Fontos kérdésem van: ki látott reggel hókotrót a magyar települések fontos tömegközlekedési útvonalain? Nem csak budapestiek játszhatnak. A kommentekben gyűjtsük össze a tapasztalatokat, hátha így hamarabb észbe kapnak a hómunkások. Mobiltelefonnal készült videókat is elfogadunk, a közszolgálat óriási buli, tartsanak velünk. A fővárosiak tudhatják, hogy ha a Várhegy-alagút környékén az utazóközönségnek kell kisegítenie a megállóból egy elakadt Volvót, az semmi jót nem jelent a város egyéb csomópontjaira nézve.
Éppen a múlt héten tudtam meg, hogy az Ikarus 405-ös midibuszok kollektív utálata növeli az összetartozás érzését a BKV-nál, ezért végképp meglepő, hogy ami az amatőr felvételen történik. Nem, egyáltalán nem arra gondolok, hogy az utasok, beleértve a félkézzel segítő nénit, próbálják kitolni a megállóból az alacsonypadlós Volvót. A szakértők szerint ez érthető, talán túl kevesen voltak a világoskék busz utasterében, mert mindenki tolni akart. Az sem mellékes, hogy a midibusz lendületből vágott neki a Hunyadi János út, szintén erősen havas emelkedőjének. Biztosan fel is ért, sőt, talán estére el is koptatja a havat az útról a kerekeivel.
Izgatottan felhívtam Szedlmajer Lászlót, a BKV buszos aligazgatóját, akitől megtudtam, hogy az óbudai körzetet kivéve nem jellemző a téli gumi a fővárosi autóbuszokon. Van viszont rengeteg futózott abroncs, amivel önmagában nincsen baj, illetve még gyári, négyévszakos, az pedig olyan, amilyen. Ezekkel a gumikkal és persze nagy-nagy vezetési rutinnal próbálják pótolni a sofőrök, ami az ideális állapothoz képest hiányzik az eszköztárból. Lehet, hogy a hókotrók még a városhatárban elakadtak, és azért nem értek oda reggel a központba.
Az utolsó 100 komment: