A Totalcar készítői aggódva figyelik az országban kialakult drámai közlekedési helyzetet. Kérjük, aki teheti, ne induljon útnak amíg nem érkeznek megnyugtató hírek az utakról. A veszély még nem múlt el, a meteorológiai oldalak szerint továbbra is hóátfúvások nehezítik a közlekedést, és a viharos téli idő a keleti országrész felé vonul. Ezzel a poszttal szeretnénk felhívni a figyelmet a tényre, hogy még a fejlett menetbiztonsági berendezésekkel felszerelt, összkerékhajtású autók sem jelentenek tökéletes megoldást a hóakadályok leküzdésére. Kedves olvasók, csak óvatosan. Akinek módjában áll, segítsen autóstársainak, de vigyázzon, nehogy megmentőből áldozattá váljon.
Összkerekes az autód? Azzal is elakadsz
A legjobb autós oldal a Facebookon
2015-05-04 18:06:232003.08 havi 1.9 pdtdi 131 le. VW Golf IV 1.400.000 ft Sportkivitel, kagylo ülések, 6gangos válltó, gyari
Megőrülök, annyira szép
2014-10-07 10:57:53A világ legszomorúbb munkái sorozatunk újabb gyöngyszemei következnek. Aki kiállítási standot tervez
Ilyen könnyen még sosem nyertél
2014-09-30 15:10:44Svájcban minden megtörténhet, ami az egyszeri magyar autóbuzinak csupán gyűrött újságpapírból
Ezt ne csináld, ha jön a mentő
2014-09-17 17:58:25Megfigyelték, hogy az utóbbi időben sorra születnek az érdekes autós témák a szerkesztőség tövében?
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
BitPork 2013.03.15. 21:03:32
magyar bucó 2013.03.15. 21:07:22
vasgyuszi 2013.03.15. 21:16:28
Oimu nipol 2013.03.15. 21:20:34
szitaszitapéntek 2013.03.15. 21:24:26
Kamionok nyári gumival...
nagyonnagyon 2013.03.15. 21:25:41
A mentés végül a szomszédommal és egy kicsi suzukival történt, normális téli gumikkal amivel sikerült annyira megközelíteni a kritikus szakaszt hogy 3-400 méter hófúvásos gyaloglással 2 turnusban hazafuvarozott minket. Hűséges corolla kombink ott éjszakázott egy mellékutcában. 50 méter volt befújva de elég volt ahhoz hogy mindig álljon 3-4 olyan kocsi mind a két sávban ami egyszerűen lendület nélkül nem tudta megoldani az emelkedőt, 2 méter látótávolsággal, térdig érő hókásás átfújásos mizériával.
Mi délután 5-re itthon voltunk mert volt egy önzetlen srác. Ez egy fontos mondat volt.
Hiba volt hogy mehettek a kamionok, hiba volt hogy lassan reagált minden, hiba volt hogy a média olyan sokszor csinál hófúvásos 50 centi havas pánikot hogy már kevesen veszik komolyan, mintha amatőrök kezelnének olyan dolgokat amihez hozzáértés, tapasztalat és határozottság kell.
Oimu nipol 2013.03.15. 21:33:42
Mercel 2013.03.15. 21:35:57
"öszkerekesnek a motorfék is négykerékre hat.
csak szólok...."
Az összkerekesek is azon a 4x4 tenyérnyi gumifelületen próbálnak fékezés közben megállni mint minden más autó is.
Csak szólok.
"Frigyes"
MechanicGod 2013.03.15. 21:37:02
Mercel 2013.03.15. 21:40:34
"a kurv@ kamionokra meg mikor lesz már végre kötelező a téligumi???
"
Nem.
Mikor lesz kötelező MINDEN autóra végre a normális állapotban lévő téligumi?
"Frigyes"
United Steaks 2013.03.15. 21:41:28
Kencsuszi 2013.03.15. 21:43:31
"kepfeltoltes.hu/130315/544079_504544149591168_265873879_n_http://www.kepfeltoltes.hu_.jpg"
Téligumival innen simán ki lehet jönni, maximum egy kicsit be kell hintáztatni a kocsit.
;)
terrer 2013.03.15. 21:44:54
Na és a lakosságnak az a konzumidióta része, aki minden figyelmeztetés ellenére márcsak azért is elindul osztrákiába síelni, ha törik, ha szakad. Aztán csodálkozik, ha tényleg törik és szakad.
Ostobák.
Winklernek meg üzenem, hogy észrevehetné már, terepjárónál lényegileg semmit nem számít semmilyen hárombetűs csoda a gumikhoz képest! Mintázat, anyag (ami hidegben sem keményedik). Utána kerékátmérő, hasmagasság, minél rövidebb autó. Az összes többi milliós szemfényvesztés csak ezek után jön, fényévekkel. (Ha hegymenetben kezdünk megállni vagy visszacsúszunk, akkor meg nem fékezünk állóra, hanem továbbra is előre pörgetjük a kerekeket, vagy szakaszosan fékezve engedjük a gépet, hogy tudjunk még kormányozni.)
Ja persze, a reklám, az kell, hogy három hárombetűs rövidítéssel meg lehessen magyarázni, mitől 16 milla 6 helyett az a fostalicska, ami amúgy a sima mezőn is elakad.
United Steaks 2013.03.15. 21:51:21
Felhívnám a figyelmed a kép előterében látható buckára. Na, az egy Panda 4x4, ahogy a hó alatt előzi a kocsisort.
terrer 2013.03.15. 21:54:56
Amikor kezdett sz.r lenni a helyzet, a rendőrségnek azonnal le kellett volna zárni az utakat, hogy azt a pár szerencsétlent ki lehessen még húzni az árokból, mert hármat még könnyen ki lehet, háromezret már nem. (Ja, és személyautót, merthogy csütörtök reggeltől kamionstop kellett volna. Láthatták egy hétre előre, milyen idő lesz!)
Nem tudták volna lezárni előre egy napra az összes, éppen rosszá váló utat? Hát dehogynem! Utólag is le tudták...
Egyszerűen senki nem merte vállalni előre a felelősséget.
Kencsuszi 2013.03.15. 21:55:29
"haljanak meg emberek!"
Hány ember halt meg a hóban veszteglés miatt?
Amúgy igen, hülyék az emberek, ha menni kell a nagymamához, akkor nincs az az isten, hogy otthon maradjunk. Ha meteorzápor van, akkor is megyünk.
Oimu nipol 2013.03.15. 21:56:30
terrer 2013.03.15. 22:01:52
Párszáz emberrel kevesebb halna meg évente, kevesebb lenne az "elalvás miatt három autót maga alá gyűrt a kamion, öt ember meghalt, minden kigyulladt és leégett"-típusú baleset.
Hiányolná valaki?
Ja, hogy ez is csak a pár fillérrel még nagyobb profitról szól... Így már érthető. Az emberélet úgyis egyre olcsóbb.
United Steaks 2013.03.15. 22:02:36
fateless 2013.03.15. 22:04:35
Nem arról van szó - ahogy mások is mondták már - hogy 20cm hó leállítja az életet (ennyi hó nálunk a Bakony tövében már megszokott), hanem a hófúvás és a megrekedt autók okoztak nagy problémát. De idén volt már olyan is, hogy a Bp-ről induló barátunk nem akarta megérteni, miért ne induljon el hozzánk, mert náluk sütött a nap, mikor nálunk 50cm hó volt. Eljött. Megértette.
terrer 2013.03.15. 22:12:38
Nem elég az a három, aki a 41 autó egymásba rohanásából lett? Kéne még?
