Heti merítés

  2014. május 25. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

A legjobb kisautó!

40123

Soha nem hagyott cserben! Voltam vele Monte Carlo-ban, Olaszországban is többször. Meg lehetett tanulni rajta, hogyan kell kicsi és lassú autóval sportosan vezetni.

Georg, az elegáns hódító!

30024

Nagy a szélzaj, hiszen nem nagyon áramvonalas, és a motorzaj is nagy, de én például ezt különösen szeretem benne. Ja és büdös is a kis drágám. De ennek legalább igazi autó szaga van :)

Gyermekkori álomautó

55555

9 éves voltam, amikor Budán a II. kerületben biciklizés közben, egy óriási fékezésre lettem figyelmes. Hátrafordultam és láttam, amint egy számomra furcsa formájú autó, a Törökvész úti templom kőfalának rohan.

Elnyűhetetlen roncshalmaz

49673

Kérdezem jó az autó, megy? Hát hogyne nincs ennek semmi baja, csak otthagytam 75 makit. Mentem 100 métert nyekk, na visszatoltam a szervizbe, egy óra fültő vakarászás.

Megbízható kényelem

29494

Nagyon elszomorodtam amikor aláírt adásvételivel közelítettem meg. Még dármaibbnak hatott a helyzet ahogy ott a ködös estében állt a fák alatt...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr56205434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

JimK1rk 2014.05.25. 09:58:30

A DS kene, gondolom ezzel mindenki igy van!:)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.05.25. 10:02:36

Nekem nem kéne,ha nekem kéne szerelgetni:-)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.05.25. 10:04:44

Azért az érdekes hogy az M3 BMW t említik kategória teremtőnek mikor a Fiat Mirafiori renn version majd 10 évvel korábban 220 lóerőt tudott 2000köbcentiből.

Tommi 2014.05.25. 10:06:17

A 127-es nálam bakancslistás.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.05.25. 10:09:37

Nekem is volt korai 127 es fiatom,még a 47 lóerős ultra rövid váltóval,nagyon hiányzott az 5.sebesség,csak akkor még nem tudtam hogy a Seat Terra 903 köbcentis motorú. 5 sebességes váltója lenne jó bele ,mert annak olyan rövid az áttétele,sőt egy kicsit minden fokozat rövidebb viszot az 5. Hosszabb mint a 127 es negyedikje.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.05.25. 10:14:13

Érdekes de régen aDS re a harcsát mondták.Amire jobban hasonlít mint a cápára.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.05.25. 10:21:14

Mondjuk egy 1050 köbcentis Abarth 127 es fiat ami 70 lóerős az nagyon kellett volna nekem kb 20 éve.
70 lóerős pörgős motor egy 700 kilós kaszniban nagyon brutál volt mondjuk 79 ben.

Zoltán Maszlik 2014.05.25. 11:02:51

127-hez:

"Meg lehetett tanulni rajta, hogyan kell kicsi és lassú autóval sportosan vezetni."

Dr. Göbölyös pedig meg is mutatta:D :
picasaweb.google.com/103067887305953408991/VasarnapiCsoportokTotalcarTrackdayIV#5919431959447651922

mdee 2014.05.25. 11:09:16

kacsa:

"Ha jól bánik vele az ember egyáltalán nem biztos, hogy az audisok és hasonszőrűek érnek el a következő lámpához hamarabb. Ezt a kocsit ésszel vezetve lefőzhető bármelyik másik autó."

hogyne, csak a másik meg ne tudja, hogy verseny van

Rocko- 2014.05.25. 11:40:00

fogyasztási verseny indul: 3, 2, 1....

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.05.25. 11:43:12

@Rocko-: Fogyasztási? Ezek termelik a benyát...

Teshow 2014.05.25. 11:58:02

"... csaknem két órán át küzdöttünk benne az életünkért Budapest reggeli forgalmában ... A 602 köbcentis kis motorocska heroikus küzdelmet folytat kettőnk – és az autó – súlyával, a 29-nek mondott lóerő valójában tizenkettőnek érződik, de a 38 newtonméter nem hazudik."
Forrás itt:
totalcar.hu/tesztek/2014/04/18/citroen_2cv_kacsa_volkswagen_bogar_kafer/
Ez egy szükségből született autó, mindenben a minimál megoldásokkal, amiből mára kult autó lett. Aranyos, szerethető - de ne essünk már a ló túlsó oldalára!
Máig nem értem, miért érzi szükségét beírni az ítéletbe minden kisautó tulajdonos, hogy micsoda nagy gépeket aláz vele. Nevetséges kompenzáció, aminek az az üzenete, hogy a gép valóságban lassú, ami a gazdit idegesíti!
Yah, és amikor Vályi Pista azt írja a tesztben, hogy a 2cv-ben ülve mennyire vágyna át egy jó Trabantba, no comment ...

Teshow 2014.05.25. 12:06:51

Azért ez a mondat a 127-es ítéletébe is befittyent:
"Sokkal nagyobb autókat meg lehet vele szégyeníteni még ma is!"
Szerencsére az ítéletből azért kiderül, hogy ezt hogyan kell érteni. Nyilván az extrém rövid váltó miatt városban, és szűk határok közt. Mondjuk én a "meglepni" kifejezést használnám, az még igaz is lehet!
De szimpatikus írás, és a kis 127 gyerekkorom irigyelt autója.
Mellesleg ma is többen állítják, hogy a VW erről másolta a Golf. Ezt nem tudom megítélni, nem lenne kizárt!

Zsola,mazsola 2014.05.25. 12:14:45

A kacsáson jót lehet röhögni. Nekem is tetszik, de azért ennyire nem kéne isteníteni.
A DS pedig, hogy ment át ennyi hibával az OT vizsgán? Mások meg arról írnak, mennyit szívnak vele, mert ha egy karist (kis túlzás) van rajta, akkor visszadobják.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.05.25. 12:20:10

@Teshow: valószínű azért mert mindkettőt olaszok tervezték mármint a formát.

Mondeoman 2014.05.25. 12:25:46

Vannak kisautók, amikről elhiszem, hogy kb. 30-ig vagy 40-ig jobban gyorsulnak, mint némelyik nagy kocsi, de ezzel sztem nem érdemes felvágni. Utána úgyis a nagykocsi győz.

@Teshow: nem a 127, hanem a 128 volt a Golf formatervezésekor az etalon. Meg állítólag a szériagyártást meg nem ért Trabant 603 szolgáltatta a Golfhoz a műszaki alapokat, bár erről meg én gondolom azt, hogy városi legenda.

internal_combustion 2014.05.25. 12:51:41

Ha már soroljuk a hülyeségeket, akkor ne felejtsük el, hogy a Renault5 is alázta a nagy autókat városban, szégyelhették magukata a calibrások meg ilyen szövegek :D de most komolyan, ezeket ők maguk vajon elhiszik, vagy azért talán érzik, hogy ez hülyeség?

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2014.05.25. 13:04:07

Öt autóból négy francia, az ötödik meg olasz.. hajjajj :) Már csak egy Ford kellene, hogy mindenki boldog legyen.

A DS szerintem már volt, a Fiatnak nagyon jól áll ez a szín.

igazi hős 2014.05.25. 13:06:51

@Mondeoman: Városban 50 a limit, nem? Nem tök mindegy, hogy 100 felett mit gyorsul az "ellenfél"? Nekem is volt R5-ösöm: viszonylag nagy motor (1,4 l, 100+ Nm), viszonylag kis tömeg (~850 kg), ezért városban (70-ig bezárólag) kimondottan fickós kis autó volt.

Teshow 2014.05.25. 13:18:48

@internal_combustion: Ja tényleg, most hogy mondtad, megnéztem, csak odáig eredetileg már nem jutottam el, mert belefáradtam a gyerek dumájába meg a hüeségeibe.
Mondjuk az sem értem, hogy egy ítéletet minek kell teleszórni trágár kifejezésekkel?

Cockroach 2014.05.25. 13:57:44

DS -ÖRÖK SZERELMEM! :D

"sunáznám", hogy egy klasszikussal éljek :)

FORMA-1! :D

nick papagiorgo 2014.05.25. 14:19:59

@internal_combustion: igen hát a "récsing" mód, meg a törések a kocsin vélhetőleg párhuzamban vannak egymással.
Azon viszont csodálkozom, hogy a rndőr olyat szólott, hogy inkább ütközzön frontálisan, mint hajtson le a padkára...

