Heti merítés

  2013. december 08. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Robotizált rettenet

62606

Magyarországon az automata váltóra sokan értelmetlen amerikai őrültségként
gondolnak. Jellemzően azok vélekednek így, akik még soha nem vezettek automata
váltós autót. Jómagam azonban biztos voltam benne, hogy saját használatra
kizárólag ilyen váltóval szerelt kocsit fogok vásárolni. A robotizált váltó
viszont semmiképp sem említhető egy lapon a hagyományos "olajos" automata
váltókkal - ezt keserű tapasztalatból tanultam meg.

Ződ-cség!

62626

Nézegettünk sok mindent, de értelmes áron olyat amivel nem nagy kihívás leseggelni 9 órát egy hazaúton, meg mondjuk pakolni is lehessen bele eléggé szűkítette a kört. Kombi nem jöhetett szóba mert az nem! (Nők! :) )

Szépséges kis szörnyeteg

62616

Összességében egy romot vettem, amit felpofozott az eladásra a két szemétláda ember, akik el is tűntek azóta. Valószínűleg az előző tulaj/tulajok rúgták ennyire szét, nem véletlenül lehetett leültetve, sportkipufogóval, nagyon sok pénzt és ideges pillanatot igényelt, de ez szerelem volt első látásra és imádtam vezetni és ha épp' nem a szerelőimnél dekkolt, nagyon jó gép volt, télen a legnagyobb hóban is boldogan mentem vele, hidegben is pöccre indult.

Az orosz izom autó

62594

A kormányt még a mai napig is k...a nehéz tekerni.
A belső teret nagyon rossz minőségű műanyagból tették össze. Ha nem figyelsz oda (bár ha odafigyelsz is) szétszereléskor illetve összerakáskor tud törni szanaszét elég rendesen.

Nem drága, de igazán különleges darab...

62618

A kedves barát belinkelt egy kupét, én elájultam. Másfél millióért ilyen dekoratív autót lehet venni?
Elmentem, megnéztem és fülig érő szájjal megvásároltam a Hunyadit! Persze én egy csöves, átlagember vagyok, ki lehet röhögni, hogy egy ilyen értékű autótól elájul a p*raszt, igazán röstellem magam, hogy nem telik 8 milliós 6-os bmw-re... Bár annál viccesebb, amikor az új ötösből lesik a milliós coupet.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr695681178

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Autószerető 2013.12.08. 09:27:29

Az ilyen Hyundai-jal én is szemezek. Nagyon eltalálták a formát. ;)

hatja 2013.12.08. 09:43:16

nagyon szép a Hyundai, megérdemelne egy olyan tulajt akinek több esze is van egy marék lepkénél és nem a pöcörőjét méregeti másokhoz egész nap.

United Steaks 2013.12.08. 09:53:13

"Amilyen az autó, olyan az ember is!"
Kevés pénzzel akar "kitűnni a tömegből". Nem a csórósággal van a baj, hanem ha mégis fel akarsz vágni...

bajan 2013.12.08. 09:53:50

Hyundai coupe

"Amilyen az autó, olyan az ember is!"

Azért ez sokat elárul.

Amúgy én is mentem ilyen autóval és bitang gyenge az a motor (vagy nehéz az autó). A formája tényleg jó, de itt meg is áll a tudománya. Lassú, lomha, tényleg nyikorog benne minden, pici stb. A forma miatt gondoltam egyszer jó lenne venni egyet, aztán mentem vele úgy 40 kilométert és azóta eszembe sem jut.

badboy70 2013.12.08. 09:54:36

Az unokabátyámnak volt egy fekete Hyndai coupe-ja a kilencvenes évek végén.Nagyon tuti gép volt.Akkor egy Golf 3-t hajtottam(amit szerettem ugyan),de a Hyndai mérföldekkel jobb volt(tudom,hogy más kategória),de akkor is. Nagyon jól néz ki,gratulálok a vételhez.Én is szívesen járnék egy ilyennel.
Vigyázz rá! A koreai autók meg egyre jobbak. :-)

bajan 2013.12.08. 09:55:35

Hyundai Cuopé

"Amilyen az autó, olyan az ember is!"

Azért ez sokat elárul.

Én kb 40 kilométert vezettem egy ilyet és bár korábban gondoltam rá hogy jó lenne venni egyet, azóta eszembe sem jut. Lassú, lomha nagyon. Belül tényleg zörög, gyenge a minőség.

cukkkorka 2013.12.08. 10:01:25

én nem értem, minden Hyundaihoz adják ezt a kisebbségi komplexust? Ennyi pénzből lehet venni egy Peugeot 406 Coupe-t 3 literes motorral. Na annak van stílusa és megy is.

Józsi a guminagykeres 2013.12.08. 10:10:48

Hyundai coupe 1.6 LOL. Futószalagon gyártott sportautó replika.

KissGecihuszár 2013.12.08. 10:15:51

Ahogy elnézem a felhozatalt, a "Hunyadi" simán veri a lécet, ez nem lehet vitás! Persze, azért másfél milla az a szint, ahol már kaphatóak egyéb -akár szépséges- AUTÓK is, mint pl. egy -lehetőleg NSZK relációból, magánszemélytől- vásárolt W124, mondjuk E220, netán E280, esetleg E250 turbo D, vagy esetleg egy Vectra GTS, ha valaki mégis a sportosabb, dögösebb formákra gerjedik, továbbá fontos számára az I've got the Power feeling, a biztonság -azért én ennek a coupénak kíváncsi lennék az EuroNCAP tesztjére-, a kényelem, extrák, stb.

Erdei osonó 2013.12.08. 10:21:30

"azért mégis egy ázsiai márka, nem olasz, francia fos..."
Kb. ennyiből le lehet szűrni hogy mennyire lehet adni a t. tulajdonos értékelésére.

Leadfoot 2013.12.08. 10:38:17

Ez hjundajos ember nem skizó egy kicsit?

DeezL 2013.12.08. 10:46:34

Vectrásnak abban igaza van hogy sokan azt hiszik egy kis mocis autó kevesebbet eszik mint a nagy,ez nem minden esetben van így..és az is igaz hogy a Stiloban nincs hamutál..na de egy autóban nem is kellene dohányozni... undorító szaga van ha csak dohányoznak benne

Iron212 2013.12.08. 10:52:00

"...nem olasz, francia fos..."
Ezt miért kell beleírni minden 2. nem olasz vagy francia autó értékelésébe? Külön vicc, hogy tízből 8-szor olyanok írnak-mondanak ilyeneket, akiknek vagy még soha nem volt olasz/francia autójuk, vagy megvettek egy lepusztult romot, aminek pluszban még a karbantartására sem költöttek, aztán meg jön az olasz/francia fosozás.

Hota 2013.12.08. 10:58:14

"Az autómat még 2006 májusában kaptam mint Érettségi ajándék"

Erről eszembe jutott az egyetlen tényleg vicces kis tábla, amit a kocsik hátsó ablakaiba szoktak rakni:

'Apámtól a kettes átlagért' :D

nincs_nick 2013.12.08. 11:09:05

@Iron212: Hidd el, nem csak az újakhoz, de az általad újonnan öt év múlva megvehetőekhez is teljesen jogos a kitétel.:) Egyszerűen a precizitás, értelmezhető specifikáció készítés, tervek végiggondolása nem ezen két náció erőssége. Egy japán gyár 100 oldal dokumentációt kér arról, hogy 12 volt az 12 volt, egy franciával meg még a gyártás után is azzal szenvedsz, hogy már megint milyen special case jött elő, amire ők nem gondoltak...

nincs_nick 2013.12.08. 11:12:05

A Coupe-ról meg annyit, hogy egyik kollégának nézegettük annó első fizuból autónak és tényleg nagyon jó a formája, a belseje is elmegy, de ő végül egy golfot vett a "híres" 102 lovas 1.6-os mocival, mert azt jobb volt vezetni.:) Ettől függetlenül persze jó kis autó, de ha már vezetni is akarja az ember, akkor ennyiből egy mx5, annál jobban vezethető úgy sem lehet kapni, maximum gyorsabbat. Igaz, ez utóbbi annyira nem nagy kihívás.:)

DeezL 2013.12.08. 11:12:40

@Iron212: ez így van!bár én sem vagyok egy nagy francia autó párti de nekem is volt 1-2... olasz autó meg szerintem király! 1993óta van mindig legalább 1 olasz autóm!

Gjon 2013.12.08. 11:13:31

Jajj az a króm matrinya az ablak körül a Samarán! Egy kicsit hajtottam egy 1.5-ös öt ajtóst. Borzalmasan rossz volt, főleg a váltó. Az ülés kényelmetlen, a kormányzás nem valami direkt, a féket, na azt taposni kell. Megváltás volt utána egy normális autóba ülni.

