Vonóhorog? Erre? Sehol!

  2014. szeptember 06. - streetsta Címkék: vonóhorog Mitsubishi Mirage Colt tc-flotta

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Mégfilléresebb Koszradírok
2015-07-28 17:27:27

A Mágikus Koszradír hihetetlenül sok ember fantáziáját megmozgatta, már-már mikroszálas törlőkendői

Kreatív traffipaxolás
2015-07-21 20:26:01

Én értem, hogy szükség van sebesség ellenőrzésre, ha nem lennének traffipaxok, elkanászodnánk mindannyian.

Nesztek, rakenroll!
2015-07-08 18:16:52

A nyárnak még csak az első felénél járunk, de úgy tűnik, ennél jobb buli már nem lesz. Félre ne értse

Megbűnhődtem
2015-06-29 17:25:09

Ez van, ha az ember felelőtlenül fogyasztja a totalcaros és indexközeli tartalmakat. Kezdődött azzal, hogy

Az úgy volt... van a családban ez a kis Colt, ami igazából Mirage, mert amerikai piacos. Városi rohangászósnak vettük vagy tíz éve. Kimondottan automataváltós kisautót kerestünk, mert anyukám már rég leszokott a kézzel váltogatásról, apámnak a betegsége miatt az utolsó autói mind automaták voltak. Ez a Mitsubishi Mirage mindenben megfelelt, automata, szervó, klíma, kis motor, stimmelt az ára is, mi kellhet még? 

IMG 6222
Lenne szívük kidobni?

Aztán a benzinárak növekedésével, az építőipari munkák számának (és az ezzel járó műszaki rajz készítések számának) csökkenésével egyre kevesebbet volt használva, és akkor is öcsém hajtotta. Aki, hogy is mondjam finoman, nem vitte túlzásba a karbantartást. Aminek egyenes következménye volt, hogy nyáron elszakadt a vezérműszíj, összekuszálódtak a szelepek. Ez akár a kisautó halálos ítélete is lehetne, de közben felmerült, hogy nagybátyámnak pont kellene egy valami ilyesmi autó, amivel vidéken, konkrétan a tanyáról faluba tudna rohangászni, utánfutózni.

fotó(3)
... de a szíj túldolgozta magát, elszakadt. Ez lett az eredménye: a szelepek elhajoltak, összeértek a dugattyúkkal. Gazdaságosabb volt egy jó állapotú bontottal helyettesíteni, mint nekiállni rendberakatni

Számolgattunk, és kiderült, simán érdemes gatyába rázni a Coltot (Mirage-t), én bevállalom a rohangászást, szerelgetést, ezzel keretek közt tartva a költségeket. A Kámfor utcai Mitsubishi bontóban vettem egy kitűnő állapotú hengerfejet (de tényleg, nézzék meg a képeket, szinte enni lehet belőle, a donor korábbi gazdái nem hanyagolták el a kocsit), szereztem tömítéskészletet, vezérműszíjat, feszítőgörgőt, satöbbit, nettó egy nap alatt megvoltam a cserével.

fotó(4)
Hihetetlen, hogy ez egy húsz éves autó hengerfeje. A bontóban is csak pislogtak, milyen jó állapotban van

A kocsi hibátlanul működik, de most csúnyán elakadtam. A vonóhorog kifog rajtam. Sehol, senkinek nincs erre az öreg autóra való horga. Se bontóban, se alkatrészeseknél, sehol nem találok. Felhívtam a névrokonomat is, a szentendrei Sipost, aki utánfutókkal és vonóhorgokkal is foglalkozik, hátha ő tud segíteni. Ha úgy vesszük, tudott, ajánlott is egy céget, mindenki elégedett volt, akit hozzájuk küldött. Legyártják, felszerelik a horgot, akár le is vizsgáztatják a kocsit. Nagykanizsán. Az azért odébb van. De úgy tűnik, nincs választásom, ha megfeszülök sem lesz máshonnan horgom.

IMG 6236
Nehezített pálya: a lökhárító nagyobb, mint az európaiakon

Azért még próbálkozom, nem adom fel, hátha sikerül mondjuk harminc kilométeres körön belül találnom megoldást. Önök jártak már így új vagy régi autóval? Hogy sikerült megoldaniuk a horog-problémát?  

