Heti merítés

  2012. december 02. - Nyegleo Címkék: népítélet honda lancia vw golf suzuki transporter s2000 thema jimny heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Acél-vaddisznó

23838

Hazudhatnám, hogy órákig tudnék mesélni a kocsi stílusos formavilágáról és hihetetlen technikai megoldásairól, de nem teszem. Aki tervezte az minden bizonnyal egész sanyarú gyermekkorában csak építőkockákkal tudott játszani és ez rányomta bélyegét a tervezői munkásságára is.

Kivénhedt Észak-olasz topmodell

59922

Egykor mindenki imádta; még ma is nosztalgiából utána fordulnak az utcán, mosolyogva. De már senki nem akarná hazavinni magával, kicsit öregecske, valószínűleg egész nap csak panaszkodik, már az ágyban sem lehet annyira jó, ráncos...

Millió km-es nyugdíjas

59896

Sok év alatt nagyon sok autó megfordult a kezem alatt,és ebben a hitelekkel terhelt világban szerintem az számít ha valakinek van egy hangsúlyozom jó állapotú akár öreg autója ami megbízható és ezzel párosul a pofátlanul alacsony fogyasztás!

Valóra vált álom

34865

Ahogy beleül az ember, rögtön eggyé válik a géppel. Az ülés nagyon jól tart, a kapcsolók tényleg pár centire vannak a kormánytól. A Start gomb megnyomása után amint meghallom a motor hangját, már állóhelyzetben is indul az adrenalin roham.

A legkisebb ugrifüles!

26333

Rövid összefoglaló Jimny-m történetéről, tréfás tanyasi tények rovat jelleggel, üzemnapló az eddigiekről.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr964942518

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Chabs 2012.12.02. 12:38:00

Hello a bmw tesztet miert nem lehet kommentelni???

Chabs 2012.12.02. 12:51:37

- Apa, tudod mi az a forgatónyomaték?
- Nem fiam. Mi az?
- Ja persze. Megint elfelejtettem, hogy Hondád van. :D

TaaT 2012.12.02. 13:14:14

"Szakmám:AUTÓFÉNYEZŐ"

nepitelet.hu/assets/uploads/5/9/8/59896.jpg

hát izé... A suszternek is a cipője lyukas...

butcher__ 2012.12.02. 13:15:01

@Chabs: És ezen csak azok nevetnek akik nemtudják miaz :)

srank 2012.12.02. 13:23:20

@Chabs:
- Apa, tudod mi az a tüdőrák ?
- Nem fiam. Mi az ?
- Ja persze. Megint elfelejtettem, hogy dízel céges kocsid van ...

Chabs 2012.12.02. 13:26:07

@butcher__:A motor nyomatéka az a csavaróerő, amivel a robbanások által lelökött dugattyú el akarja fordítani a főtengelyt.

Vwiktor 2012.12.02. 13:32:42

Golf mkII 1.6 GTD---->DAS AUTO......a többi meg pfff "picsafüst" :)

Kivancsi 2012.12.02. 13:44:15

ezt a hondat kell megvenni!!!
- elsőtulajos
- 6ev alatt 36e km (havi 500)

ez igen megkimélt van meg benne 100e km utni, vagni, palyazni vele hibamentesen :):)

oszkapiszka 2012.12.02. 14:21:37

@Vwiktor:
Komolyan mondom, hogy nagyon irigyellek, amiért nálad egy dízel kettesgolf jelenti az autózás non-plus ultráját. Bárcsak én lennék ilyen szerény igényű, mohó vágyaktól mentes, ez már félig-meddig a buddhizmushoz vezető út volna.

Rocko- 2012.12.02. 14:39:18

@butcher__: oszt a (lego)kockáról meg egy szót se szólsz. :D

Zozzz 2012.12.02. 14:39:35

25 centis aerobléd törlő xD

Ciri 2012.12.02. 14:41:28

@Chabs:
Zseniális :))
@srank:
Ez meg ritka gyenge :))

srank 2012.12.02. 14:42:31

@oszkapiszka: hagyd csak, tuti a Winklernél akar bevágódni, mert neki ilyen fehér golfja volt, csak az GTI, ami ugye a suzuki levédett rövidítése lett idén csak akkor miért nem GTI a swift, miért Sport ???

Józsi a guminagykeres 2012.12.02. 14:51:15

@Chabs:Kedvenc videóm a nagynyomaték, f*shonda mer nincs benne nyomaték problémakör illusztrálására.
www.youtube.com/watch?v=Ra_VkemBn8o&playnext=1&list=PLFBEF290C1D2C98A4&feature=results_video

1.6 vti 150Nm vs. 3.5 sorhat 290Nm max nyomaték. Akkor hogy is van ez? :D

Begami 2012.12.02. 15:31:50

@srank:
Winklernek kék volt.A Golf 2 pedig igenis jó autó!:-)

Evil Dragon 2012.12.02. 15:53:27

TRANSPORTER:"Technikai merénylet" az autó gyártásban,egy ZUK-ot többe nézek... LANCIA:"szürke számár a ködben",észre sem venném az utcán... GOLF:Nem rossz kis gép,csak sajnos a sok fiatal "lakótelepi Mengele" előszeretettel "kisérletezik" rajtuk... HONDA: "Qurvázós rizsrakéta",de ebben a szinben még tetszik is... JIMNY: Ültem ilyenben,és kimondottan tetszik,de maradok a Nivámnál...Bár azért terepen kipróbálnék vele egy "egyéjszakás kalandot" ...

