RAV4-gyel tökön-paszulyon át. Amíg a gumi tart

  2014. május 24. - Csikós Zsolt Címkék: úton Görögország RAV4 Toyota Akropolisz Rali

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Van isten, a hátsó gumik csak az Akropolisz Rali utolsó szakaszán lehelték magukból ki az utolsó szisszenetet. Persze, nem versenyezni voltunk ott, nem is jártuk be az egész útvonalat, csak két, nagyjából 15-15 kilométeres részt, de most már azért van némi fogalmam arról, miért hívták a régi ralipilóták ezt gyilkos futamnak. Kőgörgeteg kőgörgeteget követ, mély árkok, vízmosások szabdalják a kemény, egyenetlen, döngölt földfelületet, nem keréknek, pláne nem fúvott gumiabroncsnak való vidék ez. Erről egyébként - mint már említettem - maguk a Bridgestone Duellerek is beszámoltak a maguk nyelvén.

Nem akarom húzni az időt: a Toyota alánk tette a RAV4-eket, aztán azt mondták a szervezők - hajrá! Mi meg hajráztunk. Nem kicsit. Sajnos a kavicsok (pontosabban kövek és kisebb sziklák) záporozása a RAV4-es alján minden más zajt elnyom (meg ez az autó amúgy is zavaróan csendes mechanikailag), de a helyből a hátsó kerekeknek is nyomatékot adó összkerékhajtás, valamint a középtájon már egészséges erővel az igának feszülő motor megágyazott egy jó kis autózásnak. Az útminőség tényleg varázslatosan pocsék volt, többször is arra gondoltam, jobb lenne tán a susnyában folytatni, a kameramann (aki mellesleg a Toyota PR-főnöke is volt egy személyben) pedig minden erejét latba vetve se tudta eljátszani a stabilizált állvány szerepét, de kis hevenyészett videónk alapján valamit talán átélnek abból, mit kapott tőlünk a Toyota. Érdekes, egy koppanást nem hallottunk a túra végén a futóműből, egy fokot nem állt jobbra vagy balra a kormány, csak a műanyag alsó védőburkolatot sikerült megtépáznunk. És korántsem mi voltunk az első meghívott csoport, az autókat viszont nem cserélték.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr746190788

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NekemNemEzKell 2014.05.24. 07:12:45

Sárga vagyok! De nem a májbetegségtől, hanem az irígységtől!

ccvv 2014.05.24. 07:23:15

Üdv!

Jó buli lehetett! :) Gratula a tempóhoz. Kicsit off: Mükénéből azért több maradt, ha nem is a mellette elautózó számára. Görögország pedig régen is a félbehagyott építkezések országa volt, ugyanis a (magas) ingatlanadót senki nem akarta megfizetni. Téli fagyok nincsenek, a csupasz beton olcsó, alapozni szinte nem is kell, a megoldás egyszerű: nagyobbra trevezni, mint ami kell és amíg oldalt látványosan kilógnak a betongerendák, addig minden rendben...

Sinistroll 2014.05.24. 07:37:50

Azért egy gumicsere még nem hétvégi szerelős poszt! Kérünk másikat! :)

csakegymaradhat 2014.05.24. 07:58:57

Kedves Csikos Zsolt a marokoban fenykepezett polo tulaja a rendkivul kedves es mellesleg jo csaj Anita szivem emlitette hogy legkozelebb Athenban lesz lathato a poloja erre mit ad Isten jon egy gorog beszamolo kerunk kepet Anitarol es az o polojarol :))))))))))))))))))))))))))

edcsajka 2014.05.24. 10:30:00

Az összes résztvevőt fel kéne jelenteni a hágai, vagy a strasbourgi bíróságon.
Efféle cselekmény kimeríti a csoportosan elkövetett, különös kegyetlenséggel végre hajtott, szándékos károkozás minősített esetét.
A több nemzetiségű elkövetőket súlyos felelősség terheli, hogy mindezt egyetlen márka a Toyota terhére követték el.

Nem volt közöttük egy ember aki megállította volna ezeket a fékeveszett társaságot?

