a kanyarban, ha átmegy egy keresztbordán. Egész jól megy, és a fékei is jobbak, mint a nemsport széria.
A biztonság kapcsán nem tudom, mire gondolt a tulaj, mert szerintem az Ignis ugyanolyan papírautó, mint a régi Swift.

nyelv-ész 2015.02.08. 19:33:32

@GrG: Ja, a motor valóban nem kopik, de a sok autópályázás után hamarabb cserélsz gumit, kerékcsapágyat, féltengelycsuklót. Peresze ha 3 évenként autót cserélsz, akkor ezeket majd az új tulaj fizeti.

CernaGeza 2015.02.08. 20:25:09

Ez az ignis sport teljesen tűrhetően néz ki a "simához" képest, ami elölről rusnya egy szörnyszülött.

vmaast 2015.02.08. 20:28:09

Asztrást addig bírtam olvasni, hogy magasnyomásúval kimosta...

United Steaks 2015.02.08. 20:34:15

@vmaast:
Én előbb elakadtam. "Cigányoktól vettem"...

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.02.08. 21:19:37

Ez a mai nem egy nagy eresztés...

Aldo Moro 2015.02.08. 21:20:42

Azt astráson nyerítve röhögtem. Kimossa magasnyomásúval miután megvette a cigóktól. Persze nem indul, de étolajjal azért próbálkozik. Középkorú anyukákra hajt. Hát ha ez őszinte akkor kurva gáz, ha karikatúra, akkor viszont jó.

TaaT 2015.02.08. 21:22:33

@osze: Ja, megvéd a kavicsoktól, cserébe bemegy alá a por és felcsiszolja a dukkózást. Egy ismerősnek már jött elő az alapozó egy idő után...

United Steaks 2015.02.08. 22:18:06

20+ Astra cigányoktól 470-el, és nem indul 0 fok alatt.
Akkor az 770, vagy bedermedt az étolaj...

GrG 2015.02.08. 22:44:50

@nyelv-ész: hát ezzel így vitatkoznék. Amiket leírtál azok nem az autópályázással függenek össze, hanem a megtett km-rel.
Viszont a km-ren túl számít a használat. A kerékkopás autópályán biztos kisebb, mint városban, ahol a lámpától való elindulásnál kipöröghet a kerék, a féltengely nagyobb terhelést kap a hegyre élesen felkanyarodva és a csapágy terhelése sem egyenletes a sok kanyarral, úthibával.
Persze azt nem tudom, hogy 1 óra városi vagy 1 óra autópálya használat a károsabb, de megtett útra nézve a város lesz a károsabb.

Hurri Kán 2015.02.08. 23:19:40

@GrG:
Egy órás városi út egészen biztosan jobban igénybe veszi az autót, mint egy óra, egyenletes tempóval történő autópályázás (természetesen ésszerű sebességet feltételezve).

pappito · http://pappito.com 2015.02.09. 02:23:28

@Csalfa Romeo: sajnos nincs se farmom se birkám, pedig ellennék úgy is :)

krosszmotorra nincs időm, de motorral járok dolgozni meg nagyon ritkán kirándulni, az Isuzuval meg vadászni vagy a családdal kirándulni

pappito · http://pappito.com 2015.02.09. 02:25:14

@nick papagiorgo: "részvét a japán belpiacos járgányért, azok szörnyen fapadosak. "

látnád a nejem korolláját :) Európában szerintem azt gondolnák róla, hogy félkészen jött le a szalagról... de hát egy korolla sose lesz diznilend :)

Arcade Macho 2015.02.09. 09:53:45

nem lehetne hogy az asztras baromkat igy utolag a NAV elkapna egy kis elmaradt jovedeki ado befizetesere?
elkovetni elkovette, a cselekedetebol igenis szarmazott kovetkezmeny(koltsegvetesi penz hianyzott), mar csak be kellene hajtani kreativan...