Iron212 2013.12.08. 11:14:32

@nincs_nick: Én mondjuk nem az új autókra értettem, mert ma már minden készül mindenhol, hanem azokra, amik még tényleg azok voltak amik.
Nem autóiparban ugyan, de fejlesztőként dolgozok, és pont franciáknak is, tökéletesen úgy van, ahogy írod:)

DeezL 2013.12.08. 11:45:53

@Gjon: Favorit sokkal jobb volt,főleg amit a VW már kicsit átdolgozott!Különösebben én sem szeretem a Samarát

DeezL 2013.12.08. 11:50:20

@Erdei osonó: ja meg ez a BMW-s dolog.. igaza van sokan faszhosszabítónak veszik stb.. nekem is volt jópár BMW.. de azok még BMW-k voltak.. és nem azért vettem mert kiakarok tűnni csak imádtam az E21 E30 E36ot sor 6os motorok stb...sokat kíbírtak azok még,most meg csak azt olvasom,hallom,meg panaszkodnak ismerősök,meg a szakmabeliek hogy szar a BMW...

Seca81 2013.12.08. 11:52:57

Ez a Coupes gyerek szimplán egy seggarc. Kár érte, mert egy korrektül megírt, más márkák és nemzetek fikázását mellőző ítéletnél nincs is hasznosabb. Nem csodálkozom rajta, mostanság már nem lehet egyöntetűen kijelenteni, hogy bunkó BMW-s vagy paraszt audis... A "túloldalon" ugyanez a jelenség fennáll, nincsenek különbségek, emberek vagyunk :)

Családunkban van német, koreai és japán autó, volt olasz is, napi szinten vezetek céges VAG termékeket és egy japán terepjárót is. Nem titok, vannak előítéleteim egyes márkákkal szemben, de nem hangoztatom, főleg nem vetem "papírra", hisz ez szimplán butaság, csak magamat járatnám le.

A Vectrát nem bírtam végigolvasni, a végén már kezdett unalmas lenni...

Pont tegnap ültem egy ilyen Stiloban, nem varázsolt el, amúgy is a rondább 5 ajtós volt. Nem kéne.

Samarával utoljára 10 éve mentem, akkor nem tűnt olyan durvának, ment, megállt, semmi extra, a belseje egy 80-as évekbeli egyen japán autó bél, egyedül a tipikus Samara illat maradt meg bennem, nem tudom eldönteni, hogy kellemes volt-e vagy nem. Kettős érzések...
Németben használtuk, sokan megnézték :)

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2013.12.08. 11:54:54

Lada Szamár sosem jött be, pedig a kocka ezerötössel a mai napig szívesen eljárok.
A Vectrásnak azért érdekes lehet a lelki világa, folyik a benzin, szarni bele nem kell annyira megtankolni.
Stilo formája szerintem elég jól eltalált konstrukció volt anno, bár az is igaz, a környezetemben kettőt ismertem, az egyik két évesen motorcserés, a másik meg állandóan javításra szorult, pedig mind a kettőt újonnan vásárolt volt. Ettől még lehet, hogy csak ők nyúltak nagyon bele a tutiba.
Pug-os meg hát... "nem véletlenül lehetett leültetve, sportkipufogóval,", házhoz ment a lófiléért.
Hyundaijosnak meg azt tudom mondani, minket is megnéztek a bömösből mikor leesett a kipufogó a Ladáról és nélküle gurultunk a szerelőhöz, de ettől még nem hiszem, hogy irigykedtek volna :D de a hangja az olyan igazi amerikai életérzés volt.

Pepejoe 2013.12.08. 11:59:30

@nincs_nick:
Teljesen igazad van. Van franciám is...:S BROOÁÁFFF.

banfwd 2013.12.08. 12:00:24

A hunyadis kolléga elég érdekes fazon lehet. Az új 5-ösből majd pont ezt fogják megbámulni, mi? Na lehet lapozni a mesekönyvben...

Seca81 2013.12.08. 12:14:00

@Pepejoe: Szomszédunk vett pár éve egy új C5-ös Citromot, már az első fél évben a rádiógomb kiesett, több gombról lekopott a felirat, bal első futóműben 10.000 km környékén -alkatrészcsere után is- zörgött valami... (8 milliós autó)

Ennek ellenére imádja, én is mentem vele, el tudott varázsolni :)

i_am_Williams 2013.12.08. 12:25:07

Heti merítésben mindig van 1 poszt amit büszke magyar kiszemel és fikázza, de miért? Irígység? Kérem világosítson fel már valaki! Ahogy észrevettem a "szuperautó"(Rolls, Porsche, stb) posztoknál meg proli gépeknél kuss van de ha valaki egy kicsit másmilyen autóról ír és nem gyalázza, hanem szereti, mint pl ez a Hyudai akkor b*sszunk bele rendesen! Őrületek vagytok! Hozzáteszem nekem a Hyudai nem tetszik környékemen van kettő is igaz a másik egy Tiburon, de egy tepsi(mindeféle értelemben!) mindkettő szerintem, igaz ha valaki hozzámvágna egyet kussolnák és vigyorogva hajtanám, viszont tény hogy max 2 millából azért lehetne nézelődni, csak nem ilyet, mert ami van ugye és jó sportgép az vagy egy lom már vagy nem ennyibe kerül. Pl: Ranault 5 GT Turbo ez ugye öreg és lehejtott, Calibrát kivégezték a boyracerek, más ötletek? Ja Peugeot 406 Cuope? Tényleg? 3,0? Ennek a koreai masinának midneféle adója meg illetéke fele a 406-nak, persze valakinek kicsi van és erről nem tehet. 1,6-os motor elég bőven, legalább nem tekeredsz fel az első fára, most jönnek nekem azzal, hogy mert előzéskor kell MUSCLE, nem kell csak türelmesen kell hajtani... na ennyi lettem volna.
U:I.:Ladásat tisztelem legjobban, jópár évet lehúzott vele, ő majd megbecsüli az olasz, francia fost is!

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2013.12.08. 12:28:41

A Samar ítélet korrekt. Anno a család első komolyabb autója volt, és megerősíthetem, hogy fair összefoglalót írt a tulaj.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2013.12.08. 12:32:43

@i_am_Williams: Az a baj, hogy komplexusos az írója. Megnézik az ötös bmwből, perszepersze.
Egyébként meg Megane Coupé. Vagy Corrado.

Mercel 2013.12.08. 12:41:53

@Hota:

"'Apámtól a kettes átlagért' :D"

Hehe, én ezt a táblát tegnap láttam egy mattfehér kilencvenakárhányas régi swift hátulján. Szegény autónak már a bele is lógott, de a tábla miatt mosolyogtam egy jót:)

"Frigyes"

SwedishRunner 2013.12.08. 12:52:43

Hyunadai-t pont leszarnám! Átnéznék hogy milyen csirkefejű diszkógyerek vezeti vajon, és röhögnék, hogy milyen büszke. Persze ez a típusú ember a mosolyomat dicséretnek venné...

Pepejoe 2013.12.08. 13:03:13

@Seca81:
Igen-igen, és épp ez a poén! :D Sok kis bizbasz idegesít, pl. ez a gomb-mizéria, meg olyan hibák, amiket sokáig keresel de nem találod a forrást, egyszer működik az ablaktörlő, aztán nem, mindenki szétteszi a kezét, hogy már nem tud vele mit kezdeni, semmi látható hiba (de legalább nem kell fizetni és szívesen látjuk máskor is :D ) aztán beletörődsz, hogy akármit csinálsz, ilyen dolgok mindig lesznek. Szóval megtanulsz együttélni ezekkel, beletörődsz, hogy húzza ugyan a belét ezekkel az apróságokkal de a motor jár és hatalmas %-ban azért nem hagy ott az út szélén, ezt ismerjük be. A többi meg "nem muszáj" ahhoz, hogy célbaérj, helyettesítő megoldásokra szoksz rá, tudod, hol vannak a benzinkutak az útvonaladon szélvédőt mosni, ha most épp olyan napja van, hogy nem akar működni. Vagy nem megy le az elektromos ablak, így tudod, hogy adott lámpa 52 mp.-ig piros, így van időd leengedni valamelyik hátsót meg ilyenek. És az a baj, hogy ezek annyira rutinná válnak és beépülnek a hétköznapokba, hogy ha hibákról kérdeznek, gondolkozni kell. Megszokható a fénysebességgel pusztuló utastér és a fehérre kiszívott műanyag elemek. Viszont: mégis itt áll a német mellett és nem szívesen válnék meg tőle (bár most épp nem működik valami egyelőre felderíthetetlen, ellenben tuti filléres ok miatt :D ) mert amikor megy, nagyon kényelmes ringó hajó és egy véletlenül 50-el benézett fekvőrendőrön úgy megy át, hogy a német meg a többi a komplett futót ott hagyta volna a karterrel együtt az egyik felén és csak a kasztni megy tovább. Itt meg már vizionáltam a géptetőt átszúró torony látványát de csak egy pici dobbanást éreztem és a francia hölgy elegánsan átlépte a 15 centis bukkanót és tipegett tovább a napernyőjével meg a rizsporos parókájával. :D
Ehhez képest a jellemző magyar útminőség egy asztalsimaságú valami, abszolút vállalható. Úgyhogy utálom a franciákat, de a kényelmet maximálisan elismerem és ha legallyazzuk a sallangokat, akkor egy elpusztíthatatlan autót kapunk, amire nem kell vigyázni.

