Heti merítés

  2012. november 25. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Sport Lego

59830

Egy Panda 100HP vásárlásához nagy szerencse kell. Egyszerűen nincs eladó. De ha van is, akkor sem tudsz válogatni, mert egynél több egyszerre nincs fent. Egy évnyi használat után teljesen meg tudom érteni ezt az állapotot, hülyeség eladni. Annyira jó kis autó, és annyira olcsó fenntartani, hogy maximum másik autót vásárol az ember mellé.

Nagyon tud menni ha kell- terepen is

59862

Az ülés kényelmes, az autó jól vezethető. Egyes fokozatot nagyon ritkán használok, nagyon rövid csak ordít vele a motor. Kettesből úgy indul mint a "normál" autó egyesből. Ötödiket 45 km/h környékén már kapcsolni lehet, simán viszi. Autópályán bírja a 130-at, két horvát úttal a háta mögött tudom ezt mondani, fogyasztása légkondival, 3 fővel, csomagokkal, 6 literre jött ki.

Regény egy lusta tehénről

59856

Figyelmeztetés
Ez hosszú lesz. Ha az érdekel, mi miért pont ezt a típust/motort választottuk, arról szól az első fejezet.
Ha kíváncsi vagy milyen 350 km-re elugrani egy jónak tűnő vételért feleséggel és csecsemővel súlyosbítva, az lesz a második fejezet.
Azt, hogy miként hozod el egy következő úton, a harmadik fejezet.
Az első év használati tapasztalatai pedig a negyedik fejezetben találhatók.
Szóltam vagy nem szóltam? :)

Az öreg autó nem roncs járgány inkább vén csibész!

59876

A hirdetést megláttam és szerelem lett első látásra. Két kerek órájával (km+fordsz.) a 70-es évek sport-luxus álma lehetett a berlini faltól Vlagyivosztokig, a nagy keleti blokkban ahol meg trabantok meg záporjóskák hasítottak a Balatonra. Az ezeröcsi meg még csak a Volgánál rótta a tesztpályán a kilométereket.

Tanulságos hiba

59842

13 éves korom óta mindenhova A4-es, A6-os tuningolt Audik adatlapjait ragasztottam füzeteim hátlapjára, mindenhova. Az ami másnak egy Ferrari vagy egy Aston Martin, az nekem egy jól álcázott minimum 600 lóerős Audi volt. Amiben elférsz, kényelmes, de ugyanúgy letépi a fejed, mint az előbb említett autók.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr724924190

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.11.25. 12:05:27

végre vannak érdekes autók is:-)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.11.25. 12:16:30

Mivel régen sok sedan volt 2 ajtós amire a fiatalok már nem emlékeznek,ezért sokra rámondják hogy Coupe,a legviccesebb 2 ajtós Jetta Coupézása:-)
Régen spóroltak az ajtokkal ezért voltak 2 ajtós sedánok,meg 3 ajtós kombik,vagy ki tudja miért.:-)

Phrascarica 2012.11.25. 12:29:19

"Ettől még nem bántam meg."
Dehogynem, -akkor nem adtad volna el- csak még folyik a hitegetés magadnak is!

nordea 2012.11.25. 12:45:01

Érdekes merítés, tetszett. A Fiatról első autóm, egy 25 évvel ezelőtt 18 éves 850-es Fiat jutott az eszembe... Hogy a kis dög hogy ment...az akkori viszonyok között persze. A 100 HP is ilyen lehet ma.
Daciát nem vennék, öt milláért meg pláne nem; a neve még mindig rosszul cseng, pedig de régen volt már a TLX időszak! Az csak hab a tortán, hogy a vadi új autóval milyen gondok adódtak az első 20ekm alatt... Nem vagyok sznob, de öt millióért nagyon pazar 1-2 éves rendes autót lehet venni.
Az audis srác nagyon korrekt és nagyon tanulságos...

Nem taggyűlés volt · http://coub.com/view/3zq19 2012.11.25. 12:47:01

Az A6-osnál nekemi is megremegett volna a terdem.

para'zslo' pacikaki 2012.11.25. 13:00:21

@Phrascarica: szerintem a srác nem bánta meg, olyan leckét kapott, ami "megérte az árát". Ez az ésszerű gondolkodásmód megér ennyi pénzt :)

Phrascarica 2012.11.25. 13:04:44

@para'zslo' pacikaki: "szerintem a srác nem bánta meg"
...azt hogy eladta, de azt hogy megvette mindenképpen.

Leadfoot 2012.11.25. 13:08:46

@Phrascarica: Nem biztos. Elvégre a kocsi jó volt, szerette, a hibalista nem hosszú, csak ráment a gatyája is.

Nagyon józannak és önmegtartóztatónak kell lenni ahhoz, hogy az autóbuzi életében legalább egyszer ne jöjjön el az a bizonyos kötelező szopás.

Az írás alapján a srác nem hülye - van önkritikája, látja a hibáit, és tudja, hogy ez volt a tanulópénz.

Didergo 2012.11.25. 13:20:38

Az Audi-s srác csak abban hibázott, hogy túl fiatal autót vett. Az ilyen kategóriájú autókat inkább 9-10 évesen érdemes megvenni, feltéve ha nem akarsz százezreket rákölteni. Ekkora már az új árához képest fillérekért megkapható, az alkatrészsek is olcsóbbak hozzá és van már elég szerviztapasztalat velük kapcsolatban a márkaszervizeken kívűl is + a kezdeti nyűgjeiket már megcsináltatta az előző tulaj (ami jelen esetben ő volt, tehát majd a lengyel srác fog jól járni vele).

para'zslo' pacikaki 2012.11.25. 13:20:52

@Phrascarica: Mint írta is: "...sokat tanultam belőle. Ez a legfontosabb!"
Azt nyilván megbánta így utólag, hogy megvette, de összességében valószínűleg nem bánta meg a dolgot, hogy volt egy ilyen tapasztalata.

Amúgy nagyon elgondolkodtató ez az audis srác, tisztelet érte, hogy leírta, hogy hibázott. Hány olyan van, aki megveszi a benzintemetőt és az összes megtakarítását feléli a fenntartásával?! Ez a srác olyan leckét kapott, amivel tuti sikeres ember lesz a továbbiakban. Persze olcsóbb más kárából tanulni, remélem nem fog rám jönni a "luxusautókell" érzés. Kedvencek közé elraktam ezt az audis beszámolót, ha megremeg a kezemlábam, tuti elolvasom előtte :)

u.i.: eddig is nehéz volt meggyőzni magam, hogy a swiftemnél jobb autó kell erre a napi 2x10km-es távolságra, de ez az ítélet sokat segített.

United Steaks 2012.11.25. 13:28:17

"Nálam azóta nagyon fontos szabály lett, hogy egy autó MAXIMUM 3 havi bérembe kerülhet."
Ez szerintem is nagyjából így van. M.o.-on sajnos 90%-ban régi Swift meg F Astra dukálna...

Brett Shaw 2012.11.25. 14:04:12

Az a6 tulaj szerencses volt a kocsival, az a motor egy igazi ipari hulladek.

kisqtya 2012.11.25. 14:06:32

Ez csak nekem tűnt fel?

" Kiderült, hogy leesett vmi gumiszíj, ami a motor előtt megy, és vezérli a vízpumpát, szervókat, mindent. De ez nem a vezérműszíj, mert az ennél a motornál láncos."

Az ipse nem hallott még az ékszíjról, noha van jogsija, és gyerekkora óta autó(vagy legalábbis Audi)buzi..
Az ilyen ne is vegyen semmilyen autót, én azt mondom.

dekás dezső 2012.11.25. 14:08:52

naja a 3 havi bér értéke tök jogos egy autóért, kb ez a reális pénz egy tartós fogyasztási cikkért, csak ebben az igen komoly vezető európai nagyhatalomban kurva sok identitászavaros gróf, báró és király él, aki nem hajlandó lemenni a pórnép szintjére, mert ami jár, az jár - bármi áron:PP

Rocko- 2012.11.25. 14:09:13

@Gyurma73: pedig az egyik legjobb dolog sztem a 2 ajtós szedán, iszonyatosan sajnálom hogy kihalt.

