Heti merítés

  2014. november 30. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Az imádnivaló ékszerdoboz ...

31624

Azzal, hogy megvettük az autót, egy álom vált valóra, főleg az öregemé ... az igazi az lenne ha még állna mellette egy biturbós Ghibli II...:D

A kicsi francia, aki sokat utazik

29343

A használata közben rájöttem még: nagyon koszolódik az ajtóknál, a kézi mosókban dolgozók elmondása szerint ez minden 206-nál ilyen.

Olcsó-fapados-megbízható-szerethető!

33425

A kocsival elégedett vagyok (sőt kifejezetten szeretem). Lehetne benne normális pohártartó, illetve az anyósülésen ülők hiányolták a majrévasat.

Jól megmódosította a tudatomat?

53413

Azóta persze bölcsebb lettem egy gazdasági világválságnyival, de már mindegy. Magunknak főztük, esszük, amíg bírjuk?

Nagymenő kis-diesel

46667

A hibalistán említett fél liter olaj utántöltés, ami ugyan nem egy megrázó dolog, de a C Corsánk egy cseppet sem evett.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr606944525

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

T54-44 2014.11.30. 10:39:32

Árulja már el valaki, hogy miért jó az a bőr valami amit a motorháztető elejére tett a Peugeot tulaja is? Ennél már csak a Homasitás diszkó lámpáktól hányok jobban...

2014.11.30. 10:39:41

@Hurri Kán: mondjuk ő legalább nem hőbörög, hanem némi iróniával kezeli.

camelus 2014.11.30. 10:40:04

@Hurri Kán: azért a dolog nem ennyire egyszerű. Ha a 90-ből (meg párszázezer hitellel) vesz egy romot, akkor szennyezi a levegőt és az állam csak az átírási díjat kapja, meg a számlacsalás utáni ÁFÁt.
Azzal, hogy új autó vett az állam kapott:
nincs levegőszennyezés
Kb 1 millió forint ÁFÁT meg regadót
A márkakereskedő bejelenti az embereit tehát van munkaadói járuléktól az személyi jövedelemadóig minden
garanciális időben szintén márkaszervízbe ment, ahol ÁFÁs számlával javítottak
a hitelhez kapcsolódóan is egy csomó bevétel volt
és mind a kereskedő/márkaszerviz mind a bank eltartott egy csomó embert a pénzén

Tehát az állam számára, még akkor is nyereséges lenne az üzlet, ha a hitel 25%-t kifizetné. De a mostani devizahitelesmentésnél erről szó sincs. Alapvetően a bankokat szívatják és az MNB nyer rajta realizált árfolyamnyereséget. Szóval ne féltsd a pénzedet, te mint állampolgár jól jártál

nick papagiorgo 2014.11.30. 10:43:40

@Hurri Kán:
azért tanulságos:
"Mennyi pénzetek van rá?
- Semmi.
- Akkor csináljuk úgy, hogy most semmi, aztán 30 hónapig 28.000.- HUF, utána 90 hónapig 56.000.- HUF.
- Ez biztosan jó lesz ez így ez?
- Persze. Két évig fizetitek, oszt? mielőtt duplázódna a részlet, visszajöttök ide, és elvisztek helyette egy újat. Ennél olcsóbban nem lesz új autód. Igaz, hogy soha nem lesz a tiéd az autó, de mindig új lesz. Sokan csinálják így?"

Azért az a gondolkodás, hogy két évig 28 ezret fizetsz (ami kb 700 ezer), aztán utána kapsz megint egy újat, az elég komoly. Thát az ürgének 0 Ft ért adnak egy autót, aztán két év múlva hétszázért egy másikat. Valahogy nem jön össze ez a matek :)

Hurri Kán 2014.11.30. 10:45:18

@nick papagiorgo:
Hát mer' azt olvasta, az milyen jó, meg milyen keveset fogyaszt. :D
Csak éppen az emberek kb. 90%-a nem lát túl a fogyasztáson, aztán törli a szemét, mikor szétdől a dízelmotor. Egyik barátom vett vagy 6-8 éve a feleségének C Corsát, munkába járós autónak, kb. napi 2X15 kilométer a rendszeres használat, eszükbe nem jutott a dízel. Sima, 1,2-es szívó benzinmotor, amióta megvan, kb. olajat, szűrőket, gyertyát, vezérlést, meg tán egy vízpumpát cseréltek benne. Igaz, egy-másfél literrel többet eszik, mint egy dízel...

Facelessbook · www.dont.think.so 2014.11.30. 10:45:19

@nick papagiorgo: A turbo arabol vehetne egy jo kis 4 utemu robogot, amivel tavasztol oszig a napi ketszer 6-8km-t gyorsabban, elvezetesebben, no es persze olcsobban is megtehetne. Ha meg ragaszkodik a Corsahoz, akkor egy benzinest kellett volna, es nem fajna a feje.
Meg jo, hogy nem vagyunk egyformak.

gyanta 2014.11.30. 10:46:13

@T54-44: arra jó hogy anyunak kényelmesebb legyen amikor apu hegeszti a motorháztetőn...

nick papagiorgo 2014.11.30. 10:47:25

@camelus: a devizahitelesek nem akkor járnak jól, amikor átváltják a hitelüket forintra, hanem akkor, amikor a bank (pár per után) visszafizeti az éveken át jogtalanul beszedett extra törlesztőket.
Mert a törlesztő felment ugye a duplájára, de a frank is felment ugye, de nem a duplájára.....

Hurri Kán 2014.11.30. 10:49:31

@camelus:
Ha valakinek 90.000 ft van a zsebében autóra, azt szerinted hogy tartja fent, és szervizeli? Gondolkozz...

