Heti merítés

  2014. augusztus 24. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

A kolosszus, vagyis ha kevés a Rolls-Royce

58994

Sokan lebeszélnek a 350-esről, pedig nem rossz az, és hengerfejes sem lesz, ha nem gyilkolod hideg motorral, bemelegíted menet közben magas fokozatban, és 70-fokon már akár rá is léphetsz, nem lesz hengerfejes!

Japán romboló

45749

A legdurvább mégis az volt, hogy fékezéskor lekapcsolta a rádiót, behúzta az antennát, elhalványult a világítás (sötétben kanyarban elég gáz), majd fékezés után fordított sorrendben visszaált minden.

A legszebb német kocka

51789

Nem volt hideg a motor...hidegen indítás után 15-20 másodpercig majd lefullad, ingadozik az alapjárat - ha szerencsém van az alapjárati membrán lesz a hibás, típushiba, nem is egy drága darab. A klímacsap hibája sem tűnt fel délután ötkor, 20 fokban, bezzeg vásárlás után 2 nappal mikor délben, napsütésben fűtött az autó már kevésbé volt komfortos.

Ár/érték arányban verhetetlen!

50505

Az elképzelésem az volt, hogy valami nagy autót szeretnék a 192 cm-es magasságomhoz, ami a 600e Ft-os keretemből kitelik és benzines legyen lehetőleg sok extrával.

Kiégett az autóm

34202

Nézzük az A8-at. A fele, amit láttam, törve volt, a többi lelakott behajtó kocsi vagy drognepper verdája.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr496630299

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fruszt_p (törölt) 2014.08.24. 08:37:38

egyszer úgy olvasnék egy olyan népítéletet, amiben mondatonként csupán egy helyesírási hiba van. komolyan mondom levesz az életről, mennyire nem ismerik az emberek a saját anyanyelvük szabályait.

GrG 2014.08.24. 08:44:14

Ez a merítés jó lett:-)

GrG 2014.08.24. 08:53:48

Azért a lexusos srác láthatóan túlvállalta magát anyagilag. inkább valami kisebben fogyasztásut kellett volna vennie. Szerintem már egy xedos-zal jobban járt volna és az is különleges.

osze 2014.08.24. 09:23:35

Átfutva ezt, érzem, milyen nagy dolog az autós szerelem! Mert csak szerelem, szerelem, szerelem és közben észre sem veszem, hogy röpülnek mellette az évek és a százezrek. Utóbbi gyorsabban, mint az előbbi. :-)

s60d5 (törölt) 2014.08.24. 09:37:59

Birom ezeket a 8-10 litert fogyaszto automata V8-okat. A felesegem autoja csak negy henger 2000cm3, igaz turbo es automata, de az majd 15L atlagban...

tsc666 2014.08.24. 09:39:33

Hiába na, a "tekintéj"-t meg kell fizetni! :D

Leadfoot 2014.08.24. 09:48:32

Hát, az Audis csávó inkább építi, mintsem oszlatja a sztereotípiákat...

kuki123 2014.08.24. 09:51:25

Audis...

no komment :D

A válasza: az egyik benzincső időnként picit szivárog,de ez tipikus A8-as betegség,nem nagy ügy.

18 liter mellett eszembe se jutna megcsinálni :D

Szerintem az emberek 99,999%-kának egyből az jut eszébe hogy kigyulladhat a kocsi, és nem veszi félvárról.
Így a szerelő is megéri a pénzét.
Én perre vittem volna dolgot.

Schütii 2014.08.24. 09:57:07

..zzeg, már nem is emlékszem mikor olvastam el minden autót egy merítésben. Nyegleo, gratula!
Szinte minden most merített autós szimpatikus mert imádja a kocsiját, az audissal viszont elszaladt kicsit a ló. "pöcsköszörü 325i BMW-t,az való a suttyóknak" Ezért a mondatért szájon vágnám, bár nincs 325i-m.

kuki123 2014.08.24. 09:57:37

elnézve a rá költött 1 misiket rájön az ember hogy az egy álom világ.
És jó lesz a mezei kiskocsi is.

Talán a Lancia az ami megérte ezek közül.
bár ott is 10 liter

Hát nem egy bejárós kocsi.

Komojtalan 2014.08.24. 09:58:56

A Lexusos árakkal nem vagyok tisztában és nem is leszek, pont ezért nem veszek ritka autót, de japán alkatrész árak semmivel nem magasabbak mint egy német ha elterjedt típusról van szó. Subarun kívül minden japán gyártól volt autóm, bár a többségről szerencsére csak a kopóalkatrész árakat tudom, mert nem elromlós/karbantartást igénylő fajták.

nincs_nick 2014.08.24. 10:02:42

@GrG: LS400 szemét ügy ilyen szempontból. Az összes tulaj szerint "sosincs" gond vele, a valóság szerint meg itthon kotlott az összes és ami nem is annyira, azzal meg előjön mindaz amivel a srác sír.

A japán alkatrészprobléma meg tényleg gáz. Olyan szinten, hogy 15-20 éves tömeg Mazdáknál is gond a bontó, nem hogy ilyeneknél.:(

///M_Straight_six 2014.08.24. 10:04:31

egész jó írások, a 300 kph-t azért kifogásoltam az A8-nál. Jó lesz az 270-nek is (limiter nélkül). Persze impozáns az is, de a 270 azért nem 300, ahhoz kéne még bele vagy 100 lóerő...

Hurri Kán 2014.08.24. 10:07:33

Vannak bajok :)

"az Omegák beltere meg siralmas volt a Linea után." Ezt nehezn tudom értelmezni. Nyilván az Omega egy kb. 25 évvel ezelőtti konstrukció, ezzel együtt kényelemben (feltéve, hogy nem nagyon lelakott) egy csomó mai autót kenterbe ver. Az, hogy milyen műszaki állapotban van, persze megint egy másik kérdés...

"fekete 200 Turbo Quattro-m volt.Imádtam,de 20 éves verda volt,már kinéztek,akár hova mentem" ja, hogy másoknak veszünk autót :D Számomra az übergáz kategória, hogy veszek egy naaaagy V8-at, aztán gázt bele, mert spórolni azért kell :D

Lexusos barátunk meg úgy tűnik, elfelejtette, azt az autót, amit valaki újkorában nem tud fenntartani, használtan sem fogja tudni.

Tippszmix 2014.08.24. 10:17:46

Elnézegettem a futásteljesítményeket... Három év alatt még 15k se... Meg egy év/8k... Ezek kb olyan számok, hogy néha-néha mennek egy kört a városban ablakon vállig kilógó kézzel, napszemcsiben szétcsúszva az ülésen, aztán megállnak valami forgalmas helyen, hogy mindenki lássa a csodaszekeret. Végülis tényleg nem okos dolog messzire menni az ilyen tákolt ezeréves szarokkal, mert úgyis lerohadsz. Bocs, ha valakit megsértettem, de még mindig elég sok ilyen műanyag gyereket látok a városban, de a hitelválság óta mondjuk fogyatkoznak...

subtotal 2014.08.24. 10:18:45

"a méretből, kényelemből nem akartam nagyon lejjebb adni, így viszonylag leszűkült a kör"
Azért ha a BMW-s srác ezt komolyan gondolta, akkor az nagyon hízelgő...a Linea-ra

hpapagaj 2014.08.24. 10:22:03

"pöcsköszörü 325i BMW-t,az való a suttyóknak,meg civic neoncsövel az alján.Mellettem bögetheti a lámpánál a motort,nem állok le versenyezni,vagy átszólok,hogy nyomjuk neki,de 300 ig,mert nekem ott van vége.Kevés autó megy háromszázzal.És ez 2 tonna,tehát iszonyat biztonságérzetet ad."

Suttyó öreg Audiskám, nem te részingeltél tegnap Szobnál megölve ezzel két embert? Barom állat.

moltam4300 2014.08.24. 10:27:43

Rokonnak egyszer egy régi 80as audi "égett ki". A karburátor egy alumínium pacává olvadt össze, a motorháztetőn felette kör alakban leégett a fényezés.

Liquid_Night 2014.08.24. 10:30:31

@s60d5: Benzin vs. dízel...reális.

2.5 V6 TDi 4motion Passat német autópályán 140-180 között hajtva 7 liter gázolajat eszik, aztán az 100 és 200 közt még kapcsolás nélkül is tudná tolni az asszonyt :)
(E46 330d-k meg ezt tolják, és azok se esznek többet)

ommm 2014.08.24. 10:39:51

Hű, Nyegleo, az A8-as mindent visz. Elképesztő flow, 16:9-es arc, gáz és "pöcsköszörű" 25i-k... Van itt minden. mint a búcsúban. Grat!

Manarola (törölt) 2014.08.24. 10:43:48

fruszt_p: Például, hogy minden mondatot kezdjünk nagybetűvel?

Oldm4n 2014.08.24. 10:44:55

@fruszt_p: Mondat nagy betű. (Szálka, gerenda, tudod!)
@GrG: Abszolút egyetértek! Ráadásul a Xedos egyetlen igazi baja a rohadás, azt meg látod, amatőrként is.

Hauzer 2014.08.24. 10:56:00

A BMW-s azért elég fura..nem tudja a linea hitelét fizetni,továbbadja,majd egy V8-as e38-ba ül át.

