Eladtam a legjobb autómat

  2013. január 10. - Stump András Címkék: ford diy eladás fiesta tc flotta xr2 adunk-veszünk

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

- Bandi bácsi, mi ez a kis piros autó ezeken a régi képeken?

DSC 0014

- Mutasd csak! Ja, az egy XR2-es.

- Mit jelent az, hogy XR2-es?

- Na, ez az, amit senki se tud, Lacika. A Ford, tudod, az a nagy amerikai autógyár, ami majdnem tönkre ment az évezred első nagy válságában, először a Cougarnál vetette be az XR-t. Valószínűleg azért, mert jól hangzott, más magyarázat nincs arra, hogy pont ezt a két betűt használták. Az XR7-es a Cougar optikai tuningos változata volt, egybepad helyett kagylóülésekkel, sporttükörrel meg fordulatszámmérővel. Tudod mi az a fordulatszámmérő, Lacika? Na mindegy. Hosszú csend után a legkeményebb Fiestánál került elő megint az XR, ezúttal egy kettessel. Aztán az Escortból, ami eggyel nagyobb volt, lett XR3, a Sierrából, ami még nagyobb volt, XR4, illetve XR8. Nagyjából ennyi XR-es Ford jut eszembe. De honnan is jött elő ez az XR2, Lacika?

- Találtam egy ősrégi vinyót a padláson, azon voltak ezek a képek erről a kis piros autóról. Bandi bá, a tiéd volt ez az XR2?

DSC 0020

- Jaja, fiatal voltam és bohém. Amikor megvettem, már volt három autóm és egy motorom. Nem volt sok eszem, mi?

- Hát, nem tudom, mit lehet kezdeni négy autóval.

- Az is igaz, hogy a háromból kettő nem működött. Ez mondjuk inkább súlyosbító tényező, hiszen azokat kellett volna először rendbe tenni, mielőtt veszek még egyet. De micsoda egy őrült nap volt, amikor megvettem. Nem tehettem másképp, belehergeltek a kollégáim. Na meg én is saját magamat. Borzasztó olcsón vettem, és mindenki meg volt róla győződve, hogy vigyorogva fogok vele autózni, amíg el nem adom. Még én is.

- Akkor miért csak szerelős képek vannak róla?

P1110770

- Hát ez az. Jól beszo... megjártam vele. Lapozzuk végig a képeket, Lacika, ha van kedved. Látod, így nézett ki, amikor megvettem. Mesebeli állapot. Lemattult piros fényezés, imádom. Minden eredeti rajta, kicsit fáradt már, de ettől igazán szép. Pont harminc éves volt. Nem is hibáztatom magamat, igazából most is megvenném. Emlékszem, úgy ömlött bele a benzin, hogy naponta kellett tankolni. Tudod, akkor sem volt már olcsó a benzin, de még mindenhová autóval jártunk. Élveztem a felelőtlen őrültséget, mert igazából már akkoriban sem voltam hebehurgya. Talán azt akartam bizonyítani magamnak ezzel a kis XR2-vel, hogy még nem vénültem meg teljesen. Hirtelen felindulásból vettem, és az első pár napot felszabadultan, önfeledt boldogságban töltöttem vele. Mutogattam a haveroknak, mindenki kész volt, hogy milyen bitang jó kis autó. Kicsit melegedett, de ez eleinte nem érdekelt. Biztos a termosztát, gondoltam, folyt a hűtő is, attól is melegedhet, de ezek mind csak apróságok. Legrosszabb esetben ki kell cserélni a hengerfejtömítést, az is pár órás munka, nem nagy ügy.

- Ez a hűtő, Bandi bá? Nem is olyan dzsuva.

P1110808

- Itt már sokadszorra szedtem szét, és még mindig koszos volt a hűtővize. Lassan csúsztam bele a szerelési orgiába. Nem mintha nem a garázsban töltöttem volna már akkor is minden szabad délutánomat. Csak éppen nem a Fiestát kellett volna szerelnem, hanem Rozit, az 504-esemet, amit pár hónappal előtte vettem, vagy a 02-esemet. Tudod, a szürke kis kereklámpás BMW-t. Az is éppen szét volt szedve miszlikbe. Az XR2-esről mindenki azt hitte, egy hétvége alatt rendbe rakom, ami rossz rajta. Én kicsit szkeptikusabb voltam, két-három hét szabadidejét szántam rá, hogy rendesen használhatóvá tegyem, aztán gondoltam, autózok vele a nyáron, ősszel meg elpattintom. Végül az autózás kimaradt.

- Mi ez a rozsdás vasdarab a satupadon?

P1130127

- Az a hengerfej, Lacika. Kétszer szedtem le, pedig egyszer sem akartam. Erről lehet megismerni az amatőr szerelőt. Sokat dolgozik a semmiért. Pedig nem voltam kezdő. Ma is megesküszöm, a legrutinosabb róka ugyanígy járt volna vele. A melegedés volt az, ami megkeserítette az életemet. Öreg autónál, főleg, ha sokat állt, általában ki kell cserélni a termosztátot. Én is ezzel kezdtem, filléres tétel. Ha nem múlik a melegedés, és folyik a hűtő, azon se gondolkodik sokat az ember. Először megforrasztottam, tudod, ebben még réz hűtő volt. Aztán találtam olcsón új hűtőt, gondoltam, azzal pontot teszek az ügy végére. Ugyanúgy melegedett, pedig már átmostam az egész hűtésrendszerét, tökéletesen feltöltöttem, és nem is nagyon fogyott belőle a víz. Viszont észrevettem, hogy melegen belebugyborékol a tartályba. Ez egyértelmű jele annak, hogy átfúj a hengerfejtömítésnél. Na, gondoltam, ezt még megcsinálom, aztán jó lesz.

- Nem azt mondtad az előbb, Bandi bá, hogy nem nagy ügy a hengerfejtömítés?

P1130133

- Persze, persze. Ez is egy olyan dolog, amiről más beszélni, meg más csinálni. Szóban elmondva öt perc, végiggondolva pár óra, aztán a végén rámegy a nap. Egy harminc éves autónál, ha rendesen dolgozik az ember, elpucolja az alkatrészeket, mindennel törődik annyit, amennyit kell, el lehet pepecselni pár órát. De érdemes is, mert ettől leszel utána elégedett. Amikor a Fiestát csináltam, már nem ebből éltem, csak hobbi volt a szerelés. Kontraszt az irodai munkához. Kikapcsolódás. Ezt nem szabad stopperrel a kezedben csinálni, akkor nem élvezet. Meg akkor sem, ha a végén nem sikerül, amit tervezel. Ez történt az XR2-vel is. Gondosan megcsináltam a hengerfejet, ahogy kell, mégis tovább melegedett. Kezdett elfogyni a türelmem.

- Egyáltalán nem is mentél vele, végig csak szerelted?

P1130086

- Majdnem. Amikor megvettem, eleinte azt gondoltam, valami apróság miatt melegszik. Mentem vele egy-kétszáz kilométert, azt rettenetesen élveztem, a bolondságot, hogy egy teljesen fölösleges autót vettem, ráadásul milyen jót. Büszke voltam magamra, hogy megléptem. Ezért talán megérte. Aztán ahogy szép lassan kiderült, milyen súlyos a baja, egyre jobban elment tőle a kedvem. Végül egy célom volt már csak, hogy elmenjek vele egy pályanapra, amit a céggel szerveztünk. Felújítottam a féket, megcsináltattam a váltót, kicseréltettem a szélvédőt, levizsgáztattam. Érzed, itt már izomból ment a szerelés, nem szórakozásból. Elkezdtem tudományosan méregetni, egyszer egész nap lézeres hőmérővel nézegettem a hőmérsékleteket, miután vagy ötödször mostam ki a hűtésrendszert, és még mindig jött belőle kosz. Novoth Tibi bácsiéknál indikátorfolyadékkal vizsgáltuk, tényleg égésterméket bugyborékol-e ki, eredmény nélkül. De még mindig reméltem, hogy egy második hengerfejlevétellel a végére járok a melegedésnek.

- Bandi bá, miért gondoltad, hogy másodszor jobban fog sikerülni?

