Ahol még a rozsdára is alkudnak

  2013. november 03. - streetsta Címkék: úton börze veteránbörze Veterama Mannheim

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Mégfilléresebb Koszradírok
2015-07-28 17:27:27

A Mágikus Koszradír hihetetlenül sok ember fantáziáját megmozgatta, már-már mikroszálas törlőkendői

Kreatív traffipaxolás
2015-07-21 20:26:01

Én értem, hogy szükség van sebesség ellenőrzésre, ha nem lennének traffipaxok, elkanászodnánk mindannyian.

Nesztek, rakenroll!
2015-07-08 18:16:52

A nyárnak még csak az első felénél járunk, de úgy tűnik, ennél jobb buli már nem lesz. Félre ne értse

Megbűnhődtem
2015-06-29 17:25:09

Ez van, ha az ember felelőtlenül fogyasztja a totalcaros és indexközeli tartalmakat. Kezdődött azzal, hogy

A Veterama 1975 óta az év egyik legfontosabb veterános eseménye. Én 1995 óta igyekszem minden évben kijutni. Rabul ejti az embert a rendezvény hangulata, minden ismerősöm, aki csak egyszer is volt Mannheimben, visszavágyik.

IMG 1821
Hogy is szokták mondani? Innen szép nyerni

Itt tényleg testközelből lehet megcsodálni soktízezer eurós veteránmotorokat, láthatjuk, micsoda rozsdás, saras, olajos alkatrészhalmokból támadnak fel az akár százéves gépek. Itt nem csak autókat, motorokat, alkatrészeket vásárolhatunk, hanem korabeli relikviákat is, régi fodrász-szerszámtól fogorvosi széken át a porcelánbabáig bármit.

IMG 1893
Igen, ez egy működő sugárhajtómű. 1900 euróért bárki viheti

Több mint négyezer kiállító és vagy ötvenezer látogató szállja a meg a mannheimi Maimarkt-geländét, hogy péntek reggeltől vasárnap estig folyamatosan együtt ünnepeljék a veterános hobbit. Esténként a szabad területet nem ürítik ki, mint Imolában a Mostra Scambión: egyes standokon hajnalig megy a bulizás, grillezés, sörözés, hogy aztán reggel táskás szemekkel rendezgessék  az eladók a portékát.

DSCF8404
A lengyelek mindenféle második világháborús német járműhöz gyártanak alkatrészt -vagy akár komplett járművet. Ez egy Goliath replika, amit a németek arra használtak, hogy megrakják vagy ötven kiló robbanóanyaggal, és távirányítással a célponthoz juttatva felrobbantsák az egész miskulanciát

Mindegy, hogy háború előtti, a német gazdasági csoda idején vagy a hetvenes-nyolcvanas években készült, német, angol, olasz, francia, esetleg japán járművet keresünk, itt rábukkanhatunk vágyunk titkos tárgyára. Ha alkatrészt keres valaki az éppen aktuáls projektjéhez, jobb helyet nem is találhatna. Jönnek látogatók és kiállítók a világ minden tájáról: japán kereskedők, litván eladók, olasz kiállítók, bolgárok, franciák, svédek - gyakorlatilag egész Európa képviselteti magát.

DSCF8311
Bolgárok hozták ezt a mentőautónak maszkírozott Volga kombit

Egyet nem szabad figyelmen kívül hagyni: ha valaki minden standot meg akar látogatni, 26 kilométernyit kell gyalogolnia a sorok közt. És akkor még nem járt az óriási területen, ahol az eladó autók várják új gazdáikat. Van itt ezer eurós romtól kezdve százezer eurós luxusautóig minden. Tényleg nagy a Veterama, és őrületesen sok a látnivaló.