James009 2014.08.24. 10:56:22

Az audis egy igaz se..fej!

fruszt_p (törölt) 2014.08.24. 11:06:54

@Oldm4n: @Manarola: na ugye, akkor én pont hozom az általam áhított egy hiba/mondat szintet! :)

Mondeoman 2014.08.24. 11:08:30

BMW: "egyik munkahelyemről - hogy is mondjam csak - elég szakaszossá kezdett válni a kifizetés, autóhitelt ehhez igazítani nem lehet" - és ezek után vett egy 20 éves BMW 730-at, amire locsolja a pénzt... Jó magyar sznob logika.
Azzal sem értek egyet, hogy "a kényelemből nem akartam lejjebb adni", mert b*mmeg, ha nincs pénz kényelmes autóra akkor be kell érni pl. B Vectrával vagy Passattal, amiknek a vételára is és a javítása is jóval a BMW alatt marad (hiába is bizonygatják a BMW-sek ennek az ellenkezőjét).
Egy ismerősöm épp most akar szaladgálós kocsit venni, 300-400 ezret szánna rá. Mutatja nekem baromi vidáman a '99-es Volvo S40 hirdetését, benne van minden extra, amit csak el lehet képzelni és 300 ezerért hirdetik. Mondom neki: Ember! Ennyi pénzért nehogy már ilyet vegyél, mert az első javításkor ráköltöd még egyszer a vételárat. Nézz inkább F Astrát, Puntot, VW/Seat/Skoda SDI-ket... Még nem vett kocsit, de most épp Mercikről álmodozik, én meg ráhagytam. Látom, hogy bármit is mondok, az falrahányt borsó...

Valaki írta, hogy egyedül a Lancia érte meg a mai merítésből. Teljesen egyetértek, ugyanakkor ismét el kell morzsolnom egy könnycseppet ezért a márkáért...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.08.24. 11:09:00

Úgylátom sok itt a többnek látszódni akaró itéletíró,gondolom nincs családjuk akitől elveszik a kocsira kidobott pénzt.
Ezek a pár 100ezres autók nem okoznak bennem irigységet,meg birtoklási vágyat.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.08.24. 11:10:24

@Mondeoman: a Lancia már rég halott ,25 éve csak átcimkézett Fiat.

Hurri Kán 2014.08.24. 11:11:20

@Hauzer:
Szeret veszélyesen élni :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.08.24. 11:16:03

Aki fenn tud tartani egy A8 at annak tekintélye van?:-) :-) :-)
De azért el van gázosítva mert a benzin azért k drába :-) :-)

Patás 2014.08.24. 11:16:54

Úúúú...ez az audis...pffffff

dgt_ 2014.08.24. 11:17:01

"Nem a felvágás a lényeg,de kinyílik pár ajtó.És miért?Mert feltételezik,aki fent tud tartani egy A8-at,az már elért valamit."

Jah barátom, aki egy 20 éves gázos A8-at fenn tud tartani, na attól szeretném én megtanulni a siker receptjét. Te tanulatlan, sötét, képmutató paraszt.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.08.24. 11:19:17

Mondjuk az is érdekes ha valakinek bizonytalan a munkahelye egy benzintemetőt vesz:-)
Nem baj majd éhezik a család ha nem utalnak időben:-)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.08.24. 11:20:45

@dgt_: mi a bajod vele? Jót lehet röhögni az ilyenen mint Győzikén:-)
Gondolom a futtatók között van tekintélye:-)

novothauto · http://novothauto.hu 2014.08.24. 11:21:14

@ommm: Pedig egy fasza kis BMW-nek nincsen párja :)

nick papagiorgo 2014.08.24. 11:22:38

Sokakhoz hasonlóan én sem értem a szobrok vásárlóit: megvesz egy 20+ éves kocsit 2-300 ezer (bevallott) kilométerrel, a gatyáját rákölti a rendbetételre, menni meg annyit megy egy évben, mint én két hónap alatt, mert hát a szekér ugye 15 litert fogyaszt.
Mondjuk én használatra veszem az autókat, tehát azok (mint írtam az imént) egyfelől mennek, másfelől meg két kocsi sem fogyaszt együtt annyit, mint ezekből egy. Lehet, ez az oka.
Nem tudom, ezeknek az uraknak vajon van egy másik autójuk is, amit használnak, ezt meg csak nézegetik, vagy hogy oldják ezt meg?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.08.24. 11:24:27

A 140 es merci nekem a mai napig a klasszikus merci,ez az a forma ami még nem túl csicsázott.
Az meg normális hogy a 25 évvel ezelőtti Rolls ehhez képest sehol nincs,ezért is nincs már önnálló Rolls gyár.

nick papagiorgo 2014.08.24. 11:25:03

@Gyurma73: lehet, ezt adták a "munkahelyén" fizetés helyett :)

etruszk 2014.08.24. 11:26:16

@s60d5: igazad van, 8-10 literrel nem lehet velük eljárni. Nekem a 4.2 V8 óvatosan közlekedve is legalább 12 litert fogyasztott. Egyébként inkább 15-18 litert.
Egyébként vagy a feleséged lábával vagy az autóval van baj, mert nekem a 2.0 T 260Le négyhengeres DSG normálisan közlekedve 7,9-8,1 litert fogyaszt.

Hurri Kán 2014.08.24. 11:30:42

@Gyurma73:
Klasszikus (szerintem) inkább a W126, talán időtállóbb forma, mint a 140. Tartósságban pedig egyértelműen fényévekkel fölötte áll.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.08.24. 11:34:45

W140 es ben létezik mechanikus váltós?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.08.24. 11:39:25

@Hurri Kán: igen ,nekem a 123,126 vonal inkább már régi,
Nekem a 124,140 a szép:-)

Hurri Kán 2014.08.24. 11:46:08

@Gyurma73:
Létezett, bár alig pár darabot adtak el belőle.
No igen, 124 is egy örök forma. Pl. abból egy kupét hétvégi autónak bármikor :)

Seca81 2014.08.24. 11:48:41

Lexus már volt egyszer és akkor is le lett oltva ahogy a többi versenyző...
Valahogy nem tudok azonosulni azokkal a hozzászólókkal akik kapásból azzal vádolják az efajta baszomnagy öregautó tulajokat, hogy feltűnési viszketegségben szenvednének ill. kompenzálásként tartanának ilyen autót.
Való igaz, ezen ítéletek közül egyik-másik rácáfol erre, de szerintem nem ez a jellemző.
Ne skatulyázzuk be azonnal a másik embert, és azt se felejtsük el, hogy ezek az autók huszonakárhány évesen is mennek rendületlenül.
Több-kevesebb hibával, de szerethetőek maradnak.

Hurri Kán 2014.08.24. 12:13:25

@Gyurma73:
Ugye? Valahogy nem öregszenek, egy rendben lévővel szerintem ma is oda lehet állni bármelyik autó mellé...

DeezL 2014.08.24. 12:14:27

@Tippszmix: tudod sokba kerül megjátszani a gazdagot:)

Pelso.. 2014.08.24. 12:16:15

"kb. 1 milliót költöttem rá, de még 500 ezer ráment volna simán (ülés felújítás+teljes bőrözés). Ez megegyezik az autó vételárával. pedig az autó még jó állapotban volt a magyar LS 400-asok táborában"

Te tudod...:)

DeezL 2014.08.24. 12:21:25

@Liquid_Night: 7liter? akkor szerencsés vagy...mert amúgy nem igazán tudja ezt a fogyasztást a V6 TDI ami 4 kerékhajtású,

nick papagiorgo 2014.08.24. 12:27:14

@Seca81: igazából, aki baszomnagy örgeutót vesz, az vagy megszállott (pl. gyermekkori kedvenc autója volt a típus, és élvezi, hogy csinálgatja, rendbehozza, hétvégén jár vele, talákozókra jár stb.), vagy pedig tényleg feltűnési viszketegségben szenvedés/vagy kompenzál ("Nagyobb legyen az autó, mint a csajom melle. Viszont pénz az nincs, tehát legyen húszéves, és majd teszek bele gázt.").
Az első típus tulajaival nincs semmi gond, viszont a második típus képviselői hányingert váltanak ki, és nem véletlenül.
Ha megnézed a képeket az autóról, meg elolvasod a hozzászólások stílusát, általában rájössz, melyik alfaj. De nem mindig, úgyhogy a hozzászólók néha benézik :)

DeezL 2014.08.24. 12:31:42

@kuki123: Kappák nagyon jó autók egyébként nekem volt ilyen 8 évig 2 évig nem sikerült eladnom utána meg már úgy voltam vele,hogy ha fent tudok tartani 5-6-7 autót mikor hogyan akkor elfér már ez is

DeezL 2014.08.24. 12:36:42

@nincs_nick: akkor rákéne állnom japán autót bontani?

nincs_nick 2014.08.24. 12:37:03

@Seca81: De most őszintén, kit látsz ilyen baszomnagy örögautóval? Én cigányt, gyúrós-hurkás-pufit-aki-10-métert-nem-tud-futni-lihegés-nélkül és ezek kombinációit. Meg van kivételnek két mérnök ismerős, akik hobbiként belevágtak LS400-ba és S8-ba, de ők megtehetik, hogy ha olyanjuk van, akkor megveszik még a legutolsó hiányzó extrát, mondjuk a gyári GPS vevőt D2-höz. Ennek megfelelő a kocsijuk állapota is, de itt már alapból két millió + 3-6 ráköltve és napi használatra már így is alkalmatlanok, mert 20 éves autót ilyen szintű felszereltséggel nem tudsz évi 30-40ekm-en át hajtani. Illetve megteheted, csak akkor oda jutsz mint az idézett "célpiac".

nick papagiorgo 2014.08.24. 12:55:03

@tivA: kiegészítésképp: az A8 4.2-nek egyébként 250 a vége (a hahu szerint), a lóerő az a 300.
Amúgy nem annak van "tekintéje" aki egy ilyen - félmilliós - kocsival jár, más kocsiból is ki lehet szállni úgy, hogy legyen tekinte. Csak otthon kell hagyni a fukszokat, meg a deszkásgatyót, és pl. normálisan felöltözni. Mert a bankba ugye nem húzod magaddal az audit ugyebár :)

