Heti merítés

  2015. január 25. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

A kis rondaság, de imádnivaló :)

36264

Amikor hazahoztam, az ismerőseim nagy szemekkel néztek hogy "Ez meg mi?!". Kaptam olyan megjegyzéseket is, hogy "ilyen ronda kocsit ennyiért? Te hülye vagy..."

Gyönyörű, de nem ide való

astonbem 018

Főleg vizes úton tud meglepetéseket okozni sima indulás esetén is, nem tudták olyan precízen megoldani a teljesítmény leadást, mint például a Mercedes az SL65 AMG-nél. A kép illusztráció!

Nem normális ahogy´ megy

1

Eredetileg nem akartam venni ilyen fajta autót, tökéletesen elégedett voltam az Audimmal. A kép illusztráció!

Használhatatlan de akkor is kell

58894

Nem árt vigyázni mert tapasztalatom szerint a rendőrök előszeretettel állítottak meg és bírságoltak meg, amikor más autókat elengedtek. csajozni nem tudom mennyire lehet vele mert rendesen oda kell figyelni a vezetésre.

Guruló kastély

55469

Ebben még a "kisebbik", 6250ccm-es V8 dolgozik, 69-től fúrtak rajta még fél litert. Nyomórudas, de hidrotőkés, nagyon kevés gondozást igénylő, rettentő masszív szerkezet.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr907106637

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kuki123 2015.01.25. 14:35:08

@traxx:
Mert itthon aztán kurvára életképes bármelyik amelyik próbálja betartani az adószabályokat.
Vastagon ülünk a korrupt simliző adócsaló vállakozók mocsarában.

Mintha csak azon múlna hogy tenni kell érte.
Ébredj fel, nem azon múlik.

remélemeztbeveszi 2015.01.25. 15:00:20

Elolvastam párszor, de szerintem aki a Bentleyről írt, annak sosem volt ilyenje. Ha elolvasok egy tesztet, utána ennél különbet írok.

m_balage 2015.01.25. 15:14:39

@PiszkosFreddy: hát ja, mert az nem simán szép, hanem gyönyörű ;)

nick papagiorgo 2015.01.25. 15:22:36

fura ez a dolog. Én is azok táborát erősítem, akik szerint vezetni lehetne érdekes egy ilyet, de birtokolni felesleges, kivéve ha unatkozó multimilliomos vagy, akinek nem számít a pénz, ha alkatrészt kell cserélni, megtörik,vagy irigy kispolgárék végighúzzák rajta a lakáskulcsot. Pl. sose értettem, hogy egy autót miért kell bántani: lehet, hogy a gazdája valami simlis tolvaj (de az is lehet, hogy nem), de most ezért az autón kell bosszút állni? Nevetséges.

Aldo Moro 2015.01.25. 15:57:09

Aszongya a "sigma": "Tipukus magyar kommentek" De ő majd vesz egy ilyet és papiron bérli. Miről beszélsz, ember? Ember? Már ez is sok. Lököd itt a frankót és te is papiron bérelsz valamit. Mekkora vicc.

uki 2015.01.25. 16:03:53

@vmaast: na ja...mondjuk ez a ferrari meg az aston esetén előfordult régebben. :-)

Aldo Moro 2015.01.25. 16:06:24

traxxx: vagy mi. Te sem vagy egyszerű gyerek, az biztos.

Pepejoe 2015.01.25. 16:14:07

@nick papagiorgo:

Ugye? Ha valami gondja van, nem szimpi neki a kocsi tulaja, nem tetszik a kocsi, irigy vagy mittomén, figyelje ki és várja meg. Utána vágja pofán az embert, hogy "kötsög, ronda az autód és amúgyis honnan volt rá zséd". Ha fekve marad, akkor ő volt a jobb de ha nem, akkor esélyes, hogy visszaütnek és ő marad úgy. :) Hát ez ilyen. Na de autót karcolgatni meg hasonlók...gyáva emberek. És nemcsak irigységből, vagyis az autó miatt, hanem egyszerűen csak nem mer szólni valamiért, pl. ugat a kutyád, te ugatsz :) hangos a csajod éjjel, mittudomén...úgy érzi, hogy az ő helyére álltál a parkolóban (az ő helyére, érted, mert neki van olyanja a lakótelepen) meg ilyenek.

TaaT 2015.01.25. 16:15:45

Azért nem kell túlsztárolni a Continental GT megbízhatóságát, egyik ember főnökének volt/van olyanja. Ritkán, csak VIP furikázásra használta mert amúgy iszonyatosan sokszor elromlott, és egy vagyon volt "lábra állítani".

Ettől függetlenül én is azt választanám a felhozatalból, persze csak ha megtehetném.

Mondeoman 2015.01.25. 16:32:44

@alvázvédelem: Az ember már csak ilyen kapzsi lény. Ha nyernél a lottón annyit, amennyibe egy lélegeztetőgép kerül, mire költenéd? Lélegeztetőgépet vennél a kórháznak, vagy magadnak vennél kocsit, yachtot, stb? Ha lélegeztetőgépet, az tiszteletre méltó dolog, bár akkor igen ritka kivétel vagy :)

Pepejoe 2015.01.25. 16:35:33

Volt egy ilyen Gallardo a környékünkön sok éve, gyakran nézegettem, főleg mociról. Igencsak ifjoncként természetesen az érdekelt a legjobban a világon, vajon lenne-e esélyem, azért ez mégsem egy Impreza. Egyszer úgy intéződött, hogy egyfelé vezetett az utunk a csepeli bekötőn és elöl volt a sorban a lámpánál. Mire előresiettem hogy elkapjam, zöld is lett, az ember meg vette a lapot mire játszok, akkorát lépett oda az olasznak, hogy felállt a hátamon a szőr arra a hangra. :D Végülis lemaradt valamennyire de nagyon jó fej volt az ürge, vigyorgott a végén meg intett. Durván megy az a gép. Nem sokkal késöbb meg szerepelt a hírekben, hogy felborított egy Doblót egy kereszteződésben, persze 50-el. :( Utána eltűnt a verda.

Mondeoman 2015.01.25. 16:36:04

@alvázvédelem: Vagy ha idemásolod nekem azoknak a svéd milliomosoknak a hosszas névsorát (de akkor legalább 100 név legyen ám itt!), akik lélegeztetőgépet vettek, akkor lehet, hogy megfontolom az előző hozzászólásomat :P

alvázvédelem 2015.01.25. 16:40:56

@Mondeoman: Ingvar Kamprad nak néz uténa

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2015.01.25. 16:46:42

Láttam én már panelparkolóban páréves porsche turbót..
Az embernek kiskora óta ez volt a vágya, másra nem költ. Kinek mi köze hozzá?
Nem repül Kanárira évente kétszer, nem jár "partizni" alkalmanként 50 ezerért, stb.
Rengeteg dologról lemond, ami másnak természetes.
Az a jó, hogy mindenki mást szeret, ettől vagyunk különbözőek.

Az önjelölt APEH ellenőrök pedig fáradjanak át az ánuszba, köszönöm.

Pepejoe 2015.01.25. 16:46:52

@Mondeoman:

Én már gondolkoztam ezen, ha nyernék 2 milliárdot, nem vennék yachtot meg ilyenek mert nincs rá igényem. Tartani pénzkidobás mert ha hajókázni akarok, kibérelek egyet és kész. Kell egy ház Bp. környékére meg a Bükkbe oszt'sanyi. Viszont ha megoldható, akkor egy CT-géppel beszállnék az Eü.-reformba. Talán nem a teljes összeget de nagy részét kifizetném. Közel 300 milla egy olyan gép és az a több hónapos várakozási idő nem normális. Ha 200 millával beszállok, csak össze lehet már kalapozni azt a 100-ast.

poggY 2015.01.25. 17:22:04

Azért az, hogy a maserati szervíz egy mini morrist kínál csere autónak, az priceless

victor vacendak 2015.01.25. 17:24:46

Ha V8 Vantage, akkor milyen 12 hengerről beszél?

vmaast 2015.01.25. 17:33:02

@poggY: Mármint az Aston szervíz...

