Heti merítés

  2013. január 13. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Pufi a barátom

60166

Az állapota nem volt túl szívderítő, de a kiváncsiságból a nálam levő laptopokon megnézegettem, hogy milyen áron mennek. Na találtam is a közelben, magánszemélynél egy 3.3 automatát, kíváncsiságból megnéztem, kipróbáltam. Azonnali szerelem lett.

Megvalósult álom!

60156

Aztán idén nyáron úgy döntöttünk a párommal, hogy kéne egy kocsi. Áh mondanom sem kell hogy nem volt hónap mikor csak kicsit nyálcsorgatásként nem néztem volna fel használtautóra hogy megnézzem a Celica-kat.

Viszonzatlan rajongás, jó - ha jó...

60180

Akkor adtam el, amikor az általam majd' 2 évig precízen vezetett és minden kiadást tartalmazó listát a csajom összeadta (én addig sosem) meghaladta az 1,3 M Ft-os vételárat 200e-rel... . De akkor hirtelen.

A kolosszus, vagyis ha kevés a Rolls-Royce

58394

Kezdem azzal, hogy 10-éves korom óta csak erre vágytam, sosem érdekeltek Ferrarik stb., csak a bálnák. Hogy milyen? A legnagyobb, a legkényelmesebb, számomra a legszebb és az egyik legbiztonságosabb.

Megbízható billegős kisautó

60160

Szerintem a legnagyobb problémája a billegős futómű. Az úthibákat nagyon érezteti, ez részben a kicsi kerekeknek, részben a magas és nem igazán eltalált futóműnek köszönhető. Ha 25 km/h helyett 35-tel veszek be egy kanyart másoknak már halálfélelme van az autóban.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr155014958

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jelentéktelen alak 2013.01.13. 17:26:02

@760kodnék: Engem kérlek zavar, ha valaki túl közel jön mögöttem. Pályafutásom során kellett már nem várt akadály miatt vészfékeznem. Nem akarok magamnak az autó javíttatásával járó kellemetlenséget a másik tulok aroganciája miatt. Miért fáj betartani az a nyomorult követési távolságot??? Miért kell centikre követni valakit?

Semmi bajom azzal, ha gyorsabb, azzal sincsen bajom, ha rozsdásabb, vagy éppen szebben csillog az autója. De adja meg nekem azt, ami jár! A biztonságos közlekedés jogát. Hogy a kirohanó kutya miatt beleállhassak a fékbe, ha kell úgy, hogy ő nem mászik be a csomagtartóba.

Egyébként Németország autópályáinak egyes részein valóban nincsen sebességkorlátozás. Ott mindenek előtt érvényesül, hogy a gyorsabbat el kell engedni. Ott ez helyénvaló is, mert ilyen a rendszer. DE! Ahol van sebességkorlátozás ott a gyorsabbat elengedni el fölé helyeződik a társadalmi együtt élés szabályainak tisztelete. Nem azt jelenti ez, hogy be kell vágni a nyilvánvaló gyorshajtó elé és megnevelni, bepótolni azt, amit a szülei elmulasztottak! Nem! Ez legalább annyira rossz, mint nem betartani a szabályokat! Erre ott a rendőrség, aki sajnos alkalmatlan a feladata ellátására, de akkor sem szabad saját kézbe venni az ilyet.
De a másik oldal se takarózzon ilyen olyan szabályokkal, ha maga sem tartja be azokat! Egy gyorshajtónak -a szememben- sem jogi, sem morális alapja nincsen a másikon számon kérni sem az elengedést, sem pedig semmi mást.

Nem mellesleg a korlátozás nélküli német szakaszokon -információim szerint- a rendőrök szinte vadásznak a követési távolságot be nem tartókra. Vélhetően nem véletlen.
A hozzászólásod többi részével teljesen egyetértek! Valóban figyelni kell egymásra és tükröt nem csak fésülködésre használni! Valóban többet villoghatna az a index és sorolhatnám én is többi értelmetlen hiányosságot. De a követési távolság be nem tartásával nem tudok egyetérteni!

yetiric 2013.01.13. 17:50:21

@akos696: Talán a forgattyúsház ugyan az

Aldo Moro 2013.01.13. 18:00:03

Ajjaj, a mercis gyerek szép egy állat. Beleültetném egy kemény 28 lovas Trabiba két hétre, aztán lehet átértékelné az addigi életét.

akos696 · www.focusauto.hu 2013.01.13. 18:22:15

@yetiric: Tévedés, a forgattyús mechanizmus is ugyanaz, persze ezt a blokkot 1987-től 2004-ig gyártották, nyilván közben történtek módosítások. De pl, amit elsőre talátam, a hajtókarcsapágy cikkszám szerint ugyanaz. Meg a gyűrűkészlet. :) VOlt ez a blokk még Pajeroban, Sigmában 140 150 177 és 205 Le-vel (24V).

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.01.13. 18:25:49

A voyager szep, mar nincsenek ilyen szepek. A mercis gyerekre raferne egy hideg furdo hogy felebredjen.

Chabs 2013.01.13. 18:25:57

@Aldo Moro: feliciaja volt a merga elott ami nem megy sokkal jobban mint a trabi:)

Rocko- 2013.01.13. 18:32:42

@biker_kolee: nem is vagyok fent a népítéleten. :}

Chabs 2013.01.13. 18:35:26

@jelentéktelen alak: az elozest gyorsan kell vegrehajtani mert a mogotted 130 felett jovo megoszul mire megelozod 123-al a 120-al haladot. Elozni igy kell: Vrooooom :D 2masodperc

jelentéktelen alak 2013.01.13. 18:50:40

@Chabs: A sebességkorlátozás sebességkorlátozás akkor is, mikor éppen előzök. Csak neked mégegyszer: a GPS adatai szerint hajtom végre az előzést 130-al, ami vélhetően valóban 130.
De HA(!!!) nem így lenne, akkor is ki lehet azt várni, ami az óra pontatlanságából adódó lassabb tempó.
Aki meg 130-as tempónál gyorsabban érkezik egy olyan szakaszon ahol 130 a limit, annak ne legyenek elvárásai! Ha ő nem tart be valamilyen szabályt, akkor el se várja másoktól, hogy bármilyen más szabályt betartanak.
Persze ez fordítva is igaz! Aki bent szédeleg ok nélkül a belső sávban, az ne lepődjön meg azon, ha egy másik majom a seggébe mászik, vagy reflektorozik. Ez az a szitu, mikor két hülye talál egymásra.
De amiről én írtam, az más. A száguldozó tulok, várja ki, míg én szabályosan be fogom fejezni az előzést! Senki miatt nem fogok szabályt szegni, miatta sem. Nyilván nem arról van szó, hogy úgy megyek elé, hogy azzal veszélyeztetem, és nem is arról, hogy lassítok előtte.

JaxTeler 2013.01.13. 18:51:27

hazánkban a közlekedési kultúra sok máshoz hasonlóan a béka segge alatt van. Itt ugye most a másik seggében való közlekedésről van szó, de említeni lehetne még az előzékenységet is. Egyébként teljesen mind1 h milyen kocsiban ülnek, az ilyen sofőrök ugyan úgy viselkednek egy swiftben, meg egy 5 méteresben is

norisz01 2013.01.13. 19:16:46

A yarisosnak üzenem ne essen már túlzásokban hisz ez az autó a kisautók királya,akkor nem űlt más retkekbe pl:opel,renault és társai.
Az opeles srác meg csak úgy látom megint az opelnél marad nem tanult belőle,hisz minden opel egy csődtömeg.
A celicást csak simán lehúzzák szerintem mert nem kerülnek ennyibe a munkadíjak,és az egy jó autó.

Chabs 2013.01.13. 19:29:10

@jelentéktelen alak: azert elozeskor atlepheted a megengedett sebesseget:) nehogy mar 1km/h kulonbseggel csinald mint a kamionok hehe akkor kar belekezdeni.

760kodnék 2013.01.13. 19:39:39

@jelentéktelen alak:
Mielőtt előzéshez kijönnél, meggyőződsz róla, hogy nem jön mögötted gyorsabb.Ha igen: NEM JÖSSZ KI! Akkor sem, ha dzsípíesz szerint 130,00 km/h a haladási sebességed, mert egy ilyen "szabályos" kijövetel veszélyesebb, mint 240-nel utazni az autópályán. Tükör és mások nem feltartása! Szerintem így.

De ez a kommentablak nem erről szól - mint említettem, kár is volt elvinni (elvinnem) ilyen irányba...

Abfangjaeger 2013.01.13. 19:51:48

Letoláshoz: kolléga közlekedett M1-en Bp. irányába. Belső sáv, óra szerint 140 környékén. Külső sáv tömve kamionokkal. Tahó beképzelt tajparaszt már 100 méterről villogtat, hogy takarodni kéne az útból. Kamionsor felmérése után maradt a belsőben kolléga, majd az első nagyobb résnél lehúzódott. Utána vissza a belsőbe és megkínálta a sietőst egy kis refivel.

Én ugyanezt tenném, kis különbség, hogy szükség esetéén 450W teljesítményt tudok kicsiholni a járgányból.

760kodnék 2013.01.13. 19:53:00

@norisz01:
Jaja, biztos igazad van. Vettem egy 10+éves nagykombit 300+ ezres futással, amibe még két év alatt pluszban beleraktam kb 150 ezret és költöttem rá sokat (mert menni kellett, nem volt mese). Majd ezután vettem egy 2 éves 43 ezret futott másikat, igen, ugyanebből a márkából (Vectra C caravan, 2.2 DTI, aut, 2004), amibe meg 5 év alatt beletettem 260 ezret. Mindeközben csak kopó/fogyó/kötelező alkatrészek lettek cserélve/javítva, tehát töredékét köldöttem rá, mint korábban a nagy batárra. Mekkorát hibáztam, tényleg! (Mondjuk nem mondom, hogy nem voltam bizalmatlan az első pártízezer km-en...)
Idén meg letettem ezt is és átültem egy 22 (!) éves nagykockába (ez már nem Opel, hisz' azzal óriásit hibáztam volna megint, ugye) és elkezdtem napi szinten használni. Majd fél év alatt beleszaladt 12 000 km, amiközben kiderült, hogy bírja!!! Nekem meg tetszik és szeretem.

Abfangjaeger 2013.01.13. 19:53:11

@Abfangjaeger:
Pontosítok: 450W fényteljesítményt. :)
Motorikusan 121 kW... :D

Chabs 2013.01.13. 20:13:58

@760kodnék: Mielőtt előzéshez kijönnél, meggyőződsz róla, hogy nem jön mögötted gyorsabb.Ha igen: NEM JÖSSZ KI!'

Igy igaz, sajnos sokan szarnak bele. Kivag eled azert hogy elotted totyogjon. Vannak ilyenek:)

Schütii 2013.01.13. 20:17:42

@yetiric: Fordítom akkor: az a Mitsu blokk készült 12 és 24 szelepes hengerfejjel is. Zavarosan írja egy kicsit, de a sorok mögül azért kiolvasható. :)

Chabs 2013.01.13. 20:18:37

@760kodnék: milyen auto a nagykocka? Volvo?

760kodnék 2013.01.13. 20:23:02

@Chabs: Pont az, ami az írásaim melletti kis képen szerepel. :-) A nicknév még a birtokbavétel előtti időből származik, jelenleg a helyes a "760kodom" lenne. :-)

biker_kolee 2013.01.13. 20:27:52

@Rocko-: Attól még csúnya vagy. :DDD

Rocko- 2013.01.13. 20:29:33

@biker_kolee: nem is vagyok fent a blogodon! :}
(ne merd!)

Péter 2 2013.01.13. 20:45:15

@760kodnék: Nem. Akárhogy is gondolod, nem. Persze, nem kell kijönni elé, ha már közel van, de az autópályán 130 a sebesség. Nem tartjuk be, rendben van, de ezt kikövetelni és kikényszeríteni nem lehet. Ha akarok és *tudok* többel menni, mert nincsenek előttem, és olyanok a forgalmi viszonyok, akkor az az én döntésem, az én felelősségem. De senkit nem lehet letolni az útról.

Ha utolérek valakit, elveszem a gázt (nem az utolsó öt méteren blokkolok, természetesen), megvárom, amíg felszabadul a hely, és akkor mehetek tovább. Ha soksávos az út, akkor persze örülök neki, ha az illető előzékeny és nem tart fel. Esetleg már előre jelzem, hogy jövök, legyen szíves megvárni (nem villogok, hanem például kiteszem állandóra a belső irányjelzőt). De semmilyen körülmények között nem tapadok rá (ennél több eszem van, 130 környékén valakire rátapadni egészen elképesztő mértékű hülyeség), és akármilyen véleményem van valakiről, nem vágok be elé, nem fékezek előtte erősen, hogy megleckéztessem — ennél is több eszem van. Egyébként amit én javasoltam, a rövid féklámpavillogást, azt jobb oktatók annak idején direkt tanították, tankönyvekben is benne volt, mint nyilvánvaló és egyértelmű jelzés hátrafele, hogy túl közel jött.

Szóval, ha tudunk, megyünk, nincs ezzel semmi baj. De csak, ha tudunk. Aki úgy gondolja, hogy neki ennél többre van joga, azzal viszont már nagy baj van.

jelentéktelen alak 2013.01.13. 20:46:16

@Chabs: "azert elozeskor atlepheted a megengedett sebesseget:)"

Miért is? Nem találtam erre sem a KRESZ-ben kitételt, sem a a logika nem ezt súgalja. Engedelmeddel, nem fogom megtenni eztán sem. Ha az előzés minden egyéb feltéltele teljesül, akkor abban sem látok kifogásolni valót, ha 1, vagy akár fél km/h sebesség különbséggel előzök. Az más kérdés, hogy ennyiért én személy szerint nem biztos, hogy belevágok egy előzésbe, de ha igen, az sem kifogásolható. Azért nem, mert a megengedett maximális tempóval haladva, nem tarthatok fel más szabályos közlekedőt. A kamion más, mert annál lehet szabályosan gyorsabb más. Pont emiatt a német autópályák egy része is más.
MKJ használók más. Azt vagy messziről látom és előzés előtt lassítok, vagy ilyen esetben gyorsítok. A szabálytalanok meg szem számítanak nekem.

Chabs 2013.01.13. 20:47:31

@biker_kolee: hey mar 2napja nincs friss jajjdecsunya :D

Eldrastico 2013.01.13. 20:47:36

@Hanzi: šemmi baj oda kelet volna írnom migyŕt hogy elnézéšt a hejš írášért

Prot88 2013.01.13. 20:55:58

Köszi, hogy betettétek a heti merítésbe a kis beszámolómat. Majd idővl toldozgatom jövőhéten viszem komplett átnézetésre :D vicces lesz a bankkártyám reszket....

United Steaks 2013.01.13. 20:57:17

@norisz01:
Hehe, a 2 Toyotás hülye, mert szerinted sokkal jobb az autójuk, mint tapasztalták, az Opeles meg szintén hülye, mert utána is vett egyet...

jelentéktelen alak 2013.01.13. 20:57:49

@760kodnék:
Ez nagyon függ attól, hogy mennyire van mögöttem a gyorsabb és mennyivel gyorsabb. Kis túlzással, nem fogok ezért nem előzni Tatabányánál 130-al, mert Budaörsön 131-el autózik valaki mögöttem. Persze, hogy nem váltok sávot, ha ezzel lelököm az útról a gyorsabbat.
De ha a gyorsabb autó vezetőjének van lehetősége a sebessége mérséklésére biztonságosan (érsd nem vészfékezve, hanem gázelvétellel lassúlnia) akkor miért is kellene várnom? Nehogy már én, mint szabályos, alkalmazkodjak egy szabálytalanhoz?
1. Ő jár a tilosban.
2. Ő van olyan ügyes sofőr, hogy megengedheti magának a gyorshajtást, tehát jobban meg is tudja oldani az ilyen helyzetet, mint én. Akkor oldja is meg, amit ő a sebességtúllépéssel idézett elő. (mert ha ő is szabályosan haladna, sosem érne engem útól)
3. Én mint szabályosan haladó a bizalmi elv alapján feltételezhetem, hogy más is szabályos. Ő, mint szabálytalan, nem építhet a bizalmi elvre. Nem fair azzal vissza élni, hogy a többiek szabályosak. (Az ilyen simán megérdemelne egy a forgalommal szembe haladó, másik szabálytalant, hogy helyre kerüljön az értékrendjük)

Természetesen előzés előtt (máskor is) kell tudni, hogy mi és hol van körülöttem. A tükörhasználat alap, ha erre utaltál.

Chabs 2013.01.13. 21:08:23

@jelentéktelen alak: az lehet hogy te szabalyos vagy es megfelelsz a kresznek de kozlekedesi kulturad nulla. Nem csak a kresz a fontos hanem az is hogy segitsd a forgalom tobbi resztvevojet es ne akadalyozz senkit akkorse ha tobbel megy mint a kresz szerint szabadna. Akik gyakran sietnek kapjak majd a buntit, ez nem a te bajod. Ha mindenki olyan lenne mint te akkor nem lenne szukseg a rendorseg 90%ra mert nem kene sebesseget merni. Toljad neki de ne sodorj kellemetlen szituba senkit. Ha meg totyogni van kedved akkor engedd el a gyorsabbat. Peace

jelentéktelen alak 2013.01.13. 21:08:29

@Péter 2: Hát a Te gondolatmeneted közelebb van az enyémhez, de a másik oldalon is van igazság. Magam is kerülök olykor olyan helyzetbe, hogy a már megkezdett előzés közben -autópályán- az előzött, aki még előttem van bejön elém. Ilyenkor sosem elég egy gázelvétel. Még az enyhe fékezés is kevés, mert már eleve e követési távolság sincsen meg. Sajnos nem ritka. Mint ahogy az sem, hogy ha véletlen indexel is a másik, akkor már csak akkor, maikor a kormányt is tekeri. Ha időben indexel, tudom, hogy mit akar, és lassítok, hogy bejöhessen. De ha nem időben teszi, mind a kettőnket megszívat és/vagy veszélyeztet.
Ha ilyen esetekre gondoltak, akkor igazat kell adjak nekik. De köztünk szólva, kétlem, hogy erről van szó... :-)

Prot88 2013.01.13. 21:14:35

@norisz01:
Szerintem nem húztak le mivel magam redneltem az alkatrészeked Szeged egyik legolcsóbb autóalkatrészesétől, és nem az a célom hogy most az alaktrész 65ezer helyett 40 legyen és 30ezer múlva megint 40ezer hanem legyen 65 ezer, aztán bírja ki azt a 100ezret vagy többet egyébként mint írtam, ha az a patron nem romlik el 100ból kijövök, de mivel a patron is közrejátszott dobta a munkadíjat meg az alkatrész költségét is. Plusz nem lehúzni akartak, hanem kevés ilyen autót szereltek mivel 3 db van Szegeden kb. Tehát vagy felviszem minden szarért pestre az autót a megfelelő emberhez, ami megint plusz 14ezer, vagy itt helyben csináltatom, de ha csináltatom is akkor is az alkatrészt én szerzem be nem engedem egyik szerelőnek se hogy áh ez is jólesz meg huh ez nem oda való de mindegy belerakjuk szarunk rá témákba keveredjenek adom a cuccot bekell szerelni ennyi. :D És valóban egy jó autó

Péter 2 2013.01.13. 21:16:03

Természetes. Ha a mögötted jövő már gyakorlatilag előzésben van, akkor nem mész ki elé, teljesen függetlenül amúgy a sebességetektől (tehát hogy ki szabályos, ki nem). Ha még olyan messze van, hogy gyakorlatilag nem érint, akkor meg nyugodtan, és ha közben mégis utolér bármi okból, akkor az ő dolga megvárni. Mint ahogy az én dolgom megvárni, ha én érek utol valakit. A hirtelen elévágások nem tartoznak ide, az egészen más dolog.

De még egyszerűbben is lehet fogalmazni: a gyorsabban haladó az eleresztését megköszönheti, de nem kényszerítheti ki. Ilyen egyszerű az egész.

jelentéktelen alak 2013.01.13. 21:18:38

@Chabs: Ha neked a megengedett max. sebességgel haladás tötymőrgés, akkor sosem fogsz megérteni.

Valóban semmi közöm a szabálytalan közlekedőkhöz. Nem vagyok rendőr, nem az én dolgom foglalkozni velük. Ezt korábban le is írtam. De az életösztönöm azt mondatja, hogy nem is segítem azokat, akik kárt okoznak nekem. Nem fogok segíteni annak, aki esetleg kirabol. Ilyen vagyok.

Felteszem, a következő az lesz, hogy szerinted a gyorshajtó nem okoz kárt nekem. Szerinted talán nem. Egyszer sakkozzál egy olyan emberrel, aki nem a sakk szabályai szerint lép, míg te igen. Próbáld szabályosan legyőzni!
Persze sántít a példa, mert sakkozni nem kötelező, közlekedni meg igen. De a szabálytalanul közlekedő pont olyan módon jut tisztességtelen előnyhöz velem szemben, mint a fent említett sakkozó. Vagyis a kár okozás, még ha közvetve is, de nagyon is valós. Büntetni nem fogom, nem tehetem és nem is akarom. De segíteni sem fogom, mert azt sem akarom.

Prot88 2013.01.13. 21:18:44

@United Steaks:
Igen valójában nem is volt csapágyas a vezérlés... :D meg valójában beindult az autóm szar elektronikával... :D hát igen
valójában jobb az autóm nem fúj a kipufogó meg nincs is ki a bele a jobb féltengelynek... csak egy illúzió... a kocsim jó énmeg hülye vagyok mert rendberakom :D

jelentéktelen alak 2013.01.13. 21:28:19

@Chabs: Mondjuk az is megérne egy vitát, hogy milyen alapon mondja egy gyorshajtó egy többé kevésbé szabályosnak, hogy a közlekedési kultúrája nulla.
A közlekedési kultúra ott kezdődik, hogy legalább megpróbálok szabályosa lenni. A többi csak extra.
Aki eleve tudatosan szabályt szeg és ennek segítségét kikényszeríti (nem feltétlen te) az milyen közlekedés kultúráról is beszél? :-)

Prot88 2013.01.13. 21:29:27

@Józsi a guminagykeres:

Ha mindent újra meg jóra cserélnék, akkor nem egy 22 éves autóval indítok. Hanem úgy mint mások, veszek 120éves törlesztőre egy olyan autót ami tetszik újat, és akkor agyad neki bobi... Tudtam, hogy nem lesz egy leány álom, de megvan! Vagy így vagy úgy de rendbe fogom hozni, mellesleg ha elolvasod tudhatnád, hogy én már most többet foglalkoztam vele mint az előző tulaj(ok)...
Nem értem mért kell itt fikázni konkrétan engem, hogy beleszarok a kocsiba mikor ez egyértelműen nem így van.
Az autóvillamosságist meg ne fikázd mert ismerős.
Ha te úgy csinálnád, hoyg veszel egy új kipufogórendszert akkor tegyél úgy. Én értelmetlennek látom jelen esetben.

Chabs 2013.01.13. 21:54:50

@jelentéktelen alak: megbelyegeztel mint: gyorshajto :D nah mondok egy peldat. Kolbaszolunk az autopalyan 130-140 kozott amikor hirtelen megjelenik mogottunk 2 gonosz angel eyes, vagy 4db nulla, vagy akarmi es sietne. Mit csinalok en: kotrodok el az utjabol rogton zokszo nelkul, majd visszaallok moge. Altalaban az szokott lenni hogy miutan elengedtem mar nem tolja neki annyira:) Mit csinalsz te: totyogsz elotte 130al es orulsz magadnak hogy te szabalyos vagy a mogotted jovo meg toszodjon meg. Es ezzel jol felboszited ezaltal veszelyes szitukat okozva. Tehat nem a biztonsagot tartod szemelott :)

Semper Fidelis 2013.01.13. 22:17:40

Vegyetek suvot, ha elég közel jön hátulról a tag, már nem is látszik a lámpája ;))
Amúgy nekem eddig egyvalaki mutatott be, osztrák rendszámos volt a tetű. ( forma 1 hétvégéjén full masszív tömött M1esen nem mentem le előle a belsőben. Ja B+ 10000 autó volt ott mindkét sávban egyszerre....

jelentéktelen alak 2013.01.13. 22:21:15

@Chabs: Akkor én is mondok valamit. Megyek az autópályán a megengedett max. sebességgel. Természetesen a külső sávban. Ha jön egy az általad említett majom, elmegy mellettem a belsőben. Mivel is bőszítettem fel?
Másik szitu: Megyek a megengedett maximális tempóval az autópályán. Utolérek a 80-al haladó kamiont. Benézek a tükörbe és csak nagyon távol látok valakit jönni mögöttem. Indexelek, majd körültekintően sávot váltok és tartom a sebességem. Közután -még az előzési művelet közben- utolér az általad említett majom. Akár felbőszítem a jelenlétemmel és púposkodni kezd mögöttem, akár nem, tartom a megengedett maximális tempót és lehagyva a kamiont visszamegyek a külső sávba. (akkor is így teszek, ha egy majom sem ért útól)

Mit érdekel engem a lelkibékéje? Miért kellene érdekeljen? Ha ebből bármi féle veszély keletkezik, az a legkevésbé sem az én felelősségem. Még közvetve sem. Minden szóbajöhető veszélyforrása az ő szabálytalan és/vagy erőszakos magatartásának következménye. Úgy jogilag, mint morálisan.

Az már csak hab a tortán, hogy miután lehagyott, nem fogok vissza menni mögé a belső sávba, mert a helyem a külsőben van. Számomra értelmezhetetlen, hogy elengedek valakit. Értelmezhetetlen, mert ha van hely a külsőben, akkor eleve ott haladok. Ha meg nincsen, akkor elengedni sem tudom hol. :-)

biker_kolee 2013.01.13. 22:24:57

@Chabs: Nyugalooom, amint kicsit fellélegzek a vizsgaidőszak örömeiből, lesz. :)

Pepejoe 2013.01.13. 22:40:28

@adam_vok:
Hátnemtom', én más húdenyugati országban is tapasztaltam helyi rendszámos autóktól olyan dolgokat amik itt is bunkóságnak számítanak és még életveszélyes is volt rá nézve, azaz: gáz esetén ő megdöglött volna, mi meg kiszállunk az összekarcolt lökhárítójú TGA-ból. Igazából nem vettem észre semmilyen szignifikáns különbséget a mi, azaz magyar autósok és külföldi (szlovén, akik ugye ebben is mintának számítanak sokak szerint főleg hozzánk képest) olasz-német és osztrák autósok közt. Az utolsó ősemberként kinéző román is kiengedett amikor személlyel jártunk szép országukban és a miénk volt a legszakadtabb az egész környéken és a német mintaótós is keresztbeb.szott nekünk "jószándékúlag" mert csak. Biztos én járok mindig olyan helyen, de nem tapasztalok olyan sötétséget az utakon, mint amit sokak mondanak...az előző kommentem példáján kívül.
Pedig én járok lassú és roncs autóval (ami ugye égő, tehát nem engedjük ki és szívatni kell, ahol csak lehet) járok gyors autóval és még gyorsabb motorral is. A motoros fórumokon is megjegyzem mindig, hogy szintén nem látom a híres és legendás rosszindulatot és utálatot a motorosok irányában.
Témánál maradva és összegezve: talán én vagyok elnéző és türelmes (ellenkezőjét szokták mondani rólam) de tényleg mindig elcsodálkozom, amikor az országok és "kultúrák" különbségét taglalják autós szemszögből. Szerintem nincs, ez emberfüggő szerintem.

