Összkerekes az autód? Azzal is elakadsz

  2013. március 15. - ZáchDani Címkék: tél közlekedési káosz hóakadály

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A legjobb autós oldal a Facebookon
2015-05-04 18:06:23

2003.08 havi 1.9 pdtdi 131 le. VW Golf IV 1.400.000 ft Sportkivitel, kagylo ülések, 6gangos válltó, gyari

Megőrülök, annyira szép
2014-10-07 10:57:53

A világ legszomorúbb munkái sorozatunk újabb gyöngyszemei következnek. Aki kiállítási standot tervez

Ilyen könnyen még sosem nyertél
2014-09-30 15:10:44

Svájcban minden megtörténhet, ami az egyszeri magyar autóbuzinak csupán gyűrött újságpapírból

Ezt ne csináld, ha jön a mentő
2014-09-17 17:58:25

Megfigyelték, hogy az utóbbi időben sorra születnek az érdekes autós témák a szerkesztőség tövében?

A Totalcar készítői aggódva figyelik az országban kialakult drámai közlekedési helyzetet. Kérjük, aki teheti, ne induljon útnak amíg nem érkeznek megnyugtató hírek az utakról. A veszély még nem múlt el, a meteorológiai oldalak szerint továbbra is hóátfúvások nehezítik a közlekedést, és a viharos téli idő a keleti országrész felé vonul. Ezzel a poszttal szeretnénk felhívni a figyelmet a tényre, hogy még a fejlett menetbiztonsági berendezésekkel felszerelt, összkerékhajtású autók sem jelentenek tökéletes megoldást a hóakadályok leküzdésére. Kedves olvasók, csak óvatosan. Akinek módjában áll, segítsen autóstársainak, de vigyázzon, nehogy megmentőből áldozattá váljon.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr805136469

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

skrimp 2013.03.15. 18:31:31

Kösz Winkler a riportot. Az artikulátlanul vinnyogó pincsit viszont nem tudom minek vitted magaddal.

PepeXVI 2013.03.15. 18:31:37

Magyarország egy ilyen ország. Télen hó esik, nyáron meleg van meg zivatar. Igen, az extremitások a globális felmelegedés miatt nőnek. De ennyire?

Nem tudom mennyire normális, hogy télen 20-30cm hó katasztrófahelyzetként kerül be az emberek tudatába...
Igen, voltak helyek az országban, ahol durva vihar volt. De ezt a "hírkeltést" nem csípem.

A meteorológia kb 3 hete tudja, hogy ezen a hétvégén cudar lesz. Akkor miért is lepődtünk meg ennyire? Vagy már senki nem hiszi el mikor a meteorológia farkast kiált, mivel már 2 centi havat, vagy nyáron egy zivatart (ami ugye mióta világ a világ benne van a pakliban) is óóóriási katasztófaként jeleznek előre?
Én azt látom, hogy az aug. 20-i vihar óta a meteorológia akkor sem mer jó időt jósolni, ha 1% esély van valamilyen csapadékra. (Ami ugye többnyire így van.) Ez annak köszönhető hogy az aug. 20-i vihar kapcsán a meteorológiára kenték, hogy nem szóltak időben hogy nagy vihar jön. Azóta minden lepkefingásra vihart mondanak, ők akkor megtették amit meg kellett.

Szóval persze, voltak kemény szituk, és sajnálom azokat, akiknek a kocsiban kellett éjszakázni az elakadt M1-esen, de azért ne mondjuk már hogy annyira égszakadás-földindulás volt... Magyarországon ennyi hó teljesen normális jelenség.
(Szerintem.)

nyuszy 2013.03.15. 18:36:30

@PepeXVI:
Jártál lakott területen kívül a Dunántúlon?
Valószínűleg nem, mert akkor nem mondanád, hogy csak 20-30 centi hó esett...

Cifu78 2013.03.15. 18:44:23

Szerintem rövid úton várhatóak a nagyszerű videók arról, hogy a különféle Quattro Audik, X-es BMW-k, Subaruk és egyébb járművek milyen játszi könnyedséggel mennek lehetetlen körülmények között ( csak hogy kivegyem a méregfogát, tessék: www.youtube.com/watch?v=5YWzxbDt9o8 ). Ezek után éles és vérre menő viták következnek arról, hogy a videón látható jármú miért vagy miért nem reveláns. A vége pedig az, hogy mindenki hülyének nézi a másikat. :)

Ettől függetlenül szeretném megjegyezni, hogy a nagy számok törvénye adott (amúgy akinek normális matektanára volt, az tudja azt is, hogy nincs nagy számok törvénye, és ezzel most sikeresen trollkodom saját magam ellen), az utakra sokan úgy mentek ki, hogy a járműveik nem megfelelőek az időjárásnak, sokan vezetnek úgy, hogy azt hiszik, tudnak gyorsan menni ilyen körülmények között is (pedig nem, és ha szerencséjük van, akkor csak saját magukban és saját vagyontárgyaikban tesznek kárt, Darwin-pozitív és roppant sötét humor esetében permanens mértékben), és így tovább.

Ezek után természetesen következhet a jogos ekézése az állami rendszernek, ugyanis tény, hogy annyira töketlenek megint, amennyire lehet. Mi sem természetesebb, hogy felelősséget ismét nem fog senki semmiért vállalni, de ugye a legenda szerint Japánban már azért mondanak le közlekedési miniszterek ha egy vonat késik, nálunk viszont még emberéletek elvesztése sem elegendő ok arra, hogy belássa valaki, hogy az általa irányított szervezet nem képes megbirkózni a feladattal és ugye Ő semmiért sem hibás, szemben mindenki a Zemberekkel, akik csak maguknak köszönhetik, hogy bajba kerültek (esetleg ELŐRE nem lehetett volna elrendelni a közlekedési regulát? Ugye nem?).

Én azonban egy teljesen más dologra szeretném felhívni a figyelmet. Miközben folyamatosan ekézzük szegény kis hazánkat, korrupisztánt, abszurdisztánt és trollisztánt, lássuk meg a szépet is. Március havának tizenötödik napján, egyik legjelesebb ünnepünkön sokan ÖNKÉNT és MAGUKTÓL azon voltak, hogy segítsenek a bajba jutottakon, önzetlenül. Pedig ők is otthon maradhattak volna, a meleg házikóban, azon szörnyülködve az internet vagy a TV előtt ülve, hogy hát uramisten, mik vannak itten, nézd má Béla, mennyi ember vesztegel a szomszéd utcába. Nem. Sokan segítettek és segítenek. Az ilyen emberek miatt érdemes még hinni abban, hogy igenis érdemes ebben az országban élni és halni!

Eme jó hosszú posztal nekik szeretném kifejezni köszönetem!

