Heti merítés

  2013. június 30. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Hűséges útitárs

40858

Az autó külseje nem volt a legszebb de a motorja nagyon jó volt. Én láttam fantáziát a típusban, és elkezdtem építgetni (teljes fényezés stb stb).
De egyszercsak elegem lett belőle és eladtam a ráköltött pénz töredékéért.

Egy darabka bizalom a múltból

61216

Fiatal vagy. Most lázadsz. Egyetemre jársz de közben éled az aranyifjak életét. Reggel amikor felkelsz első vágyad egy finom kávé után beülni fehérre fényezett youngtimeredbe, elfordítani a kulcsot és hidegrázást kapni a beröffenő motor hangjától.

Ítéletek ítélete

33789

Nos... Úgy éreztem muszáj billentyűzetet ragadnom, mert felháborít, amiket itt írnak az emberek.

A kétéletű

34495

Mindent összevetve: aki ilyen autót szeretne, az készüljön fel arra, hogy nem egy olcsó mulatság, pláne ha valami tönkremegy benne. Én pont belenyúltam egy ilyenbe, de nem igazán bántam meg.

Robbanékony nyolc szelepes

38948

Az autót apámtól 10 éves korában 2002 novemberében vásároltam meg, viszonylag kedvező áron. Apám korábban 3 évig használta, gyakorlatilag komolyabb anyagi ráfordítás nélkül.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr115384138

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pennysta 2013.06.30. 10:18:10

A Trabi jó kis írás.Határozottan kedvcsináló jellegű,de ugyanakkor mégsem egy elszállt szerelemóda.Az Alfással ellentétben...Mert ugye senki se szidja az Alfát,mert ilyen jó,olyan jó...bla...bla...5000km után.Tény és való,hogy a bevezetőjében rengeteg igazság van.A VW-khez nem tudok mit szólni.

hpapagaj 2013.06.30. 10:22:45

A Trabi király, a többi hulladékot nem olvastam. :)

Ambrus Gergely 2013.06.30. 10:25:26

a vw genek a királyok!!!!

JaxTeler 2013.06.30. 10:40:08

A Trabit már olvastam korábban a Trabis írások között szemezgetve. Jó írás, szimpatikus a srác, nem semmi, hogy mennyit megy vele :) Az Alfás írásnak a bevezetője tetszett, utána kicsit ellaposodott.

Hugh Hefner 2013.06.30. 10:42:09

A Jetta jó kezekbe került, a tulaj reálisan látja és a helyén kezeli a dolgokat.Semleges,korrekt vélemény az autójáról.

Józsi a guminagykeres 2013.06.30. 10:48:02

Az alfánál a paintes krómkeretek és a piros közép konzol látványára nem találok szavakat.
A passat 2.0 8v meg 200.000km után állítólag azért kezdete enni az olajat,mert sportosan vezette. Szerintem ha van benne fagyálló,megfelelő olaj 10ekm-enként cserélve és üzemi hőmérséklet,akkor nyélgázon sem szabad kopnia különösebben.

szekőcei 2013.06.30. 11:07:37

@Józsi a guminagykeres: én konkrétan annál a paint-es képnél megvakultam. És még most is tikkelek.

ps3peter 2013.06.30. 11:11:07

A hajam mindig égnek áll ezektöl a kettöböl összerakott autóktól, mint itt a Corrado. Kamion vagy betonfal... Nem baj, lesz még belöle autó. Csak amikor a következö balesetnél 10 centivel tovább csuklik az autó mint amúgy csuklott volna, és ezéltal mondjuk a gyerekének nem lesz már lábfeje, akkor is azt mondja majd hogy megérte az árát?
Miért van az, hogy Magyarországon némi anyagi haszonért bárkit bárhol átvernek? Miért akar minden magyar vállalkozó egy év alatt milliomos, két év alatt milliárdos lenni, ahelyett hogy tisztes munkával tisztes megélhetést biztosítana magának és alkalmazottjainak? Nem is mondom tovább, a napokban úgy látszik túl sokat olvastam a magyar vállalkozói kultúráról. A politikait meg még inkább hagyjuk :)

JaxTeler 2013.06.30. 11:20:31

Egy ismerősömnek volt egy Twingoja Nem emlékszem már hogy, de kiderült, hogy 2 autóból lett össze hegesztve hosszában. :) LOL

Ambrus Gergely 2013.06.30. 11:25:17

a német autók nem szoktak összetörni a balesetekbe csk a japánok. lásd suzuki.

Juliusxtreme 2013.06.30. 11:27:26

@ps3peter: Megmondom neked. Azért mert Magyarországon sem a gazdasági, sem a politikai helyzet nem kiszámítható. Így nem lehet hosszú távra tervezni. Ennyi.