@nick papagiorgo:
"Azért az a gondolkodás, hogy két évig 28 ezret fizetsz (ami kb 700 ezer), aztán utána kapsz megint egy újat, az elég komoly." ez egészen addig működött is, amíg volt 10 éves, nulla önerős hitel autóra.

camelus 2014.11.30. 10:50:02

@nick papagiorgo: Pedig egyszerű.
3 milliós autó. 2 évesen ér 2.3m-t. 700e-t a muksó kifizet (nyilván kb az összegek). A kereskedőnél 2,3m+700e=3misi ő a pénzénél van, hiszen van jutaléka is.
A muksó meg két évente új autóban ül. Ma is ez a divat külföldön 3-4 év tartósbérlet havi 250-500€ (autótól, felszereltségtől függ) és a muksó mindig új Minivel-Audival-BMW-vel jár...

camelus 2014.11.30. 10:52:54

@Hurri Kán: amig garis, te is láttad vitt olajból a márkaszervizben. Amikor nem garis, akkor tudod jól:-)

Schütii 2014.11.30. 10:54:58

"minden tökéletesen müködik, semmi rendellenesség… Szerintem meg van, ezért kivettem a tuningboxot, ami nélkül már kevésbé volt hallható a csörgés"

Hurri Kán 2014.11.30. 10:55:22

@camelus:
Hidd el, hiába garis, sokan akkor sem viszik el márkaszervizbe. Mert attól, h garis, az olajcsere még nincs ingyen...

Krisz_ 2014.11.30. 10:55:52

Mostanában általános iskola hányadik osztályában tanítják meg leírni azt a szót, hogy "autó"? Az írása alapján nem nézem ki Lancia-s "kijjebb rakom a kereket, mert útban van" apuci kedvenc fiacskájából, hogy befejezte volna már a sulit, de azért ez az "aútó" fájt. Remélem, ha felnő azért szégyellni fogja, ha majd ezt az ítéletet visszaolvassa.

hunblack 2014.11.30. 11:15:30

Gratula a Cdti Corsasnak. Tudottan rovid utakta jar es 17e km utan ratoltottek olajat. Eljen a hosszu olajcsere periodus meg aki elhiszi, hogy ez csak autopalyas hasznalaton kivul barmi masra jo. Nem csoda, hogy lerohad a turbo. Ilyen korulmenyek kozott 10 ezrenkent cserelni kene.

unomma 2014.11.30. 11:20:19

@T54-44: Erre mi felénk nem sok értelme van, de itt Canadaban minden autón rajta van. Ez egy pillanat alatt le-föl nyitható hűtőtakaró. Na de itt -40 fok van alkalmanként.

Schütii 2014.11.30. 11:28:42

Nyilván a Continental azért nyeri meg az összes gumitesztet mert szar.

T54-44 2014.11.30. 11:41:16

Értem, szóval megvédi a motorháztetőm kb ötödét a kavicsoktól. Már rohanok is venni :) Az asszony hegesztése céljából tényleg praktikus lehet:)

Schütii 2014.11.30. 11:41:18

@Zoltán Maszlik: És arra nincs valami információd hogy az a két biszbasz minek van rajta azok a takarón? Valami speciális funkció, aerodinamikai trükk, vagy mi?

Nigger bácsi 2014.11.30. 11:41:30

Kár, hogy használható méretű csomagtartója egyiknek sincs...
Tipikusan az árva gyerek családi autója mind...

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2014.11.30. 11:49:26

@Nigger bácsi: ha az ember elsősorban városban közlekedik vagy sokat megy egyedül, ezek pont jó méretű autók.

Egy gyerekkel is el lehet bennük tengődni - tipikus magyar család lassan 3 tagú csak - , ha kell extra hely nyaralásnál, akkor egy tetőbox a megoldás.

Költözni meg olcsóbb és egyszerűbb költöztetőcéggel vagy arra a pár napra egy dobozost bérelni, szerintem.

Nekem egyterűm van, 99.999%-ban tök üres.

Zoltán Maszlik 2014.11.30. 11:49:33

@Schütii: Ez engem is mindig nagyon érdekelt. Azt mondanám, hogy így biztos könnyebb levenni/feltenni.

@T54-44: Elvileg a kavicsok nagy része ott köt ki, de én inkább fóliát használnék, mint ilyet:)

novothauto · http://novothauto.hu 2014.11.30. 11:59:47

Akinek kicsi a Fiesta, az beülhet egy benzines Focusba. Bármelyik generáció jó választás lehet kellő körültekintéssel. Szerencsére nem annyira felkapott típus ez benzinesben, jobban megéri kisfogyasztású Diesel motorral :)

nick papagiorgo 2014.11.30. 12:06:59

@novothauto: főleg 6-8 km-ekre, mint a Corsásnak, mi? :)
Igazából Te kuncsaftokra vadászol :)

nick papagiorgo 2014.11.30. 12:08:59

@Hurri Kán: igen, de ez a matek azt feltételezi, hogy a komának 2 évent új autója van 700 ezerért. Egy ilyen megoldás engem is érdekelne, meg mindenkit, ha működne. Csak hát ugye nem működik. Válásgtól függetlenül se működött volna :)

nick papagiorgo 2014.11.30. 12:12:00

@camelus: igen, csak a havi 250 Eur az nem 28 ezer HUF hanem 75. Ennek meg azt mondták, hogy csak havi 28-at kell fiztnie...

Hurri Kán 2014.11.30. 12:14:38

@nick papagiorgo:
De, működik. Cégeknek, és tartós bérletnek, vagy operatív, vagy milyen lízingnek hívták-hívják. A költségek elszámolhatósága miatt megéri, plusz amiatt is, hogy sokkal kevesebb a javítások miatti állásidő, ami egy évente 40-50.000 kilométert futó autónál nagyon nem mindegy. No de magánvásárlók között egész kevés az, aki évente ennyit menne.

nick papagiorgo 2014.11.30. 12:17:50

@gergo: én egyszer vettem kombit, azóta csak azt veszek "fő" autónak. Évente kb 5-10-szer kell (nagyobb cucc vásárlása, segíteni valakinek stb), de akkor nagyon jó. Ha azt számolod, hogy pl. bútort 10-20 ezrekért szállítanak házhoz, már megéri. Annyival se nem fogyaszt többet (főleg egy tetőbox alternatívához képest), se nem drágább, főlg használtan.

Költöztetni meg költöztetőcéggel kell persze :)

nick papagiorgo 2014.11.30. 12:20:51

@Hurri Kán: igen, de az nem 28, egyfelől, másfelől meg cégnek kell hozzá lenni, mert ha egy magánszemély lezúzza az X milliós lízingelt autóját, kétséges, hogy miből fogja kifizetni, ezért nem szeretik a lízing cégek a magánszemélyeket. Illetve van még a casco ugye, de egy magánszemélynek a lízingdíj+casco havi kb 100 ezres költsége nagyon horror.

Hurri Kán 2014.11.30. 12:24:44

@nick papagiorgo:
Persze, hogy nem. Sokan azt sem tudták, tudják, a boldog "békeidőkben" a kereskedők nem az autó eladáson, hanem a hitel jutalékán kerestek, így tudtak 2 éves használt autót piaci ár fölött bevenni, majd ugyanannak a tulajnak az új autóját megfinanszírozni. Azt senki ne gondolja, hogy a kereskedő csak úgy merő szívjóságból benyelte a beszámított, 2 éves autó újkori értékvesztését.

b-gabee 2014.11.30. 12:27:12

"Mivel ahhoz kicsi volt, hogy a várva-várt megvilágosodás fénye legyen, és elhozza számomra az örök lelki békét, megkértem a mellettem utazó páromat, ugyan lapozza már fel a bibliát, hogy mit szeretne közölni velünk a verbális kommunikációra még képtelen, de a jelek szerint intenzív közléskényszerben szenvedő autónk."
Jááááj...

SimonR 2014.11.30. 12:34:44

@Zoltán Maszlik: Valoban a kavicsfelverodestol ved, a ket ful pedig azert van rajta, hogy ne kezdjen "lobogni" a hatso ele a menetszel hatasara. Letezik ennek egy nagyjabol atlatszo, muanyag verzioja is. En magam reszerol soha nem ertettem egyett ezekkel, inkabb a mar mas altal emlitett 3M matricara szavaznek. A bor illetve a muanyag alatt mindig is tisztithatatlan marad a lemez, nem beszelve az alajuk bejuto porszemcsektol, igy aztan garantaltan serul a fenyezes es idovel nehol elindul a rozsda. Persze kavicsfelverodes ott nem lesz :)

szipipeti 2014.11.30. 12:37:09

@T54-44: 1, az egészet védi, + a két kicsi felálló fűl is megfogja azoknak a felpattanó kavicsoknak a 95%-át amik amúgy a szélvédőn kötnének ki. Szóval nem szép, de csúnya, viszont jó!

nick papagiorgo 2014.11.30. 12:41:09

@Hurri Kán: persze. Én azt "hirdetem" már a válság előtt is, meg most is, hogy ha valami nagyon olcsó az gyanús (mint pl. a 300 Ft-os parizer). Nézzük reálisan: olyan nincs, hogy havi 30-ért kapsz egy új autót, amit két év múlva lecserélsz. Meg olyan sincs, hogy a bank "ad" neked önerő nélkül mondjuk egy ötvenmilliós házat. Ha ilyen lehetőségekkel csábítgatnak, nagyon gondolkodj el, mert erős az esélye, hogy nagyon meg fogod szívni. De sorolhatnám még a példákat, maradjunk autós vonalon, olyan sincs, hogy az 1000 Ft/liter olaj (15W40) ugyanolyan jó, mint a 3500 ft/literes (5W30), meg hogy a nyolcszáz ft-os fékbetét olyan jó, mint a 4000 Ft-os stb. Meg lehet venni persze, de adott esetben tönkremegy a motorod vagy nem fogsz megállni.
De mindig jönnek az önjelölt okosok, hogy nekik 5000 Ft egy olajcsere (ezen spórol a barom), meg milyen olcsón megszervizelték a kocsit (az esetek többségében az alkatrészek felét ki se cserélték), meg milyen jó kocsija van neki milyen olcsón, meg milyen szép nagy háza, szinte fillérekért.
Aztán a szép nagy házasok lassan kiköltöznek Ócsára, de még akkor se látják be, hogy elcsesztek valamit....

SimonR 2014.11.30. 12:42:19

@szipipeti: Nekem is magyaraztak olyat, hogy a bor takaro ket fule, vagy a muanyag "spoiler" megemelt hatso ele olyan aramlasokat kelt, hogy bizonyos sebessegnel a bogarakat, esetleg kisebb kavicsokat az auto fole visz, azaz eltereli a szelvedorol.
Reszemrol tovabbra is maradok a tisztes kovetesi tavolsagnal, nem vezetek tartosan teherautok utan es inkabb lemosom a bogarakat.

truckerman · http://www.google.hu/imgres?imgurl=http://www.users.globalnet.co.uk/~msmith03/route66/illinois_truck 2014.11.30. 12:43:58

@T54-44: Az azér jó,mer jó.Az ilyenek azt gondolják,hogy neglátom a tükörben,és már takarodok a külső sávba.tehát növeli az előzési presztizst.

nick papagiorgo 2014.11.30. 12:46:10

@szipipeti: jó, de ha feltételezzük, hogy én nem a kavicsbánya mellett lakok, mi a frásznak ez? Tehát átlag normál használatban teljesen felesleges, viszont baromi ronda.....

SimonR 2014.11.30. 12:46:45

@SimonR: Egyszer vettem egy olyan hasznalt autot, amin egy muanyag spoiler volt elol a kofelverodesek / bogarak ellen. Miutan lecsavaroztam a motorhaztetorol, termeszetesen mindenfele rozsdakezdodmenyeket talaltam, leginkabb a rogzitesi pontoknal es azon a par reszen, ahol erte a lemezt. Persze rogton kidobtam a muanyagot es kenyetelen voltam lecsiszolni a rozsdat es kijavitani a festeket, a jovoben pedig inkabb maradtam az esetleges javitofestek hasznalatanal.