DeezL 2013.12.08. 13:15:41

@Pepejoe: milyen francia jószágod van?

Hota 2013.12.08. 13:27:27

A merítéshez kicsit OFF, de a felmerült francia fikázáshoz:

Nemrég volt szerencsém szétszerelni egy Renault Safrane-t. Hát akik tervezték, azok csuklottak egy hétig az tuti.
Egy-két szösszenet amitől a hajamat téptem:

- olyat hogy fixre hegesztett anya olyat nem ismernek. Első lengőkar levételkor olyan helyeken kellett ellenfogni egy-egy csavarnak, hogy 5 percet nézegettem előtte, hogy hogy fogom oda befűzni a kulcsot, miközben az anyát lehegesztve (ahogy az összes többi kocsiban) fél kezes művelet lett volna.
- a tank be van téve hátul a hátsó bölcsőszerűség fölé. Tank kivétel: Kézifék, hátsó futómű, lengőkarostól, lengéscsillapítóstól ki, utána komplett bölcső ki, kipufogó rendszer ki, és így már hozzáférni. Az összes eddigi kocsinál amihez szerencsém volt, a tank útjában max egy kézifék kötél volt.
- a legtöbb kocsiban ha a szervo szivattyút leveszed a blokkról, onnantól az a rendszer az külön van, a motorkivételben nem gátol. Nah ebben a szervó csővel körbe volt tekerve a motor, valahogy bele volt fűzve még a szívósorba is, beletekerték a vízhűtő csövek közé is, majd így ért oda a kormányműhöz.

Általánosságban elmondható, hogy minden cső meg vezeték megy mindenhol, össze-vissza, látszik hogy tényleg nem volt egy globálisan átgondolt koncepció. Kb mindegyik részleg csinálta a maga dolgát, de össze nem beszéltek, majd a végén meg valahogy összekalapálták eggyé.

Olyat már meg sem említek hogy állítani akartam az elektromos ülésen, de az ülés nem mozdult, cserében elindult a digitális klíma. Hogy ez a két rendszer hol a ..csába van összefüggésben egymással és MIÉRT??? arról azóta sincs fogalmam :D

Amúgy az autó érzetre össze volt rakva rendesen, meg benne volt minden földi jó amit akkoriban el lehetett képzelni, ehhez nagyon értenek a franciák, a kényelemről nem is beszélve. A megvalósítás tökéletesítése viszont nem az erősségük :D

etwas kultur muss sein 2013.12.08. 13:30:31

@Pepejoe: Na ez az év kommentje itt a tc-n! ;-)

Leadfoot 2013.12.08. 13:31:19

@Hota: Aki az Érettségit nagy É-vel írja, az nem érdemelte meg.

Leadfoot 2013.12.08. 13:36:05

@i_am_Williams: Nem a kommentelők a degeczik, hanem - nyilván nem véletlenül - mindig van legalább egy olyan írás a merítésben, ami ordít a kigúnyolásért.

DeezL 2013.12.08. 13:37:28

@Hota: a renaultnál vannak érdekes dolgok az tuti,ezekhez képest egy kategória társ Peugeot Citroen sokkal könnyebben szerelhető autó

TaaT 2013.12.08. 13:42:33

A hjundájos csávó jobban járt volna ha az előző autójára felszerel egy 3méteres műbrokit, na azzal még nagyobb forgolódásra késztette volna az utca emberét, hiszen ez volt az első számú prioritás nála ahogy olvastam.

Vagy csinálhatott volna ilyet is pl... rallyhaus.com/wp-content/uploads/2012/07/1-Oscar-Mayer-Weinermobile-and-Mini-Wiener-Mobile-Combo.jpg

ledo76 2013.12.08. 13:51:53

A Samara igazi fos volt, a Zsigulikhoz (főleg a kereklámpásokhoz képest) nagy visszalépés, kivéve a motorját, az elég tökös volt és nem is fogyasztott vészesen.
@DeezL: A VW féle igen, de az elődre nem mondanám. A Favorit még jobban rohadt, kicsivel kényelmesebb, ergonómikusabb volt és jobban nézett ki, viszont motorikusan nem egy ligában játszott a Samarával.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.12.08. 13:53:07

@bajan: nem mindegy hogy 1,6 ost vezettél vagy 2,7 est.

DeezL 2013.12.08. 13:59:40

@ledo76: több szamarát csináltam mint favoritot.. skoda motor nem volt rossz szerintem de egyszer merült fel az ötlet hogy veszek egy Formant már a VW-s dolog volt 1.3 68le-s ,cuccolós autónak jó lett volna...de mondom mégsem veszek újat inkább aztán lett helyette egy TurboDiesel Prisma

JaxTeller 2013.12.08. 14:01:52

Nekem tetszik ez a Hyundai coupe. Mondjuk ha már ilyen sportosabb kivitelű autót vesz az ember, abba azért már illik egy sportosabb teljesítményű motort tenni. Azért az 1.6 100valamennyi LE-vel engem kicsit megmosolyogtat, legalább a 2.0 140LE kell ebbe az autóba. Aki ész nélkül megy a gyengébb motorral is felcsavarodik az első fára sajnos.
Nekünk volt Samara. 1.5-ös 5 sebességes. Még egészen kisgyerek voltam anno, sajnos gyári hibás volt, a sebváltója rendszeresen nem vette be a hátramenetet stb. Kicserélték benne a váltót de édesapám elmondása szerint mér rosszabb lett, mint előtte volt. Végül sikerült kijárni, hogy visszaadtuk a kocsit és visszafizették az újkori teljes vételárát. Nekünk nem jött be, de emlékszem a Trabant után egy nagy kényelmes kocsinak tűnt.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.12.08. 14:04:44

Azért a Hyundai Genesis nem bóvli autó,meg amúgy is ahogy acikkíró írja.
De a bizonyítási kényszere elég sok kisebbségi komplexusra utal.
Aki az autója alapján itél meg egy másik embert az nem sok ésszel bír.

Rocko- 2013.12.08. 14:14:00

Stilo: én nem tom, de gyors keresés után kiderült, hogy ez egy öthengeres motor, ez a jóember meg egy szót se ír a hangjáról.
pedig youtube alapján nem olyan rossz.

Vectra: "Kombi nem jöhetett szóba mert az nem! (Nők! :) ) "
egy ismerősöméknél meg szinte alapelvárás a kombi...
mondjuk nem olvastam sokáig, de vicces ez a magyar módi, hogy elköltözött, de rendszámot meg kisatírozza.

Samara: az a króm ablakkeret, juhhuhuhú.

Hunyadi: "ami nagyon jól néz ki, és elég ritka ahhoz, hogy a nagyképű "királyok" még nem húzták le a presztízsét!"
suzuki coupé, a maradék meg 1,2 milliót meg elköltöm én. közben meg gondolkozhatsz azon, hogy most a szomszédnak vagy magadnak veszel kocsit.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.12.08. 14:20:20

"Vidéken ismerősökhöz, számla
nélkül, jelképes munkadíjért."
Lehet, jobban jártál volna normális szerelővel, aki egy tizenéves autón vezérléscserével, meg komplett átvizsgálással indít.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.12.08. 14:25:30

@Rocko-: króm ablakkeret, juhhuhuhú
Optikai tuningról nem hallottál még?:-)

Józsi a guminagykeres 2013.12.08. 14:29:33

@DeezL: "sokan azt hiszik egy kis mocis autó kevesebbet eszik mint a nagy".
Az 1.4 golfot 9literrel hajtó szomszéd alatt 13-at enne az 1.8 16V vectra. Vagy a golfos nagyrészt kisvárosban néhány km-re használja a vekis meg messzebbre jár melózni stb...

Gjon 2013.12.08. 15:10:53

@DeezL: igen, a Favorit a csacsihoz képest kezes bárány, bár motorikusan gyengébb.