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr36643911

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SimonR 2014.09.06. 13:11:03

Erdekes, mennyire maskepp zajlik ez a vonohorog felszereles az ameriaki/kanadai oldalon. Par hete vettem egy vonohorgot az egyik U-Haul-ban 135 dollarert, hozza egy kabelkorbacsot (koteget?) 40-ert es en magam felszereltem otthon a felesegem Honda kisbuszara. Es ez igy teljesen normalis - errefele. Annak idejen en is csak pislogtam, hogy ez tenyleg igy megy, barki megcsinalhatja, vizsga / muszaki ellenorzes sem kell? Persze az egyedi vonohorgok legyartasara itt is letezik nemegy ceg, ok barmire kepesek vonohorgot kesziteni, de ez Sipos urat nem segiti ki.

Csibefogó · http://www.isitchristmas.com/ 2014.09.06. 13:14:25

Ők Kecskeméten vannak, és elég profik, tapasztaltam: www.tassyauto.hu/vonohorog.php

decompression 2014.09.06. 13:15:43

Neked lennék én levinném Kanizsára. A szopási rizikó nulla, időben és költségben jól kalkulálható. Nem fognak közbejönni dolgok, meg ilyesmi. Amúgy Kecskeméten a CAR-MAX Járműalkatrész Készítő Kft. is csinál egyedi vonóhorgot, legalábbis tudtommal. Az valamivel közelebb van.

Vajda László Zoltán (törölt) 2014.09.06. 13:19:58

Mi is így jártunk. Volkswagen Transporter T5 Mixto 4Motion. Sehol nem volt hozzá vonóhorog. Sőt azt sem tudták mi az a Mixto. Mi is Nagykanizsán gyártattuk a Prizmánál. Maga a vonóhorog tökéletes. Nekem csak a kábelek elvezetésével és a visszajelző led elhelyezésével ( csak kilógatták egy illesztésen a műszerfalból) volt gondom. De ezeket magam orvosoltam. 50 ezer HUF-ért 3 óra alatt fenn volt a horog.

mitsuco 2014.09.06. 13:40:47

Szia!

Nekem van egy alig használt, Nagykanizsán gyártott vonóhorgom.

Gyenesdiáson (Keszthely mellett)

Hívj, ha érdekel: 30/471-5975

dstr 2014.09.06. 14:21:15

Posta? Én itt lakok a keleti határszélen, tőlem még a megyeszékhely is 50Km-re van.
Ja, és minden gond nélkül találtam neten új, műbizonylatos horgot a 32 éves kisbuszomra. Felszereltem, a szerviz meg lepecsételte :o)

Schütii 2014.09.06. 14:48:38

@dstr: Gondolom kéne az autó is, a méretek miatt, meg rápróbálni, stb.

arde 2014.09.06. 15:01:47

Kanizsaiak profik,minden téren!Az Én autómra kb. 6 éve fele áron lett ott felszerelve horog,mint ha bármelyik másik cégtől rendeltem volna az országból!Nekem oda-vissza 250 km volt,de így is megérte!1 óra alatt fent van,bekötve,lehet menni vizsgára!Bejelentkezéses volt akkor,a kért időpontban vártak,várakozási idő semmi!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.09.06. 15:25:32

Ivanics is gyártott vonóhorgot,nem a Volvos,hanem az apja.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.09.06. 15:32:16

Mondjuk érdekes a rendszám helye,lehet ezért nem lehet rá kapni mert akkor hova rakod a rendszámot?

peugeot405 2014.09.06. 15:48:36

@Gyurma73: Suzukinak is lent van a rendszáma, erre találták ki a levehető fejet. Ha nem vontatsz, leveszed és így nem takarja a rendszámot. Ha vontatsz, akkor a vontatmány rendszáma látszódik.

