Heti merítés

  2014. április 13. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Egy meg nem értett zseni

30668

Kemény kuplung, masszív váltó, alacsony üléspozíció, mélyen morgó hang. Sármos és titokzatos, de nem nagyon izgatja ki mit mond a külsejéről, aki igazán ismeri úgyis imádja.

Egérke, az igazi kisautó

30170

Felszereltem csörlövel, és sportkormánnyal is, nagyon jol néz ki. Minden gyári extra benne van.

Kisregény mindenkinek a Civicekről

63478

Ha valaki ilyen autót akar venni, mindenféleképpen ellenőrizze a rozsdás pontokat (hátsó ívek, ajtók alja). Ez szinte az összes korszakbeli japán autó Achilles sarka.

Költséges hobbi

63494

Egy nap szólt haverom, hogy rokonának van egy eladó E30 318i-je. Gyakorlatilag a próbaút első méterein beleszerettem, az lett az első autóm. Idővel azonban kevésnek találtam a motor erejét, ezért erősebb autó után néztem.

Iskolabusz

31650

2000 májusában vettük meg, a szomszéd TSZ-é volt. Én augusztusban kaptam meg a jogsim. Mondhatjuk, hogy az első autóm volt.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr696024234

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Józsi a guminagykeres 2014.04.13. 10:36:29

Huszonnyolcas átlagfogyasztás: 10liter. :)
Ja,országút max. 100,2500-nál elváltva úgy elhiszem.
Normálisan közlekedve elkéri a 12-13at vegyesben. 10.000km alatt bele kell tankolni az autó árát.

kitiltott, de seráfütty 2014.04.13. 11:13:17

Valami elképesztôen vágyok egy körablakos Barkasra. Tudom, hogy egy gyenge, kényelmetlen, nulla biztonságot nyújtó fos, de olyan szép... Van pofám kijelenteni, hogy szebb, mint egy T2b, persze a T1 marad az örök (és elérhetetlen) szerelem.

Schütii 2014.04.13. 11:21:37

Lancia: bele kell látni a szépet, főleg a belterébe. Jó címet választott a srác az ítéletnek. A csajozós jelző már végképp szubjektív.

Schütii 2014.04.13. 11:28:43

@Józsi a guminagykeres: Na igen, 10 literből nem lehet BMW-hez méltóan autózni ekkora motorral.

Hurri Kán 2014.04.13. 11:57:23

@kitiltott, de seráfütty:
Pedig rettenetes szerkezetek voltak. Persze nyilván más, mai szemmel, ha buliautónak kéne :)

butschq 2014.04.13. 12:56:43

@Józsi a guminagykeres: @Schütii: E91 325i 218 ló, 9.5 literes vegyes fogyasztás.

Igaz, én nem öregítem a sztereotípiákat, és nem is a fővárosban élek.
Attól, hogy az ember BMW-t vezet, nem kell állandóan padlót tolni, meg letolni mindig mindenkit az útról, szerintem :)

Mercel 2014.04.13. 13:01:29

Azért a miheztartás végett a hondával kapcsolatban:
Tényleg képesek elmenni az 1.5 - 1.6-osok akár 350-450 ezer km.-et de az már nagyon nagyon a vége, és ott azért már nincs meg a legendás hondás élmény.
A vállalható és reális futásteljesítmény az inkább 350 körül van - addig még az élmény is megvan.
Nyilván akkor ha legalább az alapvető dolgokat betartották, normális olaj, szűrők, folyadékok időben cserélve, hidegen nem tolva tűzforrón megállás után nem kitépve a kulcsot.
Nagypapásan használva lehet, hogy tényleg elmennek 400 körül.

Az ítéletben említett 1.5 vtec motorok tényleg nagyon barátságosak, a mindennapi használat mellett még egy kis állatkodás is belefér..:)

Rocko- 2014.04.13. 13:07:35

@Hurri Kán: akkor alá kell dobáni egy Land Cruiser alvázat meg motrot, a kaszni meg mehet műanyagból. :D

Józsi a guminagykeres 2014.04.13. 13:11:19

@butschq: Azért az m52 meg az n52 között van bő tíz év meló.