Traktoros Z 2014.08.24. 12:56:35

Az A8 és a panel előtt parkoló 730 tipikus magyar mentalitás. Ez most jó szoció kép volt itthonról :)

st81 2014.08.24. 12:57:09

Részben megértem az "öreg" nagyautók szerelmeseit is. Én is így voltam, egészen a költségek kiszámolásáig (könyvelő a szakmám). Nekem a mai napig (megjelenése óta) a Lancia Thesis a kedvencem. 2 évvel ezelőtt nézegettem és az 5000-6000 euro ársávban lévőkre pályáztam. Sajnos ennyi pénzért nem lehetett találni - nekem - megfelelőt. Az itthoni példányok közül egyik sem tetszett. Közben beleolvastam az index Thesis fórumába és elbizonytalanodtam, hogy egy régen 13-15MFt-os autót az én fizetésemmel fenn tudok-e tartani? Számolgattam egy kicsit, beleértve a vételárat, regadót és üzembehelyezési költségeket, a várható javítási költségeket (mivel ezért az árért nem lesz tip-top), a tetemes fogyasztást (benzinest akartam venni, automata váltóval), gépjárműadót, biztosítást. Félreértés ne essék, nem villantós járgánynak szántam volna, egyszerűen tetszett kívül-belül a kocsi. Miután meghánytam-vetettem mindent, pro és kontra kijött, hogy nem tudnám "eltartani" az "olasz dívát":-( Így más márka került szóba, végül - szöges ellentétben az eredeti elképzelésemmel - egy Kiánál kötöttem ki, amiből egy 3 éves benzinest sikerült beszerezni (ezt is majd fél évi türelmes várakozás után). Ez az egyszerű járgány is simán "elfogyaszt" havi 30-40eFt-ot (értékvesztés, éves szerviz, üzemanyag, kgfb+casco havi szintre lebontva). Ezt a kocsit is szeretem (valszeg azért is mert nem kerül sokba a fenntartása), de a szerelem a Lanciához köt a mai napig is. Csak nem voltam elég bátor hozzá.

st81 2014.08.24. 13:01:55

Az írás lényege lemaradt: elismerésem azoknak, akik szerelmesek az adott márkába és típusba és nem bánják azt sem, ha talicskával hordják a pénzt bele. Én a választás közben jöttem rá, hogy ha racionálisan nézem, a szép menyasszony bizony hamar "megcsúnyul", de van aki ezt is bevállalja.

2014.08.24. 13:14:20

@Hauzer: Nem vagyok képben a BMW-kel kapcsolatban, de a 730-as az nem sorhat?
Amúgy gratulálok, ez egy hibátlan merítés. :)

2014.08.24. 13:18:47

sikerült kikukázni egy 2006os értékelést. gratulálok

Liquid_Night 2014.08.24. 13:19:40

@DeezL: Pedig volt már kevesebb is, igaz, német gázolajjal. Szerintem sokan azt nem értik, hogy ezek az autók folyamatos haladásra lettek tervezve, és a gazdaságos, utazó üzem nem a csúcsteljesítmény körüli autózást, a harmadrangú hajtűkanyarokat, vagy épp a nyomatéktartomány alatti erőltetést jelenti. Egyébként tartós 160+ra érzésem szerint a 2.5 tédé is kicsi. Hosszú úton a legjobban eddig egy 335i-ben éreztem magam, békésen haladtunk a teljesítmény nyugalmával Svájc és Mo. között, a hegyek alatt, néha a felhők felett. Jó időt mentünk, különösebben nem fáradtunk, és 10-12es átlagunk volt, végül a kútnál se izzadtunk...nem értem, hogy a kolléga asszonyánál hogy eszik a 2.0T 15 litert. Nyilván ha azzal jár a boltba cigiért, meg napi 2 hidegindítással melóba, akkor az reális érték, de azt nem erre találták ki.

Hurri Kán 2014.08.24. 13:21:37

@st81:
A (racionális) választás helyessége nyilván azon is múlik, valaki mennyi időn keresztül, és évente mennyit akarja használni az adott autót. Tény, ahogy te megtetted, úgy nagyon kevesen számolják végig a VALÓS fenntartási költségeket, ami, mint tudjuk, messze nem csak a fogyasztásból áll, sőt... Nagyon leegyszerűsítve talán azt lehet mondani, minél többet mész évente, annál több (ész)érv szól egy minél újabb autó mellett.

Ha viszont keveset (<kb.10.000 km/év) használod, akár még egy ilyen öreg, nagy benzines is alternatíva lehet, ha valakinek ez a bogara :) Az megint egy más kérdés, hogy az új, vagy 1-2-3 éves, általában 6-8 éves részletre vett műanyagautók, meg az efféle benzintemetők között is van élet. Pl. én is valami nagyobb vasat tervezek venni, nem ezt a kategóriát, valami nagyobb kombit, tervek szerint 2-2,5 liter közötti szívóbenzines motorral. Az előző is ilyen volt, egyszerűen azért, mert kellett a hely a kocsiban, most is kell, amennyit használnám, arra pedig egy újabb nem igen érné meg, főleg, hogy benzines szinte nincs is belőlük a piacon.

A racionális szót pedig nem véletlen tettem zárójelbe, hisz' tudjuk, az autóvásárlás az esetek igen kis hányadában történik kizárólag észérvek mentén :)

Hurri Kán 2014.08.24. 13:24:25

@noob johnson:
Volt 3 literes sor6, és V8 is.

Rocko- 2014.08.24. 13:42:24

micsoda bálnaválogatás. :)))
ja, meg szép szociológiai terepmunka volt, grat!

Rocko- 2014.08.24. 13:46:50

@s60d5: erre vársz választ?

Oldm4n 2014.08.24. 13:59:05

@fruszt_p: AAaaah... aaaahhh... erre muszáj meginnom egy hideg sört. o.O

Schütii 2014.08.24. 14:06:13

@Gyurma73: Létezik, de csak a 280-as volt kézivel választható.

nick papagiorgo 2014.08.24. 14:08:59

@Hurri Kán: az a nem mindegy, hogy azért veszel nagyvasat, mert kevés kilométerre kell, vagy pedig azért nem mész vele, mert sokat eszik. A kettő között azért van különbség :)

De egyébként veled vagyok, a szívóbenzin a tuti, mert arra nem fizeted rá a gatyádat (kettőstömegű, turbó stb), ahhoz viszont, hogy vigye a kasztnit, nagy köbcenti kell.Továbbá ezeknek az az előnye, hogy jobb eséllyel valós a km-óra állás (mivel többet fogyasztanak, mint az alapmotor,továbbá nem dízelek, vélhetőleg nem ezzel tették meg a Föld-Hold távolságot háromszor. Az én kedvencem a 10+ éves, 100 ezres futásteljesítményű dízelek, biztos dízelt vesz valaki évi <10.000 km-re).

Oldm4n 2014.08.24. 14:10:59

Nos, öreg, nagy autó. Ha lett volna Ford Scorpio benne, lehet, én írtam, merthogy volt egy-kettő és lesz újra egy ilyenem, így ítéleteket is írtam, jó párat. Egyáltalán nincs az öreg nagyautózásban feltűnési viszketegség. Én azért szeretem a Scorpiot, mert olcsó, megbízható, olcsón fenntartható, kényeztet sok mindennel, amit én szeretek, (Ha volt már fűtött szélvédőd, tudod, miről beszélek.) s ami a legfontosabb - elférek benne! És még négy másik elfér! Ez még a Mondeora sem igaz, sajnos. Hiába, nagy vagyok. Nagyon nagy. Nekem nem opció egy Kia, a Suzuki, mert vállban, lábban, hátban, karban szorít, mögém nem ülsz, ergo max három személy. Kevés. Nekem legyen kényelmes az autóm. Én azt szeretem, ha fekhetek benne. Ne egyen sokat. A Ford öreg, láncos EFIDOHC-ja elmegy városban is 8-9 literrel, lambda szondás, szabályozott katalizátoros, kék matrica. Az meg, hogy ki néz le, pont leszarom... Lenézel egy lízingelt Astrából, ami megeszi a 11-et városban. Én csak röhögök rajtad, amikor TUDOM, hogy az egész autóm, éves tankolással, adókkal, szervizzel együtt kerül annyiba, mint a te kötelező 100.000-es nagyszervized - mert láttam a céges számlákat a "gyönyörű" Astrákról. Hát... ki mit engedhet meg magának. Nekem nincs hitelem, és soha többé nem is lesz. Ez biztos! Viszont nagy autó kell, marad az öreg nagyautó. S nem érdekel, ki mit gondol rólam. ÉN élvezek minden egyes métert, amit vele teszek meg. ;)

Schütii 2014.08.24. 14:11:01

@noob johnson: Nem. Volt a BMW-nek egy ilyen "ballépése" hogy 8 felé osztott 3 liternyi lökettérfogatot. Fészliftkor ki is hajították az E38-ból, és helyette jött a 2.8 sorhat (728i) Kisebb fogyasztással, de ugyanolyan menéssel. Na nem volt azért rakéta.
Sőt, 30i V8 volt már az E34, 32-ben is M60 kód alatt.

mükkemakk 2014.08.24. 14:15:13

Szépek ezek a nagyvasak, anno megcsodáltuk őket. Főleg a bűnügyi hírekben szerepeltek a 140-es Merdzsók a boldog 90-es években. Felénk fiatal autószerelő (és szerető) srácok küzdenek még ilyenekkel és a korrózióval amíg fel nem adják....nemsokára írmagja se' marad az LS430-W140-730 hármasnak, pedig műszakilag jó autók (voltak). Garázs és karbantartás kérdése életben tartásuk.

Hurri Kán 2014.08.24. 14:23:47

@nick papagiorgo:
"mivel többet fogyasztanak, mint az alapmotor" még csak ez sem biztos, sőt... :)

Nekem most kb. évi max. 15.000 kilométerre kéne autó, talán még annyira sem, kb. 90%-ban városon kívüli használatra, ott pedig főleg nem biztos, hogy egy kényelmes, két liter körüli motoros valami többet eszik egy egyhatosnál...

Egyébként meg pár éve, mikor olyan 25-30e körül mentem évente, számolgattam, de még akkor sem érte volna meg a dízel. Normális állapotút max. hitelből tudtam volna venni -és még akkor sincs rá garancia, hogy nem esek bele valami jobbfajta javításba-, a hitelkamat+esetleges javítás+értékvesztés pedig az életbe se jött volna vissza ennél a futásteljesítménynél.

