Heti merítés

  2014. május 11. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Akár városba, akár szerpentinre de csak cascoval!

63624

Különböző anyagi megfontolásokból kiindulva életem első autója egy Suzuki Swift lett, majd a második is, aztán ha már így bevált maradtam ennél a márkánál.

Szükségmegoldás volt

36911

Igazán egyszer állt meg, pedig előtte az elosztófejet kipucoltam, megcsiszoltam, de pár napra rá épp átértem egy hídon és megállt teljesen.

Csillogó Zöld csoda

63632

Csak apró bosszantó típus hibákról tudok beszámolni, felül keskeny a teteje, kinyitott ajtónál az ülésre esik az eső.

Hapci, a Kislányom kedvence

63628

Csakis azért nem vettem Saab 9-3-at, mert veszettül, indokolatlanul (és sajna elérhetetlenül) drága volt.

A BMW fanatizmus előszobája

58120

Hihetetlen állapotban volt. A tulajdonos egy 87 éves bácsi volt, aki második autóként használta egy trabant mellett. Tökéletes gyári állapotban volt, még a gumik is az erdetiek voltak rajta( persze szétrepedezve).

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr936148915

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsola,mazsola 2014.05.11. 11:22:32

Az Ignis sport nekem is nagy kedvencem, kár, hogy horror áron adják.
A Volvós megtanulhatna rendesen gépelni, amúgy szép autó. Kicsit foglalkozni kéne vele, nem elhanyagolni mert van másik.
A Mazda szerintem csúnya, nem is pocsékolom a szót.
A Saab semmilyen kékje szerintem a legjobb szín neki. Szép is, jó is.
A BMW-s no comment, ezeken a jó utakon mire nem elég 102 ló? Elvakult "fanatizmus".

Michel Djerzinski 2014.05.11. 11:34:27

@Zsola,mazsola: Az Ignis Sport egy vicc... Sportos hogy lehetne egy autó, ami magasépítésű és nem utolsósorban ronda is?!

Man_Who_Laughs 2014.05.11. 11:35:10

A saab-os készül kinyírni a komplett levegő rendszert a dpf kiütésével. Normális helyre kellett volna vinni, ahol csinálnak is vele valamit nem csak kiütik a szoftveres tiltást (sajnos én is futottam bele ilyen bandába). Legalább szépen kormol az a kombi...

Leadfoot 2014.05.11. 11:37:51

Talán emlékeztek a Jóbarátoknak arra a részére, amiben Alec Baldwin vendégszerepelt. Ha nem ugrana be, itt egy kis ízelítő:
www.youtube.com/watch?v=8Lpvb3Tf3F8
Na, a mazdás emberről Baldwin sorozatbéli karaktere ugrott be. :-)

A szerviz meg jól dolgozott, "csak kicsit lassúak voltak időben"

Huhh, még jó, hogy nem _térben_ voltak lassúak. :-D

Az Ignisnél meg: "egyáltalán nem dől a bódé a kanyarokban még hirtelen terhelésváltásra sem csak az új gumi profilmélysége tudja elbizonytalanítani"
HÖ?

andand 2014.05.11. 11:39:32

102 lo a dinamikahoz nem eleg, bar nem tudom hany kilos az E30. Nekem 125LE/1300kg van (nem BMW), jol megy, de ha valaki radgyorsul elozes kozben, akkor mar nem eleg. Szeretem, ha van meg tartalek. :)

Schütii 2014.05.11. 11:51:53

Hihetetlen hogy a Volvonal milyen ellentmondásban áll saját magával. Kívül egy hipermodern űrrakéta (volt a maga idejében), belül meg egy ... Nem találok rá jó kifejezést.

Az E30 nagyon szép állapotú, de kár volt rátenni a 15-ös "nagy felniket" ehhez a futóműhöz.

Schütii 2014.05.11. 11:54:33

@andand: Ez volt a 3-as BMW alapmotorja, és mint olyan, elég tisztességes volt akkoriban.

Michel Djerzinski 2014.05.11. 11:57:31

@Schütii: belül meg egy csoda. Egyedi forma és jó minőségű anyagok...

Schütii 2014.05.11. 11:57:42

@Man_Who_Laughs: Érdekes amit mondasz. Milyen levegőrendszer és hogyan megy tönkre? Mit lehet (kellene) még csinálni a szoftveres és hardveres DPF eltávolítás után? Kifejtenéd ezt nekünk?

Michel Djerzinski 2014.05.11. 11:59:20

@Schütii: egyetértek.. nagyon szeretheő egy bmw volt az e30-as... Ma is az.

Michel Djerzinski 2014.05.11. 12:06:53

@files32: betiltani nyilván nem kéne, de ettől még idétlen szerintem.

Michel Djerzinski 2014.05.11. 12:08:13

@files32: a kamionversenyek amúgy sem a sportosságról szólnak. Inkább egyfajta erődemonstráció és ügyesség...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.05.11. 12:22:08

Érdekes a Mazda koncepciója a világ első négyaltós keret nélküli kupéját leváltották 97 be erre a szarra.
Pedig milyen jó is volt a 2literes V6 os.
323F.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.05.11. 12:23:55

Kár azért a BMW ért hogy egy 22 éves kezébe jutott ,tudom milyen voltam 20 éve, szegény autó:-)

josip 2014.05.11. 12:29:10

@Michel Djerzinski: Mert maga a sportosság micsoda?
Erődemonstráció és ügyesség, nem?

