Heti merítés

  2013. január 27. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

1.6 Puritánból 2.0 Ínyencség

60244

Feltünt, hogy a víz sose melegszik fel, mondom valamit csináljunk már vele, ez tuti nem egészséges, de szülők szerint az olasz autónak ennyi az üzemi hőfoka, szóval én kérdeztem meg a szerelőt...másnap ment az új termoszért, voálá, víz 80fokon, fűtés van:).

Szeretett Japán rizsrakétám

60256

Az autó nagyon jó, és úgy el lehet vele vegyülni a forgalomban, hogy ha meztelenül vezetnénk se tűnne fel senkinek

Tibor

60252

Nehéz a típusról ömlengés nélkül nyilatkozni, tehát előfordulhat, hogy a szokásos, ezerszer elhangzott közhelyeket tudom csak ismételgetni.

Én vagyok az utolsó gazdája - frissítés, hat év után

60266

Az autó még mindig megvan, jelenleg 153 000 km van benne, 2 bosszantó hibája volt, az első, mint utólag kiderült az én hibámból, a másikra egyenlőre nincs magyarázat.

Ce 300 12v az örök kedvenc:)

60270

Nem merci volt a cél,de egy ismerősöm küldte a képeket hogy mennyire jó ez a coupe forma a jó öreg 124-be.És igaza volt:)

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr205046075

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leadfoot 2013.01.27. 10:03:21

Nagyon kemény, hogy vannak még ilyen VW-fetisiszta emberek.

srank 2013.01.27. 10:45:36

@Leadfoot:
de , hogy az ízlésvilágról is szó essék, azért az új Jetta-k elég Passat-paródiára sikerültek, a 20 évvel ezelőtti generációról senki nem mondta volna, hogy puttonyos kettesgolf, de amit ezzel műveltek az a legelső Thalia megjelenésekor okozott vizuális szennyezésre emlékeztet :D

Muzsikok közt 2013.01.27. 11:16:41

Alfa 145/146

Az utolsó sportos kis Alfa, a 147 nehézkessége nélkül, már az 1.4es is mókás(más 1.4hez képest), hátránya a konkurensekénél nagyobb fogyasztás meg hogy már túl öreg hogy vegyek...:) Gratu a tulajnak hogy nem rondította el a kocsit a tunyinggal.

Mazda 626

Ez a Mazda golyóálló korszaka, ezeket a kocsikat már 8 éve is 2-3000 eurókért dobták az ember után és müszaki gondjuk nem szokott lenni. De ezzel el is mondtam minden jót. Olcsó családi kocsinak ott van az utódja, a szögletes.

Mx-5

Ehhez nem kell semmit hozzáfüzni, jó ahogy van.

Vento/Jetta

A maga német kispolgári módján kellemes kocsi, azt a részt nem értem amikor a tulaj az Astrát/Focust fikázza azok sokkal olcsóbbak használtan. Nekem a GolfV autók belseje nem jön be de ez egyéni perverzió.

Benz Ce300 Coupe

Szép szobor, bejön külsőre biztosan jó hobbiautó. Amerikai benzináraknál.

DeezL 2013.01.27. 11:39:01

@Zuckerbrot: ja jó a 145ös:) nekem is volt...

Golf Vnél szerintem már volt valami formája a műszerfalnak az azelőtti VW-k dögunalmasak...mondom eztúgí hogy volt jópár VW_m... és ja olcsóbbak az Astrák Focusok...de szerintem is sokkal jobb autó a VW mint ezek...

Mazda 626 szerintem is jó autó,bár ilyenem nem volt,egy 323 4kerekes Turbo benzines mazdám volt viszont:)

124es Mercim még nem volt,de tervezem:)

Adam-69 2013.01.27. 11:40:05

Klimát 2000 ford alatt kapcsolni?? Az én digitklímám erről nem tud...

Leadfoot 2013.01.27. 12:13:12

@srank: Ha a Golf V alapúra gondolsz mint a Thalia méltó párjára, akkor egyetértek. Szerintem a Golf V egyébként is messze a leghitványabb Golf széria.

Nem mondom, el lehet járkálni egy ilyen 1.6-os Jettával. No de ennyire odalenni tőle...
A beltér minősége szerintem semmi extra, a műszaki tartalom, megbízhatóság se nem jobb, se nem rosszabb a konkurenseknél, de a kocsi legfőbb jellemzője hogy valami rémesen, dögletesen unalmas az egész.

Nyiri 2013.01.27. 12:40:22

Nem értem ezt a Jetta tulajt. 6 éves karbantartott autónak semmi baja. Hát igen a VW a VW! :)))) Ez nem különlegesség 2013-ban. Sőt még 2000-ben sem. Ez teljesen normális. Nekeme 2003-s Mazda6 2.0-m van. 178.000 km-ben. Rendszeres karbantartás mellett hibátlan nem zörög nem kattog. Mivel ez már 10 éves akkor mit csináljak? Oltárt emeljek hogy mekkora király autó? El is várom tőle hogy jó legyen ha karban van tartva.

bandris11 2013.01.27. 12:46:38

HAHA,

Az ALfas srac raszórt >1millat a kocsira es most er neki 300 ezret. Ez eddig OK is, de hogy Ö meg büszke is ra :)

Selenia nelkül persze meg se probald :)

"streetfighter" 2013.01.27. 12:49:01

Jókat szoktam derülni a VW tulajok ítéletein.
Ez is beleillik a képbe.
Elképesztő egy fazon. Az a legfőbb szórakozása, hogy ki-be kapcsolgatja a klímát 2000-es fordulat felett, ezzel tönkretéve azt. :)
Első fékbetét csere 140.000-nél? :D

NoThing 2013.01.27. 13:04:46

@bandris11: Összességében kb a fele lett ráköltve és 6-700at ér most :) Szövegértés 1-es

bandris11 2013.01.27. 13:12:49

Köszi az osztalyzatot, én probaltam a realitas (érts valos költségek) oldalarol megvilagitani a dolgokat, nem pedig az "enyhen" elfogult tulaj sorait kortyolgatni!

Matek: ha 700 lett raköltve 8 ev alatt akkor az kevesebb mint evi 100... HAHAHA
Nezz egy olajcsere intervallumot kerlek es nezdd meg mennyibe kerül az emlegetett Selenia olaj a paripaba...

Hurri Kán 2013.01.27. 13:13:24

Igen, azt a 124-es kupét elfogadnám.

Takács Norbert · http://norberttakacs.blogspot.com/ 2013.01.27. 13:17:26

@Nyiri: "Oltárt emeljek hogy mekkora király autó?" ez tetszett:D
manapság az a király akinek vwje van. nem tudom hogy ez a vw imádat a különbözéstől való félelem, vagy a társadalom nullszintre butításának a következménye é?( tudom, tudom, én vagyok a hülye, gyökér, biztos sose ültem még vwben, meg minden, hiszen a vw a legeslegeslegkirályabb márka az egész univerzumban.) azt még talán el is hiszem, hogy amúgy jó autók, meg ilyen technikai újítás, olyan technikai újítás, de akkor is csak tömegcikkek tömegembereknek. nincs bennük semmi, ami indokolná ezt a nyálzást.

pernahajder Campbell 2013.01.27. 13:25:05

@bandris11:

5 liter 10kHUF, kb. kicsit több, mint négy megy bele a gépbe.

Sok?

Chabs 2013.01.27. 13:31:48

A 626-os egy japan rizs. 116 loval az milyen raketa? :D

ccvv 2013.01.27. 13:38:48

@Chabs: Láttál már rakétakilövést? Az elején az is lassan megy :D
Más kérdés, hogy harminc-negyven éve a Trabant után az Ezeröcsit is rakétának lehetett érezni - ha neki rakéta, akkor neki jó!!! Az Escort 1.4 után az összkerekes Lancerral (71 Le vs. 113) és is király voltam :)

el-enor 2013.01.27. 13:39:44

osztom azt a véleményt, miszerint a vw egy életstílus, a beolvadás életstílusa a középréteg alsóközepébe (autó téren) nem vágom mi a felhajtás körülöttük, mazda6 is lehetne ennyi erővel(abba se látok több izgalmat, vagy opel astra, stb) ... vagy szutuyki swift(bármennyire nem szeretem, ár/értékben és fenntarthatóságban köröket ver sok márkára).

csatlakozom oltáremeléses barátunkhoz, mostani autó amit nyúzok, 15 éves, és egyetlen hibája, hogy a vezetőoldalon a sok be és kiszállástól kezd kikopni az üléskárpit ajtó felé eső része a háttámlán. (C mercedes, az se egy adrenalin bomba azzal a 2,2 es régi dízellel) igaz, hogy benne van 250 ezer km, ebből jó része város, de komoly hibája nincs, úgyhogy vallást alapíthatunk köré.(természetesen karbantartás, kopóalkatrészek, most új adagoló érik neki, hidegben amúgy is ronda a hangja, de... meny, fűt/hűt nem ázik be, kritikus pontokon némi minimál rozsda felfedezhető, de még a vészestől nagyon messze van... és szeretem)

bandris11 2013.01.27. 13:44:19

az nem, de a 10k futasteljesitmeny sem :D

"FELHASZNÁLÁS:

Az Alfa Romeo konstruktőri ajánlása szerint a szabadon szívó motorok esetében 20.000 km-enként, míg a turbofeltöltős illetve sokszelepes motorok esetében 10.000 km-enként esedékes az olajcsere"

Chabs 2013.01.27. 14:04:46

@ccvv: a trabiba legalabb erzed a sebesseget:)

Chabs 2013.01.27. 14:09:36

@el-enor:

-kisfiam miert akarsz dizel autot?
-mert azt mondtad hogy csak nagy koromban vezethetek

D D D

ccvv 2013.01.27. 14:14:19

@Chabs: Visszafelé!

