Heti merítés

  2013. május 12. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Calibra DTM Edition

60938

A jó példányoknak megkérik az árát. A 200 ezer forintos kategóriát én messze elkerülném, mert azokkal biztos csak bosszúsága lesz az embernek. Persze ez nem azt jelenti, hogy amit sok pénzért hirdetnek, az garantáltan jó. Érdemes külföldön is szétnézni, bár érdekes módon a Németországban kínált autók 70 százaléka kevesebbet futott, mint 200 ezer kilométer, ahol többet megy egy átlagos autós, mint itthon!

Fehér Matchbox

60956

Mikor meglett, elolvastam mindent a típusról, amit neten lehetett találni, a maga idejében megnyerte a Rally VB-t, létezik belőle 4x4 GTR 230 pacival, amiből csodás sleeper lenne. Igényes futóműve van, de sajnos a magyar utak állapota miatt ritkán lehet élvezni.

V6 Cabrio = tető nincs, gurgula van!

36049

Bár tavaly úgy tűnt, nyalogatja a motorolajat, de ezt hamar megoldottuk főtengelyszimering-cserével. Benzint fogyasztás elmegy (egyébként kit érdekel?? élményautó, kéremszépen!!): KRÚZING üzemmódban (80-110) 8 liter sztenderd.

Sznobcoupe

59300

24 éves vagyok, hosszú-hosszú évek óta a c70 volt álmaim autója, amivel kapcsolatban tisztában voltam azzal is, hogy lehetetlen jó állapotút találni. Azon kevés darabok egyike amelyek az országban vannak, vagy szilánkokra vannak/voltak törve, vagy hibátlanok, de ez esetben olyan tulajnál, aki akkor se adná el, ha pisztolyt szegezel a fejéhez.

Kis sárga

60936

Első saját tulajdonú autóként vettük, az egyetlen szempont az volt, hogy 500e Ft alatt minél fiatalabb és jobb állapotú legyen. A feltételeknek főként a swift felelt meg, de azért annál különlegesebb kellett. Így találtuk meg a Seicento Sportingot, ami gyárilag bőr kormánnyal, váltóval, szervóval, légzsákkal, könnyűfémfelnivel szerelt, ilyenről swift esetében álmodni sem lehet :)

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr665296181

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

boriszka89 2013.05.12. 17:50:52

a calibra tényleg egy szép autó, de nekem ma már, mint cigány ferrari jut eszembe, ezt szerintem nem kell részleteznem. :)

a c70 szép, főleg ahhoz képest, h lassan 15 éves konstrukció. És egy T5 motorral még csak szégyent sem nagyon vall egy piros lámpás, "ki a fasza gyerek?!" versenynél.
tény, h költeni kell rá, de ezek az autók, nem éppen a 65 éves orvos vagyok és csak pecázni jártam vele kategóriák, viszont a volvók ár érték arányban messze ütik a felső lécet.
3 éve, mikor autót vásároltam, a kiszemeltek között volt ez is, de végül egy 2000-es 540i és egy 1999-es s80 T6 közül a volvót választottam, és egyáltalán nem bántam meg.
14 éves és 250e van benne, de szinte semmi baja a kopó alkatrészek cseréjén kívül, mondjuk tény, h biztos nem költenék rá olyan önfeledten, mint ahogy azt Ggreg az előzőekben leírta. :)
A felszereltségről meg a kényelemről nem is beszélve, az élmény pótolhatatlan, amikor a 2.8 biturbó a maga kis 272 lóerejét elszabadítja. :)
a fogyasztásról meg annyit, h aki ilyen autót vesz magának, az tudja be, h nem igen fog 10L alatt járni, vagy szereltessen bele gázt mint én, és járjon 8L-es városival.

e39-et meg eszembe sem jutna venni, mivel minden másodikban vmi majom gyerek fogja a kormányt, és recsegteti a paragit az 1.6 szívón.

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2013.05.12. 17:51:22

@Pierr Kardán: Jaaa, nem, hanem a vizsgáztató megdicsérte, hogy látszik, hogy karban van tartva:)

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2013.05.12. 18:04:52

Egyébként a C70 formája pont most üt nagyot, főleg egy jó színben, mikor minden autó oldala pl. egy nagy, homogén lemezfelület, nagy ritkán egy erőtlen éllel csak. Egyszer közel kell menni az autóhoz és megnézni, hogy milyen módon csavarodik a lemez, elképesztő. Vagy pl. ha felmentek a blogomra, ott is nagyjából látszik, ahol ki van nyitva az ajtó. Augusztus óta van meg a kocsi, de még manapság is találok érdekes kis részleteket a formaterven, ahogy ez a kocsi töri a fényt, úgy nem sok másik..

Azt nem tudom, tudtátok-e, hogy kézzel készült és ez volt az első autó a világon tudományos alapossággal elkészített hangrendszerrel és Dolby Surround Pro Logic térhangzással felszerelve, az enyémben ilyen van, ez egy high-end, 400 wattos Dynaudio rendszer..

Mérges 1234 2013.05.12. 18:25:15

@GGerg:

Nekem volvom van, nagyon tetszenek a klaszikus formái, elegáns szép autók, az újak közül nem mind, de többnyire azok.

De műszakilag egy rakás fos mind, trutymó fos, stb....

Ez leginkább a nem túl nagy darabszámnak, és mindenhonnan felvásárolt technikának köszönhető

De a c70 tényleg szép...

ohhai 2013.05.12. 18:28:51

@boriszka89: lmao E39-ben nincs 1.6-os motor :DDDDDD

Csak Norris 2013.05.12. 18:42:52

@Gyurma73: Igen, benzinesre gondoltam, diesellel alapjárat és néha felengeded a kuplungot. Dieselem még nem volt sajátban.