Michel Djerzinski 2014.05.11. 12:29:40

@Gyurma73: az tényleg egy már-már kultikus autó. Soha rosszabb "kommersz" autót! Szép is volt, különleges is volt, megbízható is volt, erős is volt, szerethető is volt. 97 után általában is egyre több érdektelen autónak csúfolt funkcionális céltárgy hagyta el a gyárakat..

Michel Djerzinski 2014.05.11. 12:30:53

@josip: nem. Más is. Pl. élmény. Élmény, ami az úttesttől távolodva fordított arányban csökken.

butschq 2014.05.11. 12:46:35

Szép ez az E30. Kedvem lenne venni egyet :D

roadkiller123 2014.05.11. 12:54:50

Ignis: Aranyos kis autók ezek, azért hiszem el hogy lehet egy Suzuki is ilyen sportos mert ültem Swift Sportban, és mintha egy teljesen más tipus lenne a gyárihoz képest.

BMW: Engem is rabjává ejtett a BMW, volt nekem is E30 325i-m, E32-es 735-öm meg most van egy E34-es 525i-m. Csak én nem költöttem illetve költök rájuk, hanem úgy hagyom ahogy van, futómű, motor rendben, a többi meg úgy, ahogy egy 20-25 éves autón. Na de egyet nem értek: ha valaki ennyi pénzt beleöl egy régi autóba, miért az alapmotorossal teszi? És nem ez a srác az egyetlen ilyen, hanem, rengeteg restaurált 316-os van. Legalább egy 318-ba ölnék a pénzüket...
Ja és még egy dologra rájöttem: BMW jó hobbikocsikázni, de a mindennapokra nálam az Audi bizonyitott.

Hurri Kán 2014.05.11. 12:56:59

Erről az Ignis sportról nekem valahogy a döglött lovon cifra szerszám effektus ugrik be, semmi egyéb.

Sztavrosz_ (törölt) 2014.05.11. 12:57:41

@andand: "bar nem tudom hany kilos az E30" a 316i az 1010kg.

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2014.05.11. 13:28:08

" Lévén, hogy Olaszországban élünk a menyasszonyommal, az első swift vásárlása után eldöntöttük, hogy azért a közel 700 kilométeres hazautakra nem ártana valami nagy kényelmes kombi is a családi gépparkba. Minden adott volt tehát ahhoz, hogy az Ignis Sportok felé vegye az irányt a "HAHU" keresője!"
Amikor a vevő és a gyártó céljai találkoznak :D

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2014.05.11. 14:00:15

Ingisnél:

"Főleg ezzel az iszonyat rövid váltóval amit hozzá párosítottak. 3500-as fordulaton tudja a Gps szerinti 100-as sebességet, viszont 140-nél is még simán megindul!"

Mennyit pöröghet utazónál - 140 körül - ilyen rövid váltóval? 5500 körül?

"Így egyébként városban is tökéletes, hiszen dieseles rugalmassággal lehet vele közlekedni, míg a fogyasztás pusztán pesti dinamikus (parketta/padló) használatban sem ment 7.5L fölé, de abban már benne van egy kávé két cukorral ;) Átlagfogyasztása egyébként olyan 6.5L."

50kilométerre?

grease monkey (törölt) 2014.05.11. 14:39:03

@Gácsfalvi Róbert: Például úgy, hogy semmi köze az utcai változathoz, és majdnem kétszer olyan erős?

mükkemakk 2014.05.11. 14:48:32

Az a BMW inkább egy gyűjtőnek való szobor, mint egy fiatalnak széttaposni....

Canga81 2014.05.11. 15:23:35

Az Ignác az enyém volt :)
Túl sokat nem akarok hozzáfűzni, de a mai napig hiányzik.
Aki nem ismeri, vagy azt sem tudja miről beszélünk nem tudom mi alapján tud véleményt mondani, max csak a külsejére, ami már csak ízlés dolga. Én imádtam azt is :)
Remélem egyszer még lesz ilyenem!
Uff!

Thanathos 2014.05.11. 15:26:23

Mindig szánom azokat a dilettánsokat akik okoskodnak arról amiről fingjuk sincs (Suzuki Ignis Sport). Sajnos elég sok van belőlük itt is. :)

etwas kultur muss sein 2014.05.11. 16:00:39

@Zsola,mazsola:
"Az Ignis sport nekem is nagy kedvencem (...)
A Mazda szerintem csúnya, nem is pocsékolom a szót."

Ezt így egy kommentben olvasni elég durva. :D
Kurva gáz az az Ignis...

delmarco 2014.05.11. 16:06:11

Azt ne feledjuk, hogy a Suzuki onsullya 935kg motorja 1.5ccm 108/6400rpm
Tehat mivel konnyu igy lehetseges a jo fogyasztas, persze, ha nem uvegeled, de ha nyomod nem hiszek a 7.5L-be.
Jellemzoen a Suzukinak nincsnek iszakos motorjai.

Zsola,mazsola 2014.05.11. 16:13:32

@etwas kultur muss sein: Hát, inkább az Ignis mint a Mazda. Ha a régi változat lenne, akkor nem ezt írtam volna. Ennek a 323-asnak már semmi köze a régebbi verzióhoz.

Man_Who_Laughs 2014.05.11. 16:16:40

@Schütii: Ha csak szoftveresen ütöd ki a dpf-et akkor az a korom még ott lesz, nem fog eltűnni magától.

Mellesleg annyit kell csinálni, hogy nem ütteted ki, hanem megfelelő emberrel kitisztíttatod cca 30 forintért. Ezt a saab-os átvágták, nem kicsit én is benyaltam egyszer, azonnal szervízt váltottam.

Mondeoman 2014.05.11. 16:17:57

@Thanathos: megnéztem a használtautón az Ignis Sportokat.
1. csalódás: az ítélet írója örömködik, hogy milyen ritka kocsija van. Emiatt azt hittem, hogy kb. 0, 1, esetleg 2 eladó sport Ignicet találok. Ezzel szemben kidobott a gép 11-et. Szóval olyan nagy kuriózum mégsem lehet, bár elismerem, hogy a 11 sem túl sok.

2. csalódás: ezek a kocsik 650 000 és 1 290 000 Ft közé esnek. Döbb. Nehogy azt mondd már nekem, hogy ennyiért nem lehet olyan autót kapni, ami legalább ennyi sportosságot nyújt... Jó példa a ma már említett '97 előtti Mazda 323, de ha valami tényleg vadabbra vágysz, akkor 900-ért már van elfogadható állapotú G Astra OPC is 160 lóerővel, és annak nem a sztratoszférában van a súlypontja, mint az Ignisnek.
És némi csomagtere is van, szóval lehet, hogy az ítélet írójának jobban megfelelt volna, mint ez a "kombi" Ignis...

T54-44 2014.05.11. 16:18:36

@mükkemakk: Attól még, hogy fiatal miért taposná szét?

T54-44 2014.05.11. 16:20:45

Nagyon örülök hogy vannak rajtam kívül még ilyen fiatalok akik egy 316-ost is megmentenek amit a fórumbetyárok autónak se néznek, és nem csinálnak diszkóautót belőle direktszűrővel meg nagy kidörgővel

Mondeoman 2014.05.11. 16:21:49

@Mondeoman: azt nem tudom, hogy a japán Ignisek is annyira papírautók-e, mint a magyar Suzukik, de ha igen, akkor a biztonság is az Opel mellett szól. Vagy valami más mellett, mert ennyiért biztos lehet valami vadabb Fordot, VW-t, Skodát, Peugeot-t, bármi egyebet is kapni...

etwas kultur muss sein 2014.05.11. 16:36:14

@Zsola,mazsola: Csak annyit akartam mondani, hogy a mazda sem csúnyább az ignisnél.

Thanathos 2014.05.11. 16:45:31

@Mondeoman:
Szerintem félreértetted a mondandómat.
Egyáltalán nem arról van szó, hogy ki milyen autót venne mennyi pénzből.
Arról van szó, hogy sokan mendemondákból, a saját elképzeléseik alapján alkotnak arról véleményt amit lehet, hogy még nem is láttak, nem, hogy vezettek volna.
Mellesleg nálam szóba sem jöhetne egy régebbi "időzített bomba" megbízhatóságú sportosabb Astra, VW, Ford, Peugeot, stb. ami hasonló áron eladó, mint egy fiatalabb Sport Ignis. Nem szeretem a zsákba macskákat.

prérikutya 2014.05.11. 16:49:56

@Man_Who_Laughs: Már, ha ki lehet tisztítani. Egyébként rengeteg autó fut DPF nélkül. Az enyémen egyszerűen csak kivágták a rendszerből. Azóta sincs semmi gond vele, ráadásul nem kormol, műszakin meg csont nélkül átment így is.

Józsi a guminagykeres 2014.05.11. 17:05:43

@Mondeoman: "ha valami tényleg vadabbra vágysz, akkor 900-ért már van elfogadható állapotú G Astra OPC is 160 lóerővel"

Az ópécé kb. 1400kg. Nem viszi olyan meggyőzően azt a bódét a 160le. Az elődje egy c20xe f gsi is jobban megy nála 150le-vel,mert kb. 200kg-val könnyebb.

"Nehogy azt mondd már nekem, hogy ennyiért nem lehet olyan autót kapni, ami legalább ennyi sportosságot nyújt..."
Lehet. Fagyisnál is sokféléből választhatsz.

nick papagiorgo 2014.05.11. 17:08:33

@Hurri Kán: hát, a 164 literes csomagtérről meg a 4 személyről nekem se a "nagy kényelmes kombi" ugrik be :)

nick papagiorgo 2014.05.11. 17:13:19

@prérikutya: gratulálok annak, aki egy DPF-et kivág a rendszerből, meg annak a vizsgáztatónak is, aki ilyen autót vizsgán átenged (DPF nélkül a büdös életben nem fogja hozni a gyári értékeket pl).

A DPF-et azért találták ki, hogy az autó teljesítse a károsanyag kibocsátási normákat. Ha nincs benne, nem fogja teljesíteni, továbbá adott esetben tönkre lehet tenni az autót vele. Annak idején a sok okos a katalizátort is kivette az autójából, mondván az csak visszafogja a motorteljesítményt.