DSCF8131
A marketing még egy börzén is fontos. Csajokkal mindent jól el lehet adni, még ha kicsit mű is a bige

Idén egy barátom öreg Ford Taunus 17M-jével autóztunk ki. Cimborám új kihívásokat keres, tizenhárom éve kezdte az öreg Ford restaurálását, lassan tizenegy éve használta a kocsit, el akarta adni. Persze a német piacon egy nem német papíros autót nem egyszerű eladni, de végül egy kereskedő – komoly alku után - megvette. Még a restaurálás során összegyűjtött alkatrészek egy részét is sikerült pénzzé tenni. Külön hála olvasónknak, Kriston Pálnak, aki nem csak kiszúrta az öreg Taunust az odaúton, de le is fotózta és elküldte a képet. Szerintem Miki barátom pár év múlva párás szemmel fogja nézegetni az öreg Ford utolsó útján készült képeket.

IMGP0290 resize
Az idő ramaty volt, de a patent Ford Taunus százas átlaggal, hétfeles fogyasztással, hiba nélkül tudta le az ezer kilométert

Idén sokszor kellett visszarohangásznom a kocsihoz, kevés kép készült, így bekevertem a galériába jó néhány tavalyit, illetve az arányokat nézve úgy lenne helyes, hogy az ideieket beraktam a tavalyiak közé. De igazából mindegy is, az időrendiségnek semmi szerepe nincs, a hangulat a lényeg, azt meg a tavalyi képek is pont ugyanolyan jól visszaadják, mint az ideiek. Jó terjedelmes galériát raktam össze (így is vérzett a szívem egy csomó kép miatt, de nem lehet elárasztani a netet a hülye fotóimmal), érdemes végigkattintani, van benne jó pár érdekes fénykép.

IMG 1950
Na, ez mindent vitt - szó szerint is. Működőképes repülőgép csillagmotort vett valaki, és mi sem természetesebb, mint hogy egy oldalkocsis MZ-vel szállítják el

Jövőre is lesz Veterama, de érdemes tudni, tavasszal is rendeznek egy hasonló börzét, korábban Ludwigshafenben volt a tavaszi Veterama (egyik hétvégén autós, másikon motoros börze), de 2013-ban új helyszínre költözött: a Hockenheimringen lehet könyékig turkálni a rozsdás vasakban. Ha idén nem is sikerült eljutnom a Ringre, 2014-ben nagyon szeretném, ha összejönne.

Kedves olvasók, önök közül ki járt már a Veteramán? 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr625612200

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

czjanos 2013.11.03. 07:30:56

Ilyen, mentőautóból civilesített Volga kombit magam is sokszor vezettem (úgy 40 éve. Eredetileg világos tejeskávé színű volt, sötét acélszürke lett belőle. Ha keményebben vettünk be egy-egy kanyart, jókat csúszkáltunk az osztatlan első ülésen. Szerettük, mert akkor még senkit nem érdekelt a torkossága.

mükkemakk 2013.11.03. 07:46:00

A gázturbina mögötti Simson Suhl, a Megola, az Indianok visznek mindent...na jó, és a Ferrari meg a DS kabrio. A csillagmotor üzemidő nélkül szobadísznek jó.

Németautós 2013.11.03. 07:53:03

A fehér E28-as nem M5, hanem M535i. Egyébként van olyan fekete oldtimer Mercedes, ami nem Kádár elvtársé volt?

sure_shot 2013.11.03. 08:13:46

Ha a kis csillagmotorka súlya nem is jelenthet akadályt, de ebben a helyszűkében hogy fogják vezetni azt az MZ-t? Vagy vontatják? Őrület:)

karlmann 2013.11.03. 08:18:23

Azért a 88000 Euro egy Transporterért már az elmebaj kategóriába esik. Láttam már eredeti, nem restaurált és gyönyörűen megőrzött példányt pár éve, annak az ára 30000 volt és sokkal jobban nézett ki.

Antony Mann 2013.11.03. 08:23:25

Remek borze.
Annyi kis kiegeszites:mar nincs nagy jelentosege egy esetleges eredeti nemet fzbrief..vagy schein megletenek.
En tobb(Porsche,Landy) gepet adtam el nemetbe,a magyar papirokkal orak alatt tudta az uj tulaj honositani(by EU Law)Nemetorszagaba....pont ugy,ahogy mi tudjuk honositani a kulfoldi jarmuvet.

Legijarmu eseteben(az is volt)meg a vizsgat(TUV)is elfogadja a hatosag,tehat ha itthon kapott ket evet,azt a nemet automatikusan elfogadja,es a magyar Legugyi Hivatal is elfogadja a kulfoldrol hozott legijarmu muszaki vizsgajat!

korzo 2013.11.03. 08:28:46

A 69. képről a SAAB 900 kabrió kéne (c:

L 300 2013.11.03. 08:38:00

A felhozatal nem rossz de olyan mértékű sár, kosz és mocsok mint ott sincs még egy börzén Európában. Főleg az úgynevezett keleti szektorban. Erre sem árt felkészülni, mert minimum 2 nap kell a végignézéshez akkor is ha csak nézelődik az ember és nem konkrétan valamiért feltúr mindent. Mert akkor a teljes nyitva tartás is kevés.

leganza 2013.11.03. 08:46:14

Bocs, de a 90-es kép ha jól tudom, akkor nem e28 M5, hanem e28 M535i. Komoly egy rendezvény, azt meg kell hagyni. Egy kicsit "fizetőképesebb" látogatók vannak ott, mint nálunk, de ez nem meglepő.

Cika01 2013.11.03. 08:53:07

Van nálam egy ugyanolyan Westfáliás csőrös Tranzit... egyik ismerősöm árulja, a képen szereplő mennyiért volt kitéve?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.11.03. 08:59:49

örület,hány.kg.egy.csillagmotor?
az az mz megszakad alatta:-)

bonfred 2013.11.03. 09:39:07

@mükkemakk: Nekem meg a gázturbina kellene! Nem tud valaki Magyaroszágon egy eladót?

tAB · http://tabblog.net 2013.11.03. 09:48:10

Vááá, mondd azt, hogy ez most hétvégén volt.
Múlthét pénteken jöttem haza Ludwigshafenből...

tAB · http://tabblog.net 2013.11.03. 10:16:43

@L 300: Jó, akkor még nem voltam ott, megnyugodtam :-)

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2013.11.03. 10:50:37

Ú, de elmennék egy ilyenre. Üres tárcával persze, jobb a békesség...

Rocko- 2013.11.03. 11:36:43

az a Zündapp nagyon kemény. tésztaszűrőnek se jó, szerintem.

Megolát én csak 80-as években könyvben láttam, mint korai motorkerékpár kezdeményezés, kemény, hogy létezik működő példány.

Indian, uhh, kemény az ára.

Scirocco! <3

durva ez a hely, így a gép mögött is tátva marad az ember szája.

Cockroach 2013.11.03. 12:07:32

beszarás....!

kiviszem a zsigulit jövőre! :)

zobod 2013.11.03. 12:54:54

@Németautós: Kádár ráadásul w116, majd w126-al járt. A w126 420SE-t a kétezres évek elején még használták kísérőautónak az őrezrednél.

Rocko- 2013.11.03. 13:03:04

@RÁJEN: fenéket, asszonynak vennél úgyis valamit. ;)

moltam4300 2013.11.03. 13:31:10

@bonfred: Turbóból lehet építeni. :D
Az a bomás karácsonyfadísz.... Aki azt kitalálta.

xfile 2013.11.03. 21:20:00

Hi!
Jó cikk,szuper képek,cuccok szívesen elmennék én is,így csak a szívemet fájdítom.
Streetsa,ezt neked,egy kicsit a te szíved is fájjon:www.willhaben.at/iad/gebrauchtwagen/auto/ford-transit-150-68709073/?adId=68709073&

KoGa 2013.11.03. 21:55:28

@korzo: Kiszúrod a lényeget, látom :D

ujpesti pasi 2013.11.06. 09:06:49

@L 300: Szeretném egy két ilyen piac időpontját ,helyét tudni .Szivesen elmennék nézelődni .Én már a Szigetszentmilósitól is fel vagyok dobva ! Köszi