Heti merítés

  2013. január 13. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Pufi a barátom

60166

Az állapota nem volt túl szívderítő, de a kiváncsiságból a nálam levő laptopokon megnézegettem, hogy milyen áron mennek. Na találtam is a közelben, magánszemélynél egy 3.3 automatát, kíváncsiságból megnéztem, kipróbáltam. Azonnali szerelem lett.

Megvalósult álom!

60156

Aztán idén nyáron úgy döntöttünk a párommal, hogy kéne egy kocsi. Áh mondanom sem kell hogy nem volt hónap mikor csak kicsit nyálcsorgatásként nem néztem volna fel használtautóra hogy megnézzem a Celica-kat.

Viszonzatlan rajongás, jó - ha jó...

60180

Akkor adtam el, amikor az általam majd' 2 évig precízen vezetett és minden kiadást tartalmazó listát a csajom összeadta (én addig sosem) meghaladta az 1,3 M Ft-os vételárat 200e-rel... . De akkor hirtelen.

A kolosszus, vagyis ha kevés a Rolls-Royce

58394

Kezdem azzal, hogy 10-éves korom óta csak erre vágytam, sosem érdekeltek Ferrarik stb., csak a bálnák. Hogy milyen? A legnagyobb, a legkényelmesebb, számomra a legszebb és az egyik legbiztonságosabb.

Megbízható billegős kisautó

60160

Szerintem a legnagyobb problémája a billegős futómű. Az úthibákat nagyon érezteti, ez részben a kicsi kerekeknek, részben a magas és nem igazán eltalált futóműnek köszönhető. Ha 25 km/h helyett 35-tel veszek be egy kanyart másoknak már halálfélelme van az autóban.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr865014958

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szabovik2 2013.01.13. 09:02:22

A merdzso tünnyön innen,rendkivül rossz az üzenete egy szlovák rendszámos fostalicskának.A krumlileves az legyen krumplileves,egy magyar netes tartalomban ne panaszkodjon egy adócsaló.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2013.01.13. 09:20:07

@szabovik2: marha. Legalább olvasnád el, mielőtt vergődsz.

Gymkhanafan 2013.01.13. 09:35:57

@szabovik2: Az gondolom eszedbe sem jutott, hogy esetleg felvidéki magyar.

Az egy másik kérdés, hogy a Mercedes nem az ilyen embereknek való (letolom az útról, mert megtehetem egy S-Klasseval) lehet nem azért engedik el, mert Benzben ül, hanem, mert már szegény 140-es festésén is látszik, hogy nem egy rendes Mercedes tulaj ül az autóban, hanem valami racer. Sajnálom szegény autót, egy Mercedes ennél azért normálisabb tulajt érdemelne, de hát nem is mai darab. Az meg megint vicces, hogy ez a Mercedes fénykorában készült. Ez már inkább az utószele volt, tekintve, hogy a W220 mellett állítólag ez volt az egyik legmegbízhatatlanabb Mercedes.

Egyébként jók ezek a merítések, de nem lehetne normálisabb autókról gyűjteni? Pl. olyanok amiknek szép történetük van (Pl. a Croma nálam ilyen), vagy olyan ami Old Timer, vagy pedig újabb autók és nem ezek a lehasznált minimum 10 éves pusztulatok, minimum második tulajtól 180+ ezer km-el véve, mert ez pont a legidétlenebb kor. Szegény kis Yaris (ami egyébként egyik kedvencem is) meg Omega ki a fenét érdekel már, se nem old timer, se nem young timer, se nem új autók és még szép történetük sincs. Szerintem értitek, hogy mire gondolok, nem rossz indulatból, vagy fikázásból írtam! :-)

WALD 73 2013.01.13. 09:47:20

1. felvidéki magyar, nem adócsaló.
2. ne neten legyen nagy az arcod szabovik uraság, mert itt mindenki nagy arc, de ha valóságban kiállnál szádban landolna egy kanadi.
3. ha jobb autód van tedd fel, de ha népautóval jársz esetleg autód sincs, csak apuci eltart és az ő autójával teszed a nagyot, akkor meg ne itt feszíts!
4. az, hogy megbízhatatlan azt mindenki egy totalcaros tesztből veszi, meg egyetlen egy szerelőtől, nekem 3db w140-esem van, baráti körömben még több és mind jó, érdekes nem? Nézd engem kivitt és hazahozott angliából és sosem robbant le, ellentétben a sok új fossal.
5. talán nemkellene rögtön egy tahónak nézni mindenkit.

biker_kolee 2013.01.13. 09:48:22

Nyegleo, hiába próbálok képet feltölteni a' zítéletemhez, nem engedi. :((( Mijjjjjééééééért??!?!??!?!?? :((

őszintetudás 2013.01.13. 09:59:49

ha valaki igazán billegős kocsira vágyik akkor suzuki ignis :)

Sang Lee 2013.01.13. 10:01:14

@Gymkhanafan:
igen, a Croma az klasszikus, az olyanokat szavesebben olvasom én is, akkor is, ha egy hetem rámegy, mert hosszabb, mint a gyűrűk ura:)

amúgy a szájkaratéba nem kívánok beszállni, de vessünk össze két pontot:
"2. ne neten legyen nagy az arcod szabovik uraság, mert itt mindenki nagy arc, de ha valóságban kiállnál szádban landolna egy kanadi." <=> 5. talán nemkellene rögtön egy tahónak nézni mindenkit.
ezek kicsit ütik egymást, nem? miért kell rögtön azon pörögni, hogy élőben nem lenne ekkora arcod, ha meglátnál, megagyalnálak, stb.? kell ez ide?

Nyegleo 2013.01.13. 10:21:10

@biker_kolee: remek kérdés, küld el emailban az ítélet címét, megnézzük. Semmi hibaüzenet gondolom. Mekkora képek?

pickapu 2013.01.13. 10:29:39

@biker_kolee: A pickuppal történt közös fotót berakod-é? :)

United Steaks 2013.01.13. 10:31:05

@Gymkhanafan:
Ha nem tetszenek ezek, meríts magadnak olyat, ami érdekel.

adam_vok 2013.01.13. 10:35:49

"Teljesítmény pont elég arra, hogy toljad le a jónépet az útról."

Orbán, meg Fletó, meg gazdasági kaki... frászfenét...

Majd ha az ilyen megnyilvánulások eltűnnek a magyer netről, akkor fogok hazaköltözni.

Addig is, ha valaki megmaagyarázná, hogy otthon miért azért kell a nagy autó, hogy a másikat letoltd, azt megköszönném...

Chabs 2013.01.13. 10:38:23

En ugyanilyen yarist nezegetek rovid utakra, varosba, ezek szerint asszony elfossa magat kanyarba? Mennyire durvan billeg?

bubu23 2013.01.13. 10:40:57

Hasonló Yarishoz volt szerencsém 1-2 szer, bár nem túl sokat vezettem pár száz km. Hát ez az ezres motor tényleg nem erőgép, de közlekedni tényleg elég. Nekem ami tetszett a pontos rövid úton járó váltó volt, ami zavart a középen mélyen lévő számláló műszerek, bár ez gondolom csak megszokás kérdése. Egyébként tényleg korrekt kis autó, rokonságban van 3 is ebből az egyikbe egyikbe volt h egy év alatt beleszalad 80000 km is. Soha nem volt semmi bajuk

biker_kolee 2013.01.13. 10:43:13

@Nyegleo: Oké, máris küldöm. Semmi hibaüzenet. Mindegyik 300kb alatti, ahogy a követelmény szól.

@pickapu: Beeeeee, ha megtalálom.. :)))))

biker_kolee 2013.01.13. 10:47:19

@Chabs: Kelletlen gáz és kuplungpedál, összhangba hozni a kettőt úgy, hogy ne bőgjön a motor/ne csússzon a kuplung szinte lehetetlen, kuplungozni pedig egy vagyon. Egyébként ha dobsz rá egy nagyobb alutappancsot szélesebb gumival, nem lesz vele annyira baj. :)

Józsi a guminagykeres 2013.01.13. 10:53:03

Celica: "Megvalósult álom." Milyenek lehetnek a srác rémálmai?
Generátor "felújítás" 20ezerért munkadíjjal,hát persze. Két lengyel csapágy meg talán valami hulladék szénkefe,jobb esetben két évet is kibír. Pont így újította fel az előző tulaja is.
Meg kipufogón három lyuk javítása 20e munkadíjjal.Ja,tesz rá három foltot.
Amúgy biztos kamu,mert a japán autó soha nem romlik el.

Chabs 2013.01.13. 10:57:07

@adam_vok:
'Addig is, ha valaki megmaagyarázná, hogy otthon miért azért kell a nagy autó, hogy a másikat letoltd, azt megköszönném...'

Nehany fogyatekost telleg muszaly letolni sajnos mert nem veszik eszre hogy felre kene huzodni es nem feltartani a gyorsabban haladokat. Szerintem.

butschq 2013.01.13. 11:06:02

@adam_vok: Elég sok a komplexussal rendelkező egyén szerény országunkban, akik az autóval akarnak kompenzálni. Aki teheti, vesz valami szakadt régi hulladék nagy autót, aztán mindenkit letol az útról. Valaki új/újabb nagy autóval csinálja ugyanezt. A kisebb kategóriás autókat vezetők próbálják feltartani őket, mert "nehogy má miből van neki ilyenje?" címszó alatt. És ebből az egészből egy kaotikus káosz lesz az utakon :D

JMC 2013.01.13. 11:22:39

@Chabs: Relatív billeg csak a Yaris, a népítéletben szereplők pl egy régi swiftből ültek át, ami kvázi egy gokart. A Yaris jóval magasabb (ezért több a hely), viszont nem sokkal szélesebb (ha egyáltalán). Magasabb is az üléspozíció, így érzetre mindenképp billegősebb. Épeszű tempóban nincs gond. Így legalább senki nem puhatolja a kanyarsebesség végét, mert mindenki hamarabb kezdi rosszul érezni magát, mint amennyit maga a Yaris bírna. Nem feltétlenül hiba.

EL-GO Tornado 426 Hemi Quattro 2013.01.13. 11:33:09

'Addig is, ha valaki megmaagyarázná, hogy otthon miért azért kell a nagy autó, hogy a másikat letoltd, azt megköszönném...'

Nem kimondottan iyen célból kell a nagy autó.Vszont tény,hogy ha az ember berág,akkor aztán szinte bulldózer módjára kotorja le az útról a mazsolákat.Amikor megbetegedett a járós autóm,de mindeáron kellett egy kocsi,akkor a havertól kaptam kölcsön 2 hétre egy fekete Subaru Forestert.(Gondolom mondanom sem kell,hogy sírva tankoltam bele,de hát kellett az autó) Ahol eddig kiengedtek,beengedtek,megdták az elsőbbséget..stb.,ott a Subaruval már szinte sosem.Pedig a vezetési stílusom maradt ugyanaz.Aztán persze mikor megszoktam a gépet és a második,harmadik napon már szartam én mindenkire,toltam lefelé a mazsolákat és bevágtam mindenhova,mondhatni kihozták belőlem.Aztán 2 hét után visszaültem az alsóközepes járós autómba és élveztem az utazóközönség udvariasságát és előzékenységét.Élesen beállt a kontraszt.Mondjuk azóta nem is bunkózok a nagyobb autókkal,igz eddig sem tettem.

Süni25 · http://www.eakft.hu 2013.01.13. 11:36:24

Csak nekem van hányingerem az "ezt jól jegyezd meg" és az "erről ennyit" szófordulatoktól?

Tiltott Lally 2013.01.13. 12:23:58

Hogyan kell letolni valakit az útról? Mert nekem meg ettől a kifejezéstől van hányingerem

Pepejoe 2013.01.13. 12:33:15

Sokan rá is játszanak arra, hogy letolják őket. Ha pl. 70-es táblánál 2x2 sávon egymás mellett mennek 60-al (naponta tapasztalom) és mögéjük érsz, sajna nem tudsz a belsőben haladóval mit tenni, letolod és kész. Akár szabályosan halad ott, akár nem. Bunkóság. Tükröt nem néz és nem néz semmit.
Ha végre elenged mert bevillan neki, hogy útban van és még le is megy, megelőzöm-megköszönöm és én is lemegyek, pedig jóval 70 felett vagyok. Tegye meg más is, ennyi.

Eldrastico 2013.01.13. 12:35:25

Dávid a bálan elot jó volt a Felícia is :-D de azt tugyuk mindig az a legjob ami ép az eném.
És ha nincs másr gondunk csak hogy a fizunk felét fenzin temtokbe oljuk akor jó is az ja igaz má van bene gáz mert csak nem húzós volt bele tankolni.
Nekem is van ne egy uzemanyag temeto az udvaron és a garázsba a 15L fogyasztó benzines pajero de za csak azé van kel kel erdobe vadászatra munka végzáshez ven egy prámió model is de amindenapkra nagyon megteszi a DACIA logan 1,4 LPG ben mert nem kel mit kompenzálnom és a kulvilágnak bizinítanom.

Gymkhanafan 2013.01.13. 12:39:42

@Sang Lee: Egyetértünk! :-)

@adam_vok: Manapság már nagy autó sem kell ahhoz, hogy a hátsódban menjenek, II-es Golffal meg Swifttel is megteszik már ugyanezt, pedig mi elég lendületesen (de a szabályok határain belül) haladunk és nem is az előbb említett kategóriájú és korú autóval. De valóban fenn áll még ma is, hogy megveszik a 10 éves 300e km-t futott Passatot, A4-et, E-Klasse-t, 7er-t és akkor elhiszik magukról, hogy ők az utak királya, mert vettek egy használt roncsot (mentalitás: mert nekünk jár a BMW és a Mercedes). Sajnos ezeket nem hajlandóak kiszűrni, pedig itt kezdődne a normális közlekedés, de ez csak álom.

@Pepejoe: Ebben is van igazság.

Tihi1 2013.01.13. 12:43:21

Nem értem miért kell kifejezetten olyan ítéleteket keresni, ami feszültséget gerjeszt.
Minden típus tulajdonosai között vannak sajnos "hülyegyerekek"

W140-es ítéletek közül például ezt érdemes inkább elolvasni.:

nepitelet.hu/autok/mercedes-benz/s_1991/a_barka./

RÁMBÓGECI 2013.01.13. 12:45:34

@adam_vok:

azért, mert te elmentèl ès csak mi, a bunkók maradtunk itt..

Péter 2 2013.01.13. 13:03:28

@Gymkhanafan: Nem ügy. Amikor nagyon rádjönnek, akkor szépen, finoman fel kell villantani egy párszor a féklámpát, és nem engedni el őket. Tanuljanak. :-)

adam_vok 2013.01.13. 13:08:25

@RÁMBÓGECI: :-) jah tom, ez a kimentem külföldre és osztom az észt dolog fárasztó lehet...
de higgyje el mindenki, hogy amint megtapasztalja az ember, hogy milyen az amikor az autósok csak simán közlekednek az utakon, a Bentley continental enegdi be a FIAT panda-t és nem fordítva, és ebben senki nem lát semmi furcsát, akkor onnantól a mi hozzáállásunk otthon, az elég gáznak fog tűnni...
ez nem fikázás, ez csak a valóság.

Gymkhanafan 2013.01.13. 13:13:33

@Péter 2: Ez valóban egy bevált módszer sok esetben, de van olyan amelyik meg felhergeli magát, abból meg "orosz stílus" lesz, láttam már ilyet itthon. :-)

@adam_vok: Svájc, vagy Németország? :-) Személyes tapasztalatom ugyanez ebben a két országban, főleg Svájcban.

göröG 2013.01.13. 13:17:28

@EL-GO Tornado 426 Hemi Quattro
De akkor ez szerintem max város vagy régió függő.Bár én nem kölcsön verdával közlekedtem napokat/heteket, nekem a munkámból adódóan kellett kiszállítanom ügyfeles és kölcsönzős autókat, melyek közt volt jó néhány nagy és drága kocsi, mint pl: A6,Q7, passat , touareg és én egyszer sem találkoztam ilyen írigységből tapló vagyok reakcióval.Azt mondanom sem kell hogy meg sem fordult a fejemben pózerkodni ,meg Bartha Zsoltit játszani ilyen tízen-húszon millás autókkal,(mert ha megtötöm a kakaskodásban asszem életem végéig részvényes lehetnék)ugyanúgy közlekedten velük mint a sajátommal, és teljes normálisan viszonyúlt hozzám a többi autós......

srank 2013.01.13. 13:18:17

áruljátok már el milyen halálközeli élményetek volt attól, hogy megláttatok a tükörben egy 20 éves mergát ? valószínűleg a 90-es évekbeli robbantgatásos híradásokban látott 600SEL mercik ragadtak meg az emberek emlékezetében ami kiváltja ezt ostoba félelmet. 2013-at írunk, ma a gengszterautó alapból SUV X5,X6,Q7, a merga már az alvilágban sem rajság, a mi településünkön 2 embernek van ilyen mercije , az egyik egy gumis a másik strici, de a lúzerebbik fajtából, aki többet van sitten mint szabadlábon ...

Eldrastico 2013.01.13. 13:18:52

Ezek a bálan mercik 7 BMW Bentlik satobik adig autók és használti tárgyak míg valaki 7 kilo fuxal a nyakán bemegy a szalonba kápé ban leperkája a vétel álarat hasznája tankolja szrvizeli és nem gondolkodik melik botóbol szerezen bele alkatrészt hogy ne kolcse rá a fél havi fizuját. Amikor eladja és megveszi egy rajongó átmegen másik kategóríába a fetis tárgyak felé ez nem rosz sot mindekinek van ienje nekem is valakinek az utók, motorok , traktorok fegyverek. De ne engemt csak az zavar hogy az egész világnak azt akrjak bizonítani hogy az o fetistáryguk a legjob leg megbízhjatób leg kevesebet eszik mert ez nics így.
Nekem is veteránom karban tartogatom javítgatom de mesze nem a legjob legszeb leg megbízhatób és nem mindenapo haszn=áltra van mert vagy ujá építesz egy autót nemnormális pénzekért amit ka´rkivinni a forgaloba vagy ugy vagy mint én vagy Vinkler Róbert a cougaral javítod 3 napot kiviszed egy szép délután orulsz naki egy fél napot amikor feluta magát egy újab dolog ami miat megint 3 nap a godorben kuksls vag csodaszereloknél ál a kocsid. A minden napokra olcso olcsón szerviszelheto gyorsan szerviszelhetó kikicsi és kis fogyasztású dolog kel.
És szép napos délutánokra kel egy fetis tárgy de ismerjuk be hogy ezek fetis tárgyak és eni a hasznuk hogy oromot okozanak a tulajdonosuknak ne hordesuk hogy a világ 8 csodája és etol nincs szeb job praktikusab.

motyo87 2013.01.13. 13:22:34

Sajnos tényleg ez a nagy magyar valóság. Nem vagyok a tötymörgős típus, szeretek dinamikusan közlekedni. Én ausztriában élek, német-osztrák határnál. De ha épp utazok haza, nagyon felbír baszni az ideg az utolsó 50km-en amikor átlépem a határt, szörnyű a magyar vezetési morál. Ilyenkor kihozzák belőlem is az álatot, utálom amikor a suzukik meg a kiskocsik próbálják leckéztetni a másikat, meg lakotterületen belül megelőzget kinnt meg nemmegy, kanyarban fék 60ig vissza.
Volt 1,2es cliom és 1,4es, Volt alfa 156osom,most mazda 6-al járok, de tudtam mindegyikkel hogy hol a helyem, amit sokan nem tudnak. Igenis hogy az 1,2es clioval szép higgadtan 90es sebességhatárt betartva lehet biztonságosan közlekedni, előzni tartalék nuku, csak ha muszály.
Bocs ha valakit untattam vagy hülyeséget írtam volna.

Krisi 2013.01.13. 13:22:41

a "letolás" tényleg egy érdekes témakör. legjobb amikor a 75-össel megyek, és a mgöttem jövők nem mernek villogni, mert gondolom azt hiszik, hogy a régi kockás olasz autóban biztos valami c-kategóriás állampolgár ül aki épp megy a védelmi pénzért :D
a "letolók" ellen amúgy nem nagyon lehet sokmindent csinálni, legokosabb dolog elengedni őket, had menjenek. ha meg erre nincs lehetőség akkor először felvillantom a hátsó ködlámpát, amire egyből azt hiszik hogy féklámpa ezért lemaradnak. ha meg ez nem segít akkor kapnak egy büntető ablakspricccnit, az ne mtudom miért, de 93%-ban bejön és lemarad a bunkó.

yetiric 2013.01.13. 13:28:15

itt valami baj van a számokkal:
" sima 2 szelepes hengerfejjel itt szédítő 155 lovacskát teljesít. Ugyan ez a blokk van a 3000Gt-ben DOHC 24V szívó és twinturbo kivitelben. Akkor fele teljesítménnyel elég tartós lehet, ráadásul, ha elszakad a vezérműszíj, akkor nem érnek bele a szelepek a dugókba. Na! gondoltam, ez csupa jó hír."

Eldrastico 2013.01.13. 13:31:35

@srank: Ez pontosan így van ahyogy mondod és de a zsír új SUV-okal is a csak a kozép kategória jár az igazi nagy halak fekete Volkswagen Multivan al járkálnak ha jó emlékszem a legnagyobank LOW 401 egaes a redszáma :-)

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2013.01.13. 13:45:38

@Tihi1: ez az alapkérdés bennem is felmerült. Azután rájöttem, hogy a megosztó ítéletek megosztják az azokat elolvasókat is, természetesen írnak egy előítéletekkel teli kommentet, arra valaki reflektál, etcetc.

Így jön a sok kattintás, abból meg a zseton.

A huszadik Dacia vagy Swift népítéletre a kutya sem kíváncsi, kivéve ha kanyarvadász 1 literes autóról irnak. Olyat kell felhozni, ami érdekelheti az embereket.

Elég ügyes a szerkesztő, megdolgozik a pénzéért :)

Krisi 2013.01.13. 13:48:21

@motyo87: ez érdekes, én napi 100km-t ingázok az M1-esen, és az a tapasztalatom, hogy az osztrák rendszámos autók 90%-a paraszt módon közlekedik. lehet, hogy ezek otthon szabályosan mennek, de amint átlépik a határt kijön a valódi énjük és mindenkit tolnak le, villognak már 400 méterről, stb. eleinte csak feltűnt, hogy nicsak, néhány osztrák rendszámos mekkora bunkó, de mióta figyelem tényleg a legtöbbje nagyon tahó.
úgyhogy én ezzel a "bezzeg Ausztriában" dumával nem nagyon értek egyet :)

Pufibá 2013.01.13. 13:50:49

Piros Merci?Te jó ég... :-(

...::: Flúgos Kamionos :::... 2013.01.13. 13:51:08

Biztos szép az a bálna, de manapság már eléggé "cigánymercisen" hat. És néhány túlzást is vélek felfedezni az írásban, nem hiszem, hogy ennyire kellene róla áradozni.

"Azt mondod, hogy az új az új? Csak az már rég széthullik míg én még ezzel nagy vigyorral fogok haladni az utakon."
Persze, csak az új, az 10 év múlva 10 éves lesz, ezt meg x+10 éves roncs :)

De egyébként szép, és dícséretes az állapota.

760kodnék 2013.01.13. 13:55:07

Üdvözlet mindenkinek!
Nagyon meglepődtem, hogy pénteken este, hirtelen felindulásból, kb 6 évvel az eladása után megírtam (kiírtam magamból) az Omegát és már be is lett válogatva a heti merítésbe! :-) Meglepődtem és jól esik, örülök, köszönöm.

Tudom, hogy nem mai gép, régen is volt már, de talán érdekes másnak is olvasni. Mondjuk, amiket leírtam, elég kis része az együtt töltött időnek és szándékosan nem írtam le azt a momentumot, amikor reggel fél 6-kor tele cuccal indultam volna messzire, de lemerült az akksi, így nem volt központi zár, nem lehetett a csomagtartót kinyitni, mert ugye az is elektromos és a nem baj, mert kinyitom kulccsal a bal egyet, bemászok hátra és kiadogatom a dobozokat a csomiból, miután ledöntöttem az ülést - döntöttem volna, de ugye az is elektromos - sem működött és tehetetlen dühömben egyszerűen (és tőlem nem megszokott módon) leköptem a műszerfalat...... :-)

Na mindegy, ami volt, elmúlt.

Majd szép sorban megírom a többit is, meg ha a végére érek valaha, akkor a veterán felújítását is.

Hanzi 2013.01.13. 13:59:04

@Eldrastico: Te inkább csak azután nyilatkozzál bármit is,miután megtanultál legalább egy szót helyesen leírni.
Erre ajánlom figyelmedbe az általános iskola alsó tagozatát...

760kodnék 2013.01.13. 14:00:20

@Péter 2: Már ne is haragudj, de az ilyeneknek meg én azt szoktam, hogy megelőzöm és előtte jól rásatuzok, hogy érezze a törődést. Nem elengedni a gyorsabbat, nem betartani a jobbratartást, sőt balesetveszélyt előidézni köcsög belefékezgetéssel igazi tahóság!!! ÉS ezeket meg így lehet tanítani.... Gratulálok.

Péter 2 2013.01.13. 14:13:14

@760kodnék: Olvasni, olvasni, olvasni. Nem fékezésről írtam, hanem a féklámpa felvillantásáról. Remélhetőleg értesültél már róla valahonnan, hogy a lámpa előbb gyullad ki, minthogy fékhatás alakulna ki...

Egyébként. Én is ötméteres vagyok, a jobb lábam meglehetősen enyhe mozdulatára az a boyracer Golfos csak messziről csodálhatná a hátsó lámpáimat, és én sem rokonszenvezek az elterjedt, de irreális sebességhatárokkal. Amennyiben két vagy három sáv van, a jobb szélsőben megyek még akkor is, ha rövidesen újra előzni fogok, mert fogok előzni, az biztos. Ha mögém ér valaki, aki nálam is gyorsabb, természetesen elengedem, ha olyanok a forgalmi viszonyok.

De. Ha például megyek az autópályán, sáv beállt, előttem is vannak öten, mindannyian megyünk x-szel, mert fizikailag annyival lehet, pedig én is szívesen mennék gyorsabban, és utolér valaki y-nal, aki ahelyett, hogy — akárcsak én — várna a sorára, amíg az oszlop elején levő befejezi, amit éppen be kell neki fejeznie, inkább villogni, türelmetlenkedni kezd, és nem tartja be mögöttem a szükséges követési távolságot, abban az esetben, pusztán közlekedésbiztonsági okokból (nevezetesen, hogy maradjon le, mert nem szeretném, ha bármi hirtelen szükséges manőver esetén engem törne össze hátulról), figyelmeztetem. Szelíden, enyhén, semmi veszélyhelyzetet nem okozva, de figyelmeztetem.

Szóval, tudod, az úgy van, hogy egy szemmozdulattal fel lehet mérni, ki az, aki ép ésszel vezet, csak olykor gyorsabban, és ki az, aki kivagyiskodik az utakon. Életkor, tapasztalat, akármi, de fel lehet. Az elsővel senkinek semmi baja, a másodikkal van. De tudjuk, amikor a másodikról van szó, akkor mindig feltűnik egy pár ember, aki rögtön nekiáll hepciáskodni, és szeretné magáról azt mutatni, hogy ő bizony az első kategóriából való, holott valójában a másodikból. Nekünk, az első kategóriába tartozóknak közös felelősségünk, hogy a másodikokat normális közlekedési morálra szoktassuk, amíg nem késő. Mindannyiunk érdekében.

Gymkhanafan 2013.01.13. 14:14:54

@760kodnék: Szerintem értelmezd újra azt amit Péter leírt, mert te nem ugyanarra a szituációra gondolsz, mint amire mi, nekem van egy olyan érzésem.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2013.01.13. 14:15:58

@760kodnék:
"Már ne is haragudj, de az ilyeneknek meg én azt szoktam, hogy megelőzöm és előtte jól rásatuzok, hogy érezze a törődést."

"...sőt balesetveszélyt előidézni köcsög belefékezgetéssel igazi tahóság!!!"

Nem üti ez a két mondat egymást? :D

akos696 · www.focusauto.hu 2013.01.13. 14:20:21

@yetiric: Mi a baj a számokal? Lehet, hogy nem teljesen érthetően írtam: Motorkód 6G72. Caravanban 3.0v6 12v (hengerenként 2 szelep) kb 155Le, Mitsubishi 3000Gt Twinturbo szintén 6G72 blokk 24V (hengerenként 4 szelep):kb 290Le. Akkor az durván dupla teljesítmény és az alap blokk ugyan az.

760kodnék 2013.01.13. 14:30:04

Nem állt szándékomban ilyen irányba elvinni a kommenteléseket és egyfajta vita-lavinát elindítani, de válaszolnék pár kollégának:

@Péter 2: Köszönöm a kisregényt és a technikai ismertetőt a féklámpa működéséről. Csak annyit kérdeznék, hogy te az előtted felvillanó féklámpából meg tudod állapítani, hogy az csak a lámpát villantja épp jódolgában ("oktatási célzattal"), vagy tényleg fékez és akkor meg neked is kell, ha nem akarsz belemombázódni?

@Gymkhanafan: Valószínű, de belefékezni direkt, indok nélkül, még ha csak felvillanva a lámpát is tahó dolog, veszélyes (ebb lehet, mint maga az előtted levő lökhárítóján való autózás) és idegesítő. Általában semmi plusz erőfeszítésbe nem kerül és még csak lassítania sem kell annak, aki a gyorsabb elengedése helyett inkább a direkt feltartás eszközével él, csak éppen ő "tanítani" akar...

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Itt már valós különbség van a féklámpa felvillantás és a belesatuzásban, amikor a tükörben nézed a "tanítóbácsi/tanítónéni" gúvadó szemeit, hogy milyen kellemes is az, amikor tényleg komolyan gondolja valaki, hogy fékez előtted. Rühellem a belefékezőket, sajnálom.

Péter 2 2013.01.13. 14:36:37

Szívesen, bármikor elmagyarázom neked külön is, mi a különbség a "rádjönnek" és az "utolérnek" között. :-)

Ha te az utolérős típus vagy, akkor semmi gond, vagy én is belehúzok, amint felszabadul a terep, és mehetünk tovább együtt előre, vagy megelőzöl, mint az normális autósok között szokás; ha viszont a rádjövős fajta vagy, akkor pech, potenciális veszélyforrás vagy, időzített bomba, éretlen autóvezető, éppen az, akiről adam_vok eredetileg beszélt.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2013.01.13. 14:40:30

@760kodnék: Rühelled őket, de te is ugyanazt csinálod? Nem tudom mit szívtál, de én is kérek belőle :)

Chabs 2013.01.13. 14:46:02

@Péter 2: @Gymkhanafan: csunya dolog befekezni vagy feklampat villantani, le kell huzodni a faszba hogy elengedd aki gyorsabban akar haladni nalad. Direkt feltartani a masikat gerinctelen dolog es semmi ertelme. A fekezgeto buzi gyokerek miatt erdemes hasznalni onboard kamcsit hogy ha veletlen seggbe tolsz egy ilyen ferget nehogy te vidd mar el a balhet.

Péter 2 2013.01.13. 14:47:37

@Chabs: Illusztráció ahhoz, hogy Adam_voknak mennyire igaza van...

Polifémosz 2013.01.13. 14:47:58

Én a villogtatva utolérőket rühellem. Elengedem aztán megyek utána egy darabig reflektorral....

Chabs 2013.01.13. 14:50:02

@Péter 2: akkor mennek rad ha nem veszed eszre hogy 5perce utolertek.

Gymkhanafan 2013.01.13. 14:50:59

@760kodnék: Erre két esetet tudok Neked felvázolni. Épp a tegnapi nap történt az, hogy szabályosan haladtunk egy hosszú egyenes, jó minőségű szakaszon, a helyszín most ebből a szempontból mindegy. Mindenki normális sebességgel közlekedett, lendületesen. Erre jött egy egyszerűen nem tudom szebb szavakkal jellemezni marha egy roncs állapotú MK2-es Golffal és 2 percen belül majdnem 4 baleseti lehetőséget idézett elő, azzal, hogy mindenkit aki elé került elkezdett őrült módjára tolni, szabálytalanul előzni, irányjelzőt persze nem ismerve. A 4 baleseti lehetőségből egyszer sem rajta múlott az elkerülés, hanem a körülötte lévő figyelmes autósokon. Na az ilyennel szerinted mi a teendő?

Másik szituáció, országút, záróvonal, közvetlen mögötted halad egy Passat centikre a fenekedtől. A helyzet szintén ugyanaz, valamivel többel, de még szabályokat betartva haladsz, panaszra nem lehetne oka a mögötted haladónak sem, ráadásul ő is tudhatja, hogy ha egy kicsivel jobban rálépek a gázpedálra akkor ő még padlógázzal se érne utol. Ilyenkor mi a teendő? Ha annyira nagyon nincsen közel, de már zavaróan benne van az aurádban akkor a kis fényjelzések szerintem továbbra is hasznos opciók, ha pedig nagyon közel van, akkor jobbra irányjelző, vagy vészvillogó, félrehúzódsz amennyire tudsz és megvárod amíg képes megelőzni (ilyenkor már nem olyan bátor) és utána haladsz. Az a gond, hogy még mindig nincsen kultúr közlekedés és szerintem egyhamar nem is lesz, sőt romlott a helyzet.

Gymkhanafan 2013.01.13. 14:52:03

@Chabs: Leszel szíves változtatni a stílusodon, majd utána beszélgetünk.

Chabs 2013.01.13. 15:05:00

@Gymkhanafan: szerintem az is a kozlekedesi kultura resze hogy ugy kozlekedsz hogy nem akadalyozol senkit. A gyorsabb had menjen. Ha utolernek azonnal elengedem fuggetlenul attol hogy yaris vagy balna:) en nem vagyok villogos fajta de ruhellem amikor valaki nem veszi magat eszre es feltartja a forgalmat. Ilyen befekezgetes meg eszembe se jutott soha, ezt nagyon paraszt dolognak tartom.

Gymkhanafan 2013.01.13. 15:19:41

@Chabs: Akkor álljunk meg egy pillanatra. Elsőre szerintem akkor Te is beleestél abba a gödörbe, amibe 760kodnék. Most arról van szó, hogy forgalmas úton, normális sebességgel, tehát nem 40-45-48-al 50-es úton, hanem a szabályok keretein belül (mást úgyse írhatsz)többel, lendületesen haladsz, ennek ellenére, milliméterekkel vannak a fenekedben a "racerek" úgy, hogy Te látod, hogy még előtted is vannak. Ez nem normális és én szerintem pedig ez az igazán paraszt dolog. Próbáld meg ezt kultúr országokban, ott ezt nem tolerálják. (Nem éppen az oroszokra gondoltam.)

Péter 2 2013.01.13. 15:25:34

@Gymkhanafan: Tegyük hozzá: ő is látja, hogy előtted mások is vannak, és azért nem mész te sem gyorsabban. De simán azt gondolja, hogy majd egyiket a másik után eltakarítja maga elől.

Eldrastico 2013.01.13. 15:27:32

@Hanzi: Nem merult fel bened hogy lehet nem inen magyarbol való vagyok elnézést a hajes írásért de nekem a magyar idegen nyelv mint a Német Angol és az Orosz még ha a beséd megyen is az irás mesze nem tokéletes de kil lehet beloel gobozni mirol van szó.

Chabs 2013.01.13. 15:35:29

@Gymkhanafan: bocs forgalmas uton, varosba nem sietek, en autout, autopalyara gondoltam amikor elottem totymorog mikor mehetne a sajat(lassu) savjaban is. A varosban emberkedoket ruhellem enis. Meg annak semmi ertelme.

Rocko- 2013.01.13. 15:47:48

@adam_vok: "eltűnnek a magyer netről, akkor fogok hazaköltözni."
magyar net? internet van kérlek, az egész világot összeköti. te pedig egy másik ország ember magyar nyelven íródott szövege alapján általánosítasz egész magyarországra. valóban ne gyere, maradj ott ahol szívesen látják a szellemi nyomorodat.

