Heti merítés

  2014. június 15. - Nyegleo Címkék: népítélet egyterű heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Rémálom

25489

Az autó kényelmes, jól variálható és lendületesen mozgatja a viszonylag kis turbó motor. Már ha a légmennyiségmérő szenzor be nem döglik. Mert ha igen, akkor 70 a végsebesség és az IFA leküzdhetetlen akadály.

Pufi a barátom

60166

Szóval adott az amerikai kényelem japán technikával párosítva. Izzítottam is az asszonyt másnapra, és autóval elindultunk a szomszédos Szombathely irányába. Mondtam is neki, ha ez sem jön be, felfüggesztjük az autóvásárlást, mert lassan elutazgatom a vételárra szánt pénzt. De bejött.

Családi luxus--olcsón

52715

A tologatható ülések szétrágják a műanyagborítást a síneken- ha nem figyelsz és a védőszőnyeg beszorul a mechanikába (középről ki is vettem már-- alatta szép az alumínium is).

Lomha kényeztetés

53663

Egy kezemen meg tudom számolni, hányszor mertem előzni vele. Akkor is amolyan Trabantos élményem volt (kettőt vissza, padlógáz, két köhögés, aztán nem megy).

Ne félj tőle, a legjobb barátod lesz

50059

Csodálatos vezetési élményt nyújt, hihetetlen mozgékony a súlyához képest, viszont a fogyasztása meghazudtolja a méreteit. Ha megtanulod vezetni, illetve jól kezelni a váltóját akkor 11-15 Liter között elfurikázik vegyes használatban.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr966303312

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Schütii 2014.06.15. 12:54:50

@nick papagiorgo: De látod, van aki egy csuklós Ikarust is simán belakna.

Antal Hajagos 2014.06.15. 13:01:40

Nekem, mk3-as supra mellé jött egy dt grand espace, nagyon jól kiegeszitik egymást, mind a kettő sokkal jobb a másiknál..:)

Térspecialista 2014.06.15. 13:31:21

@Schütii: Sőt meglehet mindezt oldani lóháton is...

Prérifarkasz 2014.06.15. 13:34:57

@Erdei osonó: Hidd el, az oviban még sokkal jobb a helyzet! ;)

Szibke 2014.06.15. 13:42:44

Személy szerint nem szeretem a buszokat (tudom hogy ezek egyterű/mpv/egyéb elnevezés).Én soha nem vennék, max ha lenne 4 gyermekem. Én megvagyok a kombi vagy sedan verziókkal. Sima 5 ajtós sem kéne. De ezektől függetlenül valaki ezeket szereti vagy értékeli az ilyen kvalitású autókat. És akit nem érdekelnek azoknak nem muszáj elolvasni az ítéleteket.

DeezL 2014.06.15. 13:42:56

@Csalfa Romeo: a VM TD-vel sem volt baj, csak érteni kellett hozzá.Nekem volt 164es alfában ,semmi baj nem volt vele soha,pedig kapta az ívet! És amikor a Galaxyt vettem gondolkodtam VM Voyageren ,de a Galaxy jobbnak bizonyult és be is vált,enyém 2000es évj. 1.9 110lovas TDI

Térspecialista 2014.06.15. 13:44:06

@Schütii: Majd ha lesz, megváltozik a véleményed hidd el. Addig meg max aki tudja miről beszélek, velem együtt nem veszi túl komolyan az ilyen hozzászólásaidat.
Egyébként meg egy Wartburg kombiba nem teszel be három gyereket, ebből kettőt gyerekülésbe, két babakocsit, (nem hátrány ha nem kell mindig összecsukogatni, ez is tapasztalat) plusz a cuccok, esetleg etetőszék, soroljam még? :) És arról még nem is beszéltem, hogy egy Wartburggal nem lehet mondjuk előzni, és ha jól emlékszem pl. klíma sem volt mindben ;), stb, stb...
Szóval lehet itt "nagyokat" mondani, de szerintem ezt itt most a helyedben nem forszíroznám, hidd el van az a helyzet amiben van létjogosultsága az egyterűeknek. És azt is hidd el, attól szép a világ, hogy nem vagyunk egyformák, és nem egyformák az igényeink, viszont el tudjuk fogadni a másét.

Térspecialista 2014.06.15. 13:45:23

@Szibke: Na ez már inkább korrekt hozzáállás!

walter sobchak 2014.06.15. 13:48:31

"- Mi ez?
- Egy Oldsmobile Silhouette.
- Én Cadillacet rendeltem!
- Na és, ez a minifurgonok Cadillacje.
- Na ne szórakozzon velem!
- Nézze, ha nem tetszik, menjen a T-Gear autókölcsönzőbe, az az ott. De azt hiszem, nekik nincs másuk, csak Rabbit coupéjuk.
- Na jó, akkor marad a minifurgonok Cadillacje..."

:D Ugye megvan mindenkinek? :)

Atörökk 2014.06.15. 13:52:41

@Rocko-:
"Km vásárláskor 70000"
Akarod mondani, Km vásárláskor 170.000? Esetleg 270.000? ;)

Rocko- 2014.06.15. 13:54:19

@nick papagiorgo: tizes szorzót nem, de kétszer, háromszor annyit simán el tudok képzelni abba a kocsiba. dízelt nem azért vesznek az emberek, hogy a városban a napi 2*3 kilométerre keveset fogyasszon.

@GrG: Prius, mint izgalmas autó?

Rocko- 2014.06.15. 13:56:04

@atörökk: én nem akarom mondani, ezt ő írta, nem én.

