Heti merítés

  2014. augusztus 03. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Igazi élményroadster. A hétköznapokban is.

42302

Az autót amúgy mindenki megnézi, legyen csaj vagy fiú, fiatal vagy idősebb, egyszerűen a rikító piros szín és a gyári króm dolgok vonzzák a tekintetet.

„Feeling Bus” a retro korszak ismeretlen ikonja

63990

Eredetileg tűzoltó busz, majd egy zenekar használta és tette tönkre Ausztriában. Gyakorlatilag a szemétdombról lett megmentve, ami teljesen ésszerűtlen dolog logikusan és reálisan gondolkodó emberek szemében.

Sok van még az Omegáig

63950

Sigma. Szép szó, szép autó. Sosem gondoltam volna, hogy a '90-es Gti Galant után ismét ennyire kellemeset csalódom a márkában.

Az esztétikum sajátossága

61006

Hónapokig olvastam a használati utasítást, különböző országok fórumait, leveleztem a hirdetőkkel - a végén, 2013 februárjában nagyjából tudtam, mit szeretnék. Józan ésszel ilyen autót ne vegyen senki!

Dacia autó a legjobb

64020

Az előző tulajnak nem volt garázsa, így 5 évig szabadban volt. A korábban magyar autószerelők által végzett dágvány munkák javítása, illetve a fejlesztések kihajigálása után vált használhatóvá az autó.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr286569513

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leadfoot 2014.08.03. 08:25:43

Az MX-5 nem rossz, csak nincs benne tempomat. :-((

vidéki suzukis 2014.08.03. 09:15:32

"Nagyon tetszenek a cabriok és mindigis szemeztem az MX5ös Mazdaval,"

Ezt pont Vdani írja, aki akkurátusan Roadsterre javítja a kabriózó hozzászólásokat?!
:-)

Mercel 2014.08.03. 09:32:43

A dácsiás írás nagyon komoly:)
Viszont 9 éve létezik a népítélet?! Vagy benézte vagy tényleg le kéne gyártanom most már egy gyereket..:D

"Frigyes"

newneo 2014.08.03. 09:32:49

Ez az mx 5 nekem kemény tetővel kéne :(

Mondeoman 2014.08.03. 09:34:46

Tetszik a Daciás véleménye. Ma már nagyon kikerült az emberek látómezejéből a Dacia 1310/Wartburg 1.3/Skoda Favorit és Felicia, pedig pl. melóskocsinak vagy huszonéves suhancnak első autónak adott esetben ma is tökéletesen megfelelhet egy olyan példány, amit az elmúlt években felújítottak és/vagy megfelelően karbantartottak.
Egyébként 1995-ben talán az Autópiacban írták, hogy ismét forgalmazzák a Daciát kis hazánkban, 980 ezer Ft volt az ára, ha jól emlékszem. Ugyanilyen bordó kocsit teszteltek, sőt, ebből az 1995-1996 körüli szériából még csak ilyen színűt láttam :D

Suni dékán 2014.08.03. 09:36:15

Az a Mitsubishi gyönyörű!

Mercel 2014.08.03. 09:37:10

Ahh ez az MX5-ös így ezzel a motorral, felszereltséggel kéne...

Hota 2014.08.03. 10:00:09

"kanyarstabilitása, sebessége jobb a legtöbb 1,5-2,5 MFt-os autónál."
Micsoda???????
Nekünk volt Daciánk, de annak konkrétan nem volt úttartása :D :D :D

h.pityu 2014.08.03. 11:02:04

A sigma nagyon jó írás, kár, hogy kikoptak mára az utakról(bár soha nem volt egy tömegtermék), ha jól tudom, akkor Sipos Úrnak is van egy.

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2014.08.03. 11:04:22

Annak a "delfinszürke" Dacianak egyetlen jó tulajdonsága volt csak, amivel mi jártunk, hogy 1 év után megvette egy elvetemült román a gyógyszertár elől.

szeme közé, laposan! 2014.08.03. 11:10:23

Azért az MX-5-öst nem garázsban tartani... Hát, nem tudom, nem merném.

edcsajka 2014.08.03. 11:24:52

Nekem is az a legszebb emlékem a Dacia-ról, mikor a románok a piaci ár közel duplájáért megvették.
Bár nem hiszem, hogy itthon piacképes lett volna. :-)

Rocko- 2014.08.03. 12:29:30

Transit:
"Az autónak nem a hibájait"
itt azért kicsit összerándultam.

Sigmanak mai is jó a kiállása.

erről a Thesisről mindig a Kia Opirus szépsége jut eszembe.

