Utólag se hiszem el

  2012. november 25. - Csikós Zsolt Címkék: Toyota 2000GT Toyota 2000GT

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Túlragozni felesleges: vezettem Toyota 2000 GT-t.

Mindjárt megyek, csak görcsöt kapott a karom

Aki tudja, mi ez az autó, az azt is tudja, mekkora dolog, ami velem történt. Ő görgessen a poszt végére, van neki ott egy videó. Aki nem, annak álljon itt némi információ, hogy érezze a dolog súlyát:

Egyik legszebb háromnegyed autónézet

1) összesen 351 példány készült belőle,
2) ez volt a Toyota első, igazán híres, igazán komoly műszaki alapokat felmutató autója,
3) sorhatosa a korabeli Crown kétliteresén alapult, de a Yamahánál dolgozták át 150 lóerős sportautó-motorrá, mindezt félgömb alakú égésteres, két vezértengelyes hengerfejjel, a kenési rendszer módosításával, három darab Mikuni-Solex ikerkarburátorral, hangolt leömlőkkel,
4) fenti ellenére a 351-ből 9 Amerikának szánt példányt 2,3 literes, egy vezértengelyes, 140 lóerős motor hajtotta, a tervezők oda alkalmasabbnak tartottak egy nyomatékosabb motort,
5) valamennyi autót a Yamahánál rakták össze, a belső tér is ott készült,
6) a formatervhez az ötletet állítólag Albrecht Goertz (a BMW 507-es formatervezője) adta, de a kocsi végleges alakjáért Szatoru Nozaki felelt,
7) Satoru az E-Type formáját vette alapul, de a 2000 GT farát lecsonkolta, nehogy fellépjen az a kocsi hátulját nagy sebességnél elkönnyítő örvénylés, ami a Jaguar-tulajok életét megkeserítette,
8) két darabot nyitottá alakítottak a „Csak kétszer élsz” című James Bond-filmhez, mert Sean Connery nem fért be máshogy a vezetőülésbe, ezeknek akrilüvegből (műanyag) készült a szélvédőjük és nem volt oldalsó ablakuk vagy tetetjük,
9) az első japán autó volt, amelynél négy, szervós rásegítésű tárcsaféket alkalmaztak,
10) a kocsi első, üveg alatti fényszórói csak nappali fények, a rendes tompított és a távfény a bukólámpában lakik, mely elhelyezést az amerikai közúti törvények tettek szükségessé (túl alacsonyan világítottak a lámpák),
11) Carroll Shelby is versenyeztetett két 2000 GT-t 1968-ban, melyek Weber ikerkarbikkal már 205 lóerősek voltak, s négy első, nyolc második és hat harmadik helyet szereztek az SCCA széria C-osztályában,
12) A 2000 GT eredeti, M-szériás alapmotorját egészen 1997-ig használták, ilyen hajtotta a Supra Turbót és a Lexus SC 300-at is,
13) A finoman kapcsolható váltót az akkori Toyota kisteherautókból vették át, s az eredetileg négyfokozatú szerkezetet megtoldották egy ötödikkel is (akkoriban bevett szokás volt ez az autóiparban),
14) Egy jó 2000 GT ma valahol 400 és 650 ezer dollár (85-140 millió forint) között ér,
15) Jay Lenónak is van egy,
16) A Totalcar szerkesztőségéből eddig három főnek volt köze ilyen autóhoz fizikailag: Rézmányi Balázs és Sipos Zoltán megérintették Jay Leno autóját, amikor ott jártak a garázsban (és utána egy hétig nem mosták meg azt az ujjukat), Papptibi és Bende Tibby is hozzáért egyhez a Toyota-múzeumban és ők se mostak utána kezet egy jó darabig.

Azért ez a műszerfal megér egy misét

Az ürügy az én vezetésemhez az volt, hogy a 2000 GT a GT86 szellemi rokona és elődje egyben. Elővették a gyár kicsit kopott, kicsit horpadt kasznis, kicsit borzasztó öreg gumikon álló autóját, amely akkor bő tíz éve nem volt beindítva, elhozták Barcelonába, csilliókért biztosították (a rendezvény egyik legnagyobb kiadása volt annak a 2000 GT-nek a biztosítási díja), majd beröffentették, bemelegítették, mi meg beleülhettünk, és vezethettük. Egészen addig a napig a GT86 konstruktőre, Tecuja Tada is csak tíz méternyit ült ilyen autóban, akkor is tolták.

DOHC

Persze, füstölt, de ne is firtassuk a szelepszár-szimeringek állapotát egy ilyen régóta álló kocsiban, amiben valószínűleg még szinte az összes alkatrész eredeti, 45 éves. És persze nem próbáltam ki, működik-e a széria sperrdiffi, hogyan fog a tizedik halálba taposás utána a négytárcsás fékrendszer, nem húzattam a motort olyan 4500 fölé, mert annyira el volt karburálva, hogy nem is tudott annál jobban pörögni. Bele se fértem igazán, mert úgy cuppant rám a karosszéria, mint három mérettel kisebb latex-búslakodó egy túlsúlyos hentesre. Ütött valamelyik keréken a gumi is, a hátsó ablakgumi is leszakadt, ahogy a tükörből észrevettem. Hogy élveztem-e?

Jaguar E-Type-ról koppintott kormányállítás

Tudják, ez kicsit olyan, mintha ma megsimogatni Sophia Loren pőre bal mellét. Persze, a néni már 78 éves, de azért láttuk a 2007-es Pirelli-naptárban, hogy egy még mindig erősen hamvas nagyanyóról van itt szó. Meg aztán, akár hamvas, akár nem hamvas, az ott mégiscsak Sophia Loren melle. És ez mégiscsak egy 2000 GT, amilyet szerintem magyar ember még nem vezetett (reklamációkat az olvasok@mail.totalcar.hu-ra kérünk, de fotodokumentáció is legyen ám).

Yamaha-Toyota dva bratanki

Én pedig tényleg, mindennél jobban vágytam arra, hogy egyszer egy ilyen autó közelébe kerüljek, de eddig mindig lemaradtam róla. Nekem a megérintése is óriási dolog lett volna (és soha többet nem mostam volna kezet). Sokkal jobban izgatott, mint kipróbálni egy sirályszárnyas Mercedes 300SL-t, pedig higgyék el, az se hagyott hidegen, és még azt se emésztettem meg, így hat év távlatából. De a 2000 GT mindig elérhetetlennek tűnt. Erre elvittek a barcelonai GT86-vezetésre, és azt mondták, tessék.

Egyik legszebb hátsó háromnegyed autónézet

Tehát, imádtam. És – bár helyből kaphatott volna egy három hónapos Csabi-kúrát, hogy legalább egy jó közepes szintet elérjen műszakilag – ami jó volt rajta, az meglepően jó volt. A kormány közvetlen és finom. A váltó, aminél pontosabbat nehéz lenne elképzelni (holott egy teherautóé) egyenesen lenyűgöző. A motor, amelynek a hangja abszolút aston-martinos, tökéletesen selymes, valójában bárminél szebb. A futómű, amiről így, ennél a 100-120-as sebességnél az derült ki, hogy meglehetősen stabil, nem enged, tehát szuper. A belső tér, azzal a sok, krómkeretes órával, a Jaguar E-Type-ról egy-az-egyben lekoppintott tengelyirányú (csavarszorítós) kormányállítással, a motorházfedél szívbemarkolóan gyönyörű látványával a szélvédőn túl - na, az tényleg mindennél inspirálóbb.

Egyik legszebb kék füst

Elnézést a pocsék videóért, rettentően izgatott voltam. Meg aztán csak tükörreflexes gép volt nálam, azzal pedig – mivel videoüzemmódban nincs autofókusz, viszont csak a kijelzőn látni (kicsit, talán) az élességet, én meg távol tartottam a gépet a kezemtől, és magamra irányítottam, illetve odaadtam a mit sem sejtő mitfárernek – csak életlen anyagot tudtam készíteni.

Meghaltam, kész

Mi több, Csikós Zsolti a 4/b-ből ilyenkor elfelejti ám, amit mindig magyaráz, hogy ellenfényben legfeljebb művészetből fotózunk, de ha azt szeretnénk, hogy látsszon is valami, mindig hátulról jöjjön a lux. Szóval pocsék, béna, kukába való a videó, az operatőri teljesítménynél csak az előadóé a szánalmasabb, de legalább őszinte és rendezetlen. És ebben a műfajban (ami a Toyota 2000 GT-videózás) jobb még nem született Magyarországon. Nem dicsőség, ez egy egyindulós szépségverseny aranyserlege csupán…

Ui.: sajnos azóta mostam már kezet - nem lehetett megúszni.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr174918577

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

S2000 2012.11.25. 07:33:57

Mazlista! Gyonyoru hangja van.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2012.11.25. 07:50:35

Csikós Zsolti a négybéből mikor találkozott először a latex-búslakodóval..? :)

_____________ 2012.11.25. 08:21:59

A Supra single turboban és a Lexus SC300-ban 3 literes sorhat van, nem?
Amúgy ez egy csodálatos, gyönyörű autó és kurvára irigyellek hogy megérinthetted, nem csak a kezeddel.