Chabs 2013.01.13. 22:49:19

@jelentéktelen alak: Megyek csicsizni, holnap melo van :)

etwas kultur muss sein 2013.01.13. 23:57:42

Írtam a legutóbbi merítésnél, hogy nagyon sok a 'megérte?' kérdésre a nem válasz. Ma 1.6-os Fóka I ítéleteket néztem, és ott is gyanús a helyzet. Áradoznak a kocsiról, fasza kocsi, megérte, el nem adná semmi pénzért, meg azóta vettek még egy fókát, de a megérte kérdésnél ott figyel a nem. Vagy paranoia, vagy bug van itten.

R500 2013.01.14. 00:22:26

hát gratula ennek a Mercedeses hülyegyereknek. ilyen ostoba szöveget már régen olvastam. nyolc elemi azért megvan?
nem is értem ilyet miért kell ezen a fórumon közzétenni. na de hogy ne maradjak le,figyuzzál mr.nagyképernyő az enyémet meg úgy hívják, 105 XF ha ez mond valamit. na az a kolosszus...asszem hamar rendbe tenném az elszabadult önbizalmad...

norisz01 2013.01.14. 00:23:24

@United Steaks:
Nem érted nem hülyék csak eltulozták, de az opeles érdekes nekem nem kellene egy opel sem.De ő is volvózik már.

norisz01 2013.01.14. 00:27:57

@Prot88: nem rosszindulatból irtam csak arra hogy figyelj rá a munkadijakra mert tényleg kipuff hegesztés meg ilyenek biztos nem 20rongyok,meg japán alkatrészek jók.Nekem is japán van,a tied is király auto biztos.Úgy hogy bocsi ha megbántódtál.

norisz01 2013.01.14. 00:30:39

@760kodnék: Na most döntöttél jól!!!!!!!!!!

Közlekedőedény (törölt) 2013.01.14. 08:19:41

@adam_vok: "Addig is, ha valaki megmaagyarázná, hogy otthon miért azért kell a nagy autó, hogy a másikat letoltd, azt megköszönném..."

Általában azért kell a nagy autó meg a letolás, mert a vezetőnek kicsi a p*cse. Ez kicsit továbbgondolva jelentheti azt, hogy egy csóró, megalázott kis senki a munkahelyén, csalja az asszony, átnéz rajta a gyerek, kisnövésű, vagy egyszerűen csak követni akarja a haverjait stb. (magyarul frusztrált és így kompenzál)

És néha azért kell, hogy azt a pár álmodozó majmot tényleg le tudja takarítani a belső sávból...

Sztavrosz_ (törölt) 2013.01.14. 09:25:55

@SzélsebesVelorex: Jelen helyzetben (amikoris egy olcsó újautó is többe kerül mint egy átlagember éves bruttó fizetése) ilyen esetben én egyetlen személyautóról se merném kijnelenteni hogy megérte az árát.

Evil Dragon 2013.01.14. 09:38:20

Hmm,tegnap autóversenyről hazafelé jövet,egy ilyen Omegával drifteltek előttem keresztül 2 sávon cikk-cakk-ban...ráadásul,mindezt hideg motorral adták elő..."Gratulálok" az ilyeneknek,utánna meg sirnak,hogy hengerfejes lett...

Luighi 2013.01.14. 12:11:51

@akos696: és a Hyundai Sonatamban is pont ilyen motor "rotyog" bombasztikusan ;-)

Luighi 2013.01.14. 12:25:21

Akinek a Mercis gyerekkel van gondja , annak valószínű mással/magával is! Én nem találtam nála a nagy arcot...

Plumper_ 2013.01.14. 13:26:09

A robbantós Merci tulajától kérdezem: mi az, hogy LETOLOD az útról a többi autóst?!

Józsi a guminagykeres 2013.01.14. 14:00:15

@Prot88: Valamit eléggé félreérthettél,senkit nem fikáztam. Láttam már 20eft-ból felújított generátort is meg csillagszemű hozzád hasonló srácot is aki úgy gondolta,hogy egy ilyen húsz éves,nálunk egzotikumnak számító sportos autóval jól fogja magát érezni. (Az kocka skyline volt)
Nem jött össze egyik sem.
Ezekkel két választási lehetőséged van nagyjából: új alkatrész autó értékéhez képest nagyon drágán vagy bontott alkatrész ami komoly eséllyel ugyanúgy szar.
Öreg autóból olyat érdemes venni amiből hegyekben áll az alkatrész,új gyári-új utángyári,bontott. Nem lesz kuriózum autó,de azért egy golt3-t astra -t,vectra gt,stb népautók jól felszerelt,erősebb változataival az általad leírt szervizszámlákból egy közepes volumenű felújítás,"gatyába rázás" kijön gyári beszállítóktól származó alkatrészekből. És árukhoz képest elég jó vezetési élményt adnak.
Nem érdekel senkinek az anyagi helyzete nem azért írtam. Amúgy meg ha rám hallgatsz,akkor azt csinálsz amit akarsz..

huleaks4 2013.01.14. 14:40:43

@Plumper_: Én is ezt akartam kérdezni? Ha én megyek 90-el és mögém ér egy gyorsabb autó, akkor én felgyorsítok az ő tempójára vagy inkább lehúzódok az útpatkára, hogy ő folytathassa az útját? Ha ezt nem teszem meg akkor nekem jön hátulról?
Olyan nincs hogy letol. Ha én megyek a saját tempómban és az neki nem elég akkor előzzön meg, ha nem tud előzni akkor várjon addig amíg nem jön szembe semmi.

Plumper_ 2013.01.14. 15:02:40

@huleaks4: eleve, szabálytalanságról, ha súlyosabb az eset, bűncselekményről beszélünk. úgyhogy a merdzsós hülyegyerek és a többiek felejtsék szépen el a letolást.
autópályán 130 km/h a maximum, és jobbra tartási kötelezettség van. szóval ha a nyakadba zuhan egy bunkónémet autós, akkor sem mehet 130-nál többel.

Shadowbull 2013.01.14. 15:04:22

@Plumper_: az az o dolga hogy mennyivel megy. Te meg nem tarthatod fel, es nem jatszhatsz onkentes rendort.

Plumper_ 2013.01.14. 15:13:42

@Shadowbull: hülyeségeket beszélsz, nagymellénykém.
én szabályról beszéltem, feketén-fehéren. arról, ami mindenkire vonatkozik.

Shadowbull 2013.01.14. 15:20:58

@Plumper_: igy van, rad is. A szabalyokban az is benne van hogy nem tarthatsz fel senkit. Olyan kivetel nincs, hogy csak akkor ha a megengedett maximalis sebesseggel mesz.

Szoval ha van helyed akkor szepen lemesz a belso savbol es elengeded a gyorsabbat. O meg majd elszamol a lelkiismeretevel a gyorshajtas miatt ha akar, ahhoz neked semmi kozod az egvilagon.