Hanzi 2013.01.13. 16:00:28

@Eldrastico: Igazad van!
Ez fel sem merült bennem,hogy nem magyar anyanyelvű vagy!
Ez esetben elnézésedet kérem!

760kodnék 2013.01.13. 16:16:27

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Rühellem igen és ha velem szemben alkalmazzák az okos "oktató" fékezést, bemutatom nekik, hogy milyen kellemes is az, aztán talán legközelebb nem csinál ilyen hülyeséget, hanem csak simán elengedi a gyorsabbat.

@Gymkhanafan: A gyorsabbat szerintem illik elengedni, itt most nem térnék ki arra, hogy ki, milyen autóban általában milyen és hogy viselkedik. Amúgy az is tény, hogy ha a forgalomban valami elront valamit (simán lehet ilyen bárkivel), azt az esetek nagy többségében nem az oldja meg, aki hibázott, hanem a körülötte közlekedők, ami csak akkor tud jól működni, ha a közlekedők, úgy általában odafigyelnek arra, hogy mi zajlik körülöttük (MÖGÖTTÜK!) és mondjuk néznek tükörbe, de ez meg megint egy másik téma, hogy kinek mennyire fingja sincs, ki/mi van mondjuk mögötte, csak a kurva nagy meglepődést látni az ő tükrén át a szemében, hogy ez meg hogy került ide mögém? Ja, és a záróvonalon előzést én sem tartom helyesnek és a nem-indexelés is kikészít, mert pont a körülötted közlekedőkkel ezúton lehet tudatni, hogy mi is a szándékod és ehhez tud(na) mindenki alkalmazkodni.
Ha te elmondásod szerint "normálisan" (kinek mi az) közlekedsz, akkor téged mi a fenét zavar, ha valaki a seggedben van? Haladj tovább normálisan! Semmi extra dolgod nincs. A hátsó, ha lehetősége adódik kielőz.

Ehh...mindegy.

A lényeg tényleg az lenne, hogy nem egymásnak betartva hagyni mindenkit közlekedni és ha nem kerül semmibe, akkor elengedni, aki jobban megy (értsd: gyorsabban, megint nem mérlegelendő az, hogy az gyorhajtás-e, vagy sem).

@Chabs: Most olvasom, köszönöm, pont ezt próbálom itt ecsetelni és én e szerint közlekedem.

Szittya Камаз 2013.01.13. 16:22:27

A bálna mögött csak nem a kövesdi vár romjai?

Péter 2 2013.01.13. 16:25:16

@760kodnék: Ez mind szép és jó, de nem erről volt szó eredetileg. Arról volt szó, hogy valaki kifejezetten és szándékosan azt a szóhasználatot választotta egy népítéletben, hogy "letolni a népeket az útról". Senkinek semmi baja a gyorsabb haladással, mindannyian ezt tesszük a német autópályákon :-), ugyebár, ez természetes. A baj a letolós, veszélyesen a fenekedbe mászkáló hülyékkel van. Ha letolni akar, ha a fenekedbe mászik, akkor teljesen lényegtelen, hogy gyorsabb, lassabb, nagyobb, kisebb, drágább, olcsóbb. Aki letol és aki a fenekedbe mászik, az, ahogy már írtam, potenciális veszélyforrás, vezetni nem tudó ostoba marha (akkor is, ha magát a legjobb autóversenyzőnek tartja, annál rosszabb általában). Amíg saját maga csavarodik fel a fára, nem is szokás vele sokat törődni, törődjön a környezete, akinek azért fontos az illető, de az ilyenek gyakran mást is bajba kevernek.

Azzal a közúti agresszióval van baj, amit sajnos, errefelé is gyakran védelmeznek egyesek, és olyan hozzá nem tartozó általánosságokkal takaróznak, hogy de nekik joguk van gyorsabban menni, el kell őket engedni. Persze, hogy joga van és el kell engedni. De letolni és a fenekedbe mászni, azt már nincs joga, semmilyen megokolással. Azzal sem, hogy siet, azzal sem, hogy szélesebb és hosszabb kocsija, azzal sem, hogy szerinte ő jobban tud vezetni. Amikor bunkó, agresszív marhákról van szó, róla van szó, nem másról, és vele van tele mindiannyiunk hócipője.

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2013.01.13. 16:42:10

Yaris billeg, 35km/h-nál halálfélelem??
Nagy a baj...

jelentéktelen alak 2013.01.13. 17:04:35

Én ezt a letolást nem értem. Jellemzően igyekszem a megengedett maximális tempóval haladni és csak akkor a belsősávban, ha előzök, vagy más nyomós okom van arra. Mégis van pár húgyagyú aki centikre repül rám és villog, meg reflektoroz, hogy kotródjak előle. Hova??? Miért??? Ki ő???
Lehet jönni a süket szöveggel, csal az órám és nem is annyival megyek, mint gondolom. Hagyjuk most azt, hogy a tempomatot a GPS adataihoz igazítom! De az ő órája nem csalhat? Tényleg olyan fájdalmas 130-ról kivárni, míg valaki 123-al leelőz valakit??? Miért várja el a másiktól, hogy szabályosan kisorol előle, ha az ökör eleve szarik a szabályra, és nem tartja be a limitet???
Az ilyenek az én szemebem pont akkora majmok, mint akik ott felejtik magukat a belső sávban. Bár ez utóbbiak zöme nem agresszív majom, csak bamba majom.
Gyakran érek útól lassabbakat. Előbb, vagy utóbb, mindig van mód előzésre, púposkodás nélkül is.
Érdekes, hogy én pont úgy megtudom adni az elsőbbséget egy Suzukinak, mint egy Maybachnak. Velem lenne a gond? Kétlem.
Csak az a megnyugtató, hogy az utakon az ilyen letolós húgyagyúak aránya mintha visszább esett volna. Olykor keresztül szelnem európát autóval és határozott javulást érzek a magyar utakon az agresszivitást illetően. Legutóbbi két alkalommal az osztrák rendszámú autók vezetőitől tapasztalok legtöbbször ilyet. De még mindig felkavaró, mikor egy gyógyegér ilyet ír le egy autó jellemzésénél. Tényleg ilyen drága a viagra, hogy ez okoz erekciót???
Jobb lenne mindenkinek, ha csak közlekednénk az utakon és nem a másikat tolnánk/aláznánk minduntalan! Aztán most lehet okoskodni, hogy miért én vagyok a hülye... :-)

jelentéktelen alak 2013.01.13. 17:26:02

@760kodnék: Engem kérlek zavar, ha valaki túl közel jön mögöttem. Pályafutásom során kellett már nem várt akadály miatt vészfékeznem. Nem akarok magamnak az autó javíttatásával járó kellemetlenséget a másik tulok aroganciája miatt. Miért fáj betartani az a nyomorult követési távolságot??? Miért kell centikre követni valakit?

Semmi bajom azzal, ha gyorsabb, azzal sincsen bajom, ha rozsdásabb, vagy éppen szebben csillog az autója. De adja meg nekem azt, ami jár! A biztonságos közlekedés jogát. Hogy a kirohanó kutya miatt beleállhassak a fékbe, ha kell úgy, hogy ő nem mászik be a csomagtartóba.

Egyébként Németország autópályáinak egyes részein valóban nincsen sebességkorlátozás. Ott mindenek előtt érvényesül, hogy a gyorsabbat el kell engedni. Ott ez helyénvaló is, mert ilyen a rendszer. DE! Ahol van sebességkorlátozás ott a gyorsabbat elengedni el fölé helyeződik a társadalmi együtt élés szabályainak tisztelete. Nem azt jelenti ez, hogy be kell vágni a nyilvánvaló gyorshajtó elé és megnevelni, bepótolni azt, amit a szülei elmulasztottak! Nem! Ez legalább annyira rossz, mint nem betartani a szabályokat! Erre ott a rendőrség, aki sajnos alkalmatlan a feladata ellátására, de akkor sem szabad saját kézbe venni az ilyet.
De a másik oldal se takarózzon ilyen olyan szabályokkal, ha maga sem tartja be azokat! Egy gyorshajtónak -a szememben- sem jogi, sem morális alapja nincsen a másikon számon kérni sem az elengedést, sem pedig semmi mást.

Nem mellesleg a korlátozás nélküli német szakaszokon -információim szerint- a rendőrök szinte vadásznak a követési távolságot be nem tartókra. Vélhetően nem véletlen.
A hozzászólásod többi részével teljesen egyetértek! Valóban figyelni kell egymásra és tükröt nem csak fésülködésre használni! Valóban többet villoghatna az a index és sorolhatnám én is többi értelmetlen hiányosságot. De a követési távolság be nem tartásával nem tudok egyetérteni!

yetiric 2013.01.13. 17:50:21

@akos696: Talán a forgattyúsház ugyan az

Aldo Moro 2013.01.13. 18:00:03

Ajjaj, a mercis gyerek szép egy állat. Beleültetném egy kemény 28 lovas Trabiba két hétre, aztán lehet átértékelné az addigi életét.

akos696 · www.focusauto.hu 2013.01.13. 18:22:15

@yetiric: Tévedés, a forgattyús mechanizmus is ugyanaz, persze ezt a blokkot 1987-től 2004-ig gyártották, nyilván közben történtek módosítások. De pl, amit elsőre talátam, a hajtókarcsapágy cikkszám szerint ugyanaz. Meg a gyűrűkészlet. :) VOlt ez a blokk még Pajeroban, Sigmában 140 150 177 és 205 Le-vel (24V).

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.01.13. 18:25:49

A voyager szep, mar nincsenek ilyen szepek. A mercis gyerekre raferne egy hideg furdo hogy felebredjen.

Chabs 2013.01.13. 18:25:57

@Aldo Moro: feliciaja volt a merga elott ami nem megy sokkal jobban mint a trabi:)

Rocko- 2013.01.13. 18:32:42

@biker_kolee: nem is vagyok fent a népítéleten. :}

Chabs 2013.01.13. 18:35:26

@jelentéktelen alak: az elozest gyorsan kell vegrehajtani mert a mogotted 130 felett jovo megoszul mire megelozod 123-al a 120-al haladot. Elozni igy kell: Vrooooom :D 2masodperc

jelentéktelen alak 2013.01.13. 18:50:40

@Chabs: A sebességkorlátozás sebességkorlátozás akkor is, mikor éppen előzök. Csak neked mégegyszer: a GPS adatai szerint hajtom végre az előzést 130-al, ami vélhetően valóban 130.
De HA(!!!) nem így lenne, akkor is ki lehet azt várni, ami az óra pontatlanságából adódó lassabb tempó.
Aki meg 130-as tempónál gyorsabban érkezik egy olyan szakaszon ahol 130 a limit, annak ne legyenek elvárásai! Ha ő nem tart be valamilyen szabályt, akkor el se várja másoktól, hogy bármilyen más szabályt betartanak.
Persze ez fordítva is igaz! Aki bent szédeleg ok nélkül a belső sávban, az ne lepődjön meg azon, ha egy másik majom a seggébe mászik, vagy reflektorozik. Ez az a szitu, mikor két hülye talál egymásra.
De amiről én írtam, az más. A száguldozó tulok, várja ki, míg én szabályosan be fogom fejezni az előzést! Senki miatt nem fogok szabályt szegni, miatta sem. Nyilván nem arról van szó, hogy úgy megyek elé, hogy azzal veszélyeztetem, és nem is arról, hogy lassítok előtte.

JaxTeler 2013.01.13. 18:51:27

hazánkban a közlekedési kultúra sok máshoz hasonlóan a béka segge alatt van. Itt ugye most a másik seggében való közlekedésről van szó, de említeni lehetne még az előzékenységet is. Egyébként teljesen mind1 h milyen kocsiban ülnek, az ilyen sofőrök ugyan úgy viselkednek egy swiftben, meg egy 5 méteresben is

norisz01 2013.01.13. 19:16:46

A yarisosnak üzenem ne essen már túlzásokban hisz ez az autó a kisautók királya,akkor nem űlt más retkekbe pl:opel,renault és társai.
Az opeles srác meg csak úgy látom megint az opelnél marad nem tanult belőle,hisz minden opel egy csődtömeg.
A celicást csak simán lehúzzák szerintem mert nem kerülnek ennyibe a munkadíjak,és az egy jó autó.

