Segítség, beszippantott a bogarazás!

  2014. április 27. - Bende Tibor Címkék: volkswagen bogár bogárhátú tc flotta tibby bogar

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a

Tiszta hülye vagyok. Mégis hogyan gondolhattam, hogy egy ilyen cuki tárgy, mint amilyen ez a Nénitől megvett Bogár, majd hibamentes lesz, negyvenpár év használat, két tulaj, két élet, két szín és két év állás után.

IMG 3082
Kb ennyit ültetne az ültető tengelycsonk. Maggal ne ültessen, nem növény ez, hanem bogár

Kis híján csődbe vitt a dög. Két napig használtam, majd a tapasztalatokkal irány Göbölyös Zsolt, a Motordoktorunk – gyakorló, többszörös Bogártulajdonos és tuner – garázsa. A tapasztalatokat összeírva kaptam a listát: motorolaj, csavarral leeresztős olajfedél, két hátsó kerékcsapágy, de komplett szett, amiben az olajos féltengely tömítései is benne vannak, egy műszerfalizzó, két ablaktörlőlapát, gyertyakábel szett, gyertyák. Ennyi. Negyvenen kicsit túl volt ez így, na de könyörgöm.

A légszűrő olajos, csak pucolni kell. Olajszűrő nincs (Vigyázz, túlegyszerűsít: van egy teaszűrőre hasonlító a fent említett fedélen a karterben, de ez jobbára csak a széttörött csapágygolyókat fogja fel, mást nemigen), ez konstrukciós kérdés, lehet éppen beépíteni, létezik az olajpumpával egybeépített, meg az olajkört a blokkon kívülre vezetős iskola (nekem majd olajpumpás lesz, ha nagy leszek, ez az olcsóbb). A kerékcsapágy pedig olyan hangos volt, mintha két motor lenne az autóban.

IMG 3040
Ebből kell olyat venni, aminek a közepén van leeresztő lyuk

Megvettem a vackokat, és nekiláttunk egy este. Az olajcsere hamar megvolt, végre olajos légszűrőt is pucoltam (ki kell önteni az olajat, kitörölgetni, és újat beletölteni). A gyertyacsere se ördöngösség, ha az ember tudja, milyen sorrendben kell betámasztani a gyertyakulcsokat a krovaszárakkal, kanyarokkal, további kulcsokkal. Kipróbáltuk, de sajnos még mindig háromhengerezett közepes terhelésen.

Este lett, a klubon folytattuk máskor: Tibor karburátort és gyertyakábeleket cserél. De ezt nem úgy kell érteni, hogy zsebre dugott kézzel a Mester körül flangálva hülyeségeket kérdezek, hanem, hogy feltűrt mackófelsőben, derékig a motortérben, szitkozódva próbálom eltalálni a lényegi pontokat. Sikerült, a kábel már önmagában okozhatta a rakoncátlankodást, de inkább a rápróbáltunk egy másik karbit is, amit kölcsönbe kaptam: Solex Pict 3 H30-31. Az új Brosol, ami rajta volt, túl szép, legalább el tudom adni, mert a koncepció az, hogy... na jó, hagyjuk.

IMG 3067
Ez már a saját erőből kiszerelt karburátor, amire büszke az elkövető

Így 90 helyett 124-lett a végsebessége, ami egy egészséges 1,3-as szint, de ezzel még nem vagyunk kész. Viszont a kerékcsapágyakat is kicseréltük, itt már több segítséget kaptam. Először a baloldalit, és mivel dobfékes, és olajos féltengelyes, ezért meglehetősen sok alkatrészt kellett megmozgatni. Okosan számítottunk rá, hogy nem lesz minden elsőre frankó, de a korábban megsütött fékbetéteket kivéve az lett. Már dobféket is tudok szétszedni, valamint összerakni, ahogyan csapágyat lehúzni is megtanultam. Nagy büszkeség ez nekem, mindenkinek szoktam mesélni, aki nem érti, miért ennyire menő ez a dolog, hogy mikor ők huszonévesen ilyesmikkel szarakodtak a parkolóban a haverokkal, vagy otthon a garázsban, én épp bottal jártam kórházról kórházra a Bechterew és négy porckorongsérv miatt. Nem dugókulcs készlet volt a jelem az oviban, na. A betegség mostanra nagyjából kiégett, kevés fájdalmat okoz, de van pár dolog amit nem lehet, például megfázni, emelni, ilyeneket.