Hurri Kán 2014.04.13. 13:11:25

@Rocko-:
Nem, jó, akkor odavész a kétütemű fíling, ami a savát-borsát adja a Barkasnak. Képzeld el a háromhengeres Waresz motor visítását, amit a nagyobb tömeg miatt ebben a bódéban még jobban pörgetni kellett. Úgy, hogy gyak. rajta ültél a motoron :D

Rocko- 2014.04.13. 13:23:58

@Hurri Kán: de a kollégának a formája tetszik, nem a hangja. ;)

Hurri Kán 2014.04.13. 13:27:42

@Rocko-:
Akkor meg vényóc, és kétütemű-visításgenerátort bele, ma úgyis trendik ezek a műdolgok :D

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.04.13. 14:00:17

@Józsi a guminagykeres: @Hurri Kán: Beletekertem egy dobozos változatába 80.000 km-t 8 hónap alatt. :P Ereje nincs, de amennyire én emlékszem, nem volt kényelmetlen. Télen viszont majd megfagytam benne.

Ennyi idő alatt megevett 3 hengerfejet, egyszer felforrt a vize. A legnagyobb hibája az ablaktörlő volt, elrepült róla a kar esőben az M0-on. Végül valahol Berettyóújfalú környékén minden előjel nélkül széthullott a váltó. Céges autó volt, többé nem láttam.

Sam8888 2014.04.13. 14:09:47

@Józsi a guminagykeres:
Bullshit.

Sokkal korábbi, vasblokkos, 12 szelepes 2.5: városon kívül 9 haladósan, városban 12
Nyugodtan vonhatsz belőle átlagot. :)
És én kifejezetten nem a nyugodtabb sofőr vagyok...

A max amit ki tudtam belőle hozni az 14L. Oh de egyszer evett ~15 littyót, amikor folyt belőle a benzin :D (elrepedt egy gumicső a benzinpumpánál)

A 24 szelepes motoroktól a 10L simán hihető, ismeretségi körben több ilyen is van, mindegyik ekörül zabál...

Schütii 2014.04.13. 14:22:33

@butschq: Az a motor már közvetlen befecskendezéses azt hiszem.

Schütii 2014.04.13. 14:26:05

@Sam8888: Milyen kasztniban? E30 vagy E34?

Schütii 2014.04.13. 14:37:58

@Sam8888: Lecsapjam az önsúly-labdát? :)

Sam8888 2014.04.13. 14:47:42

@Schütii: Nem hinném, hogy az ennyit számít ekkora motornál. :)
Tény, hogy a gyorsulásnak jót tesz. :D

E34, E36, E46, E39, mindegyikben kb ugyanannyi volt a fogyi a 24 szeleppel. Illetve az E46 egy kicsit kevesebb volt, mint a többinél (M54).

Lugi 2014.04.13. 15:07:54

E39 525i, városban (Bp) 13-14 liter. Finoman használva.
Imádom, amikor fedcomp képeket mutogatnak a 8-10 literes fogyasztásokkal, és közben látszik az átlagsebesség érték, ami 40-60km/h között van. Az sajnos nem város. Budapesten az átlag tempó 25km/h körül tud alakulni. Nagyon nem mindegy...

Józsi a guminagykeres 2014.04.13. 15:21:19

@Schütii: megteszem én. :D m30b28 e23-ban 10.5 alá még a pillanatnyi fogyasztás sem nagyon ment 90km/h haladással sem. vegyesben olyan 12. persze nem én jártam vele,nem volt jogsim. faterom megfontolt,keveset elrúgós tempójában kell ezt érteni.

Az én 900kg/112lovas autómmal is biztosan el tudnék járni vegyesben 6 körül,de ez még soha nem jött össze.(gyakran végigforog a 2-3-4) 7.5-8 szokott lenni. Egyszer ugyanezen a szokásos útvonalon kaptam kölcsön egy C5 2.4 V6-ot. Szokásos tempóban,szokásos pedálkezeléssel a BC 100km-es átlaga 9.7literről (nyugdíjas 63éves tulaj) 15.4-re ugrott. Ha a 328i-vel eljársz 10ből,akkor szerintem kerülgetnek a literes swift versenyzők.

KawaBazsy 2014.04.13. 16:46:22

A Civic ítélethez pár észrevétel:

"Másrészről ez az érték nagyrészt köszönhető a VTEC rendszerének, elég jó találmány a váltózó szelepvezérlés, nem véletlenül használják más gyártók is. Alacsony fordulaton a szelepek rövidebb ideig vannak nyitva, magasabb fordulaton (5500 körül) vált a motorvezérlés, megemelkednek a szelepek és tovább tartanak nyitva."