JaxTeller 2014.11.30. 13:09:24

Anyóspajtáséknak D Corsa van 1.4 szívó benzin. 6-8 km-nél távolabbra havonta 2-3szor mennek vele. Évente egyszer elviszi a szerelőhöz aki átnézi, kicseréli amit ki kell, nincs is semmi baja. A fogyasztásuk szerintem 6 literből megáll télen lehet 7. Vezettem párszor, kellemes autó, el lehet benne férni. Az övékében a hátsó ajtó belseje zörög ha rossz az út. Ha másik autó kellene a mostani Opel helyett, szívesen bevállalnék egy ilyet.
A Vento most már legalább tudja, hogy verseny volt LOL :D

Józsi a guminagykeres 2014.11.30. 13:14:42

15ért fújnak le egy géptetőt. :D

T54-44 2014.11.30. 13:15:33

@szipipeti: ezt a 95%-ot hogy állapították meg? Ugyanmár... Egy fólia sokkal esztétikusabb (motorháztetőn, szélvédőn), sőt, én inkább bevállalnám, hogy 10 évente újra fújom a motorháztetőt, az sem sokkal drágább mint ez. Ja és ha leveszed 5 év után ezt a bőrt, a fényezés tuti más árnyalatú lesz alatta, szóval minimum polírozni akkor is kell.. Ahogy SimonR is írja..

Phteven 2014.11.30. 13:17:31

@nick papagiorgo: Tényleg nem értem én sem, hogy miként képes valaki eltűrni az autóján egy ilyen ocsmány szart. A két fülecskét mint szélvédőre repülő kavicseltérítőt értelmezni meg... rotfl. Akkor miért nem teljes szélességben van?! El tudom képzelni, hogy a cucc alatti por milyenre polírozza a lakkozott felületet, ill. milyen színárnyalat különbség lesz az évek során a fedett és nem fedett részek között. éééés azon gondolkoztak-e vajon, hogy a közelről szemlélve apró sérülések rondábbak-e, vagy ez az undormány? :-D

Schütii 2014.11.30. 13:23:06

@JaxTeller: Ez kivételesen tényleg verseny lehetett, hiába a 2.8-as meg V6-os a motor, nem nyomja le vele a kis (turbó)dízelt rugalmasságban egy bizonyos sebességtartományban, de ezzel nagyon is tisztában van a corsás. " Ez kb. 90 km/h-ig tartott 3. fokozatban is úgy 200 méteren keresztül.", "Ez nyílván azért lehetett mert nekem 2000-es fordulat környékén nyomatékmaximumom volt "

United Steaks 2014.11.30. 13:24:44

Nullás beülővel új Fiatot? Lúzer. A Suzuki volt, hogy egy százast még adott is mellé.

Schütii 2014.11.30. 13:25:05

@Józsi a guminagykeres: De akkor már ki nem magyarázod hogy nem volt törött az autó.

Schütii 2014.11.30. 13:28:35

@United Steaks: Én köszönöm annak a lúzernek aki megvette a Fiatot nullás beülővel, mert ha nem teszi, akkor nekem nem lenne most egy jó kis autóm. Pardon, közlekedési eszközöm.

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.11.30. 13:55:00

Az üzleti modell ott van elbaszva hogy az új korában 3 millás autó 2 évesen nem 2,3 misit ér, hanem 1,8at. De ez eladási ár, amennyiért a kereskedő nyilván nem számitja be, mert nem hülye. Beszámítja 1,5be, 2ért hirdeti, egynyócért elmegy előbb-utóbb.
Ezen felül a törlesztőnek nem csak az értékvesztést, hanem a kamatot is tartalmazni kell, meg a kereskedő jutalékát, mert a 3 millás új autón alig-alig van árrés. + a hitelhez drága biztosítást kell kötni, és a kereskedő által kijelölt drága szervizbe hordani.

úgyhogy a havi 28ért új autó eléggé sci-fi

Józsi a guminagykeres 2014.11.30. 14:30:58

@Schütii: Balf@sz hülyékkel nem kell foglalkozni. Mérje meg akkor a többi elemet is ha már bigexpert.

@JaxTeller: Most akkor ha jól olvasom az volt a büszkeség tárgya,hogy 20tól 90ig elől ment a cdti? :D (míg a Vr6 realizálta,hogy itt verseny van)
Kb. én is talpon maradok Klitschko ellen az első menet feléig is,lehet túl is élem meg még egyszer kétszer el is találom,szóval nem is nagy szám ez a Vitalij srác meg én sem vagyok rossz ökölvívó. LOL.
Múltkor jött mögöttem egy régi swift glx rettenetes 85le. Két hülyegyerek meg meglátta az enyémen lévő Clio Sport feliratot,ez vörös posztó volt számukra,mert míg megvártam,hogy megelőzhetem a kamiont,rámálltak nagyfiúsan. És mivel én a rádiót nyomkodtam ötödikben kényelmesen kikerültem a kamiont,mögöttem srácok meg harmadikat pörgetve jöttek utánam. Kicsit azért lekoppantottam a pedált a tűzfalon úgy ötösben nagyjából 150ig,mert azért csak idegesítenek ha néhány méterre jönnek rám. Aztán másfele mentek mint én. De ezt szerintem a swiftben ülők minden valószínűség szerint úgy értékelték,hogy az a 172le alig jobb mint a 85lovas stift,tulajdonképpen majdnem lenyomtak. :D

CDN 2014.11.30. 14:39:34

Nekem is tobb automon volt mar, igaz nem ilyen hanem sotetitett muanyag spoiler. A kavics felverodesektol a motorhaztetot, es az ive miatt (a kepeken a puklik) szelvedore verodo kavicsok ellen vedi az autot (nyari esteken szinte alig van bogar matrica a szelvedon)! Fenti esetben nem az egesz szelvedot vedi csak a vezeto es az utas feje elotti reszt, ezert szeretem jobban a muanyagot vegig a motorhazteton. Esztetikailag nem a legszebb de a folianal hasznosabb.