NYISZI 2014.09.06. 15:48:55

A nagykanizsaikat csak ajanlani tudom! Nagyon korrekt cég.

vwszolnok 2014.09.06. 16:23:47

Esetleg meg lehetne próbálni Kecskeméten az m5 felhajtónál van egy cég vonóhorgokat gyárt és szerel fel, CAR-MAX a cég neve

ncc1701 2014.09.06. 16:43:58

1994-es F Astrám van, csont nélkül került rá horog kb 16-18 éves korában. Igaz, ez nem egy olyan autó, amiből 3 van az országban, de ennek is megvan az előnye. :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.09.06. 17:03:36

@peugeot405: nem értetted mire gondoltam,nézd meg hova lóg le a rendszám,ha vonóhorgot akarsz rátenni az még lejebb kell hogy lógjon szinte a flödig.

Teshow 2014.09.06. 17:32:17

@Gyurma73: Pont ezt néztem a fotón én is. Persze mehetne a rendszám a csomagtartóra, de akkor újat kellene venni + a világítást is meg kell oldani. Így már kezd nagyon drága lenni, az autó értékéhez képest.

Schütii 2014.09.06. 17:41:47

@peugeot405: Bizonyos körökben meg épp az a lényeg hogy a vonóhorog takarja a rendszámot.. Én még nem láttam Suzukit, meg mittudoménmit aminek le lett volna véve a horga, csak azért hogy ne legyen takarva a rendszám.

Schütii 2014.09.06. 17:49:25

@Vajda László Zoltán: A nem-Mixtoé miben különbözik?

peugeot405 2014.09.06. 17:50:53

@Gyurma73: Kicsit túlzol, nézd meg, hogy a kipufogó mennyire lent van a rendszámhoz képest.

peugeot405 2014.09.06. 17:53:23

@Schütii: Engem anno állított meg rendőr, mert takarta a rendszámot a horog. 309-es Peugeot, nem levehető fejű volt..

hooopp 2014.09.06. 18:06:13

nekem is Nagykanizsán oldották meg. Sehol nem kaptam a 4X4-es, régi Swifthez. Előttem gyártották le. Felrakással együtt volt 1/2 óra!

Sixkiller66 2014.09.06. 18:13:35

Csak engem zavar, hogy szegény automataváltós kisautóra a vontatás réme vár aggkorára?

ha1tt 2014.09.06. 18:33:01

@Sixkiller66: Jogos. Ráadásul a tanya-falu viszonylat gyanítom nem síma aszfalt...
De hát, nem a mienk szegény.

Fferkó 2014.09.06. 18:51:51

@Gyurma73: Szerintem az un. kapcsolási magasság lesz a gond.
A ráakasztott futó előredől majd nagyon.
Azért baj ez,mert 10-20 kg-nál jobban nem jó terhelni a vonófejet.(vízszintes talajon, nyugalmi állapotban)

kewcheg 2014.09.06. 18:56:09

Üdvözlégy a rém randa redvás rozsdás vonóhorgok országában.
Alapesetben nem rondítanám el az autómat horoggal.
Ritka az olyan modell,ahol már a gyárban felszerelik a rejthető vonóhorgot,pl. V-ös Golftól a Golfokra.
Ezen túlmenően bizonyos autók nem is alkalmasak a vontatásra, elsősorban a teljesítmény miatt.
Ha már vonóhorog,akkor csakis a levehető és teljesen!!! eltüntethető.(tehát nem látszik semmi)Az enyémen is ilyen van,jóllehet kb.2x annyi volt mint a kanizsai,merthogy cseh gyártmány.Szerintem a vonóhorog nagyon elrondítja az autót,használtan sima kisközép autót semmiképpen nem vennék vonóhoroggal...

(((d(-_-)b))) 2014.09.06. 19:03:16

Én meg komplyan azt hittem, nem lehet horgozni a Coltot...most komolyan az a gond, hogy el kell menni messzebb érte?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.09.06. 19:10:27

A vonohorog jó pl egy kisebb ráfutásos balesetnél.
Régen a W124 es nél ha gyári volt a vonóhorog akkor erősebb hátsórugóval,és nagyobb hütővel szerelték.

motor77sport 2014.09.06. 19:13:12

Az enyémen levehető van, de nem szoktam levenni, mert a kis koccanásoktól nagyon jól véd, inkább ezzel tolja arrébb az asszony a beton virágládát az óvoda előtt, mint a parkolóradar érzékelőjével. A másik dolog, régi japán cuccoknál nem volt túl elterjedt a horog a 4g-s civicre sem lehetett sehol találni.