Kuruttya 2012.11.25. 14:42:16

Valahogy az az érzésem, hogy az Audis srác cikkét a barátnője/felesége/menyasszonya ihlette. Biztos egy Swift fenntartása kevesebb lett volna, de miután leírta, hogy nem is kellett sokat szerelni, és csak 10 litert fogyaszt, és gyerekkora óta ilyen autót akart, hirtelen rájött, hogy mégis drága? Persze.

walter sobchak 2012.11.25. 14:52:02

Az Audis tényleg nagyon jól leírt mindent, ilyen korrekt ítéletet talán nem is olvastam még. És hiába szokták leszedni a keresztvizet itt is az erőn felül vásárlókról, azért vallja be minden autóbuzi, hogy azért ránézett a hahun arra is, hogy abból az 1-1,5 millából, amiből fasza Astrát stb-t lehet venni, milyen Audi, BMW Rolls (:D) jönne ki. Bár a többi népítélet is ilyen lenne. Ha megnézitek a régi A8, A6-okról, bálnamercikről készült ítéleteket, rengeteg helyen van az, hogy a tulajok először leszopják magukat, hogy egy swift áráért vettek egy A8-at, majd felsorolják, hogy hány porschét imprezát nyomtak le. Arról meg bőszen hallgatnak, ha egy váltócsere elviszi egy másik swift árát, vagy mocskosneppereznek, vagy lesütött szemmel LPG-re állítják át. Amivel nincs bajom, az én autóm is az... csak kicsit gáz <-- höhö, hogy veszünk egy 4.2-es V8-ast mer gazdagok vagyunk meg az autólegyenbenzines, de azért annyira mégse.

(---Flúgos Buszos---) 2012.11.25. 14:53:40

@kisqtya: Meg kiemeli ezek után is mégegyszer.

Ennyire gagyi lenne a Dacia? Már a majdnem 30 éves Ikarusban is rendes skálázott vízhőfokmérő van,nem 1-2-3-4 csík.

butschq 2012.11.25. 14:54:26

@Gyurma73: NA igen, de a kétajtós szedán, és a kupé közt elég vékony a mezsgye, hogy még is mi tartozik egyikbe, másikba.
És pontos definíciót is nehéz találni rá, pl. a wiki is inkább a kétajtós szedánt definiálja kupéként:
hu.wikipedia.org/wiki/Kup%C3%A9
Például egy E30-as, E36-os BMW két ajtós változata kupé-e, vagy mégsem? Vagy a w124-es Mercedes? Mert az E21-es BMW csak két ajtós változatban volt, az lehet kétajtós szedán, de de az előbbieknek volt szedán, és stb verziója.

Az Opel Mantát pl. a kupék alá lehet venni, de sokszor a 3 ajtósokat is lekupézák.
Érdekes témakör ez szerintem

Mérges 1234 2012.11.25. 15:43:26

Ja, ja az audis srác, jól megírta a frankót, de azért csak megvette. MIért nem képesek az emberek más, csak a saját hibájukból tanulni???

Chabs 2012.11.25. 16:01:54

@Mérges 1234: nem talalt bmwt, gondolta ha nincs lo jo a szamar is: legyen audi:)

flamer 2012.11.25. 16:12:49

@kisqtya: Van, aki vezetni szereti az autókat, meg van, aki szerelni. A srác az első kategória. Vagyunk ezzel még így néhányan.

abc 2012.11.25. 16:14:37

Nem volt lakása, semmije tehát vett egy A6 ost!

Megérdemelte :D

flamer 2012.11.25. 16:16:10

@abc: Felhívnám a figyelmet arra, hogy Svájcban lakott. Ott alig valakinek van lakása, szinte mindeki csak bérli.

abc 2012.11.25. 16:20:29

ha senkinek nincs lakása kitol bérlik???

egyébként a kissrác írta nem volt semmije.

walter sobchak 2012.11.25. 16:22:37

@kisqtya: Rengeteg olyan autóbuzi van, aki ugyan kijavít, hogy a faceliftes BMW 540i nem 306 hanem 320 LE, meg "ebbenmégvoltanyag"-ozik, meg "vízhordólány"-ozik, de a Nm pontos jelentőségével már nincs tisztában stb. Ő legalább leírja, hogy nem tudja mi az.

MAti 2012.11.25. 16:32:06

@abc: "ha senkinek nincs lakása kitol bérlik???"
Hát arrafelé (vagy például Németországban, Svédországban, stb.) vannak olyan cégek, akik ingatlant építenek és kiadják.
Az átlagpolgár meg bérli a lakást, egész életében...

Rocko- 2012.11.25. 17:07:21

nem tudom mit kell feleslegesen szívni az A6-os srác vérét (hahó, ugye most KÉT Audi volt). ő is leírta, hibázott, tanulópénz. csak érthetően más a svájci pénztárca mint a magyar.

