Heti merítés

  2013. október 06. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Öreguras külső, fiatalos dinamika

61592

Előre szólok: elfogult leszek. Szűk családi körben ez a 14. Hondánk. Az első autóm Honda volt, és egyébként is nagyon meg vagyok elégedve a márkával. Az első autómat 1,5 évig használtam, aztán jött fél évig egy Opel Astra H. Egy olyan autót szerettem volna helyette, ami nem harmadik évezredi, amin még bowdenes a gázpedál, nem elektronikus, és nincs teli pakolva mindenféle felesleges dologgal.

Kellemes csalódás egy "kellemetlen" gyártótól

57104

Immáron 2 éve került bele egy LPG-szett, olyan 8 literrel járok el vele vegyes használatban. A felsorolásban olvasható, hogy azért kellett költeni rá azóta, és sajnos nem is olcsó hozzá az alkatrész, de ezzel tisztában kell lenni: egy használta autóra költeni kell, hogy ne hulljon szét.

Élményautó napi használatra

61886

A kocsi második autó volt, abban az értelemben, hogy az első egy Nissan Skyline GT-R volt (az is be lett indítva, szuper a hangja), ez pedig arra szolgált, hogy a doktor hetente meglátogassa a volt NDK határ közelében dolgozó feleségét s gyerekét. Már meg volt az utódja is, egy E cabrio, már sajnálom, h nem beszéltem meg a tulajjal, h ha 10 év múlva eladná, engem hívjon először.. :-)

Minek nevezzelek?

61901

Első körben tisztázzuk, hogy én Suzuki fan vagyok megfordult pár a kezem alatt. Jelenleg is 3 van a családban. Elég sok mindent tudok róluk. Imádom őket. Ennek ellenére helyi értéken kezelem. (Bár az tény hogy az enyém családtag, és nem válok meg tőle, de az egy másik autó.)

A játékos fenevad

56277

A kitartás meghozta gyümölcsét. Véletlenül találtam rá egy ígéretes darabra. Ránézésre egyben volt, felszereltségben pedig pont az általam keresett kategória volt. 2-3 heti egyeztetés, autómustra, alkudozás után végül az enyém lett, másik autómat és némi készpénzt adtam érte.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr695553502

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2013.10.06. 13:45:28

@Mental Militia:
Csak azt nem értem, hogy lehet egy büdös, ragadós, karcos, kopott etc. Suzukiba "beleszeretni". Fater kocka ezerötösét 4 éve 150 ezerért vettük, és az első műszakihoz csak a fékeket kellett rajta rendbe hozni, melós autónak teljesen bevált.

srank 2013.10.06. 13:53:42

@Mondeoman:
én már nem egy használt kocsi hirdetést láttam, ahol ki volt emelve a szövegben, a 10 éves VW Bora annyira megkímélt, hogy még a gyári gumijai vannak rajta :D

Doomsday Killer 2013.10.06. 14:22:53

Lehet a diszkóhuszárok nem pörgetnék a motort a Mercis forma mellett ha nem diszkóhuszár felnik lennének alatta :D Ja és annyira nem bíznék a kasztniban a helyében hiába 2 tonna körüli az autó :)

Bambano 2013.10.06. 14:34:55

@Gyurma73: nem értem, miért nagy élmény kekeckedni egy ekkora autóval az 1000-es buzukiból. Egyébként legyél nyugodt, egy ilyen autót nem nyom le egy eredeti gyári 320d, főleg nem a korábbi évjáratból. Persze lehet, hogy egy legújabb, felpiszkált 320d már lenyomja, nem erről beszélek.

@srank: "megkímélt bora"== sokat állt szervizben :)

@Don Tejbegríz a féllábú matrac: úgy lehet beleszeretni egy ótvar autóba, ha reális elvárásokat támasztasz vele szemben és azt hozza, plusz megbízható. anyámnak papírjaguárja volt (1.1-es trabi), én nagyon szerettem. Pedig az se egy hajdenagy autó.

Pepejoe 2013.10.06. 14:36:43

Az ítéletben szereplő mercin lévő felnik a "diszkófelni" kategóriában vannak? Ezek?

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2013.10.06. 14:43:03

@Bambano:
Nem az autó típusával van nekem gondom, hanem hogy olyan lefingott állapotban volt a leírás és a cserélt alkatrészek alapján, hogy már magától elkezdett bontódni. Az ember azt hinné, hogy valami esztétikus optikai csalódás veszi rá az embert, hogy felpattanjon a szopórollerre, de itt mintha szándékosan kérte volna az ostort a tulaj az élettől.

akos696 · www.focusauto.hu 2013.10.06. 15:05:57

@Gyurma73: Azért ne legyét annyira biztos benne, hogy a 320d harmad annyi költség.

akos696 · www.focusauto.hu 2013.10.06. 15:09:37

@Thanathos: Azért a 220 le az nem 50 meg 60, még egy buta folyadékkuplungos nyomatékváltóval sem. Lehet, hogy 100-ig nem lenne túl nagy különbség mondjuk egy 1.3 16v stiftel, de mivel a lámpától való gyorsulás csak egy művi jaszkarizós dolog, addig egy 80-120 vagy 100-140 gyorsulás a mindennapi főutas előzések része és ebben a szuszkabuzka nagyon messze teljesítene.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.10.06. 15:14:40

@Bambano: én mai autókról írtam egy 200 lóerős dízel bmw nek kb kétszerakkora a nyomatéka.
www.origo.hu/auto/20130923-bmw-320s-touring-xdrive-teszt.html
és 5 lierből eljár ott ahol a merci 15 ből

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.10.06. 15:16:37

@Don Tejbegríz a féllábú matrac:
és mennyit eszik a lada? 10 litert?
a suzuki 6 ot ugyanott városban.
10ezer km nél ez 160ezer ft különbség.