Jó rég volt, 20-25 éve...Időről időre le kellett mennem Bp-ről Dunaújvárosba. Odafelé 70, kék füst, vissza 85(!), tisztára égetve! Én voltam az legnagyobb király!!!! :D :D :D

Bambano 2013.01.27. 14:20:38

Két és fél évig hajtottam a jetta elődjét, a borát. ennyire ócska autóm sose volt, azóta sem. flottában vettük újonnan, a megbízhatóságról kaptunk rendesen infót, vagyis nem, hanem a megbízhatatlanságáról kaptunk.

nekem 1.6 16V volt, az egy hulladék, de cserébe legalább sokat fogyaszt.

ennek a motornak volt a legnagyobb szerepe az utód kiválasztásában. annak már 8 éve lesz májusban és még mindig elégedett vagyok vele.

nepitelet.hu/autok/volkswagen/bora_1998/kezifekes_raketa/

pernahajder Campbell 2013.01.27. 14:26:35

@bandris11:

Oké. Akkor, ha mondjuk évi 60ezret mennék, akkor máris spórolnék 10ezret évente az olajon egy 30ezres periódusú autóval. De én nem megyek ennyit, mint ahogy az átlagemberek nagy része sem. Amennyire tudom, 20ezer km az átlagos éves futásteljesítmény, évente egyszer pedig minden olajat illik lecserélni. De legyen 30ezer, és akkor 5ezer forint a difi. Évente.

Akkor szaladjak 1.4 Twinport Astrát venni? ;)

Invinoveritas 2013.01.27. 14:41:46

Szép merítés, köszönjük!

Az MX-5 tulaj szövege marhanagy :) Már-már Kiss Ádám-i magasságokban nyomja.
Alfa szép, pláne, hogy a srác szereli is bőszen.
A Merga faja lehet - 6 henger, sorhat, nagy tepsi batár.
A Jetta, no comment...

TurboRudi 2013.01.27. 14:58:09

Nekem is olyan 146-osom van. Eléggé szeretem.

Andrew460T 2013.01.27. 15:06:01

Nekem nincs különösebb bajom egy Volkswagen-el sem, viszont amit 1-2 ember tud művelni az ősöreg, kormot okádó, feltunigolt 1.6tádé kettes Golfjával az valami szánalom...
Miért kell azt hogy hogy ők valami külön faj, akik mindennél és mindenkinél jobbak? Nem értem...

De csak hogy a cikkhez is hozzászóljak, az Alfa nagyon tetszik, szívesen kipróbálnék egyet én is!:)

Pepejoe 2013.01.27. 15:11:43

Tessék.
Már megint egy 2000 ccm.-es :D :D olasz mindentvívő olasz rakéta.
Aztaaaaaa!
Lenyomta az 1.9-es dízelt ami 3-4 személy súlyával nehezebb alapból. Aztaaaaaaa! :D
Igaz, hogy 1 osztást lement az olasz üzamutatója a 3 lámpa alatt, de szerencsére olcsó a benzin.
Mondom ezt úgy, hogy van egy 2000-es pöcsköszörű benzintemetőm is, az etetéshez pedig zab kell.

Kencsuszi 2013.01.27. 15:28:57

Én azon röhögök, mikor egy VW bekerül egy ilyen cikkbe, akkor rögtön jönnek a vw haterek (olyanok is, akik még nem is ültek benne, csak divat vw haterek), és kényszeresen elkezdenek fikázni (az audász, hogy "unalmas"), hogy miért szar, meg miért hülye az, aki ilyet használ.

@Bambano:
Hogy volt egy borád, amit nem szerettél, az mennyire releváns itt, mikor egy jettáról van szó? Ha volt egy szar B vectrám, akkor ebből következik, hogy a te C vectrád is szar? Vagy hogy van ez a logika?

Mióta -évek óta- olvasom a TC és környéke írásait, te azóta ezt szajkózod, hogy a bora egy hulladék (és természetesen ez kivetíthető minden vw-re), minden alkalmat megragadsz, hogy ezt leírd. Lépj túl rajta. Mások szeretik, de legalábbis sokaknak megfelel, még az 1.6-os motorral is.

Egyébként a népítéleted is megérne egy misét, látszik hogy csakis a lehúzás miatt írtad. Gyenge az 1.6, OK. Leírod, hogy jó a beltér, kényelmes, jó a futómű, jú utazni hosszútávon, stb. Ehhez volt 3 garis hibája (meg egy defektje, a hibák között felsorolva, OMG), és ezért 1 pontra értékelted.

b.f. 2013.01.27. 15:48:37

A jettás emberkének van valami nagyon durva VW fetisizmusa, az tény. Nem értem én az ilyen embereket, a többi autót lehordja, mert hogy csak a VW, az a király. Valami külön állatfaj az ilyen :)

A többi ítélet meg korrekt szerintem, bár nekem az MX5-ös stílusa annyira nem jön be, de azért azon is jót mosolyogtam :)

varrógép 2013.01.27. 16:08:51

Az alfás srác írta, hogy érettségi előtt már használta a gépet. A szöveget olvasva azért az magyarból igen nagy kihívás lehetett...

abc 2013.01.27. 16:32:45

A VW nagyon tetszett tényleg nincs elfogultság benne egy csöpp se!
140 000 km ert kibírt fékbetét:D Tréleren? ;)

Viccet félretéve sajnos rossz a tapsztalat VW motorral . Ismerösöm cégénél most vettek flottát 1.6 motorral 1 héten belül tréleren végezte 3 közülük motor miatt...

Kencsuszi 2013.01.27. 16:50:18

@abc:
"140 000 km ert kibírt fékbetét:D Tréleren? ;)"

Én 110 ezernél cseréltettem fékbetétet úgy, hogy még volt pár milliméter a kopásjelzőig. Innen nézve a 140 már nem is olyan hihetetlen.

Ez nem az autót jellemzi, hanem hogy hol és hogy vezetsz. Aki nem BP-n használja az autót lámpától-lámpáig gyorsulva és fékezve, hanem mondjuk hosszabb országúti utakra vidéken, annak simán kibírhat ennyit. Én szerintem nagyjából 10-ed annyit koptatom a féket -meg a kuplungot is pl-, mint aki BP-n és környékén közlekedik nap mint nap. Van 3-4 lámpa míg kiérek a városból, aztán gyakorlatilag -és kis túlzással- tudok menni úgy 100 Km-t, hogy nem érek a fékhez.

Kencsuszi 2013.01.27. 16:56:48

@abc:
"Ismerösöm cégénél most vettek flottát 1.6 motorral"

Ez már csak azért is érdekes, mert a kéréses 1.6(8V) motort már jóideje nem lehet rendelni egy vw-hez sem, mert leváltották a kisebb köbcentis TSi-k.

De tudjuk, az ismerős ismerősének a nagybátyja is megmondta, hogy ezek szarok egytől-egyig.

Hauzer 2013.01.27. 17:00:07

Az automata klíma ki-be kapcsolgat ha épp arra van szükség..Nem néz az fordulatszámot.Az utastér hőmérséklete érdekli.Ha ettől elbaszódna nagy baj lenne..Csak túl snassz lett volna be vallani,hogy elromlott.Pedig van ilyen..

redriot77 2013.01.27. 17:12:31

VW megbízhatóság: még nincs tízéves és már bekrepált az elektromos gázpedál? :) Vezérléscsere 90ezernél?
Több mint valószínű hogy a több mint kétszer olyan idős W124-nek még az eredeti vezérműláncai dolgoznak a motorban és úgy 5-600ezer km-ig nem is lesz velük probléma. Addigra a "Dzsettet" már bőven elbontják. :)

Józsi a guminagykeres 2013.01.27. 17:16:08

Ha eszedbe jut,hogy 120le kevés,akkor 150le-t is annak fogsz érezni.
Én 850 kg önsúlyú autóba raktam 45helyére 100lovat. Érezhető a változás.
Én vagy nem bántottam volna az 1.6TS-t vagy akkor már 2.0 16V turbo mondjuk..

Autó-motor doktor 2013.01.27. 17:16:43

A fékbetét témához: Szerintem teljesen releváns lehet a 140.000-nél való első csere.Ismerek többek között egy olyan idősebb embert,aki egy Daewo Kalossal(...tudom,de ez még Daewo...) jár,nem mellékesen jogosítvány szerzéshez oktató.De ezt a Kalost úgy hajtja,hogy a maximális odafigyeléssel,maximálisan megőrizve az autó jó állapotát.Csak az optimális fordulaton vált,olyan tartományban használja,ahol nem erőlködik,de nem is pörög "hiába",olyan erővel és olyan technikával nyomja a féket,ahogy pont elég és nem koptatja,nyúzza jobban,mint indokolt lenne...ésatöbbi ésatöbbi... Ezzel arra akarok kilyukadni,hogy vannak még olyan emberek,akik ügyelnek a dolgaikra és tisztelik a technikát.

sompeter 2013.01.27. 17:20:32

A Jetta-s majomnak üzenném, ha már le akar hordani (alaptalanul) egy másik típust akkor tanulja meg leírni rendesen a nevét! (Nem Megant hanem Megane-t.)Azt meg ne akarja bemesélni senkinek hogy ezek egy árban voltak, a maga idejében tuti hogy a Jetta volt a legdrágább kompakt 4 ajtós. Szóval jó drágán vett egy 20 éves fejlesztésű motorral szerelt jellegtelen "népautót". Remélem senki nem veszi majd komolyan az írását ha autót akar venni. Megértem, hogy neki ez jön be, de ne a többi autó kárára hirdesse, hogy az övé milyen jó. Fogadni mernék, hogy egyik általa felsorolt autóban sem ült még.

akos696 · www.focusauto.hu 2013.01.27. 17:37:34

@abc: Persze, ez biztosan így történt. Mindegyiknél a kardánkeresztvezérlőpörgettyű belevert az indexfeszítőbe.