Mondeoman 2014.08.24. 14:26:09

@Oldm4n: nem is a Scorpióról van szó. Igaz, hogy az öreg is, nagy is, de presztízse már rég nincs, úgyhogy Scorpiót jellemzően nem azért vesz az ember, hogy vagánykodjon vele. Vagánykodni a BMW-Mercedes-Audi triumvirátussal lehet, legalábbis a huszonéves tulajdonosok ezt hiszik magukról.
Az Astrák céges szervizelése meg azért kerül annyiba, amennyibe, mert a szerviz pontosan tudja, hogy a cég nem olyan zsugori, mint a magán használók, ezért "néha" olyan alkatrészeket is kicserélnek, amit valójában nem lenne szükséges.

Józsi a guminagykeres 2014.08.24. 14:39:46

@DeezL: jól nem járnál vele. bejön a srác a civicjéhez hűtőt venni, neked ha van négy hatgen civiced akkor biztos qurvaélet,hogy neki az ötödik féle kéne.:D még keményebbek azok a tipusok,amik japán tipusok eredendően,de európában lapátolták már régóta össze őket, vagy itt is ott is. Pl. vitara. ahhoz pl. 12féle hűtő van meg ötféle kuplung. de ez nagyjából bármilyen részére igaz. életben tartásukhoz nagyon ügyes esztergályossal való barátság javasolt inkább.

nick papagiorgo 2014.08.24. 14:40:21

@Hurri Kán: teljesen igazad van.
Én úgy vagyok vele, hogy évi kb 30-at megyek, viszont 1-2 milliónál többet sosem szánok autóra. Namost ebben az ársávban dízelben jellemzően volt céges autók, illetve vállalkozók autói vannak, amikről mondanak valami futásteljesítményt, de az vagy 300.000+, vagy lehazudják az eget is. Vagy mindkettő (még a 300 is hazugság). Tehát lehet, hogy évi 30 ezernél már megérné a dízel, de az előéletük miatt egyszerűen nem merek ilyet venni.

Tehát marad a benzin. A kétezres válhetőleg picit többet eszik, mint az egyhat (főleg városban), de pályán már nem, ahogy te is írod, illetve nem mindegy, hogy ha beleültök négyen-öten és/vagy megpakolod (merthogy pl kombi a gép), akkor az megy, vagy csak vánszorog, és melkedőn nemhogy a klímát, de még a lámpát is le kell kapcsolni.

A kombi meg azért jó, mert éente kb ötször van szükség rá (pl. ha egy hűtőt kell átvinni anyukától a nagyihoz), de akkor marhára nem mindegy, hogy megoldod magad, vagy tehertaxit hívatsz. És a kombi abszolút nem eszik többet, mint egy 4 vagy 5 ajtós.

DeezL 2014.08.24. 14:50:42

@Józsi a guminagykeres: ismerem ezt a részét a japán autóknak,javítottam párat, csak bontok autót is,aztán végül is ,ha megyek le bontóba lehetne ahhoz is cuccom,bár most telt házam van!

Hurri Kán 2014.08.24. 14:54:41

@nick papagiorgo:
Kombi nálam hobbi miatt (horgászat) alap :)

Jaja, középkategóriás (Mondeo-Octavia-Passat-A4, stb.) dízelekbe az első 4-5 év alatt simán belepörög min. 150e, de inkább 200e kilométer. Onnantól meg általában típustól függetlenül kezdődnek a szokásos finomságok...

theograf 2014.08.24. 15:12:29

"Nem a felvágás a lényeg,de kinyílik pár ajtó.És miért?Mert feltételezik,aki fent tud tartani egy A8-at,az már elért valamit.
Az enyém be van gázosítva,így elég gazdaságos az üzemeltetése."

Ez de cigánd

sure_shot 2014.08.24. 15:34:49

Egy prémiumtermék használata senkit nem léptet feljebb a társadalmi hierarchia lépcsőjén. Sajnos ez van.
Persze elgondolkodtató, hogy egy tízenéves A8, vagy akármilyen felső kategóriás autó még annak számít-e? Szerintem megfelelő szervizeléssel fenntartható ez a státus, és ha valakinek ezek a régebbi luxustermékek jobban tetszenek, mint a modernebbek, nyugodtan beparkolhat az étterem, kikötő, vagy a golfklub elé egy ilyennel, mielőtt hazatérne luxusvillájába.
Persze bizonyos életszínvonal felett kissé zsenánt gázszettekkel pepecselni, vagy hogyishívják azt....:P

ChPh 2014.08.24. 15:52:06

Azért látom sokan nem olvasták el, de az A8 az egy 8 éves írás, 8!

Speedman 2014.08.24. 16:17:37

@ChPh: Pont ez jutott eszembe, hogy +20 éves szaroknak írják egyesek, amikor az Audisnál lehetett olvasni, hogy 2006-ban lett véve. Persze ez nem menti fel mekkora arc..

Nem lehetne dátumot is adni a népítéletekhez, hogy lássuk mikor íródtak? Mert ami íráskor még hitelesnek is tűnik (szép forma, teljesítmény stb.), az 6-8-10 év múlva már nevetségesnek hat.

Johhny Bravo 2014.08.24. 16:44:28

"Nem a felvágás a lényeg,de kinyílik pár ajtó.És miért?Mert feltételezik,aki fent tud tartani egy A8-at,az már elért valamit.
Az enyém be van gázosítva..."

kell még más? pont ezért nézik le az Audikat főleg a régieket... fujj az ilyen emberektől!

szaza 2014.08.24. 16:48:43

Mielott elfelejtem, megemlitenem: A BMW-s emberunk ossze van zavarodva egy kicsit. Nekem ugy tunt, azzal kezdte az irast hogy o mennyire francia-olasz jarmuvekkel osztotta meg eletet.
El sem tudta kepzelni, hogy nemet autot vegyen es hasznaljon...sot, az iserosei el sem hiszik, hogy nemet autot vett etc etc...

Majd kesobb amikor mar a vetelar felet ra koltotte a BMW-re, akkor mar (paraphrasing)"nem baj, talpra allitom mert regi alom volt az az auto"

Szoval megiscsak a nemet auto volt az alom/ideal, vagy csak valahogy meg kell magyarazni a vetelar megduplazasat a javitasi koltsegekkel mert egyszeruen fos az auto?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.08.24. 16:49:55

@ChPh:igen ,azért akkor az 10 éves volt,így azért más,ma egy 2004 es A 8 még elég jó.

szaza 2014.08.24. 16:52:57

@fruszt_p: Azert az sem rossz, hogy te panaszkodsz a rossz helyesirasrol meg "nyeltvan naciskods" es ugyanazzal a lendulettel elkoveted ugyanazokat a hibakat...En nem vagyok jo magyar nyelvtanos (sokkal tobbet irok olvasok angol nyelven) de azert a mondatok nagy betuvel kezdodnek majdnem minden nyelvben..

Pepejoe 2014.08.24. 16:54:31

@Oldm4n:
Aaaaahhh, aaahhhhh, elötte egy konyak, utána egy szivar. :D

szaza 2014.08.24. 16:58:22

Most olvasom a kommenteket es latom, hogy mar masok is szova tettek a nyelvtan naciskodast.

Elnezest, hogy ujra folhoztam.

gab200 2014.08.24. 16:58:47

@Liquid_Night:
na neked sem volt ilyen autód :) a sima elsőkerekes A4 eszik 140-nél 8 litert,180-nál 11 litert :D
A mostani 2010-es 2,7 v6 eszik 140-nél 7,5-et,180-nál 9-10-et kézi váltóval...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.08.24. 16:58:54

"Amit találtam,egy szép eztüst csoda.imádom.Gyerekek,lehet BMW vagy Merci,ha ezzel megjelensz,tekintéje van!"
És ha ilyen a helyesírásod, akkor le is romboltad :D

osze 2014.08.24. 17:55:12

Hogy egy kicsit trollkodjak... Ha valami marslakóként idecsöppenve olvasgatnám a hozzászólásokat, azt kellene megállapítanom, hogy az átlag magyar 150+ kilogrammal a vágósúlyban tanyázik (egy kompakt autóban már nem fér el), és napi rendszerességgel rója a német autópályákon a sok-sok ezer kilométeres etapjait. Célszerűen kocsit is ehhez választ. :-)
(trollkodás vége.)

United Steaks 2014.08.24. 18:13:32

"Nem a felvágás a lényeg,de kinyílik pár ajtó"
Erről az jut eszembe, mikor kivitelező ismerősöm győzködött, hogy vegyek új autót, mert rá is máshogy néznek, mióta vett egy új Amarokot. Komolyabban veszik, stb. A következő melón be is húzták, látták, hogy meg tudja finanszírozni a munkát. Máig nyögi...

Madár Fokker 2014.08.24. 18:31:11

Ez az ajtónyitós dolog tényleg működik. Én legutóbb BMW-vel próbáltam, de apám nagyon káromkodott, mert ki kellett utána cserélni néhány lécet a kertkapun :D

ChPh 2014.08.24. 18:32:38

@Speedman: jó ötlet, egyetértek

kitiltott, de seráfütty 2014.08.24. 18:32:57

Igazi gyongyszemek akadtak fenn a mai valogatasban... Ket sztereotipiat is azonnal megerositenek, egyet a tulajokrol, egyet meg magukrol a korosodo "luxus" vasakrol.

En meg nem mernek venni egy 10 even feluli ilyen autot, akkor sem, ha a Mol Zrt. vezerigazgatoja lenne a sogorom, ez ertendo ugy, hogy talicskaszam penz a fenntartasra es ingyen benzin... 10 evesnel fiatalabbat meg azert nem, mert azt meg megvenni sem tudnam, nemhogy fenntartani.
Azert lehet ezeket meg eladni valakinek, mert akadnak olyanok, akik matekbol megbuktak.

Đaczy 2014.08.24. 18:35:38

Az Audis gyerek beszarás. :D Megveszi a piacon levő legprolibb autót (de minimum a top 3-ból), és ő panaszkodik a hasonló suttyó környezetére.. :D

Teshow 2014.08.24. 19:09:56

Eszembe jut a 90-es évek legeleje. Akkoriban úgy készült a menő vállalkozó, hogy vett egy lef*ngott hatalmas egykori prémiumautót, csillió kilométerrel (az órában persze szigorúan 79eKm, ha nagyon gáz volt a verda akkor 119eKm) mindehhez jött a lila zakó + fehér zokni + makkos cipő + keményfedeles dipitáska (jobbaknál szemszonájt) és már kész is volt az új magyar vállalkozó.
Ha beindult a cég, akkor vettek fel rá hitelt, amiből elsőnek azonnal új kocsikat vettek a cégtulajdonosok.
Érdekes idők voltak ...

Teshow 2014.08.24. 19:12:33

Természetesen aki hobbiautónak veszi, és képes fenn is tartani, arra nem vonatkozik a megjegyzésem, de egy 20+ éves egykori csúcsverda párszázezer forintos állapotban maga a szánalom!

nick papagiorgo 2014.08.24. 19:12:59

@ChPh: tényleg 2008-as írás, de a kocsi 2008-ban se ment 300-al, a "hülyesírás" szabályai se voltak akkor mások, mint ma, illtve a mondókája se lesz attól szimpatikusabb, hogy akkor írta, és nem ma :)
Úgy is fogalmazhatnók, hogy ez egy időtlen írás :)

ChPh 2014.08.24. 19:28:15

@nick papagiorgo: jó, de nem 20 éves szánalmas, meg társai.

nick papagiorgo 2014.08.24. 19:42:39

@ChPh: ez is igaz :)
Egyfelől, az írás maga egy jelenség, egy kis zsánerkép, egy archetípus (tökmindgy, hány éves a verda). Másfelől, igaza van annak is, aki szerint nem ártana a népítéletekben jobban kidomborítani a dátumot, mert nem mindegy, hogy hány éves a verda, amiről a cikk született, illetve pl. az alkatrészárak és/vagy beszerzési lehetőségek is változhattak időközben...

Oldm4n 2014.08.24. 19:49:15

@Mondeoman: Nekem mondod, hogy fog a szerviz ceruzája?! :D
Na, példa. Elkezdte -Ecotec- enni az olajat. Opelbetegség. 1L/1000km-t lenyeltünk. De 2.5-nél már hisztériás rohamot kaptam, mivel literje 4000.- pénzek, jelentősen megdobta az üzemanyagszámlámat. Tankolsz 16-ért, 10-ért meg olajat veszel mellé. Nos, valamiket kicseréltek benne, olajfogyasztás teljesen megszűnt. A számla 750.000-ről szólt, úgy, hogy ennyi volt az összes hiba. Hidrotőkesor-cserére adtak egy 900.000-es árajánlatot. o.O Maga a gyári anyag vagy 80.000.-... :D Szóval ismerem őket elég jól, hidd el.

Ami a többit illeti - Nem hiszem, hogy ma egy öreg Mercivel vagizni lehetne bárhol, kivéve talán az Oldtimer Találkozót. A BMW-t aláírom, (egy cápa 728 megy mint a meszes 30 évesen is) de én úgy látom, inkább a kisebb méretű, sportosabb(nak vélt) modellek a kelendőbbek a Teljes Értékű Lakótelepi Hülyegyerekek között. 320i, 325i, Civic VTI, Swift Sport, ilyesmik. Egy hetessel? Öreg hetessel? Ugyan már... (Road presence annál sincs már régen egyébként. Kivéve talán OT.)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.08.24. 19:53:11

"Nem fog elromlani, minden mechanikus benne. Ha chippelni szeretnéd arra is tudok megoldást."
Mechanikus chip? :D

.Gordon Gekko. 2014.08.24. 19:56:15

Sokatmondó írások....S Merga ... 'az vegyen ilyet, akinek jó fizetése van 200e/hó'

Elmondom kultúrált országokban azok vesznek ilyet akiknek évi 200ezer dollár/euró a fizetésük/jövedelmük nem 200ezer forint(sőt ők sem veszik meg hanem benne van a compensation package-ben). A fenntartási ktgek meg nevetségesen magasak évi 5ezer km-es futásokra.

Ez most ilyen cifra nyomorúságos merítés lett.

nick papagiorgo 2014.08.24. 20:03:22

@ColT: egy hajcsattal kell a vezérlőelektronikán levő IC két lábát összekötni menet közben, és akkor a motor kap még plusz harminc lovat :)

the_sam 2014.08.24. 20:29:35

Az Audis annyira tipikus gyökér. Szemét vagyok, de szinte megérdemelte, hogy elégjen a szarja.

Grifter 2014.08.24. 20:34:29

LS400 drágán fenntartható, sokat eszik, stb-stb... erre mit vesz utána? Egy benzines-turbós Alfát. Okos! :D

Schütii 2014.08.24. 20:43:36

@ColT: Kitűnő megfigyelés! :D

Liquid_Night 2014.08.24. 20:57:46

@gab200: Nem tudok erre mit mondani, lehet hogy azok gyárilag egy 200 kilós betonkockával a vonóhorgon érkeznek vagy valami...

JaxTeller 2014.08.24. 21:07:32

200 ezer / hó jó fizetés, ha van egy kulturáltan fogyasztó, normál fenntartású autód. Egyet értek az előttem szólókkal, aki alapban nem sokat megy, vagy csak hobbiból tartja a hasonló autókat az rendben van. De én pl évi 15 ezer kilométert - ami ugye egy átlagos futás - nem vállalnék be mondjuk a 730i BMW-vel úgy, hogy 200 ezret keresek. Talán akkor ha 500-600 ezer a havi nettó fizetésem.

Hurri Kán 2014.08.24. 21:22:09

@ChPh:
Egy ilyen autóba 8 éve is gáz volt berakni a gázt :D

akos696 · www.focusauto.hu 2014.08.24. 21:44:47

@Hurri Kán: Nem, egyáltalán nem ciki a gáz. Sőt, ma a legzöldebb üzemanyag. Az a ciki, ha valaki még ma is így gondolja.

Józsi a guminagykeres 2014.08.24. 21:50:46

A levezetett km-ek számában a Kappa nyert 10ekm-rel. A többiek közelebb vannak az évi 5ekm-es nagymutterhoz, nyaraláshoz felhasználási szinthez. Ez a réteg előbb utóbb utánaszámol, hogy akár taxival is mehetne az sem lenne drágább a többiek meg rájönnek maguktól előbb utóbb.
Más: Több hete figyelem,de úgy néz ki van statisztikai alapja annak,hogy e46 bmw ország lettünk. És ezen tipusok előfordulási gyakorisága hétvégén exponenciálisan nő. Gyakorlatilag 10km-t nem tudok úgy menni,hogy ne találkozzam egyel sem. :D. Többet látok belőle,mint régi swiftből.

DeezL 2014.08.24. 21:57:58

@Grifter: V6os motorjaik elnyűhetetlenek, ha nem szakad el a vezérműszíj,meg van benne olaj és víz akkor nagyon jók!

DeezL 2014.08.24. 22:03:58

@Grifter: illetve elnézést TS alfát vett azaz Twin Sparkot... hááát az nem a legjobb a műanyag szelepfedelest Twin Spark....de ez szívó motor nem Turbós...

Ruszi · http://miszk.hu/szakerto-adatlap/rusznak-andras.html 2014.08.24. 22:08:27

Nekem az tűnt fel valamelyikben, hogy jó fizetés (200K/hó) kell. Hát én ugrom ezt a szintet, de álmodni sem merek egy V8-as kocsiról...
A Lancia-t nem olvastam, de a többit jól sikerült felfűzni az álmodozó kisember kínlódásai című vonalra.
A 7-es BMW a lakótelepen EPIC! :)

DeezL 2014.08.24. 22:12:58

@Liquid_Night: nekem volt és 7 literrel akkor ment el ha nem volt hajtva ha tapostad 8,5 fölött simán benyelt a Quattro ... bezzeg a régi A6 Sor 5 TDI az 6,5el elment Quattroként is kurva jó autó volt,azt visszasírom ,a V6 TDi-től sokkal jobb volt, volt 2011ben pár hónapig egy automata 150lovas V6 TDi határ szar volt, aztán volt most egy eladni hoztam de ez sem nyerte el a tetszésemet ,azt mondom neked a régi SOr 5 TDi kenterbe veri a 2.5 V6 TDI motort

Hurri Kán 2014.08.24. 22:14:41

@akos696:
Nem ment át, amit írtam :)
Nem arra céloztam, hogy a gáz ciki, hanem arra, megveszi az A8-at villantani, hogy lássák, mennyi pénze van, de gázt bele, mert úgy olcsóbb. EZ a gáz :)

Tippszmix 2014.08.24. 22:25:50

@Gyurma73: Hát azért 10 éves korukra lecsúsznak már ezek a pórnép közé, ezekbe is belemegy a sok kilóméter, csak már a második tulajtól kezdve nem mindent cserélnek, vagy csak utángyártottra, persze biztos van kivétel, csak azt még senki sem látta, ellenben rossz példát már sokan. Egy cimborám is vett anno használtan egy A8-at, és benne is sorra dőltek le a szerelem falai, aztán mikor eladta a francba az álomautót, csak annyit mormogott, hogy amikor ezt már meg bírod venni 3 millióért, az már nem ugyanaz az A8... Ha belegondolok, akkor bőr ülőgarnitúrát, vagy tetszetős járólapot sem használtan akar venni az ember.

DeezL 2014.08.24. 22:26:05

@Mondeoman: figyelj azért van jó pár tétel utángyártottban a BMW-hez ami mondjuk olcsóbb mint egy Fiathoz,de valóban vannak húzós tételek,de mindegyik márkánál,és ez mindig is így volt!

most vettem magamnak egy E39 525 TDS Touringot... de egyszerű, olajcsere stb meglesz... adagolója száraz(ez típushibájuk),de végül is 22 éves technika ,még mindig mennek.. kimegyek olaszba,vagy németbe aztán hozok hozzá komplett autót donornak,még hozok hozzá 1-2 adagolót stb ,betárazok,aztán ha valami szar bele kell rakni,de ehhez jó még az E36 is motor végett,azt meg lehet olcsón venni kint:)

egyébként volt ilyen Kappám ,meg volt a környezetemben még 5kb mindegyik jó volt, Kappánál is úgy csináltam,mert alapvetően kicsit akartam használni és eladni de végül rajtam maradt és megtartottam.és a Kappához is vettem egy komplett donor autót,de szerencsére nem volt vele gond!

Krisi 2014.08.24. 22:32:16

@sure_shot: "zsenán, nem "zsanér" tefasz"

napirajz.hu/?p=915

:)

Tippszmix 2014.08.24. 22:41:51

"Nem a felvágás a lényeg,de kinyílik pár ajtó"
Még jó, hogy a négyből kinyílik egy pár, különben az ablakon kéne ki-be mászkálni...
Ámbár ha menet közben nyílnak ki az ajtók, az blama...

hdnctrl 2014.08.24. 22:56:16

Az A8 tulaja ugyan lehet, hogy nem drognepper, de eléggé rajta van a cuccon, hogy ilyeneket ír.

egysmás 2014.08.24. 23:06:11

A kappás csávó, amelyik csodálkozik, hogy nem rozsdásodik.
Bazeg, az bádogból van!
Galvanizált az egész szutyok.
Sok mindent csinál az az autó, de rozsdásodni azt nem tud.

Az enyémben kb. négyszázezer++ kilométer van. És még megy.
Most kezdett egy-két oszlop elmúlni a sokszegmenses folyadékkristályos kijelzőn.
És városban inkább húsz litert fogyaszt, mint tizenkettőt. A tizenkettőt azt közúton eszi.
Mindegy, hogy hogy 140-nel, vagy kilencvenkettővel, kb. fél liter a difi.
Amit utálok benne az az, hogy ha bekapcsolja az ember a ventilátort, akkor megyen hozzá a klíma is.
Olyan nincs, hogy klíma nélkül szellőztetsz.
Max akkor, ha letekered az ablakot.
Viszont kicsit magasan van az ablak nyílása és kényelmetlen kikönyökölni rajta, így nehéz lebarnítani a bal kezet.
Meg elég szar ügy, ha az ember belezárja véletlen a kulcsát.
Macerás kulcs nélkül kinyitni.

halor 2014.08.25. 06:28:27

@Seca81: az én suzukim is megy huszonévesen több kevesebb hibával és szerethető. Egy évben 70000-be kerül benzinestül. Ha nem tiprom, 4-et eszik, kiváló furikautó. :D A feleségem tiporja, mert ő a volvót várja a suzukitól is, amikor abban ül :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.08.25. 06:38:26

@sure_shot: Szerintem nema prémiumtermék teszi ezt, hanem a viselkedés. A tahó egy új A8-ban is tahó, meg egy régiben is. Az úr meg úr egy szép Ladával is.
Ezért írtam korábban, hogy az Audisnál a fogalmazáson dől meg a tekintély :D

Seca81 2014.08.25. 08:08:46

@halor: Nem akarlak megbántani, de Suzukit hasonlítani egy 6-8 hengeres batárhoz igen csak meredek... (menetdinamika, motorhang, kényelem, stb...)
A Suzuki jó autó, de a fíling összehasonlíthatatlan. Almát a körtével.

Unplugged 2014.08.25. 09:18:52

@akos696:
Tudod Ákos, valamiért az az érzésem, hogy az Audi tulajdonosa nem környezetvédelmi megfontolásból gázosította el a járművét. Meg úgy általában azokban a 'körökben', ahol egy tizen-huszonéves levedlett ex-luxusautótól kinyílnak az ajtók meg lecsúsznak a bugyik... Nos azokban a körökben egészen biztosan a környezettudatosság a leggyakoribb napirendi téma (irónia volt).

Swind 2014.08.25. 09:21:33

Mielőtt "öreg luxusautó/csóró lúzer" címkét bárkire ráaggatnánk, (10+ évtől már szokták) először lehet a rendszámra is pillantást vetni, abból néhány dolog elsőre kideríthető, például, hogy az illető most hozta be külföldről öregen, vagy esetleg már régóta, akár új kora óta nála lehet. Persze ez sem biztos minden esetben, hiszen vehette, olyasvakitől is, aki megvette újonnan, vigyázott rá, rendesen karbantartatta, de azóta közbejött egy válság, és már nem szalad úgy a szekér. Hasonló minőségű újra/ujabbra nem futja, csak a fenntartásra, és még mindig 100x jobb beleülni, mint egy újba amire mostanában futná.

Nyiri 2014.08.25. 09:27:23

Nyegleonak van a legkönnyebb dolga a TC-nél. Kirak egy posztot amiben egy saját mondat sincs és klikk+komment generátor :)

///M_Straight_six 2014.08.25. 09:27:56

@dgt_: Nektek nem tűnik fel, hogy ez egy 2006-os ítélet? 8 éve volt, a kocsi akkor 10 éves volt. Egy 10 éves felsőkategóriás audi azért nem olyan szar, ha egyben van... de gondolom ti vagytok akkora játékosok hogy most pl. nem ülnétek be egy 2004-es, 2005-ös A8-ba... az ítélet gáz amúgy, de alapjában véve mi a baj azzal, ha gázzal hajtja a V8-as böszme limuzint? Vagy aki TDI-t vesz azis fillérbaszó sóher?

Mérges 1234 2014.08.25. 09:32:37

@///M_Straight_six:

Hát ha már így kérdezed én nem ülnék be, de A6-ba sem, és A4-be is sokszor meggondolnám. A8-ra A6-ra nincs szükségem vársoban minek, A!-nek meg a fentartása több, mint a hasonló méretű és tulajdonságú Octaviának, Golfnak, akkor minek.

Presztízs autót olyan vegyen, akinek van hozzá presztízse is, da az meg tényleg nem 10-en éves szart vesz.

Mérges 1234 2014.08.25. 09:36:28

Az elgázosított audival kapcsolatban, viszont pénteken láttam az egyik benzinkúton egy új maximum 1-2 éves BMW 745-öt gázt tankolni.

Érdekes, egy fiatal de teljesen normálisnak látszó fószer ült benne.

Phteven 2014.08.25. 09:41:24

Felröhögtem:

"Gyerekek,lehet BMW vagy Merci,ha ezzel megjelensz,tekintéje van!
Nem a felvágás a lényeg,de kinyílik pár ajtó.És miért?Mert feltételezik,aki fent tud tartani egy A8-at,az már elért valamit.
Az enyém be van gázosítva,így elég gazdaságos az üzemeltetése."

Swind 2014.08.25. 09:51:42

@Mérges 1234: "Presztízs autót olyan vegyen, akinek van hozzá presztízse is, da az meg tényleg nem 10-en éves szart vesz."

Nem értek veled egyet, már a presztizs szó-val sem, mert teljesen függ attól, hogy milyen körökben mozogsz.
Sokkal inkább igaz az, hogy akkor is reális régebbi luxuautót venni, ha van pénzed a normélis rendszeres karbantartására és fenntartására. Tegyük fel, hogy simán keresel annyit, hogy fenntartsd miután megvetted pár milláért és évezd a kényelmet/teljesítényt/design-t de nincs 30 millád egy újra egyben? Inkább veszel egy kicsi alsókategóriás újat helyette, amit nem élvezel, de a digitális számok a bankszámládon igen?
Vagy az én esetem is egyedi lenne, a 11 éves autómmal amit megvettem anno újonnan, beletettem 200k kilométert, jól karbantartott, hiba nélkül működik, nem okoz gondot a szervizelése, és mivel nem adom el, a 17 millás értékvesztés sem érdekel. Na most mégis inkább adjam el, és vegyek az árából egy suzuki akármit vagy más új szutykot, hogy ne tűnjek lúzernek?

///M_Straight_six 2014.08.25. 09:52:41

@Teshow: Kinek mi, nyilván nincs olyan aki racionalitás alapján vesz ilyen autót. Én inkább becsülöm azt, aki ha vágyik egy ilyen autóra jó régóta, akkor belevág. Mindegy mi lesz, lehet rálocsol egy konténer pénzt, de legalább hoz egy döntést. Nekem nagyobb szánalom, mikor valakiben sosincs annyi vér életébe, hogy olyan dolgot tegyen/vegyen amire vágyik. Inkább mindenben megalkuszik, mindent csak spúrkodás szemszögéből néz, másnak húzza az igát, nem baj jóaz, ő az ésszerű nagyszerű polgár... csak épp semmi "boogie" nincs benne...

///M_Straight_six 2014.08.25. 10:02:18

@Mérges 1234: nem a presztízs a lényeg, vagy is nem csak az, hanem az autó szeretete. Van akinek ez jön be. Nekem is hiába mutogatsz egy új csilivili astra-t, azis jó, elektromikai extrák terén néhol fejletteb, de ez engem nem érdekel. Én jobban érzem magam egy régebbi A6-ba, ha már ez jött fel. Ez van, az autózás, és a ytílus nem csak a presztízsről, meg az árcéduláról szól. Nekem a legérthetetlenebb, hogy egy autós portálon mit keresnek olyanok, akik ezt nem értik. Aki igazán autómániás, annak mindnek van valami zsánere, olyan típus amiért rajong, nem pont A8, lehet az akármilyen sportos kiskocsi, vagy bármi más, ami mai szemmel nélkülözi a racionalitást. De ezekszerint akik itt picsognak, azoknak ez nincs, de akkor mit keresnek ezen a portálon? Nem értem...

///M_Straight_six 2014.08.25. 10:03:51

@///M_Straight_six: ez nem egy közgazdasági, meg könyvelő, meg rezsicsökkentő portál...