Bandit 1200 2015.01.25. 17:47:44

@Pepejoe: Azért 100-200 méter után már bajba lettél volna bármilyen motorral!Feltéve ha a sofőr meri is tolni a gépnek.

Sinistroll 2015.01.25. 17:56:15

Szerintem egy rendes autóbuzit nem érdekel, hogy egy kocsival milyen vendégkör jár. Egy autót azért nem venni, mert ki jár még vele, pont ugyanaz a sznobizmus, mint azért megvenni, hogy mutassunk valamit.

Továbbá, nem kell a púder: ha az embernek milliárdjai vannak, akkor simán meg fogja venni ezeket az izéket is. Már ha nem valami reménytelen kocka. Ámberek, én vállalom: az ÖSSZESET kipróbálnám ezek közül, mert mindegyik izgalmas, rendkívüli gép. Ez számít, semmi más. Mármint: autóbuziéknál.

3gb 2015.01.25. 18:03:32

@Aranyba mártogatott étnyúl:
Kedves Étnyúl! nem biztos, hogy értik, lefordítom nekik: menjetek a picsába!!! :-)

Carlos13 2015.01.25. 18:07:14

Ízlések és pofonok de élőben tényleg egy szép autó!

granreserva 2015.01.25. 18:20:51

@poggY: Inkább az a priceless, hogy valaki komolyan azt hiszi, hogy egy szerviz többtízmillós csereautókat fog tartani amit ingyen használhatnak az ügyfelek. Hol a tökömben él az ilyen ember?

rush4you 2015.01.25. 18:34:11

@sigma01: egy a hang,
nekem is bejöhetne egy brooklands!

Lázár-Nagy Zoárd 2015.01.25. 18:50:12

@kuki123: te primitív kicsinyes fasz. tényleg az a normális szerinted, hogy ha valakinek van valamije, akkor arra azonnal rá kell küldeni a nav-ot, mert biztos lop, csal, hazudik? gondolom neked ez a mentalitásod.
nem sajnálom, hogy sohasem fogjuk megtudni, hogy milyen autót vennél, ha lenne kétmilliárdod, életed végéig csóró maradsz ezzel a mentalitással, csórón és magányosan fogsz megdögleni.

walter sobchak 2015.01.25. 19:04:00

Szerintem tök normális népítéletek, sehol nem éreztem az "alászállok a parasztokhoz" stílust, mint amit például a(z erősen) használt prémiumautók népítéleteinél lehet olvasni (ráhazudik a fogyasztásra vagy épp lehazudik belőle, óvodás "xy-t lenyomtam vele" szövegek, Suzukihoz hasonlítgatás). Igen, talán a Bentley-s Győzikés kommentje volt kicsit sok (most komolyan, az zavarja, hogy egy magyar trashrealityben valakinek néhány részre odaadtak egy Ferrarit meg egy Lambót? :D), de semmi extra.

Tóth Ottó2 2015.01.25. 19:11:40

@kuki123: "Akinek 25-30+ milliós kocsira telik, annak nem 100-200 milliós vagyona van hanem jóval több."
Többnyire igen, de azért elég nagy számban vannak akik hitelből teszik meg ezt, és messze a legnagyobb vagyontárgyuk már az önrész is.

nick papagiorgo 2015.01.25. 19:38:45

@Sinistroll: +2
de azért megint felidézném korábbi hozzászólásom egy ismerősömről, aki gazdag, és vett egy elég komoly kocsit. Aztán eladta, mert folyton megállították a márkatársak, hogy de jó kocsija van, de ezzel nem érték be, vissza kéne adni a szívességet, menjenek és nézzék meg az ő kocsiját is, itt van két sarokra, az is nagyon kafa. A harmadik után feladta.Nem azok a fajta urak voltak, akikkel az ember szívesen mutatkozik, inkább valami trükknek vélte, hogy az ő kocsiját időközben ellopják, meg ilyenek.
Mondjuk ez a mostani merítésben felsorolt kocsiknál már nem túl jellemző, mármint a márkatársak ilyetén ragaszkodása :)

nsxtom 2015.01.25. 19:51:20

ennyi Irigy Faszt!! de TÉNyleg!!menjetek azt szopjátok le a NAV faszát!mind 1-1-ig meg a viktorkát is meg a spanjait is. férgek!
Az egyik Ostoba:szükségtelen kocsik listája. ahha,akkor szuzi bajnok sirjál:)) ÉLetedbe nem lesz ijened,és nem is ülsz ilyenekbe.
a másik:rapperek,angol focisták áááá GYŐKÉÉÉR,NEKIK van pénzük AMI NEKED AZ ÉLETben NEM lesz:))) ja meg TEHETSÉGÜK!!!ami szintén neked nem volt és lesz.
Harmadik:bmw Buzi,neki 2milliárdja lenne se venne. grat.HÜLYE bmw-s.:))
ÉS ez csak 3 idióta! nem is olvasok többet. menjetek oszt jelentgesetek,EZ legyen 2025-ig a LEGnagyobb örömötök!! BArmok

Csé 2015.01.25. 20:24:14

AZért nem gyengék ezek a népítéletek, néhányról nem igazán hiszem el, hogy volt köze az autóhoz, max újságban vagy a guglin látta, és mert egy kicsit álmodni...
Én is kipróbálnám mindegyiket, bár a RR nem a világom, aztán vennék egy német nagyvasat (RS, AMG, M) és ellennék vele, mert öszvér, nem kihegyezett penge, amit 2 használat után bizony fenni kell nem kevés pénzért. Az utcán parkolást már meg sem említem, elég sok az irígy fazon, aki csak brahiból is tuti meghúzza kulccsal, mert neki ilyenje sose lehet, és akkor a tulaj tuti csalt-hazudott-lopott, hogy ilyenje legyen... Szomorú

Józsi a guminagykeres 2015.01.25. 20:36:55

@Bandit 1200: Már egy 600-as gixxerrel bajban van 500le-ig szinte minden utcai autó.200-ig biztosan.

cintu 2015.01.25. 20:44:45

Közhely komment eszencia.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.01.25. 21:10:04

Lambós nyári gumival a Pilisben. Gratulálok. Mondjuk a szöveg színvonala alapján szerintem teljesen mindegy.

protézisesh 2015.01.25. 21:24:30

@kuki123: a proletárdiktatura dicsoiteset olvashattuk. Ha valaki petrolhead, akkor nem a nav erdekli, hanem a MASERATI, A LAMBO, meg a tobbi. De te csak egy irigy kis pöcs vagy.

UdjanMineck 2015.01.25. 21:29:36

Aki szerint a Maserati Spyder ronda - beleértve a tulajt is -, az egy szerencsétlen, ízlésficamos farok, aki nem érdemli meg, hogy birtokoljon egy ilyen autót. Vegyen inkább valami kiaopelfordsuzukit.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.01.25. 21:31:44

"ez alatt csereautóként az Aston Martin egy Mini Morrist akart biztosítani, ami szerintem felháborító egy ilyen értékű autónál."
Igazad van, akár nem is adhattak volna semmit.