Ambrus Gergely 2013.06.30. 11:31:06

az hogy kétszinű padlója volt a korrádónak valószinüsithetően a VW genek változatos padlólemezének köszönhető.
azért gyorsulnak olyan sportosan.
ma már MQB.
az nem hiba hanem fícsör.

hdnctrl 2013.06.30. 11:34:41

"Mindenhol megnézik a mai napig is, de sokan nem tudják elviselni hogy egy Trabant megy előttük 80-nal és erős kényszert éreznek arra hogy megelőzzenek, persze utána ugyanúgy 80-nal mennek tovább"

Mert rohadt büdös baszki!!!

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2013.06.30. 11:36:20

A reszkető kézzel körberajzolt műszerfalra nincsenek szavak.

Pasas 2013.06.30. 11:39:05

Az Alfás mit kap? Sportkocsi? Csak hibákat ír aztán megmagyarázza. Igaz, ilyen fantasztikus ablakfűtésről még nem hallottam. Meg ködlámpa is van. Bizony.

Thanathos 2013.06.30. 11:54:13

Vicces gyerek az alfás: "MEg kellene érteni végre, hogy ezek sport autók."

:DDD
Értem én, hogy elfogult, de azért mindennek van egy határa.
Egyébként ez a motor nem nagy szám semmi kiemelkedő teljesítményt nem nyújt.

Puch Cavette 2013.06.30. 12:02:07

Ha Alfám lenne, most eladnám...

Hurri Kán 2013.06.30. 12:15:41

Az az 1.6 dízel Jetta az igen vérszegény lázadás, mit ne mondjak...

Pennysta 2013.06.30. 12:39:44

A TC főoldalon most van egy Alfa sportkocsi.Na az valójában annak tűnik.Ez viszont egyáltalán nem az.(Kivéve persze, ha a delikvens 3 kerekű gyerekbicikliről,illetve Zasatava-ból ült át.)

Az ilyen "5.-ben 50-nel lehet menni és kihúz 130-ig" dolgok meg egyenesen nevetségesek.

ps3peter 2013.06.30. 12:40:11

@Pasas: @Thanathos: Nincs ezzel baj, neki az sportautó. Legalábbis akkor, ha a tulaj 20 év alatti, de csakis akkor érthetö. Majd 10 év múlva ö is csak röhög rajta. Ha viszont idösebb az illetö, akkor sajnos menthetetlen. Menthetetlenül hülye.

svega 2013.06.30. 12:43:49

Az alfást, aki el van ájulva az extráktól (szélvédő fűtés meg e-ablak), be kellene tenni egy igazán felszerelt kocsiba. Egy igazi vidéki ex-wartburgos lehet, akinek minden újdonság új. Ha kivennénk a hibamagyarázatokat, nem sok maradna az ítéletéből.

Rocko- 2013.06.30. 12:45:16

paintben átrajzotl műszerfal, sírok. :))))

Smartass 2013.06.30. 12:45:30

A jettánál írta a srác, hogy szerencsére nem volt a műszerfal berepedezve.

Hát, én golfokban ültem, 1-2-3, na azokban az az igazi sziklakeménységű fekete műanyag szerintem egy vulkánba dobva se repedezik be.

Amúgy szépen rendberakta.

A Trabisnál valóban fura volt a 80 kmh-ás megjegyzés. Ha utolérnek, akkor nyilván gyorsabbak, vagy megelőznek mert büdös. Sajna ez van. Ez sem rossz gép, főleg ekkora évi futás teljesítménnyel.

Az alfa meg... 0-ra fékezéskor nem kéne bóklásznia szerintem.
kívülről jól néz ki, belülről meg... Hát sztem kicsit ortopéd benyomást kelt.

Corrado: Nem tudok mit hozzáfűzni.

Passaat: Lásd corrado.

Smartass 2013.06.30. 12:46:42

Amúgymeg egy 1,6-os autó attól, hogy alfa, még nem sportkocsi.

Józsi a guminagykeres 2013.06.30. 12:51:18

@Smartass: Viszont ha Honda és VTI akkor már majdnem.
(nincs hondám,de nagyon mennek(tek) meg kell hagyni)

Rocko- 2013.06.30. 13:06:45

@svega: az lenne a válasz, hogy azoknak nincs lelkük.

a Bloom 2013.06.30. 13:13:22

Ez az alfás egy fasz. Mondom ezt úgy, hogy én is alfás vagyok. És fasz.

ledo76 2013.06.30. 13:24:03

@Józsi a guminagykeres: Nagyon mentek 5000 fölött. Az alatt viszont iszonyú gyengék voltak.
@Thanathos: a srác egy elfogult hülye, de az a motor a maga idején erős volt a kategóriájában. Ettől még nem sportkocsi, de hogy az akkori kompaktokhoz képest sportos volt az tény.

belagezabela 2013.06.30. 15:13:25

Nemzeti autó ellátó kell ide, mindenki a szar vasát reklámozza. Elég ebből.

Jövőre:
4 típus lesz a Rukem Nemzeti autóellátónál.
Fekete kereskedelemért 10 év adható.
O V.
Sk.

Ui: Sanyi küldjed az sms-t a nemzeti számokra

Thanathos 2013.06.30. 15:57:06

@ledo76:
Nem akarok vitát gerjeszteni, de a japán 1,6-osok jobbak voltak.(Honda VTI, Mitsubishi 1,6 GLX, Toyota 1,6 GLX).
Körbeautózták az Alfákat.

papa33 2013.06.30. 16:23:41

Minden hiba nélkül mentem anno az újszerű Trabimmal 28-80 ezer km között, 80-nal mentem. 5.5 liter az ulsolsó sorozat elektronikus gyújtás, levegőmegkerülő karbi, erő nulla, nekem a kormánymű gumiharmonika szakadt el évente, meg a fék gyengus persze. Más nem volt.
Továbbra is az a véleményem, csak az nosztalgiázik a Trabival, akinek nem volt.
És a legjobb autó az új autó. Egyszer ki kell nőni az állandó szerelgetésből...

Mondjuk ha már előjött, szerintem a Golf I, II, - sosem volt VW, talán nem is lesz, nem voltam oda annyira értük, de azt elismerem, nem akármi volt, hogy 30 évesen is mennek, hol lesznek a maiak ennyi idősen, 400 e km-rel? - megnézek ekkor egy TSI-t...

TaaT 2013.06.30. 16:36:14

Akik mögött soha!

2ütemű büdöske:

Trabant, waresz, barkasz, stb... Majd megdöglesz mögötte hiszen mire észrevetted már késő bekapcsolni a belső keringtetést. Nem mindig van lehetőség a megelőzésére, olyankor le kell maradni és egy kis friss levegőt szippantani.

Rocko- 2013.06.30. 17:09:51

@TaaT: újfent megkérdezném hogy úgy statisztikailag milyen gyakran látsz ilyet?

TaaT 2013.06.30. 17:35:15

@Rocko-: Hál'istennek nagyon ritkán, idén eddig 1 volt, de ezt be tudom annak hogy évi ~3500km-t vezetek. :)

Rocko- 2013.06.30. 17:41:17

@TaaT: akkor talán ez nem is reális probléma.

AIR 2013.06.30. 18:30:52

Ez az alfás ítélet lehetne az állatorvosi ló az ostoba user, fele sem igaz vélemény párosításra. Még csak nem is az a fő gond, hogy painttel javít bele a képekbe (mert még a végén valaki azt gondolná, hogy nincsen króm keret a fordulatszámmérőn, jaj-jaj). Aki húsz-, harmincéves korára képtelen a magyar nyelv szabályait elsajátítani, ugyan hogy érthetne már egy annyira bonyolult szerkezethez, mint az autó? Ez irányadó a hahu-s hirdetéseknél is...

lackosor6 2013.06.30. 18:46:17

@Smartass: Ha sokat áll napon és nem kezelik rendszeresen műanyagápolóval, akkor kirepedezik.

A Corrado-s jó arc, leírja szépen a hibalistát a párezres költségekkel, közben a "telibe" fényezés, lakatosmunka, amit elvégeztek alsóhangon vagy 300 ezer... Nem baj, az ilyen ítéleteken felbuzdulva megy a sok olcsójános zsebpénzből corradot/golfot/jettát venni...Sok sikert hozzá! :)

ledo76 2013.06.30. 19:01:53

@Thanathos: A Toyota biztos, hogy nem (tapasztalat) a Honda VTi pedig külön kategória volt, a Mitsuról nem tudok nyilatkozni. Az európaiak viszont nem nagyon voltak partiban. Egyébként kormányzásban, fékekben a Civic is alulmaradt az Alfával szemben, ráadásul a VTi hétköznapi közlekedésben nem volt erős (igaz akkor nem is fogyasztott), csak ha forgattad. Egy igazi előnye volt a japánoknak, hogy könnyebbek voltak, de erről ők is kénytelenek voltak leszokni, mert papírautókat ők sem tudtak később eladni.

hdnctrl 2013.06.30. 19:08:16

@Rocko-: valóban nem túl gyakori, de az ember nem azért előzi meg a büdös autókat, mert a szemét "báncsa", hogy előttük mennek. Az orrát.

invisibility 2013.06.30. 19:14:29

Sokan fikázzátok itt azokat az embereket akik próbálnak a kis pénzükből valami olyat venni ami nem hétköznapi, amivel legalább a saját egójukat tudják ápolni. Amire a bank nem teszi rá a kezét ha egy havi törlesztő csúszik, ami miatt nem veszik el az ember feje felől el a fedelet. Kíváncsi vagyok, hogy akik fikázzák ezeket a láthatóan nem tehetős embereket, nekik vajon mi áll a ház előtt?! Vajon ki van-e már fizetve?! Százszor boldogabban utaznék egy Corradoba, Jettába vagy Alfába mint egy három éves lízinges egykettes fapados népszomorító plédobozba, amibe annyi fantázia sincs mint egy szaros WC kefébe.

