KE-Jetronic szerelés

  2013. február 24. - Bende Tibor Címkék: diy szerelés mercedes-benz ke-jetronic

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a

- Ezt még berakod, és tutira jó lesz! - biztatott Göbölyös doktor, amikor betettük a vákuumvezérelt gyújtásvezérlőt a Mercibe. A hatás kísérteties volt, kicsit jobb lett, de csak a rámpán sikerült elérni, hogy injektáljon megint. Először csak egy kis torpanás, aztán a másodpercekig tartó röcötölés a gázadásra.

fotó

Az autó, amiről mesélek, az a 190-es Merci, amin a vétel után motort és váltót cseréltünk, valamint injektort, majd computert, és injektort megint, plusz fojtószelep-kapcsolót. És még mindig rángat. És még mindig szeretem.

- Ezeket még berakod, és tutira jó lesz!

Sokadszorra hallom ezt a mondatot, amikor a 190-es Mercim injektálásáról, és annak elhárításáról van szó. Injektálás. Új szó, megengedően kedves leírás a tünetegyüttesre. Mintha azt mondanánk a közért közepén magát éppen hasra vető, és ezzel együtt fejhangon üvöltő gyerekre, hogy épp viselkedik.

Terhelésre ledadog, várakozás közben bedúsít és kéthengerezik, ebből az állapotból vagy nagy gázzal lehet kitéríteni, vagy sehogy. Lásd még túráztatás. Használhatatlan, így használom. Füstöl, sokat eszik, nagy gázzal kell indulni, ami télen egy hátsókerekes kocsinál kifejezetten előny. Kisebb gázra injektál a mocsok. Mondtam már, hogy mindezek ellenére nagyon is szeretem?

Szóval még a nyáron - inkább a nyár végén - elmentem Novoth Tibihez, hogy nézzünk már rá az injektorra, mert amikor a Karesszal beleraktuk az új motort, azzal az injektor is jött, de a jelenség nagyjából ugyanaz maradt: alapjárat bizonytalan, nehezen indul, füstöl, sokat eszik. Mivel minden szűrő és gyertyakábel új volt akkoriban a kocsin, ez se lehetett a gond.

A nagy injektornézegetésnek az lett a vége, hogy kicseréltük az egész injektort, és kiderítettük, hogy bizonyos jelek nem érnek oda, ahova. Például a blokk tetején lévő négycsatlakozós hőgombáé, aminek a csatlakozója szét volt égve. Ez akkor úgy maradt, de pár hónap múlva Prokee-val újrakábeleztük. A próbalámpa szerint odaértek a kábelek a helyükre, a kompjúter csatlakozójába. Rádugdostuk. Aztán megint. Csak épp mindig rosszul, ezért a motor mindig azt hitte, hogy mínusz 50 fokos. Beindulni beindult, de mindennél borzalmasabb lett: kicsit sok az Ohm. Van ilyen, főleg, ha a csatlakozó egyik fele pozicionált, a másik meg nem. Ugye a motorcserénél az anyukát kicseréltük, de a pozicionált apa maradt az eredeti, ott fityegett a kábelköteg végén.

SAM 9695

Ez volt a mélypont, valamikor januárban, a nagy hidegekben. Reggel tíz-tizenkét indítózásra indult be, gázra fulladt, füstölt, nem ment, melegen még rosszabb lett. Fél perc után alapjáraton dadogott, és ebből nem mindig lehetett kihozni, ami nagyon kellemes, főleg a Hungárián, a belső sávban, az induló zöldnél, a sor elején, amikor hátulról hetvennel közelít a Vértes Volán járata. Egy kis indítózás simán belefér, nem igaz?

Aztán csak összehoztunk egy új randit Novoth Tibivel a következő elmélet mentén: sok minden kicserélődött, lettek jelek, állítsuk be a rendszert az új körülményekhez gázelemzővel meg állítsunk gyújtást is, és nézzük meg, mi lesz. Felcsatlakozott az Y kábelével és lefuttattuk a tesztet. Szar a gomba, aszerint mínusz 50 fokos a motor. Ezért dúsít feleslegesen. Dugdostuk a kábeleket, egyszer csak jó lett a teszt szerint. Egyből lett lambda jel is, elkezdett elfogyni a szénmonoxid, simult a járás. Mi a franc?

Kicsit még kellett csavargatni, mert a CO kevesebb lett ugyan, de nem eléggé. Most vizsgaképes értékeink vannak. El-ké-pesz-tő. Próbakör, az első öt percben semmi rendellenes, majd a januári, szombat esti esőzésben, a külvárosias Gyömrői úton, ahol a salétromos téglakerítéseken csak az árnyékos és a sötét foltok váltják egymást, és a hatalmas tócsák tompán csillanó fénye maga a világosság, ismét bedadogott. Bededadadadadgogogogogottt!

SAM 9696

Ekkor már késő este volt, lélekben feladtuk. Az eső szemerkélt, szótlanul ültünk egymás mellett, lehorgasztott fejjel. A Tibik. Miközben bankautomatát kerestünk, az autó csak injektált rendületlenül. Röcöröcöröcöröcö.

Visszamentünk a műhelybe, feljebb csavartam a konvektort. Nekivetkőztünk, és ellenőriztük az adatokat. Az injektor tökéletesen működik. Akkor mi lehet még? Mitől csinálhatja, hogy bizonyos gázpedál-állásoknál, bizonyos terheléseken injektál? Mitől? Szinte egyszerre hördültünk fel:

- Te Tibby, a gyújtáselektronikát nézte már ezen valaki?  

Fordulaton nem dadog, tehát nincs gond az üzemanyagnyomással és általában az üzemanyagellátással. Az értékek jók, pont a megfelelő mennyiségű benzin jut a hengerekbe, se több, se kevesebb. Viszont itt ez a vákuumvezérelt előgyújtás-szabályzó. Ami egyrészt nem állítható gyújtású rendszert jelent a 190-esben, másrészt eddig nem foglalkoztunk vele. Vegyél egyet, pár ezres a bontóban.

SAM 9698

És ekkor Novoth Tibi szájából elhangzott a jól ismert mondat:

- Ezt még berakod, és tutira jó lesz!

Üstöllést megvettem a Vateráról négyezerért, postával együtt ötért, másnapra megjött. Itt, az irodaház parkolójában szereltük be a Göbölyös doktorral, szinte abban a percben, amikor a nyírségi levegő kiszusszant a borítékból. Betettük, és gyanakodva figyeltünk. Próbakör? Irány a Szentendrei út. Injektálás? Semmi. Eufória? Maximumon. Ő vezetett. Jöttek a Naugye-díjak. A Naugye-díj annak jár, aki megmondta előre. Az naugyézhat. Göbölyös naugyézott, én meg lehorgasztott fejjel, az anyósülésen tűrtem.

- Naugye, mi megmondtuk (itt lelkesen összevonva magát a Novoth Tibivel, Bandival, Csikóssal, a Karesszal, és mindenkivel, akinek valaha köze volt az autóhoz, mert a királyi többes szorzóval a naugye is többet ér ám!), hogy ezt beteszed és tutira jó lesz. Naugye. Én megmondtam.

Aztán visszacsorogtunk az irodaházhoz, és a parkoló rámpáján valami miatt lassítanunk kellett. Akkor, ott, a friss gyújtásvezérlővel, az új és beállított injektorral, az új fojtószelepkapcsolóval, az újrakábelezett elektromossággal, a naugyézés után egyszeriben csak injektált. DADOGOTT!!!! Üvöltöttem. Összeroskadtam, hiperventilláltam és elkeseredtem, mindezt úgy négy másodpercben.

Ott álltunk Göbölyössel, a Motordoktorral, tarkónkat vakargatva a nyitott motorháztető felett, és a maga nem túl bőbeszédű stílusában azt találta mondani, hogy

- Emlékszel az E 420-ra, amit tőlem vettél? Az se járt valami szépen, kicserélten az elosztófedelet meg a rotort, gyertyahézagot állítottam és megjavult. Ezeket még kicseréled, és tutira jó lesz!

Tudják mi lett? Kicseréltem, és jó lett.

Tutira.

Ui: ma reggel kicsit nehezebben indult, és egyszer le is fulladt...

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr755098505

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mérges 1234 2013.02.24. 16:59:36

Francrt nem veszel a bontóba valami komplett rendszert egy elektronikus befecskenfezős autóról, megvenéd potom 50-ért rákendácsolnátok, aztán ihaly, soha nem lesz semmi baja......

Béla, tudod a Béla 2013.02.24. 17:03:20

@Bende Tibor: 'Nem ezzel taxizott, arra volt dizelmotoros autoja.'
Persze :) Miután ezzel már nem tudott, vett egy dízelt és várta a madarat, aki kis idő múlva meg is érkezett.
Nem hiszem hogy sok taxis van aki két autót tart. Egyet taxizni egyet pedig mosogatni.

krausz2 2013.02.24. 17:05:51

10 éves 180-as merci! 100e. km. Egy "szerszám" kell hozzá: indítókulcs.

HöZsö 2013.02.24. 17:18:38

@Mérges 1234: Ennél hülyébb ötletet még nem is hallottam.

háttalán 2013.02.24. 17:27:12

@Józsi a guminagykeres: A bontott felejtős!!!A gyári kb 10000ft.25 liter benzin ,bagatell.

230e 2013.02.24. 17:27:27

@Béla, tudod a Béla: Hidd el, hihető a dolog. A taxival pénzt keres, miért azt törögesse a család. Ekkora benzinessel meg nem funky taxizni.

Szívtam én is a KE-vel, egy olyan kocsival ami 1994-től 2006-ig az első magyar tulajnál volt, akinek volt pénze szervizeltetni. Sajnos ez egy olyan alkatrészhalmaz aminek brutális ára van, egy 20-22 éves kocsihoz viszonyítva.

ymel 2013.02.24. 17:29:38

@Papp Sanyi: sose szerettek itt a totalon az A Aectrakat. Nekem volt 3 is. Egyszerre. Imadtam oket, 2 liter, 8 szelep, tetoablak , CD kivitel ,szep forma, polgari uzemmod.

Egyed Dániel · http://www.mbcolordream.hu 2013.02.24. 17:42:26

@HöZsö: injektor.hu, profik. Profin értenek a számlázó program "TÉTEL HOZZÁADÁSA" menüpontjához, valamint a magyarázat hozzáfűzéséhez, hogy most mi nem jó, de az azért mert...
Szégyen

HöZsö 2013.02.24. 17:50:14

@Egyed Dániel: Ja, nekünk is valami olyasmit mondtak, hogy a mi hibánk, mert túl rossz autót vittünk oda, amin semmit nem tudnak mérni, mert nem jár. Jó szöveg, mi?

Egyed Dániel · http://www.mbcolordream.hu 2013.02.24. 18:15:17

@HöZsö: annyi gondom volt, hogy nem elég nyomatékos, erős az autó (w124 LoTec tuning, 3,6l akkor 145e km). Mértek mindent, próbáltak, cseréltek, szerintük jó az autó. Elhoztam, vaskos számla persze, próba: melegen úgy indult, mint egy füttyös EDE Rába hidegen: füst, 2-3-4-5-6 henger, és hurrá, járok! Mondom ez mi? Ők ide nem nyúltak. Ok, benne vagyok a 2x-i javításban, persze csak egyszer fizetve. Megnézzük! 6 db befecskendező szelep csere, ez+az, ismét 120e Ft. Indul? Nem jól. Megy? Megy! Próba: nem indul, dadog, fullad, prüszköl. Most mi lesz? Ők ezt nem tudják, mechanikus baja van a motornak. Ja, 145e km-rel, teljesen gyári állapotban. Megoldás: kompett KE rendszer csere Németországban, 2 év garancia, eredmény: erő és nyomaték visszatért, fogyasztás a korábbi 16-33 literről 9-18-ra csökkent, ja és indul hidegen-melegen egyaránt. Utolsó megjegyzésük: "erre költeni kéne, de nem éri meg". Az autóból a világon 7 db van ebből 1 nálam.

replikátor · http://reszegekistene.blog.hu/ 2013.02.24. 18:16:46

húúúúú, ez nagyon ismerős, lassan már én is kicseréltem mindent (Omega B), de mindig van valami kis idegesítő bizbaz gond, most éppen alapjárat nincs meleg motorral...