Józsi a guminagykeres 2014.08.25. 10:04:12

GDT-200 totalcar matricás Audi 100-ban tudja valaki,hogy hány ló van?

outtatime 2014.08.25. 10:06:56

autóval embert mérni szvsz alapból tuskóság :)

667 2014.08.25. 10:13:55

Ennek a heti merítésnek akár az is lehetne az alcíme, hogy :akik mertek nagyot álmodni. Gondolom mindegyiknek van egy gagyi Rolex-je is.

Shopping 2014.08.25. 10:46:45

@nick papagiorgo: tentély pontos "J" vel???????
Azt hiszem ezek után mindegy milyen kocsiban ülsz... :(

nick papagiorgo 2014.08.25. 11:03:38

@Shopping: igen, erre írtam én, hogy nekem is van tekintém :)

Nincs még nicked 2014.08.25. 11:46:37

@s60d5:
"A felesegem autoja csak negy henger 2000cm3, igaz turbo es automata, de az majd 15L atlagban..."
Csináltasd meg. Vagy gyere ki Pestről. Vagy cseéld ki.
Az enyém is ilyen, majd' 200 ló, küldöm is rendesen, és 10 körül eszik. Pedig még magas is.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2014.08.25. 14:07:50

Azért kemény dolog ilyet olvasni, mint ez a kiégett autó,

Mondjuk a legtöbb 1. gen A8ast leereresztett gumival fűvel körbe nőve látom, tehát nem lehetnek valami tartós darabok.

Pedig a történetet elnézve alkatrészigény lenne :P

Unplugged 2014.08.25. 14:39:10

@///M_Straight_six:
,,a legérthetetlenebb, hogy egy autós portálon mit keresnek olyanok, akik ezt nem értik. Aki igazán autómániás, annak mindnek van valami zsánere, olyan típus amiért rajong"

Az a baj, hogy ebből az írásből nem a tulaj autó iránti rajongása jön le (nekem legalábbis), hanem az önmaga imádása, amiért audival jár. pl. ,,Gyerekek,lehet BMW vagy Merci,ha ezzel megjelensz,tekintéje van!
Nem a felvágás a lényeg,de kinyílik pár ajtó."
,,pöcsköszörü 325i BMW-t,az való a suttyóknak" meg am block az egész középső bekezdés. Ja, a legjobbat kihagytam: ,,átszólok,hogy nyomjuk neki,de 300 ig,mert nekem ott van vége." pár sorral lejjebb, meg írja, hogy 2 henger nem megy, alapjáraton kihagy, 80-nál rángat... Aki rajongásból tart autót, az tart mellé jó szervízhátteret, főleg egy potenciálisan problémás autó mellé. Nem ,,mindenhova kell hordani, de, sehol sem értenek hozzá", hanem oda kell hordani, ahol értenek hozzá. Képzelhetitek hova lett hordva, ha a szivárgó benzicsővel hazaküldték. Nem kell gépészmérnöknek lenni, hogy tudjuk a benzin egy fokozottan gyúlékony anyag, ami egy olyan forró közegben, mint a motortér hajlamos halmazállapotot váltani némi füst és lángnyelv kíséretében.
Az írásból süt, hogy az író nem (pl. Csikós-féle) autórajongó, aki képes hajnalig a gépezet alatt feküdni. Inkább az a sztereotip személy, aki a látszat fenntartása miatt választotta a nagy négykarikás autót, de a V8 benzinnel etetése már drága buli és a márkaszervíz is N x egész havi fizetéseket el tud kérni a legapróbb piszlicsáré dolog miatt, ezért jöttek az okosba' szervízek gázosítás stb. Ahogy írta rossz klímakompresszorral és rossz légtömegmérővel vette, valószínűleg már az előző tulaj is igazi műértő volt, mikor megkapta a szervíztől a javítási árajánlatot inkább megszabadult az autótól.
Nem baj, biztos okozott pár boldog pillanatot a 2 év alatt megtett 20000 km során a tulajnak, talán még pár cm-t növelt is a péniszén a megfelelő körökben pl.bandázás a haverokkal a parkolóban a gyrosos és a disco között... Igen ilyenekkel vannak tele szombat esténként a mi városunk parkolói is.

Mókus ős 2014.08.25. 15:26:36

1. BMW a paneltelepen fotózva - klasszik. Igazolja az összes kimutatást arról, hogy az EU tagállamai közül Magyarország vezet az autós márkasznobériában.

2. A bálna Merci városi fogyasztására a 15 liter reális. Legalább őszinte a srác. Mondjuk, nagy költéseknek néz még elébe ezzel a szarral, de a szerelem tiszteletre méltó bolondéria:)

Netuddki. 2014.08.25. 15:32:54

Nyehehe!

"Gyerekek,lehet BMW vagy Merci,ha ezzel megjelensz,tekintéje van!"

TekintéJe! Ja.

///M_Straight_six 2014.08.25. 17:41:54

@Unplugged: Igen, ez az audis írás, de a W140-es sztem teljesen korrekt, ráadásul kettő is van neki belőle...

decompression 2014.08.25. 17:50:35

"...kinyílik pár ajtó.És miért?Mert feltételezik,aki fent tud tartani egy A8-at,az már elért valamit." - 1996-os gyártású Audi tulajdonosa nyilatkozza 2014-ban.

Made my day! :-DDDDDDDDDDDD

decompression 2014.08.25. 17:54:34

@decompression: (-ben) Amúgy nyilván 2007-es az ítéled, de na... akkor is. :-DDDDD

joozan ész 2014.08.25. 18:45:52

Jó volt ez a merítés. :D Nekem csak egy 15 éves O1-em van. Ráadásúl abból is Diesel.

Nekem az autó használati tárgy. Használom, ha elromlik rajta valami, akkor cserélem/javíttatom.

De az tény, hogy nállunk sok kis pelyhesállú gyerek nyomja a 20+ éves csodákat, de a kúton szigorőan 2000 Ft-ért tankol. Városban nem mer menni 40-nél gyorsabban.

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2014.08.25. 20:23:50

Azért a Merciben van valami perverz szépség. Nem azt mondom, hogy parkolnék vele betolatva két autó közé, de azért egy kis sétakocsikázást megérne a dolog egy álmos őszi délutánon.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.25. 21:09:04

@st81: Hali.Jaj, de jó, hogy írsz a Kiáról.Pár éve még nekem is az a kategória volt, hogy kia fax vesz ilyen autót? :D De manapság egyre jobban teccenek, reális, értelmes típusnak gondolom.És a 7 év gari is nagyon ütős kártyalap.Sajnos ezzel együtt viszont kezd elszállni az ára.Múltkor láttam otthon egy benzines, kicsit extrázott 1.6-os kombit, majdnem 6 millióért...Kicsit kezd sok lenni az ára, az anyjuk úristenit... :-( Amiről viszont kérdeznélek, az a használt kocsik garanciája.Neked hogy alakult, megkapod a három éves kocsi hátralévő 4 év gariját?Szerintem jogos elvárás lenne, de nem tudom, hogy adott esetben hogy reagálna egy igényre a gyártó/forgalmazó...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.25. 21:16:06

@st81: És bizony én is egy ilyen Szállítós Bömbikét vennék lexívesebben.De valahogy nem lenne pofám ennyi pénzt elvonni a családtól, ami a fenntartásához kellene.Én is sok Bömbikéstől olvasom, hogy ááá, nem kell azt túlreagálni, nem drágább semmivel.Ja, persze, ha a 17-es gumiból a Wanli, meg a Nankang "világmárkákat" veszi, akkor valóban nem...

Hurri Kán 2014.08.25. 21:16:28

@geegee:
Maradjunk annyiban, Kia 7 éves garanciája papíron szépen hangzik, de ölég sok az apróbetűs.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.25. 21:30:25

@nick papagiorgo: Az a baj, hogy a kettőstömegű rohadék, meg a turbó már a 15 éves autókban is benne van, benzinesekben is.Ha meg 20-25 éves kocsikat nézel, azok meg már majdnem mind leélt romok, felújítani sem érdemes.Azzal örökké szopol az ember.

A dízeles hirdetésekkel egyetértek, kabaré a nagy többségük.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.25. 21:31:33

@Hurri Kán: Ha van tapasztalatod, szívesen olvasnám.Akár csak két mondatban...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.25. 21:39:05

@Hurri Kán: Ha szabad ajánlanom: V70.Nekünk egy ilyen van, atomstabil, eljár városon kívül 7-9 literrel, a 7 az 90-nél van.Főleg tempomattal tud nagyon baráti lenni a fogyasztása.Megkap, amit meg kell, kopó, fogyó cuccok, olaj, stb és utána csak megy, csak megy, az annyja szentségit neki... :D Persze ebből se szabad a legolcsóbbakat venni.Mi is pont ilyen 15 ezer körül megyünk évente, a dízelt nem tartom még rentábilisnek ennyi km-re.De ezt a Volvert viszont nem illdomos városban, dugós helyen sokat használni, akkor elszáll a fogyasztása.

Hurri Kán 2014.08.25. 21:47:34

@geegee:
Nekem nem volt, egyik barátomnak igen. Garázsban tartott, céges autó mellett 2. autónak használt kombi Ceedjén nem egész egy évesen elkezdett rozsdásodni az 5. ajtó, a tetejéről pattogott a festék. Közölték vele, biztos a nem rendeltetésszerű használat okozta, és nem javítják garanciában. Illetve a hátsó ajtót lefestették volna, ő mondta, csere, na arra nem voltak hajlandóak. Meg kidolgozásbeli hiányosságok, leszakadó gumikéderek, a hátsó ajtóteleszkóp nem tartotta meg nyitva a cuccot, arra közölték, gyári hiba, mind ilyen, nem tudnak vele mit kezdeni. Mondta, akkor vegyenek neki utángyárottat bele, tegyék azt be, arra sem voltak hajlandóak, szóval ennyit a garanciáról... És mindez egy 8000 km-t használt autónál.

Hurri Kán 2014.08.25. 21:49:24

@geegee:
Nézegettem őket, de jelen állás szerint fölötte vannak az anyagi lehetőségeimnek. Nektek melyik motoros van? 850-eseket nézegetek néha, az a baj, a 2,5-20V 170 lovas sor öt benzin, ami a legjobb motor bele, alig van eladó.