DSC 2164

- Jogos a kérdés, Lacika. Először meg voltam győződve arról, hogy a hengerfejtömítéssel van valami gond, ami ennyi idős autónál teljesen normális. Másodszorra viszont már tudtam, hogy valami aljas hibát kell keresni. Valamit, amire nem gondolnál, valami furfangos, szokatlan dolgot, és azt is eldöntöttem, hogy addig nem rakom össze, amíg meg nem találom. Egy kellemes kora őszi délután láttam neki, amikor a pályanapozás már elúszott. A tudományos érdeklődés hajtott, meg az, hogy jobban el tudom majd adni, ha normálisan működik. Leszedtem a hengerfejet, és minden szépnek, jónak látszott. A tömítésnél átfújásnak nyoma sem, a hengerfej és a blokk síkban. Kiszedtem a szelepeket, de repedést sehol nem találtam az öntöttvas fejben. Egyetlen lehetőség maradt, egy repedés a blokkban. Ami már elég nagy baj, mert annak a javításához, ha egyáltalán lehetséges, ki kell szerelni az egész motort. Vettem egy mély levegőt, és rábuktam a blokkra a szerelőlámpával. Hallottam már olyat, hogy nem fújták ki rendesen levegővel a hengerfejcsavarok zsákfuratait, és a meghúzásnál pattant meg a blokk. Hátha ilyesmiről van szó. Lepucoltam a blokktetőt, és milliméterről milliméterre végigsimogattam, talán csak a nyelvemmel nem mentem végig rajta. Semmi. Elkezdtem végignézni a hengerfalakat. Egy ennyi idős motornál már nem lehet makulátlan felületre számítani, egy-két rozsdafolt, karc nem a világ, attól még jól megy a motor. Igazából azt sem tudtam, mit keresek. Elsőre itt sem akadt semmilyen furcsaság. De amikor másodszor szedi le az ember a hengerfejet, és már nincs több tömítés a nagyker raktárában, addig kell keresni, amíg nem talál az ember valamit. Másodszor is megnéztem a hengerfejet, majd megint a hengerfalakra gúvasztottam a szemem. Átforgattam a motort, hogy mindig alsó holtpontra kerüljenek a dugattyúk. És akkor, több óra keresgélés után találtam valamit, ami talán egy repedés is lehet. Vízszintesen futott, az egyik hengerben egy hosszabb vonal, a másikban egy rövidebb, nagyon lent. Csak akkor kerültek elő, amikor a dugattyú leért az alsó holtpont környékére. Lefotóztam, körbeküldtem mindenkinek, aki eszembe jutott, Imi bácsinak meg is mutattam, mert éppen arra járt. Ő is azt mondta, valószínűleg ott lesz a baj. De biztosra akartam menni.

DSC 2176

Másnap elvittem a hengerfejet bevizsgáltatni. A gépműhelyben ilyenkor a vízteret nyomás alá helyezik, és víz alatt figyelik, jönnek-e buborékok, mint egy defektes biciklibelsőnél. Természetesen semmi baja nem volt a hengerfejnek.

Ekkor lett egészen biztos, hogy a blokk repedt. Azok a furcsa vonalak bizony repedések voltak, és végül össze is állt a kép. Azért melegedett csak olyankor, amikor hajtottam, mert akkor volt az alsó holtpont környékén is akkora nyomás, hogy átfújjon a hűtésrendszerbe, de akkor nagyon. Arra tippeltem, a hűtőből elcsordogáló folyadékot csapvízzel pótolták, és ez egy hűvös hajnalon megfagyott. Ennek a nyamvadt Kent-blokknak a hátsó oldalán pedig nincsenek fagydugók, amik ilyenkor feláldozhatnák magukat, valaminek engednie kell. A hengerfal volt az.

Döntéshelyzetben voltam. Ha meg akarom javítani, megpróbálkozhatok egy hüvelyezéssel. Ilyenkor felfúrják az öntöttvas blokkot, és belepréselnek vékony falú hüvelyeket, amiket aztán a dugattyúkhoz illesztenek. Csak a gépműhelyben fizettem volna bő negyvenezret, ami közel a fele volt annak, amennyiért az autót vettem. És ha az ember szétszed egy harmincéves motort, sosem elég egy tömítéskészlet. Minimum új dugattyúgyűrűk kellenek, valószínűleg a főtengelycsapágyak sem hibátlanok, az apróságokról nem is beszélve. Ha két nap munkát számolok, nagyon optimista vagyok, az eredmény pedig bizonytalan. A gépműhelyben azt mondják, megcsinálják, de garancia nincs. Előfordul, hogy jó lesz, de általában megtalálja a víz az útját az olaj felé.

- Miért nem vettél bele egy másik motort?

DSC 2175

- Mert akkoriban Magyarországon összesen talán egy tucat XR2 volt már csak. Keveset bontottak belőle, ahhoz túl ritka volt. Lehet, hogy tudtam volna szerezni hozzá motort, ha nagyon körbekérdezek, de biztosan nem olcsón. És az is ki tudja, milyen. Be kell építeni. Le kell papírozni. Körülményes, hosszadalmas. Ha meg akartam volna tartani, simán megcsinálom, de már csak azt a napot vártam, mikor viszik végre el.

Annak még utána jártam, hogy nem lehetne-e szerezni hozzá egy másik blokkot. A mendemondák szerint ez az angol Ford ősi Kent-blokkja, amit még Crossflow-nak is szoktak hívni. De ahogy az lenni szokott, ez csak féligazság. Az alapkonstrukció valóban megegyezik a Ford oldalvezérelt motorjaival, amiket a hatvanas évek Cortináitól a kétezres évek Fiestáiig minden vacakba szereltek, csak az XR2-ben pont egy spéci blokk van. Hosszában rövidebb, mint a hátsókerekes, hosszmotoros autókba pakolt Kentek, magasságában viszont nagyobb, mint az 1,3-asok, a hosszú löket miatt. Vagyis csak egy XR2-ből bontott blokkot tudtam volna felhasználni.

P1130105

Még pontosan emlékszem a pillanatra, amikor álltam a csepeli garázsban egész napos szerelés után, kissé megtépázott idegekkel a Fiesta félig kibelezett motorháza fölött, egy igen gyenge elhatározással, hogy kirántom a blokkot. Rápróbáltam a kiemelőt, elkezdtem lecsupaszítani, majd néhány halvány próbálkozás után rádöbbentem, hogy nem jön ki, csak a váltóval együtt. Ami azt jelentette, hogy a fél futóművet is le kellett volna bontani. A frissen lakatolt, csupasz lemezekkel didergő 02-esem meg kint állt a garázs előtt. Nem hagyhatom kint éjszakára. A Fiestát meg szétbombázni, majd megint kerékre rakni, hogy ki tudjam tolni, és az egészet megismételni egy későbbi napon nem volt kedvem.

Így dőlnek el a nagy dolgok az életben, apróságokon. Elhatároztam, összepakolom az XR2-est így, ahogy van. A hibát megtaláltam, nem fog életem végéig kísérteni. Aki pedig meg fogja venni, az úgyis nagy dolgokra készül, annak egy motorcsere nem fáj annyira, mint nekem, aki éppen el akarja engedni az XR2-est. Ha én vennék magamnak egy új projektautót, egy repedt blokk nem tántorítana vissza, az biztos.

- Így adtad el, hogy meg se javítottad? Szép dolog ez?

- Bizony, így adtam el. Úgy hirdettem meg, hogy már a szövegben leírtam, melegszik. Nem is jelentkeztek rá sokan, bár ez lehet, hogy csak a Budapest szócska hatása volt a németországi hirdetésben. De aki mégis írt, az tudta, mire számíthat. Egy finn srác nagyon körbeudvarolt, lábon akarta hazavinni, másik négy Mk1-es Fiestája mellé. De megelőzte egy Ford-klubos szlovák. Ő is restaurált már két Mk1-est, nem volt kezdő. Mellesleg Ford-alkatrészboltja volt.

Nem is ment vele próbakört. Mondjuk mindent el is mondtam neki, kellemes baráti beszélgetés volt az egész alkudozás. Német-angol halandzsában elmagyaráztam neki, mik a bajok, pontosan elmondtam a motor tüneteit is, tiszta a lelkiismeretem. Szerintem mindenki jól járt. Kevés ilyen XR2-es volt már akkor. Ő megpaskolta az autó oldalát, letette a foglalót, és boldog emberként távozott. Következő héten jött a tréler a vételárral, és elment a Fiesta. Jó helyre került, és ennek jobban örülök, mint annak, hogy kerestem rajta pár forintot.

P1130473

A terv, amivel megvettem, végül félig bejött. Nem buktam rajta, sőt. Csak azt a pár boldog napot, amíg betyárkodtam vele a városban, beárnyékolta a több hetes tébolyító szerelőkálvária. Hiába, Lacika, az olcsó örömnek általában megvan a böjtje.

- Nem kellett volna inkább megtartani, Bandi bá? Nem ér ez ma többet, mint az 504-esed?

- De, sokkal. Akkor viszont szabadulni akartam a fölösleges autóktól, se helyem nem volt nekik, se pénzem, hogy fenntartsam őket, sem energiám, hogy törődni tudjak velük. Az 504-es éppen akkor állt össze, nagyon élveztem. Gyors, kicsi autónak pedig készült a 02-es. Ezt a kettőt gondoltam akkor nyerő párosnak.

- Bandi bá, a szomszéd Ferinél találtunk a fészerben egy kismotort, megnézed, lehet-e kezdeni vele valamit?