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2013.10.06. 15:25:39

@Gyurma73:
Nem tudom mennyit nyel benzinből, gázzal van használva, azzal teljesen vállalható. De hiszek neked, jó vétel egy döglött suzuki vagy bármi ami már mállik szét és pár hónap használat után meghal a motorja, hogy utána kertitörpe lehessen. Én vagyok a hülye, hogy fordot vettem munkába járásra.

lcka 2013.10.06. 15:30:47

nema hogy a hondaba megszakitos gyujtas van...

2013.10.06. 15:40:28

@lcka: De. Ha kell, csinálok róla képet.

Bambano 2013.10.06. 15:53:53

@Gyurma73: kérdés, hogy mit nevezel mai autónak. az a mai autó, amit megkapsz a szalonban, ha ma bemész, mert azok már ellenfelek, vagy az a mai autó, ami tömegesen száguldozik az utakon, mert azok zöme nem ellenfél.

Ezzel az általad linkelt bmw-vel még nem találkoztam közelebbről, a mostani modern 2 literes tdci mondeno, vectra, stb. nem nyomja le ezt a merdzsót, az 1-2 generációval korábbiak meg nem ellenfelek. Egy korai bangle 320d-vel erősen javasolt nem kiállni egy ilyen merci ellen, ha nem akarsz égni, mint a reichstag.

Hiába gondolod soknak a 380 nm nyomatékot, a kisebbik, hogy nem olyan nagyon sok, pláne nem összkerékkel, a nagyobbik gond, hogy elég szűk fordulatszámtartományban áll rendelkezésre, ha meg már váltani kell, akkor hiába van a főtengelyen sok nyomaték, a keréken nem lesz.

Bambano 2013.10.06. 15:56:25

@Don Tejbegríz a féllábú matrac: ebben van valami, de én úgy értettem az ítéletét, hogy a saját kocsijaival esett szerelembe, az adott ítélet meg egy másik példányról szólt.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.10.06. 16:06:04

@Bambano: ez a motor volt az előző 320d ben is ,7,5 másodperc a gyorsulása a mercinek 7.8,
150 felett meg még rugalmasabb a dízel de mindegy is,a Népitélet író írta hogy alázza a Suzukikat,nekem m7ndegy .

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.10.06. 16:09:42

@Don Tejbegríz a féllábú matrac:
ladáról írtál,egy ford tök más mint egy suzuki az igqz.
nem szeretem a gázos autókat,kivéve a CNG st,de abból meg nincsenek kutak.

Bambano 2013.10.06. 16:20:50

@Gyurma73: a népítélet író konkrétan azt írta, hogy tudja, hogy megalázná a suzukikat, ezért nem kell bevállalnia a versenyt. tehát nem azt írta, hogy alázza, azt írta, hogy biztos benne, hogy alázná, ha vállalná.

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2013.10.06. 16:41:29

@Gyurma73:
A ladát azért írtam, mert árban egy kategória nagyjából az említett suzuval, de nem rohad, nem esik szét, műszakin is átmegy, és a mezőgazdasági munkát napi szinten bírja mint a mura ló. És ha már ésszerű és pénztárca függő döntés, akkor nem derogált megvenni az orosz vasat, még ha ez manapság már sokaknak értelmezhetetlen is.
A fordot meg hét hónapig vadásztam, mire találtam egy olyat amit nyugodt szívvel meg mertem venni. Mondjuk mióta használom a fogyasztása egyre lejjebb megy, de gondolom ezen segített a lengőkar csere és a futóműállítás is, de ezek már a vételkor is nyilvánvalóak voltak, a szerződésre is felkerültek. Ki lehet fogni normális állapotú autót bármilyen típusból ésszerű határokon belül, ha az ember rászánja az időt, de én még mindig nem tudom megérteni mi visz rá valakit hogy egy olyan roncsot megvegyen, ha csak nem mazochista, mert ésszerű magyarázatot nem találok rá.

uarempty 2013.10.06. 17:11:13

ó hát a szutyuki nem hiányzohat, kommentgenerátor márka :D az a cigó merdzsó meg letünt korok baltával faragott kupéja, egy kicsi izléstelen olcsó felnin, óriási, volt olyan állat, aki ezért pénzt adott?
Nem baj, legalább arannyakláncos tesókkal tud spannolni a telepen.Nagyanyám szappanos doboza formásabb.Honda nem rossz 1.6vti kénem, jó alap.Kár, hogy még tuningolt kuvikot nem láttam szépet (és halkat), érthetetlen, hogy kerül mindegy egyes darab valami izlésficamos csógli kezébe.