Dacia:
"Az értékelésben szerepl? Daciát 2001-ben vásároltuk Budapesten."
és '90 óta miféle burokban éltek? ennyire azért nem lehetnek vidéken.
"sebessége jobb a legtöbb 1,5-2,5 MFt-os autónál."
hmm, nem is tudtam, hogy az ár és a sebességnek ennyire direkt kapcsolata van.
mondjuk legalább szép a kocsi színe.

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2014.08.03. 12:30:07

@edcsajka:
Inkább jártunk utána biciklivel hónapokig, amíg nem találtunk helyette valamit, de azonnal vihette a román pártner.

nyuszy 2014.08.03. 12:50:55

@Rocko-:
Annyira nehéz elképzelni, hogy valaki '96-ban megvett egy ilyen Daciát újonnan...

nick papagiorgo 2014.08.03. 12:53:26

A Daciás lelkébe nem szeretnék belegázolni, de a wikin olyan adatot találtam, hogy végsebesség 140-150, gyorsulás 15,6-17,5 és fogyasztás 7,8-8 l (motortól függ).

Ez utóbbi a tulajnál 7,3. Oké, legyen.

De, a fentiek fényében, ne írjunk már olyanokat, hogy "a gyorsulása gyengébb, de kanyarstabilitása, sebessége jobb a legtöbb 1,5-2,5 MFt-os autónál" meg "a legjobb, ha valaki a használati érték/ár viszony, megbizhatóság, alkatrészellátottság, stb szerint értékel".

Értem én, hogy szereti, meg minden.De azért álljunk már a valóság talaján. Nem véletlenül nem rohannak az emberek Dacia 1310-eket venni tömegével :) Asszem Papp Tibi mondta valamelyik égéstérben, hogy volt a pitesti gyárban, és ott mondta valamelyik mérnök, hogy milyen jó autó volt ez, csak az emberek elfelejtették karbantartani. Mire az egész stáb egyöntetűen felröhögött, meg jöttek a "használatbavétel előtti nagyszerviz", a "román lego" meg efféle mondatok.Én magam sosem kötődten szorosan a régi Dákókhoz (max néztem, hogy a szomszéd többet fekszik alatta, mint az asszony alatt, és még így is lett két gyerekük, ki lehet számolni), de azért a teljesen nyilvánvaló túlzásokon még én is fennakadok :)

Rocko- 2014.08.03. 12:59:39

@nyuszy: hát ez az. voltak akkoriban is racionálisabb választások, még az olcsó autók terén is.

Hurri Kán 2014.08.03. 13:16:21

MX-5 még mindig egy jó kis gép, sokáig az is marad.

Sigma szintén, még ma is gyönyörű. Ismerősömnek volt anno korabeli Galant, 2 literes, benzines, újonnan vették, valami 300.000 kilométerrel adták el, valami nevetséges karbantartással. Mármint az volt nevetséges, mennyire kevés dolgot kellet csinálni rajta.

Dákónak egy komoly előnye volt a maga idejében: az akkor kapható szoci autók között messze a legkényelmesebb ülései voltak.

régebb óta vagyok Subban mint te 2014.08.03. 13:17:15

Volt ilyen MX5-öm, kemény tetővel. Majdnem mindenben egyet értek a népítéletezővel.
Én bőven nem vagyok 190 cm magas, ennek ellenére nem fértem el benne. Két évig szenvedtem, végül azért adtam el, mert felhúzott tetővel, vagy feküdtem benne, vagy félredöntöttem a fejem.

A másik hibája, 160-nál már halálfélelmem volt a kocsiban, pályán. Ja, és a fogyasztás inkább 12, mint 10 liter. Feltéve, ha kihasználja az ember a roadsterségét. Nagypapimódban lehet kevesebbet fogyaszt, úgy nem jártam vele.

nick papagiorgo 2014.08.03. 13:23:22

@Hurri Kán: mx-5: ja, ezzel mindenki szívesen menne egy körre, de tartani? (mint ahogy smindenki szívesen lefeküdne egy szexbombával, de azért hosszútávon fenntartani egy ilyet, csak azért, khm.....). Azért tisztelet a tulajnak, hogy teszi.

Sigma: egyetértek, van valami szép ezekben a régi, nagy vasakban.