Schütii 2012.11.25. 08:29:25

Egy eredeti állapotú E21-es BMW 323i kéne. Most így a hangról ugrott be.

PepeXVI 2012.11.25. 08:29:25

Gratulálok és irigyellek! Szuper lehetett...

Make Valamit · http://make.blog.hu 2012.11.25. 08:30:17

Te jó ég, honnan jutott el a Toyota a mai 'felhozatalig' :( És a legrosszabb, hogy mi vagyunk a hibásak benne.

Gyö-nyö-rű hangja van, a sor6 a pokolban is sor6, három karbi - a videón nem nagyon jön ki, de a szívászaj is eszetlen lehet :)

Schütii 2012.11.25. 08:32:18

Csak az a fura hogy köpködjük a kínaiakat a másolásért, a japppánoknál ez inkább erény(?)

2012.11.25. 08:37:01

viszont ha reális szemmel nézzük, a mai korban némi jóindulattal talán 2 millió forintot érne ez a régi ócskavas

Kötelező.ma · http://www.biztositas.ma 2012.11.25. 08:41:29

Gratulálok a menetpróbához!
Egy kis pontosítás:
"csilliókért biztosították (a rendezvény egyik legnagyobb kiadása volt annak a 2000GT-nek a biztosítási összege)"
Amit fizettek (csilliókat) az nem biztosítási összeg, hanem biztosítási díj.
A biztosítási összegnek a vagyontárgy értékéhez van köze, a biztosítási díj pedig a biztosítási szolgáltatás ára.

- Szerzet - 2012.11.25. 08:42:19

@Schütii: 50 év múlva ugyanígy fog rejszolni valaki az első Geely sportkupéra

Altezza 2012.11.25. 08:44:57

Érinteni érintettem már meg, szintén a Toyota múzeumban, de vezetni sajna még nem vezettem. Az élmény persze úgy is nagy. Gratula a vezetéshez!

peti251 2012.11.25. 08:46:53

szerintem a másik magyar aki ült ilyenben az operatőröd volt:) öö jól gondolom? Elég komoly ez a tojota, engem annyira nem hoz lázba, azért az érzést át tudom érezni! Szerencsére nekem az elérhetőbb dolgok sokkal nagyobb örömet tudnak szerezni!

dirige 2012.11.25. 09:00:14

Annak a bizonyos nappali fény-lámpának a kerete visszaköszön a KP60-nál. Az autó gyönyörű......

bonfred 2012.11.25. 09:07:11

Zsolt! Nem tudom mit jelent egy ilyen autó, de ha te, aki eddig csak a Millenium Falcon-t nem vezetted, visszavedlesz benne egy nagy, kopasz, hatéves óvodássá, és meg a büdösség is teszik benne, akkor ez nagyon májer kocsi lehet! Gratula, megint jól indult a vasárnapom.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.25. 09:12:08

Az auto pazar, koszonjuk a cikket es irigykedve gratulalok! :)

mindig "belelattam" egy E type ot de akkor mar tudom hogy nem a veletlen muve volt :)))) tiz evet allt? Gondolom olajcsere volt, gumit is dobhattak volna ra ujat...

Amikor ez az auto keszult akkor a toyota nem "az a" toyota volt mint most, de a minoseg, pontossag, precizseg iranti alazat gondolom ugyanaz volt.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.25. 09:16:34

@Barát Csaba: minden lehet realis szemmel nezni, csak nem erdemes. A magyar Szent Korona is - ha realis szemmel nezzuk - nem er tobbet mint 2 kilo arany, a kolozsvari Matyas szobor - realis szemmel nezve ugye - nem tobb mint 1 tonna anyag.

ChPh 2012.11.25. 09:19:49

ÚRISTEN!

Ez így vasárnap reggelre??

ÁÁÁÁÁ :)

Köszönjük, Csikós Zsolti a 4/b-ből, köszönjük :)))))))

kokal 2012.11.25. 09:20:57

Csikós Zsolti a 4/B-ből az élet császára!

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.25. 09:23:02

- Szerzet - 2012.11.25. 08:42:19
@Schütii: 50 év múlva ugyanígy fog rejszolni valaki az első Geely sportkupéra

varjuk ki azt az otven evet a geely nel is ha megeri egyaltalan az a minoseg, nehogy szetessen magatol egy klimatizitalt szaraz muzeumban

A hasonlatod jo ( es humoros is :) de a toyota az akkor is minoseg, mig a geely nagyon nem. Talan pont annyi kunbseg van a japan es a kinai munkasember pontossaga es munkaszeretete kozott mint a toyota es geely kozott.

Mazzzzu 2012.11.25. 09:27:28

ez is sorhat, csak kétliter, a Supra kedvéért meg gondolom felfúrták meg egyebek...
azért az nem teljesen igaz, hogy a japánokat dicsérjük a kínaiakat anyázzuk a másolásért, mert a tényező a minőség szerintem, azok a kínai koppintások egyszerűen szarok a japánok meg viszonylag korán egy elég magas műszaki szintre értek és onnan már könnyebb másolt, de jó kocsikat csinálni
ha reális szemmel nézzük a mai korban kétmillió.... ennél konkrétan felröhögtem :D ..

hogy hozzá is szóljak: volt a héten a gt86os cikk majd fel robbantam, hogy hogy lehet akkora kliffhengert hagyni, de megérte várni, ez az autó tipikus poszter autó amit talán látok majd egyszer valami múzeumban, de vezetni. Sokan szeretnénk ilyen életpályát mint a tiéd, Zsolt!

eko 2012.11.25. 09:33:10

Ez is csak egy japcsi koppintás. Az E-type szemtelen koppintása.
Inkább szánalmas, mint dicsérni való. Sajnos a japánoktól nem várhatunk semmit. Egyetlen saját ötletük sem volt az autózás történetében és ez valszeg így is marad. Viszont ezek után nagyon érdekelne egy E-type teszt!

sga 2012.11.25. 09:35:13

Hiába, a régi bölcsesség igaz: az autós újságíró az élet császára! De akkor mit mondjunk Csikós Zsoltiról? :)

dreamhotep 2012.11.25. 09:40:24

Azt a rézfánfütyülő...

drhlaszlo · http://kskozlony.blog.hu 2012.11.25. 09:40:40

Aki pedig élőben látná, az nem túl messze, Passau mellett, Hartkirchenben megfogdoshat egyet a múzeumban. Élőben még lehengerlőbb.
A 2010-es Toyotatreffenen a múzeumi példány volt a felvonulás felvezetőautója, a hangja valami isteni, és ahogy suhan...
Ha nem túlzás a linkelés, akkor képek, meg egyebek itt:
kskozlony.blog.hu/2010/07/30/toyotatreffen

w a s d 2012.11.25. 09:41:18

@bonfred: De, vezette, sőt birtokolta is a Millenium Falcont, igaz nem a filmbéli változatát.:D

belsoseg.blog.hu/tags/ezer%C3%A9ves_s%C3%B3lyom

w a s d 2012.11.25. 09:45:12

A japánautók, gt86, meg a fenti autó dicsérete egy kicsit már kezd ellentétesen hatni rám.

barnapapa 2012.11.25. 09:45:22

Életlen vagy nem, letojom. Hátiborsó, szem könnybe lábad. Köszönöm, gratulálok.
Üdv:
Barna, Debrecenből

BIG666 2012.11.25. 09:51:44

Ez a 7. pont honan jön?? (elkönnyítő örvénylés) /Erről még nem is hallottam./
Inkább a GT250-re hasonlít a feneke...

op tomi 2012.11.25. 09:58:08

Gyönyörű gép, gyönyörű Csikós post :)

bush84 2012.11.25. 10:05:38

Valóban elképesztő ez a japánmajmolás, ami a TC-n már jó ideje megy. Szép autó, szó se róla, de egy az egyben ugyanazt csinálták a Toyotánál mint a kínaiak most: vonalzóval centiről centire leloptak egy nyugati terméket. Még egy új váltót se voltak képesek fejleszteni hozzá könyörgöm, valami teherautós szart hegesztettek bele? És erre megy itt a nyálverés? Meg az érv, hogy Jay Lenonak van egy?

Bár Csikós úr még legrosszabb napjain sem tud oda süllyedni mint Vályi vagy az a pözsós hipszter hülyegyerek.

Csikós Zsolt 2012.11.25. 10:10:33

@- Szerzet -: Nem fog, mert ez a kocsi a maga korában is szenzáció volt, a Geelyt most is lehányták. Akik észrevették...

Egyébként tudod, mi annak a Geely-nek a neve? Geely Beauty Leopard. :-)

Csikós Zsolt 2012.11.25. 10:12:29

@peti251:

Nem, egy pályanapi felügyelő ült mellettem, szegény, nem készült rá, hogy operatőr lesz.