Teshow 2014.05.24. 10:47:19

@edcsajka: Nem jöttem rá, hogy ez most komolynak szántad-e? Mert viccnek elég hüe vicc volt! Csak hallkan jegyzem meg, hogy nozmál napokor ezeken az utakon elsősorban kivénhedt teherautók és traktorok járnak. Az egész RAV4 flotta nem szennyezte annyira a levegőt összesen, mint azok a masztodonok. Főleg mivel azok 1-2 padlógáz üzemmódban tudhan csak feljutni a szerpentineken. Szóval relax!

Kayassine 2014.05.24. 10:50:09

A nagy kalandtúrátok olyan mint nálunk és gondolom sok más helyen egy békés hétköznap. Ettől még a Rav4 lehet nagyon jó kocsi, pláne itthonra, a jó utakra.

Teshow 2014.05.24. 10:50:40

@ccvv: Ja, de nemcsak a betongerendák, hanem a tetőből is mindenütt kilógnak a betonacélok, "elegánsan" összecsarva. Kint élő barátaim is ugyanezt mondták: így "félkésznek" számít a ház, és nem kell utána adót fizetni!

Teshow 2014.05.24. 10:53:20

Nemrég néztem az egyik Toyota szalonban, mekkorára nőtt a RAV4. A mellette álló Verso szinte kicsinek tűnt. Érdekes, belül viszont fordítva éreztem.

vidéki suzukis 2014.05.24. 10:58:42

Ezekből az autókból lesznek a megkímélt, gyári bemutatóautók? :-)
Egy alsó átnézés+alvázvédelem után mehetnek is a helyi használt autós portálra. :-)

vidéki suzukis 2014.05.24. 10:58:42

Ezekből az autókból lesznek a megkímélt, gyári bemutatóautók? :-)
Egy alsó átnézés+alvázvédelem után mehetnek is a helyi használt autós portálra. :-)

3gb 2014.05.24. 12:03:04

@edcsajka:
egy lett volna, de ő kezelte a kamerát!

tomigonzo 2014.05.24. 12:08:01

most csinaljatok egy hasonlot barmelyik masikkal a nagy suv tesztes videobol (ahol szetfikaztatok a rav4t), kivancsi lennek a gagyi renault holdjaro meg a tavolkeleti csodak ket hasonlo szakasz utani allapotara,

venturaea 2014.05.24. 12:11:36

asszony 2002-es Rav4-e 250.000km után még gyári méreten volt a motor.Tudnak ezek a kínaiak...

bigpond 2014.05.24. 13:04:38

Regebben gyakran jartam sokszaz kilometereket ilyen utakon , ilyen tempoval. Akkora volt a zaj a kocsiban hogy csak kiabalva lehetett kommunikalni, elgurultak a disztarcsak, kinyilt menetkozben az ajto, felpattant egyszer a csomagterfedel is. Egyik auto sem maradt nalam sokaig de nem latszodott vagy erzodott a futomuben semmi karosodas. Az alvaz persze eleg cudarul nezett ki de amugy semmi. Meglepoen jol birtak a gumik is, egyszer sem volt szakadas vagy defekt. Az autok : Mazda 323,121 es egy Ford , a legfiatalabb 93-as evjaratu volt. Sokkal tobbet bir a technika mint az ember gondolnaa, bar lehet ez csak a regebbi evjaratoknal volt igy.

jk88 2014.05.24. 13:17:09

Vittetek magatokkal 3 vödör csavart, hogy ilyen "halk" a rav4?

vidéki suzukis 2014.05.24. 13:19:04

@tomigonzo: Régi (kocka) Suzuki Vitara és előző gen. Kia Sorento bírták a hasonló kiképzést. 200-300e km alapján azok strapabíró cuccok voltak.

tomigonzo 2014.05.24. 13:56:49

@vidéki suzukis: nem egeszen azokat teszteltek ;) (a kocka vitaraval semmi gond nincs, sot;)

Hilux94 2014.05.24. 15:52:31

Ha aztat mondom, hogy a RAV4 az ujjal mutogatva kiröhögős szarhulladék, a plázapicsás terepnemjáró mintapéldája TOYOTA-buzi körökben, akkor meg tetszik lepődni? :)

A videón látható "kemény" megpróbáltatás (enyhe költői túlzással) mondjuk 2-3x-osát a 20+ éves, dróttal és ragszalaggal toldozott Corollák napi szinten tolják a fejlődő országokban (ahol nincs ilyen "sztráda", mint amin a becses újcságíró urak gördültek)....