Amúgy: senki, soha nem fogja megtudni! Lehet, hogy olvadás után kerül csak elő egy-két toronyiránt elinduló úttörő. Lehet, hogy az idős infarktusosokat lehazudják a statisztikából (egy betegnek ennyi izgalom elég ám, mint kint rekedni éjszaka), lehet, sőt valószínű, hogy a valódi adatokat el fogják titkolni. Lehet, hogy csupán pártízezer rokonért aggódó párszázezer választópolgár rettegésben töltött éjszakája miatt is felelősöket zárnának be máshol (Kínában: akasztanának fel), lehet, hogy máshol ez már terrorizmusnak számítana. (Van, ahol elég, ha a repülőgépen ülő 100 utast ijeszti be valaki, és már terrorizmusért csukják le, mert tömegpánikot okozott.) Itt persze ez bagatell... Következmények nélküli ország.
DonkeyXote 2013.03.15. 22:13:23
Szentendre, Kaptató utca? :o)
United Steaks 2013.03.15. 22:16:50
Szerintem ma már ne igyál többet.
terrer 2013.03.15. 22:26:48
United Steaks 2013.03.15. 22:34:47
Nabazz, még hallucinogén cuccot is nyomsz rá...
ecch 2013.03.15. 22:40:54
ecch 2013.03.15. 22:43:47
terrer 2013.03.15. 22:50:28
Például egy HASZNÁLT LADA NIVA háromszázé. (Nem millió. Csak ezer.)
Garantálom, eredeti fenyőmintás gumival még lánc nélkül is fölment volna! (Egyik kerék lent a padkán, persze!)
A sok koszladt f.st meg használják csak ott, ahova való. A belvárosban, p.nisztnövelni.
Szépen mondtam?
United Steaks 2013.03.15. 22:52:49
terrer 2013.03.15. 23:00:47
A hülye, öntelt ember birokra kel az elemekkel, versenyezni, ki az erősebb. Az okos meg... enged. "Hö, mit nekem 120 km-es szél, százmillió tonna hó? Tolom neki, gecc'!"
Nos, ők nem otthon aludtak.
Előbb néztem egy riportot, IQ70 ember panaszkodott, hogy előtte hárommal zárták le az utat, "kis szerencsével" még továbbmehetett volna. Ja. A szántóföldre, aludni. Ezek torlaszolják most el az utat.
Kis ország, nagy arc. Én így szeretlek...
terrer 2013.03.15. 23:05:06
Értelmes vita? Léccilécciécci?! 11 elmúlt, lejárt a műszak, talán már neked is szabad.
Incho77 2013.03.15. 23:12:13
DrSzoke 2013.03.15. 23:15:11
United Steaks 2013.03.15. 23:26:09
Akinek a 300 ezres Niva AZ AUTÓ, azzal nem nagyon akarok autós témában vitára kelni.
Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.03.15. 23:28:07
Naaaa! 2013.03.15. 23:35:58
Pedig csak annyi esett, sőt, inkább csak 15-20 cm.
Csak összehordta a szél.
Ahol én lakom, itt esett vagy 15 centi. A tetőn egy gramm sincs, viszont a lakás ajtajában 2 m-es torlasz, ami egy szélzug, ahol minden havat lerak a szél, reggel vállal nekifeszülve tudtam csak kinyitni az ajtót annyira, hogy kicsússzak valahogy, és elhányjam a havat.
@Cifu78:
De, van nagy számok törvénye, csak az statisztika, nem matematika.
"a legenda szerint Japánban már azért mondanak le közlekedési miniszterek ha egy vonat késik"
Ez meg nem legenda. Valóság.
Ami meg a mai hóhelyzetet illeti: erre találták ki a katasztrófavédelmet, és költöttek rá 1 év alatt vagy 70 milliárdot, hogy az ilyen hóátfúvásokat eltakarítsa. Csak nem tette.
@terrer:
A kamionstopot bevezették.
Ma estétől vasárnap estig.
Amikor már pont semmi szükség nem lenne rá. Csak olyan 36-48 órát késtek vele.