Dreamer_hu 2014.09.06. 19:15:44

Nekem csak az böki "szemem", hogy mit szól az automata kisautó utánfutóhoz?

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2014.09.06. 19:23:31

Anno a Golf III cabrióra kerestem, újonnan elba drága, még drágábba, mint a sima hatchback-re vagy kombira. No, vettem egy bontóban egy sima hármasra valót 10-ért és simán felment rá, tök ugyanazok az illesztési pontok.

Schütii 2014.09.06. 19:24:10

@Dreamer_hu: Elvileg nem kéne semmit szólnia hozzá, ha az autóra meghatározott tömeg alatt marad a vontatmány tömege. Na meg műszakilag minden, pl a hűtőrendszer is a toppon van.

Schütii 2014.09.06. 19:26:45

@Gyurma73: Nagyobbaknál meg a pofon elviheti a bekötési pontokat úgy hogy flexxel meg hegesztőpisztollyal kell helyrerakni. De igazad van, a kicsik ellen tök jó.

Andrzei81 2014.09.06. 19:31:30

@kewcheg: Szerintem tanya-falu viszonylatban marhára nem számít hogy néz ki :)

Dreamer_hu 2014.09.06. 19:36:35

@Gyurma73: Igen, elméletben most is így van, amikor vettem autómat elmondták, hogy a gyári vonóhorgos verzióban más ez az (a hűtőre pl. emlékszem), csak nyert a kb 80e Ft különbség (pontosabban elköltöttem másra), valamint egy évben 20 alkalommal futózok, akkor sem terhelem túl.

peugeot405 2014.09.06. 19:39:53

@Fferkó: Kapcsolási magasságot a gömb tetejénél mérik, azt meg nem befolyásolja a lökhárító/rendszámtábla. Ha a vonószerkezet alacsonyan van, attól még a gömböt felhozhatják 420mm-re..

Mobil 2014.09.06. 19:41:50

Én kanizsai vagyok, én is náluk szereltettem. Az országban itt a legolcsóbb és nagyon korrektek. Rengeteget rendelnek tőlük, még márkaszervizek is.Sokan nem is tudják hogy a drága pénzen vett horog innen származik.Csak ajánlani tuomőet

doominogame · http://www.doominogame.com 2014.09.06. 19:46:42

@kewcheg: Én viszont minden kocsimra rakattam. Mert a költségre elenyésző ahhoz képest, amikor hátulról belédjönnek. Egy meredező vonóhorog elég csitító tényező egy ökörrel szemben, aki a segged mögött megy 50 centivel.

peugeot405 2014.09.06. 19:49:42

@motor77sport: Virágláda ellen hatásos, de ha te érsz utol egy horgos autót, csak koccanás lenne, de rajta hagyta a horgot...

Quattroman 2014.09.06. 19:57:42

@doominogame:
ne legyél nyugodt,
ha vonóhorgos autódat kompromittálják seggbe akkor a gyűrődőzónák jó része nem tud működni és egy aránylag kis ütéstől ami máskor egy lökhárító-hátfal csere lenne az autó hossztartója roppan meg a hátsó tengely felett vagy mé előrébb és mehet a kukába az egész.....

ben1988 2014.09.06. 20:13:38

Ha megvan a horog, már csak egy váltóolaj hűtő kell. Ennek a váltója nem igazán van vontatásra tervezve, hamar meg fog főni az olaj futóval, aztán akkor tényleg vége a kisautó sztorijának.

clubman 2014.09.06. 21:00:19

Kecskeméten található az Autóflex-Knott Kft. Szinte az autópálya mellett. Nem a világ vége.

