Heti merítés

  2014. február 16. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Háromszáz

63148

Azt már csak remélni tudom, hogy az utóddal, szintén K11, sem fogok. Bár, és ez sajnos az évjárat miatt elkerulhetetlen volt, az újban már mindenféle firlefáncok vannak, amik elvileg az ember életét konnyíteni hivatottak, a gyakorlatban azonban – majd meglátjuk. (Szervókormány, villanyablak, csupa marhaság – kozponti zár, ami kéne, az bezzeg nincs. Nem mintha nem érném el bármelyik ajtó-nyitót a vezetoulésbol.)

Tilda, a Quadramorgó

63196

2012 májusában megszállt egy gondolat és éreztem nem várhatok tovább. Egy szerdai nap volt, rövid HaHu-zás után indultam Esztergomba zsebemben némi előleggel és ő még mindig várt. Mint kiderült több mint fél éve hirdették és szombaton jött volna a „Biztos vevő” (mivel később összeakadtam vele a fórumon, most már tudom nem csak az eladó meséje volt).

Megelőlegezett bizalom

26778

A tavaly novemberi 120 ezres szerviz nem volt problémamentes. Kiderült, fékeket kell cserélni. Árajánlat: 76eFt, amiben benne van 4 betét, 4 tárcsa, munkadíj. Mondom, mehet. Számla: 106 ezer. Az árajánlatról lemaradt a munkadíj és egy garnitúra betét. Köszi...

Sárkányzöld Európa…

63190

Ahogy lennie kell, a Golfoktól megszokott helyen rozsdásodott egy kicsit (az első sárvédő alján és a küszöb elején). Ennél sokkal „látványosabb” fénysérülések is voltak a sötét metálzöld autón, amelyeket a parkolási nehézségekkel küzdő családtagok okoztak rajta.

Francia ecomobil

63204

Az élet úgy hozta, hogy nem a szeretett 306-om cseréltük le erre (azt csak egy évvel később, de szintén Xsara-ra), hanem a 4 ajtós Civic VTi-nket. Sokan nem értenének egy ilyen váltást - meghagyom őket ezen állapotukban.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr875816429

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mondeoman 2014.02.16. 10:56:05

Citroenes: értem én, hogy ez így jó autó, meg úgy jó autó, de 189 ezer km-ig ráköltöttél durván 250 ezer Ft-ot, ráadásul a felsoroltak többsége nem is kopóalkatrész, hanem mindenféle ablakemelő, kábel, cső, stb. Ha neked ez a megbízhatóság, akkor a te szavaiddal élve "meghagylak téged ezen állapotodban..."

Mondeoman 2014.02.16. 10:58:25

@Mondeoman: sőt, ha azt nézem, hogy csak az utóbbi 44 ezer km-en költöttél rá ennyit, és akkor feltételezem, hogy az előző tulajnak is hasonló nagyságrendű összegekbe fájhatott a kocsi szervizelése, háááááát...

mica-r 2014.02.16. 11:09:28

@Mondeoman: Ez a mondat szúrt szemet nekem is...
Honda Vti helyett egy ilyen kocsi még véletlenül sem lehet előrelépés.

Józsi a guminagykeres 2014.02.16. 11:10:24

"kozponti zár, ami kéne, az bezzeg nincs. Nem mintha nem érném el bármelyik ajtó-nyitót a vezetoulésbol."

Igen ám,de az utasok csak az után vagy azzal egy időben szállnak ki mint a vezető.
Tehát minden egyes alkalommal mászhatsz vissza,vagy járhatod körbe az autót. Qurva idegesítő. Ezért szereltettem a háromajtós corsámba is központi zárat.

Defender: Számomra az egyik leggyönyörűbb időtlen forma a G-wagen mellett. Terepjárónak legyen létraváza,szögletes formája és a belseje sterimóval mosható. Esetleg egy land cruiser,de az már eléggé el van discosodva. Viszont brutál jól tartják az árukat,10évest 4milka alatt nem nagyon lehet kapni.

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2014.02.16. 11:21:01

Szóval létezik ember, aki szépnek látja ezt a Toyota-szürke színt.

