Heti merítés

  2013. augusztus 11. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Focus ST170

61504

Természetesen érinti az összes hülye focus-os típushiba: gyújtótrafó, központi zár stb... utóbbiból gyakorlatilag már semmi nem működik, random nyitja zárja magát, se jobb se bal előről nem nyitja belülről a központit stb. Otthon guggolnak az első zárszerkezetek a szekrény tetején, csak be kéne már rakatnom őket valamikor.

Az imádni való bajor kiskedvencem

61500

Február végén frissen törött lábammal kényszerpihenőre kényszerültem. Emberi élet fenntartásához szükséges dolgok, internet, mindez négy fal közé zárva, több, mint egy hónapon keresztül. Nagyszerű, autót keresni az interneten, milliószor átgondolni melyik lenne a legjobb választás, majd a megfelelő példányt felkutatni és megvenni. Bő egy hónap, mi sem egyszerűbb (gondolta a kis naiv).

Igazi utazóautó - imádnivaló dög :)

61468

A felhasználási terület változatlan maradt, főként hosszabb utakra és sok cuccal járunk, amihez számomra nélkülözhetetlen a jól variálhatósága. Khm, vagy akár álló helyzetben is remekül ki lehet használni a nagy hátsó helyet, és a csúsztatható üléseket, így hevesebb vérmérsékletűeknek is remek választás ;)

"A Raketta 03" Megtörtént a tuning.

61480

Mivel a 125LE pályán a 2.2-2.5 dízel 3-as 5-ös BMW és Ford Mondeok ellen kevésnek bizonyult (ezek állnak be a seggembe legtöbbször kamionsor előzés közben - baromi sietős), felvetődött az agyamban autócsere. De miért is cserélném le? Munkába járásra napi 70-90km miatt most toljak be egy újabb autóba egy csomó pénzt? 15000km-enként olajcsere, nem törtem, vigyáztam rá elég rendesen. Ezért inkább asszonykám "háta mögött" kicsit megpiszkáltuk az autót.

A fantasztikus négyes :)

44899

A Volvo 400-as szériáját sokan - és a rossznyelvek szerint maga a Volvo is - mostohagyermeknek tartják a Volvo családon belül, amelyben sajnos van némi igazság (például az alkatrész-utánpótlást lassanként kezdi megszüntetni a gyár), azonban a magam részéről az ilyesfajta megkülönböztetést az autó teljesítményét, ár-érték arányát és szerethetőségét ismerve teljesen indokolatlannak tartom.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr355455663

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

JaxTeler 2013.08.11. 13:08:33

ilyen citroenben utaztam egyszer kétszer, kényelmes egy kocsi az biztos. Néha én is szeretnék olyan autót - egy jó sleeper cart pl - amivel meglephetném az ilyen stroboszkóposokat :)

Józsi a guminagykeres 2013.08.11. 13:27:25

@Invinoveritas: Múlt héten cserélt kuplungot,mert szétszakadt.

Hurri Kán 2013.08.11. 13:35:24

Astrás szerintem borogassa magát. Kíváncsi vagyok, mikor fog széthullani a felhúzott motor.

A Bmw-s meg nem ott állt sorba, ahol az eszet osztották: kint él, kint használja (rendszám is német rajta) akkor mi a bánatnak a magyarországi üzembe helyezés? Főleg, hogy kint minden szopás nélkül kb. 1 óra alatt és kb. 70 euróért át lehet íratni. Mindegy, biztos vadász volt a jele az óvodában.

Pepejoe 2013.08.11. 14:18:50

Ha rendesen végezték a tuningot és nem használja állandóan csőgázon, nem lesz annak a motornak semmi baja.
Ez nem azért van, hogy állandóan nyomják neki, hanem ha szükséges, van mihez "nyúlni" arra a fél percre. Ha jól gondolom, akkor kb. így is használhatja, a leírt fogyiértékek alapján.

Schütii 2013.08.11. 14:20:45

Hát annak a Volvonak tényleg jobban állna a muff az orrán, Svédek szégyene, fransziák dicsősége.
Opel 5900-on adja le a max (180Nm) nyomatékát? Nem csodálkoznék ha már a tuning óta kért volna csapágysort a motor.

Schütii 2013.08.11. 14:22:28

@Pepejoe: Vagy csak egyszer megnézte lejtőn hátszéllel és az lett a referenciaérték.

butschq 2013.08.11. 14:24:04

4 napos kirándulás után (értsd: 4 nap intenzív alkoholfogyasztás :D ) kicsit nehezen értelmezem ezeket az írásokat.
Volt az egyik haveromnak egy vectra 2000-ese, 4-en 3.-ban óra szerint 180-ig ment. Kicsit se csalt. De a család összes opele ilyen 10 km/h-kat csal már 50-nél :D
A többire nincs agysejtem válaszolni, dán szarvasra ittam magam

Hurri Kán 2013.08.11. 14:24:27

@Schütii:
Kizártnak tartom, hogy a gyári szeleprugókkal/hajtókarokkal/dugattyúkkal+csapágyazással a motor tartósan bírná ezt a fordulatszámot és a megnövelt teljesítményt.

seniman 2013.08.11. 15:00:43

@Hurri Kán: Főleg a jó kis kikönnyített ecotec hajtókarokkal :-)

Leadfoot 2013.08.11. 15:00:54

@Hurri Kán: És akkor még nem beszéltünk a hajtáslánc többi részéről. Meg arról, hogy a krafttal még nem jár együtt a nagyobb/jobb fék, futómű, stb.
Az a 400ezer forint (esetleg még megtoldva 1-200ezerel) meg pont elég lett volna arra, hogy vegyen valami hot hacth-et, ami gyárilag stabilan tudja azokat az értékeket, amiket a csodaasztra állítólag tud + van hozzá fék, futómű, stb. is.

uarempty 2013.08.11. 15:02:54

hát az astrás nem tudom meddig fogja élvezni a 180 lót, de biztos, hogy megfogja adni magát, minden, sorban.Legalábbis, ami kell az erő átvitalhez...400 ezer, de ebben egy kovácsolt cucc sincs, és szinter kuplung se..ha normálisan megcsinálja, 600-700 körül jön ki (így most szívni fog vele).Nem tudom, ha ennyit rá dob, nem jön ki egy 1.8T golf?vagy 1.6T astra?Az is 180 ló...

Hurri Kán 2013.08.11. 15:10:27

@seniman:
Nem baj, majd olvassuk a folytatást Raketa-04 címen :D

@Leadfoot:
Jaja. Opelnél maradva ott van pl. az Astra 2 literes turbó, volt többfajta teljesítménnyel is, azok már elég jól mennek, akár a GTC, ami még jól is néz ki.

Schütii 2013.08.11. 15:37:19

@Hurri Kán: Nem hát, bár a nyomaték az szinte semmivel nem több mint a gyári érték, viszont azt jó magas fordulaton tudja csak, hála a tuningnak, innen jön az a félelmetes 43%+ a teljesítményben. Ami azt is jelenti hogy alacsonyabb fordulaton gyengébb lett mint eddig volt, szal ha nem forgatja 6500 fölé akkor még hosszabb is lesz a motor élettartama gyári cuccokkal. Lehet hogy nem teljesen véletlenül nem látszanak a diagramok teljes egészükben.

Hurri Kán 2013.08.11. 15:50:34

@Schütii:
Persze, de ha nem forgatja ki, akkor a kisebb fordulaton immár gyengébb motor miatt még inkább a seggébe állnak, így nincs más, mint kitolni a szemét. Innentől a kör bezárult :)

Hurri Kán 2013.08.11. 16:16:55

@seniman:
Jaja, ennyi :)

Viszont ebből a pénzből meg már simán kapsz egy erősebb, max. 10 éves Astrát/Golfot stb., és még marad is a vásárlás utáni kötelező dolgokra.

Blindmouse 2013.08.11. 16:34:40

A volvónál ki van ékelve a biztonsági öv csatja hogy ne sípoljon? :D

Schütii 2013.08.11. 17:22:51

@Hurri Kán: Fiatalság, bolondság. :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.08.11. 17:31:34

ez.az.1es.Fucus.st.még mindig tetszik.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.08.11. 17:46:53

@Hurri Kán: a kinti költségek miatt,az átiratás egyszeri költség,az adó és a biztosítás meg rendszeres,kint ez elég komoly tétel is lehet.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.08.11. 17:50:38

a fordulatszám emelésnek akkor van értelme ha az astra kapna egyrövibb váltót.
vagyis a keréken mért nyomaték nagyobb lenne miközben egyes fokozatokban nem menne többet mint eddig.

Hurri Kán 2013.08.11. 17:59:46

@Gyurma73:
Ha megnézed a képet, német rendszám van rajta, vagyis kinti adót és biztosítást fizet. Ezért nem értem a "magyar" kört. Azt meg alig hinném, hogy az eladó jófejségből rajta hagyta a rendszámot, lévén az ott a tiéd, névre szól és nem autóra. Ha eladod a kocsid, leveszed a rendszámodat és átakasztod arra, amit vettél.

zerge44 2013.08.11. 18:08:27

Astrába tuning?! A többi, vele egykorú és árú autóban sem értem minek(esetleg üzemanyag spórolás miatt érthető próbálkozás). Ócska hangszigetelés, kényelmetlen ülés, béna futómű, ócska váltó jellemző pl. egy bömöshöz képest. Mintha sz@rból akarna az ember várat építeni. Meg kell tartani az astrát/egykori vetélytársait a hétköznapokra, és venni mellé egy bivalyerős négykerekűt 'csapatni'. Megj.: Egy astra g tulaj

ONF 2013.08.11. 19:59:33

A tuningolást sosem értettem. Ha erősebb, gyorsabb autót akarok veszek egy erősebb gyorsabb autót, elég nagy a választék. Ha nincs rá pénzem akkor elfogadom hogy a kivagyiság luxus és végigelőzöm a kamionsort 130-140-el (vagy ki sem megyek a gyorsabb elé) majd gyorsan eltakarodok az útból.

Speedman 2013.08.11. 20:28:46

@Ordasnagyfarkas:
Én meg sosem értettem a teniszt hogyan képesek órákig nézni az emberek,pedig csak ide-oda pattog a labda, meg miért rajonganak a VW-ért annyian, amikor a legtöbb autója annyira jellegtelen.
Mégsem bírálom őket, mert ettől színes a világ. Nagyon nem szeretném, ha mindenkinek ugyanaz az autó tetszene, mint nekem, meg ugyanaz lenne a hobbija, meg...

Ettől függetlenül az Astra motorja a 7e feletti fordulatot annyira már nem szereti.

Frw 2013.08.11. 20:35:32

Azé,azé az ott van tuningolás szinten, ha mondjuk az unalmas injektor sor helyére felvarrsz egy iker WEBER karbi sort !!!
Már a szívás, működés hangjától is libabőrös leszel. Kell rá egy normális nyitott kipufogó rendszer és durrog, szuszog él máris a modern kacat autód. Fogyasztás meg kit érdekel ! Az élvezet a lényeg !

Józsi a guminagykeres 2013.08.11. 20:56:47

@Hurri Kán: Szóban forgó jármű egy 2005ös GTC astra. www.carstyling.hu/car_shower.php?id=65471
Egyébként alul sem lett gyengébb,mint a gyári motor,ha jól emlékszem 3000nél van 150Nm benne ami kb. 70Le,4000-nél kicsit több a nyomaték ott már 100le,eredeti 125ló meg már 5000 felett megvan benne,szemben a gyári 6000/125le csúccsal. Tévhit,hogy ami forgósabb lesz annak cserébe alul is gyengébbnek kell lennie.
De szerintem is minden egyes 7500ig húzatás egy újabb szeg a koporsóba ennek a motornak.

Scaleo 2013.08.11. 21:31:35

Az astrásnak valószínűleg elmentek otthonról. De persze "alázni" kell a BMW-ket, hiszen manapság aztán tele van az autópálya olyan tempót autózó gyorshajtókkal, amit 125 LE-vel nem lehet tartani, igaz? Ez aztán a nyomós indok.

A citroenes is érdekes: büszke rá, hogy az autóstársak nem tudnak meglépni előle a kanyargós hegyi utakon. Ja, 110 LE-vel és 147 Nm-rel egy üresen is 1243 kilós, viszonylag magas (tehát kedvezőtlen légellenállású) egyterűvel. LOL.

Walnuts 2013.08.11. 21:47:30

@Ordasnagyfarkas:

Szóról szóra ezt akartam leírni.
Pedig nekem is csak egy proli autóra futja,Ferrarira nem :(

Walnuts 2013.08.11. 21:49:06

@Speedman:

Neked is igazad van,legalább van kit fikázni és lenézni lol

Sákif za morro? 2013.08.11. 21:54:23

"Mivel a 125LE pályán a 2.2-2.5 dízel 3-as 5-ös BMW és Ford Mondeok ellen kevésnek bizonyult (ezek állnak be a seggembe legtöbbször kamionsor előzés közben - baromi sietős), felvetődött az agyamban autócsere."

Itt abba is hagytam az olvasást. Kretén...

n53 (törölt) 2013.08.11. 23:05:28

@Hurri Kán: Svajccal kevered. A nemet rendszam az auton marad, hacsak nem kersz ra masikat. Ha pedig a regi rendszamodat nem rakod ra egy masik autora, elbukod, kiadjak masnak.