"streetfighter" 2012.12.02. 15:56:27

@Chabs:
Nem unjátok még ezt a viccet.
Sok "nagyképű" 400-500 Nm-esnek elvettem a kedvét a mosolygástól a 180 Nm-rel.
A nyomaték nem minden, sőt nagyon kevés.

Balthazor Hellman 2012.12.02. 16:28:20

@Chabs: ez így azért komoly volt.... kérlek nézz utána a következő fogalmaknak:
- gázerő,
- hajtórúd irányú erő,
- forgatónyomaték

jujj vazze,,,

trainmodeller · http://www.trainmodeller.hu 2012.12.02. 16:31:10

A Jimnyt én írtam anno. A Totalcaron is tesztelt Jimnyről szó.
totalcar.hu/tesztek/jimnyva/
Ez volt az, ami a cikk megjelenésekor már a kereskedőnél volt, 100 ezer km-el kevesebbel az órájában.

dekás dezső 2012.12.02. 16:34:23

lakótelepi Mengele 8D
mindig hall újat az embör...

Pepejoe 2012.12.02. 16:41:46

De akkor ménem' jártok Krazzal?

Pepejoe 2012.12.02. 16:50:00

Remélem, azért a Golfos gyerek majd meggyógyul valamikor...

csiky944 2012.12.02. 16:54:45

@Begami: fasza volt 15 éve,mára csak egy strapabíró filléres kisautó

csiky944 2012.12.02. 16:55:58

@Pepejoe: majd ha vesz egy hiteles swiftet
de legalább megtudtuk,hogy amelyik motornak nagy a kartergáza,abban 1millió km van... :D

Chabs 2012.12.02. 16:57:26

@Józsi a guminagykeres: '1.6 vti 150Nm vs. 3.5 sorhat 290Nm max nyomaték. Akkor hogy is van ez? :D'

an nem egy 316i volt? a videon ugylattam :)

srank 2012.12.02. 16:59:45

@Evil Dragon:
nna még egy niva-s aki azt hiszi azért gyártják 35 éve a kis kedvencüket mert annyira jó, nem azért mert nincs pénz fejlesztésre :D
ha annyira jó kocsi lett volna, akkor az alpokból nem a 20-25 éves suzuki terepjárókat hordanák be a lomisok, hanem a híres nyugatra jobban összeszerelt niva-kat, de hát az alpesi ember se hülye :D
jja meg a kedvencem, a niva Dakart nyert 30éve , akarom mondani egy niva kasztnis porsche :DDD
a suzuki kasztnis pikes peak rekordok, azok suzukik, FLAME OFF ;)

Chabs 2012.12.02. 17:00:12

@Belthazor Hellman: Nem nezek utana meg nem vagyok fizikus muszeresz. tudom hogy a traktor az nyomatekos a honda meg nem :D

srank 2012.12.02. 17:01:17

@Chabs: benne van a címben hogy az egy régi M3 bmw ...

csiky944 2012.12.02. 17:03:41

@srank: ez erőltetett volt kissé

Pepejoe 2012.12.02. 17:07:39

@csiky944:
Hát egyébként jaja, elöbb-utóbb mindenki megunja az állandó buherálást vagy egyszerűen csak jobbat akar, nagyobb kényelmet blabla és bevágja 2. számú autónak az ilyen Golf-szerűeket vagy elpattintja egy következő 20 éves körülinek oszt' jóvan.
Én megértem, hogy 4.5-öt vagy mennyit eszik, de pár év és hajlandó lesz 2 lityóval többet tankolni 100 km.-re azért, hogy teszem azt egy (nem feltétlenül sokkal fiatalabb) Mondeoba vagy akármi másba ülhessen. Jön egy tojásfejű kisgyerek és akkor már hárman vanak az asszonnyal, akkor gyerekülés, nagyobb csomi kell, estébé. Természetesen nem kell bemutatnom a szitut. Bár nekem nincs új autóm de még 5 éves sem, az azért szíven ütött, hogy szerinte minden 5 éves kocsi szétesik. Azért ezt így nem jelenteném ki, bár én sem vagyok egy újautó-hívő.

S4mu3l 2012.12.02. 17:08:03

Na, ma is tanultam valamit.. A régi golf "az autó" és persze a niva, az s2000 meg egy nyomatékszegény izé ami azért kurvázáshoz jó..

S4mu3l 2012.12.02. 17:09:58

@S4mu3l: (mármint a kommentekből, haha)

csiky944 2012.12.02. 17:11:11

@srank: hol is? az a motorkód

srank 2012.12.02. 17:12:10

@csiky944:
Winklernek volt niva-ja is, de lecserélte egy "szar" japán terepjáróra, ráadásul a legszarabbra a hilux, mostohatestvérére, a híradók haditudósításainak főszereplői, annyira rosszak, hogy csak gerilla harcokban használják őket, afrikában, a közelkeleten, dél-amerikában, mert a gerilla nem hüye, ő harcolni akar, nem autót szerelni :D

Chabs 2012.12.02. 17:16:09

@srank: szerintem a bmw nem nyomta neki annyira, a hondaba meg volt nitro !