Plumper_ 2013.01.14. 15:24:53

@Shadowbull: nem akarom feltartani, csak nem hat meg, hogy a duplavécés (0000) tankjával a nyakamba jött. majd szépen kiteszem jobbra az indexet, és lehúzódok az útviszonyoknak és az autómnak megfelelően. HA egyáltalán eleve nem a jobb oldali sávban voltam.
tényleg semmi közöm a gyorshajtásához, ahhoz viszont igen, ha emiatt a testi épségemet és anyagi javaimat veszélyezteti. felőlem felcsavarodhat az első fára vagy az árokban köthet ki, legfeljebb a helyszínelőket fogom sajnálni, hogy megint egy baromhoz kell kimenniük.

Shadowbull 2013.01.14. 15:27:21

@Plumper_: ennyi az elvaras, semmi tobb.

meg talan annyi, hogy tessek elerni az adott utszakaszra engedelyezett maximalis sebesseget, ha az utviszonyok lehetove teszik.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2013.01.14. 15:31:08

A Mercis népítélet írója nyilván nem az, akit eredetileg a Mercedes-tervezők célcsoportnak képzeltek... :/

Shadowbull 2013.01.14. 15:35:44

@immortalis: nade nem is ujonnan vette. Az meg nem igazan erdekli a gyartokat, ki veszi meg 20 evesen, lerugva, logo bellel, veres szajjal.

landcruisör 2013.01.14. 15:39:16

mi az a rom és hol található ami előtt a Merci le van fényképezve a zöld gyepen?

Mental Militia 2013.01.14. 16:12:19

Én is nagyon szeretem a bálnákat, de nem mernék venni, ahhoz túl gyakori a nagy xopó..
Az Omega egy fos, köztudott.

C@raVWelle 2013.01.14. 16:42:04

Hehhe olvasgatom itt a kommenteket...:) háát tudjátok, én vagyok az akit utol szoktatok érni...:) Szerintem eddig a mostani kocsimmal egyszer előztem, az is egy mixerkocsi volt:) Na de komolyan, szerintem ha valaki a megengedett maximummal megy, akkor nem az ő dolga elengedni azt , aki gyorsabb (ha tud előz), de ha valaki lassabb a megengedettnél, akkor a körülményekhez képest, igenis segítse a mögötte haladót, h megelőzhesse. Én pl telibeszarom azt aki villog. A kisbuszban nem zavaró annyira, de figyelem a tükröt, és ha valaki beér és nem villog, azt sokkal szívesebben engedem el, mint a tahó birkákat... A mercis nálam kiverte a biztosítékot a stílussal. Nekem pl a világért sem kellene olyan kocsi... de mind1.

akos696 · www.focusauto.hu 2013.01.14. 17:40:45

@Luighi: Igen, csak ott G6AT kódon 146 pacival. Jó kis moci :)

akos696 · www.focusauto.hu 2013.01.14. 17:48:28

Az a baj, hogy sok az önkényes rendőr Mo-n, aki meg akarja rendszabályozni a másikat. Mindenkinek magával kellene foglalkozni, figyelni, elkerülni a másik hülye által okozott balasetveszélyes hellzeteket, nem pedig a szaros okostelefont nyomkondi menet közben, ahogy ma a bp-i forgalomban 10-bő 6 autóban ezt teszik friss megfigyelésem szerint. Elképesztő! A jobbra tartás az akkor is jobbra tartás, ha te 150-el mész és mögötted 200-al érkeznek. Nem úgy működik, hogy 130-nál már nem kell elengedni senkit. Persze letolásos, villogásos módszer sem épp egy inteligens, emberre vall, de van, hogy a belsőben 90-el poroszkáló nyugdíjas nem ért másból (vagy még ebből sem). Nem magánút az autópálya, ezt mindenkinek tudomásul kellene venni.

Prot88 2013.01.14. 17:52:46

@Józsi a guminagykeres:
Félreértetted már a címet is.... Megvalósult álom mert amióta jogsim van ilyen autót szeretten volna. Kerül amibe kerül rendbeteszem. De ha most elég 3 pötty arra a kipufogóra plusz egy ilyen rezonancia csillapító akkor szarom le csinálja úgy majdha annyira szar lesz h kell egy új akkor felveszem a kapcsolatot a megfelelö emberrel. Bontitt alkatreszek van egy srác aki angliából hozat be alig 100 ezres autókat. Van olyan amely 60 ezret futott szerintem azokban tuti nincsenek ilyan lelakott alkatrészek.
És végül nekem nem csillog a szemem hanem vigyorgok akkor kezdem mikor helyére pattintom a kormányt. És pont azért vigyorgok mert nem egy astra gsibe ülök hanem egy toyota celicaba és nemazert mert egy full felújított astra siha nem fog így kinézni meg úgy menni mint ez hanem mert megvalósult az álmom van egy 90 es Celicam.

Sztavrosz_ (törölt) 2013.01.14. 18:42:54

@akos696: "villogásos módszer sem épp egy inteligens, emberre vall,"

Nekem meggyőződésem hogy a villogásos módszer egy kérdéssel egyenértékű:
"-Néztél tükörbe mostanában? Tisztában vagy vele mi zajlik mögötted?"

Még mindíg kevésbé bunkó mint a dudálás, pedig előzési szándékot lehet hangjelzéssel jelezni lakot területen kívül.

akos696 · www.focusauto.hu 2013.01.14. 20:46:41

@Sztavrosz_: Motorral szoktam rövid dudával jelezni, ha valaki mellett elhaladok, nehogy akkor éppen eszébe jusson befordulni, vagy bármi hirtelen manővert véghezvinni.

jelentéktelen alak 2013.01.14. 21:02:29

@Shadowbull: Hülyeséget beszélsz.

1, Aki szabályos, az eleve csak akkor megy a belső sávban, aha arra oka van. Ha meg oka van rá, akkor nem tud onnan semmilyen húgy agyú kedvéért eltűnni.

2, Aki meg szabálytalanul közlekedik, az ne követeljen meg már másokon szabályokat, mert elég hülyén hangzik! Akkor várd el a másiktól, hogy szabálykövető és külsőben halad, nem tart fel, stb. ha te magad is szabályosan haladsz és betartod a sebesség limitet! Ahogy másiknak nincsen semmi köze a te sebességedhez, neked sincsen semmi közöd az ő szabálytalanságához.
... ha csak nem vagy (önkéntes) rendőr!

ps3peter 2013.01.14. 21:07:07

Shadowbullnál a pont:
"meg talan annyi, hogy tessek elerni az adott utszakaszra engedelyezett maximalis sebesseget, ha az utviszonyok lehetove teszik. "
Ezzel már sokkal elörébb lennénk. Bár ritkán vezetek Magyarországon, de az a tapasztalatom, hogy nem 130 fölött közlekedök okoznak gondot, hanem akik 100-110 körül andalognak az autópályán. Drága a benzin? Ne indítsd be az autót, úgy eszik a legkevesebbet...

jelentéktelen alak 2013.01.14. 21:08:32

@akos696: Majdnem egyetértünk. Most csak az a kérdés, hogy van szabály, vagy nincs szabály???