Slippery Slick a menetlabilizátor 2013.08.11. 23:14:10

Ezt az asztrást habosra szopatták a gépi forgácsolók, pont

Hurri Kán 2013.08.11. 23:22:26

@n53:
Megint okos vagy, vadászkám.

kavicsboy 2013.08.11. 23:35:28

@Scaleo: Nem kötekedés képen,nekünk is van a családban 1terü(scenic1.5dci)igen is lehet vele kanyarodni,igaz nem úgy mint az én kocsimmal,de a sofőrök 98%-val tudom tartani a tempót bármilyen kanyarok legyenek.Az olyanokat imádom 335iBMW(306le)utolérem,majd kanyar után odalép,persze hogy megindul a kocsi,én hagytam 5.ben és a következő kanyarnál utolértem,de utána vissza 3 és máris mögöttem a bömi,következő kanyar után már csak távcsővel láthatott:)(ezt nem a sceniccel) Az asztráshoz csak annyit fűznék:féktuning??Mert megállni is kéne!!És igen ha hátulról v.ki nagyobb tempóban jön,félrehúzódok és elengedem!!!Kb 1 hete történt(Ausztria)csapatok rendesen,látom,hogy előzni kezdi valaki a kamionokat,gondoltam vegyen észre villantottam,még kb 400-500méterre voltam tőle,de ő úgy gondolta,mégsem tér vissza a külső sávba,tovább előzi a kamionokat,no ezek után villogás,és húztam magamra a kormányt,emberünk 110-el közlekedett,és miután befejezte az előzést kidugta az ablakon a középső ujját,ez szerintetek normális???De sebaj Ausztriában nem telik el utam,hogy ne botoljak v.mi baromba!!!

n53 (törölt) 2013.08.12. 00:30:37

@Hurri Kán:

de.wikipedia.org/wiki/Kraftfahrzeugkennzeichen
"Auch die Zuordnung eines Kennzeichens zum Fahrzeug oder zum Fahrzeughalter wird unterschiedlich gehandhabt: Während in der Schweiz ein Kennzeichen dem Fahrzeughalter zugeordnet ist (er kann mit einer Wechselnummer dieses mit mehreren Fahrzeugen lebenslang nutzen, ein Kennzeichen kann je nach Kanton auch übertragen oder vererbt werden), ist es in Deutschland wie in den meisten Ländern fahrzeuggebunden. In Österreich existieren beide Möglichkeiten."

Kicsit kisebb arccal kene osztanod olyasmirol az eszt, amirol a jelek szerint nem sok fogalmad van.

SwedishRunner 2013.08.12. 00:40:31

@kavicsboy: Az egyterűs apukák külön állatfaj... Nem versenyzem velük, had nedvesedjen a nacijuk, hogy milyen gyorsak még így is....

SwedishRunner 2013.08.12. 00:42:04

@n53: A wikipédia rendkívül hiteles forrás ám, illik vele alátámasztani a mondandót! Ettől függetlenül igazad van...:P

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2013.08.12. 00:45:05

@Hurri Kán: Jajmá'! Hát pont az a lényeg, hogy a szürke kis Astrával oktassa a Bimmereket.
Nem érted te ezt, biztos olyankor jó neki.

SwedishRunner 2013.08.12. 00:46:43

@zerge44: Inkább Astrából építsen, mint Mutyukiból! Nem is olyan rég még a hajógyárin egy Kadett GSI-től többen is lefosták a lábuk szárát, talán csak egy VTI Civic volt menőbb! :)

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2013.08.12. 00:54:55

Következő autója?
Talán Brera 3.2
lol

SwedishRunner 2013.08.12. 01:19:54

@estrella negra: Brera 3.2 v6 Q4, az elég "Raketta" :P

cukkkorka 2013.08.12. 05:51:57

AZ astrás motivációját nem értem, nekem ha valaki beáll a seggembe akkor lassítok, hiszen a szabályos követési távolság sebességfüggő, minél közelebb jön annál lassabban kell mennem, hogy meglegyen a távolság. Ezért nem kell kivégezni az autót,idióta...

JaxTeler 2013.08.12. 07:25:44

@kavicsboy: érdekes, hogy a német és osztrák sofőrök nem villognak, hanem megvárják még a szerényebb teljesítményű autós társak megelőzik a kamionsort és besorolnak a külső sávba. Utána fogják magukat és mennek tovább.

Agr3ssor 2013.08.12. 07:44:11

"Mivel a 125LE pályán a 2.2-2.5 dízel 3-as 5-ös BMW és Ford Mondeok ellen kevésnek bizonyult (ezek állnak be a seggembe legtöbbször kamionsor előzés közben - baromi sietős), felvetődött az agyamban autócsere."

Ezek az élet nagy problémái kérem szépen... Hősünknek biztosan nincs rákbeteg az ismeretségében, nincs devizahitele, a munkahelyén és a párkapcsolatában is minden rendben...
Szeretnék eljutni erre a szintre... Arra, hogy egy nyilván nem túl gyakori forgalmi szituáció miatt autócsere forduljon meg a fejemben...
Ez egy igazi veréb!

Agr3ssor 2013.08.12. 07:48:29

@Scaleo: Én ezeken az utcai versenyzőkön azt nem értem, miből gondolják, hogy verseny van?!?
Se kockás zászló, se felvezető kör, akkor mégis hogyan?

Annyira szeretem ezeket a csicskákat... Izzadva gépészkednek a kormánnyal, elemzik a telemetria adatait, miközben te (az ellenfél) csak egy nyugodt hétvégi kocsikázást-nézelődést visz véghez...

szabi1983 2013.08.12. 08:36:51

Ez astrás csávó nagyon tetszik. Haha. Két forintos astrába beledöntött egy csomó pénzt, mert a 20-30 millás bmw-ket feltartja a pályán. Egyébként azokat ezután is fel fogja tartani. Majd meg a Csikós bianchiját is amikor kikönyököl az oldalán a hajtókar a szuperszónikus opelnek. Csak tudnám hová siet? Merthogy ugy tünik egyébként sem nagyon tudja kifizetni azt a bírságot sem amit az eredeti teljesítmény okozott nemhogy ezt + széthullott motor.
Bmw nagyon édi nekem is volt anno 2000-ben egy ugyanilyen szürke E 46 csak dízelben és szebb felnikkel. Jó autó.
Citroen. Soha nem érdekelt de a multkor ültem eggyel ujabban és lehengerelt. Kényelmes kultúrált családi utazóautó. A fransziák ezt nagyon értik. Pl. egy Touran ehez képest egy traktor.
Focus ST. Hmmm soha nem gondoltam, hogy egy ford valaha is tetszeni forg pláne egy fóka. Ez bejön. Gartulálok hozzá. UI. Ha utólérsz egy üveghangon ordító égett bakelitszagú astrát az M7-esen hagyd menjen. Legyen egy jó napja.
Volvó. Én azt szeretem, ha valami nem olyan mintha. Hanem az. Ha renault rombusz lenne rajt talán szeretném.

Totya001 2013.08.12. 10:08:49

Sziasztok!
Ha valakinek sértettem az önérzetét az Opeles tuning leírásommal, akkor elnézést.
Az itéletet már pár napja átírtam, csak még nem frissült.
Itt leírtam a lépéseket, az ezekkel járó változásokat, illetve a hibákat, amik jelentkeztek a tuning miatt.
Kicsit hirtelen felindulásból írtam a cikket, mivel 2hete az M7-en hazafelé elég sok autó játszott versenyzőset, nemegyszer elég ilyesztő szituációba kergetve engem és autós társaimat. Nem tudom miért, de az cikkben említett autók voltak többségben a versenyzők.
Az autó meg hobbivá változott. Sok problémát illetve álmatlan éjszakát okoz(-ott) az átépítés, de valahogy élvezem.
Mások 2 naponta füvet nyírnak, vagy kertitörpét gyűjtenek, én ezt csinálom.
Tényleg kicsit elhamarkodott, és összecsapott volt az ítélet, de elszakadt az a bizonyos cérna.