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.12.02. 17:17:06

@srank: Szarnak szar volt már újan is, öregnek most is öreg, de terepjárásra szerintem jó. Ugyanis, ha most hirtelen szükségem lenne terepjáróra, ami tényleg az, amivel nem kell félnem, hogy egy mélyebb gödörnél leszakad a fél eleje, akkor a mai autók közül nem hiszem, hogy tudnék megfelelőt választani. Szóval maradna a Niva.

csiky944 2012.12.02. 17:17:27

@srank: nem jött át,hogy ebbe mi a poén
nem a mondandódba kötöttem bele,hanem a stílusba

mindegy ha szereted 2012.12.02. 17:17:38

@Evil Dragon!
"TRANSPORTER:"Technikai merénylet" az autó gyártásban,egy ZUK-ot többe nézek..." Igazad lehet, de hol nézel manapság ZUK-ot, múzeumban? Mert TRANSPOTER-t még naponta láthaszt az utakon

yenoee 2012.12.02. 17:18:52

A Themához nem lett volna merszem, pedig valóban elegáns autó, anno igen sok futott a környéken taxiként, persze dízelek. Mondjuk a prospektusaimban még mindig szípen meg van fotózva :)))

Sákif za morro? 2012.12.02. 17:28:07

"ebben a hitelekkel terhelt világban szerintem az számít ha valakinek van egy hangsúlyozom jó állapotú akár öreg autója ami megbízható és ezzel párosul a pofátlanul alacsony fogyasztás!"

Van egy rossz hírem! Állam bácsinak ez egyáltalán nem érdeke. Ő azt szeretné, ha a magunkfajta "roncstulajdonosokat" be tudná terelni az újautó vásárlók baráti körébe. No nem erőszakkal. Gyengéd utalások formájában, mint BP-ről, városokból való kitiltás, évenkénti műszaki, egyéb sarcok emelése.

maci_laaci 2012.12.02. 17:31:53

@Józsi a guminagykeres: Szerinted mit is kellett volna látnunk a videón...? Vagy nem ugyanazt néztük? lol

Chabs 2012.12.02. 17:39:49

@maci_laaci: szerintem azt akarta bemutatni hogy a nyomatekszeginy honda egesz jol tartja a tempot a bmw-vel vagy mittudomen :)

Szacsi 2012.12.02. 17:44:59

@S4mu3l: Bizony;) 2 literes szívó 208NM. De az nyomatékszegény mert itt a sok okos jól megmondta. Igaz, nem emlékszem, hogy más kétliteres szívók szignifikánsan nyomatékosabbak lennének de biztos azért mert már meszesedik az agyam ;)
A 120 ló/liter is csak a qrvázáshoz jó másra nem. Muhaha:D
Na mindegy.

Evil Dragon 2012.12.02. 18:56:18

@srank: Nem fejlesztik,de érdekes módon mégis tudja az EURO5-öt...Azon kivül meg mit fejlesztenének rajta?! Jóformán ugyan olyan körülmények között üzemeltetik őket mint 35 évvel ezelőtt,nem kell abba felesleges kacat...A Suzuki sem egy "űrtechnika" és az is ugyanúgy szitává rohad mint a Niva... A Niva-Suzuki párbaj az olyan mint mondjuk a Manta-Capri párbaj,szóval soha nem lesz vége...

szigusievich 2012.12.02. 19:02:24

Távol álljon tőlem, hogy grammar-nazinak nézzenek, nem is vagyok az... De az mocskosul kiborít, ha valaki AZ ÖSSZES KIJELENTŐMONDATOT FELKIÁLTÓJELLEL ZÁRJA!

Kedves VW tulaj. Fasza kocsid van. Mostmár tanulj meg magyarul. :D

Evil Dragon 2012.12.02. 19:03:10

@mindegy ha szereted: Felénk már nem látni belőle...Zuk-ból még maradt 1-2 hirmondó(10-11 éve nekem is volt) Én elhiszem ,hogy tartós a VW,én a zakatoló farmotorral nem vagyok kibékülve...

Sákif za morro? 2012.12.02. 19:23:19

@srank: Hidd el, a Niva nem olyan rossz autó. Vannak gyengeségei, pl. a fogyasztás. Én vadászni jártam vele, csak az Uazok tudtak megszorongatni néha. A nyugati vackokat általában a gyülekező helyen hagyták tulajdonosaik. A Suzuki se volt rossz, de annak már mentés kellett, amikor a Niva még vígan kimászott. Arról nem is beszélve, hogy az áruk jóval magasabban volt mint az orosz kollégáké.

kisvagány 2012.12.02. 19:39:32

Lehet bennem van a hiba, de amivel kapcsolatosan nincs saját tapasztalatom, arról nem írok véleményt. Szerintem az itt kommentelőknek jelentős része csak hallomáson alapuló, vagy a saját fantáziája szülte "élményekre" alapozza a véleményét, és még vitatkozik is rajta, hogy kinek van igaza... :)

protézisesh 2012.12.02. 19:44:46

@Józsi a guminagykeres: Szar lehet neked, ha ez a kedvenc videod... Ket agyontuningolt, tizensokeves hulladek elrajtol, aztan se mmit se latni az eredmenybol. Csak hallan, hogy mindegyiket jol kiforgatjak, vagyis baromira nem nyomatekbol autozik egyik se.

Szoval szerinted mit is bizonyit a kedvenc videod?

pincze 2012.12.02. 20:01:17

Kategóriájukban a kettes golfra és a nívára is igaz , hogy nagyon öreg korukban is olcsón futják még a számlálatlan kilómétereket , a kortársaik már régen a bontóba kerültek .

