Jacky Ickx után a Dakar-Porschében

  2013. augusztus 13. - Csikós Zsolt Címkék: porsche 911 goodwood 953 párizs-dakar

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Nem tudom, melyik igazából a nagyobb dolog.

A) végigvezetni egy bármit, mondjuk akár a fiam összecsukható rollerét Lord March kastélya előtt, bő 50 ezer lelkesen fotózó és videózó néző sorfala között (óvatos becslés, hiszen kb. 200 ezren voltak idén a Festival of Speeden, ebből pénteken a harmada lehetett még csak jelen a nézőknek), azon az aszfaltcsíkon, ahol alig percekkel korábban Bob Riggle, Ari Vatanen, Stirling Moss, Alain Prost vagy éppenséggel Derek Bell nyomultak.

Vagy

B) beleülni, és akár a háztömb körül, egyes-kettes fokozatban vezetni egy óvatos kört abban a Porsche 911/953-ban, amit zsenge kamasz koromban, azaz 1984-ben Jacky Ickx és Claude Brasseur a hatodik helyre hozott a történelem egyik leghosszabb Párizs-Dakar versenyén.

IMG 1092
Ez az autóm, ha minden igaz, vezetem is

A 953-as alapvetően egy kísérleti összkerékhajtással szerelt (ez került bele egy évvel később a 959-esbe), különlegesen hosszú rugóutakat tudó, masszívan megerősített futóművű 911-es, aminek az elejében van egy 120 literes benzintartály, a vezető háta mögött egy másik, 150-es, a korrekt tömegelosztás érdekében pedig a két tartály között átszivattyúzható az üzemanyag. Az alig 1,2 tonnás autó hátsó ülései helyén a tank fölött pótkerekek, alján masszív védelem, a motorja elvileg 300 lóerőt tud, de Dakar-kivitelben csökkentett kompresszióval használták, 225-tel (a rossz benzin miatt). És persze versenykuplung, versenyfékek. Egy másik ilyen autó meg is nyerte abban az évben a Dakart, az a páros René Metge és Dominique Lemoyne volt, jegyezzük meg a nevüket.

IMG 1102
Nem az első helyezett autója. Csak a másodiké

Két dolgot tehát nem tudok, viszont két másikat biztosan igen.

A) fenti opciók közül bármelyiknek a megemésztése meghaladná a szellemi kapacitásomat, az én Skoda Rapidok, Mazda 3-ak, Volkswagen Golf 7-ek tesztelésére szocializálódott agyamat egy McLaren P12, egy Lexus LF-A vagy egy Toyota 2000 GT kipróbálása is simán hetekre kettérepeszti.

B) a goodwoodi miliő, az autókat vezető hírességek és a nézőmennyiség, valamint a Porsche 953 vezetési lehetősége OTT, EGYSZERRE egy ilyen esetben nem összeadódik, nem összeszorzódik, hanem inkább egymást hatványozza. Már csak az a kérdés, melyik szám van a kitevőben.

Tehát esélyem se volt mindazt felfogni, ami történt velem, csak annyit tudok rá mondani bután – a világegyetem pillanatra kifordult a sarkaiból.

IMG 1091
Csak egy sor Porsche 911

Az egész azzal kezdődött, hogy meghívtak az idei Goodwood Festival of Speedre, amitől már önmagában is megfordult velem a világ, de arról írtam már, nézzék meg, ha nem látták volna. 53 képes galéria van, fullos cikk minden egyébbel, szerezzenek maguknak egy jó negyedórát. Na, de. Annette Tomaszkowicz, a Porsche kelet-európai PR-főnöke elvitt minket Lord March, a goodwoodi birtok tulajdonosának, az esemény kitalálójának a garden partijára, remélem ezt most elég sznobul tudtam előadni. És ott elővezette nekünk, az egybegyűlt vagy tucatnyi kelet-európai újságírónak, hogy másnap vezethetünk. Eddig tartott az Onedin-család következő részének felkonferálása, most jöjjék az eksn.

Egy hosszú péntek délelőttöm volt körbejárni 2+2 kilométernyi goodwoodi birtokot és vagy 300, mindennél izgalmasabb járművet, mondjuk rá, nyomokban sikerült. Elméletileg délután egykor lett volna a vezetői feliratkozás a Black Rockban, amely egy elkülönített rész kizárólag a goodwoodi pilóták számára – itt csekkol be és ír alá Damon Hill, John Surtees, Giacomo Agostini és mindenki, aki később autóba ül a pályán. Erre a szent helyre léptem én be egyórás késéssel, délután kettőkor. Nem én voltam a hibás, hanem a pályán történt valami, és minden megcsúszott, mint firenzei kemping az esőzésben.

IMG 1101
Ahol tudtak, könnyítettek

Nekem a várakozásból annyi jutott, hogy egy órán át nem tudtam dolgozni, mert vártam a hívó jelre (ezért sem fotóztam a pályaversenyautók paddockját, és ezért készült olyan kevés fotó a Cartier et Luxe teljesen eszement autóinak kiállításáról, a Hanna-Barbera rajzfilmautókról sem készült riport). Tehát vártam, idegesen villogó standby-leddel a homlokom közepén. Egy bő félnapos Goodwoodban hatvan perces helybetopi halálos kín. Ráadásul azt is tudtam, hogy négy órakor legkésőbb el kell hagynom a színteret, mert megy a repülőm a Heathrow-ról, és azt nem lenne tanácsos lekésnem. Ja, kábé negyven fok volt.

Végül kettőkor jutottam be a Black Rockba, aláírtam a papírokat, hozzárendeltek a Porschémhez és megkaptam a Szent Kelyhet, aminek a goodwoodi verziója a pilótáknak járó, szürke karszalag. Nem hittem volna, hogy valaha megtapinthatok egy ilyet, azt meg pláne nem, hogy viselhetem is.

R1290136
Nem hittem volna, hogy valaha ilyen lesz a csuklómon

Vissza a Porschékhez. Sorban álltak a különféle 911-esek, a legrégebbitől a legújabbakig, volt itt versenyautó, rövid tengelytávos ősmodell, RS, utolsó léghűtéses, pályagép… és az én 953-asom. Elnézést, de azokban a pillanatokban csak így tudtam tekinteni az autóra, holott – ha a nyomozásaim helyes eredményre vezettek, az jelenleg Jacky Ickx tulajdonában van.

Goodwood-6462
Ickxék

Újabb téblábolás vette kezdetét a tűző napon. Kiderült, hogy 2013-ra a goodwoodi versenybírák bevezették: mostantól mindenkinek, aki a pályára hajt, versenyoverallt kell húznia. De mivel túl későn jelentették be, ezt a rendelkezést visszavonták még a rendezvény megnyitása előtt, ezért amikor kitalálták a mi vezetésünket, a Porschénél nem is gondolták, hogy megint előveszik majd.