@Kencsuszi:
De ezek nagy része síelni akart menni Ausztriába, nem a nagymamához.
@fateless:
Mert az a kis udvar is pont egy szélzug. A szél be még bejut, elveszti az erejét, és lerakja a havat. A lakásom ajtaja előtti tér, amiről fentebb írok, talán 10 négyzetméter ha van.
@United Steaks:
Nem biztos, Budán is van pár ilyen a XII. kerületben.
Egyébként meg meg kellett volna próbálni egy Hummert (az eredetit). Az szerintem felment volna.
(Vagy egy T-72-est. Mondjuk azzal városban kicsit nehézkes.)
Sztavrosz_ (törölt) 2013.03.15. 23:39:12
Naaaa! 2013.03.15. 23:39:25
De azt is mondta, hogy vissza sem engedték Budapestre. Ami azért már a rendőrök faszsága.
@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:
Hát a T-34-es biztosan, kicsit jobb a tapadása, meg valamivel nagyobb benne a kraft is, talán 30 ezer köbcenti lehet a motorja. De lehet, hogy kicsit több. A T-72-esé pl. 38 800 köbcenti.
butschq 2013.03.15. 23:40:33
aha, akkor eddig mi volt itt?? Tegnap óta nem tudok Miskolcról elindulni, a tömegközlekedés nulla, vonatok káoszban közlekednek, szeretet szabolcsi falumban pedig 2 napja nincs áram...
Naaaa! 2013.03.15. 23:40:49
De át lehet.
Több számítógépes játékom is van, mindben át lehet.
Ne magyarázd már meg, hogy nem.
A végén még azzal is előjössz, hogy mindenkinek csak 1 élete van.
:-)
terrer 2013.03.16. 00:03:09
Azért nem kéne akkor és ott lenni, ahol a hófal van. Mert a hófal az erősebb (viszont butább), az embernek ellenben esze van. Bár a mostani eset alapján ez voltaképp nem így néz ki.
A nagyarcok meg akarták mutatni a 60 lóerős suzukival a 600 millió lóerős, többmillió tonna havat mozgató természeti elemeknek, hogy ők az erősebbek.
Háááát... amondó vagyok, nem jött össze! De legalább az önbizalom hatalmas. Sokan példát vettek Don Quijotéról, aszt birokra keltek a szélmalommal. Bele is tört a bökőjük.
Naés? Volt, aki nem erre számított? Nézze már meg legalább az ARÁNYOKAT... Szél-autó. Autó-szél. Széle-hossza-magassága-energiája. Fizika ált.isk. 5. osztály. Ezért kell figyelni.
(És most általában beszélek az emberekről! Külön vita tárgya lehet, hogy ezenbelül mennyiben terheli felelősség az autóst, és mennyire a forgalomirányítást. De ember mindegyik, gondolkozhatott VOLNA.)
United Steaks 2013.03.16. 00:07:51
De. Ez biztos.
terrer 2013.03.16. 00:09:02
Nem viszek oda egy "siratófalhoz" egy szalonállapotú kényes bohóc-terepjáróutánzatot, amely nem alkalmas annak legyőzésére, csak arra, hogy feszítsek vele a hotel előtt, mint nyúl a lucernásba'. Ugyanúgy nem viszem a nivát a hotel elé.
Ennek fényében legalább érted már, miért nem mondtál értelmeset:-)
United Steaks 2013.03.16. 00:18:29
Jól van. Akkor a Niva fölment volna.:)
Rocko- 2013.03.16. 00:23:34
@pickapu: így van. plusz a súly lehet előny is. meg hátrány is. tudni kell kezelni.
Rocko- 2013.03.16. 00:38:46
egy biztosan.
www.facebook.com/renato.takacs.5/posts/358363824272457
peta33 2013.03.16. 00:41:57
Nagyon jó a film,de próbáljatok már ki itt egy Subarut,vagy Micut,komolyan kíváncsi mindenki,mi megy itt fel,csak téli gumival????!!!!!