IMG 3095
Tibby és a csapágylehúzó

Megtetszett ez a karburátor, vettem is egy sajátot, úgyis csak átmenetileg kell, otthon újítottam fel. Membránokat cseréltem, tűszelepet, fúvókákat, meg elpucoltam rendesen, ahogy kell. Igenám, de az enyémen AR motorra való, dupla előmelegítős szívócső van, arra meg ez nem megy fel, mert más a torok átmérője. Létezik egy szűkítő, de az pont fordított dolgoz csinál, a nagyobb szívócsőre lehet vele a kisebb karbit feltenni. Most cserélhetünk szívócsövet is, ami, mivel duplaszívós és dupla előmelegítős, nem fér ki a motortérből, csak a motor kivétele esetén. Püffneki. Most van két Solex karbim, amit nem tudok használni: egy új és egy csontra felújított.

IMG 3109
Ez új, ami benne volt, el is adom menten, hiszen pénzt ér

Szóval a csapágy lehalkulásával hallhatóvá lett a másik oldal, ennek a cseréje nem ment annyira jól. Elsőre csöpögött belőle az olaj, újból szétszedtük, másik tömítéssel össze. Akkor jó lett.

És most ugorjunk egy kicsit, hogy kifújjuk magunkat a Lila Bogár műszaki állapota feletti aggódásban. Emlékeznek a sárga kocsira, amit a múltkor nem vettem meg? Képzeljék, egy közeli ismerősöm hobbiautót keresett olcsón. Ajánlottam neki, ismertetve az összes aggályomat, és hogy miért nem ezt a döntést hoztam akkor. Neki így is megfelelt, sőt. Bölcsész. Megvette, de szeretné, ha olcsóbban kijöhetne, ezért megállapodtunk egy eszement, nagy ökörségben. Nagyjából semmi értelme a tervünknek, de legalább nagyon kockázatos és drága. Hat ember szervezi rá a hosszú hétvégéjét. Az ellendrukker tábor a fejét ingatja, és fogadásokat kötnek, hogy elveszünk mind. Úgyhogy erre a bekezdésre a hosszú hétvége után keservesen röhögve fogunk visszaemlékezni, vagy, mert sikerült, vagy mert tönkretettük mindkét kocsit. Én szóltam. Az a terv, hogy.. PÍ PÍ PÍ PÍ. (és kérem, aki tudja, ne árulja el a kommentablakban sem)

IMG 3312
Jászai Mari tér, az első fizető pesti parkolóhely

Szóval Marci megvette sárga kocsit, amivel másnap lerobbant egy kuplung probléma miatt. Tudtuk, hogy ez lesz, csak azt nem, hogy mikor. Délutáni csúcsforgalom, Jászai Mari tér, el tudják képzelni. El kell vontatni, és mivel bajtársak lettünk, azonnal felajánlottam a segítségemet. Szépen felmentem a parkolóházba, és ez a kép fogadott:

UTOLSO KEP
Amikor felmentem a garázsba, hogy segítsek vontatni, ez a kép fogadott. Mégsem lett olyan jó az a csapágycsere, ez az öntet a kenyérre

Ha nem sikerül a tervünk, nem lesz következő bogaras rész.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr916092171

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kzolee 2014.04.27. 08:19:28

Jó az a kép a fürdőszobában, a kinyomtatott lapok a tükrön.... :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.04.27. 08:22:46

Jaj jaj,kiváncsi vagyok a sok értelmiségi melyik pontnál adja fel:-)

GregDzsi 2014.04.27. 08:23:17

Májusi cserebogár, höhhöhö:)
Hajrá, na!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.04.27. 08:24:44

Amúgy jó olvasni ezeket,és örülök hogy nem velem történik mindez:-)
Najó szerintem ezért vesztek ilyen szarokat hogy legyen miről írni:-)

Csokis · http://csokis.blog.hu 2014.04.27. 08:37:06

Eddig nem vészes, de majd belejössz! Fogod te még két kézre a brét, ne aggódj! :-D (Ilyen ez a sóbiznisz.)

mtk001 2014.04.27. 08:37:12

Hajrá Bende, csak így tovább !!!

Csokis · http://csokis.blog.hu 2014.04.27. 08:44:40

@Gyurma73: Én négy éve vettem egy teljesen ellenőrizetlen, de legalább gyanús életű, angol kit cart az ebayen. (Aki tudja, mi az angolok véleménye a karbantartásról, az érti, mi ebben a cselllendzs) Kirepütem érte Angliába, életemben először beültem egy jobbkormányos autóba, levezettem Londonba (300 km), ott kavirnyáltunk vele párszáz kilométert a családdal, majd egy megszakító cserével (15 font, még Angliában) a lábán hazajött. Itthon fékfelújítás, új kuplung, olajcsere, lámpa csere, szóval a szokásos. Azóta volt egy biztosítéktábla csere (üvegbiztosítékok voltak benne, állandóan kimentek az oxidált saruk miatt), egyszer fent akadt az úszóm, és folyt a benzin a karbinál, meg elszakadt a km óra spirál. Oké, hobbi autó, de 10-15 000 km-t akkor is lement már négy év alatt, arra ennyi hiba szerintem nem durva egy -gyakorlatilag- 45 éves autónál.

T54-44 2014.04.27. 09:38:49

Azért ez még bőven nem sz*pás, ha egy 10 éves használt kocsit veszel ezeket akkor is kéne cserélni (najó jobb esetben azért a karbit már nem..:))

Bende Tibor 2014.04.27. 09:42:41

@Csokis: igen, en is erre akartam kilyukadni, igazabol beulsz es mesz, mindket kocsi.

Motordoktor 2014.04.27. 09:43:28

@Gyurma73: Nagyon furcsa amiket írsz, mert abból az jön le, hogy te vagy az, aki azt vallja, hogy a legjobb autó az új autó és inkább vennél egy Suzuki Swiftet, mert az nagyon megbízható. Másrészről pedig a honlapodon (ld: nick sor)azt hirdeted, hogy alvázvédelem, üregvédelem, rozsdátlanítás és öreg autók felújítása.
Tehát mindenkit hülyének tartasz, csak leveszed őket pénzzel?
Végül is ez is egy üzleti modell.
No offense, csak érdekes.

HöZsö 2014.04.27. 09:56:13

Ehh, mondtam, hogy a sárgát kellett volna megvenni, jól szétborítani, összerakni és mostanra lenne egy jó kocsid, amin nincs 18 kiló kitt. Így meg ugyanott vagy, csak a végén még mindig egy lila rozsdakupac lesz.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2014.04.27. 09:57:58

@Bende Tibor: Ja, ja. Lehet rá költeni, akár nagyon sokat is, de akkor -Csikóssal szólva- "szoborrá teszem". Ráadásul ennek közben az értéke semmit sem nő, mert nem egy szép OT lesz, csak egy szép kit car. Én meg minden alkalommal szívroham-közeli állapotba kerülök, ha valaki nekitol egy bevásárlókocsit a teszkó parkolóban. Ez így megy, teszi a dolgát, olcsó fenntartani, oszt' tegnap az outletben pont úgy megnézték, mint ha igazi lenne. És ez nem azért jó, mert az ember dicsekedhet, kérkedhet vele. Oké, jól esik, ha megnézik, de a legjobb, hogy ha ebben ülsz, egy másik Budapesten jársz. Egy olyanban, ahol mindenki mosolyog, integet, kedves és udvarias. Indexelek, és beengednek, és nem csak a "kisautósok", hanem a német szentháromság is. Ha ezzel mész, nem is érted, mi az, hogy bunkóbéemvés.
Szóval vicces, öreg autókat a városba, és szebb lesz az élet!

Bende Tibor 2014.04.27. 10:03:42

@Csokis: persze, dehogy is kell ot kozeli allapot, annak ott a bmw. Ezt hasznalni kell, szerelgetni, es jol erezni magamat kozben.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2014.04.27. 10:06:10

@Bende Tibor: Na, erre szoktam én azt mondani, hogy olcsó játék, hülye gyerekeknek. De olyan jó!

SwedishRunner 2014.04.27. 10:21:56

@Motordoktor: LOL! Nem olyan rossz figura a Gyurma, a hirdetett vállalkozást -főként- az Édesapja űzi. Lehet, hogy már látott ott sok cifra dolgot, és elment a kedve a régi "szaroktól". Ha engem kérdeznek én is azt tanácsolom másnak, hogy új/újszerű válságautóval nyomuljon aztán nálam meg pont most fog a 4. youngtimer testet ölteni, ha minden jól megy. :-)

Rolla 2014.04.27. 10:32:34

Élvezettel olvasom, és egyre jobban kedvet kapok Én is egy OT közeli idős hobbiautóhoz! De az én kedvencem most a Trabant :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.04.27. 10:41:40

@Motordoktor: ez azért bem így van,nem tartom hülyének azt akinek ez a hobbyja,én másban lelem örömöm.Voltak régi autóim,sokat szereltem őket,de most kicsit beleuntam.Asszem öregszem ennyi.
Szerintem az euró 4 es korszakig voltak jók az autók.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.04.27. 10:47:11

Van egy lakatos ismerősöm ,egy külföldinek újít fel régi Merciket,ő úgy dolgozik hogy mknden héten elszámolnak azzal a munkával amit csinált.
Ő egy öreg szaki dolgozott kint németben egy merci tuning műhelyben, gyakorlatilag mindent ki tud kalapálni egy lemezből.
Itthon azért kevesen költenének rá egy 107 re ,a vételáron kívül még vagy 5 milliót összesen mindenre.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2014.04.27. 10:48:59

@Rolla: Az jó, és ha nem is gombokból, de azért észszerű áron üzemeletethető. Ráadásul az átírási korlátot is eltörölték, szóval nincs gond a névre vétellel. Persze lehet 1,1-est is, aztán játszani az optikai visszaalakítással, csak hogy meglegyen a heti szopás. :-)
Nézegettem városi rohangászósnak, aztán inkább vettem egy 17 éves Twingot, mert ugyanazért a pénzért kicsit megbízhatóbb, meg vannak benne olyan úri huncutságok, mint a klímapótló vászontető, meg hátsó öv a gyerekenek, de azért a Trabi mindig ott van a bakancslistán.

Tommi · http://matchboxmemories.blogspot.com 2014.04.27. 10:54:40

"Ha nem sikerül a tervünk, nem lesz következő bogaras rész." - Felgyújtjátok őket? :-D

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.04.27. 10:54:42

@Motordoktor: Swiftet nem vennék mert nem férek bele,de Hyundai Kia párosból tudnék választani.
Talán külsőre a Veloster őrültsége jön be:-)
totalcar.hu/tesztek/2011/10/21/egyik_szemem_sir_a_masik_boyracer/

spud74 2014.04.27. 10:56:47

Na és az Ulysse összeállt végül? Január óta nem hallottunk róla.

SwedishRunner 2014.04.27. 10:57:58

@Csokis: Jó dolog a trabi, de még jobb dolog ha nincs! :-)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.04.27. 11:40:56

@Motordoktor: csak nagyon elfekvőben vállalják apámék az öreg autókat amúgy,100 óra könyen rámegy azt mondod a tulajnak 250 ezer lehidal,ráadáasul olyan szakembert aki meg is tud csinálni ilyeneket 1200 forintos nettó óra bér alatt nem találsz,most akkor már érted mekkora "bolt" ez?
itt kb az állásnál jobb szisztéma jön fel.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2014.04.27. 12:00:16

@SwedishRunner: Igazából trabizni szeretnék, nem Trabit szerelni. Azért lett Twingo. :-) De azét hobbynak belefér, csak olyan meg már van.

Bende Tibor 2014.04.27. 12:38:28

@spud74: az osszeallt, mukodik rendesen, meg lehetne cicomazni, de raer. Max siposur fogja kiutalni az ajtoimat a helyukrol, es akkor hamar megcsinaltatom.

1127ccm 2014.04.27. 12:52:15

Neem fogjak feladni, ilyen muszaki hatszellel kozel se olyan szopas mint nekunk zsivanyoknak. Gondoljatok bele "egy kozepes fordulaton haromhengerezo" 40 eves auto mekkora kihivas ele allit? Ha en vinnem a szerelomhoz egy ilyen hibaval belepeskor nem ugy koszonne h jonapot kivanok, hanem viszont latasra!
De kitartast es sok oromot kivanok hozza.

THONY 2014.04.27. 13:25:32

Hajrá hajrá!
ennek meg van a maga szépsége! Tervünk egyből kettőt venni a családnak :D Persze van mellette autó, de habzsolni kell az élvezeteket!
Kitartást, jó lesz az!

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.04.27. 14:17:19

Nálam kettő hete indult el a vezérhangya, hogy napi használósra kellene egy Bogár. Életemben nem ültem benne. De azért már kezdek jobban lenni. :D

Garp 2014.04.27. 14:37:14

masok cso:csibabakat szoktak az auto elejere rakni a fotozasert, Sipos ur erdekes valasztas :D

nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk 2014.04.27. 15:09:34

Olvasom a cikkeket, ezt és az öreg dízel pözsót, és hogy hogynem úgy érzem venni kellene egy 1,5D saxo-t. Szép lassan azok is húsz évesek lesznek...

Rocko- 2014.04.27. 15:27:55

@Garp: pucsít, az a lényeg, nem? :)

2014.04.27. 15:43:31

Hombre !!
termeszetes hogy kifolyt az olaj a feltengelyböl !
Ki is segitett ??
Ja ! A Varazslo (Göbölyos baratod :))))))Logo :))
hihihi

Pityubácsi 2014.04.27. 16:10:07

basszus, mi lett a kuplunggal?

Kalmani 2014.04.27. 16:31:52

Ilyen cikkek olvasása közben áldom apámat, amiért 13 éves koromban kaptam tőle egy Danúvát, majd még pár lerobbant gépet. Ezeken a vasakon anyit szereltem -minimális anyagi ráfordítás mellett- hogy felnőve teljesen immunis vagyok az olyan járművekkel szemben, ami minimális saját szerelést is igényli.
44 évesen se kedvem, se időm, se energiám nincs ilyesmivel foglalkozni, ráadásul minden jármű használati eszközzé silányult a szememben. Ezért csodálattal tekintek minden felnőtt emberre, aki képes használhatatlan használati eszközökbe bármit is fektetni.

abes 2014.04.27. 16:38:32

@Pityubácsi: Szarul raktad össze. :-D

citrix 2014.04.27. 17:00:04

"...mivel bajtársak lettünk".Igen,ez a pontos kifejezés.Minden hobbinak a közös tulajdonsága:sok időbe,fáradtságba és pénzbe kerül de jó barátságokat lehet kötni.

deak.atti 2014.04.27. 17:43:56

@Bende Tibor:

Szia!