Schütii 2013.12.08. 15:16:28

Azért ezekhez a robotizált automatákhoz kell valamennyi előtanulmány a működésükről és nyilván már vezetési fogásokat igényel mint ez kézi váltós autóé. Azt kell még megérteni hogy semmilyen automata nem lát előre se az útra, se a vezető fejébe, nem tudja kitalálni hogy milyen forgalmi szituáció következik. Korábban a BMW SMG-je is kapott hideget-meleget, pedig a bajorok azért beletették a tudásuk legjavát, nem lehetett ráfogni hogy olyan "mediterránosan" elbaszott.
Nagyon kíváncsi lennék néhány ezer kilométer erejéig egy ilyen Selespeedes olaszra, hogy meg lehet e tanulni vezetni, vagy tényleg úgy szar ahogy van. Viszont azt gondolom, hogy alapvetően nem "tespedős" automata váltónak szánták az olaszok, aki azt gondolta hogy az lesz, az "így járt", hanem azoknak akik eggyé tudnak válni a playstationnel és akár a kormányzás is menne nekik gombnyomgatással, nem csak a folyamatos fel-le váltogatás.

Jock Ewing 2013.12.08. 15:31:39

Nekem speciel most új, F10-es 530d-m van....
Joggal érezhetem megszólítva magam a Hunyadi lova tulajdonosa által. Tényleg át szoktam nézni ilyen autókba a piros lámpánál....hogy lássam ki az a szellemi rokkant aki benne ül.

etwas kultur muss sein 2013.12.08. 15:42:22

Sok évig volt Samaránk. Szerintem nem volt rossz kocsi a saját kategóriájában. A kgst kocsik közt bőven a legjobb volt. Elég megbízható volt, 7-8 literrel eljárt, ha kellett alvázig süllyedt a sárban, és még hely is volt benne. Nekünk a gondtalan autózást jelentette ez a kocsi, és bátran indultunk vele Francia, Német, Horvát stb. országba is. Gondtalanul megjártuk az összes külföldi utat.

Nem Penny hajója 2013.12.08. 16:35:10

A vectrás kissé bő lére eresztette a mondanivalóját.

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2013.12.08. 16:46:12

@SzélsebesVelorex:
Gondolom a gyártás precizitásában a megszokott oroszos szórás érvényesült és így egyszerre léteztek gondtalan és elátkozott példányok is. Szomszédunk Trabant után vette, de amint tehette lecserélte egy Daewoora, azóta sem sírja vissza.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.12.08. 17:00:25

Igazi szocialis metszet a mai merites is :))) kisebbsegi komplexus szerintem mar nepbetegseg! Szerintem mar alig van olyan ember aki maganak vesz autot.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.12.08. 17:01:00

szegény peugeotos,sport kipufogós kocsit nem veszünk meg!
ültetette meg pláne.

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2013.12.08. 17:13:09

@Gyurma73:
Pedig az olyan autók:
"
-Első tulajdonos
-Női sofőr (orvos, mérnök)
-Garázsban tartott
-Keveset futott
-Megkímélt
..."
Mint köztudott ;)

Kovolaci 2013.12.08. 17:15:32

2,7 v6os motorral ez a Hyundai egy igen tutti gép, az USA-ban ahol a benzin nem luxus imádják a tiburont, nem kell vele szégyenkezni......az meg, hogy zörög benne minden nem igaz, még a getzben sem zörgött semmi 170 ezer km-nél....

Halálos_fogkefe 2013.12.08. 17:25:06

ja, a szamarába úgy hiányzik a kormányszervó mint egy régi swiftbe
protip: nem kell lecserélni a gyári kormánykereket kisebbre

Schütii 2013.12.08. 17:52:49

@Jock Ewing: Elérte a célját? El. :)

"Egyszerűen nem tudtam belőlük kiszeretni, olyan mint egy jó k*rva!"

Hűha! Nő? Nincs. Baj? Az van.

másik oldalon 2013.12.08. 18:41:57

Szó, se róla én is mindig megnézem a Hyundai Coupet, Scoupet, mert egy esztétikai környezetszennyezés mind. Söt még mutogatni is szoktam ha ül mellettem valaki hogy azt nézd meg :)

zeddez 2013.12.08. 19:16:59

nemtom, de 1.6-s motorral már elég hoki lehet az a hunyadi
gyorsnak néz ki, de nem_megy
tipikus "wannabe" autó, kb olyan, mint a C20NE motoros Calibra is volt

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.12.08. 19:22:13

@zeddez: Semmi baj nem volt azzal a C20NE motorral. Azt még a hülyegyerekek is nehezen ütötték szét.:-)

zeddez 2013.12.08. 19:33:37

ja csak elég cink, amikor egy alap Swift is egyet megy a gyorsnak látszó autóval
ha vmi gyorsnak néz ki, akkor az menjen is
vagy mégjobb, ha "nem néz ki gyorsnak, és mégis megy"
de a legprolibb a "gyorsnak látszik, de szart sem megy" kombináció
na ez a hyundai az utsó :/

a Bloom 2013.12.08. 19:48:09

@Schütii: Durván 30 ezret tettem egy Selespeed váltós Alfába. Az első ezres után hozzászoktam a hülyeségeihez, és megszerettem az előnyeit. Nem mondanám, hogy jobb a kéziváltónál, de nem is szarabb. Más.

a Bloom 2013.12.08. 19:52:26

@Don Tejbegríz a féllábú matrac: Van a szűken vett családban vidéki orvos nő, aki szalonból vette a Toyotáját. Na AZT az autót bottal se piszkálnám. :)

kapitális 2013.12.08. 19:55:33

Anélkül, hogy az hozzászólásokat elolvasnám, álljon itt egy üzenet a hyundai-osnak:
Barátom, te nagyobb gyökér vagy, mint akiket szidsz.

1kutya 2013.12.08. 20:05:02

@a Bloom: nálunk vidéki, nyugdíjas, tanárnő. éppen most lapoztuk át a szomszéddal a kocsiját, közel 300k-ba fájt eddig és még nincs kész :-DDD

Dr. Kókány - motorkerékpár és autó specialista 2013.12.08. 20:09:41

Az eddigi legdurvább itélet, amit eddig olvastam. Szerintem sírva röhögős:
totalcar.hu/autok/lada/2107/lathatatlan_alazogep/

@a Bloom: Ott a pont! :) Nekem ismeretségben van hasonló csak nem vidéki doktornő, na amit az művel a géppel (Avensis) nekem sem kéne. (Igaz a gyógyítás terén vitathatatlanul profi, de ez most itt mindegy.)

@zeddez: És ott is egy pont. Tömören és velősen írtad le a helyzetet.

1127ccm 2013.12.08. 20:20:06

En nem tudom miert kell kopkodni mindenkit.?! A merites lassan mar csak arrol azol h ki tudja jobban fikazni a masik autojat, ugy h ö valojaban egy unalmas hetkoznapi dizelpasszattal jar. (Itt tegyel helyebe tetszoleges autot )
En kotelezove tennem minden felszolalas elott mutatkozzon be es nyogje be milyen autoval hany km t vezetett tavaj.

Dr. Kókány - motorkerékpár és autó specialista 2013.12.08. 20:26:43

@1127ccm: És egy alap helyesírást is követelménnyé kéne tenni. :)

akos696 · www.focusauto.hu 2013.12.08. 20:29:09

@Jock Ewing: Én pont így vagyok az F10-et, Új Ódit, Mercit vezető majmokkal. :) Néha, ha nincs jobb dolgom, azon gondolkodom, hogy biztos nagy királynak gondolják magukat, vagy azt gondolják, hogy mások gondolják őket nagy királynak. :) Aztán a 80% vagy cégautóban ül, vagy lízingeli/hiteles és nyögi a 2-3k törlesztőt. Ahhoz, hogy valaki megengedhessen magának egy 20 millás kocsit, legalább 100 misinek kellene lenni itt-ott, de még így is a pénzének ötödét elkölti egy xaros autóra, ami 3 év múlva a felét sem éri. És ennek ellenére nagyon sok ilyen drága szar gurul az utakon. :) De persze, ne vedd magadra, én úgy általában, másokról beszélek. :)

másik oldalon 2013.12.08. 20:44:10

@akos696: "Ahhoz, hogy valaki megengedhessen magának egy 20 millás kocsit, legalább 100 misinek kellene lenni"
Ez a 100 milla a 20 millás kocsihoz eléggé alulbecsült.

Krisi 2013.12.08. 20:46:59

Szegény Hunyadis, próbálja bizonyítani, hogy ő mekkora király autót vett, de lerí róla, hogy legszívesebben egy olyan autóban ülne, amiket épp fikáz, de sajnos nincs rá pénze.

