Heti merítés

  2014. október 19. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Teljesen jó, aki szidja valami széthajtott romot fogott ki...

64480

Elöljáróban annyit, hogy imádtam mikor megvettem és még ma is akárhányszor ránézek csak mosolyogni tudok, annyira gyönyörű és jó autó.

Hűséges, megbízható társ

64498

Amikor eladtam, olyan érzésem volt, mintha elbántam volna vele. Mindig kihúzott a pácból és soha nem robbantam le vele.

Jól választottunk!

64486

Persze a döntés nem volt egyszerű. Kezdő sofőrként, hozzá nem értő, naiv vásárlóként fogalmunk sem volt milyen autót akarunk.

Jóságos maci, erőtartalékokkal

64454

A történet ott kezdödött, hogy a nagyon szeretett 1.4 Corolla eladásra került, mert erösebb, nagyobb autóra vágytam.

Biztonságos (és) örök élet + 2 nap :)

64380

Hosszú lesz, előre szólok. De lassan egy évtizede van nálam az autó, így hogyan is lehetne 3 sorral elintézni?!

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr836806957

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pepejoe 2014.10.19. 18:29:05

@nick papagiorgo:
Hát nemtom'. Valaki adhatna most már igazán hosszabb távra egy szuzukát, nem fér a fejembe az 5.5-ös fogyi. Városban értendő? Városon kívül még elhinném, ha nem lépi át a 70-80km/h-t csak az hát ugye...
Havernak volt egy 3 ajtós régi swift, az Bp.-Szolnok viszonylatban semmi bonyolult forgalomban evett 8-9-et, annyival mentünk mint bárki más, azaz 70-140 közti tartományban, (ne tagadjuk, ha van rá hely és lehetőség, az emberek 90%-a annyival megy országúton, amennyit megenged magának) igaz klímával.
Az 1.4-es citromom is eszik 6-ot, ha a motorizáltságának megfelelően van hajtva, azaz nem lépem át a 90-et. De ha úgy van használva, ahogy normálisan kell és ahogy a forgalom adja, akkor annyit eszik vagy többet mint a 2.0-ás másik verdám mindezt többet forgó motorral, erőtartalék nélkül és nyilván hangosabban.
Véleményem szerint adott köbcentis autó akkor hozza a tőle elvárt fogyasztást, ha nem lépjük át a saját korlátait. Ha kinyomod a szemét és forog mint állat, zabálni fog.

conchita wurst 2014.10.19. 18:29:34

@nick papagiorgo: aha a régit meg gumi nélkül adta el. hogy ez hogyan nem ugrott be...

nick papagiorgo 2014.10.19. 18:37:03

@Bambano: azért a fékutat gymillió dolog befolyásolja, tehát az út állapota, a Te sebességed, azé, akinek neki szándékozol menni,a te rutinod, az "áldozaté", a fék minősége, stb.

Értem én, amit mondasz,és fontos a jó gumi, de nem szabad a gumikérdést fetisizálni. Nekem pl. a ***-öm tele van azzal, hogy télen, hóban száguldoznak az alvállakozók az X, Q stb gépekkel, mert nagy vas, van gumi, meg ABS, ESP, ésatöbbi, és majd az megvédi őket. Nem véd meg. Ugyanúgy ahogy a hárombetűs kütyük, úgy önmagában a gumi sem véd meg. A vezetési rutin, és a körülményeknek megfelelő közlekedés sokkal fontosabb, mint akár a gumi, akár az autó típusa, extrái stb.

nick papagiorgo 2014.10.19. 18:38:45

@conchita wurst: vannak ám olyanok, akiknek van téli is meg nyári is, és a másikat nem adják oda ajándékba, csak ha fizet a vevő. Ha nem fizet, eladják másnak.
Én nem vagyok ilyen, csak már láttam olyat, akinek van egy ismerőse, aki hallott ilyenről :)

Pepejoe 2014.10.19. 18:40:12

@nick papagiorgo:
Köszönöm szépen, igen. Pl. ezért. Is. Meg azért is, mert összetörték és a 200k.-s javítás GTK-nak felel meg. Továbbá felniváltás miatt, fórumtársam váltott 205/45 ZR16-ról 215/45ZR17-re mert olyan alufelnit akart azért, mert szebb-jobb-csillogóbb és hangosabban köszön neki reggelente. És még sok oka lehet a gumicserének.

nick papagiorgo 2014.10.19. 18:44:37

@Pepejoe: a miénk 1.3, város + némi M0-n eszik 6-7 körül. Télen mindig többet zabál (akkor 7, nyáron 6). Amikor asszonypajtás a gyerekeket hordta az oviba + vissza (3 km út, leállítod, aztán 3 km vissza), akkor megevett 10 körül is, mert sose melegedett be. Ritkán járunk kirándulni vele (ha pl. az én verdámat javítani kell) de olyankor országúton, normál időben, 90-100 körül az 5-5,5 l teljesen normális.

novothauto · http://novothauto.hu 2014.10.19. 18:46:36

Nem tudom, hogy miért gondolják az emberek, hogy amiben szerepel az "e" jelölés, az legális. Egy autó olyan fényforrásokkal lehet felszerelve, ami szerepel a típusjóváhagyási okmányaiban. Ezek a buzis utólagos szar ledes lámpák nem tartoznak ide, az tuti.

novothauto · http://novothauto.hu 2014.10.19. 18:47:47

Ha a viperába be van ütve egy e betű, akkor azzal nyugodtan lehet kergetni a polgárokat?

Prérifarkasz 2014.10.19. 18:48:42

@Schütii: Akkor mán ketten érezzük így... :)

Schütii 2014.10.19. 18:50:05

@Thor71: @Rónarider: Á-há! Köszönöm néktek!

alvázvédelem 2014.10.19. 19:01:24

@conchita wurst: mert pl eladta a kocsit a nyárival,és ezt eladja külőn

Pepejoe 2014.10.19. 19:09:00

@conchita wurst:

Igen, okos vagyok és szép is meg tapasztalt. Megnézném az életedet és a háztartásodat, hogy miből vettél használtat, amiért kiröhögnélek.
Továbbá az új 7-mm.-es gumid X idő után 5mm.-es használt lesz, mit teszel, ha ezzel az 5mm.-essel belecsúszol az elötted lévőbe, leanyázod magad a használt gumid miatt?
Mint Nicknek írtam, (csak hogy gyakorold az értő olvasást) valóban méretváltás miatt IS cserélnek az emberek jó gumit, a 205/45 pl. így került hozzám a klubtárstól, életemben nem láttam és annyiért adta oda, amennyiért amúgyis meghirdette. Konkrétan Toyo Proxes T1R. A 4 volt annyiba, mint amennyiért nem kapsz 1 db. új, bármilyen 205/45-öt a gagyibbakból. Nézzük csak, mit kapunk kevésért és újat: Falken, Imperial, Roadstone, Infinity.
Elhiheted, hogy egy Toyo 2mm.-el "vékonyabban" SEM egy kávéház semmilyen tekintetben, szárazon-vizesen-sportosan-kanyarban az Infinityvel meg a Roadstonenal. Remélem ebben azért megegyezhetünk. Padkázottat, sérültet, javítottat, szálszakadtat, egyenetlenül kopottat nem veszünk és olyat sem, amivel 200m.-t keresztbecsúsztak az autópályán és ezért szarul néz ki. Ennyi. Nem vagyok gumis sem.
Javaslom, hogy a mondandód tükrében minden nap vidd el a gumijaidat felülvizsgálatra mert a mai futóművek mellett észre sem veszed egy sérülés bekövetkeztét. Komfortosak, iszonyat csendesek az autók, még egy kátyún áthajtáskor is de azért a pofon az pofon, amit a gumi kap.
De várj, az nem jó, a gumis sem lát bele az anyag keresztmetszetébe. Nincs mese, csak a csere marad minden nap végén. Az a biztos.
Téliből is egy masszív mély mintás szett van használtan, de legalább van, ami nem mondható el sok tulajról.
Az ilyen 5-10 centivel előbb-késöbb állunk meg...háááát, van pár összetevője még a képletnek.

Rónarider 2014.10.19. 19:14:37

@novothauto: Az Európában forgalmazható, mert valaki megvizsgálta aki eldöntheti, hogy ez most felgyújtja-e a garázsod-e, megpimpósítja-e az oktánt-e a tartályban-e vagy kivilágíccsa-e a szemit aki belenéz-e. Ez az az "E" nem-e?

nick papagiorgo 2014.10.19. 19:17:34

@Pepejoe: "Véleményem szerint adott köbcentis autó akkor hozza a tőle elvárt fogyasztást, ha nem lépjük át a saját korlátait. Ha kinyomod a szemét és forog mint állat, zabálni fog. "

Ez egy érdekes kérdés. Amúgy így van, de pl. a szuzinál én azt tapasztaltam, hogy ha "dinamikusan" vezetsz, tehát váltogatsz, meg a bűvös 3000 felé is engeded a fordulatot, nem fogyaszt sokkat többet (0,5-1 l max) mint nagypapás stílusban (fordulatszám szigorúan 2000 vagy lejjebb). Persze, ha "vadmalac" módban vezetsz, akkor zabál ez is.A focusom sokkal érzékenyebb volt a dinamikusabb stípusra, és büntetett :)

Aztán láttam valami Tc adást, ahol Winkler vezette a Vectrát valami hegyi úton, és egyszer csak megjegyezte, hogy azt már megszokta, hogy az új verdák a gyári érték dupláját eszik, de ez már lassan a háromszorosánál tart, pedig nem is nagyon nyomja neki. Tehát az új autóknál a gyári fogyasztás csak kb arra jó, hogy lehessen min röhögni :)

Rónarider 2014.10.19. 19:20:42

@Pepejoe: Hagyjad, neki a koboldok minden éjszaka újrafutózzák a taliga abroncsait.
Ha tesz ki este tejet a garázsba :)

Tudom, mert nekem is, csak a jobbhátsós kobold mostanában beteg lehet, vagy csak simán lusta-lógós-munkakerülő, mert kopik az abroncs magában, a többi meg nem. :) (tudom lengéscsillapító, én mentem bele a kátyúba a kátyúban [nálunk van olyan kátyú is amelynek az alján van saját kátyúja haladóknak, hacsak nem néztem be valami kutat], érzem-hallom, csak még nem volt rá fél napom)

novothauto · http://novothauto.hu 2014.10.19. 19:21:16

@Rónarider: Pontosan azt jelenti, hogy Európában forgalmazható. Viszont a botmixerben is van e betű, mégsem rakja senki a Suzuki, vagy bármilyen más típus fényszórójába.

nick papagiorgo 2014.10.19. 19:22:12

@Pepejoe: nem véletlenül szeretik a régi szuzikat még most is...:)
Igénytelen, olcsó a fenntartása, és nem zabál. Egy tipikusan "elvisz A-ból B-be" autó. Hozzá van még a dodzsem-feeling, ahogy írták mások is (hangos, meg kényelmetlen, meg gyorsul, meg az 50 olyan mint másban a 100), ezt is sokan szeretik - én is szeretek néha élvezkedni az asszony verdájával, nekem egy Corollám van most, na az nagyon jó, de élvezet az 0.

Bambano 2014.10.19. 19:26:17

@nick papagiorgo: mind szép és jó, amit leírtál, de ezek a dolgok arról szólnak, amikor van választási lehetőséged. ha van eszed, óvatosan mész, defenzíven vezetsz, stb. stb. tudjuk a litániát.

mindkét fent említett esetem olyan volt, hogy kényszerhelyzetbe hoztak velem szemben szabálytalankodó autósok. ilyenkor nincs választásod, azzal főzöl, amit hoztál, amivel felkészítetted az autódat. szar gumival két hónap gyalogkakukk, orbitális veszekedés a biztosítóval, három oldalas számla, jó gumival kiadós káromkodás és mész tovább.

úgyhogy nekem csak prémium, újonnan vásárolt gumi lesz az autómon, szakszervizben áfás számlával felszereltetve, szakember által javasolt időpontban cserélve (vagy hamarabb), te meg azt raksz az autódra, amit akarsz. csak ne gyere soha mögöttem.

egyébként tisztában vagyok vele, hogy egy barom vagyok, amiért gyári alkatrésszel, márkaszervizben, számlára szereltetem az autómat.

Gácsfalvi Róbert 2014.10.19. 19:29:37

@Thor71: Te sznob gyere megtudod melyik aláz!!!!!!! Neked csak bmw, audi, létezik. Gyere ( ford mustang ) majd megtudod!!!!

Pepejoe 2014.10.19. 19:35:30

@Rónarider:
Hát ez a helyzet, minden tele van azzal, hogy valami vírus van. Talán valamit beszopott az a kobold és most otthon okádik mint a lakodalmas kutya. Próbaképp ne tejet meg efféléket tegyél ki valamelyik működőképes koboldnak, hanem széntablettát, hátha elviszi a gyenguszon fetrengő honfitársának. :)

Rónarider 2014.10.19. 19:38:29

@novothauto: Nem is mondtam semmi ilyet. Nekem is más a hátsó két pilács, mint az eredeti, abban is van "E", meg a mellékelt papírokban leírták, hogy márpedig adott gyártó(1) melyik típusához (1) melyik kiviteléhez (több, de csak motorváltozatokban eltérő fantázianevekkel) használandó.
Gondolom ilyenkor megnézik, hogy hátsó lámpa esetén adott magasságból se vakítsa az utána közlekedőt, de elég messziről látható legyen, ne vetítse a fényt össze-vissza stb.

Kevés utálatosabb van, mint pl. háztáji xenonnal szemben közlekedni, ugyanolyan gyász lehet sufnituning kínai szokócódivátoszLED után-mellett is.
LED-em például nincs, mert utólag (no offense, de malacpassaton, omegán, akármin, amin gyárilag nem volt) eléggé szedett-vedett külsőt kölcsönöz a szekérnek.

Rónarider 2014.10.19. 19:40:12

@Bambano: a barom jelző talán túlzás, a naív balek az helyénvaló :)

(nem lehetett kihagyni bocsánat)

Rónarider 2014.10.19. 19:42:19

@Pepejoe: Hogyne, hogy két abroncs kezdjen kopni, drága a lengéscsillapító :)

Meg aztán abból újat szoktam venni. Kopóalkatrész. Pedig csak az általam befizetett útalapból ki lehetne javítani egy falu komplett úthálózatát kátyúk szempontjából.
Lehet csinálják is csak máshol.
Mindig máshol, ahol járok :D:D

isti75 2014.10.19. 19:45:44

@Thor71: "Nem olvasom el egyik sem érdekel. De egy kérdés azokhoz akik elolvasták.
Melyik aláz lámpánál BMW-t Audit esetleg Ferrarit ? :)"