Atörökk 2014.06.15. 14:05:03

@Rocko-:
Csak azért csodálkozom, volt pár ismerősnek Passatja/Sharanja ezzel a motorral, ennél lényegesen több kilométerrel, és ilyen jellegű szíjszakadásra soha, egyik sem panaszkodott. Más kérdés, lehet, ők 100-120 ezrenként, vagy amikor kellett, cserélték, és nem csak a szíjat, hanem a mindenféle vezető/feszítő görgőket, vízpumpát, stb.

nick papagiorgo 2014.06.15. 14:05:35

@Schütii: hát igen, lakásból is van egyszobás, meg kastély, új mg használt stb. Kinek mi kell, meg mit tud megengedni magának. Erről szól a fogyasztói társadalom.
Ha nem lenne igény ilyenekre, nem gyártanának ilyet vélhetőleg. De van, mert gyártanak :)
Részemről az erre vonatkozó igényeket inkább elhiszem, mintsem, hogy 1-2 gyerekes, vagy gyerek nélküli anyukáknak Nissan Navara, X3, X5 stb kell, mert "anyuka abban érzi magát biztonságban". Anyuka inkább tanuljon meg vezetni, akkor nem kell félni attól, hogy ha nekimegy valaminek saját hibájából, akkor ott marad.

walter sobchak 2014.06.15. 14:08:01

@Erdei osonó: Számból vetted ki a szót... de még jobban idegesít, amikor az 1.2-es Corsához odaírja, hogy "xy (sokkal erősebb, nagyobb autó) nem ellenfél", mert a körúton egyszer a zöldnél lehagyott egy olyat, amelyiknek a vezetője épp nem figyelt oda a lámpára. És ha megnézed a sportos és "sportos" autók népítéleteit, a fele nem bírja ezt kihagyni. :D Bár ezeket inkább maguknak írják, nem nekünk :). Kb. annyira járnak együtt, mint a 18 éves, 1 millióért vett (gázra átalakított) S8-asban ülő dzsentri paraszt, aki nem tudja megírni az ítéletet, hogy ne írná oda, hogy a Swift egy szar, és ez feleannyi volt. És hogy 25-öt fogyaszt, de leszarja.

Hurri Kán 2014.06.15. 14:08:28

@Schütii:
Miért, Wartburg Turistod van? :D

nick papagiorgo 2014.06.15. 14:27:52

@atörökk: @Rocko-:
azt írja, három évesen vette 70 ezerrel.Most nincs a fejemben, hogy hány év garanciát adnak rá, de ez az autó így vagy garanciális volt még, vagy épp afelett kellett legyen.

70 ezer éves szinten 23 ezer km-t feltételez, erre ritkán vesznek turbódízelt, legalábbis nekem gyanús.
Más, Sharanoknál írják típushibának a légtömegmérőt (de nem 3 évesen),kipuffrendszer szétrohadása szintén nem 3 éves autót feltételez. Kárpitbolhák hiba több más autónál is, de az filléres cucc. A bordásszíjra a legvalószínűbb indok amúgy a klíma szarakodása, több típusnál is van olyan, hogy a klíma ékszíjtárcsáját úgy csinálják meg, hogy ha beakad a klíma, akkor engedje a szabadonfutást, és ne pörgesse feleslegesen a kompresszort, vélhetőleg ilyen eset történt a múltban, és nem cserélték a klíma-ékszíjtárcsát, vagy szarul, és ezért eszi a bordásszíjat (ahogy a poszter írja is, csak nem a generátoré, hanem a klímáé). De ezt vélhetőleg valami "Doktor Kendács" csinálta, és ezért ilyen, de akkor megint nem 3 éves 70-et futott autóról beszélünk, max. az órában volt annyi.

Egyébként ilyen problémákkal az autót simán vissza lehet vinni az eladójához, még ha használtról is van szó. Más kérdés, hogy nyaggatni kell őket meg pereskedni, de a lehtőség megvan.

Rocko- 2014.06.15. 14:31:46

@atörökk: @nick papagiorgo: szerintem is tekert autóval verték át, amit a gyárnak ró fel.

Schütii 2014.06.15. 14:33:14

@Térspecialista: Engem nem kell meggyőznöd. Neked adott akkor a feladat, összeszedni a lét valami autóbuszra. Nem írígyellek ebből a szempontból.

Schütii 2014.06.15. 14:38:18

@Hurri Kán: A francokat, gondoltam mondok valami nagy hodály családi autót a 70-es évekből. Én Skoda S100-asban nőttem fel együtt az öcsémmel a hátsó ülésen. És valahogy akkor mintha több gyerek lett volna mint ma a buszlimuzuniok világában.

Hurri Kán 2014.06.15. 14:40:12

@Schütii:
Fene tudja. Azt ne felejtsd el, a 70-es években egy kb. átlag család is meg tudott venni egy kombi Wartburgot, ma egy átlag család, ahol van 3-4 gyerek, nem biztos, hogy meg tud venni egy buszlimuzint, hiába szeretne. Még használtam sem nagyon.

nick papagiorgo 2014.06.15. 14:47:49

@Schütii: a sokda 100-ban kicsi hátul a hely, ezért tűnt többnek a gyerekszám :)

nick papagiorgo 2014.06.15. 14:52:41

@Hurri Kán: no, azért nem voltak olyan szépek azok a 70-es évek :)
Egyfelől pár évet azért álltál sorba a Merkurnál, másfelől meg pl. most a hahu 62 db hét személyes autót dob ki félmillióig, tehát lehet olcsón venni olyat is - más kérdés, hogy milyen lesz.

Térspecialista 2014.06.15. 15:11:03

@nick papagiorgo: "Részemről az erre vonatkozó igényeket inkább elhiszem, mintsem, hogy 1-2 gyerekes, vagy gyerek nélküli anyukáknak Nissan Navara, X3, X5 stb kell, mert "anyuka abban érzi magát biztonságban"

Respekt! Na ezeknek adnék én szívem szerint kispolszkit, legalább nem okozna gondot nekik a parkolás, meg abban elérnék az indexkart is...