Higany 2013.02.24. 18:37:10

Azon szoktam tűnődni, hogy miféle endorfin-aranylövésük lenne az ilyen reménytelen kotványokat fetisizálóknak, ha egyszer tényleg lenne egy jó autójuk. Tibby is ebben a Mercedes-érzést keresi és bizonyára úgy érzi, hogy megtalálta, hiszen szereti az autót. De objektíven, vajon mi maradt mára egy ilyen kehes bontószökevényben újkori önmagából?

Bende Tibor 2013.02.24. 18:43:08

@Mérges 1234: ez mar volt, mar vettem egy komplett bonttt injektort, meg megegyet, a harombol lett egy.
@Dr. Bélus___: ez a kocsi ugy rossz, hogy kozben mukodik, lehet haznalni. Ez egy samomra elegge fonts tulajdonsaga, ezert szeretem.
@Józsi a guminagykeres: az osszes gomba jo, egy darab van benne.

Bende Tibor 2013.02.24. 18:44:34

@Higany: minden, kiveve egy dolgot. Az ertekvesztest mas nyelte be. A hasznalati erteke boven megegyezik egy barmilyen tetszoleges autoval.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.02.24. 18:50:36

logopedussal kene probalkozni, ha mar ennyire dadog es mas nem segit.

Der Milan 2013.02.24. 18:52:44

Számomra is ismerős a helyzet... sajnos. Nekem egy Kappám van, cseréltem benne sok mindent mert nem akarta venni a gázt, rángatott, persze ezzel csak karácsonykor ajándékozott meg minden évben amióta megvan. Végül ha minden igaz főtengely pozíció jeladó volt, azóta nincs baj vele(kopp-kopp). Persze egy hete hagyott útban, elektromos baj miatt. Végül villanyszerelők találták meg a gondját, az előző tulaj nem mondta el, hogy be van építve egy titkos kapcsoló, ebbe sikerült belerúgnom beszálláskor és így kapcsoltam ki a gyújtást...

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.02.24. 18:54:52

egyebkent ha valaki renduletlenul keresi azt a falloszt amit mindig kell oralissan kenyeztetni akkor egy meteres darab formajaban megtalalhatja, az a neve hogy xm. Egy merci ahhoz kepest piece of cake.

peti251 2013.02.24. 18:56:50

@Józsi a guminagykeres: persze hogy arra. mondjuk nekem az 1.8i(C18NE) vel volt információm, de igen , a légmennyiség mérőre. sebaj, még mindig szimpatikusabb mint ez a K.

Der Milan 2013.02.24. 18:57:27

@Bende Tibor:
Nem tudom, hogy milyen műhelyekben fordultál meg eddig vele, de BMS-t ajánlanám ehhez a problémához injektor.hu/

Amilyen észbontó hibákat feltártak ezek a szakik szerintem jó eséllyel tudnak segíteni a Te problémádon is, ráadásul rendesek és emberi áron dolgoznak.

Gomulka Béla 2013.02.24. 19:00:04

És a Zách ilyet akar ...
(Hacsak nem o" a happy end a dízel-púposmercis cikkben. Fogadni lehet?)

Pavel_ · http://www.bpracing.hu 2013.02.24. 19:15:25

Dunakeszi központjában dolgozik egy K/KE guru, én Audival voltam nála, de amúgy Merci specialista.

Bende Tibor 2013.02.24. 19:16:38

@Der Milan: de nem az a cel, hogy a hiba elmuljon, hanem az odaig elvezeto ut maga. A vaterazas, a telefonon cikkszamegyeztetes, a postara szaladgalas, a remenykedes, hogy most jo lesz vegre, aztan a pozstolas. Ez igy egyutt egy szuper dolog.

Aron Samu 2013.02.24. 19:26:34

Udvozlet mindenkinek.
Mindig jol esik egy ilyen oszinte poszt mert akik az autokkal foglalkozunk tudjuk mennyi ilyen buktato van a k, ke jetronic finomhangolasaban. A tunetbol itelve a TPS erzekelore tippelek. vagy valahol van egy fals levego. Nekem a Beru gyari gyertyakkal lett vajpuha a jarasa.
Sajna a tavolsag egy picit nagy de ha gondolod tudok alkatresszel segiteni, van egy 1989-es w124 200te-bol szarmazo motorom es egy telyes befecskendezo rendszer egy 190e 1991 -bol. En attertem dieselre.

Udvozletel Barabas Aron Sepsiszentgyorgyrol

bvarga 2013.02.24. 19:29:24

@HöZsö: Nekem tényleg jól jönne az a telefonszam... Egy w116 280se a hazikedvenc, nem rossz de én sem vagyok teljesen amatőr már a k-jetronichoz és tudom, hogy jobbnak kell lennie. Nem akarom a Novoth Tibit bántani, az én autómat is ő "állította" be mielútt megvettem a tulajdonosától. Nem tudom pontosan, hogy egy ilyen beállításnak mire kell kiterjedni, de úgy adta vissza a tulajnak a kocsit, hogy most jó. Ehhez képest repedt volt az elosztófedél és a rotor, szakadt az 1es henger kábele, törött a 3as henger gyertyájának porcelánszigetelése, folyatott a nyomástárolója a kocsinak és 24 fokon volt az előgyújtás. Persze, hogy szar volt és beállíthatatlan. Amikor megkérdeztem tőle hogyan lehetett így hangolni az autót, akkor azt mondta neki csak a befecskendezést kellett néznie. Ezt értem, ezt rendelte a kuncsaft, de könyörgöm szakember, nem szúrta ki a szemét az a sok hiba? Ez csak azért jutott eszembe mert a Bende megvett hozzá már mindent csak a filléres és cserélendő gyújtás-alkatrészeket hagyta utoljára. Amúgy inkább vettem egy benzinnyomásmérőt és tőlem telhetően belőttem én a befecskendezőt. Bocs Tibor építő jellegűnek szántam

Aron Samu 2013.02.24. 19:31:04

Az alkatreszeket dijmentesen ajanlottam fel.
Csak a szalitast kell megoldani.Nagyon sok jo , vagy uj alkatresz van a motorban.