Lugi 2012.11.25. 18:04:15

@Didergo: "Az ilyen kategóriájú autókat inkább 9-10 évesen érdemes megvenni"

Ez nem feltétlen igaz. Abban a korban jöhetnek elő olyan problémák már - a futásteljesítmény miatt) - ,mint pl. a turbó vagy autómataváltó. Én azt mondom, 100ekm alatt vagy 200ekm felett ilyen kategóriájú autóknál. Mondom ezt úgy, hogy én 140ekm-rel vettem egy E60-at, de tisztában is voltam vele, hogy mik jöhetnek elő lassan, és készültem rájuk. Most 220ekm van benne, érik egy váltófelújítás, 270e Ft lesz. És ez ennyibe kerül akkor is, ha 3-4 (netán kevesebb) vagy 10-12 éves a kocsi.

Kivancsi 2012.11.25. 18:09:00

azert az szép az audi a vagyak
netovabbja "berlintol vlagyivosztokig"
tobb mint 40 eve :):)
még az anyagi buktát is megéri...

de nem is ertem A6 gyereket hisz az auto tok jo volt
giga mega szopija nem volt, motorcsere meg egyéb finomság?
egyszeruen csak a napi hasznalatbol eredo sérulések
meg no persze a szakadekszerű ertekvesztes
ami raadasul az o hibaja is volt alku nelkul elhozta
gratula....
a biztositasért meg mindenhol fizetni kell
sajcban annyit de ha nem ott lett volna
lehet venni se tudott volna A6-os
legalabb neki megvolt:)
elmondhatja milyen kiralysag birtokolni :):)

Aldo Moro 2012.11.25. 18:15:21

Azért a dákó 23 ezer km. alatt hozza a román szuttyos szinvonalat. Mi el nem romlott már rajta. Kurva gáz. Ja, 5 milla volt. Akkor még inkább...

Pepejoe 2012.11.25. 18:20:52

Anno még úgy tanultam a szakmában, hogy az minősül ajtónak, ha a nyílászáróval együtt mozdul az üveg. Ezen belül a kupé forma az, ahol a hátsó szélvédő 75 (ha jól emlékszem) foknál kisebb szöget zár be, tehát a Manta az kupé (volt is nekünk 2) de pl. a Trabi az nem, holott két ajtaja van, stb. Viszont azért nem ennyire egyértelmű, hisz' a Calibra (az is van) is kupé elméletileg, legalábbis a gyártó szerint is az de a csomagtérajtó együtt mozdul az üveggel, tehát ajtónak minősül, azaz 3 van összesen...
Aztán nem beszélve a 4 ajtós kupékról (Passat CC vagy mi) és egyéb "hibridekről", hát igen, a formatervezés nem állt meg a tankönyveim és a tanárom is :D bőven 90-es évekbeliek voltak...

Chabs 2012.11.25. 18:24:23

@Lugi: jol birjak a bomosok, nekem az e39 a benne levo kozel 160e km -el ezidaig semmi(!) hibat nem produkalt, gondolom majd 200e felett kezd el szarakodni:) a kovetkezo vasam valoszinu hogy e61 lesz de nagyon nehezen valnek meg a mostanitol ami szerelembol lett veve megis jol jartam vele.

Lugi 2012.11.25. 18:35:28

@Chabs: Azt elhiszem! :) Fateromnak E39 525i-je van, 210e km körül jár, a kötelezőn kívül nem nagyon volt még baja. Viszont az E60/61 az más. Ott azért lesz gond sajnos. Illetve futástól függ, de készülni kell rá.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.11.25. 18:39:01

@butschq: hát az e harminc az sedan volt,az eharminchat meg coupe :-)
De pl Manta B ből is volt három ajtós.

Pierr Kardán 2012.11.25. 19:01:48

Audi A6-osnak feltűnően fényesre van kopva a kormánya. Lehet, hogy tényleg csak 200 ekm van benne, de akkor elég vacak anyagból csinálják az Audik kormányát...