DeezL 2014.06.15. 15:26:34

@Schütii: első autóm volt a 100as Skodri ,jó is volt

Józsi a guminagykeres 2014.06.15. 15:27:15

@Rocko-: "tehát egy darab használtból ő a VW konszern piacát átlátja."

+1 9n3 Polo 2006/4 hó első tulaj (anyósom) végig márkaszerviz, kemény 82000 km,csakis kizárólag shell v-power 95tel tankolva és kb. ezekben a percekben cibálja le róla szerelő cimbim a hengerfejet, hármas henger égéskimaradás, 5bar kompresszió. Reméljük "csak" a szelep égett be.

Teshow 2014.06.15. 15:27:51

@walter sobchak: A párbeszéd megvan (Get Shorty).
Sőt, ezt a poént - több másikkal egyetemben - a második filmben is újra lövik, csak a Be Cool-ban már egy Honda Insight volt az autó, és úgy hangzott a fenti párbeszéd-remake, hogy az a "gáz-elektromos hybridek Cadillac"-je :D

walter sobchak 2014.06.15. 15:37:07

@Teshow: Ja, szegény Deville kapott egy-két golyót valami légvédelmi ágyúból (a lyukak alapján). Így fordították le a "Cadillac of gas-electric Hybrids"-et? :D Nem is tudtam, a Be Cool eredetiben van csak meg. Ott is kapja az ívet a verda ("aki fontos, megvárják" :D), aztán a végén mindenkinek az van :D.

süti123 2014.06.15. 15:58:31

@Teshow: Igen ez így van, de igazán ezt csak akkor érti meg az ember igazán, ha közlekedett a "nagy vízen túl".
Egészen más közlekedési kultúra, nekem tetszett.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.06.15. 16:07:18

A fúrt/mart tárcsától eredendően nem lesz jobb a fékhatás, csak jobban bírja az igénybevételt.

2014.06.15. 16:16:51

két gyerekkel egy Honda Jazzel is vígan el lehet lenni. Egy Astra-Focus-Corolla kombival meg bőségesen.

Az igazi gond 3 gyereknél kezdődik, onnan verhetetlen az egyterű.
Én bevallom, mióta egyterűkkel járok, mással eszembe sem jutna.
Tőlem aztán egy járókeretes nagyi is legyorsulhat a lámpánál, annyira nem érdekel. Az sokkal inkább, hogy mindenki kényelmesen elfér, és nyaraláskor sem kell a cuccokon ülnünk, mert van helyük.

Schütii 2014.06.15. 16:19:08

@Hurri Kán: Igen, és egy átlag család el is fért benne, jó, mondjuk gyerekülés nem kellett akkoriban.

"ma egy átlag család, ahol van 3-4 gyerek"

Nem, az ma na nagyon nem átlag család.

Schütii 2014.06.15. 16:20:41

@nick papagiorgo: Frappáns válasz! :) Tehát akkor ha több gyereket akarunk felnevelni akkor csökkenteni kell az autók mértét. Logikus ez, kérem szépen!

Schütii 2014.06.15. 16:23:00

@DeezL: Jajj, látod az idő mindent meg tud szépíteni. Viszonylag sok élményem van az S100-zal kapcsolatban, azon tanultam az autóvezetés alapjait, de hogy jó autó lett volna, azt csak erősen szubjektíve állítanám. Vagyis inkább sehogy nem állítanám.

Hurri Kán 2014.06.15. 16:23:59

@Schütii:
Úgy értem, anyagi lehetőségeiket tekintve átlag.

Schütii 2014.06.15. 16:25:17

@Zakk: Annak meg egy baja volt csak:

"In 1995, Renault displayed a show car called the Espace F1"

Prérifarkasz 2014.06.15. 16:29:41

@Hurri Kán: Nem, kérlek egy átlag családban manapság 1,21 db (+/-5%) gyerek van... :(

nick papagiorgo 2014.06.15. 16:30:05

@Schütii: ez is egy megoldás...összehozza a családot, közelebb kerülnek egymáshoz, stb :)
Indiában pl. egész nagy családok vannak, és ott a vonat tetején is utaznak az emberek :)

Prérifarkasz 2014.06.15. 16:31:54

@agresszív kismalac: Igen, a fék melegedését részben megoldhatja...

Darth_Vader 2014.06.15. 16:56:41

@Könnyen elkaptuk, uram!:

A 3 gangos váltó nem jó. Most 8 gangos van a kocsiban... Na, az jó.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.06.15. 17:06:44

@Schütii: Winkler mondta anno, mikor valaki állította az 1.6-os Sierrájáról, hogy jól gyorsul:
-Igaz... azzal a kis kiegészítéssel, hogy NEM jól gyorsul.

walter sobchak 2014.06.15. 17:15:26

@süti123: Még sajnos én se közlekedtem ott (nem is voltam :) ), de elég sokat olvastam az amerikai autókról és az autózási szokásokról. Az a véleményem így a karosszékből, hogy az amerikai autózási szokások bizonyos szempontból sokkal átgondoltabbak, mint az itteniek (itt most Magyarországra gondolok). Ennek persze az is az oka, hogy az USA hát enyhén szólva más ország, mint Magyarország. Ott simán belefér az, hogy valaki 200 km-re jár dolgozni. Én most 70 km-re dolgozom a lakhelyemtől, és már ez se szokványos. Szeretjük őket szidni, mert jól esik, hogy fúj, 7 literes motor (ami már azért nem annyira igaz) meg szarnak a környezetre, meg 4 autó/család meg légkondiznak, mint az állatok stb. Ezek mögött a szidások mögött (az irigységen kívül) az is állhat, hogy sokszor ha valaki kimegy az USA-ba két hétre, és visszajön, elmondja, hogy mindenki Hummerrel meg Escalade-del jár, és fúj, hülye amcsik (mert ezt akarja látni). Holott ha megnézed, azért nálunk is egészen gyakori, hogy egy családban nem egy autó van, és egyáltalán nem ritka, hogy valaki a klozetre is kocsival jár. Aztán hol van az átlagkereset/normálisautó-ár arány az amerikaitól? (a benzinről nem is szólva) A carpoolingot alig ismerik és alkalmazzák nálunk, pedig lehet, hogy az amerikaihoz hasonló reklámkampánnyal akár meg is lehetne kedveltetni/ismertetni az emberekkel. Akik vezettek már az Interstate-eken, azok mondták, hogy ez, hogy mindenki (a kamion is) ugyanannyival megy (cruise controllal), ez valami baromi pihentető tud lenni, hogy nem kell állandóan azt nézni, mikor esik be mögéd 250-nel meg villogó xenonnal egy barom (cserébe unalmas, de hát inkább ez, mint a péntek délutáni idegbaj az M7-en). A közlekedési zsaruk viselkedéséről is vehetnének példát az itteniek (jó, ez már messzire vezet). :)