G Merci a tuti tipp...:-)
P.
Madár Fokker 2013.03.16. 01:09:57
Amúgy arra kíváncsi vagyok, hogy miért máshogy rosszak az utak Magyarországon, mint a románoknál? Ha mondjuk kimész Kolozsvárra, akkor azt tapasztalod, hogy Ártándig az út többnyire nyomvályús, különösen a Kisújszállás-Kenderes-Fegyvernek szakasz. Míg a határ túloldalán az út általában sima, mint egy biliárdasztal, viszont k.va nagy és mély lyukak vannak benne, amiket azért szorgalmasan foltozgatnak. Évente többször is.
Bambano 2013.03.16. 01:13:02
én felrakattam a nyári gumit kedden, tegnap kicsit (sokkal :) ) nagyobbra kellett tátanom a számat...
Bambano 2013.03.16. 01:21:05
Champ 2013.03.16. 02:23:54
Imperial 1969 2013.03.16. 04:23:01
srank 2013.03.16. 04:37:35
fülesboci 2013.03.16. 06:26:28
gabardin 2013.03.16. 08:06:55
Csak annyit tudott utána motyogni, hogyaszongya: "dehát négykerékes, dehát négykerékes..."
köszi
fateless 2013.03.16. 08:38:05
StromTom 2013.03.16. 08:57:39
themarsa 2013.03.16. 09:53:27
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.16. 09:56:10
A fizika törvényei alól a BMW/AUDI/Merga sem mentesít :D
Nzoltan 2013.03.16. 10:27:23
smikee 2013.03.16. 10:31:04
Nzoltan 2013.03.16. 10:31:32
A videóból én is hiányoltam a normális terepjárókat. Azért egy landrover nem olyan égő a puccosék számára.
Nzoltan 2013.03.16. 10:32:34
okostojgli_moderáld_ki_ezt_is_3 (törölt) 2013.03.16. 10:39:19
-Szerinted min állok?!"
:)
smikee 2013.03.16. 10:42:18
gumifust 2013.03.16. 10:47:00
Másodsor a videó nem mai és amiket itt próbálgattak 4X4 néven az vicc. Ezek vicc 4X4-es autók . Mindenki tudja róluk hogy egytől egyig bitumen harcos az összes.
Harmadszor a jó gumi elengedhetetlen és bizony nagy hóban nem a peres extra széles gumi nem jó ,hanem keskeny és ballonosabb rendes mintával.
Negyedszer vezetni nem árt hozzá tudni . Havazáskor ki kell vinni a verdát és meg kell nézni egy elhagyatott helyen hogy mit bír , és mit nem .
Invinoveritas 2013.03.16. 11:04:18
FöZsö 2013.03.16. 11:23:55
A hegytetőn a puccos ház mert nekem oda is van pénzem építkezni...
De kapun kívül már le van általa sz@rva még a saját házához vezető út is... Sírni azt tud...
Megérdemli!
lyken 2013.03.16. 11:54:00
OFF
@FöZsö: Hja. Aztán meg van az a réteg, akibe bele nevelte a 40+23 év, hogy akinek nála több van vagy csak többre jutott, az a kulák rosszember népellensége akit köpködni kell.
bigpond 2013.03.16. 12:43:34
Nem veletlen , hogy az oroszok ragaszkodnak a keskeny gumi- terepminta kombohoz ,ugyanis a legtobb helyzetben ez a nyero, kivetel talan a mely homok. Ettol is lettek az Uazok meg a Nivak legendasan jok terepen, a hajtaslancuk amugy jo de nem kiemelkedo.