Pierr Kardán 2014.09.06. 21:39:03

Vonóhorog = passzív tolatóradar :-)

okta 2014.09.06. 22:03:05

Valamikor írtam a TC-nek, de nem nagyon kaptam rá választ, hátha most a "kommün" tud segíteni. :-)
Egyes Scenicre (Ph2) rakattam még régen vonóhorgot és elkövettem azt a hibát, hogy nem néztem meg, mi is került a forgalmiba. Mostanában viszont gondot jelent, hogy fékezett futóra valami 940kg-ot írtak be...amit nem igazán indokol semmi sem, a kezelési könyv is 1000kg-ot ír, forgalmiban az autó megengedett legnagyobb össztömege 1815kg (ennek háromnegyede 1360kg - 6/1990.(IV.12.) KÖHÉM rendelet 21. § (4))
Szóval ezt szeretném "orvosolni", mert nincs kölcsönözhető tréler, ami 1 tonna alatti lenne. Következő műszakin ez megoldható? Normális, legális úton mi kell hozzá? Köszi.

protézisesh 2014.09.06. 22:34:01

@Gyurma73: a masik felnel meg nem csak a lokharito "kopik", hanem megy a huto, a klimahuto, az olajhuto, stb. Pont ezert talaltak ki a leveheto feju horgokat. Es ha minden igaz, uj autora mar csak ilyent engedelyeznek.

rATdrAgOn 2014.09.06. 22:49:18

Enyémet már így vizsgáztatták, 24 éve. Nem hiszem, hogy tudok segíteni, szerintem Nagykanizsa lesz a megoldás. :/

rATdrAgOn 2014.09.06. 22:52:29

@peugeot405: Igen. BX-nél is mérik. Persze. :D Vizsga végén, már párszor ki akartak vele dobni, mert a vége felé a "mester" lelövi a gépet aztán elmegy ide-oda. A csótány segge meg leül. :/ Arról nem tudnak, hogy ezt is - mint sok minden mást is - járó motornál kéne nézni. Kétévente hullik a hajam rendszeresen, nem kicsit. :/

jozsika1971 2014.09.06. 22:54:47

Esetleg a régi fóti útra kéne elmenni horogért.

2014.09.07. 01:12:29

Hallottam már másoktól: ha van pénz majomra, legyen banánra is. Én ezzel messzemenően nem értek egyet: Nagykanizsa bizony messze van. Oda-vissza vagy 500km? 15.000 ft benzin költség rendesen odaver nameg a pályadíj is horror.... Kinek telik manapság erre a luxusra?

(((d(-_-)b))) 2014.09.07. 07:10:44

@noob johnson: Nézőpont kérdése, mitől van messze...

peugeot405 2014.09.07. 10:01:17

@okta: Vonóhorognál két adatot kell figyelembe venni: D tényezőt, leegyszerűsítve a horog mennyit bír. A másik a vonó jármű teherbírása. Tipustáblán látsz 4 súlyadatot, legfelső az összgördülő, alatta a vonó jármű össztömege. Felsőből levonod az alsót(összgördülőből az össztömeget) és megkapod a maximális ráfutófékes vontathatóságot. Összehasonlítod a két adatot (vonóhorog és vonójármű súlyadatát) és értelemszerűen a kisebbet kell alapul venni.
Össztömeg 3/4-e dolog csak akkor él, ha nincs tipustábla, vagy nincs semmilyen adat.

peugeot405 2014.09.07. 10:07:59

@okta: Ha a horog is többet bír mint a mostani forgalmiban beírt adat és a tipustábla szerint is, akkor műszaki vizsgán kérheted "a vonatási adatok helyesen" című záradékot, amivel az okmányirodában INGYENESEN, vagyis majdnem, mert 560Ft-os cimkét ki kell fizetned.
Keressed elő a műbizonylatot, vagy ha a vonóhorgon rajta van az adattábla, akkor az alapján is lehet módosítani.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2014.09.07. 11:31:33

Nagyon köszönöm az ötleteket, utánuk megyek, aztán majd mesélek, mire jutottam.

Semmiselehetetlen 2014.09.07. 12:49:36

Tobbek kozott azert is bonyolultabb oreg japanra a horog, mert keresztben van a kipufogo dob hatul, az is utban tud lenni. Egyebkent szerintem is a legrondabb dolog egy auton a horog.