Csikós Zsolt 2012.11.25. 10:14:59

@Kötelező.ma:

Javítva, bocs. Minden posztomban van egy ilyen rejtett hiba. Leglálább... :-) Egyszerűen túl sok a betű...

ciel 2012.11.25. 10:15:00

Ezt a kihagyott öreg Alfa helyett küldte Neked a sors. Megint kvittek vagytok?

novothauto · http://novothauto.hu 2012.11.25. 10:16:59

Elképesztő. De szétszedném azt a motort...

Amúgy nem megfogtad a bal mellét, hanem megdugtad :)

Tényleg az élet császára...

Csikós Zsolt 2012.11.25. 10:20:11

@eko:

Például a teljes hibrid hajtáslánc, ami az egyik legzseniálisabb, ma létező konstrukció az autóban, és amit a Ford sok-sok kerülgetés után kénytelen volt mégis megvenni, a GM pedig épp annyira eltorzította az Amperába, hogy ne kelljen túl sok szabadalmi pert nyernie.

És persze a Toyota-féle termelési szervezés, ami szerint az összes Ford, a VW-k nagy része, valamint a világ tucatnyi más márkájának az autói készülnek.

Arról tényleg nem tehetnek, hogy azokban az időkben, amiket egy mai átlagember ránézésre lát (és érdekli) - turbó, DOHC, MacPherson, kompresszor, nagyfesz gyújtás, indítómotor, De Dion - azaz 80-120 évvel ezelőtt még nem készítettek autót.

Csikós Zsolt 2012.11.25. 10:24:21

@bush84:

A Jaguar sem igen fejlesztett saját váltót. Az XK-kban is egy rémesen pocsék és gyenge, angol átlag-autóipari Moss-váltó volt. A Mercedes pedig ugyanazt a darab mechanikus váltót használta az összes autójába 1965-től 1984-ig minimális módosításokkal. Az Alfa Giulia és a Peugeot 404-504-505 váltói is ugyanazok (csak némelyikre szintén rábiggyesztettek egy 5-öst). És ezek csak azok, amikre emlékszem. Nagyon meglepődnél, hogy mennyi átlag-alkatrész van a számunkra, visszatekintőleg csodáknak tűnő szuperautókban. És nem a kapcsolókról beszélek ám, hanem sokkal mélyebb szintekről.

reszeg tengeresz 2012.11.25. 10:38:03

Azert a toyota is nagy utat jart be amig ezektol a csodaktol eljutott a mai fos hibrid csaladi szarokig. Kar ertuk.
Ma mar tenyleg csak Europaban csinalnak igazi dogos kocsikat, mindenhol mashol kihalt ez. Foleg Japanban.

w a s d 2012.11.25. 10:38:42

@Csikós Zsolt: Az állítólag lopott hibrid megoldás, aminek a szabadalmának a birtokosát erőből tapossa el a Toyota?

novothauto · http://novothauto.hu 2012.11.25. 10:39:01

A kínai ma másol. A japán annak idején MEGTANULTA. Nagy különbség. Egyébként ez olyan, mintha a születésnapunkra meghívnák Eric Bourdon-t, hogy énekelje el a House of The rising sun-t, és fikáznánk, hogy az Animals is divatzene volt akkoriban.

tomoo 2012.11.25. 10:41:24

Ez igen!
Köszönjük a videót.

bush84 2012.11.25. 10:41:28

@Csikós Zsolt: Jogos. Átfogalmazom: a formaterv területe az, ahol erős koppintás a 2000 GT. Ugyanúgy, ahogy a Samsung lemásolta az Apple telefonját, vagy az autóiparnál maradva a Subaru 360 a Bogarat vagy a Camaro a Mustangot, de a sort hosszan lehetne sorolni.

Na mármost, ha formaterv területén egy (kétségkívül jól sikerült) másolat a 2000 GT, akkor mégis hogyan lehet ezt a modellt emlegetni mint a japán autógyártás nemzetközi hírnevének megalkotóját?

Hurri Kán 2012.11.25. 10:42:04

@Schütii:
Ne is mondd. :(

Azt hiszem, nem túlzás kijelenteni, ez az autó a Toyota E-typeja. Egyszeri, megismételhetetlen, felülmúlhatatlan. Ikon. Csikós meg monnyonle! ;-)

eko 2012.11.25. 10:43:01

@Csikós Zsolt:
Pont itt a TC-n volt egy hír arról, hogy a hibrid elve amit a Toyota használ nem az ö találmányuk. Valami orosz, vagy ukrán faszi agyalta ezt ki, amit a Toyota is kénytelen volt elismerni..

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.11.25. 10:44:34

A Corvette Stingrayt csak én látom szintén hasonlónak?
Télleg q szép ez a dög, elismerésem.

Plumper_ 2012.11.25. 10:45:59

Naigen, a mai toyoták, mint fos családi hibridek, azaz számunkra újonnan megfizethetetlen luxus öko játékszerek.
Ez a fenti kisautó jópofa, de nem élvezhető szinte már senki számára, mert aki élvezné, az nem képes megvenni, akinek meg van, az egy fél hadsereggel biztosítja be.

35up (törölt) 2012.11.25. 11:02:21

Mit gondolhatott az atlagember 67-ben, amikor ez kijott?
"Rohadt kinaiak, mar az E-Typeot is hamisitjak, ezeknek semmi se szent!"

Csikós Zsolt 2012.11.25. 11:03:11

@bush84:

Mert az első komoly autójuk volt talán?

Formatervet pedig mindenki koppintott akkoriban.

Chevy Corvair-NSU Prinz 4l-Fiat 1300-Zaporozsec

Lancia Flaminia-Peugeot 404-Austin Cambridge-Trabant 601-Autobianchi Bianchina

Százával vannak ilyen sorok. Némelyike egyazon tervezőtől, akinek a tollából egyetlen forma mutációi jöttek csak ki.

35up (törölt) 2012.11.25. 11:12:49

@Csikós Zsolt: "Például a teljes hibrid hajtáslánc"

Nem "peldaul", hanem nagyjabol az egyetlen jelentos ujitas, amit fel tud mutatni a japan autoipar - amirol raadasul azt sem tudjuk, mennyire gazdasagos, mert a Toyota melyen hallgat arrol, hogy mennyit nyer/veszit egy Priuson.

A gyartasszervezes meg egyreszt nem muszaki talalmany, masreszt utana lehet nezni, ki gyartott eloszor szalagon autot, ugyebar :)

35up (törölt) 2012.11.25. 11:19:53

@eko: Na most egyetlen faszi nyilvan nem fejlesztette ki a teljes hajtaslancot, ergo az mind a Toyota sajat fejlesztese, legfeljebb mas otlete alapjan - de az otlettol baromi messzi ut vezet a szeriakesz termekig. (Hogy mast ne mondjak, 1993-ban a Magneti es a Fiat azert adtak el a Boschnak az osszes Common Rail szabadalmukat, mert nem birtak a rendszert szeriaba vinni.)
Otletek szintjen meg a Lohner-Porsche volt az elso hibrid, 1900-ban.

eko 2012.11.25. 11:25:15

@35up: Igazad van. Ez így annyira kerek, hogy nem is lehetne mást hozzá tenni.
Viszont én nem fejlesztésről beszéltem, hanem arról, hogy kinek a találmányát nyúlták (ismét) le a japcsik. Nyilván az ötlettől hosszú évek és $ milliók telnek el a gyártásig.

w a s d 2012.11.25. 11:25:47

@35up: Csak annak a hajtásláncnak pont a "váltó" része, amit nagy találmányként szokás emlegetni, és pont ez az, amit már korábban kitalált valaki.

w a s d 2012.11.25. 11:28:28

@geegee: Én elsőre Opel gt- nek néztem a címlapon, szóval lehetséges a Corvette- et is látni benne. (Vagy azokban a Toyotát.)

w a s d 2012.11.25. 11:33:05

@35up: Mára meg a Jaguar a Tata tulajdona (véleményem szerint a Jaguar szégyenére), a Toyota meg (nagyrészt) magában lett az egyik legnagyobb.

lanciabacci 2012.11.25. 11:41:03

Gyönyörű autó, az arányokat sikerült tökéletesen átvenni az E-type-ról és a 250GTO-ról, de saját, egyéni íze is van. Ez a Toyota vonakozásában valóban ritkaság. Emiatt és a kis darabszám okán is valóban különleges érték. A Toyota azonban nem lenne Toyota, ha nem vágta volna agyon ezt a szépséges harmóniát ezekkel az ordenáré Lexus-kind hátsó lámpákkal és a zavaros elejével. Ezt egyszerűen nem (így) érzik. Gondoljuk csak mellé az E-type MK1 lámpáit, különösen a hátsót...

A japán zsenialitás abban áll, hogy a szárnyaló olasz kreativitást és a slendrián angol minőséget mindannyiszor működő és hatékony géppé szerkesztik, nem csak ebben az esetben. Megölik ugyan a lelkét, de elpusztíthatatlanná is gyúrják. Ne menjünk nagyon messzire, a bakancs Micra a 90-es években még mindig a Mini japán feltámasztása volt sokadjára (és nem is utoljára) szellemében és formailag is, csak működő, "szent kvarcórás" kivitelben. A kínai ipar biztosan nem ugyanezt fogja produkálni de Dél-Korea sem.

Ennek a 2000GT-nek nagy mázlija, hogy azóta a Toyota ritkán csinált drága sportkocsit és ez a forma sem lett agyonkoptatva a világban. Hatalmas kuriózum, de engem speciel az E-type jobban megérint, minden trehányságával együtt is.
------
ui: a Csikós meg tényleg monnyon le! :)

flamer 2012.11.25. 11:42:52

@eko: "Pont itt a TC-n volt egy hír arról, hogy a hibrid elve amit a Toyota használ nem az ö találmányuk."

Ehhez képest: "both parties now have issued statements saying that it was developed in parallel (independently and without knowledge of other advancements or patents)"

( jalopnik.com/5592533/this-man-fought-toyota-for-stealing-his-hybrid-tech-and-won )

Vagyis a Toyota nem lopott el semmit, kitalálta magától a komplett hibridhajtást, aztán kiderült, hogy annak egy részét valaki más már szabadalmaztatta. Megesik az ilyen.

conmorientes 2012.11.25. 11:43:51

@Csikós Zsolt:

Csík !

Ne pörögjél be teljesen megértünk! Szerencse hogy fiatal korodban sikerült lebeszélni a ferde vágást eredményező szemműtétről, egy gyári Honda Public modell ellentételezésével :)

Neked ez a topp, másnak meg a Sabrina csöcsei voltak a nyerők Samantha Foxxal szemben.....

Ritka autó, szép autó, drága autó, és igen, japánok közt a legikonabb ikon, de autótörténetileg és főleg autósport történetileg nem ott van a helye amilyen piedesztálra most föltetted.....

Ez nem egy Xk, vagy lotus eleven, esetleg 250Gto, vagy Amg 6.3, vsgy 906-os Porsche, hanem egy felnövekvő ipar magához képest kiemelkedő terméke. Azt mondod 67-ben 150 paci sok volt ? Egy japán autóban lehet, de ne kelljen hivatkozni akkori német, olasz, amerikai termékekre, mert kiderül a jó kis limitált 2000 GT fasorban sem volt.

Tényleg érdemes lenne a szellemi elődöt, egy rendes I. széria, E-type-ot hozzá próbálnod. Persze nem lightweight-re gondoltam :))))))

35up (törölt) 2012.11.25. 11:45:58

@bush84: "mégis hogyan lehet ezt a modellt emlegetni mint a japán autógyártás nemzetközi hírnevének megalkotóját"

Gondolom ez volt a sajtoanyagban :)
A valosagban 100 emberbol 99-nek fogalma sincs rola, mi az a 2000GT.
A 80-as evek elejen, amikor Japan a tortenelem folyaman eloszor gyartott tobb autot, mint az USA, joint venture-oket alapitott es gyarakat epitett az USA-ban, es a Honda Accord 1982-tol 1997-ig a legtobbet eladott auto volt az USA-ban, na az tenyleg felert egy foldcsuszamlassal, es jogosan beszelhetunk pl az Accordnal a hirnev megalapozojarol.
De egy 3 evig, 300 peldanyban gyartott, ismeretlen kupe eseteben ez finoman szolva is barokkos tulzas.

Hurri Kán 2012.11.25. 11:50:37

Az azért figyelemre méltó, hogy egy ilyen autóról írott Csikós cikk után pár embernek az a legnagyobb gondja, hogy most akkor a hibrid hajtáslánc Toyota találmány-e, vagy sem...
Disznók elé igazgyöngy. :)

calamites 2012.11.25. 11:52:54

@kokal: Ugye, hogy az autós újságíró az élet császára?

Eszem faszom megáll!

HgGina 2012.11.25. 11:53:04

Legyen olyan kedves mondja már meg valaki, mi az élmény abban, ha megérinthet egy ilyen piros vasdarabot? Kb. annyi lehet, mintha Brad Pitt egy fényképről visszamosolyog egy rajongóra, vagy ha George Clooney kéztörlő papírját teszi ki a falra bekeretezve?
Szép autó, meg biztos drága is, ritka is, de nincs egy kicsit a dolog túlspilázva?

Csikós Zsolt 2012.11.25. 11:54:43

@35up:

Nem hinném, hogy veszít, most már milliószámra adja el. És nem is értem, miért veszítene, hiszen pofonegyszerű a szerkezet, épp ez benne a zseniális. És nem a szalagon gyártás az ötlet benne, hanem a megdöbbentően szervezett just-in-time rendszer. A XXI. században nem jó leragadni száz évvel ezelőtti nézetrendszerrel, ma már sokkal komplikáltabb minden, mint hogy megnézed: a duplán varrott cipő talpa tartósabb, a bicska éle akad a körmödön. Sajnos mi már nem, vagy csak nagyon erősen utánaolvasva, hosszú szövegekben érthetjük meg, mitől jobb és rosszabb egy-egy technológia, vagy akár technika is. A kereket meg az ókori ember találta fel, de azért az agymotorig hosszú út vezetett :-)

@w a s d:
Akkor még nem volt Opel GT, ez a bibi.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.11.25. 11:56:33

Nekem inkébb az Opel Gt formája ugrottbe elsőre,bár.kérdés melyik volt elöbb.
Sophia Loren melle sem jobb 78 évesen mint más 78 éves szilikonos mell:-)
Tehát nem fogdosnám ha nem muszáj:-)
Azt a 140 milliós árat nehezen hiszem el annyiérg már korabeli Ferrari is volt ,az meg tök más kategória.
Datsun Z kategória ez inkább,az is jó kocsi ha nem jobb.

Csikós Zsolt 2012.11.25. 11:56:42

@HgGina:

Nincs, a ritkaságoknak ugyanis mindig nagy a vonzereje. Michelangelo Pietáját is sokan megnézik Milánóban, holott senki se viheti haza. Ezek a legendás dolgok már csak ilyenek. Az pedig, hogy nálunk a Toyota 2000GT nem legenda, inkább a mi autós kultúránkat minősíti, a régóta és sokat autózó társadalmakban nagyon régen az.

facelvega 2012.11.25. 11:57:50

De gondolom azt a nadrágot nem fogod soha kimosni, amivel beleültél :)

Csikós Zsolt 2012.11.25. 12:00:57

@Gyurma73:

Az árra konkrét adataim vannak, neten egy részét te is megnézheted, a többi a Classic and Sports Car aukciós listázásaiból van. Eladási árak, nem listák.

Tényleg annyira amatőrnek gondolsz, hogy az ujjamból szopok egy ilyen alapvető infót? Sok mindennek én se nézek utána, mert nem lehet annyi idő alatt, amíg elkészül egy cikk, de azért a tartólábaknak mindig utánamegyek. Persze mindig akad, akinek az a fontosabb, hányas kerékcsavar volt valamin, mert az egész életüket arra tették fel, velük nem tudok konkurálni, de azért ilyen dolgokat nem hasraütésesen jelent ki az ember. A legolcsóbb 2000GT-t évekkel ezelőtt 325 ezer dollárért adták el, a legutóbbi C&SC-ben, egy amerikai aukción 403 ezerért ment el egy fehér. De hirdetnek egyet 675 ezerért is, igaz, az nem ment el még.

CorollaVVTI 2012.11.25. 12:09:08

Hány fanyalgó vezetett már sorhat benzint? Ebből mennyi vezetett japánban gyártott sorhat benzin?

Nem sokan maradtunk.... :)

w a s d 2012.11.25. 12:09:33

@Csikós Zsolt: Ezért írtam, hogy nem egyértelmű, hogy ebben látja az ember a gt- t és Corvette- et, vagy a Toyotában a GM termékeit.
(Gyors kiindulás wikipediából, aztán google:
- a 2000gt- t az 1965- ös tokyoi szalonon mutatták be, ránézésre kb. a végleges állapotban:

johnstraub.blogspot.hu/2011/03/toyota-2000-gt-day-japan-broke-mold.html

- az 1965- ös frankfurti és párizsi szalonokon volt Opel gt, ami engem csak emlékeztet a későbbi széria kocsira:

www.autowp.ru/picture/136558 )

A totalcar címlapján meg azért tűnhetett főleg Oplenak elsőre, mert az valószínűleg jobban bevésődött az ember agyába itthon.

Hurri Kán 2012.11.25. 12:12:23

@CorollaVVTI:
Ugye?
Személy szerint nem vagyok nagy japán-fanatikus, de ezt bárhol, bármikor.

szamarhegy 2012.11.25. 12:15:11

@eko: Keveset tudok a műszaki dolgokról, de amikor életemben először, 1993-ben, céges kocsiként beültem egy japán kocsiba, egy kétéves Honda Vtech, 16V Civic-be, amelyben egy, a magas fordulatszámot elképesztő megbízhatóan bíró (akkor szinte űrtechnika) motor dolgozott (persze a váltó, az útfekvés is fenomenális volt) akkor kézzel fogható volt számomra, hogy mivel járultak a japánok az autózás világához. Tökélyre fejlesztett, high-tech, de mégis elképesztően megbízható műszaki megoldásokkal, precizitás a végletekig. Azóta vezettem már pár autót és japán gyártósort, üzemet is láttam már közelről, a világ is rákényszerült ezt lekövetni, megközelíteni, a dél-koreaiak is felzárkóztak, de még mindig a japán autó az etalon.

w a s d 2012.11.25. 12:18:52

@w a s d: Az elejét nézve még ezt is bele lehetne keverni a dologba, igaz, ez is pont 65- ös.

www.carstyling.ru/en/car/1965_abarth_1000_coupe_speciale/

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2012.11.25. 12:23:06

@Csikós Zsolt: Gépház figyelem! Mintha a 15-16 pontnál lenne valami rendellenesség a szövegben.

Hú, hát az első képen MINDEN rá van írva az arcodra! A hangja pedig egészen csodás, tényleg! Szívből gratulálok!

Nyugtass meg, hogy a többiek is úgy babusgatták, mint Te!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.11.25. 12:26:24

@Csikós Zsolt: elhiszem hogy ilyen ára van csak nekem itt a poros Kárpát medencében teljesen távolinak tűnik.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2012.11.25. 12:27:24

Azért elég messze van a "centiről centire lelopástól". Csináltak valamit, ami HASONLÍT a Jaguar E-Type-ra, és belerakták a saját technikájukat. Kicsit gondolkozzunk már, mielőtt másolásról beszélünk.
Azt meg csak csöndben teszem hozzá, hogy lehet, hogy nem volt saját ötletük (bár én ebben sem hiszek), viszont amit csinálnak, azt rendesen csinálják. Gondolok itt pl. a Wankel-motorra, amit akkor kezdett fejleszteni a Mazda, amikor már mindenki más lemondott róla, és messzebb jutottak mindenki másnál ezen a téren.

Csikós Zsolt 2012.11.25. 12:33:59

@Gyurma73:

Különben nekem is hihetetlen, amikor nekiálltam a cikknek, olyan 150 ezerre taksáltam... :-)

suncow 2012.11.25. 12:34:33

@35up

Csikos ur nem a szalagos sorozatgyartasra gondolt,hanem a TPS-re:
Toyota Production System (ezen belul TQM,5S,Muda,Kanban hasznalata stb.stb.stb)

megint 2012.11.25. 12:35:20

SomiTomi, majd kiderült azóta, hogy nem volt hülyeség lemondani róla.
Japánok ugyanúgy ahogy a kínaiak másolnak, számomra általában rondább autókat hoznak ki mint az eredeti, de ez ízlés kérdése. A hibriden kívül(bár nem ők gyártották az elsőt)semmit nem találtak ki, viszont az kétségtelen, hogy úgy oldották meg ezt(műszaki téren), hogy az eredetinél a legtöbb esetben jobb lett. Leginkább a megbízhatóság az amivel a japán autók világhírűek lettek, meg annak, hogy gazdasági válság idején jobban fogytak a kis ccm-es autók. Persze az sem véletlen, hogy milliárdos gyűjtők garázsában nem igazán állnak régi japán autók, hiányzott belőlük az eredetiség, és nagyon értékük sincs pl egy hasonló német, olasz, vagy angol konkurenssel szemben.

megint 2012.11.25. 12:37:34

suncow, csak hát az meg amerikai találmány ha minden igaz.

Rocko- 2012.11.25. 12:38:55

nem ciki hogy nem tették kicsit rendbe mielőtt az újságírók ízekre szedik?
értem én hogy autentikus akar lenni, de MINDENÁRON?

szentségtörés lenne manapság egy ilyet csögre pontosan újra legyártani? replika lenne-e?

és csak a héját úrja megformázni, a belét pedig modernizálni, a'la Hangyász.
(van neve ennek a műfajnak?)

egyébként nagyon szép a hangja és a formája.
meglepődtem hogy ilyen kis példányszámnál volt balkormányos is.

Csik pedig tényleg nagyon le van nyűgözve. :)

suncow 2012.11.25. 12:42:55

@megint:
USA-bol ered az alapotlet (es az otletgazdak),de a sajat hazajukban a kutya nem volt kivancsi rajuk,ezert Japanban hazaltak vele.Toyota mindjart rament a temara,es aztan rendesen atdolgozta (nem ellopta!!!)

35up (törölt) 2012.11.25. 12:47:09

@w a s d: En nem latok valtot Severinsky szabadalmai kozott:
www.google.com/search?tbo=p&tbm=pts&hl=en&q=ininventor:%22Alex+J.+Severinsky%22
3-4 van, ami a Toyota szempontjabol relevans, pl. ez:
www.google.com/patents/US20010039230

A prior art miatt fizetnek neki (nem sokaig, hamarosan lejar a 20 ev), de a Toyota teljes hibrid szabadalmi portfolioja azert tobb mint 4000 (!!) szabadalombol all...

Kiflitzsömlével 2012.11.25. 12:56:09

Hatso uleseken a labter? Es a csomagtere mekkora?

Dr. GGG77 2012.11.25. 13:03:11

Az, hogy a Toyota legszebb modellje nem kérdés, de erősen benne van minden idők 50-100 legszebb típusában. Az E-type-nál nekem speciel jobban bejön, a far kurtítása a dizájnnak is jót tett.
Igazából az autógyártás a 60-as, 70-es években élte fénykorát, megint rá kellett döbbenjek.

Rocko- 2012.11.25. 13:09:13

@Schütii: amit kifelejtesz: nem mindegy hogy MIT és HOGYAN.

valerossi46 2012.11.25. 13:28:02

pont most néztem meg a Top Gear 007 külön kiadását és pont egy ilyen Toyota szerepelt benne.

Rocko- 2012.11.25. 13:36:41

@Hurri kán: :)

@HgGina: helyettesítsd be a saját kedvenced/hobbid imádott tárgyával/személyével, és máris megtaláltad a választ.

Kámasuka 2012.11.25. 13:53:46

Maj' szójjatok ha Ferrari 250 GTO vagy Lambo Miura használtteszt lesz a TC-n. Ez az autó is szép - lenne - a nappali fény nélkül full bukólámpával.

dr.oid 2012.11.25. 14:10:43

Nézem-nézem ezt az ódon csodát
őszintén mondhatom: japán jóbarát
de Drága Mesterem sajnáltad a szót
dicshimnuszt vártam itt: ódát, indulót
csodát amit például a Yamaha király
Katsonuri Ujiie egy Motiffal csinál
föléhajol, fölhördül, hevesen magyaráz
gombokat nyom, állitgat: színtiszta varázs
nem csalódtam, tetszett amit reád mért a sors
de a Vén Nippon Dínóból többet kér e korcs
ki a gépe előtt görnyed és rímbe önt igét
közben a youpornon les vadul baszó bigét
no ez éppen nem igaz de idepasszoló
a GT 2000 tesztedhez kevés volt a szó:D:D:D

35up (törölt) 2012.11.25. 14:29:18

@w a s d: Az nem az ukran, hanem a bolgar faszi, es azt a szabadalmat mar 2006-ban ervenytelenitette a birosag:
openjur.de/u/230130.html

Nem olvastad a sajat linkedet?
"On 1 September 2006 Antonov announced: The Board of Antonov plc announces that the Federal Patent Court in Munich has not upheld the validity of the German part of Antonov's patent (EP0414782) against Toyota. A few days later, a court in Düsseldorf had ruled that the Toyota Prius driveline and the Lexus RX 400h driveline do not breach the Antonov hybrid CVT patent"

nincs_nick 2012.11.25. 14:35:16

@novothauto: Ne beszéljünk már hülyeségeket. A japán autó/varrógép/bicikli a kezdetekkor ugyanúgy a silány minőség szinonimája volt, mint ma a kínai hasonszőrű dolgok. Kérdezz megy egy USA-beli ismerősöd, hogy mi volt a vélemény ott a 70'-es években a japán autókról... Btw, a "Made in Germany" sem a minőség szinonimájaként született, hanem az 1800-as évek végén a silány minőségű német termékeket volt kötelező megjelölni ezzel Angliában, mert az "ügyes" angol kereskedők, azt árulták sokszor, mint (akkor még tényleg) minőségi brit termék.

Az persze más kérdés, hogy azóta hova jutottak, de bevallottan lopott mérnöki alkotásokat így fetisizálni az mérnöki szemmel szánalmas... A tisztelet akkor már sokkal jobban kijár az új GT-nek, amit legalább nem mindenhonnan összemásoltak...

Egyébként pedig tessék fogni egy minőségbiztosítási tankönyvet, ott szépen le lesznek írva, hogy mikor és milyen módszereket vett át a Japán az ipari termékek minőségének javítására. A szokásos hibás közhiedelmek így gyorsan ledőlnek és kiderül, hogy német, amerikai és angol(!) módszereket vettek át nagy számban és kezdték alkalmazni és a japán iparra szabni. A JIT pl. a Toyota mitológia ellenére második vh.-s német gyártástechnológiai módszerekből származik, amit már egyébként Japánban is bevezettek a világháború végén, csak ugye csúnya lenne ekként eladni egy Toyota-t USA-ban, hogy azért tudjuk olcsón adni, mert olyan módszerek szerint gyártunk, amik segítségével 6 évig húztuk ellenetek a világháborúban...