Dákó: ja, csak hát azzal nem számoltak, hogy az emberek nagy része nem ülni akar a kocsiban, hanem menni vele. Itt bukott meg a markecing :)

Hurri Kán 2014.08.03. 13:37:13

@nick papagiorgo:
Bizonyos kompromisszumokkal az MX5 tökéletesen alkalmas mindennapi használatra, alkatrész árai kb. a 323 szintjén voltak, nyilván ha tetőt kell javítani, az drágább móka, de ez minden cabriónál így van.

nick papagiorgo 2014.08.03. 14:06:30

@Hurri Kán: félrértés ne essék, én nem az alkatrészárakra gondoltam, hanem a nem létező csomagtartóra, a két ülésre, meg arra, hogy bizonyos egyedek hajlamosak ellenérzéseket táplálni irántad, mert azt hiszik milliomos playboy vagy, és ezért az autón állni bosszút (ami amúgy minden cabrióra/roadsterre igaz, ezért is lettek olyan népszerűek a CC-k).
A fentiek fényében az autó max fiatal egyedülállónak, vagy második autónak alkalmas szerintem. Ezzel nem azt mondom, hogy nem lenne jó, vagy ne kéne, de nekem épp ezért sose lesz :)

Hurri Kán 2014.08.03. 14:12:19

@nick papagiorgo:
Nem vagyunk egyformák, azt, hogy ki mit gondol rólam attól függően, hogy éppen milyen kocsiban ültem, mindig is leszartam.

Sógoromnak anno volt ilyenje (mielőtt családos ember lett), a csomagtartó két embernek elég, két ülésnek rengeteg előnye van, legalább nem téged fognak baszogatni, hogy menjünkmáratekocsiddal :)

Tény, évi 30-40e kilométert autózni én sem ilyet, vagy hasonlót választanék, 2. autónak viszont minden további nélkül :)

nick papagiorgo 2014.08.03. 15:19:40

@Hurri Kán: "azt, hogy ki mit gondol rólam attól függően, hogy éppen milyen kocsiban ültem, mindig is leszartam" - , pont erre mondtam, hogy a primitívek nem is rajtad állnak bosszút, hanem az autódon. Beköpnek a lámpánál, megvárják amíg elmész, aztán fehasítják a bőrtetőt stb.

Régebben volt olyan autólopási trükk, hogy a hajléktalannak látszó tárgy a lámpánál odakocogott az autóhóz, elővette a csövit, oszt behugyozott az autóba (ez egyébként nem csak kabriónál alkalmazták, hanem mindenkinél, aki nyitvahagyta az anyósablakot). A felháborodott gazda elkezdte kergetni a hajléktalant, közben a társ beugrott a járó motorú autóba és elhajtott :)

denyiro 2014.08.03. 15:46:58

A Daciáról egy magyar film (Papírkutyák) jutott eszembe.
,,Siklik az úton mintha sz.ron csúszna." 8)

Hurri Kán 2014.08.03. 15:48:20

@nick papagiorgo:
Az a baj, ehhez a primitívséghez még mifelénk cabrio sem kell. Pár évvel ezelőttig, amíg megvolt a kombi A Omegám (idén lesz 4 éve, h ellopták, szóval már akkor sem számított egy nagy durranásnak), aránylag rendszeresen kérdezték tőlem, "te miért jársz ekkora autóval?"

Az első egy-két világtalannak elmagyaráztam, hogy:
a) ki van fizetve, az enyém, és nem a banké
b) rendszeresen kell vinnem nagyméretű dolgokat, ami ebbe fér csak bele
c) szeretem, mert kényelmes
d) ...

aztán meguntam, és csak annyit kérdeztem: közöd hozzá? Ugye? Akkor foglalkozz a veled egyidőssel :)

hrvthl 2014.08.03. 15:49:33

Nekem is van MX5-öm. Aki onnan közelíti meg hogy mekkora csomagtartó, meg 2 ülés, meg ki mit gondol, az nem érti a lényegét, és valószínűleg sosem fogja. Ez az autó arra kell, hogy délutánonként és hét végén mosolyogva jussak el a célig. Olyan széles mosollyal, amilyen csak van. Gombokért, mert egy ilyen autót fenntartani kevesebbe kerül, mint pl. cigarettázni. Ha meg cuccolni kell, akkor meg nem ezzel kell elindulni.

Pepejoe 2014.08.03. 15:58:40

@Hurri Kán:
Szerintem az "ellenérzések" alatt nem arra gondol a kolléga, hogy mit gondolnak rólad vagy mit mond a másik autóban ülő a mellette lévőnek, (mert az valóban ártatlan dolog és kit érdekel) hanem hogy csendesen végighúzzák a kocsidon a slusszkulcsot vagy végigvágják a ponyvádat.
Azt pedig már csak nem szarod le, hogy többe kerül egy hónapban az ilyen dolgok javítgatása, mint amennyiért tankolsz. :)

hrvthl 2014.08.03. 16:05:55

@Pepejoe: Van nekünk MX5 használóknak egy kis klubunk. Nem tudom hány tagja van, de sok. Nagyon kevesen számolnak be ilyen károkozásokról, nem jellemző ez, hidd el. Benne van a pakliban, de ha ez a motiváció, akkor busszal kell járni, mert ott nem érhet kár.