Chabs 2013.01.13. 19:29:10

@jelentéktelen alak: azert elozeskor atlepheted a megengedett sebesseget:) nehogy mar 1km/h kulonbseggel csinald mint a kamionok hehe akkor kar belekezdeni.

760kodnék 2013.01.13. 19:39:39

@jelentéktelen alak:
Mielőtt előzéshez kijönnél, meggyőződsz róla, hogy nem jön mögötted gyorsabb.Ha igen: NEM JÖSSZ KI! Akkor sem, ha dzsípíesz szerint 130,00 km/h a haladási sebességed, mert egy ilyen "szabályos" kijövetel veszélyesebb, mint 240-nel utazni az autópályán. Tükör és mások nem feltartása! Szerintem így.

De ez a kommentablak nem erről szól - mint említettem, kár is volt elvinni (elvinnem) ilyen irányba...

Abfangjaeger 2013.01.13. 19:51:48

Letoláshoz: kolléga közlekedett M1-en Bp. irányába. Belső sáv, óra szerint 140 környékén. Külső sáv tömve kamionokkal. Tahó beképzelt tajparaszt már 100 méterről villogtat, hogy takarodni kéne az útból. Kamionsor felmérése után maradt a belsőben kolléga, majd az első nagyobb résnél lehúzódott. Utána vissza a belsőbe és megkínálta a sietőst egy kis refivel.

Én ugyanezt tenném, kis különbség, hogy szükség esetéén 450W teljesítményt tudok kicsiholni a járgányból.

760kodnék 2013.01.13. 19:53:00

@norisz01:
Jaja, biztos igazad van. Vettem egy 10+éves nagykombit 300+ ezres futással, amibe még két év alatt pluszban beleraktam kb 150 ezret és költöttem rá sokat (mert menni kellett, nem volt mese). Majd ezután vettem egy 2 éves 43 ezret futott másikat, igen, ugyanebből a márkából (Vectra C caravan, 2.2 DTI, aut, 2004), amibe meg 5 év alatt beletettem 260 ezret. Mindeközben csak kopó/fogyó/kötelező alkatrészek lettek cserélve/javítva, tehát töredékét köldöttem rá, mint korábban a nagy batárra. Mekkorát hibáztam, tényleg! (Mondjuk nem mondom, hogy nem voltam bizalmatlan az első pártízezer km-en...)
Idén meg letettem ezt is és átültem egy 22 (!) éves nagykockába (ez már nem Opel, hisz' azzal óriásit hibáztam volna megint, ugye) és elkezdtem napi szinten használni. Majd fél év alatt beleszaladt 12 000 km, amiközben kiderült, hogy bírja!!! Nekem meg tetszik és szeretem.

Abfangjaeger 2013.01.13. 19:53:11

@Abfangjaeger:
Pontosítok: 450W fényteljesítményt. :)
Motorikusan 121 kW... :D

Chabs 2013.01.13. 20:13:58

@760kodnék: Mielőtt előzéshez kijönnél, meggyőződsz róla, hogy nem jön mögötted gyorsabb.Ha igen: NEM JÖSSZ KI!'

Igy igaz, sajnos sokan szarnak bele. Kivag eled azert hogy elotted totyogjon. Vannak ilyenek:)

Schütii 2013.01.13. 20:17:42

@yetiric: Fordítom akkor: az a Mitsu blokk készült 12 és 24 szelepes hengerfejjel is. Zavarosan írja egy kicsit, de a sorok mögül azért kiolvasható. :)

Chabs 2013.01.13. 20:18:37

@760kodnék: milyen auto a nagykocka? Volvo?

760kodnék 2013.01.13. 20:23:02

@Chabs: Pont az, ami az írásaim melletti kis képen szerepel. :-) A nicknév még a birtokbavétel előtti időből származik, jelenleg a helyes a "760kodom" lenne. :-)

biker_kolee 2013.01.13. 20:27:52

@Rocko-: Attól még csúnya vagy. :DDD

Rocko- 2013.01.13. 20:29:33

@biker_kolee: nem is vagyok fent a blogodon! :}
(ne merd!)

Péter 2 2013.01.13. 20:45:15

@760kodnék: Nem. Akárhogy is gondolod, nem. Persze, nem kell kijönni elé, ha már közel van, de az autópályán 130 a sebesség. Nem tartjuk be, rendben van, de ezt kikövetelni és kikényszeríteni nem lehet. Ha akarok és *tudok* többel menni, mert nincsenek előttem, és olyanok a forgalmi viszonyok, akkor az az én döntésem, az én felelősségem. De senkit nem lehet letolni az útról.

Ha utolérek valakit, elveszem a gázt (nem az utolsó öt méteren blokkolok, természetesen), megvárom, amíg felszabadul a hely, és akkor mehetek tovább. Ha soksávos az út, akkor persze örülök neki, ha az illető előzékeny és nem tart fel. Esetleg már előre jelzem, hogy jövök, legyen szíves megvárni (nem villogok, hanem például kiteszem állandóra a belső irányjelzőt). De semmilyen körülmények között nem tapadok rá (ennél több eszem van, 130 környékén valakire rátapadni egészen elképesztő mértékű hülyeség), és akármilyen véleményem van valakiről, nem vágok be elé, nem fékezek előtte erősen, hogy megleckéztessem — ennél is több eszem van. Egyébként amit én javasoltam, a rövid féklámpavillogást, azt jobb oktatók annak idején direkt tanították, tankönyvekben is benne volt, mint nyilvánvaló és egyértelmű jelzés hátrafele, hogy túl közel jött.

Szóval, ha tudunk, megyünk, nincs ezzel semmi baj. De csak, ha tudunk. Aki úgy gondolja, hogy neki ennél többre van joga, azzal viszont már nagy baj van.

jelentéktelen alak 2013.01.13. 20:46:16

@Chabs: "azert elozeskor atlepheted a megengedett sebesseget:)"

Miért is? Nem találtam erre sem a KRESZ-ben kitételt, sem a a logika nem ezt súgalja. Engedelmeddel, nem fogom megtenni eztán sem. Ha az előzés minden egyéb feltéltele teljesül, akkor abban sem látok kifogásolni valót, ha 1, vagy akár fél km/h sebesség különbséggel előzök. Az más kérdés, hogy ennyiért én személy szerint nem biztos, hogy belevágok egy előzésbe, de ha igen, az sem kifogásolható. Azért nem, mert a megengedett maximális tempóval haladva, nem tarthatok fel más szabályos közlekedőt. A kamion más, mert annál lehet szabályosan gyorsabb más. Pont emiatt a német autópályák egy része is más.
MKJ használók más. Azt vagy messziről látom és előzés előtt lassítok, vagy ilyen esetben gyorsítok. A szabálytalanok meg szem számítanak nekem.

Chabs 2013.01.13. 20:47:31

@biker_kolee: hey mar 2napja nincs friss jajjdecsunya :D

Eldrastico 2013.01.13. 20:47:36

@Hanzi: šemmi baj oda kelet volna írnom migyŕt hogy elnézéšt a hejš írášért

Prot88 2013.01.13. 20:55:58

Köszi, hogy betettétek a heti merítésbe a kis beszámolómat. Majd idővl toldozgatom jövőhéten viszem komplett átnézetésre :D vicces lesz a bankkártyám reszket....

United Steaks 2013.01.13. 20:57:17

@norisz01:
Hehe, a 2 Toyotás hülye, mert szerinted sokkal jobb az autójuk, mint tapasztalták, az Opeles meg szintén hülye, mert utána is vett egyet...

jelentéktelen alak 2013.01.13. 20:57:49

@760kodnék:
Ez nagyon függ attól, hogy mennyire van mögöttem a gyorsabb és mennyivel gyorsabb. Kis túlzással, nem fogok ezért nem előzni Tatabányánál 130-al, mert Budaörsön 131-el autózik valaki mögöttem. Persze, hogy nem váltok sávot, ha ezzel lelököm az útról a gyorsabbat.
De ha a gyorsabb autó vezetőjének van lehetősége a sebessége mérséklésére biztonságosan (érsd nem vészfékezve, hanem gázelvétellel lassúlnia) akkor miért is kellene várnom? Nehogy már én, mint szabályos, alkalmazkodjak egy szabálytalanhoz?
1. Ő jár a tilosban.
2. Ő van olyan ügyes sofőr, hogy megengedheti magának a gyorshajtást, tehát jobban meg is tudja oldani az ilyen helyzetet, mint én. Akkor oldja is meg, amit ő a sebességtúllépéssel idézett elő. (mert ha ő is szabályosan haladna, sosem érne engem útól)
3. Én mint szabályosan haladó a bizalmi elv alapján feltételezhetem, hogy más is szabályos. Ő, mint szabálytalan, nem építhet a bizalmi elvre. Nem fair azzal vissza élni, hogy a többiek szabályosak. (Az ilyen simán megérdemelne egy a forgalommal szembe haladó, másik szabálytalant, hogy helyre kerüljön az értékrendjük)

Természetesen előzés előtt (máskor is) kell tudni, hogy mi és hol van körülöttem. A tükörhasználat alap, ha erre utaltál.

Chabs 2013.01.13. 21:08:23

@jelentéktelen alak: az lehet hogy te szabalyos vagy es megfelelsz a kresznek de kozlekedesi kulturad nulla. Nem csak a kresz a fontos hanem az is hogy segitsd a forgalom tobbi resztvevojet es ne akadalyozz senkit akkorse ha tobbel megy mint a kresz szerint szabadna. Akik gyakran sietnek kapjak majd a buntit, ez nem a te bajod. Ha mindenki olyan lenne mint te akkor nem lenne szukseg a rendorseg 90%ra mert nem kene sebesseget merni. Toljad neki de ne sodorj kellemetlen szituba senkit. Ha meg totyogni van kedved akkor engedd el a gyorsabbat. Peace

jelentéktelen alak 2013.01.13. 21:08:29

@Péter 2: Hát a Te gondolatmeneted közelebb van az enyémhez, de a másik oldalon is van igazság. Magam is kerülök olykor olyan helyzetbe, hogy a már megkezdett előzés közben -autópályán- az előzött, aki még előttem van bejön elém. Ilyenkor sosem elég egy gázelvétel. Még az enyhe fékezés is kevés, mert már eleve e követési távolság sincsen meg. Sajnos nem ritka. Mint ahogy az sem, hogy ha véletlen indexel is a másik, akkor már csak akkor, maikor a kormányt is tekeri. Ha időben indexel, tudom, hogy mit akar, és lassítok, hogy bejöhessen. De ha nem időben teszi, mind a kettőnket megszívat és/vagy veszélyeztet.
Ha ilyen esetekre gondoltak, akkor igazat kell adjak nekik. De köztünk szólva, kétlem, hogy erről van szó... :-)

Prot88 2013.01.13. 21:14:35

@norisz01:
Szerintem nem húztak le mivel magam redneltem az alkatrészeked Szeged egyik legolcsóbb autóalkatrészesétől, és nem az a célom hogy most az alaktrész 65ezer helyett 40 legyen és 30ezer múlva megint 40ezer hanem legyen 65 ezer, aztán bírja ki azt a 100ezret vagy többet egyébként mint írtam, ha az a patron nem romlik el 100ból kijövök, de mivel a patron is közrejátszott dobta a munkadíjat meg az alkatrész költségét is. Plusz nem lehúzni akartak, hanem kevés ilyen autót szereltek mivel 3 db van Szegeden kb. Tehát vagy felviszem minden szarért pestre az autót a megfelelő emberhez, ami megint plusz 14ezer, vagy itt helyben csináltatom, de ha csináltatom is akkor is az alkatrészt én szerzem be nem engedem egyik szerelőnek se hogy áh ez is jólesz meg huh ez nem oda való de mindegy belerakjuk szarunk rá témákba keveredjenek adom a cuccot bekell szerelni ennyi. :D És valóban egy jó autó

Péter 2 2013.01.13. 21:16:03

Természetes. Ha a mögötted jövő már gyakorlatilag előzésben van, akkor nem mész ki elé, teljesen függetlenül amúgy a sebességetektől (tehát hogy ki szabályos, ki nem). Ha még olyan messze van, hogy gyakorlatilag nem érint, akkor meg nyugodtan, és ha közben mégis utolér bármi okból, akkor az ő dolga megvárni. Mint ahogy az én dolgom megvárni, ha én érek utol valakit. A hirtelen elévágások nem tartoznak ide, az egészen más dolog.