Ez így, ebben a formában nem igaz. A Civicben ekkor a változó vezérlésnél a szelepek nyitásának a mértéke változik csak (később az ideje is: i-VTEC). A Toyotánál változik a szelepnyitási idő (vvti)kicsit később a 90-es évek végén, amikor megjelennek ezek a motorok náluk (ill a szelepnyitás mértéke IS a vvtli-nél). Nomost a Civic VTI-nél a nagyobb teljesítményre volt optimalizálva ez a rendszer, így egy bizonyos magasabb fordulaton váltott, ekkortól nagyobbat nyitottak a szelepek. Az említett 1.5 VTEC-E motornál viszont a takarékos üzem volt a cél. Alacsony fordulaton (s terhelésen) az egyik szívószelep csak nagyon kicsit nyit ki, így szegény keverékkel üzemel a motor, így fogyasztva kevesebbet, ezt egy visszajelző is mutatja a műszerfalon (zöld, econo feliratú cucc). Nálam kb 3000-as fordulatig tudja, de nagyobb terhelésre átvált normál üzemre. Autópályán kb 120-ig lehet kisebb fogyival menni (5.8l/100 km).

"A Multilink futóműnek köszönhetően nagyokat lehet kanyarodni, élvezet vele a "cornering"."

Az autóban elöl-hátul kettős keresztlengőkaros futómű van, nem multilink. Ami amúgy nagyon jó dolog, ilyen a Mazda MX-5 is. Az utódot (7 gen) már egyszerűbb futóművel szerelték sajna..

"nem egy autópályai nagymenő, de asszem nem is tudnék ebben az árkategóriában ilyet mondani. 130nál már 3300körül van a fordulatszám, ez nem sok, de modernebb kocsik alacsonyabb fordulaton és csöndesebben visznek el Ausztriába az M1en"

Szerintem nagyon jó az áttételezés pályára, nem tudok más olyan hasonló köbcentis, 5-ös váltóval szerelt autót, ami csak ennyit pörögne. A Celicám 1.8 vvti motorral, 6. fokozatban forog pont ennyit. Az 1.6i vvti Corolla pedig pont 4000-et.. Viszont városba nagyon hosszúnak találom az áttételeket, a 2. fokozat 115-i, a 3. 165-ig jó, így nem érezni olyan fürgének. Ráadásul 5-7000-ig húz jól, tehát ha pl 80-nál országúton visszakapcsol az ember 3-ba, 3500 lesz a fordulat, s nem gyorsul olyan jól a kocsi még.. 2-ben viszont 5000, s go! :-) Ugye valamit valamiért.. a tuti egy 6-os váltó lenne rövidebb első fokozatokkal, vagy egy áttétel választó (anno a Mitsu Coltban volt ilyen, 4 gangos volt, de lehetett változtatni a végáttételt egy karral, így vagy 4 rövid, vagy 4 hosszú fokozatunk volt)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.04.13. 18:03:40

@KawaBazsy: szerintem elirta mert kb 33km/h az 1000 fordulatra jutó sebesség,200km/h nál így kb 6000 a fordulatszám.
7000nél pedig 233 lenne.
Amit írt az inkább a régebbi dízeleknél van 5.ben .
Amőgy a Lada szamarának is hosszú a végáttétele 110 körül megy másodikban.

Schütii 2014.04.13. 18:08:25

@Sam8888: Én valahol olvastam egy olyan népi bölcsességet, hogy 100kg plusz az durván fél litert nyom a fogyasztáson, nyilván azonos autónál azonos motorral, váltóval értve.

Schütii 2014.04.13. 18:28:42

@Józsi a guminagykeres:
A spritmonitor szerint nem lehetetlen 10 alatt tartani az átlagot, mert sokaknak sikerül, de valószínűleg ez normál közlekedés mellett jön ki, mert vannak azért 12 feletti átlagok is.

www.spritmonitor.de/de/uebersicht/6-BMW/37-3er.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=1994&constyear_e=1999&gearing=1&exactmodel=328i&powerunit=2

Hurri Kán 2014.04.13. 18:31:42

@Schütii:
"hogy 100kg plusz az durván fél litert nyom a fogyasztáson,"
Attól függ. Városban fogyasztás szempontjából nagyobb a súly jelentősége, mint autópályán.

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2014.04.13. 19:01:56

"Város 8.7, országút 5.6, vegyes 6.8 - ahogy én tapasztaltam ebből bőven levehetünk 0.5-1 litert, normális használat mellett én nem megyek 6 liter fölé vegyesben. Hosszú távon tudja az 5litert, városba is 6.5-7körül eszeget "
Kezdem hülyének érezni magam, hogy dieselt vettem.