TheRminator 2013.03.15. 18:47:37

Én tegnap indultam Szigetvárról Pécsre. Ez 36 km. 4 óra 10 perc alatt tettem meg. A sok nyárigumis idióta hevert végig az árokban, meg a sok többi, aki képtelen volt megérteni, hogy nem kellene 50 km/h sebességnél többel menni. Épségben hazaértem, nem voltam türelmetlen, kivártam a soromat. Igaz dizelem van, és tele volt tankolva, mivel elmondták, hogy milyen szar idő lesz, de a munkából haza is kellett jönni, igy nem zavart az a 2-3 liter gázolaj, amit alapjáraton elfüstölt a kocsi. Nem a hó mennyisége volt sok esetben a baj, hanem a sok elakadt nyárigumis busz, teherautó, személyautó. Meg a sok karambol.

lujo22 2013.03.15. 18:48:54

ezt m láttam
a fizika törvényeit nem lehet megerőszakolni

Cifu78 2013.03.15. 18:48:59

@PepeXVI: Javaslom neked, hogy olyan viszonyok között autóz/motorozz életed végéig, mint ami ma például Martonvásár és Baracska között volt a 7-es úton. Hogy némi fogalmad legyen róla, nem hóvihar volt, hanem hóátfúvás, és olyan 2-2,5 méteres hótorlaszok alakultak ki.

Utána szépen leülhetsz, és újrafogalmazhatod a fenti szövegedet.

TheRminator 2013.03.15. 18:49:27

@Cifu78: Mindenkinek felhivták a figyelmét csütörtökön, hogy ne induljon útnak. Én is 1 órával elöbb indultam ezért haza.

Cifu78 2013.03.15. 18:54:27

@TheRminator: Nekem ne mond, én tudom. Mégis volt, aki elindult családostul a hosszú hétvégére, és utána bízott abban, hogy ha már az M7-esen és a 7-es úton nem tud Fehérvár felé menni Budapest irányából, majd Tordasról átjut Kajászóra, mert egyes térképeken jelez utat ott. Ami amúgy egy mezőgazdasági út. És elindult...

BaLee30 (törölt) 2013.03.15. 19:07:34

Quattro-t is ki kellett volna próbálnotok!
Esetleg egy Q5-Q7!

Nr01 2013.03.15. 19:15:29

@skrimp: Értelem a tetőfokon...

ChPh 2013.03.15. 19:20:52

írjátok már le, hogy ez azért van pár éves video :D

Cifu78 2013.03.15. 19:28:19

@BaLee30: A Nissan Navara is csak hólánccal jutott fel. Ezzel az erővel a Lamborghini Aventador LP 700-4-et is felhozhatnád, hogy hát miért nem azzal próbálták meg - ugyan annyi értelme lenne...

rocksarkany 2013.03.15. 19:38:37

Na itt van abból az évi 8-10 napból 3, amikor tényleg jó az összkerék :). Az elindulás oké de meg is kellene állni, és a sok quattro huszár meg hiluxos nem fogja fel, hogy az ő autóján ugyan úgy 4 kerék felel a MEGÁLLÁSÉRT, mint a többin. Így aztán 30 helyett mennek 70-nel és jöhet is a piffpuff.

Typeir 2013.03.15. 19:45:27

Hát én nem tudom...Nem vagyok se oreg,se nagyon tapasztalt,de amikor a 80-as években gyerekeskedtem,meg iskolába jártam,nem volt olyan nagy szám honvédségi tankot látni ami hozta a kenyeret a falunkba...Autóba ulni ilyen idoben?Rohej!Pláne még tudni azt is hogy ilyen ido lesz!Ha jól emlékszem csak egy adó volt a tévében,azon keresztul is megértette mindenki,hogy otthon kell maradni.De inkább a rádióból.A hótorlaszokat látva a fényképeken eszembe jut hogy ilyen dombokon sétáltunk át iskolába menet,mikor ráfagyott az ónos eso.Aztán meg fejest ugráltunk bele!Konnyebb szidni valakit,(valamit)mint megoldani a helyzetet.Hó volt,lesz,meg hóátfújás is,meg szél is!Mit kell ezen ennyire meglepodni?

Never 2013.03.15. 19:46:50

Tegnap este egy teljesen egyszerű szakaszt kellett megtennem, Győrzámoly-Győr vonalon. Egyszerűen elmenni a postára este (mert muszáj volt), este 7 és 8 között. Téli gumi (új), ESP, óvatos vezetés - és konstans halálfélelem. Az útra ugyanis ráfagyott az előtte picit megolvadt hó.

Ennek következtében pl. pont előttem Audi A4 Quattro (ugyanis egy kereszteződésben egy balra kanyar közben olyan hóról, ami alatt nem volt jég, olyanra ért, ami alatt jég volt, csak éppen ezt látni nem lehetett). Egy régi szegény Skoda Felicia kombi pedig teljesen egyenes szakaszon kapott olyan oldalszelet hirtelen, hogy megpördült ugyancsak. Én rendben hazaértem (a fentieknek hála), de nem egyszer játszott diszkófényt a műszerfalon az ESP lámpa.

Lehetett volna alattam WRX STi, Q7, 4Matic vagy X-Drive, szerintem csak annyi lett volna a különbség, hogy hamarabb landolok az árokban, mert azt hiszem, hogy nekem nem lehet bajom.

Quattroman 2013.03.15. 19:47:23

öszkerekesnek a motorfék is négykerékre hat.
csak szólok....

Never 2013.03.15. 19:48:05

Bocs, az előző hozzászólásban az egyik mondatnak nincs értelme, helyesen: "pont előttem piruettezett egyet egy Audi A4 Quattro..."

Never 2013.03.15. 19:50:49

@rocksarkany: @Quattroman: A fizikát bizony nehéz átverni - négy kerékkel felgyorsulok, egy darabig jobban is megy, de aztán nagyon hirtelen tud elfogyni a tapadás. Az én tapasztalatom az a quattro rendszerrel (csak ezzel, más össznégyes limuzint még nem vezettem), hogy hamis biztonságérzetet ad. Megy, mintha sínen menne, aztán szinte azonnal megy el a tapadás, nincs előrejelzés, nem "csúszik meg", hanem szintén sínen megy az árokba.

rugoman 2013.03.15. 20:00:35

én sem vágom a világvége hangulatot. mondták: esni fog (s lőn!), ha nincs dolgod, ne menj, stb. (azt mondjuk nem mondták, ha nem tudsz vezetni, ne ma próbálkozz...) bocs, de nem tudok együtt érezni azokkal a géniuszokkal, akik ennek ellenére elindultak síelni, majd a 43. km szelvény magasságában töltötték az éjszakát. tél van, eshet a hav. nyáron meg majd a zeső. meg kéne tanulni vezetni. (meg gondolkodni, de az túl nagy kérés)

pickapu 2013.03.15. 20:00:42

@rocksarkany: "Na, itt van abból az évi 8-10 napból 3, amikor tényleg jó az összkerék" - már akinek. :)
Épp kedden jártam a telkemen, ahová olyan belvíz áztatta úton lehet bemenni, amit egy alacsony hasú kétkerékhajtás sem tudna abszolválni. Még egy, a pickupomnál jobban felgumizott 4x4-es L300 is küzdelmesen jutott be, pedig csak egy felázott, 200 méteres földút. Csak olyan talajon, ami ragad, mint a kelt tészta.
A többi részével viszont egyetértek. Annyi, hogy összkerékben csúszós úton történő lassításnál nagyon jól jön, ha valaki okosan tudja használni a motorféket.

best 2013.03.15. 20:07:19

Winkli a piros Insigniával jól visszagurult a lejtőn orral előre, hátramenetbe kapcsolt váltóval... És még csodálkozik, hogy lefulladt... Ááá.. Miért nem Pista vezetett?

replikátor · http://reszegekistene.blog.hu/ 2013.03.15. 20:11:44

aki azt állítja, hogy kamu a hóhelyzet az nem járt Győr környékén (mármint a városon kívül), csütörtökön az utolsók között drifteltem be kisfalumba (első falú Győr mellett), hat óra után megállt az élet... amit viszont nem értek, aza az, hogy kb. 10 óra után ma elkezdett kissé olvadni, azaz az orkán erejű szél nem tudta hordani már a havat, és még mindig el vagyunk vágva (15 Km szakaszról beszélünk) a civilizációtól...

nem kéne... 2013.03.15. 20:18:59

@Quattroman:

kivéve a gyevi bírót.
:)))
meg mondjuk a syncromon se volt motorfék, amikor törött jobb első féltengelycsuklóval hátsókerékkel hazaközlekedtem, ha jól emlékszem.

Autó-motor doktor 2013.03.15. 20:24:47

KATASZTRÓFA

Nyáron süt a nap,télen esik a hó és mínuszok vannak....

Nem tudom mi olyan meglepő ezen,biztos forrásból tudom,hogy 100 éve legalább így megy ez.Állítólag viszont azelőtt is ilyen volt.

Pár éve nagy divat lett minden évszakban hüledezni az [amúgy megszokott] időjáráson.Ez a hó nekem sem hiányzott már nyílván,hiszen éreztem már a tavaszt,nyarat,de nem gondolom azt,hogy katasztrófa lenne.Azt,hogy ilyen sosem volt még,azt meg végképp nem.

Szánalmas,hogy milyen mértékben hülyít el embereket a média.

rocksarkany 2013.03.15. 20:26:29

@pickapu: Hát igen, már akinek :).

Gomulka Béla 2013.03.15. 20:29:10

@skrimp: A válasz Pepe hozzászólásában van, ko"zvetlenu"l alattad. A meteorológia farkast kiált, a pincsi tehát illusztráció céljából van ott.

Pár éve akadtam úgy el egy havas emelkedo"n, hogy a hátsó lo"khárító nekifeku"dt az út emelt szélének, se fo"l, se le. Vakaróztam egy darabig, majd hirtelen o"tletto"l hatva tyúklépésben lemértem az autó hosszát és az út szélességét. Kijo"tt. Ezek után egyesben, az elpo"rgo" gumik nem létezo" súrlódását kihasználva helyben megfordult az autó, és legurult a síkra. Ennyit a nagy kocsikról, hehe.

Krisi 2013.03.15. 20:32:16

az volt a legnagyobb tanulság, hogy tökmindegy, hogy ezres Swifttel mész nyárigumin, vagy összkerekes hóláncos Imprezával, ha keresztben áll az úton három kamion, akkor ígyis-úgyis ott töltöd az éjszakát.

ixub 2013.03.15. 20:35:57

Aki szerint csak azon múlik, hogy milyen a verdád és, hogy tudsz-e vezetni. kepfeltoltes.hu/130315/544079_504544149591168_265873879_n_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Fotelhuszárok!

Krisi 2013.03.15. 20:38:08

amúgymeg tegnap éjjel, a krízishelyzet tetőpontján Tatabányáról hazajutottam Pestre egy kis elsőkerekes, elektronika nélküli B Corsával, egyedül annyi volt a trükk, hogy téligumik vannak rajta.
értem én, hogy jó marketingduma a 4x4, de ilyen időben konkrétan semmivel nem ér többet.

KAMA3 2013.03.15. 20:40:49

Nem a hóesés mennyisége volt az átlagon felüli. Nem a 20-30 cm okozta a problémát, hanem a 100km/h-ás szél, ami több méteres hótorlaszokat emelet pár perccel azután, hogy elhaladt a hókotró. Az ilyen helyzetet nem lehet néhány perc alatt megoldani. Meg kell várni, amíg csillapodik a vihar, utána lehet kezelni a kialakult helyzetet.

replikátor · http://reszegekistene.blog.hu/ 2013.03.15. 20:42:44

@replikátor: a driftelést tessék szó szerint érteni, Omega B kombi téli gumikkal...

ommm 2013.03.15. 20:43:01

@ixub: Már ne haragudj, de ezek szerint fotelhuszár mindenki, aki eleve neki sem vágott? Lol

ixub 2013.03.15. 20:48:23

@ommm: Úgy emlékszem azt nem írtam, hogy minek indult el. Ezzel nem akartam foglalkozni, mindenki engedtesse meg magának, hogy épp annyira legyen hülye amennyire akar. Én e indultam el 160 km-re. Csak a vezetéstechnika/téligumi érvekre mutattam egy képet, hogy mi történt valójában. Ha már odakerültél tökmindegy mivel voltál ott.

ixub 2013.03.15. 20:49:40

+ aki szerint a 20cm hó volt a probléma.

BitPork 2013.03.15. 21:03:32

Hát nem is tom...már régóta gondolkodom hogy kellene a kocsira egy bazi nagy tolólap, és minden meg lenne oldva: hó, lerobbant kocsi, rendőr...

magyar bucó 2013.03.15. 21:07:22

Teljesen mindegy, milyen autóval vagy, a legjobb terepjáróval sem lehet haladni, ha az előtted lévők nem tudnak menni...

vasgyuszi 2013.03.15. 21:16:28

Egy másik cikkben megjelent korrektül összefoglalt beszámoló alapján kijelenthetjük, hogy a gyomorbajos maffiavezér megint ordas nagyokat hazudott.

Oimu nipol 2013.03.15. 21:20:34

ezt már tavaly sem értettem, hogy mi a F@@szért nem egy QUATTRO-t és egy G mercit vittetek, a sz@r béjjwmvé helyett, ami valójában nem is összkeresek, csak egy bullshit márketingfos, ideoda kapcsolgatja a két tengelyt de nem zárja...

nagyonnagyon 2013.03.15. 21:25:41

Barátnőm csütörtök délután 1 óra után 4 gyerekkel elindult biztos ami biztos Keszthelyről a pici falunkba (22km), 3 körül hívott hogy a 3 lehetséges útvonalból akkor épp egyik sem volt járható. Az utcánkban lakó mezgazd vállalkozó (terepjáró, traktorok stb) "én nem megyek ma má sehova" határozott mondattal fogadta bátortalan kísérletemet.
A mentés végül a szomszédommal és egy kicsi suzukival történt, normális téli gumikkal amivel sikerült annyira megközelíteni a kritikus szakaszt hogy 3-400 méter hófúvásos gyaloglással 2 turnusban hazafuvarozott minket. Hűséges corolla kombink ott éjszakázott egy mellékutcában. 50 méter volt befújva de elég volt ahhoz hogy mindig álljon 3-4 olyan kocsi mind a két sávban ami egyszerűen lendület nélkül nem tudta megoldani az emelkedőt, 2 méter látótávolsággal, térdig érő hókásás átfújásos mizériával.
Mi délután 5-re itthon voltunk mert volt egy önzetlen srác. Ez egy fontos mondat volt.
Hiba volt hogy mehettek a kamionok, hiba volt hogy lassan reagált minden, hiba volt hogy a média olyan sokszor csinál hófúvásos 50 centi havas pánikot hogy már kevesen veszik komolyan, mintha amatőrök kezelnének olyan dolgokat amihez hozzáértés, tapasztalat és határozottság kell.

Oimu nipol 2013.03.15. 21:33:42

a kurv@ kamionokra meg mikor lesz már végre kötelező a téligumi???