Arcade Macho 2015.02.09. 10:01:13

@United Steaks: szeritnem nem normalis aki 470e -rel veszi meg, jo hogy tartos a motor, de azert nem ennyire...

románc cuvée 2015.02.09. 11:09:14

@nick papagiorgo: először a váltótartókat nyírja ki, utána jön a motortartó... tapasztalatból mondom :)

Tomcy 2015.02.09. 11:42:51

@GrG: Ja csak amíg te a pözsóval a szervizben állsz addig ő vígan autózik! (volt 2 206-osunk is, és egy nagy határ szar az összes...)

Ferenc76 2015.02.09. 11:53:53

@Józsi a guminagykeres:

Gondolom Clio-d van, ami az egyik legjobb Hot Hatch a piacon, joggal. A 0-100-ból már kinőttél, és a 100-200 közé emelted a szintet, de mi lesz 200 és 300 közt? Az Ignis Sport kb 950 kiló, a swift sport kb 1050. A 125 ló nem teszi gyorsulásbajnokká, de mi nem is erre használjuk őket. Neked kellene legjobban tudnod hogy ezek olyan olcsó élményautók, amik hegyi szerpentineken, kanyargós mellékutakon, esetleg pályanapokon, a motor-futómű-váltó-fék együttesével adják a vezetési élményt, mindemellett a hétköznapokban sem követelnek nagy kompromisszumot, és kategóriájukban a legjobbak közt vannak. Nem akarnak ugyan a turbós 200 lovasok közé tartozni, de ettől még joggal kapták a "sport" logót 125 ló-f@sz estifény ide vagy oda. A brit szaklapoknál évek óta a best buy hot hatch-ek közt tartják őket számon. Mellékesen említve, mivel nem ez a lényegük, a swift sportok 125 lóval is képesek önerejükből 200-210 km/h-ra, és nem km-ek alatt, igaz sokat segít ebben a rövid váltó. Mindemellett megmaradt a híresen jó megbízhatóságuk is.

Tomcy 2015.02.09. 11:55:05

@Józsi a guminagykeres:
Bocsika az 125Le-s sportnak 200 a végsebessége, ami egyenlő 5.-ben a leszabályzással!
Nekem volt rajta 60-as rendszer, direktszűrő, stb, és a 3. generációs Clio RS 80-tól 170-ig annyira tudott csak elmenni, hogy a hátsó lököse az én első lökösömnél volt. Ja és kb 20km-en keresztül játszottunk, úgy hogy nem egyszeri próbálkozás eredménye.
Plusz azért a 2.0-ás dízeleket simán alázza, nem beszélve, hogy nyugodtan kimehetsz vele bármikor a hringre autózni egy jót(az én kocsim simán tudta a swift kupás autók idejét) aztán lábon utána hazamész, nem úgy mint a többivel aminek 2 gyors kör után minden baja van(egy ferodo ds2000-es betét ugyan kell rá, de biztos, hogy élményben nem ad kevesebbet amit a többi kocsi, max az egyenesben).
www.youtube.com/watch?v=IMicyAWHLzw

Himoto 2015.02.09. 12:07:36

Némi infó a japó ignisről:
A váltókar hajlamos a holtjátékra, pedig rövid úton jár(na).
Az első futómű teljesen más mint a magyaré, lengéscsillapító csak 1!-féle létezik hozzá (a gyári kayaba) 25k/db.
Első lengőkar szintén ritkaság számba megy (nem egyezik a magyaréval), talpas gömbfejjel egybeépítve.
A fogaslécpersely fogyóeszköz a rossz utakon, de nem kerül sokba a cseréje.
Féltengelycsukló (szeret kopogni, főleg a belső) és kerékagy (csapágy külön cserélhető) szintén nem csereszabatos a magyaréval, csak gyári rendelhető hozzá. 30k/db és 70k.
Kuplungból nem szabad a legolcsóbbakat venni mert beton kemény lesz a pedál.
A fő és vezérműtengely jeladók nem viselik el a túlhevülést, tehát a motor nem gyilkolható a végtelenségig. Mindkettő darabja 20k
Érzékeny a katalizátorra, csak gyári van hozzá 230k.

Az autó 14 éves konstrukció, nem kell tőle csodát várni. És élményben simán felveszi a versenyt a 206 gti, vagy Corsa C gsi-vel.