2013.12.08. 20:50:40

Ha nem létezne a "többnek akarok látszani" igény, nem léteznének replikák, nem léteznének teljesen agyament mára a kultúrába beépül tunningok, (pompakerék, porbaültetés, stb).

Szerintem egy határig nincs evvel baj, sőt ma már egy tunning kispók nem szánalom, hanem poén..

Az pedig, hogy valaki nem teljesitmény, fenntartási költség, fogyasztás, mittudomén, hanem pont "dögösség" alapján vesz autót, sztem teljesen a magánügye.

Szánalmas ezért savazni valakit, annál nagyon nincs rendben fejben jópár dolog, aki ilyesmire élvez..

Dseries 2013.12.08. 20:52:45

@Gyurma73:
Pedig az enyém ültetett és sportkipufogós. Mindezek ellenére, maga a futómű 220 000 Ft volt, illetve az első nyekkenésnél már nézem át, hogy mi fáradt el és cserélem/cseréltetem. Azt hiszem az autóm sokkal inkább kiszolgálna bárkit, mint egy elhanyagolt de átlagos "szar". Előítéletek...előítéletek mindenhol.

1kutya 2013.12.08. 20:53:27

@1127ccm: hát barátom, ha nekem be kéne írnom, hogy mit vezettem tava(j)ly ;), akkor nem férne bele az 5000 karakterbe... :S

Acrocercops 2013.12.08. 20:54:18

@Krisi: Nem láttad mit írt 1127ccm 20:20:06-kor?
Mutatkozz szépen be, írd le milyen autóval mennyi kilométert mentél tavaly. Vannak szabályok amiket be kéne tartani.

akos696 · www.focusauto.hu 2013.12.08. 20:58:59

@Ikukám: Én is így gondolom, de az alatt már egyenesen agyatlanság. Több ismerősöm is vett alig használt luxusgépet hitelre, jó keresettel de szinte nulla tartalékkal. Valaki pl a panel parkolójába. :) Na az ilyeneken szoktam szétröhögni magam. :)

Krisi 2013.12.08. 21:00:09

@Józsi a guminagykeres: volt szerencsém vezetni előző generációs (kettes talán?) Focusból egynégyes és egyhatos benzinest is.
az egyhatos kb másfél literrel kevesebbet evett.
mindkettőt én vezettem, nyilván ugyanabban a stílusban, ugyanazokon az útvonalakon. szóval létezik olyan, hogy a gyengébb motor többet eszik, cserébe szarabbul megy - végülis ez is egy kompromisszum :)

1127ccm 2013.12.08. 21:05:08

@1kutya: oke ha te naponta mas autoval, napi kb 100km autozol akkor elhiszem van alapja h fikazol itt mast/mas autojat. Az megint mas kerdes h nem hiszem h erre neveltek...

Krisi 2013.12.08. 21:13:30

@Acrocercops: ha eljössz a következő Faluvégi Farolásra akkor szívesen megmutatom neked a gépemet, de nem tudom, hogy ez most hogy jön ide :)

@1127ccm: bár nem én voltam megszólítva, de a Hunyadisnál nekem nem az a bajom, hogy milyen kocsija van, hanem hogy milyen stílusban írta az ítélet. ha valakinek arról szól az ítélete nagyrésze, hogy más autókat fikáz benne - ő ezt tette -, akkor ne csodálkozzon, ha itt meg az ő csodagépét fogják leszólni

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2013.12.08. 21:24:37

@1127ccm:
Véleményem szerint itt a többségnek nem az autóval volt baja, hanem a tulajdonos komplexusaival, ami azért valljuk be, nem volt teljesen alaptalan.
(Majd elfelejtettem, Lada 1500, Ford Fusion, Daewoo Lanos, Fiat Punto, Mercedes Vito, Toyota Hilux, Nissan Navara, Ford Mondeo)

becseit 2013.12.08. 21:41:44

@SzélsebesVelorex: Igen, az 1.3-as motorral meg 6 körül evett, ami akkoriban nagyon nagy szó volt. (Sputnik néven volt a havernak, szintén érettségi ajándékként '92-ben)

Ha valaki nem sajnálta a lét tőle és költött rá, akkor nem volt az rossz autó.

1127ccm 2013.12.08. 21:43:14

@Krisi: ugy nez ki pont kiviszek valakit es szivesen megnezem az autod. Biztos valami kulonleges darab. Az uzenetem a fikazoknak szolt akinek nem inge nem... nincs is szebb egy devulanos, fiatpunto, fordmundeo nal. Ugy gondolom nem ment at a lenyeg: aki valami unalmas szart vezet evi 10ezer kmt az ne fikazza a masikat. Es igen tenyleg nepbetegseg a nagyot mondok az automrol/szomszednak villantok vele stb...

butschq 2013.12.08. 21:56:26

Stilo:
Ismeretségi körben két Stilo is van/volt. Sokat vezettem mindkettőt. 1.6-osok, én szerettem vezetni. 3 ajtósak voltak. Vannak dolgok, amiket meg kell szokni. Az egyik pl. Engine Errorral vagy mivel indult általában, de beindult meg ment is, a másik meg 5 percenként pityegett, hogy nem ég egy izzó. De mindegyik éget, egy idő után hozzá is szoktam a hanghoz, és hiányoltam, mikor más kocsiban ültem.

B Vectra:
3 havernak is van, szeretik. Meg van rokonságban, nem rossz kis autók, én is gondolkodtam már, hogy veszek egyet.

106-os Pugban még nem is ültem, egy havernak van 306-osa, az király kis verda. Több, mint 300 ezer km van benne, de nem akarja feladni. Pedig volt törve, és ridegtartáson van a kocsi :)

Csacsi:
Ez az a Lada, amit nem szeretek, pedig van ismeretségi körben, és szeretik is, de a Lada hátsókerekes. Punk-tum! :)

Hundai vagy mi fene, hagyjuk. Előttem elmondták...

Meg kellene csinálni a kontra heti merítést, mikor normális figurák, normálisan írnak. Mert csak elvétve akad néha néha.
A múltkor akartam ajánlani egy népítéletet, de azt az ellenőrző kódot sehogy sem akarta elfogadni...

DeezL 2013.12.08. 21:59:36

@Józsi a guminagykeres: hoztam 2002ben alfa 155 2.0 TS-t 150le 16v ha nyeleztem akkor evett 11et el lehet vele menni kint 7-7,5el autópályán 8,2vel városban meg 9-10el! a Benzines 25ös E30 E36okkal is sikerült 10-12között elmenni.. a 2.5 V6 156 ment 11-13közt el nálunk!és volt 1.6 8v Tipoja gyerkőcömnek 4kemény hónapig mert megette a 10litert a városban.. azért lett lecserélve neki utána 1.9 TD Tipora.... 1.4 1.6 16v-ről az a tapasztalatom hogy sokat zabál ahhoz képest..sógoromnak volt 1.6 16v GOlf meg Corolla is Corolla ugyan kevesebbet evett de a GOlf simán betörölte a 10litert és semmi kraft nem párosult mellé... én most városban A4 1.9 TDI AFN-t használok

DeezL 2013.12.08. 22:00:58

@Gjon: az igaz!de nem lett végül... elég volt nekem az a pár farmotoros SKoda amik voltak anno

butschq 2013.12.08. 22:01:20

@1127ccm: Na én pont egy unalmas szart vezetek a legtöbbször, de nehogymár az normális legyen, hogy valaki úgy gondolkodjon, hogy vett egy kocsit, mert annyi volt neki, de ő a fasz mert nem volt pénze 6-os bmw-re, meg az f10 sóvárogva néznek át meg a többi. Miért nem írta azt, hogy nem akart bömöst venni, vagy nem tudott, vett egy alternatívát, és neki ez tetszik. Pont. Ehelyett meg a kompenzálás.

Ugyanez fordítva, aki vesz egy pár százezres bmw-t, és onnantól ő a jani.

etwas kultur muss sein 2013.12.08. 22:03:56

@Krisi: A focus amúgy is híres arról, hogy 1.6 nem eszik többet 1.4-nél.

ledo76 2013.12.08. 22:07:56

@DeezL: Több is volt belőle. A Favorit motorja megbízható volt, csak a erőben, dinamikában nem volt partner és a hangja se volt valami szép. De ezt leszámítva is csak a VW korszak után lett jobb mint a Samara.