Aki szerint a DPF felesleges meg drága, vegyen olyan autót, amelyikben gyárilag nincsen, ne azzal gépészkedjen, hogy kivágja.

Hurri Kán 2014.05.11. 17:18:30

@nick papagiorgo:
Igazából ebből csak 3 dolgot nem tud: nem nagy, nem kényelmes, nem kombi :)
Mondjuk ha viszonylag rendszeresen kéne Olaszország-Bp. között autópályáznom, biztos, valami kényelmes, min. középkategóriájú valamit vennék: Passat/Mondeo/Mazda6/ stb. méretben, kucorogjon a tököm egy ilyen tejfölösdobozban 6-8-10 órákat.
Persze a saját pénzén mindenki úgy mulat, ahogy akar :)

ONF 2014.05.11. 17:21:13

Megnyugtató, hogy ha nincs pénzünk életben tartani a kocsinkat akkor kézenfekvő megoldás egyszerűen kiiktatni az adott problémás alkatrészt. Ami konkrét esetben egy DPF szűrő. De hát ki nem szarja le hogy mennyi kormot okádunk oda ahol élünk, a lényeg hogy Saab 9-3 az legyen meg a 180 lovas biturbodízel. Ha esetleg közvetlenül az ablakon öntenénk ki a szemetet akkor a szemétszállítási díjat is megspórolhatjuk, sőt kukát se kell vennünk. Azzal is lehet spórolni vagy 8000 forintot.

nick papagiorgo 2014.05.11. 17:42:51

@Hurri Kán: persze, egy ilyen hosszú útra vagy olyan kell, amiben észre se veszed, hogy mennyit mentél, vagy valami olyan, amiben "nem alszol el", meg minden perc egy új kihívás. Nos, az Ignis nyilvánvalóan az utóbbi :)

Normális vagyok? 2014.05.11. 17:44:58

@Ordasnagyfarkas: És hány ilyen képződmény él köztünk, aki a háztartási szemétet is az erdő szélén (a környékünkön egyenesen a játszótér kapujához szokták dobálni...), mert túl drága a szemétszállítás... az, hogy kormol vagy sem a drága kocsi szerinted érdekli?

Hurri Kán 2014.05.11. 17:45:56

@nick papagiorgo:
"vagy valami olyan, amiben "nem alszol el", meg minden perc egy új kihívás."
Akkor inkább megyek vonattal :)

zerge44 2014.05.11. 17:47:34

Mintha valami anno olyasmit mondott volna a szerelőm, hogy a DPF szűrőt fel lehet újítatni, kivágják belőle a hibás részt és cserélik. Emlékeim szerint töredék összeg mint egy új szűrő, valami százakarhány ezres huf tételt mondott egy insigniára.
Bizonyára ekkora pénzmennyiség már nem fért bele az anyagi keretbe, de a 180 lóerős Saab, az igen....lesznek még ott megoldások 'okosba' ha a turbós ex-prémiumban letérdel valami...

nick papagiorgo 2014.05.11. 17:48:00

@Ordasnagyfarkas: igen, hát Gonosz Herpeszes Ödönke megveszik a DPF-el felszerelt autót, aztán elviszi Dr. Kókányhoz, aki szépen kiveszi azt. Igazából Ödönke meg Dr. Kókány már a leömlő után kivágnák az egész kipuffrendszert a francba, mert minden vágyuk teljesülne, jelesül a kis fogyasztás, a nagyobb teljesítmény, a férfiasabb hang, meg ami nincs, az nem is romlik el ugye.

Csak igazából ha az embernek visszeres a lába, akkor sem az a megoldás, hogy levágjuk (ami nincs, nem fáj, ugye), meg az, hogy Dr. Kókány nem csak Ödönke kocsijával bánik így, hanem Átlagos Családanyáéval is, akinek (mint doktor) elmeséli, hogy ezzel most mindenki mennyire jól járt. Az meg beveszi.

nick papagiorgo 2014.05.11. 17:54:32

@zerge44: nem igazán lehet úgy felújítani, hogy kivágják és cserélik, mivel a DPF elemeit szinteringtechnológiával rakják össze úgy 2000 fokon. (Egyébként, ha egy-két cső tönkremegy, attól a DPF még működik, de ha mondjuk kb a csövek fele-harmada, akkor már sanyi)

Viszont ki lehet venni, és vegyi anyaggal tisztítani, ez pártízezres megoldás, mondjuk 50 és 100 között tokkal-vonóval. Mondjuk nem minden esetben segít.

nick papagiorgo 2014.05.11. 18:00:52

@Hurri Kán: van, aki szeret élményautózni :)

zerge44 2014.05.11. 18:05:35

@nick papagiorgo: lehet a porcelán betét cseréjére mondta..a lényeg hogy nem feltétlenül kell azonnal újat venni.

nick papagiorgo 2014.05.11. 18:19:43

@zerge44: no, a DPF-et úgy képzeld el, hogy porceláncsövek vannak benne végig hosszban, és szemből meg úgy néz ki, mint egy méhsejt (azok a csövek végei), meg hátulról is, de a csövek nem mennek végig, tehát valahol középtájon véget ér a "befelé" cső, és onnan kezdődik a "kifelé", ezzel biztosítva, hogy a kipufogógáz ne tudjon akadálytalanul végigáramlani.