Kombájnos 2012.12.02. 20:04:01

@srank: szerintem az eredeti Chabs-féle szösszenethez képest a tiédben van egy logikai bukfenc..

Rocko- 2012.12.02. 20:04:25

@kisvagány: így születnek a városi legendák.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.02. 20:07:12

A lovak is jok voltak, a gozmozdony Vac es Budapest kozott egy csoda vol, a golf II is, de ma mar masra van igeny.

TaaT 2012.12.02. 20:09:21

@visszakettopadlogaz: Én még mindig szeretnék egy jó kettesgolfot, csak ma már eljutottunk arra szintre hogy egy olyan G2 többe kerül mint a négyesgolfom...

Kombájnos 2012.12.02. 20:50:27

@srank: ...a niva pedig soha nem nyert még dakart.

Esetleg kategóriájában, de abszolútban egy 3. és két 2. helynél többre nem futotta - saját motorokkal.

Volt "Lada-kasznis" Porsche motoros gép, talán 4. és 6. helyeket szereztek, úgy kb. húsz éve.

Liquid_Night 2012.12.02. 21:10:10

Azért...az lehet, hogy az S2000 6ikban 100ról nem indul úgy meg, mint egy csippelt turbódízel, de krúzoláshoz bőven elég.

Nyomatékmarcik alatt legtöbbször 4000nél kifulladó dízel van, esetleg autópályára hangolt sor6, de összességében ezek közül egyik sem ér fel egy rommá pörgethető sportmotorral.

-Apu, tudod mi a visszakapcsolás?
-Nem
-Ja, elfelejtettem, a dízeledben a 3as 100ig tart...wehehe :)

csiky944 2012.12.02. 21:32:51

@Szacsi: gyorsíts 3.-ban alacsony fordulatról és megtudod,hogy miről beszélnek

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.12.02. 21:46:21

A transporterben volvo motor?
Hát azt meg hogy?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.12.02. 21:51:27

@Szacsi:
A fordulat is számít.
www.bmwmregistry.com/model_faq.php?id=10
Azért közel 30 éve elég jó volt majd 200 lóerős 320iS

csiky944 2012.12.02. 22:08:11

@Liquid_Night: 120-at ment 3.-ba a húsz éves kamrás dízel, a maiak meg többet forognak

S4mu3l 2012.12.02. 22:09:28

@Gyurma73: lehet a VW féle sor ötös dízel (D5252T) került be, amit pl. s70-es volvókba is tettek. Bár én hallottam peugeot dízel blokkos T2-ről is, szóval gondolom bármi megoldható.. :D

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.12.02. 22:12:25

@csiky944: a maiak kevesebbet forognak,viszont jóval hosszabb aa váltójuk.
Nézd meg hol adja le max teljseítményét egy G2 1,6 dezső ,és egy 6 os 2,0CR tdi.

Kiss.Mark 2012.12.02. 22:15:01

Értem én hogy fasza dolog a nyomaték meg a nagy motor. Csak hol használja ezt ki az ember? Kamionok teherautók logisztika munkagépek stb...
Egy utcai autóba full fölösleges a nagy motor. Az csak azért kell hogy elbírja a nagy kasztnit. Nade Városba faluba minek nagy kasztni. Ja tudom Csajozni.

Hiába van nagy motorod ha a következő 100méteren piros lámpába ütközöl. Az meg hogy 3. -ban alacsony fordulatról gyorsulsz az nem izgat. Tudok én váltani.

meow? 2012.12.02. 22:36:46

@Kiss.Mark: Nem tudom mi szamit meno nagy motornak mostanaban, nekem egy 2 literes turbodizel vw-m van, de valahogy elvezem, hogy 5 emberrel is fel tudok menni egy emelkedon :) Szoval azert a nagyobb motornak van ertelme, foleg egy szepen pakolt csladi autonal.

Chabs 2012.12.02. 22:37:37

@Kiss.Mark: Hol hasznalja ki az ember? Eleg sok forgalmi szitu van amit konnyebb megoldani egy erosebb autoval:)

Kiss.Mark 2012.12.02. 22:38:51

@Chabs: Boccs de ezen csak nevetni tudok :D

csiky944 2012.12.02. 22:46:11

@Kiss.Mark: majd ha lesz olyanod akkor rájössz,hogy miért is jó

Kiss.Mark 2012.12.02. 22:46:19

@meow?: Ez Igaz. De itt azért megjegyezném hogy a többség nem így használja az autóját. max. 2 személy. És azt még egy 900-as Suzuki is felviszi még egy meredekebb emelkedőn is. Tény hogy hegyekben lakóknak ésszerű választás egy nyomatékosabb autó. De ha kicsiny országunk területét nézzük akkor ezen emberek száma elhanyagolható.

TaaT 2012.12.02. 22:53:20

@Kiss.Mark: "Boccs de ezen csak nevetni tudok"

Mert nem érted...

Chabs 2012.12.02. 22:54:12

@Kiss.Mark: valaki azt szereti ha nem kell gyilkolni a verdat ahhoz hogy menjen is rendesen. Jo erzes tudni hogy a kocsid megcsinalja amit mondasz neki, megindul rendesen ha odalepsz, a dinamikus haladas meg se kottyan neki ezert nem hajtod szejjel.