Oh ez mind... :-) Utana toljak a forumra hogy az 1,2 HTP-vel lealaztak egy nagykategoriast. :-)

nick papagiorgo 2014.10.19. 19:50:34

@Bambano: részemről tisztellek ezért a döntésedért.
Mondjuk a márkaszerviz meg a gyári alkatrészek, hmmm, most kell elvinnem a suzukit a haveromhoz, mert a márkaszerviz által beszerelt "gyári" fékbetét+tárcsa finoman szólva nem hozza azt a fékhatást, ami előtte volt (az is gyári volt. Úgy látszik, ez egy másik gyár.....). Szóval a márkaszervizek (tisztelet a kivételnek, akinek nem inge, ne vegye magára) tapasztalatom szerint a számlázásban erősek, viszont az autót elviszik és valamit beletesznek, aminek az ára meg a doboza gyári (ill a gyári dobozban van valami), a minősége meg nem. Az olajcserét meg ezeket úgy végzik, mint a régi szép időkben a benzinkutasok (csak számláznak, de az olaj nem mozog). Viszont van cukorka a váróban :)

alvázvédelem 2014.10.19. 19:53:21

@Bambano: sőt ha a gumit topless csjok teszik fel akkor még többet tudsz fizetni akár több 10 ezret is óránkünt :-)

alvázvédelem 2014.10.19. 19:57:16

@Bambano: s a szakember aki gumit is elad valószínű ráfog beszélni hogy cseréld le a gumit idá elött,keres az új gumin,keres a munkán és keres az te gumid eladásán is,de jó lenne ha minden magyar így állna anyagilag.

nick papagiorgo 2014.10.19. 20:09:06

@alvázvédelem: főleg télen, mert akkor fáznak a topless csajok :) Viszont akár szájjal is kiszívják a felesleget. A gumiból, persze :)
Én is ezért járok gumishoz, minden héten kétszer.

Thor71 2014.10.19. 20:10:04

@Gácsfalvi Róbert: Hűha,míért pörögtél így fel ? Felsoroltam néhány szokásos szöveget amit már fejből tudni lehet egy népítélet kapcsán, és rákérdeztem. Nyugodj meg olyat aki tőlem jobban rühhelné a német dolgokat nem találsz. Ja és ha tényleg van egy Mustang-od akkor gratula.

Bambano 2014.10.19. 20:15:42

@nick papagiorgo: kétségtelen tény, hogy a márkaszervizek közül sok van, ami gagyi. sokáig kell keresni, mire találsz olyat, ahol megbízol az emberben, és utána rendszeresen oda kell járni akkor is, ha messze van.

"most kell elvinnem a suzukit a haveromhoz, mert a márkaszerviz által beszerelt "gyári" fékbetét+tárcsa finoman szólva nem hozza azt a fékhatást": na ezért jó a számla meg az áfa kifizetése. én is jártam így, bevittem a számlát, meg az autót, és közöltem, hogy garis csere lesz. ezt nem kapod meg okosba szervizelt autónál.

"Az olajcserét meg ezeket úgy végzik, mint a régi szép időkben a benzinkutasok": erre kiváló megoldás a nem gyári immobilizer. Megfogom a kulcsot, de nem adom a munkafelvevő kezébe és közlöm, hogy van benne nem gyári immo is. *Mindig* az a válasz, hogy ők értenek hozzá, nem gond. Ezután adom oda. Mindig megáll az autó félúton a műhely felé és jönnek vörös fejjel, hogy nem megy. Akkor beülök én is, és utána már nem mernek kizavarni a műhelyből, emiatt látom, hogy mit csorgat ki belőle és mit rak bele. ez több szempontból sem szabályos (gondolom a munkavédelmi felügyelő sírva tépné össze az engedélyüket), de teszek rá.

ja, ez nem "civil" autó, ez melós autó, ennek mindig menni kell. szoktam emlegetni, hogy olyan vagyok, mint a körzeti orvos. addig jó, amíg nem látsz, de ha látni akarsz, neked fontos lesz, hogy minél hamarabb ott legyek :)

@alvázvédelem: ha én többtízezres munkadíjat fizetek egy csajnak, hogy feltegye a gumit, az nem topless lesz, hanem mindenless :) :)

Oliver Garcha 2014.10.19. 20:26:29

Hát, nekem volt szerencsém 1.6-os és 1.0-ás (az van), suzit vezetni, városban olyat esznek, hogy horpad a tank, pedig nem versenyzek...

Rónarider 2014.10.19. 20:32:26

@Gácsfalvi Róbert: Az már miért alázna? Mert félhektóból legyorsul?
Nem egy liga.
Egyenlő pályák, egyenlő esélyek?
3000 km verseny legalább 70%-ban kisvárosban, a végén költségszámítással?
Az aláz...

conchita wurst 2014.10.19. 20:37:48

@Oliver Garcha: ehhez képest a simple truth annyi hogy semmi semmilyen benzines sem fogyaszt annyira keveset városban se meg azon kivül se, mint egy régi sutyuki. legfeljebb pályán, mert oda már rövid a sutyuki váltója.

- mondom ezt úgy hogy a sutyukikon kivül használtam én 3 hengeres literes corsát is, ami azért egy picit nehezebb a sutyukinál, és még az sem képes megenni a 7et VÁROSBAN, FOLYAMATOSAN HIDEGEN, RÖVID UTAKON, TÉLEN. Országúton 100zal menve 5öt eszik, és ennél a kisebbik suzuki motor még takarékosabb, igaz nagyon gyenge.

szóval aki nem versenyzik és nem kehes a verdája 5-7 között bármilyen körülmények között eljár a forgalom normál ritmusában egy ilyen jóval 1 tonna alatti gyösszel.

osze 2014.10.19. 20:47:53

@nick papagiorgo: Ezt aláírom, nekem is volt ilyen 1.3-as switftem.
Valóban 0.5-1 l fogyasztáskülönbséget lehet produkálni azzal, ha nagyon nyomod neki.

Az más kérdés, hogy ezek a japán szívó benzines motorok más vezetési stílust szeretnek, mint a németek, főleg mint a német dízelek. (Ezért van, hogy az egyikből a másikba átülő emberek értetlenkednek: pedig csak nem tudnak vezetni.)

Szóval a japóknál odalépsz a gázra, 3000/3500-nál elváltasz. Városban pillanatok alatt gyorsulsz a lámpától 60-as tempóra, kevésbé kell lendületből vezetni.

Aki dízelből ül át, az nem érti, miért nem húz a gép 1500-as fordulatról. Ha egy ilyenből átülsz egy dízelbe, azt nem érted, miért nem megy az nyomoronc 3500 fölött, miközben olyan hangja van, mint egy úthengernek.

A legjobb az, hogy még az autós újságírók sem tudják a helyén kezelni ezt a jelenséget. Sokszor kijön a tesztekből, hogy alapvetően milyen géppel jár az adott újságíró. Magyarul: nem tudja vezetni azt, amibe átül.

Fauchon (törölt) 2014.10.19. 20:54:14

@Grgabácsi: Azt a papundekli karosszériát a két lufival együtt fogják rádhajtogatni egy ütközésnél.

nick papagiorgo 2014.10.19. 21:00:53

@Bambano: nemtom, engem mindig elkergettek (kuncsaft nem tartózkodhat a műhelyben, mert balesetveszélyes felkiáltással), meg a fékeknél is közölték, hogy megnézték fékpadon és jó az. És nincs kedvem az összes márkaszervizt végigjárni, most is csak azért voltam, mert 1. akkor cserélték a bervás gátlót gariban 2. a haverom épp nem ért rá, és mondtam, hogy ha felemelik, akkor talán nézzenek rá a fékekre is.
Egyébként ugyanez a tapasztalatom még 3-4 (különféle típusú)márkaszervizzel, belépni tilos, egyen cukorkát, vagy jöjjön holnap. Aztán, hogy mit hoztak össze, az legyen meglepetés, később lehet reklamálni, de az egyfelől idő+pénz, másfelől meg lepattintanak (aki nem cserél olajat, az pl. később se fogja bevallani, hogy miért fekete a csere után a 30 km-t ment olaj, aszondja,biztos rossz a motor, de hagyja itt, majd megcsináljuk azt is). Írjon a panaszkönyvbe, úgyse olvassa azt senki.
Nálunk szerencsésebb történelmi fejlődésű országokban a márkaszerviz az tényleg márkaszerviz, gyári alkatrészekkel, a dolgozók folyamatos képzésével, mind be vannak jelentve, nem csinálják azt, hogy beépítik az utángyártottat gyári áron, meg tudnám még sorolni. Nálunk meg nem. Ezzel kell megbarátkozni.

Abfangjaeger 2014.10.19. 21:13:45

@Bambano: Hogy Nicolas Cage-et idézzem a fegyencjáratból: két emberben bízok. Az egyik én vagyok, a másik nem maga. A szakszervíz az nálam a nem a másik személy. Inkább időt szakítok rá, hogy megcsináljam magamnak. És azt az alkatrész szerelem be, amit én szedek ki a saját csomagolásából saját kézzel. Így nem fordulhat elő, hogy véletlenül bekerül egy SIMER fékbetét TEXTAR áron. Vezérlésnél is beraktam egy BOSCH szíjat, ami biztosan az, és nem egy visszakapott BOSCH doboz, amiből véletlenül egy Q-FIT.
Persze számlát soha nem kaptam, de nem is volt reklamáció sem a munkára.

nick papagiorgo 2014.10.19. 21:18:05

@nick papagiorgo: amúgy - kis színes az autóipar világából - egyszer X. autógyár kínált nekem egy olyan állást, amelyben egyfajta területi képviselőként kellett volna járnom a márka(!) szervizeket, és rábeszélnem őket arra, hogy vegyenek gyári (!) alkatrészeket.
Az állást végülis nem töltöttem be, de felvetődik a kérdés, hogy egy autógyárnak miért van szüksége egy területiképviselő-csapatra, hogy győzködjék a márkaszervizeket, hogy szíveskedjenek gyári alkatrészeket beépíteni.... tehát ezért külön embereket fizettek.

2014.10.19. 21:19:45

@conchita wurst: Mondjuk azért cserél az ember gumit, mert más méretre cserél. Mert mondjuk kettő kuka. Mert kap egy jó ajánlatot.Négyre. Mert rábeszélik a Good Year-ra, és kiderül, hogy a japán verdáján szarul működik. Mert vesz téli gumit a gyári felnikre, és nyárra meg más méretű felnit választ....
Gyenge a fantáziád.

1kutya 2014.10.19. 21:24:13

@Dondogs: nono! én 90-nél törtem ketté egy tranzitot egy 1.6 swift sedannal és még írogatok...

raly 2014.10.19. 21:46:13

@Schütii: Google Camera app Lens Blur effektjet hasznalva egy Samsung Note 3 telon, de barmelyik androidos mobillal mukodik. :)

Klaric 2014.10.19. 22:00:42

Megnézném a suzi biztonságát a kocsim oldalmerevítésén, amikor belém száll... Fogadok, hogy a kocsim első ajtaja üresen nehezebb, mint a szutyuki összes ajtaja telirakva... Amikor szétmállna rajtam és kiszállnék a hulláját kiszedni a tíz légzsákom közül, nem tudnám megtenni, mert rá lenne hajtogatva a "dinamikus" motorja a mellkasára, miközben én a saját kezemmel nyitnám ki az összetört ajtómat.

Fel kéne már fogni a tesztelő laboroknak, hogy a valóságban nem kategóriákban találkoznak az autók egymással, hanem vegyesen és egy suzuki a büdös életben nem lesz partiban egy S80-as Volvóval. A Volvó ajtaja kopaszon 70kg melegen sajtolt acél + 1"-os csőkereszt van benne(nem véletlenül 20cm vastag az ajtó, valahova el kell dugni a rengeteg vasat), ami a váz megerősített pontjaira támaszkodik rá, ha történik valami, az a váz pedig 1,5 t svédacélból van....

rashy729 2014.10.19. 22:48:48

@Mondeoman: @Pelso..: Most nem azért de, akinek 250 de főleg 170 ezernél turbót/befecskendezőt kell cserélni, az jobb ha magába száll, mert ott nem az autóval van a baj.
A saját Mondeo 279 ezernél jár, eddig a kettős tömegű volt ami váratlan kiadás volt(247 ezernél).

3 egyszerű szabály és mindenki boldog :) :
-hidegen nem bántjuk az autót
-10-15 ezernél olajcsere
-nem a "aósan" kúton meg a szomszéd ferinél kell tankolni okosba'

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2014.10.19. 23:12:57

@conchita wurst:
Nem mintha győzködni akarnálak, de OMV Maxx Motionnel 5.5-el járok vele. Naponta 60km munka miatt fele város fele országút vidéken. Vezetem a tankolásokat az elszámolás miatt szóval pontosan látom mennyit fogyaszt nem a fedkompot nézem. Budapesten kívül is van ám élet, nem mindenki a dugóban araszol.

Fauchon (törölt) 2014.10.19. 23:31:10

@nick papagiorgo: Talán azért, mert egy 5-10 éves autónál esetleg azt mondja az ügyfél, hogy jó lesz az olcsóbb utángyártott alkatrész is, de a gyár azért értelemszerűen nekik is szeretne eladni ezt-azt, ezért vannak pl. a kedvezményes szervizakciók is az 5-7 év feletti autókra.
Remélem, nem gondolkodtál túl sokat ezen a bonyolult rejtélyen.

Dondogs 2014.10.20. 00:33:52

@1kutya:
"

1kutya 2014.10.19. 21:24:13

@Dondogs: nono! én 90-nél törtem ketté egy tranzitot egy 1.6 swift sedannal és még írogatok... "

Gondolom,hogy ez most poén akart lenni. De komolyan.Vagy nem
? Mert ugye,egy percig sem godolod,hogy a papírvékony,köztudottan,egy 30-km órás ütközésnél gazdasági totálkárrátörő,gyenge kasznival,ahogy te fogalmazól,kettétörtem egy tranzitott.igen,írd és mond,egy 2 tonnás teherautót,egy 800-kilós kisautóval. És mindezt 90-el.
Tudom,tudom,átgázoltál rajta,a földel tetted egyenlővé...várj,most jött be a tetvérem,és már ő is röhög.
ugye ez tényleg vicc volt?

kitiltott, de seráfütty 2014.10.20. 00:57:13

Egy ledes rendszámvilágítás, vagy elsô helyzetjelzô szerintem nem gáz. Nekem hasznos is, mivel kevesebb áramot nyel be, és elég sokszor szoktam álló motornál, helyzetjelzôvel várakozni este.

alvázvédelem 2014.10.20. 04:46:30

@Klaric: te eddig hány kocsit törtél össze?
képzeld vannak még motorok is arra rá se nézz mert már az is halálos.

Rónarider 2014.10.20. 05:02:52

@kitiltott, de seráfütty:

Valaki egyszer azt mondta nekem -azóta sem tudom igaz-e-, hogy egy sima indítás annyit kivesz az akksi delejéből, hogy utána 15-20km-t kell autózni akkor tölti vissza a generátor a kezdeti állapotra az akksit.

Jártam úgy is, hogy egyáltalán nem indult be, csak reggelenként 1x az autó, de napközben leállítva többet sosem. Akkoriban városi közlekedésben tényleg nem mentem valami sokat, de csak gyanús volt ez a hiszti. 3 cella zárlatos volt, régi akksit beszámították 2000 Ft-ért talán, az újat megkaptam így 16-ért, az eladó valami magasabb indítófeszkót emlegetett, amit nem hittem el meg nem is értek a delejhez, de 5 éve pöcc-röff.
A helyzetjelző izzó és a helyzetjelző LED fogyasztása között persze van különbség, de gyakorlatban sosem lehet észrevenni szerintem. Ha az izzóhoz már nincs elég áram, akkor még a LED tud világítani, de teljesen mindegy az önindító már tutira nem teker, csak kattan, vagy azt sem. Úgy gondolnám ezért gyakorlati haszna nincs.