Mercel 2013.03.15. 21:35:57

@Quattroman:

"öszkerekesnek a motorfék is négykerékre hat.
csak szólok...."

Az összkerekesek is azon a 4x4 tenyérnyi gumifelületen próbálnak fékezés közben megállni mint minden más autó is.
Csak szólok.

"Frigyes"

MechanicGod 2013.03.15. 21:37:02

Tegnap mentem pécsről székesfehérvárra, délután. Szerencsére simán odaértem, pályán 100-110 körül, főúton 60 majd 40el tudtam menni. Persze nagy volt a hó, a szél is keményen fújt de nem igazán értem ezt a hisztit ami ekörül megy (és most elnézést az épp autóban veszteglő emberektől). Amikor svédországban éltem 2 és fél évet akkor ennél 3x nagyobb hóban mégis tudott közlekedni a nép és nem jött el a fehér apokalipszis. Ma a városban full száraz úton az autósok 70% 35-40 el ment.

Mercel 2013.03.15. 21:40:34

@Oimu nipol:

"a kurv@ kamionokra meg mikor lesz már végre kötelező a téligumi???
"

Nem.
Mikor lesz kötelező MINDEN autóra végre a normális állapotban lévő téligumi?

"Frigyes"

United Steaks 2013.03.15. 21:41:28

20-30 éve pont annyival volt általánosabb a nagy havazás, hogy még használták a hófogó nevű bonyolult szerkezetet.

Kencsuszi 2013.03.15. 21:43:31

@ixub:
"kepfeltoltes.hu/130315/544079_504544149591168_265873879_n_http://www.kepfeltoltes.hu_.jpg"

Téligumival innen simán ki lehet jönni, maximum egy kicsit be kell hintáztatni a kocsit.

;)

terrer 2013.03.15. 21:44:54

A hó miatti elakadásban csak a Kormány volt hibás, meg a lakosság. Pl. nem lett volna kint töltött éjszaka, ha csütörtök délelőttől nem engedik az utakra a kamionokat és a buszokat, merthogy azok bénítottak meg mindenkit, ennyi. (Azok mentéséhez ugyanis akkora gép kell, ami szintén nem tud ilyenkor közlekedni, míg az autósok kislapáttal, hólánccal egymást is kihúzzák, a másik baj, hogy a hómaró a szgk-t kikerüli, de a kamiont nem.) Persze nem volt ember, aki a fuvaroslobbival szembemenve a kamionokat le merte volna állítani, inkább haljanak meg emberek! Apropó, nem kéne ilyenkor valaki felelőst gondatlanságból elkövetett emberölésért elítélni?
Na és a lakosságnak az a konzumidióta része, aki minden figyelmeztetés ellenére márcsak azért is elindul osztrákiába síelni, ha törik, ha szakad. Aztán csodálkozik, ha tényleg törik és szakad.
Ostobák.
Winklernek meg üzenem, hogy észrevehetné már, terepjárónál lényegileg semmit nem számít semmilyen hárombetűs csoda a gumikhoz képest! Mintázat, anyag (ami hidegben sem keményedik). Utána kerékátmérő, hasmagasság, minél rövidebb autó. Az összes többi milliós szemfényvesztés csak ezek után jön, fényévekkel. (Ha hegymenetben kezdünk megállni vagy visszacsúszunk, akkor meg nem fékezünk állóra, hanem továbbra is előre pörgetjük a kerekeket, vagy szakaszosan fékezve engedjük a gépet, hogy tudjunk még kormányozni.)
Ja persze, a reklám, az kell, hogy három hárombetűs rövidítéssel meg lehessen magyarázni, mitől 16 milla 6 helyett az a fostalicska, ami amúgy a sima mezőn is elakad.

United Steaks 2013.03.15. 21:51:21

@ixub:
Felhívnám a figyelmed a kép előterében látható buckára. Na, az egy Panda 4x4, ahogy a hó alatt előzi a kocsisort.

terrer 2013.03.15. 21:54:56

@Kencsuszi: Nem kéne kijönni, ha nem mentek volna be!
Amikor kezdett sz.r lenni a helyzet, a rendőrségnek azonnal le kellett volna zárni az utakat, hogy azt a pár szerencsétlent ki lehessen még húzni az árokból, mert hármat még könnyen ki lehet, háromezret már nem. (Ja, és személyautót, merthogy csütörtök reggeltől kamionstop kellett volna. Láthatták egy hétre előre, milyen idő lesz!)
Nem tudták volna lezárni előre egy napra az összes, éppen rosszá váló utat? Hát dehogynem! Utólag is le tudták...
Egyszerűen senki nem merte vállalni előre a felelősséget.

Kencsuszi 2013.03.15. 21:55:29

@terrer: "inkább

"haljanak meg emberek!"

Hány ember halt meg a hóban veszteglés miatt?

Amúgy igen, hülyék az emberek, ha menni kell a nagymamához, akkor nincs az az isten, hogy otthon maradjunk. Ha meteorzápor van, akkor is megyünk.

Oimu nipol 2013.03.15. 21:56:30

@Mercel: nah jah. de ilyenekről már nem is álmodok. a fuvaros cégekre még csakcsak rá lehet erőltetni egy ilyet

terrer 2013.03.15. 22:01:52

@Mercel: A kurv@ kamionokat meg mikor lesz már végre kötelező vasúton átvinni az országon? Nézzétek meg a képeket, embertelen mennyiségű kamion, közötte itt-ott egy személyautó. És nem a szárnyaló pannon puma miatt nőtt meg ám a számuk! A legtöbb nem belföldi fuvar!
Párszáz emberrel kevesebb halna meg évente, kevesebb lenne az "elalvás miatt három autót maga alá gyűrt a kamion, öt ember meghalt, minden kigyulladt és leégett"-típusú baleset.
Hiányolná valaki?
Ja, hogy ez is csak a pár fillérrel még nagyobb profitról szól... Így már érthető. Az emberélet úgyis egyre olcsóbb.

United Steaks 2013.03.15. 22:02:36

Mondjuk a videóban szereplő Kaptató utcában (ha jól emlékszem)nyáron is lendületből kell felmenni, olyan szar...

fateless 2013.03.15. 22:04:35

A potom 20cm-es hóban a 25m2-es udvarban Pápán a belvárosban két méteres hófal alakult ki. Ott, ahol a sok épület azért felfogta a havat. Ebből kiindulva el tudom képzelni, milyen hófalak lehettek máshol (A környéken többször láttam már olyat, hogy több méteres hófalak közt autóztam úgy, hogy a C-max nem látszott ki a hófal mögül.
Nem arról van szó - ahogy mások is mondták már - hogy 20cm hó leállítja az életet (ennyi hó nálunk a Bakony tövében már megszokott), hanem a hófúvás és a megrekedt autók okoztak nagy problémát. De idén volt már olyan is, hogy a Bp-ről induló barátunk nem akarta megérteni, miért ne induljon el hozzánk, mert náluk sütött a nap, mikor nálunk 50cm hó volt. Eljött. Megértette.

terrer 2013.03.15. 22:12:38

@Kencsuszi: "Hány ember halt meg a hóban veszteglés miatt?"