- Persze, Lacika, de mégis, milyen?

- Valami régi Sachs, nagyon lökött formája van.

- Sachs? Van rajta pedál?

- Nincs. Talán 125-ös. Olyan, mintha egy villanyoszlopot kidöntöttek volna egy motorral, aztán ez maradt belőle.

- Jézusom, az egy Madass lesz. Gyere, indítsuk be, de azonnal!

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr155008318

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ronald 2013.01.10. 06:46:06

.
Kollégák!
Létezhet olyan, hogy a barátom 2,5-ös,BMW-motoros, Opel Omegája is ugyanezért melegszik terhelésben - mint Bandi'bá Fordja?

Már minden hűtéssel kapcsolatos dolog ki lett cserélve (még vadiúj Szahara hűtőt és új vízpumpát is kapott) - de lakókocsival képtelen Pestről-Almádiig lejönni - mert 200 fokos lesz a vize, már félúton.

Szerintetek "tudhat" olyat egy BMW motor is - hogy egy sunyi blokk-repedésen keresztül főzné a vizet?
És vajon mennyi vízvesztességet jelenthet ez? Vagy nem is fogy a víz - csak fő, mint állat?
.

csiky944 2013.01.10. 07:17:40

@Ronald: az a motor hírhedten hengerfejproblémás,hengerfej volt már lent nyomáspróbázni?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.01.10. 07:24:56

"Aki pedig meg fogja venni, az úgyis nagy dolgokra készül, "
Vagy szétkókányolja.

Mondjuk ezután, hogy megvolt a hiba, ami ráadásul szopatós is, én sem adtam volna el. Hiszen van egy fasza gép, egy dologgal, ami rossz. Kb. kincs ma itthon.
És így dolgoztál vele egy csomót feleslegesen.

Ronald 2013.01.10. 07:38:23

.
@csiky944: Szerintem nem vizslatták meg a hengerfejet - vagyis biztos nem bontottak motort.

Ezen kívül minden hűtéssel kapcsolatos alkatrészt kicseréltek már - le se merem írni kb. mennyit költött már eddig is erre a kis "jelentéktelen hibára".
Vagyis arra, hogy ezt az (elméletben) bivalyerős dízelt pont arra nem tudja használni, amire eredetileg vette - vagyis a lakókocsi húzgálására.

Mert kis-közepes terhelésnél még elmegy - csak dombot vagy vontatmányt ne lásson - mert akkor átmegy gőzgépbe.

Egyébként én a szerelőket is megértem: ha egyszer megcsinálnák a hengerfejet... akkor mi a fenének vinné oda évekig - százezreket költeni rá újból és újból?
Logikus, nem?
.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.01.10. 07:39:11

@Ronald: Így se fogja... Azaz lehet, hogy fogja, csak nem ő, hanem aki megvette tőle.

indapass90210 2013.01.10. 07:42:06

@ColT: "És így dolgoztál vele egy csomót feleslegesen."

Dehogy feleslegesen. Volt róla poszt, nem? :)

Rókabilly 2013.01.10. 07:45:01

Nem tudom ki találta ki az "elpucolt alkatrész" kifejezést, de szerintem inkább a megpucolt (megtisztított) alkatrész lenne szebb.

nagyonnagyon 2013.01.10. 07:50:54

Jó volt ez így reggelire, köszi. Kicsit sajnálom, kb mint azt a Honda Integrát a kutyást amit ha jó a kaszni szerintem már befektetésképp is jó megtartani, persze ha a csillagok állása és minden egyéb feltétel adott.
Kincsek lesznek ezek rövid időn belül.

dennisthemenace 2013.01.10. 07:54:41

Most, hogy a Fiesta mar nem kot le tobbe, osszehozhatnal egy hosszabb, sok keppel ellatott cikket a Peugeotrol...

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2013.01.10. 07:56:30

Lacika sokat kérdez :) Az idő majd megszépíti az emlékeket, majd később ha látsz egy ilyet pályanapon, vagy OT expón, akkor majd jó érzés fog eltölteni, hogy neked is volt egy ilyen.

Lowtyo 2013.01.10. 08:09:51

ismét eszembe jutott, hogy kéne egy madass

bervas · http://mt10.blog.hu 2013.01.10. 08:10:44

Racionális döntés volt eladni. Az ilyenben úgyis a pucolgatás és a hibakeresés az élvezet, az rendesen megvolt. Ha nincs mit érdemben matatni rajta, minek tovább tartogatni?

első 2013.01.10. 08:11:43

Nem volt egyértelmű hogy elmondtad e a blokkrepedést, csak azt hogy melegszik. Pedig eljöhettél volna majd vele a Hell ringre, sokan vártunk volna..

karlmann 2013.01.10. 08:17:30

Érdekes, meglepő döntés. Mivel van mellette épp elég autód nem igazán értem a dolgot. Megtehetted volna, hogy leállsz vele az udvaron, esetleg veszel rá egy T gazdaságos ponyvát letakarod és vársz vele, amíg a többi projekt befejeződik, vagy legalábbis halad valamennyit. Addig is lett volna alkalmad keresni másik blokkot, esetleg olyan gépműhelyet akik jobbak, rutinosabbak egy ilyen javításban. Vagy választhattál volna más utat, ki lehetett volna próbálni, az agyonreklámozott orosz fémkerámia csodát is. Ennek a blokknak így, ebben az állapotban úgyis mindegy, ilyenkor már minden mindegy alapon is lehet kísérletezni.

Schütii 2013.01.10. 08:41:46

@Ronald: BMW morort szerezni viszont nem olyan nagy kaland. Persze hogy aztán az jó e?...

zootyo 2013.01.10. 08:43:28

@Rókabilly: Igen, igazad van! Én is észrevettem már többször, Csikós úr is előszeretettel használja.
És van még egy szó, a "rákívántam" megkívántam helyett. Ezt már szóvá is tettem, mert szerintem nem helyes.

Balthazor Hellman 2013.01.10. 08:45:07

@Ronald: Igen létezhet! Egy ismerősömnek épp a BMW motoros Omegában az utolsó henger volt repedt... meg lett javítva, a mai napig szépen megy az autó.

axax 2013.01.10. 08:49:14

Jó volt ez a cikk! Megértelek "Bandi bá". Én is adtam már el így autót. Hibásan, elmondva mindent róla (tiszta lelkiismerettel), csak azért, mert már nem akartam vele "szenvedni". Persze azóta vettem újabb fos-t, hogy legyen mit bütykölni a jó autó mellett... :-)

Csak a yamaha 2013.01.10. 08:57:55

"Jó helyre került, és ennek jobban örülök,
"Nem tudom de részemről tökmind1 volt,fizesse ki az csinál vele akármit...
Ezeket se értem,minek?!
A hirdetések dumái..Megválok szeretett .....Fájó szívvel de mennie kell...stb hülye dumák..

Schütii 2013.01.10. 09:00:55

@zootyo: Nem kell ezeken a "fura" szóösszetételeken ennyire kiakadni, ha érted hogy mit akar mondani akkor jó, ha nem érted, akkor kérdezel. A bagósok sincsenek azzal basztatva hogy milyen szó már az hogy "rágyújt". Mert ugye szó szerint nem RÁgyújtanak a cigarettára, hanem MEGgyújtják azt. Csak az már elfogadott és széleskörűen alkalmazott kifejezés.

Ronald 2013.01.10. 09:03:36

@Balthazor Hellman:
Köszi.
Ezt elmondom a barátomnak - de nem lesz túl vidám tőle.
Azért nem olyan kis kaland szétkapni egy ilyen BMW motort - plussz majd a meglepik odabent.

Schütii 2013.01.10. 09:07:43

Nem töritek a fejeteket TC könyv kiadásán? Eezekből a félig-meddig kitalált sztorikból lehetnének a fejezetek. A mai fejezet két szereplője Lacika és Bandi bá' (a sorrend a véletlen műve).

evil. 2013.01.10. 09:09:22

Kár érte, de ha jó helyre került, akkor tényleg jó :) A Madass pedig kurva jó!!!! :D a tesómnak van, imádja:)

Schütii 2013.01.10. 09:12:56

@dennisthemenace: és akkor a Shitgun-témát meg végképp ne is feszegessük...

Schütii 2013.01.10. 09:14:49

Madass a fészerben... LOL

Begami 2013.01.10. 09:14:58

Megértelek, kicsit meguntad, megutáltad, belefáradtál.Én végigcsináltam az enyémmel megjavítottam mindent rajta az eredmény egy gyönyörű gyári állapotú kocsi lett amire rá se tudtam nézni.Mindenki hülyének tartott amikor eladtam de én nem a szép autót láttam benne hanem az orbitális szopást a rengeteg munkaórát és pénzt és a sok lemondást ami ezzel járt.
Ott van neked a 02-es meg az 504-es is azokkal is lehet szopni rendesen minek egy harmadik?