Rónarider 2014.10.20. 05:08:47

@rashy729: A különböző, de nem haver és kamionról leesett, hanem "gyári" kutak üzemanyagai között komolyan van ekkora különbség, vagy ez hitkérdés?
Nem kutya kötelessége minden kútnak a Moltól beszerezni a naftát az országban?

Azért kérdezem, mert tankoltam már minden szart és nem vettem észre különbséget. (jó dízel, de akkor is)

JimK1rk 2014.10.20. 06:37:12

@alvázvédelem: Ez az oldal sci-fi-be illo! Egyeseknem az en 1.6-os benzinesem 4,98-at fogyaszt atlagban. Az elozo 1.4-es HDI-m is csak akkor volt kepes ennyit fogyasztani ha nagyfater uzemmodba kapcsoltam a labamat.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.10.20. 06:42:37

A Mondeósnak gratulálok a szálszakadt gumival való járáshoz... örüljön, hogy nem szakadt szét alatta. Illetve a futómű(ves) is meghálálja a gumi rázását, majd amikor kell cserélgetni a dolgokat :)

Teshow 2014.10.20. 06:59:21

Nahát-nahát!
Ha kiveszem a kommentek közül a márkafüggő farokméregetést, és a "majdénmemmondomafrankót" okosságokat, akkor egészen emberszabású gondolatok keletkeztek. Tudom, fentebb olvasható mind, de ha szabad, a nekem leginkább tetszőket összefoglalnám:
- gondozásmentes autó NINCS (OK, van, de az pont olyan is)
- normális olajat bele!!!
- a használt gumit valaki, valamiért, valamikor kidobta; OKA volt rá, ezt tartsuk tiszteletben, amikor a saját kocsinkra felteszünk ilyet
- a márkaszervíz nem az ördög műve, de tény, nem árt ha ismernek, és nem rajtad akarnak meggazdagodni; nekem pl mindig ajánlanak utángyártott alkatrészeket, amiket a gyár is elfogad - mert van ám ilyen csak NO reklám
- általában az utángyártott a gyári ár feléért tökéletesen jó, alatta necces, negyedárért már sajnos xart kapsz - ne lepődj meg, magadnak köszönheted
- a legtöbb dolog a jobb lábadtól függ és nem az autótól; igen, főleg a fogyasztás
- szeresd a verdát, meghálálja
Hát ennyi ...

Teshow 2014.10.20. 07:04:46

A Toyota 1.8VVTi motor 2004-ben kapott egy komoly átnézést. Azóta brutál jó. Olajfogyás = 0
De a Toyota vezetőülés tényleg xar, a kicsi japán nem érti, hogy Európában az embereknek emberi a méretük is.

alvázvédelem 2014.10.20. 07:08:29

@Teshow: nem nagyon látom hol írta bárki is a kidobott gumit?
szerintem ha valaki elad egy autót ,akkor jobban jár ha nem adja vele a plus téli gumi ganitúrát mert nem fizetik meg,jobban jár ha eladja külön,és lehet hogy a téligumi garnitúra csak egy szezont ment,mi ezzel a baj?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.10.20. 07:41:41

A Mazdás is jó, csak magánszemélytől->megy a márkakereskedőhöz :)

Pelso.. 2014.10.20. 07:47:22

@rashy729: Nem cseréltem alkatrészt. Váltottam egy fiatalabbra példányra, óvatosságból, pedig én sem nyúztam. Sokat megyek, s el akartam kerülni a negatív meglepetéseket.

answ 2014.10.20. 08:29:34

Ezeken a benzines fogyasztási adatokon mindig csodálkozom. Nem tudom más hogyan méri, de én mindig teletankolom az autót - általában ugyanazon a kúton és kútfőnél - és lenullázom az órát. Továbbá az órát is ellenőrzöm GPS-el, hogy valós-e a km számolás (ugye ez nem gyári felni méret esetén különösen fontos).

Így mérve nekem egy 2002-es Hyundai Atos 1.0 fogyaszt 6-8 litert. 6 litert autópályán, 7-8 litert Budapesten közlekedve. 5.5 litert életemben egyszer sikerült belőle kifacsarni: ősszel éjfél körül mentem külföldre autópályán kb konstans 100 km/h nyugdíjas tempóban.
A dinamikus vezetésről pedig annyit, hogy kb 40 km/h-ig "dinamikus" egy ilyen kicsi motor, tehát arra elég hogy ki lehet vele lőni induláskor.

Például valaki írta itt hogy az autója nagyobb motoros és 5 litert fogyaszt stb.. Nem szabad hinni a gyári kijelzésben, öcsém esküdött rá hogy az 1.6-os benzines kombi Fordja városban 7-8 litert eszik "dinamikus" vezetéssel. Egyszer aztán lemértük (a korábban leírt módon) és valami 11 literes fogyasztás jött ki. Van a családban egy 1.8-as Seat Leon is, na az még ennél is mohóbb.

kitiltott, de seráfütty 2014.10.20. 09:00:53

Én azon vagyok meglepôdve, hogy (az egyébként olajat csipegetô) a G Astra 1.6 kabrio milyen keveset eszik a várthoz képest. Helyközi közlekedésben (25 km oda, majd vissza, plusz kicsi város) 6.6, ha országúton megyek messzebbre, akkor 6.4. Nem nagypapásan, hanem a forgalommal haladva, rendesen. Csak városban, sok hidegindítással 7.7 körül. Ennek persze örülök, jó egy literrel vártam többet.

Mondeoman 2014.10.20. 09:11:11

@rashy729: Ford-szervizben dolgozó rokontól hallottam ezeket, úgyhogy az ő tanácsára 196 ezer km-nél megváltam a dízel Mondeótól. Márpedig ha ez igaz, akkor a te turbódnak már minden nap ajándék...

alvázvédelem 2014.10.20. 09:11:31

@answ: a kicsi motor sem mindig jó

Aldo Moro 2014.10.20. 09:25:09

A suzukis gyerektől lábrázást kaptam. Megvette a tökéletes kocsit, csak nehogy egyszer valami rendesbe is beleüljön.

zoltan23 2014.10.20. 09:29:22

Imádom ezeket a megbízható autós kommenteekt. Kár hogy a vezetett km kivétel az Astra kb 10.000 km.
Össze ne sz*rjam magam hogy egy benzines autóra 10 ezer km alatt nem kellett semmit költeni. Én úgy merek véleményt mondani az előző autóimról hogy mindegyikbe kb 90-100 ezer km-t raktam.

Szóval ezeknek az írásoknak a tartalama = a nullával.

Laci1982 2014.10.20. 09:35:52

első autó suzuki swift, második peugeot 407sw, harmadik mercedes clk320. Melyik volt a legmegbízhatóbb??? Bizony, az a gány suzuki!!!!!!!! :D :D :D csörög, zörög, az idegesítő, de az meg nem adja magát soha.......:D akinek annyira kell autó, hogy a-tól b-be, arra az az egyik legtökéletesebb autó...Akkoriban azért cseréltem, mert nem szeretek papírautóban közlekedni. Ha már karamboloznék egyszer, szeretném, hogy legyen pár százalékom a túlélésre. Egyébként 1.3as mocival volt. 5liter? :D :D ugyanmár....esküszöm mindenki ezt szajkózza, én még ilyen autóval nem találkoztam :D kb 6-7 normál vezetési stílussal. Kicsit több, ha nyomod neki. Meglepően gyorsul kb 60ig, utána már csak a hangja növekszik :) De a szuzi jó autó és kész!

kitiltott, de seráfütty 2014.10.20. 10:37:53

Egyszer sikerült 4.3-at etetni az ezres Swifttel, 120 km egyenletes 70-90 tempóval, éjjel, semmi forgalommal, Pesten belül meg telezölddel (vidékrôl mentem a reptér közelébe, csajhoz). Egyszer. De soha többet... Életszerû körülmények között jó volt az 6.5-7 liternek vegyesben. Azóta nem hiszem el az öt litereket, fôleg az 1.3-mal.

Kekeckokec 2014.10.20. 11:09:15

Belülről látom az alkarész szakmát, és mindig besírok a gyári-utángyártott összehasonlításon.
Egy autógyár kb egyvalamit GYÁRT maga: ez a karosszéria, illetve annak burkoló elemei. Minden más beszállítótól érkezik: műszerfal, üzemanyagtank, jeladók, sebességváltó, motor, kábelek, lámpák, fékek, kardán-és féltengelyek, stb.
A gyári alkatrész sok esetben az ismert gyártó (Sachs, Valeo,Monroe, TRW, és még sok száz) által gyártott alkatrész, azonban az autógyár kizárólagos forgalmazási szerződéssel megakadályozza, hogy a pótalkatrész-piacon te megvehesd ugyanettől a gyártótól.
Speciálisan Renault tehergépjárművekkel foglalkozom, ahol az egyik nagy beszállító a Wabco. Napi szinten vívok harcot, hogy megértessem, a gyári dobozban ugyanazt a Wabco (v.ö. Knorr, Meritor, Haldex, stb) terméket kapják, ugyanolyan tulajdonságokkal. Hogy miért drágább a gyári? Mert fenn kell tartani a gyári fejlesztést, logisztikát, stb,és ez pénzbe kerül. De nekem senki se mondja, hogy a gyári alkatrész a legjobb.Aki ezt mondja, nem ismeri a valóságot.

nick papagiorgo 2014.10.20. 12:12:13

@Kekeckokec: no, a "gyári" alkatrész, az, ahogy Te is mondod, az a Sachs, Valeo stb. alkatrész, amit a gyárban a gépjárműbe tesznek bele. Amikor az autógyár alkatrészt ad el, akkor ugyanezt a terméket ellátja gyári dobozzal, és kész.
Szerencsésebb történelmi fejlődésű országokban ezt kapják a márkaszervizek is pl.
Az alkatrészt megveheted a Sachstól, Valeótól stb. pár év után is, akkor olcsóbb lesz (ugyanaz) mint a "gyári".
Meg vannak a számtalan utángyártók, akik valami "hasonlót" gyártanak, itt kezdődnek a gondok. Mivel neki nincsen rajza, ami alapján gyárt, csak úgy megsaccolja, hogy mi kellene, adott esetben nem lesz méretpontos, vagy valamely tulajdonsága nem túl jó stb. Viszont jó olcsó lesz :)
Tehát, ami nem gyári dobozos, attól még lehet ugyanaz, viszont az utángyártott, az nem véletenül "után"gyártott :)

Agr3ssor 2014.10.20. 12:12:15

Azért arra megkérnék mindenkit, hogy aki a Swift-ről zeng ódákat, az tegye azt is hozzá, hogy a kötelezőket ennek a kocsinak IS meg kell adni! Nem tudom ti hogy vagytok vele, de az én lelkiismeretem valahogy nem bírná el, hogy emberek azért vesznek 200ezerért romokat, mert valahol azt olvasták, hogy SOHA NEM ROMLIK EL! Mert ez hülyeség!
Nekem 3 swift is volt a családban! Ebből kettőt én tartottam karban, és messze nem voltam lenyűgözve tőlük a sok városi legenda után! Az, hogy rohadnak mint az állat (küszöb, sárvádő, kipu), még valahol betudható a koruknak. De hogy egy nyúlvány rohad futómű bekötési pontoknál, az nekem például erős. 14 éves autónál. Vagy egy homlokfal alul. És ez sajnos Swift betegség.
De ha a többit nézem, én akkor sem mondanám, hogy költségmentes autó. Futómű, féltengelycsuklók, hűtő, sajnos nálunk előfordultak bőségesen ilyen hibák!
A fogyasztása meg azért nem 5 liter. Én 5.5-től 7-ig tenném. De leginkább 6-6.5.
Nem költségmentes autó, és nincs olyan, hogy soha nem romlik el! Kevés hibája van, ami mozgásképtelenséget okoz, de attól még az nem egy hibátlan kocsi!
Ha van egy jó állapotú, azt meg kell venni, és oda kell rá figyelni! Olcsó hozzá aránylag az alkatrész, és nincs gond az ellátással! De hagyjuk azt a hamis illúziót, hogy költségmentes!

nick papagiorgo 2014.10.20. 12:13:29

@Fauchon: igen, hát az 5-10 éves autókat kis hazánkban általában márkaszervizekbe hordják a gazdáik. Ez valóban nagyon életszerű :)

Én is itt vagyok 2014.10.20. 12:55:05

@Schütii: Ugyan! Szóra sem érdemes. Csak azért irtunk hárman, hogy biztosan eljusson hozzád! :)

Ps. Nincs hosszú i betűm :(

Én is itt vagyok 2014.10.20. 13:01:54

@Kekeckokec: "A gyári alkatrész sok esetben az ismert gyártó (Sachs, Valeo,Monroe, TRW, és még sok száz) által gyártott alkatrész, azonban az autógyár kizárólagos forgalmazási szerződéssel megakadályozza, hogy a pótalkatrész-piacon te megvehesd ugyanettől a gyártótól."

Nem állítom, hogy nagyot tévedsz, de nem mindenhol van így. Pl. A Mercedesnél simán megveszed a közértben a gyári beszállító fék alkatrészeit, kipufogót, és még sok mindent. A hologramos merci dobozban is Champion gyújtógyertyák vannak. És bizony a Beszállítói alkatrész olcsóbb. Igaz, a dobozon nincs hologram.

rashy729 2014.10.20. 13:18:14

@Rónarider: Meglehet az is hogy csak a pénzt dobálom ki, de az én lelkiismeretem így nyugodt. Amíg a pénz megvan rá, nem kockáztatok. :)

@Mondeoman: Én már nem igazán hiszem el a mindenféle mondákat, "okosságokat" csak azt amit én tapasztaltam meg. Volt PD-s Passathoz is szerencsém azzal sincs az ég adta világon semmi baj. Vagy én csinálok valamit nagyon jól vagy nem feltétlen kell mindent elhinni.
Aki akar, hallgasson az okosokra és járjon megbízható Toyotával/Suzukival/Hondával.

madbalee 2014.10.20. 13:34:33

@Make Valamit: "1. valami amcsi/angol autósműsor arról győzköd, hogy a 911-es Porsche igenis használható hétköznapi közlekedésre"

Ezt kifejthetned, szerinted miert nem hasznalhato egy 911 napi közlekedesre.

nikarágja 2014.10.20. 14:24:58

off: Bandinak a mostani Fabia-s, meg a tegnapelötti Minis cikke is kiváló-jó, köszönjük szépen! Ezeket fogjuk ugyanis használni mindenapi közlekedésre Europában. Porsche meg nyári hepaj.

Laci1982 2014.10.20. 14:31:51

@Én is itt vagyok: hosszú í alt gr + j :D :D :D

stefiszburg 2014.10.20. 14:58:56

@kitiltott, de seráfütty: Ezek szerint neked is sikerült extra alacsony fogyasztást produkálnod.
Furcsállom, hogy sokan hitetlenkednek. Azért, mert más autónak nem sikerül, a Suzinak még összejöhet.
Én 96-os évjáratú 1.3-as szedánt vettem 8 évesen 34 ezer kilométerrel, és én tettem bele 4 év alatt kb. 80 ezret. Többnyire országúton, egyedül használtam, és 5-5,5 literes átlaggal közlekedtem. Mindig teletankolásos számítással határoztam meg a fogyasztást, és volt, hogy valamivel 5 alatt fogyasztott (4,8 l). Eredeti japán fékje nagyon jól bizonyított, az én visszafogott stílusommal alig kopott. A féltengelycsukló volt az egyedüli gyenge pontja. Na meg tele kocsival azért gyenge volt a motor hegyvidéken. Nyilván fapados, ráadásul az ABS nagyon hiányzott, amikor egy ABS-es újabb auto hirtelen befékezett előttem. A műanyag lökhárító kicsit megrepedt. Én költségek, műszaki megbízhatóság tekintetében nagyon elégedett voltam vele.
Egy kis adalék:
nem adtam el, cask családtagnak átadtam, ma is jól működik. Most családommal Peugeot 306 Sedant használunk, 1.6-os benzines motorral. Ez jóval komfortosabb, ABS-es, klímás. A dinamikája jóval jobb, a városi fogyasztása egyértelműen jóval nagyobb (7,5-9,5 l, inkább 8 fölött)de országúton ez is nagyon takarékos. Kíméletes pályázással 5,5 l alatt kijött egy ausztriai út tele kocsival. Nem akartam elhinni, de több tankolás is ilyen értéket adott. Mit mondjak, a sok városi 9 literezés után nagyon jó érzés volt.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2014.10.20. 17:30:11

@answ:
Nem szabad hinni a gyári kijelzésben, öcsém esküdött rá hogy az 1.6-os benzines kombi Fordja városban 7-8 litert eszik "dinamikus" vezetéssel.

Eléggé sokat használtam 1.6-os Fókát. Nekem stabilan 8 körül fogyasztott, a bánásmódtól szinte függetlenül. (Oké, csak országúton használva 7 alá le lehetett tornázni, városban, télen meg kicsit fölément) Nagyjából hasonlóan mérem a fogyasztást, ahogy te. Mondjuk ez Mk1 volt és szedán, egy újabb kombi valamivel nehezebb.

Kekeckokec 2014.10.20. 17:55:46

@nick papagiorgo:

nem teljesen így van, de majdnem.Én pl nem veszek egy bizonyos minőségi határon alul senkitől semmit. Egyszerűen nem éri meg eladni a sz@rt, mert kétszer vagy többször dolgozom vele, a saját és a cégem jó hírét rontom, az ügyfél nem lesz elégedett, és nem jön vissza. Napi szinten tucatnyi email érkezik a világ minden tájáról, főleg Kínából. Mennek a kukába.Látatlanban nem szerzek be semmit, ha igen, azt mintaként, akkor is, ha pénzbe kerül. De inkább kiadok 10€-t, és leírom veszteségnek, ha nem jó, semmint eladjam, és kiderüljön, használhatatlan.Így sem lehet kiszűrni az emberi hibát,a tévedést, de ha megvan a megfelelő garancia, a vevőszolgálati háttér, akkor vagyok nyugodt. Visszatérve a gyári-utángyártott témára: ha az az utángyártott olyan helyről érkezik, ahol megvan a megfelelő technikai háttér, nincs miért aggódni.Ez azonban éppúgy lehet India, mint Lengyelország, vagy épp Brazília.
Nekem ilyen alkatrészeim vannak, és az ügyfeleim is tudják.
Kedvencem az az ügyfél, aki körülnézve nálunk, lelkendezve hívta fel az anyját, a cégtulajdonost: "Anyu, képzeld mit találtam! Itt rengeteg a gyári utángyártott alkatrész! :-DDDDDD

SwedishRunner 2014.10.20. 18:01:56

@Én is itt vagyok: És nem is ugyan azon minőségbiztosítási paramétereknek felel meg. (Mert ami megfelel annak, az megy a hologramos dobozba.)

1kutya 2014.10.20. 18:55:03

@Dondogs: de! Pontosan 10 éve a 4-esen elém kanyarodott és fékezés nélkül beleszálltam az oldalába. 2 bordám tört...

1kutya 2014.10.20. 19:00:21

@answ: sok szájhuszár elfelejti, h van fizikai is és azt nem lehet megszexuálni. Innentől jönnek aztán a 2 t-s autók 5,5 literes fogyasztásai :-)

pewo 2014.10.20. 19:16:24

Először azt hittem a Suzukis viccel..... tovább olvasva néma csönd.
Nem hiszem el, hogy ilyen ember létezik.

Rónarider 2014.10.20. 19:34:09

@rashy729: Abban teljes mértékben igazad van, úgy kell csinálni, hogy nyugodt tudjál maradni. A baj az, hogy amint meglátom az árhirdető oszlopot a kutakon, már érzem a vérnyomásom a fülemben, meg az epét a torkomban. Esélyem sincs nyugodtan tankolni, pedig szerencsére nem okoz problémát, csak az idegesít, hogy a literár fele eltűnik a költségvetésben és stadion épül vagy négyes metró belőle, amelyeket ha a számításom bejön soha az életben látni sem akarok, és ez a jobbik eset, a rosszabbik a simán eltűnik.
Közben az utak minősége, mint kifejezés értelmét veszítette, ezért sem olyan autót fogok venni amelyik tetszik, hanem olyat amelyiknek a nagyapja tank volt és vastagon örökölt tőle. Gyönyörű a tesla, még vennék is egy elfogadható fele befizetős, fele hitelezős kondícióval, de ide? A harmadik héten kontaktfolyadékkal kellene lemosatnom.
Inkább valami aminek igénytelen, stabil és erős futóműve van, és ha lehet hibrid. És pickup. Meg félig dízel.
Olyan nincs basszus ;)

Kekeckokec 2014.10.20. 19:55:45

@Én is itt vagyok:
Nem tévedek, se kicsit, sem nagyot.Megveszed a sarki boltban a Mercedes beszállítói alkatrészeit. Textar, Bremskerl fékbetétet és tárcsát- de nem ugyanazt az alkatrész veszed. A Textar fékbetét keveréke markánsan eltér az OEM beszállítás, és az aftermarket esetében.Amúgy ezt jelzi is, de ki a fene fogja tudni, mit jelent a betét szélén a T088 vagy T090 jelzés.
A másik, hogy míg ezeket megveszed, nem fogod megvenni a VDO-Siemens jeladóit, érzékelőit, műszereit éppúgy, mint a Gumet, a Contitech és még egy sor gyártó termékeit sem, noha mindegyiken ott a gyártói szám; a cégek ezeket -neked - nem fogják ismerni.Azért, mert csak a gyárnak gyártanak.Amúgy a hologramos doboz sem biztosíték semmire: hosszú listákat mesélhetnék garanciális GYÁRI alkatrészekről....

Abfangjaeger 2014.10.20. 20:21:25

Stabil, erős futómű, hibrid, zárt terepjáró, félig benzines => Ford Escape

Rocko- 2014.10.20. 20:29:43

@kitiltott, de seráfütty: én büdös életben nem számoltam, de szerintem mindig 50-et eszik. :))))

Dondogs 2014.10.20. 20:40:26

@1kutya:
Ha ez valódi sztori,akkor tényleg adj hálát a sorsnak,hogy mindezt így megusztad.Egyébként,pont nekem is ebben az időben volt egy 1,6 16 swiftem,még "nem sportkocsi" címmel népitéletet is írtam róla. Talán az volt benne a lényeg,hogy nagyon ment,és ehez nagyon nem volt sem futómű,sem pedig fék. A lemezek,talán az autógyártásban használt valaha gyártott legvékonyabb (jó magyar módra).Bátran ki lehet jelenteni,hogy még a szoci ipar autói is masszivabbak voltak. Én személy szerint,azért haragszom,erre az egész swiftes projektre,mert a több évtizedre rákényszerített trabantozás után,megint egy olyan autóba ültették be a kissebb jövedelműeket,(családostúl,kisgyerekestűl)ami egész egyszerűen nem biztonságos. Már nagyban mentek a csillagos töréstesztek,de ezt a sztutykot,még mindig forgalmazták,2003-ig.Döbbenet.És közel sem volt olcsó,ha azt vesszük ,hogy mit kaptál ezért.a 2,2 millió az alap. Egy,a 80-as évek beli ,Lada Samara ,kényelmi, szintjét sem elérő autót. Azok ennél ,halkabbak,tágasabbak,és nem utolsó sorban komfortosabbak voltak.És rendes lemezből hajtogatták.Egyszóval,én sajnálom azokat,akik ezen az autón fonak majd nosztalgiázni.Egy barátom kérdezte egyszer: Tényleg,mi a szarért nem tudtuk,a németek levetett golf 2-ét gyártani e helyett. Hisz az jobb kocsi. Ezt csak úgy vicből monta,de milyen igaza volt.