Smartass 2014.04.13. 19:19:47

@KawaBazsy:

Régi suzuki swift 1.3-asok, 8v-16v-nek is kb. ilyen az áttétele. 1-60,2-105,3-155,4-205,5-250.

Persze az utolsó 2 sebességi fokozat pusztán elméleti, számolt értékek.

De a lényeg, hogy 5-ben 90-nél 2200-at, 130-nál 3350-et. Forog.

Amúgy egy ilyen 1.5-ös hondát kipróbálnék egyszer :)

Mondeoman 2014.04.13. 19:33:07

@Don Tejbegríz a féllábú matrac: nekem ez ott sántít, hogy a gyár által megadott fogyasztási adatok általában kisebbek a valós, hétköznapi használat értékeinél. Olyat már hallottam, hogy egy kocsinál nagyjából megegyezik a két érték, na de olyat, hogy 0,5-1 literrel kevesebb legyen a hétköznapi fogyasztás, mint a gyári? Azért ezt enyhe kétkedéssel fogadom...

Mondeoman 2014.04.13. 19:37:27

@Don Tejbegríz a féllábú matrac: arról nem is beszélve, hogy a Corsa-Polo-Clio kategóriájú kocsik is csak tojással a pedál alatt mennek el 5 literrel (ha benzinesekről beszélünk...) A Civic meg ezeknél nagyobb falat.

Schütii 2014.04.13. 19:53:44

@Mondeoman: "csak tojással a pedál alatt"

Na úgy biztos nem fogyaszt ha le se lehet nyomni a gázt a tojástól. :)

Sam8888 2014.04.13. 20:24:33

@Schütii: Tehát ha kiveszek 1 tonnát az autómból akkor termelni fogja a benzint? :) Jó tudni! ;D

Viccet félretéve én ezt nem vettem észre. Szoktunk néha 5 személlyel utazni és nem igazán vettem észre különbséget.
Inkább a hidegindítások és a városi rövid távok befolyásolják főleg télen...

Schütii 2014.04.13. 20:39:41

@Sam8888: +4 személy pedig már elég jól érzehető, az olyan cirka 300 kg pluszban és az E21 nem sokkal van 1 tonna felett, tehát 30% plusz tömegről beszélünk, az nem létezik hogy nem okoz többletfogyasztást. Én az 1 tonnás autómban 1 (nem száz kilós) személyt is megérzek, bár fogyasztás szempontjából nem kimutatható még az a különbség.

Sam8888 2014.04.13. 20:47:05

@Schütii: Mekkora motor van benne?

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.04.13. 20:48:07

@Schütii: a hungaronal az uzemanyagnorma 14 liter volt uresen es minden plusz tonnara jart plusz egy liter.

Uresen 5 tonna a traktor + 6 tonna a potkocsi, kaptal 15 tonna rakomanyt akkor 29liter/100km bol kellett kigyere osszgorduloben 26tonnaval.

( ha jol vezettel mindig megtakaritottal )

Schütii 2014.04.13. 21:06:44

@visszakettopadlogaz: A kamionozás azért valamelyest más tészta. Nyilván 15 tonna rakománnyal nem tudod ugyanazt a menetteljesítményt elérni mint üresen, tehát rakottan mindenképpen lassulni fog a szerelvény, a lassabb haladás pedig önmagában kisebb fogyasztással jár, azért lehet ennyire árnyalt ez a kép.

Sam8888 2014.04.13. 21:07:54

@Schütii: Akkor ott lesz a kutya elásva. Nyilván több személynél már erőlködnie kell pl, ha fel akar menni egy dombon. :)

Schütii 2014.04.13. 21:21:19

@Sam8888: Nálam nincs kutya elásva, hanem inkább nálad van, mert tele utasokkal csak úgy maradhat változatlan a fogyasztás ha nem nyomod annyira mint egyedül. Illetve ha ugyanannyira nyomod le a gázpedált akkor már nem fogsz olyan lendületesen haladni terhelten.
Nálam 1 utassal, aki mondom nem kell hogy 100 kg legyen, talán 1-2 decivel több lehet a fogyasztás, de ezt ki tudja ilyen pontossággal kimérni? Viszont indulásnál és "húzósabb" gyorsításnál már érzem hogy van különbség dinamikában a szóló üzemmel összehasonlítva. Minél gyengébb a motor annál jobban érződik bármilyen tömegváltozás. Erős motornál nem érződik annyira, de a plusz üzemanyagot azért el fogja kérni az is.