nick papagiorgo 2014.08.03. 16:06:11

@Hurri Kán: igen, a házvásárlás meg a foci mellett az autó az a dolog, amihez mindenki ért - és általában hangoztatja is, hogy csak az XY a jó kocsi (mert neki is az van). És milyen olcsó fenntartani, szinte termeli a benzint stb. Ezzel szemben ugyanaz, mondjuk eggyel nagyobb vagy kisebb motorral már egy siralomvölgy, autószerelők kedvence, stb.

Magam részéről már szinte felhagytam az ismerősöknek történő tippadással, mert azt hiszik, én is ilyen vagyok. Vedd meg, azt majd rájössz, mekkora szarpogácsát vettél, legalább nem engem hibáztatsz, hogy én mondtam :)

Másik, hogy az emberek ha meglátnak egy autót, mindig arra gondolnak, hogy mennyibe került az újonnan. Van ilyen tulajban is, meg szomszédban is. Nem azt nézik, hogy mennyibe kerül most. Tehát a szomszéd mercivel jár, milyen jól megy neki (pedig az egy zöldségesmerci), illetve mercim van, gazdag vagyok (pedig az még mindig egy zöldségesmerci :) Teljesen el vannak szakadva a realitásoktól :)

nick papagiorgo 2014.08.03. 16:13:09

@zooli69: hát, akkor azóta civilizálódott a világ, aminek örülök. Mondjuk, nem mindegy, milyen kocsid van, nem mindegy, hol parkolsz vele (Bázakerettyésen vagy a nyóckerben), meg elég kevesen villognak vele, hogy felhasították a bőrtetőt, és a lukon át beleszartak a verdába - főleg annak nem, aki épp az anyósülésen ül, és mondod, hogy hát előzőleg épp oda szartak ugye :). Ettől függetlenül, ha egyre kevesebb kabrióst/roadsterest ér ilyen kár, akkor annak örülök, mert azt mutatja, hogy civilizálódik a világ :)

hrvthl 2014.08.03. 16:20:11

@nick papagiorgo: Háááát próbálom értelmezni ezt az anyósülésre szarásos dolgot, amit írtál. Asszem tényleg nem egyfelé szoktunk autózni. Abban igazad van, hogy nem mindegy hol állítod le, de ha olyan helyen, akkor megint csak mindegy, hogy betörik a tetőablakot, vagy kivágják a tetőt.

Hurri Kán 2014.08.03. 16:31:41

@Pepejoe:
Ponyva-vágást leszámítva, a többire sajnos bármilyen kocsival megvan az esélyed. Az biztos, cabriót garázs nélkül nem tartanék :)

@nick papagiorgo:
Azt még kihagytam, miért jársz ilyen öreg szarral, lépten-nyomon elromlik, stb. :) Pont, mikor ellopták, számoltam végig, a szűk 5 év alatt az autó összesen ha 8 napot volt szerelőnél, ebből kettő volt nem tervezett, az sem elromlás, kicsit összetörtek, és javítani kellett.

Mondjuk ez abban időben volt, amikor ha valaki le tudta írni a nevét, kapott 10 évre autóhitelt, és az új autó vásárlók (pontosabban hitelfelvevők, hehe) kb. 90%-nál egy döntési szempont volt: mennyi a havi induló törlesztő? Hát így.

Pepejoe 2014.08.03. 16:32:46

@zooli69:
Hozzánk meg nagyon sok ilyet hoztak (mármint mindenféle ponyvatetős megfordult az évek alatt) az ügyfelek, már nem is javították szakszerűen, csak javítgatták otthon power tape-el belülről meg ilyenek.
Épp ezt akartam én is írni de megelőztek megint: nem az a lényeg, hogy minden veszélyes és maradj otthon, akkor nem érhet akkora kár téged és az ingóságaidat, hanem hogy kétségkívül ingerlőbb lehet bizonyos állatfajok számára egy MX5 mint egy B Vectra, pedig akár egyazon árban is lehet a két autó. Nem mindegy hol laksz és mi az az autó. Nem maga a tető lehet ingerlő, hanem összességében: neked van, neki meg nincs (mármint ilyen kocsid, nem tető mert az pont hogy nincs :D) Egy A8 is kihozza ezeket az érzéseket, csak az ilyen kis k.csögökben él az a kép, hogy esetleg milyen emberhez tartozik az az Audi és még közelmenni sem éri meg.
És hát persze, benne van a pakliban, de elég hatásos "rábeszélés" a gondolkodásra, amikor már másodjára fizet ki az ember egy valag pénzt a ponyva javítására.
Sajnos ez van.

nick papagiorgo 2014.08.03. 16:58:29

@zooli69: ez egy konkrétan megtörtént eset. Volt egy kabriós ismerősöm, golf II (az egyébként megvan, hogy a Klinikában Udo Brinkmann az elején beugrik a kocsiba? Állítólag másfél napig vették fel a beugrást, ezalatt 3x kellett cserélni a golfot, és 2x a színészt, akinek el is tört a lába- Sascha Hehn azóta nem is hajlandó nyilatkozni erről, még a pornósmúltjáról is szívesebben, mint erről), és mentem vele, és egyszer megemlítette, hogy egyszer belsz*rtak a kocsiba, pont oda, ahol én ülök. Én mondtam, hogy akkor már késő sikítani, ugye. Aztán ezt mondta ő is, kb kétezer kilométerrel és egy hónappal később, amikor beesett a fékpedál, de ez már egy másik történet....

nick papagiorgo 2014.08.03. 17:00:34

@Hurri Kán: ezért hívták azt "beülőnek" :) 100 ezer beülő, és mész, mindegy meddig, mindegy hová....

fedél nélkül (törölt) 2014.08.03. 17:42:16

@zooli69: Ezzel a "kivágják a tetőt" c. mesével jellemzően azok nyugtatják magukat, akiknek sosem volt kabriójuk, és nem is esélyes, hogy lesz :)

hrvthl 2014.08.03. 17:55:14

@fedél nélkül: Igen. Egyet értek. Van akit egy ezres Suzuki is annyira irritál, hogy végig húzza rajta a kulcsot... De vissza térve az alap kérdéshez, ennél az autónál nem az a szempont, hogy mekkora a csomagtartója, hiszen ezen kívül pl. terepezni sem lehet vele. Az élmény a lényeg, amit egy könnyű, hátsó hajtás nyújt, egy akármilyen hobbi áráért. Legyen az dohányzás, . horgászás, bélyeg gyűjtés, akármi. (Ha most valaki azt mondja, hogy ez hülyeség mert vannak olcsó hobbik is, mint pl. olvasás, akkor természetesen neki igaza van, kívánok sok szép könyvet hozzá.)

nick papagiorgo 2014.08.03. 18:41:41

@TheRminator: jó, ez az a mese, hogy a golf kabrió egyes volt vagy kettes, gyakorlatilag a kettes korában jött egyes alapokon, lehet ezen hitvitázni, menjünk bele a részletekbe, satöbbi. Vagy megérted mire gondolok, vagy felesleges a további beszélgetés :)
Amúgy vártam már ezt a megjegyzést a fanatikusoktól, hogy az a "bizonyos" golf kabrió egyes volt vagy kettes.Csak sikerült az oroszlánt előcsalni a barlangjából :)

nick papagiorgo 2014.08.03. 18:50:46

@zooli6 : tekintve, hogy egy átlagos könyv mostanság már 3-4 ezer forint, az olvasást már nem sorolnám az olcsó hobbik közé :) Mondjuk én megszerettem Clive Cusslert, és holmi olcsóoldalakon szereztem négyezerért öt könyvet (használtan, de hát milyen már egy használt könyv, nem olvasták ki belőle a betűket), de ez kb olyan, mint ha az ebayről szereznél olcsón vízpumpát :)

sure_shot 2014.08.03. 19:37:25

Első sajátautós élményeim Dácsiához kötődnek. 1310TLX 5gang, egynégyes pusztító buliverda 95-96' táján. Eszeveszett rohattakat verettünk éjszaka a kisdunai töltésen, földutakon, tökön-babon, vízen-havon. A 110 simán 220-nak tűnt egy ilyenben, te jó ég:D Az összes pénzem benzinre, meg alkatrészekre költöttem, 2 blokkot evett meg 1 éven belül, az egyik eldobott egy hajtókart úgyhogy ment is a lecsoba, a másik meg a lábam miatt generálra.
Kurva nagyot lehetett vele kanyarodni amúgy, dőlt mint a Citroen kacsa:D

TheRminator 2014.08.03. 19:47:08

@nick papagiorgo: Jó nagy hülyeségeket irogatsz. A kabrio golf 1979-ben váltotta le a kabrió bogarat. A kettes golf 1983-ban jelent meg. A kabrio golf végig az egyes technikáját és karosszériáját tartalmazta, semmi köze nem volt a Golf 2-hez.