Józsi a guminagykeres 2013.06.30. 19:47:48

Haladós e34-kerestetikhez: A jól menés 525i 170lovasnál,de inkább 25i 24V-nál kezdődnek annál a kasztninál,de inkább 200le feletti motorokkal az igazi. Az 535i sorhat,12V van egyik cimbimnek az már majdnem úgy megy,mint egy chippelt e90 320d. Országúton tojásgázzal lemegy a fogyasztás akár 10-11liter közé is neki,de a vegyes megszokott 15l környékén van leginkább.De bevallása szerint nem érdekli,mint ahogy a 700ért bmw-t keresőt sem érdekli elmondásuk szerint. :)

Thanathos 2013.06.30. 21:50:44

@ledo76:
A Toyota biztos, hiszen én vezettem. :D
Mondom ne menjünk bele, mert nincs értelme.
Nem rossz autó az Alfa. Maradjunk ennyiben.

ledo76 2013.06.30. 22:07:02

@Thanathos: A kollegámnak volt egy 1.6-os 110 Le-s Corollaja (faceliftes békalámpás). Többször hasonlítgattuk egymáshoz a 146-osommal. Kb 80-ig (álló helyzetből) jobban ment a Toyo, de minden más szituban az Alfa ment jobban. Szerpentinen, autópályán vagy előzésnél (főleg emelkedőn) azért megmutatta az Alfa mit tud és ezt a kollegám is messze elismerte. Szóval nekem erről tapasztalatom van neked meg teóriád... A másik te azt írtad, hogy a motor nem tudott semmi extrát. Mert ha az autót írtad volna akkor a tömegviszonyok miatt még egyet is értek veled valamelyest, de maga a motor konkrétan erősebb volt a Honda Vti-n kívül mindennél. És akkor ne beszéljünk arról, hogy nem csak motorerőből áll egy autó (erről írtam a fékek, kormányzás kapcsán, a Toyota meg futóműben sem volt partiban).

Thanathos 2013.06.30. 22:19:11

@ledo76:
Mondtam, hogy ne feszegessük a témát.
Kár, hogy nem találkoztunk 2000-ben, akkor téged is körbeautóztalak volna, nem csak a márkatársadat.
Toyota: 1,6 XLI: 114 ló/6000 145 Nm/4800 1015 kg
Alfa: 1,6: 120 ló/6300 144 Nm/4500 1260 kg
Esélyed sem lett volna, hidd el. :)

Tippszmix 2013.06.30. 22:21:55

@Ambrus Gergely: Emberek, ezt kellett volna beválogatni! Eddig ez a legnagyobb! Rugóvágás mélygarázsban... Istencsászár!

ledo76 2013.06.30. 22:24:30

@Thanathos: A 146-os 1150 kg. Meg sajnos mellébeszélsz, mert te a motorra montad, hogy semmi különös pedig a te adataid alapján is 6 pacival erősebb a Toyotánál.

ledo76 2013.06.30. 22:28:36

@Thanathos: Egyébként a gyorsulási verseny amúgy is a gyerekek játéka. Sokkal érdekesebb a rugalmasság, a kanyarodás stb. Mindegy ezek játékautók mind Alfás-tól, Toyotas-tól ebben egyetértünk.

Mercel 2013.06.30. 22:29:53

Hello!

Nem akarok nagy g... lenni, de ezen a mondaton felröhögtem a Corrado ítéletnél.

" Egyébként eddigi tapasztalatból próbálva elég jól bírja a kihúzatásokat 130-nál váltottam negyediket, és olyan 180-190 között kellett ötödiket. "

Szóval ez vagy elírás, vagy nem értem.
Volt egy öreg ezerkettes ladám, azt amikor kicsit "bejárattam" 3-ban tudtam 130-ig kihúzatni.
A CRX-em pedig kettesben ment ennyit. Nem, nem a VTI volt..

Most akkor ez a Corrado mitől űber?

"Frigyes"

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.30. 22:48:46

lassan odaerunk a nepperuzoben hogy "150.000Ft om van de szeretnek Ferrarit, de nem oreget, es csak v12-est."

emberek, NINCS 700.000ft ert jo BMW. Megkockaztatom, jo kocsi sincs.

TaaT 2013.06.30. 23:23:34

@visszakettopadlogaz: "Megkockaztatom, jo kocsi sincs."

700.000ft-ért láttam már jó kettesgolfot :)

olcso 2013.07.01. 02:09:43

@papa33: "hol lesznek a maiak ennyi idősen"

Ez érdekes, mert mindig ezt mondják. Mikor a maiak lesznek 20 évesek, akkor meg az akkoriakat szidják. Ezt mondogatták a kilencvenes évek autóira is a "nagyöregek", most már, hogy 20 évesek azok az autók is, most az éppen újakra mondják. A mostani autók pedig 100x nagyobb igénybevételnek vannak kitéve, mint korábban, mivel nem kezelik különlegesként ezeket. A kilométer is sokkal hamarabb meglesz bennük, miközben a fizetésekhez képest olcsóbbak lettek.