:)

Chabs 2013.01.27. 17:42:31

Nekem kb 15e kilometerrel ezelott volt fekbetet cserelve de nemsokara megint kell, gondolom azert fogy ilyen gyorsan mert nem gyari hanem valami apec (ha van ilyen) ment bele, meg hat a kiporgesgatlo is eszi :D

akos696 · www.focusauto.hu 2013.01.27. 17:42:59

@Zuckerbrot:

"Benz Ce300 Coupe

Szép szobor, bejön külsőre biztosan jó hobbiautó. Amerikai benzináraknál. "

Írja a tulaj, hogy országúton 10 liter gázzal is elmegy. Az a jelenleg megelemt kb 260 ft-os gázzal 2600ft/100km, 410ft-os benzinnel cca 6,4L, 15L gázfogyasztás= 9,5L Benizn. Ezek pont egy 1.6 benzines autó fogyasztási adatai. Akkor minek is hozzá amerikai benzinár? Az én 3.0 V6-om gázzal 1Lel eszik többet, de jóval nagyobb is.

Chabs 2013.01.27. 17:47:29

@ccvv: lehet a sok trafipax miatt vissza kene szokni a trabantra es kevesebb menne buntire :)

Chabs 2013.01.27. 17:51:58

@akos696: igy van. Nekem a 2.5 sorhat eszik 11 liter korul, ha elgazositanam annyit enne mint a szuzuki vagyonor+ :D

NoThing 2013.01.27. 18:25:04

mondjuk ennek az 1.6 8v-nek pont az lenne a lényege, hogy agyonüthetetlen szögegyszerű konstrukció nem? ilyen van az A3-unkba is, legalább nem akarsz vele száguldozni... cserébe odafigyeléssel 4.9es átlagot hoztam össze vele:D viszont akkor gyorsítás mint tevékenység megszűnt:D

ledo76 2013.01.27. 18:34:11

A VW-nek nem az a fő baja, hogy unalmas (a dizájn izlés dolga, egyébként meg egy hétköznapi autótól különösebb izgalmat várni botorság), hanem hogy borzalmas vezetni és ez a széria, de különösen a Bora, meg a velük egykorú különböző VW típusok kimondottan megbízhatatlanok. Hiába a jó minőségű beltér (az is csak 6-8 évig) ha a technika elég bizonytalan volt.

ledo76 2013.01.27. 18:35:29

És jellemzően ez a VW fanokat nem zavarta, ők még gondolatilag a 2-es Golf-nál tartottak.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2013.01.27. 18:42:38

na ezek az ítéletek tetszenek. én is akarok egy mx-5-öt. már régóta. most jobban. pisaba.
amúgy a vw-t nem értem, hogy tudott 2005-ben egy jettába még mindig 8 szelepes motort tenni?

ccvv 2013.01.27. 18:51:51

@Chabs: Kopogjuk le, de öt évente egyszer csíp el a traffi, nem vagyok száguldozós. De ha kevesebb értelmetlen halál lenne az utakon, mert az emberek belátnák, hogy nem senki sem isten, se huszonhét lóval, se kétszázhetvennel, az lenne az igazi.

Muzsikok közt 2013.01.27. 18:57:22

@ledo76: Azért ne túlozzunk.

VW-t isteníteni gáz, de fikázni is.

Nekem memóriám is van. Anno a Golf4/G Astra/Focus tesztekben a Golfé felfüggesztése volt a legkomfortosabb, az Astráé a legfeszesebb, a Focusé a legjobb kompromisszum, utóbbit nevezték ki etalonnak.

2004ben jött a GolfV, ami belső anyagokban egyértelmüen visszalépés a IV-hez képest, futómüben viszont rögtön a legjobb lett a tesztekben. Csak a Focus2/Mazda3 volt a közelében, úgyhogy olyanokat azért ne írjunk hogy borzalmas vezetni mert ez így kb. hülyeség. Porschékhoz képest biztosan szánalmas. 1.6 16v motor nem nagy durranás, kicsit szomjas és reménytelenül átlagos, sehol sincs egy japán 1.4eshez sem, sokkal lomhább mint egy hulladék Xsara/Megane 1.6 de mint csomag elég jól fogyott a német konkurencia is nagyjából ugyanolyan volt(ecotec 1.6/duratec 1.6).

ccvv 2013.01.27. 18:58:15

hogy nem senki sem - hogy senki sem. Bocsánat.

Sirius01 2013.01.27. 18:59:55

"kormanyom közepen az a biztos VW jel, ami nelkül nem auto az auto " Ez nagyon fájt ! Na meg ez is: " Megnyugtató hogy Európában gyártják "
Persze,jó autó a Jetta ,de ez így kijelenteni! Ugye csak vicc volt?

Muzsikok közt 2013.01.27. 19:09:37

@ledo76: Arról nem beszélve hogy eléggé autókártyás szintü téma ez a 'melyikalegjobbfutómü' átlagautó kategóriában.

Néha az automotorundsport csinál szlalomtesztet/pályatesztet az összes létező kompakttal(amiben már az 1es BMW is benne van meg a Hyundai i30 is), aztán az az eredmény hogy a leggyorsabb autó átlagsebessége 61,1 km/h a leglassabbé pedig 58,9 km/h. Gondolom a lőtéri kutyát nem érdeklik ezek az eltérések a vevők között, valós körülmények között a gumi kopottsága, keréknyomás, vezető tudása sokkal többet számít mint a kocsik közötti különbség.

Szóval az ilyesmi nagyjából szájkaratéra jó, de a szájkaratésok meg nem vesznek új autót hanem a neten huszárkodnak esetleg közben szerelik az örökölt 20 éves szarjukat.

Invinoveritas 2013.01.27. 19:16:28

@el-enor: Hasonló cipőben járok adagoló ügyben. Írtad, kap újat a Mercid. Van ellenben itt a szomszédunkban, Kecelen a Benedeczkynek a Bosch műhelye (Pesttől egy 100-as). Az ország egyik legjobb adagolósa és a felújítás kb. 1/8-ába kerül, mint egy új adagoló. Hátránya, hogy csak leszerelt egységekkel foglalkoznak, kocsit nem lehet otthagyni.

Muzsikok közt 2013.01.27. 19:17:25

@Sirius01: A Jettát a wiki szerint ezeken a helyeken rakják össze:

Puebla, Mexico
Changchun, China (CKD)
Uitenhage, South Africa(CKD)
Aurangabad, India (CKD)
Kaluga, Russia (CKD)
Algiers, Algeria (CKD; SOVAC)

De sebaj, egyébként nem számít. Ha a Jettafétises kolléga elküldi nekem a 17 jegyü VIN kódot, megnézem hogy hol, melyik gyárban melyik müszakban stb. rakták neki össze...:))

Sirius01 2013.01.27. 19:25:28

@Zuckerbrot:
Minden világos! Aki esetleg nem gazdag,és 20-éves autóval jár az szájkaratés,aki meg új autóval közlekedik,nem szempont neki a futómű.
Persze ha már a kategorizálunk,van még egy ilyen. A 15-éves ,akinek semmilyen autója nincs,de azért "megmondja a tutit".
Miért van olyan érzésem,hogy ez lennél te?

Chabs 2013.01.27. 19:26:23

Az mx5 mokas kicsi kocsi, egy regebbi fajta nekem is kene de ez az ujabb mar nagyon csajos.Aki ferfi letere ferfi nevet ad kedvencenek amit szerelembol tart az ultrahomok. Tiborral minden karika elveze :D homar

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2013.01.27. 19:33:15

@Invinoveritas: hogy jött ki neked a Pest-Kecel táv egy százasra? :D

Sirius01 2013.01.27. 19:41:14

@Zuckerbrot: Muhaha. Ez jó ! De inkább ne tedd,mert ha még kiderül,hogy nem Európai ,még eladja.

Sákif za morro? 2013.01.27. 19:45:50

A klímát nyugodtan be lehet kapcsolni nagy fordulaton is, mert a vezérlése addig tilt, amíg a magas nyomású oldalon nagy a nyomás. Ha a nyomás elment, akkor indítható, mert minimális az ellenállása a rendszernek.

JaxTeler 2013.01.27. 19:57:44

Ezen a fékbetét cserén sokan kiakadtak úgy látom. Minden attól függ, hogy mennyit használja az ember a féket, milyen stílusban vezet. Ha valaki sokat használja a motorféket az egyrészt csökkenti a fogyasztást, másrészt növeli a fékbetétek élettartamát. Én inkább nem írom le mennyi km után nem lett még fékbetét cserélve az autómban :D

rolleros 2013.01.27. 20:20:04

Jó ítéletek,főleg a két japán.
Az olasz srácot is megértem,az A4 leckéztetés olcsó játék gyerekeknek,korábban én is műveltem.:-))
A jettás arc vicces,ha egy trabanton lenne a vw jel,akkor abba lenne szerelmes... A mai autók között már nagyon kicsik a minőségi különbségek,a minőségérzet meg amúgy sem egyenlő a tényleges minőséggel. Ha már ez a jetta,akkor 1.9 pd ...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2013.01.27. 20:26:39

Akik a vw-ket fikázzák azok láttak is már közelről ilyen autót? Jó, hogy a belső anyagai nem a legjobbak, meg nem is valami izgalmas a formája, de ezen kívül semmi baj nincs velük. A megbízhatósággal se értem, hogy mi a baj, nálam pl. 170 ezer km alatt az EGR szelepen kívül csak a kopó alkatrészeket kellett cserélni. De persze Józsi haverjának a szomszédja hallotta a kocsmában, hogy a vw-k szarok.

@ledo76: "A VW-nek nem az a fő baja, hogy unalmas (a dizájn izlés dolga, egyébként meg egy hétköznapi autótól különösebb izgalmat várni botorság), hanem hogy borzalmas vezetni..."

Ez az év vicce :D

Chabs 2013.01.27. 20:43:20

@...::: Flúgos Kamionos :::...: szerintem az vesz foswagent aki nem tud donteni, nincs ido tovabb agyalni de kell valami.

Ciri 2013.01.27. 20:44:08

@abc:
Legközelebb mielőtt hazudsz, legalább egy ici-picit tájékozódj.

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2013.01.27. 20:44:39

Ennek a 124-nek tényleg hihetetlen alakja van! Egyszerűen nem tudok vele betelni!

Chabs 2013.01.27. 20:50:31

@K.teknőc: nekem is ezek jonnek be a 90-es evek massziv nagy premium hatsokerekes autoi. Az aruk lejebb mar nem megy, makulatlan allapotban tiz ev mulva aranyat fognak erni.

Ciri 2013.01.27. 20:55:40

@Zuckerbrot:
"De sebaj, egyébként nem számít. Ha a Jettafétises kolléga elküldi nekem a 17 jegyü VIN kódot, megnézem hogy hol, melyik gyárban melyik müszakban stb. rakták neki össze...:))"

Nem kell ennyire ügyeskének lenned, mert az európai
Jetták mind mexikói gyártásúak.

Ciri 2013.01.27. 21:02:14

@pernahajder Campbell:
Tényleg van még olyan emer a földön aki beleönti az autójába azt a mosott szart?
Most komolyan.

Hota 2013.01.27. 21:11:37

Volt szerencsém vezetni egy 1.6 16V Golf IV-et, egy ausztriai kiruccanás során. 25 000km volt benne, szóval szinte gyári állapot és bejáratós. Háát hogy is mondjam.... menetdinamika nulla. Volt hogy, kissé emelkedőnek kellet felkanyarodni egy főútra, hát azt hittem ott fogjuk végezni a gyorsítósávban mire összeszedi magát. Szerpentinen meg folyamatos kapcsolgatás ha tartani akarja az ember a tempót, nyomatékból nem igazán boldogul el a dolgokkal.

A váltó egy katasztrófa, de komolyan: akad, iszonyat nehezen mozog, bizonytalan megvezetés, fordulaton ne nagyon akarj gyorsan váltani, ez mindegyikben ilyen?
A fogyasztás mindezen fantasztikus dinamika mellé bőven 8 liter felett volt. Ha jól sejtem ebben a Jettában is hasonló technika van, szóval ezek után nem igazán értem hova ez a nagy ömlengés.

Egész úton azon agyaltam, miért nem az én kocsimmal mentünk. Miután hazaértünk, teli vigyorral ültem vissza a 22 éves 270 ezer km-es szakadt Nissanomba :D

...::: Flúgos Kamionos :::... 2013.01.27. 21:16:03

@Hota: "Miután hazaértünk, teli vigyorral ültem vissza a 22 éves 270 ezer km-es szakadt Nissanomba :D "

Muhhahaa!

Egyébként nem az alapmotoros alapváltozatok alapján kéne véleményt alkotni egy adott típusról, arról nem is beszélve, hogy az IV-s és a V-ös Golf között annyi a különbség, mint köztem és egy jó nő között :)

Ciri 2013.01.27. 21:16:14

@Hota:
Azt elárulod, hogy miért írtad le ezt a megható történetet a Jetta népitéletéhez?

Hota 2013.01.27. 21:21:18

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
A menetdinamikát, annyira nem is illik felemlegetnem, főleg, hogy egy 2.0-s autóból ültem át az 1.6-ba, de a lényeg, hogy a 102 Le-t nem igazán érezni ki belőle.

Azt is aláírom, hogy a beltér az jó minőségű, csendes, kényelmes, nem zörög, jók az anyagok. De az a váltó... azt még nem sikerült megemésztenem.

Invinoveritas 2013.01.27. 21:25:13

@Autó-motor doktor: Nem, kalocsai.
@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: Akkor 130, na bumm, bő egy százas. Szeged szintén bő, Pécs, Kecsó meg szűk 100-as, ez van, ha a semmi közepén laksz...
Délről nézve nekünk már Dunaharaszti is Pest, mert HÉV jár:)

Chabs 2013.01.27. 21:25:14

@...::: Flúgos Kamionos :::...: abbol hogy megbizhato tomegauto amivel biztosan nem jarsz rosszul.

Hota 2013.01.27. 21:29:07

@Ciri:
Hogy miért írtam ide:
1)
Ha a két kocsiban teljesen eltérő motor illetve váltó dolgozik, akkor elnézést kérek, ebben az esetben az írásom teljesen alaptalan egy Jettához. Viszont ha jól tudom a két autó műszaki tartalma eléggé hasonló, megkockáztatom ugyanaz.

2)
A Jettás cikk, meg igazából nem is a Jettáról szólt, hanem az egy óda a Volkswagenhez. Akkor én meg most írtam egy ellen-ódát, egy másik Volkswagennel kapcsolatban :D

...::: Flúgos Kamionos :::... 2013.01.27. 21:33:11

@Chabs: Szerintem semmivel sem nagyobb tömegautó, mint a többi, hasonló kategóriájú kocsi. Mitől különb egy Honda vagy egy Toyota, esetleg egy Renault? Sok embernek a visszafogott formák tetszenek, ettől még nem kell, hogy unalmas legyen.

Egyébként meg én sem azért vettem Golfot, mert nem tudtam dönteni. És mégcsak nem is volt sürgős az autóvásárlás.

Szóval, akkor mitől is jobb egy Opel, Ford, Mazda, vagy Peugeot?

pernahajder Campbell 2013.01.27. 21:34:29

@Ciri:

Mármint a Seléniát? Hát én :)

És igazából nincs sok bajom vele. Sőt, semmi. Szépen, nyugodtan ketyeg vele a motor, grammot nem fogyaszt belőle, cserekor leeresztve nem dzsuvás. Miért váltanék? Miért mosott szar?

Muzsikok közt 2013.01.27. 21:35:02

@...::: Flúgos Kamionos :::...: IVes és Vös Golf között az a különbség, hogy a IVes belseje igényes müanyagokból van az Vös meg slaggal pucokható bakelit. De minden másban tényleg előrelépés, kivéve pl. az 1.6os motort.

Amúgy Mo-n a benzines Golfok 40%-a 1,6os, 50%-a meg a még halványabb 1.4 16v, szóval a legtöbben csak ezekből tudnak véleményt mondani.

Hota 2013.01.27. 21:43:05

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Valószínűleg nem jobbak a többiek sem. A formavilág elég visszafogott a legtöbb modellen, de így valószínű jóval időt állóbb is. Nagyon nem bizserget meg egyik sem de, mondjuk egy Golf IV, Passat CC, meg Eos, ezek szép autók.

Amit viszont nem értek az az óriási felhajtás, és egekbe magasztalás a VW körül. Mert ha megfordítjuk az összehasonlítást, akkor viszont a VW sem jobb a többinél annyival, mint amennyivel nagyobb hype van körülötte.

Muzsikok közt 2013.01.27. 21:50:54

@Hota: Pont amikor a IIIas - IVes - Vös Golf volt divatban, akkor benzines motorok terén a VW volt a legalja(+Skoda,Seat). Vagy legalábbis az Opel Ecotecjével és a Ford Duratecjével osztott helyen. Jobb alap benzinesei voltak a Fiatnak, a franciáknak, a japánokról ne is beszéljünk. Egy 1.4es Honda/Toyota is jobb a VW akkori 1.4-1.6osánál, jobban gyorsult, gyorsabban pörgött fel, kevesebbet fogyasztott és megbízhatóbb is volt.

De ennek vége, ezeket a szívó benzineseket az új kipuff normák megölték, így Európában már csak a turbóknak van jövője, ebben pedig a VW élen jár.

DeezL 2013.01.27. 21:52:23

@Bambano: jaja 1.6 benzines vw az ilyen sajnos.....@Takács Norbert: azért mert a skodák stb keleti autók után amikor diesel őrület volt,nagy cucc volt a kettes Golf pl.. és szerelni is egyszerűbb volt egy VW-t mint egy BX-et vagy egy Ritmot... utána pedig jött a legendásTDI ami tényleg nagyon jó...azzal a motorral a VW konszern sok rajongót szerzett magának...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2013.01.27. 21:55:01

@Hota: Épp ez az, hogy szinte mindegyik egyforma, csak a ízléstől függ, hogy ki melyiket veszi. Viszont újabban divat lett a vw-ket lemondani, nemtudom miért...hallottam már olyan verziót is, hogy azért szar, mert Volkswagen a neve, ami ugye népautót jelent :DDD

DeezL 2013.01.27. 22:00:57

@Zuckerbrot: 1.4es 16v 1.6 16v szörnyű.... zabálnak nem mennek... persze aki nem tankolt nagyobbteljesítműnyű autót ugyanilyen fogyasztással sokkal jobb menetteljesítménnyel az nem tudja miről van szó...

benzines VW-m, csak 2db volt... 1 bogár meg egy Jetta I-es.... a többi mind diesel volt...mert lehet hogy nem ment semmit az 1.6szívódiesel 1-es golf de legalább semmit nem evett... az 1.6os jetta meg imádta a benzint:)

Chabs 2013.01.27. 22:04:08

@...::: Flúgos Kamionos :::...: a tobbi sem jobb semmivel, inkabb rosszab. Talan az 1-es bmw jobb.

DeezL 2013.01.27. 22:04:46

@rolleros: vagy a 2.0 PD 170lovas változat:) de a 2.0 TFSI ellen sem lenne kifogásom:) 2006os évjáratú A4 Avantom volt S-line fekete színben,abban 2.0 170lovas PD volt...bírtam azt az autót,jól ment,nem sokat evett.. és a sok csalódott tulajjal szemben nekem egyetlen PD_s autóval sem volt bajom,de az 1.9 PD-k tényleg jobbak mint a 2.0 PD-k

ledo76 2013.01.27. 22:22:55

@Zuckerbrot: Félreértesz. Nem attól borzalmas vezetni, hogy rossz a futóműve, mondjuk a Focus-é jobb, hanem az összes VW származék megszokást igényel ellentétben a legtöbb japán és az összes olasz autóval szemben. A legborzasztóbb a kilóméteren járó, de fennt fogó túl könnyű kuplung, a nem túl informatív kormány a lusta gázreakció és a régebben (ebben sokat javultak) nem túl kényelmes alapülések. Ehhez hozzájöttek a vállalhatatlan szívó benzineseik, de elismerem, hogy az 1.8t-vel sokkal jobb volt az összbenyomás. Éppen ezért lett sokkal jobb a 6-os Golf (meg a kisebb tömeg), mert ezek egy részén változttak.
De ez gusztus dolga, viszont hogy a 4-es Golf 3-as Polo, Bora trió iszonyú problémás volt megbízhatóságban tény. Más márkát tacsra tettek volna ezek a dolgok, de a VW ninbusza, meg a beltér minőség fetisizmusa átsegítette ezen a nehéz időszakon. A mai VW-k megint jók bár a legutóbbi motormeghibásodási teszt mutatja, hogy van hova még fejlődni.