Tibby, engem két műszaki vizsgáról hajítottak ki Skoda hátsó fékkel. Ugyanígy (na jó,ennél kevésbé) ömlött a váltóolaj a lengőtokból. Persze a szép, barnáspiros színű zsír új fékpofákat is tönkretéve ... Na, szóval arra lyukadnék ki, hogy a Bogárban is 1-1 szimmering van a csapágy külső-belső oldalán? És ugye a belsőt is cseréltétek? Mert ha nem, azon kívül, hogy koszos lettél, nem csináltál semmit. Én is lelkesen cserélgettem a külső (fék-oldali) szimmeringet, de a belső nem fogta meg a váltóolajat, és újból elöntötte a dobot a váltóolaj. Lengőtok ki, féltengely ki, csapágy ki, szimmering csere, anyáz, összerak. Egy egész délutános szívás ...

DA

Bende Tibor 2014.04.27. 18:30:53

@deak.atti: mindent csereltunk, es ennek tok okosan van kitalalva a folyasa, mert nem akarja raengedni a fekre, habem van alul egy vajat a felni belseje fele. Ez a kepen is latszik.

wasch 2014.04.27. 18:48:06

Mi történt? Kimaradt a készletből valamelyik gumigyűrű?

Megismertem a csepeli kutat, ott szoktam fújni a fehér bogaram kerekeit.

Pityubácsi 2014.04.27. 20:57:23

@abes: tény, hogy van taknyolás a kuplungban, de ilyen állapotban letekertem vele pár km-t.

Bambano 2014.04.27. 21:27:32

nézegetem ezeket a cikkeket, bolondok ezek, folyton szerelnek... én egy évben egyszer elviszem márkaszervizbe a vectrát, oszt jónapot.

aztán két napja beadta az unalmast az itthoni szerver pc-m... ma kitakarítottam, kicseréltem a főtengelyt benne. rájöttem, egyhülyék vagyunk mind, csak van, akinek crova, van akinek ddr3 modul a keresztje.

:))))

Rocko- 2014.04.27. 22:29:42

@Bambano: és levegős vagy vizes a PC-d? :D

Szkotti 2014.04.27. 22:30:50

Tibby: az Engelmannokat átveszem, nem kell kidobni a kukába....

cubaauto 2014.04.28. 00:30:33

Az ilyen cikkeknek hala nekem is benne van a bogar a fulemben. A Bogar nagyon kedves, szeretheto versenyzo, csak sajna nem nekem talaltak ki. Ez a borgar masfele nalam...Marmint egy joideje gondolkodom valamilyen frissveteran beszerzeseben. Annyira nem vagom a temat szerelesek teren, ezert nagyon meg kene neznem mit is veszek. Napi hasznalatra vennem. Szerintetek melyik szerelhetobb? Golf/Passat 1.6D vs Merci 200D Ugy hiszem ok a fogyasztasbajnokok vagy leteznek veteranban ennel takarekosabb jarmuvek? A nepperunk mindig a Saxot dieselt tanacsolja megvetelre. Hat 30 eves autokat nezegetve ez a tipus meg nem elerheto. Atlernativa: VW Polo 1.0, Ford Fiesta 1.0 vs Opel Kadett 1.0 esetleg Toyota Starlet 1.0 /Corolla 1.3 DX

soska71 2014.04.28. 06:48:11

Én azt hittem régen, hogy az autós újságíró azért ért a kocsikhoz ... Legalább buliból mennétek el egy autószerelő 2 éves esti képzésre. Lehetne cikkeket írni, hogy mennyire elmaradott a tananyag, hogyan szivatják az ottragadt gyaksi tanárok a 30-40-es tanulókat pl. a Bánkiban.

Bende Tibor 2014.04.28. 07:02:17

@soska71: a szakacs vajon ert a gazszereleshez?