We make the world a better place 2013.08.12. 11:05:50

Ijesztő. Használd egészséggel. ;-)

Tippszmix 2013.08.12. 12:05:46

Kanyarvadászat 1,6-os családi Citrommal.... Őrült tunying:178 lóerő.... Meg a kommentek közt az 1,5-ös Scénic-es versenyző.... Ezért imádom olvasgatni a heti merítést! Utána meg jöhetnek a cikkek, hogy felborult az egyterűvel a gyökér 70-el egy kanyarban, majdnem megölte a családját, és még meg is büntetik a rendőrök! Nem véletlenül kell ennyi embert összezacsskózni az utak mellől! Sok profi versenyző, de még egy normális autóra is sajnálja/nem telik neki. Balkáni túra miatt nem kell elhagyni az országot!

SwedishRunner 2013.08.12. 12:17:30

@Totya001: Király csávó vagy, egy szent őrült! "Raketta" kifejezés meg nekem nagyon adja! ;)

SwedishRunner 2013.08.12. 12:20:24

@cukkkorka: Nem biztos hogy a seggbeállók előtt célszerű fékezőset játszani, főként autópályán! :)

MC_Pite 2013.08.12. 12:45:52

@Scaleo: Abban igazad van hogy nem egy sportautó - ahhoz képest hogy egyterű és nem izomautó (azért ha kell kraft fordulaton tartva tűrhetően megy) azért korrektül megy. Sokan megijednek ahogy azonnal elkezd dőlni és nem forszírozzák tovább. Hja, elkezd dőlni, de innen még sokáig íven marad, jóval odébb van mire elkezdi az orrát tolni, vagy amíg nem vészes a burkolat, a hátulja is követi.
Fogalmazzunk úgy, hogy az osztrákok hegyi tempóját szeretem, az fasza haladós - magyarok/szlovákok meg szerintem általában szüttyögnek, folyamatosan elfékezik a drága mozgási energiát :).
Érdekes mód egyenesen szikrányi késztetést sem érzek a tempós haladásra, 90-100, joccakát, sőt ha 85-el megy a sor, egye meg a fene, megyek annyival ha nem sietős. De kanyargós részen mindig felcsillan a szemem, és ebben tűrhető partner a Picasso, se több, se kevesebb; attól amit elsőre várnak tőle többet nyújt az biztos (sztem láttál már Berlingos/Partneres munkásembereket dobozos mivoltát és 14es 175ös gumikat meghazudtoló módon menni, a futómű rokon csak kisebb a doboz a seggén).

MC_Pite 2013.08.12. 12:54:52

@Tippszmix: Lehet hogy neked/másoknak a balkánon ez esetleg gyors sebesség, sztem meg másutt ez a normális, elnézést ha azt szereti valaki ;). Osztrákok, szlovének, egyes régiókból németek, románok(jó, bunkók, az más tészta) tudnak menni normálisan (lámpától elindulás több autóval, hegyi utak, pályán/lakotton kívül/városban normális fékhasználat a folyamatos fékb*sztatás helyett,stb), elné' hogy ehhez nincs mindig mindenkinek türelme; de lehet hogy tanácsodra inkább buszra/vonatra szállunk! ;)

Egyébként szerinted hasonló célra mi megfelelő, egy -roppant megbízható- S Max, bő fél tonnával nehezebben? Én 307SW-t láttam ami sportosabb irányba megy el és hasonlóan pakolható és olcsón fenntartható, de annyira nem sportolok (plusz abba nagyobb moci illene) hogy a nagyobb minőségi szórást bevállaljam és a padlón üljek.
Remélem azért nincs harag, de kicsit szemellenzősnek tűnt a véleményed, písz.

Totya001 2013.08.12. 12:57:07

Örülök neki, hogy mindenki boldog.
Lehet, hogy volt benne tulzás és hülyeség, de tudjuk be a nagy melegnek és a kimerült lelkiállapotomnak. Tanultam a hozzászólásokból.
Most megpróbálok objektívebb cikket írni, hátha az elnyeri a nagyérdemű tetszését.
Szóval a szájkaratét kérem mellőzni, ha már beláttam a cikkem hibáit. Köszönöm.

DeezL 2013.08.12. 13:55:52

@Schütii: tudod opel ami sosem kop el:) de azért ja kiváncsi lennék én is hogy meddig fogja húzni@Agr3ssor: vagy miért nem vett olyan autót alapból ami erősebb és utána nem kell bohóckodni... bár én nem mondok semmit,reszeltem elég sok dieselt:)

Tippszmix 2013.08.12. 14:27:08

Én nem azért írtam a 70-et mert az olyan gyors, hanem mert volt itt a TC-n egy cikk valamikor, és abban volt ez, hogy apa elnézte az út szélét és fejreálltak egy egyterűvel.

ifrance 2013.08.12. 15:03:58

@MC_Pite: nem vagyunk egyformák. :) nekem is picassom van, de mögöttem a három gyerekkel, mellettem a feleségemmel sosem jut eszembe a versenyzés. egyedül meg nagyon ritkán megyek vele. viszont nagyon szeretjük, és ha annyi kilométert megtesz nekem gondtalanul, ahányan lefranciafosozták, akkor még sokáig elégedett tulajok leszünk. :)
távol álljon tőlem, hogy egy hibátlan autónak nevezzem, ami elfér egy kispolák helyén parkolásnál, pályán lenyomja a béjemvéseket, és közben 3,5-et eszik.
viszont arra, amire nekünk kell teljesen megfelelő és szerethető autó. és kövezzetek meg, nekem még tetszik is :)

Scaleo 2013.08.12. 15:12:51

@kavicsboy: Az (újabb) Scenic 240 Nm-ével azért jobban lehet menni, bár versenyezni természetesen azzal sem.

Egy egyterű alapvetően nem kanyarvadászatra van kitalálva, de még ha ez nem is így lenne, akkor is: 147 Nm, hegymenetben, ekkora kasztniban? Annak kéne örülni, hogy nem tartja fel a forgalmat.

Scaleo 2013.08.12. 15:14:13

@Agr3ssor: Igen, szerintem is sokan félreértelmezik a dolgot: nem arról van szó, hogy a másik ne tudna gyorsabb lenni, egyszerűen csak az van, hogy van, aki a közutat nem versenypályának fogja fel, és leszarja, hogy ki van épp elöl.

Scaleo 2013.08.12. 15:28:40

@MC_Pite: Nem ezzel van bajom. Ez az autó 1243 kiló, és egy csöppet magas – tudom, hiszen magam is utaztam ilyenben. Ha ehhez hozzáveszed az 1.6-os motor 110 lóerejét és 147 Nm-es, igencsak szerénynek mondható nyomatékát, akkor ebből sajnos nem a hegyi utak királya rajzolódik ki.

Lejtmenetben lehet, hogy szépen megy, és aki tud motorfékezni, még jó fogyasztást is kihozhat vele, de felfelé szerintem izzad, mint kurva a templomban.

