Néniautó

  2014. április 13. - Bende Tibor Címkék: tc flotta adunk-veszünk lila bogár tibby bogar

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a

Végül vettem egy Bogarat. Volkswagen. Folkszi. De hogy a harminc éves BMW 518i és a húszéves (tizennyolc) Fiat Ulysse mellé mi a francnak kellett egy negyvehárom éves Bogárhátú? Főleg, hogy a közlekedésre javarészt kerékpárt használok? Kellett és kész. Azóta vágytam rá, hogy Göbölyös Zsolt (Motordoktor) atomra újított, Sumatra green 1302-esét vezettem (1302: elöl rugóstag, bumszli csomagtartó, de még sík szélvédő, régi műszerfal) a Totalcar osztálykiránduláson, két éve.

IMG 2925
Ennyit lehetett látni a bokor és a sziklakert közé ékelt kocsiból

Próbálkoztam mindenféle egyéb típusokkal, például Dyane6-ot is néztünk Sipivel, de annyira rémisztő volt a végeredmény, hogy azonnal kereket oldottunk. Szegecselt alumínium táblalemez taposó, lefestett kéder gumik, boronatárcsából készült dísztárcsa, szőtt falvédőből és ágytakaróból álló háztáji belső téri kárpitozás. Rettenetes rom volt, iszonyatosan drágán, amit nagyon sok házimunkával menthetetlenné erodált a mester. Kacsán is gondolkodtam, de ott millió alatt csak papír van, alvázzal, rosszabb esetben csak a szám. Motor, kasztni, nincs ennyiért, vagy tyúkól.

Volt négy kilóm a célra, és szerettem volna biztonságban tudni. Tudtam, ha nem veszek azonnal autót, a nyáron eltapsolom plusz két nap tengerpartra, kicsit jobb apartmanra, kettővel több halvacsorára, nagyobb tévére, valami értelmetlen hülyeségre. Akkor meg már inkább egy autó, nem? Az legalább tartja az értékét. Igenám, de ennyiből nincs rendes veterán. Még rendetlen se. Nemhogy használósnak.

IMG 2929
A sárvédőnél és az ablak alatt rozsdakifolyás, épeszű ember ilyet nem vesz meg

Megkérdeztem a barátaimat, hogy mit vegyek, de valahogy minden mondatból csak egy szót hallottam meg: Bogár. Valami elindult bennem.

Végül is miért ne? Vezetni jó volt, a maga lassúságában, amúgy is szeretek lassan menni, nem keresem az adrenalint a száguldásban. Szexi, ahogy a boxer veri a hátfalat. Rengeteget gyártottak belőle, még a kétezres években is jócskán készültek, igaz Mexikóban. Elképesztő mélységű kultúrája van, csak eddig tucatnyi irányzatot fedeztem fel, és még csak a felszínt kapargatom (German style, Resto, Ratlook, Baja, Callok, French, Offroad, Buggy stb). Minden kapható hozzá, mindenféle minőségben. Ésszel tuningolható, legalábbis a mai tempóra viszonylag olcsón felhozható. És szerintem jól is néz ki, van stílusa. Beleszerettem.

IMG 2943
Ennyit láthattam a bal feléből, nem túl sok, de elég ahhoz, hogy többet akarjak

De Bogarat nem kapni a bogárboltban. Nem ilyen egyszerű dolog Bogarat venni. Ami kikerül a hirdetésekbe, ott általában valami hibádzik, legtöbbször a papír. Ez a legfájóbb. Ott egy jó (l kinéző, és a képeken megnézhetőnek tűnő) autó, de sajnos a bácsi, akinek az örököseitől a mostani helyére került, elhunyt, de még ő se íratta a nevére, hanem egy cimborájától vette, aki szintén elhunyt, és a család hallani se akar semmiféle halotti anyakönyvről, örökösödési eljárásba bevonásról, egyezkedésről, örülnek, hogy vége az egésznek. :-(. Itt csak a bátorság segít.

Aztán ott az egekbe dicsért tyúkól. Mármint a képeken úgy van lefotózva, hogy tengelyig áll a sárba süllyedve, a tetején a kakas büszkén hirdeti, ezen a dombon bizony ő a király! Csak tizenöt éve áll, de előtte pöpecül működött. Szürke forgalmis, vagy forgalomból végleg kivonva. Most tartunk kétszáz körül. Ők az utolsó reménysugár valakinek, hogy a különbözeti gázszámlát ne Provident kölcsönből kelljen befizetni. A Bogár még holtában is szolgálja gazdáját.

IMG 2986
Végre először benézhetek a vezetőajtón, kellemes a meglepetés, főleg, hogy nem volt dohos, büdös

Háromszáznál már szokott lenni élő tulajdonos, forgalmi engedély, neadjisten műszaki vizsga. Meg rozsda. Elképesztő mennyiségben és helyeken. Meg típustisztátlanság. Szakadt beltér, átlátható padlólemez. Nem autók ezek. Inkább beteljesületlen álmok, de hát ez egy veterán, ezt ha visszaviszi a gyárba, egy újat adnak helyette! Most mit várt, hát negyven éves? Ilyenkor szoktunk egy bekezdéssel feljebb ugrani, ha nincs elég kompromisszumkészség az eladóban. Škoda felnivel, mert azon stimmel az osztókör.

Ami működik is, és sikerül rajta elfedni a rozsdát, az fél milla. Hatalmas dumával, a nagypapi, akinek a szeme fénye volt az autó, csak egyszer csúszott be az árokba vele, meg egyszer lopták el, de megkerült. Persze Golf ülésekkel, szétfaragva, és annyira elhanyagoltan, hogy ha nem áll ki egy-egy facsavar random helyről, már hiányzik. Húsz évig semmit se kellett rá költeni (persze, ezt majd mindet most kell).

IMG 2941
Kellemesen fakó krómok, kis rozsdapöttyökkel, pont milyenre vágyom

Következő szint a néniautó. Ezek nyolcszázért mennek. Mindenkit végigkérdeztem, hogy szerinte honnan lesz nekem a félmillión innen Bogaram, és kaptam végül két telefonszámot. Ezek azok az autók, amik nem kerülnek be a hirdetésekbe. Ez már a nyolcvanas évek, a tuti tipp birodalma. Két néni, rendesen szervizelt Bogarak, lehet, eladnák, mindkettő letette már az autót, csak állnak, és állagromlás folyik. Felhívtam mindkettőt. A telefonban erősen túlzó elvárások, elsősorban az árat illetően, az emlékektől elhomályosult tekintet másképp látja a nyilvánvaló hibákat is. Azért megnéztem mindkettőt. Az egyik ígéretesnek tűnt, főleg, hogy nem zavartak el, miután megmondtam, mennyi pénzem van, az egész projektre mindenestül, és ez pont a kikiáltási ár fele volt.

Azt is elmondtam, hogy ebbe mindennek bele kell férnie, az azonnali mozgásképessé tevéstől az olajcseréken át a műszaki vizsgáig, ha kell. Ott állt az ibolyakék kocsi egy sziklakert és egy sövény között, az anyósülés ajtaját lehetett résnyire nyitni. Megbeszéltük, hogy ha vasárnap visszamegyek, leveszik róla a ponyvát, és kitolják a bokor és a sziklakert közül, ahol két éve pihen. Amikor betolták oda, csak a sziklakert volt, de tavaly ültették ezt a szép cserjét, ami közben igen szépen megnőtt. Talán be is indíthatjuk majd. A Motordoktort beizzítottam vasárnapra, hogy megnézzük ezt a kocsit, meg egy másikat, ugyanis ennek elsőre semmi baja sem volt. Azon túl persze, hogy a vastag gittréteg megrepedezett, és bugyogott ki a vörösesbarna rozsdalé.

IMG 2987
Kéder alá berohadt növényzet, elrepedt szélvédőgumi, feljövő festék, ráfényezés. Menekülj!

Kitolták a bokorból, beindult, járt is vagy három henger, ki is lehetett próbálni. Menni ment, de állni is állt, ezért az egyik fék befogott. A beltér gyárias, de feketével újrahúzott műbőr, a kapcsolók működnek, dohszag nincs. A sebességeket veszi, fékez. Világít. Másfél év vizsga, huszonéve egy tulaj. Vadiúj gumik. Vadiúj karbi. Ismert szerviztörténet. Sportkormány, de megvan az eredeti is. A fényezése khm. Kihívásokkal küzd, nem is eredeti, nem is gyári szín, nem is az én ízlésemnek megfelelő, de nem szalonautót jöttünk venni. Belül ragasztott cetli az autó nevével, látszik, volt gazdája, nem csak tulajdonosa. Megköszöntük, és eljöttünk azzal, hogy megnézünk egy másikat, és aztán döntünk, hogy ide jövünk-e alkudozni, vagy máshová.

Néha zavar keletkezik az erőben, egy homályos kép, és néhány jól eltalált szó sokakat, így minket is megzavart. Hófehér autó, felújítva, lefényezve, eredeti, sürgősen eladó. 480 ezer. Már a képről beleszerettem. A kelletlen hangvételű telefonbeszélgetés csak megerősített a szándékomban: ilyen mértékű flegmaság csak a szent grál birtoklása esetén fordulhat elő, ez lesz a tuti vétel. Na. Göbivel kocsiba pattantunk, és odasederintettünk úgy kétszáz kilométernyit. De a tizennegyedik másodperben kifordultunk az ajtón, és nem elsősorban a szarszag miatt. Gyanakvóan morgó juhászkutyák gyűrűjében töltöttük ott azt a pár percet.

IMG 3001
Nagyon csalódottak voltunk a fehér "gyárias" bogár után, még képet se csináltam róla

Teljes tévedés volt az ottlétünk: kézzel befaragott elemek, facsavarral felrakott ajtókárpit, centis gitt, leeresztett kerék, elferdült alváz, kinyithatatlan ajtó, nyilvánvalóan mozgásképtelen vashalmaz. Ennek az autónak az árát az eladó pillanatnyi pénzigénye szabta meg, vagy amennyivel átverte a „mester”, de semmiképp sem a piac. De azért szigorú arccal annyit közölt, hogy ebből ő már bizony nem enged, mert drágábban kezdte el hirdetni. Őszintén, tudják mennyit ért ez az autó? A legjobb jószándékkal is maximum húszezret. Ha a motorja vagy a váltója jó. Mert a kasztni és a beltér kuka.

Göbi is kapott közben egy levelet a fórumtársától, hogy útban van az egyik kocsija, olcsón vihető. Még ezt is megnéztük aznap. Ez volt a legjobb. Gyönyörű, gyári, kicsit lemattult narancssárga szín, széles kerekek. Jó kiállású gép, segítőkész eladó. Az autó épp mozgásképtelen, mert a kuplunggal van valami, próbaút igénylése, vagy vétel esetén javítva lesz. De legalább be lehet indítani? Persze, hoztunk ki 220-at a házból, arra ment az akksitöltő, arra meg az akksi. Röpke fél óra alatt beröffent, addigra az eső is pont eleredt. Szépen járt, de éreztem, nem ez az én autóm, bármennyire is tetszik ez a szín, mert a műszaki tartalom egy kicsit hobbiautós nekem így elsőre. De az ár csábító. Nagyon.

IMG 3003
Ez a sárga biztató volt, még kevesebb rozsdával, gyári fénnyel, de nem ment

Az esélylatolgatás kezdődött. Azt mondtam magamban, hogy ha a két autó ára között lesz százötven ezer a sárga javára, azt veszem meg. Ha nem, akkor a néniét. De a néniére max 300-at mondok be, egy fillérrel se többet. Régóta áll, ki tudja mi jön elő belőle pár nap használat után. A másik autó hobbistáé volt, ott azért ilyesmitől nem félek.

Végül a néni kocsijáról kiderült, hogy a motorja szinte új, és olyan, - a Motordoktortól tanultak alapján - számomra fontos kondíciókkal rendelkezik, amilyenre a másikat még át kellett volna építeni, ami ott is egy kb. hetvenezres költség lett volna. Így viszont nyugodt szívvel megadtam érte a 350-et.

Tibbybug-22
Kaptam hozzá lila lökhárítókat is, sajnos nem az én ízlésemet tükrözik.

Így lett egy jóindulatúan ibolyakék, amúgy Milkalila színű 71-es Bogaram, amivel már találkozón is voltam tegnap, és a vétel óta egyszer már ki is gyújtottam, de ezt elmesélem legközelebb.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr256024188

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Keeper83 2014.04.13. 09:02:02

Merő rosszindulatból és az autó miatti végtelen írigységből kérdezem :-) :
Még másfél év műszaki egy 2 éve nem mozdított autón? Ez, ugye, csak egy tér-idő kontínuumba szerkesztett féreglyukon keresztül lehetséges a mai Magyarországon... :-)
(Nehogy komoly baszogatásnak vegye ezt vki itt a fórumon, mert falnak megyek! Csak annyira durván ez a jól működő rendszer ordít mindenhonnan...)

pizo 2014.04.13. 09:07:15

A narancsot vettem volna meg. Motordokinak egy kuplungcsere a Bogárban kb. 30 perc lehet...

Rengeteg gitt van a lila autón, 1-2 év múlva komoly beavatkozásokra lesz szükség.

Zoli

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.04.13. 09:09:35

Ajajaj.
Néztem a Bogár árakat itt sokat dob az érzelem.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.04.13. 09:11:54

Bogarat csak mazochista művészlelkek vesznek.

Schütii 2014.04.13. 09:13:32

@pizo: Hol lesz ez már 1-2 év múlva?!...

Bende Tibor 2014.04.13. 09:14:10

@ColT: mindket auto beulsz es mesz volt.

Bende Tibor 2014.04.13. 09:15:24

@Keeper83: a fia elvitte vizsgaztatni, de nem volt napi hasznalatban

Oldm4n 2014.04.13. 09:17:30

Menekülj! Gyorsan! Messzire! -A pénztárcád!-

Üdv Bogáriában... Reméljük tele van a zsebed. Szükséged lesz rá! A lárvaszerű idült vigyor az úton levő bogarasok arcán nem ingyen van. De nagyszerű érzés. Köszönjük a vásárlást! :D

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.04.13. 09:19:48

Lehet színvak vagyok de ez kék,ls nem milkalila:-)

Leadfoot 2014.04.13. 09:23:30

Mit jelent a kigyújtás?

Patás 2014.04.13. 09:30:40

Mivel az szerepelt a cikkben, hogy nem az OT a cél, hanem az örömautózás, így én kb. pont nem foglalkoznék vele, hogy nem gyári színű...

bonfred 2014.04.13. 09:31:11

A százötvenezer az egy szó, amennyire én tudom. Egyébként tetszik a cikk, jó, hogy nem csak a műszaki oldalát mutatod be a vásárlásnak. A projektről írj rendszersen, Csikós szerintem kszívesen kölcsönadja a szopórollert :-)

Pityubácsi 2014.04.13. 09:46:46

nem is volt fél óra beröffenteni :-P

amúgy most nekiveselkedek és jövő hét végén megnézem a kuplungot, de szerintem a kinyomócsapágy akadt le a villáról.

a lila összességében nekem tetszett tegnap, az m3 style tükröt is ledobtad róla (remélem) :)

ZYLO 2014.04.13. 09:52:49

"Vezetni jó volt, a maga lassúságában, amúgy is szeretek lassan menni, nem keresem az adrenalint a száguldásban."