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2015.02.09. 16:02:05

Vitatkozik itt a sok okos, hogy a 100 meg 125 lovas Suzukik gyengék..
Napi szinten megyek 140-150 utazósebességet egy 60 lóerős autóval. A vége óra szerint 168.
Ebbe az országba többet lehet, csak mi a ráknak.

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2015.02.09. 16:04:56

@Tomcy: melyik 2.0-s dízelt "alázza" a 125 lovas 1.6 szívó?
A régi előkamrásokat?

Pepejoe 2015.02.09. 16:41:01

@Aranyba mártogatott étnyúl: :D

Tomcy 2015.02.09. 19:48:31

@Aranyba mártogatott étnyúl:
A bmw-n kívül szinte mindet, az is csak a hátsó kerék rajtelönye miatt jobb. Persze most vannak már 180Le-s dizelek de 150-160Le-ig simán fogta őket. Nekünk volt 150Le-s dizel H Astránk amivel a hasonló évjártú 2.0 dizeleket lenyomtam, és az astránál jobban ment a swiftem. Plusz szüleimnek mindig dizel autója volt, én meg gyűlölöm mint a szart, a mostani égéstérben is kifejtik mennyire jók is(rohadtul rákkeltők). Amugy tudom, hogy mennyire más érzés egy turbos autó mivel vagy egy WRX-em is a swift sport mellett. De én nem fogok dizel autot venni soha és nem is tudnak meggyőzni arról hogy jók, mert nem jók, semmi fejlődés nincs rajtuk és ha leveszed a turbot akkor vége van mint a botnak! Legjobb példa a WTCC, amig szívó benyások ellen mentek azok voltak a királyok aztán jött a 1.6 turbó és kaptak 2-3secet. És ott nem számít a pénz szóval elég jól mutatja a valódi különbséget.

Prérifarkasz 2015.02.09. 20:39:47

@Aldo Moro: szerintem annak is gyenge, vagy inkább gáz... anyukák kedvence, biztos várták a sült krumplit... ;)

alvázvédelem 2015.02.09. 20:56:18

@Aranyba mártogatott étnyúl: sokat számít a váltóáttétel.
érdemes a végáttételt is beszorozni a nyomatékkal.
pl egy suzuki 4,5 szorozza a nyomatékát,egy mai dízel meg 3,1 el.
és akkor érdemes a tömegeket is beszorozni.
nem mindegy hogy 1000kg visz vagy 1500 at.

Józsi a guminagykeres 2015.02.09. 21:06:34

@Ferenc76: @Tomcy:
Egy bruttó 1120kg súlyú autóknak amelynek 0.34 az alaktényezője és 1.98 az érintkező felület nagysága,annak sík úton,szélcsendben tengerszint felett 0 magasságban 20C fokos levegőben átlag légnyomás mellett (ez utóbbi értékek kevésbé fajsúlyosak) keréken 78.39 kw-ra van szüksége a 200km/h-hoz (55.55m/s).
Keréken mérve nagyjából 20% a hajtási veszteség swift sport esetében ezt www.atc.hu/chiptuning/chiptuning-suzuki a mérést alapul véve.Tehát 78.39kw keréken mérve az nagyjából 96kw főtengelyen ami ugye 131 LE.Legyen,talán egy nagyon jó 125lovas swift sport tényleg képes a 200-ra.

Swift sport vs. Clio3 RS. www.zeperfs.com/en/duel1348-1655.htm Vagy a swift sport volt sokkal több mint 125le vagy a clio volt sokkal kevesebb mint 197 ill. 201 mert 100felett nagyon-nagyon nem egy liga a két autó.

:D Valóban már azon kattogok milyen lenne egy 300km/h-ra képes igazi sportautó ,de ugye azokat már 400le felett kell keresni.Pl. corvette c6. Meg nagy lenne az ugrás mind anyagi mind vezetéstechnika terén,ezért be fogok iktatni előtte egy 350Z-t.Ez a terv. :) (a 911 nálam előreláthatólag csak hirtelen meggazdagodás esetén lehetséges pedig nagy álom az is.)

jewdi76 2015.02.09. 21:46:36

@Józsi a guminagykeres:

"talán egy nagyon jó 125lovas swift sport tényleg képes a 200-ra."