Kiss.Mark 2012.12.02. 22:54:44

@csiky944: Nem arról van szó. Nekem is tetszenek a nagy gyors és erős autók, De hétköznapi felhasználásra szerintem feleslegesek. A gyári autók meg nem valóak pályára.

"streetfighter" 2012.12.02. 22:56:24

@csiky944:
Miért kéne 3.-ban alacsony fordulatról gyorsítani?
Akkor csak jobban lemaradsz.
Nyugodtan gyorsíts 2.-ban, úgy talán van esélyed. :)

Kiss.Mark 2012.12.02. 22:59:07

@Chabs: "Jo erzes tudni hogy a kocsid megcsinalja amit mondasz neki," Nekem éppen elég az ha biztonságosan meg tudok állni.

@TaaT: Akkor magyarázd el nekem légyszives.

Chabs 2012.12.02. 23:07:00

@Kiss.Mark: a ,felesleges' dolgok nagyobb oromet okoznak mint a szukseg dolgok. Milyen jo ha minden reggel abba ulsz bele amit szeretsz es boldogan indulsz melozni:)

Chabs 2012.12.02. 23:14:57

@Kiss.Mark: a 'nagykocsik' gyorsabban is allnak meg mert jobb a fekjuk be beee :)

Kiss.Mark 2012.12.02. 23:16:36

@Chabs: Ez így van. Én szeretem is az autómat. Szeretem hogy keveset eszik. Szeretem a hangját. Szeretem hogy nem hagy ott sehol. Szeretem hogy semmi nem megy tönkre benne. Szeretem mert bárhova beparkolok vele. Egy utcai autó erre való.

Chabs 2012.12.02. 23:22:20

@Kiss.Mark: akkor is szep hangja van amikor epp keveset eszik?:)

Kiss.Mark 2012.12.02. 23:23:30

@Chabs: Nem de valamit valamiért. :D

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.12.02. 23:24:49

@Kiss.Mark: Azért kell, hogy tudj normálisan előzni. Hogy ne kelljen több száz méteren át előznöd egy Ikarust. Vagy hogy ne kelljen tökölnöd mögötte, ezáltal feltartva a forgalmat, mire lesz az úton megfelelő hosszúságú belátható szakasz, ahol tudsz előzni.

TaaT 2012.12.02. 23:25:05

@Kiss.Mark: Inkább a többiekre bízom... azt meg hogy miért nem jó az alulmotorizált autó hétköznapi felhasználásra (sem) még anyám is tudja :)

Kiss.Mark 2012.12.02. 23:29:31

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Egy lassú Ikarust egy gyenge verdával sem kell több száz méteren előzni. Egy gyorsat meg minek. Nem halok bele ha betartom a szabályokat, ahogy a mögöttem haladók sem.

Kiss.Mark 2012.12.02. 23:31:58

@TaaT: Azt hiszem választ kaptam a kérdésemre.
Köszönom.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.12.02. 23:33:59

@Kiss.Mark: Dehogynem. Ha megy mondjuk 70-80-nal, akkor egy gyenge kisautóval sokkal tovább tart 90-re, urambocsá' 100-ra felgzorsítani, mint egz erősebbel.

Chabs 2012.12.02. 23:34:36

@Kiss.Mark: gyorsan kell elozni ha nagy a szembeforgalom

Kiss.Mark 2012.12.02. 23:39:05

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Pont ezt mondom én nem halok bele ha 70-80-nal kell mennem. ami azért reálisan inkább 80 ami 90-es táblánál (mert ügye ez reálisan csak országúton fordul elő) annyira nem idegtépő. pláne ha a busz megelőzése után jön egy kamion meg még-egy meg még-egy......

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.12.02. 23:42:03

@Kiss.Mark: De a többiek igen, akiknek így nemcsak a buszt, hanem téged is meg kell, hogy előzzenek.

Chabs 2012.12.02. 23:42:21

@Kiss.Mark: mint ha apamat hallanam :)

Kiss.Mark 2012.12.02. 23:47:07

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Érteném ezt a problémát ha a busz menne mondjuk 40-60-nal de akkor én is gyorsan megelőzöm.
Ha meg valaki attól idegbeteg mert 90 helyett 80-nal kell mennie az köpjön föl és álljon alá.

Rocko- 2012.12.02. 23:48:56

@Gyurma73: úgy hogy van hely öthengeres motornak (volt is benne), elfér az. a Volvo pedig licenszelt 5h VW/Audi motorokat, így kvázi kicsit ádolgozva kerül vissza a "gyári" motor.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.12.02. 23:48:58

@Kiss.Mark: Lehet, hogy olyannak, aki hetente kétszer vezet kb. 50 kilométert, annak nem számít, de aki nemcsak kirándulásra használja az autót, annak igen.

Kiss.Mark 2012.12.02. 23:56:27

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Az általában városban és pályán közlekedik országúton max. rövid távon. Autópályán tud előzni meg gyorshajtani is ha akar. Városban szintén tud előzni (bár az inkább csak sávváltás) gyorshajtani meg felesleges mert jön a piros lámpa és kezdheted előröl. Pár kilóméteren meg nehogy már számítson az a 10km/H-s sebességkülönbség. Ha viszont logisztikával foglalkozom egy meló sem ér megy egyetlen csekket sem. Mert oda pénzt keresni megyek nem elverni. Kamionnal meg megint más a helyzet de ezt neked magyarázzam?...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.12.03. 00:00:19

@Kiss.Mark: Csakhogy amíg ő nagy nyugiban kirándulgat az autójával, addig nehezíti a többiek közlekedését. Ugyanis ha az említett busz mögé beáll két kiránduló, akkor nekem már egy komplett kocsisort kell megelőznöm.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.12.03. 00:05:51

@Rocko-: hát max dél afrikában volt benne olyan.
Bár az meg egy regebbi konstrukció.volt.