Amivel persze önmagában nincs nagy gond, mert nem is erre van kitalálva. De ezek után te is érzed, hogy kicsit cinkes ez, hogy nem tudnak meglépni előle. :) Lehet örülni annak, hogy hegyi utakon sem tartja fel a forgalmat, meg lehet vele dinamikusan kanyarodni úgy, hogy nem maradsz le az autóstársak mögött, de ez, hogy "nem sikerül meglépni előle"... Talán mert nem is akarnak meglépni előle. ;)

Scaleo 2013.08.12. 15:39:56

@Totya001: "2hete az M7-en hazafelé elég sok autó játszott versenyzőset, nemegyszer elég ilyesztő szituációba kergetve engem és autós társaimat."

Meséld már el, ez hogy lehetséges, tényleg érdekelne. Én szoktam az M7-esen járni, és az utóbbi időben egyáltalán nem látok száguldozókat. Egy Budapest–Siófok viszonylatban egy kezemen meg tudom számolni, hányan mennek 150 feletti tempóval. Visszafele ugyanez. Volt, hogy csak egyetlen autó volt gyorsabb.

Ha 110-zel mész, akkor persze lehet, hogy gyorsnak tűnnek a többiek, de nekem ne akard beadni, hogy 125 LE-vel nem lehet tartani egy 130-150 körüli tempót. :)

MC_Pite 2013.08.12. 16:15:31

@Scaleo: Azért itthon nem nagyon szokott azzal probléma lenni hogy felfelé is haladjon - igaz, bőven akadnak olyan autók amik le tudnának gyorsulni fölfele ha akarnának (kb a turdóbízelek 80%a, és a benzinesek negyede megint), csak azt igen kevesen vállalják be, az már feszes tempó lenne. Néha van olyan aki siet, és a sofőr meg az autó is magasabb ligában játszik, az megy is tovább, de ilyen minden 100. úton akad kb.

Annyi, hogy egy (számomra) kellemes ritmust (kissé forgatva) fel lehet vele venni, és sajna ez az átlagnál magasabb - versenyezni, előzgetni viszont nem szeretek. Tuti vannak olyanok akik ennél gyorsabban mennek, de 1-1 sietős ember tempója ami kb nekem is fekszik, és ettől gyorsabban nem igen mennek - féktávon túl igyekszem lenni, de szeretem ha valaki van előttem és inkább az ő féklámpájából látom ha valami gáz van, mintha sötétben menne az ember :).

[Rossz szokásom (inkább volt) néha 1-1 olyan emberrel aki k..a kicentizi az előzéseket és tolja a népeket amikor b***tt sok hely lenne nekik; hogy kicsit ráálok és tolom hogy akkor menjél bazzeg ha annyira fontos volt már úgy előzni hogy karcolni kell a másik lökhárítóját! A Pilis és a Bükk azon útjain amiken sűrűbben járok általában tartom a lépést és ha egy-egy egyenesben kicsit ha távolodnak is, általában kanyarokban visszajön a különbség. Autóbuziként általában látom mivel lehet, és mivel nem érdemes cicázni, de általában nem is az erős autókkal közlekednek ilyen bicskanyitogatóan hanem inkább erősnek tűnő járművekkel (1,6-2,0os alfák, vw, opelek elsősorban, sportkipofogó és sztrítrészer kiegészítőkkel tarkítva).
A felismerés fél gyógyulás, és sokkal kevesebbet és rövidebben művelem ezt ahogy kezd benőlni a fejem lágya. Tudom, akármennyire is figyelem feszülten a féklámpájukat hogy nem egy túl biztonságos módja a közlekedésnek, de hát elő-előfordult hogy azért kicsit leszállt a vörös köd.

Imádom az (hegyvidéken lakó) osztrákok lendületét, ott kapaszkodok kicsit a kormányba és kellemesen fűzi az ember az egyik kanyart a másikba, ennyi és semmi más ami elég ahhoz hogy vigyorogjak és élvezzem :).

Igaz, arrafelé (Salzkammergut régióba járunk főként) elég kevés olyan autó van amiben ne lenne csiga, ott meg kell a váltóval dolgoznom ahhoz hogy lépést tartsak (3000-5000es tartomány) ahol nem elég a sebesség tartás :).

Mivel a 'játszós' utak száma a megtett km-ek tekintetében nem jelentősek, és nemsokára ebből is vissza kell venni (nem szeretnénk a bébiételt az ülésem hátulján látni), ezért is csak az 1,6 benzinest vettem (és nem a 110 lovas HDi-t, vagy inkább egy valamilyen kétezres 307SW-t ami inkább való szerpentinvadászatra).

MC_Pite 2013.08.12. 16:19:34

Mielőtt a 307re valaki tenne egy gunyoros megjegyzést (aki még nem próbálta) annak a tc-ről a 307es használt tesztből egy kis idézet:
"2001-ben azt gondoltuk, inkább kényelmes, mint sportos, bár a 307-es elég jól kanyarodik. Aztán kiderült, hogy övé a kategória legjobb futóműve, és egzakt, stopperes-trafipaxos teszteken jobban szerepelt a szlalomban, mint a sportosabbnak gondolt Ford Focus. Így, hogy ezt utólag már tudom, még jobban tetszik a futóműve, tényleg fantasztikus, hogy valami egyszerre legyen kényelmes és ennyire agilis."
Ettől nem lesz MX5, csak annyi hogy amit kinéz az ember egy SWből, attól azért többet tud (én lukat nyomtam a dobbetétbe és majd elszorítottam a kapaszkodót utasként, de tény hogy kétharmadát tippeltem volna maxnak a tényleges sebességhez képest hogy adott szakaszon mennyivel lehet menni vele).

Skoduci 2013.08.12. 16:33:59

Helló Urak!
Nem a "merítéshez" szólok hozzá. Információt szeretnék megtudni.
Érintett jármű Audi A4 1998 1,9 TDI AFN.
A téma: vételkor (2010, valós 203000Km))cserélnem kellett a következő alkatrészeket, mind halott volt benne, olcsó is volt az autó: turbó (bontott, tisztíttatott), porlasztócsúcs (502-es, mert jóval gazdaságosabb volt a gyári újhoz képest), légtömegmérő (BOSCH) és túrbó nyomásérzékelő. Ezek után az autó "megtáltosodott", 80000 km-t tettem bele azóta fele város, fele autópálya. A kérdésem a következő:
- egyre jobban kormol (feketét, olajat nem eszi, fogyasztás szokásos átlag 6 liter dinamikusan használva). Amikor bele kerültek az 502-es csúcsok, jobban kormolt az előző állapotokhoz képest, de még nem zavaróan. Viszont azóta sokat erősödött a kormolás. Mi miatt lehet ez?
-kb. mennyi km-t bír a légtömegmérő és a nyomásérzékelő?Mikor érdemes ezek működését ellenőrizni és ez hogyan lehetséges? Ezeknek van (lehet) köze a koromhoz?
Az EGR nekem nincs levakolva, volt tisztítva és szépen dolgozik is. Az autó ereje az alkatrészek cseréje óta valamennyit csökkent, de még elég erős, e miatt nem mennék szerelőhöz, szerintem a turbó gyengülhet (bontott került bele és kapott már 80000 km-t.)
Ami változott az autó használatában, hogy keveset pályázom vele, sok a rövid etap, biztosan ez is befolyásolja.
Várom a tippeket, tapasztalatokat.
Köszönet.