Az összes swift sport nagyon jó, és nem csak talán, mert mind tudja a 200-at, és nem óra szerint, hanem valóban. Az enyém pl 80 méter tengerszint feletti magasságon, plusz 10-30 fokon, 50 kilós jó alaktényezőjű kis felületű asszonnyal, és 10 kiló házikoszttal tudja.
A suzuki alulspecifikálja a kocsijai gyári adatait.

Pl ez 50.000 verseny km után fékpadon még mindig 135 ló:

www.origo.hu/auto/20121213-meg-se-kottyant-a-felmillio-kilometeres-kinzas-a-suzuki-swiftnek.html

jewdi76 2015.02.09. 21:50:15

@Józsi a guminagykeres:

A 350Z jó kocsi, nem is kellene 911 ha lenne egy.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.02.09. 23:15:19

@Tomcy: na jó, lehet menni esti mesét nézni...
"semmi fejlődés nincs rajtuk". Aztán meghallod a csengetést és leszállsz a körhintáról... :)

kapitális 2015.02.10. 01:53:50

@Tomcy: Erre nem tudok mást írni: LOL

@Arcade Macho: Jéézusmária. Azt hittem, a magadfajta 3/3-as adóvadász szerencsétlenek a múlt heti poszt alatt kiélték magukat, erre megint kiderül, hogy nem egyfajta csóróunió akarja megadóztatni a gazdagokat, hanem az egyik proli a másikat(meg úgy általában mindenkit).

Arcade Macho 2015.02.10. 09:54:54

@kapitális: mi a gond? faj hogy a masiknak van igazsagerzete?

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2015.02.10. 10:39:32

Nem is értem, mit erőlködik mindenki a kétliteres turbókkal, amikor a kiváló 1.6 suzuki szívómotor az autóskártya mindentvivője.

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2015.02.10. 10:41:55

@alvázvédelem: ..és itt jön be a másik kedvenc témám, a mi-mennyit-forog-130-nál. Valaki biztos élvezi a 4200-at, nekem a 2000 jobban ízlik autópályán.
Fele akkora fogyasztással, lol.

Prérifarkasz 2015.02.10. 19:57:28

@Ződ2000: Ne mesét tessék nézni, hanem számolni... ;)

A ma Magyarországon futó dízeleket (10-20 évesek, általában 110 Le az átlag, a vévé- és fiatos motorok is ilyenek...) Meg kell nézni a Le/súly arányokat, a dízelek sokkal nehezebbek, mint a Szutyuki, és így főleg 0-100 jobb lesz tőlük... ennyi
Amúgy meg turbo nélkül tényleg kxart sem érnek, max szántásra...

Az a rohadt nagy innovativitás, amit képviselnek a mai dízelek, az meg egy kalap sz@rt sem ér, főleg, hogy a büszke csúcsdízel tulajok a részecskeszűrőjüket már 2-3 évesen kidobják a p-csába - ennyit a ződségükről... Nem is beszélve arról,hogy a 2 mikron alatti szennyeződéseket nem is mérik, pedig lenne mit...

Az meg nyilvánvaló, hogy jóval kevesebbet eszik a dízel,csak ne próbálják már eladni azt az ócska dumát, hogy még mellette milyen környezetbarát is... Ez majdnem olyan ócska mint az atomenergián hizlalt elektromos autók zöldsége...

Hurri Kán 2015.02.10. 20:06:52

@Prérifarkasz:
"Az meg nyilvánvaló, hogy jóval kevesebbet eszik a dízel,csak ne próbálják már eladni azt az ócska dumát, hogy még mellette milyen környezetbarát is..."