Schütii 2014.06.15. 17:20:38

@nick papagiorgo: Ezt mondom én is, de a nagycsaládosok elharapják a torkomat.

Schütii 2014.06.15. 17:21:50

@agresszív kismalac: Jah, röviden az S100 jó autó. Bővebben, nem jó autó.

Pepejoe 2014.06.15. 17:41:05

A 70-es években egy ÁTLAG család meg tudott venni egy kombi Wartburgot????!!! Hmmm...most emésztem ezt egy kicsit, aztán felhívom anyámat megkérdezni, hogy mégis mi a f.szt csináltak faterral a 70-es években, amiért egyrakáson kellett élni fater szüleinél és 7-ből 6 napot dolgozni, majd egy óbudai szoba-konyha panelba nyomorogni alig 4-en. Nem értem, hova lett a wareszra való pénz, hiszen az egy átlag családban ugye van.
Továbbgondolva, igen átlagalatti lehetett az ismerettségi köröm is, mondhatni nívó alatti mert a 30 fős általánossulis osztályomban 3 gyerek szüleinek volt kocsija, hmmm. Abból az egyik családban katonatiszt volt, a másikban belügyes a harmadikban meg kamionsofőr. A többi szülő meg biztos elhippizte a zsét és/vagy elszívták fű formájában csak akkor nem értem, hogy mikor volt idejük reggeltől estig dolgozni.

Prérifarkasz 2014.06.15. 17:43:15

@Térspecialista: Hozzászólásodat olvasva esett le, hogy ezt a fórumot nők is olvashatják... Ne érts félre, de Te férfi vagy nő vagy? Mert a feleségem jut eszembe rólad, aki néhány napos utazásra a lakást is berámolná az autóba, mert ez is kellhet majd valamire... ;)
Amúgy a Warburg kombiba elég sok minden belefér, és a maga idejében előzni is lehetett vele, mivel a többi autó is hasonló gyorsulási adatokkal bírt... :) (Nem, nem volt Warbim)
Jajj a klíma, igen régen nem volt, és ennyi asztmás és allergiás ember sem volt...

Ja és nem kötekedni akarok, csak én meg így látom... de abszolút a Te véleményeden vagyok, tehát fogadjuk el a másságot, azt, hogy mindenki másképp szereti :)

Píísz

royalista 2014.06.15. 17:45:32

Az én Fiat Multiplamban most lett 200.000 km 1.9-es dieseles.
Átlag 6 literes fogyasztás. 6 teljes értékű ülés, variálható. Rövid, a feleség is simán vezeti. Az egyik legjobb autó a világon.

nyelv-ész 2014.06.15. 17:48:29

@agresszív kismalac: Én hiszek az illetőnek, aki állította, hogy legyorsul bármit. Én is minden nap legyorsulok bárkit. Olyan csoda Suzukim van, hogy egy biciklis például nem ellenfél. Ha nem bírom leelőzni, akkor legfeljebb elütöm.

ledo76 2014.06.15. 18:22:34

@Prérifarkasz: 80-ig jól gyorsult a Waresz, de az előzgetéshez kevés volt, persze a 40-nel vánszorgó féloldalas IFA-t mindennel meg lehetett előzni az akkori forgalomban. Egyébként akkoriban nagynak számított, csak a kombi Volga volt nagyobb, de abból kevés volt magánkézben.
A témához: két gyerekig elég egy kombi, persze ha valaki a fél háztartást szereti vinni annak lehet, hogy kevés. Három vagy több gyereknél valóban csak az egyterű a megoldást. Én azt nem szeretem bennük, hogy magasak, de ennek is van előnye.

Térspecialista 2014.06.15. 19:22:47

@Prérifarkasz: Bizonyítottan férfi...
Viszont van feleségem, és általában ha a gyerekekkel együtt utazunk, akkor általában a feleségemmel is együtt utazunk. Ergo érint a téma. Pakolni főleg Ő pakol, de itt nem is az a lényeg, hogy mit visz az ember, hanem, hogy amit akarunk vinni az gyakorlatilag kompromisszumok nélkül belefér egy egyterűbe, és kényelmesen az egész család. Variálható, forgatható, karfás ülések (fotelok) tömkelege, jó kilátás elöl-hátul, stb...ezt nem übereled soha egy kombival se! A második autónk egy kombi, de nem is lehet őket egy lapon említeni pakolás szempontjából ha vonul a család. Ja a Wartyogó meg nem érdekel, és nem is érdekelt soha, (számomra az speciel egy ipari hulladék, ez nem összekeverendő a korabeli szocialista autókkal!) pusztán reagáltam egy hsz-ra... :)
Üdv

zerge44 2014.06.15. 19:42:07

@nick papagiorgo: Az ismerősi körömben van olyan anyuka, aki az 1 gyerek biztonságára hivatkozva vetetett apukával X5-ös Bömöst. Persze az 1-2 gyermekes gyilkos anyukák és apukák, akik nem 2 tonnás ~200 lovas, 14liternyi gázolajat elfüstölő darth-vader sisakban viszik a kölköt az oviba, nem tudják ezt megérteni!:-D

nick papagiorgo 2014.06.15. 20:05:25

@zerge44: hát igen. Most gonosz leszek, de X5 azért jó, mert ha bebaszva elütsz valaki, ott mindenki meghal, neked meg semmi bajod (Rezesová).
Kb ennyire kell.