Csakhogy azon a pénteken délben jött az újabb ukáz - az oké, hogy az utcai autókban nem kell Nomex-gúnyát húzni, de a versenykocsikba azért muszáj. Én meg ott álltam, ingben, sapkában, egy nehéz fotóstáskával feldíszítve. És egyik voltam a három szerencsés csávó közül, aki versenyautót kapott. Egyben a legmagasabb is. Ráadásul felírták a nevemet a Black Rockban, nem ülhetett más a kocsimba, a Porschének is rendkívül kellemetlen lett volna, ha nem vezetek…

IMG 1121
Szóval oda, én...

Tízpercek zúgtak el anélkül, hogy bármi történt volna. Bukó hamar lett, elkezdtek előszivárogni a Porsche múzeumi karbantartói is, sorra indították a problémás járműveket. Annette és a többi PR-es közben mind lázasan telefonálgatott overallok után. A román kollégának hamar lett egy S-es, ilyenkor jól járnak a kicsik. Az ukránnak is túrtak valami M-eset, ami rám esélytelenül apró lett volna. Végül beindították az én dakaros autómat is, mondták – vezessek végig a tömegen így, ahogy vagyok, álljak be a sorba, ahol a pályára hajtásra várnak az autók. Ott majd biztosan eltelik 5-10 perc, az alatt találnak valamit, majd legfeljebb ott átöltözöm. Ja, a motort ne járassam túl sokáig alapjáraton, mert felforrhat a benzin, és akkor csak sokára lehet újra beindítani. Szuper.

R1290146
Meglehetősen zárt a szívórendszer

Brutál a kuplung, alig bírom lenyomni. Máris izzadok. Egyes, nyomnám a gázt, de ha lehet, ez még nehezebb, mint a kuplung. Jacky Ickx kérte így, hogy ne bakkecskézzen az autó attól, hogy a testét dobálják a bukkanók. Kidagadnak az erek a vádlimon, megtiprom a gázt, az addig alapjáraton köhécselő motor hirtelen ötezren vonyít. A kipufogó aljasul hangos, a motorból ezer zaj, fújás, hörgés, hirtelen az összes szerelő, nézelődő, szervező rám néz, aki a bokszok előtt téblábol. Mit csinál ez az idióta, nem tud vezetni?

Amikor megtapad, a kuplung hirtelen harap, hiszen versenyszerkezet és –tárcsa van bent, hogy is tenne máshogy. Szerencsére mégsem fullasztom le a motort, büszkeségem maradék morzsáin gördülve megpróbálok elegánsan kiívelni a helyemről, majd finom gáz- és kuplungkezeléssel (sejtik, hogy ez teljességgel lehetetlen) nem elütni az előttem a tömeget szétválasztó, nekem az utat mutató felvezető embert. Azóta se tudja, micsoda veszélyben forgott az élete.

R1290153
Én bent ülök, de kapok-e időben overallt?

Közben próbálok videózni is, hiszen életem legnagyobb pillanatait élem át éppen. Még valamit beszélek is a kamerába, ráadásul angolul, mert kitaláltam, hogy a cikket magyarul írom majd, hogy a hazai olvasók hozzájussanak a gazdagabb élményt nyújtó betűkhöz, a videó meg idegen nyelven megy, oda is jusson valami. A hangok illusztrálásához pedig majd a hazaiak átkattintanak az angol verzióra – kettő ugyanis nem megy egyszerre. Karotta így is megjegyezte, hogy a videózás minden autós élményt tökéletesen lenulláz – ha ott a kamera, pokollá válik a legédesebb élvezés is. Ki vagyok én, hogy ellentmondjak neki?

Tízesével fotózzák az autómat. Százasával. Bekopognak, feltartott hüvelykujjal jelzik, kúl a verda. Végre sikerül kirángatnom a beszorult plexiablakot, mert már nyolcvan fokos vákuum lett az utastérben. Valaki behajol – „a te autód?” – kérdezi vigyorogva. Nem, az anyukámé, gondolom, ehelyett udvariasan válaszolok – „dehogyis, csak vendégsofőr vagyok”. Amikor épp három ájfón szegeződik a kocsimra, megjön Annette és egy ruhát lobogtat, kicsit úgy néz ki a kezében, mint a kezeslábas, amit Norbi hordott kábé egyéves koráig. Biztosan jó lesz az rám? Persze, ők tudják, ezek a Nomexek nyilván sokat tágulnak…

Lelövöm a motort (most már biztosan elég meleg, csak be tudom indítani újra), kikászálódok a Recaro és a bukócsövek öleléséből. Nevezzük inkább úgy, kiesek az aszfaltra, ami nem valami elegáns, de tőlem ennyi telik. Megrángatom a ruhát, nem, sajnos nem tágul. Nagyon erős anyagból van, dupla varrással, ezzel teherautót lehetne vontatni. Magamhoz mérem – ő kábé M-es méret, én XL vagyok. Sajnos nincs másik, ezt kell felvennem, mindjárt indul a mezőny.

R1290156
Sokan azt hitték, az enyém

Ekkor már nem három, hanem inkább harminc ájfón szegeződik rám, a piszkok érzik, hogy itt mindjárt valami érdekes történik. Vajon hogyan oldaná meg ezt a helyzetet Gabi barátom, aki nem hord alsógatyát nyáron? Mindegy, én szerencsére hordok, ezért ott, a Tyrell-stand előtt bemutatok egy rögtönzött sztriptízt. Talán csiszolni kéne még a számon, mert elmaradnak a melltartóm mögé tűzött százdollárosok. Mindegy, legalább sokan gazdagodnak egy zöld alsógatya képével a „Goodwood” feliratú galeriben, az se lehet rossz.

Derékig felhúzom a ruhát, de a szárának a vége elakad a vádlim közepénél, kicsit halásznadrágosan, csak ez közel sem annyira buggyos. Dugnám a jobb karomat az ujjába, de a luk valahogy gyanúsan lent kezdődik, beteszem hát hirtelen a balt is, hátha vállból majd erőből felrántom kifejteni. Hárman rángatnak, komor elszántsággal, ők nem veszik észre, hogy a két szár találkozásánál levő varrásban, pontosabban abban akadunk épp el, ami nekem ott van, azaz volt életem során egészen addig. Emelnek, a lábam már szinte elhagyja a földet, közben arra gondolok, hogy illik-e már erre ordítanom. Addig ugyanis a Winnetou-ban tanultaknak megfelelően összeszorítottam a számat, nem jajgattam, de arról a négy kötetből egyikben sem volt szó, hogy az apacsok négyeltek-e fel sziú harcosokat a töküknél fogva.

IMG 1100
Szerencse, hogy legalább a Recarók nem voltak nagyon szűkek. De a hatpontos öv...

Gyáva kutyába váltok át, sziszegek, inkább S alakba tekerem a gerincemet, valahogy magam átbuktatom a vállamon a gúnyát. 187 helyett hirtelen 168 centis leszek, slagként tekeredő testem kitölti a ruha belsejét, a beleim kibuggyannak a cipzáron. Segítőim ezt próbálják felhúzni, de reménytelen, pedig kötelező lenne. Legalább tudok néhány utolsó levegőt venni.

És még be is kell ülnöm. Behajítom a nadrágomat a jobb egy lábterébe, betekerem magamat a bukócső által szabadon hagyott résen, vér serken a hónom alól, nem érdekel, mentem én már frissen összerakott Steyr-Puchhal Heidelbergbe, azt is kibírtam. Most meg Nomex-ruhában, versenyzésre készülök az 1984-es Párizs-Dakar Porsche volánja mögött, ezt nem hagyhatom ki. Újra beindítom a motort, morajlik a bokszer hatos, fúj a hűtőventilátor, kinyúlok az ajtóért, megmarkolom a hevenyészett fogantyút a kárpiton (nini, ismerős, ez Fiat 500-asé!), becsapom, becsatolgatom az öv hat pontját, amennyire tudom, meghúzom a szárakat. Kész vagyok.

IMG 1097
Most melyik műszer mit is mutat?

A hőség elviselhetetlen. Még jönnek a fényképező tömegek, még, még, milyen sokan vannak, te jó ég, de nekik már csak azért sem villantok bugyit. Cicit se. Végre elindul a kocsisor eleje, szédülök az izgalomtól. Szédülök a félelemtől is, mi lesz, ha lefullasztom? Mi lesz, ha nem érem el a kormányt, úgy visszatart a pattanásig feszített ruha? Vagy majd talán az öv? De sikerül, magam sem tudom, hogyan. Egy balos, egy jobbos, már látom a pályát, igen, még egy jobbos lefelé, a start irányába… és már robogok is a nézők sorfala előtt. Mondjuk úgy, inkább araszolok, de ez már nagyon jó. Összeszorul a torkom, kihagy a szívem - ha már ennyi jutott nekem az életben, meghalhatok, innen úgysincs tovább, Anyu, magasra kapaszkodtam a mászókán, nem tudok lejönni, szóljál Apunak, vegyen le.

A goodwoodi pálya egy kanyarokkal tűzdelt, egyirányú autóút fel a dombnak, összesen 1,88 kilométer hosszú. Azon azért lehet autózni. A pályán először legurulnak az autók a startvonal mögé, az ott kezdődő rész alsó végén van egy kis tér, ahol meg lehet fordulni, hogy mégiscsak orral felfelé álljanak a startnál. Lefelé is óriási a dugó, felfelé is. Mellettem, már a pályára ráfordulva, BDA-motoros 1-es piskóta-Escort versenyautót túráztatnak, mögötte sorban állnak a legendás Le Mans-i versenyautók. Fojtogató a füst, a zaj, nagy divat a gázrugdalás, reped a dobhártya, vágni lehet a hangulatot, én a bal oldali mutatócsoportra pillantok, és hirtelen regisztrálom – nincs benzinem.

R1290152
Kábé ötven fok volt a kocsiban

Ajjaj, ha ez most épp alattam kifogy… Gyorsan inkább kilövöm a motort. Szédülök a hőségtől, még jobban szédülök az izgalomtól, fejemben a találomra szétszóródott mozaikokból képtelen vagyok összerakni, hogyan kerültem ebbe a hihetetlen helyzetbe, álmodom ezt, nem tudom, de érzem – mindjárt elájulok. Ciki lenne, ha úgy locsolnának fel a pálya mellett, de nem kizárt, hogy megesik, mert ez az egész felfoghatatlan. Szerencsére találok még pár műszert, rájövök, hogy jobb oldalon egy másik a REAR feliratú nem a nullán pihen, tehát van elég nyál egy tartályban, hogy felmenjek a pályán, nem kell aggódnom a kifogyás miatt. Már csak nekem nincs.

R1290166
Ilyenekkel egy mezőnyben lenni, te jó ég

Mellettem elindul a Le Mans-iak sora ellenkező irányban, üvöltve füstölő Renown-Mazda, óriási kígyózással katapultáló Silk Cut Jaguar, talán épp Derek Bell cserzett ábrázatát láttam a plexi mögött? Egy pályabíró közeleg, próbálom az övek száraival takargatni az összecsatolhatatlan overallt. „Vissza tudnál tolatni? Ha nem, nincs gond, tolni is tudjuk…” – kérdezi. Vissza, vissza barátom, csak mutogass, mert fogalmam sincs, mi van mögöttem, a tükreim babatenyérnyiek, hátsó ablak nincs, mert az utasteret kitöltik a pótkerekek. A Párizs-Dakaron nem kell hátrapislogni…

R1290161
Lefelé araszolok, de a tükörben már ott a start, ahonnan ki kell majd lőnöm

Nagy nehezen oldalra húzódok (nem fullasztom le), másik narancssárgába öltözött személy érkezik, most egy csaj – kérek-e vizet? Hogyne, hogyne, ez szuper. Az a fél flakon víz ment meg az elájulástól, még órákkal később is azt iszogatom. Csoda történik, szabaddá tesznek egy kis sávot, bennünket, igazi versenyautós versenyzőket leterelnek a megfordítóig, visszakanyarodunk, előreintegetnek, hoppá, négyautónyira vagyok a starttól. Mindenem izzad, kamasz koromban izgultam ennyire, amikor az imádott leányzónak próbáltam kinyögni, hogy izé, lehetne-e, hogy járjunk.

R1290169
Mindenki máshogy oldotta meg a szellőzést várakozás közben

Készítem ki a kis Ricoh-t, videó üzemmódban van, lefilmezem, ahogy az előttem induló elstartol. Hiszem én. Újabb versenybíró jön, kérdi, hol a kesztyűm? Hol lenne, hol lenne, a mosogató mellett hagytam… Tapogatózik – „Is it just a demo run that you’re doing?”, „Sure, sure”, bólogattam, végül legyintett, kis sneci vagyok én itt, menjek, hadd éljek.