Ejnye! Csak én érzek itt k..va nagy ellentmondást egy korábbi írással?

totalcar.hu/magazin/velemeny/2010/11/24/a_poroszkalok_gyilkolnak/

Nagyon érdekes a hozzátartozó vitát is elolvasni:

belsoseg.blog.hu/2010/11/24/bazi_nagy_magyar_lagzi_1

zsebkettő 2014.04.13. 09:54:00

Az eredeti fényezés a gyengém. Amúgy csak a reklámokat olvasom.

bigpond 2014.04.13. 10:04:06

Nekem a kek nagyon tetszik, de a naracs jobban ment volna a cipofuzodhoz meg a kapucnidhoz ! Sebaj a veteteran vasarlas egy ilyen biznisz.

Trau_es_Nyul 2014.04.13. 10:12:26

Napsugarast!

700K alatt is lehet gyöngyszemet találni, csak baromi nagy mázli kell hozzá: Nyúl úr is ilyen lelet. Hagyatékból, papírok rendben, doktorbácsis (egy budapesti kórház főorvosa volt, a fia ma is ugyanazon az osztályon főorvos), garázsos autó, etedeti fényezéssel és gyakorlatilag hibátlan belsővel. Egy váltófelújítás, mint erős szopóroller után ma már beülök és megyek, bárhová, bármikor.
nyulnegykereken.blog.hu/

2014.04.13. 10:13:26

Varazslo(Göbölyös elvtars)gyözött, teged is elvarazsolt a dumajaval, vettel egy Bogarat. Vele csinaltasd meg, ha mar megvetette, nem sokat, csak egy kicsit ert hozza, majd kiköböli neked a terfogatot. Ennelkül egy tapodtat sem !!!
halabol vegyel neki egy uj Pullovert, mert ez a KTM-töl kikönyörgött narancsszinü mar 10 eves :))
Nyugi: jot vettel ! de varazslot ne hagyd beken !!!!!!!!!!!!!

jk88 2014.04.13. 10:14:00

Ha tényleg olyan sokat gyártottak belőle, és ennyire sz@r a kínálat, akkor miért ilyen rohadt drágák?

karlmann 2014.04.13. 10:28:39

@A tudomány sosem téved!:

Azért romlanak el, mert b++-nak egyáltalán karban tartani őket. Az, amit Bende ír, hogy "húsz éve nem kellett karban tartani, csak a benzint töltöttük bele" szó szerint kell venni. Semmilyen más autó nem bír ennyit. Azonban egy Bogár még így is képes működni. Nem mondom, hogy mint egy új, de működnek. Viszont, ha rendben akarod tudni, az nem olcsó, főleg ha olyat veszel, amihez az utóbbi 20-30 évben nem nagyon nyúltak. Viszont, mindezek ellenére, így is ez az egyik, ha nem a legolcsóbban fenntartható veterán.

oval56 2014.04.13. 10:29:12

Az írás egy újabb lökés a projektben. Lassan a sajátommal is menni szeretnék...

Nekem eddig " A lárvaszerű idült vigyor az úton levő bogarasok arcán nem ingyen van." érzésből nem, csak az építésből, fényezésből, alkatrész beszerzésből - azaz a pénzköltésből - jutott...

Amúgy legyen sok örömöd benne!

Schütii 2014.04.13. 10:34:04

@jk88: Ha szar a kínálat, de kereslet az van, akkor az ár felmegy, ez piaci alaptörvény.

WetRinR 2014.04.13. 10:35:09

A kék a 90-es évek elején az enyém volt! Eredetileg fehéren vette meg egy haverom, aztán egy filmben szerepelt és Milka-lilára festették át, abból kék lett, végül meggypirosan adtam el 1994-ben. Az eredeti rendszáma IN 95-38 volt emlékeim szerint. Először a Parajdiék szervizelték Óbudán, majd a Magyar testvérek a Vöröskő utcában.

atabi 2014.04.13. 10:39:24

sztem zsír a verda bár valszeg pénztemető lesz.igaz lesz miről írni

kewcheg 2014.04.13. 10:42:59

Sajnos tényleg az van,tapasztalom, hogy az igazán jó fogásokat a teljesen véletlen hozza, semmiképpen a hirdetések.Amit hirdetnek,az már nem is kéne-kis túlzással.Velem is megtörtént már,hogy séta közben,udvarra benézve láttam meg valamit,vagy eldugott garázssoron a lakótelep mögött,esetleg öreg kolléga szólt valakinek,jó helyre,szal így megy ez...

Bende Tibor 2014.04.13. 10:45:05

@WetRinR: visszcsiszolgattam, de meggypiros nem volt benne, csak kek, a hatso ules alatt, de mashol az se nagyon. Nem lehet, hogy kasztnit csereltek? A lila alatt korben csak feher van.

w a s d 2014.04.13. 10:45:17

@w a s d: Persze legyen bármilyen is, jó szórakozást hozzá!

kewcheg 2014.04.13. 10:47:07

Apropó, amúgy van valami közös nevező a hanzelka-Zikmund féle szárnyas Tátra mechanikája,meg a Bogáré között a léghűtésen kívül? Mert amit az a Tátra kibírt Afrikában,Dél-Amerikában,karbantartás etc.nélkül....

mtk001 2014.04.13. 11:10:39

Gratulálok ! Legyen sok örömöd benne !
(Mondjuk nekem az sárga sokkal jobban bejön, de ízlések és pofonok ... Egy bogáron nem nagy gond a kuplung, de a sok gitt minden autón probléma.)