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.11.30. 14:45:31

Egyébként nekem a Swift Sport a mostani álomautóm. Tudom, nem vk sikeres, de egy haverom vett tavaly, 4ért elhozhatta, és normális fogyasztással van egy mindennapokra teljesen alkalmas, egész minőségi belsejü, országúton is kiautózható nagyon szórakoztató kocsija, ami azért sokkal agilisabb mint egy átlag családi alsóközepes gép-kocsi. Ráadásul nem is néz ki rosszul, csak vmiért Mo-n mindenkinek fikázási kényszere van ha meghallja a Suzuki szót. Sebaj, nekem kéne.

Schütii 2014.11.30. 14:52:49

@Józsi a guminagykeres: Elhajthatod a "hülye" vevőt vissza az anyjába, de akkor kisebb eséllyel adod el az autót.
A másik meg hogy nem véletlenül olyan népszerűek a (turbó)dízelek, és ez nem csak a fogyasztás miatt van. Igaz hogy nem túl széles a fordulatszám tartományuk, de egy bizonyos részében már tudnak olyan menést produkálni hogy a kétszer akkora (szívó)benzines nem tud rajtuk fogást találni és ez utcai körülmények között elég gyakran van így. Legálisan amúgy sem lehet 90-nél gyorsabban menni, kivéve az autópályát, autóutat, tehát hiába menne el 90-től a VR6, onnan már lehet cidrizni hogy honnan szedi le a yard az embert lézerágyúval. Tehát legális keretek között nem nagyon lehet mit kezdeni az ideges lábú dízelpilótákkal, ezt el kell ismerni még ha fáj is.

Józsi a guminagykeres 2014.11.30. 15:02:27

@Schütii: Szívóbenzin karakterhez vagyok szokva,szinte csak azt vezetek. Múltkor mennem kellett egy 1.4tdci fiestával városban,adott helyeken megszokott fokozatokban,sebességeknél (ez annál a gépnél 1500-3000 fordulat közé esett) kb. olyan jól ment mintha 90lovas benzines lenne. Meg is néztem a forgalmit. :D
Ilyen érzésem volt már A4 B5-tel is 110 lovas tdi városi tempóban jobban ugrott mint a megszokott hasonló tömegű,méretű 122lovas 2.0 190 merci, meg is lepődtem.De városból kiérve jól leforgatva azért látszott,hogy a 122le több mint a 110 hasonló tömegű kasztniban.

Józsi a guminagykeres 2014.11.30. 15:06:23

@Schütii: Ááá a kétszer akkora szívóbenzines lépés az nagyon erős túlzás szvsz.De ha hazaérek (most indulok 150km) megnézek pár teljesítmény-nyomatékgörbét.

Schütii 2014.11.30. 15:18:43

@Józsi a guminagykeres: Nem túlzás az, de hangsúlyozom hogy csak bizonyos sebességtartományban. Nemtom te voltál e illegál gyorsulási versenyeken ahol nem külön erre épített autókkal viaskodtak (-nak, mittudoménmá') de ott a VR6-ot megeszi egy enyhén reszelt Swift is, nemhogy egy jól kormoló tádé. Ott a 0-100-as idő önmagában semmit nem mond.

Józsi a guminagykeres 2014.11.30. 15:25:56

@Schütii: Megértettem a bizonyos tartományt. Majd megnézem őket kizárólag 0-50 50-90 között.

Prérifarkasz 2014.11.30. 16:05:55

Az igazi az lenne, ha használni tudnák az egyes írásjeleket a funkcióik szerint... Meg elsajátítanák a mondatalkotás rejtelmeit, mielőtt írásra adják a fejüket...

Pepejoe 2014.11.30. 16:10:11

@Józsi a guminagykeres:
Én szeretném elkérni az elérhetőségét.

Prérifarkasz 2014.11.30. 16:52:10

Pözsó:
"Hátul hosszútávon kényelmetlenül kicsi a lábtér" - hát most őszintén megleptél, nyakamat tettem volna rá, hogy rövidtávon is...
"Lehet, hogy ez csak erre az autóra jellemzö, de az eleje annyira alacsonyan van..." - örülj neki, kaptál egy egyedi autót! xD Mások kemény százezreket fizetnek azért hogy leültessék az autójukat, neked ez már ajándék!
"Az utastérben lévö sok müanyag közül elkezdett zörögni valamelyik" - szép teljesítmény 15 ezer km után... Az enyémnél 20-21 évesen jött elő a zörgés, igaz 10 éves koráig Svájcban volt... és sportfutóműve van, de én nem is állok fel vele a padkára...

TaaT 2014.11.30. 16:54:36

@T54-44: Az a hódprotektor, megvédi a mocitető elejét a kavicsfelverődésektől (máshol nem éri a mocitetőt a felvert kavics), cserébe bejut alá a por és lecsiszolja a festéket akár alapozóig mert a menetszél kicsit mozgatja.

@Schütii: Azok feszítik rá a menetszél által a bugyogót a mocitetőre.

@szipipeti: "Szóval nem szép, de csúnya, viszont jó!"

Nem, nem jó.

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2014.11.30. 16:55:20

A kiválasztott ötből egyik se mozgat meg bennem semmit.

A Grande amennyire szép, annyira semmilyen vezetni. A Fiesta lehet egyedül jó, de akkor már inkább egy Focus.

nick papagiorgo 2014.11.30. 17:06:48

@Prérifarkasz: nekem a kövtkező mondat a kedvencem:
"A motorbol csörgö hangok jönnek, de menetteljesítményben semmi változás."