Dr. Kókány - motorkerékpár és autó specialista 2013.12.08. 22:11:19

Egyébként arra reagálva, hogy sokan farokhosszabbítónak tartanak autót:

Nekem a farkam környékén a legnagyobb gond a makk hiper érzékenysége. Az orvos mikor kézbe vette és meg akarta vizsgálni, akkor is nyüszítve húztam magam alá a lábamat a fájdalomtól. Lehetetlenség hozzáérni is, annyira érzékeny. Balanitis- re gyanakszik az orvos, ami a makk gyulladását jelenti. Körülmetélést javasol, vagy a fityma hátrahúzva tartását, de én a gondolattól is irtózom, hogy nem fedi semmi a makkomat. Hátrahúzva tartva nagyjából 3 méter után esek össze a fájdalomtól, ha egyáltalán be tudom fedetlenül tenni a nadrágba anélkül, hogy hozzáérne. Metélés meg végképp kizárva, mert akkor még csak lehetőségem sem lenne visszzahúzni a makkot az oltalmat adó fitymába. De nem szaporítoma szót tovább, mert eléggé OFF- ba kezdek átmenni...

Na szóval: a helyzetemben mit érnék egy új 7-essel, vagy egy új S osztállyal?

ledo76 2013.12.08. 22:11:27

A Stilot ha jó motorral (1.4, 1.8 benzines, JTD) és kéziváltóval veszed kimondottan megbízható autó, másban se rossz (semmi különös), de a formája a háromajtóst leszámítva nagyon semmilyen.

DeezL 2013.12.08. 22:12:34

@ledo76: igen,mert az első szériák full szoci autól voltak..de a szoci autókból nekem 85-92ig elég volt bőven:)

DeezL 2013.12.08. 22:13:54

@DeezL: illetve 94ben még volt egy csodám.. de nagyon rövid ideig .. egy Záporjóskát beszámoltam az eladásra hozott Porsche 924be...mondjuk a srácnak mindenféle képpen előre lépés volt a 2.0 benzines Porsche:)

DeezL 2013.12.08. 22:16:34

@ledo76: 1.2es benzines Stilo is jó..csak nem megy se az 1.2 se az 1.4el:) én a héten hoztam egy 1.9 8v 115 vagy 116 lovas bánom is én változatot olaszból 2004es 3ajtós digitklíma 96000km-el eladom vagy megtartom,ha esetleg valaki kedvet kapna az A4hez

TaaT 2013.12.08. 22:31:50

@Gyurma73: Mondjuk van egy vásárló réteg ami pont ezekre bukik.

1kutya 2013.12.08. 22:40:08

@1127ccm: bzmg! olvass már vissza! fikáztam itt valaki más autóját? (még hozzá sem szóltam).
de ez a "kispolszkiból leüvöltöm mindenki fejét, aki nem azt mondja, amit én gondolok" hozzáállás azért kicsit kiveri nálam a biztosítékot!

ps: pedig neked vannak jó hozzászólásaid...

1kutya 2013.12.08. 22:41:54

@DeezL: hoznál inkább egy kafa 318ti compactot, arra még vevő is lennék! stilo? waaa... ;)

ledo76 2013.12.08. 22:45:10

@DeezL: A 1.2-es egy vicc abba az autóba, nem is értem. Az 1.4-es viszont nem kétségbeejtő, cserében viszonylag takarékos és kúlturált.

DeezL 2013.12.08. 22:51:22

@ledo76: semelyiktől nem kell csodát várni nyílván,de ez az 1.9es amit hoztam a maga kategóriájában jól megy bár a 115lovas 1.9 PD TDI nyomatékosabb és jobban is megy,de nem rossz gép

1kutya 2013.12.08. 23:18:38

@DeezL: 36. klímával, bőr nélkül, ha lehet...

DeezL 2013.12.08. 23:25:24

@1kutya:jól van majd körbe nézek,de csak egy 99es 125ezer km-t futott bőrös van fent 900 euroért. na most ezzel úgy kell számolni hogy a regadód attól függ hogy euro 2 vagy euro 3as-e..aztán ezen felül, rendszám+törzskönyv 26000FT, közlekedési felügyletnél ha lejárt a műszakid 40ezer FT.. ha van rajta és honosítod az 8000FT csak.. Vámhivatalban kell pár ezer FT-ot fizetni... az oda-vissza út autópálya díj+tréler díj mert 2 tengelyes trélerem van az más tarifába esik plusz gázolaj 500euro durván de ez is távolság függő mert lehet ez 350 is ...

DeezL 2013.12.08. 23:36:29

@1kutya: de néztem itthon sokat kínálnak 600ezer FT körül... de nem tudom azok milyenek... meg ha kimegyek kell nézni még pár autót ne potyára menjek,meg képen lehet,hogy jó odamegyek aztán az xy Giovannit meg Giuseppet elküldöm .....

cukkkorka 2013.12.09. 00:32:38

szerintem ha az emberek maguknak vennének autót akkor 5 milla felett nem lehetne eladni kocsit

Pasas 2013.12.09. 01:38:39

@DeezL : ha a torony átszùrja a motorháztetőt, akkor az jó eséllyel Xantia :)

ungawa 2013.12.09. 06:50:57

Beleolvastam néhány kommentbe...
Hát semmi nem változik itt, van pár német farok, aki ellenzősen lát mindent, de semmi gond ezzel.

Nos, nekem 6. éve van egy francia szarom. Igaz már 10 éves. De rohadt sok gondom van/volt vele a 6 év alatt.
300k km van benne, ezt azért mondom.
Tehát a problémák: cserélnem kellett elől-hátul a féktárcsákat, betéteket; talpasokat is sajnos; 4db izzó is megadta magát; vezérműszíjat és a hozzá tartozó rendszert(sajnos megint érik a csere); 1-1 garnitúra nyári/téli gumit; 1db vészvillogó kapcsolót; 1 szélvédőt; olajat, olaj-levegő-pollenszűróket, ablaktörlő lapátokat elől/hátul; 1 alkalommal AC gáz csere; 1 alkalommal hűtőfolyadék csere; ablaktörlő folyadék tömege. Ilyen rengeteg problémám volt vele 6 év alatt. Sajnos rohadt kényelmes, pakolható, számomra bőven keveset fogyaszt, még ma is tetszik, egyszer még a bent ülő is úgy szállt ki egy elég szép ütközésből, hogy semmi baja nem lett neki, cserébe az eleje totál tört, de húzatni nem kellett, viszont akkor sem, mikor 3 alkalommal követési távolság be nem tartása miatt nagy sebességgel csattantak bele hátulról, aztán oldalról is belekóstoltak kicsit. Szóval egy nagyon szar autóról beszélek. Mert költeni kellett rá olyan dolgokat, amelyek talán még az überfarok németekre is kell, és még ezen felül eddig megvédte a családom, soha (még akkor sem, mikor a generátor csapágya megadta magát hirtelen, ami persze német és kimaradt a felsorolásból)nem hagyott az út mellett ácsingózva, szállítójárműre várva. Hajrá német farkak, lehet nyomulni és osztani a zagyat:)

Schütii 2013.12.09. 07:15:35

@becseit: "Ha valaki nem sajnálta a lét tőle és költött rá, akkor nem volt az rossz autó. "

Ez azt hiszem nagyon sok autóról elmondható. :)

Schütii 2013.12.09. 07:36:10

@cukkkorka: "szerintem ha az emberek maguknak vennének autót akkor 5 milla felett nem lehetne eladni kocsit "

Reálisan és jellemzően ma Magyarországon nem. Ez nem science fiction, csak elég megnézni az aktuális eladási statisztikákat, amiből 70% céges autó rögtön ki is esik ugye, a többi meg Dacia 3 milláért. Ez van. Tessék megnézni hogy mennyi az átlagjövedelem, ami mondjuk csak egy statisztikai adat, mert sok alatta lévőt húz fel kevés kurva jól kereső ember, és számolni egy kicsit hogy abból autóra mikorra lehet összelapátolni 5 gurigát. Nagyjából soha.

becseit 2013.12.09. 07:49:06

@Schütii: Na jó, de szerintem nagyon kevesen ültek valóban jó állapotú Ladában és egy -többnyire- lelakott/szétkopott szart nehéz egy mai új autóhoz viszonyítani. (igaz, amúgy is, de értsd jól)

Tizen-huszon éve, apám egyik kollégájának (autószerelő műhely) a körlámpás 1200-esében ülve, azt hittem valami cuccot ehettem az üzemi konyhán. Gyönyörűen, csendesen, simán futott mind hajtáslánc, mind futómű tekintetében. Azóta se ültem hasonló biguliban.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2013.12.09. 08:17:13

de nem bírom az olyan dumát, amilyen a Vectrásnak van... lefogadom, h bajsza van, amit minden reggel indulás előtt kisollóval igazít ki.