De még egyszerűbben is lehet fogalmazni: a gyorsabban haladó az eleresztését megköszönheti, de nem kényszerítheti ki. Ilyen egyszerű az egész.

jelentéktelen alak 2013.01.13. 21:18:38

@Chabs: Ha neked a megengedett max. sebességgel haladás tötymőrgés, akkor sosem fogsz megérteni.

Valóban semmi közöm a szabálytalan közlekedőkhöz. Nem vagyok rendőr, nem az én dolgom foglalkozni velük. Ezt korábban le is írtam. De az életösztönöm azt mondatja, hogy nem is segítem azokat, akik kárt okoznak nekem. Nem fogok segíteni annak, aki esetleg kirabol. Ilyen vagyok.

Felteszem, a következő az lesz, hogy szerinted a gyorshajtó nem okoz kárt nekem. Szerinted talán nem. Egyszer sakkozzál egy olyan emberrel, aki nem a sakk szabályai szerint lép, míg te igen. Próbáld szabályosan legyőzni!
Persze sántít a példa, mert sakkozni nem kötelező, közlekedni meg igen. De a szabálytalanul közlekedő pont olyan módon jut tisztességtelen előnyhöz velem szemben, mint a fent említett sakkozó. Vagyis a kár okozás, még ha közvetve is, de nagyon is valós. Büntetni nem fogom, nem tehetem és nem is akarom. De segíteni sem fogom, mert azt sem akarom.

Prot88 2013.01.13. 21:18:44

@United Steaks:
Igen valójában nem is volt csapágyas a vezérlés... :D meg valójában beindult az autóm szar elektronikával... :D hát igen
valójában jobb az autóm nem fúj a kipufogó meg nincs is ki a bele a jobb féltengelynek... csak egy illúzió... a kocsim jó énmeg hülye vagyok mert rendberakom :D

jelentéktelen alak 2013.01.13. 21:28:19

@Chabs: Mondjuk az is megérne egy vitát, hogy milyen alapon mondja egy gyorshajtó egy többé kevésbé szabályosnak, hogy a közlekedési kultúrája nulla.
A közlekedési kultúra ott kezdődik, hogy legalább megpróbálok szabályosa lenni. A többi csak extra.
Aki eleve tudatosan szabályt szeg és ennek segítségét kikényszeríti (nem feltétlen te) az milyen közlekedés kultúráról is beszél? :-)

Prot88 2013.01.13. 21:29:27

@Józsi a guminagykeres:

Ha mindent újra meg jóra cserélnék, akkor nem egy 22 éves autóval indítok. Hanem úgy mint mások, veszek 120éves törlesztőre egy olyan autót ami tetszik újat, és akkor agyad neki bobi... Tudtam, hogy nem lesz egy leány álom, de megvan! Vagy így vagy úgy de rendbe fogom hozni, mellesleg ha elolvasod tudhatnád, hogy én már most többet foglalkoztam vele mint az előző tulaj(ok)...
Nem értem mért kell itt fikázni konkrétan engem, hogy beleszarok a kocsiba mikor ez egyértelműen nem így van.
Az autóvillamosságist meg ne fikázd mert ismerős.
Ha te úgy csinálnád, hoyg veszel egy új kipufogórendszert akkor tegyél úgy. Én értelmetlennek látom jelen esetben.

Chabs 2013.01.13. 21:54:50

@jelentéktelen alak: megbelyegeztel mint: gyorshajto :D nah mondok egy peldat. Kolbaszolunk az autopalyan 130-140 kozott amikor hirtelen megjelenik mogottunk 2 gonosz angel eyes, vagy 4db nulla, vagy akarmi es sietne. Mit csinalok en: kotrodok el az utjabol rogton zokszo nelkul, majd visszaallok moge. Altalaban az szokott lenni hogy miutan elengedtem mar nem tolja neki annyira:) Mit csinalsz te: totyogsz elotte 130al es orulsz magadnak hogy te szabalyos vagy a mogotted jovo meg toszodjon meg. Es ezzel jol felboszited ezaltal veszelyes szitukat okozva. Tehat nem a biztonsagot tartod szemelott :)

Semper Fidelis 2013.01.13. 22:17:40

Vegyetek suvot, ha elég közel jön hátulról a tag, már nem is látszik a lámpája ;))
Amúgy nekem eddig egyvalaki mutatott be, osztrák rendszámos volt a tetű. ( forma 1 hétvégéjén full masszív tömött M1esen nem mentem le előle a belsőben. Ja B+ 10000 autó volt ott mindkét sávban egyszerre....

jelentéktelen alak 2013.01.13. 22:21:15

@Chabs: Akkor én is mondok valamit. Megyek az autópályán a megengedett max. sebességgel. Természetesen a külső sávban. Ha jön egy az általad említett majom, elmegy mellettem a belsőben. Mivel is bőszítettem fel?
Másik szitu: Megyek a megengedett maximális tempóval az autópályán. Utolérek a 80-al haladó kamiont. Benézek a tükörbe és csak nagyon távol látok valakit jönni mögöttem. Indexelek, majd körültekintően sávot váltok és tartom a sebességem. Közután -még az előzési művelet közben- utolér az általad említett majom. Akár felbőszítem a jelenlétemmel és púposkodni kezd mögöttem, akár nem, tartom a megengedett maximális tempót és lehagyva a kamiont visszamegyek a külső sávba. (akkor is így teszek, ha egy majom sem ért útól)

Mit érdekel engem a lelkibékéje? Miért kellene érdekeljen? Ha ebből bármi féle veszély keletkezik, az a legkevésbé sem az én felelősségem. Még közvetve sem. Minden szóbajöhető veszélyforrása az ő szabálytalan és/vagy erőszakos magatartásának következménye. Úgy jogilag, mint morálisan.

Az már csak hab a tortán, hogy miután lehagyott, nem fogok vissza menni mögé a belső sávba, mert a helyem a külsőben van. Számomra értelmezhetetlen, hogy elengedek valakit. Értelmezhetetlen, mert ha van hely a külsőben, akkor eleve ott haladok. Ha meg nincsen, akkor elengedni sem tudom hol. :-)

biker_kolee 2013.01.13. 22:24:57

@Chabs: Nyugalooom, amint kicsit fellélegzek a vizsgaidőszak örömeiből, lesz. :)

Pepejoe 2013.01.13. 22:40:28

@adam_vok:
Hátnemtom', én más húdenyugati országban is tapasztaltam helyi rendszámos autóktól olyan dolgokat amik itt is bunkóságnak számítanak és még életveszélyes is volt rá nézve, azaz: gáz esetén ő megdöglött volna, mi meg kiszállunk az összekarcolt lökhárítójú TGA-ból. Igazából nem vettem észre semmilyen szignifikáns különbséget a mi, azaz magyar autósok és külföldi (szlovén, akik ugye ebben is mintának számítanak sokak szerint főleg hozzánk képest) olasz-német és osztrák autósok közt. Az utolsó ősemberként kinéző román is kiengedett amikor személlyel jártunk szép országukban és a miénk volt a legszakadtabb az egész környéken és a német mintaótós is keresztbeb.szott nekünk "jószándékúlag" mert csak. Biztos én járok mindig olyan helyen, de nem tapasztalok olyan sötétséget az utakon, mint amit sokak mondanak...az előző kommentem példáján kívül.
Pedig én járok lassú és roncs autóval (ami ugye égő, tehát nem engedjük ki és szívatni kell, ahol csak lehet) járok gyors autóval és még gyorsabb motorral is. A motoros fórumokon is megjegyzem mindig, hogy szintén nem látom a híres és legendás rosszindulatot és utálatot a motorosok irányában.
Témánál maradva és összegezve: talán én vagyok elnéző és türelmes (ellenkezőjét szokták mondani rólam) de tényleg mindig elcsodálkozom, amikor az országok és "kultúrák" különbségét taglalják autós szemszögből. Szerintem nincs, ez emberfüggő szerintem.

Chabs 2013.01.13. 22:49:19

@jelentéktelen alak: Megyek csicsizni, holnap melo van :)

etwas kultur muss sein 2013.01.13. 23:57:42

Írtam a legutóbbi merítésnél, hogy nagyon sok a 'megérte?' kérdésre a nem válasz. Ma 1.6-os Fóka I ítéleteket néztem, és ott is gyanús a helyzet. Áradoznak a kocsiról, fasza kocsi, megérte, el nem adná semmi pénzért, meg azóta vettek még egy fókát, de a megérte kérdésnél ott figyel a nem. Vagy paranoia, vagy bug van itten.

R500 2013.01.14. 00:22:26

hát gratula ennek a Mercedeses hülyegyereknek. ilyen ostoba szöveget már régen olvastam. nyolc elemi azért megvan?
nem is értem ilyet miért kell ezen a fórumon közzétenni. na de hogy ne maradjak le,figyuzzál mr.nagyképernyő az enyémet meg úgy hívják, 105 XF ha ez mond valamit. na az a kolosszus...asszem hamar rendbe tenném az elszabadult önbizalmad...

norisz01 2013.01.14. 00:23:24

@United Steaks:
Nem érted nem hülyék csak eltulozták, de az opeles érdekes nekem nem kellene egy opel sem.De ő is volvózik már.

norisz01 2013.01.14. 00:27:57

@Prot88: nem rosszindulatból irtam csak arra hogy figyelj rá a munkadijakra mert tényleg kipuff hegesztés meg ilyenek biztos nem 20rongyok,meg japán alkatrészek jók.Nekem is japán van,a tied is király auto biztos.Úgy hogy bocsi ha megbántódtál.

norisz01 2013.01.14. 00:30:39

@760kodnék: Na most döntöttél jól!!!!!!!!!!

Közlekedőedény (törölt) 2013.01.14. 08:19:41

@adam_vok: "Addig is, ha valaki megmaagyarázná, hogy otthon miért azért kell a nagy autó, hogy a másikat letoltd, azt megköszönném..."

Általában azért kell a nagy autó meg a letolás, mert a vezetőnek kicsi a p*cse. Ez kicsit továbbgondolva jelentheti azt, hogy egy csóró, megalázott kis senki a munkahelyén, csalja az asszony, átnéz rajta a gyerek, kisnövésű, vagy egyszerűen csak követni akarja a haverjait stb. (magyarul frusztrált és így kompenzál)

És néha azért kell, hogy azt a pár álmodozó majmot tényleg le tudja takarítani a belső sávból...

Sztavrosz_ (törölt) 2013.01.14. 09:25:55

@SzélsebesVelorex: Jelen helyzetben (amikoris egy olcsó újautó is többe kerül mint egy átlagember éves bruttó fizetése) ilyen esetben én egyetlen személyautóról se merném kijnelenteni hogy megérte az árát.

Evil Dragon 2013.01.14. 09:38:20

Hmm,tegnap autóversenyről hazafelé jövet,egy ilyen Omegával drifteltek előttem keresztül 2 sávon cikk-cakk-ban...ráadásul,mindezt hideg motorral adták elő..."Gratulálok" az ilyeneknek,utánna meg sirnak,hogy hengerfejes lett...

Luighi 2013.01.14. 12:11:51

@akos696: és a Hyundai Sonatamban is pont ilyen motor "rotyog" bombasztikusan ;-)

Luighi 2013.01.14. 12:25:21

Akinek a Mercis gyerekkel van gondja , annak valószínű mással/magával is! Én nem találtam nála a nagy arcot...

Plumper_ 2013.01.14. 13:26:09

A robbantós Merci tulajától kérdezem: mi az, hogy LETOLOD az útról a többi autóst?!

