Heti merítés

  2014. március 16. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Még Trabant, de már megy!

63362

Egy év alatt elég sok mindent változtattam rajta, bár nem azért, mert elromlott ez-az, de az autón elő-elő tűnt, hogy előző gazdái minden törődést megvontak tőle. Én pedig nem szerettem volna, hogy valahol út közben hagyjon cserben.

Nyeli a pénzt, mint kacsa a nokedlit

63354

Az utakon ennek a típusnak sincs túl nagy presztízse, akár csak a Suzukinak; én a KRESZ-t betartva haladok 90-el az országúton (ahol lehet, 110-el), miközben szakadt opelesek és más autósok előzgetnek, de ez legyen az ő bajuk.

Első autóm,a Kis Kék

55117

Mint említettem voltak kisebb hibái,előzőleg már megtörték kissé és nem rakták össze rendesen,néhol zörögtek az elemek mert a rögzítőket nem tették vissza,vagy csak a csavarok felét,a 2 hátsó hangszóró beletákolásának módját inkább nem írom...(magyar buhera)

Az autó ami az örökkévalóságnak készült

24918

Az autóval amióta nálam van bejártuk jó néhányszor Németországot lakókocsival a vonóhorgon, voltunk vele néhányszor Boszniában, Montenegróban és egyszer eljuttunk vele a 123-as mercik mekkájába Albániába is.

A világ végére - szinte ingyen

27217

Nemrég elszakadt a féltengely-gumiharang, az autó mintegy 1500 km-t teljesített még így de ennek ellenére a féltengely csukló túlélte, még mindig az van benne, csak a harangot kellett cserélni (anyag: 2100 Ft, munkadíj: 2000 Ft).

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr415863896

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

JaxTeller 2014.03.16. 08:42:06

Ha a Trabantosnak adhatok egy tanácsot, akkor 1.6 8v F-Astrát vegyen. Egyébként tetszik az autója :)

Az én kocsim 14 évesen simán átment a vizsgán bármilyen extra felkészítés nélkül (a közlekedési hatósághoz vittem). A fékek lettek előtte kipucolva, meg lemostam. Bármilyen autó átmegy ami folyamatosan karban van tartva.

Kyrie Eleison 2014.03.16. 08:44:27

A Suzukiról feltesz olyan kèpeket, mintha valami diarès óriàs ánuszàból került volna elő a kocsi...sokmindent elmond kis gazdàjàról. Fillères dolgok cserèjèt halogatja, ez az autó jóindulatàval való kőkemèny visszaèlès, fillèrbaszàs okàn.
Ezèrt nem veszek használt Suzukit...àtlag tulaj.

Kyrie Eleison 2014.03.16. 08:45:39

A trabi piszokul tetszik!;)

totyy528 2014.03.16. 08:50:03

Ez a "4 éve megvan, de egy fillért sem kellett rákölteni" mentalitástól én is menekülök, mikor autót veszek. Minden autóra kell költeni, amelyikre nem költöttek, arra majd a következő gazdája fog. Ld trabantos kollega

Schütii 2014.03.16. 09:07:10

300 Ekm alatt kifekszik egy zőccséges motorja? Micsoda dolog ez?..

Schütii 2014.03.16. 09:11:36

@aetna: Nincs ott semmi baj, nem tudom honnan vetted hogy nem adja meg az autónak amit kér. Az meg hogy nem csilivili képet tett fel, hát istenem, legalább látszik hogy használva van, nem csak garázsdísznek tartja.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2014.03.16. 09:17:45

Gázos Suzuki népítélet kb 4 éves, akkor volt ennyi idehaza az autógáz ára: 165forint/liter. Majdnem 100 forinttal olcsóbb, mint most, bár a benzin is 270-300 körül mozgott... Akkor még autópályán 150 alatt nem nagyon mentem, mostmár főút, szigorú 90-100 :)

Pufibá 2014.03.16. 09:22:32

Sok Táliás megszívta.Majdnem vettem anno ilyet,mert csak 4,2L-t fogyaszt.Aztán a netnek és a helyi szerelőknek hála elkerültem nagy ívben az 1.5 DCI típust.Szegény ítéletíró 4500 km-en rádobott 400 E-et.Na mennyi is így a Ft/km ?

Úton én is megelőzöm az összes Táliás,Suzukis,Loganos embert.Sok ostobaságot csinálnak sajna.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2014.03.16. 09:25:22

Trabinál dicséretes, hogy keze ügyében tart egy poroltót. Nálam kettő van az autóban, egy kisebb spray elől az ülés alatti fiókban, egy egy vagy kétkilós pedig a csomagtartóban. Sosem lehet tudni :)

no_holy_shit 2014.03.16. 09:42:01

mar tudom miert eszik 5liter a suzka:
"182 ezer km van most benne, gyári még a féktárcsa"

(nekem autopalyazva 135ekm-t bir, de akkor mar 2mm-rel hatarertek alatt volt, tehat igazabol mar 70ekm-nel cserelni kellett volna)

novothauto · http://novothauto.hu 2014.03.16. 10:17:42

"a kíméletes és a széthajtásos üzemmód között csak 2-3 deci különbség van"

Ezt a faszságot, ha 80-nál 5 litert eszik, megnyugodhatsz, hogy 130-nál 7,5-8 -at fog. Főleg a Suzuki.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.03.16. 10:22:23

Egyre kevesebb trabi van, nagyon elfogytak mostanában,mindig mosolygok ha látok egyet.
Ahogy fogynak a jók ára úgy megy fel.

novothauto · http://novothauto.hu 2014.03.16. 10:25:29

@Gyurma73: Én nagyon szeretek kétütemű mögött autózni, az ablakot is letekerem, mert csodálatos az illata.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.03.16. 10:26:28

Szegény Renaultos , azt hiszi hogy az ÖMV Ausztiából hozza az üzemanyagot,pedig nem a Mol tól veszi max adalékolja.

Leadfoot 2014.03.16. 10:27:26

@totyy528: De hát a suzukis nem azt mondta, hogy semmit nem kellett, csak hogy keveset. Vagy cseréltessen ki az ember alkatrészeket, amik hibátlanul működnek, csak hogy megnyugodjon a lelkiismerete?

Pufibá 2014.03.16. 10:30:16

@novothauto: Háát azért nem mindegy,hogy egy kihúzott szivatós Wartburg 1:20-as Arol 2T keverékkel vagy egy Castrol TTS-t használó sport(os) modernebb motor után megyek. :-)

Leadfoot 2014.03.16. 10:30:58

@novothauto: Volt egy céges Swiftem, már az "új", ez utáni generáció.

Objektív felelősséges határokon autózva (tehát valós 145 körül) annyit evett, mint a saját autóm hasonló tempóval.
Suzuki: 1.3 92 ló, 1 tonna körül, 165 széles gumikon.
A sajátom: 1.8T benzin 180 ló, 1350 kiló, 225 széles gumikon.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.03.16. 10:31:19

Mercuói 2 liter/1000km?? Az a motor kuka:-) nem 300ezer van benne hanem 1,3 millió.
Kb 6 éves korában lehetett benne annyi.

United Steaks 2014.03.16. 10:32:22

"Kellemetlen viszont az autóstársak viselkedése"
Ezt nem értem, bár volt már 1-2 kotlákom.
Nem adja meg az elsőbbséget? Nem köszön előre?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.03.16. 10:34:26

A régi swift igénytelenségét kevés jármű múlja felül.
Valóban fillérekből eltartható.

Csabby 2014.03.16. 10:38:43

Nekem is volt Suzukim, szerintem egyáltalán nem valós az a 2-3 deci különbség...az igazság szerintem 2-3 liter! Csávókám nem ismeri a fizikát, vagy csak nem meri bevallani az igazat...
amúgy tényleg nem rosz autó.