Totya001 2013.08.12. 17:22:40

-@Scaleo: A kedvedért végig filmeztem az utat ;)

3 napja átírtam, kihagytam a márkákat illetve írtam az alkatrészekhez egy rövid elemzést.

Amúgy nem értem ezt. Bármit ír az ember, akkor abba azonnal bele kell kötni.
Nekem ez a hobbim (autószerelés és tuning).
Ha a motor nem bírja, akkor az valami miatt fáj nektek?
Nem lehet elfogadni, hogy vannak akik másképpen gondolkodnak?
Megy a szájkarate.
Nem sz*pik az asszony, vagy mi ez a világfájdalom?

Azért pár autó adata:
nem pocskondiázni akarom ezeket az autókat, mert tudom, hogy minőségben nem egy "LIGÁBAN" játszanak csak ADATOKAT!!! írok:
BMW 525D E60 0-100km/h 8.1sec
Mondeo 2.0 TDCI 0-100 9,5s
Ford Mondeo Tournier 2.2 TDCI Titanium-S 0-100 8,9s
Astra H GTC 2.0T 200LE 0-100 7,8s
Astra H 1.9CDTI 150LE 8,9s

milliomodikfan 2013.08.12. 17:53:50

"A Bmw-s meg nem ott állt sorba, ahol az eszet osztották: kint él, kint használja (rendszám is német rajta) akkor mi a bánatnak a magyarországi üzembe helyezés? Főleg, hogy kint minden szopás nélkül kb. 1 óra alatt és kb. 70 euróért át lehet íratni. Mindegy, biztos vadász volt a jele az óvodában. "

Barátom minek ugatod le látatlanba a srácot, te élsz kint vagy ő? 2 éve élek Németországban, eddig csak magyar rendszámos autóim voltak mivel itt kegyetlen drága a biztosítás. Most vettem meg az első német rendszámos autómat, érdeklődtem hogy mennyi a biztosítás és képzeld okostóni, egy bármilyen golfra (1-7) 1500 euró alatt nem kapsz éves biztosítást, ha nagymotorosat vásárolsz akkor simán van 2000 euró a kötelező, casco nélkül plusz adó. BMW és bármilyen olyan kocsi amit a fiatalok vesznek és sok vele a baleset, detto. Hát ezért akarta regelni magyar rendszámra.

Aztán ha veszel kocsit és nem ideglenessel viszed magyarba átíratni, hanem német rendszámot veszel rá, majd biztosítod, akkor kötelező aláírni 1 évet.

A másik hogy itt nem sajnálják a pénzt a javításra és hidd el nem olcsó ha bele kell nyúlni, mert tudom az árakat, de cserébe biztosan bele tudnak ülni és lemenni 200 kmt a pályán 150 fölött úgy hogy nem marad ott a kocsi, ezért nagyon is érdemes itt megvenni és regelni magyarra.

Jellemző tipikus népítélet olvasó, azt se tudja mit beszél de köpköd a monitor mögül, de ember ha ennyire nem vágod minek regelte akkor miért nem kérdezed meg normálisan? Minek kell egyből leugatni? Gondolom az élet más területein is ennyire osztod az észt.

Kis Karcsi 2013.08.12. 20:26:34

Beszarok! Véégre valaki megmutatta hogy egy opelből is lehet fasza verdát építeni. Csak ezt nem nyaló formába adta elő ezért már lekreténezi mr akárkicsoda farokrágó.
Szerintem az itt posztoló férfiak 4/5-e szétkapva nem is látott hengerfejet. Dbilasról meg még nem is hallott.
Egyszer láttam 1.8 korzát németeknél ilyen cucokkal felvértezve és rendesen szivatta gyorsulásban a 320-as dízel bömöst. Ott elismerően bólintanának egy ilyen tuning esetén, itt aztán meg kapja az analfabéták oltását.
Magyarország én ÍGY szeretlek.

Elmés téveszmés 2013.08.12. 21:17:04

@Kis Karcsi:
Nem épített verdát,hanem tuningolta a motorját..és azt is nem túl előrelátóan.A tuning különben sem a teljesítménynöveléssel kezdődik,talán ez a gondjuk az olvasóknak...Ja,én a statisztikád alapján az 1/5-ödhöz tartozom,szedtem szét hengerfejet...most dobtam ki..:D
Nagy királyság,hogy jól gyorsul,és kihív bárkit,csak az a baj,hogy ezt azért tette,mert néha elgurul a gyógyszere,ami az utakon történik meg...ha meg annyira gyorsulgat,akkor dobja ki a beltért,vegyen titán szelepsapkát,kaparja le a festéket...
Amúgy tiszteletem az itéletírónak,gondom nincs vele,mert tőlem mki úgy éli meg,vagy xarja el az életét,ahogy akarja

Agr3ssor 2013.08.12. 21:24:19

@Kis Karcsi:

"Ott elismerően bólintanának egy ilyen tuning esetén"
Ja, a 19 éves hülyegyerekek...

"rendesen szivatta gyorsulásban a 320-as dízel bömöst"
Mi az, hogy szívatta? Előbb ért a másik lámpához?!? Ez aztán az alázás... Mit nyert, és ki előtt? A 16 éves tinipicsák előtt? Csoda, hogy nem süllyedt el szégyenében a BMW-s...

"Véégre valaki megmutatta hogy egy opelből is lehet fasza verdát építeni"
Mitől lett fasza?? Semmivel nem lett faszább, csak erősebb lett a motorja... Amit hétköznapi használatban sehol nem használ ki...
Amúgy az Opel éppen elég "fasza" tuning nélkül is... Ezt így most időzített bombának nevezik, nem "fasza" kocsinak...

"Szerintem az itt posztoló férfiak 4/5-e szétkapva nem is látott hengerfejet. Dbilasról meg még nem is hallott."
De...

DeezL 2013.08.12. 21:31:44

@Skoduci: szerintem Turbo,mivel AFN akkor a 110lovas és ez változó geometriás turbós,lehet a geometriája fog beszarni azért érzed a gyengülést..én erre gondolok.. na meg az hogy ugye bontott turbod van és az is ment elég sokat!

Schütii 2013.08.12. 21:33:26

@Gyurma73: A szöget az ő fején tetszett találni! Nem véletlenül forognak a halálba a F1-es autók sem, 2400 köbcentiből, feltöltés nélkül, soha nem jönne ki különben 600-700 LE-nyi teljesítmény.