Józsi a guminagykeres 2013.01.14. 14:00:15

@Prot88: Valamit eléggé félreérthettél,senkit nem fikáztam. Láttam már 20eft-ból felújított generátort is meg csillagszemű hozzád hasonló srácot is aki úgy gondolta,hogy egy ilyen húsz éves,nálunk egzotikumnak számító sportos autóval jól fogja magát érezni. (Az kocka skyline volt)
Nem jött össze egyik sem.
Ezekkel két választási lehetőséged van nagyjából: új alkatrész autó értékéhez képest nagyon drágán vagy bontott alkatrész ami komoly eséllyel ugyanúgy szar.
Öreg autóból olyat érdemes venni amiből hegyekben áll az alkatrész,új gyári-új utángyári,bontott. Nem lesz kuriózum autó,de azért egy golt3-t astra -t,vectra gt,stb népautók jól felszerelt,erősebb változataival az általad leírt szervizszámlákból egy közepes volumenű felújítás,"gatyába rázás" kijön gyári beszállítóktól származó alkatrészekből. És árukhoz képest elég jó vezetési élményt adnak.
Nem érdekel senkinek az anyagi helyzete nem azért írtam. Amúgy meg ha rám hallgatsz,akkor azt csinálsz amit akarsz..

huleaks4 2013.01.14. 14:40:43

@Plumper_: Én is ezt akartam kérdezni? Ha én megyek 90-el és mögém ér egy gyorsabb autó, akkor én felgyorsítok az ő tempójára vagy inkább lehúzódok az útpatkára, hogy ő folytathassa az útját? Ha ezt nem teszem meg akkor nekem jön hátulról?
Olyan nincs hogy letol. Ha én megyek a saját tempómban és az neki nem elég akkor előzzön meg, ha nem tud előzni akkor várjon addig amíg nem jön szembe semmi.

Plumper_ 2013.01.14. 15:02:40

@huleaks4: eleve, szabálytalanságról, ha súlyosabb az eset, bűncselekményről beszélünk. úgyhogy a merdzsós hülyegyerek és a többiek felejtsék szépen el a letolást.
autópályán 130 km/h a maximum, és jobbra tartási kötelezettség van. szóval ha a nyakadba zuhan egy bunkónémet autós, akkor sem mehet 130-nál többel.

Shadowbull 2013.01.14. 15:04:22

@Plumper_: az az o dolga hogy mennyivel megy. Te meg nem tarthatod fel, es nem jatszhatsz onkentes rendort.

Plumper_ 2013.01.14. 15:13:42

@Shadowbull: hülyeségeket beszélsz, nagymellénykém.
én szabályról beszéltem, feketén-fehéren. arról, ami mindenkire vonatkozik.

Shadowbull 2013.01.14. 15:20:58

@Plumper_: igy van, rad is. A szabalyokban az is benne van hogy nem tarthatsz fel senkit. Olyan kivetel nincs, hogy csak akkor ha a megengedett maximalis sebesseggel mesz.

Szoval ha van helyed akkor szepen lemesz a belso savbol es elengeded a gyorsabbat. O meg majd elszamol a lelkiismeretevel a gyorshajtas miatt ha akar, ahhoz neked semmi kozod az egvilagon.

Plumper_ 2013.01.14. 15:24:53

@Shadowbull: nem akarom feltartani, csak nem hat meg, hogy a duplavécés (0000) tankjával a nyakamba jött. majd szépen kiteszem jobbra az indexet, és lehúzódok az útviszonyoknak és az autómnak megfelelően. HA egyáltalán eleve nem a jobb oldali sávban voltam.
tényleg semmi közöm a gyorshajtásához, ahhoz viszont igen, ha emiatt a testi épségemet és anyagi javaimat veszélyezteti. felőlem felcsavarodhat az első fára vagy az árokban köthet ki, legfeljebb a helyszínelőket fogom sajnálni, hogy megint egy baromhoz kell kimenniük.

Shadowbull 2013.01.14. 15:27:21

@Plumper_: ennyi az elvaras, semmi tobb.

meg talan annyi, hogy tessek elerni az adott utszakaszra engedelyezett maximalis sebesseget, ha az utviszonyok lehetove teszik.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2013.01.14. 15:31:08

A Mercis népítélet írója nyilván nem az, akit eredetileg a Mercedes-tervezők célcsoportnak képzeltek... :/

Shadowbull 2013.01.14. 15:35:44

@immortalis: nade nem is ujonnan vette. Az meg nem igazan erdekli a gyartokat, ki veszi meg 20 evesen, lerugva, logo bellel, veres szajjal.

landcruisör 2013.01.14. 15:39:16

mi az a rom és hol található ami előtt a Merci le van fényképezve a zöld gyepen?

Mental Militia 2013.01.14. 16:12:19

Én is nagyon szeretem a bálnákat, de nem mernék venni, ahhoz túl gyakori a nagy xopó..
Az Omega egy fos, köztudott.

C@raVWelle 2013.01.14. 16:42:04

Hehhe olvasgatom itt a kommenteket...:) háát tudjátok, én vagyok az akit utol szoktatok érni...:) Szerintem eddig a mostani kocsimmal egyszer előztem, az is egy mixerkocsi volt:) Na de komolyan, szerintem ha valaki a megengedett maximummal megy, akkor nem az ő dolga elengedni azt , aki gyorsabb (ha tud előz), de ha valaki lassabb a megengedettnél, akkor a körülményekhez képest, igenis segítse a mögötte haladót, h megelőzhesse. Én pl telibeszarom azt aki villog. A kisbuszban nem zavaró annyira, de figyelem a tükröt, és ha valaki beér és nem villog, azt sokkal szívesebben engedem el, mint a tahó birkákat... A mercis nálam kiverte a biztosítékot a stílussal. Nekem pl a világért sem kellene olyan kocsi... de mind1.

akos696 · www.focusauto.hu 2013.01.14. 17:40:45

@Luighi: Igen, csak ott G6AT kódon 146 pacival. Jó kis moci :)

akos696 · www.focusauto.hu 2013.01.14. 17:48:28

Az a baj, hogy sok az önkényes rendőr Mo-n, aki meg akarja rendszabályozni a másikat. Mindenkinek magával kellene foglalkozni, figyelni, elkerülni a másik hülye által okozott balasetveszélyes hellzeteket, nem pedig a szaros okostelefont nyomkondi menet közben, ahogy ma a bp-i forgalomban 10-bő 6 autóban ezt teszik friss megfigyelésem szerint. Elképesztő! A jobbra tartás az akkor is jobbra tartás, ha te 150-el mész és mögötted 200-al érkeznek. Nem úgy működik, hogy 130-nál már nem kell elengedni senkit. Persze letolásos, villogásos módszer sem épp egy inteligens, emberre vall, de van, hogy a belsőben 90-el poroszkáló nyugdíjas nem ért másból (vagy még ebből sem). Nem magánút az autópálya, ezt mindenkinek tudomásul kellene venni.

Prot88 2013.01.14. 17:52:46

@Józsi a guminagykeres:
Félreértetted már a címet is.... Megvalósult álom mert amióta jogsim van ilyen autót szeretten volna. Kerül amibe kerül rendbeteszem. De ha most elég 3 pötty arra a kipufogóra plusz egy ilyen rezonancia csillapító akkor szarom le csinálja úgy majdha annyira szar lesz h kell egy új akkor felveszem a kapcsolatot a megfelelö emberrel. Bontitt alkatreszek van egy srác aki angliából hozat be alig 100 ezres autókat. Van olyan amely 60 ezret futott szerintem azokban tuti nincsenek ilyan lelakott alkatrészek.
És végül nekem nem csillog a szemem hanem vigyorgok akkor kezdem mikor helyére pattintom a kormányt. És pont azért vigyorgok mert nem egy astra gsibe ülök hanem egy toyota celicaba és nemazert mert egy full felújított astra siha nem fog így kinézni meg úgy menni mint ez hanem mert megvalósult az álmom van egy 90 es Celicam.

Sztavrosz_ (törölt) 2013.01.14. 18:42:54

@akos696: "villogásos módszer sem épp egy inteligens, emberre vall,"

Nekem meggyőződésem hogy a villogásos módszer egy kérdéssel egyenértékű:
"-Néztél tükörbe mostanában? Tisztában vagy vele mi zajlik mögötted?"

Még mindíg kevésbé bunkó mint a dudálás, pedig előzési szándékot lehet hangjelzéssel jelezni lakot területen kívül.

akos696 · www.focusauto.hu 2013.01.14. 20:46:41

@Sztavrosz_: Motorral szoktam rövid dudával jelezni, ha valaki mellett elhaladok, nehogy akkor éppen eszébe jusson befordulni, vagy bármi hirtelen manővert véghezvinni.

jelentéktelen alak 2013.01.14. 21:02:29

@Shadowbull: Hülyeséget beszélsz.

1, Aki szabályos, az eleve csak akkor megy a belső sávban, aha arra oka van. Ha meg oka van rá, akkor nem tud onnan semmilyen húgy agyú kedvéért eltűnni.

2, Aki meg szabálytalanul közlekedik, az ne követeljen meg már másokon szabályokat, mert elég hülyén hangzik! Akkor várd el a másiktól, hogy szabálykövető és külsőben halad, nem tart fel, stb. ha te magad is szabályosan haladsz és betartod a sebesség limitet! Ahogy másiknak nincsen semmi köze a te sebességedhez, neked sincsen semmi közöd az ő szabálytalanságához.
... ha csak nem vagy (önkéntes) rendőr!

ps3peter 2013.01.14. 21:07:07

Shadowbullnál a pont:
"meg talan annyi, hogy tessek elerni az adott utszakaszra engedelyezett maximalis sebesseget, ha az utviszonyok lehetove teszik. "
Ezzel már sokkal elörébb lennénk. Bár ritkán vezetek Magyarországon, de az a tapasztalatom, hogy nem 130 fölött közlekedök okoznak gondot, hanem akik 100-110 körül andalognak az autópályán. Drága a benzin? Ne indítsd be az autót, úgy eszik a legkevesebbet...

jelentéktelen alak 2013.01.14. 21:08:32

@akos696: Majdnem egyetértünk. Most csak az a kérdés, hogy van szabály, vagy nincs szabály???

Ha van szabály, akkor senki mehet gyorsabban annál, mint a megengedett max.
Ha nincsen szabály, akkor nincsen jobbra tarts se.

olyan nincs, hogy valaki kiválasztja melyik szabály szabály és melyik nem. Mert akkor áll elő pont az helyzet, hogy A szerint nem kell jobbra húzódni, B szerint meg lehet menni a limitnél gyorsabban is és már itt is van a konfliktus.

Ki érzi magát atyaúristennek, hogy válogathat a szabályok között?

jelentéktelen alak 2013.01.14. 21:11:56

@akos696:
"...villogásos módszer sem épp egy inteligens, emberre vall, de van, hogy a belsőben 90-el poroszkáló nyugdíjas nem ért másból (vagy még ebből sem). Nem magánút az autópálya, ezt mindenkinek tudomásul kellene venni."

Ha gyorshajtót nem kell megnevelni -szerintem sem a másik autüs dolga, akkor a belsőben 90-el poroszkáló nyugdíjast, miért kellene?

Nem lehet, hogy sokkal több önkéntesrendőr van az utakon, mint gondolod? :-)

jelentéktelen alak 2013.01.14. 21:17:37

@ps3peter: Illő elérni a megengedett max sebességet és a logika is mondja, hogy így érdemes haladni, ha minden feltétel adott.
De egy fontos dolgot ne felejtsünk el! Még a neve is MEGENGEDETT LEGNAGYOBB SEBESSÉG! Vagyis ha minden körülmény adott, akkor még akár annyival is lehet haladni.

Ez annyit jelent, hogy pl. autópályán 0 és 130km/h között bármilyen sebességgel lehet haladni, amit indokoltnak vél a vezető.
Nem hiszem, hogy többet kellene bárkitől is elvárni, mint amit a szabály elvár. Annyi viszont elvárható.
Alap, hogy az autózás pénzbe kerül, mint ahogy az is, hogy az utazás időbe. Ahogy az autózás olykor extra pénzbe telik, az utazás olykor extra időbe. Ezzel bizony, számolni kell. Mégha bosszantó is.