Hirtelen a témában ezt találtam neked: suchen.mobile.de/auto-inserat/vw-touran-1-4-tsi-5-sitze-vollausstattung-alu-hamburg/179382653.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=2271&scopeId=C&sortOption.sortBy=specifics.mileage&sortOption.sortOrder=DESCENDING&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelDescription=tsi&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT

Szerintem ne menj ki megnézni, nem éri meg, olyan, mint a többi : )

DrSzoke 2013.07.01. 02:10:56

@ledo76: Annak az 1.6-os totoja motornak a legkisebb elonye az ereje.Nem is arrol szol az az auto.Viszont egy atlag juzernek, amilyen a tobbsege az autovasarloknak,kituno valasztas.

Pennysta 2013.07.01. 07:33:45

Szerintem a jó autóság nem kizárólag a gyorsulgatás és kanyarodás készség,meg az ilyen dolgokból tevődik össze.Persze fontosak,de elég komoly tényező nálam a megbízhatóság is.Ha már Corolla vs. Alfa ,akkor nem mehetünk el az összehasonlításban amellett sem,hogy a Toyota gyakorlatilag szinte agyonüthetetlen,kiforrott technika.Ehhez képest az Alfa minősége messze elmarad.Persze a fanatikusok szerint "lelke van,amit ápolgatni kell",de ez reál szemmel nézve azt jelenti,hogy a rossz(abb) minőségű alkatrészek és az összeszerelés minősége gyenge(ébb) és ezért folyton elromlik benne valami.

Ettől függetlenül nem utálom az Alfát és nem is gondolom szarnak,csak összemértem a Toyotával a saját szemszögemből.

redriot77 2013.07.01. 09:13:46

Hmm, törött az a Corrado, hanem Harlequin Edition. :)

Invinoveritas 2013.07.01. 09:49:06

@redriot77: Muhaha, gonosz vagy :D

Nem értem az embereket: használt kocsit rétegmérővel veszünk. Egy újrafújt géptető, sárvédőív, küszöb belefér, de hogy B oszlopnál összevarrva... Ezek a kocsik németben is drágák és ritkák voltak, hozzánk szinte csak töröttek kerültek :( Azért a boldog tulaj mosolya nem lenne őszinte egy ilyen szituban:www.youtube.com/watch?v=TBNiQWTZ6pk

A 145-ös Alfa jó kis dinamikus városi autó, mai napig vállalható, de ennyi. Katalógusadatokkal dobálózni 15 éves tinédzserkorú autók esetén meg nevetséges. Egyik se tudja már, ezek karbantartás mellett közlekedésre valók, nem versenyzésre ;)

Rocko- 2013.07.01. 09:49:15

@scuynat: sztem ilyen szempontból oly mindegy, hogy mit bánt.

@redriot77: :))

redriot77 2013.07.01. 11:54:03

"Emberek! MEg kellene érteni végre, hogy ezek sport autók!"

Az Alfa 145 annyira sportautó mint amennyire Fekete Pákó énekes.

Autó-motor doktor 2013.07.01. 13:24:56

Azért az 1,6-os Alfa is tud meglepetéseket okozni.Egyszer egy megbízás keretében összetettem egy 147-est.A következő módosításokkal húztam fel 230 lóra és 340Nm-re a gépet:
-csiga(Turbo)
-intercooler(töltőlevegő hűtő)
-áttételezés optimalizálása
-sportkipufogó
-sportlégszűrő

Ez "cakkummpakk" 50.000.- ból kijön,a beszerelés díját nem számolom.Ehhez lehet még egy jó futóművet tenni és gyilkos pályagéppé alakul a kis vas.

(Az Audi A3 Quattro összkerékhajtása egyébként egy az egyben belecuppanna,de abba nem mertem belevágni.)

Prérifarkasz 2013.07.01. 13:30:33

@a Bloom: :) :) :)......

Meg tudom érteni...

Nekem Lanciá-m van és én is egy f@sz vagyok... ;)

etwas kultur muss sein 2013.07.01. 19:01:58

@visszakettopadlogaz: Az, hogy 700K-ért nincs egy jó autó sem, az azért kicsit húzós kijelentés. Persze attól is függ, hogy mi számít jónak...

TheRminator 2013.07.01. 20:02:12

@Autó-motor doktor: Egy normális turbo több mint 50e Ft :-)

Józsi a guminagykeres 2013.07.01. 20:08:18

@visszakettopadlogaz: Lehet ennyiért krónikus díszléchiánytól mérsékelten szenvedő e34-et kapni itthon. Ez kb.5éve eladó: www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/535/bmw_535_535i_e34-2250527
A kínálat nagy részét itt is a kismotorosok teszik ki,amivel minden lesz csak haladós szedán nem.
200ló környékén,felett már haladós szedán meg van, csak 450ft-os benzinnel fájdalmas tankolni. Hirdetések szövegéből gyakran levonható,hogy cserélhető bármire ami gurul és keveset fogyaszt. :)
Amúgy igazad van, 700e-rel a zsebben valami fiatalabb (tíz év körüli)kisautót,alsóközépes autót érdemes nézegetni,kivéve ha az normális,hogy az ember van az autóért és nem fordítva.