Maguk a csövek ragasztva vannak, tehát elméletileg elképzelhető a kivétel és betétel, de rengeteg cső van, erre technológiát kiépíteni rendkívül drága lenne szerintem (úgy, hogy a DPF utána még jó is lesz).

Nem tudok arról, hogy bárki is ipari szinten foglalkozna ezzel. Van persze az, hogy Dr. Kókány bicskával kivágja, meg összeragasztja, de kérdés, hogy milyen lesz az (a csöveket magukat nem is lehet külön-külön megvenni, csak egyben az egész DPF-et).Arról nem is beszélve, hogy mivel a DPF-ben a dízel égéstermék részecskék vannak,és egy használt DPF matatásakor ezek távozhatnak, az egész művelet rendkívül környezetszennyező és veszélyes.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.05.11. 18:30:30

@roadkiller123: gondolom mert egy veteránnal senki n3m száguldozik

Schütii 2014.05.11. 18:34:12

@Man_Who_Laughs: " Ha csak szoftveresen ütöd ki a dpf-et akkor az a korom még ott lesz, nem fog eltűnni magától."

Ezt mindjárt gondoltam, azért írtam "és"-t a mondatba. Azt hittem ezen kívül kell még csinálni valamit.

nick papagiorgo 2014.05.11. 18:37:39

@zerge44: most így utánagondoltam. A DPF az voltaképp maga a porcelánszűrő, de van, akinek a DPF az egész rendszert jelenti (tehát a szűrő beletéve a dobba mint komplett egész). Ha így nézzük, akkor magát a szűrőt lehet cserélni (a dobot nem kell), és így olcsóbb, az biztos.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.05.11. 18:47:28

@gergo: ha gps szerint 100 az amúgy óra szerint 110,
Gondolom az ezer fordulat 30 körül van,140 nél 4300a fordulat,2000 nál foroghat 6500at.

nick papagiorgo 2014.05.11. 18:49:38

@Schütii: A DPF-ben van egy szenzor, ami jeleket küld a vezérlőelektronikának a szűrő állapotáról. A szoftveres kiütés ezt e jelet szünteti meg, mint kb, amikor az ABS visszajelzőnek kitekered a kontroll-lámpáját. Viszont ettől még nem oldod meg a problémát ugye, a DPF meg ettől függetlenül eltömődhet.
Erre mondta Man_Who_Laughs , hogy kinyírja a levegőrendszert. Olcsó megoldás kendácsolóknak, de jó eséllyel kinyírja az egész autót.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.05.11. 18:58:30

@nick papagiorgo:
Kedvezménnyel van 113 ezerért a Bárdinál ,akkor nem éri meg tisztogatni.

Schütii 2014.05.11. 19:23:26

@nick papagiorgo: Köszönöm a részletes magyarázatot, tudom hogy egyik nincs a másik nélkül (software+hardware) de azt nem hallottam hogy a "levegőrendszer" (egyáltalán mit értünk ez alatt?) tönkremenne. Hogy megy az tönkre?

nick papagiorgo 2014.05.11. 19:31:44

@Gyurma73: hát igen. Kérdés, hogy ez a komplett egység-e, vagy csak a dob? Meg autófüggő is persze, prémiumautókhoz biztos drágább.

mükkemakk 2014.05.11. 19:34:26

@T54-44: Mert én is voltam fiatal, 320 E21, szegénykét ösztöndíjból tankoltam és nagyon fogyott a hátsó gumi is.

mükkemakk 2014.05.11. 19:36:56

Ha most lenne egy ilyen szép gyári 316-osom, akkor az is egy műtárgy lenne a többi közt.

nick papagiorgo 2014.05.11. 19:37:26

@Schütii: szerintem a kipufogórendszerről van szó a levegőrendszer alatt. Maga a DPF úgy megy általában tönkre, hogy eltömődik (pl. Pista bácsi a szomszédos hurkasütő maradék olaját tölti a tankba, a hurkadarabokat a motor se szereti, de a DPF se). Ha eltömődik, akkor egyfelől nem szűr ("kormol"), másfelől meg a kipufogógáz nem tud megfelelően kiáramlani, lefojtja a motort, efféle. Most meg nem mondom agyból, de vannak olyan autók, amiknél komoly károsodást lehet elérni, ha egy krumplit dugsz a kipufogócsőbe, na valami ilyesmit képzelj el.

Schütii 2014.05.11. 19:45:46

@nick papagiorgo: Ne haragudj, nem szeretnélek megbántani a világért sem, de tudsz még ilyen magyarázatokat? Mert hogy, hogy nem, hirtelen jókedvem kerekedett ahogy olvastam a hozzászólásodat. :)

Hurri Kán 2014.05.11. 19:46:19

@nick papagiorgo:
No meg ha főleg rövid városi utakon használják, és nem melegszik be rendesen, gondolom ugyanúgy lerakódik benne a kondenzvíz, meg mindenféle szmötty, mint a kipufogóban, aminek szintén nem használ.
Egyik ismerősöm pont ezért adta el még időben a dízel kisbuszát: rájött, a napi 2X10 km munkába járásra, meg a havi két alkalommal történő nagybevásárlásra, amire a kocsit használta, egy benzines kisautó tökéletes. Az évi egy-két alkalomra, mikor családostól nyaralni mennek, na akkor bérelnek egy kombit, vagy buszlimuzint és kalap-kabát :)