Csak Norris 2013.05.12. 18:47:03

@ohhai: "lmao E39-ben nincs 1.6-os motor :DDDDDD"

De még talán 1.8-as sem. Asszem.
Sztem keveri az E36-tal.

ohhai 2013.05.12. 18:59:04

@Desmond77: akkor pláne ne vegyen BMW-t :DDDD

Csé 2013.05.12. 19:08:54

@Gyurma73: 2.7-es sorötös Mercedes dízel, álló helyzetben a fogyasztásmérő a 20l/100km-es értéket is túllépi egy idő után... Az a 3 deci neked hogy jött ki? Köztudottan álló helyzetben fogyaszt a legtöbbet minden autó, nem erre találták ki a start/stop elektronikát?!

3 deci/óra... Nemár komolyan...

A volvo-t kipróbálnám. Egy ismerős kabriós volt (eladta :P), mikor megvette áradozott róla, egy nyár után meg szentségelt, mert mindig leégett a feje búbja, utálta, hogy sapkát kell hordania, és hogy befújt a szél (fene tudja milyen kocsija volt, de jót nevettünk a szemléletváltáson).

balogh_gabor 2013.05.12. 19:17:52

@Csé: jó, hogy.. A fogyi mérő is csak egy átlagfogyasztás mérő, így simán kijön 20000 liter per km, hiszen 0 val kell osztani. Ami igaz is, attól még a 3 dl megy át óránként a rendszeren.

Csé 2013.05.12. 19:25:07

@bege: Én ezt inkább mondanám motorméret-függőnek, de hogy nem 3 deci, az tuti, legyen minimum 8-9 deci, és még csak egy 1.9-es tdi-ről beszélünk 4 hengerrel.
index.hu/gal/14/pic.php?dir=totalcar/tesztek/superb19tdi/&pid=86

balogh_gabor 2013.05.12. 19:39:24

@Csé: akkor legyen annyi :) de nem is 20+ liter. Akkor mindenki a dugóban robbanna le :)

balogh_gabor 2013.05.12. 19:47:37

A C70es link pont nem jön be, pegig kíváncsi lennék rá :( GGreg blogja viszont bejön, jót mosolyogtam rajta :) látszik h friss a szerelem. Tetszik ez a típus, de a mai napig nem tudom megkülönböztetni a 850től szemből. Se nem írtó ritka, se nem írtó szép, a műszerfal pedig minden csak nem prémium, még a korosztályában sem. Kopogós műanyag plasztik fabetéttel??

Pityuuu 2013.05.12. 19:49:17

@Csé: Szerinted ez motorfüggő? 2011-es DAF XF 105 nyergesvontató 12900 ccm, 410 lóerő hidegen 2.5-2.8 liter között, melegen 1 liter/óra környékén fogyaszt.

2003-as Volvo FH 12, 12000 ccm, 460 lóerő, hidegen 2 l/h, melegen 1 l/h

Tudom hajtottam őket és hétvégente akksi miatt járattam is bőven.

Pityuuu 2013.05.12. 19:50:55

@Pityuuu: motorméret függő akart lenni, csak a méret lemaradt.

És még az is, hogy mindkettő soros 6 hengeres.

boriszka89 2013.05.12. 19:55:12

@Desmond77:

így van rosszul írtam, de a lényeg ugyanaz marad. :)

halor 2013.05.12. 19:58:12

@The Lost Soul: pLakettes. A pakett az enyhén más :D

youngtimerfanatic 2013.05.12. 20:23:50

Mazdával sosem nyertek rally vb-t!

Himoto 2013.05.12. 20:25:47

@Pityuuu:
Azigen! Akkor a németek valamit nagyon elcsesztek, mer az ódi 2.0 crtdi motorja 0.9L-t burkol alapjáraton óránként.

Schütii 2013.05.12. 20:30:44

Mi a tököm van azzal a szerverrel?? Csak a Calibrát tudom elolvasni...

Hugh Hefner 2013.05.12. 20:30:48

Calibrás gyerek 1: "bár én inkább az új gyári alkatrészeket szoktam megvásárolni."
Calibrás gyerek 2:"Hátsó lengéscsillapítókat fel kellett újítani"

Schütii 2013.05.12. 20:34:36

Dugóban nem az számít hogy mennyit szív alapjáraton a gépsárkány, hanem akkor, amikor elindul vele a falábú és utána állóra fékezi, mindezt sokszor egymás után kivitelezve. Egy óráig baromság járatni a motort álló helyben.

yxcvbnma 2013.05.12. 20:49:10

A Calibra szép. Pár év múlva kultautó lesz. Most kéne egy gyárit bespájzolni.

A c70 szerintem nem annyira ritka, mint ahogy a srác írja.

A Lebaron elég feltűnő jelenség :-)

VW Amarok 2.0 TDI 0,7 l/óra, klímával 0,8~0,9 l/óra.
Skoda Fabia 1,4 TSI 0,5 l/óra, klímával 0,6 l/óra.
VW Transporter 2.0 TDI 0,7 l/óra, klímával 0,9~1,0 l/óra.

A fenti adatokat a fedcomp-juk jelzi ki.

xfile 2013.05.12. 21:01:27

Volvo-val kapcsolatban megjegyezném,hogy nem egy átlag típus,szép,és sztem. masszív,stb...annyi a fenntartása,amennyi,íme néhány olasz példa,mert ott viszonylag sok van belőle:http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=227339286&cd=634952653780000000&asrc=st|ashttp://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=226567301&cd=634938501510000000&asrc=st|as.
Kinek a pap,kinek a papné,én biztosan elfogadnám!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.05.12. 22:19:35

@Csé: najó de azért akkora dugó még pesten sincs hogy 1 órát állj mozdulatlanul.
Lehet hogy fél litert is fogyasztana ha járatnám.

pagodalom 2013.05.12. 23:29:23

Hogy ez a Volvo különleges?! Röhej! Azért van kevés belőle, mert már újkorában sem volt különleges és nem is tudtak eladni belőle sokat.
Nem tudom, melyik benzinkúton kérdezgetnek egy ilyen Volvo után, de furcsállom. Nekem volt még akkoriban. Semmi extra. Sem motorikusan, sem a belső tér igényességében nem nagy szám.

Hurri Kán 2013.05.13. 00:15:34

Ehhez a Volvohoz mitől lennének ilyen drágák az alkatrészek? A karosszéria elemek még csak-csak, no de a többi, mikor mind közönséges 850/S70 technika van a bódéban?

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2013.05.13. 00:27:35

@Hurri Kán: Pl. csak a pollenszűrő 26 font. Levegőszűrő szintén.

Gaben182 2013.05.13. 00:53:46

@Mérges 1234: Légyszi írd már le nekem mitől trágya a Volvo? Én 5 éve használom (C70, 2008-as évjárat, D5), kétszer kellett javítani, mindkétszer futómű, egyébként az ég világon semmi baj nincs vele. És bármikor mosolyt csal az arcomra, úgy is, hogy mellette egy Chrysler 300C-t használok. 5.7 HEMI V8. Nehéz megmondani, hogy a kettő közül melyik az "élményautó"...

nakitaka 2013.05.13. 00:59:18

@Hurri Kán: neked halvány lila fogalmad sincs erről az autóról, ergo ne beszél sületlenségeket.
ugyan szerinted mennyi elektronika van 1 kocsiban, amiben van dupla digitklíma, ülésfűtés, memórás alcantra bőrülés, légyzsákok, hpt turbó, keret-nélküli elektromos ablakok, 10 hangszórós cd táras cucc, és még sok egyéb? Ha csak a gázpedál elektronikája (mivel elektronikus) elkezd butáskodni, felvillan az ETS hibakód, ami minimum 170.000 Ft. vagy elakad a HPT turbó folytószelepe 120.000-ért, vagy esetleg gond akad a 370.000 Ft-os turbóval...
De felejtsd el az összeset amit írtam, és vegyél rá 1 szett gumit 220ért, és ez egy 15 éves autó.
És megéri?
Naná.

Hurri Kán 2013.05.13. 01:14:02

@nakitaka:
Inkább bele se gondolok a folytatásba...

nakitaka 2013.05.13. 01:15:47

@Hurri Kán: pedig ha vezettél volna ilyet, tudnád hogy megéri. "Naná"
Ha meg nem győzöd fizetni, vegyél G astrát

nakitaka 2013.05.13. 01:18:48

de persze ez csak 1 kupé a sok közül, nem érdemes összehasonlítani a mai, modern, új autókkal. viszont minőségben, erőben és megjelenésben, kiemelkedik a hasonlóak közül. legalábbis a bmw m3, az alfa gtv vagy a honda elbújhat mögötte kényelemben, felszereltségben, méretben, és gyári állapotban motorban is

Hurri Kán 2013.05.13. 01:19:22

@nakitaka:
Te, szerintem vagy verd ki, vagy menj, és dugj egy jót, eléggé idegesnek tűnsz. Már ha van kivel, aki nem unja meg, hogy arról is egyből katedrát nyitsz akció előtt.

nakitaka 2013.05.13. 01:20:14

tisztelet persze az összes általam leírt egyéb kupéra, hiszen mindegyik a maga módján fantasztikusa verda!

nakitaka 2013.05.13. 01:23:17

@Hurri Kán: ne legyél gyerek, ez nem a monitor előtti arcoskodás világbajnoksága, hanem egy autós weboldal, ahol felnőtt emberek pro-kontra beszélgetnek kedvenceikről, véleményükről. ha ez számodra túl magas, nézz animéket

trallala NYC 2013.05.13. 02:02:24

Alapvetően a Volvot drága fenntartani. Volt a családban S60, 850 és nem olcsó a szervízelése. Ráadásul sokmindent csak kompletten lehet cserélni, nem tudsz minden kis apróságot külön megrendelni. Ez nem egy W126 Mercedes. Nekem személy szerint nem tetszett, de ízlésről nem érdemes vitatkozni sosem. Nem baj, ha valaki elfogult a saját autójával, nyilván szereti, ez volt a vágya.
A Chryler meg 1,000 USD és az a vérciki. Bár el tudom képzelni, hogy otthon vidéken menő kocsinak számít. A fogyasztása tényleg nem horror, nagymotoros amerikai autók nem olyan veszélyesek, mint sokan gondolják. Szerintem városban simán elvan 14-15 literrel. De nem ott használja a tulajdonos vélhetően.

DrSzoke 2013.05.13. 05:20:53

@Schütii: Akartam az elobb irni hogy orak ota nem sikerul nekem sem.Epp a komment kuldese gombra keszultem kettintani,amikor felugrott a volvos itelete.Kb 10 perccel korabban kattintottam ra. :-)

Hurri Kán 2013.05.13. 08:23:28

@nakitaka:
Te, meg a felnőtt emberek stílusában való beszélgetés? Neröhögtess :D

Schütii 2013.05.13. 08:28:05

@DrSzoke: Áhá.. Akkor csak én vagyok türelmetlen.. Na, kattintok aztán elmegyek füvet nyírni, nem siettettem azokat a fránya biteket. De mikorra tudom megnézni a maradék 3 autót?.. Annyi füvem nincsen.. :)

Schütii 2013.05.13. 08:30:17

@Hurri Kán: Nem lehetséges hogy a 850/S70 se volt már a fillérbaszók autója?

Schütii 2013.05.13. 08:33:57

@trallala NYC: 14-15 liter csak OTT nem vészes, fele árú benzinből és 5 szörös átlagfizuból. ITT ez még az átlagon felülieknek is húsba mar.

Hurri Kán 2013.05.13. 08:34:18

@Schütii:
De, minden lehetséges ;-)

DeezL 2013.05.13. 08:37:31

@Desmond77: 2000es volt a legkisebb az E39ben

DeezL 2013.05.13. 08:44:34

Calibra:szép opel volt az tuti,de igazából nem olyan jó autó ez...
Volvo:nekem tetszik,elfogadnék egy Volvot,de inkább az Audi motoros TD-t venném meg ,a renault,meg peugeot által gyártott motorok nem valami meggyőzőek volvoéknál....

Mazda 323:volt egy a kommentben leírt 1.8 Turbom 4X4es...király volt

Seicento:nem rossz kis autó,olcsó fenntartani,de akkor inkább már egy Punto,nem sokkal kerül többe

In Motion 2013.05.13. 08:51:50

En az Illatos uton lattam 5-6 eve rendszeresen egy zold C70-est. Egy 40 ev koruli noe volt. Szep auto, de nekem tulsagosan egybemosodik a kinezete a tobbi hasonlo eleju Volvoval, igy nem igazan figyelek fel ra.

gastro, missing in action 2013.05.13. 10:04:21

hú a csajomnak vettem kezdőautónak még a 90-es években egy ilyen Seicentot, ami életveszély érzetet keltett belül.. Számomra a legnagyobb gondja mégis inkább az volt, szinte lehetetlen vezetni egy normális méretű férfinak: a pedál ok annyira közel vannak egymáshoz, hogy sokszor nyomtam együtt a kuplungot és a féket, vagy a gázt és a féket :)

Boda01 2013.05.13. 10:30:53

@pagodalom: értem én amit írsz, csak hogy "akkoriban" miért is volt ilyened? őszintén érdekelne... miért pont ilyen? és mit jelent az akkoriban? amikor új volt?

ez egy 15éves konstrukció. nem szabad összehasonlítani egy mai a5 coupe-val, vagy egy E90 coupe-val! (bár hozzáteszem a forma szinte megegyezik a mai E90 coupe-val...)
Röhej, nem röhej, van aki különlegesnek tarja. Ezt kéretik tiszteletben tartani.
Kíváncsi lennék nálatok mit jelent a "különleges autó" kifejezés. Egy Pagani? Egy DeLorean? Egy szépre restaurált OT? Vagy a pápamobil? Mi?

Akkoriban a volvo-nak ez volt a prémium terméke. Felszerelve minden jóval stb. A technika megegyezik az akkoriban szintén újnak számító S70-éval. (fentebb már említettem egy Focus-os példát...szerintem igen megygőző! :)) És, akkoriban igen drága volt, mert akkoriban úgy gondolták, hogy ez jó lesz. És van akinek bejött, van akinek kevésbé.
Akinek bejött, szerette/szereti. Akinek nem jött be, nem szerette és még a mai napig sem szerette meg.

Ps.: nem azt mondom, hogy minden egyes tankolásnál... az tényleg röhej lenne! :D De évente 2szer tuti...

nakitaka 2013.05.13. 10:55:44

Ez a zöld calibra nagyon szép, el kell ismerni

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2013.05.13. 11:42:59

@Boda01: Nem csak prémiumterméke, hanem ez volt a Volvo zászlóshajója. Értelemszerűen egy luxusautóval sokkal többet kell törődni és sokkal drágábban, mint egy Astrával.

chipo 2013.05.13. 13:16:03

Van egy Volvo 850R-em. 550-ért vettem. Ráköltöttem 400-at mert rendbe rakattam a kopó-fogyó dolgokat meg még ezt azt ami le volt rajta harcolva. Kábé 3 éve van nálam, nem nagyon romlik el rajtra semmi. Az elődje is 850-es volt, az is volt pár évet, azon se nagyon romlott el semmi. Castrol 5W40 olajat kap, a légszűrő meg a pollenszűrő is 2-3000 forint körül van bele. Országúton 9-et eszik 110-et betartva, de csináltam már vele 7,5-ös átlagot is EFOTT-ra 2x oda-vissza a 7-esen 70-80-at tartva (400 km). Télen városban 12 l/100km. Mindemellett 2,3-as turbós motorja van, torsen difije és 300 lóereje, ezért ha odalépek neki csúnyán megindul. Persze olyankor eszik is, hiszen a teljesítmény elégetett benzinből van.
Nem gondolom, hogy a Volvók rosszak lennének. Azt gondolom, hogy ezekből is megvannak a lelakott nepperpéldányok amikre az Isten pénze sem elég. De akkor ennyi erővel a BMW is szar, meg a Mercédesz is szar... :)

Másrészt (mint azt már itt a TC-n is leírták) nagyon sok múlik a vezetési stíluson is a fogyasztással kapcsolatban. Másfél tonnát lendületből kell vezetni, motorfékezni, adott esetben akár ürest kapcsolni. Az automatánál ezek kiestek, ezért egy automata C70-es simán benyalja a 15 litert városban. Más is mondta már nekem. Sajnos ez van, aki majmot vesz legyen pénze banánra... :)

nakitaka 2013.05.13. 15:12:41

Szerintem összességében vannak olyan autótípusok, amelyekről elmondható, hogy nagyon megbízhatóak. Véleményem szerint ilyen az Opel, a Ford, a Toyota, Suzuki legjobban sikerült példányai, illetve felsőbb kategóriákban a BMW, Audi, Volvo, stb. Viszont mindenre van példa és ellenpélda, így van Focus amiben gond nélkül van már több mint 1 millió km (TC-n volt róka cikk), és van olyan is ami majd' szétesik.
De ha az ember kifog egy jó példányt, aminek nincs valami eredendő hibája, akkor onnantól csak megbecsülés kérdése az egész.
Olajcserék, szűrők és egyéb folyamatos karbantartások, bizonyos időnként megéri kiolvastatni a computert van-e baki.
Ha ezek megvannak, hiába drága az alkatrész, ha nem hibásodik meg fontos alkatrész.
A népítélet egyik legnagyobb előnye, hogy megtudhatjuk ár/érték arányban mit kapunk a pénzünkért. A C70-es, pont ebben a kritériumban nagyon kellemes csalódás, hiszen egy új autó árának feléből lehet ritka, nagyon jól felszerelt és összerakott, átlag autóknál jóval erősebb (ezeket nem lehet elvitatni), szép kupét. (Ez utóbbi már szubjektív)
Megjegyzem a Calibra is ugyanez, csak annak sokat rontott a dicsőségén, hogy az elmebeteg tuning megtépázta a hírnevét és megjelenését.

tsc666 2013.05.13. 16:44:08

"A 200 ezer forintos kategóriát én messze elkerülném, mert azokkal biztos csak bosszúsága lesz az embernek."

Ez aranyos.. Amikor anno én vettem 11 évvel ezelőtt az enyémet, a Calibra fórumon még így szólt a tanács: "A 800 ezer forintos kategóriát messze kerülni..." :) No én nem kerültem, volt is vele baj minden. Azért bár szerettem, de egy év és a vételár felének még egyszer ráköltése után eladtam.. ettől függetlenül nem bánom, hogy volt.

JaxTeler 2013.05.13. 16:45:15

Szép ez a Calibra nagyon, épp a minap nézegettem őket a mobile-n nem tudom mennyire hihető de láttam egy olyan példányt 13 ezer euróért amiben csak 15 ezer km volt.
Ha lenne ennyi pénzem nem is gondolkoznék már indulnék is megvenni. Pont volt itt a TC-n egy cikk, hogy a szép Calibrák is egyre drágábbak lesznek.
Szép amúgy a Volvo is, tuti ritka autó, kár h a srác stílusa kissé nagyképűséget sugall.
A Seicento nem kell mondani a szívem csücske, jól választott a tulaj ;)

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2013.05.13. 16:47:38

A Volvo -s csávó stílusa számomra hagy némi kívánnivalót maga után (10 millió, ó persze! És mit ad még mellé? Az asszonyt a házzal?) én ilyen okoskától semmit nem vennék, nemhogy műszaki cikket.

Mindegy, mert amúgy maga a típus nekem nagyon bejön még úgy is, hogy valóban a volvo szereti az alkatrészeket összekalapozni másoktól és abból autót "gyártani".

Én azért ha egy 850 -et tennének mellé (pláne kombiban) nem haboznék, h melyik kellene.

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7c/Volvo_850_R.jpg

nakitaka 2013.05.13. 17:18:05

@klarky:
Meglepő hogy nagyképűséget sugall neked ez a 10 milliós dolog. Ha megérzed benne az erőltetett iróniát, nyilván arra utalt, hogy semmi pénzért nem adná el, annyira szereti... Szerintem logikus.
De átfogalmazhatjuk ezt e/1-be, ugyanis ez az enyém, elhiheted hogy nem nagyképűségből írtam. Komolyan azt képzeled hogy szerintem ennyit ér? Hiába van közel 2 millába nekem, a szervízköltséget sose kapod vissza. Ez a kocsi most se ér többet 1.2-1.4-nél :)
Bocs ha félreérthető volt, tényleg nem abból a célzatból írtam így :)

trallala NYC 2013.05.13. 17:21:43

@Schütii: Ok, hogy a benzin fele, mint Európában, cserében csak 87 oktános a normál és 93 oktános az extra. Ráadásul a távolságok duplák vagy triplák, mint otthon, ha valaki nem NYC-ben vagy Chicago-ban lakik, ahol használja a metro-t. Mindenhol máshol az emberek napi 100km-t, nem ritkán 200km-t is ingáznak. Azért otthon viszonylag kevesen járnak Bp.-ről Siófokra dolgozni, ugye?

Globetrotter2014 2013.05.13. 18:05:05

Srácok, nem lehet mindenm cikket komemntelni azért ide írom: a híreitek néha annyira mentesek a stakértelemtől hogy visítani lehet tőlük.

OK, hogy nem lehet minden hírt szaktekintélynek adni, de nincs valami hirszerkesztőtök aki felügyeli hogy mit tesztek ki?

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2013.05.13. 18:44:08

@nakitaka: Ez esetben ok, félreértettelek. Bocsánat! :-)

herkó 2013.05.13. 19:04:01

yxcvbnma

Úgy látom vasutas vagy :)

Nick Leeson 2013.05.14. 09:31:19

Soha nem értettem miért kell fikázni azt akinek valóban van stílusa és mer egyedi autóval járni. A C70 egy igenis szép, stílusos autó! Még most is!
Az, hogy a sok begyöpösödött német autó mániás nyálgép ezt fikázza az is csak öngól!

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2013.05.14. 11:38:08

@Nick Leeson: Ez azért van, mert irigy kutyák. Nem véletlen, hogy Angliában, ahol szintén vannak irigy kutyák, de sokkal kevesebb, ott meg megnézik és kérdeznek is.

Pár hete az autó fenn állt egy menő szerviz futóműállító padján és jó páran odajöttek, kérdezgettek, az ott dolgozó szerelők is. Az enyém ráadásul olyan állapotban is van kívül-belül, hogy sok fele- vagy harmadannyi idős autó tulaja csak álmodozhat erről az állapotról.

Mindez független attól, hogy a kocsi értéke gyakorlatilag két zsák krumpli, főleg itt, ahol a biztosítása 42 ezer Ft havonta..

nakitaka 2013.05.14. 11:49:01

@GGerg: Hát, ameddig továbbra is az a reakciója a kutasnak ha tankolok, hogy "gondolom tele...", addig ezt a kocsit megnézik.
Megjegyzem külön szórakoztató aki szerint nem, mivel én járok vele, én tapasztalom nap mint nap, hogy dehogynem :)

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2013.05.14. 12:36:27

@nakitaka: Ezt a kocsit nem lehetséges nem tele tankolni, ekkora fogyasztással, nincs más út :) Láttad az enyémet?

Globetrotter2014 2013.05.14. 12:41:47

Lényegesen most egy C70ről (vagy akár egy szép állapotú Calibáról) ovasni, mint múltkor az Omegás fazont.

Mnden márkának van jól és rosszul sikerült modellje. A C70 igen helyes darab, a Calibra maga idejében szép telejsítmény volt az opeltől (tedd mellé a Corradót, pláne a fura Ford Probe-ot).

Raűdsul ezek újonnan is ritkaságok voltak és talán etzért sem öregszenek úgy mint egy F astra...

nakitaka 2013.05.14. 13:29:42

@GGerg: Most néztem / olvastam. Elismerésem, remek állapotban van ránézésre. Mintha új lenne. Én mondjuk nem ugrálok az automatáért, mert jelentősen többet eszik, de kényelmi szempontból persze hibátlan. Az enyém nem fullos, pl a bőrülés ülőfelülete nem bőr, bár hozzáteszem ennek kimondottan örülök. Egyrészt nem hiányzik, másrészt nem ülöm ki, harmadrészt nem éget ha a napon hagyon :D
De hát ugye ez a morbid ezekben a kocsikban, hogy az enyém effektíve fapad a tiedhez képest, holott ebben is ott van a vajbőr mindenhol, faberakás, dupla digitklíma, dupla ülésfűtés, 10 hangszóró, memóriás ülések, meg mittudomén még mi.
Fentebb valaki írta hogy annyira nem ritka mert 2 faluban is van egy-egy a környékén. Na látod pont ez az. Ha nem lenne ritka, nem is emlékezne rá... Ugyanezért a pénzért megvehettem volna az m3as bmw-t ami valamivel fiatalabb is persze, de csak a 13. kerületben van belőle 50 darab, ehhez képest a belseje középkategória, és gyengébb is.
Ahogy azt te írtad, a hangja pedig nagyon jó. Nem üvölt mint egy subaru, viszont erőteljes, figyelemfelkeltő. Alapjáraton meg nagyon csendes. Pl nálam ahogy beállok vele este a kerti garázsba, az az én derekammal 10 perc. Na ha subarut vettem volna, tuti megöltek volna már ahogy este 11-kor bepöfögök vele a kertbe 10 percig. (Megjegyzem a cirkáló méreteiről annyit, hogy elöl-hátul hozzáér a falhoz a garázsban :D

nakitaka 2013.05.14. 13:38:00

@GGerg: De ha már angliában élsz, segíthetsz nekem olcsón beszerezni pár kütyüt hozzá :DD

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2013.05.14. 14:06:19

@nakitaka: :)

turcsanyigergo kukac freemail pont hu a címem.

lcka 2013.05.14. 14:56:42

@nakitaka:

viszont a BMW máshol hajt. Nem véletlenül.

nakitaka 2013.05.14. 15:04:06

@lcka: Kinek a pap, kinek a papné ugyebár. Részemről sose vennék hátsókerekest, mivel télen a hóban is ezzel járok.

chipo 2013.05.14. 16:13:26

@lcka: Viszont a BMW el is dobja a seggét ha hülye vagy ekkora erővel míg egy orrkerekes kihúzza az autót ha odalépsz. Ezt biztonságosabban lehet vezetni, cserébe ottmaradsz vele gyorsulásnál mert nem teszi le az aszfaltra a lovakat startnál. Az összkerekes meg ugyan megugrik mint a nyúl viszont utána cipeled a plusz 200 kilót és bukod a hajtásveszteséget. Hagyjuk már ezeket a kötekedően nagyképű hülyeségeket mert mindenre lehet mondani valamit pro/kontra...

lcka 2013.05.14. 16:44:02

@nakitaka: @chipo:

való igaz, előfordulhat olyan szituáció hogy állva maradsz a hátsókerekessel. Nekem több mint 10 év alatt 2x sikerült, de ebben a tartományban megtalálható az összes volt autóm /BMW/, köztük igen nagy foshengerekkel :-)

továbbá nem árt tisztázni, bár mondjuk részetekről fel sem merült szerencsére, hogy nem azért jó a h.kerékhajtás mert lehet vele majomkodni a teszko előtt. Az autó egész egyszerűen így lett kitalálva, így működik jól (kanyarmenti tulajdonság pl). Emlékezzünk, az elsőkerékhajtás bevezetése gazdasági okokra vezethető vissza, tulajdonképp kényszer szülte (igen, mondják hogy biztonságtechnikai okai voltak, bár nemigen látok tömegesen karambolozó hátsókerekeseket, legyen az akárkitől származó). Félreértés ne essék, semmi bajom a gépeitekkel, de ebből a témából nemtudok engedni :-)

Globetrotter2014 2013.05.14. 16:55:36

@lcka: ez úgy ahogy van baromság. percekeg magyarázták uygnezte a hülyeséget a BMW szalonban de amikor rákérdeztem hogy mivel jobb az E90 az E46nál rögtön azzal kedzte hogy biztonságosabb.

Az elsőketrekes autó pedig nem olcsóság kérdése. Amíg az ESP bevezetsére nem került a hátsókerekes bimemrek és mergák életveszélyesek voltak, náluk csak a 911esek voltak rosszabbak. Az elsőkerekesek kontrukciójuknálm fogva biztonságosak, ha elészállnál lassítasz (fékezel) és újra orrnehéz lesz. Ha kitörő farnűl fékezel akkor megpördülsz.

Az ESPvel ez lényegesen javult, most már csak télen lehet gondjuk a bajor autók tulajainak. Azért ez évben is sok vicces jelenetet láttam.

Valahol 200LE az ahol a hátsókerék érdemi előnyt jelent.

T5 2013.05.14. 17:43:31

Egyszerű egyébként a képlet:

Felesleges azon vitatkozni kinek mi tetszik. Sokan vannak, akik azt mondják - uh ez a kedven autóm, meg nekem ilyenem lesz, meg ez a fasza járgány- aztán még csak képről látták, nem is tapasztalták gyakorlatban milyen az autó. Erről ennyit. A másik, hogy mindenki azt az autót szereti amilyen van (jó esetben). Megvannak bőven a c70 hibái is, kemény a futóműve, DE bénán kemény, olyan nagy a fordulóköre, mint egy Kraznak, nem állítható a biztonsági öv magassága, de kit érdekel, akit igen nem vesz ilyet, kész. Nekem 6 éve van egy T5ösöm, van tapasztalatom vele bőven. Imádom a kis bájos bénaságaival együtt, de sosem fogom eladni. De szeretnék egyszer egy E46 M3-ast is, mert az másról szól, másban jobb, vagy másban rosszabb. Amúgy meg üzenném azoknak, akik fikázzák, hogy ciki meg hasonlók, hogy azért minden hozzászólásban benne van a c70:-))

peace

T5 2013.05.14. 17:47:29

@chipo: Nem húz ki a kanyarból sehova az elsőkerékmeghajtású. Ha "eltolja" az orrát az autó és gázt adsz, még jobban kifelé fogsz esni a kanyarból

Hurri Kán 2013.05.14. 17:50:43

@chipo:
Maradjunk annyiban, ha -pláne csúszós úton- erős elsőkerékhajtású autónak odalépsz, akkor orral előre csúszol tovább, lefelé az útról.

lcka 2013.05.14. 17:59:04

@ZF2:

kösz, ez jólesett

az pedig, hogy a szalonban kereskedők dolgoznak, nem pedig műszaki szakemberek, egy másik dolog (egyébként én sem érteném hirtelen hogy mire gondolsz, az e46 tán elsőkerekes volt?)

azért ha van időd nézz kicsit utána ennek az elsőkerék témának, hátha okosabb leszel

lcka 2013.05.14. 18:03:18

@ZF2:

jah, amúgy csak a kuplungot kell kinyomni, és nem pörögsz utána sehova

ez mondjuk ma már nem divat, csak fék meg gáz van...

Globetrotter2014 2013.05.14. 18:07:36

@lcka: nem az e90ben jobb az elektronika. És ebben

Minek nézzek utána kipróbéltaqm már sokfélét, első hátsó kerekest, farmotorst és középmotorost. Normál autónak többedszerre elsőkerekest választottam mert az adta a legjobb kompreomisszumot.

Szerintem sokkal fontosabb egy rpecíz kormány és jó futómű, az elsőkerekes alfám mind pontosabb mind élevezetesebb volt mint sok hátsókerekes Merci.

A BMW erőssége az hogy minnd a futómű, mint a közvetlen rpecíz kormányzás midn a hátsókerékhajtás a vezetési élményre van hangolva. De próbékj ki egy C klassét és rögtön megérted hogy az RWD-től nem lesz önmagában jó egy autó.

Ellenben beszedi a vámot tőled télen a merci is.

Globetrotter2014 2013.05.14. 18:08:42

@lcka: ha már kúszik a fara? Meglepne...

lcka 2013.05.14. 18:29:27

@ZF2:

amikor megindul, természetesen

reméltem hogy nem érted félre, bár valóban lehet úgy is értelmezni

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2013.05.14. 18:35:53

@T5: Nekem pont az a bajom a C70-nel, hogy sajnos nem hátsókerekes.

Egyébként ez az autó a komfortról szól, ezért nem vettem T5-öst, mert az nem volt pl. komfortfutóművel. Ha valaki akar egy csodás autót, akkor a Lexus IS 200/300-at javaslom, az a tökéletes BMW, főleg sperrel. Ha jól mennek a dolgok, veszek is egyet a C70 mellé.

A biztonsági övet direkt nem csinálták állíthatóra, mert ennyire hátul levő B-oszlopnál ez nem lényeges.