zerge44 2013.10.06. 17:12:06

Értelmes ember egy MINDENNAPI futkosós autóban azt nézi mikor kell megint szervizelni és mennyiért, el lehet-e indulni vele egy 10ezer kilométeres túrára anélkül hogy szerszámos kocsi kísérné és külön bankszámlát nyitna a javításra, és nem akar rettegni mikor sz@rja össze magát valami a tragacsban otthagyva öt és családját egy idegen országban 45 fokban valahol kint a halál véreres f@szán. Van-e hozzá alkatrész minden bokorban, és egy átlagos műhely szerelőinek képességét ne haladja meg a javítása. Ez egy megbízható, megfelelő állapotban levő szgk ismérve.
Az osotba meg azt, hogy hány lóerős, mennyit gyorsul, ha valami egzotikus izé amihez a 200kilométerre levő szerelő is két hét alatt szerez az ebayről alkatrészt, azt meg úgy fényezi, mintha az értelmesebb/realistább embertársa is arra vágyna hogy egy négykerekű fémdoboz alaposan torkonf@ssa.

Bambano 2013.10.06. 17:17:47

@Gyurma73: van az úgy, hogy csak sokadszori próbálkozásra jut el a bmw-s fejébe, hogy ő a légy...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.06. 18:23:11

@Don Tejbegríz a féllábú matrac: Különben miért esne szét? Olyat kell megvenni, ami műszakilag jó :) Vagy ha nem jó, és ért hozzá az ürge, akkor megveszi, és rendberakja.
Hogy pl. horpadt, az nem nagyon zavaró egy melós autónál. Rozsda meg attól függ, hol van.

Rohadni, széthullani a Lada is tud.

@zerge44: +1

Thanathos 2013.10.06. 18:30:54

@Krisi:
Szerintem te nem étetted az én írásom lényegét. :)

Hurri Kán 2013.10.06. 18:37:24

124-es kupé gyönyörű, klasszikus forma, kár, már németeknél is egyre nehezebb szép állapotút találni. Ami meg olyan, annak megkérik az árát.

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2013.10.06. 18:41:39

@ColT:
Jó ezt aláírom, pár 1300-as kirohadt nálunk is a család alól.

Thanathos 2013.10.06. 18:44:05

@akos696:
Szánalmas egy 3 literes autót 1,3-sal összemérni, de egy Suzuki GTI simán felveszi vele a versenyt 140-ig.
Én már találkoztam olyan Suzukival (egyedi tuning turbóval) ami komoly gondokat okozott még nekem is pedig 6,4 kg jut egy lóerőre és nem a lomhaságáról híres az autóm.
Egyébként pont kifogtam a Szentendrein egy éve egy ilyen mercis kollégát. Ezért volt ironikus a beírásom.
Lehet, hogy pont ő volt?
Revansot akart venni a barátnője előtt a "rizsrakéta" ellen menetből, mert azt sejtette, hogy indulva esélytelen, de még úgy sem jött össze neki.
Szóval valóban jobb úgy gondolni, hogy gyorsabb mint megbizonyosodni róla. :)

akos696 · www.focusauto.hu 2013.10.06. 18:56:42

@Thanathos: Így van, szánalmas, de nem én hasonlítottam össze. Miért van az az érzésem, hogy a bizonyítási kényszer nem a veled összeakadt mercisnél lehetett? Észrevette, hogy verseny van? :) Szerintem a legszánalmasabb egy alapvetően olcsó ingázásra tervezett, pórnép pénztárcájához igazított tucatautót megtuningolni, aztán a forgalomban nyomulni és azt figyelni, hogy a komolyabb márkák volánjai mögül ki figyel és ki mit gondol, hogy milyen komoly autóban ül a racer. De általában senki nem gondolja ezt, sőt, inkább lesajnálóan ingatja a fejét. Egy 3.0 vagy nagyobb motorú, minden jóval körbevett kényelmes autó volánja mögül még inkább.

akos696 · www.focusauto.hu 2013.10.06. 19:00:19

@zerge44: De a megbízhatóság szobrának tartott Civic is összefosta magát (lásd mai első ítélet), igaz a ház előtt, de, ha a családdal a nyaraláson csinálja ezt, az se nem olyan vicces. Persze egy öreg, teleextrázott automata csillió km-t futott olasz benzinzabálónál nagyobb a rizikó de murphy nem alszik. :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.06. 19:03:01

@akos696: Na most ennyi erővel bármi összefoshatja magát. Bármikor.
Más kérdés a valószínűsége.

2013.10.06. 19:25:45

@akos696: A Honda mentségére szóljon, hogy az előző 13-al nem volt problémánk. Bár ez az adott helyzetben nem tudott vigasztalni...

Schütii 2013.10.06. 19:41:58

Oh, az az 1.5-ös szívósortól nyomatékgyárrá váló 1.4-es Honda, mmm... szinte megkívántam.

Hurri Kán 2013.10.06. 19:45:40

@Schütii:
A toronymerevítő is fontos. Különben a 90 lóerő csúnya munkát tudna végezni a kocsi elejével.

Józsi a guminagykeres 2013.10.06. 19:46:27

Már az eg4 1.5ben is széthullós a gyújtás,úgy látszik maradt olyan.

Most is kiderült,hogy a swift 1 egy remek autó,hiszen egy kortárs Mercedes kupét is hozzá lehet hasonlítani.