Bence507 2013.01.10. 09:19:29

Nagyon szeretem Bandi írásait, autóiról olvasni, de nem tudom, miért lett mostanában ennyire népszerű nála ez az elbeszélő mód, szerintem a hagyományos írások többet érnek és élvezetesebbek... de lehet, hogy csak nekem nem tetszik :) Mindenesetre 02 vagy Rozi posztot sürgősen! :D

35up (törölt) 2013.01.10. 09:24:11

@Schütii: Nem jo, ugyanis egyetlen Opelben sem volt BMW motor. Az Opel az M51-bol es az M57-bol kapott butitott, atalakitott valtozatokat. Csak a fejlesztesi alap kozos, mint az ember es a csimpanz eseteben.

dreamhotep 2013.01.10. 09:24:52

a kibic énem azt mondja meg kellett volna tartani, a józan egyetért a döntéssel. viszont mindkettőnknek tetszett az írás.

Schütii 2013.01.10. 09:25:49

"Kerestem rajta"
Jah.. ha átírattad, már akkor bukóban vagy, márpedig átírattad, mert anélkül nehéz műszakiztatni, apropó műszaki, az csont nélkül is 20 ropi, Mozaiktól távol, of course.
Szal inkább a tény, hogy "drágábban" adtad mint amennyiért vetted.

szekőcei 2013.01.10. 09:27:10

sajnálom - mert az első cikkek alapján kicsit sárgultam az irigységtől.. :) ;)

Schütii 2013.01.10. 09:27:45

@35up: Nem nekem rossz hír ez... Szóval akkor a haver BMW motort sem tehet a Opelba, amely egyébként, ha a BMW nem piszkál bele, sosem kop' el. :)

Negrogo 2013.01.10. 09:30:14

Haha. Madass? Volt szerencsem hozza. Egy eredetileg 50-es korvaltoshoz amiben 100-as Honda blokk volt. :) Matt feketeben piros uleshuzattal. Jokat lehet vele menni.

Schütii 2013.01.10. 09:51:28

@mikolas: ah, értem, a dohányosok mind Petőfit idézik.. :)

Schütii 2013.01.10. 09:55:24

@mikolas: Ha majd a TC tagok akkora személyiségek leszenek mint Petőfi, ha már most nem azok. Akkor elfogadottak lesznek az "elpucol, rákíván, stb." is. Egyébként nyitott kapukat döngetsz, mert nem én hőbörgök az "ilyen" szavak ellen.

mikolas 2013.01.10. 10:00:39

@Schütii: a Petőfi idézés ötletes! ;)

Csak az előzmény miatt válaszoltam a hsz.-edre, nem neked "rovom fel" a rágyújt-meggyújt problémát. :) Lehetne keresgélni más "tudományos" írást is, ahol használják a rágyújt kifejezést.

Ami inkább sérti az ember fülét, hogy a be- igekötőt használják szinte minden igéhez. "Berendel", "bevállal" stb.

Ronald 2013.01.10. 10:03:12

@mikolas:
Na és mit szólna Petrovics az "előgyújtani" szóhoz?
Mert ugye előgyújtás az kell hogy legyen - nem igaz? :-))))

szálka 2013.01.10. 10:05:11

üdv
most lehet h nagy hülyeséget kérdezek de ebben 90°-os főtengely van? a 98. képen furcsán állnak a dugók azért kérdezem :)

Süni25 · http://www.eakft.hu 2013.01.10. 10:05:46

Tévedés. A blokk maga ugyanolyan hosszú, mint a hosszmotorosoké. A főtengely mindkét végének a kiképzése más. sokat vizsgáltam ezeket a blokkokat (mellesleg ha születik róla poszt, hogy kell komplett motor, lett volna) és arra jutottam, hogy a hosszmotorost főtengely cserével be lehet építeni keresztben, fordítva viszont nem, mert a blokkról hiányoznak a felfogatáshoz szükséges öntvények, furatok, valamint más az olajteknő csavar kiosztása. Sajnálom. Több okból is, egyrészt mert mikor megvettétek, több itthoni ismerősöm is érdeklődött az autó után, köztük olyanok is, akiknek 3-4 ilyen (igen, XR2!) áll a garázsában. No meg azért, mert ezzel is kevesebb az itthoni ikszerkettesek száma.

mikolas 2013.01.10. 10:08:42

@Ronald: a másik "klasszikus" lehetne Sub Bass Monster 4 üteme: szív, sűrít, lenn tart, kipufog. Ja, nem is, mert gyújt a lenn tart helyett. De a refrén utolsó sorában meg gyújtással kezdődik a munkaütem. Vagy ilyesmi. :)

Schütii 2013.01.10. 10:10:58

@mikolas: Na ezér' jó az írás (ha olvasod), akkor nem sérti a füledet. :)

Schütii 2013.01.10. 10:13:24

@Ronald: Nem én vagyok a címzettje a válaszodnak, de ezen jót röhögtem. Pláne, mert eszembe jutott a Subbass Monster 4 ütem c. száma. "Gyújt, szív, lenntart, kipufog..." :D

ommm 2013.01.10. 10:22:30

@Ronald: Az hengerfejes lesz. Erre nagy tételben fogadnék :)

ommm 2013.01.10. 10:24:42

@Schütii: Nincs rajta mit feszegetni, szépen halad, nincs idő közben írogatni róla

Rocko- 2013.01.10. 10:26:54

kár érte, de megértem az okokat.

Rocko- 2013.01.10. 10:27:56

@karlmann: ha nincs udvar, nehéz oda letenni bármit is.

Schütii 2013.01.10. 10:29:42

@ommm: Na, hát ezért nincs feszegetve, már lassan mindenki lesz..ja, vagy le se...

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2013.01.10. 10:32:07

A régi pugról engem is érdekelne egy cikk :)

ommm 2013.01.10. 10:33:11

@Schütii: Látod, a Facebook-látogatók erről is többet tudnak, mint te. Ott azért akad friss infó. Hoppá, én kérjek elnézést?

Medgar 2013.01.10. 10:33:55

@mikolas: Az a gyújt, szív lenn tart, kipufog másra vonatkozhat ;-)

Schütii 2013.01.10. 10:41:24

@ommm: Ne! Kérek én, ha majd kell...

olahati 2013.01.10. 10:44:14

@Ronald: Roland!
Nagyon valószínű. Annó az 524TD-mel ugyanekkorát szoptam,és henger repedéses volt.
A legutáltabb autóm volt. Ugyanúgy kicseréltem mindent,hűtőtől a hengerfejig,és a végén vettük észre a blokkrepedést az egyik hengerfalon.

Hurri Kán 2013.01.10. 10:45:20

@Ronald:
Létezhet. Valószínű benne van a motorban 500.000 km, az is lehet, hogy több, ott már bármi előfordulhat.

Schütii 2013.01.10. 10:48:42

@szálka: Nem állnak azok furán, nagyjából mindkét hengerpár a löket közepére van állítva. Csak a fotózás szöge lett random. Elvégre ez nem egy félbevágott Kúgár vényóc, és nem is a Yamaha által csiszolt "Big Bang" főtengely került beépítésre.

Shadowbull 2013.01.10. 10:52:20

@ommm: mi nem faszbúkozunk, eljen kobajker :)

Schütii 2013.01.10. 10:53:44

@Hurri Kán: Ez a baj egyébként kilométer függő?

Hurri Kán 2013.01.10. 10:58:49

@Schütii:
Inkább azt mondanám, kilométer, típus és használatfüggő. Volt a családban ugyanilyen Omega, óra alapján 250.000, a valóságban inkább 350.000-400.000 km körül lehetett benne, az éppen nem melegedett, viszont elkezdett helyette mindenféle más parajelenségeket produkálni, hol indult, hol nem, stb., pedig rendben volt tartva.

Schütii 2013.01.10. 10:59:41

@Shadowbull: Szal akkor te búkoztál?! (valaha) :D

Schütii 2013.01.10. 11:01:14

@Hurri Kán: Ájjájjájj... sok itt (ott) a bizonytalansági tényező.