nick papagiorgo 2014.08.03. 20:28:34

@TheRminator: rendben, MR AGY, megírtam, hogy az egyesről van szó,de vélhetőleg ez is hülyeség volt, most elvonulok, és morzsoltkukporicát szórok magam alá, örülök, hogy találkoztam a golfok doktorával, aki nem csak sokat tud, de szerény, visszafogott stílusával is képes belopni magát mások szívébe, ezek után nekem nem is maradt más, mint az alázatos meghunyászkodás :)

Seca81 2014.08.03. 21:13:02

Most adtam el a piros NB MX-5-ösömet, 1.8-as volt, imádtam! Ez az autó hobbiautó, második autónak való, de két személy simán elindulhat vele egy horvátországi nyaralásra, simán befér a cucc hátra (tapasztalat). És ahogyan egy előttem szóló kolléga is kiemelte, kabriót csillaggarázs alatt tartani kész őrültség.
Mit ad Isten, az első autóm egy Sigma, igaz sedan, de a 24 szelepes, erősebbik és valóban nyűgösebb változat. Baromi olcsón vettem, sok dolog már nem működik rajta, sajnos előttem csak tulajdonosai voltak az autónak, nem pedig gazdái...
A probléma az, hogy ezzel az autóval egyszerűen nem lehet lassan menni, a hat henger magával ragad, imádom a hangját, pedig beteg a lelke szegénynek.
Projektautónak vettem, de másképp alakultak a dolgaim, szóval eladó, igen csak olcsón :)

uhuhu 2014.08.03. 21:16:08

a Dáciásnak jár az 5 pont! :)

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.08.03. 21:16:22

Én csak arra emlékszem, hogy a Dákóban az ötöst nem lehetett elérni, ezért állandóan fájt egy izom a jobb karom alatt.
...ja, meg a kiegyenlítőtartályként működő uborkásüvegre.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.08.03. 21:25:56

@Hurri Kán: "Bizonyos kompromisszumokkal az
MX5 tökéletesen alkalmas
mindennapi használatra."
Szóval nem alkalmas.

mx5tulaj 2014.08.03. 22:23:06

@agresszív kismalac: Jó hogy szólsz, már öt éve használok egy olyan autót, mint Dani és minden munkanap több mint 100km-t pakolok bele ingázás gyanánt, de akkor mostantól figyelek, hogy ez nem alkalmas mindennapi használatra.:D

Egyébként Mx5 nc 2.0 mindennapi használat előnyei:
- mosolyogva mész munkába reggel és úgy is hagyod abba a munkát, bár ez utóbbi azért elég általános:)
- ülésfűtés van a hátsód alatt
- két perc után van fűtés -20°C-ban is
- remek ülésed van (derék ugye)
- filléres a fenntartása, mert fránya gép nem romlik el még akkor sem ha pályázol is néha vele
- 8 literből röhögve ingázol és ebbe már a körforgalmak kreatív használata is benne foglaltatik
- a kollégáknak eszükben sincs megkérni, hogy a te kocsiddal vitessék magukat/anyóst/hűtőt/féldisznót külön-külön vagy egyszerre
- könnyen parkolsz
- bose hifi egész vállalhatóan szól
- céges kiküldetésnél bármikor örömmel el tudsz gurulni mondjuk a Stelvio pass felé, azért a diesel Astra-val ilyet nem biztos, hogy csinálnék, mert minek
- egyszerűen jó vezetni, teljesen más úgy levezetni naponta 2x 40-50 percet egy ilyen kocsiban vagy bármi másban. Amiben meg már élvezet lenne a vezetés (Porsce Boxster S/Z4 3.0L/Gt86 és felfelé), az már nem ez az árkategória

mx5tulaj 2014.08.03. 22:34:29

@régebb óta vagyok Subban mint te: Elférés személyfüggő, én sem fértem el a 180 centimmel, de az ülésen lehet lefelé segíteni 5 centit, az meg elég legtöbbször. Remélhetőleg a következőben lesz végre tengelyirányban is állítható kormány és az megoldja a gondot.

A 160-nál bizonytalan futóművet viszont határozottan cáfolom. Rendszeresen használom (valós) 200km/h körül német autópályán és teljesen rendben van, messze stabilabb, mint pl. egy Mini Cooper, kb.mint egy J Astra 1.6 Turbo vagy bármi sportosabbra hangolt alsó közepes autó. A fő gond itt inkább már a fogyasztás. Kb. 210 a vége gps szerint, de ennek közelében utazva 300km után már kéri is a tankolást. Szóval 14 litert bever. Ellenben (valós) 160-170 körül meg elvan 8.5 literrel. Vacak a cv-je, bár elvileg direkt ilyen.