Olvasnivaló első körben: www.econ.yale.edu/growth_pdf/cdp905.pdf

zeddez 2012.11.25. 14:57:36

Egy ilyet vezess egyszer, Csikós :P
en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_33_Stradale

2 literbol 230 ló szívóban, utcai autóban 1967-ből

Na ehhez képest ez a 2000GT egy tömeggyártású, 12 egy tucat jármű

HgGina 2012.11.25. 15:00:50

@Rocko-: talán félreérthető voltam.
A birtoklást értem. Ismétlem, a birtoklás élményét, ami azt jelenti, hogy ez a piros kis autó bármikor az életem része lehetne. De pusztán attól, hogy valaki egyszer megérintheti?
Végül is mindegy, de biztos jobban örülnék egy Bugatti 59C Atlanticnak a saját tulajdonomban, mint egyszer szagolni a kipufogójából jövő füstöt, és ettől extázisba esni.
Azt változatlanul elismerem, hogy szép autó. Ám minden erényével együtt sem érzem akkora nagy durranásnak, mint egy Lamborghini Miurát vagy egy Iso Grifot. Még akkor sem, ha a műszaki tartalmuk különbségét nem tudom megítélni szakmailag.

Carlov 2012.11.25. 15:02:10

Biztos jó autó és biztos műszakilag is elég érdekes de valami mégis hiányzik belőle.
Nekem legalábbis.
Ma meg kár Japán vagy más nemzet filozófiájára hivatkozni mert egy nagy olvasztó tégelyben van mind.

zeddez 2012.11.25. 15:15:12

Én amúgy azt nem értem, hogy elvisz a Toyota egy ilyen unikumot a történelméből egy rendezvényre arcoskodni a múlttal, és arra nem adnak már, hogy a motorja ne füstöljön, meg hogy eleve a karbik be legyenek lőve.... szánalmas. Mindemellett azt persze kikottyintották, hogy de a biztosítása mennyibe került, mert arra persze fussa, de egy marék szelepszárszimmeringre már nem
És arra már nem volt egy jómunkásemberke se, aki beállítsa az karbikat fittire műszerrel...?

:legyint:

Rocko- 2012.11.25. 15:23:22

@HgGina: akkor állítsunk fel skálát a birtoklási mércén a totálisan nem érdekel kategóriától a már az enyémig. azt gondolom érthető hogy mindenkinek másra van lehetősége, egy 6 éves a falat rakja tele Ferrari poszterekkel, amíg egy felsővezető vígan terelgeti a 996-ost a szeretőjéig.
nos, van az a helyzet, hogy vágyunk, áhitozunk valamire, de sajnos az életterünk nem adja meg hogy a miénk legyen, így van hogy csak pusztán a választott ikonunk érintéséig jutunk. jobb esetben használhatjuk. egy biztos: bárhova is sodor az élet, annak örülnünk kell, hogy mit kapunk. vagy hogy egy mondást idézzek: aki a kicsit nem becsüli, a nagyot nem érdemli. nos, ezen a listán-létrán Csikós egy igen nagyot lépett, érthető a felajzottsága.
arról pedig nem érdemes vitát nyitni, hogy kinek mi a szíve vágya.

Dennis01 2012.11.25. 15:24:31

Gyonyoru auto, a motor meg egy muveszi alkotas, imadnek rajta dolgozni..
Kar ezen a Jaguar E-Type - koppintason lovagolni, minden autogyarto ezt jatszotta egy idoben, egyesek meg ma is.

Negrogo 2012.11.25. 15:46:15

Gyonyoru! Btw ezt hasznaltak valameleyik regi James Bond filmben de cabrio kivitleben, amit csak a film szamara keszitettek.

Itt ujra eled egy db:
cdn.speedhunters.com/wp-content/uploads/2012/11/JD-Classics-DT02.jpg
cdn.speedhunters.com/wp-content/uploads/2012/11/JD-Classics-DT04.jpg
cdn.speedhunters.com/wp-content/uploads/2012/11/JD-Classics-DT05.jpg

Ha ma vki ilyen sziluettre vagyik es venni akar modern technikaval nekem csak a Wiesmann jutna eszembe!

Gomulka Béla 2012.11.25. 15:57:14

Azért a hátsó lámpáért kár. Persze, lehet hogy Sopia Loren'nek is van anyajegye, esetleg egy kicsi bajusza amit hidrogéneztet, de akkor is. Amúgy meg az autós újságíró az élet császára, még ha folyton óg-móg is. Punktum.

Csikós Zsolt 2012.11.25. 16:52:12

@Rocko-:

Nem igazán, a 300SL, az Opel Kapitan, a Peugeot 203 Légére, az Audi 100 Coupé, amit vezettem így, is mind tré volt. A magánember, a profi restaurátor iszonyatos munkával létrehoz egy jó autót, a gyárnak van általában egy alulfinanszírozott, a cég terveibe csak lazán beleszőtt restaurátor-műhelye, ahol lóhalálban, kevéssé képzett emberek, nagyjából működőképessé teszik ezeket. Abból indulnak ki, hogy az átlag újságíró úgyse ül soha jó veteránban, s úgyis elviszi majd a forma, a hang, az aggódás miatt meg nem meri úgyse nyomni, ezért fogalma se lesz róla, hogy a konkrét példány szar-e, vagy a típus. És nincs a cégnél szinte senki, aki ezt meg tudná mondani. Jó ez így, én hozzáfütyültem a hiányzó strófákat.

Csikós Zsolt 2012.11.25. 16:54:05

@zeddez:

Ott voltam mellette, kis híján vezettem. Ha nem lett volna egy brit újságírókból és tévésekből álló felhő körülötte. Így esélyem se volt, csak a kipufogógázainak a szagát éreztem. Most is a hajam tépem (ja, nem, az nincs is), ha rá gondolok.

Csikós Zsolt 2012.11.25. 16:55:33

@dr.oid:

Ez videóposztnak készült dr. oid úr :-))))

Igazából csak egy rövid felsorolást akartam mellé, nem többet. Aztán csak-csak poszt lett a végére.

Rocko- 2012.11.25. 17:03:47

@Csikós Zsolt: akkor a gyárnak nincs igénye, igényszintje rá. sajnálatos ezt olvasni. :(
ismétlem: nem egy olyan jellegű munkát várnék el, mint amit Csabi végez Dezsővel, szimplán csak egy kis gatyábarázást. amit Te is megtettél Erával, BazzegKettővel.

S2000 2012.11.25. 19:28:51

@reszeg tengeresz: Inkabb USA-t irnek... Ha mar Toyota... ott gyartjak a Toyota Sequoia benzines 5.7 literes V8-at, pl. Az USA muscle car reneszanszrol ne is beszeljek... :) Europa a dizellel meg most a villanyautokkal kinlodik. Egyik se kene.

35up (törölt) 2012.11.25. 19:30:29

@Csikós Zsolt: "Nem hinném, hogy veszít, most már milliószámra adja el."

Erre terjunk vissza akkor, ha majd tobbsegeben azt ad el, ergo nem tudja a tobbi modell nyeresegebol szubvencionalni hibrid modelleket. Meg ha a tobbiek majd nem csak felve, bottal piszkaljak a technologiat a magas koltsegek es penzugyi kockazatok miatt, hanem minden kereskedesben ott all legalabb egy hibrid Golf.

Az "egyszeru" megint csak relativ fogalom:
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8f/Hsd-schnitt.jpg
...es azt se felejtsuk el, hogy az akkupack irtozatosan darga, mindegy, mekkora tetelben gyartjak.

De van egy sokkal nagyobb gond is, megpedig az, hogy a modern dizelek takarekosabbak es olcsobbak:
www.auto-motor-und-sport.de/news/tdi-schlaegt-hybrid-golf-tdi-braucht-weniger-als-auris-hybrid-3232530.html

Ha fogadnom kene, azt mondanam, a hibridek a Wankel sorsara fognak jutni: papiron szuper dolognak nezett ki, ezert mindenkepp meg kellett probalkozni vele, de a gyakorlatban sajnos elbukott.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.11.25. 19:35:22

@nincs_nick:

Nincs USA-ban élő ismerősöm. Szerintem a hetvenes évek amerikai autóit bármilyen összefüggésbe hozni minőséggel, badarság. Nekem legalábbis az nem jelent nagy technikai csodát, hogy harminc lóerős literteljesítményű motorokat építettek sorozatban autókba.

Tíz éves lehettem amikor először az apám megengedte, hogy szelepet csiszoljak. Nem tudok egy ilyen autóra, mint ami a cikkben is van racionálisan, és érzelmek nélkül ránézni.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.11.25. 19:37:38

@novothauto: Ja, és nem érdekel a minőségbiztosítás. A tanúsítvány azokon a helyeken is kint lóg a falon, ahol leveszik az ügyfeleimet százezrekre.

35up (törölt) 2012.11.25. 19:47:38

@novothauto: A minosegbiztositast ne keverjuk ossze a gyartasszervezessel. Az auditing-alapu ISO-kamupapirokat meg foleg ne keverjuk ossze a gyartasban/fejlesztesben torteno minosegbiztositassal.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.11.25. 20:00:23

@35up: Nem keverem, egyszerűen nem érdekel.

w a s d 2012.11.25. 20:03:50

@35up:
És ez is benne van: "The position is therefore at an impasse, with the Toyota Prius probably breaching the Antonov hybrid CVT patents[citation needed] outside Europe, Antonov PLC lacking the financial muscle to enforce their patents, and Toyota prepared to try to get the Antonov patents cancelled elsewhere if Antonov tries to enforce them.[21]"

Persze az is érdekes lenne, hogy mi alapján lehet egy szabadalmat eltörölni.
Meg a Toyota hogyan tud átlépni így a kisebb fölött, ugyanakkor más gyártók meg kénytelenek bohóckodni túlbonyolított sok kuplungos erőátvitellel, hogy megkerüljék a Toyotát a bolygóműves megoldásával együtt.

Csikós Zsolt 2012.11.25. 20:17:15

@Rocko-:
Az is sok meló, nagyon nagy összefonódást kíván a járművel. vagy drágán tudod megfizetni az ilyet, vagy tulajdonosnak kell lenni. Legjobb, ha mindkettő megvan.

Csikós Zsolt 2012.11.25. 20:25:07

@35up:

Két dologban vitatkoznék: a Wankelt a jövő motorjának állították be, a Toyota viszont nem akar világokat megváltani, csak úgy tekint a hibridre, mint átmeneti technikára a villanyhajtásig, egyfajta tömeges próbaeszközzé vált, hogy mire meglesz a jó tüzelőa-cella, legyen meg minden más köréje, olcsón, nagy darabszámban. Nincs romantika, megoldás-orientáció van, és nem is bukik rajta. Az akkucsomag meg... Egyben még mindig nem cseréltek egy kocsiban sem, csak cellánként (rendeltetésszerűen használt autókban), pedig 15 éve köztünk van a Prius. Lehet tervezetten bukni pár tízezres példányszámú S2000-eken, lehet (talán) szerényet veszteni pár százezres példányszámú, bizonyításból készült GT86-on (és ezt kommunikálja is a Toyota), de nem lehet bukni milliószám eladott autókon, mert összedől a gépezet. Abszurd feltételezni, hogy buknak a technikán, azt a Toyota se bírná el. A dízelről meg csak annyit, hogy az a dízel, ami annyit fogyaszt városban, mint egy Prius, már szinte nem is autó. Országúton más a helyzet, de például a Prius III, amiben van kétlépcsős bolygómű, már odakint is takarékos.

Azért beszélsz Wankel-sorsról, mert ott hosszan terveztek. A hibridnél viszont a Toyota egyfolytában azt kommunikálja - mihelyt lehet, és rentábilis, áttérnek az újabb technikára (amit fejlesztenek is), és dobják a hibridet a kukába. A Wankel érzelmes, romantikus dolog, a hibrid céleszköz, így is van kezelve, óriási különbség.

35up (törölt) 2012.11.25. 20:26:04

@w a s d: "És ez is benne van"

Aha. Es tudod, mit jelent a "probably" szo?
Perelni pedig mas orszagban pedig nem csak azert nem perel, mert nincs penze, hanem mert tudja, hogy ott is ervenytelenitik a szabadalmat.

"Persze az is érdekes lenne, hogy mi alapján lehet egy szabadalmat eltörölni."

Ha vetted volna a faradtsagot, hogy elolvasd az iteletet, amit belinkeltem, az indoklasaban benne van. Fajdalom, de a bolgar uriember szabadalma nem uj talalmany:
"III 1. Der Streitgegenstand gemäß Hauptantrag ist nicht neu, denn aus der US 3 623 568 ist ein elektromechanischer Antriebsstrang mit einem Planetengetriebe 18 für ein Fahrzeug bekannt, das sämtliche Anspruchsmerkmale bzw. -wirkungen vorwegnimmt."

Sajnalom, de itt nincs osszeeskuves, es ezzel a tenyallassal a bolygo barmelyik birosaga elmeszeli.

"Meg a Toyota hogyan tud átlépni így a kisebb fölött, ugyanakkor más gyártók meg kénytelenek bohóckodni túlbonyolított sok kuplungos erőátvitellel, hogy megkerüljék a Toyotát a bolygóműves megoldásával együtt."

Talan ugy, hogy a Toyota valoban ujat alkotott, az uriember meg nem.

Csikós Zsolt 2012.11.25. 20:26:45

@w a s d:

"probably"

Az is egy jó szó. Nagy mételye a mai ember gondolkodásának.

35up (törölt) 2012.11.25. 20:35:29

@Csikós Zsolt: "Egyben még mindig nem cseréltek egy kocsiban sem, csak cellánként (rendeltetésszerűen használt autókban), pedig 15 éve köztünk van a Prius."

Nem a csererol van szo ertsd mar meg, hanem az akkucsomagok horrorisztikus gyartasi koltsegeirol. Hogy jon ide a csere? Az aftersales fazisrol szo sem volt. Elobb le kene gyartani azt a nyomorult autot.

"Abszurd feltételezni, hogy buknak a technikán, azt a Toyota se bírná el."

Evente atlag 8 millio autot gyart a Toyota. Priusbol 15 ev (!) alatt gyartottak 2.8 milliot (iden oktoberig, azaz evente atlag 186 ezret). Szamolgass egy kicsit, ami az aranyokat illeti. Nem olyan nehez.

Ha mostanara nullszaldos nekik minden eladott Prius, en komolyan megsuvegelem oket.
Nyereseg? Na ne viccelodjunk.

Rocko- 2012.11.25. 20:42:20

@Csikós Zsolt: nade ez egy gyári autó, itt még a tervrajzok is megvannak a javításhoz. :)
szerintem akkor csak akarat hiányzott hozzá.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.11.25. 20:44:44

Kissrác koromban autómatricákat gyűjtöttem és ez volt az első amit kaptam. Isten tudja, h honnan szerezte papám, de egy ilyen Toyota fehér példánya volt rajta. Szerintem abban az időben (70-as évek vége 80-as évek eleje) benne voltam abban a pár tucatnyi magyar állampolgár csoportjában, akik egyáltalán tudták, h mi az a Toyota 2000 GT.

Volt egy zöld lemez kazettám, nagymamám csináltatta nekem a gyárban, hogy abban őrizzem az értékeim. A Toyota annak a belső oldalára volt ragasztva és a zsebpénzemmel együtt le volt lakatolva. A kazetta azóta is megvan, a Toyota pedig még mindig benne várja, h egyszer ha összegyűlik a zsebpénzem az enyém lehessen... Lehet, h erről már lekéstem.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.11.25. 21:08:57

@Csikós Zsolt: Akkor megyek el traktort szerelni, amikor minden autót mosógép motor hajt majd. Bár ez valószínűleg még nem egy évtizeden belül valósul meg.

w a s d 2012.11.25. 21:11:16

@Csikós Zsolt: Lehet, hogy úgy fog most tűnni, hogy megpróbálok mindent utólag megmagyarázni, de az idézet lényegi része ott éppen szándékom szerint az Antonov anyagi korlátozottságát és a Toyota további készenállását megállapító/feltételező rész.

@35up: Nem, tényleg nem olvastam, az indok elfogadható teljes mértékben. Viszont amit én linkeltem, azt elolvastam.

www.google.com/patents?id=c3UCAAAAEBAJ&printsec=abstract&zoom=4&hl=hu

Még mindig ott a kérdés, ami így már persze eléggé másképp néz ki, hogy a hívők által magasztalt Toyota- féle bolygóműves "váltó", vagy egy nagyon hasonló valami, aminek a szabadalmi leírásában a Nissan neve szerepel, tényleg akkora nagy Toyota- találmány- e.

Persze akárki is találta föl, attól még lehet a Toyota teljes rendszere egy jól összehozott tisztességes munka, de ne legyen a Toyota kikiáltva az egyetlen igaz hibridgyártónak, vagy legalább ne egy olyan dolgot lobogtatva, ami nem teljesen a Toyota érdeme.
Aztán lehet, csak én gondoltam túl sokat egyből a hibrid Toyoták dicsőítése mögé a korábban látott, HSD- vallásúak által elkövetett vélemény- nyilvánítások miatt már az egész kommentfolyam elején.

_____________ 2012.11.25. 21:22:18

@facelvega: Muszáj lesz mert szerintem tuti beleélvezett...
:-D

Mert megérdemled 2012.11.25. 21:45:07

Fálelmetes, hogy mennyi agyhalott németautóbuzi kommentel a TC-n, szegény Csikós....

Shadowbull 2012.11.25. 23:34:46

@Csikós Zsolt: "Abszurd feltételezni, hogy buknak a technikán, azt a Toyota se bírná el"

Eleg komoly osszegben mernek fogadni, hogy a Prius elso ket generacioja masszivan veszteseges volt a Toyotanak, es talan a harmadiktol vannak nullaban, vagy kis pluszban. Erre maga a Toyota is utalt kisse homalyosan anno, es mutatta az is, hogy azokat meg csak homeopatias mennyisegekben gyartottak.