Adott teljesítményre vetítve lényegesen kevesebb a CO2 kibocsátásuk, mint a benzineseknek, vagyis innentől az ostoba sötétzöld EU-s bürokraták szerint környezetbarát. Az, hogy a szén dioxidon túl még mi minden jön ki belőlük, az már nem jut el az agyukig.

kapitális 2015.02.10. 20:36:27

@Arcade Macho: Nem, neked van igazad, akasszuk fel a főtéren és huhogjunk mellé. Barom

DeezL 2015.02.10. 21:47:25

@Leadfoot: igen,addig megy, de tényleg az felett szinte állva hagytam,pedig az A6 sem egy vadállat volt,de elég jól ment ,szerettem,legjobb autóm volt idáig talán!

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.02.10. 22:48:17

@Prérifarkasz: az utsó 3 autóm dízel volt. Nagyjából képben vagyok vele hogy mire képesek.

Diszkréten utalnék rá, hogy 20 éve egy Audi 80 (B4) 1.9 TD jó ha 90 lóerőt tudott, 184nm-rel. EZ kb egy hasonló zsívóbenyás nyomatéka csak nevetségesen leszabályozva. és persze kormolva. Ugyanebbe a modellgenerációba kapható volt akkor előremutató 16v-s 2.0e, azonos nyomatékkal és 140LEvel.

Jelenleg a Passatban bemutatott csúcs 2.0 TDI 240LE, 500nm. Ez több, mint a konszern csúcs (4.3 FSI) szívóbenyájának nyomatéka. Közben meg eszik 6 litert és télen hófehér pára jön ki a kipufogójából, nyáron meg legfeljebb a hangjából tűnik fel hogy jár, de csak kívülről.

SZal igen, van fejlődés dízel vonalon...

Arcade Macho 2015.02.11. 13:18:16

@kapitális: te tulok
ki irta azt hogy akasszuk fel?
te tenyleg ennyire kreten vagy hogy nem tudod ertelmezni amit ir az ember?

en ezt irtam: "nem lehetne hogy az asztras baromkat igy utolag a NAV elkapna egy kis elmaradt jovedeki ado befizetesere?"

semmi olyat nem irtam hogy akasszak fel
diszlexias taplo

DeezL 2015.02.12. 00:45:17

@Ződ2000: a TD az 75lovas volt 150nm,de azon nem volt Cooler sem és kamrás volt, a TDI volt 90lovas és 202nm volt,ez változott pl a Golf IV-ben már 210nm lett. amúgy papíron az AFN-től a 110lovas TDI-től az első 1.9 PD 115lovas változat csak 2 tizeddel ment jobban,de a nagyobb + 50es nyomatékot meglehetett érezni,az dinamikában nagy fejlődésnek tűnt!
és ja hatalmas fejlődések voltak,anno a 2.4TD Croma 101lovas volt 235nm-el most meg pl egy 2.4 JTD már 209ló volt és 400nm ,és a fogyasztásuk meg ugyannyi!

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.02.12. 09:48:50

@DeezL: igen, TDI-t akartam írni, az I annak idején az Audi privilégiuma volt még :)

A 2.4 JTD 8 éve volt nagy dolog. Sajna a Fiatnál azóta állnak a fejlesztések.

Minden esetre manapság már semmilyen katalógusadat nem tud meglepni, de azért az a 2.0 TDI az új Passatban elég ütősnek ígérkezik.

DeezL 2015.02.12. 11:09:24

@Ződ2000: azóta mát Multijet II van.. 97ben jött a JTD, 2003ban a MUltijet amit az alfa hátulján vagy JTDm-nek lehet olvasni vagy JTD MUltijet-nek pár éve meg már a JTDM-2 van ,ami 1500nál tudja már a 320nm-t az 1.6 esetében!

persze,mert közvetlen befecses a TDI, az olaszok ID TD.nek vagy TDID-nek irták mert olaszul ez a rövidítése,de angolul ugyanúgy TDI lett volna, Croma,Ducato,Iveco Daily pl.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.02.12. 11:36:22

@DeezL: tudom, nekem Unijet volt... autossagok.blog.hu/2014/08/21/oda_a_147eshez

Az olaszok azért használták ezt a bonyolult rödvdítést ,mert az Audi levédette a TDI-it. Ebben ugyanis ők voltak az elsők, csak volt egy hosszabb zsákutcájuk a PD-TSI-vel. De azóta ők is belátták :)