MC_Pite 2013.08.12. 21:42:55

@Scaleo: Röviden amúgy igazad van, akik megtehetnék hogy ellépnek, azok azért nem teszik mert nem akarnak. :)

Kis Karcsi 2013.08.12. 21:48:22

@Elmés téveszmés:
Látom te is igazi kétbalkéz vagy.
Kidobni egy hengerfejet? Gratulálok.
Csak nem lerobbant a sajátod? Vagy csak valakinek javítasz és nem tudsz szelepszár szimeringet cserélni? Dobjuk ki majd kifizeti a looser az új hengerfejet. Nagyon érthetsz hozzá.
A fűű-zött blokk meg egy virágcserép tele gyeppel mi?

Kis Karcsi 2013.08.12. 21:55:41

@Agr3ssor:
És Dbilasról mit? de azért azt elárulom hogy nem egy új tini lánycsapat.
Hengerfej??? Látom most keresed google-ban mit is jelenthet mert nem volt túl bő a válaszod.
Figyú: És BMW-d van? Szerintem 1000% valami tákolt 25 éves amit a józzsika szerel kézrátéttel.

Agr3ssor 2013.08.12. 22:05:19

@Kis Karcsi:

Ó dehogy... Csupán szánalmasnak tartom, mikor emberek az üres pénztárcájukat meg a pici farkukat próbálják "tuninggal" kompenzálni... És farigcsálnak egy olcsóbb autót, és még ideológiát is gyártanak hozzá...

Szóval kedves komplexusos barátom: Se a lóerők számától nem leszel valaki, sem attól, hogy előbb érsz a következő lámpához... De még attól sem, hogy drágább autót hagysz le... Attól még senki maradsz, a kocsid meg második vonalbeli!!

Kis Karcsi 2013.08.12. 22:46:44

@Agr3ssor:
Farkat meg pénztárcát említeni. Ez az igazi komplexus. Gratula.
Ha 15 éves vagy akkor elnézhető, de ha már 30 vagy 35 akkor csak abban reménykedek, hogy nincs még gyereked.
Ilyen apa mellett tuti full defektes vagy sorozatgyilkos lesz mire felnő.

kavicsboy 2013.08.13. 00:13:05

@SwedishRunner: Ha az 1terüvel közlekedem,nem is tolom neki,mivel ott vannak a srácok,de volt rá alkalmam 1edül kanyarogni,és nem kanyarodik roszúl(méretéhez képest még jó is)

kavicsboy 2013.08.13. 00:24:40

@JaxTeler: Az osztrák sofőrökről inkább ne beszéljünk,faszok nem viselik el ha megelőzöd,nem kapcsolják le a reflektort,mert te megelőzted stb stb.volt rá példa körforgalom neki volt elsőbbsége szépen megvártam,direkt csigatempóban haladt,majd a forgó után nyélgáz,kissé vicces volt vw touran 2.0 tdi:) azt miután kőkeményen otthagytam visszavett a tempoból :) osztrák sofőr(szombat este) valószínűleg fiatalok a3-as audi utolérem ,de ahogy előzni akarok tolja neki,kis időbe betartott míg lenyomtam,nem 1xű a pustertal-i úton előzni v.kit aki még versenyezni is akar:)

És igen rávillantottam arra a kocsira a pályán,mivel én valahogy több mint 2x gyorsabb voltam mint ő,pedig látnia kellett hogy jövök :)ne menjek már ki valaki elé aki 240-el közlekedik,mert lehet eltol a pics@ba.és most lehet fikázni,hogy mért megyek ennyire:kérem mert 1 nap szabim volt és a kislányom szülinapjára haza akartam érni!!!Ja és nem veszélyeztettem senkit,javában üres volt a pálya,tehát ha v.ki ebbe akar belekötni azt üdvözlöm!!

SwedishRunner 2013.08.13. 00:30:22

@kavicsboy: Biztos így van, de a műszaki paramétereit sem tagadhatja le. Úgy fogalmaznék, hogy a korszerű mérnöki tudomány megfelelő kompromisszumot talált, a batár (bocsi) kanyarodásának megfelelő érzetűvé tételére! :)

Agr3ssor 2013.08.13. 00:33:18

@Kis Karcsi: Látom beletrafáltam valami neked igen kényes témába...

:)

amenta 2013.08.13. 02:37:47

Szerintem meg annyira kibaszottul szánalmas hogy valaki presztízst csinál abból hogy milyen autója van. Attól mert volt pénzed egy bmw-re, nem leszel több.

Egy jól működő és használható tuning motort összerakni, szerintem több tiszteletet érdemel, mint az, hogy megkerested a pénzt egy akármilyen "prémium" fosch-ra.
És kurvára mindegy, hogy az a motor miben van.

A másik, hogy a tuning nem csak a teljesítménynövelésről szól/(hat), hanem arról, hogy az ember az autóját a saját igényeinek, ízlésének megfelelően rakja össze.

Merugye a világ attól színes, hogy nem fekete fehér. Nem lehet mindenkinek ugyanaz a jó, meg a szép, hülye egy világ lenne.

Agr3ssor 2013.08.13. 06:12:37

@amenta:

Iszom a szavaidat Mester!! Teljesen egyetértek, pont ezért nem vettem én is prémiumot, amikor még megtehettem volna... Mert nekem nem ért annyit a dolog, és nem is vágytam rá...

De ne essünk át a ló túloldalára, mint azt sokan megteszik... Ugyanis ha megnézed itt, az első érv amit felhoznak a tunerek, hogy "ezt meg azt a prémiumot alázza vele"... Sokkal jobb, mint azok, és ki az a hülye, aki ezek után bimmert vesz... Ez pont akkora verébség, mint a BMW kulcsot pörgetni az ujjon, és jaszkarizni meg lenézni mindenki mást...

Szerintem mindenki üljön olyan autóban, amiben jól érzi magát, és amit megengedhet magának... Legyen benne boldog, de ne próbáljon meg megtéríteni senkit, és talán fogadja el, hogy másnak más a jó...

Én ugyanúgy elismerek egy Citroen XM-et, egy 1600S Ladát, egy 550i BMW-t... Szeretem a kocsikat, és csodálva nézem a különlegességeket... Csak a tulaj ne akarjon meggyőzni, hogy mindenki más hülye...

Shadowbull 2013.08.13. 08:22:01

@milliomodikfan: aztan majd amikor az adohivatal kopog az ajtodon, hogy ugyan fizesd mar be utolag a gepjarmuadot, mert az eloirasokkal szemben te nem tettel nemet rendszamot az autodba, es ezert adot csaltal, majd lesz pislogas.

Elmés téveszmés 2013.08.13. 09:11:04

@Kis Karcsi:
Látom magadra vetted azt,ami nem a tiéd...Sokat nem írok neked,mert van saját gyerekem akivel játszhatok,ezt majd Te is megérted,ha már nem csak műanyag dömpert tologatsz.
A sajátom hengerfejét dobtam ki,egyszerűen azért mert megtehetem..:D
Szétment a vezérlés feszítője,átugrott,dugó-szelep öxe,szíj szakadt.Mivel a felújítás csak vixi a pénzmagot,vettem helyette egy donort,amiből motort cseréltem.Egyébként nem virágcserepet akartam a blokkból,hanem dohányzóasztalt...:D
De,mivel nem cigizek,így szétkaptam mindent,és hulladékhasznosítottam.
Ennyi.
Remélem levettem azt a nagy lelki tehert rólad,amit arra kellett fordítanod,h másokat arrogánsan ok nélkül betámadj.