Udvozletel Barabas Aron Sepsiszentgyorgyrol

sZamu 2013.02.24. 19:33:44

Pavel_: tudsz adni elérhetőséget?

Egyed Dániel: hol történt a KE rendszer cseréje? van van elérhetőséged?

Hurri Kán 2013.02.24. 19:38:35

@bvarga:
Nem akarok se Tibi ellen, se mellett beszélni, de ha egy megrendelő azt mondja, csak a befecskendezőt nézze meg, a többit ne, annyit tehet max., szól, hogy más gond is van, de ha nem kérik, anélkül nem állhat neki javítani.

novothauto · http://novothauto.hu 2013.02.24. 19:48:54

@bvarga:

Üdv! Annak az autónak felújították a motorját egy műhelyben. Engem kihívtak oda, hogy dugdossam vissza a vákuumcsöveket, mert nem emlékeznek rá, hogy hogyan volt. Ezután az autó nem indult. Kiderült, hogy rossz a nyomástároló, amit kicseréltek egy bontottra, mivel a szerelő Merci bontós volt. Gyújtást nem állítottam, nincs stroboszkópom sem, újabb autókra vagyok ráállva, nem is szeretnék az öregmerci irányába elmenni. Mindent nem lehet, amit most csinálok éppen elég nehéz. Viszont az ne az én hibám legyen, hogy egy bontóban bontott alkatrészeket szerelnek be, és elrakják a gyújtást. Így is elég szívás volt az, hogy három üzemanyagelosztó/légmennyiségmérő egységből kellett egy működőképeset csinálni.

bvarga 2013.02.24. 19:52:15

@Hurri Kán: Értem, én a helyébe szóltam volna a tulajnak, hogy ezt így nem lehet normálisan megcsinálni. Ennyi. K-jetronicból meg kigyúrtam magam. Az érdekes az, hogy a sima K-hoz tényleg csak egy nyomásmérő kell és a hibák nagy részét ki lehet szűrni. Tudom lehetnek egyéb hibái is, de alapvetően nem bonyolult rendszer. Autószerelő mestervizsgán a mai napig tétel a K-jetronic, alig láttam olyat aki tudja mi fán terem, aki meg hozzá isi nyúlna....

becseit 2013.02.24. 19:55:36

@S4mu3l: A K-Jetronic nem feltétlenül szopás, a KE-Jetronic már inkább. Ez az autó az utóbbi.
Szerintem egy K-Jetronic gyártási költsége nagyságrendekkel magasabb, mint egy mpi-é. (Nagy megmunkálási pontosság, jófajta spec. acélok, spec. nagy precizitású alkatrészek vs. kilóra kifosott műanyag vackok/integrált áramkörök. Természetesen a fejlesztési költségeket figyelmen kívül hagyva.)

Hurri Kán 2013.02.24. 19:58:47

@bvarga:
Feltételezem, szólt, hogy más gond is van, de itt van most, majd megmondja :)

Én is szolgáltatással foglalkozom (igaz, más vonalon), ha szólok, más gond is van, mint amivel megbíztak, de arról nem állapodunk meg, ingyen többletmunkát én sem csinálok meg. Ez gondolom érthető :)

SwedishRunner 2013.02.24. 20:02:47

Nekem is ge**zik a K-Jet. Már magam megoldottam odáig, hogy lehúzott hőgombával kell indítani (kissé túl magas a fordulat, a csavart hiába tekergetem marad olyan magasan), ha bemelegszik akkor meg rá kell tolni a csatit (a gomba amugy új) a kocsi ezt az indítási nehézséget leszámítva tökéletesen muzsikál, rádugott hőgombánál még a fordulatszám is emberi. Amúgy a fordszámot csak fülre hallom, mert egy kiba***** nagy óra van a fordszámmérő helyén. Volt tisztelt guruknál amikor állás után be kellett volna indítani, nem sikerült nekik.... (komoly nagynevű szervíz). Az eset útán Haynes könyvvel a kezemben átdugdostam a gyújtás kábeleket a helyes sorrendre és tádááááám.... A kocsi ugyanaz mint Tibié...

novothauto · http://novothauto.hu 2013.02.24. 20:05:42

@Hurri Kán: A cikkben szereplő sztori az én szemszögemből:
Felhívott Tibi egy csütörtökön, hogy nem indul az autó, illetve ha beindul, húsz percig kell szórakozni vele, hogy használható legyen. Szombat délután jött el. Méregetés, stb nyilvánvalóvá vált, hogy elrakták a hőfokjeladó vezetékét, amit átsaruztak a Prokeeval. Ez helyre lett állítva, de ennyire futotta, mert aznap kétszer mentem haza munkából, hajnali egykor, és este tizenegykor. Ezen kívül be lett állítva a CO nulla milliamper körüli álítóáramra, lambdaszabályzás tök jól működik, emisszió rendben.

Két napból kb nyolc órát nem töltöttem munkával, úgyhogy megbeszéltük, hogy az "injektálásra" visszatérünk. Mondjuk azt tanácsoltam neki, hogy ha nem túl drága, próbáljon rá egy másik gyújtáselektronikát, biztos az lesz :)

A lényeg, hogy másnap boldogan hívott, hogy faszául indul az autó.

bvarga 2013.02.24. 20:14:34

@bvarga: Már válaszolt is előtted. 15 év aktív autóbuzéria után megtanultam, hogy lehetőleg mindig a legegyszerűbb hibára gondoljunk először.

mtk001 2013.02.24. 20:14:47

Trafó volt már cserélve ???

Hurri Kán 2013.02.24. 20:15:53

@novothauto:
:)

Előző kommentemben a másikra, erre @bvarga: utaltam .

Wolfram 2013.02.24. 20:18:28

én a Porsche 924-en kicseréltem az egész K-Jetronicot egy LH-Jetronicra (Kadett Gsi). jobb lett. erősebb, üzembiztosabb és kevesebbet fogyasztott. nem egy ördöngösség, nem vagyok autószerelő. egy profi autós guru adta a tippeket, hogy mit hova kell kötni, a végén meg műszerrel beállította a co-t.