Leadfoot 2014.03.16. 10:40:21

@Gyurma73: Emlékszem, nem is olyan régen - mondjuk úgy 10-12 éve - mekkora harc volt, hogy föl kell őket szerelni katalizátorral, stb.
Pedig már akkor látni lehetett, hogy fölösleges ugrálni, előbb-utóbb szépen kikopnak a 2T-k maguktól is. Szinte föl se tűnt az embernek, de szinte teljesen kihaltak, az ember fölkapja a fejét, ha lát egyet, pláne a forgalomban, és nem a parkolóban rohadni.
Pár éve volt itt egy francia kollégám, én hoztam-vittem kocsival, és kérte, hogy álljak meg, ha látok egy Trabit, mert le akar fényképezkedni eggyel. Úgy kellett vadászni.

Csabby 2014.03.16. 10:41:43

@Gyurma73: Igazad van...tényleg fillérekből fenntartható járgány és baromi üzembiztos. Amúgy Te nem Toyotás vagy...? (IX. generációs szedán)

Mondeoman 2014.03.16. 10:41:44

@Gyurma73: Oké, de a fillérekből fenntartás és a sz*rrágó igénytelenség között van némi különbség. A "még 1500 km-t megtettem szakadt gumiharanggal" szerintem egyértelműen az utóbbi kategória.

Schütii 2014.03.16. 10:43:39

@novothauto: Jaja. Magamról tudom, hogy ha az ember rááll a "gazdaságos" vezetésre, akkor a széthajtás fogalma teljesen más értelmet nyer, mint ami az általános jelentése.

Schütii 2014.03.16. 10:46:08

@Pufibá: A Castrol TTS az éppen a következő lépcső minőségben az Arol után, tehát messze van a csúcstól.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.03.16. 10:52:20

@Mondeoman: főleg hogy utána a csukló is hamarabb szétmegy.
A suzukira kb 500 ft a gumiharang

Schütii 2014.03.16. 10:53:42

@Mondeoman: Nem lehet hogy csak nem vette észre hogy kiszakadt a gumiharang? (bár akkor honnan vette az 1500km-t?) Én nem látom a Suzukist tipikusan igénytelennek, mert azok nem veszik meg féktárcsát, amíg a régivel még megáll valahogy az autó.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.03.16. 10:53:49

@Csabby: nem Hyundai-jal nyomom ,bár az Mitsubishi motoros ,nincs vele gond.

Pufibá 2014.03.16. 10:54:35

@Schütii: TTS az Fullszintetikus,nagy teljesítményű,az Arol meg a legalapabb ásványi.
De a lényeg itt az "illat" TTs jellegzetes,versenypályás szagot áraszt.Power1 az újabb változata.Motoros körökben közkedvelt.
Én a fűkaszába,láncfűrészbe,motorba is ilyet használok. :-)

Schütii 2014.03.16. 11:01:56

@Pufibá: Ja, azt hittem erre gondolsz: www.rmcmotor.hu/termek/CASTROL-Olaj-2-utemu-Super-TT

Nem mindegy hogy hol van az a fránya S betű. :)

Thanathos 2014.03.16. 11:23:22

Sosem értettem ezt a suzukis nyavalygást a többi autósról.
Ott legtöbbször nem az autóval, hanem a vezetőjével lehet a probléma.
Persze vannak akik gyorsabbnak hiszik magukat, de ez más típusú autónál is előfordulhat.
Azért a régi 1,6-os még ma is komoly meglepetéseket tud okozni a GTI-ről nem is beszélve. :)

Plumper 2014.03.16. 11:33:37

@novothauto: fpleg, amikor beáll eléd olyan úton, ahol tilos vagy képtelenség előzni. megvan a micisapkás melóscsapat wartburggal? úgy 15 éve még általános volt, most már inkább szakadt ford transittal nyomják, az meg fekete füstőt okád. (csak tudnám, mivel kenik meg a rendőrt, műszaki vizsgabiztost stb.)

Schütii 2014.03.16. 11:53:30

@Plumper: Pénzzel. :) Rendőr egyébként szarik rá.

nyelv-ész 2014.03.16. 12:38:35

Suzukinál most lesz kuplungcsere meg vízpumpacsere. Továbbá a fékerő szabályzó is megadja magát ennyi idős korára. Az enyém 95-ös évjárat, de kevesebb kilométer van benne.
Egyébként tényleg olcsón fenntartható, de azért ezt is illik karbantartani, mert aztán úgy letérdel, hogy már nem éri meg feltámasztani.

nyelv-ész 2014.03.16. 12:45:54

@nyelv-ész: Egyébként a kíméletes és az eszetlen használat között nem 2-3 deci a különbség, hanem jóval több. Nálam az 1.3-as motor a budapesti dugókban 6,2 - 6,8 között eszik, és csak ha nyáron nagyon üres a város, akkor megy le 6 alá.

Ugyanakkor vidéki mellékutakon a megengedett tempót tartva akár 5 alatti átlaggal is el lehet pöfögni.

Adam88 2014.03.16. 12:53:13

Thalia s ítéletre kíváncsi voltam.
Van nálunk a családba egy, olyan 265 e km rel az órájában, még megy.
Igaz én egyszer vezettem, na utána volt az a pillanat hogy sírva futottam vissza a saját /öregebb/ Chrysler emhez. :)

Rocko- 2014.03.16. 12:58:41

önigazolós írások? :)

Schütii 2014.03.16. 13:05:33

@Rocko-: A Thaliás az nem, legalábbis a "következő autója?" kérdésre adott váalsza alapján. :)

szegnyereg 2014.03.16. 13:11:34

"Úton én is megelőzöm az összes Táliás,Suzukis,Loganos embert.Sok ostobaságot csinálnak sajna."

@Pufibá: Az ilyen "inkább megdöglik de megelőz mert Suzuki/Logan/Thalia stb... után nem mehet a sorban" fajta állatokkal szoktam "segítőkész" lenni ha mellém érnek. Hadd legyen teljes a boldogságérzetük egy kis izgalommal.

JaxTeller 2014.03.16. 13:19:10

@Gabesz88: Mit értesz az alatt, hogy segítőkész? Odalépsz egy kicsit?

Pufibá 2014.03.16. 13:29:38

@Gabesz88: Több alkalommal teremtettek veszélyhelyzetet.Ártatlan szituációkban pl. indokolatlanul satufékeztek egy út szélén álló ember miatt lakotton kívül.Aztán ugye 70-re beállni is Ők szoktak mind1,hogy város,faluz,pálya,főút.Kiteszi az indexet jobbra,kezdem előzni balról és mitcsinál? bekanyarodik balra.Na én többet nem kockáztatok,az első alkalommal megelőzöm.igen,van pár hülyegyerek,mint Te aki rágyorsít.Mondjuk ilyen 60-80LE-s gépnek aztán nyomhatod,nem oszt nem szoroz,1 kanyar múlva már nem is látom,vagy ha ráérek megállok,de érdekes,akkor már nem olyan bátrak.Közúti veszélyeztetés amit rögzít a kamera,hatásos a perben.Szóval csak okosan.Ha lassú vagy,megelőznek.

akos696 · www.focusauto.hu 2014.03.16. 13:33:36

@Gabesz88: Én meg az ilyen "segítőkész" emberkét szorítom az árokba és mindenkinek meg van a boldogsága. :) Nem szép dolog a másik életével játszani és nem kelll csodálkozni, ha balul sül el.Amúgy a megnyilvánulásod pontosan illeszkedik a "Táliás,Suzukis,Loganos" plusz még kiegészíteném a Fabiassal is képbe. Ezért jó minél előbb magunk mögött hagyni a komplexusos mazsidrazsikat.

nyelv-ész 2014.03.16. 13:35:06

@Pufibá: Jaja, hogy úgy van! Amikor a Suzukival megyek, én is mindig veszélyhelyzetet teremtek, méghozzá indokolatlanul. Amikor aztán átülök az Opelbe, akkor bezzeg rólam forgatnak KRESZ-oktatófilmet.

szegnyereg 2014.03.16. 13:36:00

@JaxTeller: Akár azt is, de csak ésszel :) Amilyen az adjon isten, olyan a fogadj isten.