nick papagiorgo 2014.06.15. 20:08:26

@Schütii: jó, de ha azt nézed sportkocsi is minek, mert Mo-on 130 a limit. Terepjáró is minek, mert ha nem laksz tanyavilágban, abszolút semmi szükség rá (van a hó. Nos, hazánkban évente átlagosan 6 havas nap van). A SUV meg úgy hülyeség ahogy van.
Mégis veszik ezeket az autókat is :)

JaxTeller 2014.06.15. 20:08:41

Az edzőteremben általában 8-10%-os emelkedőn szoktam tempósan gyalogolni. Közben természetesen elég rendesen alázom a mellettem lévőket, annak ellenére is, hogy mind egy vonalban vagyunk/haladunk XD

JaxTeller 2014.06.15. 20:30:17

ja azt kihagytam, hogy ez futópadon történik XD

Phteven 2014.06.15. 20:50:22

@Michel Djerzinski: Ez fasság. Egy kombiba sose raksz be bőröndöket és két babakocsit nem összecsukva. Ha kell, akkor 7 ember kényelmesen utazik.

Phteven 2014.06.15. 20:53:28

1995 környékén én is nézegettem a Chevrolet Lumina-t. Aztán akkoriban zárták be azt a "híres" amerikai autó kereskedést, ahol forgalmazták. Akkor hirtelen egy Remault Espace mellett döntöttem, amit nem bántam meg. De ma is fájó szívvel nézem az Luminákat, bár a francnak kellene benzines motorral.

akos696 · www.focusauto.hu 2014.06.15. 21:07:01

@Phteven: pedig egyszer vezetnél v6 benzinest, utána azt mondanád, francnak kellene francia. :) Amúgy én is azért alakíttattam gázosra, mert az üzemanyagköltség így gyakorlatilag kevesebb, mint a dízelé, és sokkal jobban megy, szebb a hangja és kulturáltabb, ja és persze sokkal környezetkímélőbb. Az üzemanyagköltsége így gázosan gyakorlatilag megegyezik a feleségem 1.6 benzinesével.

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2014.06.15. 21:25:40

Ugyan eddig csak utasként volt szerencsém X5-ben tapasztalatot szerezni, de van egy nagy titka, amiért működik az egész szerintem, baromi kényelmes, hihetetlen nyugalmat áraszt belül az egész nekem. Mondjuk ettől függetlenül jelen pillanatban eszembe nem jutna venni.

Térspecialista 2014.06.15. 21:34:45

@akos696: "pedig egyszer vezetnél v6 benzinest, utána azt mondanád, francnak kellene francia."

Nem kizáró ok, franciába is van V6... ez nem kizárólag amerikai találmány ám! ;)

akos696 · www.focusauto.hu 2014.06.15. 21:42:51

@Térspecialista: Az igaz, de az amerikaiak érzik ezt a műfajt, egy amerikai v6+automata kombónak külön életérzése van. Az enyémben is japán v6 van amerikai létére, de nem is olyan szép a hangja, mint a 3,3 és a 3,8-nak.

Térspecialista 2014.06.15. 21:56:54

@akos696: Szép-szép, de mondjuk engem annyira nem hoz lázba a V6. A V8, az igen, na ahhoz értenek igazán a hamburger zabálók. Ha tehetném, (mondjuk ezt sose lehet tudni :))egy olyat valami rendes köbcentivel, és mindenféle EU és egyéb normák által mentes motorral beszereznék az biztos. Azok még nincsenek lebutítva "hangilag" sem. Mondjuk egy 1973-as 8,2 literes, V8-as Cadillac Eldorádó-ra gondolok 365 lóerővel. :) Na ez a szívem csücske....és, hogy a témánál maradjunk, ráadásul néhány mai egyterűt megszégyenítő utastér, és csomagtartó méretei vannak.

Teshow 2014.06.15. 22:03:00

A kombisoknak mondom, minden bántás vagy cikizés nélkül: a kombi és az egyterű nem ugyanaz a műfaj!
Természetesen azonos kategórián belül kell viszonyítani, kompakt kombit kompakt egyterűvel.
Ha elvonatkoztatunk attól, hogy melyikkel mennyi cuccot/gyereket/kutyát/nagyszekrényt lehet elfuvarozni, akkor sincs verseny.
Egész egyszerűen komfortosabb ki-beszállni, el lehet látni a földszintes autók fölött a forgalomban, az ülések variálhatóak, és úgy általában: teljesen más a térérzet.
Mondom úgy, hogy nyolc éve egyterűzöm (Corolla Verso) és időközben kirepültek a srácok, tehát már nem is kellene, de egy darabig még biztosan marad, pont a magassága és a tágasság érzete miatt! Amikor az ügyfelek/ismerődök "lapos" autóiból kell kikászálódni (tök mindegy, hogy Golf vagy S-Klasse Merci)olyankor mindig megfogadom, hogy a következő autóm bármi lehet, csak földszintes nem!!!
És még egyszer hangsúlyozom, ennek (részemről) már semmi köze a csomagok számához. A magasabb építés egyetlen hátránya némileg magasabb fogyasztás, ez azonban főleg 140+ autópálya tempónál jön elő drasztikusan - de ki megy ma már annyival?