Hát igen, egy darabig általában tényleg nincs változás, majd egyszer csak jön egy drasztikus változás a motorteljesítményben....

w a s d 2014.11.30. 17:40:15

@Schütii: Nem azért, de ha igaz ez a grafikon, akkor pl. a 2,9- es vr6- nak már 1000- es fordulat körül akkora nyomatéka van, mint egy 1,3 cdti max. nyomatéka. Így pedig rugalmasságban sem tudom elképzelni, hogyan verhetné meg, hacsak a vr6 áttételezése nem annyira rossz:

www.google.hu/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fwww.boote-forum.de%2Fattachment.fphp%253Fattachmentid%253D102785%2526d%253D1222873550&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.boote-forum.de%2Fshowthread.php%3Ft%3D58993&h=461&w=320&tbnid=Zu49k2vd_OrNSM%3A&zoom=1&docid=NWvcmmNxpbouOM&ei=R0V7VIODBOH8ywOo54LgBg&tbm=isch&ved=0CCIQMygDMAM&iact=rc&uact=3&dur=870&page=1&start=0&ndsp=27

Hurri Kán 2014.11.30. 17:47:12

@nick papagiorgo:
Istenem, hát van, aki elhiszi, hogy a Mikulás létezik :D

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2014.11.30. 17:57:05

Hagyjátok már a vr6-ot meg a vti-t meg a többi három példányban fennmaradt motort, a való világban van kisbenzin meg kisdízel. Slussz.

Schütii 2014.11.30. 18:12:20

@w a s d: Pedig az áttételezés igencsak számít, mert a motor nyomatéka a váltón, difin, kerekeken keresztül kerül az útra vagyis ott válik valódi (hajtó) teljesítménnyé. Meg egy ilyen streetfight esetében az is sokat számít hogy ki koppantja le először a gázpedált és melyik fokozatban, meg hogy ki tud gyorsabban sebességet váltani. Első cégnél ahol dolgoztam volt egy Citroen C15D dobozos kishaszon, 1.8 szivódé, de azzal olyat lehetett menni városban hogy az E30 pilóta csak vörösödő fejjel tudott mögöttem jönni.
Jó a VR6, nem mondom hogy nem, de azért 90 alatt nem (csak) az övé a világ.

Nigger bácsi 2014.11.30. 18:16:31

@gergo: De nem mindenki olyan, mint te... Van olyan ember is aki mondjuk nem sakkozik, hanem pecázik.. Mondjuk versenyszerűen... Az nem kevés cuccal jár... Esetleg más olyan hobbija van, amihez nem egy hitelkártya és egy fogkefe kell... Hidd el, egy jól pakolható kombinál sokkal hasznosabb találmány nem sok született.. Főleg ha családos is vagy. stb

berg182 2014.11.30. 18:16:33

Hehe, nekem is 1.3-as 2005-ös évjáratú Fiestám van, de 6l-t sem eszik meg, kivéve nyáron az autópályán 120 körül, igaz ott néha még klímáztam is, na ekkor volt 6.5l a fogyasztása.

Rocko- 2014.11.30. 18:46:32

@SimonR: ráadásul az átlátszó fólia alatt ugyanúgy öregszik a fényezés, nem úgy mint a bőrös dolognál. :)

Pelso.. 2014.11.30. 19:27:19

@nick papagiorgo: Annál az autónál egy motorcsere, s nem lesz csörgés, - egy darabig:)

Józsi a guminagykeres 2014.11.30. 19:53:28

@w a s d: már eleve onnan kiindulva abszurd a dolog,hogy egy ilyen 75 le csodának az említett 20km/h-ról 90re gyorsuláshoz kell vagy 10mp (14mp 0-100ból kindulva) míg egy vr6 7mp gyorsulásából következik,hogy ehhez a 20-90hez elég nagyjából a fele idő is.az meg akkora különbség,hogy az 1.3 cdti-ből közben kiszállnak.

Bambano 2014.11.30. 19:53:39

@w a s d: a vr6-ot egy ilyen 'az egyik hengersorom is nagyobb, mint az olajkályhája' típusú autó két módon verheti meg: a vr6-os épp a csajok fenekét stíröli és/vagy a kisdízel annyival könnyebb is, mint amennyire gyenge.

de szerintem ez a nagy könnyűség a d corsánál már nem annyira áll.

Józsi a guminagykeres 2014.11.30. 20:06:58

@Schütii: a nagynyomású turbós dízel csodanyomaték érzete több generációval réggebbi orál dízel vezetőket is megfertőzött. hallottam már kizárólag városban mindent alázó pizzafutár 1.7d 57le oráldízel asztáról is.pedig az is csak max 115Nm-rel tekeri meg a főtengelyt 2000 fordulatnál.

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.11.30. 20:13:15

qrvajó ez a vitátok, természetesen se a kis, se a nagydízel nem ver meg semmilyen sebességnél egy nagy benzinest gyorsulásban.

- max ha a benzinesben nincs váltó
- de van
- képzeld ezért van hogy nem dízel versenyautók mennek a rallyban mondjuk, ahol egy csomó pályán nem lehet 90 fölé gyorsulni
- most azt nem is számoltam hogy a dízel még nehezebb is, ami nem éppen mind1 a gyorsulásnál
-szóval felejtsd el

Qrva eccerü: ott van egy ugyanolyan középkategóriás akármi, kb. ugyanannyi lóerős a dízel/benzin verzió(dízelnél dupla nyomaték), természetesen a benzinesnek jobb a 0-100-a, ennélfogva a 20-90-e is, meg a 30-60a is, de kapaszkodjál, a súlya miatt a 90-20-a is jobb, meg jobban is kanyarodik.

Ergó mindent jobban csinál, mint a traktor, világos?

Bambano 2014.11.30. 20:15:33

@Schütii: a városi olyatmenéshez annyit, hogy nagy autók szája szélét rendszerint úgy szoktam elkenni, hogy jobban ismerem a várost, a sávokat, az optimális sávváltást.