Demidoux 2014.09.07. 13:54:50

@doominogame: És mindenkinek aki passzív védelemnek veszi a horgot.
Kisebb koccanásnál, ráfutásnál jól jön, mondjátok. CSak olyan apróságba ne gondoltok bele, hogy adott esetben kicsit véd rajtatok, míg a hátsó autónak esetleg hűtője lyukad, lökhárítója szakad, mozgásképtelen marad, míg egyébkét két karcolás lenne az egész. Utalnék több cikkre, ahol mindenki említi, hogy ez egy társasjáték és mindenki figyeljen a másikra, ne önzőzzön. Nagyobb koccanásnál meg szépen áthidalja a TI gyűrődő zónátokat és egyből a kocsi alja felé vezeti az erőket, könnyen totálkár felé terelve a végeredményt.
Ez lehet hogy csak az én véleményem, de én csak levehetőt tetetnék fel.

butschq 2014.09.07. 18:53:10

Mostanában az esetek 90%-ban futóval közlekedek. Szinte már szokatlan szólóban vezetni :D

Ja 1.4 55kw fabia, 8-9 mázsa néha. Egyszer átszeltem a fél országot vagy 5 mázsával autópályán. Fogyasztás 15 liter :D

butschq 2014.09.07. 18:57:49

Koccanás. Egyszer belepukkantam hátulról egy vonóhorgos f astrába. Opelnek kicsit meghajlott a horog, fabiának a lökhárítója bánta. Na meg letörtek a lámpa tartófülei. Szerencsére a hűtő elég mélyen van.

Nem úgy a megane-ban. Haver elcsapott egyszer egy nyulat, a hűtő bánta.

Vajda László Zoltán (törölt) 2014.09.08. 11:36:58

@Schütii: Abban hogy teljesen más. :D Ugyanis a Mixto alváza speciális. Egy 20 centivel meghosszabbítót platós Tranyó alváz. És még az is bekever, hogy 4Motion tehát összkerekes. Az a gáz, hogy az alvázszáma alapján mindenhol platósként kezelik. :) Unixnál a mikor alkatrészeket vettem nem is hozott a gép Mixto-t. Csak platós meg dobozost.

okta 2014.09.08. 20:41:35

@peugeot405: Köszönöm a segítséget, megnéztem - a "tábla" mondjuk csak egy matrica a jobbos B oszlop alján...négy szám van rajta:
1815kg (ez gondolom a megengedett legnagyobb össztömeg)
2800kg (akkor ez az összgördülő. Mert akkor megvan, hogy hogyan jön ki a 985kg fékezett vontathatóság a forgalmiban...)
1-1030kg (max. elsőtengely terhelés)
2-1000kg (max. hátsótengelyterhelés)

Fura, hogy a kezelési könyvben meg 1050kg-ot írnak:
www.meganeklub.hu/web/techinf/Dokumentaciok/manuals/Scenic_I_part6.PDF

Létezik max. 985kg össztömegű tréler? :-)
Illetve a komolyabbik kérdésem: ha megfog a fuckabát, hogy 1000kg vagy 1100kg-os trélert húzok, milyen büntire lehet számítani?

Quattroman 2014.09.08. 22:29:27

pár éve már nem a max összsúly a lényeg hanem a valós tömeg. pl a tréler önsúlya és a rajta szállított jármű tömege együtt.
1500kg vontathatósággal is húzható a 2000es futó de rakottan sem haladhatja meg a megengedett összsúlyt...

okta 2014.09.09. 20:26:46

@Quattroman: ezt már hallotam mástól is (pl. a trélerkölcsönzőstől :-D) de nem találtam semmi jogi szabályozást erre vonatkozóan...mondjuk logikus így lenne (pl. ha csak üres trélerrel szaladgálok hobbiból), de hát ez nem az az ország, ahol a bürokrácia és a logika halmazainak lenne közös metszete. :-)

Quattroman 2014.09.09. 23:36:15

@okta:

már évek óta bevett gyakorlat
a 2 vagy 2,5 tonnás tréler is csak 300-350 kiló üresen, miért ne húzhatná ami vontathat 1500 kilót hivatalból?
és ha ráteszel egy 1000 kilós kocsit akkor sem lépted túl az engedélyezettet.
a világ boldogabbik felén sok éve így megy és elkerülhetetlen volt hogy itt is így számoljanak.
nem a lehetségest kell nézni hanem a valóssal számolni...

peugeot405 2014.09.13. 23:05:46

@Quattroman: ezt a verziót még nem hallottam. Össztömeget kell nézni. Ezzel az erővel b-s jogsival is vezethetek 30 fős buszt, ha csak 9-en ülünk benne?
süti beállítások módosítása