Nem vagyok híve annak, hogy egymással genyózzunk az úton mert veszélyes. Viszont mikor kizárólag azért vetnek meg, néznek le, előznek meg vagy villognak le mert engem egy Suzukiban esz a fene, azt nem tudom megérteni. Szabályokat én is betartom, ugyanúgy annyival megyek mindenhol amennyivel kell, nem csinálok hülyeségeket de mégis ott az előítélet.

Hülyék és kiszámíthatatlan sofőrök minden márkájú autóban előfordulnak.

szegnyereg 2014.03.16. 13:37:12

@akos696: Tán másnapos vagy, hogy ennyire ingerült lettél?

Prérifarkasz 2014.03.16. 13:41:45

Thalia: Hát a generátorcsere, enyhén szólva drágának tűnik... Nem tudom mennyiért lehet beszerezni bontott generátort a Thaliához, de a 65 ezer sok. Nekem alapvetően a felújítás és a beszerelés volt 30 egy nagyobb autóba, ha bontottat tettem volna bele, akkor 15-20 ropiból megúszom...
Nem tudom a "teljes fékcsere" mit takar, mert ha csak a betéteket és a betéteket cserélték és féktárcsát nem, akkor a 90 ezerrel is jól lehúzták...
Ezekhez képest a porlasztócsúcscsere nem is tűnik lehúzásnak...

szegnyereg 2014.03.16. 13:42:53

@Pufibá: 93 lovas Ignis azért még sokaknak meglepit okoz.

Persze nem 160-nál :)

Amúgy sajnos egyikünk se jobb a másiknál márkától függetlenül. Csak hát szeretünk tipizálni.

akos696 · www.focusauto.hu 2014.03.16. 13:46:36

@Gabesz88: Most egy kicsit sem lettem ingerült. De volt már arra példa, hogy valaki viccesnek gondolta az előzésem időtartalmának megnyújtását. Na, akkor ingerült lettem.

JaxTeller 2014.03.16. 13:49:21

@Gabesz88: Én saját tapasztalatból mondom, csináltam hasonlót egyszer kétszer és rájöttem nem túl bölcs dolog, bármi is az előzmény.
Én két dologra vagyok nagyon allergiás az utakon, az egyik ha mögöttem nem tartják be a követési távolságot és a seggembe másznak, a másik ha a szembe jövő úgy kerül vmit (mondjuk kerékpárost) mintha én az úton sem lennék és leszorít.
Nyilván így "büntetni" csak az elő esetben lehet, de tényleg kár ezzel játszani. Aki előzni akar, bármilyen szakadt kocsiban ül, vagy bármilyen kocsid van neked, azt jobb engedni.

szegnyereg 2014.03.16. 13:53:16

@akos696: Az már bizony nem jó dolog. Főleg ha kedvesed melletted ül, gyerek (ha van) hátul. Egy egész életet/családot tehet tönkre örökre egy ilyen meggondolatlanság.

Minden autóban ember ül, ezt nem szabad elfelejteni. Az is aki minket utál és akit mi utálunk. Vagy egy félresikerült helyzet miatt vagy szimplán csak az autója márkája miatt.

JaxTeller 2014.03.16. 13:56:01

@JaxTeller: Már csak azért sem, mert ha én is elvárom, hogy ha vkit megelőzök, akkor az ne akkor kezdje el nyomni amikor mellé érek, akkor én sem csinálhatom ezt, különben milyen alapon várom el?

szegnyereg 2014.03.16. 13:57:13

Úgy látom jó nagy port kavartam ezzel a kommentemmel.

@JaxTeller: Kb. amit leírtál, ugyanezt írnám én is. Teljesen egyetértek veled. Nálam is csak jelzésértéke van max. városban, ha már megy a mutogatás :))) Hál' istennek nagyon ritka.

para'zslo' pacikaki 2014.03.16. 14:07:22

@novothauto: Azt a 2-3 decit úgy értette, hogy óvatos gyorsítás és padlógázos gyorsítás mellett. Attól még ugyanannyival ment (vélhetően város 60, nem lakott terület 90-100). Csak ahogy utána is írta valaki, a "gazdaságos" sofőröknél mást jelent a "kitaposni a belét" :)

@Thanathos: amikor megvettem életem első autóját (1.0 régi swift), egy ford focusból ültem át (apukám autója). Az első két napban kétszer nem adták meg az elsőbbséget úgy, hogy látták, hogy ott vagyok... Addig én se hittem el, hogy ilyen van.
Lehet fikázni a swifteseket, hogy sok a balfasz köztük, de ez mennyiségből adódó "optikai csalódás".

Smartass 2014.03.16. 14:17:55

@novothauto:

Ez nem így van. 3 Swiftünk van. Lakott területen kívül 5 liter körül, autópályán 6-6,5 körül. Terheléstől függően.

Horvátországba mentünk oda vissza 4 személlyel, légkondival volt 6,5 liter.

www.spritmonitor.de/en/detail/467167.html

Saját fogyasztásaim, megvétel óta.

Slippery Slick a menetlabilizátor 2014.03.16. 14:19:13

Én is nagyon szerettem a Swiftemet. Tényleg messze a legolcsóbb fenntartásu autóm volt és van benne egy nagyon ritka KÉNYELMI EXTRA: az anyósulésre fel lehet konyokolni és ez maga a tokély ergonómiailag :)

Smartass 2014.03.16. 14:19:21

@Smartass:

Ja, autópálya = 130 km/h, nincs csalás, nincs 100-al haladás.

Slippery Slick a menetlabilizátor 2014.03.16. 14:21:23

@Smartass: Én 7.5-et megbírtam vele etetni városban pizzafutizással -de nyomtam neki, mint egy bolond- :)

Smartass 2014.03.16. 14:23:51

@JohnyG:

Yea. Suzukinál nem a lakott területen kívüli, autópályás fogyasztás a gázos, hanem a városi, ha nyomod neki, rövid távon. Ha akarsz megetetsz vele 8-9-et is :)

Viszont 90-100-as tempónál, amikor forog 2300-2500-at a motor... 5 liter.

Slippery Slick a menetlabilizátor 2014.03.16. 14:26:24

@Smartass: 8-9-et ? Aki azt megcsinálja azelott le a kalapom.

Slippery Slick a menetlabilizátor 2014.03.16. 14:31:43

@Smartass: Ezt a 7.5-es fogyasztást úgy értsd, hogy 10 hónap pizzafutizás alatt 13 pont ugrott fel a jogsimra :)
Viszont gyorsabban kimentem címre mint a mento :)

vasutasrendőr 2014.03.16. 14:48:35

Trabantoshoz annyit hozzászólnék hogy azon is Weber karbi van gyárilag , az a TLA valami sufnitermék lehet...

2108face 2014.03.16. 14:55:00

A Trabi jól néz ki!

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2014.03.16. 14:56:15

Ebben a merciben van valami perverz szépség, de nem tudnám megfogalmazni melyik része is van ilyen hatással.

Oldm4n 2014.03.16. 15:02:29

Nem akartam beleugatni, (DE) de akkor is leírom a véleményem - A trabis nagyon tetszik, szóljon ha eladó lesz a trabi, én most nagyon vágyom egy viertakt kombira! :)

A Thaliásnak gratulálok, nagyon gyorsan rájött a dolgok lényegére. Igen, a dízelt karban kell tartani, igen, a dízel javítása drága, igen, francia autót soha... :) (Mondjuk ez sem igaz, de igencsak kell költeni rá, ha azt akarod, hogy jó legyen és ne hulljon atomjaira alattad.)

A Mercis talán bontóreklám, de ami böki a csőrömet - A szuzukis. Tipikus példánya fajtájának. Ő az, aki soha két forintot nem költ az autójára, mert a szuzukit nem kell karbantartani, ő az, aki teszkós szatyrot (!) rögzít gyorskötözővel a féltengelycsuklóra, mert a szuzukira nem kell költeni, ő az, aki 70-nel megy mindig és mindenhol (a szuzuki ott fogyaszt jól) és akkor mindenki más hülye, csak ő a helikopter. Hat évesen átment a műszakin, fú, nem semmi! De hogy ez nem tegnap volt, az fix, mert most a műszaki vizsga díja akciósan 20.000.- nem is emlékszem mikor volt négyjegyű ára. 96 körül?! Remélem azóta is benne van, kár az ilyenbe normális autó. A képek mindent elárulnak!

gingerbread · http://enkanapem.blog.hu 2014.03.16. 15:37:58

Suzuki: nekem is volt, én is nagyon szerettem, és a legnagyobb odafigyelés mellett (én soha nem spórolok autón, ha valamivel gond volt, cseréltettem. De nagyobb, komolyabb autóra vágytam, úgy hogy már akkor is tudtam, soha többet nem lesz ilyen jó autóm.

Trabant: max respect a trabantosnak, elég király a gép! :-)

Schütii 2014.03.16. 16:19:58

@vasutasrendőr: Csak Weber másolat (liszensz), ha jól tudom akkor BVF gyártmány.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.03.16. 17:21:48

@JohnyG: mentőt is hívtak meg pizzát is rendeltek egyszerre?:-)

kapitális 2014.03.16. 17:23:53

@Gyurma73: Győr környékére az OMV már az ósztriai telepéről hozza a gázolajat, ha mondjuk az arc Bábolnán lakik, már osztrák cuccot tankol. Amúgy mi van, ha azért írta, mert át is megy a határon tankolni? Mondjuk olyan iszonyatosan nem túl logikus... :)

nick papagiorgo 2014.03.16. 17:26:20

@Oldm4n: szerintem félretérted Te ezt a suzuki dolgot. Megírta, hogy megvette az alkatrészeket, csak a szerelő nem teszi be, mert szerinte nem kell.
Mivel a Swift alapvetően egy igénytelen és olcsó gép, ezért sokan feltételezik, hogy a tulajdonosaik alapvetően szintén igénytelenek és fillérbaszók. Pedig sokan egész egyszerűen csak egy autót keresnek valamilyen feladatra, az anyagiak meg korlátozottak.
Magam részéről pl. sokkal inkább igénytelenségnek tartom, ha valaki pl. nem Swiftet vesz három-négyszázezerért, hanem valami hetvenes-nyolvanas évekbeli presztízsmárka-benzintemetőt, aztán fenntartani nem tudja, és ilyenkor jön a kontroll-lámpa kitekerése, az olajcsere ötvenezrenként teszkós olajból (de szűrőt már nem cserél jó az), cserélni csak a legszükségesebbek, de azok is olyan alkatrészekből, amik már legalább háromszor megjárták a bontót.De ő "valaki" mert (pl.) Mercije van.

bonafide 2014.03.16. 17:29:06

@Pufibá: Szegénynek az Ignise is 8-10-et evett, én meg az enyémet eddig még télen sem bírtam 7 fölé vinni... És külteni csak olajra, szűrőre, fékbetétre -tárcsára kellett eddig (80e km), meg egyszer beszart a GM gyártmányú kilométer jeladó benne, az volt 16 rugó. Jobb lett volna neki is, ha marad az Ignis, de ő tudja... :D

bonafide 2014.03.16. 17:40:36

@Mondeoman: Az, pedig a szakadt gumiharang hamar hozza magával a féltengely csuklójának meghibásodását, mivel minden kosz és por bekerül, úgyhogy ez nem spórolás, hanem hülyeség.

bonafide 2014.03.16. 17:50:45

@Gabesz88: Okoz, de nem érdemes csinálni, mert veszélyes! Én azokra szoktam ideges lenni, akik egy méterrel mögöttem a seggemből előznek, és úgy állnak vissza elém a sávba, hogy 2cm híján elviszik a bal első sárvédőmet, persze minden ok nélkül. Az ilyeneknek villogok és bemutatok, remélve hogy egyszer megáll az egyik, és végre ki tudom próbálni az üléssín mellett dekkoló 26"-os edzettacél ESP taktikai botomat, és a battodo tudádomat :D

Facehugger 2014.03.16. 17:56:10

@Pufibá:
Jól tetted! A feleségem 1.5 dCi Cliója akkor állt meg, ha téli-nyári gumicserén és kötelező szervizeken volt. Oszt elattuk, nehogymá, érted, mert szar. Kurva sokba' vót mindegyik állás, fostaliga. Hajrá Toyota, Opel, BMW, Merci, Mazda, Nissan, Kraz, mi van még.

Facehugger 2014.03.16. 18:13:27

@Pufibá:
Ja, az volt már, hogy francia autót soha?:) Hülyék. Bocs, nem rád értettem.

U.i.: a fenti bejegyzés pusztán arról tanúskodik, hogy a Renault Hungária köcsögösködik, ha hagyják. És minden importőr. Lásd nem kétfilléres új Range Rover rémtörténet a Totalcaron.

Facehugger 2014.03.16. 18:17:54

@Oldm4n:
"igen, francia autót soha... :) (Mondjuk ez sem igaz, de igencsak kell költeni rá, ha azt akarod, hogy jó legyen és ne hulljon atomjaira alattad.)"

Jessz, köszönöm, hiányzott már a szakértő vélemény.

Krisi 2014.03.16. 18:18:17

@bonafide: remélem vazelin is van nálad, mert ha véletlenül a másik gyökérnél meg pont akad egy gázpisztoly, akkor pont rábasztál, és bizony a taktikai botodat pont fel fogja neked dugni a végbeledbe :)

Oldm4n 2014.03.16. 18:21:11

@nick papagiorgo: Nem vagyunk egyformák. Én többre becsülök egy nyolcvanas évekbeli mercit, bömöst, mint egy szuzukit, állapottól függetlenül. Abból még lehet autó...

A szuzuki alapvető koncepciója az lenne, hogy megveszed gombokért újonnan, használod hét évig, nem tovább, s tőled megy a zúzdába. Nincs benne semmi, felszereltség nulla, utcára néző ablakok, meg kifelé nyíló ajtók, max egy órát vagy benne, tovább elviselhetetlen. Nekem nem kéne.