Leadfoot 2014.02.16. 12:52:00

@mica-r: Miért ne lehetne? Csak nem megbízhatóság szempontjából...

1127ccm 2014.02.16. 12:59:44

Kezdodik... Egy ideje nem is ol asom magat a leirasokat csak a kommenteket. Sokkal jobb buli.

Schütii 2014.02.16. 13:07:23

Citroen: " autópályán 6l alatt eszik"

Háápersze.. 90-nel esetleg.

mükkemakk 2014.02.16. 13:07:34

A Defendert terepen kipróbálnám, a többi felejtős, szürke igáslovak a mindennapokra.

Johhny Bravo 2014.02.16. 14:00:49

@mükkemakk: szerintem meg pont a Defender az igásló. nem számít neki semmi és senki :)

Agr3ssor 2014.02.16. 14:01:15

Én nem értem miért lenne ekkora visszalépés a Xsara. Ez tetszik neki, ebben érzi jól magát.
De egyébként ha az ember valóban foglalkozik a VTI-jével, az sem olcsóbb megoldás. Konkrétan a hátsó futómű felújítása csapágyastól vetekszik az autó árával.
És most nem fikázni akarom a vti-ket, mert az egyik kedvenc autóm, pláne szedánban. De az sem véletlen, hogy az összesnek ki van taposva a bele....

Szerintem mindenki legyen boldog az autójában!!

olcso 2014.02.16. 14:05:51

Akad valaki, akinek 6 fölött eszik az autója?? Már kezdem egyedül érezni magam...

JimK1rk 2014.02.16. 14:13:14

@Schütii: Ugyan ez a motor 130-as tempoval 7,5 korul eszik.
Valoban, 90 korul 6 liter eleg neki!:)

Agr3ssor 2014.02.16. 14:17:23

Nekem Rönci egyszer 5.12-t fogyasztott egy Balatoni kirándulás során. 1.8, 16 szelepes motor.
Ennek ellenére 8 környékére mondom a fogyasztását, mert nem nézelődős tempóban legalább annyi. Télen pedig alsó hangon 8-9.
Amint meglátja a lakott terület táblát, 10...
Akkó mennyit is fogyaszt?? Nyilván nem 10-et. De nem is 5-6 között.

Agr3ssor 2014.02.16. 14:20:47

@olcso: Nekem, a Hemi v8-asom. Az 6.5-öt eszik, de 100 mérföldre tekintve. :)

JMC 2014.02.16. 14:31:05

@olcso: Nálunk egy PUG 307 1.6 motorral néha-néha benéz 8 liter alá (túlnyomórészt városi meg némi 130 körüli autópályás használattal). Mondjuk olimpia gyakrabban van. Javára legyen írva 8.5 fölé meg egyáltalán nem megy.

Naezatutti?! 2014.02.16. 14:38:53

@olcso: Épp' a napokban számoltam átlagot: 3323km-re ~264,93 liter üzemanyag fogyott (még volt valamennyi a tankban, de jelzett a kis lámpa). Ha jól számolom, ez 7,97 literes átlag lett (ezt megelőző számítások 7,72-t mutattak), a tél lökött rajta egy picit (első tele nálunk). 80-90% városi rövid-hideg táv...

mica-r 2014.02.16. 14:42:45

@Leadfoot: Kényelmesebb lehet a Citroen, de hogy jobb autó lenne egy Civicnél...

Leadfoot 2014.02.16. 14:47:10

@mica-r: Ez attól függ, mit értünk "jobb autó" alatt.

Agr3ssor 2014.02.16. 14:55:55

@mica-r: A jó autó szubjektív fogalom!!

Kinek ez a jó, kinek az. Kinek azért, mert nem ült még jobban, kinek azért, mert ízlésficamos, vagy szimplán más neki a szép/jó!!

olcso 2014.02.16. 14:57:00

@JMC: Egyszer nekem is benézett 8 alá (városon kívül). Ha akkora a forgalom, hogy nem lehet/nem éri meg előzni, akkor jól fogyaszt. : )

olcso 2014.02.16. 14:58:01

@mica-r: Szerintem sem jobb autó, de a tulaj jobban szereti, ez a lényeg.

mica-r 2014.02.16. 15:00:36

@Agr3ssor: vagy másik verzió: egy lerúgott bakancs volt a Honda...