@Nigger bácsi: ismertem pecást, aki azt magyarázta nekem, hogy a kombi opel omegában kicsit szűkösen fér el... ekkor még nem néztem teljesen hülyének, csak amikor azt is magyarázta, hogy kifogja a rekorder halat, kiszedi a szájából a horgot, majd lefertőtleníti és visszaengedi a vízbe. :)

JaxTeller 2014.11.30. 20:16:06

Most nem kötekedésből, de szerintem az a verseny, amikor meg áll valaki melletted a pirosnál, jelzi valamilyen módon hogy gyorsuljatok, és a zöldre egyszerre elindultok. Akár még el is hiszem, hogy abban a szituban rugalmasabb volt az Corsa + lehet kellett vagy 4 másodperc mire a Vento felfogta a szituációt.
Én pl ha kiérek lakott területről, szeretem viszonylag dinamikusan elérni a 90-100-as utazó tempómat, 4-ben felgyorsítok fel eddig általában. Lehet erre is sokan azt hiszik, hogy verseny van, főleg ha közben elkezd előzni, és nekem kell elvennem, hogy el bírjon menni mellettem mert szembe meg jönnek...

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2014.11.30. 20:39:57

@Tiszteltetem Brüsszelet: ASI a versenyzői karrierjét egy rohadt könnyű DÍZEL egyes Golffal kezdte, mert szlalomnál nem fontos a végsebesség, csak az, hogy a két bója között milyen sebességgel közlekedik.
Mire egy benzinmotor leforog hogy valami történjen is, lemegy a nap.

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.11.30. 20:45:28

@Aranyba mártogatott étnyúl: - ezt a baromságot. Olyan nincs hogy rohadt könnyü dízel egyes golf, mert mihez képest könnyü? Merthogy a benzin egyes Golfhoz képest pont nehéz.

'Mire egy benzinmotor leforog hogy valami történjen is, lemegy a nap' - .....:DDD Ezért váltanak rá 4000re, nem 1500re mint a dízelben.

Schütii 2014.11.30. 21:01:17

@Józsi a guminagykeres: Nem nagyon tudsz a számoktól elvonatkoztatni úgy látom. :)

Schütii 2014.11.30. 21:03:54

@Tiszteltetem Brüsszelet: A rally autóknál minimum tömeg van, miről teccik beszélni? Bájdövéj nyilván az is az ördög műve hogy a Dakart halomra nyerik a dízelek már.

Schütii 2014.11.30. 21:05:56

@Bambano: Na jah, meg vezetni is tudni kell, de az autónál nagy kulcsszó még a vezethetőség is.

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.11.30. 21:06:23

@Schütii: A dakaron mióta kell gyorsulni? Ott pont jó lehet a dízel a magas átlagsebesség-kis fogyasztás kombó miatt.

Schütii 2014.11.30. 21:12:07

@Tiszteltetem Brüsszelet: Nem kell gyorsulni a Dakaron?! Jaj, most ez komoly?

Prérifarkasz 2014.11.30. 21:16:30

@nick papagiorgo: Hát igen... ;) ...itt nekem a kontraszt jött át nagyon a két egymást követő mondatnál:

"Az autó kapott egy váltógombot, a gyárinál sokkal jobb minőségű kidolgozással.
A motorbol csörgö hangok jönnek, de menetteljesítményben semmi változás."

Csörög a motor, á nem gond, vegyünk egy váltógombot... xD

Liquid_Night 2014.11.30. 22:10:02

@Tiszteltetem Brüsszelet: Ha a Swift Sport (nem a mostani, hanem az eggyel régebbi) Tiff Needell szerint egy mocskos jó kis autó, akkor szerintem nyugodtam tehetsz rá, hogy az 1.2 németautósok szerint te sikeres vagy-e

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.11.30. 22:13:52

@Liquid_Night: Útálom azt a faszit, de szerintem jó gép.

Prérifarkasz 2014.11.30. 22:33:57

@Bambano: Ilyen halvisszadobós pecást én is ismerek... Szoktam neki mondani, hogy a feleséged etesd ezzel dumával (mármint, hogy fogott csak visszadobta), ne engem... :D

Pepejoe 2014.11.30. 22:50:32

@Józsi a guminagykeres:

Az sajnos kevés. Nekem letesztelt, (ezek szerint) szakmát értő fényező kéne, aki 15-ért valóban megfúj /elem. Ezért kérek kontaktot, mert ezek szerint te tudsz egyet.

Wolfram 2014.11.30. 22:55:52

@Schütii: szerintem a hűtővédőn a két kis biszbasz dudor aerodinamikai megoldás, okoz egy kis turbulenciát a motorház fölött, ami megdobja a rovarokat, kiesebb esőt a kocsi fölé, így nem egyből a szélvédőn landolnak. az elv hasonló, mint a golf labda, schubert bukó, cápa bőre stb.

Cave Nick 2014.12.01. 01:20:21

Lancia:

"Italy Design" :o)

a Bloom 2014.12.01. 07:27:25

@Bambano: Mi mást tehetne? A hal már nem fér el a csomagtartóban. :)

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2014.12.01. 11:56:35

@Tiszteltetem Brüsszelet: nem én találtam ki, kérdezd meg ASI-t.

Ha valaha versenyeztél volna benzinnel, dízelesek autók ellen, akkor tudnád, miről beszélek. Egy dízel arról az akár 30km-es tempóról sokkal jobban indul meg, mint egy benzines, mert lényegesen kisebb fordulatról húz.
Mire ott tartasz, hogy végigforgatod akár kettesben, a dízel már sehol sincs.
Ha egyes-kettesben kell végigmenni valahol, lásd szlalomok, ott esélye nincs a benzineseknek az alacsony fordulattól meglévő dízel nyomatékkal szemben.