Nem elég az a három, aki a 41 autó egymásba rohanásából lett? Kéne még?
Amúgy: senki, soha nem fogja megtudni! Lehet, hogy olvadás után kerül csak elő egy-két toronyiránt elinduló úttörő. Lehet, hogy az idős infarktusosokat lehazudják a statisztikából (egy betegnek ennyi izgalom elég ám, mint kint rekedni éjszaka), lehet, sőt valószínű, hogy a valódi adatokat el fogják titkolni. Lehet, hogy csupán pártízezer rokonért aggódó párszázezer választópolgár rettegésben töltött éjszakája miatt is felelősöket zárnának be máshol (Kínában: akasztanának fel), lehet, hogy máshol ez már terrorizmusnak számítana. (Van, ahol elég, ha a repülőgépen ülő 100 utast ijeszti be valaki, és már terrorizmusért csukják le, mert tömegpánikot okozott.) Itt persze ez bagatell... Következmények nélküli ország.

DonkeyXote 2013.03.15. 22:13:23

Rákérdezhetek?
Szentendre, Kaptató utca? :o)

United Steaks 2013.03.15. 22:16:50

@terrer:
Szerintem ma már ne igyál többet.

terrer 2013.03.15. 22:26:48

@United Steaks: Miért? Én nem vagyok szolgálatban, ellentétben veled:-)

Eldrastico 2013.03.15. 22:33:02

Dacia daster kelet volna oda.

United Steaks 2013.03.15. 22:34:47

@terrer:
Nabazz, még hallucinogén cuccot is nyomsz rá...

ecch 2013.03.15. 22:40:54

Nem a hó mennyiségével volt a gond, hanem az eloszlásával. Amikor 20-30 cm hó leesik de szél nélkül, akkor nem is alakul ez ki. Ennyire nem. A hó most viszont vízszintesen esett, és minden akadályon megpördült és belepte. Ha valahol egy kisodródott jármű miatt sor alakult ki, akkor azt körbebarikádozta a szél miatt. Pécsen is ezt láttam, hogy a vastagság nem volt sok, de ott ahol megbotlott a szél, ott beékelte magát. Az utak mentén nem fa kell, hanem kiserdő sáv, ahol meg szántó van, ott sűrű bokorzat, aminek a leveles ágai is a földön vannak. Zajfogónak is jó. Bokorba még berepülni is biztonságosabb, mint fák közé.

ecch 2013.03.15. 22:43:47

Egyébként nem kapcsoltam be itthon a rádiót a kritikus időszakban, használták most a középhullámú Kossuth-ot stratégiai tájékoztatásra? Az mindenhol tökéletesen bejön, és úgy tudom hogy egy paksi gubanc esetén is elsőszámú hírszolgáltatásként használja a katasztrófavédelem. Legalábbis remélem.

terrer 2013.03.15. 22:50:28

@Eldrastico: Vagy kéne BMW-Mercedes-VW-Volvo-Opel, felszerelve ABC, ASC, ASR, AWD, BA, EDS, HDC, HHC, RSC és TSC nevű röhejes parasztvakító cuccokkal (százmillió-csilliókért), vagy egy AUTÓ.
Például egy HASZNÁLT LADA NIVA háromszázé. (Nem millió. Csak ezer.)
Garantálom, eredeti fenyőmintás gumival még lánc nélkül is fölment volna! (Egyik kerék lent a padkán, persze!)

A sok koszladt f.st meg használják csak ott, ahova való. A belvárosban, p.nisztnövelni.
Szépen mondtam?

terrer 2013.03.15. 23:00:47

@ecch: Nem a hó eloszlásával volt gond, hanem a gépjárművekével (elsősorban is a buszokéval és kamionosokéval).
A hülye, öntelt ember birokra kel az elemekkel, versenyezni, ki az erősebb. Az okos meg... enged. "Hö, mit nekem 120 km-es szél, százmillió tonna hó? Tolom neki, gecc'!"
Nos, ők nem otthon aludtak.

Előbb néztem egy riportot, IQ70 ember panaszkodott, hogy előtte hárommal zárták le az utat, "kis szerencsével" még továbbmehetett volna. Ja. A szántóföldre, aludni. Ezek torlaszolják most el az utat.
Kis ország, nagy arc. Én így szeretlek...

terrer 2013.03.15. 23:05:06

@United Steaks: Az oktalan kötözködés nem érv. Csak a pártszékházban fizetnek érte.
Értelmes vita? Léccilécciécci?! 11 elmúlt, lejárt a műszak, talán már neked is szabad.

Incho77 2013.03.15. 23:12:13

Ide kivankozik a legendas Ale Urwal video ... ami akar lengyel nyelvleckenek is felfoghato :) www.youtube.com/watch?v=HqELyNSjbIQ

DrSzoke 2013.03.15. 23:15:11

@BaLee30: Nem azokat.Kocka 80-ast dupla difizarral.

United Steaks 2013.03.15. 23:26:09

@terrer:
Akinek a 300 ezres Niva AZ AUTÓ, azzal nem nagyon akarok autós témában vitára kelni.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.03.15. 23:28:07

szerintem ezen meg a 2006 okt 23.-i T34es sztar is felmegy, max ha nem az uton akkor a fak kozott

Naaaa! 2013.03.15. 23:35:58

@nyuszy:
Pedig csak annyi esett, sőt, inkább csak 15-20 cm.
Csak összehordta a szél.

Ahol én lakom, itt esett vagy 15 centi. A tetőn egy gramm sincs, viszont a lakás ajtajában 2 m-es torlasz, ami egy szélzug, ahol minden havat lerak a szél, reggel vállal nekifeszülve tudtam csak kinyitni az ajtót annyira, hogy kicsússzak valahogy, és elhányjam a havat.

@Cifu78:
De, van nagy számok törvénye, csak az statisztika, nem matematika.

"a legenda szerint Japánban már azért mondanak le közlekedési miniszterek ha egy vonat késik"
Ez meg nem legenda. Valóság.

Ami meg a mai hóhelyzetet illeti: erre találták ki a katasztrófavédelmet, és költöttek rá 1 év alatt vagy 70 milliárdot, hogy az ilyen hóátfúvásokat eltakarítsa. Csak nem tette.

@terrer:
A kamionstopot bevezették.
Ma estétől vasárnap estig.
Amikor már pont semmi szükség nem lenne rá. Csak olyan 36-48 órát késtek vele.

@Kencsuszi:
De ezek nagy része síelni akart menni Ausztriába, nem a nagymamához.

@fateless:
Mert az a kis udvar is pont egy szélzug. A szél be még bejut, elveszti az erejét, és lerakja a havat. A lakásom ajtaja előtti tér, amiről fentebb írok, talán 10 négyzetméter ha van.

@United Steaks:
Nem biztos, Budán is van pár ilyen a XII. kerületben.

Egyébként meg meg kellett volna próbálni egy Hummert (az eredetit). Az szerintem felment volna.
(Vagy egy T-72-est. Mondjuk azzal városban kicsit nehézkes.)

Sztavrosz_ (törölt) 2013.03.15. 23:39:12

Azért az komoly hogy van aki egyszerűen nem képes felfogni hogy igenis el lehet akadni hóban a legfejlettebb technikával is. Fél zsák homok, egy rohamásó és hólánc sokat segít de a hófal az hófal. Az álló sort meg nem lehet átugrani.

Naaaa! 2013.03.15. 23:39:25

@terrer:
De azt is mondta, hogy vissza sem engedték Budapestre. Ami azért már a rendőrök faszsága.