WetRinR 2014.04.13. 11:14:41

@Bende Tibor: 20 év alatt bármi történhetett, én csak az általam ismert színeket említettem. Az tény, hogy már én is azért adtam el, mert a Magyarék jóindulatúan figyelmeztettek, hogy a kasztni a végóráit éli, még kívülről rendben van, de alulról már menthetetlennek tűnt. De a rendszám az tuti, azt nem szoktam elfelejteni.
Motorikusan viszont mindig dicsérték, bár volt egy időszak, amikor 13-15 l között evett, de végül sikerült beállítani a gyújtást. Nedves időben mindig nehezen indult, bár a hátsó spoiler segített kint tartani a vizet.
A fűtése is rossz volt, nyáron bármikor tudott forró levegőt adni, de télen csak a hideg jött, a feleségem ma is emlegeti, amikor előjön a Bogár-nosztalgiám. Ha elkészül, szívesen megnézném.

Tizenkettő 2014.04.13. 11:17:16

Jó kis írás. :D Tényleg ilyen kategóriák vannak az eladó autók közt. :d Jót nevettem rajta. Bár én a bogarat nem szeretem, de kiváló választás az öreg autók közt, mert ha drágán is, de van hozzá minden a többi márkához viszonyítva a hatalmas kultusz miatt.

Tizenkettő 2014.04.13. 11:21:39

Én mondjuk a narancsot választottam volna. Bár nem láttam élőben egyiket sem, de a képek alapján ezen a lilán iszonyatos mennyiségű gitt van.

Mc Master 2014.04.13. 11:29:55

"Kéder alá berohadt növényzet, elrepedt szélvédőgumi, feljövő festék, ráfényezés. Menekülj!" - mostanában annyi választási cikket és hozzájuk tartozó kommenteket olvastam, hogy elsőre simán az jött le, hogy "Kádár alá...". Tudom, olyan vagyok, mint a Móricka.
A Bogárhoz sok sikert!

Hurri Kán 2014.04.13. 11:35:32

Háááát... Sok sikert hozzá!

csongiaparaszt 2014.04.13. 12:20:24

Gratulálok, sok örömteli kilométert!

jk88 2014.04.13. 12:20:54

@Schütii: Na igen, de ha szar és drága, akkor nem veszem meg. Innentől meg nem beszélhetünk piacról, mert nem fog sem termék, sem pénz gazdát cserélni.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2014.04.13. 12:22:23

És a rendszáma is majdnem jó! Nem V-Dub, hanem H-Dub, de az már majdnem jó.

másik oldalon 2014.04.13. 12:26:19

Ez tök jó, sok szerelős szopós cikk lesz, már nagyon várom XD.

Schütii 2014.04.13. 12:33:03

@jk88: A legendafaktort minden eladó megfizettetné, de hogy valójában mennyiért megy el az autó az egy másik dolog, azt már tényleg a piac dönti el.

pizo 2014.04.13. 13:13:13

@Tizenkettő: van olyan veterán, amihez szintén minden van, és nagyon olcsón: MGB.

Zoli

Leadfoot 2014.04.13. 14:38:17

@Bende Tibor: Jaaaa... hogy felgyújtani? ;-)

jk88 2014.04.13. 14:43:30

@Schütii: Legenda faktor az legyen egy Rolls Royce Silver Ghostnál, vagy egy 250 Testa Rossánál, de ne egy 20 milliós legyártott példányszámú tömegterméknél. Trabantból majdhogynem csak tizedennyit gyártottak (~3 millió db), mégsem kerül 10x annyiba, mint egy bogár.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.04.13. 15:21:59

Kicsi bogárkám... :-)
Amúgy egy ilyen gép mekkora embermagasságig viselhető?A pirosnál elsőnek állva mennyire kell Quasimodo-testhelyzetet felvenni?A legutolsó, legerősebb darabok tetszenének, meg ugye, hátul hajt a kerék (az a f@sza).De félek, hogy túlságosan nagydarab állat vagyok egy ilyenhez... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.04.13. 15:25:50

@Keeper83: Jééé, és télleg, én is továbbsiklottam felette...Jól van na, hát valszeg nem nappalin, de nem is estin végezte a vizsgáit... :-) És túl nagy "szigorlat" sem lehetett letenni.Ez már csak egy ilyen ország.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2014.04.13. 15:26:24

Gratulálok, az én bakancslistámon is van még egy Bogár, az előzőeket is szerettem, kár, hogy menniük kellett anno.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2014.04.13. 15:34:25

@geegee: 188 centivel még bőven jó, és széltében sem gáz.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.04.13. 15:59:44

@RÁJEN: Aham, kösz.Kilátni elől nem nehéz?Valahogy úgy látom, hogy az első szélvédő tetejénélnél magasabb az autó hátrébb, tehát kurvára ki kell tekeredni, ha fölfelé kell figyelni valamit.Tudom, használjak kabriót, meg tetőablakost... :D

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2014.04.13. 16:04:44

@geegee: Emlékeim szerint sosem volt ilyen gondom. A mai autókéhoz képest jó közel van az arcodhoz a szélvédő, talán ezért. Az egyik Bogaramban Kadett GSi ülések voltak, azok jó mélyek, ott végképp nem volt ilyen gondom. De ez már régen volt, nem biztos, h pontosan emlékszem...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.04.13. 17:50:05

Borzasztóan túlértékelt autó.
Sajna túlságosan reálisan gondolkodom .

Giro 2014.04.13. 18:32:28

A gép talán 50.000 Ft-ot ér, a többi a bogárhát felár.

megapull 2014.04.13. 19:34:42

nekem a napokban támadt az a beteg ötletem, hogy veszek egy kispolszkit a nyárra... gyerekkoromban állandóan az alatt feküdtem a stekklámpával míg apám szerelte :D

Gomulka Béla 2014.04.13. 19:53:08

Egy ilyenben van futés? Mármint a Trabantétól erosebb.

Travis007 2014.04.13. 20:07:42

Kb. 10 evvel ezelott Cozumel szigeten bereltem egy bogarat ami a kolcsonzos holgy szerint az egyik utolso mexikoi evjararathoz tartozott. Igaz hogy kicsit hangos volt a motor, benzin szag volt az utastrerben, es a fekek csak lassito berendezeskent mukodtek, de ennek ellenere a vigyor egesz nap az arcomra volt fagyva. Korbe mentunk a bogarral a szigetet es egy nap alatt beleszerettem abba a kocsiba. Az egesz vakacio legnagyobb elmenye volt!

merida001 2014.04.13. 20:20:48

@Gyurma73: Valóban az, az összes "levegős" rokonával együtt. Viszont ez világ szinten így van. De az egyetlen olyan veterán amihez minden van alkatrész szempontjából - ezért is szeretjük annyira! :)))

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.04.13. 20:33:05

@merida001: azért pl a régi mercikhez is bármit lehet kapni ha van pénzed,de pl az 500 as fiathoz az utolsó csavarig van minden.

alfax 2014.04.13. 20:39:18

ennyire felmentek a kacsa árak? 6-700 körül korrektek voltak pár éve.

gobolyosg 2014.04.13. 20:55:06

hogy vetted rá a Dokit, hogy vegyen még egy bogarat álnéven? Vagy ő vett rá téged..?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.04.13. 21:05:28

@RÁJEN: Ok, kösz, majd csak sikerül beülni egy ilyenbe egyszer.

Cooper911 2014.04.13. 21:25:26

A narancs bogár tulajának elérhetőtéségét légyszi küldjétek el nekem! (cooper911 kukac freemail.hu)
köszi!

pizo 2014.04.13. 21:32:48

@merida001: Na azért sok egyébhez is van...

Zoli

gss 2014.04.13. 21:55:44

elsö autóm bogár volt,6napos voltam amikor forgalomba helyezték,kétszer gyulladt ki,sokat szereltem,de nagyon szerettem,visszasirom
Sok sikert hozzá,és várom a további irásokat róla.

deak.atti 2014.04.13. 22:30:11

Sziasztok!

Ne haragudjatok, de én most az ellenpont leszek, a trollkodás legkisebb szándéka nélkül.

Volt szerencsém az előző gazdinál (pontosabban a két Motordoktor közti tulajnál) fordulni pár kilométert a zöld Bogárral. Én folyamatosan azt kérdezgettem magamtól, hogy mi a jó Istent esznek ezen?! Engem abszolút nem fogott meg. Úgy vittem vissza, hogy "Egy jobbfajta Skodát nem adnék oda érte cserébe!". Lehet, hogy ha éveket töltöttem volna el benne, mint ahogyan a másik farmotorosban,akkor jobban megfog, de ez a kétszer 10 kilométer kevés volt, hogy meggyőzzön. Nem az adott példányra gondolok, mert minden elismerésem azért, ahogyan fel volt újítva az a zöld autó, hanem általánosságban. Nem jött át ...

DA

Tizenkettő 2014.04.13. 22:33:43

@pizo: Azért egy bogár jóval populárisabb jelenség.

Tizenkettő 2014.04.13. 22:46:12

@pizo: Jelenleg 3db eladó van belőle a hahun. És az ocsmány műanyag lökhárítós 700 felett van. Nem egy kategória. Bogárból van 70 eladó.

BenZoli 2014.04.13. 22:46:25

@Cooper911: Itt irt "pityubácsi" néven talán....

Quattroman 2014.04.13. 23:55:10

@Bende Tibor:
magasabb akksit tettél az ülés alá?

vau · http://www.holdkomp.hu 2014.04.14. 00:16:05

@deak.atti: nem vagy egyedül. Ez az autó objektíve egy rakás szar, a létező legótvarabb súlyeloszlással.

Irányíthatatlan hulladék. Gusztustalan egy féreg minden szempontból, és Hitler miatt létezik egyáltalán.

Kizárólag különcködésből, vagy nosztalgiából tudom elképzelni a tartását. De ahogy láttam tulajoktól, akármennyire is tagadják - tuning nélkül elviselhetetlen.

Bocsánat, de belőlem is kikívánkozott. :)

deak.atti 2014.04.14. 05:13:07

@vau:

Szia!

Ennyire azért nem láttam sötéten a kérdést, pont ezért írtam le kulturáltan az ellenvéleményt. Ennyire azért nem rossz autó ... Hitlerről meg csak annyit, hogy Ledwinka és Porsche egymástól függetlenül is kísérletezett könnyű és megfizethető árú farmotoros kiskocsival, tehát ha nem is jön a második VH, Bogár akkor is lett volna. Legfeljebb nem KdF-Wagennek hívták volna a korai példányokat. Szóval, kicsit több tiszteletet, 80 éves történetről van itten szó ... :-)

DA

pizo 2014.04.14. 06:49:24

@Tizenkettő: Nálunk. Meg a Bogárból 20 millió készült, az MGB-ből meg 500 000. Mégis van hozzá minden, még komplett új karosszéria is.

Zoli

pizo 2014.04.14. 06:52:11

@Tizenkettő: Az ocsmány műanyag lökhárítós az enyém. Nincsenek rajta gitthegyek (mert egyáltalán nincs gitt), és rozsda sem. Motor-váltó, futómű hibátlan, egyedül belül kissé elhasznált. Igen, nem egy kategória a Bogárral, 98 Le, overdrive, 170 km/h-s végsebesség... és igen jó a fűtés.

Zoli

pizo 2014.04.14. 06:54:21

Mondjuk én sem értem bendét, miért nem a sárgát vette meg. Az valóban nagyon jó állapotúnak tűnik karosszériaügyileg.

Zoli

Tizenkettő 2014.04.14. 07:05:37

@pizo: Nézd, Magyarországon vett autót nem Angliában. A műanyag lökhárítós meg nem a legszebb legyünk őszinték, még az angolok is visszaalakítják króm lökhárítósra, mert úgy szép az az autó. Sajnálom, ha esetleg megbántottalak vele, de szerintem nem a legszebb kivitel. Attól még egy jó autó, de továbbra sem tartom itthon a bogár alternatívájának.

Cockroach 2014.04.14. 07:12:07

csak engem vágott pofán a mondat, hogy Bende Tibi közlekedésre legfőképpen kerékpárt használ..........?

sokkolt. :)

Tizenkettő 2014.04.14. 07:27:38

Én sem szeretem a bogarat, nem tartom különösen jó autónak sem, de kezdő veteránnak igen. Rengeteg alkatrész van hozzá, viszonylag sokan értenek is hozzá, és egy hatalmas rajnongói tábora van. Én biztosan kitartottam volna a kacsa mellett, esetleg alternatíák után nézek, mint pl R4, de ha a Bende úgy érezte, hogy bármelyik túlnőné a költségvetését, illetve felújítási kedvét, lehetőségeit akkor jól döntött. Illetve majdnem, mert az a narancs már csak így képekről is egy sokkal őszintébb autó volt, azt kellett volna megvennie.

Tizenkettő 2014.04.14. 07:41:33

Azért Göbi "őt is sikerült metéríteni" arckifejezése mindent elmond. :D

MrKiraly 2014.04.14. 08:10:57

@Bende Tibor! Jo lesz az a Bogar:) Latom beindultak a gyulolkodok is, mintha barmi keresni valojuk lenne itt,ebben a temaban. Nem kell, hogy megertsek csak fogadjak el hogy valakit/nagyon sokakat ez vonz, es oromuket lelik egy oreg VW-ben, meg ha szopo is az elejen. Meg vitaznak rola, hogy legenda, vagy sem...Istenem...
Nem tudok meg egy markat/tipust amit ekkora rajongas ovezne es a legszebb az egeszben hogy senkit nem erdekel hogy miert? Csak:)
Most egy 50 ezres kisvarosban elek AUS-ban, es itt is van egy csomo levegos VW es a tulajok ismerik egymast, osszejarnak...stb. Szoval jo helyre kerultel:)
Kitartast es turelmet kivanok, aztan meg oromteli kilometereket.

pizo 2014.04.14. 09:26:36

@Tizenkettő: Nem bántottál meg, és nem a Bogár alternatívája. Csak azért hoztam fel, mert szintén olyan veterán, amihez MINDEN kapható új alkatrészként is, tehát nem a Bogár az egyetlen ilyen veterán. Ráadásul az árak általában igen moderáltak még a mi zsebünkhöz mérten is. A krómos meg tényleg szebb, van olyanom is.

MrKiralynak: nem gyűlölködik itt senki, csak többen azt nem értjük, hogy miért nem a narancsot vette meg Bende, ami ránézésre sokkal jobb... Inkább cserélek ülést és tengelykapcsolót, mint komplett lakat-fény... de különbözőek vagyunk, ez van.

Zoli

vau · http://www.holdkomp.hu 2014.04.14. 09:31:10

@deak.atti: @MrKiraly: nem gyűlölködtem, csak a magától felgyulladó, felfüggesztés nélküli, automata szénmonoxiddal elgázosítós borzalom számomra érthetetlen, hogy hogy válthat ki birtoklási vágyat. Nem praktikus, de legalább értelmetlen.

Nálam a trabinak több becsülete van, az praktikus próbált lenni.

De legalább a formája egyedi és úttörő. Ja várjál, nem, azt is egy Tatraról lopták. :)

Egyáltalán nem gyűlölködtem, szerintem Bendének sok öröme lesz benne. De attól még egy vállalhatatlan retek marad :)

deak.atti 2014.04.14. 11:00:24

@MrKiraly:

Szia!

Én sem írtam semmi rosszat. Csak azt, hogy nekem nem tetszett. Ennyi. Aki ezen megsértődik, hát tegye. Nem érdekel. Leírtam a véleményemet tisztességes, európai formában.

DA

MrKiraly 2014.04.14. 12:45:50

Nincs itt meg sértődve senki srácok izlesek és pofonok. Amúgy köszi a Tatra-s és Trabantos hit térítést. Vau: pereld be a VW-t:) aTatra mindent visz.

bandika57 2014.04.14. 14:28:55

@MrKiraly: Azt megtette a Tatra, meg is nyerte ........

HöZsö 2014.04.14. 21:16:12

Azt nem értem, hogy az őszintén matt narancssárga helyett miért ezt a rohadó gittkupacot kellett választani?

vau · http://www.holdkomp.hu 2014.04.14. 22:22:44

@MrKiraly: te sztm más filmet nézel, mint a többiek...

MrKiraly 2014.04.15. 04:15:43

@vau: akkor kérlek bocsáss meg.

Cymantrene 2014.04.15. 06:58:11

Kis névnapi ajándék Tibornak és a Bendéknek? Legyen benne sok örömötök!

merida001 2014.04.15. 22:55:23

@pizo: De ilyen mértékű, különösebb utána járás nélküli alkatrész ellátással meg presztízzsel nem sok veterán autó rendelkezik ezt tisztázzuk le. Ráadásul úgy, hogy elérhető áron hozzá lehet jutni egy ilyen autóhoz (nyilván határ a csillagos ég, de attól még 4-500 ezer körül műszakis jó megjelenésű darabokat lehet már kapni)!!
Világ egyik legnagyobb példányszámban eladott és legyártott modelljéről van szó. Történelmi, keletkezési háttere is egy meghatározó időszakot, korszakot tudhat magáénak.
4 technikai ínyencség van benne: farmotor, boxer - motor, léghűtés, hátsókerék meghajtás. 2003-ig gyártották, injektoros, katalizátoros verziót is kreáltak a gyári ős motorra...Világ szinten nagy kultusz ővezi mind a mai napig. Empi, Gene Berg...nagy nevek nézz utána. Ha mind ezt figyelembe vesszük egyedülálló dologról van szó, amit más márka nem igazán tud így felmutatni...

vau · http://www.holdkomp.hu 2014.04.16. 14:47:53

@merida001: meddig tart a hagyomány és hol kezdődik a lustaság? Ha évtizedekig csak tákolok egy meglévő, szar konstrukciót, anélkül, hogy normálisan hozzányúlnék, akkor hagyományos vagyok, vagy egy heftölőbajnok?

Gyakorlatilag nem is egy modellről van szó, hanem évtizedeken kereszül hibajavítgatott, ezer kiadást megért modellsorozatról, aminek nem csináltak új kasznit. Nem hinném, hogy ugyanilyen népszerű lett volna, ha a kétezres években is a pótkerékkel spricnizte volna az ablakot és gyurmából és némi seggszőrből lett volna összeállítva a felfüggesztése.

Genyózásból kérdezem, nyilván nem ad hozzá sokat Bende kocsijához :)

pizo 2014.04.16. 15:11:29

@merida001: Autósszakmában lévőként nagyon jól tudom ismerem ezeket a dolgokat. + azt is tudom, hogy azért lett a háború utáni Bogár olyan, amilyen, mert a megszálló angolok elkezdtek foglalkozni vele, és pár dolgot átalakítottak rajta.
"De ilyen mértékű, különösebb utána járás nélküli alkatrész ellátással meg presztízzsel nem sok veterán autó rendelkezik ezt tisztázzuk le" valóban nem sok, de azért van.
Amúgy pedig ismételten leírom, hogy nem a Bogárral van gondom, hanem azt nem értem, hogy Bende miért nem a másikat vette meg.

Zoli

deak.atti 2014.04.16. 17:44:21

@pizo:

Szia!

Végignézve újra a képeket, nálam is a narancs lett volna a befutó. Bogár kuplungcsere nem egy nagy történet. Két ülés meg csak lett volna a Doki kertjében állókból ... Na mindegy, nem a mi tisztünk eldönteni a dolgot. Ha a kék kellett, hát legyen.

DA

Motordoktor 2014.04.17. 15:49:34

@vau: Nem minden bogárnak rossz a felfüggesztése, nézz szét.

Motordoktor 2014.04.17. 15:50:58

@deak.atti: Mert az nem volt jó. Visszavettem, hogy megcsináljam.
De szívesen odaadom, ha elkészül.

Sztavrosz_ (törölt) 2014.04.17. 21:12:51

Azt azért remélem mindenki vágja hogy 100-110es utazónál ezek a bogarak többet esznek mint egy sorhat benzin és sokkal hangosabbak kényelmetlenebbek :)

s.peter · http://www.telekgumiszerviz.hu/ 2014.04.17. 21:28:32

Városban kocsikázni jónak tűnik, szép is, egyedi is, drága se volt. :) Azért fenntartási költségekre kíváncsi lennék.

Lomha 8V 2014.04.19. 10:03:57

Gratulálok hozzá! :)