ledo76 2013.07.01. 20:12:59

@Pennysta: A 146-os kimondottan megbízható autó. A vezérlésmódosítón kívül csak kopóalkatrészt cseréltem benne, pedig nem újonnan vettem, a haverom 1.4-esének sem volt sokkal több baja. Persze egy 90-es évek beli Toyota tényleg jobb ebből a szempontból, és elismerem, hogy nem az Alfa a minőség csúcsa, csak ez a minden elromlik benne duma mindenféle tapasztalat nélkül sántít. Már nincs meg rég mielőtt azt hiszed ez életem autója és előtte is volt jópár más.

Rocko- 2013.07.01. 20:36:01

@Józsi a guminagykeres: ha ez annyira jó kocsi, akkor miért nem veszik meg 5 éve?

etwas kultur muss sein 2013.07.01. 20:48:23

@Rocko-: kinek kell egy 3500 köbcentis benzines autó? gázost meg kevesen keresnek, inkább magának alakítja át, ha azt akar.

Rocko- 2013.07.01. 20:53:59

@MadamSzopole: akinek egy 3500 köbcentis autó kell.
bár a magyar piac 90%-át nem fedi le, de van még rá vásárlóerő. csak igény nem. ez az érdekes.

Józsi a guminagykeres 2013.07.01. 20:58:30

@Rocko-: A piac nagyrészt bölcs,másrészt a háztömb körüli versenyzőknek meg drága.Gondolom egy komoly ember nem nézhette meg mióta árulja.

etwas kultur muss sein 2013.07.01. 21:08:15

@Rocko-: szvsz 3500 köbcentis benzines autó max. a vásárlók 0.1%-át érdekli, de lehet, hogy sokat mondtam ezzel is, és arról még nem is beszéltünk, hogy 25 éves. Lehet ez a kocsi bármilyen jó, ha senki sem ilyet akar. Szerintem érthető okai vannak annak, hogy 2013-ban Magyarországon nagyon kevesen akarnak/tudnak annyit áldozni egy ilyen típusú kocsira. Gázzal annyiért adja, amennyiből kijön egy Fóka, G Astra, Corolla, stb. Gáz nélkül nem lehet jóllakatni.

Rocko- 2013.07.01. 21:21:20

@Józsi a guminagykeres: ha a piac bölcs, akkor nem véletlenül hagyta ott.
ergo ugrik a "7 kilóért jó autó" elv.

@MadamSzopole: többet érdekel. max nem tudsz róluk.

etwas kultur muss sein 2013.07.01. 21:30:38

@Rocko-: az, hogy ezt a kocsit nem veszi meg senki, az miért jelenti azt, hogy nem lehet 700K-ért jó kocsit venni?

Továbbra is azt gondolom, hogy én a 0,1%-os becslésemmel sokkal közelebb állok a valósághoz, mint te a 10%-al.

Kezdő Laikus 2013.07.01. 21:45:27

Az Alfas cikket csak a "muszaly" - ig olvastam... Lehet frocsogni

Plumper 2013.07.01. 21:48:10

@TaaT: amiben van 400ezerkm.. kösz, inkább nem. akkor sem, ha olyan német autó, ami az atomtámadást is túléli.
*
még mindig hogy a p-ba engedik forgalomba a 2üteműeket?! akkor a benzines, 5-10 éves autókat se méricskéljék.

@MadamSzopole: 1.8 fölött szopóág van a benzinárak miatt. az is igaz, hogy a gazdagok levedlett luxusautóit sokkal drágább fenntartani, mint bármi mást, és ne akarjon olyat a hülyegyerek.

@Ambrus Gergely: ha nem az autó törik, akkor te. apró darabokra, belül például, hogy miután büszkén kiszálltál az autóból, összezuhansz, mert a belső szerveid szétrepedtek. mire való a gyűrődési zóna, olvass utána. nem az autó a lényeg, hanem a saját életed, ha baleset van.

@invisibility: pontosan így látom én is. ha a srácnak az Alfa a mindene, akkor legyen. azt valszeg kifizette vagy a szülei, de nem kellett túl sokat költeni rá. a többiek meg ezres, háromhengeres kisautóban töcskölődnek, amit újonnan vettek. vagyis vett a bank. aztán ha felmegy a frankhitel, kiverik a balhét, még egy utolsót belezúznak a kocsiba, telibe fingják, veszi vissza a bank. f@sz álljon a hülyemagyarba.

Hurri Kán 2013.07.01. 21:50:32

@Plumper:
Az megvan, hogy ugyanabban a karosszériában országúton, autópályán egy 2-2,5 literes motor esetleg kevesebbet fogyaszt, mint egy 1,6-1,8-as?

TaaT 2013.07.01. 22:27:11

@Plumper: "amiben van 400ezerkm.."

Ebbe a darabban aszem vmi harmincpárezer km volt...