Muzsikok közt 2013.02.24. 20:22:35

Ez az a 190es, ami esztétikailag nincs ugyan jó állapotban, deviszont müszakilag sem. Ha vmi 60 éves Aston lenne, még érteném is amit érteni kell.

Hátborzongató autó egy kis Brinkmann professzor szaggal.

Tamás Figder 2013.02.24. 20:26:48

@novothauto

Hajaj, azt hiszem nem a legjobb reklám a Bende Tiborral autót venni és javítani :)

novothauto · http://novothauto.hu 2013.02.24. 20:41:04

@bvarga: Elnézést, de annyit még, hogy mi sosem találkoztumk személyesen, éppen ezért harmadkézből ítélkezni nem teljesen objektív. Hogy én mit beszéltem meg a szerelővel, aki azt az autót javította megint más, mint hogy milyen alkatrész került bele, az az én hatáskörömön kívül terjedt.

Egyed Dániel · http://www.mbcolordream.hu 2013.02.24. 20:42:20

@novothauto: igen, az M110 és M117 motorok felújítása nem véletlenül kerül minimum 600.000Ft-ba. Ha csökkentett kompressziós D jetronik-os a 117, az még jobb.
Meg kéne érteni, hogy egy 20-30 éves autóhoz nem kapunk bontottan új alkatrészt, az is olyan sz.r lesz, mint ami benne volt. Itt a javítást végző szerelő leemelt a polcról egy alkatrészt, jó esetben ellenőrizte, hogy jó-e (jelen esetben nem történt meg), berakta és nem jó. Majd -mert ért hozzá- hív egy szerelőt, hogy dugdossa vissza a vákuum csöveket, mert ott megállt a tudomány. Ha jó egy M110, akkor egy nagyon-nagyon szerethető motor.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.02.24. 21:07:30

Én simán betippeltem volna valami kábelrohadást, vagy zárlat...

Gomulka Béla 2013.02.24. 21:08:49

@Zuckerbrot: Rivalizálás folyik a szerkeszto"ségben, ezt a vak is látja. Korban és az ebo"l eredo" alkatrész-beszerzési kálváriajárásban a Pontont nem lehet megu"berelni. Reménytelenség-u"gyben a Winkler Mercury-ja és a Bazsó ormányosa mellé besorolt még a 'stalicska, és hol ez, hol az lo" ki a lámpától elso"ként. (Na jó, az ormányos lemaradni látszik: ha a szerzo"nek hinni lehet, szégyenletesen mu"ko"do"képes lett.) A Zách úgy van vele, mint az egyszeri ember a biciklis viccben: neki még autója sincs.
Egy ilyen Mercedes viszont, amiben to"bb alkatrész romlott már el, mint amennyibo"l áll, ez mindent visz. Mint a Lola T600 az autóskártyában. Végtére is Bende az igazgató, nem?

Muzsikok közt 2013.02.24. 21:19:44

@Gomulka Béla: Nyilván nekik teljesen mást jelent az autózás mint nekem és a többségnek.

Nekem autó kell nekik hobbi. Én teljesen másfelé indulok élményekért de ízlésen nem érdemes vitatkozni.

kitiltott, de seráfütty 2013.02.24. 21:29:19

De rühellem a központi befecskendezőket, meg az egy trafós gyújtást, rotorral, elosztófedéllel és nagyfesz. kábelekkel. Aki üzembiztos autót keres, messziről kerülje el ezeket. Minden reggel hibátlan hidegindítás és gondmentes közlekedés lesz a jutalma.

becseit 2013.02.24. 21:35:15

@kitiltott, de seráfütty: Ez hengerenkénti befecskendezés :))

kitiltott, de seráfütty 2013.02.24. 21:44:45

@becseit: Jézusom, tényleg. Miért emlékeztem én központira? 124-esből volt talán olyan?

Hurri Kán 2013.02.24. 21:47:58

@kitiltott, de seráfütty:
Nem valószínű, mivel az valamivel újabb típus ennél.

kuki123 2013.02.24. 21:55:08

Nem tudom mi ez a nagy merci mánia...

de röhögök, a sokat és szét alázott FFFFrancia Reanultomból...a sok lefingott NNNNNémet mercisen
lásd:belsoseg.blog.hu/2013/02/24/heti_merites_253

Hát nem tudom mi okozza ezt a nagy merci(tökmindegy melyik széria) (meg BMW) hype-ot...mindenki mercit meg BMW akar főleg hogy többségük csóringer(örül hogy a számlát meg a lakáshitelt ki tudja fizetni) de azért Mercit vesz meg behozott BMW-t ami 9-10 lityót zabál 90-nél, várost hagyjuk is inkább. Emellett az alkatrészeik ára a horror kategória.

Nem megbántásból, de tipikusan az az "én faszom a nagyobb akkor is, megmutatom én a világnak" hozzáállás

Egyed Dániel · http://www.mbcolordream.hu 2013.02.24. 21:55:20

@kitiltott, de seráfütty: soha nem volt. Porlasztóval volt kis négyhengeres egysoros lánccal (na ez annyira nem volt jó motor), a többi befecskendezős volt. A W201 (190) és W124 ugyan azokat a motorokat kapta, csak a kicsibe raktak egy 1,8-ast is. De felépítésében megegyezik a 2.0 és 2.3 kivitelekkel, egyébként nem rossz motorok, 1982-1993-ig (300E 4Matic-ként 1996-ig) készültek, tehát legfiatalabb is elmúlt 17 éves. Az ilyen injektor hibák kijavítása után vállalható dinamizmussal (1.8, 2.0) és elfogadható fogyasztással (3.0) évekig használhatóak, persze ha a szükséges karbantartásokat elvégezték rajtuk.

becseit 2013.02.24. 21:57:35

@kitiltott, de seráfütty: Tudomásom szerint jellemzően Mono-Jetronic / MULTEC /egyéb SPi befecskendezést kisebb lökettérfogatú, és alacsonyabb árkategóriájú gépkocsikba szereltek, de tapasztalat híján, ez csak egy feltételezés.

becseit 2013.02.24. 22:12:19

@Bende Tibor: Éjjel fél kettőkor (az időpont lényeges! :) ) nyitott gépháztetőnél beindítva, lehet, hogy meglepetés lesz (már ha eredetiek a gyújtókábelek). Ha a motor egy gyengén sikerült Tesla tekercsként látszik, érdemes lehet ezzel folytatni a hiba keresést. (egy hasonló korú VW-el szívtam hasonlóan, új kábeleket kellett gyártanom hozzá úgy, hogy a régi, menetes rézsarukat leműtöttem és ráraktam az új méterre vásárolt minőségi kábelre és az oxidréteg eltávolítása után olajos kontakt spray-vel finoman lekezeltem.(egy klimpelő szerszám hasznos lehet) Ezzel együtt a gyújtáselosztó fedelet is isopropil alkohollal kívül-belül kitakarítottam.)