DeezL 2013.08.13. 09:13:09

@Kis Karcsi: agressor védelmében csak annyi hogy régi autója van de legalább a sajátja és nem a banké!és azért ért az autókhoz is

Skoduci 2013.08.13. 12:47:49

@DeezL: És szerinted e miatt kormolhat is jobban a megszokottnál? Igen, változó geomietriás.

Invinoveritas 2013.08.13. 12:52:38

@Józsi a guminagykeres: Szinterkuplungra, mi? Mint írkálják itten. De említeni lehetne a féltengelyeket és minden elemét a hajtásláncnak és a motornak. Szerintem valamit vagy végezzen el végig az ember alaposan, szép sorban, vagy bele se kezdjen. Maradjon gyári, az is szép, ha makulátlan. Őrültködésre meg van olcsó 3.5 V8 Range, forgalomból kivonva. Szántásban, hegyoldalon, patakparton megeszi akármelyik prémiumot.

milliomodikfan 2013.08.13. 18:14:29

@Shadowbull: Látom te is kint élsz. Érvényes magyar lakcímmel lehet magyar rendszámos autód a rendőr egy szót nem fog szólni, ez nem magyarisztán hogy mindenért csesztessenek meg lehúzzanak ahol csak tudnak. Ideglenes lakcímed meg lesz németben ha kint dolgozol, így a német rendszám is teljesen legális. Nem kell keverni Svájccal meg Hollandiával hogy egy hét türelmi időt kapsz, itt lazán veszik.
El kell dönteni hogy mi éri meg jobban, egy normális, karbantartott autót venni amire több lesz a biztosítás, vagy regdíjazod, vagy pedig veszed magyarban a hulladékot de akkor kevesebb a biztosítás.

DeezL 2013.08.13. 22:23:33

@Skoduci: szerintem igen...bár a galaxym is kormol de nem vészesen csak annyira amennyire egy adagolósnak kell... mondanám hogyha kell Turbo eladom neked,mert van ilyen motorom ,csak elraktam tartalékba.. mert volt egy seat incám 2év után most eladtam,mert lecseréltem egy Galaxyra mert a galaxy 7 üléses,lehet vele trélerezni a tömege miatt meg a vásározáshoz is jobb,mert nagyobb... na és az incából kivettem az SDI-t és akkor abba lett rakva egy AFN,de SDI-vel adtam el ,és így meg maradt a motorom...

Skoduci 2013.08.14. 09:30:25

@DeezL: Köszi a felajánlást, de nekem is van tartalék turbóm. Az autó vételekor lecseréltem (kapta a bontottat) és a régit elvittem szakihoz, aki azt mondta, kutya baja, csak ki kellett tisztíttatnom. Szinte semmi lógása nincs a tengelyének, jó a geometriája is. Szóval a polcon várja, hogy újra beépítsük. De addig, amíg az autó ereje nem csökken zavaró szintre, nem nyúlok hozzá. A korommal meg akkor együtt élek valahogy:).

DeezL 2013.08.14. 14:13:11

@Skoduci: nincs mit! egy adagolós diesel padlózásnál mindenképp kormol,illetve úgy mondom nagyon ritka az az adagolós autó ami nem kormol ha le van rúgva... nekem ahány adagolósom volt mindegyiken volt állítgatás,főleg a régi technikáknál ,mert egy benzines autóból átülve elég szar volt a helyzet.. viszont most van közös nyomócsöves itthon az nem kormol,annál rosszul is lennék ha kormolna:)

Skoduci 2013.08.14. 15:36:43

@DeezL: És mit lehet állítgatni? Adagolón? Ezen ugyebár már az sem mechanikus. Az adagolóhoz még nem kellett nyúlnom, 288000 km van valósan az autóban, a 200 fölöttit én tettem bele. Eredeti lehet még a cucc? Arra nagyon figyelek, hogy minimum minden második olajcserénél (10 ezrenként egy) kapjon új üzemanyagszűrőt is. A legtöbb gondot az üzemanyaggal bekerülő mocsok okozza. Szerintem a dieseleknek ez a hosszú élet titkának egyik kulcsa. Ezt én laikusként gondolom így, nem vagyok szaki és ez az első gázolajosom. Az újabb nagynyomású PD..akármikről nem is beszélve...A közös nyomócsöves az a PDTI-ik utáni konstrukció? Nem igazán hallottam róluk...

DeezL 2013.08.15. 12:24:49

@Skoduci: át lehet őket alakítani mechanikusra!vagy egy eleve másik mechanikus adagolót kell rá rakni...pl volt egy húzott 1.9 TD (XUD) ZX-ünk,fiamé volt, arra a 2.8 ID TD Iveco dAILY ADAGOLÓT TETTem fel,mert annak van a legjobb előtöltése,de sokan a GOlF TDI-re a Ford Transit adagolóját teszik fel...
Igen az a PD utáni,most CR TDI-nek hívja a VW konszern...
de közösnyomócsöves a:
DCI-renault
CDi-merci
BMW csak sima D-ként tünteti fel
akkor a HDI-TDCI ugyanaz nagyrészt csak az egyik a Peug-Citroenben van a másik fordokban
JTD a legelső a közösnyomócsöves palettán 1997óta... alfák,fiatok,lanciák... stb

Cr TDi-m nem volt,nem tudok róla nyilatkozni,PD TDI-m volt viszont... elmennek ezek az étolaj kivételével mindennel... csak tiszta legyen a kanna,meg a benne lévő gázolaj is...

DeezL 2013.08.15. 12:25:48

@DeezL: füstcsavart szoktam tekergetni pl. több anyagot adni neki..

Skoduci 2013.08.16. 09:17:14

@DeezL: Na legalább okosodtam kicsit :), köszi. Cr TDI talán a kiákban is van, egyik ismerősöm egy újonnan vett KIA RIÓT hajt szolgálati autóként, 5 év alatt 350 ezer km, 1,5-ös diesel, kutya baja. És nem csak a motornak, az egész autó jó. 300 ezer km-nél kellett a féket rendbe tenni, meg egy féltengely csukló.
Ennyi a hibalista. Hihetetlen. Persze az előírt törődést mindig időben megkapta, sőt, az olajcserét sűrűbben. Szóval amelyik autónak van gazdája, az jó, amelyiknek nincs, az egy rakás....

A füstcsavar állítgatásával, több anyagot adva kevésbé füstöl? Vagy pont fordítva?

DeezL 2013.08.16. 09:28:34

ha adsz neki anyagot akkor füstölni fog,ha elveszed akkor nem füstöl,de akkor nem megy... de el is lehet baszni a dolgokat mert volt,hogy rosszul lett beállítva csak füstölt,rajzolt a betonon de nem nagyon akart menni:)

CR mindegyik gyártónak van.... 1998/1999től szinte mindegyik ráállt ,részben a környezetvédelem miatt,részben a vásárlók miatt...amióta vannak CR-ek azóta nőtt meg igazán a dieselek iránti kereslet!
süti beállítások módosítása