JaxTeler 2013.01.27. 22:30:58

Sztem nem rosszak a VW-k, lehet az akkori benzines motorjaik nem voltak a legjobbak, de úgy általánosságban nem voltak rosszak a IV, és V golfok. Rokonságban volt több is belőlük, ha visszaemlékszem nem volt velük különösebb gond. A IVesek közül pedig bőven volt olyan amit németországban szereltek össze. Egyébként egy 1.9 TDI motorral szívesen elfogadnék egyet

ledo76 2013.01.27. 22:36:15

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Én nem szídom a VW-t (pedig az egyik legrosszabb autóm volt), csak vicces ez az itthoni VW kultusz. Az egyik legnagyobb önigazolók közülük kerülnek ki, lásd a fenti itéletet, bár ez a szokás sajnos a legtöbb márkarajongóra igaz.

norisz01 2013.01.27. 22:57:07

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
A mazda pl azért jobb eleve mert japán,a többi azért nem mert német ,francia, egyszerű a kérdés.
Az én japán autómba 360.000km van diesel,belseje egyben nagyon pedig nem kimélték szegényt biztos,a motorja semmi olajat nem eszik a németekkel szemben,ja és -30pöcc.

760kodnék 2013.01.27. 23:25:35

@Chabs: Ahogy mondani tetszik.

Napi használósnak is. És mivel régen minden Lada minimum 10et evett (ezért nem értem, hogy elvárás az, hogy sportos is legyen, de a fene vigye, bekapja a 7 és felet, szörnyű...) szerintem nem sok az a tizenhárom, főleg, mert "gurulok".... :-)

etwas kultur muss sein 2013.01.27. 23:53:31

@760kodnék: "régen minden Lada minimum 10et evett"

Ezt meg én nem értem. 1.3-as Samara volt a családban. Kezdetben 7-7.5 litert evett. 10+ évesen meg 7.5-8-at. De akkor sem 10-et.

jürgen baromartz 2013.01.28. 00:45:27

én csak arra lennék kíváncsi, hogy bejegyezték-e az új motorszámot az alfa forgalmijába...

H_M_CS 2013.01.28. 04:38:47

Ejha! Százötvenezer km két hibával! Utolsó saját autómat (villámos corsa) 330ezerrel vitték el, abból 220at én raktam bele. Egy hibája volt, leesett az olajpumpa egy gyárilag meghúzatlan csavar miatt. Kíváncsian várom a dzsettes háromszázezredik kilométerét... Sok sikert!

DrSzoke 2013.01.28. 08:27:40

@redriot77: Miert hasonlitassz ossze lancos vezerlest szijassal? A szijasnal teljesen normalis a 90 ezres intervallum.85 es 120 ezer kozt van a legtobb autoe.

DrSzoke 2013.01.28. 08:35:14

@Zuckerbrot: Rengetegszer lattam mar hogy szidjak mint a bokrot az 1.6-os motorokat a lomhasaguk miatt.Egyet magyarazzon mar meg nekem valaki.Mi a bubanatos feneert veszi akkor meg? Dogoljek meg ha ertem.A negyesben volt 1.8 szivo 20V 125 loval,megbizhato es mar kellokeppen dinamikus.Ha nem eleg,volt 1.8 20V turbo.Gyari konfigban is jol megy,konnyu kicsit tuningolni rajta ha nem eleg a 150 paci.Raadasul nem is zabal.

DrSzoke 2013.01.28. 08:41:35

@Chabs: Ja,azert nem tudnak eleget gyartani a hetesbol,mikozben a gyarak nagyobbik fele haldoklik es kuzd a tulelesert.Tuti azert veszik mert nem olvasnak TC kommenteket es nem tudjak hogy mennyire rosszak.:-)
Arrol meg nem tehet egy auto sem,hogy olyan gazdaja van mint a jettas cikkiro.Bar ugyanezt az elfogultsagot lattam mar japantol az olaszig auto tulajainal is.

mángor 2013.01.28. 08:52:49

@SzélsebesVelorex: OFF

Samara az szinte nem is tekinthető Ladának (szerintem 2105/2107-re gondolt). Saját Samara fogyasztása országúton 7 körül volt,de sikerült egyszer "tesztüzemmódban" 5,8-at kihozni belőle.

ledo76 2013.01.28. 09:00:29

@DrSzoke: De nem is annak köszönhetik, hogy a 4-es vagy az 5-ös Golf milyen jó volt. Az 1.8-as 125 lovas szívó sem volt különösebben jó, az 1.8t igen, de az is csak 200000-ig (bár szerintem ez utóbbi a tulajok hibája volt főként).

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.01.28. 09:32:49

Egyszer egy ilyen alfaval kellett megtegyem a becs-szekszard tavolsagot. Azota sem ultem alfaban es nem is tervezem. A golf v rol mondta egy nemet kollegam hogy amikor kijott akkor voltak a konkurensei a legjobbak es maga a golf a golfminoseghez kepest a legrosszabb - szoval jo auto de a legrosszabb golf - nem tudom igaza van e.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.01.28. 09:36:43

@DrSzoke: khmm nem akarok vitatkozni de most azert vesznek sokan hetes golfot mert kivartak hogy megjelenjen es biznak benne - nem azert mert jo vagy sem mert szerintem akik varnak most az autojukra sokan meg fenykepen sem lattak. Biznak a golf ban es megvettek, ennyi eleg.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2013.01.28. 09:44:17

@norisz01: "A mazda pl azért jobb eleve mert japán,a többi azért nem mert német ,francia, egyszerű a kérdés."

Jó vicc így korán reggel :D

...::: Flúgos Kamionos :::... 2013.01.28. 09:45:31

@visszakettopadlogaz: De ha az előzőek annyira szarok ettek volna, akkor senki se bízna bennük. Vagy tévedek?

Dixhorn 2013.01.28. 09:56:45

IV-es golfom van. 1,9 Tdi. egyedül a motort kedvelem benne, amúgy szánalmasan szar kocsi szerintem.Kényelmetlen, unalmas, zörgő fos. Fékbetétekben elöl kb 90 ezer km van, de még 30-at ki fog bírni. Hát ennyi. Csak azért nem adom el mert keveset eszik, de többet nem vennék VW-t. A régi passatjaim jobbak voltak valamivel.Anyám marutijának fele annyi hibája sem volt mint a VW-jeimnek ugyanannyi km alatt.

ledo76 2013.01.28. 10:00:42

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Annyira valóban nem voltak szarok, főleg az 5-ös, de a VW a 4-es Golf előtt már megalapozta a ninbuszát amit ezeknek (és a társaiknak) nem sikerült teljesen lerombolni (itt azért lényeges az emberek vakhite) plusz a 6-os sokat köszörült a csorbán. Ehhez jön hozzá a németek egészséges nacionalizmusa plusz, hogy őket nem érintette olyan mértékben a válság és mivel ők a legnagyobb eu piac sok Golfot lehet eladni. Ezekhez pedig jön a kiváló VW marketingje és így már nagyjából összeáll a kép, hogy miért sikeres a 7-es.

DrSzoke 2013.01.28. 10:17:06

@ledo76: Mar megbocsass,de ez igy .... erosen santit.Az 1.8 szivo nem jo kulonosebben...a turbo igen.Mivel mindkettobol volt mar dolgom jocskan,elmondom neked,hogy a 2 motor szerkezetileg tokeletesen megegyezik.A turbos dugattyujanak a tetejen kompresszio csokkentes miatt van egy kis sullyesztes mig a szivomotore teljesen sik.Ennyi.Ertelemszeruen a 2 motor vezerlese mas,a turbos hengerenkenti trafos,a szivohoz 2 trafo van 2-2 hengerhez az a4-ben,a3-ban es a golfban 1 trafo a 4 hengerhez.A motorban a dugattyuk,fotengely,hengerfej,szelepek mind ugyanazok.Akkor hogy lehet az hogy az egyik jo a masik nem? Pontosan az ilyen hozzaszolasokbol jon le az,hogy fogalmad sincs mirol beszelsz,csak leirod amit hallottal a valakinek a valakijetol.Tobb ugyfelem van jol karbantartott 1.8 20V motoros autoval,siman tudjak a fel millio km-t.

DrSzoke 2013.01.28. 10:28:17

@visszakettopadlogaz: Amugy ha mar itt tartunk,fuggetlenul a gyarto orszagtol minel elorebb megyunk evjaratban,ugy tunik el a megbizhatosag.A berauto cegnel ahol dolgoztam 4 evig,csak japanok voltak.A 90-es evekbeli evjaratokkal semmi baj nem volt 300 ezerig,utana azert mindig volt mit tenni.A 2000-es evek kozepetol keszulteknel mar jottek a szokvanyos problemak,hengerenkenti trafo /foleg micsunal tragikusan sok/, totojaknal,nissanoknal az elektronikus fojtoszelepek,mazdabol tobbet kellett javitanom mert 150 ezer utan a muanyag szivocsonkban levo terelolapatok elemeire hullottak es bekerultek a motorba,de a futomuvuk sem tudja mar azt amit az elodeike,barmely problema evekkel es sok km-el elobb jelentkezett.Uraim,felejtsuk el a 123-124-126 merci,e30.e28 bimmer,szivar szazas,kocka passat,korai korollak meg sunnyk megbizhatosagat.Az mar a mult.Nincs es nem is lesz tobbe,a marketing nem ezt diktalja.Ugyhogy teljesen felesleges ez a "nepek-nemzetek" csataja.

ledo76 2013.01.28. 10:37:32

@DrSzoke: Én nem megbízhatóságra mondtam (abban valóban nincs nagy tapasztalatom), hanem hogy az 1.8 szívó egy semmi különös a többi ilyen motorhoz képest (főleg, hogy 20 szelepes), sőt gázreakcióban, fogyasztásban inkább az átlag alatt van, míg az 1.8t kiváló kis motor volt a maga idejében. A tartósságukról valóban csak hallomásból tudok beszélni, egyiket sem magasztalták túlzottan, főleg a vezérlés illetve a turbó miatt, de az 1.6 16V kotványhoz képest (ami viszont volt nekem) biztos jobbak voltak. Egyébként ott sem maga a motor volt főleg szar, hanem a segédberendezések (trafók, alapjárat, lambdaszonda, feszítőgörgő), úgy tudom, hogy ezek a hibák akkoriban általános VW betegségek voltak. A másik, hogy a motoron kívül egyéb alkatrészek is voltak az autóban pl: a szegecselésnél széthulló váltó, a rossz utakat szarul bíró futómű (amiért az Alfa-kat előszeretettel ekézik).

ledo76 2013.01.28. 10:45:50

@DrSzoke: Ebben tök igazad van manapság szinte egyforma az autók megbízhatósága jó és rossz értelemben. De ettől még vicces és az a baj, hogy nem ritka legalábbis itthon, arra hivatkozni, hogy azért vettem VW-t, mert az übermegbízható. Sok előnye van a VW-knek, de ebben semmi kiemelkedőt nem alkottak a közelmúltban.