Goose-T · http://blacksabbath.blog.hu/ 2014.05.24. 16:42:44

Nem értem, mi ez a hüledezés az úttalan utakon. Görögországban ilyen utakon turistabuszokkal szállítanak embereket nap mint nap. :D

w a s d 2014.05.24. 16:45:30

@Hilux94: "Ha aztat mondom, hogy a RAV4 az ujjal mutogatva kiröhögős szarhulladék, a plázapicsás terepnemjáró mintapéldája TOYOTA-buzi körökben, akkor meg tetszik lepődni? :)"

Ha meg annyira nem is lepődik ezen az ember, de arra azért következtethet belőle, hogy ki a normálisabb. Aki kiröhögi ezt az autót, mert hogy "plázapicsás", vagy aki megveszi, mert amire kell neki (pl. felmenni a szőlőbe a hétvégi telekre, vagy a tópartra horgászni földúton át- ahol a mai személyautók fennakadnának, vagy meredekebb utcán hóban is jó eséllyel fölhajtani, de nagyrészt aszfaltos úton közlekedni), azt tudja ez is, anélkül, hogy jópár mázsa pluszt cipelne folyton, ami a sokkal komolyabb felhasználásra való tartós alkalmasságot biztosítaná, a mindennapokat meg megnehezítené. És mivel sem sziklafalon, sem valami jó mély szántóföldön nem akar közlekedni az utóbbi illető, ezért nem ad föl annyit a mindennapi praktikusságból.

kisörDög 2014.05.24. 17:30:09

Ez való a rallyhoz nem mint sok helyen hogy: Egyik faluból ki, másikba be.

dr.oid 2014.05.24. 17:46:33

naja Görögország meg Akropolisz rallye: a fahrer sétakocsikázik a zergebaszta etapon a mitfahrer pedig kedélyesen anekdotázgat ahelyett, hogy az itinert olvasná banyeg :D

Én is itt vagyok 2014.05.24. 19:33:51

Nem rossz, nem rossz! :) De 4 kerékkel könnyű. A kilencvenes években a W124-el megmásztam a az Araratot és a Nemrut hegyet.(aakor még nem volt nemzeti park.
Azért gratula az élet császárának ! :)www.panoramio.com/photo/55779524

Ecotrans 2014.05.24. 22:58:53

tényleg nem tudom mi a nagy kunszt, ennél rosszabb helyeken jártunk néha buszokkal kirándulni :D

venturaea 2014.05.25. 05:27:54

aki fikázza a Rav4-est egyszer kipróbálhatna egyet. Ma megint vezettem asszonyét és mindig rácsodálkozom, hogy milyen finom,feszes autó. 250.000 felett is tartja magát, semmi sem zörög, a futóműve isteni aszfalton a lámpánál állva meg azt hiszed, hogy áll a motor (2.0 benzin 2002). Nekünk azért kellett mert nem ér le a kocsibejárón, a gyerekülésbe nagyon könnyű betenni a gyereket és a csomagtartóba befér a babakocsi meg 2 heti bevásárlás. Ha kinyitod a hátulját akkor a lökhárító is nyílik a csomagtartónak nincs pereme, kb 50 centire kell emelni a csomagokat. Az összkerékhajtásra nincs szükségünk de nem is vesszük észre hogy van. Ha terepezni akarok akkor van egy 1997-es rendes létravázas Pajeróm ami csak erre van diffizárakkal, emelve meg rendes 33"-as sárdagasztó gumikkal.

Csikós Zsolt 2014.05.25. 10:43:27

@Sinistroll:
Sajnos csak egy ikarusos cikkre tellett vasárnapra...

@csakegymaradhat:
Gondoltam rá, amikor Athénban jártunk, sajnos épp csak megérintettük a falat és húztunk tovább.

@vidéki suzukis:
Azért nem. A burkolat eléggé megszenvedte a használatot.

@edcsajka:
Út eleje, vége biztosítva volt, nem volt ember és forgalom.

@jk88:
Írom, kavicsok.

@Hilux94:
Hm, csak nem ennyivel.

2014.06.09. 20:59:32

@edcsajka: "végre hajtott" azaz végre hajtottak egy jót?
süti beállítások módosítása