2013.10.06. 19:53:00

@Schütii:
@Hurri Kán:
LOL. Látom átment a lényeg. Napi szinten ingázásra használom az autót, nem versenyezni. Nem mondtam nyomatékkirálynak, de ha összehasonlítanánk egy teljesen gyárival, észrevehető lenne a különbség.
A toronymerevítőre viszont biztos nem költöttem volna annyit, mint az előző tulaj, de ha már bent van, csak nem vágom ki a 'csába.

Józsi a guminagykeres 2013.10.06. 19:55:40

@Schütii: @Hurri Kán: Furcsán hangzik,de az előző 5.gen háromastós 1.5 központi injektoros 90lovas szinte felfoghatatlanul jól megy. Úgy mondom,hogy nekem nincs és nem is volt ilyen autóm. Rendszeresen felnyittatják a géptetőt,mert keresik a VTI motort a lenyomott versenytársak. :)
Lacházán 16.67-et ment,gyorsulásmérővel is megnéztem ott 16.72 1/4 és 9.3 0-100 jött ki.
140lovas cr passatot, chippelt gyárilag 120lovas 1.9cdti gtc h-astrát,e30 320i 129lovast lenyomja többek között.

Schütii 2013.10.06. 19:58:57

@Józsi a guminagykeres: Igazából az már 2-es Swift, az 1-es még nem a mi autónk volt.

2013.10.06. 19:59:30

@Józsi a guminagykeres: gyakorlatilag ugyanaz a gyújtás konstrukció a '90-es évek elejétől a kétezeres évek elejéig, közepéig. Még a CR-V-kben is találkoztam vele. Addigra már valamit javítottak rajta.

Schütii 2013.10.06. 20:02:47

@Józsi a guminagykeres: Oké, de nem csak a szívósor miatt megy olyan "felfoghatatlanul.

Schütii 2013.10.06. 20:05:01

@Hurri Kán: És a lóerőket, nyútonmétereket is könnyebb maradéktalanul az útra tenni.

2013.10.06. 20:05:44

@Schütii: Ha gondolod készítek képet az 1.4 és az 1.5 szívóoldaláról. Látni fogod a különbséget. Az 1.4-en nincs plenum, kisebb a csövek keresztmetszete, és máshogy van kialakítva az egész.

Szandokán 2013.10.06. 20:09:28

A Peugeot tulaj:"nagyon rossz tapasztalataim vannak a kereskedőkkel,"
Merthogy a magán eladó az mind talpig gentleman.
Amúgy a nepper zömmel kinek a szemetét árulja?

Schütii 2013.10.06. 20:09:47

@GGab: A magam nevében én elnézést kérek tőled a gyökérkedésért, dehát ez már csak egy blog, kap itt mindenki, hideget, meleget. Jó kis gép az amúgy, a maga kategóriájában a Civic akkoriban megette reggelire a konkurenciát.

Schütii 2013.10.06. 20:11:30

@GGab: Megnézném, ha veszed a fáradtságot hogy belinkeled őket. Érdekel!

2013.10.06. 20:15:26

@Schütii: Semmi probléma, megértem a másik oldalt is, van elég sok olyan márkatárs, akik miatt kialakult en bloc a hondásokról egy kép.

Józsi a guminagykeres 2013.10.06. 20:23:19

@Schütii: Azt elfelejtettem odaírni,hogy a 90le-hoz képest megy nagyon jól. 900kg-os önsúly,nagyon rövid váltó 7000ig forgó motorral,aminél a kis mozgó tömegek miatt nem kezd mélyrepülésbe a teljesítménygörbe a 6000fordulatnál lévő teljesítménycsúcs után,mint mondjuk egy ugyancsak 90lovas 1.4 ecotech motornál. Az 6500ig pörög,de 6000nél megvan 90le és onnantól elfogy a szusz,nincs értelme pörgetni.

2013.10.06. 20:28:42

@Schütii: Nem tudom összejön-e a link.
D14:
kepfeltoltes.hu/131006/fot__1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/131006/fot__2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A második kép elsőre torzul tölt be, rá kell nagyítani, aztán kicsinyíteni.
D15:
Ami be van építve, arról most nem tudtam képet csinálni, így néz ki:
img2.indafoto.hu/1/1/148143_ce96b61eaa0fddc1157af9fc788decc8/17214997_d573945091046c0bdcc49f131d48c975_m.jpg

Látszik, hogy a pillangó is nagyobb, illetve a hengerekhez a csövek másképp vannak kialakítva, vaskosabbak, rövidebbek. A plenum sokkal nagyobb. Emellett beszerelve a légszűrő is máshol helyezkedik el (hidegebb levegőt szív).

Schütii 2013.10.06. 20:32:11

@Józsi a guminagykeres: Én az 1.6-ost ismerem (nem VTEC), az is ugyanez, öröm elforgatni 6000 fölé, főleg hogy az akusztikával is nagyon jól megtámogatja az élményt.

2013.10.06. 20:32:14

@Józsi a guminagykeres: Az előző autóm ilyen Ecotec csoda volt. Az már elég kevés volt az 1200 kg körüli önsúlyhoz, meg nem volt a legjobb konstrukció. Ennek ellenére városban pl. egész kellemes autó volt.