internal_combustion 2014.05.25. 15:15:11

@nick papagiorgo: akár igaza is lehetne, ha egy modern, sokcsillagos töréstesztű autóról lenne szó, mert azokat ugye erre tervezik. Azoknak a passzív és aktív biztonsági berendezései az ilyen frontális "találkozókra" vannak fejlesztve, míg mondjuk egy oszloppal vagy fával történő ütközésnél nem tudnak annyira védeni. Emlékezzünk csak pár éve pl, milyen rondán törtek az 5 csillagos autók, amikor az amik elkezdték őket 30%-os átfedéssel ütköztetni. De persze ez a kijelentés ettől még hülyeség. Nem csak azért, mert ezek mindenféle biztonsági rendszert nélkülöző autók, hanem úgy egyébként is. Tehát mielőtt valaki belémkötne: nem azt állítom én is, hogy ha ütközés van, akkor inkább rántsuk rá a szembejövőre a kormányt, hanem csak próbálom magyarázni, hogy mire gondolhatott a jagelló :). Amúgy meg szerintem ilyen helyzetekre nincs jó tanács. Valaki így jár jobban, valaki meg úgy.

zootyo 2014.05.25. 15:34:24

A renault-os ítéletnek számomra elviselhetetlen és idegesítő a stílusa. valamiért...

megatoner.hu · http://megatoner.hu 2014.05.25. 15:36:02

Peugeot tulaj nagyon objektív: soha nem hagyott az út mellett, mert amikor igen, akkor rájöttem a bajára és összedrótoztam..

asszony besírna.

nick papagiorgo 2014.05.25. 15:36:30

@internal_combustion: ja, végigolvastam mégegyszer, végülis lehajtott az útról(eddig oké), és nekiment egy fának.

Namost a fa egyfelől nem ad betétlapot, másrészt a kártörténetnél a balesetben eljátszott szerepe is kétséges (régi Markos-Nádas poén, hogy "elénkugrott egy kivilágítatlan fa"), harmadrészt meg nem tudom mennyivel jobb fának szaladni, mint frontálisan ütközni. Vélhetőleg semennyivel. Meg az is biztos, hogy aki nem ütközik rendszeresen (ún. "rutinos ütköző"), annak egy ilyen helyzetben fogalma se lesz, mit tegyen, melyiket válassza.

nick papagiorgo 2014.05.25. 15:55:57

Egyébként a kisautóval nagy tetteket elkövetni témához:
a Fiat 127 900 köbcntise 45 ló, a Citroen 28 ló, a Renault 5 1.1 meg 45 vagy hogy. Gyorsulást a renault 5-re találtam, az 21.4.

Namost megértem én, hogy az illető szerelmes a saját autójába, és emiatt az átlagosnál pozitívabban ítéli meg, legyorsul mindenkit stb. De azért álljunk már a realitások talaján. Magam egy 1.4-es Focus I kombi tulaja vagyok, 14-es gyorsulás, az autó rémisztően nem megy. Igaz, lehet vele előzgetni, ha dinamikusan, a "mélységből" érkezel, meg ilyenek, de sose mondanék pl. olyat, hogy az autóval mekkorákat lehet gyorsulni,meg kiket előzök meg, mert kiröhögnének.

Igen, olyan velem is volt, hogy beállt mellém egy roncshalmaz a lámpánál, a gazdája lelkesen hörögtette, látszott, hogy mire készül (volt olyan is, amelyik kiírta a vércsoportját, mint a ralisok, na azon igen röhögtem). Ezeket mondjuk én automatikusan elengedem, mert 1. defenzív vezető vagyok 2. azzal tisztában vagyok, hogy az én autóm nem megy 3. legyen egy jó napja szegénynek, ha már jó autója nem lehet (mondom én, a Focus tulaj...). Lehet, ebből gondolják az illetők, hogy hú de megy a kocsi.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.05.25. 17:14:56

@nick papagiorgo:
A régi fiat 127 es 47 lóerős és iszonyat pörgős ,ha hiszed ha nem 8000ig kipörgött akkor jobban gyorsult mint a gyári adat.www.automobile-catalog.com/make/fiat/127/127_series_i_2-door_fastback/1972.html
A 47 lóerőt 6200nál adta le,mindezt 1971 ben!!
A kis méret miatt éreztem én is úgy hogy nagyon gyorsul,nekem a 90 es évek elején volt olyan.A mai autókhoz kér hasonlítani ,akkor a németek még bogarakat,meg NSU-t csináltak kisautónak.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.05.25. 17:19:40

@nick papagiorgo: de mivel kis autó valóban 60 ig gyorsul jobban mint felette.140 nél pörgött 6000et ,és nem egy ment 150-160 al,ami 1971 ben nagyon jó volt egy kisautótól.
Amúgy valójában úgy ment mint egy 1300 as zsiguli ami nem túl jó ma már:-)

nick papagiorgo 2014.05.25. 17:46:09

@Gyurma73: oké, persze.
Ez így oké, én csak annyit mondok, hogy a gyorsulás érzete nem egyenlő a gyorsulással, meg hogy a komák nem a 71-es autókat gyorsulják le, hanem újabbakat.
A fiatos konkrétan azt írja, hogy "sokkal nagyobb autókat meg lehet vele szégyeníteni még ma is" - mi az a nagy autó, pótos IFA? :)
A renaultos meg calibrákat említ,namost a legkisebb 2.0-ás calibra automataváltóval 12 alatt van százon, a röné meg kétszer ennyi, vannak csodák, de ekkorák nincsenek.
Ha az illető hülyeségeket ír bele az ítéletbe, hiteltelenné válik az egész. Nem tudom, ki miért olvassa az ítéleteket, de szerintem a legtöbben azért, hogy lássák, hogy az autó mire képes és nem azért, hogy lássák, hogy a tulaj fantáziája mire képes. "Horgásztízperccé" válik az egész :)

sajnosnemnyert 2014.05.25. 18:10:29

Motordoktor leírta a lényeget, ami szerintem összhangban van a 127-esről itt leírtakkal:)
belsoseg.blog.hu/2013/02/06/ezt_sohasem_hittem_volna

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.05.25. 18:15:20

@nick papagiorgo: valóban nem gyorsulnak jól papír szerint.Meg fölösleges is gyursulgatni ezekkel.

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2014.05.25. 18:54:11

@nick papagiorgo:
Az ugyanaz az 1.4-es 80 lovas motor amit a Fusionbe is pakoltak? Mert akkor át tudom érezni a helyzeted :)

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2014.05.25. 19:27:57

Isstenem, mint az oviban... Kiskocsi vagy a nagykocsi megy jobban? Nagyon relevans ilyen egzakt tudomanyagrol vitatkozni...

kombusz 2014.05.25. 19:37:30

@Don Tejbegríz a féllábú matrac:
Azt irja 1-es focusa van az szerintem csak 75lovas.a 2-es focusba van 80lovas 1.4-es motor

nick papagiorgo 2014.05.25. 19:54:26

@Don Tejbegríz a féllábú matrac: nem, ez csak 75 lovas :)
Viszont 6,5 l-t eszik a gép, jellemzően M0-n való használatnál.
Szeretem.....
Menni azt nem megy, de legalább nem is eszik. Mondjuk olajat igen. Viszont jó nagy, befér a család, kényelmes, satöbbi.

nick papagiorgo 2014.05.25. 19:58:09

@Gyurma73: ezért mondom, hogy minek írja be? Keveset eszik (z tény), könnyű vele parkolni (ez is), olcsó a fenntartása (ezt a fene tudja), de ha beírja, hogy bálnamerciket meg audikat gyorsul le vele, nem fogják neki elhinni a többit se. Minek szájalni? Olyan autó nincs, ami keveset fogyaszt, nagy és tágas, és olcsó a fenntartása (egyszóval mindenre jó), mert ha lenne, mindenki azt venne.

Oldm4n 2014.05.25. 21:00:16

Miért? Miért, miért, MIÉRT?

Miért kell MINDEN kis aszfaltpattanásnak "naaagy kómpre szórós mercit" megszégyenítve gyorsulni? (Észrevették a többiek is, hogy verseny van? Vagy csak te gondolod, hogy az volt?) Hát barátom, én beállok melléd a sima széria Mondeoval, meglátjuk, mire mégy a benne lakó 150 belga söröslóval?! (Dírr, egy maflás, hülyegyerek!) Nagy kár volt, mert alapból tetszettek volna, de ezen a gusztustalan "többnek-akarom-hazudni-magam" stíluson bukott a fiatos, a kacsás... hagyjuk már ezt, gyerekek! Ez az egész borzalmasan nem erről szól, ha nem vettétek volna észre!!!

A DS az egyetlen kívánatos francia... minden nyűgével felvállalnám! Eszméletlen gyönyörű kis dög... azt a ku...!!!

Az R5 egy szemét, ezzel meg át is vertek. Egy roncs, amit a köcsög tákmester tákolgatott, lehúzogatott szépen, "jól keres a fiatal gyerek!". Tanulópénz volt. De fejlődsz, tudod, hogy a bontóba megy! Mind átmegyünk ezen, csak én 1200-es Ladából olcsóbban megúsztam ezt '89-ben.

Szerintem a 305 egyszerűen HAMISÍTVÁNY, nem alázott meg egyetlen Porsche (Prosche?:)) 911 Turbo-t sem...