Fogyasztásnál meg nem tudom mit csináltál, Euroringen szemét kinyomva eszik nálam 12-14 litert. A csúcs eddig 16 liter volt Kakucson, de ugye ott végig kettesben padlógáz vagy fék van és kész. Ellenben egy 800km-es Alpok túra megvolt 9 literes átlaggal, pedig amit a semi slickek engedtek azt kiautóztam.:)

régebb óta vagyok Subban mint te 2014.08.03. 22:39:25

@mx5tulaj:
z4-et ne kívánd, negyed annyira nem élvezetes vele a vezetés, mint egy mx5-tel

Egyébként szerintem is kompromisszum nélküli, mindennapi használatra való autó az mx5

Sőt, vittem vele fenyőfát (karácsonyfát) lehúzott tetővel :)

régebb óta vagyok Subban mint te 2014.08.03. 22:43:49

@mx5tulaj:
a népítéletben 190 cm-t írsz. 180 centisként lehet hogy elférsz benne, sőt az is lehet, hogy a ponyvásban 1-2 cm-el több a hely. 184-6 centisen sajnos nem.

Nekem 2.0 Revolution-om volt, szerintem nem sok a különbség az és a tied között.

régebb óta vagyok Subban mint te 2014.08.03. 22:54:54

@mx5tulaj:
Vitázni nem akarok, az autót újként vásároltam, bejáratás után kb. 90%-ban városi forgalomban használtam és igaz, kinyomtam a gázt mindig, ritka volt az a kanyar amiben nem keresztben mentem.

12 liter volt biza az átlag.

Az úttartása pedig sajna félelmetes volt, mindig azt hittem nagy tempónál, hogy elszáll az útról.
Audi TT hajtottam közvetlen előtte, Z4-et utána, én azokhoz tudom hasonlítani.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.08.03. 23:09:05

@mx5tulaj: Nem is értem, miért nem jár mindenki ilyen autóval. A többiek (értsd az emberek 99.99999999999999999%-a) ennyire hülye lenne?

Rocko- 2014.08.03. 23:14:44

milyen érdekes, az MX-5 csomagtartója sokaknak kicsi, aztán ha fizetni kell a plusz egy bőröndér olaszba' wizairre, akkor negyed ennyi helyen le tudnak vezényelni egy nyaralást. :)))

mx5tulaj 2014.08.03. 23:25:39

@régebb óta vagyok Subban mint te: 90% városban, akkor viszont simán elhiszem.:) Szállításilag még csak négy téligumiig és 2 méteres karnisokig jutottam, megnyugtat, hogy még van hová fejlődni.:D

Z4-gyel egyetértek, ezért írtam a 3.0-át, mert annyira nehéz az a dög, hogy 2.5-össel is döglött az egész, 3.0-nál már azért kezd alakulgatni.

Egyébként nagyon láb/felsőtest arányon múlik, én is azzal szenvedtem amivel te, de mivel más, megfizethető árú autót nem tudok (illetve Boxster S lassan, de ugye annak szerviz horror és hát vezetése sem győzött annyira meg: szépen autózható, de mókázni vele rohadt nehéz az aljas középmotoros elrendezés miatt) maradt ennek a faragása. Így most közel tökéletes.:)

Futómű passz, gyári futóműnek van egy limbó hintó jellege, de útról leesni azért nem kéne neki.

Ja, nem én vagyok a népítéletes srác, csak nagyon hasonló a kocsink, meg mondjuk ismerem is.:)

mx5tulaj 2014.08.03. 23:31:10

@agresszív kismalac: Hát eme kérdés eldöntését rád bízom. Én pl. úgy voltam vele, hogy kell mellé még egy autó és meghagytam a korábbit, aztán egy év után eladtam, mert csak állt. Gyerkőc ha van, akkor nyilván nem játszik egy autóként, de egyébként nem nagyon van olyan helyzet, hogy annyira kéne nagyobb kocsi. Persze az is lehet, hogy én élek valami nagyon elcseszett világban.:D

Meg azért sajnos ára olyan, hogy a magyar autótulajok 95 (vagy nagyobb) százalékának fel sem merülhet.

Pasas 2014.08.03. 23:47:30

Sigma és kortársai, Maxima, Legend, Xedos9, na jó a Camry is, még most is ütnek. Mondom annak ellenére hogy nagyon nem vagyok japán autó párti. Legend 3.2 coupé megvan? Az mindent visz.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.08.04. 01:36:10

Az mx5 ben180 cm felett aki elfer benne kenyelmesen azt rakotnem a hazugsagvizsgalora. Olyan auto nincs ami mendenre jo, illetve ki mire akarja hasznalni.

" mire nem jo":

- levelnehezeknek ( rohadt nagy ahhoz, meg ajtot kitamasztani is nagyon nagy )

- ablakot torolni ( fem az egesz, meg eleve tobb mint egy tonna ! )

- csirkeket nevelni se jo ( mert nincs teteje, ha a kiscsibek megnonek siman kiugranak belole es huss, szoval arra se jo )

- a fogakat sem tisztitja...

A sor vegtelen hosszu, en maradnek annyiban hogy nem magas embereknek egy nyitott elmenyauto szinte nem letezo csomagtartoval. Ennyi es nem tobb, es most jojjejenek a "kabrio vagy nyitott roadster" nacik :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.08.04. 01:37:19

@Pasas: nissan zx300 formaja ( 26 eve terveztek!! ) meg mindig super

DrSzoke 2014.08.04. 10:01:44

@h.pityu: Ahol sok van/volt belole,ott a legolcsobb hasznaltautok koze tartozik. Magyarra forditva a kutyanak nem kell.

mx5tulaj 2014.08.04. 13:11:09

@visszakettopadlogaz: Szerintem a fél miata.net-et rakhatod máris hazugságvizsgálóra.:D Nc-ben pl. extrém esetben elvagy akár 195 centivel is, ha éppen pl. a lábaid és a karjaid hosszúak. Van olyan 197 centi magas versenyző, aki így is átmegy a broomstick testen, pedig ott ugye még van legalább 5 centi a sisak miatt a fejeden a tetőig... Elleben 170 centivel is szűk, ha pl. a felsőtested arányában hosszú és egyenes háttámlával akarsz ülni és/vagy annyira előre húzod az ülést, hogy pont a tető keresztvasa alá essen a fejed teteje.

Prérifarkasz 2014.08.04. 14:31:32

@zooli69: "busszal kell járni, mert ott nem érhet kár" - ugye kitaláltam, hogy vidéki vagy?... :) Mert ha Bp-en utaznál tömegközlekedve, akkor nem mondanál ilyet... ;)

Michel Djerzinski 2014.08.05. 14:22:55

@visszakettopadlogaz: Nem rossz tényleg, sportolni is akár. Szép autó, viszont tartósan nem jó utazni vele. Inkább ez:

www.swedishfanatics.com/wp-content/uploads/2014/04/photo-volvo-gt-1397503698c4l8p.jpg

Michel Djerzinski 2014.08.05. 14:25:38

@visszakettopadlogaz: ja, a 480-ast már a '70-es évek végén kezdték tervezni, a genfi bemutató pedig 1986-ban volt!

Prérifarkasz 2014.08.05. 14:34:21

Dácsia: hát én a kiváló kanyarstabilitásnál behaltam...;) El tudom képzelni... Meg a 9 évesen még nem rozsdál, hát ez tényleg nagy szó, talán a régi szoci autóknál... Meg a régi tulajnak nem volt garázsa... mint az emberek többségének,főleg nagyobb városokban... és lás csodát a legtöbb autó még így se rozsdál, még10 évesen sem...

Lancia: nagyon bejön a formája, de nem mernék venni a bonyolultsága miatt, sok a hibalehetőség... inkább egy régebbi egyszerűbb típust...

Mitsu: szintén bejön, én is elfogadnám, el is hiszem, amit a tulaj mond, kivéve az alkatrész árakat, azok nekem a kategóriához mérten nagyon soványnak tűnnek...

Prérifarkasz 2014.08.05. 14:38:11

@Michel Djerzinski: Hát erről a 2110-es Lada jut eszembe, amit már 89-ben teszteltek, de nálunk csak a 98-as autószalonon mutattak be... ;) Mit ne mondja, kevésbé volt formabontó... :)

Michel Djerzinski 2014.08.05. 14:53:32

@Prérifarkasz: hm, ja... :-) De azért nehogy már egy holmi Lada jusson eszedbe egy Volvoról! ;-)

Prérifarkasz 2014.08.05. 22:53:31

:) Csak a "fejlesztési" ciklus hossza miatt... :)

Mr. Fáradtság 2014.08.08. 18:15:45

@Prérifarkasz:

Pedig minden ennyi volt, a titok az ebay, illetve az ott arulo nemet/angol boltok. A magyar arak duplak a kintiekhez kepest, meg szallitassal egyutt is. Es unixban vagy bardiban, bar kidobja a listat, vasarolni nem tudsz, mert egyetlen beszallitonak sincs... Mattker sokban tudsegiteni, de az elado szerint 4-5 eve kiporgott a Sigmas keszlet;).
süti beállítások módosítása