TaaT 2012.12.03. 00:08:45

@Kiss.Mark: Fura egy szerzet vagy te...

Hallanád német ismerősömet, 300-al közlekedik a német autópályákon az RS6-al, elmondása szerint az idő pénz, nem ér rá tötymörögni :)

Kiss.Mark 2012.12.03. 00:12:02

@TaaT: Őt ismerem. Ő az élet császára és ku..akemény.

etwas kultur muss sein 2012.12.03. 00:15:08

@Kiss.Mark: Alapvetően igazad van abban, hogy nem kell száguldozni, de néha marha idegesítő tud ám lenni, ha sietősen mennél a dolgodra, előznél egy bámészkodó töketlent, de nyomaték hiányában kénytelen vagy mögötte ballagni 5 km-t, mire minden csillag együtt áll az előzéshez. Szóval itt is az arany középút a helyes. Nem kell egy 1,2 tonnás vashoz 300 le, de azért nem árt ha van legalább 100.

TaaT 2012.12.03. 00:21:22

@Kiss.Mark: Igen, a kapitalista világszemléletben ő az élet császára...

Viszont te valami nagyon más vagy...

Kiss.Mark 2012.12.03. 00:21:30

@SzélsebesVelorex: Ez így igaz. De ne feledjük hogy ez főleg azoknak megoldás akik túlnyomórészt országúton közlekednek. Városban elég a 60is egy 1,2t-ba meg a 80. Pályán meg tök mindegy csak 60-nál gyorsabban tudjon menni :)

Kiss.Mark 2012.12.03. 00:23:43

@TaaT: Most megkaptam. És ennyi legyen is elég mára belőled. Tudod mit nem is csak mára.

TaaT 2012.12.03. 00:37:27

@Kiss.Mark: Ezt nem te döntöd el :)

Pasas 2012.12.03. 03:29:20

Imádom a régi vasakat. A Thema nagyon tetszik, de sose volt elég bátorságom hozzá. A Golf tényleg mindent kibír, az enyém óra szerint is félmillió km felett van, de még sose hagyott ott sehol, kopó alkatrészeken kívül nem nagyon kellett bele semmi, bármikor elindulnék vele bárhova. (Igaz hónapok óta a garázsban porosodik, a műszaki is lejárt) A S2000 meg attól függetlenül egy zseniális autó, hogy nem vagyok annyira japánautópárti. Komolyan elgondolkoztam rajta, itt kb 4 havi minimálbértöl indulnak.

Liquid_Night 2012.12.03. 06:29:38

Hjaj, ezért amit kapni fogok...

Első autóm egy 1.3 Samara volt, második egy 1.3 8v Swift. Vicces, de már a Swift erősebb volt, mint a forgalomban a többiek 80-85%a...

Előzés meg egy olyan dolog, ahol a tudás meg a rutin néha épp annyit számít, mint a lóerők. Egyrészt jól időzített lendületből előzni lehet hogy egyeseknek szégyen, de jó 20-30%al gyorsabb, meg szerintem elegánsabb:) + meglátni és belátni azt a szabad szakaszt, ahol előzhetsz teljesen csak rólad szól, és nem a lovakról. Egyszer mentem egy kb 20 éves Toyota Hiace betegszállító után, illetve csak próbáltam, mert rendszeresen elment. Olyan helyeken előzött hogy el se hittem, de közben figyeltem hogy mi alapján választott, és csak lestem, hogy pedig ez így jó vót:)

Persze itt mindenkinek megvan már a vezetéstechnika haladó szintje, meg egyébként is, nekünk derogál, ha nem egy anyahajó erejével oldunk meg helyzeteket. Kompenzálás?

Meg azért pont előzésnél nem a nyomaték miatt szokott bökni a zabszem, hanem a 6 ezeren legyengülő 3ik, ami hosszú, és izzadt pillanatokat hoz.

Liquid_Night 2012.12.03. 06:33:08

@TaaT: Nem tudom, amúgy ő mennyire élvezi...de aki csak azért nyomja, mert az "idő pénz", és mert "kell", nem pedig azért mert szereti, az szerintem (autóbuzulási szempontból) szegény ember:)

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2012.12.03. 07:31:17

@Liquid_Night: részemről nálad a pont, ezt kapod :)

kopaszállat vagyok 2012.12.03. 08:57:24

@Liquid_Night:

Jól írod, én 4 évig jártam be egész Mo-őt 2 évig naponta Bp-Gyöngyös,Bp-Békéscsaba és egy Hiace 2.5 d volt a munkaezköz.Meg kell tanulni előzni ,ennyi a titok.
Persze jó érzés volt amikor egy crx-el lazán 2-es padló és sima ügy az előzés :) de ez más kategória .

Csak egy kérdésem lenne, Üllői út ,körút és Europark között f@szért megy minden k@csög belsőben 35-el :DDDDD persze a külsőben meg parkolnak szintén a k@csögök mintha sivatagba lennének !