T5 2013.05.14. 18:44:22

@GGerg: csak olyan szempontból érdekes, hogy kidörzsöli a fejtámlán a bőrt:-)

T5 2013.05.14. 18:46:11

@GGerg: A hátsókerékhajtással pedig tökéletesen egyetértek

nakitaka 2013.05.14. 19:00:45

na igen, az tényleg igaz hogy kanyarodni nem lehet a c70el :D
irgalmatlan nagy fordulóköre van.
Azt viszont nem bírom megérteni, miért fontos az hogy mennyire "teszi le az orrát az elsőkerék, ha piros lámpánál versenyzel vele". Ez nem erre van kitalálva. Arra ott a száguldó koporsó, vagy egyéb ilyen gyilkolni való. Ez nem sportkocsi, hanem túrakupé, cirkáló. Hogy emellett meghaladja a 200 lóerőt, az csak bónusz. Autópályára termett.
Na nem azt mondom hogy sose léptem neki oda lámpától, mert előfordul, és tény hogy hátrány ebben az elsőkerék. Mégis, ezzel a fajta magasnyomású turbóval ami ebben van (legalábbis az enyémben), nincs különösebb hátrányom, mert irgalmatlan módon húz. Amúgy mivel alapvetően nyugodtan szoktam vele közlekedni, szinte nem is érdekel hogy első-e vagy hátsó. Max abban, hogy utóbbi télen a hóban, nehezebben közlekedik.

T5 2013.05.14. 19:22:25

Nekem is a "nagyobbik" T5-ösöm van. Az elsőkerékmeghajtást én csak azért firtattam, mert ha túl nagy kanyarbemeneteli sebesség és az első tengelyen veszt tapadást az autó (általánosságban az elsőkerékmeghajtású autókra ez jellemző), akkor tévhit, hogy gázt kell adni és az majd kihúz. Ez egy logikátlan butaság. Egyébként meg azért szokták bántani az elsőkerékmeghajtású erős autókat, mert nagy a hajtásibefolyás pl. a kormányon (ami a c70-esetében egyébként nem igaz, részrehajlás nélkül), meg ugye a hajtáselrendezés miatt inkább orrnehéz (ez elveszi az vezetés élményét:-)), meg raccsingnál:-) ugye a hátsókeréken nagyobb a terhelés, ezért jobban lehet vele rajtolni. Ez mindig is egy nagy vitatéma. Nekünk meg marad a kocsink úgy ahogy van, régi módi "alulnemmegydecserébe3500nálhátbarúgéseznekünkjó":-)
Amúgy én is nyammogok a kocsival, amikor meg kedvem van picit élvezem, hogy borít rendesen:-)

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2013.05.14. 19:29:51

@T5: ezért vettem kisnyomású turbós 2.4T-t, mert abban nem érezni turbólyukat, szépen húz bárhonnan.

nakitaka 2013.05.14. 19:33:50

@T5: @GGerg:
Mindkettőben van igazság, mindkettő abban jó amiben. A 2.4t szerintem tartósabb, kényelmesebb, viszont a mienk kevesebbet eszik és ha nyit a turbó, bárki elé beugrik a kocsi.
1 év alatt, azért elismerem hogy nem 1 és nem 2 emberrel rajtoltunk el, és nagyon-nagyon durva ellenfélnek kellett lennie hogy kikapjak. Sőt, messze magasabb lóerőszámúakat is hagytam le, és/vagy jobb súly/le autókat.

nincs_nick 2013.05.14. 19:47:56

@Gaben182: Ha gonosz akarnék lenni azt mondanám, egyik sem. Kanyarodni egyik sem tud (Top Gear után szabadon), az meg nem árt egy élményautónál. Mindkettő kellemes cruiser és viszonylag jól mennek egyenesben, erre csinálták őket.:)

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2013.05.14. 20:11:55

@nakitaka: mindkettőtöket otthagynám az automata váltóm miatt, mert a tiétek csak papíron gyors, a kézi váltó-turbómotor párosítás nem az igazi sokat vesztenétek a rajtnál és a váltásoknál. Persze engem ez nem érdekel igazán, én néha csak a hang miatt nyomom le a gázt, amúgy leszarom.

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2013.05.14. 20:16:19

@nakitaka: Amúgy nincs kedved összefutni? Megyek 8-án a Totalcar Oldtimer kiállítására. Szívesen megnézném a kocsidat.

nakitaka 2013.05.14. 20:48:48

@GGerg: Érdekes meccs lenne, megpróbálhatjuk :) Sose láttam még automatát gyorsulni, csak videón, de ott nem jön át persze.
Amúgy jah, kövi hónap 8?

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2013.05.14. 20:56:11

@nakitaka: Nem a C70-nel leszek, repülővel megyek haza. De épp Pesten leszek 8-án (jövő hónap), szívesen megnézném a kocsidat. Tiéd napfénytetős?

nakitaka 2013.05.14. 21:39:20

@GGerg: Nem, az alap extrákon felül nincs benne más. Bár a napfénytető mutatós, nekem nem hiányzik. Előző volvomnak volt, 1-el kevesebb rozsdásodási felület :)

nakitaka 2013.05.14. 21:42:34

Apropó, angliában nem lehet ehhez kormánykereket kapni? Nekem az is vajbőr, de jobban tetszene fából + az nem is kopna, mint ahogy nekem sajnos már lejött. Hozhatnál nekem 1-et :D

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2013.05.14. 21:51:02

@nakitaka: én bőröztetném a helyedben. Én is azt fogom és fekete helyett világosszürkével;-) Pont nemrég adtam el egy fakormányt C70-hez, mert a fa mégsem olyan volt, mint az enyém, gyönyörű állapotban volt. Ehhez a 70-es sorozathoz valamiért drágák a kormányok, az összes többihez, pl. S60-hoz viszont fillérekért lehet kapni. Olcsóbb, ha lebőrözteted újra.

nakitaka 2013.05.14. 21:56:54

Az biztos. De vagy megint vajbőr, vagy fa. Szürke nekem nem tetszik :( Jó lenne 1 olyan fakormány mint a fabetét..

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2013.05.14. 22:20:29

@nakitaka: nekem olyan van. Ha megcsináltatod bézsre, nem fog az lejönni olyan gyorsan.
süti beállítások módosítása