Thanathos 2013.10.06. 20:32:24

@akos696:
Fordítva ülsz a lovon!
Amikor valaki nem akar beengedni, de kénytelen hiszen nem tehet mást (gyorsabb voltam), aztán a következő alkalomnál ismét le akar nyomni (feltételezve, hogy előbb szerencsém volt és helyre akarja rakni a renomáját), de ismételten nem sikerül az általában nem véletlen és tudatában van a dolgoknak. :)
Persze valószínűleg távol áll tőled ez a téma és a helyzet, de akkor nem kéne az észt osztani.
A "nagyautósok" sokszor meg akarják mutatni, hogy "ki a Jani", ez tény.

Thanathos 2013.10.06. 20:34:00

@DeezL:
Nem tuningolt Suzuki. :)

Schütii 2013.10.06. 20:38:56

@GGab: Aha, látszik hogy az 1.4-esé butább egy kicsit, nagy a törés a folytószelep után, de az viszont tévhit hogy nyomatékosabb lesz a motor a vastagabb tehátnagyobb átmérőjű szívócsövektől meg a nagyobb fojtószeleptől, úgyis a szelepek jelentik a szűk keresztmetszetet.

akos696 · www.focusauto.hu 2013.10.06. 20:41:17

@Thanathos: Ha nem akar beengedni, akkor csinálj úgy, mintha le akarnád nyomni, majd egy kövér fékkel cselezd ki és usgyi be mögé! :) Amúgy rengetegszer a stiftes, a fabias, a fiestas akar kemény lenni, és muatni, hogy a kiadott 1-2-3m ft igen is megérte az árát. :) Persze ugyanígy van ilyen az új prémiummárkák körében is bőven. Lehet kissebbségi komplexusa valakinek 5m-es autóban is. :)

akos696 · www.focusauto.hu 2013.10.06. 20:43:04

@ColT: Ja, de az isten háta mögött lerohadt japán csoda mellett nem biztos, hogy túlságosan érdekelnének a valószínűségszámítás rejtelmei, de egy problémásnak mondott típussal célbaérni mindig maga az öröm é bodottá! :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.06. 20:44:27

@akos696: Ne japánozzál. Bármi mellett nem érdekelnek.
Az én eléggé túlbonyolított gyújtásrendszerű autómon kb. még csak az elektronikával nem volt baj.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.06. 20:45:53

@akos696: Ja meg. Nézd meg az ADAC statisztikákat, mik a legrosszabbak? :D VW? :D

@Szandokán: Kinek a szemetét tekergeti vissza? :D

Schütii 2013.10.06. 21:09:11

@GGab: Persze, sokminden lehetséges, ez azért egy komoly tudomány.

Józsi a guminagykeres 2013.10.06. 21:25:40

@Schütii: @GGab: A plénummal történő játék inkább bizonyos tartományokban segíti a feltöltést.(különböző helyzetek-különböző méretek-különböző tartományok).
Egyetértek,hogy a szívóoldal keresztmetszeteinek növelése túl van misztifikálva.
Egyébként pont ecotec x14xe motort hozhatom példának,ahol corsán nagyon hosszú szívócsövek és nagy plénum van míg ugyanennél a motornál astra esetében a d14-hez hasonló szívósor van és mindkét autóban egyformán 90lovas.
A leömlővel érdemes jobban játszani,főleg ha a gyári trehány csak vezesse el a gázt és olcsó legyen szellemben készült. Az sokat tud dobni.

Józsi a guminagykeres 2013.10.06. 21:38:59

Szívósorról jut eszembe! Ha hozzáértő erre jár elmondhatná,hogy mitől jobb egy hengerenkénti pillangó sor,mert az nekem soha nem jött át. Főleg ha ugyanúgy egy plénumban össze vannak vezetve a szívócsonkok és ugyanazon a légszűrőn szív az összes henger.

DeezL 2013.10.06. 21:55:08

@Thanathos: azt sejtettem,csak kiváncsi voltam rá

Józsi a guminagykeres 2013.10.06. 21:55:40

@GGab: Szerintem írható ecu semmiképpen nem kell ehhez,max egy remap. Egyébként a gyári honda kipufogók nagyon sokat fojtanak. A te motorodnál azt hiszem 11lovat bír még méréssel alátámasztva kicsalogatni a supersprint. Leömlő,50es cső és végdobbal. Ennyit még 2000cm3 vagy feletti motoroknál is nehezen lehet felszabadítani csak a kipufogóval. Persze nem kell megvenni,elég csinálni valami hasonlót alá.
Hidd el,ha nem pörgeted nem hangos. 1.6 VTI is egyetlen nyitott hátsó dobbal 4000alatt alig-alig hangosabb,belülről főleg.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.06. 21:57:08

@Józsi a guminagykeres: Arra tudok gondolni, hogy a közös pillangótól nem ugyanolyan messze vannak az egyes hengerek... De hogy milyen gázt okoz ez, azt már nem tudom. Nekem mondjuk központi injektoros a gép, gondolom nem ugyanannyi benzin jut el a belső hengerekhez, mint a külsőkhöz, vagy ilyesmi lehet. De én is kíváncsi lennék.

becseit 2013.10.06. 22:06:21

@Józsi a guminagykeres:

Dinamikus feltöltés;
-Rezonáns feltöltés
-Lengő szívócsöves feltöltés
-E kettő kombinációja

Kámasuka 2013.10.06. 22:16:51

Van itt minden jaóság: Honda, Toyota, Peugeot, Suzuki, ja és Merci.

Melyiknek pszichopata a tulaja? A mercié. A-ból B-be azért nem kéne Suzukikkal (vagy mással) versenyezni, mert a 3 perc előny amit 100 km-enként összehozol az elveszik a 100 literes tank 300 kilométerenkénti töltögetésekor.

Szobornak szép, úta nem való.

akos696 · www.focusauto.hu 2013.10.06. 22:34:49

@ColT: Na akkor ennyit a derűs beszélgetésről. Nem tetszik érteni az iróniát. Úgy látszik a japó márkafanok között sok az ilyen görcsös ember. Nekem is van Hondám. Imádom. Bár annak csak 2 kereke van. És a világ egyik legjobb motorkerékpárjának tartom, de remélem nem leszek ilyen szemellenzős és egyszer esetleg lecserélem egy boxer BMW-re :)

2013.10.06. 22:41:26

@Gyurma73: Te Gyurma73, ne haragudj, nem akarok beleszólni, de vagy én nem tudok olvasni, vagy te. Az én olvasatomban azt írja a srác, hogy NEM alázza a Suzukikat a lámpánál.

Pepejoe 2013.10.06. 22:52:49

@akos696:
Nekem is van egy olyan szárnyacskás kétkerekűm és mindig szemellenzős maradok. :D

Speedman 2013.10.06. 22:57:46

@Bambano: "a népítélet író konkrétan azt írta, hogy tudja, hogy megalázná a suzukikat, ezért nem kell bevállalnia a versenyt. tehát nem azt írta, hogy alázza, azt írta, hogy biztos benne, hogy alázná, ha vállalná."

Dehogynem. Azt írja hogy: "nagyszerű érzés, hogy bármikor megmozgatható a 220-as ménes, bármikor "példát statuálhat" a "racinges tüc-tüc 1.0-as diszkohuntereknek". És ennek tudatában nem kell bizonygatni unos-untalan fölényünket."

Azaz akkor megkegyelmezett annak az 1 literes szuzukinak.
Kíváncsi lennék, ha nem volt még motorgenerál, mennyi lóerő maradt 20 év után abban a motorban.

A legszebb ez:"nyugodtan folytatod utadat 30-40-el, mert te láttad az anyós ülésen ülő barátnője szemében a csillogást, hogy megfordult a fejében, hogy rosszul választott..."
Az a csillogás a szemében, meg lehet már az influenza előjele volt. :)

A végén olvasom, hogy (elvileg) az előző autója egy 2.6-os volt ebből a típusból. Akkor mitől ájult el, ha a motorerőn kívül nagyjából tudta mire számíthat? A következő autója meg ebből egy 320-as. Minek? Még lassabb lenne, mint a mostani. Lehet ez is egy kamu ítélet.

uarempty 2013.10.07. 00:20:38

@Speedman: mondjuk a szerencsétlen fejében meg sem fordul, hogy a csaj, nem a kocsiért van valakivel, hanem mert bejön, urambocsá tetszik a srác neki (létezik még ilyen?), az a baj az ilyen ezeréves benzintemetőt megvett buta telepi arcokkal, hogy most azt hiszik, hogy ők a nagy jampik, mert vettek egy ilyen öreg bálnát, agyi szinten nincs feljebb a raccsingos mutyukisnál..ugyan úgy próbál kompenzálni, mind a 2 szerencsétlen.

uarempty 2013.10.07. 00:27:42

@GGab: szerintem el kell, hogy szomorítsalak.Jól látod nagyjából, egy jó leömlő (legjobb lenne a 421) egy sport kattal vagy anélkül (-ki-be szerelhető, műszakira) plusz nagyobb kipuff rendszer, egy nem ordítós sportdobbal.Egy greddy airnix meg új szívósor, na ez már azért hozna a konyhára (ha esetleg öregebb a gép, akkor talán felfúratni 100-200cm3-t), na és a lényeg, hogy az ECU programozása, csak a programozása 50 ezer körül van...aminek értelme van ecu, az pedig 150 ezer..persze, nem muszáj egyszerre, a leömlő plusz nagyobb kipuff egy jó dobbal a végén, már hoz a konyhára.De 80k álom, olyan 250-300k körül kezdődik egy ilyen buli.Még kérdéses lehet e85-re belőni a gépet...hm.

Krisi 2013.10.07. 06:41:59

@uarempty: "egy nem ordítós sportdobbal."

Na ilyet én még sose láttam :)de ha mégis létezik olyan sportdob, aminél nem őrölsz meg a zajtól egy kétórás autópályázás után, akkor az elég sokba fog fájni. ha gyárilag nem lőtték be jól a hangot, akkor utólag elég ritkán jön össze egy olyan hangolás, hogy jól is szóljon, de azért ne tűnjön ratyinak. de azért nem akarom elvenni a kedved :)

Schütii 2013.10.07. 08:08:33

@Józsi a guminagykeres: Az azért jó, mert javul a gázreakció. A lóerők, nyútonméterek dolgába nincsen beleszólása.
Egyszerű a dolog mint a pofon. Ha 1 közös folytószelepet alkalmazna,k akkor azt a szívósor közös részébe kell építeni, jellemzően a "plénum" elé teszik. Na most így, ha zárva van a folytószelep (alapjárat, kicsi gázállás) akkor a szívósor folytószelep utáni része, tehát lényegében az egész, vákuum alatt van. A hengerek feltöltéséhez (szívás) meg nyomás kell, minél nagyobb annál jobb, persze bizonyos keretek között. Na, lényeg a lényeg, ha gázt adsz, vagyis nyitod a folytószelepet, akkor annak a térnek, ahol vákuum van, előbb fel kell töltődnie levegővel, egy folytószelepes rendszernél az meg elég nagy. Az ITB (individual throttle body) rendszerek a vákuum alatti teret csökkentik, amivel a feltöltődési idő rövidül, tehát a hengerek is hamarabb feltöltődhetnek, ezáltal közvetlenebbül reagál a motor a gázpedál mozgására.