Teshow 2013.12.09. 08:43:10

- Olasz, robotváltó: a Zasszonynak most is az van (Lancia Musa) és I-II között elég bután (lassan) kapcsol, de utána jó. Autópályán is érdemes kézi fokozatba kapcsolni, M3 gödöllői domb megvicceli, nem tudja, hova kapcsoljon;
- Szamarkand: céges fregoli autó volt, 20 éve. Minden xar volt rajta, de mindenhova elvitt. Fogyasztás gáz, fékhatás bizonytalan, sebességi fokozatokat keresni-szokni kellett, kormányzást inkább hagyjuk. Pedig előtte egy szétgyilkolt MHSZ-es ezerkecskén tanultam vezetni - hulladék volt, de ment az is;
- Francia: 2002-ben első generációs C5-öst kértem a nekem a "Car Policy" szerint járó Passat helyett; hülyének is néztek a cégnél. Utána meg kérték kölcsön nyaraláshoz, nagy volt és kényelmes, 215eKm-t mentem vele négy év alatt, csak a kopó cuccok fogytak el, és a kötelező ékszíjtárcsa 140e-nél;
- Hunyadi: jó gépek azok, a tulaj arca meg kissé nagy, de gyerök még, kinövi ;)

ledo76 2013.12.09. 08:48:53

@becseit: Én nagyon sok jó kereklámpásban ültem, vezettem, mert a családom egy tagja az AFIT-ban dolgozott, így az ismeretségi kör összes autója rendben volt. A körlámpás Zsiguli egy pár dolgot (nehéz kormány, kuplung) leszámítva kimondottan minőségi autó benyomását keltette, persze a maga egyszerűségében (az árkategóriájában kell vizsgálni), később elavultságában. A Samara korszerűbb volt, de a minőségérzetet hírből sem ismerte (a kuplung könnyebb lett), cserében jól ment, nem fogyasztott sokat és majdnem olyan strapabíró volt mint a Zsiguli.

1127ccm 2013.12.09. 08:48:55

@1kutya: en kerek elnezest ha megsertettelek. Azt irtam ha valoban olyan sokat es valtozatosan vezetsz akkor van alapja annak amit mondasz. Amugy ugyan azt gondoljuk mindketten: egy kispolszkibol ne magyarazzon mar valaki

Hurri Kán 2013.12.09. 08:52:43

Ennek a Hyunadios csókának tényleg beteg az agya. Tömegtechnikára ráhúztak egy viszonylag látványos bódét. Most hasra kéne esni előtte? Vagy az 1.6-os motorban tomboló ménes erejétől?

Józsi a guminagykeres 2013.12.09. 10:21:48

@DeezL: @Krisi: Jó, 1.4-1.6 viszonylatban előfordul az ilyesmi. F-astránál is így volt.
Nekem érdekes módon az egyre nagyobb motoros szívóbenzines autók arányosan többet esznek a kisebbeknél.
Tisztán városban ugyanazon az útvonalon: 1.2 HTP polo 8.8L, 1.6 corsa 10liter,vitara 1.6 szintén 10L,190E 2.0 13 liter,2.4 C5 A6 14.5liter.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.12.09. 11:05:34

@Dseries: nem szar csak aki leülteti az bizony nem egy nyugdíjas háziasszony hanem bizony olyan fiatal aki szeret száguldozni,pont ezért ülteti le.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.12.09. 11:12:02

én ültem ilyen Hyundaiban 1,6 os 110 lóerős mitsubishi eredetű motor,röveid váltóval egész jól gyorsul 10 alatt,és a 200 at is megfutja.Gyakorlatilag 7000 ig simán kipörög és 5.ben is 6000 fölé megy.Akinek meg nem elég ez Magyarországon még mindig vehet 2000köbcentist,vagy 2,7 est.
viszont fogyasztásban nem olyan vészes 6-8 literrel eljár országút város.És mivel Mitsubishi motoros nem is nagyon szokott lerobbanni.Bár aki villogni vesz ilyet az hülye.Bár szerintem aki bármilyen kocsit azért vesz hogy többnek tünjön azzal gondok vannak.

Hevn 2013.12.09. 11:48:17

Én másfél milliót alapban nem adnék ki autóért, hacsak nem haszongépjármű...

Vagy kiadok fél milliót valami alapra, aminek van egy 400 kilométeres hatótávja, vagy vennék 15-20 millióért valami baszom erőgépet, de azt csak a hobbi kedvéért...

i_am_Williams 2013.12.09. 12:05:04

@malenykij polgar:
ja haha... ezt is birom a népítéletek 80 százaléka olyan kocsit hajt amit néznék BMW-ből meg legyorsulnak BÉJEMVÉBŐL meg a tököm... ugyanmár a BÉJEMVÉS lesz*r ahogy én is őt! de ez a véleményem az Audiról meg Mecskáról is. Ja és igen Corrado jöhet! Csak szerintem azoknak is a Calibra sorsa jutott...
@Leadfoot:
voltak ettől roszabbak is. ott a Stilo szeretem az olasz technikát igaz az enyém idestova 50 éves de jó műkszik, viszont én úgy vagyok vele, hogy az automatát vezessék a lusta kövér amerikaiak még ők tudják gyártani, ha meg még ráküldenek egy kis eleltronikát ami olaszba sz*r akkor kész agyrém. hozzáteszem vezettem automata Citrom CX-et meg egy 78-as Camarot... az jó volt szerintem, de nekem nem esik nehezem re váltani. SŐT!

Gomulka Béla 2013.12.09. 12:25:32

Waszlavik (Ullmann Mónika, Csigabiga, et cetera) László szokta mondani koncerteken, amikor a Hier ist mein Auto-t adta elo" egy Trabant ajtóval a hóna alatt, hogy ezzel (az ajtóval) kell kimenni az utcára: sokkal to"bben megbámulják mint bármelyik Mercédeszt.

DeezL 2013.12.09. 14:45:46

@Józsi a guminagykeres: 2.0 benzines merci az valós a 12-13literes fogyasztással,de nekem ezek a saját autóimnál mért tapasztalatok amiket leírtam.. ezért vettem most magamnak egy 110lovas TDI-t ..kombi.. jó ez a városba nekem meg a környékére elcuccolgatni elkocsizni. 2000es évj. 4x el. ablak digitklíma stb stb... 180ezer km a héten viszem Közlekedési felgyületre

zerge44 2013.12.09. 15:53:27

A kedvencem amikor valaki igényességről, egyéniségről meg stílusról beszél egy szép autóval kapcsolatban, közben a megbámult autóból egy hombárfejű, teleszart búvárruha kinézetű lepukkant pasas folyik ki, vagy épp egy kétméteres gúnárnyakú 50 kilós nyakiglábas négykézláb. Ezen nem segít sem a 20 millás kocsi, sem a millás öltöny, marad a messziről ordító igénytelenség és tohonyaság, a szánalmas mentegetőző duma a stílusról, meg a négykerekű fémdobozból elképzelt királyságról és beleképzelt férfiasságáról.
A másik kedvencem a dinamizmus. Ez sajnos manapság általában abban merül ki, hogy a paraszt irányjelző nélkül tolja be elém a kocsiját, vagy épp a városban gps szerinti 55km/h-nál a kocsim seggébe áll. Sok tucat elbambuló gyalogos köszönheti annak testi épségét, hogy nem egy 300lóerős autóban nyomtam nagygázt, és legalább ugyanennyi dinamizmussal dobálózó idióta(tisztelet a kivételnek), akinek nem vertem telibe a méregdrága, elektronikával tömött 'dinamikus' autóját led lámpástól mindenestől.

csiky944 2013.12.09. 16:12:51

@Hota: Látszik, hogy kevés autót szereltél még.
Az üzemanyagtank leszerelése pedig nem évente történik, így sok autónál nem 10perces munka leszedni.

1kutya 2013.12.09. 16:58:57

@DeezL: 2500 ojróig belefér szállítással, honosítással, ha találsz véletlenül egy jót, ne felejts el szólni ;)

a hahun lévőket meg már nézegettem, többségük lelakott xar (legalább még a 600k-s ár felét rá kell költeni). bár a múltkor volt egy érden, csak mire hívtam a srácot eladta :(

a lényeg: álljon meg 1 misi alatt!