Hurri Kán 2013.01.14. 21:19:40

@jelentéktelen alak:
"Ez annyit jelent, hogy pl. autópályán 0 és 130km/h között bármilyen sebességgel lehet haladni, amit indokoltnak vél a vezető"
Tanuld meg a kreszt-t te seggfej, és utána oszd itt az észt.

Sztavrosz_ (törölt) 2013.01.14. 21:22:03

@jelentéktelen alak: 60-130km/h között. Pályán van minimum is. (Ezért nem mehet rajta smkp. neki 40 a max pályán meg 60 a minimum.)

jelentéktelen alak 2013.01.14. 21:24:40

@Hurri Kán: Előbb olvass, tanulj és utána oszd az észt! NINCSEN MINIMUM SEBESSÉG MEGHATÁROZVA AUTÓPÁLYÁRA! Ha lenne, nem állhatnál szabályosam, mikor egy hozzád hasonló okostojás balesete miatt beáll a pálya és a rend éber őrei végig bírságolnák a népet. :-)

akos696 · www.focusauto.hu 2013.01.14. 21:26:34

@jelentéktelen alak: Érdem a célzásod, de nem. Mert, aki messziről villog, hogy takarodjak az útból, miközben előzöm a kamionsort, egyszerűen egy türelmetlen paraszt. A 90-el kódorgó meg egy fogalmatlan paraszt. Ha nem dudál rá az ember, akkor a Balatonig csalinkázik az ember előtt, belekényszerítve az embert egy szabálytalan jobról előzésbe. Míg én mondjuk 140-el előzve a kamionsort, nem kényszerítek bele senkit szabálytalnkodásra, csak a siető parasztot egy alapos fékezésre, és amint elhaladok a kamiono mellett, le is húzódok, had menjen, aki akar. És, ha még a sávváltás előtt észreveszem, hogy valaki nagyon siet, inkább ki se megyek elé, nem hiányzik, hogy 1 cm-ről toljon. Próbálok deffenzíven vezetni. Mint pl, ha valaki arra vár, hogy elhaladjak mellette, és ő is ki tudjon jönni egy kamion mögül, akkor pl nem 1 km/h sebességgel előzöm, hanem rálépek, hogy ne kelljen annyit rám várni. Ezt várnám el másoktól is, tudom reménytelenül, mert az emberek 80% semmi mással nem foglalkozik, csak magával. Addig itt nem is fog semmi változni. Én pont úgy viselkedem másokkal, ahogy én is elvárom, hogy velem viselkedjenek.

akos696 · www.focusauto.hu 2013.01.14. 21:27:48

@akos696: hú, már kicsit fáradt vagyok a gépeléshez sorry

jelentéktelen alak 2013.01.14. 21:30:55

@Sztavrosz_: Valóban van egy olyan szabály, hogy nem hajthat fel senki a pályára olyan gépjárművel, amely, nem képes önerőből, sík úton legalább 60km/h sebességre. De semmilyen szabály nem kötelez senkit arra, hogy hogy ezt a tempót el is érje.

Van olyan szabály, hogy a mögötted gyorsabban haladó járművet nem tarthatod fel indokolatlan lassú haladással, ha autópályán a külső sávban haladsz, akkor a belsőben bármikor, bárki megelőzhet. Tehát a feltartás sem érvényesül.

Vannak táblák, melyek meghatároznak minimálisan megengedett sebességet, de ezek is csak akkor hatályosak, ha az út és látási viszonyok, illetve a forgalom lehetővé teszi a táblán meghatározott minimális sebességnél gyorsabb haladást. Arról nem is beszélve, hogy a gyakorlatban ezeket a táblákat a belső sáv(ok)ra vonatkozóan szokták kitenni.

Másról meg nem tudok. Vagyis fenntartom, hogy 0 és 130 között, bármilyen sebesség szabályos pályán.

jelentéktelen alak 2013.01.14. 21:40:25

@akos696: Értem amit írsz, többségében egyet is értek Veled, de más az értékrendem. Magam érdekében is nagyon ritkán szegek tudatosan szabályt, más miatt meg még ennél is ritkábban. Nem gond senkit magam elé engedni, ha látom, hogy be akar sorolni elém. De gyorsítani nem fogok senki miatt.
Egyébként követendő példa kellene legyen, amivel zártad a gondolatod. De amíg valaki "takarodjon előlem mindenki, majd én is elengedem a nálam is gyorsabbat" elven megy, más meg igyekszik haladni, de szabályosan, soha nem lesz egyetértés még ebben sem. Én is igyekszem úgy közlekedni, ahogy azt másoktól várnám el. De mások, meg mást várnak el tőlem. :-)

Sztavrosz_ (törölt) 2013.01.14. 21:41:24

@jelentéktelen alak: Kár hogy csak a kifogásokat keresed. Ez is bennevan: Autópálya és autóút úttestjén - a forgalmi okból szükséges megállást kivéve - megállni tilos. Sose azokkal volt a gond akik a forgalom és vagy látási viszonyok miatt mennek lassabban. És nem mellesleg az autópályák a világon mindenhol hosszabbak mmint az "ősi" főutak. Mitsem érne az egész ha nem lehetne rajta gyorsabban haladni. Ugyhohgy ha még a 60km/h is nehezedre esik akor irány a főút. Nem lehet hogy valami ilyesmi miatt alkották azt a szabályt?

jelentéktelen alak 2013.01.14. 21:54:30

@Sztavrosz_: Félre értesz. Nem keresek semmilyen kifogást. Egyszerűen csak nem makacskodok a tényekkel.

Tény, hogy nincsen megfogalmazva minimálisan megengedett sebesség autópályára? Tény.
Tény, hogy egyeseknek még az írott szabályok betartása is gondot okoz? Tény.
Akkor miért is kellene még az írott szabályoknál is többet elvárni bárkitől?

Mint már írtam, igyekszem szabályosan közlekedni. Nem demonstrálni, hanem szabályosan közlekedni. Ha valaki rám repül, mikor 2sávos úton/autópályán előzök, akkor valóban ki kell várnia mögöttem, míg a megengedett max. tempóval befejezem az előzést. De akár jön mögöttem valaki, akár nem, az előzés után úgy is a külső sávban fogom folytatni az utam. Meg egyébként is ott haladok, ahol a helyem. Ha minden körülmény adott a megengedett max. sebességgel haladni, akkor nem látom értelmét, hogy ne azzal tempóval menjek. Alígha fogok csak kedvtelésből 60-nal menni 130 helyett.
De tudom, hogy amíg 131-el haladni szabálytalan, addig 1-el haladni, csak "meglepő" és nem feltétlen veszélytelen. De nem azért veszélytelen, mert másokat veszélyeztet az 1km/h- haladás! Azért veszélytelen, mert mások gyorsabban mennek, mint amekkora szakaszt belátva meg tudnának állni. Mert ügye ez is egy szabály!?
A sok agresszív, meg vakegér miatt az nagyobb biztonságban érzi magát ha kicsit gyorsabban megy. Pedig nem a lassú haladás miatt veszélyes a kisebb sebesség, hanem az agresszívek miatt, meg a vakegerek miatt.

Chabs 2013.01.14. 23:00:02

@jelentéktelen alak: ha meg ilyen vagy akkor kozlekedj trabival, senki nem fog levillogni az utrol mert semmi ertelme. Vagy vegyel egy traktort, azzal is tudsz lassan menni meg foldet muvelni is. Szerintem

ommm 2013.01.14. 23:38:28

Vajh ki írta ezt a Mercedes-népítéletet, hogy szülővárosom azóta leégett tornaterme előtt (melyben oly sok pajzán órát töltöttünk el ifjúkorunkban) fotózta le. Az ásványvízforrás mellett? Messzi rendszámmal?

ommm 2013.01.14. 23:40:19

@Józsi a guminagykeres: Nem forintban számol, de ne zavarjon...

Shadowbull 2013.01.15. 07:13:12

@ps3peter: ez nagyon elterjedt mostanaban, autopalyan 110-zel vonatozo sorok, orszaguton 75-tol sporolo idiotak....

ata2k6 2013.01.15. 08:52:56

Gyerekek!
Én itt mind olvasam ezeket a szörnyűségeket - letolás, letojás, stb a sztrádán. Lehet baromság, én erdélyi vagyok, ezidáig 2 alkalommal mentem át az anyaországon, lehet hogy pont kifogtam mindkét alkalommal az ideális körülményeket, de én nyomát se láttam ezeknek az antiszociális megnyilvánulásoknak. Sőt, mondhatnám, Ártándtól nyugatra gyakorlatilag pihenek vezetés közben. (Nem úgy érteni hogy 70-el alszok az úton, a belső sávban!!, hanem hogy megyek betartva a limiteket, helység 55-59, oú - 100-110, pálya 120-130. Nincsenek kanyargós utak, nincs zsúfoltság. Oláhiához viszonyítva.... nálunk, főleg erdélyben ritka a 2 km-nél hosszabb nyílegyenes útszakasz.
Akit zavar az anyaországi közlekedés, ajánlok neki egy dél (v északkelet) romániai "élménytúrát".
Lassan nálunk ajánlott a fedélzeti kamera a kocsiban. (Nálam már lassan két éve kamera van a kocsiban), CB a tetőn a potyaleső rendőrök miatt (szétrohadt 30-as tábla két, útra benövő bokor közt...)
Ha már flame, akkor sztem kimaradt a vitából a fehér furgon meg a céges tédéi Passat. Legalábbis nálunk ez a kettő a forgalom réme. Nomeg a török kamionosok....

35up (törölt) 2013.01.15. 10:22:35

@jelentéktelen alak: Kicsit tovabb kellett volna olvasni, jogasz ur:
26. § (5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza.

...de ennek tetejebe meg egy gondatlan vezetest vagy kozuti veszelyeztetest is rad huzhatnak, az altalad eloidezett helyzettol fuggoen. Gezuka, a jogszabalyok nem ugy mukodnek, hogy ami ott nincs nevesitve, azt mindent szabad. Az sem szerepel explicit modon a Btk-ban, hogy tilos masok szemet kikanalazni, megis megbuntetnek, ha megteszem.

Magyarorszag pedig tobbek kozott a magadfajta szociopatak miatt elhetetlen hely, akik nem csak azt hiszik, hogy joguk van feltartani tobb ezer masik embert, de meg ideologiat is gyartanak melle, es abszolut nem zavartatjak magukat.

Prot88 2013.01.15. 14:59:51

@ommm:

Ezt meg hogy érted?

jelentéktelen alak 2013.01.15. 19:52:44

@Chabs: Miből gondolod, hogy lassan megyek??? :-)

jelentéktelen alak 2013.01.15. 20:04:53

@35up: Lehet, hogy nekem is tovább kellene olvasni, de neked -jogászkám- még inkább!

1, Írtam az általad idézett szabályról. (olvasni, olvasni, olvasni...)
2, Tudom, hogy hogy működnek a jogszabályok. Nem azért büntetnek szem kikanalazásért, mert nincsen benne a BTK-ban, hanem azért, mert testi sértés és az meg benne van.

Nem lep meg hogy mindezt nem érted, mert láthatóan nem érted a leírt szöveget.

Nem értem, miből következtetsz arra, hogy:

1, Aki nagyon lassan halad, az veszélyeztet!? Én úgy tudom, hogy úgy kell a sebességet megválasztani, hogy a belátható útszakaszon belül meg tudjál állni. Vagyis ha egy nagyon lassú halad előtted, akkor amögé be KELL tudnod lassulni baj nélkül. Az, ha valakinek elgurul a lassú láttán a gyógyszere, az orvosi és nem közlekedési eset.
2, lassan szoktam menni? Annak mindössze az ellenkezőjét írtam le többször is, hogy lényegesen a megengedett sebesség alatt haladnék, ha csak nem muszáj valamiért. Ennek ellenére elmésen mégis úgy értelmezed, hogy így teszek. BRAVO!

Javaslom gondold át fentiek fényében, hogy ki is a szociopata kettőnk közül, és ki miatt élhetetlen bármely hely is! :-)

esef 2013.01.16. 18:32:00

@ommm:
szóval tiéd a merci, értjük ám! ;-)
süti beállítások módosítása