"streetfighter" 2012.12.03. 09:06:42

@Liquid_Night:
Pontosan! Élvezetből kell "száguldozni" nem kényszerből, mert abból csak a baj szokott lenni.
De a bizonyítási kényszer is veszélyes. Hányat láttam már, de előbb utóbb feladják, hiába van erős autó alattuk. Azért megjön az eszük.
Aki nincs hozzászokva, nem élvezi, nincs tapasztalata az kudarcra van ítélve az autó erejétől függetlenül. :)

kopaszállat vagyok 2012.12.03. 09:09:09

Témához, VW busz ,katasztrófa .Aki azt mondja jó üljön át mondjuk egy Hiace-ba és azt hiszi valami luxuskocsiba csüccsent.
VW golf, nekem nem jött be, lehet és voltam szerencsétlen és kifogtam ,csak ganó darabok kerültem hozzám, egybe 100km sose mentem mindig valami megadta magát(soha többet vw )Honda ,több tucat volt ,na az megy és sose hagy ott. Akinek nem volt az ne fikázza :) Vezessen kicsigolfot élete végéig :D Lancia...olasz ..szeszélyes vannak szép pillanatai de van amikor előkerül a benzines kanna meg a gyufa :)

Jimmy..., nem terepjáró az ,csak annak írják.Aki terepre megy nem ilyet vesz .Ezt a típust a suzuki samurai tulajok részesítik előnybe.
De suzuki-ról jót vagy semmit :) a mi autónk

2-es megjegyzés:
A Hungárián a Kőbányai út előtt a vasúti felüljárónál a Lágymányosi fele haladva van egy jó kis jobbos íves majd kicsit balra szakasz amit lendületből olyan jó bevenni tele zöld lámpánál ,próbáljátok ki :) ...kérdés, tökömért fékez ott mindenki teli zöldnél????????? féltek bmeg a kis kanyartól? Naponta járok arra, bakker 70-el lehet menni ,mindenki satut nyom és max 40-el cammognak !!

mojoking77 2012.12.03. 09:53:10

@S4mu3l: "..az s2000 meg egy nyomatékszegény izé ami azért kurvázáshoz jó.. "
Azert ez nagyjabol meg is htarozza az ide irogato fikagepek atlag korosztalyat. Gyerekek segitek, egy S2000-be egy atlagosnal picit magasabb, nagyobb ferfi egyaltalan nem fer be. Probalkoztam vele egyszer ketszer, de a 190 cm/100kg-mal gyakorlatilag lehetetlen. Ezek utan, hogy a picsaba lehetne kurvazni vele, osoba csecsemok?
Arra amugy is a Vito a legmegfelelobb. Na jo, a Superb is elmegy, bizonyos kor alatt. :))

Evil Dragon 2012.12.03. 11:16:31

@mojoking77: És,mondtam én egy szóval is ,hogy a Honda xar?! Csak annyit mondtam,hogy punci mágnes... A Jimny-ről meg be is vallottam ,hogy tetszik... A többi meg olyan,amilyen...

herkó 2012.12.03. 11:21:16

kopaszállat vagyok
Te tényleg az vagy,ráadásul marha is!

w a s d 2012.12.03. 11:29:21

@Szacsi: Az s2000 például egy 3 literes, szintén 240 LE- s autóhoz képest nyomatékszegény. Hétköznapi közlekedésben sokaknak kényelmesebb egy nagyobb motor több nyomatékkal. Nem kell annyit visszaváltani (amit egy automata ki is küszöböl akár), meg annyira nem kell pörgetni.
Az megint más kérdés, hogy az s2000 nem kifejezetten erre van, és biztos nagy élmény pl. versenypályán 8000 fölé forgatni állandóan, már csak azért is, mert versenyautósabb így.

TaaT 2012.12.03. 12:43:54

@Liquid_Night: Te nem élveznéd a száguldozást egy Rs6-ban, vagy GTR-ben, vagy egy DBS-ben? Úgy hogy a nap végén jobb esetben többet kerestél mint egy átlag magyar egy év alatt :)

"(autóbuzulási szempontból) szegény ember"

Más hobbija sincs csak az autók...

TheRminator 2012.12.03. 15:07:10

@Kiss.Mark: Vicces. mész a busz mögött 70-80-al, erre a busz utolér egy traktort. Mivel a busz sehogy nem gyorsul, ezért elvonatoztok a traktor mögött 5-10 km-t, mire meg tudjátok előzni. Én nem azért előzök meg buszt, kamiont, mert meg akarom neki mutatni hogy megy a tdi, hanem mert nem akarok utána 40-el mögötte és a traktor mögött menni.

Kiss.Mark 2012.12.03. 15:13:53

@TheRminator: Akkor most idézem magam "Egy lassú Ikarust egy gyenge verdával sem kell több száz méteren előzni. Egy gyorsat meg minek." Tehát akkor még egyszer ha előttem megy egy busz vagy bármi 40-50-nel 90-es táblánál nyilván megelőzöm és ez nem is okoz problémát. De ha ugyanez a busz vagy bármi 80-nal megy 90-es táblánál nem fogok idegbajt kapni mert előbb utóbb megölne a stressz.

etwas kultur muss sein 2012.12.03. 15:42:17

@Kiss.Mark: Azért néha igen jól jön ám pár plusz LE. Mondok egy ilyet: kereszteződés, STOP tábla. Megállsz. Balra akarsz kanyarodni, rá a védett útra, ami egy 10%-os emelkedő. Alulmotorizált (esetleg terhelt is) kocsival egy ilyen manőver elég kellemetlen tud lenni sűrűbb forgalom esetén. Kihajtasz a védett útra, és azon veszed észre magad, hogy 200 méter megtétele után is még csak 40-el vánszorogsz. Mögötted meg anyáz a kocsisor. B megoldás: vársz türelmesen és álmodozol +40 lóról.

Kiss.Mark 2012.12.03. 15:53:23

@SzélsebesVelorex: Azért néha jól jön egy kis autó ha a belvárosban szeretnél parkolni. A megoldás mész busszal. B megoldás mész nagy autóval, leparkolsz 1-2 kilóméterre majd odabuszozol vagy gyalogolsz. C verzió araszolsz a dugóban körbe körbe amíg nem lesz egy üres hely ahova beférsz.

És ezek után mindenki maga döntse el melyik esettel találkozik sűrűbben.

etwas kultur muss sein 2012.12.03. 18:36:10

@Kiss.Mark: Ez most hogy jött ide? Kis kocsiban nem lehet erős motor?

Chabs 2012.12.03. 18:37:03

@Kiss.Mark: igen a nagy auto mellet jo ha van kisauto de azert egy 7es bmw-nel kissebb kocsival nem okozhat gondot a parkolas:)

Chabs 2012.12.03. 18:39:15

@SzélsebesVelorex: kis kocsihoz mar eleg az 1.4 turbo, egyszer mentem egy ilyen grande puntoval:)

Kiss.Mark 2012.12.03. 18:53:26

@SzélsebesVelorex: Pont ugyanúgy ahogyan a te példád egy kis motorral rendelkező autóval is fel lehet menni meredek lejtőn még rakottan is az én lassan 30 éves 1.3-asommal lazán felmegyek 60-nal a Tordai úton ami 500m-en 60m-t emelkedik.
Másrészt én nem találkoztam olyan emberrel aki élete végéig egy forgalmi szituációban ragadt mert kicsi a motorja az elinduláshoz. Harmadrészt. "Kis kocsiban nem lehet erős motor? "
hogyne lehetne de szerinted ez az átlag?

TheRminator 2012.12.04. 07:11:35

@Kiss.Mark: Te még mindig nem érted. Én 4 évig 55 LE-s G2-vel jártam Szigetvárra. Baromi szar volt. Mentem a 80-al battyogó busz mögött, utolértünk egy pótkocsis traktort, és a busz nem tudta megelőzni, én meg a kettőt nem tudtam megelőzni. Vettem egy tdi-t ami nem erőművész, 90 LE-s csak, de simán tudom előzni a két járművet, mert van benne nyomaték, és gyorsul. Hidd el, nem a levegőbe beszélek, én ezt naponta folyamatosan megélem. Egyébként meg a 90 az 99-ig szabályos, igy ha 80-al megy, akkor már majdnem 20 km/h lehet a különbség, ami már a negyede a sebességnek. Én nem szeretek forgalmi akadályt képezni, 120-ig bővel 5 liter alatt van a fogyasztásom, stabil 100-nál meg bemegy 4 liter alá is.

Kiss.Mark 2012.12.04. 12:20:15

@TheRminator: Én ezt értem is. Azt hiszem le is írtam hogy: "Ez így igaz. De ne feledjük hogy ez főleg azoknak megoldás akik túlnyomórészt országúton közlekednek."
Az meg hogy "a 90 az 99-ig szabályos," ez így nem igaz. 90-es táblánál 105km/h a büntetési korlát. Attól az még ugyanúgy szabálysértés hiszen a táblán 90-van nem pedig 105 illetve 104.

DeezL 2012.12.04. 20:41:15

@Szacsi: ebben van nyomaték,csak a lóerőhöz képest kevés,ezért irták ezt,mert pl . alfa 150le 187nm ez meg ugye 240lóerő,de szerintem szép az S2000 pedig nem vagyok Honda hívő:)

DeezL 2012.12.04. 20:43:10

T3asom volt 1.6 TD motorral,jó volt:) Golf IIesem is volt az is jó volt,Themám is volt,2.5TD jó volt szintén, nekem tetszik a formája,de ez ízlés kérdése...

Golf II akkoriban tényleg fasza volt,de egy 1.9 TDI 110lóval is eljár 4,5el:) de más technika...

Közlekedőedény (törölt) 2012.12.07. 07:47:09

Golf 3 GTD... miért van az, hogy az összes ilyen dízel csodaverda, aminek "nincs semmi baja, csak egy picit rozsdásodik", büdös, mint a poloska a málnán? És egyre több ilyen van, én meg szívhatom a döglődő dízel utolsó fingásainak permetét.

norisz01 2012.12.18. 21:21:44

Nekem is volt golf 2-esem,ment mint állat ette az olajat,kétszer felujjitottam, ette a vzet minden baja volt nem indult télen,ette az izzitó gyertyát,zörgött belül minden de vw mert a hülye német autó azt hiszik az az isten.
Erre vettem egy 400.000futott diesel corollát többet mentem már vele mint a golfal szinte semmit nem költöttem rá.
Nekem az összes német márka egy sznob rakás szar.
süti beállítások módosítása