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2014.05.25. 21:32:31

@nick papagiorgo:
Hát én egy 1.4-es 80 lovas Fusiont nyösztetek a családban az is eljár 6,5 körül, de nem bántam meg a diesel Mondeot saját célra. Furcsa volt felfedezni benne az élményt, hogy jé ezzel tudok előzni is :D

fifibá55 2014.05.25. 22:14:59

"hogyan kell kicsi és lassú autóval sportosan vezetni"
Sehogy. Nagyon elszúrt valamit az életben, aki ezzel tud csak kompenzálni.

Prérifarkasz 2014.05.25. 22:37:25

Nem értem a renaultos csókát - persze még fiatal - az autó pénzbe kerül, tudom ez fáj, nekem is... El kell fogadni, hogy egy huszonéves autónál valami mindig előjön, egyszerűen az anyagok elfáradna, elkopnak, ezeket cserélni, javítani kell...
Amit ő drágának mond az az esetek többségében 10-20 ezres tétel volt, nem kifejezetten lehúzós, szerintem olcsó... akkor fog majd meglepődni, ha vesz egy új autót, ott lesz majd igazi sz.pás a havonta fizetendő törlesztés, igaz lerobbanni kisebb eséllyel fog... de hát valamit valamiért. Ha meg a tulaj összetöri az autót, az többnyire nem az autó hibája, azt nem sorolnám a normál fenntartási költségekbe....

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.05.25. 23:38:10

@nick papagiorgo: Csatlakozom Tejbegrízhez, én is Mondeót vettem, még 2010ben (2005öset), 2.2es dízelt, brutál erősnek tünt az addigi autóimhoz képest, 70.000 km-t tettem bele főleg az M1-en, 130-140nel. A hosszú távú fogyasztásom 6,6 L volt, szóval OK volt a gép.

Pasas 2014.05.26. 01:45:03

Szeretjük a DS-t. gyönyörű.

Pufibá 2014.05.26. 06:33:24

Sok barom mér a városba akar "versenyezni"?
50 felett elszáll a tudomány?
Ja,ott kezdődik hogy nem zöldnél indul,hanem pirosassárgán.Az meg már alapból bemozdulásnak minősül-kizárás.

toncsi64 2014.05.26. 07:48:14

Csatlakozom a DS-t istenítők táborához :) Ami pedig a hihetetlen gyorsulást illeti valószínűleg inkább csak érzés lehet a dolog hátterében. Tisztán emlékszem ifjúkoromból (de rég volt), hogy a Ladás 130-140 után mindig azt éreztem, "nincs nálam gyorsabb ember a Földön" :D Manapság egy rendesebb paripában a 200 sem hoz lázba :(
Ami pedig a rendőri "jó tanácsot" illeti, valószínűleg a biztosítói hozzáállás miatt tette. Nekem is volt egy hasonló esetem - ott a kárfelvevő tett hasonló megjegyzést - amit aztán a biztosító "a káresemény nem beazonosítható" dumával kifizetés nélkül zárt, dacára, hogy az "ellenfél" elismerte a hibáját.

Dr_utcai_arcos 2014.05.26. 09:35:21

Huh, már majdnem elhittem, hogy ez egy komoly válogatás ;)!

effendi79 2014.05.26. 23:15:16

Jézusom, bármilyen autót legyorsulni egy kacsával???
Legfeljebb egy parkolóban, de sok autó gyorsabban áll, mint ahogy az megy. :-)

DemiA 2014.05.28. 14:12:27

Szerintem a 127-es ítéletben a "kis autót sportosan vezetni" dumát nem a sebességre hanem az élményre értette. Az élmény szerintem sem az ha gyorsan mész, hanem ha határon autózol. Egy kis autónak pedig könnyebb elérni a határait, akár legálisan is.

alfax 2014.06.03. 15:19:06

Pedig a kacsa elég gyors, a korabeli doksik szerint:
media-cache-ec0.pinimg.com/736x/85/14/41/8514411c77ed61a3f1c247b6d7d3ad42.jpg

Amúgy a DS ítélet már volt a heti merítésben...

@Zsola,mazsola: Milyen hibákra gondolsz? A féltengely kattogását nem vizsgálják az OT vizsgán.

Egyébként vsz egy DS-t apróbb hibákkal is átengednek, mí egy Trabinak elég pöpecnek kell lennie ahhoz, hogy átmenjen.
süti beállítások módosítása