DrSzoke 2013.01.28. 10:47:36

@ledo76: Az 1.4, 1.6 keresztmotorhoz tartozo valtok kerdeseben igazad van.Egy tervezesi hibat hosszu ideje nem kepesek kijavitani.Amugy ha en vag motorokrol beszelek,nem tartoznak bele az 1.8-nal kisebb motorok,sosem kene egyik sem.Szamomra az azzal szerelt autok nem autok.Onnantol felfele azonban az elofordulo problemak nagyresze a nem valos km ora allasnak es a karbanartasok elmaradasanak koszonhetoek.Sokan szidtak az 1.8 20V motorokat is a szakado szijak miatt.Tudod mikor szakadnak?
Ha nem volt az olaj idoben cserelve,a pumpa suru szurojet eldugitja a sok lebego szemet az oreg olajban,agyonvagja az olajpumpat,a 2 vezertengelyt nem kap eleg kenest,szorulni kezd es a vezerles a leggyengebb ponton megadja magat.Ha oreg a szij,azt tepi.De lattam mar leszakadt feszitogorgo csavart,meg elnyirodott eket a vezetengely fogaskereken.Aztan a tulajtol meg jon a fikazas.Magara,vagy az elozo gazdakra kene mergesnek lennie.A frissen vasarolt ilyen autok gazdainak szoktam javasolni hogy elso szerviznel vegyuk le a kartert,takaritsuk ki,meg a pumpa szurojet is,jo olaj es nem lesz gond.A baj az,hogy sokan azt hiszik le akarom huzni oket es nem hisznek....

DrSzoke 2013.01.28. 10:57:25

@ledo76: Ha valaki gondmentes autot akar,vegyen egy jo allapotu 90 eleji civic-et.Pl.Ha nem rozsdas.De annal meg azert vegyuk tudomasul hogy olyan amilyen.Szuk,zorgos,bizonyos magassag felett rettenet kenyelmetlen,de ketsegtelenul remek technika.
Ha valaki ennel igenyesebb es ujabbat,kenyelmesebbet,jobbat akar,akkor......nyuljon a zsebebe aztan ne nyekeregjen.

ledo76 2013.01.28. 11:16:29

@DrSzoke: Erre írtam, hogy az 1.8t-k szerintem a tulajok miatt mennek elsősorban tönkre ezek szerint igazam volt. Egyébként, ha már nagy motorok állítólag a 2.0 FSi és a 3.2 V6 sem sikerült túl jól. Előbbiről csak hallomásból tudok, utóbbi viszont volt a főnökömnek (újonnan vette) és sokat volt szervízben. Sokadiknál rákérdezett, hogy mi van, a Mozaikban az felelték, hogy ez ilyen... Nem sokkal utána eladta (és vett egy másik kotvány Mercedest, de ez másik sztori). A TSi-kről viszont csak jót hallok, tapasztalok.

Muzsikok közt 2013.01.28. 11:32:15

@DrSzoke: Azt azért Te is tudod, hogy a magyarországi eregetü benyás Golfok/Jetták 90%-a 1.4 vagy 1.6, szóval nagyobbat max importból talál a piacon, azt meg van aki nem szereti.
De igazából arra írtam, hogy voltak anno élhető sőt élvezhető 1.4es v. 1.6os mocik csak nem a VWnél.

Rocko- 2013.01.28. 12:30:41

@DrSzoke: "Uraim,felejtsuk el a 123-124-126 merci,e30.e28 bimmer,szivar szazas,kocka passat,korai korollak meg sunnyk megbizhatosagat.Az mar a mult.Nincs es nem is lesz tobbe,a marketing nem ezt diktalja."
azért egy egészségesen berendezett gazdasági kultúrájú társadalomban nem látom egy olyan orbitális problémának (hogy az emberek nem 10 éves autókkal járnak, viszont a 3 évenkénti cserét túlzásnak tartom, 5-7 év - egy modellciklus - szerintem rendben van).

Muzsikok közt 2013.01.28. 12:55:42

@DrSzoke: 'felejtsuk el a 123-124-126 merci,e30.e28 bimmer,szivar szazas,kocka passat,korai korollak meg sunnyk megbizhatosagat.Az mar a mult.Nincs es nem is lesz tobbe'

Akkor nézd meg ezt: totalcar.hu/magazin/hirek/2013/01/23/top_tiz_a_legmegbizhatatlanabb_motorok/

Kencsuszi 2013.01.28. 13:35:24

@Zuckerbrot: Aztán elő lehet keresni másik statisztikákat, amik meg mást mondanak. Ezek már csak ilyenek. Amíg nem tudjuk mit, pontosan hogyan és milyen mintából vizsgáltak, addig annyit is ér.

Ha minden 27. audi motor beszarna, akkor már rég nem létezne az audi.

Ha olyan statisztikát csinálnánk, ami a gázpedálok meghibásodását mérné, akkor meg a toyota lenne a világ legrosszabb autója.

norisz01 2013.01.28. 15:36:59

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Ez nem vicc hanem tény!!!!!!!!!!

Bizonyosodj meg róla élőben is.

Brian_baja 2013.01.28. 15:52:16

a volkswagenezéshez nekem csak annyi véleményem lenne, hogy a 4-es golfban 16 szelepes, az 5ösben 8 szelepes motor van ( csak mert itt páran ezzel nem voltak tisztában)
A 8 szelepes ősrégi, a 16 szelepes egy nem bevált konstrukció.
Nekem a 4-esben az volt a bajom ezzel a motorral, hogy szerintem ugyan egyáltalán nem lett volna erőtlen, mert egy jó karakterű motor volt, csak éppen egy olyan hosszú váltó volt hozzácsatolva, amivel a fentebb említett 1.8-as tudna jól boldogulni.
Az 1.6-os 8 szelepeshez meg egy iszonyat rövid váltót raktak, ez az igazi vw-audi trükk, már a 80-asnál is ezzel hipnotizáltak, hogy raktak egy rövid váltót, amivel úgy éreztük, hogy na ez az, jó nyomatékos; megy ez ha kell. Igen, ha csak a sofőr ül benne, onnantól pedig csak nyugdíjas gyorsulásra képes. :)
A golf 5 belső minősége nekem a 90-es évek kvarc órás keleti autóihoz hasonlított, a 4-es golf pedig kiemelkedett az f/g astrák, focusok közül, ez vitathatatlan.
Egyébként kiérdemelten jó a híre a vw-nek, bármilyen nehéz is lenyelni ezt a békát.

Rocko- 2013.01.28. 16:01:52

@Zuckerbrot: gondolod hogy hiteles ez a statisztika?

Rocko- 2013.01.28. 16:03:17

@Kencsuszi: jajaja. 50 ezer - ki tudja milyen - hibabjelentést írnak, Angliából. közben pedig csak a győri Audi legyártott kétmillió motort. akkor hány %-ot fed le a statisztika?

Muzsikok közt 2013.01.28. 16:17:57

@Kencsuszi: @Rocko-: Aztán elő lehet keresni másik statisztikákat, amik meg mást mondanak.

- akkor miért nem keresel?

Nyehehe, ez nem egy német statisztika, bár abban minden statisztoka egyforma hogy a Honda és a Toyota az első.

C@raVWelle 2013.01.28. 16:51:19

Háát a Jettás tag ítélete azért nem éppen pártatlan. Én megértem, de nyilván sok japán/francia autó kedvelőnek nem tetszik... Szerintem az, hogy ki milyennek lát egy autót, az nagyban függ tőle, h milyen elvárási voltak az adott kocsival szemben, és h ezek után, AHHOZ KÉPEST milyen volt. Én pl ezért nem szeretem a Toyotákat, mert azt gondoltam h jók lesznek, és eddig amit vezettem vagy amiben ültem, mind sokkal rosszabb volt a vártnál. Bezzeg az Uno-tól nem vártam semmit, és ahhoz képest tök jó volt:P Tehát nem kell várni, semmitől semmit, és akkor az összes kocsit szeretni fogod:P Ja és a Volkswagen a legjobb...:)

Kencsuszi 2013.01.28. 17:11:45

@Zuckerbrot:

Google a barátod, évente tele van velük minden autós portál.

Ezen a biztosítós statisztikán kívül vannak olyanok, hogy dekra, tüv, adac, akik szervizek tapasztalataira alapoznak, meg a segélyhívásokra stb. Igaz ezek németek, tehát biztos csalnak, mert a dekra meg a tüv az olyan.

Aztán ezek a csalók olyan statisztikákat csinálnak, hogy kategória, évjárat és típus bontásban pontozzák a kocsikat, nem csak úgy, hogy "Audi", amiben az sem tudjuk hogy hány típus, milyen évjárat stb van. És ezekben a statisztikákban kicsit árnyaltabb a kép _minden_ márkával és autótípussal kapcsolatban. Van ami jó típus/évjárat, van ami kevésbé jó.