ledo76 2014.10.20. 20:57:06

@Klaric: Nem védem az 1-es Swiftet, de ezzel a kommenttel mit akartál tulajdonképpen mondani? Mindenki járjon S80-as Volvoval? Vagy inkább tankkal? Tényleg nem értem a mondandódat...

nick papagiorgo 2014.10.20. 21:01:58

@Dondogs: nana. A trabantra mondhatod, hogy beleültették a népeket, de a szuzukiba maguk ültek bele, senki nem kényszerítette őket. Vajon miért nem samarát vettek, ha az olyan jó volt? :)

Dr_utcai_arcos 2014.10.20. 21:03:25

@ps3peter: Nem tudom miért húzik meg boozik mindenki a Suzuki fogyasztása miatt. Nem hiteles adat,mert kb 1x történt meg, de nyáron, 450 km -ebből 350 pálya, 100 főút- lakott területen kívül 90-100 közötti tempóval, kattanástól kattanásig tankolva 4.01 volt a fogyasztása. És akkor mi van? De nyáron -persze én nem vaddisznóként használtam...a max kb 130 volt vele próbából- sosem ment 5 liter felé, télen is megállt 5,5-6 között.Régi ezres Swift.

Dondogs 2014.10.20. 21:11:26

@nick papagiorgo:
Mert meglátták benne,a "nyugati"kocsi álomképét,a volt szoci szamara meg egyből ciki lett. "- nézd apjuk,a szomszéd Roziéknak a kertjükben Már ott áll az az Álomszép ÚJ swift,nekünk meg még mindig ez a rohadt orosz 4 éves samaránk van,amikor már itthon is lehet kapni,és még PÉNZ SEM KELL HOZZÁ."

Na ezért.

supernem 2014.10.21. 14:06:27

@Én is itt vagyok: altgr+j. Van ott hosszú íze.

Balogh Torrente Tibi de la Omlás (törölt) 2014.10.21. 14:34:18

Használt gumikhoz:
Igen, előfordul, hogy valaki lecseréli a még nem sokat kopott és jó állapotú használt gumiját bizonyos okokból, azonban nagyon nem mindegy, hogy ez mennyire gyakori eset. Azt azért feltételem, hogy túl nagy tömegeknek ez nem jó lehetőség, és jókor kell lenni jó helyen hozzá, hogy megfelelőt találjon az ember, és egyébként is zsákbamacska, főleg ha nem ért hozzá az ember.

Amit furának tartok, hogy éppen a nagy és relatív drága autókkal járók panaszkodnak, hogy drága az új gumi. Ok, persze hogy azokra a kocsikra drágább, mint mondjuk egy Swiftre, de maga az autó is drágább volt, nem?

A Swifteshez:
Tényleg nagyon beteg. Szerinte minden szar, csak a Swift a király. Én azzal értek egyet, aki szerint ha más kocsit vett volna, akkor meg más lenne a király.

Az mondjuk igaz, hogy a korának hasonló méretű és kategóriájú autóihoz képest jobban gyorsult, meg jobban ment, sőt még keveset is fogyasztott. Ja, csak ehhez az kellett, hogy egy B Corsához képest több mint 10%-al könnyebb, az meg nyilvánvaló, hogy a kasznin spóroltak, a biztonság rovására. Ezzel együtt előnye még, hogy megbízható autó volt, de ezzel meg az a baj, hogy azóta is életben tartják azt az urban legend-et, hogy nem kell rá semmit költeni, holott ez erre az autóra sem igaz, így viszont feltehetőleg a régi Swiftek többsége nincs is rendben karbantartva, úgyhogy óvatosan, aki ilyet akar venni használtan kényszermegoldásként.

Balogh Torrente Tibi de la Omlás (törölt) 2014.10.21. 14:39:08

@Dondogs:
Én is így látom, szerintem sem volt egy olcsó kocsi, igaz alapfelszereltséggel anno 1,4 milkáért is meg lehetett kapni, de akkor voltak keleti autók 1 millió alatt is, reálértéken meg ez az ár magasabb volt, mint a ma szintén nem annyira olcsónak számító új Swift, ami már nem számít biztonsági szempontból (meg más szempontból sem) rosszabbnak az árkategóriájánál.

A legnagyobb gáz amúgy, hogy olyanok vették 0% önrészes hitelre abban az időben, akiknek az anyagi helyzetét nézve a realitások alapján semmilyen autó fenntartására sem lett volna pénzük.

Rónarider 2014.10.23. 07:43:38

@Balogh Torrente Tibi de la Omlás: A banknak mindegy, a statisztikában benne van 3000 ilyen család, a számok jól mutatnak, két év múlva meg lefoglal-kilakoltat-ellehetetlenít.

Első kézből tudom, normális helyeken a bankok partnerek a népnek, lehet alkudni, közösen agyalni akár hitelen, akár befektetésen, nem ez van, hogy menj be, tépj egy számot, fizess-fizess-fizess.
És nem ajánl olyat (szándékosan) amit előre láthatólag nem fogsz tudni fizetni, mert a banknak is az az érdeke, hogy rendben menjenek a dolgok.
Nálunk meg vedd fel, nem lesz baj, hopp enyém a házad és a béred 60%-ka 30 évig.

Mindettől függetlenül olyan szinten hajtom el a bankárokat a sunyiba, hogy köpni-nyelni nem tudnak a telefonban. Ha érdekel a dolog, majd keresem én.
15 éve nem érdekel.

Balogh Torrente Tibi de la Omlás (törölt) 2014.10.23. 12:38:59

@Rónarider:
Szerintem felesleges fikázni a bankokat, mert egy pénzügyileg tudatos ember mielőtt a bankhoz fordul hitelért, először maga számolja ki, hogy tudná-e fizetni, csak utána fordul a bankhoz, és utána jön a hitelvizsgálat. Aki felelőtlenül vett fel hitelt, az bizony elsősorban maga tehetett róla, a bankok a hitelbírálatot már a saját érdekükben csinálják (attól, hogy az ügyfél annyira eladósodik, hogy egész életében fizetheti, még a bank is bukott az ügyön, hiszen ez azt jelenti, hogy divergenssé vált a törlesztés, a kamatot sem tudja kifizetni az ügyfél). Ráadásul anno épp akkor ment a hőbörgés, ha nem akart hitelt adni a bank, holott akiknek nem adott, azok már bőven olyanok voltak, akik biztosan nem tudták volna fizetni.

Balogh Torrente Tibi de la Omlás (törölt) 2014.10.23. 12:43:26

Hozzáteszem még, ha rajtam múlna, én tiltanám az olyan annuitásos autóhitelt magánszemélyek esetén, ahol az első éves amortizáció nagyobb, mint az első éves tőketörlesztés. Ez alapján magánszemély csak pár éves hitelt tudna felvenni új autóra, 5 éves már csak használt autónál lenne lehetséges.

Prérifarkasz 2014.10.24. 11:04:06

@Rónarider: Hát azt szeretném látni hány bankár hívott fel téged... :) :)
Csak a szerencsétlen telefonos időpontegyeztető/üzletkötő munkatársakat zavarod el igazából... ;)
süti beállítások módosítása