DeezL 2015.02.12. 17:44:26

@Ződ2000: dehogy ők voltak az elsők 89 óta van csak TDI, a Cromában 85/86ban már volt a TDID,csak az olaszok annyira nem erőltették ezt a dolgot,pedig jó lett volna ezen az úton járni mint a VW-nek

DeezL 2015.02.12. 17:50:12

@Ződ2000: az 1.9 PD-vel szerintem különösebb baj nincs,a 2.0 PD a szar...nekem volt 2db ,de még nem jött elő rajtuk hiba,mert kevés km-el vettem őket mert 3 éves volt mind a kettő... TSI-m nem volt,nem is lesz, 1.9PD-ből volt több is, ezek közül 4et sokat is használtam ,addig nem volt velük bajom

Prérifarkasz 2015.02.14. 21:51:43

@Ződ2000: Nem értettél meg, nem is ezt vitattam, én is tudom mire képesek...

Ehe fejlődés, bizonyos értelemben igen, de minek/kinek az az 500Nm... A többi meg bakkfitty, mert 2 literes benyásból már 20 éve is kihoztak 300 lovat utcai autónál "simán"... én inkább azt választanám... De nyilván nem teszem, mert nem erre van szükségem...

240 ló, 6 liter meg hófehér pára, és nyilván ózont termel és örök életű... És még ki is hisz a mesékben?.... ;)

Tomcy 2015.02.15. 00:02:59

@Józsi a guminagykeres: Nekem ahogy írtam nem gyári volt akkor a kocsi, 8,1-8,2 körül volt a 0-100.

Viszont pl most azért nem vettem 325-ös bmw-t, mert hiába néztem meg 1000 videót a neten a 325-ös gyorsulásáról, 0-160-ra 2-2,5seccel ér csak fel hamarabb mint a swift sportom, így már nem volt alternatíva, a 330 meg sokkal ritkább és sokkal költségesebb is, így maradt a subaru, amit nem bánok, mert erre vágytam mindig, a bmw-t meg mindig utáltam, csak a hátsókerék meghajtás miatt lett volna amúgy is érdekes nekem.

Tomcy 2015.02.15. 00:06:29

@Aranyba mártogatott étnyúl: Nekem van mind a kettő 1.6 suzuki és 2.0 turbó impreza, így akkor én nyertem? :)

Tomcy 2015.02.15. 00:21:38

@Ződ2000:

Köszi abból már kinőttem, bár a lányom lassan olyan korba ér amikor majd le kell vele ülnöm, ettől a tény az tény, turbó nélkül egyik dízel klozet sem ér egy fillért sem!
Mennyi volt az utolsó SDI 1.9 talán volt is 60Le, nesze neked fejlődés. :)

És attól még az is tény, hogy 1000x több rákkeltő anyagot pöfög ki mint a benzinesek, de ha valaki pl belerakatja a gázt a kocsiba, onnantól még sokkal sokkal környezetbarátabban közlekedik, hiába eszik 1,5x annyit mint a dízel.

Érdekes 2015.02.18. 16:31:05

@Ződ2000: és ki nem tojja le az 500 nyúlmókust, ha nincs meg hozzá a megfelelő le? bár az ekét jól húzná a szántáson, de most szgk-ról beszélünk.
2es tfsi-ből meg 400 lovat hoztak ki /golf R400/...és az 3,8-at gyorsul, mennyit gyorsulna vajon a kályhával? 6-ot? :D bár az ekét utána lehet kötni, a nyomaték azt is elbírná, nem releváns.
A dízelbe a sportosságot belebeszélni pont olyan, mint egy 100 lovas szuzukiba..van benne valami, de igazándiból köze sincs hozzá a benzines (és most már elektro - tesla) motorok mellett.... Mindennek megvan a helye, a dízelnek a buszokban,traktorokban és a kamionokban és azokra viszont tökéletesek....de mondjuk, béke időben, konstans előjön ez a benzin-dízel vita, ha úgy nézzük jó szórakozás.
süti beállítások módosítása