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:
Hát a T-34-es biztosan, kicsit jobb a tapadása, meg valamivel nagyobb benne a kraft is, talán 30 ezer köbcenti lehet a motorja. De lehet, hogy kicsit több. A T-72-esé pl. 38 800 köbcenti.

butschq 2013.03.15. 23:40:33

"és a viharos téli idő a keleti országrész felé vonul"

aha, akkor eddig mi volt itt?? Tegnap óta nem tudok Miskolcról elindulni, a tömegközlekedés nulla, vonatok káoszban közlekednek, szeretet szabolcsi falumban pedig 2 napja nincs áram...

Naaaa! 2013.03.15. 23:40:49

@Sztavrosz_:
De át lehet.
Több számítógépes játékom is van, mindben át lehet.
Ne magyarázd már meg, hogy nem.

A végén még azzal is előjössz, hogy mindenkinek csak 1 élete van.

:-)

terrer 2013.03.16. 00:03:09

@Sztavrosz_: Így van! El lehet akadni!
Azért nem kéne akkor és ott lenni, ahol a hófal van. Mert a hófal az erősebb (viszont butább), az embernek ellenben esze van. Bár a mostani eset alapján ez voltaképp nem így néz ki.
A nagyarcok meg akarták mutatni a 60 lóerős suzukival a 600 millió lóerős, többmillió tonna havat mozgató természeti elemeknek, hogy ők az erősebbek.
Háááát... amondó vagyok, nem jött össze! De legalább az önbizalom hatalmas. Sokan példát vettek Don Quijotéról, aszt birokra keltek a szélmalommal. Bele is tört a bökőjük.
Naés? Volt, aki nem erre számított? Nézze már meg legalább az ARÁNYOKAT... Szél-autó. Autó-szél. Széle-hossza-magassága-energiája. Fizika ált.isk. 5. osztály. Ezért kell figyelni.

(És most általában beszélek az emberekről! Külön vita tárgya lehet, hogy ezenbelül mennyiben terheli felelősség az autóst, és mennyire a forgalomirányítást. De ember mindegyik, gondolkozhatott VOLNA.)

terrer 2013.03.16. 00:09:02

@United Steaks: Attól függ. Okos ember (nem írom elő, hogy mérnök) ott kezdi, hogy milyen célra? Mire tervezzek, milyen igényt kell kielégíteni?
Nem viszek oda egy "siratófalhoz" egy szalonállapotú kényes bohóc-terepjáróutánzatot, amely nem alkalmas annak legyőzésére, csak arra, hogy feszítsek vele a hotel előtt, mint nyúl a lucernásba'. Ugyanúgy nem viszem a nivát a hotel elé.
Ennek fényében legalább érted már, miért nem mondtál értelmeset:-)

United Steaks 2013.03.16. 00:18:29

@terrer:
Jól van. Akkor a Niva fölment volna.:)

Rocko- 2013.03.16. 00:23:34

@Quattroman: no igen.

@pickapu: így van. plusz a súly lehet előny is. meg hátrány is. tudni kell kezelni.

Rocko- 2013.03.16. 00:38:46

@Kencsuszi: "Hány ember halt meg a hóban veszteglés miatt? "
egy biztosan.
www.facebook.com/renato.takacs.5/posts/358363824272457

peta33 2013.03.16. 00:41:57

Hali!
Nagyon jó a film,de próbáljatok már ki itt egy Subarut,vagy Micut,komolyan kíváncsi mindenki,mi megy itt fel,csak téli gumival????!!!!!
G Merci a tuti tipp...:-)
P.

Madár Fokker 2013.03.16. 01:09:57

@ecch: Én hallgattam a Déli Krónikát az 540 kHz-en valahol Szlovákia felett. Kíváncsi voltam, hogy érdemes-e hazaindulni délután Kolozsvárról Szolnokra. A máskor 4:20-4:30-as út 5:10 volt, pedig még Szoboszlóra is beugrottam. A magyar oldalon a 42-es, a 47-es és a 4-es út is teljesen jó volt. Egyedül a 4-es nyomvályúiban megálló víz okozott némi izgalmat, meg Derecske és Szoboszló közti út volt rossz.

Amúgy arra kíváncsi vagyok, hogy miért máshogy rosszak az utak Magyarországon, mint a románoknál? Ha mondjuk kimész Kolozsvárra, akkor azt tapasztalod, hogy Ártándig az út többnyire nyomvályús, különösen a Kisújszállás-Kenderes-Fegyvernek szakasz. Míg a határ túloldalán az út általában sima, mint egy biliárdasztal, viszont k.va nagy és mély lyukak vannak benne, amiket azért szorgalmasan foltozgatnak. Évente többször is.

Bambano 2013.03.16. 01:13:02

egész télen tolták a világvégét a meteorológusok, itt max. egy kis sár volt. ezek után ki hisz nekik?

én felrakattam a nyári gumit kedden, tegnap kicsit (sokkal :) ) nagyobbra kellett tátanom a számat...

Bambano 2013.03.16. 01:21:05

@ecch: csak mondanám, hogy a leveles ágozat meg a hó időben diszjunkt jelenség...

Champ 2013.03.16. 02:23:54

hát ez bájernmüntyhen...

Imperial 1969 2013.03.16. 04:23:01

En egy Toyota FJ Cruisert javasolnek, talan meg UAZ vagy SAMURAI. Egyebbkent nagyon jo kis film, reg nevettem ennyit.

srank 2013.03.16. 04:37:35

le kellett volna engedni a gumikat, akkor felment volna, amúgy a végén a 2010 INDEX az ugye nem a film készülte, nehogy már ennyire repülne az idő, én úgy emlékszem egy éve volt fent ez a video itt a belsőségben ...

fülesboci 2013.03.16. 06:26:28

Én csak annyit vártam volna el, ha a másik autókra istettek volna hóláncot,nem csak a nissanra

gabardin 2013.03.16. 08:06:55

@rocksarkany: egyszer belénk csúszott egy hiluxos a tükörjégen.
Csak annyit tudott utána motyogni, hogyaszongya: "dehát négykerékes, dehát négykerékes..."
köszi

fateless 2013.03.16. 08:38:05

@Naaaa!: Pont erre gondoltam én is, hogy nálunk is szélzúg alakult ki, ahogy sok helyütt az utakon is...

StromTom 2013.03.16. 08:57:39

Fronthajtásos autó lánccal szerintetek felmenne oda?

gabardin 2013.03.16. 09:15:09

@Rocko-: Fehérváron, még régebben, nem most

themarsa 2013.03.16. 09:53:27

nekem már sikerült ilyen helyen felmenni land cruiser t100 kellett hozzá, használható gumikkal

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.16. 09:56:10

" Ezzel a poszttal szeretnénk felhívni a figyelmet a tényre, hogy még a fejlett menetbiztonsági berendezésekkel felszerelt, összkerékhajtású autók sem jelentenek tökéletes megoldást a hóakadályok leküzdésére."

A fizika törvényei alól a BMW/AUDI/Merga sem mentesít :D

Nzoltan 2013.03.16. 10:27:23

@StromTom: Nagyeséllyel. Mi is ilyen meredek szakasz után lakuknk, csak az nem ennyire hosszú, ellentétben tökéletesen sima. A lánc egészen jól tapad. A navarrán is csak elöl volt.

smikee 2013.03.16. 10:31:04

@butschq: kicsit off, de szerintetek, ahol nincs áram, nem az Eonnak kéne biztosítani aggregátorokat a katasztrófavédelem helyett? Elvégre ő az "áramszolgáltató"..