Ha van szabály, akkor senki mehet gyorsabban annál, mint a megengedett max.
Ha nincsen szabály, akkor nincsen jobbra tarts se.

olyan nincs, hogy valaki kiválasztja melyik szabály szabály és melyik nem. Mert akkor áll elő pont az helyzet, hogy A szerint nem kell jobbra húzódni, B szerint meg lehet menni a limitnél gyorsabban is és már itt is van a konfliktus.

Ki érzi magát atyaúristennek, hogy válogathat a szabályok között?

jelentéktelen alak 2013.01.14. 21:11:56

@akos696:
"...villogásos módszer sem épp egy inteligens, emberre vall, de van, hogy a belsőben 90-el poroszkáló nyugdíjas nem ért másból (vagy még ebből sem). Nem magánút az autópálya, ezt mindenkinek tudomásul kellene venni."

Ha gyorshajtót nem kell megnevelni -szerintem sem a másik autüs dolga, akkor a belsőben 90-el poroszkáló nyugdíjast, miért kellene?

Nem lehet, hogy sokkal több önkéntesrendőr van az utakon, mint gondolod? :-)

jelentéktelen alak 2013.01.14. 21:17:37

@ps3peter: Illő elérni a megengedett max sebességet és a logika is mondja, hogy így érdemes haladni, ha minden feltétel adott.
De egy fontos dolgot ne felejtsünk el! Még a neve is MEGENGEDETT LEGNAGYOBB SEBESSÉG! Vagyis ha minden körülmény adott, akkor még akár annyival is lehet haladni.

Ez annyit jelent, hogy pl. autópályán 0 és 130km/h között bármilyen sebességgel lehet haladni, amit indokoltnak vél a vezető.
Nem hiszem, hogy többet kellene bárkitől is elvárni, mint amit a szabály elvár. Annyi viszont elvárható.
Alap, hogy az autózás pénzbe kerül, mint ahogy az is, hogy az utazás időbe. Ahogy az autózás olykor extra pénzbe telik, az utazás olykor extra időbe. Ezzel bizony, számolni kell. Mégha bosszantó is.

Hurri Kán 2013.01.14. 21:19:40

@jelentéktelen alak:
"Ez annyit jelent, hogy pl. autópályán 0 és 130km/h között bármilyen sebességgel lehet haladni, amit indokoltnak vél a vezető"
Tanuld meg a kreszt-t te seggfej, és utána oszd itt az észt.

Sztavrosz_ (törölt) 2013.01.14. 21:22:03

@jelentéktelen alak: 60-130km/h között. Pályán van minimum is. (Ezért nem mehet rajta smkp. neki 40 a max pályán meg 60 a minimum.)

jelentéktelen alak 2013.01.14. 21:24:40

@Hurri Kán: Előbb olvass, tanulj és utána oszd az észt! NINCSEN MINIMUM SEBESSÉG MEGHATÁROZVA AUTÓPÁLYÁRA! Ha lenne, nem állhatnál szabályosam, mikor egy hozzád hasonló okostojás balesete miatt beáll a pálya és a rend éber őrei végig bírságolnák a népet. :-)

akos696 · www.focusauto.hu 2013.01.14. 21:26:34

@jelentéktelen alak: Érdem a célzásod, de nem. Mert, aki messziről villog, hogy takarodjak az útból, miközben előzöm a kamionsort, egyszerűen egy türelmetlen paraszt. A 90-el kódorgó meg egy fogalmatlan paraszt. Ha nem dudál rá az ember, akkor a Balatonig csalinkázik az ember előtt, belekényszerítve az embert egy szabálytalan jobról előzésbe. Míg én mondjuk 140-el előzve a kamionsort, nem kényszerítek bele senkit szabálytalnkodásra, csak a siető parasztot egy alapos fékezésre, és amint elhaladok a kamiono mellett, le is húzódok, had menjen, aki akar. És, ha még a sávváltás előtt észreveszem, hogy valaki nagyon siet, inkább ki se megyek elé, nem hiányzik, hogy 1 cm-ről toljon. Próbálok deffenzíven vezetni. Mint pl, ha valaki arra vár, hogy elhaladjak mellette, és ő is ki tudjon jönni egy kamion mögül, akkor pl nem 1 km/h sebességgel előzöm, hanem rálépek, hogy ne kelljen annyit rám várni. Ezt várnám el másoktól is, tudom reménytelenül, mert az emberek 80% semmi mással nem foglalkozik, csak magával. Addig itt nem is fog semmi változni. Én pont úgy viselkedem másokkal, ahogy én is elvárom, hogy velem viselkedjenek.

akos696 · www.focusauto.hu 2013.01.14. 21:27:48

@akos696: hú, már kicsit fáradt vagyok a gépeléshez sorry

jelentéktelen alak 2013.01.14. 21:30:55

@Sztavrosz_: Valóban van egy olyan szabály, hogy nem hajthat fel senki a pályára olyan gépjárművel, amely, nem képes önerőből, sík úton legalább 60km/h sebességre. De semmilyen szabály nem kötelez senkit arra, hogy hogy ezt a tempót el is érje.

Van olyan szabály, hogy a mögötted gyorsabban haladó járművet nem tarthatod fel indokolatlan lassú haladással, ha autópályán a külső sávban haladsz, akkor a belsőben bármikor, bárki megelőzhet. Tehát a feltartás sem érvényesül.

Vannak táblák, melyek meghatároznak minimálisan megengedett sebességet, de ezek is csak akkor hatályosak, ha az út és látási viszonyok, illetve a forgalom lehetővé teszi a táblán meghatározott minimális sebességnél gyorsabb haladást. Arról nem is beszélve, hogy a gyakorlatban ezeket a táblákat a belső sáv(ok)ra vonatkozóan szokták kitenni.

Másról meg nem tudok. Vagyis fenntartom, hogy 0 és 130 között, bármilyen sebesség szabályos pályán.

jelentéktelen alak 2013.01.14. 21:40:25

@akos696: Értem amit írsz, többségében egyet is értek Veled, de más az értékrendem. Magam érdekében is nagyon ritkán szegek tudatosan szabályt, más miatt meg még ennél is ritkábban. Nem gond senkit magam elé engedni, ha látom, hogy be akar sorolni elém. De gyorsítani nem fogok senki miatt.
Egyébként követendő példa kellene legyen, amivel zártad a gondolatod. De amíg valaki "takarodjon előlem mindenki, majd én is elengedem a nálam is gyorsabbat" elven megy, más meg igyekszik haladni, de szabályosan, soha nem lesz egyetértés még ebben sem. Én is igyekszem úgy közlekedni, ahogy azt másoktól várnám el. De mások, meg mást várnak el tőlem. :-)

Sztavrosz_ (törölt) 2013.01.14. 21:41:24

@jelentéktelen alak: Kár hogy csak a kifogásokat keresed. Ez is bennevan: Autópálya és autóút úttestjén - a forgalmi okból szükséges megállást kivéve - megállni tilos. Sose azokkal volt a gond akik a forgalom és vagy látási viszonyok miatt mennek lassabban. És nem mellesleg az autópályák a világon mindenhol hosszabbak mmint az "ősi" főutak. Mitsem érne az egész ha nem lehetne rajta gyorsabban haladni. Ugyhohgy ha még a 60km/h is nehezedre esik akor irány a főút. Nem lehet hogy valami ilyesmi miatt alkották azt a szabályt?

jelentéktelen alak 2013.01.14. 21:54:30

@Sztavrosz_: Félre értesz. Nem keresek semmilyen kifogást. Egyszerűen csak nem makacskodok a tényekkel.