DeezL 2014.06.15. 22:11:24

@Schütii: nekem voltak skodáim meg skodákkal kezdtük. unokatesóm stb, nem volt velük gond,szerintem sokkaljobb volt mint a Trabant, bár 4 ütemű Trabantom volt...

Teshow 2014.06.15. 22:16:56

@Térspecialista; @akos696: a fentebb már emlegetett bérelt VAN-ben is 3,8-as V6 dolgozott, és bár nem volt V8 rotyogás, de olyan simán, nyomatékosan járt, és olyan könnyedén vitte a nagy kasztnit teltházzal + csomagok, hogy egyszerűen jó volt vezetni. Nem lettem V6 fan, de ott és akkor tetszett!

SwedishRunner 2014.06.15. 22:22:23

@Schütii: Ez az átlag családos dolog elgondolkodtatott. Arra jutottam, hogy nem kell gyerek, így nekem is megmaradnak a lehetőségeim, és soha nem kell ilyen óriás szappantartókkal járnom.

Michel Djerzinski 2014.06.15. 22:23:10

@Phteven: Ha 7 ember szállításáról lenne szó, még igazad is lenne, de a helyzet az, hogy a legritkábban utazik egyszerre 7 ember, sokszor még 3-4 is ritkán. Ezért nincs létjogosultsága az egyterűeknek, és ugyanolyan erőltetett, elbaszott XXI. századi kategória, mint a SUV ("városi terepjáról"! Haha, úristen, mekkora oximoron!) Az egyterűek és a SUV-ok is rondák, rontják a városképet és foglalják a parkolóhelyeket. Egy kombi még ki tud nézni valahogy (Alfa, Volvo, Saab kombik) és vállalható egy városban, de egy egyterű merénylet a jóízlés és az automobilizmus ellen. Soha nem kéne, még ha sok gyerekem lenne, akkor sem.

Michel Djerzinski 2014.06.15. 22:28:06

@Teshow: "A magasabb építés egyetlen hátránya némileg magasabb fogyasztás"

Meg az, hogy kibaszott rondák, sőt, a vezethetőség is romlik akkor, ha egy autó magasabb építésű. Vagy vezetni nem szerető és/vagy nem tudó háziasszonyoknak való a magasabb építés, akik így biztonságosabban érzik a vezetést, vagy esztétikai analfabétáknak, akik a jóízlés csírájával sem rendelkeznek, számukra minden csak a praktikumról szól. A Fiat Multiplának, Wagon R+-nak és társainak (akik elindították ezt a műfajt) elévülhetetlen bűneik vannak.

SwedishRunner 2014.06.15. 22:28:41

@walter sobchak: Jah.. azt ha tüsszentesz egyet az igazoltatás közben lelőnek....
Én szeretem az itthoni száguldozókat, ettől szép ez az ország, és szociológiai tanulmányt lehetne írni a sok Suzukisról aki nem megy gyorsan, nem villog de az úton ahol halad nagyjából mindenkinek pokollá tudja tenni a haladását, és a legnyugodalmasabb úriember is kénköves istennyilával verné nyakon.

megatoner.hu · http://megatoner.hu 2014.06.15. 22:29:02

azért az nevetséges volt, hogy "azért jó hogy nincs benne semmi extra, mert nem romlik el, mint a márkatársaknak, akik szenvednek nagyon emiatt" .. :)

szívesen szenvedek én is full extrában.

Hurri Kán 2014.06.15. 22:34:25

@Michel Djerzinski:
Hány egyterűt vezettél már, te nagytudású?

Michel Djerzinski 2014.06.15. 22:42:09

@Hurri Kán: nyilván egy magadfajta utolsó nímandnak magyarázkodnék utoljára. Idióta. Semmi gond, élvezzed a vezetést egy minibuszban, én maradnék a talaj fölött 30-40 centivel.

Hurri Kán 2014.06.15. 22:46:21

@Michel Djerzinski:
Jéééé, ezek szerint mégsem? :o
Igazából leszarom, amúgy nem volt nehéz rájönni. Ha vezettél volna, tudod, normál vezetési stílus mellett semmivel nem vezethetőek rosszabbul, mint egy hasonló méretű személyautó.

Michel Djerzinski 2014.06.15. 22:57:14

@Hurri Kán: tökjó, működik a pszichológia. Szerintem hidd azt, ami kényelmes, ami számodra leginkább jólesik (független attól, hogy köszönőviszonyban van-e a valósággal vagy sem).

Hurri Kán 2014.06.15. 23:03:53

@Michel Djerzinski:
Rossz hírem van, egysejtű: én annak hiszek, amit kipróbáltam, és annak alapján eldöntöttem, hogy nekem az jó, vagy nem jó. Azt, hogy mit mond a pszichológia, éppen leszarom.

Térspecialista 2014.06.15. 23:04:56

@Michel Djerzinski: Már megbocsáss, de Te komplett hülye vagy....
Gondolom a véleményed szerint az ember meg kizárólag fehér mi?

Michel Djerzinski 2014.06.15. 23:08:23

@Térspecialista: rosszul gondolod. Az ember kétlábú, de néha egyesek szinte három lábon járnak, már amikor nekik ott középen olyan nagy, hogy ettől butaságokat beszélnek.

Rocko- 2014.06.15. 23:20:54

@Teshow: a kombi vs. egyterű helykihasználásáról mesélnél még?

Phteven 2014.06.15. 23:22:39

@Michel Djerzinski: Én+feleség+3gyerek (gyerekülésekkel kombinálva)+2nagyszülő. Minimum heti két kör, és ez a legritkább. A Volvo 850 kombi ehhez kevés volt, pedig akkor 2 gyerekkel kevesebb volt.