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2014.04.13. 21:24:26

@Mondeoman:
Pedig eddig úgy meg voltam elégedve hogy a másfél tonnás mondi elketyeg 5,5-6 literrel gázolajból, erre látod a Civic lealáz :/

Sam8888 2014.04.13. 21:47:33

@Schütii: "Minél gyengébb a motor annál jobban érződik bármilyen tömegváltozás. Erős motornál nem érződik annyira, de a plusz üzemanyagot azért el fogja kérni az is."

Most leírtad azt, amit én is mondok. Ekkora motornál 1-200kg plusz nem okoz annyival több terhelést, hogy sokkal többet egyen. max 1-2 deci +300kg-nál de ezt ki tudja ilyen pontossággal kimérni? :)

Józsi a guminagykeres 2014.04.13. 22:01:23

@Lugi: Végre valaki,aki tud számolni és nem ámítja még saját magát is.
@Schütii: spritmonitor jó kiindulási alap,hisztogram közepét nézed,az nagyjából fedi a valóságot. Igen 10-10.5el járnak vele a népek. Még m52-höz nem volt szerencsém,viszont cimbimnek volt rövid ideig 320i e36,10 rugónyi benzin tartott vagy 150km-nyi nézzükhogymegyig.
Ha bmw, inkább vennék egy e90 320d-t,egyik ismerősöm kínálta az övét 2008as, 2.3milkáért 280ekm turbó,kéttömegűt már cserélt. Traktor meg minden,de chippel csak több mint 200le és rugdosva beéri 6literrel. És ahogy látszik egy jó e36 is ennyibe lesz viszont a felét sem adnák meg érte.

Prérifarkasz 2014.04.13. 22:28:41

@Gyurma73: Nem, de a hivatkozott autó egy Spyder, az ítélet pedig egy HPE-ről szólt. Az így néz ki: upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6e/Lancia_Beta_HPE_rear_20081203.jpg

A Beta-knak a feneke teljesen eltér attól függően, hogy Coupé, Spyder vagy HPE...

Hun_Fighter 2014.04.13. 23:06:38

@visszakettopadlogaz: Tudtam, hogy a Hungaronál állandóan az overloadra játszottak... :D

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.04.13. 23:51:54

@Prérifarkasz: tudom miről voüt szó,de attól még jól néz ki főleg hogy ennyiért egy közepesen szar bogárt adnak.

Schütii 2014.04.14. 07:32:50

@Sam8888: Elbeszélgetünk egymás mellett. Ha azt állítod, hogy 300 kiló ide vagy oda az lófütty a fogyasztást nézve, akkor nem erőlködnének a gyártók azon hogy dekákat, kilókat farigcsáljanak lefelé az autók önsúlyából. Lásd az új Mercedes C osztályt, ahol nem átallanak a tank nagyságával trükközni, mert az hogy nem 60 literes, hanem 40 körüli, már meglátszik a fogyasztáson és szebb adatokat tehetnek le az EU asztalára, no meg a vevők elé.

Schütii 2014.04.14. 07:47:17

@Józsi a guminagykeres: A 20i az egy érdekes szerkezet, mert menni nem megy valami fényesen, de ugyanannyit fogyaszt mint a nagyobb motorok (25i, 28i), azok viszont szedik a lábukat.
A dízel nekem valahogy nem megy a fejembe, lehet hogy kurva jól tol a turbó miatt, de ha én megérzem a gázolaj szagát, főleg a kipuból távozó elégetlen szénhidrogéneket és/vagy meghallom azt a mosógéphangot, nekem mindenféle élményautós gondolatom elillan. Lehet hogy csippelve 200LE meg minden, de nekem nem ezen múlik hogy jót autózok vagy sem. És még ráadásul egy nagy hibalehetőség-halmazt is be kell vállani azért a fajta élményért.
Érdekesek azok is akik megcsinálják az autót (turbó, lendkerék) aztán amikor összeállt akkor eladják. Az ismerősöd mit akar venni utána? Megint valami bizonytalant amit megjavít és utána elad? (pont mint az öcsém...)
Szokott lenni olyan szöveg, amit maguk is elhisznek egy darabig, hogy "áá, semmi komlyat, mert kell a pénz". Mondom jahhhh...

grease monkey (törölt) 2014.04.14. 08:34:10

@Schütii: Egy 280 ezret futott chiptuningos dízel soha nem "áll össze", addig öntheted bele a pénzt, míg meg nem unod. A futásteljesítmény miatt hamarosan lehet szívósort és részecskeszűrőt cserélni, a tuning miatt meg injektorsort és váltót. És akkor az N47 csörgő láncába még nem szaladtál bele.