Nzoltan 2013.03.16. 10:31:32

Amúgy a Niva egy célgép. Jó gumikkal neki is lett volna ennyi esélye mint a csoda BMW-nek. csak 80 ló ugyan, de 15-el az is elviszi azt a könnyű szerkezetet.
A videóból én is hiányoltam a normális terepjárókat. Azért egy landrover nem olyan égő a puccosék számára.

Nzoltan 2013.03.16. 10:32:34

@smikee: Ugyanmár. A villanyórát is te veszed meg, oszt nem is a tied. :-P

okostojgli_moderáld_ki_ezt_is_3 (törölt) 2013.03.16. 10:39:19

"-Állj, állj a fékre!
-Szerinted min állok?!"

:)

smikee 2013.03.16. 10:42:18

csak azért kérdem, mert tényleg iszonyú, hogy mennyire nem vállal senki felelősséget.. sem magáért (ld. csakazértis megyünk- emberek) sem magasabb szinten. Legyen az katasztrófavédő, energiaszolgáltató, miniszter, rendőrség, akárki.

gumifust 2013.03.16. 10:47:00

Először is régen is volt sok hó , csak akkor az emberek még nem szarták össze magukat tőle és fel készültek rá .
Másodsor a videó nem mai és amiket itt próbálgattak 4X4 néven az vicc. Ezek vicc 4X4-es autók . Mindenki tudja róluk hogy egytől egyig bitumen harcos az összes.
Harmadszor a jó gumi elengedhetetlen és bizony nagy hóban nem a peres extra széles gumi nem jó ,hanem keskeny és ballonosabb rendes mintával.
Negyedszer vezetni nem árt hozzá tudni . Havazáskor ki kell vinni a verdát és meg kell nézni egy elhagyatott helyen hogy mit bír , és mit nem .

gumifust 2013.03.16. 10:49:40

@smikee: Szarnak mióta van gazdája ? :)

Invinoveritas 2013.03.16. 11:04:18

Pár éve közlekedek terepjáróval. A kisebb hóátfúvások (60-80cm) rövid szakaszon sosem jelentettek gondot, pláne, ha még friss volt a hó. De ami tegnap a Dunántúlon volt, az durva, ott a 2 méter magas, és hosszú szakaszon befújt úton kerekes jármű nem nagyon ment volna el. Ilyenkor bármelyik 4x4-et meg lehet b...ni. Ami érdekes, hogy a rendőrök a Focusokkal és Astrákkal szinte mindenhova eljutottak. Ja, hogy nem csak hajtáslánc, hanem gumi kérdése is? Nyárigumival ilyenkor miért indult el bárki is hosszúhétvégére? Terepgumi pedig még mindig nem tapad úgy, mint egy jó téligumi...

gumifust 2013.03.16. 11:06:35

@Invinoveritas: Hóláncnál nem kell jobb téligumi.

FöZsö 2013.03.16. 11:23:55

Tipikus újgazdag!
A hegytetőn a puccos ház mert nekem oda is van pénzem építkezni...
De kapun kívül már le van általa sz@rva még a saját házához vezető út is... Sírni azt tud...
Megérdemli!

lyken 2013.03.16. 11:54:00

Ahányszor látom ezt a videót mindig összeszorul a szivem, ahogy csúszik lefele a verda. Nem semmi, hogy karc nélkül levitték négyszer a kocsikat.

OFF
@FöZsö: Hja. Aztán meg van az a réteg, akibe bele nevelte a 40+23 év, hogy akinek nála több van vagy csak többre jutott, az a kulák rosszember népellensége akit köpködni kell.

bigpond 2013.03.16. 12:43:34

@gumifust:
Nem veletlen , hogy az oroszok ragaszkodnak a keskeny gumi- terepminta kombohoz ,ugyanis a legtobb helyzetben ez a nyero, kivetel talan a mely homok. Ettol is lettek az Uazok meg a Nivak legendasan jok terepen, a hajtaslancuk amugy jo de nem kiemelkedo.

Paco155 2013.03.16. 13:56:25

@Bambano: "csak mondanám, hogy a leveles ágozat meg a hó időben diszjunkt jelenség..."

Izé, hogy ne csak a tűlevelűekkel példálózzak, láttál te már télen buxust?
hu.wikipedia.org/wiki/%C3%96r%C3%B6kz%C3%B6ld_puszp%C3%A1ng

Bambano 2013.03.16. 13:58:00

@FöZsö: ugye nem arra célzol, hogy rendbe kellett volna hozatnia az utat? csak mert elhangzott a videóban, hogy akarta, de nem tudják megmondani, hol mennek pontosan a közművek.

ecch 2013.03.16. 15:41:12

@Bambano: Azzal tisztában vagyok, de még mindig jobb, mint a magasra emelkedő csupasz fatörzsek néhány méterenként. Azért jó néhány honos bokorfajta elég sűrű tud lenni levelek nélkül is. S ha mondjuk több sor fut egymás mellett, akkor lehet annyira átláthatatlan, még talán jobban is, mint mint a hófogók.

Prérifarkasz 2013.03.16. 15:59:25

Igen, itt a Niva meg az Uaz valószínű felment volna, igaz ez a vezetéstechnikán is múlott volna. Valószínű a Land Cruiser is elboldogult volna ezzel az emelkedővel. Az első kettőt láttam már húzósabb helyzetben is szépen elboldogulni...
Ha a fent említett Niva/Uaz páros valamelyikében ültem volna az autópályán, akkor igaz, hogy se előre se hátra nem nagyon lehetett volna menni, oldalra viszont igen, szóval irány a szántóföld, mert ezeknek ez nem jelent túl nagy gondot... Persze nem hiszem, hogy abból a pár 10 ezer autósból bárki is ilyen Nivában ült volna... És ebben a helyzetben a több tíz milliót (nem)érő (csúcs)technika nem sok sz@rt ér...

FöZsö 2013.03.16. 16:22:31

Akarta?
No comment...
A házépítésnél nem volt neki fontosabb, hogy megy majd oda fel.
Már egy özönvízszerű esőzésnél is bajba lesz.. a sárral is.
A kritikus szakaszt lekövezhették volna. (nem murvával)
De majd rájön időben.. és ez nem irígység

EddieCivic4g 2013.03.16. 17:32:20

@FöZsö: Havas, jeges, esetleg jéggé taposott havas úton rohadtul mindegy, hogy a hó/jég alatt milyen burkolat van, csak szólok...