Pedig én aztán gyűlölöm a dízeleket, de ami tény, az tény.

kitiltott, de seráfütty 2014.12.01. 13:29:56

Mostanában minden heti merítést egy igazi, fogalmazásgátlót szedő (persze közléskényszeres) Kazinczy-citromdíjas tahóval kell kezdeni? Paszikaaaaaa mindenkinek!

kitiltott, de seráfütty 2014.12.01. 13:32:58

@Phteven: Tök mindegy, ha így is, úgy is újrafényezés a vége :-) Akkor már érdemesebb a bőrbugyi árát elinni...

tsc666 2014.12.01. 14:33:49

@Tiszteltetem Brüsszelet: "úgyhogy a havi 28ért új autó eléggé sci-fi". Nem feltétlen, csak nem ezzel a módszerrel, nem hitelre és nem akármilyen tipusra. Szóval én pl. az utóbbi időben újonnan vettem az autóimat, kp-ra és 3-5 évente cseréltem, hogy miért, ne firtassuk, 1x élünk, stb, megdolgozom érte becsületesen.. Szóval, nem megyek sokat (évi 10-11e) és nagyon vigyázok rájuk, eladáskor szinte újszerűek voltak. Mivel jól választom meg a típust (japán, benzines, keresett modell 5M alatt és lehetőleg akkor megvenni amikor jó nagy akció van rá, pl. mikor kifut) relative alacsony volt az értékvesztés és hihetetlen, de egy napnál tovább (!) még nem árultam egyiket sem, pedig nem adtam olcsón. Nekem így hónapra leosztva az értékvesztés bőven 30e alatt szokott lenni. Legutóbbi példa, 37 hónaposan adtam el az autómat, 910e -el olcsóbban (új ára 4.8 volt akciósan), ki lehet számolni mennyi az havonta (nincs 25e). Persze nem működik akármilyen típussal (pl. olasz v. francia autón v. prémium autón ez nem műxik, hitelre meg pláne nem, illetve ha tele rendeled extrával... de japóknál alapból tele van extrával). Az tény, hogy így a bank helyett az autóban áll a pénzem egy része, tehát nem kamatozik, de akkor sem tartom vészesnek amit havonta bukok - van akinek ennyi a telefonszámlája.. Bónusz hogy az éves köt. szervízen meg persze a cascon kívül nincs különösebb fenntartási költség és nincs ezzel töltött idő. Hogy milyen tipusra gondolok, Pl. Civicet, Mazda 3-at, mo.-i tulajtól kevés km-el, újszerű állapotban 3-4 évesen, szívó benzinessel elég jó áron el lehet adni, mert nincs sok belőlük, nincs levedlett céges flotta, stb. és megbíznak bennük a vevők is. Vagy pl. a tavaly év végén 4M-ért kiszórt 1.6-os Qashqai-okat is 3-4 évig brutál jó árban el lehet adni majd ha valaki vigyáz rá... Bocs a hosszú szövegért..

Pepejoe 2014.12.01. 18:40:39

@tsc666:

Van benne valami amit mondasz. Ezeket már én is végiggondoltam játszásiból és nem is mostanában. Egyszer kéne beletenni a kezdőösszeget, "tőkét" és pont ez az, amit M.o.-n nehéz megtenni 100-ból 92 embernek, durva saccal.
Ez az egész gazdaságra is vonatkozhat, ördögi kör.

Józsi a guminagykeres 2014.12.01. 22:31:31

@Pepejoe: holnap küldök 3-4 elérhetőséget,még válogathatsz is. Itt mindenki ennyiért dolgozik.

@tsc666: anyós kerek 100 hónap után adta el a Polo-ját 1.2ért amit 3.2 ért vett. Az is kereken havi 20 rugó.De mikor építkeztünk majd 15 éve csak egy Skoda 120l válságautóra tellett sokáig az is kb. ennyit kért alkatrészből,hogy menjen.Azt kaptuk ingyen és mi is elajándékoztuk.
Az én első autómat öt évig tartottam meg, 13 éves korában vettem meg. Akkor ugye már általában minden kicsit szar vagy ha nagyon nagy szerencséd van elkezdték rendberakni,ez az előbbi volt.Nagyjából ez is stabilan 20eft-ot kért rendbeszedés és jó állapot fenntartásához havonta.Árán csak 150eft-ot buktam kb.
De az én elméletem szerint minden alsó-alsóközepes autót kb. ugyanannyiba kerül üzemelterni ha az értékvesztés és amortizációt nézzük. csak a korral a törődés igénye is nő.

Rónarider 2014.12.02. 14:56:53

@Aranyba mártogatott étnyúl: ámen, azzal a kiegészítéssel, hogy inkább szeretek nyomatékból autózni, ergo olajkályhával közlekedni, mintsem vinnyogó láncfűrésszel. Az 5000 1/min főtengelyfordulat az ürdüng találmánya amúgyis. ;)
Nyilvánvalóan nem értek hozzá, de a gyorsulás az nyomatékfüggő nem? A dízel alul már nyomatékos alapesetben is, egy vagy két turbo, vagy kompresszor ezen csak javíthat. A motor mérete az ehhez szükséges fordulatszám miatt fontos, nagyobb motornak nem kell annyit forogni, nem használódik annyira (régi jenki gépek), tehát motorikusan tartósak és elméletben megbízhatóak (szempont eladásnál-vásárlásnál), ezek a downsizingolt görcsök meg szétforogják magukat, kopnak, melegszenek, egyéb kiegészítő megoldásaik miatt bonyolultabbak, sérülékenyebbek, saját kompjuter nélkül mozgásképtelenek nem?
Nameg a méret, egy nagymotoros nagy autó sosem fog beesni egy kanyarba úgy, mint egy közepes, vagy kis turbós kis autó, mert az oldalirányú gyorsulást nagyjából ugyanúgy négytenyérnyi gumi-aszfalt kapcsolat hivatott eltéríteni az ároktól/fasortól, ott 50 kg különbség a két erőforrás közt smafu, de fél tonna a két autó között már nem annyira. Mármint én úgy gondolnám.
süti beállítások módosítása