DeezL 2014.04.14. 08:53:28

@Sam8888: ez így van, volt egy rakat BMW-m ,elmegy az kevesebbel is,benzinfüggő meg jobb láb függő... 25i E36ból volt 2db 8-8,5el elmegy vegyesben a 28i 1 lóval erősebb és 35Newtonmeterrel mitől enne többet igazából?

DeezL 2014.04.14. 09:01:36

@Schütii: e34 volt 1500kiló az e36 25i meg 1330 .. az e21 323i volt 1140körül ,tudom mert volt mind a leírtak közül,ami kicsit többet evett mint ezek azaz a 9,5körüli értéket az az E39 523i-m volt, az 1500kiló felett van és 170lovas,de igazából inkább csak városban volt magasabb az érték valamivel..
de ha azt nézzük,hogy egy 1.6os GOLF mennyit megtud enni és egy nulla ahogy megy akkor nehogy már a 328i fogyasztását sokalljuk, finggal nem lehet tojást festeni

Schütii 2014.04.14. 09:31:35

@DeezL: "finggal nem lehet tojást festeni"

Hát ez az. Ezért nem evilági dolog 25i-vel 8-8,5 literrel eljárni. Azt tudja egy 18i és nem is kell 2000-nél elváltani vele hozzá.

Józsi a guminagykeres 2014.04.14. 12:43:37

@Schütii: Én is inkább a durrogó kipufogót szeretem hallgatni,de ott az a rohadt nagy hatásfokbeli különbség,aminél ha utána számolsz (6 kontra 11liter)akkor megdöbbentő értékek jönnek ki néhány 10ekm használat alatt is.
Egyszerű benzinmotor mióta nincsen? Valamilyen változó szelepvezérlés is van már 15-20éve,közvetlen befecskendezés és turbó meg 10éve még a középosztályban is.

Schütii 2014.04.14. 13:36:33

@Józsi a guminagykeres: Nem értem a chippelőket. Miért nem vesznek inkább 330d-t tuning nélkül? Az alapból ott van 200LE vagy még több és minden része erre a teljesítményre, nyomatékra van méretezve, járáskultúrában pedig zongorázható a különbség. Hatalmas önszopatás azt hinni hogy meg lehet csinálni a tuningot okosabban mint a gyár.

Schütii 2014.04.14. 13:49:26

@Józsi a guminagykeres: 11 liter helyett 6... Egyrészt erre nem tudom kinek porcosodik, másrészt nem ugyanazt a feelinget kapod, nagyon nem. Harmadrészt, a gyenge láncszemek (turbó, lendkerék, stb) miatt árnyaltabb lesz a kép, mintha kiszámolnád és egymás mellé tennéd az üzemanyagköltsékeget.

DeezL 2014.04.14. 20:27:36

@Schütii: de annyival is képes eljárni, tempósabban 10-11körül alakult mindig ,a katalógus adata is 8,6 volt.. de ez nagyon benzin függő is, OMV-s benzinnel csak jó tapasztalatom van ,bármilyen ex benzinesembe tankoltam,de volt olyan kút amivel jóval többet evett

Szabványok 2014.04.15. 00:09:39

@Józsi a guminagykeres: Az utolsó szívó 3literes az N53. Azzal tudok 5l/100km-t és 12l/100km-t is fogyasztani. Az első egyenletes 90-nel, a második városban, padlógázas gyorsításokkal vagy autópályán 180 felett.
Szerintem a fogyasztás nagyon, több mint 1:2 arányban függ a használattól.

deepdiver 2014.04.16. 10:37:50

Nekem volt az USA-ban E36-os 318i-m igaz sík terep, hosszú egyenesek, tempomat 70-75Mph, de a 60L tankkal elmentem majdnem 900km.

Prérifarkasz 2014.04.16. 22:08:28

@Gyurma73: Ebben szerintem egyetértünk... Nekem a Beta-k leginkább elölről jönnek be, meg persze az egész autó is, úgy ahogy van...

s.peter · http://www.telekgumiszerviz.hu/ 2014.04.17. 23:05:48

Jaj az a Barkas... Abban lakni lehetne :)
süti beállítások módosítása