TWK-001 2013.03.16. 17:50:29

@terrer: igen, vannak esetek, amokor a "régi teknyika" hatékonyabb. Niva, UAZ mennek és kész. Nejnek van cégótója. A meredek, 100 méteres autófeljárónkon -kb mint a riportban az utca-megállt a hóban, mert az elektronyika "szénné-leszabályozta" a szerencsétlen 2 tonnás kocsit. Majd gondoltam egyet, és kikapcsoltam a "hópehely gombot" csakhogy a konzumidióták is értsék, majd merésszéggel, meg több lendülettel felevickéltem, de egy visító-kínlódó jelenetet produkáltam /nem vagyok rá büszke, csak nem akartam lent hagyni az utcán, mert ott a hó miatt semmi hely nem volt/. Aztán gyorsan lepróbáltam poénból a pályát a Subaru Justy-val /Swift klón, csak Angliában így hívják/ ez egy könnyű 4x4-es, űberbuta, semmielektronika hajtáslánccal. No ezzel vígan mentem fel-alá. Még meg is álltam az időközben feljegesedett út közepén, majd padlógázzal, bután kupplungról lelépve ment fel mint a fogaskerekű. Ennyi. Könnyű-sz@r-olcsó. Nem terepjáró, ezért tegnap hallva az időjárás jelentést, nem idultam neki a hófúvásnak, mert ismerem a korlátait. Ennyi. A riportban szereplő utcát azért felkeresem, kiváncsi vagyok. Persze a hóviszonyok addigra megváltoznak, így nem lehet ez már korrekt összehasonlítás. A sárban ez már nem király. MG

FöZsö 2013.03.16. 21:12:05

Nem vagyunk egyformák!
Kit a pénz vet fel kit a probléma megoldó képesség.
Nem kell tízmilliókért villogós kocsi ilyen útra! De jóval kevesebből is járhatóvá lehet tenni a kritikus szakaszt hóval, jéggel együtt. Meg ott a jó öreg söprű, lapát még mielőtt letaposnák. Már ha kész az út. Jég ellen a homok is megteszi addig....

dennisthemenace 2013.03.17. 00:15:12

@Oimu nipol: Semmikor. Gondolkozzal, mielott hulyeseget irsz.

dennisthemenace 2013.03.17. 00:17:55

@Nzoltan: Attol fugg, melyik. A Defenderbol mar tobbet adnak el metalfennyel, legkondival es alufelnivel, mint a hagyomanyosbol. Az inyencek meg inkabb a seregtol leszerelteket veszik, arveresen.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.03.17. 01:10:54

Videóhoz: pedig nagyon eccerű a megoldás, nem kell ilyen helyre menni lakni.Ja, hogy a jó levegő, meg a panoráma az nem rossz?Hát akkor tessék szépen tovább sz*pni télen a hólánccal... :D
Vagy marad a lánctalpas...

- Szerzet - 2013.03.17. 02:55:23

Ilyen helyre könnyű összkerekes autó kell virsligumival, ahogy TWK-001 is írta, nem pedig ezek a kéttonnás dögök.Csak hát ugye aki gazdag, annak az nem jó.

Különben meg mit sírtok, kaptatok sms-t vagy nem?!

TWK-001 2013.03.17. 10:38:50

@- Szerzet -: jaa, igen a virsligumi! Igazad van, azt elfelejtettem hozzátenni, hogy 4 db 145X13-as Debica szerepel a kis Justy/Swiftemen. A Trabiknál jól ismert száznegyvenötös!!! nem 155/70-es! Az télire széles:-)))

Én nem kritizálom a postot, vegyük a jó oldalát a dolognak. Figyelmeztettek hogy ezek sem mindenre jók, sőt. Nem hiányolom az ilyenfejta zseb4x4-es kocsikkal való összehasonlítást sem, mert ezek -különösen a párszázezres árkategóriában- nem nagyon elterjedtek nálunk. A régi 4x4 Pandák már nehezen fenntarthatóak, a Suzuki ilyen modelljei alig-alig ismertek, a mai konzum kiskocsik összkerekes verziói pedig ugyanúgy "sajnálnivaló ékszerek" ilyen útra, ami a cikkben volt. Leér a fagyott rögbe, jérdarabra a koptató, lökhárító, és százeres-milliós károk keletkezhetnek. A sztaniol Szuzuki is károsodhat persze, de félmilliós autónál kisebb a kár arányosan.

lyken 2013.03.17. 13:06:45

Azoknak, akik úgy gondolják, hogy aszfaltozza le önerőből a rohadt burzsuj, ajánlanám ezt a kedves kis történetet alant. Az illető leaszfaltozott három utcát, előzetesen jelezte az önkormányzatnak, akik informálisan rábólintottak, majd pár héttel később szarrá bírságolták:

vastagbor.blog.hu/2010/05/27/harom_leaszfaltozott_foldut_ajandekba_anarchia

Na akkor hogyan tovább?

i_am_Williams 2013.03.17. 15:10:12

ugyan-ugyan tényleg ez van? valahol minden tél ilyen... Svédország, Finnország, Németország és az anyjuk mindenit nem omlott össze a gazdaságuk itt meg sírtok 2 nap havazás miatt :D
kamion stop meg ilyesmi meg útlezárás... csak a hülyének kell megmutatni hova ne menjen? :D

...::: Flúgos Kamionos :::... 2013.03.17. 18:42:58

@Oimu nipol: Elárulom, hogy azt is meg lehet b*szni. Minimális a különbség, mivel a hatalmas súlyhoz képest kicsi a tapadási felület. ha kevés a súly a meghajtott keréken, akkor tökmindegy, hogy milyen gumi van rajta. A zsír új télivel majdnem úgyanúgy el fog akadni, mint egy lefutott nyárival. Ezek ilyen béna járművek,nincs mit tenni.

vviktor1 2013.03.18. 23:49:26

@ecch: Ott volt is infó félóránként, éjszaka is, de a népek nem azt hallgatják, eszükbe se jut még ilyenkor se, (mi ? Kossuth rádió, hülye vagy ?) az évek óta tartó agymosás eredménye látható itt is minden kereskedelmi csatorna részéről. Ha ők is figyelmeztetnek akkor most honnan lenne "szenzáció" amit tele lehet nyomni reklámmal ? Közszolgálatikon napokkal előre jelezve volt a várható hóvihar, az értelmesebbje hallgatott rá és maradt a seggén otthon. Sok embernél szintén nem tudom minek van okostelefon időjárás alkalmazással (amik elég megbízhatóak), talán mer a szomszédnak is ilyen van... Az ilyen nézze csak továbbra is a győzike tv-t, biztos van még néhány ép agysejtje. Kereskedelmik utána 2 nappal szervezik a mentést, hát kicsit elkéstek. Most meg megy azon is a sírás hogy nem volt előre figyelmeztetés, pedig igenis volt. Ennyit akartam...

Csabi1221 2013.03.19. 07:05:31

Egy vélemény : adott esetben mindenki a saját elakadását éli meg .
A technika olyan amilyen ,hogy mi és hogyan ment volna föl-el csak a
élőben derül ki , az elmélkedés nem ér semmit.
Ha volna ott nem volna minden másképp lett volna :)

lyken 2013.03.19. 08:58:49

@vviktor1: "Ennyit akartam..."
A kamion kérdéskört elegánsan kihagytad. Azt, hogy ha a kamion kérdéskört az illetékesek időben kiküszöbölték volna, hókotrók készenlétben akkor sem voltak. Csak ennyit akartam...

vviktor1 2013.03.19. 09:45:53

@lyken:Egyetértünk. Legkésőbb csütörtök délben illett volna kamionstopot elrendelni, legalább az érintett körzetekben. Felénk ekkor már cudar világ volt (82-es bakonyi szakasz).
Pintér nyilatkozata is röhejes, "nem az egész országot érintette" ezek szerint felőle a fél ország megpusztulhat ???

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.03.19. 17:01:17

Tegyuk fel, valakinek tulajdonaban van a SohaElNemAkado jarmu. Mit tesz vele, ha elotte egy bolgar kamion fekszik keresztbe, mogotte pedig 2329 elakadt auto?
süti beállítások módosítása