UdjanMineck 2015.01.25. 21:35:17

@sanyix: Ice-T-nek is ilyenje van (Bentley Continental GT), szóval már csak miatta is kéne. Nagy tisztelője vagyok az Original Gangsternek, egyedülálló életműve van!

www.youtube.com/watch?v=-Ib0b2-BL2k

www.youtube.com/watch?v=90B5jYgzc74

(Más kérdés, hogy konkréten ez a "Murder Red" Onyx stílus nagyon buta és közönséges, teljesen Győzikés...)

UdjanMineck 2015.01.25. 21:39:26

@alvázvédelem: ez így, ebben a formában kissé demagóg, de értelek...

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.01.25. 22:13:36

@ommm: +1, a nap első igazán értelmes kommentben feltett kérdése :)

BitPork 2015.01.25. 22:36:26

Heh...de szíp magyar szociológiai tükör van a hozzászólásokban...én csak egy sz@os audit engedhetek meg magamnak ( az is már 8.éves lett Január első hetében), de hogy szépet és jót alig kapok, az biztos.

2015.01.25. 22:38:31

@PiszkosFreddy: kövezz meg, nekem az az egyik kedvencem :)

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2015.01.25. 22:40:58

Akinek ez a Maser csúnya, annak mi a szép? A vagoner?

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.01.25. 22:46:14

@Sinistroll: egy autóbuzit nem. De aki ennyi pénzt tud kiadni ott már valszeg számít...

@UdjanMineck: van mit vezekelnem :)

Krisi 2015.01.25. 23:05:57

én is bírom azokat, akiknek tetszik egy adott márka adott típusa, de csak azért nem vesz olyat, mert hogy mit fognak majd szólni az ismeretlen emberek az utcán, akik meglátják benne, valamint a balfasz haverjai. Ez mekkora kispolgárság már, de tényleg.
Ha anno én is az alapján veszek autót, hogy az ismerősök mit javasolnak, hogy ne kelljen magyarázkodnom, meg persze hogy melyiknek jó a híre, akkor ma én is csak a kéziféket rángattam volna a havas parkolóban valami szuper megbzható, szuper keveset fogyasztó szuper elsőkerekes meseautónak. de szerencsére pont leszarom hogy mások mit gondolnak a húszéves olasz szaromról, és így önfeledten driftelhettem mint egy elégedett kisovodás, amíg a benzinszint mutató meg nem közelítette majdnem teljesen a nullás értéket!
szóval fentebb is megírtátok már, de ha valaki igaz autóbuzi akkor nem olyan autót vesz, ami társadalmilag elfogadott, hanem olyat, amilyet akar. meg főleg amilyet meg tud engedni :)

dmwd 2015.01.26. 00:00:35

@Józsi a guminagykeres:
Indulásnál ez igaz, de csak az első kanyarig. A Mátrában felfelé már nem egyszer értem utol motorosokat. Most nem a túrázó chopperesekről beszélek. A 4 karika + 4 kerék + 4 liter elég gyorsan tudja szedni a lábát. Az 1000-esek persze más ligában játszanak.

kapitális 2015.01.26. 00:00:37

Mikor a kommentekre görgettem, már tudtam mi fog várni, de azért még így is kicsit elszomorít a valóság.
Proletárja a 20 éves Suzukiból anyázza azt aki felépített egy sikeres vállalkozást, meg a NAV-ot küldené rá, de ő persze fel van háborodva mikor a gyár kapujában megkocogtatják a vállát, hogy az a fogó lehet hogy jobban nézett ki a helyén.
Abba persze ne is gondoljatok bele, hogy amíg ti anyázzátok őket hogy adócsalók, satöbbi, ezeknek az embereknek a cégei valószínűleg annyi adót fizetnek be egy hónapban, amennyit ti egész életetekben kerestek.

Pasas 2015.01.26. 00:08:30

Szép autók ezek, na. Mind, kivétel nélkül.

2015.01.26. 00:25:06

@kapitális: ha tiszta vagy akkor miért háborodsz úgy fel?

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.01.26. 00:55:22

A van-e értelme ennyiért nagy autót venni vagy sem vélemények kapcsán: "Amennyiért nagy, szép, új Audi / BMW / ... van, Cessna is van, az meg azért más élmény." Még akkor is, ha a Cessna nem feltétlenül új.

De egy (használt) multiengine gép árát rákölteni egy hatalmas értékvesztésű kb. új luxusautóra, ami nem is feltétlenül alkalmas első autónak...

Nagyon, nagyon sok pénz kéne ahhoz, hogy ilyesmit vegyek belőle.

Ellenben egy több tízmilliós luxusautó az bemutatja a sikert, és sok esetben ez is hat üzletkötésnél. Míg mondjuk ugyanúgy 70-80000 dolláros kategóriában vett repülőgép még eléggé low end cucc, azzal nem villogsz, mert az átlag nincs tisztában az értékével.

És hiába hatalmas élmény, a multiengine vizsga, IFR vizsga és hasonló játékok sem egy a B jogsit kenőpénzzel megszerző nagykisfiú szintjén vannak. És akkor még a fogyasztásról nem is szóltam.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.01.26. 01:13:51

@kapitális: Nem tudom. Ismerek nem egy olyat aki becsületesen adózik, keresett is pénzt.

Általában azt szokták mondani, hogy aki valóban értéket tesz le az asztalra, az arra büszke amit elért. Neki van egy cége, termékei, eredményei. És amíg van még sok olyan amire büszke lehet, addig azt is meg kell valósítani. És utána jön sok más vágy. És csak utána akarsz villantani valamivel. Utána jönnek egyben a 30-40 milliós luxus kiadások.

Aki innen, onnan mutyiból összeszedi az önrészt, annak csak az a verda, ház, stb. van amivel villantani tud, arra tud büszke lenni, attól van önértékelése, azzal reprezentál.

Persze. Aki nem villant, az is el fog jutni előbb-utóbb oda, hogy amit elért abból jut erre is, arra is. És igen, egy ilyen autó egy gyűjthető műtárgy, és ha a műszaki dolgok elérhetőek, és van ennyi költőpénzed a hobbira, akkor miért ne.

De akkor nem az lesz a szempont, hogy lehet-e vele csajozni. Mert akkor esze ágában nem lesz valami olyannal villantani, azzal megpróbálni reprezentálni magát, ami neki aprópénz.

És nem hiszem, hogy a valóban becsületes nagyvállalkozóra hívnák itt rá sokan a NAV-ot.

Tranzitos 2015.01.26. 01:26:44

De sok irigy ember van itt bammeg, el sem hiszem. Az a baj, hogy a kommunizmus nagyon mely nyomot hagyott az emberekben. Elhittek, hogy van egyenloseg, akinek sokkal tobb van az csalo, attol el kell venni, a szemelyes siker bun, a tehetseg az ordogtol valo. Nincs mas magyarorszagon, csak ha valakinek nem jott ossze akkor keserges, fenyegetozes, nav, sunyisag, rasszizmus, kenopenz. Egy boldogabb elethez nem kellene ezen valtoztatni?