Ízlésről lehet vitatkozni, de nem érdemes. Ha neked nem tetszik, szíved joga. Nekünk elengedhetetlen, nem fogok bocsánatot kérni emiatt. ;-)

Phteven 2014.06.15. 23:30:20

@akos696: Fuck yeah, volt V6 3,0 Safranom egy ideig. Szerelem volt de amint elmúlt a rózsaszín köd, eladtam a picsába. 12 liter alatt nem fogyasztott, és számomra nem bírt használati értékkel.

Ilyen amerikai szarból is volt szerencsém 2,8-as benzineshez, de nem hagyott mély nyomot bennem. A kis francia TD tökéletesen bevált. 6,3-7 között eszik attól függően, hogy mennyire van kitömve a bendője. A legális sebességhatárokat röhögve tartja bármilyen körülmények között. Egyedül a nagy lakókocsit nem szereti, azzal érezhetően szenved. Fenntartás? két lengéscsillapító, 2 szénkefe a generátorban, egy hűtő, egy kipufogó, fékbetétek, egy kuplung, gumiharangok, szűrők, olaj. 19 éves, túl van 400000km-en. Ja, és rohad a tanksapka ajtaja, mert azt a barmok fémből készítették.

Prérifarkasz 2014.06.16. 02:05:29

@Térspecialista: Mázlista! Így könnyű... nálunk a Nő adja az utasításokat, én pedig végrehajtok, pakolok... nem is értem, hogy nem lettem logisztikus, hogy mit nem tudok bezsúfolni egy 500 literes csomagtérbe... :)

Hát igen, számos előnnyel bírnak az egyterűek, főleg ha nagyobb a család, vagy vállalkozásban van a családban...
Pár éve én is az egyterűeket nézegettem, aztán mégsem azt vettünk második autónak... bár most egyre fokozódik a helyzet, hogy itt a 3. kis jövevény... :)

A Wareszokra én sem tudok romantikával gondolni, az 1200-es Zsigákat viszont imádtam....

Szabványok 2014.06.16. 10:22:31

@Pepejoe: Hmm. Valamire rosszul emlékszel.
A hatvanas évek végétől a 80-s évek végéig átlag évi 100e új autót adtak át. 1-5 év várakozás után. 20 év alatt 2M autóra tellett a magyaroknak. Új autóra.
Az embereknek több pénzük volt, mint amennyi autó, ezértis időnként behoztak valamennyi nyugatit a hiány enyhítésére. Mai ésszel nehezen felfogható a hiánygazdaság, keresleti piac. Trabit imán lehetett venni átlagfizetésből, csak épp sokat kellett várni rá. (Eleinte 20%, később 50%-ot kellett befizetni. Eleinte kamat nélkül volt ott pénz.)
Keresleti piac volt, ezért a használtautó drága volt, 3 évesen új árban mentek az autók és olyan, hogy bontó szinte ismeretlen volt.
Autófenntartás olcsó volt, benzin olcsó volt, alkatrész (ha volt) olcsó volt. Egyhavi ösztöndíjam volt egy felújított zsiguli vezérműtengely (a Moszka téri maszeknál) és egy délután alatt kicseréltem.
'60-ban még csak az orvosoknak volt magánautójuk,
'70-ben már a 'gazdagabb' vagy autóbuzibb családoknak,
'80-ban már ritkaságba ment az a család, amiben nem volt autó. (Vidéken különösen!)
A '80-s években már számított milyen autó, keresték a nyugatit, jobban menő családokban megjelent a második autó. (Tipikusan kispolszki az asszonynak.)

akos696 · www.focusauto.hu 2014.06.16. 10:50:51

@Phteven: Azért érdekes a Franciából szarozni az Amerikait. :) Nekünk is volt Espace, asszem kettő is még a '90 évek elején, pont 2,1Td. Meg Safrane is. Akkor abban az időben nagyon menőek voltak, de bennem sem hagytak mély nyomot. :) Most olcsónak olcsóak, de méret szempontjából nem vehetik fel a versenyt a Grand Voyagerrel. Nálam meg az volt a lényeg a vezethetőség mellett.

A dízel mellett max a fogyasztása szól(na), ha egy gázos nem verne rá ebben is (vagy kb ugyanannyi). Szóval nekem értelmetlen egy dízel, ha egy benzines (gázos) mindenben jobb nála (megbízhatóság, hang, menetteljesítmény, környezetvédelem, és bizony a fogyasztás is ott van kb).

Nem értem, hogy miért ragadt meg az emberekben ennyire a dízel iránti ragaszkodás. A Voyager is van dízelben, de az maga a büntetés.

venturaea 2014.06.16. 11:47:20

@akos696: csak vigyázni kell azzal a Mitsu V6-ossal mert nem szereti a gázt. Szelepfészek-vezető cserére számíts! Amúgy én is gáz párti vagyok a Pajeromban 3,5V6 van, semmi pénzért nem szopnék dízellel. Úgy számoltam, hogy kb 8,5 l/100km gázolajra átszámítva. A dízel pajesz többet eszik és a korabeli dízelnek még a nyomatéka is kisebb...

akos696 · www.focusauto.hu 2014.06.16. 12:28:05

@venturaea: Eddig kb 20e került bele gázzal, nagyon tökéletesen működik, sosem kellett visszavinnem állításra vagy bármi hibajelenség miatt. AC-Stag rendszer van benne Tomasetto reduktorral. Ilyen modern gázrendszer esetén is lehet számítani ilyesmire? Meg ugye ezen a sima 2 szelepes 1 vezértengelyes hengerfej van, nem a dupla tengelyes hengerenként 4 szelepes, mint a Sigmákon és a 3000gt-n. A 3,5 bírja a gázt? ha előjön ez a hiba, mi a tünete?

TheRminator 2014.06.16. 12:53:10

@Szabványok:

Akkor én is rosszul emlékszem, mivel a 4 emeletes panelházban, ahol laktunk 4-en, összesen volt 15 lakás. Ebből 3 családnak volt autója. Édesapám mérnök volt, anyukám tanácsi dolgozó, és nem tellett autóra. Olyan, hogy két autó egy családban, nem is hallottunk. Szóval a 80-as években ritkaságszámba ment még az a család, akinek volt autója a környezetemben. Keresztapámnak volt egy öreg 850-es fityója, amit állandóan szerelni kellett a lakótelepen.

TheRminator 2014.06.16. 12:54:17

@TheRminator: "mivel a 4 emeletes panelházban, ahol laktunk 4-en,"

"mivel a 4 emeletes panelházi lakásban, amiben 4-en laktunk,"

misi107 2014.06.16. 12:55:12

@Rocko-: Igen!emelkedőn alázott!Naggyon komoly.Én meg a 2.5-ös mondeommal aláztam m3-m5 béjemvéket!Igaz,azok parkoltak az út szélén de akkor is,ALÁZTAM ŐKET!LÁTTAM A TÜKÖRBEN HOGY ÁLLVA MARADTAK MÖGÖTTEM!Na,az ilyen ítélet után nem tudja az asszony,hogy először miért röhögök aztán meg sírok.Igazad van,nézőpont kérdése ez az egész.Az ilyen marhák meg maradjanak meg a boldog tudatlanságban.

Angol beteg 2014.06.16. 14:58:10

Már csak egy elégedett Mazda Mpv tulajdonos hozzá szólást kell olvasni és a többi egyterü elbujhat..:) Winkler is írt róla egy cikket "a piac egy hülye" címmel, talán nem véletlenül. ...

Bora Cuvée 2014.06.16. 16:36:52

Bocsi az OFF-ért, de ha már fogyasztás, meg gáz a téma akkor lenne egy kérdésem.
Mégpedig hogy van-e valakinek tapasztalata VW Bora/Golf 1.6 16v 105 hp AZD motorkódú gázos talicskával?
Én kb. 1 éve rakattam bele a gázt( Zavoli) azóta 2* voltam beállításon, de a fogyasztása bő 10 l/100km ami szerintem sok, benzinből ~8l volt az átlag.
Igazából az érdekelne, hogy másnak is ilyen magas a fogyasztása, vagy csak én vagyok ekkora lúúzer :-/ egyébként valós 124 ezer km. van benne.

Bora Cuvée 2014.06.16. 16:39:39

Ja meg fele város felehosszabb táv nem taposva 50/90

akos696 · www.focusauto.hu 2014.06.16. 22:41:05

@Bora Cuvée: Nekem reálisnak tűnik, de azt bele kell számolni, hogy nagyon nehéz a gázfogyasztást pontosan kiszámolni. Függ a külső hőmérséklettől, az adott kút szivattyújának a teljesítményétől, szóval nagyon sacc/kábé alapon megy. melegben pl jóval kevesebb megy bele és az ember azt hiszi, hogy nagyon jól fogyasztott, aztán a köv tankolásnál 10 fokkal hidegebb van és akkor belemegy 4-5 literrel több is. De nekem a 10 L gáz sok várossal reálisnak tűnik. Nem jó elszegényíteni a keveréket, mert akkor tényleg elégnek a szelepek. Nekem is inkább + 20% a gázfogyasztás, mint 10%, de nem zavar, mert így is megéri és a motornak jobb.

Szabványok 2014.06.17. 12:15:41

@TheRminator: Igen, akkor rosszul emlékszel.

Már a '70-s években robbanásszerűen növekedett a magángépkocsik száma. '70-ben még tényleg ritkaságszámba mentek az autók, de '80-ra lett még +1M autó, tehát kevesebb, mint 10 emberre jutott egy autó, beleértve a csecsemőt, a putriban lakót is. '80-s években kevés olyan mérnököt láttam, akinek nem volt autója, hirtelenjében nem is jut eszembe, pedig sok mérnököt ismerek. A velem együtt '76-ban végzett fiatal mérnökök hamar (akár előbb, mint lakást!) vettek autót. Akár három gyerekkel, pszichológus feleséggel.

A két autó volt, de valóban ritkaságszámba ment, az a gazdagok kiváltsága volt a '80-s években.

Az más kérdés, hogy én vettem a '80-s évek közepén egy UAZ-469B-t szórakozásra. Az terepjáró volt! A lökhárítója, mint egy kisvasúti sín. A merev elsőtengely, a diagonál gumik és általában az egész autó mindent kibírt. A Niva hozzá képest egy kényes balerina. Rövidebb volt, mint egy mai Ford Fiesta, de 7-en elfértek benne, vagy 5-s kényelmesen, meg még néhány hordó. A motort kényelmesen lehetett szerelni, beültem melléje a motorházba, annyi hely volt.

Shadowbull 2014.06.17. 12:30:33

@Szabványok: Apam esztergalyos volt, anyam ugyintezo az OTPben, de 73-ban vagy 74-ben mar volt uj autojuk a Merkurtol, es attol kezdve vegig, 3-4 evente ahogy megjott az uj, csere.

En 76-ban szulettem, a 80as evekben gyerekkent mar semmi kulonleges nem volt abban hogy a csaladban volt egy Lada.

///M_Straight_six 2014.07.12. 00:06:43

@Térspecialista: szerintem senki nem vonta kétségbe a nagycsaládosok létjogosultságát, arról volt szó, hogy ezek unalmas, jellegtelen járművek, és ez igaz is. Én meg azt a mániát nem értem, hogy az autóba mindenképp be kell zsúfolni a biciklit a kismotort, a kanapét, a házimozit, elvégre ezek nélkül nem nyaralás a nyaralás, meg persze nagyon sokszor kerül ilyen helyzetbe az ember, hogy a fél házat alrébb kell költöztetni egy pár 100 kilóméterrel...(mellesleg kerékpárok tetőcsomagtartós kombival is szállíthatók).