De olyan nincs b+, hogy minden német, vagy minden japán, vagy minden francia szar.

És ezekben a csaló adac statisztikákban egész érdekes dolgok vannak, pl nem szégyenlik leírni, hogy van ahol japán az első, vagy van ahol egy dacia sondero jócskán leköröz egy VW polót. De azt se félnek leírni, hogy az über megbízható japán honda jazz 2009-tól erősen bukó ágon volt az összes többi kisautóhoz képest. De én mégsem mondom, hogy a honda szar, ebből csk az jön le, hogy 2009-től voltak szarabbul sikerült jazz sorozatok, ez nem jelent se többet, se kevesebbet, és ettől még a jazz egy nagyon jó autó.

Pl:
www.auto-motor-und-sport.de/news/2178527/Pannenstatistik_2011.pdf

Muzsikok közt 2013.01.28. 17:19:58

@Kencsuszi: Tehát aszondod az angol statisztika nem hiteles, és előállsz egy némettel. Ami gondolom hiteles, hiszen az Ódiról beszélünk.

Nyihaha.

Muzsikok közt 2013.01.28. 17:35:05

Ihol-e van részletesen + archív meg ilyenek: www.reliabilityindex.com/

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.01.28. 18:27:07

@...::: Flúgos Kamionos :::...: persze hogy jo autok, aki azt mondja hogy a golf ( ugy atlagban ) nem jo auto azt nem lehet komolyan venni. Mindig volt, van, lesz aki kifogott egyet ami nem volfsburg gyemantja de alapvetoen egy jol kitalalt megbizhato jozan auto. En csak azt allitottam hogy most sokan azert vesznek hetest mert biznak benne, el merik ra kolteni a penzuket ugy hogy nem lattak - ok biznak a jelben, ami rendben van, ennyit jelent a vw logo.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.01.28. 18:31:19

Mindig minden jobb volt regen, pl en sokkal fiatalabb voltam husz eve... Ugyan, hagyjuk mar ezt. En a nyakamat rateszem hogy ma sokkal, de sokkal jobb megbizhatobb autot tudnanak gyartani ( a technika elore haladt, nem hatra ) de nem akarnak. Ezt a vitat ne kezdjuk mar el megint. Kulonben is regen minden jobb volt mert a kakasos nyaloka a cellovoldeben egy palcan volt, most harmon!!! :P

Kencsuszi 2013.01.28. 18:51:25

@Zuckerbrot:
"Tehát aszondod az angol statisztika nem hiteles, ..."

Pont te mondtad, hogy a német nem lehet hiteles, mert német, és a németeket ajnározza. De nem így van. A németben nincsenek ilyen ferde eredmények soha. Érdekes nem? Pedig ugyanazokat az autókat figyelik. Hogy lehet, hogy az elfogult német statisztikában elöl van egy japán vagy egy román dacia? Ennyire elfogultak?

Én nem firtatom, hogy az angoloknál ez jött ki az ő vizsgálati módszerükkel. De minimum érdekes. De arra mindenképp jó, hogy a vw/audi/bmw haterek köszörülhetik kicsit a nyelvüket, simogatja a lelküket és végre kapnak némi önigazolást.

Mantrázzad te is: "német szar, japán jó".

Kencsuszi 2013.01.28. 18:54:21

@Rocko-: "erre gondolsz? http://www.anusedcar.com/"

Ezt még sosem láttam, azon kívül ami évente megjelenik itt-ott (TC, vezess.hu, egyéb hírportálok) nem szoktam ilyen statisztikákat bújni.

Muzsikok közt 2013.01.28. 18:54:38

@Rocko-: Erre te is beakasztasz TÜVvel. Gehheehehe.

Muzsikok közt 2013.01.28. 19:04:16

@Rocko-: @Kencsuszi: Nna, mivel látom csak németeket ismertek segítek itt az USA legismertebb fogyasztói elégedettség statisztikája 2012ből:

autos.jdpower.com/content/press-release-auto/Q5wPftR/2012-u-s-vehicle-dependability-study.htm

Kencsuszi 2013.01.28. 19:23:06

@Zuckerbrot:
"USA legismertebb fogyasztói elégedettség statisztikája 2012ből"

Ez egy elégedettségei felmérés, a másik meg egy meghibásodási statisztika, elég nehéz összehasonlítani. Ha megnézed az angol oldalon az egyes autókat külön, akkor az elégedettség meg a statisztika ég és föld (az userek sokkal elégedettebbek, mint amit a statisztika mutat az autójukról).

De ha mindenáron össze akarod vetni, akkor sem értem hogy az usa statisztika szerinted mi ellen vagy mi mellett szól? Mert szerintem eléggé más, mint az angol, amivel szimpatizálsz.

Pl az amcsik szerint az egyik legmegbízhatóbb a porsche meg a merci, amik az angol szerint a legszarabb 10-ben vannak. Az usában az audi ott van az industry average vonal alatt hárommal, az angol szerint a legalja.

Vagy valamit félreértek.

Takács Norbert · http://norberttakacs.blogspot.com/ 2013.01.28. 19:30:16

@DeezL: értem, de azok nem a mai 30asok meg fiatalabbak, hiszen ők akkoriban maximum bicikliztek, vagy ha nem, akkor örültek a ladának is. én azoktól kapok hányingert, akik - más szavával élve - divat vwsek. a rajongás mögött nincs semmi. nincs oka. nincs kiváltó élménye. akiknek bevált és tényleg tapasztalati úton mondják, hogy nekik ez a legjobb, akkor azt mondom oké. azt mondják a szerelem vak , szóval akármennyire nem szép egy vw, nyilván vannak akik számára ettől még szerethető. szóval a márkaszeretet meg a márkahűség szép dolog, ha valódi. de a 'vwesedés' is egy a mai társadalom problémái közül, és mielőtt kést állítanának a vwsek a hátamba, ezzel nem a vwt akartam minősíteni.

35up (törölt) 2013.01.28. 20:05:05

@Takács Norbert: "én azoktól kapok hányingert, akik - más szavával élve - divat vwsek. a rajongás mögött nincs semmi. nincs oka."

Es azt majd te fogod eldonteni, hogy mi miatt lehet szeretni egy markat, es miert nem, vagy hogy ki mi alapjan valasszon autot?

"de a 'vwesedés' is egy a mai társadalom problémái közül"

Tehat az a tarsadalmi problema, hogy nekik a tiedtol eltero az izlesuk?
Szerintem rendeleti uton tiltsd meg nekik, hogy olyan autot vegyenek, ami neked nem tetszik.

Takács Norbert · http://norberttakacs.blogspot.com/ 2013.01.28. 20:34:23

@35up: jó ötlet, kösz a tippet!
rólad nem feltételezem, hogy nem voltál jó szövegértésből, így valószínűleg én nem tanultam meg jól kifejezni magam.

de:

'Es azt majd te fogod eldonteni, hogy mi miatt lehet szeretni egy markat, es miert nem, vagy hogy ki mi alapjan valasszon autot?'

ezt konkrétan nem tudom miből szűrted le. talán olvass egy vagy két mondattal tovább.

'Tehat az a tarsadalmi problema, hogy nekik a tiedtol eltero az izlesuk?
Szerintem rendeleti uton tiltsd meg nekik, hogy olyan autot vegyenek, ami neked nem tetszik.'

abszolút nem ízlésről beszéltem akkor, amikor írtam amit írtam. de igaz, ami igaz, itt nem fogalmaztam elég körültekintően. a lényeg, hogy csak arra a tényre akartam rávilágítani, hogy az emberek félnek különbözni.

Rocko- 2013.01.28. 20:47:29

@Kencsuszi: amikor láttam ezt az angol szart, akkor kerestem én is rá, aztán találtam.

@Zuckerbrot: "Erre te is beakasztasz TÜVvel. Gehheehehe."
mi a gond vele?

"itt az USA legismertebb fogyasztói elégedettség statisztikája 2012ből:"
"The 2012 Vehicle Dependability Study is based on responses from more than 31,000 original owners of 2009 model-year vehicles after three years of ownership. The study was fielded between October and December 2011."
tehát 1 hónap alatt megkérdeztek 31 ezer tulajdonost. 254 millió autósból.
en.wikipedia.org/wiki/Passenger_vehicles_in_the_United_States#Total_number_of_vehicles
egyre jobb. holnap megkérdezek 3 csövest az utcán, aztán eladom a satitisztikát.

Kencsuszi 2013.01.28. 21:51:43

@Takács Norbert: "csak arra a tényre akartam rávilágítani, hogy az emberek félnek különbözni"

Gyakorlag minden autógyár termékei tömegtermékek, tehát egyikkel sem lehet manapság különbözni. Azzal lehet különbözni, amiből nagyon kevés van. Ez meg 3 dolog miatt lehet, vagy mert nagyon régi, vagy mert nagyon drága, vagy mert valamitől nagyon egyedi, nagyon különleges.

Én régi autóval nem akarok járni, mert nem érdekel, nem hobbim az oldtimer. Ez kiesett. Ami meg régi, de még nem is oldtimer, az pláne nem érdekel. Nem azért mert nem akarok különbözi, hanem mert az újabbak tetszenek és jobbnak is tartom őket. Igazán drágát - ami tényleg kilóg a tömegből - megn em tudok venni, tehát ez a vonal is kiesett.

Tehát maradnak az átlag ember által elérhető átlag autók. Egy átlag autóval viszont nem lehet különbözni, legyen akár alfa, honda, toyota, merci, akármi. Egyikkel sem.

De kíváncsi lennék, hogy te mit használsz, amivel különbözöl. Illetve arra is, hogy a vw helyett mit kellett volna választanom (a kora beli konkurenciából), ami hasonló méretekkel, hasonló tulajdonságokkal és felszereltséggel bír és még "különbözni" is lehet vele. Én nem tudok ilyet, minden típusból ezrével futnak az utakon.