(Egy régi, de nem túl ismert hibára szeretném felhívni a figyelmet: anno szilikon spray-vel fújták be a gyújtáselosztó fedelet (kívül-belül). Nos, a szilikon spray a nagy energiájú folyamatos cikrítás következtében villamosan szigetelő anyaggá alakul át, ami a szegmenseken több, mint előnytelen.)

A gyújtási energia jelentős része elveszhet a kontakt hibás/oxidos gyújtótrafóhoz vezető csatlakozásokon.

Gyertyapipák/kábelvégek zavarszűrő ellenállásai jók?

whale 2013.02.24. 22:20:14

@Make Valamit: Te már javíttattál velük, vagy csak a honlapot olvasgatod?:))
Az biztos, hogy drágák, a többi már nem annyira...:)

TakacsLajos1 · http://kozpontiszelloztetes.hu 2013.02.24. 22:21:59

Ez azért még messze van a nagy szívástól szerintem. Olvassatok Csikós cikket, na ott vannak ám igazán nagy szívások :).

A Bende csak a pszichiáter, aztán úgy néz ki ő is úgy járt mint az összes pszichiáter a világban, azaz a végére ráragadnak a páciensek heppjei.
A végső fázis az lesz amikor vesz egy pontont magának. :)

whale 2013.02.24. 22:24:45

@HöZsö: Én kétszer voltam náluk, 70-ért lett szép új lambdaszondám, a szar légtömegmérőmet egy csavarhúzós szaki "diagnosztizálta" két nappal később ÖT perc alatt...
Elméletben meg rizsában pengék, a többit inkább hagyjuk...

becseit 2013.02.24. 22:28:50

@Bende Tibor: A régi vágású (gépelt), BOSCH szamárvezetőm erre a hibára (K-Jet esetén) a következő hibaokokat sorolja fel:
-vezérlőnyomás nem megfelelő (ez itt bonyolultabb dolog)
-start szelep tömítetlen
-vezérlődugattyú szorul
-vákuum rendszer tömítetlen
-befecskendező szelepek tömítetlenek (túl kis nyomáson nyitnak)
-alapjárati keverék túl dús/túl sovány

A középső rész elgondolkodtató lehet.

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2013.02.24. 22:29:01

@novothauto: Tibor, felhívhatnálak valamikor pár percre?

Én még azt sem várom el, hogy annyit mondj ingyen, hogy "szia", készítsd be a PayPal számládat és mondd meg mennyi lenne pár ötletet adnod nekem, mert az autó Angliában van, nem tudsz ránézni..

Józsi a guminagykeres 2013.02.24. 22:32:19

@Egyed Dániel: Az összes M102 egysoros lánccal van szerelve. 200ekm-enként illik cserélni a láncot. Asszem Csikós írta,hogy látott már férfiembert Stromberg karbi felett zokogni. :D
Még soha nem láttam,de állítólag w201-ben teleoldalas széria elején volt olyan perverz párosítás,hogy m102 motor stromberg karbival és lambda-szondával. Én nem mernék közel menni hozzá.

novothauto · http://novothauto.hu 2013.02.24. 22:33:32

@GGerg: Holnap délelőtt hívhatsz, a jó szó ingyé van :)

Egyed Dániel · http://www.mbcolordream.hu 2013.02.24. 22:43:30

@Józsi a guminagykeres: félreérthető volt az írásom, igen, a porlasztóval szerelt M102-vel nem szeretnék találkozni, mert volt, W201, lambda szondás, automata. Nincsenek szép emlékeim vele kapcsolatban... A bruttó kisker kb. 15000Ft-os egysoros lánc pedig kibírható 200.000 km-enként, a 2.3 szerintem egy kellemes motor, nyomatékos, elviselhetően fogyaszt, tartós.

Bende Tibor 2013.02.24. 22:46:41

@Lui_: ennel sokkal jobb otletem van.

Rocko- 2013.02.24. 23:06:54

@visszakettopadlogaz: "logopedussal kene probalkozni, ha mar ennyire dadog es mas nem segit."
:D

"egyebkent ha valaki renduletlenul keresi azt a falloszt amit mindig kell oralissan kenyeztetni akkor egy meteres darab formajaban megtalalhatja, az a neve hogy xm."
Tibby szeresse, ha emlékszel még, majdnem mentek venni valami franciát, franciaországból.

Rocko- 2013.02.24. 23:08:41

@Gomulka Béla: hol volt leírva hogy Zách szart akar és minden ilyen Merci szar?

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.02.24. 23:39:55

@Rocko-: valami derengett egy regebbi cikkbol de nem mertem leirni a komment ban, ( uriember nem gyanusit senkit xm vasarlassal ) de akkor tenyleg o akart xm et! :D

- Szerzet - 2013.02.25. 01:56:15

Annyi szart írtatok már a hulladék mercikről, hogy lassan veszek egy 126-ost. Nekem az az "utolsó Benz".

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.02.25. 02:01:39

@Gomulka Béla: ember, keblemre!! mit iszol? Te emlekszel a Lolara?600LE, es nem KGST :) szep zold volt, mindent vitt!!!

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.02.25. 02:06:27

@- Szerzet -: hat a helyzet hogy nem szarok csak vagy sokba kerul hogy jo legyen, vagy nem koltenek ra es sokba kerul hogy megint jo legyen. En mindig szervizbe vittem, mindig jo is volt ( 2003, w209 amg 55 ) de 80.000 merfold folott ( amikor az auto piaci ara ~ $20.000 ) sok volt a $4000 meg $7400 szervizre, gyakorlatilag olyan dolgokra amik jok voltak csak cserelni kell hogy ne legyen rossz.

Ez ilyen sport. Ha jot akarsz az draga, ha rossz a kocsid de jot akarsz belole az megint draga.

Nagykorú 2013.02.25. 07:31:17

@japhar:
Nekem is azonnal a víz ugrott be. Mikor már kevés van a tankban, akkor kell beleborítani egy doboz denaturált szeszt, az másnapra összeszedi a vizet, a motor meg elégeti.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.02.25. 07:32:57

@hhhhhh: remelem nem kezded el hogy az xm sosem romlik el meg hasonlok...

lattam amugy, egy benzin v6 hoz volt szerencsem, lenyugozott hogy milyen csendes - a dupla hatso ablak meg mint megoldas teljessen uj volt szamomra. Az auto akkor volt par honapos, gazdajat megkerdeztem mi van az autoval par ev elteltevel: 3 evessen eladta, sok dolog romlott el benne foleg elektronika, nagy anyagi zako volt, soha tobbet. Ismerek egy masik xm est, o pallasbol ult at, sokat fejlodott a karomkodasi szokincse mig megvolt neki az xm. Elhiszem hogy vannak belole jok - mint minden autonal - de nem a megbizhatosag szobra. Persze tudom, most jon az a resz hogy hulye vagyok.

Józsi a guminagykeres 2013.02.25. 08:05:59

@- Szerzet -: A 126-osnál hatványozottan igaz,hogy drága az új alkatrész,féken kívül nem igazán lehet hozzá utángyártott alkatrészt kapni.Nincs is ezen semmi meglepő,hiszen újkorában is dzsokijúing engedhette meg magának. Esetleg ha kell hozzá valami beltér alkatrész,na azért évekig figyelheted az ebay-t hátha lesz olyan ami stimmel. Bár elég kreativitással biztosan lehet belőle sokáig guruló zombit csinálni, egyik ismerősömnek volt w126 500-asa,állítása szerint a néhány évi fenntartásából vehetett volna egy garzonlakást.
w123-124 vagy kicsiben a w201. Ezekkel ár/érték arányban jól érezheted magad.

hhhhhh 2013.02.25. 09:26:02

@visszakettopadlogaz: Miért lennél hülye? 18 éves Xm-et hajtok, de az elmúlt 6 év alatt nem hiszem, hogy sokkal több nyűgöm lett volna, mint mondjuk Bendének a Mercivel 2 év alatt.

Gomulka Béla 2013.02.25. 09:32:23

@visszakettopadlogaz: Persze hogy mindent vitt: a legnagyobb sebessége végtelen volt!

PepeXVI 2013.02.25. 10:59:06

Fú srácok, maxi együttérzés. Akkor ez most nem véltelneül egy szopóroller-e? :)

Amúgy eszemben sincs leszólni titeket, én ugyanezt csinálom a mi autónkkal. Csak az már 1.5 éve nem lesz jó, pedig már "beletettem mindent". :D

a Férj (törölt) 2013.02.25. 11:20:46

Ez a karma hatalma,mert ciganykodtal megvetelkor. Hehe

Ádán 2013.02.25. 11:44:38

@Bende Tibor: Most akkor jó az autó vagy nem? Pontosabban ez a hiba elmúlt vagy nem? :-)

Nekem is hasonló jelenségek voltak W126-nál. Az sima K-Jetronic és V8. Kísérleteztem én is gyertya kábellel, elosztófedéllel, mindennel. Mint kiderült, a gagyi gyújtó trafó volt rossz. A primer kör a gyári 0.3-0.6 ohm helyett 3 ohm volt. Tettem bele egy Bosch-t és jó lett.

Tiédnek is 0.3-0.6 kell lennie. Ha még akarnátok méregetni:
www.startekinfo.com/StarTek/outside/11832/Resources/201Create/PDF/30010.pdf

Q-match 2013.02.25. 11:48:00

Gyerekek, mi ezzel a gond?
Az igazság odaát van - Ti meg ideát.
Tessék szerelgetni, tanulni, a sztereotípiákat meg elfelejteni, és akkor minden OK....

...bezzeg szarautó meg megy, semmi gond vele - igaz, presztizse ugyanannyi van, mint elosztója ( WagonR Forever ).

KTiby 2013.02.25. 11:52:00

Ez azért ilyen problémás, mert KE-Jetronic. A K-Jetronicokat jóval egyszerűbb diagnosztizálni, javítani. Érdemes lenne a neten arról leírást keresni, hogy lehet KE-Jetronicot K-Jetronicra downgrade-elni. Úgy tudom több működőképes megoldás született már ebben témában. Mellesleg a KE-Motronic az igazi agyrém konstrukció. Annak javításához tényleg igazi megszállottság vagy elvetemültség szükséges.

tlantos 2013.02.25. 12:09:41

@Bende Tibor: azert a fulladozik, nem megy fel a dombra, lerohad a lampanal meg okadja a fustot az igen messze van attol, hogy hasznalhato.
konkretan az ilyeneknek kellene a helyszinen kettetepni a forgalmijat.

xunilo 2013.02.25. 15:06:35

@Bende Tibor: "nincs ez olyan sokban. Inkabb jatek, mint valodi szivas, hiszen mukodik, bejartuk vele a fel orszagot. Csak a varosi araszolos uzemne jelentkezett a problema, mashol nem"

Nézzük hogyan hangzik ez egy kicsit más nézőpontból:

Nincs ez olyan sokban _nektek_. A környezet meg kit érdekel.
Inkább játék, mint szívás, hiszen működik, befüstöltük vele a fél országot. Csak a városi araszolós üzemben jelentkezett egy kis reménysugár, mert mindig lefullad és olyankor nem füstöl pár másodpercig, míg újra be nem indítjátok.
Csak néhány új tüdőbeteg lett a környéken, meg ahol az országban jártunk, de máshol nem.

szatyi 2013.02.25. 17:07:52

Itt ez a méretes harcilószerszám, ezt még beteszed és tuti jó lesz... Kitartás, éljen Karl Benz és Gottlieb Daimler! :)

háttalán 2013.02.25. 18:28:11

Semmi baj nincs a 190-es mercikkel,kimennek a világból.Ez speciel már kiment.

becseit 2013.02.25. 18:56:03

@Bende Tibor: Fújjál be a mennyiség elosztó hengeréhez ebből és kézzel mozgasd át 30-50-szer úgy, hogy a gravitáció a henger palásthoz irányítsa az olajat. Egyszerre nem kell sok, csak a hengeren "körbeérjen".
15 óvatos, teljes ki-be mozgatás (torlótárcsa fel-le, de nem a torlótárcsánál megfogva, hanem "nyakban", ott érezhető, ha javul)után újrafújás.

www.nicro.hu/keno-es-szereloanyagok/specialis-kenoanyagok/nicro-607-szintetikus-kuszoolaj

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.02.25. 19:45:09

@Gomulka Béla: igen! a kihuzott vegsebesseg adat lattan nem volt gyerek Magyarorszagon akiben ez ne lett volna egyenlo azzal hogy vegtelen! ( hiszen nem tudtak megmerni, olyan gyors, ezert nem is tudtak beirni! :D:D:D "apukamnak kekben van ilyen! vs. szomszed bacsinak meg gyorsabb van! stb stb... :D:D:D

@hhhhhh: azt hittem ez a valasztipus jon hogy "hulye-e vagy?" vagy valami hasonlo de nem, bocsi :) a pallas megbizhatobb volt, merem ellitani mikor kijott nagyobb durranas volt mint az xm mikor kijott, mindenesetre szeretheto az xm mert kulonleges de azert - ezt allitom - van nala megbizhatobb auto is. ( a hatso csomagterajto felnyitasa utan kovetkezo masodik ablak - allitolag hogy nem menjen ki a hideg ha nyaron felnyitjak - megoldassal mashol nem talalkoztam. Minden esetre a "radio beszerelese fuggolegesen" kategoriaban dijat nyert volna - mert mas nem indult :D

kockablogger 2013.02.26. 12:15:50

Én w124 230E KE-Jettel jártam meg a poklot. Hidegen, -20-ban mindenhogy pöccröff, ha megálltam pipilni, 5 perc állás után 20 per indítózás. Menet közben, váltáskor, kinyomott kuplungnál befulladt, ha lámpánál megálltam, ad-hoc leállt, utána 10 perc reszelés és sűrű ima. 25 litert fogyasztott, kormolt, de nem ment. Majd az Alléból kikanyarodva megállt, mint a szög. Mire ide eljutottam, eltelt 3 év, volt már befecsiszelepcsere (mind, gyári, új bosch, sokér'), hidegindítószelep csere (dettó), injektorfej, alatta gumiágy, mellette alapjáratszabályzó, körülötte összes jeladó, újrakábelezés, fojtószelepcsere, gyertyák, gyújtókábelek, osztófejfedél (mind gyári, új, nagyon sokér'), kompressziómérés, ráolvasás, árokbalökéssel és felgyújtással fenyegetés, sírva könyörgés, szeretettel simogatás, összes fel és lemenő verbális alázása. Szóval megállt. Gyújtásra nem búgott, mondom AC, remek. Hazahúztuk, letámasztottuk, másnap reggel a bennmaradt belépőkártyát kivettem, ráindítottam, hátha. És nem hiszed el, pöccröff. Öröm, munkába indulás, 3,7km után megállt, mint a szög. Nem búgott. Gyanús lett, méregettük, nézegettük, vakartuk mindenhol, már lassan véresre. Egy szó, mint száz, AC relé, dupla relé, egyik fele szabályozza a hidegindító szelepet, másik meg simán az AC-t, vagy hogy, már nem érdekelt, előttem már berhelték, át volt forrasztva, tulképpen folyamatosan dúsított kegyetlenül. Kormos volt a belseje és olvadt. Újonnan vagyon, bontva találtam egyet, tízér'. Jó lett-e? Igen. 8,5-tel jártam vele, indult-ment-dudált-világított, mindezt akkor, és ahogy én akartam. Elköltöttem rá százezreket, "szaki"-hegyek mondták ugyanazt, mint Neked sokszor-sokszor. Imádtam, de gyűlöltem is egyben, ez a KE-Jet egy tömeggyilkos pszichopata rendszer és mégis jó. Ha éppen jó. Egy barátomhoz került, OT-ztatni akarta, feladta, eladta a moréknak, onnan meg nem követtem. Még kaptam egy levelet, hogy műszaki nélkül elkaptak vele a rendőrök valakit, és még az én nevemen van, most mi lesz, intéztük (külön hosszú sztori), kivonattam a forgalomból, lekerült a nevemről. Azóta is hiányzik.

kockablogger 2013.02.26. 14:41:29

@KTiby: ...és pénz, rengeteg sok pénz. Bontottan lehet, hogy ugyanolyan rosszat, vagy rosszabbat veszel, kevesebbért ugyan, de a méreg ugyanaz. Újonnan meg vagy csilliárdokba kerülnek hozzá a cuccok, vagy egyáltalán nincs, még annyiért sem.

- Szerzet - 2013.02.27. 02:09:24

Cimborám vagy tíz évig járt egy gyönyörű W126-tal, a végén már valami Moszkvics(?) elektronikus(?) gyújtás volt beleberhelve, ne kérdezzétek, ő az elektronikai műszerész, de jól működött vele. Egyszer rámutattam egy dobozra a motortérben, hogy "Mi a fasz ez!?" és akkor árulta el. V8-as volt egyébként, és irigyeltem érte.

supernem 2013.02.27. 08:59:00

Ahogy az előttem szóló kolléga megjegyezte, valszeg valami triviális dolog lesz. Telón nem írok kisregényt, de én is jártam hasonlóan egy c20ce calival. Nézzétek át a csatlakozókat!

supernem 2013.02.27. 09:01:05

Basszameg a prediktív billentyűje: C20XE
süti beállítások módosítása