Tény, hogy nincsen megfogalmazva minimálisan megengedett sebesség autópályára? Tény.
Tény, hogy egyeseknek még az írott szabályok betartása is gondot okoz? Tény.
Akkor miért is kellene még az írott szabályoknál is többet elvárni bárkitől?

Mint már írtam, igyekszem szabályosan közlekedni. Nem demonstrálni, hanem szabályosan közlekedni. Ha valaki rám repül, mikor 2sávos úton/autópályán előzök, akkor valóban ki kell várnia mögöttem, míg a megengedett max. tempóval befejezem az előzést. De akár jön mögöttem valaki, akár nem, az előzés után úgy is a külső sávban fogom folytatni az utam. Meg egyébként is ott haladok, ahol a helyem. Ha minden körülmény adott a megengedett max. sebességgel haladni, akkor nem látom értelmét, hogy ne azzal tempóval menjek. Alígha fogok csak kedvtelésből 60-nal menni 130 helyett.
De tudom, hogy amíg 131-el haladni szabálytalan, addig 1-el haladni, csak "meglepő" és nem feltétlen veszélytelen. De nem azért veszélytelen, mert másokat veszélyeztet az 1km/h- haladás! Azért veszélytelen, mert mások gyorsabban mennek, mint amekkora szakaszt belátva meg tudnának állni. Mert ügye ez is egy szabály!?
A sok agresszív, meg vakegér miatt az nagyobb biztonságban érzi magát ha kicsit gyorsabban megy. Pedig nem a lassú haladás miatt veszélyes a kisebb sebesség, hanem az agresszívek miatt, meg a vakegerek miatt.

Chabs 2013.01.14. 23:00:02

@jelentéktelen alak: ha meg ilyen vagy akkor kozlekedj trabival, senki nem fog levillogni az utrol mert semmi ertelme. Vagy vegyel egy traktort, azzal is tudsz lassan menni meg foldet muvelni is. Szerintem

ommm 2013.01.14. 23:38:28

Vajh ki írta ezt a Mercedes-népítéletet, hogy szülővárosom azóta leégett tornaterme előtt (melyben oly sok pajzán órát töltöttünk el ifjúkorunkban) fotózta le. Az ásványvízforrás mellett? Messzi rendszámmal?

ommm 2013.01.14. 23:40:19

@Józsi a guminagykeres: Nem forintban számol, de ne zavarjon...

Shadowbull 2013.01.15. 07:13:12

@ps3peter: ez nagyon elterjedt mostanaban, autopalyan 110-zel vonatozo sorok, orszaguton 75-tol sporolo idiotak....

ata2k6 2013.01.15. 08:52:56

Gyerekek!
Én itt mind olvasam ezeket a szörnyűségeket - letolás, letojás, stb a sztrádán. Lehet baromság, én erdélyi vagyok, ezidáig 2 alkalommal mentem át az anyaországon, lehet hogy pont kifogtam mindkét alkalommal az ideális körülményeket, de én nyomát se láttam ezeknek az antiszociális megnyilvánulásoknak. Sőt, mondhatnám, Ártándtól nyugatra gyakorlatilag pihenek vezetés közben. (Nem úgy érteni hogy 70-el alszok az úton, a belső sávban!!, hanem hogy megyek betartva a limiteket, helység 55-59, oú - 100-110, pálya 120-130. Nincsenek kanyargós utak, nincs zsúfoltság. Oláhiához viszonyítva.... nálunk, főleg erdélyben ritka a 2 km-nél hosszabb nyílegyenes útszakasz.
Akit zavar az anyaországi közlekedés, ajánlok neki egy dél (v északkelet) romániai "élménytúrát".
Lassan nálunk ajánlott a fedélzeti kamera a kocsiban. (Nálam már lassan két éve kamera van a kocsiban), CB a tetőn a potyaleső rendőrök miatt (szétrohadt 30-as tábla két, útra benövő bokor közt...)
Ha már flame, akkor sztem kimaradt a vitából a fehér furgon meg a céges tédéi Passat. Legalábbis nálunk ez a kettő a forgalom réme. Nomeg a török kamionosok....

35up (törölt) 2013.01.15. 10:22:35

@jelentéktelen alak: Kicsit tovabb kellett volna olvasni, jogasz ur:
26. § (5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza.

...de ennek tetejebe meg egy gondatlan vezetest vagy kozuti veszelyeztetest is rad huzhatnak, az altalad eloidezett helyzettol fuggoen. Gezuka, a jogszabalyok nem ugy mukodnek, hogy ami ott nincs nevesitve, azt mindent szabad. Az sem szerepel explicit modon a Btk-ban, hogy tilos masok szemet kikanalazni, megis megbuntetnek, ha megteszem.

Magyarorszag pedig tobbek kozott a magadfajta szociopatak miatt elhetetlen hely, akik nem csak azt hiszik, hogy joguk van feltartani tobb ezer masik embert, de meg ideologiat is gyartanak melle, es abszolut nem zavartatjak magukat.

Prot88 2013.01.15. 14:59:51

@ommm:

Ezt meg hogy érted?

jelentéktelen alak 2013.01.15. 19:52:44

@Chabs: Miből gondolod, hogy lassan megyek??? :-)

jelentéktelen alak 2013.01.15. 20:04:53

@35up: Lehet, hogy nekem is tovább kellene olvasni, de neked -jogászkám- még inkább!

1, Írtam az általad idézett szabályról. (olvasni, olvasni, olvasni...)
2, Tudom, hogy hogy működnek a jogszabályok. Nem azért büntetnek szem kikanalazásért, mert nincsen benne a BTK-ban, hanem azért, mert testi sértés és az meg benne van.

Nem lep meg hogy mindezt nem érted, mert láthatóan nem érted a leírt szöveget.

Nem értem, miből következtetsz arra, hogy:

1, Aki nagyon lassan halad, az veszélyeztet!? Én úgy tudom, hogy úgy kell a sebességet megválasztani, hogy a belátható útszakaszon belül meg tudjál állni. Vagyis ha egy nagyon lassú halad előtted, akkor amögé be KELL tudnod lassulni baj nélkül. Az, ha valakinek elgurul a lassú láttán a gyógyszere, az orvosi és nem közlekedési eset.
2, lassan szoktam menni? Annak mindössze az ellenkezőjét írtam le többször is, hogy lényegesen a megengedett sebesség alatt haladnék, ha csak nem muszáj valamiért. Ennek ellenére elmésen mégis úgy értelmezed, hogy így teszek. BRAVO!

Javaslom gondold át fentiek fényében, hogy ki is a szociopata kettőnk közül, és ki miatt élhetetlen bármely hely is! :-)

esef 2013.01.16. 18:32:00

@ommm:
szóval tiéd a merci, értjük ám! ;-)