Rémálmaimban sem szeretnék ilyet látni

  2012. december 30. - streetsta Címkék: omg dashcam omg videó

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Mégfilléresebb Koszradírok
2015-07-28 17:27:27

A Mágikus Koszradír hihetetlenül sok ember fantáziáját megmozgatta, már-már mikroszálas törlőkendői

Kreatív traffipaxolás
2015-07-21 20:26:01

Én értem, hogy szükség van sebesség ellenőrzésre, ha nem lennének traffipaxok, elkanászodnánk mindannyian.

Nesztek, rakenroll!
2015-07-08 18:16:52

A nyárnak még csak az első felénél járunk, de úgy tűnik, ennél jobb buli már nem lesz. Félre ne értse

Megbűnhődtem
2015-06-29 17:25:09

Ez van, ha az ember felelőtlenül fogyasztja a totalcaros és indexközeli tartalmakat. Kezdődött azzal, hogy

Az Indexen olvastam a tegnapi orosz repülőbalesetről. Szerencsére utasokat nem szállított a gép, de sajnos négyen így is meghaltak. A Tu-204-es túlfutott, nem tudott megállni a pályán, és kicsúszott a reptérről, egészen a kijevi autóútig száguldott tehetetlenül, ahol aztán három darabra szakadva állt meg végül.

A vnukovói reptér balesete furcsa autós vonatkozással is bír. Az ember mára hozzászokott, hogy ha valami történik Oroszország útjain, azt biztosan megörökíti egy autó fedélzeti kamerája. Talán nem meglepő, hogy erről a balesetről is készült belsőkamerás videó, amit a fent említett cikkben be is mutattak.

Az, hogy sokkoló, a legkevésbé sem megfelelő kifejezés arra, amit az ember az alábbi képsorokon láthat. Engem annyira megdöbbentett, hogy többször is meg kellett néznem, mire elhittem, ez a valóság, és nem valami ócska CGI.

Voltak már rémálmaim, amikben repülőgépek zuhantak le a szemem láttára, az is szörnyű volt, a hideg verejték kivert. Bele sem merek gondolni, milyen érzés lehetett valóban átélni, mikor a nyugodtan autózók mellett becsapódott az utasszállító, és egy futókerék, majd egy komplett széksor csapódott a kocsi elé.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr74987443

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2012.12.30. 10:52:08

mondjuk betétlap érdekes lehet.
meg aki kamerázta, az elég némán tűrte a dolgokat.

mumtaz 2012.12.30. 10:58:38

@Rocko-: Meg sem tudott szólalni. El volt foglalva.
Szépen megérkezett a gép. :(

enté 2012.12.30. 11:05:14

Rögzített kamera, nem tartotta senki.

KeMa 2012.12.30. 11:07:41

Orosz repülőbaleset, kijevi autópálya?

Ez csak nekem fura?

KeMa 2012.12.30. 11:08:41

@KeMa: Ja, látom, Moszkvában történt. Nem szóltam, sorry!

pimi50 2012.12.30. 11:22:00

Igen, különös, mint amikor az éjjeliőr nappal halt meg :)

EL-GO Tornado 426 Hemi Quattro 2012.12.30. 11:57:31

Indavideós,tehát rutinból nem is kattintok rá a videóra.Elfelejthetnétek igazán,főleg azért,mert szerintem nem vagyok egyedüli akinek nem megy.

nick066 2012.12.30. 12:04:31

@KeMa: A Moszkvából kivezető utak (autópályák) városnéven ismertek (kijevi, voronyezsi, minszki, stb.) és nem csak számai vannak, mint nálunk (M3, M5)

h4z4rd 2012.12.30. 12:04:50

@EL-GO Tornado 426 Hemi Quattro:
Monitort bekapcsoltad?

(amúgy nekem sem szokott)

mumtaz 2012.12.30. 12:06:56

@EL-GO Tornado 426 Hemi Quattro:

YouTube, de ne mond meg senkinek.

Egyébként nézegettem a képeket itt az indexen a balesetről. Mármint arról, ami maradt. Az autósnak - akinél a kamera volt - marha nagy mázlija volt, mert a képek tanúsága szerint a gép orra a pilótafülkével majdnem teljesen elfoglalta keresztben az autópályát. Ha az kapta volna telibe, akkor nem csak az autója ment volna rá.

mumtaz 2012.12.30. 12:15:47

@mumtaz: Bár nem, mert így a videót párszor megnézve úgy nézem, hogy inkább csak a fénykép készült olyan szögből, amin úgy tűnik, hogy keresztben elfoglalja a pályát.

Akkor is aaz autósoknak oltári mázlijuk volt. Sajnos a gépen tartózkodó 4 embernek nem volt ekkora szerencséje. :(

EL-GO Tornado 426 Hemi Quattro 2012.12.30. 12:18:52

@mumtaz: Nem mondom. :) Azért írtam így,hogy ne legyek teljesen off.

zeddez 2012.12.30. 12:42:06

@Rocko-: oroszoszágban kötelező a fedélzeti kamera, tele van a youtube a felvételeikkel

leganza 2012.12.30. 12:54:07

azért kötelező(illetve nem az), mert a biztosító elfogadja a készült felvételt bizonyítékként

leganza 2012.12.30. 12:57:47

Elnézve ezeket a videókat(a repcsiset még nem néztem) elképesztő vezetési morál uralkodhat ott, beleértve az alap erősebb kutya ..szik elvet, mikor pl: kinyúl egy fegyveres kéz a kocsiból, mert nem lett beengedve, vagy a téli útviszonyok mellett ész nélkül száguldozók, akik azt hiszik, hogy a fizika megváltoztatható. Nem merném a saját kocsim ott vezetni, az tuti.

KeMa 2012.12.30. 13:09:42

@leganza: Azt ne feledd, hogy olyan ország videói ezek, ahol a főváros lakossága egész Magyarország lakosságával egyenlő. Minden bizonnyal nagyobb arányban vannak ott elmebetegek az utakon. De ez nem jelenti azt, hogy csak azok vannak. Valószínű, eseménytelen videókat nem tölt föl senki a netre.

misinator 2012.12.30. 13:31:09

Oroszországból szeretettel:
ru-chp.livejournal.com/

S csak frissül, csak frissül...

lutria 2012.12.30. 13:51:25

Még szerencse hogy nem utasszállító volt,mert akkor ültek is volna azokban az ülésekben ami a kocsi elé zuhant...

Rocko- 2012.12.30. 14:27:08

@leganza: szóval nem kötelező, csak ajánlott.
durva lenne ha kötelező lenne.
amúgy igen, én is láttam rengeteg ilyen felvételt. nem szívesen közlekednék ott. max BTR-80-nal vagy MRAP-pal.

dr. mesterséges színezék 2012.12.30. 14:29:14

@KeMa: "De ez nem jelenti azt, hogy csak azok vannak. "

Pontosan. Nyilván ha az volna a norma, amit látunk, akkor a készítők nem posztolnák a számukra is ingerküszöb alatti, mínuszmínuszos anyagokat.

Rocko- 2012.12.30. 14:31:45

@lutria: utasszuálító volt, azért volt benne az ülés. csak utasokat nem szállított.

@KeMa: "Valószínű, eseménytelen videókat nem tölt föl senki a netre."
nem vagyok erről meggyőződve. :) inkább csak kisebb az érdeklődés irántuk. lásd például ezt az igazán érdekfeszítő videot: www.youtube.com/watch?v=pgvA6HsUysE

dr. mesterséges színezék 2012.12.30. 14:39:03

@misinator: Tanulságosak ezek a videók. Annak ellenére, hogy tudni lehet, hogy abban az 1-2 percben valami valamikor történni fog, amikor tényleg megtörténik, biztonságban lévő nézőként is problémás végiggondolni, hogy az adott pillanatban mi volna a legjobb reakció.
Szegény ember szimulátora.

kkn 2012.12.30. 14:44:43

Nem azt a legrosszabb átélni, hogy eléesett a kerék. Az előtte haladónak rosszabb volt, mert azt oldalba kapta, és meg is tudta szerencsére fogni az autót.

kkn 2012.12.30. 14:46:08

@nick066: Pedig pl. Budán is van Szentendrei, mégsem Szentendrén van, hehehe...

misinator 2012.12.30. 14:50:18

@dr. mesterseges szinezek: Abszolút.
De csökkenti is a veszélyérzetet; a múltkor koccantam 20 év után egy blőd helyzetben...

vagodeszka 2012.12.30. 15:36:03

Kegyetlen, hogy milyen dinamikával közeledik a gép kacsázva, nagyon durva...

Vaandor 2012.12.30. 16:57:41

@kkn: Közvetlenül a kerék után ezt az autót is oldalba kapja valami, keresztbe is fordul félig!

Vaandor 2012.12.30. 17:01:42

Jah, Index-tudósítás legjobb mondata, szinte közvetlenül a fenti videó előtt:
"csak a szerencsén múlott, hogy a repülőgép nem ütközött össze a forgalmas autóúton közlekedő gépjárművekkel."

Mentségükre legyen, hogy a Rossziját idézték, de akkor is...

mumtaz 2012.12.30. 17:18:23

@dr. mesterseges szinezek:
Ezek a videó összeállítások a kedvenceim.
Egyrészt sok tanulságot lehet leszűrni belőlük vezetéstechnikailag is.
Pár érdekes gondolat:
Elképesztő, hogy az egyik emberke - néhány kivétellel - heti összeállításban tölti fel az újabb videókat és szinte mindig futja egy közel 10 perces összeállításra a pár másodperces videókból. És ez szomorú.

Másik tanulság, hogy a volt Szovjetunió területén hány olyan autó akad, amelyik nemes egyszerűséggel elhagyja a kerekét, és itt nem csak Ladákról, meg GAZ-okról beszélek, hanem viszonylag modern, 5-10 évesnél fiatalabb autókról is.

Sok az olyan videó, ami egyszerű figyelmetlenségből következik be. Mármint ok, hogy a legtöbb baleset ebből fakad, de itt olyan figyelmetlenségekről beszélek, ami máshol nagyon ritka. Pl. bekanyarodva üti el a gyalogost a zebrán kb 10 Km/ó sebességgel. Vagy az olyan egyszerűségek, hogy a kitaposott "egysávos" földúton 100m-ről is látható, pont szembejövő autónak megy neki.

Aztán ott vannak a tipikus "buzulás" esetei - ahogy feljebb írták is: "az erősebb kutya b.szik - simán betolakszik a másik elé, akkor is, ha nekimegy.

Sok esetben - ahogy azt olvastam is valahol - azért szerelik be a kamerákat, mert arrafelé nagyon sokan bizniszelnek a biztosítási "csalásokkal", amire vannak is példák ezekben a videókban. Például ilyenek a teherautó - vagy másik autó - elé bevágó, majd szándékosan satuféket nyomó, egyértelműen a biztosítási pénzre hajtó idióták.

Persze volt ott olyan is, ahol terepjárós kiszúrta a parkolóhelyet, megállt, majd azonnal hátramenetben beletolatott a mögötte éppen megálló - kamerával felszerelt - autóba, aztán kipattant és nehezményezte, hogy hátulról belementek. Erre persze a hátsó autós megmutatta neki a kamerát a szélvédő mögött.

Az egyik videó perig inkább bosszantó, ahol a "sz.runk a másikra" alapon egy nő megy az egysávos szűk utcán, mögötte a kamerás kocsi. A "hölgy" gondol egyet és megáll az út közepén az óvoda(?) előtt, kiszáll, kikapja a gyereket, bezárja az autót, majd - miközben merően belebámul a mögötte veszteglő autós szemébe - beslattyog a gyerekkel az óvodába.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2012.12.30. 18:57:04

Amikor tegnap először hallottam a hírekben hogy autópályára zuhant a gép, esküszöm megfordult a fejemben, hogy "na, a műszerfalkamera szexuális oroszoknál biztos lesz róla felvétel". S lőn.

@Rocko-: Belefagyott a sz... szó. Nem is csodálom. Amikor az előtte menőt telibe veri az, amit én egy keréknek gondolok... Hát... Második szülinapjukat ünnepelhetik együtt!

Rocko- 2012.12.30. 19:25:39

@Sam. Joe: áá, nem szokott beléjük fagyni, rögtön megy a cirill betűs káromkodás.
jó, mondjuk hogy egy repülő elézuhan, az nem mindennapos.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.30. 21:07:47

@mumtaz: a rossz utak megeszik a lengescsillapitot ( meg mindent ) es lelazul a csavar, plus a mindent belengo szlav igenyesseg komboja a sok vidaman gurulo kerek. En erre gondolok.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.30. 21:09:02

@Rocko-: egy orosz ajkat jatszdi konnyedseggel hagyja el barmilyen sulyu atok pillanatok alatt! :D jartam oroszban sokat regen, tapasztalat:D

mumtaz 2012.12.30. 22:33:44

@visszakettopadlogaz: Tudom. Rokoni ágon a fél familia orosz, vagy Kárpátaljai.
Olyan káromkodás viszont nincs még egy, amit egyikük üvöltött ki egy magyar autósnak:
(fonetikusan) Fákjúpájimátty. Külön-külön mindkettőt értem, de így együtt... :)

Mindenesetre sokféle törés-zúzás videó van fent a régióból. Viszont az ebben a cikkben szereplőhöz hasonló - Hála Istennek - eddig nem volt. Ez sem hiányzott. :(

mumtaz 2012.12.30. 22:40:59

Csak még egy apró adalék, amit nem értek a vezetési stílusban. Náluk azt tanítják, hogy az előttük rommá tört majd magatehetetlenül sodródó/pörgő/boruló autókat le kell dudálni!? Mi a frászt várnak tőle? Hogy katapultál előlük, vagy hirtelen megáll a pörgésben, vagy a kürt hanghullámai majd félrelökik, vagy mit? Lehet, hogy aki benne ült már elájult, vagy egyéb, vagy kiesett a kocsiból, mert ugye erre is volt számtalan példa.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.30. 22:54:14

@mumtaz: akkor te ezt a temakort behatobban ismered:) a moszkvai takszis amikor nem karomkodik akkor nem is figyeli az utat! :D

voroseltolodas 2012.12.30. 23:05:13

Ha nem fékez az előtte menő akkor még elhaladt volna a törmelékek előtt. Biztos a kártérítésre játszott:-)

voroseltolodas 2012.12.30. 23:21:16

0:11-nél repül jobb fent egy szép nagy lemezdarab,azt kapta az oldalába a kamerás kocsi.

mumtaz 2012.12.30. 23:57:31

@visszakettopadlogaz:

Tanulmányozom. Most is. Rengeteget lehet tanulni is belőle. Még mindig tudnak újat mutatni. Saknos elég sok "általános" esetben lehet párhuzamot vonni a Budapesti közlekedéssel. Mármint példaként (ismét) talán az olyan eseteket lehetne felhozni, ahol a delikvens - általában mindenféle index nélkül - hirtelen úgy dönt, hogy bekanyarodik balra. A hátulról jövő és éppen előzésben lévő meg telibe kapja. Ugye az ilyen esetek - indexszel, vagy anélkül - vita tárgyát képezték sok évvel ezelőtt. Hogy az a hibás, aki kanyarodáskor nem néz a tükörbe, vagy az a barom, aki végigelőzi a sort. Ugye itt az, aki előz.
De ilyenbe én is belefutottam, amikor egy idióta indexelt jobbra az út mellé és lehúzódott én meg elkezdtem "előzni". Viszont közben kinyitották neki a kaput a baloldalon és azzal a lendülettel be is jött elém én pedig elkaptam a bal hátulját. A rendőrök persze neki adtak igazat és én semmit nem tudtam tenni. Pedig, ha lett volna ilyen kamerám akkor.

Sok mindenre lehet jó egy ilyen kamera. Persze aki ilyet vesz, az reménykedhet benne, hogy...ő... felesleges pénzkidobás volt. De ha már ott van és valami vitatható esemény történik - akár csak 5 év múlva is -, már megérte az árát. Ilyen szomorú történéseknél, mint ez a repülőszerencsétlenség, akár el is dönthetné a vizsgálat eredményét. Jó, ha van egy ilyen, bár az is jó, ha semmi érdemlegeset nem kell rögzítenie. Vagy, ha mégis, akkor lehet hálálkodni, hogy ott volt.

mumtaz 2012.12.31. 02:12:06

@visszakettopadlogaz:
Te vettél ilyet? Vatera is tele van vele. Nálam is volt egy, mert egy ismerősöm nem tud angolul és lefordítottam neki a használatiját. Közben persze ki is próbáltam, de az engem annyira nem győzött meg. Mondjuk a megoldásaik is jók ezeknek a kameráknak, hogy az utolsó 5-10-20 percet automatikusan tárolja, a többi automatikusan felülíródik. Ha valami incidens van, akkor felvétel gombot megnyomva azt az utolsó 5-10-20 percet elmenti.
És egy ilyen tényleg súlyos pénzeket spórolhat meg a használójának, vagy "szemtanúként" egy másik autósnak.

haggyadaszt 2012.12.31. 09:37:31

Tanuljatok a hibámból: ne olvasgassatok híreket repülés előtt.

Épp a varsói reptéren ültem, mikor ezt olvastam, utána repültem BP-re. Majdnem a gatyámba csokiztam, mikor olvastam, hogy az időjárási körülmények is közrejátszhattak, erre eleredt Varsóban a hó, nem is kicsit.

Ennyire még életemben nem örültem a landolásnak.

Érdekes egyébként, hogy én akkor meg szoktam nyugodni, amikor a kerekek elérik a földet - pedig sok ilyen baleset volt már, hogy túlfutott a gép a pályán...

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2012.12.31. 11:05:05

@Rocko-: Jaja, vágom. Bejelöltem valakit TeCsőn, aki havi összeállításokat nyom ezekből. Hát kemények, na.

@mumtaz: Nem véletlen, hogy az második VHB alatt, a brit légierőben szolgálatot teljesítő lengyel pilóták, amikor leszúrták őket, hogy ne lengyelül beszélgessenek a rádióban, azzal védekeztek, hogy angolul nem lehet úgy káromkodni. 8-) Asszem' a "blast it bloody monkeys" volt a legkeményebb akkoriban, ami a kanyarban sincs bármihez viszonyítva oroszul-lengyelül-magyarul. De ez a "fákjúpájimátty" ez mindent visz, mint az autós kártyában a Lola-T! 8-) Eddig egy magyar feleséggel bíró, magyarul csak pár alapszót ismerő, angol úriembertől elkövetett "Darling, this is a typical b**dmeg situation!" volt. 8-)

Rocko- 2012.12.31. 11:15:12

@mumtaz: mi az a pájimátty? :) ezerszer hallottam, de tippem sincs mit jelent. (én már nem tanultam oroszt.)
ellenben azt már tudom mit jelent lengyelül hogy kurwa. :)

mumtaz 2012.12.31. 12:03:38

@Sam. Joe: Az a "Darling..." haláli nagy. :-D

@Rocko-: Ezt oroszórán nem nagyon tanították, szóval nem maradtál le róla. Mivel a káromkodásokat más nyelvből 90%-ban nem lehet egy az egybe áthozni, ezért ez szabad fordításban naggyából annyit tesz: "A q.rva anyád". De ezekben a videókban még feltűnik a "blyat" és a "szuká" is. A "durák" viszont csak elvétve. És valóban, a "kurwa" (néha "A kurwa") is előfordúl a lengyel videókban és olyan hangsúllyal, hogy csak nézegettem. :-D

Rocko- 2012.12.31. 12:06:50

@mumtaz: nem azt mondom hogy tanították, hanem arra sincs tippem hogy az általam hallott hangot hogyan kéne cirill betűkkel leírni.
ahha, szóval kedves mamát jelent, köszi! :)

"De ezekben a videókban még feltűnik a "blyat" és a "szuká" is."
igazolom! :D

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2012.12.31. 12:27:00

@mumtaz: @Rocko-: Hűűű, de nagyon elkanyarodtunk az eredeti témától, de Rockóval notóriusan szét szoktuk offolni a kommenteket máshol is, szóval nem is csodálkozom. 8-) A "kurva" és a "buzi" északi és északkeleti szomszédainknál működik, szóval lehet próbálkozni bátran. 8-) Egy finn kollégával némi italozás után - szénsavmentes gyerekpezsgő volt - lázasan próbáltunk valami közös nevezőt találni anyanyelvi szókincseinkben, de hosszas kutakodás egyetlen eredménye a "persze" lett, ami finnül bizony azt jelenti, hogy segg. 8-)

Hogy valami ici-picit autós téma is legyen:
Egy itt állomásozó, idegenhoni, a nyelvünket elég felszínesen ismerő, de annál lelkesebben gyakorló ismerőstől származik a sztori, hogy egy ABS működtetős, gumikat kockára fékezős manőver után, lila fejjel kiugrott a kocsiból - hagyományosan heves vérmérsékletű népcsoport tagja -, feltépte a másik fél verdájának az ajtaját és beüvöltött: "FARKAS!" Az "áldozat" butábban nézett, mint K. Tünde és Vv. Cristofel képzeletbeli szerelemgyereke, ami feltűnt hősünknek is. Egy pillanatra elgondolkodott, majd korrigált: "NEM farkas! FASZ!" Itt viszont mindkét részről röhögésbe fulladt az egész akció...

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2012.12.31. 12:29:39

@mumtaz: A "Darling..." sztori végéről lemaradt, hogy a "kedvencem". De asszem' beelőztél.

mumtaz 2012.12.31. 13:28:57

@Sam. Joe: A káromkodás igenis része a közlekedésnek. Mondjuk sok másnak is. De azért valljuk be, aki nem káromkodott még a "forgalmi helyzet" miatt, az hazudik.

A témától elkanyarodásban igazad van, de azért szépen visszavezethető, hogyan is jutottunk el idáig. Ugye ez az autós fedélzeti kamera téma. Összefoglalva, hogy ugye sok ilyen videó van (épp megnéztem egy 3 órás(!) összefoglalót), és szomorú, amit látunk. A repülő balesete szomorú és sajnos már 5-re emelkedett a halálos áldozatok száma. Viszont, ha valaki sok ilyen fedélzeti kamerás videót néz, az hamar rájön, hogy ezek között a videók között nem egy olyan van, ahol szintén legalább 5 ember vesztette életét, vagy vált nyomorékká egy életre. És sajnos ez mindennaposabb. A repülőbalesetek súlyossága valahogy belénk ivódott és sokkal szörnyűbbnek tartjuk egy mezei autóbalesetnél. Mégis a statisztikák merőben mást mutatnak a halálos áldozatok számát illetően. Felkapjuk a fejünket egy több száz áldozatot követelő eset kapcsán, majd párhuzamot vonunk (repülő:repülő) egy "csak" 5 áldozatot követelő repülőszerencsétlenséggel. Ez ivódott belénk és egy ilyen kevés áldozatot követelő balesetet súlyosabbnak tartunk, mintha 50-en haltak volna meg egy buszbalesetben.
Ilyenek vagyunk. Pedig az utóbbi képzelt eset szinte mindennapos.

Egyébként tartok tőle, hogy ennek a repülőbalesetnek - függetlenül a valódi okoktól - mindenképpen pilótahiba lesz a vége. Sajnos az Oroszok még nem hagytak fel a ködösítés intézményével és - mivel ugye más országok nem fognak részt venni a kivizsgálásban - el fogják sikálni az egészet csak a "látszat" kedvéért. Mindig könnyebb valaki olyat hibáztatni, aki már nem tudja megvédeni magát. :-(

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2012.12.31. 13:38:43

@mumtaz: Igen, teljesen igazad van! A "Made in Russia" Tupoljevvel kapcsolatban őszintén meg lennék én is lepve, ha valamiféle tervezési bakit hoznának ki oknak az orosz kivizsgálók. 8-(

mumtaz 2012.12.31. 13:45:26

@Sam. Joe: Ez az. Mindenre fogják fogni, csak épp a gép hibájára nem. Pedig tanulhatnának. Az USA-ban legalább nyilvánosságra hozták azt is, ha a géppel volt baj. Szerintem ez jobb megközelítés, mint az Orosz ködösítő téma.

Jobb szemlélet a "hibáztunk, de kijavítottuk", mint a "kizárt, hogy hibáztunk volna, mert azt tiltja a törvény" (vagy alkotmány, vagy pártkönyv, vagy mittudomén....)

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.31. 17:33:59

@mumtaz: vettem ilyet, beraktam a kocsim hutoracsa moge, ha raadom a gyujtast akkor elindul a felvetel, ugy emlekszem 4gb os kartya van benne es az utolso 55percet tarolja mindig.

ennyiert ez nagyon hasznos kis ketyere, ha van valami incidens az uton nagyon jol johet.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.31. 17:36:48

@mumtaz: az oroszoknal hagyomanya van a kodositesnek. Ha kell letagadjak a csillagot az egrol. Azt ismerik be amit nagyon nagyon muszaj. Ha csernobilt nem jelezte volna az europai szondarendszer a mai napig nem tudnank rola. ( pakson az atomeromuben nagyobb milisiverttel mentek dolgozni a munkasok mint amikor hazaindultak, a sugarkapu meghibasodasara gondoltak eloszor, aztan jottek a hirek.... )

Rocko- 2012.12.31. 18:38:59

@visszakettopadlogaz: jó helyen van az a kamera ott? :)
"Ha kell letagadjak a csillagot az egrol."
csak halkan merem feltenni a kérdést, nem is kell rá válaszolni, de azon érdemes elgondolkodni hogy mennyi a fellőtt / életben visszatért űrhajósok aránya. gyanítom hogy nem 1:1. nem ide értve a publikus eseteket.

@mumtaz: van ennek a kamerázósnak súlyosabb árnyoldala. általában csak a töréseket teszik fel. én egyszer olyat láttam hogy csórikám az összetört autóba beszorulva volt, teljesen önkívületi állapotban. nem kívánom senkinek, nézni se.
"mindenképpen pilótahiba lesz a vége"
sokszor az lenne, mert a legkönyebb a pilótára rákenni, meghalt, nem tud védekezni, sima ügy. ezért szoktak lenni független vizsgálatok is.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.31. 18:51:01

@Rocko-: jo ott, kivulrol nem latszik es nem akarom nezegetni a muszerfalon, megsem egy pamela anderson matrica :)

igen, az urutazasok kenyes tema volt, mindig akkor jelentettek be amikor mar foldet ert - HA foldet ert.

Amikor Farkas Bertalan ( Valerij Kubaszovval karoltve ) 80 majusaban felment azt is akkor jelentettek be amikor mar felmentek, ugy emlkeszek.

( amugy kubaszov nagyon nagy arc, talan az orosz urrepules egyik legnagyobb alakja, erdemes rawikipediazni )

Farkas Bertalannal volt szerencsem mar eloben beszelgetni ketszer, ez netto dicsekves de nem hagyhattam ki :)

Rocko- 2012.12.31. 18:53:09

@visszakettopadlogaz: azt sejtettem h azért van ott, mert nem a kocsiban van (nem lopják ki), de tuti az az első ami sérül balesetben, plusz kisebb a látószöge így, nem?

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.31. 19:02:51

@Rocko-: hat ez a dolog hogy kilopjak ez eszembe sem jutott, olyan helyen lakok hogyha bemegyek a boltba, fodraszhoz akkor a kulcs a kocsiban van az oldalzsebben "elrejtve", az automat csak akkor zarom ha SanFranciscoban parkolok az utcan, a tetot szerintem 3szor ha felcsuktam ebben az evben. A latoszoggel nincs baj, a racs meg tul kozel van es tul ritka hogy bezavarjon.

voroseltolodas 2012.12.31. 19:20:21

Én úgy öt éve nem zárom be sehol a kocsit pszichológiai alapon. Meg sem fordul a fejébe senkinek,hogy egy "jó autó" lehet nyitva is hagyva. Ezért meg sem próbálják kinyitni. Persze nem hagyok benn semmit az utastérben.

mumtaz 2012.12.31. 20:21:57

@visszakettopadlogaz:
Nem Pakson jelzett be, hanem egy - asszem - svéd atomerőműben, ahol akkor azonnal riadóztattak és vizsgálatokat kezdtek, mert ugye nem tudták, honnan jön a szennyezés.
Egyébként akkor nekünk sem szóltak. Mármint a polgároknak nem. Az egész ott pattant ki, amikor a híreket cenzúrázták és megtiltották, hogy bármi infót közzétegyenek TV-bben, vagy rádióban, de az egyik rádiós mégis bemondta a rádióban. Azt hiszem, hogy le is csukták, vagy más módon, de megbüntették.
Még egy adalékként a franciák is ilyen izék voltak. Az újságokban közzétettek egy Európa térképet, amin a szennyeződés terjedését rajzolták be, de úgy, hogy Franciaországot egy körzővel körberajzolták, hogy a szennyeződés odáig terjedt. Egy szabályos félkör volt. És megnyugtatták a lakosságot, hogy Franciaországra nem terjed.

Ennyit erről a ködösítésről. Szóval a Szovjetúnió/Oroszország viszi a pálmát, de azért a többieket sem kell(ett) félteni.

Amúgy ok, hogy fasza eldugott helyen van a kamerád, de ha belecsattansz valakibe, akkor aztán nagyítóval keresheted a kamera maradványait a memóriakártyával együtt a sok egyéb apró autómaradvány között.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.31. 20:36:30

@mumtaz: ez igaz, de a muszerfalra nem akarom rakni mert nagy es csunya

mumtaz 2012.12.31. 22:24:41

@visszakettopadlogaz: De ott meg pont azt nem fogja felvenni, amikor neked lenne szükséged rá. Mind1. Nem akarlak meggyőzni, csak elmondtam az észrevételemet. :-D

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.31. 22:26:52

@mumtaz: ez igaz:) mondjuk ha ugy osszetorik az auto ott lesz nekem is bajom akkor az meg ugyis fontosabb lesz! :D
Ez ilyen "kis koccanasos szemtanu" pozicio a kameranak :D

dennisthemenace 2013.01.01. 11:32:08

@visszakettopadlogaz: A nejem kabriot akart, mikor szoba jott, hogy csereerett lett a kocsink. Maaargit! Noooormalis?? Kabriot, itt??..DDD

Rocko- 2013.01.01. 13:00:35

@dennisthemenace: :DDDD
vegyél neki egy kádat, esernyővel oszt gyóvan. :)))

mumtaz 2013.01.01. 14:56:07

@Rocko-: Nincs kereke nekijje.

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2013.01.04. 07:28:20

brutál, nekem is többször meg kellett néznem, hogy elhiggyem amit látok :S

Arkansas 2013.02.11. 20:20:16

Az orosz bizottság vizsgálatának végeredménye:
-Műszaki hiba plusz pilótahiba okozta a balesetet. A pilóták a géppel több száz méterrel később értek földet,a szükséges földet érési pont után. A sugárfordító(sugárfék,reverzer) rendszer pedig műszaki hiba miatt nem működött. A pilóták rögtön reverzre rakták a hajtóműveket,a rendszer azonban nem működött,így teljes gázt kapott a hajtómű. A vizsgálóbizottság utasította a Tupoljevet a Tu-204 típusú repülőgépek talajnyomás érzékelő rendszerének felülvizsgálatára,valamit a hajtóművet készítő Permi Hajtóműgyárat (Perm Aviadvigatyel) a PSZ-90 hajtóművek sugárfordítójának felülvizsgálatára.A gépek pilótáinak pedig kiadták,hogy ezentúl ne rögtön egy mozdulattal tegyék reverzbe a hajtóműveket a gázkarral,hanem vegyék alapgázra,tartsák ott,és csak utána kapcsolják be. Ha a reverzer visszajelző lámpa nem villan fel akkor pedig tegyék vissza alapgázra,és csak kerékfékkel fékezzenek,ha nincs elég hely startoljanak át. A talajnyomás érzékelők vizsgálatára azért van szükség mert ennek a rendszernek a jelzése alapján hozza meg a végleges döntést a mai repülőgépeknél a repülésvezérlő rendszer arról,hogy a sugárfék bekapcsolhat vagy nem kapcsolhat. Ha a rendszer kirugózottnak(vagyis már levegőben lévőnek) ítéli a futóműveket akkor letiltja a reverz működését,bármit tegyen a pilóta. Ha berugózottnak(földi,gurulási állapot az elemelkedésig) akkor pedig engedélyezi a reverzer használatát. A korábbi típusoknál volt lehetőség a reverzer használatára a levegőben is. Például a Tu-154-esen is. Mint ahogy például ezen a videón is láthatjuk,hogy még a levegőben bekapcsolják,0:39-től látszik:
www.youtube.com/watch?v=bFT0YO2CdM0

Azonban az USA-ban történt egy halálos katasztrófa,ami pontosan a reverzer levegőben,reptértől,leszállástól messze történő véletlen bekapcsolása miatt történt.Ezután minden gyártó úgy kezdte készíteni a gépeit,hogy a reverz üzemmódot csak a földön lehessen használni. A Tu-204-es balesetéhez hozzátartozik,hogy a személyzet 5-ször próbálta bekapcsolni a reverzert,de az nem reagált. Közben pedig a pályahossz pedig egyre csak fogyott alattuk. Majd átstartolás helyett,leállították a hajtóműveket. A többit már tudjuk,sajnos ez lett a vége amit a videón látunk. A becsapódásnál még mindig 190Km/h-val haladt a Tu-204-es.A hozzáértők szerint át kellett volna startolniuk. Sajnos mindig csak utólag könnyű okosnak lenni:( Nyugodjanak Békében!

Rocko- 2013.02.11. 21:09:13

@Arkansas: azt hiszem pont ez az a dolog amikor nem érdemes az automatikára bízni a dolgot, döntse el a pilóta hogy mikor kell a reverz.
süti beállítások módosítása