Oldm4n 2014.03.16. 18:24:17

@Facehugger: Figyelj csak kiscsávó, kimaradt neked valami. Olvasd már el, hogy a TULAJ mit ír következő autójának. Én csak idéztem, tőle, te majom. Hidd el, többet értek hozzá, mint te, volt már jó néhány autóm, mindenféle. A cégezésből meg húsz év alatt vagy negyven-ötven új autó fordult meg alattam legalább! Úgyhogy vegyél vissza, nem vagyok a haverod. És igen. Értek hozzá.

bonafide 2014.03.16. 18:24:43

@Krisi: Gondolom, az neked is van, te kemény! Nekem is van wazze, de az egy szar játék, mire előveszed, nincs fejed, főleg ha a katanámat veszem elő, már látom hogy keményköcsög vagy! :P :D És tudod, én már párszor vizsgáztam is kardforgatásból, nem a filmekből tanultam :PPPPPPPP (Hülye!)

bonafide 2014.03.16. 18:26:29

@Krisi: Nekem is van szar játék gázpinyóm, de ha előveszed, én kiröhöglek vele, azt éred el :P :D

Facehugger 2014.03.16. 18:28:31

@Oldm4n:
Ügyes vagy, gratulálok, és repesve várjuk a következő szakértő nyilatkozatot is! Ha a tulaj írja, és te hozzáadod a magadét, azt meg pláne! Így még szebb és jobb! És lécci, lécci, lécci, deeee, legyél a haverom! Cupp, cupp, nem engedlek, cukifiú, úgyis az enyém leszel!

bonafide 2014.03.16. 18:30:13

@Oldm4n: Főleg, ha a régi trágyában még egy szar klíma sincs, akkor lehet igazán becsülni nyáron, 42 fokban! :D

Smartass 2014.03.16. 18:34:09

@Oldm4n:

Swiftből is van jól felszerelt. Nekem is ilyen van. Persze a kornak megfelelő felszereltségre kell gondolni, nem első szélvédő fűtésre, meg ülésszellőztetésre. Van szervo,klíma, ABS, elektromos tükrök, 4 elektromos ablak, jó oldaltartású ülések, stabilizárorok elöl hátul, független kerékfelfüggesztés hátul is, 2 légzsák, központizár, riasztó, 86 lóerős motor, vonóhorog, puha szivacs+műbőr ajtókárpitok, könyöktámasz (utólagos), 5,6 literes téli-nyári átlagfogyasztás 55 ezer kilométer alatt.

Persze vannak dolgok, amin nem lehet javítani, pl. a futomű... Dülöngél is kicsit, üt is kicsit. Ezzel sajnos együtt kell élni.

Egyébként nem annyira szar autók, mint gondolják egyesek.

Krisi 2014.03.16. 18:38:34

@bonafide: ne viccelj, nekem izotóphajtású mobil fluxus-kvantumszeletelő van az anyósülés helyett, mire kiszállsz a kocsidból már csak egy fekete lyuk lesz helyetted :)

Facehugger 2014.03.16. 18:41:55

@Smartass:
Aki szerint szar, azért mondja, mert olcsóbb, mint a többi márka.

Érdemes megnézni a fejlett Németország, Hollandia, vagy Dánia autóvásárlási szokásait, és az ár-érték arány súlyát. Magyarországhoz képest csak Bulgáriában Ukrajnában van nagyobb presztízse egy rommá rohadt, tehénhúggyal üzemeltetett, 25 Mercinek és ún. 'Bömösnek' (becenév= hányás), mint egy új Kiának, Hyundai-nak vagy új Daciának. De még a Skoda is nyögi a kivagyi köcsög magyar sznobizmust.

Szóval itthon együtt kell élned a márkád imidzsével, bro:)

nick papagiorgo 2014.03.16. 18:43:11

@Oldm4n: A Suzuki (a régiről beszélünk) alapvető koncepciója, hogy olcsó autó kispénzű embereknek. Rengeteg ilyen van, a kortársai közül pl Daewoo Tico/Matiz, ma meg leginkább a Dacia viszi ezt a vonalat (de egyre több autógyártó készül ilyen filléres autó piacradobásával).

Mint minden autótulaj, a suzi-tulajok is szeretnének büszkék lenni valamire. Ugye a multimédiás navira, automataklímára stb nem tudnak, marad a kis fogyasztás meg az olcsó fenntartás, amiben valljuk be, némi igazuk is lehet.

Az én filozófiám egyébként az, hogy meglátszik, hogy egy autónak gazdája van, aki akár maga is javítja, de törődik vele stb, vagy tulajdonosa, aki beleül, és megy vele, amíg meg nem áll. És tökmindegy, milyen márkáról beszélünk, a lényeg a hozzáállás.

Slippery Slick a menetlabilizátor 2014.03.16. 18:43:20

@Oldm4n: Milyen elvárásaid vannak még a Suzukissal szemben, hogy ne kelljen ócsárolnod?
Cseréli az olajat, szíjat rendszeresen, ha valami elromlik akkor megjavíttatja. Ment 1500km-t egy szakadt gumiharanggal (ki nem), de a szerelo azt mondta, hogy a csukló maradhat. Kész. Egy tok átlag autós, aki nem buzul a "nagyon poec autós vagyok" kulondíjra, viszont hálás amiért a Swift megbízhatóan kiszolgálja. Én egy percre sem ítélném el.
(kivéve a vezetési stílusát, ha tényleg csak pár decivel eszik tobbet a kocsi gyílkolva, mint kímélve) :)

etwas kultur muss sein 2014.03.16. 18:43:42

@Oldm4n: Azért ennyire nem fos az kérem... El lehet vele döcögni évtizedekig városban, rövid helyi utakon fillérekből. Erre tökéletes.

Facehugger 2014.03.16. 18:53:02

@etwas kultur muss sein:
Mint feljebb szellemesen megjegyeztem, érdemes megnézni a fejlett Németország, Hollandia, vagy Dánia autóvásárlási szokásait, és az ár-érték arány súlyát. Magyarországhoz képest csak Bulgáriában és Ukrajnában van nagyobb presztízse egy rommá rohadt, tehénhúggyal üzemeltetett, 25 éves Mercinek és ún. 'Bömösnek' (becenév=hányás), mint egy új Kiának, Hyundai-nak vagy Daciának. De még a Skoda is nyögi a kivagyi köcsög magyar sznobizmust.

Persze, hogy nem fos a Suzuki. Csak nem felel meg annak a tömegízlésnek, amely szerint nem baj, ha nem tudja fizetni a panel rezsijét se, de azért Merdzsó álljon a parkolóban, mert attól ember a ember, osztjónapot. Az mindegy, hogy olaj helyett fűrészport tölt a motorba, ha egyáltalán valamit, csak olcsó legyen és senki ne lássa.

nick papagiorgo 2014.03.16. 18:53:19

@Facehugger: miért a suzinak nem rossz az imidzse, itthon meg főleg.
Főleg, ha abbból a szemszögből nézem, hogy sokan azért nem akarnak BMW-t venni, mert irtóznak a leendő márkatársaktól :)

bonafide 2014.03.16. 18:56:44

@Krisi: Egyszóval: bunkó, aki úgy előz, ahogy írtam, és megérdemel egy kis leckéztetést, ha netán leckéztetni akarna, és én ezt nagy valószínűséggel meg tudom neki adni: nagy ember a kis autóból :D

Facehugger 2014.03.16. 18:57:27

@nick papagiorgo:
Hát azt se mondanám, hogy kurva jó, a nulla százalékos önerővel bebukott százezer autó után. Pedig ésszerű választás.

bonafide 2014.03.16. 19:00:25

@Smartass: Én is meg vagyok elégedve az Ignis-szel, de ha lesz rá pénzem, egy összekeres, 190 lovas Nissan Juke-ot fogok venni, mert azt már 2000-es fordulaton is leadja a maximális 140 Nm-es nyomatékot, pedig benzines. És így elmegy 6l -el közúton. Csak hát az 7.2 millánál kezdődik...

bonafide 2014.03.16. 19:01:39

Bocsika, elírtam! Természetesen 240 Nm-ről van szó! :D

Slippery Slick a menetlabilizátor 2014.03.16. 19:04:30

@bonafide: Azért elotte bérelj egy napra egy Juke-ot hátha 9-10 az a 6 liter.

bonafide 2014.03.16. 19:04:48

@Krisi: Ismered a Blood2 játékot? Hát nekem meg egy olyan stingularitás-generátotorom van, ami mindent beszippant kis fekete lyukba, hehe! :D

Krisi 2014.03.16. 19:09:32

@bonafide: még azzal sem mész semmire, mert ha meglátlak a tükörben, akkor előveszem a kesztyűtartóból a vudubabát a kötőtűvel, és pár másodperc múlva szörnyű kínokban lesz részed :D

bonafide 2014.03.16. 19:09:45

@JohnyG: Én hiszek neki, de OK, lehet hogy megéri :D Normál országúti üzemben a 190 lóból nagyjából 35-40 üemel átlagban, sőt lehet hogy kevesebb is amiatt, hogy a nyomatéki görbéje olyan rugalmas, mint egy dízelé. 2000-nél adja már a maximumot, 240 Nm-t, így nem kell pörgetnia motort, így kevesebb a teljesítményigény, 30-35 LE-vel meg nyogodtam elmehet 6-tal, az Ignisen is elmegy 90-nel klímával 6-tal, pedig az eleve fele teljesítményű és nyomatékú, és a max. nyomatékot csak 4100-nál adja le, ahhoz meg pörgetni kell, és elindul a VVT is, azzal meg azért zabál... Szerintem simán reális egy ilyen motornál, mint a Juke 190-es benzinese, hogy az is elmegy ennyivel, és a Juke még áramvomanalas is, ami szintén sokat jelent.

Marco von Ramius · http://www.fejesphoto.hu 2014.03.16. 19:10:48

A trabi aranyos. Ilyen 1.1N volt az első kocsim nekem is és bizony tudott meglepetést okozni. Papíron drapp, valójában igazi hígfosbarna volt. A csomagtartója elég nagy volt, na persze nem festőlétra szállításához.
Imádtam, de a karbival nem voltunk barátok. Sosem lehett igazán beállítani, meg egyszer a fékerőelosztó fosta el magát. Egy meredek domb közepén. Valamiért nem volt teljesen őszinte a mosolyom... Előtte meg a rotorban égett át a vezeték.

A Thalias-t valahogy nem értem. Lomha??? Volt alkalmam párszor vezetni volt barátnőmék 1.5dCi Thalia-ját. Ugyanez a motor volt benne és dinamikusabbnak éreztem, mint az én 1.4 8V Thalia-m. Ha diszkontkuton tankol ne csodálkozzon, ha idő előtt megnyekken az üzemanyagellátó rendszer. A diszkontkutas gázolajat a DTL Opelem sem szereti. Rég hallottam olyan krahácsolást, mint amikor az ENVI-nél tankotam. Azóta csak Shell, télen meg OMV Prémium

A Suzukis írásában én nem éreztem a fillérbaszós mentalitást.

Egyébként, hogy mi a baj a szuzukisokkal? Amit írtatok is, az, hogy beállnak 70-re és ha össze is dől a világ, akkor sem mennek gyorsabban. Főúton, vagy normális minőségű közúton hihetetlenül irritáló tud lenni. Pedig én sem vagyok hajtós. Hajtós 68LE-s félszívódénessel.. Hehe... :D

Mondjuk az a halálom, ha belebújnak a seggembe és tolnak. Nem megyek lassan - jó kell egy kis idő, hogy felgyorsuljon, de egy 17 éves adagolós dízeltől hiba rakétatempót várni - a szabályokat amennyire lehet betartva. Az órám nem csal sokat 50-nél ~47 a valós, 90-nél ~85... Ha 50-es övezetben óra szerint 60-nal megyek, a legtöbb autós szinte perverz örömmel tol(na) bele az árokba, mert feltartom. Persze a következő lámpánál utolérem, kb 15s múlva, de akkor is tapossa a marha.
Aztán meg sír, hogy megbázta a yard. Nem értem az embereket.

Egyébként tényleg nem látják meg a Tralia-t és a régi rácsos orrú Swift-t az emberek. Sokszor elém is úgy jöttek ki, hogy ha nem jók a reflexeim, beleállok a másik elejébe.

Amúgy az a kocsi, (régi Swift) ami a sok ócskáscigónál évekig bírja a nem túl járműbarát használatot, eleve nem lehet rossz.

bonafide 2014.03.16. 19:11:13

@Krisi: Látom, nyomattad az első részt is :) A woodoo baba abban volt. :D

We are the Cabal! ;D

bonafide 2014.03.16. 19:14:52

@bonafide: A Juke-ban kb. 2000-es fordulaton nyomhatom 6-dikba a váltót, bár sajnos még nem vezettem ilyet. Simán elhiszem országúton 90-100-nál a 6-os fogyit!
Bár mondjuk a nyomatéki- a teljesítmény- és a fogyasztás görbe együtt mondana a legtöbbet.

nick papagiorgo 2014.03.16. 19:21:45

@Marco von Ramius: szerintem a 70-es haladással az a gond, hogy vannak olyanok (autótól függetlenül) akik MINDIG 70-el mennek. Ezeket országúton megelőzöd nagy nehezen, aztán beérsz a következő faluba, de mivel ő ott is 70-el megy, utolér, megelőz, aztán országúton te éred utol stb.
De ez, ismétlem, nem suzuki függő.

nick papagiorgo 2014.03.16. 19:28:58

@bonafide: infó: spritmonitor szerint a dízel Juke 5,8 körül, a benzines olyan 8 körül fogyaszt átlagban.
Ha beteszed 6-ba 2000-es fordulatnál, és azt tartod, az OK, de ha picit is gyorsítani kell, megugrik a fogyasztás.....

bonafide 2014.03.16. 19:34:07

@nick papagiorgo: Átlagban, persze! Nem vitattom, és az jó is egy 190 lovas gépsárkánytól, de azt simán elképzelhetőnek tartom, hogy elautózom vele normál 90-100-as tempóban Szegedről Debrecenbe a 47-esen átlag 6-tal. :)

bonafide 2014.03.16. 19:38:18

@Pufibá: Akkor mi már régi ismerősök vagyunk, számtalanszor mentettem meg az életedet azzal, hogy egy szoros előzésed során lassítottam és beengedtelek magam elé, nehogy leamortizáld a képedet, meg a szembejövőét is!

Szabványok 2014.03.16. 21:14:15

@nyelv-ész: Saját több évtizedes tapasztalataim (és logika) alapján kis teljesítményű autónál kisebb a különbség a "hajtom és a "kímélem" fogyasztás között. De ez a kisebb is másfél-kétszeres. Pl. 5l/100km ... 10l/100km. (Aki nem hiszi, az adja kölcsön tetszőleges autóját, lenyomok rajta 10l/100km-t! Dízelen is!)
Nagyobb teljesítményű autónál meg a háromszoros különbség simán előfordul. Pl. saját autómmal le tudok menni a Balatonra 5l/100km-rel is, de 15l/100km-rel is. (A sebességben nincs ekkora különbség, 90-100km/h és 180km/h, pontosabban annyi amennyivel lehet.)

s.peter · http://www.telekgumiszerviz.hu/ 2014.03.16. 21:20:57

Egyébként tényleg okkal szoktak poroltót tartani a Trabantokban? Csak én nem hallottam még erről?

Agr3ssor 2014.03.16. 21:28:04

Én azt nem igazán értem, ha mindegyik Suzuki ennyire olcsón fenntartható, és ennyire semmi baja soha, akkor mégis honnan veszik azt a sok sz@r fos hulladékot, amit használtként megvehet a nagyérdemű??
Én például 400 alatt egyáltalán nem találtam tavaly vállalható állapotút, annyit pedig sokalltam egy 18-20 éves fapados kisautóért.
Egyébként teljesen egyetértek a Suzuki praktikusságával, nem véletlenül volt benne a TOP3 esélyesben, mikor vettünk kocsit! De azzal viszont erősen vitáznék, hogy egy Suzuki sajátosság.
A legtöbb márka olcsó fapados sz@ra pont ennyire fillérekből fenntartható, és egyszerűségéből adódóan ennyire megbízható is. Azért ilyen erős a kontraszt, mert messze Swift-ből volt a legtöbb, pláne új akkoriban.
Pl. Clio 1.2, Punto 1.2, Saxo, P106, Mazda 121, Starlet, Micra. Az alap fapad változatok pont ugyanilyen olcsójános autók. Talán csak a használóik próbálják halkabban bizonygatni.

Brian_baja 2014.03.16. 21:34:28

Minden autóban kellene poroltót tartani, a saját- és pénztárcád biztonságának érdekében...
Amúgy a Trabis jó cikk, a többit el sem olvasom, mert 3-4 hetente ilyen autókat, hasonló kaliberű írókkal tesztek fel, ráuntam.

Thanathos 2014.03.16. 22:08:14

@Oldm4n:

Te ezek szerint nem csak öreg vagy mint az országút, hanem olyan sötét is. :)

kapitális 2014.03.16. 22:22:23

@bonafide: LOL. És az ilyen nevez másokat bunkónak.

Oldm4n 2014.03.16. 22:28:04

@Thanathos: Mondod te, amikor téged aztán abszolút senki nem kérdezett! Hülyegyerek...

DeezL 2014.03.16. 22:39:01

@Marco von Ramius: de ha kint van a 70es tábla akkor meg megy 60al átlagban....

Marco von Ramius · http://www.fejesphoto.hu 2014.03.16. 22:41:23

@nick papagiorgo: Teljes mértékben egyetértünk. Az adott viselkedés abszolút nem típusfüggő.

@Brian_baja: Szerintem is. Évek óta hordok magammal egy 1Kg-os poroltót. Lehet nem sok mindenre elég, de egy kezdődő tüzet el lehet vele folytani. A garázsban meg egy 6 Kg-os habbal oltó figyel.

DeezL 2014.03.16. 22:44:20

@Agr3ssor: van igazság abban amit írsz!de én elsősorban Puntot vennék az általad felsoroltak közül,mondjuk volt is Puntom több is,ezért írom,meg UNom is volt 2db ha már a kis autók szóba jöttek, viszont egy 1.5 d Saxo vagy 106 is korrekt

Marco von Ramius · http://www.fejesphoto.hu 2014.03.16. 22:46:12

@DeezL: :D Naja... A másik kedvencem, amikor valamit mókolnak az úton és kint a 30-as tábla. Már én is gyorsabban megyek, óra szerint 40-nel - ~35-38 - de a baromállat bent figyel a seggemben olyan közel, hogy a lámpáit sem látom és tol. Közben meg vörösödik a feje, mint a célka. Ha valamiért fékeznem kell, garantált a kocsim seggének újjáépítése, mert a csomagtartómban áll meg.
50-es övezetben ugyanez, 70-90 között tépnek, mintha hajtaná őket valaki.
Még egy vödörnyi korommal sem tudom jobb belátásra bírni, mert nem kormol annyira a kocsi.

Nem értem az embereket. Irritálja őket az öreg jószág?

JMC 2014.03.17. 00:28:28

A Suzukis 6 évesen 85e, 8 évesen 155e km-rel vizsgáztatott. Röpke számítás után nekem az jött ki, hogy a kettő közt eltelt 2 év és 70e km, azaz évente 35e km-t megy. A könnyebb számítás miatt miatt az legyen mondjuk 36e, így máris kijön, hogy nagyjából 3000 km-t megy havonta, azaz szakadt haranggal kb két kétig közlekedett (ez persze egyenletes futásteljesítményt feltételez). Két hét pedig simán lehet a várakozási idő egy jobb szerelőnél. Amúgy pedig a futásteljesítmény alapján azt mondanám, hogy melóhoz kell az autó, akkor pedig simán előfordulhat, hogy amíg csak kicsi baja van az autónak nem lehet leállítani fél napra sem, mert borul a menetrend. Egy gumiharang-szakadást pedig semmiképp sem sorolnék az azonnal orvosolandó és addig az autót forgalomból szigorúan kiállítandó kategóriába.

Ha már fillérbaszás: én inkább a gázszettet nem értem 5 literes fogyasztás mellett. Az életben nem jön vissza az ára szerintem.

Pufibá 2014.03.17. 02:18:57

@bonafide: Hát ez nem nyert!Ilyen előzésbe nem kezdek.Csak olyanba amit pár mp alatt biztonságosan megtehetek.
Viszont soha nem fordult meg a fejemben,hogy aki gyorsabb és elkezd engem előzni,akkor akár 1mm-t is beljebb nyomjam a gázpedált,inkább elveszem én is,hogy segítsem.

Pufibá 2014.03.17. 02:27:48

@Facehugger: Neked bevált,kifogtad!
Beszélj a DCI-kre specializálódott felújítócég egyik tulajával miből vett új autókat,épített nyaralót,házat,stb. :-)
Miért van állandóan tele munkával?
Ismerős miért rakta fel a bowdenes adagolót a DCI-re ?-miután a többszázezres befecskendezőrendszerjavítás után 1 év múlva megint kezdődött minden?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.03.17. 05:43:38

@Smartass: keményebb lengéscsillapítókkal nem dülöngél.

Agr3ssor 2014.03.17. 07:25:17

@DeezL: Szerintem ez ízlés és érzelem kérdése, ki mit vesz! A legdögösebb ezek közül kétségtelenül a Punto!! Abba fapadossága ellenére belekerült egy kis olaszos életérzés.
Én a Renault-s kötődéseim, és ismeretségem végett Clio-t vettem fateromnak. 10 hónap mérlege, hogy 17 évesen vezérműszíj szett, olajcsere, 1 fékbetét garnitúra kellett bele vásárlás óta. Nekünk bejött, de soha senki nem kezdenék el meggyőzni, hogy az egyik márpedig ennyivel jobb, mint a másik!
Ez szerintem SAJNOS kicsit Swift-es sajátosság, hogy ideológiát gyártanak az olcsóság és a megbízhatóság fényében. És ehhez sajnos az is hozzátartozik, hogy a többi autót egyáltalán nem ismerik el...

Agr3ssor 2014.03.17. 07:29:38

@JMC: A gázszett azért kellett bele, mert sajnos az író is tisztában van vele, nem 5 litert fogyaszt a kocsija.
És igazad van, ilyen alacsony fogyival az életbe nem jönne vissza, főleg a gázszett plusz költségei mellett!!

Schütii 2014.03.17. 07:33:34

@JMC: Ha 35 ekm-t megy egy évben akkor már érdemes lehetett gázosítani,még az 5 liter benzint fogyasztó autót is. Persze múlt idő, mert még azelőtt született az írás hogy jól megnyomták volna a gáz jövadóját. Ma már inkább azzal lehet spórolni ha kevesebbet megy az ember, ha meg pénzt hoz az autózás akkor még mindig nem aktualitását vesztett dolog a gázosítás.

Schütii 2014.03.17. 07:37:55

Hűha, szerintem senki ne ringassa magát abba az álomba, hogy 190 lovas Juke-kal 6 literből el fog autózni. Jó esetben 90-nel egyenletesen haldva meglesz ez a pillanatnyi fogyasztási érték, de akkor nincs több lóerő használatban mint 15-20.

Agr3ssor 2014.03.17. 07:41:00

@Pufibá:

"Miért van állandóan tele munkával?"

Azért, mert soha semelyik tömegautóból nem adtak el annyi dízlet, mint Clio-ból és Megane-ból. Míg a többi olcsó kisautónak kb. 1/3-ada rohangál dízelmotorral, addig az újonnan eladott Clio-k 2/3-ada, 3/4-ede dCi volt. Olcsóságuk, és kis fogyasztásuk miatt vették, mint a cukrot! Egyébként 10000-es szerviz mellett, és állandó üzemanyagszűrő csere mellett pont annyira megbízható, mint az összes többi CR dízel!

Schütii 2014.03.17. 07:53:14

@Agr3ssor: Számolni kell, és meglesz a válasz.
Adott az évi 35000 kilométer, benzinből 5 literes fogyasztással 350*5*415=726250 Ft a költség. Gázzal pedig 350*250*6= 525000Ft. A különbség több mint 200000Ft vagyis egy Suzukiba való gázszet ára. De nagyjából számoljuk még bele az utánajárás, engedélyek, papírok stb. árát egy durván 100000Ft-tal és ki is jött 1,5 év mint megtérülési idő. Az azért nem egy örökkévalóság.

DeezL 2014.03.17. 08:24:05

@Agr3ssor: volt egy Swiftem is ,de csak pár hónapig,jó volt abban a pár ezer km-ben ,de a gyerek különösebben nem volt tőle hanyatt dőlve! amúgy a Francia kényelem az a legtöbb esetben nagyon jó! De az olasz autók sem kényelmetlenek(most nem a Grande Punto-ra gondoltam...:)

Agr3ssor 2014.03.17. 08:25:51

@Schütii: Ez egy gyors nekifutásos számolás volt, azt gondolom tudod.
Nem számolod, hogy másképp működik a műszaki gázos autónál, és többe kerül! Nem számolsz vele, hogy valamennyi benzin is fogy a gáz mellé. Nem számolsz a speciális gyertyával, és nem számolsz a tisztító folyadékkal! Szelepgyűrűket is gyakran kell cserélni, illetve a szelephézagokat rendszeresen ellenőrizni, illetve beállítani. Nekem pl. 3 gázautós ismerősből 2 számol a hengerfej javítással is, mint járulékos költség. De tény, nem is 5 liter fogyaszt benzinből a kocsijuk, és nem lófütyit fognak csak vele.

JaxTeller 2014.03.17. 08:53:38

Nekem is van egy kis 1kg-os poroltó a kocsiban. Hála Istennek még nem kerültem olyan szituációba, hogy használni kelljen. Lehet olyan eset is, hogy nem is a saját, hanem más autóját kell oltani. Jó az ha van.

Facehugger 2014.03.17. 09:00:21

@Pufibá:
Tőlem mindenki vegyen Toyotát vagy Mercit:) Az autóvásárlás abszolút szubjektív, és rábeszélni bárkit egy márkára baromság. Az is, ha vki azt állítja, hogy egy bizonyos márka a jó vagy rossz. Nálunk az oviban menő volt azt szakérteni, hogy a Zsiguli a jó, a Wartburg meg szar, miközben mindkettő kurva szar volt. Csak nem volt más.

Elhiszem, hogy lehet pénzt keresni a használtautókon. Ha nem lehetne, nem volnának kereskedők és szervizek. És pl. Bosch háztartási gépeken is lehet pénzt keresni, mert van szakszervizük. Pedig mekkora márka. Vagy a gigadrága Mielén is, pedig az aztán a legjobb. A legjobb, érted:)

2006 óta mind a négy autónk dCi motoros volt, 1.5-től 2.0-ig. Egy EGR-szelep romlott el egyszer a négyből. A dCi egyébként semmi mást nem jelent, minthogy common rail, és 2001 óta gyártják.

szegnyereg 2014.03.17. 09:03:07

@bonafide: Jogos. Az ilyen ember (mint a tegnapi egy két nagyokos hozzászóló itt is velem szemben) a volán mögött pótolja azt, hogy a való életben valahol valami nincs rendjéén az életében.

Csak hát egyszer ki is kell szállni abból az autóból ha úgy hozza a helyzet :)

Schütii 2014.03.17. 10:03:04

@Agr3ssor: Én is macerás dolognak tartom a gázos autó üzemeltetését, a sok utánajárás meg különféle plusz kisebb nagyobb javítás nem csak a pénzt viszi, hanem az ember idejét is, az meg nem forintosítható. De azért fellengzősen sem szabad kijelenteni, hogy az életben sem térül meg.

Agr3ssor 2014.03.17. 10:42:12

@Schütii: Igazad van, valóban túloztam...

De kérdezz meg egy Swift-est, akit az olcsóság vezérel, hogy melyik jobb: Egyben kifizetni 200+ezer forintot, papírokat intézni, utánajárni, elbukni a csomagtartót vagy a pótkeréket úgy, hogy talán papírforma szerint másfél év alatt megtérül a befektetés. (egyébként gázos kocsit tankolni sokkal macerásabb, és pótkeréktartálynál gyakran is kell)

Vagy lemondani arról a havi X-ezer forintról, és minden marad a régiben, a jól ismert forgatókönyv szerint!
Szerintem a legtöbb Suzukis az utóbbit választja! Mert valahol logikusabb is!

Schütii 2014.03.17. 11:03:15

@Agr3ssor: Persze, világos, sok esetben rossz döntés egyszerre kiadni sok pénzt és utána spórolni, mint részletekben folymatosan többet fizetni. Nálam nem is kérdés hogy gázosítok-e, 1.4-esnek amúgy is kibírható a fogyasztása és nem kívánok foglalkozni extra karbantartással, meg jó hogy van pótkerék és csomagtartó is. De mindenkinek joga van az egyéni preferenciáinak megfelelően dönteni.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2014.03.17. 11:10:43

@Agr3ssor: 2 évente 5000 forint a gázbiztonsági szemle ára, 25e forint volt tavaly a műszaki vizsga ára gázosra, illetve futástól függően 25-30ekm után gázszűrő csere, 10-15e forint szervizben.

Sok benzin akkor fogy, ha sokat kell megállni-újraindulni. Ha egy körben le tudsz futni 50-100-400km-t indítás nélkül, akkor minimális benzinfogyasztás van. Sőt, inkább az a baj, hogy fél év alatt sem fogy el 10 liter benzin, nemszeretném, ha belerohadna.

Sima, megfelelően hézagolt gyertya is jó bele, adalék az autók 90%-hoz nem kell, szelephézagra az elmúlt 70e alatt kétszer néztünk rá, egyszer sem kellett még állítani.

Hengerfejes meg attól lesz, ha kinyomod a szemét.

Egy bajom van csak vele: évente kell bele vennem egy új trafósort, 15e forint szállítással együtt. Kicserélem, megyek tovább.

Nem rossz az autógáz, de sokkal macerásabb, mint benzinnel.

w a s d 2014.03.17. 13:00:03

@DeezL: @Agr3ssor:
Nem tudom, melyik másik kiskocsi olyan, de ha minden igaz, a Punto 1 (meg mintha a Cinque- és Seicento is) kasznija -valamennyire- galvanizált. Az meg azért egy 15-20 éves autónál jól tud jönni, mert drága lehet a rozsdás részek javítása, a tartósság utána meg kérdéses. A Suzukik közt (és pl. hasonló kategóriájú német, más japán, koreai, stb. gyártmányok közt) is sok volt a rozsdás már pár éve is a használtpiacon.

Dilis Csávó 2014.03.17. 16:16:14

A Renault Thalia tulaja maga irja, hogy napi 10-12 km-es utakra hasznalta (ertsd: oda 5-6, vissza 5-6). Akkor meg nincs semmi csoda abban, hogy az uzemanyagrendszer tonkrement. Nem erre valo a dizel, foleg nem a common rail. Gondolom eszebe sem jutott ilyen uzemeltetes mellett gyakrabban csereltetni olajat sem. Kulonben 270 ezerrel egesz olcson meguszta.

DeezL 2014.03.17. 16:20:22

@w a s d: főleg egy Felicia hogy tud rohadni

JaxTeller 2014.03.17. 20:20:17

Amikor 450.-Ft körül járt a benzin gondolkoztam én is az autó gázosításán. Végüla következők miatt nem lett belőle semmi és nem is bántam meg.
Már akkor motoszkált a fejemben, hogy mi van ha felemelik a jövedéki adóját???
Kicsit soknak tartottam a beszerelési költséget egy akkor 10-11 éves autóba.
Utána olvastam és túl macerásnak tartottam az egészet, valamint amúgy sem fogyaszt sokat a kocsi.
Szóval maradtam én is a megszokott és biztos dolognál.
süti beállítások módosítása