Man_Who_Laughs 2014.05.11. 19:47:28

Töltőlevegőrendszer ha jobban tetszik, ha elakad a korom, telerakódik az egr szelep a turbó kipuffogó oldala (szia turbótengely kenés). Nem véletlen szabályoz le ilyenkor a fedélzeti számítógép. Én 1 hónapig szívtam a DPF-el mire jó szervízt találtam (kereskedő úgy adta el, hogy csak kiütötte a hibakódot, hazáig se bírta tiltás nélül), aki nem csak resetel hanem tényleg rendberakta, azóta 15 ezer km belekerült és köszöni, nagyon jól van. (pedig egy adalékos 1.6 tdci focus, motorikusan elnyűhetetlen csak nehéz nem szétbarmoltat találni)

Breakdowner 2014.05.11. 19:50:32

@Leadfoot: Kemény gátlók, kemény rugók, kemény szilentek, vastag kanyarstabrúd stb.... Valaminek engednie kell és az a magas profilmélység! Kopott nem túl fiatal gumikkal vettem és használtam is egy keveset, azon nem bizonytalankodott. Csere után az új gumin ki lehet hozni a sodrából.
@Hurri Kán: Le is nézik elegen ;) Érdekl? Nem!
@Mondeoman: 320-at hoztak Magyarországra. Tiédből mennyi is van? De nem ez volt a lényeg! Az egyik képen ott áll mellette az Accord Sport Tourerem, az elég nagy?

Breakdowner 2014.05.11. 19:55:37

izismile.com/2009/03/31/road_crash_hummer_h3_vs_suzuki_ignis_7_pics.html Így törik egy Japán Ignis... Az enyém ennél merevebb a hátsó ajtók hiánya miatt...

Pepejoe 2014.05.11. 20:05:29

Az az Ignis hihetetlen fickós lehet azzal a 109 lóval...
Arra a BMW-re az a felni sajnos igencsak...ronda. Ízlés dolga persze.
A Mazda egy szürke és hétköznapi közlekedőedény, aminek az egyik ismérve, hogy legyen eseménytelen, mindig és mindenkor legyen menetkész, többet nem tud és nem is kell, ne is várjon tőle senki. Így jó, ahogy van.
A Saab pedig olyan, mint Ommm Alfája, csak sokkal-sokkal szebb. Sőt igazából ez a szép, nem az az olasz, nyilván ez is ízlés dolga...kombiból nehéz szépet csinálni, a Saabnak sikerült, esetleg még tudnék 1-2 kombit mondani példának.
Nekem négyajtósból nagy álmom, talán egyszer.
A régi Volvók valahogy sosem voltak a kedvenceim, mint ahogy a régi franciák sem, de ugyanúgy van bennük valami érdekes és izgalmas. Nem rossz, de pénzt nem adnék értük.
(Mint ahogy a régi franciámért sem, egyszerűen csak rámszakadt, sosem vettem volna meg. Most meg nem akarok/tudok tőle elszakadni, :D pedig van más is mellette.)

JaxTeller 2014.05.11. 20:09:38

Bár csak kívülről láttam eddig Ignis sportot, nem gondolnám rossza autónak, nekem talán még a formája is tetszik kicsit. Az biztos hogy egy hasonló karakterű autóban - ami ennyit pörög nagy sebességnél - én nem bírnék ki egy magyar - olasz utat, de hát nem vagyunk egyformák.
Szép a BMW nagyon, nem vagyok szakértő, de ha egy ilyet talál az ember, meg kell venni/menteni bármilyen motor is van benne.
Egyik osztrák vendégünknek van egy gyönyörű e36 kupéja, abban is 1.6-os motor van. Bármikor elfogadnám.

nick papagiorgo 2014.05.11. 20:19:17

@Hurri Kán: ja, sokakban benne van, hogy milyen jó a dízel, mert keveset fogyaszt, de azt már nem tudják, hogy annak a legrosszabb a városban való rövidutas mászkálás. Ezért nem hülyeség a két autó (ha a család megengedheti magának, és ki is használják) vagy a bérlés.
Városban szerintem amúgy a hibrid vagy villany lenne a legjobb, de az meg borzasztó drága.

Breakdowner 2014.05.11. 20:20:56

@Pepejoe: 126 ló jobban mutatna? Annyi a Swift sport, de a 0-100 sprintje ugyan úgy 8,9 mint az Ignis Sportnak. Na de kapsz egy nyalókát, ülj vissza! :D

osze 2014.05.11. 20:24:35

@Ordasnagyfarkas: Nyugi, szerintem a szemetet már rég az erőszélre hordja a Saabjával, a szennyvizet meg okosba szivattyúzza valahová. A koromokádás csak szintlépés.
Egyébként nekem nagyon tele van már a hócipőm az összes rákkeltő, koromokádó dízelessel. A múltkor Maglódon majd megfulladtam egy viszonylag új BMW 530d mögött - az is biztos megoldotta okosba... Hogy szívná egész nap a rákkeltő koromját.

Schütii 2014.05.11. 20:53:46

@osze: Az a "viszonylag új" 530d valószínűleg még nem DPF-es, van már benne 300 000km és csak pár kilométernyire van az injektor/szívósor/turbó haláltól.