SimonR 2014.08.25. 22:02:21

@///M_Straight_six: :) ezen en is szoktam csodalkozni, hogy milyen "jozan" emberek olvasgatjak ezt az oldalt sokszor. Akkor is feltunik, amikor jonehanyan a sebesseg ellen agalnak, vagy a "tul sok" loero ellen. Ha masutt nem is, de azert a TC kommentoldalain elvarnek nemi szenvedelyt es lelkesedest...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.25. 22:15:56

@Hurri Kán: Értem.Hát nem egyszerű egy ilyen eset...De vajon hány ilyen van, és hány pozitív tapasztalat.Ezt lenne jó tudni.Na mindegy, egyelőre még úgysem téma a dolog nálunk.Csak próbálok tájékozódni...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.25. 22:22:08

@Hurri Kán: Nekünk a fűnyírómotoros, kopasz, 140 lovas, sima 2.4 benzines szívó van.De szerintem elég ez is a normális közlekedéshez, viszi a bódét.Nem kér sokat, atomstabil, sose rohad le, mindig indul.Állatkodni nem szoktam, mert lusta vagyok gyerekhányást takarítani.Maximum egymagamban egy üres havas, téli parkolóban.Ott viszont a kilincs megy elöl... :D Nagyon sajnálom, hogy nem hátsókerekes.

Az otthoni piac lehet, hogy döglött, nem tudom, mostanában nem követem.Simán lehet, hogy a jókat nem adják el, amiket meg eladnának, nem jók... :D Odahaza én sem feltétlenül mernék ilyen autót venni.Külföldről behozni?Mondjuk abban sincs tapasztalatom.

Hurri Kán 2014.08.25. 22:24:06

@geegee:
Igaz, ez az első generációs Ceed volt, a következő e téren is valószínű, jobb. Ja, és az 1,4 benzinmotor az felejtős bele :)

Hurri Kán 2014.08.25. 22:30:30

@geegee:
Értem :)
Ha majd veszek, kb. 100%, hogy kintről. Hálistennek van hozzáértő ismerős, akit kint rá tudok szabadítani a témára, bár nagyobb a választék, ott is észnél kell lenni.

///M_Straight_six 2014.08.25. 22:39:38

@decompression: neked is mondom, bár nemtudom minek, ha figyelnél egy kicsit, 2006-os az ítélet, nem 2014-es... amúgy elég tré az ember, de akkoris...

///M_Straight_six 2014.08.25. 22:44:51

@SimonR: Na igen, legalább nem vagyok ezzel egyedül. Néha úgy érzem, hogy ennyi erővel én is írogathatnék a "világutazók fórumára", hogy de hülyék vagytok, hogy elmentetek mondjuk Nepálba, ennyi pénzből 10x megjárhattátok volna a Kékestetőt :D

kicsit hülye példa de jobb nem jut eszembe most :D

DeezL 2014.08.25. 23:31:13

@Hurri Kán: az szép... pedig haverom dolgozott Kiánál 8hónapot,azt mondta a Ceed az már jó lett ha már a többi nagyrésze szar ...mint szerelő és villamosságis mondta

Hurri Kán 2014.08.25. 23:53:18

@DeezL:
Műszakilag nem is volt gond az autóval (pár ezer kilométert futott új autónál csúnya is lett volna), csak ezek a bosszantó apróságok. Meg a márkaképviselő, meg az importőr hozzáállása, na azok nem voltak rendben.

DeezL 2014.08.26. 00:11:56

@Hurri Kán: értem ,de azért nem ezt várnák az emberek

Hurri Kán 2014.08.26. 00:22:38

@DeezL:
Nagyon nem. Igaz, ez "csak" egy kb. 5 milliós autó volt, de lehet olvasni hasonló horrosztorikat tizenmilliós autókról is :/

DeezL 2014.08.26. 00:32:37

@Hurri Kán: nekem mondod? a 2010es Passat most beadott valami hülye hibát ,de majd ki lesz olvasva aztán kiderül....

decompression 2014.08.26. 06:46:34

@///M_Straight_six: hát, egy sorral kellett volna tovább olvasni, és akkor megspórolhattál volna magadnak egy tudálékos hozzászólást. :-D

st81 2014.08.26. 06:56:03

.@geegee:

Az én Rióm 2009-es és arra csak a 3 év gari vonatkozott. De úgy gondolom a 7 év garancia átvihető egyik tulajról a másikra, hiszen az autóhoz tartozik. A szűk családi körben négy Kia van: két Picanto, 1 Ceed, 1 Rio. Amilyen hibáról tudok: az egyik Picantón az utólagos autórádió rossz bekötése miatt állandóan lemerítette az akksit, a Ceednél stabilizátor pálcát és a komplett hi-fi fejegységet kellett cserélni.

outtatime 2014.08.26. 07:58:39

Nem csak az OT tud presztízst adni egy-egy ilyen autónak.
Ha műszakilag rendben van, ÉS mondjuk a karosszéria is ki van nyalva hogy ragyogjon, mint Salamon töke ÉS a sofőr sem susesztréning/farmer+póló/flipflop+rövidgatyó szerelésben száll ki belőle, hanem mondjuk egy tisztességes (nem lila, zöld, kék szemfájdító árnyalata) öltönyben, haladóknak farmer+garbó+sportzakó de semmiképp nem edzőcipő/sportcipő :)), akkor nem a sóher "vállalkozó" jutr róla eszébe az embernek, hanem a márka és típusrajongó.
Ha az autó rendben van (és tiszta), az már önmagában "presztízs", még a B-Astránál is (mondjuk a Twingo az egy olyan típus, ami egyedül halomra dönti a kalkulációt) :)

Hurri Kán 2014.08.26. 13:33:55

@DeezL:
Ismerős tán 6 éves Galaxyja is érdekes parajelenségeket produkál: ha égnek a lámpák, nem megy a tolatóradar, néha valamelyik elektromos ablak nem megy fel, stb... Mindezt egy normális állapotban lévő kocsi (nem egész 1 évesen vette, kölcsönzői autó volt, azóta nála, törve, gányolva soha nem volt)...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.26. 14:17:33

@Hurri Kán: Talán kevésbé csavargatják csapágyasra a kmórát, de az óvatosság mindenképpen ajánlott.

@st81: Köszi a válaszod.Szerintem is így lenne értelme.
De még nem téma, 2-3 évig jó lesz a régi járgány.

DeezL 2014.08.26. 18:15:57

mondjuk egyelőre leszarom, bent áll a garázsban,addig járok az 525tds-el ,csak kicsit bosszant,hogy még a sokat szidott 2.0 PD TDI Passattal sem volt semmi baj amíg nálam volt..

DeezL 2014.08.26. 19:50:14

@geegee: németországban elszaporodtak a kurd és török kereskedők ,de ha találsz egy jó helyet ahol német tulaj van ,ott nincs gáz, vagy ha normális magánszemélytől vásárolsz... olaszban absz nincs tekergetés hanem ott körbe gyalulják az autókat általában,de ha drágábbat veszel jobbat találsz,Ausztriában meg mindig jól meg kell nézni mit veszel,mert a sózás miatt sok putri van!bár hoztam olyan Citroen ZX-et ami makulátlan volt

outtatime 2014.08.27. 02:38:59

@DeezL: a 2.0 pdtdi-t én is sokat hallottam lehúzni, míg az 1.9-est meg inkább dícsérik.
Akkora a különbség? Az ember azt hinné nagyobb egy centtel a lökettérfogat és kampó, van más is ami különbözik?

DeezL 2014.08.27. 10:32:04

@outtatime: sok minden más.. az 1.9 PD az gyakorlatilag a hagyományos 1.9 TDI átalakítva erre a Pümpe Düse megoldásra és 8 szelepes... a 2.0 PD az 16 szelepes,az 1.9 PD sokkal jobb

DeezL 2014.08.27. 10:50:33

@outtatime: meg volt 2.0 PD-ből olyan ami Siemens PD elemes azok szartak be, meg ilyen van ha beszarik a Turbo annyira hogy teljesen gatya,akkor motorcserével együtt kell elvégeznu a Turbo cserét...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.28. 05:13:31

@DeezL: Aham, köszi.A német terekekről hallottam én is, hogy már ott sem az igazi az autóvásárlás.Ami nagyon izgatja a fantáziám, az az angliai autóvásárlás.Fillérekért vannak a kocsik, az meg hogy jobbkormányos, szerintem mexokható.Legalább is van az a pénz, amennyiért kiszállok a parkolóautomatához, stb... :D

outtatime 2014.08.29. 21:56:24

@DeezL: kösz.
Mindenesetre érdekes, mert lassan autót kellene venni, és úgy gondolnám csakis dízel, de akkor csakis pdtdi, ami már újban nincs sajnos, mert ugye nem nagy az étvágya, de ha kell akkor meg tud menni. Akkor ezek szerint csakis 1896ccm, ami azért beljebb teszi a szóba jöhető határokat.

DeezL 2014.08.29. 22:36:50

@outtatime: a 105 lovas PD-t tudtommal 2010ig gyártásban hagyták! a 2.0 PD 170lovas verzió fogyasztása is kellemes... de az 1.9 PD is nagyon kellemesen eszik,a becsületesnepper is írt róla ,a dinamikája megfelelő bőven !

DeezL 2014.08.30. 11:27:27

@outtatime: ha meg be is szarnak PD elemek ,ami ritka,mert a lényeg hogy tiszta legyen az anyag,én kannázok pl...diesel autóval én csak külföldön voltam kúton... van hozzá PD elem 10-20ezer Ft-ért jó bontott,néha neki kell rúgni hogy égjen ki a rendszerből a sok kreha,így EGR-el és a változógeometriád sem lesz szar... viszont a futóműve sok lengőkaros,több mint az alfáké,erre oda kell figyelni ha Passaton gondolkodsz vagy A4 A6on... egyszerű futóműves az A3,Golf4 pl. de tudtommal a II-szériás Toledo is!!!
süti beállítások módosítása