KawaBazsy 2014.02.16. 15:21:14

@olcso: A Celicám igen, 7-7.5 között. A Civic-el viszont múlt héten kijöttem Németo.-ba, 120-al, mert addig világít az "eco" lámpa, s 5.88l lett a fogyi 100-ra. :-)

ps3peter 2014.02.16. 15:46:21

Szerintem meg akinek a fogyasztás a legföbb autós témája az valamit nem jól csinál. Ha összeadom az autó értékvesztését, karbantartását, biztosítását, adóját egyböl kijön, hogy a fogyasztás csak egy - nem is olyan nagy - része a költségeknek. Az meg, hogy egy literrrel több vagy kevesebb éppen elhanyagolható.

Hurri Kán 2014.02.16. 16:03:51

Nincs azzal a Xsarával semmi baj. Eredeti Citroen-ötleteket nem érdemes benne keresni, egyebekben kb. ugyan olyan célszerszám, mint egy Golf/Astra. Pár éve vett barátom egy ilyen Xsarát (5 ajtóst), azért döntött mellette, mert ebből a típusból talált számára árban megfelelőt és ellenőrizhető előéletű darabot.

Defender pedig hétvégi autónak jöhetne :)

Schütii 2014.02.16. 16:38:36

@Hurri Kán: Vezettél már Defendert? Nem gondoltam rá hétvégi autóként soha. Az egy munkaeszköz. Maximum az álmodozik róla, aki nagyon meg akarja mutatni hogy krómacélból vannak a golyói.

roadkiller123 2014.02.16. 16:46:57

A Defender nagyon tetszik.

A Micra igazi kis szaladgálós autó.

A Golf pedig mesébe illő...

csiky944 2014.02.16. 16:48:31

@olcso: Sajnos nem,múltkor felment 5,6-ra a fogyasztás,mérgelődtem is,hogy csak 1300km lesz meg egy tankkal.

BallyS16 2014.02.16. 16:55:32

@Mondeoman: 44e km és 4 év. Ossz. Ha volt már öregecske használt autód akkor tudhatnád, hogy ez spec nem nagy összeg. Főleg, hogy ezek a dolgok _meg is lettek csinálva_ - azaz nem szimplán megtanult az ember együtt élni a hibákkal (mint oly sokan).
@mica-r: nem éppen ;-) 7 évig volt meg, 1 hét volt eladni. Amik nem tetszettek: a világítás egy fos (4G, 5G, 6G), beázásra hajlamos csomagtartó (4dr), rozsdásodásra (erősen) hajlamos hátsó ív, lyukadó dobok, idővel ugyanúgy elhasználódó vízcsövek, drága kuplungozás (és igen, azt is kellett), hátsó lengőkar szilent kiverődése, első kutyacsontok 1-2 évenkénti cseréje, szélzaj, klíma erőtlensége, kissé lassú felfűtés, kényelmetlen ülések, nehezen pakolható csomagtartó (2dr + 4dr)
@ps3peter: nem éppen. Heti 1000 km-re számold ki a matekot. VTi-hez képest ~2 liter az eltérés.
@Schütii: Mellé. Napi 100 km x 2, ebből M31 (100-130 kmh), M0 (80-110 kmh), M1 (100-130 kmh) + az érintett városokban, amennyi a megengedett. Megvétel óta mérem a fogyasztást (Spritmonitor) és a 44e km átlaga 6.88 liter - ebből, mióta sokat megyek, kerek 6 liter (12.300 km és 738 l). A pénztárcámra megy - magamnak nem hazudok. Azok mások.
@Leadfoot: ahogy mondod.

1127ccm 2014.02.16. 17:02:47

Wwoovv. El vagyok ajulva. Szivembol szoltatok, hogy egy auto jo e attol fugg mi az igenye a pilotajanak. Valakinek ez valakinek az. Pl sokan izgulnak a jol pakolhat uber meretu csomagtartora es/vagy helykinalatra. Nekem tok erdektelen de le nem szolnam a masikat ezert. En minden nap megkapom h milyen szar a verdam en megis imadom. Kicsit olyan mint a motorosoknal, a Harleys lenezi a tobbi tipust, vagy az egyik epitesi mod a masikat.