AndrewT 2014.04.28. 09:12:38

Jó olvasni az ilyen cikkeket és meg is értem, hogy beszippantott a bogaras élet. Én is majdnem így jártam... de „szerencsére” nem. Hogy miért?
Jó barátom kapott egy családon belül nem használt 81es első tulajos bogarat. Nagy volt az öröm, mentünk is vele ide-oda, nagyon jó motorikusan. És kb ennyi az össz pozitív dolog. Első felindulásomban gondoltam valami baráti összegért megveszem barátomtól, mert ő Alfát szeretne, ez csak úgy jött, majd rendbe rakatom, mert tényleg nagyon buli a gép, egy más világ, megáll körülötted az élet, csak te vagy és a bogár, boxer zúgás, stb. A probléma, mint általában a karoszséria, több, mint 30 év csillaggarázs megtette hatását. Beltér szintén gatya, mármint elmegy, de kell hozzá egy félig becsukott szem. Számolgattam, osztottam, szoroztam, bezséltem bogaras haverommal, tuánajártam alaktrészekáraknak és a végeredmény nálam, hogy ha a barátom ingyen adná, akkor kb. 1 misi lenne alsó hangon, ha olyanra szeretném megcsinálni, hogy szép legyen kivül-belül(de lehet keveset mondtam) . Továbbá hozzáadtam azt a faktort, hogy mivel az év 95% nem Mo-n töltöm, és a munka nagy részét nem tudom megcsinálni illetve koordinálni ezen oknál fogva és sajnos másra nem érdemes ezeket bízni(tapasztalat), úgy döntöttem, hogy ezt hanyagolom illetve ezen összegből azonnal harcra fogható Spaß gépet lehet lőni és nincs matatás, idegeskedés, stb akár évekig.. Pedig n engem is megfogott és megértem továbbá tisztelem, aki belevág. Jó móka. Sok szép együttöltött időt kívánok.

grease monkey (törölt) 2014.04.28. 09:54:35

@Bende Tibor: A szakács vajon szokott cikkeket írni a gázszerelésről?

soska71 2014.04.28. 09:56:05

@Bende Tibor: érthet :-) azért az ember a fejét fogja mikor Winkler, aki valóban nagy arc de alapvető olyan dolgokkal nincs tisztában, amit egy átlag autós újságolvasó tudhat, vagy rácsodálkozik, hogy Magyarországon drága kocsit névre venni? Hát nem ebből főznétek? Egyébként megérne egy misét, hogy a rezsicsökkentés ideje alatt miért nőtt 50%-kal a vizsgadíj, egy összekeres kocsi vizsgája miért 5eFt-tal drágább, miközben nem nézik a hajtást; miért lett duplája a kocsik átírása az elmúlt 4 évben? Persze írtatok néha egy-egy példát és riszpekt a 125-ös népszavazásért. És a szakácsnak helyesen sem kell tudni írni, néha elgépelhet és úgy viszik ki a vendég elé a produktomot ...

nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk 2014.04.28. 10:16:57

@cubaauto: Én azért gondolkozom a saxo-n, mert hozzá is tudok nyúlni (java része mechanikus, azért a francik tudtak dízelt csinálni ha akartak némettel, japánnal ellentétben) és alig van benne elektronika ami mint tudjuk a francia/olasz párosnak nem erőssége. Továbbá a bogarazással, veteránozással ellentétben használható használós autónak is, és nem eszi le a hajad (és azért úgy megy, mint egy bogár) :D

Denes1980 2014.04.28. 11:43:26

Tényleg hálás téma neketek az öreg autó, Csikósnak is mindíg van miről írni, lehet a Bende(-Bogár)cikkek is megszaporodnak a közeljövőben! :) :)

cubaauto 2014.04.28. 12:58:27

@nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk: Sok sikert kivanok hozza! Semmi gondom nincs a Saxoval. Jo autonak tartom, de nekem veteranra lenne szuksegem.

1303LS 2014.05.02. 19:01:38

"Az a terv, hogy.. PÍ PÍ PÍ PÍ. "

Vajon hol tart a "project"?
süti beállítások módosítása