Pepejoe 2014.05.11. 21:11:22

@Breakdowner:
Na, helló! Nem is tudtam, hogy itt is vagy. Nem, nem lenne jó 126 lóval sem. De a 126 az már a fogvacogtató ketegória ezek szerint. Meg aztán az egy Swift, nem tudom hogy jön egy Ignáchoz.
Nem hittem volna, hogy szereted a nyalókát, nem így ismerlek, nekem nem stílusom...mindenesetre az enyémet nem kapod meg, tényleg nem vagyok homofób, viszont ennyire liberális sem. :D

Michel Djerzinski 2014.05.11. 21:14:01

@Gácsfalvi Róbert: úgy, Robi, hogy a többiek gyengébbek vagy rosszabbak voltak. Te sügér.

Hurri Kán 2014.05.11. 21:15:56

@nick papagiorgo:
Ő rájött, nem használják ki a nagy dízelt :)
Amire kell, arra meg egy Twingo tökéletes, azt vett végül. Az a sima 1,2-es benzinmotor nagy meglepetéseket nem tartogat.

Michel Djerzinski 2014.05.11. 21:21:39

@etwas kultur muss sein: tényleg nem csúnyább az Ignisnél, de legalább sokkal szebb. Összehasonlíthatatlanul szebb. Hasonlóképp írhattad volna azt is, hogy a Jaguar sem csúnyább, mint egy Oltcit. Vagy más egyéb bölcsességet. (Szörnyű az a dilettantizmussal kevert okoskodás, amit művelsz.)

Michel Djerzinski 2014.05.11. 21:40:39

@Pepejoe: jó sokat okoskodtál te is... A régi Volvokat eleve hülyeség egy kalap alá venni (mi a régi? A P1800-as? A 2-es széria vagy a 3-as? Esetleg a 7-es?). Ezek egymáshoz képest is markánsan különböztek. A 480-as pedig az összes közül egy igazi kakukktojás volt - és ma is az.

DrSzoke 2014.05.11. 21:49:37

@Michel Djerzinski: Viszont van bennuk usb csatlakozo, muszerfalbol kibukkano kepernyo,meg utelhagyasgatlo kanyarkoveto.:-)

Pepejoe 2014.05.11. 21:50:46

@Michel Djerzinski:
Igen-igen, az 1800-as is jó, az van is az ismerettségben, hát van egy fílingje (úgy jó magyarosan) meg a 7-esből a 760, olyannal is volt szerencsém menni, jó állat nagy batár és szerelni sem olyan hűdeszopás. Persze az már más szisztéma és kor, de mindenképp meggyőző. A 9-est kihagytad, az sem mai gyerek, és szinte már a 7-es BMW kategória bizonyos szempontból, (persze ez már kissé elkanyar a témától) remélem nem zavar, hogy így látom.
Azt nem értem mi az okoskodás, remélem nincs baj a készülékben.

Michel Djerzinski 2014.05.11. 21:54:55

@DrSzoke: naja... meg LED-es hangulatfények, féklámpák, meg szűk, lőrésszerű ablakok, meg agyonszervózott kormányok, meg steril hangulat, olcsó beltéri anyagok...

zerge44 2014.05.11. 21:55:28

@osze: Egyszerűbb egy tollvonással az üzemanyag árába még több sarcot belepakolni, mint az utakról a szép számban előforduló mindenféle benzines és dízel 'okosban' tákolt füstölő szemetet eltakarítani.

Michel Djerzinski 2014.05.11. 21:56:52

@Pepejoe: a Volvo mindegyik típusa egyéniség volt, amit lehetett szeretni vagy nem szeretni, de egy kalap alá venni ("régi Volvok") csacsiság. Ez a karakter az, ami a mai autók 98%-ából hiányzik, beleértve a legújabb Volvokat is sajnos.

1kutya 2014.05.11. 22:02:48

@Hurri Kán: avvót nekünk. most visszasírom még én is, mert marha vicces kis járgány vót! :)

osze 2014.05.11. 22:05:23

@zerge44: Amikor pedig látom a rendszámán a zöld környezetvédelmi matricát, én is erősen elgondolkodok az NKH és a csodás műszaki vizsgarendszerünk értelméről. Ha legalább fekete matricája lenne...

Józsi a guminagykeres 2014.05.11. 22:10:05

@Breakdowner: jó 0-100 gyorsulást lehet csinálni rövid váltóval. 80-140-160nál viszont már nem sokat számít a rövidebb áttétel. Valós körülmények között ezek az értékek számítanak igazán, nálam legalábbis. Nekem olyan 9mp 80-140nél kezdődik a hűdef@sza.

Hurri Kán 2014.05.11. 22:12:03

@1kutya:
Nem vagyok nagy francia-rajongó (mármint autóban :D), de szaladgálós, városi autónak elfogadnék egyet :)

Pepejoe 2014.05.11. 22:20:20

@Michel Djerzinski:
Ez minden szinte minden RÉGI autóról elmondható. Az a bizonyos karakter nagyjából minden akkori autóban benne volt, (a mostaniakban pedig lényegében nincs) nemcsak a Volvókban, ettől az nem több. Bizonyos dolgokban egyetértünk, ebben azért nem, erősen sarkított vélemény ez a részedről. Vagy talán nem ugyanarról beszélünk, az is lehet.
Figyelembe kell venni az akkori Volvókat de nem tűnnek ki a tömegből annyira, épp annyi bennük az a bizonyos "valami" mint minden egyidős autóban. Mint ahogy példának hoztam fel a franciákat. Fasza meg minden de pénzt nem adnék értük. Ha az ölembe esnek, az más.