BallyS16 2014.02.16. 17:06:46

@BallyS16: De mindegy is. A merítésbe nem én tettem be ;-)
A sokaság aki eddig is hurrogta a FFF marhaságot, ezután is fogja. Tegyék. Pont nem érdekel. Mint ahogy a fogyi kétkedők is kételkednek ezután is. Tegyék. Nekem nem fáj.
Jó autó? Mindenkinek mást jelent. Nem ez a kocsi álmaim netovábbja - de megteszi napi rohangálós A -> B autónak.
Megbízható autó? Ez is mást takar mindenkinek. Sosem hagyott ott sehol, trélert csak másokat szállítani látott. Nem örvendeztetett meg 1x sem horribilis javítási tételekkel. Ez így pont jó.
Nem nézik meg? Húha :-) Majd túlélem valahogy.

ps3peter 2014.02.16. 17:08:58

@BallyS16: Heti 1000 km az évi 52000. Az kb. másfél millió Ft benzinre évente. Lehet, söt biztos igazad van abban, ha azt mondod erre egy régi benzines Citroen a legalkalmasabb :) Mindegy, te tudod, de majd ezt még erösítsd meg 2-3 év múlva, mert most még nem gyöztél meg teljesen :)

Grgabácsi 2014.02.16. 17:22:31

@Agr3ssor: És US vagy imperial gallont? :)

w a s d 2014.02.16. 17:27:26

@Józsi a guminagykeres:

Land Cruiserből elvileg még mindig gyártják ezt a fajtát is:

www.toyota-global.com/showroom/vehicle_gallery/all/#/land_cruiser70/gallery/

Ez azért nem diszkós még.:D

(Meg elvileg a Wrangler és a Jimny is eléggé rendes terepjárós felépítésű még mindig.)

Mondeoman 2014.02.16. 17:38:41

@BallyS16: Ilyen korú kocsim nem volt, de ilyen (sőt, ennél jóval magasabb) futásteljesítményű volt, nem is egy... És azért azokból nem csöpögött 150 ezernél az olaj, és azokban nem kellett 190 ezernél hátsó hidat cserélni... Mondjuk a kábel meg a cső tényleg lehet cserés az autó kora miatt is, de a Citroenes felsorolt olyan dolgokat is, amik inkább futásteljesítmény-függőek, pl. az olajcsöpögés.
Hogy ezeket a dolgokat tényleg meg is csinálta a kocsin, az valóban becsülendő, ebben egyetértek.

Schütii 2014.02.16. 17:46:59

@ps3peter: Megfelelő, hisz annyit fogyaszt mint a dízel (pályán). Akkor minek a dízel?

SimonR 2014.02.16. 17:56:58

@Agr3ssor: :) nekem tenyleg az van, de vegyesben meg 16 liter ala nem sikerult mennem, terhelve meg inkabb 19-21 liter - szaz kilometeren.

ps3peter 2014.02.16. 17:58:42

@Schütii: Nem tudom, de nálam a dízel két-három literrel kevesebbet eszik, pedig én is szinte csak autópályán közlekedek 150-170 közt. Igaz erre felém amúgy is jobban megéri a dízel, ha sokat megy az ember, mert a fogyasztás mellett a kúton is olcsóbb mint a benzin. Olyan - értelmes méretü - benzines autót meg még nem nagyon láttam, amelyik tényleg 6 litert enne pályán, anélkül hogy feltartaná a fél világot. De lehet ezért vannak tele a magyar autópályák a 95-110-zel közlekedö spúr emberkékkel, akik aztán büszkén hirdetik, hogy 6-ot eszik pályán!!!

ChPh 2014.02.16. 18:15:42

@ps3peter: de 4 évre csak 44 ezer km, khm

Schütii 2014.02.16. 18:27:26

@ps3peter: Igen, nekem is ez a gyanúm, viszont akkor én is spúr vagyok, csak nem állítok olyat hogy pályán X litert fogyasztok, mert azt úgy lehet érteni hogy a 130-at kihasználva annyi. Az 1.4-es taligám, 100 felett már sík úton egyenletesen haladva sem fogyaszt 6 alatt és kisebb a kasztnija mint egy Xsaráé.

Józsi a guminagykeres 2014.02.16. 18:27:47

@w a s d: A Jimny nagyon kicsi. Két férfiember válla összeér elől.
G-wagenre,defenderre nem volt pénzem,pótléknak utolsó szériás 2001-es hosszú Vitarát vettem fél éve. Kocka forma,létraváz,spártai belső annál is pipa.

LT5555 2014.02.16. 19:11:24

A defender, rettentő kényelmetlen, alapvetően jobb kormányos konstrukció, ezért bal oldalon irtó szűk a hely, beülni is elég körülményes + elég kicsi belül. Terepen tényleg jó, de hétvégi autónak nem javasolnám.

SimonR 2014.02.16. 19:58:19

@1kutya: Tudom, hogy Te is tudod, Kanadaban metrikus mertekegysegben szamolnak :)

Aldo Moro 2014.02.16. 20:12:31

A fogyihoz azért számit ám a váltó áttétele is. Meg a paraszt lábikója. A Brava 120-nál forog 3000-t, csak hát mikor megyek én annyit? Mifelénk nem is lehet, amilyenek az utak. Legközelebbi "normális város" is 40 km, ott nem sokat tekergek, csak a célig, országúton meg max. 100. Igy vagyok majdnem 6,5-nél. Amiből persze lehetne 8-at is faragni, de tökön is szúrnám magam.

ONF 2014.02.16. 20:23:24

@olcso: Életemben egyszer sikerült 6,5-öt produkálnom pályán egyébként még sose mentem 7 liter alatt, semmivel és sehol. Valószínüleg egy ideig még nem is fogok.

gregsx2 2014.02.16. 20:45:59

@olcso: nekem 10 liter körül(vagy még többet) fogyaszt az 1.4-es volvo :) ha 70el megyek, akkor is..... :D és sajnos ez nem vicc :( és cserébe vacakul is gyorsul
de már megrendeltem az előző tulajdonos által összegányolt karbihoz a felújító készletet, végső esetben egy bontott karburátor lesz a megoldás

berlingo 2014.02.16. 20:48:14

Egy Hondát lecserélni egy Xsarára? Nooooormális? Francia szart senki ne vegyen aki nem mazochista. Én is sajnos egy 10 éves Citroent hajtok pár éve. Egy pénztemető. Az elektronikája egy borzalom. Az asszaony 22 éves Hondája ezerszer különb autó.

BallyS16 2014.02.16. 20:49:01

@ps3peter: én nem akarok meggyőzni senkit semmiről (még akkor sem, ha az adott téma tárgyát illetően _nekem_ van tapasztalatom). De ezt viszont is elvárom ;-)

BallyS16 2014.02.16. 20:53:47

@Mondeoman: azt ügye tudod, hogy hátsó hidat nem kell cserélni? Mert ha normális az autó gazdája, akkor _észreveszi_ időben (merthogy vannak jelei) és elég ~40-50e Ft-ot rákölteni? Az olajcsöpögés meg megint viszonylagos. Van, akinél csak a fél méteres tócsa jelenti a csöpögést, és van, akinél heti egy csepp is. Amúgy a Hondák is "könnyeznek". Adott kocsit használtan akkor vegyen az ember, ha tisztában van annak konstrukciós nyűgjeivel, mert akkor nem éri nagy csalódás.

BallyS16 2014.02.16. 20:55:49

@berlingo: melyik az a kocsi típus, amiről soha, senkinek nem volt rossz véleménye (és nem is a sajátja)?

Tippszmix 2014.02.16. 21:10:08

@ps3peter: Hát az attól függ, hogy mennyit használod!

1kutya 2014.02.16. 21:15:21

@SimonR: :-DDD

@berlingo: ebből az tűnik ki, hogy a feleséged vigyáz az autójára, te meg ütöd-vágod mint a répát :)

Tippszmix 2014.02.16. 21:19:38

Nem egészen ide kapcsolódik, de nem lehetne kérni a szerkesztő uraktól egy VW Crafter tesztet? Vagy ha már van, akkor egy linket, mert nem találok. Köszi!

ps3peter 2014.02.16. 22:18:10

@Tippszmix: "Hát az attól függ, hogy mennyit használod!"
Mármint egy liter ide vagy oda? Valahol olvastam - talán itt - hogy az átlag magyar kb. 12.000 km-t megy egy évben. A differencia ekkor 120 liter, az két tank benzin. Szerintem nem a világ. Nyilván vannak esetek ahol jobban megéri gondolkozni, föleg jóval nagyobb futásteljesítménynél benzin vs. dízel viszonylatban. Én azért váltottam dízelre, mert megyek 20-25 ezret évente, 2-3 litert spórolva 100 km-en, és még kb. 10%-kal olcsóbb is a benzinnél. Nekem így ez már egész jópofa összeg. De továbbra is fenntartom hogy sokan feleslegesen eltúlozzák ezt a fogyasztás mizériát.

trustmeimanengineer 2014.02.16. 22:56:48

Xsarahoz: faternak volt 7 éven keresztül, kopó-fogyó alkatrészeken kívül egyszer kellett rákölteni, a fűtőmotor vezérlője bolondult meg, kis utánajárás után néhány ezer forintért kicserélte egy szaki. (az már más tészta, hogy karosszériamunkákra sokat kellett költeni, mert hullámosra verte a jégeső, rászakadt egy fél nyárfa, meg egyszer oldalról telibe kapta egy Volvo.)
Szvsz nem egy rossz autó, a váltója nem valami fényes, de a kényelmét, a plüss kárpitjait és a felszereltségét a mai napig visszasírjuk, a H Astrából.
Olajfolyás témához: a négy éves, alig százezret futott H Astrából egyszer csak elkezdett csepegni az olaj... nem nagyon, de azért minden reggelre könnyezett egy pár cseppet a garázs padlójára. Nagy volt a riadalom, szerencsére alaptalanul, kiderült, hogy az olajnyomásjeladó tömítése ment tönkre, 3-4 ezer forintért kicserélték.
A fogyasztáshoz pedig: a citroen 1.4-es motorral javarész országúton 6,8-7 litert evett, az 1.4-es astra ugyanilyen körülmények közt beéri 6,2-6,4 literrel is (nyugis 90-100-al, klíma nélkül, kevés előzéssel).

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.02.17. 05:41:01

bazz, ez a legfontosabb hogy mennyit eszik?

van aki cigizik, elsziv mindennap egy dobozzal; 30nap x 500ft= 15.000ft az egy tank benzin otthon. PONT az auto szamit hogy 6.1 vagy 9.5?

BallyS16 2014.02.17. 09:33:36

@visszakettopadlogaz: van az az évi futás amikor igen. Az a 3 liter ~600e Ft éves szinten. Sajna nekem pl. számít. Ja, nem dohányzom...

Sztavrosz_ (törölt) 2014.02.17. 10:44:54

@visszakettopadlogaz: Csak a cigi már 1000huf. Mi 50-60 ezret költünk rá havonta :)

A kocsim meg 9-12L között eszik. (de nem munkára használom persze)

Rocko- 2014.02.17. 13:41:43

@visszakettopadlogaz: más a piac.
itt tényleg sokat számít, h mennyit eszik.

Szabi01 2014.02.17. 15:45:54

@visszakettopadlogaz: Kigyűjtöttem egyszer, hogy 4 év alatt kb. 5 300 000 Ft-ot tankoltam. Mindezt abba az autóba, amit újonnan 2 600 000Ft-ért vettem és 4évesen 1 100 000-ért adtam el.
Mi a fene számítana, ha nem a fogyasztás!
6,1 vagy 9,5 az mondjuk 4 év alatt 5 millió, vagy négy év alatt 7,8 millió. Azzal majdnem megspórolsz egy új autó árát.
Én nem dohányzok, de nem is értem igazából, az hogy jön ide.

Hurri Kán 2014.02.17. 19:04:51

@Schütii:
Azt még nem. Uazt igen. Nem hinném, hogy annál rosszabb lenne :)

etwas kultur muss sein 2014.02.18. 23:58:24

@visszakettopadlogaz: Ne viccelj már... egy átlag magyar fizetés mellett nagyon nem mindegy +- 3 liter fogyi.

Évi 10 K Km alatt ez 300 liter benya, ami 120 ezer HUF. 5 év alatt 600 ezer, ami egy vállalható használt gép ára. És akkor még csak 10 K-t mentünk évente...

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.02.19. 05:36:17

@etwas kultur muss sein: ertem ertem, nem vagyok elszakadva a valosagtol - akkor mondom ugy hogy Mr Atlagmagyar az auton akar sporolni de mashol meg eszrevetlenul "szorja" a penzt.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.02.19. 06:42:06

@Sztavrosz_: megneztem mennyi a cigi...1000ft!!! amikor en cigizni kezdtem ( muszaj volt falun, aki nem cigizett azt nem vettek emberszamba ) akkor jott be a piros multi, 47ft volt a sarkiban, a marlboro 72ft volt, barna sofi 19.60FT ( doboz gyufaval pont egy Dozsa-papirhuszas ) akkor meg nem volt zarjegy, mindenki annyit kert a cigiert amennyit akart. A diszkoban 50ft volt, az Arany Bikaban 80ft de ott talcan hoztak ki egy doboz gyufaval. Ugy emlekszem 95korul jott a zarjegy de ra lehet googleozni.

Bakker, el voltam tajolva. Tobbet nem szabad megszolalnom az arakkal kapcsolatban, regota elek nem Magyarorszagon, konkretan 2009 ota nem is voltam otthon es ugy nez ki nem is igen megyek tobbet.

Rocko- 2014.02.19. 07:13:09

@visszakettopadlogaz: igen, igazad van.
az árakról kérdezz nyugodtan.

cso zsi 2014.02.22. 09:38:21

@etwas kultur muss sein: @Szabi01: Fogyasztás? 3 liter spórolás?
Ugyanmár...
@visszakettopadlogaz: Elmegy másra, ahogy a viccben is:

"-te dohányzol?
-igen dohányzom.
-hány dobozzal szívsz el egy nap?
-napi 3 doboz.
-mennyibe kerül egy doboz?
-a jó cigit szívom, ezért 1000 Ft egy dobozzal.
-akkor napi 3000 Ft-ot költesz cigire?
-Igen, de van, hogy még többet is.
-akkor az egy évben 1.092.000 Ft, költség ugye?
-igen így van, de talán még egy kicsivel több is
-akkor te 15 év alatt csak cigire közel 17 millió forintot költöttél?
-végül is igen, igazad van.
-azt tudod hogyha nem dohányoztál volna és azt a cigire költött pénzt félretetted volna a bankba, akkor most kamatokkal együtt, vehetnél magadnak egy Ferrarit.
-hmm, ezen még nem is gondolkoztam. De figyelj csak, te amúgy dohányzol?
-nem, én soha nem szívtam el egy cigit sem.
-akkor mutasd már meg... hol a francban van a Ferrarid?!"

Prérifarkasz 2014.02.22. 16:14:00

@Szabi01: Majdnem 9 éve vettem egy használt autót 500 ezerért, most eladhatnám 200-300 környékén, de nem adom, nekem többet ér, mert tudom miben ülök...
Ha tehetem nem autózom, így évi átlag 10 ezret megyek, ez 4 év alatt 1,6 millió Ft, viszont így elkerülöm azt a számomra nem vállalható kockázatot, amit egy dízel jelent. Lehet, hogy az üzemanyagon vesztek, de ha a dízelek nyűgjeibe belefutnák, akkor az előnyük hamar elolvadna...

Nem állítom, hogy az én használt verdám jobb mint egy új, de én jobban érzem benne magam... Továbbá én, és sokan mások, nem tudjuk megfizetni azt az értékvesztést,amit egy új autó birtoklása jelent.

Prérifarkasz 2014.02.22. 16:16:03

@cso zsi: El bíz ám!... Pl. rezsire, meg még egy kicsi kajára is jut belőle.... Sok embernek ennyi a havi bére... ;)
süti beállítások módosítása