Stump András 2013.01.10. 11:04:32

@ColT: Kár, hogy ennyire pesszimista vagy, az első jelek szerint nem kókányolja szét az új tulaj. Már küldött képeket, nekilátott a felújításnak. Ha megtartottam volna, akkor kókányolás helyett elrohasztás esete állt volna fenn. De az tényleg.
@dennisthemenace: Az a helyzet, hogy nehéz lenne érdemben írni a Peugeot-ról. Azon kívül, hogy reggel beülök, elvisz, ahová kell, este meg kiszállok belőle, nem sok minden történik, teszi a dolgát. De majd összeütök valamit, ha ekkora kereslet van rá.
@karlmann: Nem támogatom a gyűjtögetést, se helyem, se pénzem rá. Az alternatíva az lett volna, hogy az utcán rohasztom télen, nyáron. Nekem ettől lett volna rossz lelkiismeretem, de nagyon. Ha meg egyszer elkészülnek a jelenlegi projektek, még fölöslegesebb lenne az XR2. És akkor se lenne annyi időm, hogy három autóval törődjek úgy, ahogy kell. El kellett adni.
@Csak a yamaha: Tudod, én látok ezekben az autókban valami mást is, mint csak a pénzt, amennyit érnek. Ha valaki szépen rendbe teszi, örül neki és megbecsüli, az nekem is öröm. Bizonyos értelemben kulturális értéket őriz meg a köznek, saját maga élete pedig teljesebb lesz tőle. Ezért jó, ha jó kezekbe kerül egy ilyen autó.
@Schütii: Félve merem bevallani, de tényleg kerestem rajta. Minden költséget vezettem, amióta megvettem.
@szálka: Csak a kép torzít.
@Süni25: Lehet, hogy téves infókat kaptam, de most már úgyis mindegy. Sajnálni én is sajnálom, és bevallom, önző voltam, amikor megvettem. Remélem, ezért nem gyűlöl meg a hazai XR2-es kolónia.

Schütii 2013.01.10. 11:09:54

@Stump András: A nemjóját! Nem gondoltam volna hogy ennyit ér az XR2 matrica és pár "sportcsík". Na ez a fanatizmus, kérem szépen! :)

Lomha 8V 2013.01.10. 11:10:29

@35up: Az Omegában, a motorblokk oldalán ott világít a BMW jel. Ennyi elég ahhoz, hogy az emberek jogosan mondják, hogy BMW motor van benne.

Hurri Kán 2013.01.10. 11:13:06

@Schütii:
Igen... Pedig sógorom tényleg rendben tartotta, lévén családi autó volt, nem rúgták, nem rodeóztak vele, izzítógyertyák, adagoló, üzemanyag-csövek, ilyesmik rendben voltak, mégis a szerelője is csak kb. a vállát vonogatta. Na akkor gyorsan el is adták. Az autót, nem a szerelőt :)

Schütii 2013.01.10. 11:21:05

@Hurri Kán: Ne vedd sértésnek, de agyfaszt kapok ettől a kvázi közhelytől, miszerint "szar az autó, el kell adni". De hogy?? Elmondod hogy mi a baja és valami "fan" hátha elviszi úgy ahogy van, eszetlen áron (mármint eszetlenül jó áron), mint ahogy Bandi bá' esetében is. Vagy járóképesre gányolod, aztán fogsz egy madarat hozzá, majd miután elvitte a hamis tanúkkal aláíratott adásvételivel egyetemben, lecseréled a számodat és elköltözöl?

Hurri Kán 2013.01.10. 11:24:37

@Schütii:
Nem veszem annak. Egyrészt nem eszetlen áron adták, másrészt ott volt egy csomó alkatrész- és javítási számla, ezen kívül ránézésre is látszott a kocsin, hogy nem egy 3 darabból összeragasztott példány. Ezen kívül sógorom igen, elmondta, hogy újabban ezt csinálja, ha valakit érdekel, ezzel számoljon. És láss csodát, így is elvitték, nem is olyan sok idő alatt.

Schütii 2013.01.10. 11:27:14

@Hurri Kán: Bárcsak sok ilyen sógorod lenne! :D Nősülni tudni kell, na! :D

Hurri Kán 2013.01.10. 11:29:17

@Schütii:
Nem én vagyok nős. Nővérem férjes. ;-)

Schütii 2013.01.10. 11:30:14

@Hurri Kán: Ja.. sose értettem én ezeket rokoni szálakat.. :D

SZPTRSZB 2013.01.10. 11:35:23

@Stump András: Jó volt olvasni a sztorit, erős érintettségem miatt elég mélyen meghatott. 11 éve adtam el az én xr emet, ami még csak forgalomban sem volt soha, csak csapatásra használtam.
Nagyon bánom azóta is, a fene tudja egyben van e még. Viszont a te géped jó helyre került, remélem azért ha lehet követni fogod a gép sorsát, és egyszer talán megírod újraéledésének történetét.
Köszi a cikket!

Ronald 2013.01.10. 11:35:56

@Hurri Kán:
Hát pont az a "nagy baj", hogy ebben a motorban (2,5 TD BMW motor Opel Omegaban) nem hogy 5, de ebben még 2 kiló sincs.
És nem tegnap óta forr nagy terhelésnél - hanem évek óta.
.

Hurri Kán 2013.01.10. 11:39:49

@Ronald:
Nem kötözködni akarok, de
1. Honnan tudod, hogy nincs benne még 200e sem?
2. Ha évek óta ezt csinálja, mégis sikerült azóta is így használni, akkor örülni kéne, hogy egyáltalán még beindul...

Mérges 1234 2013.01.10. 11:49:39

Szép dolog, hogy a tűneteket elmondta a vevőenk, de a konkrét hibát nem??????

Nem ezt hívják romázásnak???? :DDDD

Hírdetni azt kellett volna, hogy repedt blokkal, nem pedig melegedő motorral.

Na mindegy, bizots én vagyolk a hülye.

dhrbikes 2013.01.10. 11:54:02

@ommm: Lehetne a fész helyett a belsoséget használni? Ugyanis Cukkerberg homokozóját talán nem én vagyok az egyetlen aki nem szívleli. (Kobajker?)

35up (törölt) 2013.01.10. 11:54:25

@Lomha 8V: Konkretan azt a motort egyetlen BMW-ben sem talalod meg, fuggetlenul attol, hogy mit fantazialnak az emberek.

Stump András 2013.01.10. 11:54:45

@Mérges 1234: Nehéz lenne szó szerint idézni a beszélgetést a vevővel, mivel ő kicsit beszélt németül, még kevesebbet angolul, én meg semmit se szlovákul. Mindent elmondtam neki, amit tudtam, sajnálom, ha mást feltételezel.

Mérges 1234 2013.01.10. 11:58:06

@Stump András:

Nem akartalak megbántani, csak nekem nagyon úgy tűnt, de ha tényleg elmondtad, akkor korrektségből jeles.

Én is adtam el úgy atót, hogy k sok baja volt, de fél óráig soroltam, hogy mi minden szar rajta, annak ellenére, hogy még félóráig soroltam, hogy mi lett kicserélve, meg számlákkal hadonásztam.

Frankón elvitték, lehet az összinteség megtérül....

Ronald 2013.01.10. 12:17:43

@Hurri Kán:
Hát onnan tudom, hogy 1 évesen vette a gazdája - elsőgazdás, abszolút civil magánembertől.
Onnantól meg saját magának csak nem buherálja meg a (digitális) órát, nem igaz?

Egyébként meg, egy kis hajszálrepedés miatt mi a túróért ne menne az a motor - legfeljebb a teljesítmény 60-70 %-ig bírja normálisan, onnantól fő.

35up (törölt) 2013.01.10. 12:19:14

@Stump András: Hasznaltad a "Riss" vagy "crack" szavakat a beszelgetes soran?

közösperonos átszállás 2013.01.10. 12:22:20

@ommm: "Hoppá, én kérjek elnézést? "

Az adott hozzászólásod stílusa miatt valóban nem ártana.

dr.oid 2013.01.10. 12:23:20

Bandibácsi amikor fiatal voltál nem voltak kvantummotorok? És nem energiaforrás hajtotta az autót? Mi az, hogy benzin? Mindig van nálad egy flaskában? Fú de büdös! Miért ilyet kellett büdös löttyöt locsolni egy lyukba azautó oldalán? Ez a benzin többet ért mint a Fiestád? Mi az, hogy Fiesta? Ugye nem mandarinul van. Miért szoktál rozsdás vasdarabokkal bújócskázni? Apu nem szokott bújócskázni. Hívja a droidot az meg hoz egy kártyát és beteszi a slotba és akkor újra megy a jármű. Te Bandibácsi mit jelent az vezet. Vezetni? Nem ment magától a jármű oda ahová akartad? Kuplung? Pálcikával hadonászni? Ellenkormányzás? Gázfröccs? Furán beszélsz. Nyinghaozom Solarisnak és Juicsinnek. Gangnamgangnam azt üzenik. Ugye Bandibácsi mesélsz még nekünk? Érdekes dolgokat mondasz. Tudod most anyuék a mélyűrbe vannak Virgin Galactic-kal. Europa és Io körutazás meg körgyűrűk azt mondták. Dejó Bandibácsi tényleg mesél. Gyertek.

Hurri Kán 2013.01.10. 12:25:17

@Ronald:
"legfeljebb a teljesítmény 60-70 %-ig bírja normálisan, onnantól fő." Ja, persze. Tudod, hogy van valami baja, de azért csak használod. Mégis mire számítasz, majd magától meggyógyul? Már meg ne haragudj, de használsz valamit, amiről tudod hogy nem jó, az a te baromságod, mondom, örülj, hogy még működik egyáltalán.

közösperonos átszállás 2013.01.10. 12:32:05

@35up: "Konkretan azt a motort egyetlen BMW-ben sem talalod meg"

Ez az egyik lehetséges definíció, ugyanakkor eszerint az Alfák ősi három- meg négyhengeres dízelei sem VM Motori motorok, merthát egy VM Motori autóban sem találod meg őket. (Vagy a kockaibizák négyhengeres benzinmotorjai...)

ChPh 2013.01.10. 12:42:53

omm nem ért rá fordítani eladásnál?

Kár a kis vasért, meg hogy nem láttam a hirdetést, lehet én is lecsaptam volna rá. Mámindegy :D

RyAn 2013.01.10. 12:43:05

Ekkora hülyeséget csinálni hogy egy ilyen kocsit külföldre eladni holott ahogy Süni is írta lett volna rá otthon is szakértő és talán új szerető gazdája aki mondjuk nem egy másik kocsi újjáépítéséhez használná fel hanem ezzel foglalkozott volna. De hát igen hülyeséget csinálni és aztán kérdezni mindenki tud...

Shadowbull 2013.01.10. 12:44:40

@dhrbikes: en utalom , de nem ideologiai problemaim vannak vele, mint kobajkernek, hanem egyszeruen fos az egesz. Nem is ertem hogy lehet ilyen nagy szarral ekkora sikereket elerni. Egy szurt keresest nem tudsz csinalni.
Faszkorbacs jarna annak aki osszeheftelte.

Shadowbull 2013.01.10. 12:45:59

@Stump András: hat a pista meg hol volt kozben?

Shadowbull 2013.01.10. 12:47:53

@RyAn: miert lenne ez hulyesg? Meghirdette, eladta, o dolga.

RyAn 2013.01.10. 12:57:20

@Shadowbull: Mert egy ilyen autót hülyeség külföldre eladni azért... és van egy olyan sejtésem hogy csak külföldi hirdetés született...

35up (törölt) 2013.01.10. 13:01:28

@RyAn: Azert ez nem egy Munkacsy-festmeny.

ChPh 2013.01.10. 13:02:31

@35up: Mármint az M51-es motor nem volt Omegában?
Arra gondolsz?

RyAn 2013.01.10. 13:02:35

@35up: nem de van olyan ritka kb ez volt nyolcadik az országban... több nem igazán van...

Schütii 2013.01.10. 13:06:25

@RyAn: Magyarságtudatból jeles! :)

Schütii 2013.01.10. 13:09:00

@Shadowbull: Bullbook nem játszik? :)

RyAn 2013.01.10. 13:09:26

@Schütii: ilyen gyökerekkel nem állok le szájkaratézni akinek ez csak egy szaros Ford. vázoltam a hibákat kész.

Schütii 2013.01.10. 13:11:30

@RyAn: Vélt vagy valós hibákat? De tudod, mit?! Legyen a kérdés költői.

közösperonos átszállás 2013.01.10. 13:12:42

@RyAn: "Mert egy ilyen autót hülyeség külföldre eladni azért..."

Hátugye a vevőt nem az útleveléről ismerjük meg, hanem onnan, hogy adja a pénzt.

"és van egy olyan sejtésem hogy csak külföldi hirdetés született... "

Ez valóban lehet hiba, ugyanakkor az meg nálam pluszpont, hogy nem hirdetett deklaráltan TC-felületen.

esef 2013.01.10. 13:15:16

@Stump András:
a céges tolmács ezek szerint nem ért rá :)

Schütii 2013.01.10. 13:16:50

@esef: Az lehet a sorok mögött, hogy nem is volt "baj" a bábeli zűrzavar? (jaj, de rosszindulatú vagyok...)

Shadowbull 2013.01.10. 13:17:34

@RyAn: miert lenne mar hulyeseg? Ha ott veszik meg?

maga az auto "eszmei" erteke meg egyebkent is kerdeses, en szemely szerint csak egy ocska fiestat latok benne, nade kinek a pap kinek a paplan.

esef 2013.01.10. 13:18:10

@Schütii:
ugye nem feltételezzük azt Bandiról, hogy magyarosch furfanggal rásózta a derék tót vevőre a sz@rt? ;-)

Schütii 2013.01.10. 13:20:07

@esef: Magyaros? Neeeem! Magyarnak eszébe se jutna az ilyesmi, ellentétben bizonyos hazánkba szakadt piréz népcsoportokkal. (Na bassza meg, akkor piréz vagyok én is...)

Shadowbull 2013.01.10. 13:20:59

@Schütii: az az igazsag hogy kimaradtam az utolso informatikai forradalombol, meg okostelefonom sincs, nem tudom posztolni hogy eppen a vecen ulok, vagy eszem a vacsoramat :)

jut eszembe errol, akinek nem volt meg:

tibor.blog.hu/2012/07/18/az_elet_nagyon_adja

:)

Shadowbull 2013.01.10. 13:27:59

@esef: blokk iszt kaputt, erted? Nem erted? ka-putt! kijon a vasszer! Piszton mellett. Mit nem ertesz? Piszton góing unter, vasszer káming áut, if tu big kompresszió! Hogy mi? Endzsin oké? Persze hogy oké te ostoba tót balfasz!

Schütii 2013.01.10. 13:32:21

@Shadowbull: Valamiért csak jártas vagy te ott... :D

Schütii 2013.01.10. 13:35:22

@Shadowbull: Íjj, egy kicsit szúrós lett a vége, de amúgy LMAO. :)

Stump András 2013.01.10. 13:48:32

@35up: Igen.
@ChPh: @Shadowbull: @esef: Amíg leveleztünk, úgy tűnt, jól beszél angolul a csóka. De megoldottuk a kommunikációt. Én mondtam neki, hogy szerintem a blokk szar, erre ráncolta a szemöldökét, és kérdezte, hogy mik a tünetek. Én sem hinném el elsőre, hogy repedt a blokk, ha melegszik egy autó. Elmondtam neki, miket cseréltem, a régi alkatrészeket is mutogattam, hozzá is adtam. Ez a figura látta, hogy ez egy viszonylag eredeti XR2-es, és neki ez volt a fontos. Mondom, ki se próbálta, pedig folyamatosan presszionáltam, hogy menjen vele.
Ha valaki rossz néven veszi a külföldre eladás, az akkor a behozatalt is elítéli? Mert azt meg egy másik országból viszik ki. Azért ne túlozzunk, egy XR2 nem egy műkincs, nem érzem azt, hogy elveszítettünk egy pótolhatatlan értéket. Itt van például még kettő: auto24.de/inserat/Ford/Fiesta/Gebrauchtwagen__10554735__62cade5aa71f.html Persze, ritka autó, de meggondolatlanság olyanokat mondani, hogy nyolc van belőle az országban.

butschq 2013.01.10. 14:00:42

@RyAn: 8 darab??? használtautó rögtön 6-ot dob ki

www.hasznaltauto.hu/talalatilista/auto/KL850HD2U1YLYLY6PTGFSHHY09HWEUOJ6P6T576AYG3WQ7E8PDTWSIWOD0I5SGUZLATMS8AWO59MFJS5P04LE66Y1FTTJA51P3WQAA1DYG1TUMQKJZLH4JKGKG6M2Q5Z7SE6UYAI38OZJI4Z9RMCK0SAR6REZQUQ7ZAEIRMEZ0ZHYI3Y/page1

Olvasás közben végig a tipikus szappanopera szöveg járt a fejemben: "Ha szereted, elengeded" :)

@mikolas: @Medgar:
Szív, sűrit, gyújt, kipufog a motor 4 üteme
Gyújt, szív, lentart, kipufog meg a marihónalja 4 üteme. :D

RyAn 2013.01.10. 14:09:11

@butschq: látszik értesz hozzá... csak egyet mutass abból 6ból ami hasonlít legalább egy kicsit is rá... csak mert amit linkeltél !mind! Mk3-as!!!!!!!! Mk1-ről beszélünk... használtatón/ésatöbbin már hosszú ideje nincs sem mk1-es sem mk2-es Xr2 mivel ezek már olyan ritka számba mennek hogy csak gyűjtőknél lehet 1-2 jobb állapotút fellelni....

butschq 2013.01.10. 14:13:22

@RyAn: azt se tudtam, hogy létezik ilyen autó, amíg nem írtak róla, hogy vettek egyet :)
Annyit tudok, hogy az Mk1 2 3 a generációk, de hogy megállapítani melyik melyik, arra itt vagytok ti fiesta mániákusok :)
Nincs baj, bár én nem szoktam fejet harapni, mikor összekeverik a kislámpás e30-ast a nagylámpással pl :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.01.10. 14:24:03

@Stump András: Akkor örülni :) Sajnos nem ez a jellemző.

Keresni rajta meg nem lehetetlen. Ismert hibával inkább veszek autót, mint egy "vagy ez a baja vagy sétszopom vele magam" jellegűvel.

Rocko- 2013.01.10. 14:31:29

@RyAn: és ha külföldre megy akkor mi van? én kb. 1,5 évig árultam a kocsit, kisebb-nagyobb közökkel, itthon vitték el, röhej áron. persze hogy külfödre hirdet az ember, ha ott van a pénz.

Plumper 2013.01.10. 14:46:53

tyű, de ronda autó.

a Ford nem kínál normális autókat Európában.
Fiesta, agyoncsicsázott miniautó annyiért, amennyibe egy jóval nagyobb kerül pár évesen
Fusion, a hányinger kerülget, ha csak ránézek
Focus, túl van értékelve, meg is látszik az árában, vagy csak széthajtottat lehet venni értelmes áron
Mondeo, béemvé és mercedes áron, annyiért meg már..

Tommi 2013.01.10. 14:53:59

Bandi, elismerésem. Csikósi magasságokban szárnyal ez a poszt. :-)

madandcrazybird (törölt) 2013.01.10. 15:09:24

@Mérges 1234:
Nem vagy hulye.
Atbaszta es kesz.
Lehet ezt szepiten akarhogy.
Meghagyta abban a tudatban hogy egy termosztat vagy egy hengerfej tomites csere segithet.

Cselokapitany 2013.01.10. 15:59:52

Hogy le lettem ugatva mikor megvette... most meg hogy orul az uj vevo, ujabb almodozo, gratulalok hogy megvettek, nem kis dolog manapsag! Jol tetted hogy meghirdetted!

kkkchris 2013.01.10. 16:06:09

@madandcrazybird: onnan kezdve hogy ki se próbálta szerintem nem is érdemes figyelembe venni hogy mondta e vagy sem a crack szót... annyira alap hogy kipróbálja az ember - szerintem.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.01.10. 18:01:32

@Plumper: A mostaniak, igen. Az a Fiesta most helyből kéne.

conmorientes 2013.01.10. 18:11:38

Bazz de sajnálom.
Mikor megvetted annyira örömmel olvastam, nem csak azért mert laza és megfontolatlan cselekedet volt, hanem mert az XR2 a szívem csücske.
Úgy 2000 táján vettem egy hibátlan 1985-ös gyártású már kockalámpás XR2 MKII-t fehér színben, szürke csíkos belsővel a feleségemnek, hogy legyen amin megtanul vezetni.
Én azt hiszem jobban szerettem, mint Ő :) Sok jó sztorit, és néhány ütközést követően került el tőlünk, még ma is nagyon sajnálom, minden tekintetben szuper kis szerkezet volt...

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.01.10. 18:36:46

Most vettem Szilveszterkor egy Ford Fiesta XR2-es pólót egy retropartiba.

Nervus 2013.01.10. 18:54:06

Remélem a szlovák fickónál tényleg jó helyre került.

Abfangjaeger 2013.01.10. 19:17:35

Nem értem, mi kivetnivaló van abban, ha külföldre adja el az ember a "ritka" autóját. Nem tudom, ki emlékszik rá, de ERA is kis híján Németországban landolt. Egy ritkább járgányt én is kintre hirdetnék meg, mivel a tudatos itthoni vásárlóréteg nagyon-nagy részének az egy 25-30 éves roncs, amin se fék, se kormány és kizárólag óvodáscsoportok irtására használják. A hazájában meg megbecsülik, mert ritka, jó állapotú és van keret tökéletes/egyedi állapotra hozni.

Csikós Zsolt 2013.01.10. 20:20:56

@35up:

Bocsánat, hogy beleszólok, de én már teszteltem, amikor az Omega B megjelent azzal a sorhatos dízellel. És az Opel maga is úgy kommunikálta, hogy a BMW-től vették a motort, az egész blokk, hengerfej, dugók, forgattyústengely, minden onnan jött. De áthangolták a vezérlését, ezért nem passzol egyetlen BMW-motorral sem semmelyik adata. Hidd el, BMW az, mert az Omega saját szülőanyja is így mutatta be.

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2013.01.10. 20:25:28

40-et azért megért volna, ha jó a donor...

Balthazor Hellman 2013.01.10. 21:44:57

@Ronald: mire meglett a bűnös az volt nagy harc... általában a nagy motorok hátsó hengere szokott a baj forrása lenni. Az a legmelegebb, nem éri a menetszél. A kavitáció, meg szó szerint megeszi a fémet és átlyukad a hengerfal.

A repedés kiszűréséhez vannak spray-k.

cukkorborsó 2013.01.10. 22:22:41

Sachs Madass-re izgulsz? Az egy kínai fos Sachs matricával...

35up (törölt) 2013.01.10. 22:23:57

@Csikós Zsolt: BMW-tol vasarolt motor != BMW-motor
A BMW-tol Opel-motort vasarolt az Opel, azok a variansok egyetlen BMW modellbe sem kerultek bele. Egyebkent nemcsak masok, de gyengebbek is.

Lasd meg: a BMW/MINI/Peugeot/Citroën-kooperacio Prince motorcsaladja. Nezz utana batran, hany modellbe, hanyfele motor epul kozos alapokra. De attol azok meg eltero motorvariansok.

Lomha 8V 2013.01.10. 22:58:01

@35up: Azt a motort a BMW gyártotta. Ha nem került be BMW-be, akkor is BMW motor. Volt egy KTM motorom, amiben Sachs motor volt gyárilag. Attól az még nem volt KTM motor.

dennisthemenace 2013.01.11. 07:34:46

@Plumper: Mirol beszelsz??? A Mondeok az elso evben kb 4000 fontot veszitenek az arukbol...

Azagtoth 2013.01.11. 07:41:57

Szerintem is ki kellenne adni ezeket a sztorikat könyvben. ha én döntenék erről akkor tuti, hogy dr.oid írná az előszavakat a fejezetekhez. Vagy csak be kéne másolni a hozzászólásait.
Nagy vagy droid!

közösperonos átszállás 2013.01.11. 08:36:00

@35up: "BMW-tol vasarolt motor != BMW-motor"

Szerinted. Láthatólag definíciós vitát folytatsz az egész világgal, csak még ezt elismerni sem vagy hajlandó.

Oké amúgy, értem én, proli Opelbe nem rakják az elit BMW (mint gyár) motorját, meg amúgy is, BMW-motor per def nem lehet szar, tehát ami szar, az nem BMW-motor, csak azért ez így már elég ciki.

Negrogo 2013.01.11. 09:35:31

@közösperonos átszállás: Az M51-es TDS az utobbi 20 ev legroszabb diesele volt a BMW motorpalettajan ezt meg a ekte beemvesek is tudjak es beismerik. Volt regen M21-em az kurva jo kis motor volt, csaladban van N47 ami nem rosz de lassan ki fog jonni rajta vezermulanc problema biztosan.

FM2k 2013.01.11. 11:31:42

Ez az xr2 fiesta itt állt nagyon sokáig a közelünkben, az újhegyi sétány és a mádi utca találkozásánál. Minden nap elsétáltam mellette, évekig szinte azonos helyen parkolt, néha megmozgatták, de nagyon nem használták. Aztán kikerült rá az eladó felirat...kacérkodtam a gondolattal, aztán egyszer csak a totalcar cikkjében láttam viszont :-)

35up (törölt) 2013.01.11. 21:46:10

@közösperonos átszállás: Nekem viszont sokkal inkabb ugy tunik, hogy olyan laikusokkal vitatkozom, akik nem ismerik a kulonbsegeket az egyes motorvariansok kozott, feltudasukat prospektusokbol olloztak ossze, es meg vannak gyozodve rola, hogy velemenyuk az egesz vilagot reprezentalja.

Egyebkent ha ez vigasztal, az Alpina sem BMW-motorokat kap, nekik is sajat variansaik vannak.

Pepejoe 2013.01.12. 15:01:43

Hiba volt megszabadulni a szerkezettől...az 504-est kellett volna kivágni a ...ba és a Fordra összpontosítani, (meg persze a bömösre) legalábbis én azt tettem volna. :)
Bár az én véleményem semmit nem ér, izomból utálom a francia vackokat annak ellenére, hogy az is van nekem. :D

Stojadin 2013.01.13. 00:43:46

Volt 6cilis Omegám bazira nem volt vele baj mert mindent megkapott!van a világ által ocsárolt DTI b combi Veknim.megkap mindent soha nem volt vele gond.van egy youngtimer Zastavám mindent megkap soha nincs vele gond.... ;)

Geree78 · http://www.geree.hu 2013.01.14. 09:52:16

Csalódtam. Nem kicsit, nagyon. Rajtunk kívül is több megszállott ember lett volna, akik örömmel megvették volna az autót és számu(n)kra komoly értéket képviselt volna. Te voltál a gyorsabb, Te szerencséd. De még mielőtt továbbmennénk, és várnád a vállveregetős dícséreteket, megfordítanám a helyzetet, egy történet formájában...