1kutya 2014.05.11. 22:55:22

@Hurri Kán: akkora hely volt benne elöl, hogy el sem hiszed! és, hogy lehetett vele csapatni!!!

Michel Djerzinski 2014.05.11. 23:33:52

@Pepejoe: nézd meg még egyszer a 480-ast. Kívül, belül, részletesen és részleteiben. Meg fogsz lepődni: egyetlen más Volvohoz sem hasonlított. Más autóhoz sem nagyon (kivétel: Honda Accord Aerodeck, de ők is a 480-as formatervét koppintották). Amúgy meg egyetértek: a '90-es évek közepéig minden autó karakteres volt a maga módján. Francia, német, angol, svéd, olasz - mind-mind szerethető egyéniségek voltak többnyire. Jó 15 éve ez teljesen kiveszett...

DrSzoke 2014.05.12. 00:46:16

@Michel Djerzinski: A ledes elso fenyszorok nekem is a vesszoparipaim.Bar izles kerdese,szamomra rettenet bazariak. Ha a homasita kezdte volna szorni oket,mindenki fikazna,mennyire izlesficamos.Mivel gyari, tok szep.

grease monkey (törölt) 2014.05.12. 01:21:17

@DrSzoke:
iaa2011.files.wordpress.com/2012/06/audi_a3_led_light_the_car_addict.jpg

Ha szerinted a homasitás bazári gagyik meg eközött nincs különbség, komoly gondok vannak a látásoddal.

DrSzoke 2014.05.12. 06:13:42

@grease monkey: Pedig eleg jo.Egyebkent is izles es nem latas kerdese.Nekem gagyi,bazari,nem tetszik.Ha neked igen,akkor szeresd,nekem ahhoz semmi kozom,nem foglak erte sem kritizalni,sem gunyos megjegyzeseket tenni rad,ugyhogy legyszives,te se tedd.Koszonom.

TurboRudi 2014.05.12. 07:34:46

Fura, hogy valaki nagy kombit keres hosszu utra es egy Ignist vesz...

jewdi76 2014.05.12. 08:52:52

Ignis Sport és az E30 jöhetne a garázsomba, az egyik klasszikus lesz, a másik már az. A Saab is szép.

bigpond 2014.05.12. 09:19:48

@grease monkey:

Fogalmazzunk ugy , hogy a gyari LED sorok keves kivetellel gagyin neznek ki. Latni a tervezok erolkodeset, hogy valami kulonlegeset csinaljanak , aztan az eredmeny kulonlegesen beena lesz. Mindig karacsonyfara asszocialok amikor meglatok egy hullamzo vagy egyenes fenysavot a lampak korul. Amit linkeltel az teljesen joo, de nem ebbol latni tobbet.

AndrewT 2014.05.12. 10:17:16

@Schütii: Kemény, 4900 közelítek a 200hoz, és nem dízel.

akos696 · www.focusauto.hu 2014.05.12. 11:35:36

@nick papagiorgo: Engem érdekel a káros anyag kibocsájtás, ezért (sem) vennék dízelt, de aki elhiszi, hogy a DPF miatt környezetbarát az autója, az nagyon tévúton jár. CSikósnak volt egy cikke arról, hogy gyakorlatilag a DPF-es autók károsabbak, mint a régi kormos füstöt nyomó dízelek.

totalcar.hu/magazin/kozelet/2010/02/10/karosabb-e_a_fustolos/

Szóval ez a DPF is egy nagy átbaszás, mint sok minden más a mai autóiparban (élelmiszer iparban, gyógyszeriparban stb). Az emberek azt hiszik, ha nem látják, akkor nincs is füst. Ez is arra jó, hogy plusz pénzeket lehet lehúzni a madarakról.

internal_combustion 2014.05.12. 23:21:22

@grease monkey: Szerintem @DrSzoke: nem a ledes fényszóróra gondolt, hanem a ledes menetfényre (vagy minek csúfolják azt a karácsonyfaizzó sort)
navigator.medija.hu/cikk/6620/54234_k2.jpg
ezek nekem is gagyinak hatnak.

DrSzoke 2014.05.13. 00:33:52

@internal_combustion: Van aki figgyel.Koszi.:-)Orulok hogy nem csak nekem tunik bazarinak.

jewdi76 2014.05.13. 09:35:04

@LoveKills: Ja, persze, egy gyári állapotú 480 is jöhetne...

grease monkey (törölt) 2014.05.13. 23:13:50

@internal_combustion: Én sem a ledes fényszóróra gondoltam, hanem az azon látható ledes menetfényre, ami indexként is funkcionál. Ezek a bogyós fények a korai Audikban voltak, ma már az aftermarket kitekből is kapsz olyat, amiben normális világítótest van:
www.autodoplnky.cz/picture/sortiment/denni-sviceni-osram/denni-sviceni-osram-02-i.jpg
süti beállítások módosítása