35up (törölt) 2013.01.29. 10:03:39

@Kencsuszi: "De kíváncsi lennék, hogy te mit használsz, amivel különbözöl. "

Azzal, amit apu kolcsonad :)

Takács Norbert · http://norberttakacs.blogspot.com/ 2013.01.29. 16:12:40

@Kencsuszi: igen, igazad van. nagyon különbözni az ember tényleg nem tud, de ha egyet kiragadhatok azok közül, amit mondtál, akkor például egy alfa szerintem kevésbé tömegtermék szagú mint egy vw például. nem ilyen szélsőséges különbözésre gondoltam egyébként, csak arra, hogy ne ugyanazzal a típussal legyen tele egy utca.

@35up: szép huszárvágás, de sajnos téves. apa kocsiját elég ritkán vezettem. óvja a naptól is. pedig csak egy G Astra. az előző autója egy piros, 3 ajtós D Kadett volt, valami sport felszereltségű lehetett, mert recaro ülések és sport tükrök voltak benne/rajta. nagyon szerettük. szép kort megérve és hibátlan állapotban váltunk meg tőle. neki is és nekem is ez határozta meg az irányt. visszatérve talán úgy tűnhet, hogy bort iszok, miközben vizet prédikálok, de egy F Astrát vezetek. tömegtermék, még csak nem is a legjobb fajtából. gondolom nyilvánvaló, hogy nem azért vettem mert ez volt az álmom. de ez lett az első autóm, és bevallom, szeretem is. majd ha összejön egy új vw ára, akkor abból veszek valami szép régi típust. annyi pénzből már értéket is lehet venni.

DeezL 2013.01.29. 22:26:44

@Takács Norbert: én skodákkal kezdtem:) aztán jött lada is persze meg mi egymás...de az első nyugati autóm 1990márciuásban egy E21es BMW volt:)

Nekem van VW-vel tapasztalatom:
T3as tranyó 1.6TD volt 1995-1999ig elég sok km-t megtettem vele.
volt rövid ideig Golf I 1.6 D utána 1,6 Jetta I benzin
asszonynak 2 évig 1.6 GTD Golf II meg neki volt Golf IIi 1-9 Tdi ,seat ibiza 1.9 TDI,Leon 1.9 TDI meg volt egy 1.9 TD seat ibizánk is
Nekem még: Jetta II 1.6 TD,Audi 100as tepsi,A6 2.5 S5 TDI,A6 v6 tdi,Vento 1.9 TDI,B5 Passat 1.9 PD TDI,T4 2.5 S5 TDI,audi 80 1.9 TDI,Golf iv 1-9 Pd tdi,2003-as a4 1.9 pD,2006os a4 2.0 PD TDi,Passat B6 1.9 PD,B7 passat 2.0 PD TDi
meg egyszer kaptam ingyen egy bogárhátút:)

De igazából rengeteg autóm volt,adtam -vettem,egyszerre többet tartottam és tartok is...:)

DeezL 2013.01.29. 22:30:35

@Brian_baja: az 1.4es Golf 5 ugyanúgy 16v az 1.6 elvileg 8...de hát tök mindegy nem a legokosabb döntés ez a két motor...bár olcsóbb a szervíze mint a 2.0 PDnek bár nekem a 2db 2.0 PD TDI-mmel nem volt gondom

DeezL 2013.01.29. 22:33:14

@DrSzoke: ez az olajos dolog az 1.4 16v motornál elég gyakori volt,hogy az olajpumpa eltömődött...időben kell vezérlést meg olajat is cserélni,ez sokat jelent ...tök mindegy ,hogy fiat,vw,vagy renault szerintem...a gondos szervízekkel azért lehet valamit orvosolni még egy szar konstrukción is

35up (törölt) 2013.01.30. 00:08:45

@Takács Norbert: Annyira tudtam. Egy F Astra volanja mogul eleg vicces dolog kiseloadast tartani az izlesrol es a tomegtermekekrol, nem gondolod?
(Ismered azt a szot, hogy "kompenzacio"?)

Takács Norbert · http://norberttakacs.blogspot.com/ 2013.01.30. 18:57:09

@DeezL: hmm ez szép 'kis' lista:D azért van néhány amikre kicsit irigykedek:D mikor autót kerestem mindent megadtam volna egy elfogadható állapotú e21esért, de nem jött össze:)
a másik a bogár, mára kultikus kis autó lett:)

@35up: hát akkor nem okoztam csalódást, ez jó hír ;)
nyilván te is tudod, hogy nem minden úgy alakul ahogy szeretnénk. én nem tartozok azon szerencsések közé, akik ennyi idősen milliókat költhetnek, de ettől még nem akarom magam megfosztani a vezetéstől. egyébként nem gondolom, hogy vicces dolog kiselőadást tartani tömegtermékről tömegtermék volánja mögül. ezt hívják tapasztalásnak. az ízlés meg egyéni dolog, ennek a szónak a leírását szándékosan kerültem.
az említett szót köszönöm ismerem, de nincs amit kompenzálni akarnék.

DeezL 2013.01.30. 19:49:28

@Takács Norbert:
rengeteg autóm volt...:) voltak érdekesebbek nyílván,de köszönöm

Jettás majom 2013.01.30. 23:36:46

Üdv Mindenkinek!
A Jettás véleményt én írtam és nagyon meglepődtem, hogy bekerült a heti merítés-be.
Pár dolgot tisztázni szeretnék, tisztázni és nem magyarázkodni!
A sok negatív kritikát köszönöm, ennek ellenére egyesek szövegértését lesajnálom! Ahogy írtam, először Golfot szerettem volna, mert régóta gyártják és azért, mert Európában, de megláttam a Jettát és meggondoltam magam. Tisztában vagyok vele, hogy Mexicoban gyártják a Jettát.
Miért nem kedvelem az Astrat, a Meganet, vagy a Focust?
Astra: Hihetetlenül kényelmetlennek találom, utasként és sofőrként is próbáltam, de egyszerűen nem találtam kényelmesnek a Jettához hasonlítva. Megane: utas voltam, de az imbolygása (bocsánat hintázása) nem tetszett.
Focus: céges autóként hajtottam az 1-es és 2-est is, az egyest kevesebbet, de a kettesbe kb 80-90 ezer km-t raktam kb 2 év alatt. Jó autó volt, tetszett a motorja 1,6 tdci 90 le is, egyetlen dologgal nem tudtam megbékélni, éspedig: Ha kint állt az autó a napon, akkor iszonyatos büdös müanyag szaga volt. Apróság, de ennek ellenére ez a negatívum teljesen meghatározta az érzésemet a kocsihoz.
Nem vagyok fétisiszta, mint sokan írták, egyszerűen megbecsülöm az autómat. Az autó kinézete szubjektív, nekem a Jetta tetszik, hozzám nőtt és jól érzem magam benne! Tömegmárka? Lehet, de legalább minden porcikája ki van próbálva, hiszen a technikája sok más autóban is teljesít.
140.000 az eslő fékbetét? Igen, nem hazudtam, nem nagyítottam, ennyi volt. Hogy miért, mert nem vagyok egy lámpától lámpáig gyorsuló boyracer! Próbálok előrelátóan vezetni, sokszor visszaváltok, vagy hagyom kigurulni az autót...
15 éve vezetek, több kategóriában, sok autó megfordult a kezem alatt, de ez a kocsi tényleg hozzám nőtt. Szubjektív voltam? Lehet, de itt nem a saját véleményemet kellett volna leírni? Írhatnám, hogy sajnálom, hogy megbántottam az Astrat és a másik kettőt, de az tényleg nem lenne őszinte...
Még így utoljára szeretném leírni, hogy elfogultnak tűnök a VW Csoporttal, ami részben így is van, ennek ellenére a következő autókat is nagyon kedvelem, illetve inkább azt mondom, hogy tetszenek (próbálni sajna egyiket sem volt alkalmam): Mitsubishi Pajero, Toyota Landcruiser, Mercedes sok típusa, Nissan, Land Rover, Kia, Mazda, Toyota, Honda. Érdekes módon az ilyen autó tulajok lábujjára nem léptem rá, pedig biztos lehetne bennük is hibát találni, de ahogy fentebb írtam tapasztalatom ezekkel az autókkal nincs, az meg hogy tetszik, az csak egy benyomás. VW Jetta a tapasztalatom szerint jó autó, meg vagyok vele elégedbe, kiszolgálja az igényeimet.
SoLeírtam ezt és vállalom. Örültem, hogy egy pár okostojásnak szolgálhattam egy kis elfoglaltsággal! További kellemes autózást kívánok! A "Jettás majom" :-)

közösperonos átszállás 2013.01.31. 08:25:16

@35up: "Es azt majd te fogod eldonteni, hogy mi miatt lehet szeretni egy markat, es miert nem, vagy hogy ki mi alapjan valasszon autot?"

És azt majd te fogod eldönteni, hogy Takács Norbert mitől kapjon hányingert?

Troll alert. :-)

DeezL 2013.01.31. 09:24:14

Szerintem meg ne vitatkozzatok mert mindenki mondott igazságokat is!A Vw-t én is többre tartom mint az Opelt,de több VW-m,vagy VW konszernes autóm is volt mint Opelem....vagy akár fordom...DE valóban itthon német autó imádat van,és rengetegen tényleg csak az embléma miatt vesznek VW-t,vagy AUdit vagy más németet...Az alfa tényleg sokkal ritkább mint a VW.... régen is így volt,féltek ,és félnek is tőlük...meg az is tény hogyha a VW-vel történik valami hiba,akkor az előfordulhat,de ha az olasszal akkor egyből megy a köpködés,hogy szar olasz...a német autó imádat a régi megbízhatóbb német autók miatt terjedt el...190es merci,az egyszerű 1-es 2es golfok,és a sokat bíró TDI-k miatt is.... valamint amikor rendszerváltás után hozták be a sok autót, akkor egy Citroen BX-et,vagy egy Tipot sokkal nehezebb volt szerelni a GOlf 2eshez képest,mert az akkori német technika teljes mértékben átgondolt megoldás...De én úgy magyarázok hogy volt bőven autóm....:)
süti beállítások módosítása