@1127ccm: peace! van úgy itt másokkal is, hogy a véleményük azonos, csak elbeszélnek egymás mellett :-DDD

Jamesblond 2013.12.09. 17:23:15

A Samarahoz: Belul a muanyagokat ovni kell a naptol, (a panel parkoloban hamar kivegzi a nap meg ho) A rozsdat kordaban kell tartani es egy megbizhato auto. Olcso az alkatresz, nem all a szerelonel honapokig nem talalva a hiba okat, a motorja kis odafigyelessel nyuhetetlen, a futomuve nem tul finom, de allja az ido probajat (az elso szeriaknal emlekszem volt egy spiater szilenthaz? ami el tudott torni es nem lehetett kapni)
Az 1500-as valoban megfutotta a 160-170-et, szoci elsokerekes, kesz. Olyan amilyen, de azt is tegyuk hozza soha sehol senki karacsonyat, csaladi kasszajat nem boritja ki a Samara. Van baja, de lehet tudni elore. Ha valakinek van egy kis affinitasa a butykoleshez, csak a benzinre meg a kotelezore kell koltson. Szerintem jobb egy patika Samara 3 kiloert mint pl egy lerugott nyugati dadogo injektorral.
Csak azert linkeltem be ezt 4 kiloert hogy emlekezzunk hogyan is nez ki egy szep allapotu :)
www.hasznaltauto.hu/auto/lada/samara/lada_samara_21081_1.1s_szalonallapot_27000_km-7023301

grent 2013.12.09. 17:27:17

@Jock Ewing: Én meg az ilyen dízelesekre szoktam átnézni, hogy honnan jön ez az igénytelen kerregés. Ők meg már másnap írják a népítéletet büszkeségtől dagadó kebellel, hogy már megint hányan nézték meg (szerintük irigykedve) a kocsijukat. Ja, pesze.

Nov8ee 2013.12.09. 18:20:47

@Jamesblond:

Aláírom, hogy valóban óvni kell a napfénytől mert repedezik a műszerfal.
Ez kimaradt a jellemzéséből. Ez is meg még ezer dolgot beleírhattam volna az ítéletbe.

DeezL 2013.12.09. 19:55:43

@1kutya: rendben!de honosítás csak akkor van ha van még érvényes műszakija,ahogy írtam,szóval lehet ha találnék egy jót akkor is többen állna meg.. szarokat meg nem érdemes venni,amik fent vannak a neten rengeteg siralmasan fos,meg tekert órás ááá... bár most nem szándékozom ki menni a héten,de szerintem úgyis kell mennem...csak most 1 szabad napom nincs már ...

DeezL 2013.12.09. 20:00:56

@1kutya: ja bocsánat írtad is 1 millió alatt legyen,így belefér...csak már megint fáradt vagyok...mert ahogy írtam nem kell unatkoznom...amit vettem magamnak Audit csináltam,el kell bontani a donor Galaxymat is...Stilot is majd át kellene nézni...hoztam egy facelift 166ost is a fiam autójához donornak,az is bontás áldozata lesz!

zerge44 2013.12.09. 20:03:12

@Jock Ewing: Az amcsi dollármilliárdos Ewing mióta ül pénzspórolós olajfaló traktorba, szalagról lehányt bmw-tucatdízelbe? :-)

Visionstar 2013.12.09. 20:08:24

A hjundájos kollégának üzenem, hogy én a régi 20 éves 200 lovas benzines E34-es BMW-ből biztos nem azért nézném a kocsiját, mert annyira cool, hanem azért mert elgondolkoznék azon, hogy ki volt az a barom aki pénzt adott ezért a rondaságért.

Visionstar 2013.12.09. 20:19:51

@i_am_Williams: Jó kis G60 Colorado, hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm.

zerge44 2013.12.09. 20:54:16

Bizonyára velem van probléma, de nem érdekel hogy más ember miben ül, kábé nagyívben leszarom. Néha látok valami különlegesen ritka versenyautót vagy csodaszép veteránt amit megnézek, de azok nem a huszon-harminc milliós naponta sokszor kerülgetett egyen-dögunalmak. Megbámulom még az igénytelenségtől lepusztított autókat márkafüggetlenül, de ennyi részemről a nézelődés. Egy fekete luxusbömös konkrétan nálam ásítást váltana ki ha rábámulnék, de azt hiszem ha látnék 'élőben' közlekedni egy Duesenberget, még a nyálam is kicsöppenne :-)

zerge44 2013.12.09. 20:57:35

Hiába, a Duesenberg nálam a kedvenc, talán egy lottóötösből kifutná valami egyszerűbb darab.

1kutya 2013.12.09. 21:12:39

@DeezL: tekert óra engem nem érdekel, mert nem azért venném - különben sem hiszem, hogy egy tizensok éves autóban kevesebb van, mit 300k - a honosítást meg megoldom (nem azért barátom a megyei nkh vezetője, hogy csak úgy megitassam hetente egyszer:)

DeezL 2013.12.09. 21:20:45

@1kutya: pedig lehet találni 10en valahány éves autót 100ezer km alatt is..csak ki kell fogni,én többször vettem kevés km-es autót kint...még teher autót is! 2009ben Ducatomat 7évesen 69ezer km-el.. sütis autó volt csak a városi üzleteikbe fuvaroztak vele... egy évvel előtte meg tőlük vettem meg a nagy Daily-üket 8évesen 150ezer km-el ezzel meg a várostól odébb levő üzletbe vitték a cuccot..mivel olaszok nem rohadtak,meg a sütemények nem nagy tömegűek nem voltak szarásig terhelve.. rólam tudni kell,nagyon ritkán hozok el sok km-t futott autót!!!!a donor 166ban ugyan 400ezer km van,de 500 euro volt annyit meg megért bőven mert a belseje,meg a kasztni is nagyon szép állapotú

1kutya 2013.12.09. 21:50:48

@DeezL: akkor hajrá! találj nekem egy szép 318ti compactot! ;)

Sopánka76 2013.12.10. 09:04:17

Nem rossz az a Hyundai, nekem is van egy ilyen, igaz az enyém V6. Ha már elöl hajt, legalább valami erő legyen benne. Szépen szól a V6, öröm minden beindítás.

A tulaj persze kissé tudathasadásos, nem kell annyit hasonlítgatni, különösen nem háromszor annyiba kerülő dolgokkal, mert nem fog belőle jól kijönni.

Nem tudom, mennyi zörgés az, ami fáj neki, nálam elég minimális. 2003-as Accentem is volt, ahhoz képest ebben jóval több anyag van, precíz mindene, rövid úton kapcsol a váltó (6sebességes), merev a kaszni (1300 kg!). Ültetni szerintem hülyeség, elég kemény ez alapból is.

Hogy megnézik-e, sose izgatott, én szeretem, mert egy szép forma, kollégák néha megdicsérik, bár volt, aki azt mondta "szép autó, kár, hogy Hyundai embléma van rajta".

Ár/érték arányban kell nézni, úgy nagyon kellemes, 10 év alatti megbízható sport(os)kupét nem kapni ennél olcsóbban. Innentől csak ízlés dolga, hogy valakinek a 406 kupé jön be, vagy inkább ez.

akos696 · www.focusauto.hu 2013.12.10. 09:36:59

@DeezL: Igen, sajna az 1.6 csak városi menetben megkajálja a 9-10 lityit. Mindegy, hogy Fiat, BMW, Audi, Ford, Opel, Volvo, ezek közül nekem mind megette, mindegy, hogy 8v vagy 16v. Országúton viszont simán elmegyek velük 6,5-el, normális tempóban, kb 110-120 al. Ha már nem a városba kerül kiürítésre az egész tank, van benne akár csak 1-200 km országút, már mindjárt lemegy az átlag 8 körülire, vagy alá. Jellemzően 75% országút, maradék várossal az átlagom 6,8-7,2 volt anno egy 1.6 E36 Compactal.

DeezL 2013.12.10. 14:41:53

@akos696: így van jól mondod!

Pepejoe 2013.12.16. 11:18:55

@DeezL:
Ez egy BX. Tudom, nem nagy szám de cuccolósnak megteszi, persze azért nem teszem bele a betongerendát. :D A lehetőségekhez képest vigyázok rá, kibélelem belül 3 pokróccal ha valami van, mennek a beltérápolók is, takarítom...mégis nagyon pusztul belül, ennek ellenére bírom a fejét. Többet használjuk mint az Opelt, pedig azt szeretjük jobban.

Pepejoe 2013.12.16. 11:27:05

@Pasas:
Nem-nem, ez egy BX. :D Képletesen értettem. Persze tudna olyan pofont kapni, hisz' a "lengéscsillapító" függőlegesen áll és természetesen a doblemez tetejébe van kötve, rajta egy hidrogömb. Ha jó, nagyon kényelmes.

///M_Straight_six 2013.12.18. 01:59:36

@akos696: Nyugi ő biztos nem nyögi a törlesztőt, hanem több 100 milla forgótőkéje van, és persze nem azért vett dízelt, mert drága a benzin, hanem tudod a nyomaték... aztán persze gondolom, addig nem is ült bele egy "alávalóbb+ autóba, míg össze nem jött rá a cash, már ha össze kellett szedni rá, hiszen akkor szellemi rokkantnak nézték volna, akik már '94-ben 140-es merciben ültek...
süti beállítások módosítása