Képzeljünk el egy olyan esetet, hogy bagó pénzért felbukkan egy gyári állapotú 2002-es BMW, körben matt fényezéssel, minden eredeti rajta, még a matcicázás is. S valaki pont az orrod előtt viszi el, negyed órával. Okés, lassú voltál, ez van. :/

Később kiderül, hogy nem BMW fan az új tulaj, ami egy kissé fáj, hisz Te tényleg mindent megadtál volna neki és OT-s autót csináltál volna belőle, bármi áron.
Telnek múlnak a hetek, a hónapok, s közben szívfájdítva olvasod, ahogy az új tulaj hozzá nem értő módon brokizik a problémák megoldásával, miközben tudod, hogy neked ez alvás közben, az egyik oldaladról a másik oldaladra fordulás közben megoldható probléma, még alkatrész is van polcon. De bízol benne, hogy tényleg lelkes az autó tulaja és tényleg rendbe fogja szedni, még ha nem is kér segítséget olyanoktól, akik tényleg álmukból felkeltve is az az első mondatuk, hogy a "benzin sztöchiometrikus keverési aránya 1:14.7, de tömegarány és nem térfogat!"

De azért mégis elbizonytalanodsz az új tulajban, hisz van még két másik autója, és egyik sem BMW, de azért mégis bízol benne...

Aztán egyszercsak azt olvasod a neten, hogy eladta. Sajnálod, de kíváncsi vagy a történetre, elolvasod a cikket.
Amiben kiderül, hogy külföldre került az autó. Miközben Te is, és rajtad kívül még sok, valóban megszállott BMW-s adta volna oda a fél karját az autóért, de egy hozzá nem értő egy fél év önmutogató javítási próbálkozás után inkább eladta. Egy makulátlan, magyar papíros 2002-est! Ráadásul külföldre! És még hasznot is realizált rajta. És még büszke is rá: világgá is kürtöli...

Te mit gondoltál volna? Vagy pont semmit, hisz mindegy, csak legyen miről írni? Finoman szólva is nem pozitív a véleményem, sem a helyzetről, sem rólad. És ha jól sejtem, itthon meg sem hirdetted (mert nem egy embernek van automatikus értesítő beállítva ehhez a típushoz). Pedig akik megszállottak, örömmel vették volna meg, mert VANNAK, akik szemében az ilyen autók nem a pénzt képviselik, mint érték, hanem a ritkaságot, a különlegességet.
Egy esetben fejet hajtott volna előtted az autós társadalom, márkától függetlenül. Ha ez az utolsó cikked arról szólt volna, hogy találtál valamit, amit Te nem tudsz megcsinálni, és inkább továbbadnád, de itthoni, jó kezekbe, aki tényleg megcsinálja. Jelentkezni a szerkesztőségben...
De még a lehetőséget sem adtad meg, hogy egy újabb ritkasággal gyarapodjon az itthoni youngtimer közösség. Ennyit az öregautós összetartásról, meg az azokkal szembeni lojalitásról, akiknek a cikkeket írjátok...

FatFish · http://www.fatfish.hu 2013.01.14. 19:59:35

@Geree78: jól megfogalmaztad. anno mi is lemaradtunk róla, vártam mikor lesz eladó. kár hogy a szüklátás azt mondta, hogy itthon ezt nem lehet eladni...

C@raVWelle 2013.01.14. 23:34:21

@Geree78: Nagyon igazad van... Láttam többször az autót, és annak ellenére hogy VWér csorog az ereimben, nagyon beleéltem magam a helyzetbe, hogy valakinek akinek ez fontos, mekkora érték lehet ez az autó... SAjnálom...

szálka 2013.01.15. 09:51:30

nem vitázni szeretnék de ha megfordítjuk a dolgokat akkor mennyivel másabb minden. az h bandi külföldön hirdette a kocsit és nem itthon az az ő dolga. az, hogy egyeseknek csak a használtauto.hu létezik az egy másik. senki nem mondta, hogy nem lehet más nagy portálokon beállítani keresőt. nagyon sok magyar hirdetés van a mobile.de-n is de az összes többin is. és ha valaki ritkább típust keres akkor nem árt tenni is érte nem csak várni, hogy mikor esik az ölébe.
písz

Stump András 2013.01.15. 11:52:48

@Geree78: Számítottam rá, hogy lesznek páran, akik elítélnek emiatt, azok egész biztosan, akik előtt megvettem. Mit mondjak, megértem. Velem is megtörtént párszor. Azért teljesen jogos a keserű szájíz, hogy lenyúlta valaki az autót, mert hamarabb odaért. Lehet, hogy te vagy más jobban megérdemelte volna, nem tudom. De a többi vádat elutasítom.
Egyrészt nem vagyok biztos benne, hogy azoknál van jó helyen az autó, akiknek már van XR2-ese. Persze, van alkatrész meg szakértelem, aminek hiányát nálam felrovod, de ha már van egy, minek egy másik? Nálam is előfordult, hogy volt több 02-esem, de eladtam mind, egyet kivéve. Az olyan lesz, amilyennek szeretném, sorba rakni nem szeretném őket, hadd legyen másnak is.
A külföldre eladás erkölcstelenségét végképp nem értem. Ha egyszer itthon nem adnak annyit egy autóért, amennyit szerintem ér, akkor minek hirdessem? Ne mondd, hogy te odaadnád bármelyik autódat fele annyiért, mint amennyit külföldön fizetnek érte, csak azért, hogy itthon maradjon.
Hidd el, velem is megtörtént, többször is, hogy valaki megvette előlem az autót, aztán nem azt csinálta vele, amit én tettem volna. Ha emiatt elítélsz, sajnálom, de nem gondolom, hogy bármiért is szégyellnem kellene magam.
Ha azt teszem, amit javasolsz, és itt a Belsőségen kürtölöm szét, hogy eladó az autó, akkor lett volna csak igazi huhogás, hogy mit képzelek, ennyiért? Azt hiszem, attól kezdve, hogy megvettem, már semmit sem csinálhattam volna helyesen az XR2-es közösség szemében, csak ha mindent eldobok és pénzt nem kímélve csavar szinten felújítom.

Geree78 · http://www.geree.hu 2013.01.15. 13:58:22

Megideologizálni mindent meg lehet. Nem kívánok parttalan vitákba folyni, de ezt már megvenni is úgy vetted, hogy eladod. A mikénteket nem akarom boncolgatni, a miérteket meg leírtad. És az sem derül már ki, hogy mennyiért ment el, de lehet, hogy számodra megnyugtatóbb is, mert akkor adnál még igazán további támadási felületet.

Két fajta ember van. Aki mindent elad, hogy legyen egy kis plusz alkalmi bevétele, de mindig szegény marad. És aki vesz, hogy értéket teremtsen, de legalábbis megőrizzen. Én igyekszem az utóbbiba tartozni.

S végül, nekem nem lett volna hozzá bátorságom és képem, hogy egy országos olvasottságú online felületen egy autós rajongótábort hergeljek, majd a végén pedig szemenköpjem őket. De a részemről befejeztem.

Rocko- 2013.01.15. 14:39:01

@Stump András: szerintem csak műbalhé.
ha komolyan érdekli a dolog, akkor vétel után megkeres, hogy bocsi izé, de ha eladod, akkor gondolj rám. a másik pedig hogy iszonyatosan behalt a hazai használt autópiac, tehát aki komoly érdeklődő, az külföld felé kacsintgat és éber. Csikósnál is előbb csattan fel az ebay Mercedes szekciója mint hogy lefőne a kávé reggel, ugyanígy, aki speciálisan keres, az találni fog.
vagy pedig ül otthon, várja a csodát és háborog utána. mert ugye néma gyereknek...

Jatis · http://pfbgarage.blog.hu 2013.01.15. 17:51:13

Geree78-nak és a cikk írójának is igaza van véleményem szerint.
Sokan megvettük volna az autót, ha tudjuk, hogy eladó.
De az is igaz, hogy annyiért kell eladni amennyiért lehet. Valószínűleg a kintiek többet adtak érte.

dennisthemenace 2013.01.15. 22:43:12

@Pepejoe: Igy van, ez a velemeny semmit sem er. Csak a nimet, mi?

Pepejoe 2013.01.16. 01:19:34

Aha.
Meg a svíd. Meg a jappáán. Meg a dílkorejai. Meg némely olasz is azé'. Legritkábban flanszia. Mert nem vagyok annyira elfogult.
Hálistennek' nem te értékeled a véleményeket.
Vankérdésnincskérdés?
Okéköszicsá, jó durrogást.
süti beállítások módosítása