Paco155 2013.03.16. 13:56:25
Izé, hogy ne csak a tűlevelűekkel példálózzak, láttál te már télen buxust?
hu.wikipedia.org/wiki/%C3%96r%C3%B6kz%C3%B6ld_puszp%C3%A1ng
Bambano 2013.03.16. 13:58:00
ecch 2013.03.16. 15:41:12
Prérifarkasz 2013.03.16. 15:59:25
Ha a fent említett Niva/Uaz páros valamelyikében ültem volna az autópályán, akkor igaz, hogy se előre se hátra nem nagyon lehetett volna menni, oldalra viszont igen, szóval irány a szántóföld, mert ezeknek ez nem jelent túl nagy gondot... Persze nem hiszem, hogy abból a pár 10 ezer autósból bárki is ilyen Nivában ült volna... És ebben a helyzetben a több tíz milliót (nem)érő (csúcs)technika nem sok sz@rt ér...
FöZsö 2013.03.16. 16:22:31
No comment...
A házépítésnél nem volt neki fontosabb, hogy megy majd oda fel.
Már egy özönvízszerű esőzésnél is bajba lesz.. a sárral is.
A kritikus szakaszt lekövezhették volna. (nem murvával)
De majd rájön időben.. és ez nem irígység
EddieCivic4g 2013.03.16. 17:32:20
TWK-001 2013.03.16. 17:50:29
FöZsö 2013.03.16. 21:12:05
Kit a pénz vet fel kit a probléma megoldó képesség.
Nem kell tízmilliókért villogós kocsi ilyen útra! De jóval kevesebből is járhatóvá lehet tenni a kritikus szakaszt hóval, jéggel együtt. Meg ott a jó öreg söprű, lapát még mielőtt letaposnák. Már ha kész az út. Jég ellen a homok is megteszi addig....
dennisthemenace 2013.03.17. 00:17:55
geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.03.17. 01:10:54
Vagy marad a lánctalpas...
- Szerzet - 2013.03.17. 02:55:23
Különben meg mit sírtok, kaptatok sms-t vagy nem?!
TWK-001 2013.03.17. 10:38:50
Én nem kritizálom a postot, vegyük a jó oldalát a dolognak. Figyelmeztettek hogy ezek sem mindenre jók, sőt. Nem hiányolom az ilyenfejta zseb4x4-es kocsikkal való összehasonlítást sem, mert ezek -különösen a párszázezres árkategóriában- nem nagyon elterjedtek nálunk. A régi 4x4 Pandák már nehezen fenntarthatóak, a Suzuki ilyen modelljei alig-alig ismertek, a mai konzum kiskocsik összkerekes verziói pedig ugyanúgy "sajnálnivaló ékszerek" ilyen útra, ami a cikkben volt. Leér a fagyott rögbe, jérdarabra a koptató, lökhárító, és százeres-milliós károk keletkezhetnek. A sztaniol Szuzuki is károsodhat persze, de félmilliós autónál kisebb a kár arányosan.
lyken 2013.03.17. 13:06:45
vastagbor.blog.hu/2010/05/27/harom_leaszfaltozott_foldut_ajandekba_anarchia
Na akkor hogyan tovább?
i_am_Williams 2013.03.17. 15:10:12
kamion stop meg ilyesmi meg útlezárás... csak a hülyének kell megmutatni hova ne menjen? :D
...::: Flúgos Kamionos :::... 2013.03.17. 18:42:58
vviktor1 2013.03.18. 23:49:26
Csabi1221 2013.03.19. 07:05:31
A technika olyan amilyen ,hogy mi és hogyan ment volna föl-el csak a
élőben derül ki , az elmélkedés nem ér semmit.
Ha volna ott nem volna minden másképp lett volna :)
lyken 2013.03.19. 08:58:49
A kamion kérdéskört elegánsan kihagytad. Azt, hogy ha a kamion kérdéskört az illetékesek időben kiküszöbölték volna, hókotrók készenlétben akkor sem voltak. Csak ennyit akartam...
vviktor1 2013.03.19. 09:45:53
Pintér nyilatkozata is röhejes, "nem az egész országot érintette" ezek szerint felőle a fél ország megpusztulhat ???
Az utolsó 100 komment: