Heti merítés

  2014. július 13. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Hókuszpók

34028

Egyszer kibéreltük a Műegyetem Schönherz Zoltán Kollégiumtól, hogy ezzel menjünk Görögországba. Ez volt életem legnagyobb autószerelése, a 3 hét alatt gyakorlatilag folyamatosan autót szereltünk.

Az enyémet szerdán gyártották!

42407

Előzőleg 11 évig Opeljaim voltak ahhoz voltam "hozzászokva", hogy százezreket kell a kocsira költeni. Mielőtt megvettem, végigolvastam az összes népítéletet, és felemás érzésekkel vettem meg ezt az autót.

Egy disznóba szerettem bele? Mások is imádják!

34548

A vételnél még nagyon egyben volt, bár kisebb hibái voltak. Itthon felkészítés veterán autónak teljes felújítás (fényezés, futómű, fékek). Ha nem nyúlt volna hozzá senki biztosan jobban jártam volna.

Dögös, és hálátlan

41303

Nos az első olyan autó amit nagyon szerettem, imádni való volt, annak ellenére hogy igencsak megcsappant a bukszám mérete, egy-egy szerviznél.

Butik, a műhód busz

56307

A válság legmélyén döntöttem úgy, hogy eljött a pillanat. A cégnek is jól jön egy ilyen (versenyek, rendezvények, sok cucc, bringák), és magánemberként is szerethetőnek tűnik a műfaj, mármint a kisbusz-féle.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr416504257

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Schütii 2014.07.13. 09:28:06

"Pedig ment mind a 4 henger" Mi volt benne, Dácsia motor?

Komojtalan 2014.07.13. 09:37:58

A Barkas sztori állat, ebből is látszik mennyi hülyeséget megcsináltunk fiatal korunkban :-). Ma sokan a sarokra nem mernének elmenni ilyen autóval, de akkor ez volt az autó, sokaknak ez is csak álom. Haverom út mellett cserélt motort Wartburgban, ma benéz a motorháztető alá, aztán irány a szerelő mert semmit nem látni.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2014.07.13. 10:26:28

@Komojtalan: Én azon csodálkozom, hogy a görögöknél kaptak hozzá alkatrészt :) Meg benzinkúton gázbowdent? Ennyire rég lett volna?
Viszont ezek a túra után tuti hogy többet Wartburg/Skoda vagy bármi közelébe nem mentek, amin Jikov porlasztó volt :D

jk88 2014.07.13. 10:30:53

@Make Valamit: Porlasztó a dízeleken van, ezeken karburátor szokott lenni. >:D

jk88 2014.07.13. 10:33:04

@Schütii: Vagy elírás, vagy a műszaki hozzáértés csimborasszója. :D

Schütii 2014.07.13. 10:43:40

@jk88: Ha már szőrszálhasogatunk akkor a dízelnél befecskendező szelepről kéne beszélni nem porlasztóról. A(z elemi) porlasztó az amiről annak idején Csonka János a "karburátor" ötletét merítette, vagyis a virágárus szájjal fújós kis permetezője. A dízel nagynyomású b.f. szelepének, működési elvét tekintve, kevesebb köze van ehhez mint a karburátornak.

Schütii 2014.07.13. 10:51:05

@jk88: De lehet hogy építettek bele az út során még egy hengert, mikor a leltár során csak 3 gyertyapipát találtak a motortérben.

B56 2014.07.13. 10:55:27

@Schütii: a címben írja, hogy VW 1.1 motorral átépítve

Angol beteg 2014.07.13. 11:20:49

@jk88: Látszik a hozzászólásaidon hogy még nagyon fiatal vagy :)

w a s d 2014.07.13. 11:29:44

Mi van a Barkas melletti emelőn azon a fekete- fehér képen?

zeddez 2014.07.13. 11:50:44

ez a VW beletákolás volt a probléma akkor itt :P

Schütii 2014.07.13. 12:07:44

@B56: És tényleg.. Köszönöm! :)

Schütii 2014.07.13. 12:11:19

Egyébként meglehetősen optimista választás volt 1.1-es négyüteműt transzplantálni. Azzal még tetűbb lett az a nem olyan pici bódé.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2014.07.13. 12:14:35

@zeddez: szervkilökődés? :)
(Próbálkoztak VW motorral a gyárban is, a B1000-1 lett a végeredmény.)

Csalfa Romeo 2014.07.13. 12:19:39

@w a s d: Szerintem valami régi japán, azonbelül egy Datsunra tippelek. De hogy milyen típus, azt ne kérdezd:)

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.07.13. 12:21:50

Annyi azért látszik, hogy a magyarok a legszerencsésebb autóvásárlók:

Mind1, hogy 3 éves Transporter, vagy 30 éves Transit, vásárláskor mindbe 40.000 km van.

Ezeknek az autóknak különben semmi bajuk sincs normális használat mellett az első 500ezer km-en, az összes ezen messze túl van (Vito, Transporter, Transit)

A Vito közismerten fos, a Transporter T5re is sok a panasz (a T4 2.5 tdi nagyon jó még most is), a Traficot azt nem tudom, ami francia benne az fos.

zeddez 2014.07.13. 12:23:59

@Schütii: ja az 50 loeros porgos 2 utemu motors helyett belraktak egy 1.1-s lomha 4 utemut... a gyar legalabb 1.3-st rakott bele

nyelv-ész 2014.07.13. 12:30:05

@Csalfa Romeo: Vagy egy Datsun 810, vagy egy 78-as Toyota Corona...

Tippszmix 2014.07.13. 12:34:04

@Kón Bandit: Való igaz, a T4 egy örök élet, a T5-ömmel most ott tartok, hogy puszta kézzel verem szét, újabban esőben eltűnik a kormányszervó, de csak ilyen véletlen jelleggel, hogy kiszámíthatatlan legyen minden kanyar....

Tippszmix 2014.07.13. 12:43:48

Három évesen rozsdásodik a Merci??! Ezek után meg Espace-t vesz! Hát annak nem lesz ideje elrozsdásodni, mert hamarabb hullik szét! Végülis ez is azt mutatja, hogy bármit el lehet adni.

Sixday 2014.07.13. 12:51:54

Abban a piros-feher Transitban en is zotykolodtem 2003 korul valamikor, valahol Ausztriaban a hegyekben, ezzel vitt minket a szervezo ceg a szallasrol a folyohoz ahonnan indultunk raftingolni :)
Nagy elmeny volt, tokeletes buli, tobb mint 10 eve volt de a mai napig nem felejtetettem el!
Ket hosszu sor pad volt benne, azon ultunk beoltozve, sisakkal, neopren ruhaban, mentomellenyben, tokeletesen az a feeling volt amit a tv-ben lehetett latni amikor az ejtoernyosok a 2. vh-ban mennek bevetesre :)
Nalunk is volt mindenfele, volt aki csak nezet maga ele, volt aki ketsegbeesetten beszelgetett, volt aki vihogott, total olyan volt mint a filmekben :)
Es ehhez az az oreg csoros tokeletes volt :)

Schütii 2014.07.13. 12:55:29

@zeddez: Az itthoni "szakipar" sem véletlenül a Dákó 1.3-1.4-esét faragta bele, az legalább nyomatékban nagyjából olyan combos volt mint egy egészséges Barkács motor.

agyorgy 2014.07.13. 13:11:35

@Schütii: 1,1 VW motor, az elején írja

Johhny Bravo 2014.07.13. 13:41:11

Transit... Vezettem ilyet ez az ujjlecsípős láblevágó cucc amiben van egy elég brutális (annak hangzó) motor és ha azt mondják nekem hogy orosz elhiszem!
A Barkast én belelöktem volna a tengerbe és azt mondtam volna hogy ellopták... Lehet nehéz lehet elhinni de valahogy elhitettem volna velük. :D

Teshow 2014.07.13. 13:43:39

A Barkasnak csak annyi volt a baja, mint a beceneve: Barkács.
A post alapján sosem volt szegénynek gazdája, csak ütötte-hajtotta mindenki. A kalandok alapján pont ugyanígy tett a történetben szereplő társaság is. Ha még az út előtt rászánták volna azt a három napot, amit végül Görögországban töltöttek xopással, akkor a kalandok nagyobb része nem lett volna - no, de így meg legalább lesz mit sztorizni az unokáknak! :)))

Csőrös Tranzitja volt egy cimborámnak, vagy bő húsz éve. Egyszer elkértem tőle, valami kertészeti cuccokat vittem haza vele. Már akkor öreg csotri volt, folyton szét akart esni, de valahogy mégis lehetett szeretni. Családi kirándulósnak el tudnék képzelni egyet, nem szobornak, hanem inkább használósra megcsinálva - akár lájtosan pimpelve is! ;)

T1OK3 2014.07.13. 13:49:23

Anno a rendszerváltás környékén nagyon szerették volna betiltani a kétüteműeket.
Akkor az AFIT-nál dolgoztam és ott több (kintről behozott,használt,bizonytalan futásteljesítményű)Renault vagy VW motort építettünk a Barkas-okba.A váltó maradt ezért a rövid áttételezés miatt nagyon pörögtek ezek a négyüteműek,simán lehetett velük 3.-ban indulni.
Igazi kendácsolás voltak ezek az átépítések,2 egyforma nem készült belőlük.Utána meg folyamatos problémái voltak ezeknek az autóknak,főleg kuplung.
Kíváncsi vagyok,vajon maradt-e még belőlük?

toncsi64 2014.07.13. 14:02:35

A Barkasos nagyon tetszett. Ha ehhez hozzávesszük, hogy akkoriban ez volt a kisteher kategória csúcsa ;) Anno mikor a cégnél 5 év várakozás után kaptunk pár darabot vérre menő harc alakult ki érte...
Egyébként ifjú koromban a Postánál egy darabig hajtottam Barkast és igazából csak két rendszeresen visszatérő problémával találkoztam. Az egyik a ventilátor meghajtótengely hardy pusztulása (emiatt a tengely lesett a kocsi alá) ill. ha nem voltam elég óvatos a járdára álláskor és felütöttem a motortartó bölcsőt, elpattant a kipuff öntvény. Nna, akkor aztán volt zenebona... :D

Pepejoe 2014.07.13. 15:27:42

@Angol beteg:

Épp ezt akartam írni, igen fiatalka a kolléga, úgyhogy nézzük el neki. :) Múló állapot. :D
Vagy 25 éve is még porlasztónak írták a karburátort a B.Ü. vizsgára való felkészítő könyvben. Csak ha a wiki nem lenne elég megbízható efféle műszaki kifejezések helyes írásában/kiejtésében.

Pepejoe 2014.07.13. 15:33:25

@Pepejoe:
Egybe, amit egybe kell...:D

Mansell 2014.07.13. 17:26:43

Engem kezdő szerkesztő koromban kis híján kirúgtak a laptól amiatt, hogy egy Kürti Sándorról szóló fotóriportban benne hagytam a céges Transporterjük fotóját, rajta a minden elérhetőségükkel, mondván: nem fizettek a reklámért. De nálatok úgy látszik belefér a traficos fotó.

Algopirin 2014.07.13. 18:32:40

@Mansell: ez egy blog. ezzel ugye senki se keres pénzt, hobbi a cucc.
nameg mit zavar a reklám?

megatoner.hu · http://megatoner.hu 2014.07.13. 21:25:16

király a transporteres.

csak ebayről mindent, márkaszervíz soha, stb. igazi utángyártott heaven :D szerintem megveszi a gm olajat is bele, az jó olcsó :D

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.07.13. 22:33:41

A barkasba Honda motort kellett volna tenni az is pörgős.

Pasas 2014.07.14. 01:04:57

Volt ilyen transporterünk céges autó. Kajak képes menet közben lefulladni mikor kettesbe rakod. Amúgy nem rossz.

dennisthemenace 2014.07.14. 07:57:00

@jk88: És a karburátor, az mit is csinál?

dennisthemenace 2014.07.14. 08:03:10

@Make Valamit: Ki mondta, hogy kaptak?? "Benzinkúton gyorsan pótoltuk". Valószínuleg volt náluk tartalék, begurultak egy kúthoz és kicserélték a parkolóban.Nem írta, hogy ott vették.

internal_combustion 2014.07.14. 08:31:09

A transitostól csak nekem fájdult meg a fejem? Ennyi okosságot rég olvastam egy helyen.

VOGAben 2014.07.14. 10:38:05

Az ős transitban simán hihető az extrém alacsony vételi km, mivel tűzoltó volt. Főleg, ha egy kisebb településen. A többiben persze felejtős.

samot 2014.07.14. 13:10:56

@toncsi64: Igen azok a harditàrcsàs ventilàtoros dolgok mindennaposok voltak a Tehertaxinàl is!Nekik aztàn volt rendesen a Barkaszokbol!Hogy a keze rohadt volna le aki kitalàlta!A hàtso futomü torzios tengellyel!Hetente volt biztos 3 kocsi amin cserélni kellett.Persze tulvoltak terhelve,jàrdàra fel-le aztàn a lenél ugyis maradt!:)

zazooo 2014.07.15. 12:24:43

@Make Valamit: 1.1 VW motor volt benne, gondolom ezért volt hozzá ott is gázbowden meg termosztátház, és ahogy nézem az összes probléma is a motorból vagy a -ki tudja milyen minőségű- beletákolásból származott ;) gyári motorral sztem gond nélkül megjárták volna :D

+ a barkiban gyárilag sosem volt Jikov, azt végig az egytorkú NDK karbival gyártották :P

walter sobchak 2014.07.15. 18:20:51

Jaaj, ezen a Barkasos népítéleten hogy röhögtünk anno, most is mosolyogtam rajta, hülyének is néztek a kollégák szerintem :D. Voltak Schönherzes ismerőseim, akik mesélték, hogy ezzel vitték őket az ilyen gólyás szívatásokra (vagy egy ilyennel, ez 7-8 éve volt). Bár ez a sztori valószínűleg 15-20 éve történhetett.

Apám Barkáccsal kezdte a vállalkozást 20 éve, megvolt ott is ez az emelkedős szívás (holládi emelkedő a 7-esen, ugye megvan minden Wart és Barkas tulajdnosnak? :D), meg egy alkalommal a tetőre helyezett aluállvány miatt majdnem felszálltak, mint egy Tu-154-es. Nosztalgia ide, ebbenmégvótanyag oda, azért nem siratták meg, amikor lecserélték egy 3 éves Toyota Hiace-ra 2000-ben (ami azóta is megvan, jó gép). A Barkas azóta az egyik munkás kertjében tikudvarként szolgál.

Egy másik Barkassal történt még 90 körül, hogy kigyulladt a benzinkályha menet közben. Úgy lángolt a verda, hogy nem lehetett mellette elmenni az úton. Az egyik autós meg is állt, és odaadta a munkásoknak a poroltóját, viszont akkor még nem volt szokványos ez az újfajta, még a "fejreejtős" volt divatban, a művezető-sofőr egy határozott mozdulattal földhöz vágta a vadiúj poroltót :D, ami így használhatatlanná vált. Végül a Barkesz kialudt, és beszarsz, mert működőképes maradt, csak a raktér égett ki teljesen, az egyik gyereknek megsült a benne hagyott szalonnája is :D. Hát ezek jutottak eszembe :).

Aldo Moro 2014.07.16. 21:22:11

A Barkácsot már olvastam régebben, lehetett egy hangulata annak a nyaralásnak.