"hogy a p-ba engedik forgalomba a 2üteműeket?!"

Na ez egy remek kérdés, rajtam múlna csak múzeumokban és retrós autós találkozókon lehetne ilyeneket látni.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2013.07.01. 22:51:25

@TaaT: Hát, akinek egy 20 éves autó jónak számít... :)

a Bloom 2013.07.01. 23:00:10

@Prérifarkasz: Ne is mondd, éppen Y-t keresgélek szaladgálósnak az Alfa mellé. :)

a Bloom 2013.07.01. 23:06:59

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Akad olyan 40 éves autó, amiért illegális dolgokra is képes lennék.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2013.07.01. 23:10:10

@a Bloom: Én is :) de az nem pont egy 700 ezres golf :D

Józsi a guminagykeres 2013.07.02. 09:03:03

@Hurri Kán: Az 1.6-os 1.8as motor megy 1-es lambdával,az általad említett üzemi körülmények esetében 95%-ban. Akkor ahhoz,hogy kevesebbet fogyasszon a 2-2.5 lökettérfogatú 1.2-1.3as lambdával kell menjen. Tudtommal erre csak a közvetlen befecskendezéses benzin motorok képesek jelenleg hosszú távon.
Olyan tapasztalatom nincs,hogy 1.6-1.8 helyett 2.0-2.5 ugyanabban a kasztniban,de olyan van,hogy 1.2 45le helyére ugyanabban a kasztniban 1.6 75lovas került akkor konstans 0.5literrel nőtt a fogyasztás város,országút,pálya mindenhol. Ez az 1.6 fel lett húzva pad szerint 100le-re,így további fél literrel nőtt a fogyasztás mindenhol.Pedig a 45lovas motorra mindenképpen rá lehet húzni ezt a "jobban erőlködik,többet fogyaszt" mítoszt ám ez megdőlt nálam gyakorlatban is.

Sztavrosz_ (törölt) 2013.07.02. 10:19:05

@Plumper: 2ütem ide vagy oda ha hozza a gyári értéket miért ne mehetne? Elenyésző a számuk. A csipptuningos dízelt mérjék inkább annak a kormolása kötve hiszem hogy gyári érték lenne. Ráadásul jóval több van belőle mint a múzeális trabiból.

Plumper_ 2013.07.02. 10:30:44

@Hurri Kán: lehet, de egy nagyobb motorú (korszerűbb, bonyolultabb) autót drágább is fenntartani, drágább szervizelni, akkor meg mit számolgassak pár litert benzint, nem igaz?

Hurri Kán 2013.07.02. 10:41:20

@Plumper_:
Önmagában nem attól lesz bonyolultabb egy motor, hogy nagyobb a hengerűrtartalma.

Plumper_ 2013.07.02. 10:44:18

@Hurri Kán: persze, hogy nem. nyilván egy 1968-as Oldsmobile jónagy motorja nem olyan bonyolult, mint egy mai 2.5 literes, agyonbonyolított dízel, amit letakartak a motortérben és ha szétmegy benne valami, jobb az árokba borítani az autót, az nem kerül pénzbe.

Hurri Kán 2013.07.02. 10:54:30

@Plumper_:
Persze, de hát ez egyértelmű :)

gss 2013.07.02. 10:55:08

Kb 2 hete irtem egy itéletet,de nem került még ki.
Valami rosszat irthattam,vagy még nem jutottak el odáig hogy kitegyék?!?
Nem szokták jelezni ha vmi korrigálást igényel?!

olcso 2013.07.02. 11:59:20

@gss: Volt fotó?? Lehet, hogy azt felejtetted el, hogy a városi kisautók mindig BMW M5-ösöket előznek a pályán, kivéve ha 8t van a vonóhorogra akasztva : D

Prérifarkasz 2013.07.02. 13:29:34

@Józsi a guminagykeres: Pedig van szép számmal olyan, hogy ugyanabban a kasztniban 1,6 - 1,8 és 2 literes motorok is duruzsolnak egyaránt, ez elég jellemző megoldás a középkategóriában (Fiat - Lancia - Alfa), én inkább csak az olaszokban vagyok otthon, de szerintem a többiek is hasonlóan csinálják... Pl. Skoda Octavia benzinesei 1,4 és 1,8 között mozognak, de a csehek belső piacra 1,2-es motort is szereltek a kaszniba... :)
A "jobban erőlködik,többet fogyaszt" mítosz első része szerintem többnyire igaz - nyilván ezt egyéb tényezők is befolyásolják - a többet fogyaszt meg többnyire nem igaz csak ha arányaiban nézzük, mert többnyire nem lesz igaz az, hogyha a motor méreteit 20%-kal csökkentjük, akkor a fogyasztás is 20%-kal csökken....

DeezL 2013.07.02. 13:47:00

@Thanathos: igen nem nyújt,de a kategóriájában a Honda Civic VTi kivételével az összes Astrát,Golfot,FOcust stb-t agyonveri!!! de ilyenem nekem is volt,tudom hogy nem itt kezdődik az izomautó!

gss 2013.07.02. 14:05:06

@olcso: Fotót utólag akartam csatolni az itélethez (bmw mkp)
1-2 órát eltököltem vele,ezért is bánnám ha nem tennék ki

Prérifarkasz 2013.07.02. 14:05:41

@Józsi a guminagykeres: Majdnem elfelejtettem ugyanabba a kasztniba, amibe 1,6-os motort szereltek, szereltek 2,5-ös V6-os motort is, Alfa 75 és 155 pl.... :)

DeezL 2013.07.02. 23:26:28

@Prérifarkasz: na ja.. de az alfát szerelni elég szar csápos emelő nélkül... meg azért a régi alfáknál (alfasud,33,75,90,Gulietta) voltak érdekes ,nem hétköznapi megoldások... ezért sem szeretik sokan az olasz autókat

DeezL 2013.07.02. 23:32:18

@svega: ezt úgy érti szerintem hogy amikor a 145ös volt ,akkor a korabeli 3as Golf F astrában tekergetted az ablakot stb... és ugyanannyi volt az ára kisebb motorral ,vagy drágább...

csak egy példa ...95ben vettem egy w123at 1986os volt... 300Turbodiesel... előtte Lancia Prismám volt 1.9 TD 1987es a merci nagyobb kategóriás is volt meg drágább is sokkal új korában is... és a Lanciában volt check panel,el.ablak,centrál,stbstb.. a merciben meg a lófasz kb...

DeezL 2013.07.02. 23:39:34

@ledo76: az összes TS-ben a vezérlésmódosító szar volt..van hozzá felújító készlet de ha úgy alakul 10ezer km múlva megszólal az is... de amúgy jó motorok szerintem

ledo76 2013.07.03. 22:16:30

@DeezL: Igen, de én cseréltem, mert végső esetben eltépheti a szíjat. Viszont ez tervezhető költség volt, más bajom meg nem volt a masinával. Az utána jövő 156-os is megbízható volt, de az állandó futóműjavíttatást kicsit untam, úgyhogy a 146-osról kimondottan szép emlékeim vannak.

DeezL 2013.07.03. 22:24:08

@ledo76: 156os futóműve nagyon jó,csak nem ezekre az utakra,de ne aggódj a VW meg az Audi sem bírja jobban ezeket a fos utakat

ledo76 2013.07.04. 09:18:27

@DeezL: Tudom, a Renault-ot is hozzá lehet venni a felsoroláshoz, de csinálhatták volna erősebbre, mert a 146-os és a jelenleg használt 159-es is sokkal jobban bírja. A 156-osnál viszont a motor fantasztikus volt az 1.9 JTDm nagyon megbízható a többi modern dízelhez képest (és ebben még részecske szűrő sem volt). Visszatérve a vez.módosítóra, ha félhideg/félmeleg állapotban egy pár másodpercig megszólalt még semmi gond nem volt, de volt aki már akkor rohant a márkaszervízbe ott meg rábeszélték a cserét. A másik véglet aki szart rá amikor már teljesen dízel hangja volt az autónak és eltépte/átugrasztotta a szíjat. Persze mindkét tábor utána lelkesen szídta az Alfát, de a környezetemben csak egy ilyen volt a többi használta gondtalanul és imádta a 145/146-osát.

DeezL 2013.07.04. 11:54:35

@ledo76: 159esem nem volt,de az alatt meg Opel futómű van:)
vezérműszíj szakadással nem találkoztam még módosító hiba miatt... de a JTDm az sokkal jobb motor mint a TS

ledo76 2013.07.04. 12:09:04

@DeezL: Egy kollégám 2.0-s TS-én szakadt. De az egy betegágy volt minden szempontból, mert úgy vette, hogy de sportos, de szép piros (minden eleme más árnyalatú volt) és megvette az első romot. Utána csak szívott vele, de nem is nagyon törődött az autóval, olyan hangaja volt mint egy traktornak. Ez volt az egyetlen negatív tapasztalat 145/146 ügyileg. A JTDm előtt nem szerettem a dízeleket ez a motor változtatott meg, bár nem lettem dízelfan, most is az van.

DeezL 2013.07.06. 00:56:10

@ledo76: hát ha egy szart vesz,akkor ne is csodálkozzon:)

nekünk itthon most csak diesel van perpill, de alapvetően benzines párti ember voltam mindig is...

akkoriban volt egy nagypolskim és vettem egy 1.6 D Golf I-est,rosszul voltam, nem sokkal később el is adtam:) aztán vettem egy 1.6os Jettát benzinest 84lovas volt,az a D után egy rakétának tűnt:) aztán rájöttem hogy mivel sokat jártam ,jobban járok a dieselel,és visszaültem egy szívódieselbe megint csak:D de az már 1.9es volt... később már csak Turbodieselt vettem ,és mindegyiken TUrbo adagoló állítás következett:)
süti beállítások módosítása