Tudják, amikor az ember ott áll a goodwoodi felfutó rajtvonalánál, pályabírók fogják az autója négy sarkát, hömbörög a motor, forrósodik a levegő, közben arra gondol, hogy a kuplung nehéz és hirtelen fog, a motor nem valami boldog kis fordulatokon, a gáz kőkemény, de ha megrúgja, hirtelen ellágyul, s legalább három tévékamera, valamint egyéb sufni médiavállalatok vagy tucatnyi másik lencséje szegeződik rá - na, olyankor nem szabad lefullasztani.

Parade start
Mindjárt indulok!

És ha nem fullad le véletlenül, utána jön a pálya, amit csak a szórólapon feltüntetett nyomvonalból tud felidézni. A nyomorult tudja, hogy az autó, amiben ül, százmilliós érték, ráadásul egy Nagyon Híres Autóversenyzőé. Mi több, kéne legalább egy kicsi, egészen aprócska videót készítenie, hogy meglegyen az élmény, a hang, de mivel korábban nem tudott arról, hogy vezetni fog, ezért nemhogy a szerkesztőségi GoPro, de még egy normális kompakt gép sincs nála. Ilyenkor a nagyonszerencsés kicsit szarul érzi magát, legyen bármily magasztos is a pillanat.

Goodwood-5965
Elstartoltam...és nem fullasztottam le!

De aztán meglendül a kockás zászló, az automatizmusok működésbe lépnek, sikerül nem ledögleszteni a motort, felbőg a motor (istenem, micsoda gyönyörű bokszer léghűtéses hang…), kilövök – na, nem mint egy puskagolyó, de legalább mint egy jobb karban levő Nerf Gun szivacstölténye.

Elő a Ricoh-val, kormányt fogó bal kezem két ujjával szorítom, jobbal váltok, jön az első jobbkanyar, tolom talán 80-nal… ajjaj! Ennek az autónak nincs tapadása, jövök rá hirtelen.

Goodwood-5971
Még a füvet is felkaptam a pálya széléről

Nem tiprom a gázt, de így is úgy vesztem el a trakciót, mint dubajzó kurva a becsületét az első ezerdolláros éjszakán. A pályának egészen a széléig sodródok, felkapok egy kis füvet is, megáll bennem az ütő. Pillanatra átvillan az agyamon, hogy ha már összetöröm az autót, legalább tegyem azt rendesen, álljak fejre, gyulladjon ki, váljon lángok martalékává az én testem is, nem próbálok majd meg kimászni.

Egyrészt, mert egy perc hírnév mindenkinek jár az életben, másrészt, mert engem ne interjúvolgassanak utána mindenféle újságírók, hogy én, a láthatatlanul pici ország megjegyezhetetlen nevű senkije honnan vettem magamnak a bátorságot, hogy felelőtlen száguldozásommal a világ legrangosabb autós eseményén rommá törjek egy legendás Porschét egymillió ájfón kereszttüzében.

De hiába csúsznak a kerekek, mint vaj a forró teflonon, az autó jóindulatú, az összkerékhajtási rendszer teszi a dolgát, s a Ricoh-t hirtelen a lábtérbe ejtve, a kormányt két kézzel megmarkolva viszonylagos arcvesztés nélkül összeszedem az autót, kívülről még akár azt is hihetik; profi vagánykodott éppen. Ha tudnák…

Goodwood-5969
Na, itt tettem le a kamerát - az első kanyarban elkezdett csúnyán csúszni a kocsi

Naja, azok a régi, sivatagi gumik, a puha, engedékeny futómű a legkevésbé ilyen útra való, ilyen körülmények között lehet, hogy egy jó gumikkal szerelt Daihatsu Hi-Jet pickup nagyobb g-ket tol kanyarban. Ez itt egy sivatagi autó, amivel kétmétereseket lehet ugratni, és nem ragad benn a homokban, nem pedig valami aszfaltkrúzer.

Kint járok az egyenesben, a kastély előtt, ahol a legnagyobb a tömeg. A porschésok előre szóltak, hogy azért legalább ezen a szakaszon toljuk meg kicsit az autókat, hogy a nézők hallják a hangjukat. Tehát megtolom, felbőg a bokszer, a libabőrök lyukakat ütnek a kölcsönruha tűzálló rétegébe, legszívesebben üvöltenék, bár úgysem hallanám a motorzajtól, inkább az élményre koncentrálok.

89P1774
Húzok el a goodwoodi kastély előtt

Ami nagyon intenzív. A futómű engedékenységén túl a kormány nagyon precíz, a váltó finom, pontos, a motor, ha mai mércével nem is túl erős, de gyönyörűen krémes a nyomatékleadása, minden újabb százasnyi fordulatsáv újabb élvezet is egyben. Újabb kanyar jön, visszakapcsolok, a bokszer fújtatva ugat, és megint elsokallom, hiába, elvitt a hév, ami Goodwoodban nem zöld és szentendrei, hanem kék és Rothmans, legalábbis nekem.

De ezúttal két kézzel a kormányon ér a jelenség. Csodásan megfogom az autót, kintről nézve egy isten vagyok, holott csak a szerény sebességgel kombinált csekély trakció, valamint az ügyes technika tette a csodát. Kicsit óvatosabban, a tapadást fukar nagymamaként beosztva, de a finom váltóval sokkal többet kapcsolgatva autózom tovább. Valamennyire ráérzek az autó ritmusára – amikor haladósan mész, már nem is olyan vészes a kuplung, a gázt is bátrabban nyomod, összeáll az egész. És eszméletlen jó.

Szerencsére az előttem haladó autót jóval korábban indították, ezért nem érem utol, az utánam jövőt pedig szintén nagy hézaggal, ezért szabad vagyok, mint madár egy óriási kalitkában, magam autózom. Nem mindenkivel volt ez így. A neten például fent van, ahogy az idei Festival vasárnapján Alistair Weaver, az edmunds.com újságírója vezeti ugyanezt az autót.

Neki nem volt szerencséje, a 953-as először lerohadt alatta a startnál, aztán amikor végre mehetett vele, konvojban kellett haladnia a többiekkel, mert nyilván akkor kevesebb idő maradt a lerobbanás miatt. De neki legalább volt fedélzeti kamerája, az jól jött volna nekem is. Mindegy, itt az ő videója, jó az, hasonlókat éltem át mén is, és igen, neki is nagyon megcsúszott az autó, és igen, ő is csak lelkendezni tudott a végére. Az emberből gyereket csinál egy ilyen Porsche.

2013-07-12 16.48.47
Kidugtam a telefonomat a jobb ablakon, és ő ezt látta

A pálya legfelső szakaszán előveszem pillanatra a Ricoh-t, megpróbálok felvenni valamennyit a száguldásból, aztán inkább leteszem és keményen odalépek. Felpattanok a nyomatékhullámra, s szörfözni kezdek rajta. Itt már el nem cseszhetek semmit, mert sehol egy autó, nyílegyenes az út, itt nézők sincsenek, a legnagyobb baj az egésszel, hogy csak pár száz méter az egész. Kísérőm a kéjben a legtisztább 911-es bokszerhang, amit valaha hallottam, nem éles, inkább szárazon puha, de nagyon hangos. Elképzelem, ahogy Ickx, vagy éppenséggel Metge ezt hallgatta kilométerek ezrein át, ahogy repülve, bukdácsolva, tízméteres homokuszályt húzva falatta az autóval a homokdűnék százait. Azt hiszem, az ilyet hívják egyéniségformáló behatásnak – biztosan más emberként szálltak ki a 953-asból Dakarban, mint ahogyan beültek Párizsban. Elképesztő lehetett, mert még nekem is az az élmény, ezen a sima, tapadós, egyenes, steril aszfaltcsíkon.

Felérek a fordítóba, ahol már gyülekeznek a versenyautók, amiket lent, a rajtnál már egyenként megnéztem. Előkapom a Ricoh-t, remeg a kezem, igazából remeg mindenem. Valamit makogok a mikrofonba, végtelen kimerültség és mennyei boldogság ömlik el rajtam. Vajon milyen apró maroknyi ember élhette át eddig a világon a 953-as Porsche vezetését bármekkora távon, pláne nézők előtt? Nem felvágni akarok, isten őrizz, egyszerűen csak úthengerként lapít agyon az esemény utóhulláma, s még most is azt teszi, ha rágondolok.

photo1
Azannya, ez is megvolt

Kopogtatás riaszt fel a félkába állapotból.

 Helló, a tiéd az autó? – kérdezi a résen bekukucskáló illető. Versenyoverallban van, tehát nem dilettáns, mégis ilyet hisz?
 Nem, dehogy, csak a Porsche elintézte, hogy vezethessem, újságíró vagyok, Magyarországról – vágom rá.
 Aha, mert kíváncsi voltam, mennyire szereted. Én rendszeresen szoktam versenyezni ilyennel, egy barátomnak van két 953-as speckós 911-ese is, ralikon indulunk az egyikkel, hétvégéken. Nagyon jó autó, még ma is ütőképes a kisebb osztályokban, elképesztően tartós, látszik minden porcikáján, hogy nem átlagos raliautó, hanem hosszú távú gyötrésre készült. Szinte csak gumikat és fékbetéteket cserélünk rajta, a motorhoz évek óta nem nyúltunk, a futóműhöz se. Egyébként, szia, ezmegez vagyok, Belgiumból jöttem, itt az egyik kocsink képe is” – s ezzel egy telefont fordított felém, amely egy piros 953-ast mutatott éppen, ugyanolyat, mint az enyém.

Így lettem én a ritka kivételezettek egyike ezzel a 953-as vezetéssel.

Gondoltam, ha már felfelé csak szilánkokat sikerült, majd lefelé, amikor csorgunk a hegyről, csinálok egy jobb videót. A Ricoh akkuja azonban feladta. Ebben a pillanatban jelezték, hogy mindenki indítsa be a motort, azonnal rajtolnunk kell lefelé. Gyorsan előtúrtam a nadrágomat a jobb lábtérből, kikaptam belőle a mobilomat, és abban a pillanatban, ahogy gázt adtam és felengedtem a kuplungot, már forgott is a kamera. Abszolút lájtos volt a tempó, videózó, fotózó emberek ezrei integettek, röfögtettem nekik a motort, hadd élvezzenek. Persze, én is vigyorogtam mint a tejbetök, hiszen ugyanolyan néző voltam, akárcsak ők, csak egy pillanatra elkapott egy váratlan mázlicsúcs.

photo3
Visszatérés a bokszba

Visszaérve a bokszokhoz, leparkoltam a Porschét, még utoljára megsimogattam. Háromnegyed öt, szinte garantált, hogy lekésem a repülőt. Letéptem magamról az overallt, vissza a saját, izzadt göncömbe, tüdőmet kiköpve rohantam a transzferparkoló felé, bár annyira még megálltam, hogy a Cartier et Luxe kiállítás legszélén álló autóiból a legérdekesebbeket lecsattintsam. Ide el se jutottam, basszus.

Fél órája álltunk a dugóban a Cayenne-nel, amikor megcsörgetett Annette – Zsolt, elvileg nem tudnád már elérni a gépedet, de kigyulladt az etióp légitársaság repülője a Heathrow-n, minden csúszik, még az is lehet, hogy törlik a járatodat. Sietned tehát nem kell, de ha szállást kell intézni, hívjál.

Végül borzalmas csúszással elindult a gép – jellemző a Heathrow-i káoszra, hogy amikor végre lett engedélye a gépnek, nem volt hozzá személyzet. Amikor visszarángatták a személyzetet a reptérre, nem volt busz, ami kivigyen a géphez. Amikor végre lett egy szem rövid busz, az csak három menetben tudta kivinni a társaságot, óriási szünetekkel. Amikor fent ültünk a gépen (már vagy fél órája), kiderült, hogy nincs olyan futóműtoló teherautó a láthatáron, amivel a gépek tolatni szoktak. Á, pokoli volt, de letojtam.

Hajnali negyed ötre értem Ferihegyre, de addigra már legalább azt az 53 képet kiválogattam az 1240-ből, ami a fő cikkben megjelent. Másnap tízkor keltem, első dolgom volt letölteni a videókat a Ricoh-ról és a telefonomról. Mit találtam?

Egy csomó hülye blablát amit a bokszban állva mondtam fel a kocsi mellett, egy keveset a nézők között araszolva, egy homályos semmit a start felé autózva, amikor kikanyarodtam a pályára. Magából az elstartolás utáni szakaszból egy szem élesen felvett, hibátlanul exponált ablaktörlő snittje maradt fenn, háttérben iszonyatosan túlexponált, elmosott tájjal, illetve vagy másfél másodperc a szalmabálák közötti suhanásból. A telefon, amit lefelé menet használtam? Annak a memóriája megtelt, de mivel rásütött a nap a kijelzőre, nem láttam a figyelmeztetést, meg amúgy se volt nálam más, amivel fel tudtam volna venni. Ennyit az operatőri pályafutásomról.

89P3198
Sorban állunk az alsó visszafordítónál. Én a távolabbi kocsiban ülök, orral erre, a háttal levő autók már a rajtvonalban várnak

Tehát egy kevésbé tartós és két tartósabb emlékem maradt életem vezetéséről. A kevésbé tartós egy rakás lila zúzódás volt, amit a három mérettel kisebb Nomex-ruha varrása okozott hónaljban. Utóbbi kettő a karszalag, valamint a saját memóriám. Ezzel a poszttal most már lett egy harmadik is, megnyugodtam. Több nem is kell, unokáim majd olvasgathatják, ha akarják.

Azaz, még valami. Nagyon-nagyon vágyom egy 911-esre, fújjon a hátam mögött, morogjon, nem lehet, hogy legalább egy hónapig nem használok egy ilyen autót, hogy a gyerekeimet nem viszem el vele a Transz-Pilisire. Sokkal jobban vágyom rá, mint előtte valaha, pedig eddig is imádtam.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr945452469

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csorsza 2013.08.13. 07:33:35

Mázlista :)
Az a boldog, jóllakott, hatéves-napközis arckifejezés mindent elmond, ami a cikkben le van írva :)

TmT 2013.08.13. 07:57:17

Veszek Neked egy GoPrót ajándékba.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2013.08.13. 08:04:35

"Tudják, amikor az ember ott áll a goodwoodi felfutó rajtvonalánál..." Hát már hogy a pébe ne tudnánk. Ismerős érzés, mikor a lord veteményese mögött csak arra várunk, mikor rúghatjuk egy Dakar autónak. Nénikédet, Kopasz!:)
(De azért szeretünk!)

redriot77 2013.08.13. 08:30:04

Az előző cikked végén hirtelen nagyon irigykedni kezdtem, de a tortúráidat elolvasva már nem biztos hogy cserélnék veled.
Beleképzeltem magam a fenti szituációk láncolatába és úgy érzem valahol biztos elvéreztem volna. Ha máshol nem az overallnál: 187 centiből úgy látszik lehet 168-at csinálni de 200-ból már nem biztos. :)
Vezetni Jackie Ickx Porschéját Goodwoodban. Megvolt. Mi überelheti ezt még? Fangio Mercedese a Nordschleiffén? :)

Ad Dio 2013.08.13. 08:31:01

Gratulálok!!!!!!!!!!!!!!!!!

prokee · http://blog.prokee.hu 2013.08.13. 08:42:20

Csík, leszel szíves most beköltözni egy lezárt fadobozba, és onnan többé nem kijönni. Ennél több nem jár egy embernek egy életre :)
Egyébként meg kit érdekel a video? Jobban megvan, ha leírod.

karlmann 2013.08.13. 08:42:52

Sok évvel ezelőtt, a véletlen folytán, vezethettem egy igazi, eredeti 1964-es verseny Mini Coopert, nem sokkal többet, mint amennyi neked jutott. Szürreális volt, pedig az csak egy Mini. Ne aggódj a felvételek miatt, nekem még egy nyamvadt fényképem sincs róla, de bárhol, bármikor ha meghallom a Mini szót azonnal ez az élmény jut az eszembe és tisztán emlékszem mindenre. És az csak egy Mini Cooper volt...

yenoee 2013.08.13. 08:43:40

@streetsta: :D

Viszont ha Porsche kell (illetve a cikk alapján pontosítok: KELL), akkor Dezsőnek meg kell halnia - akarom mondani menni kéne a háztól, nem?

trx · http://www.conspiracy.hu/ 2013.08.13. 08:44:38

hinnyemán. tijedé?
:D

Csikós úr!
Önnek tényleg fadoboz innentől.
Ez már a "nem ér" kategória. Bőven.

SemBoga 2013.08.13. 08:52:07

hol az angol oldal? amúgy, ekkora amatőr bandát - vesznek egy kikukázott svéd totálszopás mercit, aztán meg kamera nélkül mennek veteránozni valami angol vidéki tanyára... :)

ZON 2013.08.13. 08:54:28

Gratulálok, megérdemled.

Ez is lábon jön majd haza, mint Dezső ? (Mert nyilván felajánlottad érte valamalyik nélkülözhető szervedet.)

Én is itt vagyok 2013.08.13. 08:55:03

Tudod Zsolt... Ez már nem ér....

Shadowbull 2013.08.13. 09:05:42

ez egy nagyon fasza cikk volt, minden sorat vigyorogva olvastam. Bevonul a klasszikus Csikos muvek koze, ez teljesen biztos.

Koszonjuk!

Shadowbull 2013.08.13. 09:06:56

A Porsche meg a pokolban is Porsche. Lehet egyszer veszek egyet.

kokal 2013.08.13. 09:07:26

Csík, b..meg ez azért nagyon durva!
A 911-es nekem is rajta van a bakancslistámon, eléggé az elején.
Gratula, jó, hogy megírtad nekünk. A videót csak arról lett volna jó látni, ahogy belehajtogatnak az M-es ruhába. Bár vizuális típus vagyok, így is jót röhögtem rajta! :)

kepkontakt 2013.08.13. 09:20:58

SZENZÁCIÓS..!
2 éve nem ültem a versenyautóban,de felsejlett az emléke,és minden eddiginél erősebben mart bele a lelkembe,hogy végre újra összerakjam! Egészen magával ragadó..ahogy a rajt előtti izgalmi állapotot leírja,az olyan,mintha én magam élném át újra..és igen,valóban elfeljt az ember minden izgalmát a rajt pillanatában,és teszi a dolgát,de ennél is szenzációsabban fogta meg a célban ránk törő jóleső fáradtság érzését..Talán ez az,ami a legjobban hiányzik. Az a fajta fáradt kielégültség a jutalma az egész szopásnak,amíg egy utcai autóból egy versenyautó születik,és azzal lekotorsz egy gyorson,fűszéltől,fűszélig..

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2013.08.13. 09:27:42

Nagyon jó volt olvasni, helyenként annyira bele tudtam magam élni, mintha én ültem volna a bal egyben :)

pt95 2013.08.13. 09:35:53

Már régóta olvasom a Totalcar-t, de ez volt az eddigi legjobban megírt cikk, gratula hozzá. Ja, és az autózáshoz is!

madbalee 2013.08.13. 09:39:56

Egyszer elöben hallhattam egy ilyen a dakari Porschet:
www.youtube.com/watch?v=W2hFMmqkeJo

Nagy elmeny volt, el sem tudom kepzelni milyen euforikus allapot lehetett vezetni egy ilyet.

Grat! Remelem lesz meg szerencsed hasonlo dolgokhoz, es hasonlo cikkekben megosztod velünk!

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2013.08.13. 09:43:06

Csik, legközelebb szólj időben, ha jössz, vagy szívesen meghívlak én is. Most is ugyanakkor voltunk Goodwoodban, jövőre elviszem apukámat. Tesztelhetnéd a C70-esemet is. Egy élő legenda vagy, jó lenne legalább Goodwoodban összefutni..

csongiaparaszt 2013.08.13. 09:46:31

Aztapaszta, a sárga irigység!!! És gratula a cikkhez is.

Hurri Kán 2013.08.13. 09:48:30

"Nagyon-nagyon vágyom egy 911-esre" Khmm... :D

Csikós Zsolt 2013.08.13. 09:51:51

Videó jön az angolon, Sipi már hegeszti, mindjárt kint lesz. Egyébként itt van a tcmagazine-es körítés nélkül:

www.youtube.com/watch?v=l_yuNW-6zeI&feature=youtu.be

Elnézést mindenkitől, logisztikai zavarok voltak a térben, én meg szabadságon vagyok a héten, későn vettem észre.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2013.08.13. 09:59:13

Az autós újságíró az élet császára.

Ad Dio 2013.08.13. 10:01:03

@karlmann:
"pedig az csak egy Mini."

Juj!

"És az csak egy Mini Cooper volt..."

Meg jaj!

Párbaj, fegyvernemet a sértett fél választ. Az én vagyok, így 3 lépésről ágyú, én kezdek.

Ezek a "csakminik" 67-ig halálba alázták a 911-eseket ám :-D...

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2013.08.13. 10:08:40

@ZON: És utána hazajön a Porsche, meg egy üvegben egy Csikós-fej (a la Futurama) :-)

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2013.08.13. 10:19:56

Élvezet volt olvasni, nagyon jó cikk! Köszönjük.
(Azért persze utálunk, Te mázlista... :))

szemeteske 2013.08.13. 10:30:36

Szép, meg jó. De soha nem fogom megérteni azokat az embereket akik életük legnagyobb élményeit egy 8 centis LCD-n keresztül akarják megélni.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.08.13. 10:35:07

Berakhatod az emléket a Rolls promó mellé :)

vancello · http://vancello.hu 2013.08.13. 10:47:25

Zsolt!
Az emlékek többet érnek bármilyen felvételnél, ahogy megírtad, bőven elég az élmény átadására. Szerintem mindannyian ott ültünk veled gondolatban a jobb egyben.
Zseni vagy, tagadhatatlanul.
Szívesen olvasnék arról, mit tapasztalsz egy öreg Forma 1-es gépben (ami most eszedbe jutott, az megfelel), vagy mondjuk egy Mártinéni részinges Delta S4-ben, 037-ben, úgyhogy ne hallgass a fadobozos kommentelőkre! :D

erokun 2013.08.13. 10:51:50

áhh,simán rá kellett volna vágni hogy jah persze hogy az enyém!:D

Csikós Zsolt 2013.08.13. 10:56:15

@szemeteske:

Csakhogy én munkából voltam ott, és ilyenkor nagyon remélik, hogy lesz is belőle valami anyag. Ha az utcáról esnék be, akármilyen szépen mosolyognék, nem engednének a kormány mögé. Sajna - valamit, valamiért, aki ezt nem látja át, az hamar kiesik a kegyekből.

Luighi 2013.08.13. 11:06:01

@GGerg: A GoodWoodi fotókat nem posztoltad ki valahova? Vagy nem is csináltál? :-O

Beszarás jó volt a cikk! A ruha bosszú volt, gondolom előző este látták hogy a jobb és a bal szájszéled hátul összekapaszkodott. Ha meg azt mondják töröld le, biztos nem hat meg. Majd a kényszer! ;-)

hofi601 2013.08.13. 11:10:40

Huhh, ez tényleg remek volt. A videó miatt ne izgulj, téged jobb olvasni, mint nézni. :)
Tökéletesen átjött a hangulat. Mázlista vagy.

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2013.08.13. 11:14:16

@Luighi: Facebookra tettem fel kb. 40-et. De van csomó videóm is.

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2013.08.13. 11:18:21

@GGerg: Nelson Piquet ment el közvetlenül mellettem, és láttam vezetni Stirling Mosst is. A régi Forma-1-es autókat mellettünk indították be sorban. Elképesztő élmény..

szemeteske 2013.08.13. 11:19:26

@Csikós Zsolt: hofi601 jól írta: minden banyalás nélkül mondom: tudsz Te úgy írni Zsolt, hogy jobban átjön a lényeg mint egy videón.

Hurri Kán 2013.08.13. 11:19:29

@GGerg:
Most hagyd abba, jó? :D

protézisesh 2013.08.13. 11:20:49

hát, az első reakcióm a citromsárga irigység által generált "rohaggyámegkopasz!" volt, de ismét irodalmit alkottál. A ruhával, meg az autóval talán többen is elboldogultunk volna ugyanígy, de leírni csak te tudtad ennyire képletesen!

köszönjük. És várjuk a giga-galériát az 1200db Goodwood fotóval!

Rocko- 2013.08.13. 11:33:22

"futóműtoló teherautó"
Pushback Tractor a neve, hogy egy kicsit én is díszléceskedjek. :))))
magyarul meg simán vontató.
a világ egyik legjobb dolga.

a felvételeket ne sajnáld, jobban tudtad elmesélni, mint bárki más, így élvezetesebb volt, mint videón.

hogy mit gondolok a helyzetedről, hááááát, majd egyszer talán négyszemközt. ;)
addig meg csak anynit, hogy Te szerencsés!

W123qp 2013.08.13. 11:39:15

Nem is írom le mi jut az eszembe...

Luighi 2013.08.13. 11:43:48

A flúgos futam gépaei a facé-n: www.facebook.com/media/set/?set=a.574335929277066.1073741835.119601618083835&type=1

Épp most like-oltam a FoS-t (Goodwoodra érdemes rákeresni)

szeme közé, laposan! 2013.08.13. 11:57:04

Ezt a Porschét tavaly "megsimogattam" én is a Porsche múzeumban, nem gondoltam volna, hogy ilyen hamar élménybeszámolót is olvasok róla... :)

Tomchy 2013.08.13. 12:01:42

@GGerg: Nelson Piquet elment melletted? Hűűű, akkor tényleg jó buli lehetett... :D

58múltam 2013.08.13. 12:07:19

A reptéri jószág, ami kitolja a gépeket az állóhelyről: pushback, vagy towcar, vagy símán vontató.
Csík, neked van stílusod, ez kiemel a tömegből. Te nem röstelled kimondani, amit érzel. De a legfontosabb: egy vagy közülünk. És ez átjön!

kzolee 2013.08.13. 12:26:44

A tanulság: kell a szerkesztőségbe még egy gopro. :)

okta 2013.08.13. 13:00:43

Valaki(?) mondta, hogy az autós újságírók az élet császárai...ugye?
:-)

geekthink 2013.08.13. 13:18:18

Zseniális cikk, Rejtő regénybe illő jelenetekkel :)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2013.08.13. 13:25:02

Az internetes videózás hülyeség, ha érted hogy mondom:)

Grifter 2013.08.13. 13:37:05

Videjó nincs Csikós úr? :(

ixtom 2013.08.13. 14:05:53

A nagycikk utáni első gonosz gondolatom ez volt:

Egy ilyen Porsche-t vezetsz te "szemét"!? Mi rosszabbatt kívánhatnék, minthogy szerelmes legyél és eluralkodjon rajtad az érzés, neked KELL egy Porsche, jobban mint bármilyen Merci vagy Puch, akkor is ha megint Svédországig kell menned.
Te felülsz a szopórollerre, eszed a szaros kenyeret, mi meg élvezzük (mint a Mercinél). :DDD
Na jó, egye fene, a legvégén neked is lehetne jó... :)

Nagyon jó írás, köszönöm!

Mini Club Hungary · http://www.miniclub.hu 2013.08.13. 14:06:46

Nincsenek szavak. Sem a cikkre, sem az élményre.

Illetve talán mégis: ahogy "protézisesh" írja, nem véletlen - sőt, nagy szerencse nekünk -, hogy ez Csikós Mesterrel történt meg. Talán csak neki vannak szavai egy ilyen kis csodát ilyen fantasztikusan leírni.

Grartulálunk!

PaOntan 2013.08.13. 14:07:35

Zsolt, ezt nagyon jo volt olvasni. Koszonom.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2013.08.13. 14:53:19

Először Toyota 2000 GT, aztán ez... Mi jön még? 8-) Óriási! Gratulálok!

megint 2013.08.13. 15:03:38

Kiváló írás, rég olvastam hasonlót, Karotta tud még ilyen szinten írni. A 911-es nálam is szerepel a lista elején, remélem egyszer összejön.

ChPh 2013.08.13. 15:27:22

tök jó volt, minden elismerésem, hogy ide jutottál :)

dr.oid 2013.08.13. 15:53:27

Drága Zsóti jaj nem kéne
támad az elmebaj réme
telenyomtak a P-droggal
mostan álmodhatsz halottal
Ferdinand és Ferry papa
Butzi bácsi osztrák hada
a weissachi csodatévők
babonázzák meg az élőt
hátad mögött boxer lapos
szívóhangja csodálatos
szigorúan léghűtéssel
agyrezgető körítéssel
klodeckel szelepen túlra
mintha érctrombitát fújna
arkangyalok dupla sora
mi ez hanem sors fintora
szegény dezső aprónépek
ebay oldal lesz a rémtek
mehettek mind a levesbe
megjött mesterünknek kedve
mert neunelferre fájó foggal
küzdhettek ti a gyilokkal
mindent legyőz majd e métely
nincsen bennem semmi kétely..

..jót olvastam ismét hála
telement Jacky gatyája
míg átadta gépgyermekét
hol is hagyhatta az eszét
gondolhatnám magyar aggyal
s nem a nagylelkűen naggyal
ki beletojik az egészbe
nem lesz maga ellensége
a versenyautó sorsa menni
hűs garázsban jót pihenni
pihenjen sok kehes pára
gyanítom elég lesz mára :D

_____________ 2013.08.13. 15:59:16

Gratulálok a cikkhez, meg az átélt dolgokhoz, ez szuper lehetett.
Irigyellek de kikúrtul. :)

Dr. GGG77 2013.08.13. 16:31:58

"Azaz, még valami. Nagyon-nagyon vágyom egy 911-esre, fújjon a hátam mögött, morogjon, nem lehet, hogy legalább egy hónapig nem használok egy ilyen autót, hogy a gyerekeimet nem viszem el vele a Transz-Pilisire. Sokkal jobban vágyom rá, mint előtte valaha, pedig eddig is imádtam."

A Pontonnak annyi...
:)

Dr. GGG77 2013.08.13. 16:34:59

Már látom magam előtt a 30-40 éves 911 összerakásáról szóló több éves sorozatot. :)

illaberek 2013.08.13. 16:54:56

nem offtopic, de nem szorosan ide kapcsolódik (stratos, s4, stb):
www.youtube.com/watch?v=mXgWWNJVdYA

Csikós Zsolt 2013.08.13. 17:27:50

@dr.oid:

Dr.oid uram, azt hittem szabadságon vagy, összeszorított ánuszrózsával vártam az újabb rímeket :-)

De ezt még megvártam, mert dr.oid-vers nélkül nem húzhatok el Balatonra, köszönöm, adieu!

dr.oid 2013.08.13. 18:12:20

@Csikós Zsolt: fürdőgatyád szaggassa a balatoni szél..jó nyaralást :]

zalkapone 2013.08.13. 19:40:01

Zsolti, Zsolti, egyszer megölsz minket... :-)

That'sMyBike 2013.08.13. 20:11:15

Kedves Zsolt!
Ezek után már eszedbe se jusson lottószelvényt vásárolni! MINEK?

Peter Csongradi 2013.08.13. 21:59:31

Gratulálok! Ön 1 mázlista Uram.. De hát megérdemli! :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.14. 02:49:24

@Dr. GGG77:

:D

" - az ugy kezdodott hogy kiugrottunk a sracokkal Domsjobe egy 911 Mk II ert... olcson megall, kiszamoltam mindent ... napi rohangalosnak lesz, nem lesz belole szobor"

:D:D:D

amugy nem tudom elegszer ismetelni magam az "orokervenyuvel" kapcsolatban: Az autos ujsagirok az elet Csaszarai...

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.14. 02:51:52

@That'sMyBike: Kedves Zsolt!
Ezek után már eszedbe se jusson lottószelvényt vásárolni! MINEK?

teljessen igazad van, innen csak lefele van ut :)

mas orul ha eljut Goodwoodba, Csikos Zsolt meg panaszkodik - miutan egy veteran 911-el kapraztatta a nagyerdemut - hogy sokat kellett varni Heathrown :D:D:D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.08.14. 07:38:59

Azt a jóllakott óvodás fejet a sisakban :D
Nagyon nagy post :)

Null Problemo 2013.08.14. 17:50:03

Kedves Csikós úr, a fene jó dolgát!
;)))

1127ccm 2013.08.17. 19:16:15

Az megvan h a szervezok szoltak h rugd mar neki el az egyenesben?

aureliusz 2013.08.22. 21:01:13

A cikk nekem is nagyon tetszett. Örülök, hogy ismét gazdagabb lettél egy álom megvalósulásával. Remélem van még álmod és lesz abból egy-egy újabb jó cikk. A videóból egy szót sem értettem, de a többi kárpótolt.
Köszönöm :)
süti beállítások módosítása