Amiota a hajtaslanc bekerul mas modellekbe, Yarisba, Aurisba, Prius + ba, azota lehet feltetelezni, hogy nem hoz mar veszteseget.

A Priussal teljesen mas celja volt a Toyotanak, mint ahogy te feltetelezed. Egyszeru marketing-eszkoz volt arra, hogy beallitsa a Toyotat valami zold gyartonak. Aki persze a szamok moge nezett, az latta hogy annyira nem zold marka, hogy a hagyomanyos modelljeinel meg az iparagi atlagnal sem volt sokkal jobb, nemhogy a csucson lett volna, de az atlagember agyaban megiscsak osszekapcsolodott a dolog.

Nem beszelve az oriasi marketingkampanyrol amit a Toyota=megbizhatosag temaban folytattak.

Shadowbull 2012.11.25. 23:37:40

Bevallom oszinten a mai napig azt sem tudtam hogy a letezik olyan hogy Toyota 2000 GT.

Tökösmákos 2012.11.25. 23:58:57

Németótó mind fos, lásd pl fosvágen ami persze itthon presztízsnek minősül mer a szervófék nélküli kadett meg a 70 lovas 1.6-os benyás golf itt a parasztok álma. Bezzeg egy jó kis Swift az ciki mer sok van belőle. Igaz 6 litert akkor fogyaszt ha az 500as SEL merciket alázom vele de mind1 :P

29 Palms 2012.11.26. 01:06:54

Nem indul valahol mostanában valami 2 hetes autósújságíró tanfolyam? Vagy akármi más, aminek a végén megkaparinthatom ezt a gépet? :)

Ez nagy élmény lehetett, irígy is vagyok, nincs ezen mit szépíteni. :)

kacsa! 2012.11.26. 01:10:58

Én csak gratulálni szeretnék a cikkhez, meg az élményhez, fikázás, vitázás nélkül.
A videó végére megértettem, miről is van szó.

Magyar Vitéz · http://objektivmagyarsag.blog.hu 2012.11.26. 01:37:31

japan auto szetesik, szetrohad, kicsi motor, kozben meg az egeszet loptak a britektol szemermetlenul. tularazott is, kornyezetszennyezo, az elektromos autok koraban ez mar ciki.

Magyar Vitéz · http://objektivmagyarsag.blog.hu 2012.11.26. 02:17:45

egyebkent meg ez a materialista, anyagias targyimadat, ami egy autoval (!) kapcsolatban itt folyik, egy hasznalati targgyal kapcsolatban, az egesz egyszeruen szegyenteljes es szomoru.

morc 2012.11.26. 03:26:53

@Magyar Vitéz: Ez nem használati tárgy - ez műtárgy. Azt meg, hogy mi (vagy ki) a ciki, a szégyenteljes és szomorú, szerintem hagyjuk.

Grifter 2012.11.26. 04:01:14

Az két alkalom és négy fő - sehogy se jön ki a három tisztelt szerző :P

Shadowbull 2012.11.26. 07:17:23

@Magyar Vitéz: "az elektromos autok koraban"

Hö, az mikor volt? Lemaradtam rola....

"ez a materialista, anyagias targyimadat, ami egy autoval (!) kapcsolatban itt folyik, egy hasznalati targgyal kapcsolatban, az egesz egyszeruen szegyenteljes es szomoru. "

hat most tenyleg szegyeljuk magunkat. En a Csikos helyett is.

MrKiraly 2012.11.26. 07:44:59

Ez az egyik legszebb auto amit valaha lattam, meg ha tenyleg E Type is ugrik be eloszor. Es az a hang! Yummy:) Pont az az utos az autoban, hogy manapsag az embereknek nem nem ilyen kep van a fejukben a Toyotarol, es jo tudni hogy meg van par darab labon ebbol a ritkasagbol.

redriot77 2012.11.26. 09:09:55

@bush84: "Még egy új váltót se voltak képesek fejleszteni hozzá könyörgöm, valami teherautós szart hegesztettek bele? "

Az első Corvette-be a Chevy kókadt hathengeresét szerelték, amire egy kétfokozatú automatát csavaroztak. A futómű pedig még ettől is szörnyűbb volt. Az első Dodge Viper motorja is egy átalakított teherautó motor. Vagy ott a 911 Turbo: még '89-ben is négyfokozatú váltóval készítették!

Nincs semmi szégyellnivalója a 2000GT-nek.

Gomulka Béla 2012.11.26. 09:39:59

@Csikós Zsolt: Probably? Miért métely? Ezt tényleg nem értem.

karlmann 2012.11.26. 11:18:38

Örülök, hogy Csikós egyre többet fürdik disznó....ban, mert így egyre több ilyen csemege jut el az átlag autóimádóhoz, aki rendszerint csak képekről vagy filmről esetünkben a "You only live twice" látott ilyen autót. Másrészt tényleg foglalkozhattak volna vele többet, de legalább rendes gumit rakhattak volna rá. Régi gumival kiküldeni egy ilyen különleges autót versenypályára, felajzott újságírókkal a kormány mögött, hát nem tudom kissé erős!

invalid username 2012.11.26. 11:21:01

Kedves Csík,

Udvarias barátaid helyett ezennel felmentelek a "2000GT-ben ültem ezért többet nem mosok feneket" fogadalom alól.

Csak így tovább.

w a s d 2012.11.26. 12:11:34

Azt még hozzátenném az általam eddig leírtakhoz, hogy véletlen sem az volt a célom, hogy tönkretegyem Csikós Zsolt élményét, az emlékeit a 2000gt vezetéséről. Mert értem, elfogadom, én is úgy gondolom, hogy ez egy igazi ritkaság, ami ha olyan lenne vezetni, mint egy Kis- Polskit, akkor is érdekes és élményszámba menő lenne, részben pedig valaminek a kezdete is (ideje volt akkortól másképp gondolni a Toyotára), és olyan rossz sem lehet (sőt).

De ha ott tartanék, hogy 8,5- 9- ért sportos autót akarhatnék, könnyen lehet, hogy a Toyota gt86- ot érő sok dicséret miatt inkább vennék egy 125i- t, szinte kizárólag valamiféle dacból, a "közmegállapodással" való szembemenésből, még a hozzáértők, tapasztaltak véleményét elfogadva (ez most is így van, elhiszem, hogy igazuk van), és tudva is azt, hogy szinte biztosan kevésbé élményautó a bajor(nem is akar valószínűleg annyira az lenni), mint a gt86 (az engem zavaró sztereotípiákról meg még nem is beszéltem a BMW- tulajokkal kapcsolatban).

Viktorsion · http://viktormusic.blog.hu 2012.11.26. 12:22:48

Tegnap sétálgattam a ChampsElisées-n és a Toyota szalon elején ott díszeleg egy gt2000. Csináltam is gyorsan kis háztáji videózást róla. De milyen érdekes egybeesés, hogy most van róla cikk, én meg most láttam élőben először.

BruceWillis 2012.11.26. 16:12:16

@Mert megérdemled:

Nekem is ez a véleményem. És félelmetes, hogy a Toyotárol csak a béka Corolla, a Yaris és a Prius ugrik be nekik. Ne is törődj velük Csík, ne húzd fel magad! Nem fogják megérteni.

Én is éltem kinn két évet Japánban, máig az egyik legsajnálatosabb dolognak tartom az életemben, hogy ez egy- és hároméves korom között történt :(

uglykid 2012.11.26. 17:42:30

Minden tiszteletem, - no, nem az autóé- a szerzőé, aki ismét bebizonyította, hogy van még kellő alázat újságírói köröknen!

A kocsiró annyi a véleményem, hogy sz.tem még maga a Toyota sem gondolta volna, hogy milyen karriert fut be a 2000GT!

Persze, én is látom a hasonlóságot az E-Type-al, de engem inkább az 1966-ban bemutatott Ferrari 365GTB/4-re emlékeztet.
/Véletlen? Olyan nincs!/
Olyan érzésem van, hogy a japók szerették volna megépíteni a saját kis Ferrarijukat, Jaguarjukat, Corvettjüket stb. amolyan japános méretarányban!

Lehet tudni, hogy miért csak 351 példányban "nyomtatták"?
Már azon kívül, hogy egy átlag európai, pláne amerikai zsíron nevelt júzer /lúzer/ a homlokát verné a szélvédőbe?

Mondjuk én sem rajongtam a pedálos Moszkvicsért, mert már ovis koromban is csak a csomagtartójára bírtam felülni... :(

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.26. 18:49:47

Szép cucc, főleg, ha tényleg eredeti :)
Nme értem, a gyár miért nem tartja jobban rendben.

35up (törölt) 2012.11.26. 21:05:58

@Gomulka Béla: Assumption is the mother of all fuckups, ha igy jobban ertheto.

Gomulka Béla 2012.11.27. 13:14:40

Yet there are many who wouldn't think that the Assumption of the Mother was a fuckup. Hehehe (December 8. nem?)

Lomha 8V 2012.11.30. 13:45:09

Érdekes érzés ez. Sosem hallottam erről az autóról, de irigyellek. :)
süti beállítások módosítása