Bandit 1200 2015.01.26. 01:37:19

@Józsi a guminagykeres: A lambo asszem 640 lóerő.3.4 a százra gyorsulása.Jó ha motorral közúton ugyanezt vagy talán a 3/100 at megfutod.Az nem különbség és ahogy mentek egyre rosszabbul áll a szénád.Játszottam már ilyet.Egy ferrari vagy lambó nehéz ügy ha nem a körúton megy a buli utolér.És nem jó érzés amikor egy ilyen üvöltő motorral a seggedbe van.Volt már 5 sportmotorom ezresek gsxr is.Most a bandit.

kapitális 2015.01.26. 02:10:38

@Válasszunk: Csak nézd meg a kommenteket. A többség kapásból felakasztaná a főtéren azt, akinek egy 206-os pözsónál komolyabb autója van.
Tranzitos pont alattad lévő hozzászólásában nagyjából leírja az én gondolataimat is. A gond, hogy az ilyenek formálnak véleményt(höböbö nagy ótója van biztos drogot árul vagy adót csal), ezzel maximálisan megakasztva a haladást.
Funfact: a hasonló emberektől szoktam a legtöbbször "ez Magyarország, ne is csodálkozz, ez egy szar ország" kategóriájú megnyilvánulásokat hallani meg olvasni.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.01.26. 02:43:20

@kapitális: A többség nem ezt írta. És őszintén szólva az adóellenőrzés amit írna egyszerű. Csak éppen nem feltétlenül újdonság. Sőt, azt mondanám inkább nem újdonság.

Ellenben az irigységről mindig az jut eszembe, amikor valaki azért vett szép, jó olasz sportautót, mert ugye amikor kimegy Monacoba akkor egy Porsche, egy Audi már nem tűnik ki a tömegből. Ő két dolgot mondott sokszor. Az tartja az így megtett utat, az ezért vett Ferrarit, stb. őrültségnek aki irigy. Szerinte minden ilyenből az irigység beszélt. A másik, hogy ebben az országban tisztességesen adózva nem lehet megélni. Pár cége a garancia elől csődbe került, voltak érdekes strómanok.

Nos egyszer olyannal is találkozott aki szintén üzletelt Magyarországon is, igaz nem magyar volt, hanem a "gaz multi" képviselője. De mégis profitot tudott termelni törvényesen. Ő is kiment megnézni a nagydíjat, de ő nem Ferrarival érkezett. Hanem a reptéren bérelt autóban. Mert szerinte nem azért vesz az ember olyan üzleti gépet amin iroda, hálószoba, fürdőszoba van, hogy utána párezer kilométert levezessen, ha van a környéken megfelelő reptér is.

Tudod értem én azt, hogy azért szólod le a másik dolgát, mert akkor az kevesebbnek érződik, pont mintha megkarcolnád. Ha neki kevesebbje van, akár fizikailag (karc) akár virtuálisan (mert értéktelennek gondolod, őt szegénynek, stb.) akkor máris behoztál valamit a különbségből.

Csak ugye kérdés, hogy a BBJ-vel és bérautóval érkező ember az irigy a Ferrari, Lambo önrészére összespóroló adócsalóra. Vagy az utóbbi irigy arra, akinek magángépre is telik és azért akarja őket túllicitálni.

Szerintem az adócsalás nélkül összeszedett BBJ a nagyobb dolog.

És tudod vannak Magyarországon is komoly nemzetközi sikert elért emberek, látjuk hogy vannak veterán autós és egyéb projektjeik, és van ízlésük. De egy dolgot nem látunk tőlük. Olyan autóval való rongyrázást, amit nem éreznek jónak az általuk használt utakra.

És tudod a többség észre sem venné, hogyha a NAV megnézné van-e erre jövedelmük. Mert az autó kis tétel a jövedelmükhöz képest. Tökmindegy, hogy software fejlesztő, térképész, magánvasút, stb. aki nagy annak van annyi adózott jövedelme, hogy egy ilyen kérdés során kiderülne, hogy erre van bőven pénze.

A kétes ügyletekből, adót csalva a Ferrari, Lambo, stb. önrészét összeszedő, azzal kérkedő embert elhiszem, hogy zavarna egy ilyen egyszerű kérdés. De őszintén szólva velük nem vagyok túl empatikus. És amíg egy ilyen kérdés felvetése csak őket zavarja, addig semmi bajom nincs a kérdésfelvetéssel. És igenis feltűnő az, hogy az adózott jövedelmük többszörösét költik arra, hogy nagyobbnak, sikeresebbnek mutassák magukat. Sokszor persze ez kell a svindlihez.

kapitális 2015.01.26. 03:03:05

@Válasszunk: Ismerek nem egy olyan vállalkozót, aki Q7-essel, X5-össel és hasonlókkal járkál, mégsem adócsaló, díler, bűnöző, satöbbi, csak egyszerűen kényelmes, elfér benne a család, hasonlók. Mit vált ki egyből ez az átlagemberből? "Nézd meg Maris, ez a szemét bűnöző már megint erre jön az elcsalt Audival".
Habár nekem már késő van regényt írni ehhez a dologhoz, azért azt leszögezném, hogy gyökeresen kellene a kommunizmusból átvett szemléletet megváltoztatni, és nem azt utálni akinek akár egy ötvenessel is többje van mint nekünk, hanem megnézni mit csinál jobban. Mondjuk a szemléletváltáshoz az se lenne hátrány, ha az amúgy sikeres vállalkozók közül nem a herevasalóst meg a Győzikét mutogatnák folyamatosan a TV-ben.
Egyébként ha lenne Ferrarim/Lambóm/Astonom vagy hasonló, egy percig nem gondolkodnék a repülőn. :)

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.01.26. 03:03:36

@kapitális: Ja és még egy apróság. Tudod van akinek az álma az autó, de tudja igazolni, hogy tesz félre.

De a célközönség nem ők.

Ha el akarsz valamit érni az életben, mindig kell, hogy legyen olyan cél, amiért dolgozol. Az, hogy egy kicsit hozzájárulni a CT géphez, a lelkiismeretet megnyugtatja ugyan, de nem olyan vágy amiért keményen dolgoznál, éhes lennél a sikerre.

Ezek a tárgyak és megannyi más formája a vagyonnak azért fontos, mert célt ad. És azért van presztízsük, mert a hasonló elért célokról is beszélhetnek. És mint mondtam, van akinél a Cessna a cél, van akinél az Audi. És igen, az "elképzelhetetlenül sok pénz" esetében is ilyen a Yacht, a BBJ, a "még teljesebb Ferrari gyűjtemény".

De úgy gondolom, hogy a többségnek nem ez az első cél, hanem a sokadik. Ahogy az évek alatt igazoltan gyűjtögetőnek sem nehéz a forrását látni, úgy a tisztességes vállalkozónak sem kérdés miből van pénz az autóra. Egyszerűen azért, mert az adózott jövedelmükből a több, fontosabb, célra is jut.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.01.26. 03:06:18

@kapitális: A Q7, az X5 érzésem szerint nagyon nem a Lambo, a Ferrari, Bentley, stb. kategória. És szerintem arra azért az ilyen vállalkozók adózott jövedelmének a töredéke megy el.

kapitális 2015.01.26. 03:21:16

@Válasszunk: Apróság? Mi lenne ha hosszan válaszoltál volna? :)
Igazából így hajnal 3-kor nagyon fegyvertelen vagyok szellemi szinten, ráadásul minél tovább olvasom a kommentjeidet, egyre inkább az az érzésem hogy félreértjük egymást, úgyhogy folytassuk holnap, rendben? :)

UdjanMineck 2015.01.26. 07:47:52

@Ződ2000: ó, nem. Vezekelni _emiatt_ biztosan nem kell.

protézisesh 2015.01.26. 08:22:54

@dmwd: Én már előztem motorosokat a Turracherhöhe-ről LEFELÉ jövet a dízel-automata-kombi autómmal... Egyetlen BMW tartotta a tempót (mondjuk úgy, hogy nem maradt le nagyon) és a szerpentin alján kaptam is tőle egy "lájkot". Az meg rendszeres, hogy többsávos körforgalomban körbeautózom a motorosokat.

Értem én, hogy jobban gyorsul, meg nagyobb a végsebessége, de én fékezni nagyobbat tudok és mivel autóval egy megcsúszás nem taknyolást jelent, bátrabban is keresem a határokat, mint a legtöbb motoros.

Amúgy meg fujj-fujj, közútra ilyen viselkedés nem való!

protézisesh 2015.01.26. 08:25:17

@Bandit 1200: nem lambo, de lambo motoros (R8V10) vs gixxer vs ninja, autópályán. Mindegyiknek kifújja az orrát, közben a csajával beszélget... :)

youtu.be/8rSDOxUtobQ

protézisesh 2015.01.26. 08:35:24

Az a baj, hogy a nép (az egyszerű), aki sose látott egyben (még bankszámla-kivonat formájában sem) 150.000 forintnál többet, annak sajnos a Mondeo meg a Bentley Mulsanne (csak hogy M-betűset mondjak) ugyanaz a kategória.

Hát kimondottan az ő okulásukra mondom: egy szokásos (nem prémium) nagykocsi (Mondeo, Superb, Passat, C5) tízmillió forintért még csak egy 2-2.2 literes dízel-automata, a középső felszereltséggel, néhány opcionális extrával.

Egy ilyennek a havi lízingdíja 150eFt körül alakul, ami kb egy minimálbéres dolgozó egyhavi bérét jelenti, tehát egy működő vállalkozás simán kitermeli ezt az összeget mindenféle sundán-bundán nélkül.

Ugyanez a méretosztály presztizsmárkában (A6, E, 5er) már a legalább a duplája (20-25misi, illetve 250-300eFt havi lízingdíj), de egy JÓL menő vállalkozás ezt is kitermeli.

Egy 2-3 ÉVES presztizsautó (Q7, stb) is simán a 10milliós ársávba esik vissza, a külsejére meg ugye nincs ráírva, hogy 3 éves és 150ekm van benne, mégis havi 100ból birtokolható.

A LUXUSautók más tészta. Aki 70-100 millióba fájó autót tud bármilyen formában birtokolni, ott már pörög a lóvé. De akkor se az a helyes reakció, hogy "mindenki buzi, akinek ignisnél drgágább autója van" --> tanulj, dolgozz, vállalkozz te is, hogy neked is legyen.

Ami vérlázító, az a rogán-szíjjártó-lázár féle vonal, akik évtizedes viszonylatban is a sokszorosát költik az igazolható bevételeiknek. Azért viszont senki nem tépi a száját, nem megy utcára, nem gyújtja rájuk a parlamentet. Mert egy Q7est megkulcsolni nagyobb hőstett, bármelyik beszari fosalak meg meri csinálni...

Jockey R. Ewing 2015.01.26. 09:15:45

Lenne egy pár észrevételem a merítéshez, a fennhéjázás bármiféle szándéka nélkül:

Az elmúlt években párszor (kivételes szerencsémnek, és semmi másnak köszönhetően) vezettem hasonló autókat, van velük némi tapasztalatom.

1.Aston Martin: a legkisebb, Vantage V8 volt meg. Ebben az autóban valahogy érezni lehetett, hogy nem valami 'hétköznapi' dologban ülsz. Az utastér illata, az üvegfoglalatú, gyönyörű indítókulcs, a bőr kidolgozottsága, az anyagok tapintása mind-mind szokatlan volt, pedig láttam már prémium autót belülről. (Ugyanakkor, néhány kapcsoló elég gagyi...) A hangja, ha odaléptél neki, mint amikor egy éhes jaguárfalka elszabadul a dzsungelben. Ránézni is szemet gyönyörködtető volt. Cserébe az elektronikus funkciók fele soha nem működött, állandó, tenyérizzasztó koncentrációt igényelt a vezetése még száraz időben, autópályán is... Pokoli gyors, és idegbeteg viselkedésű autó volt. Külön szabályai voltak, pl. ha beindítod, legalább 10 percig járasd, mert különben beköpi a gyertyákat, stb. Drága játékszer, semmi más. Viszont ha éppen működik, és te is elemedben érzed magad ahhoz, hogy autózz egy jót: felér egy orgazmussal. Ha mind a két elektromos ablak működik, és a computer nem ír semmi hibaüzenetet, akkor kettővel.

Maserati: egy '94-es quattroporte-hoz (kocka) volt szerencsém. Jópofa autó, és a ma már jellegtelennek ható design miatt nem süt annyira az átlag magyar paraszt szeméből a gyűlölet miatta. (az egyébként a megfelelő környezetben már egy 6-800 ezeres kocsiért is süthet, sajnos...) Belülről gyönyörű, főleg a jellegzetes analóg óra a középkonzolon. Gyors autó, de messze nem valóságtól elrugaszkodott. A konkrét példány még nem is volt annyira hisztis, mint amennyire egy huszonéves olasz autótól várná az ember.

Bentley Continental: Életem csalódása. Olyan, mint egy Boeing, és nem, mint egy autó. Nagy és nehéz, 2 személyes, de 2,5 tonna. Az utastérben a fémnek kinéző cuccok jelentős része krómgőzölt műanyag- én itt ábrándultam ki belőle. Elektromos és mechanikus hibák nem ismeretlenek... Egyenesben megy mint a barom, de nem érzel belőle semmit. Olyan, mintha nem gurulna, hanem lebegne, kanyarodni nem lehet vele, mert nagy és nehéz. Minden, amit nyújt, azt egy CL Mercedes nagyságrendekkel jobban tudja. Tulajdonképpen egy 'nagyon drága konfekcióöltöny' a VAG konszerntől. A Bentley számomra olyan 1999-2000 környéki Arnage-ként volt utoljára az, amiről a legendák szólnak. Ezek a maiak nem elegánsak, hanem parasztvakítóak, és a kettő között hatalmas a különbség.

Összegezve: lehet ezeket kritikával illetni, de a maga nemében mind különleges és drága gép. Fényűző. Tulajdonképpen a Zsolnay porcelán sem azért érdekes, mert olyan praktikus... Akinek pénze van rá, vegye, és élvezze: én is ezt tenném, ha lenne rá lehetőségem. A lélegeztetőgépes nyugdíjashergelő dumát meg inkább tartogassuk egy kazincbarcikai lakossági fórumra, kampányidőszakban...

Rónarider 2015.01.26. 10:00:12

A lambo, meg a ferrari és mási ilyen vasaló alakú gépek sosem tetszettek. Azóta tudom, hogy szinte használhatatlanok, főleg magyar minőségű úton, magyar forgalomban, magyar rendőrségi hozzáállás mellett. Több szót nem is érdemelnek.
A Maserati, Aston sok-sok fokkal szebb, talán használhatóbbnak is gondolnám, de azok sem az egyszerűen életben tartható gépek szerintem (jó, aki megveszi úgy hogy valóban megteheti, az kifizeti a karbantartásért a horribilist, szóval nem feltétlenül baj ez sem, hacsak nem váratlanul lerobbanós technikák ezek).
A Bentley a keleti végen az ukrán "üzletemberek" kivagyiság-indikátora lett, tudok-ismerek olyat akinek nem egy(nem kettő és nem három) van egy időben. Szerintem ezzel egyidejűleg elkopott a "majdnem Rolls" címkéje is, ma már csak simán egy túlárazott lom, ami nem is jó az exhibicionizmuson túl gyakorlatilag semmire.
A guruló kastély az meg az ami. Nagy batár, amiben ülve nem számít semmi ami kívül van. Ott az az egy bajom, hogy sofőr kell(illik) hozzá, akkor meg minek? Mennyire furán veszi ki magát, ha megjelenik egy ilyen autó egy iroda előtt, és a sofőr az utas? :)

Nekem az ennyire drága autók a balekségről mesélnek. Kényelmes is van olcsóbb, gyorsabb is van, használhatóbb is, esetleg jobban vezethető és praktikusabb is. A céltalan krúzolgatás sem egy szimpatikus sofőr(tulajdonos)-magatartás, minden másra meg van jobban használható alternatíva, tizedennyiért. (ami meg logikus, racionális döntés)
Na de ahhoz használni kell az autókat, nem szeretni :)

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.01.26. 10:19:58

@protézisesh: alapjában véve egyet értek, annyi kiegészítéssel, hogy 520d 45e euróból már korrektül felszerelve is elérhető, és egy 20d motor mindent tud amire egy sofőrnek közúton szüksége van (beleértve az Autobahnt is). Ezt az összeget így egyben ritkán lát az ember, mégis, ezek adják a nyugati eladások gerincét, és ennek megfelelően ne lepődjünk meg ha azt olvassuk hogy mindenki 3ereket hoz be, az a helyzet hogy újonnan is a prémiumautók fogynak.

csata ha jó 2015.01.26. 12:47:42

@Válasszunk: Alapvetően egyetértünk, de... Munkaügyi tanácsadással is foglalkozom, ebből kifolyólag jópár vállalkozással kapcsolatba kerültem és meg kell mondjam túlnyomórészt vérlázító a munkások -a akik végülis elvégzik a melót, eltartják a vállalkozást - nincs rá jobb kifejezés, kizsákmányolása. Csak egy példa: örzés-védelem, a vállalkozás rezsióradíja: 1800-1900 Ft./fő/óra. Az őrt alkalmazza egy munkaerő kölcsönző cég (tulajdonosa ugyanaz aki az őrző-védő vállalkozásé) aki az őrnek fizet 120-140000 Ft-ot havonta, amiben minden benne van, természetesen havi 180 óra munkaidőkeretre kiszámolva. Az őrnek viszont a valóságban 240 órát kell dolgozni, 400-600 Ft-os "nettó" órabérért, ezen felül nincs szabadsága, táppénze, stb. Annyit keres amennyit dolgozik, ha egy hónapban csak 100 órát akkor keres is vagy 40-60000 Ft-ot. Az már csak hab a tortán, hogy a kölcsönző cégek a legtöbb esetben nem fizetik meg a közterheket, 1-2 havonta megszünnek, majd újjáalakulnak, stb. Mocskos egy dolgok ezek na. Ezen felül még legalább 20 ágazatot fel tudok sorolni, ahol lényegében ugyanez történik, legfeljebb a módszerek, az eljárások másmilyenek. És igen, ezeknek a vállalkozásoknak a vezetői, tulajdonosai is sok 10 milliós házakban laknak, a gépjárműveik pedig jellemzően ML, X5, Q7, Cayenne, a méggazdagabbja: a fentiek. Ezért írtam az elején, hogy sokmindenben egyetértek, de Te, illetve azok akik Lézer főminiszter elvét valljátok "mindenki annyit ér amennyije van", azért tévedésben vagytok. Nem kell midenkit megvizsgálnia a NAV-nak, de a magyar vállalkozások-vállalkozók legalább 2/3-ánál lenne mit.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.01.26. 13:31:57

@csata ha jó: Nem vallom azt, hogy mindenki annyit is érne amennyije van. Inkább azt mondom, hogy amennyit a saját jogaid megérnek, azzal arányos az értéked.

Ellenben nem érzem azt, hogy az X5 kiugró vagyon lenne. És nem érzem azt, hogy kizsákmányolás lenne az, hogy verseny van. A munka azé aki ugyanazt, ugyanolyan jól, olcsóbban elvégzi. A kérdés az, hogy mitől ér ilyen keveset az a bizonyos magyar munkaerő.

Részben mert kevesebbet termel.
Részben azért, mert nem fog össze.
Részben viszont azért, mert:

Ebből az 1800-1900 Ftból lejön az Áfa, lejön a társasági adó, az iparűzési adó. Sok megbízásnál a megrendelő tartja a markát, és vissza kell osztani, másik viszont le fogja alkudni a díjat inkább. Kell fizetni a munkáson felül a könyvelőt, a munkaszervezőt, üzletkötőt. Jönnek a járulékok, stb.

Miért magasak a közterhek?

Mert a t. magyar választónak igénye az, hogy mondjuk ha neki nem jó egyben kiváltani a recepteket akkor a hónapban a 9. plusz recept kiváltást is a közösből fizessük.

Mert igénye az, hogy sok embert eltartsunk. Mert igénye az, hogy a kevés befizető, sok eltartott mellett is sok szolgáltatás nemzetközi színvonalú legyen. Csak az itthon sem olcsóbb. Csak éppen kevesebb megtermelt pénzből kell kifizetni adóban.

Ez pedig 90%ban nem a vállalkozó igénye, hanem a magyar munkásé.

Volt lehetőség dönteni, vizitdíj legyen, vagy helyette adó, de akkor azt is ki kell fizetni az adóból aki naponta jár oda traccspartizni orvosi ok nélkül. Döntöttek a magyar választópolgárok.

Volt lehetőség arra, hogy azt mondjuk szedjünk be többet azoktól akik törvényt sértenek, még így is összességében pénzbe kerülnek. És akkor kevesebb kell adóból a rendőrségre. A vállalkozó úgy gondolta kb. mindegy. A melós viszont írt, hogy nehogymár ennyibe kerüljön a nem megadott elsőbbség. Pedig az ő biztonságát is szolgálja az, ha az ilyesmi *biztos* sok pénzbe kerül, és nem csak lehet, hogy az életébe.

Nyugodj meg az adósmentés is pénzbe kerül. Ha azt mondod a magyarnak nem kell felfogni azt, hogy ha ő a magasabb törlesztő helyett kockázatot vállal, akkor bizony az a törlesztő utolérheti a forint hitelét, méghozzá akkor amikor ott is kamatemelés lesz.

Ott tartunk, hogyha nem lett volna adósmentés rég jobb lenne az árfolyam. De kb. csak utol érték a forint hitelest.

Ott tartunk, hogy a német, az osztrák, az angol, az amerikai, stb. elvan bérlakásban is, így könnyen költözik a munkahelyéhez. Ehhez képest a magyar elvára, hogy "jó esetben csak kicsit többet költ kamatra, mint lakbérre," mert nem csak törlesztő részletre, nem csak átlag kamatra, de még az akciós, csak rövid ideig tartó kedvezményes kamatra is több megy el mint lakbérre.

Mert neki joga van hozzá. Meg mert az ingatlanos bepalizta, hogy a lakbérből nem lesz vagyon, ebből igen. Igaz, ha megtakarít és nem spekulál előbb lett volna lakása. De hozzunk visszamenőleges szabályt, hogy nem volt füstszűrős sapka a másik fején. És igen, mondjuk a vesztesség nem csak a bankokat érintheti, hanem a nyugdíj biztosítót, a másik kisember megtakarítását is.

De ahhoz, hogy itt legyen mindenki megmentve, és ne dőljön be minden nyúljunk a közösbe. Majd fizetjük adóból és elvonásból. Ha a kifizetett óradíj többsége az állam bácsi zsebébe megy el, de 10-20% vízfejre, főnökre, korrupcióra is elmegy akkor csodálkozol, hogy a megtermelt érték 75%-a nem a te zsebedbe jut. Matekóra megvolt-e?

Sok vállalkozás kifejezetten rossz. De egy X5, X6, Q7 nem az a kategória. Azt mondod több tízmillió forint. A javát nem újonnan vették, a költség ami rámegy legyen mondjuk havi 200.000, háromszáz ezer. Ha van mondjuk 400 ember a cégnél, és ezt megspórolnád mindenkinek felmehetne a fizetése 500 forinttal. Ha még lakásra, kajára, megtakarításokra, stb. sem költenének akkor akár felmehetne 3000 forinttal is. Jujj. 143.000 nagy különbség.

Vagy éppen nem csinálná meg a céget és elmehetne a melós 48.000-ért közmunkásnak. Igaz, a hiányzó adóbevétel miatt csökkenhetne a közmunkásbér is.

Azaz 90000-et buknál, ha nem érné meg vállalkozni. Ezért 3000-et elvesz a cég.... Ez fáj. De az, hogy többszázezret elveszünk közszféra, újra elosztás, stb. címén mert neked és mindenkinek joga van hülyének lenni, és ilyen közszféra mellett virágzik a korrupció, a pazarlás, stb. az a világon a legtermészetesebb dolog, mi?

Egy pár éves X5, X6, stb. nem tétel. Nem csak azért, mert olcsóbb, mint a Ferrari. Hanem azért, mert első, vagy nem ritkán családi Autó.

Amikor ennek a többszörösét költi el egy olyan autóra, ami a saját bevallása szerint is használhatatlan, akkor valószínűleg kell mellette a használható autó IS. A felvágáshoz nem árt az új autó, stb. így pedig a flotta amortizációja sokkal, de sokkal többe kerül. Mert csak a drága kezdeti értékvesztés ketyeg, több autón, aminek a jelentős része a garázsban porosodik. És, amikor az élményért meg akarnál hajtani egyet bérelhetnéd is, így a java része felesleges.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.01.26. 13:48:05

@csata ha jó: Hogy értsd: Ha van 100 alkalmazottad. Ők kapnak havi 140.000-t. Te azért, hogy összehoztad az egészet és dolgozol, felelősséget vállalsz mondjuk 15%-kal részesedsz... Az havi 2 millió 100.000 forint.

És 15% nem akkora dolog a cég összehozásáért, felépítéséért, vezetéséért, stb. ha ebben vezetői bér, tőke jövedelem, minden benne van.

Jó magyar emberként az autóval reprezentálni is akar, mert ez is segít munkát szerezni. Így a jövedelem húsz %-a megy el autóra.

Kérdezzük meg a Becsületes Nepper-t, hogy havi 410.000-ért mi a reális?

De az, hogy egy 30-40 fős cégnél, míg a cég bajban van, legyen Ferrari, Lambo, Bentley kategória is, a napi használatú első autó mellett... Na az felesleges.

protézisesh 2015.01.26. 13:49:08

@Ződ2000: konfigurálj magadnak egy 520d-t a bmw.hu-n, aztán beszélgessünk újra.

nekem elsőre 16,8 lett ami egész meglepő(en olcsó) annak fényében, hogy ennyit simán tudsz 320d-t is költeni...

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.01.26. 14:02:23

@protézisesh: nem konfigurálok. Nekem küldték az ajánlatot. 518d Touring normálisan felszerelve 40e EUR alatt, igaz alacsonyabb Áfával...

Ha minden jól megy tesztelem is valamikor, bár ugyanez X3asban múlt évben nem nyűgözött le...
autossagok.blog.hu/2015/01/07/az_ideologia_halala_a_megvalositas_bmw_x3_sdrive18d_teszt

protézisesh 2015.01.26. 14:12:00

@Ződ2000: 518d touring + metálfény (ÉS SEMMI MÁS) elkerüli a 12 milliót, vagyis már meg is van az a 40.000 euró :( Éljen a 27%os áfa...

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.01.26. 14:17:07

www.belux.bmw.be/salon/fr-BE/5/bmw518dberline/

Metál (és Dakota bőr ill 2 zónűás klíma és t.radar) a busness packben, és még 5000 EUR finomításra.

Összesen 40e alatt, anélkül hogy alkudtál...

Ennyire közel még sosem voltam a márkaváltáshoz...

kapitális 2015.01.26. 16:15:10

Elterveztem, hogy érdemi részben nem szállok már be a vitába, csupán néhány adatot hagynék itt:
20 milláért már F430-at árulnak a hahu-n, de 21-22 milláért már 612-eseket is lehet venni.
Astonból 22 milláért már 8 darabból válogathatunk(ez egyébként a teljes kínálat).
Continental GT-t már lehet venni 15 körül, de 20 milla körül itt is mválogatni lehet köztük.
Maserati: 6 millió jó magyar forintért már Quattroporte-t kapsz, ami nincs sz*rrátörve, ezt nem is részletezném tovább.

Ehhez képest Audiból a Q7 legalapabb 3000-es TDI-vel 16 millió körül indul a konfigurátor szerint, de ismerve őket, még azt is el tudnám képzelni hogy abban szövetkárpit van, meg halogén lámpa...
Mondjuk ezek is 4-5 körül kezdődnek hahun használtan.

Csak viszonyításképpen... :)

ommm 2015.01.26. 16:43:04

@uki: A bumeránglámpa a legnyönyörűségesebb alkatrész evör. Minden benne van, amitől olasz autó az olasz autó: a leszaromság, az elegancia, a polgárpukkasztás és a hektikus működés. Soha egyetlen alkatrész nem fejezett ki egy márkát jobban. Imádom.

Pepejoe 2015.01.26. 17:32:37

@dmwd:

Azért érhetted utol, mert a Mátrában M.o. egyik legpocsékabb állapotú útjai vannak és a srác nagyon helyesen előnyben részesítette az életét. Mondjuk egy XT-nek még az út állapota sem akkora kihívás (tény, hogy nem annyira sportmocinak való vidék és egy supermotoval 100x élvezhetőbb) és bármely autót kicsinál pont a kanyarokban lefelé meg felfelé is.
Visszatérve a sportmocikra, mi nem megdögleni megyünk oda. Senki nem kíváncsi már az összetört és olajos aszfaltra. Ill. már nem is megyünk a fent leírtak és a rakás sün miatt. Dobogókő közelebb van, csak azt is ismerik már a kékek.
Ha kanyargás, akkor megnézed egy autós és egy motoros pályanap eredményeit a H.ringen és eldöntöd a köridők alapján, kinek mennyi. Egy 600-astól is súlyos tízmásodperceket kap egy autó körönként, a többiről beszélni sem érdemes.
Egyenesben és gyorsulásban (amiről eleve szó volt) pedig már bele sem érdemes kezdeni a versengésbe utcán mert értelmetlen, olyan hamar maradsz egyedül hogy feleslegessé válik az egész, nincs benne a részedről sem látvány sem élvezet. Ha legalább 10-15mp.-ig tartaná magát az ellenfél a másik sávban melletted valami szép autóval, akkor azt mondanám, legalább lehetne csinálni egy videót.

UdjanMineck 2015.01.26. 18:43:54

@ommm: "Soha egyetlen alkatrész nem fejezett ki egy márkát jobban."

Ó, dehogynem.... Tucatszám lehetne sorolni. Ettől még Viva la Maserati, forever!

granreserva 2015.01.26. 20:23:41

@uki: Nem azért nem kapott, mert kabrió, hanem mert a 3200 az az előző generáció. A GranSport Spyder már a 4200-ason alapszik, ott a kupénak is ugyanilyen generálszósz-lámpája van.

UdjanMineck 2015.01.26. 22:18:20

@granreserva: "A GranSport Spyder már a 4200-ason alapszik, ott a kupénak is ugyanilyen generálszósz-lámpája van."

Hülyeség. Mutass még EGY olyan autót, aminek ilyen lámpája van.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.01.26. 23:23:10

@kapitális: Persze. Ám újat újjal, használtat használttal mérjünk össze az autókon belül. Ugye telekjáró Audit, BMWt, stb. is lehet olcsón használtat venni.

Ezek 3 dologtól drágák:

1. Fenntartás
2. Ezeket kb. harmadik autónak szánják. Ha nem arra használod amire való, az nem tesz jót egyiknek sem.
3. Mert a hülyeséget megbosszulja a konstrukció.

És aki azért vesz ilyet, hogy kompenzáljon, az ezer helyen fizeti meg az árát. És mellé bohócot csinál magáról.

UdjanMineck 2015.01.26. 23:29:50

@granreserva: vicces vagy, de szerintem inkább maradj a gombfocinál, hátha ahhoz jobban értesz. Rohadtul nem hasonlítanak. Az egyik szögletes-sarkos, a másik nem. Ennyire erőltetett és rossz példát milliószámra lehetne hozni...

UdjanMineck 2015.01.26. 23:31:11

@granreserva: Az egyik kifinomult és szép (olasz, ugye), a másik elnagyolt és otromba. Naná, hogy a német.

granreserva 2015.01.26. 23:37:54

További kellemes agyvérzést :)

Tranzitos 2015.01.27. 00:45:38

@ommm: osztom, pont ma jott egy par velem szembe

kapitális 2015.01.27. 00:57:38

@Válasszunk: Nem állt szándékomban semmilyen érvet alátámasztani az adatokkal, csak objektíven bemutatni, milyen bekerülési költség jellemzi őket.
Mondjuk azon én is elcsodálkoztam, hogy egy Quattroporte 1-2 millával drágább használtan, mint egy Q7, pedig azért előbbi után sokkal jobban megfordul az ember. Újonnan persze ez is 45 millió körül pörög.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.01.27. 01:38:51

@kapitális: Na igen... Autóknál mondjuk brutális az értékvesztés.

Ráadásul gondold végig: Kereslet / kínálat.

Hány eladó példány van.

És hány olyan ember van aki egy ilyet fenn tud tartani, mert oké, hogy használtan olcsóbb, de a szerviz, a fogyasztás, az adók, stb. már nem... És ezen felül még érdekli is. Majd szűkítsük a kérdést: Ennek a körnek mekkora részének nincs pénze újra.

Emlékszel a történetre amit elmeséltem. Igen azt, hogy volt aki egy ilyennel ment ki Monaco-ig. Más meg a saját BBJ-jével. Nyilván a "ki irigy kire kérdés" csúnya... Mert a kettő nagyon nem egy nagyságrend.

Talán te mondtad azt, hogy ha Ferrari-d, Lambo-d, stb. lenne akkor fel sem merülne a repülőgép.

Ezzel több okból nem értek egyet. Az egyik az amit mondtam: Ezeket nem első, nem második autónak tervezték, ezek sokkal kevésbé közlekedési eszközök, sokkal inkább élvezeti cikkek és műtárgyak.

Az ember azt hiszi, ha lesz Welness-e, egész héten ott fog lenni. Aztán beköltözik egy Welness társasházba és rájön, hogy ritkán megy le úszni, stb. Mert amíg nincs, vagy korlátozottan van addig ki akarod használni.

Ha van, akkor viszont felteszed a kérdést: Akarod úgy gyilkolni, hogy a forgalom miatt szenvedés? Vagy majd kiviszed a hétvégén a pályára, és utazni olyannal utazol ami a kényelmes utazásra termett? Azok akik számára természetes az, hogy a Ferrari, a Lambo, stb. elérhető, ritkán akarják gyilkolni.

Ha már árakról beszélünk, tippelj: Mennyi a legkisebb BBJ-t teletankolni? Nagyságrendileg.

És tudod mi az érdekes benne? Hogy nem feltűnő.

kapitális 2015.01.27. 01:58:24

@Válasszunk: Nem, csak azt mondtam, hogy ha lenne, akkor az amúgy végig autópálya(nem néztem, de úgy emlékszem most) Monaco-Budapestet inkább levezetném mint lerepülném, legalábbis ha egy nagydíjra megyek, ráhangolódásként mindenképpen. Ha tárgyalni, vagy nyaralni, akkor már nem ilyen egyszerű.
Megvan az arc, aki egy Maybach-ba tett bele asszem egy millió km-et? Volt itt hír a Totalcaron is. Valami napelemekkel foglalkozó forma volt, akinek gondolom nem lett volna megerőltető anyagilag cégre bérelni egy Jetet. Na mondjuk arra az életstílusra inkább lenne való, csak az a tippem hogy nagyságrendekkel többe került volna neki az út, mint kocsival, még úgy is hogy sofőrt bérelt.
Apropó tipp: megfordult a fejemben, hogy kigúglizom, mert ehhez a részhez tényleg nem értek, de mondom adok egy esélyt a játéknak inkább, még ha brutálisan mellé is lövök :)
Tehát a tippem 2 milla.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.01.27. 02:05:27

@kapitális: Valamivel több, mint 3, ha amerikai árat számolok át forintra. Több mint 25000 liter...

De ugye ilyeneknél ritka a teletank.

UdjanMineck 2015.01.27. 06:59:24

@granreserva: inkább ezt otthon, anyukádnak.

UdjanMineck 2015.01.27. 07:02:14

Amúgy a Rolls itt kakukktojás, és kicsit a Bentley is szerintem. Egy Lotus Esprit, vagy egy Corvette Z06-os inkább jobb lett volna, de így is nagyon jó merítés volt!

bialbero 2015.01.27. 08:58:39

@vmaast: Üdv! A Shamalon milyen Fiat lámpák vannak? Úgy tudom, hogy a a facelift előtti Biturbo és a szögletes Quattroporte fényszórója megegyezik a "kispolszkival" (pontosabban Fiat 126/127). De a Shamal szerintem új (nem Fiat) fényszórót kapott. A hátsó lámpa sem hasonlít Fiatra. Az első indexre a Gugli meg azt adta ki, hogy a Ferrari 288 GTO-val egál. Csak kíváncsi vagyok.

rashy729 2015.01.27. 10:02:46

@Aranyba mártogatott étnyúl: @Sinistroll: +1! Legyen +2! Inkább 3!!

Azért abban nem vagyok biztos hogy minden "írónak" volt is köze a leírt autóhoz.
Hogy csak 2 dolgot említsek, V8 Vantage DB9?!?! Most akkor DB9 vagy Vantage? V8 vagy V12? Pista bácsi a kaszát fenegeti vagy a f*szát kenegeti?
A másik meg, Lambora van lóvé, téli gumira már nincs?

3. Megint elkövettem azt a hibát hogy elkezdtem a kommenteket olvasni... "Jelencsük fel!Monnyon le! Csaló-tolvaj-hazug!Küggyük rá a NAV-ot!"...
Elszomorít ez a fajta irigység.

4. Én már vezettem mindet! Pedig még a szobából sem mozdultam ki. :) (Szegény ember ugye vízzel főz)

UdjanMineck 2015.01.28. 07:08:12

Ennyi?
Egy-két nap alatt elül a buli?
Senki nem ír már semmit?
Szánalmas..

PiszkosFreddy 2015.01.31. 11:50:45

@ProhiOtti: Isten őrizzen,hogy megkövezzelek,kedves Otti,csak azt mondtam,hogy TALÁN az ami nem szép,de ez az én szubjektív nyöszörgésem...amúgy meg minden Maserati tetszik.
...de szegény Ghibli,főleg ilyen szögből... :)
www.awecar.com/Make/Maserati/Ghibli_1990s/Maserati_Ghibli_(1990s).jpg
süti beállítások módosítása