DrSzoke 2013.10.07. 09:12:57

@uarempty: A felni valoban nem szep,de az is lejott a hozzaszolasodbol,hogy sosem ultel meg jo 124-es merciben.

Hurri Kán 2013.10.07. 09:26:08

@uarempty:
Az fel se merül benned, valaki azért vesz egy ilyen régebbi, nagyobb, kényelmes autót, mert egész egyszerűen szereti, és ez a hobbija? Sajnos az ide ítéletet írok nagy része nem ilyen, ez tény, ettől még nem kell általánosítani.

Józsi a guminagykeres 2013.10.07. 10:08:15

@Speedman: "Kíváncsi lennék, ha nem volt még motorgenerál, mennyi lóerő maradt 20 év után abban a motorban."
Mercedes motort nem generálozunk,csak rontani lehet rajta,ha nagyon kuka akkor motorcsere. Esetleg új szelepszárszimeringeket az olajfogyasztás mérséklése miatt. 190-es mercimen tavaly cseréltünk szimeringeket,a szelepeknek hidegen is minimális játéka volt a vezetőkben. Pedig az 27éves lesz novemberben és 350ekm van benne. Kíváncsiságból meg is néztem mi maradt a gyári 10.5 0-100as gyorsulásból,9.73mp alatt megfutotta a gyorsulásmérő szerint és 17.04mp lett a 1/4mérföld valamint 108le-t tudott keréken a főtengelyen gyári adatok szerint 122lovas motor. Tehát jól be lett járatva. :)

Szandokán 2013.10.07. 10:15:37

@ColT: Igazad van. Amúgy jó lenne, ha csak annyi baja lenne egy használt autónak, hogy tekert az órája. Egyébként én a bizományos autókra gondoltam. :-)

Józsi a guminagykeres 2013.10.07. 10:50:19

@Schütii: Kösz.
Szóval csak gázreakció miatt jobb.

briggs@stratton 2013.10.07. 11:05:28

A Celica télleg baba, mai szemmel is. Nyugdíjas orvos, nem gépészmérnök doktor esetelg? És nemdohányzó hölgy garázsban? De komolyan beizgultam rá. És már tavasszl eladod, inkáb a nődet cseréld le:)
Jó a Swift, volt nekem is. De kicsit több papírért (ami az alkatrész, meg munkaköltségből bejött volna) válogathattál volna elsőtulajos nyugdíjas doktornéniébő te is, és csak akkor kelett volna aláfeküdni, ha alágurul a gyerek, vagy a labda.
Ne kezdjétek már itt is BMW vs. Mercedest gyerekek!

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2013.10.07. 11:17:51

@Gyurma73: Pár napja a pirosnál egy ezüst színű Brabus E klasse mögé álltam be. Fekete malomkő méretű felnik, hatalmas légzőnyílások vágva az első sárvédő íve mögé, egy laikus is láthatta, h nem épp alapmodell én meg direkt örültem, h egy ilyen kocsit szemrevételezhetek testközelből.

Zöldre váltott a lámpa, elindulunk a belső sávban (hegynek felfelé vezetett a négysávos út)de a csávó az istennek nem akart haladni. Gondoltam jó, ha épp várost nézni vagy akkor kikerüllek jobbról és haladjunk, a fix negyven lejtőn felfelé még nekem is megy, na a havercsávó csak erre várt. Mint akinek elment az esze elkezdte nyomni neki, szegény Merci üvöltve megindult, úgy tolta a fekete füstöt, mint egy 40 éves IFA, de csak ment és ment.

Hát... gondoltam, most aztán megmutattad. Egyedül ültem az autóban, de hangosan felnevettem. Mintha Klicskó levert volna egy sallert Paudics Bélának, csak mert az megelőzte a ruhatárnál.

Nagyon bírom az ilyen fajta mentalitást, remélem jól aludt a srác aznap este, mert én igen. Ha neki ilyen kevés is elég a boldogsághoz, hát hajrá. Ha egyenrangú ellenfelek lettünk volna, akkor sem vettem volna a fel a kesztyűt nem hogy így. Az ostoba... Ezek tényleg sosem halnak ki.

huspotyolo 2013.10.07. 11:22:06

@Schütii: Egy kicsit náciskodom helyesírás ügyben: Fojtószelep. :) Ugyanis a fojtással tudjuk szabályozni egy bizonyos közeg folytonos áramlását. Bocsi, kibukott, mert túl sokszor láttam egy hozzászóláson belül. :P

Amúgy Celica-s ítélet most pont jókor jött. Nagyon megtetszettek ezek a járgányok, igaz a '94-'98 között gyártott gömbölyded formájú, kereklámpás verzió. A '99 utáni nekem már kicsit túlságosan "transformers"-es a hátsó fertályán, így a régebbi szerethetőbb számomra. Népítéletben a régebbi típus 8,2, míg az újabb ('99-) verzió csak 7,3-at kapott átlagban. Egyelőre még nem merültem el a témában, így fogalmam sincs, hogy ez a különbség "valóságban" is ekkora, vagy csak a statisztika akar átverni?

Cecan Basescu 2013.10.07. 11:42:02

@klarky: Na most képzeld el azt, hogy előzöl egy 60-70-el haladó 120-as Skodát egy '90-es Supra-val. Jönnek ugyan szembe, de még lendületből is megelőznéd, erre "odalép" neki. Az ilyennek mi jár a fejében? Csak mert van ilyen is szép számmal. De ha már van a részer alatt 150 ló, akkor biztos lehetsz benne, hogy a Brabus merci ellen is "kiáll". A hülyét nem a jármű teszi hülyévé :) Bár nem is erről volt szó, de azért mókás elképzelni mi jár a fejükben.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.07. 14:08:14

@akos696: Szoktam érteni, csak ahhoz, hogy átjöjjön, úgy is kéne írni.
Különben nem vagyok japánfanatikus, Fordom van, és ha egy módom van rá, az lesz a következő is :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.07. 14:10:27

@Schütii: NA, ez köszi. (De az a ly, az fáj(LY)t.)

zerge44 2013.10.07. 14:11:51

@klarky: Egyetértek. Ha attól különbnek érzi magát mert egy fémborítású műanyag, százezerszám gyártott tucattojásban sikerült lenyomni a másik szalagrol lehányt tucatautót elérve a gázpedált(pontosabban jelet adni a számítógép processzorának), legyen vele boldog. Ilyen öntelt nyomorultakkal tele vannak az utak, csak röhögök rajtuk, szélvédőn a kamera, casco a kocsin, ha rommátöri a gépemet veszek másikat, nem fog sokba fájni. Az ő csodáját meg viheti a roncstelepre, vagy beleöntheti néhány világkörüli utazás árát csak azért, hogy ismét megmutathassa mekkora király azzal, hogy képes működtetni egy elektromos jeladót(gázpedál) :-)

KawaBazsy 2013.10.07. 14:13:07

@briggs@stratton: Nem, a tulaj orvos, belgyógyász, vmi emésztőszervi specialitással, de azt nem értettem jól, a németem csak közepes.. S nem dohányzó természetesen, sőt, a csomagtartóban van egy gumiháló, hogy nehogy a kárpit kopjon, meg a gyári szőnyegen is van gumiszőnyeg (képen látszik), h nehogy kilukadjon.. Ki kell fogni az ilyen "tüchtig" tulajt. :-)

Józsi a guminagykeres 2013.10.07. 15:30:13

Orvos tulajról két ismerős ugrik be,az egyik úgy hajtotta az Avensis-ét,hogy fixen padlógáz aztán nagyfék,mindig annyival amennyivel kiadja. Motor hőfoktól függetlenül természetesen. Ő tolta ki a szalonból,legnagyobb meglepetésemre 170ekm és 7év múlva is ugyanúgy bírta szerencsétlen toyota.
A másik egy gyerekorvos hölgy,1.5évesen elvitte a olajcserére a 9n3 polo-ját,megmondták neki,hogy longlife van benne két évig jó,megnyugodott és többet nem igazán ment szerviz környékére,egészen addig míg egy esős novemberi napon az M6-oson kigyulladt a motortér. Igaz hónapok óta világított a check meg valahogy nem úgy ment már régóta.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.10.07. 18:02:15

@klarky: a hétköznapi közlekedéshez egy 1,6-os autó elég az átlagnak.

Lomha 8V 2013.10.08. 06:56:07

A Celica féktárcsa szabályozásánál sikítófrászt kaptam. Csak illene oda újat tenni, nem?

Lomha 8V 2013.10.08. 06:58:22

@Józsi a guminagykeres: Az első verzió nem német volt? Mert nálunk a 84 éves német rokon közlekedik így. Nagy gáz, nagy fék, semmi egyéb. :D

Józsi a guminagykeres 2013.10.08. 09:27:09

@Lomha 8V: Nem, magyar ember. Mondom szó szerint úgy ment mintha rally gyorsasági etapot menne mindig. Ahogy kiadja és ahol van hely. Akkor volt 4000 alatt a fordulat,amikor állt a lámpánál.

KawaBazsy 2013.10.08. 09:36:32

@Lomha 8V: Nincs semmi válla, úgyhogy viszonylag friss darab lehet még (A Corollán anno 150ezernél cseréltem elsőt, 165-nél hátsót, s az nem autópályán futott), így elég lesz egy kis felszabályozás. Tényleg csak erős fékezésnél érezni, h hangyányit remeg a pedál.

Lomha 8V 2013.10.08. 15:32:56

@Józsi a guminagykeres: Ugyanez az öreg német. Csak így tud közlekedni. :)

Lomha 8V 2013.10.08. 15:38:25

@KawaBazsy: Én biztos nem csinálnám. Ha biztosan ez a baja, akkor csere. De persze ez a Te magánügyed.
süti beállítások módosítása