Pirelli (törölt) 2012.11.25. 20:11:39

@Pierr Kardán: Szerintem van benne több is. Audik elég szívós német gépek :)

Józsi a guminagykeres 2012.11.25. 20:20:14

@Didergo: "Az Audi-s srác csak abban hibázott, hogy túl fiatal autót vett. Az ilyen kategóriájú autókat inkább 9-10 évesen érdemes megvenni,"

Hmm.bizony nincs is annál nagyobb poén mint az 1.2m-ért vásárolt kopottas presztízs alól hullik ki a multitronic,steptronic (ismerek olyat aki okosba 3-4kilóért összedobja). Kéttömegű lendkerék kéziváltóhoz,automatákhoz is van. Nagynyomású szivattyú,befecskendezők,kitudja mikor cserélt vezérlés cseréjét biztosan nem lehet megúszni (amihez az autó elejét le kell bontani), ötvezetékes lambda-szondák amelyek 40e/db ár alatt ipari hulladékok. Valószínűleg lesz rajta négy kuka gumi, mondjuk 225/45 r17 tök kommersz méretben téli-nyári garnitúra 250ropi. Ezen kívül szokd meg a BC-ről fogyó karaktereket, az elnémult tolatóradart és a gusztustalanul málló kapcsolókat,kezelőszerveket. (Vagy vadássz bontva ilyen dolgokat (eléggé esélytelen,mert mind sz*r.) Hirtelen ennyi jutott eszembe miért nem kéne egyik rokonom 2001-es A6-osa. El is kérhetem amikor akarnám,de sötétben diszkó előtt telepi ringyókat szédítős korszakból már kinőttem. Másra nem igazán lenne alkalmas.

Chabs 2012.11.25. 20:43:51

@Lugi: 2-3 ev mulva mar lemegy az F10 ara :D

Edemszki1983 2012.11.25. 21:18:40

Én vagyok "az Audis srác".

Ezalatt a másfél év alatt, amíg megvolt a kocsi, változott meg annyira a hozzáállásom, hogy rájöttem, nem éri meg. De felesleges bármit is megbánni, attól még nem változik semmi. Csak tanulni kell mindenből.

@Leadfoot: köszönöm, igazad van.

@kisqtya: igazad van, a technikához közöm nincs. Ha Autó-motoron, és SportAutón nő fel az ember, attól még lehet autóbuzi, anélkül, hogy akár egy gyertyát cserélt is volna életében. Lakótelepi szamurájként nekem így alakult.

@Mérges 1234: Mert sokan azt hiszik, hogy ő majd jobban tudják, vagy ők majd jobbat vesznek. Én ezt azoknak írtam, akik tudnak tanulni mások hibáiból. Nem mindenki tud...

Chabs 2012.11.25. 21:40:32

@Edemszki1983: szia! Mi lett az audi utodja? :)

1kutya 2012.11.25. 22:02:02

@Aldo Moro: akkor még szerencsém van, hogy nem azt vettem a kaskáj helyett :-DDD

Globetrotter2014 2012.11.25. 22:03:32

A meredek hogy az új autóval sem sokkal jobb a helyzet. 100e-es szevízkötlség, casco 2 év után garihosszabbítás.

Nem egy jó befektetés az biztos :)

Chabs 2012.11.25. 22:23:04

@Opel P1: 5millaer egy fos dacia nah ez a mega szopi

Tonti-10 2012.11.25. 22:42:34

Audis srác jól csinálta, hogy megvette, használta, eladta és rájött, hogy ilyet többé nem szabad :) Végigjártam én is hasonló utat, csak több példánnyal és megmaradt egy kocsi hobbinak (igaz, hogy nem volt kint a garázsból 5-6 éve, de azért megsimogatom, beindítom, stb, jövőre meg kap egy OT vizsgát és előveszem ha kedvem támad rá :) Közben meg járok egy kb 3 hónap fizetésnyi autóval és jó ez így...

NINJA 2012.11.25. 23:01:56

@Józsi a guminagykeres: @Brett Shaw: nEKEM EGY 2006-OS A6-os van 3.2 benzines motorral.Két éve van nálam ,170e km-el vettem most 226e van benne.Mo-on vásárolt vezetett szervizkönyves, eddig semmi nem romlott el benne, csak kopó alkatrészek, egyszer volt klíma töltés még mielőtt vettem.Gyári eredeti futómű van benne, most érett meg a cserére néhány szilent elöl de a gömbfejek még tökéletesek.Hátul a két lengéscsillapító is cserés.Motorikusan hibátlan, erős,csendes, nem eszi az olajat, az automata váltó tökéletes-imádom.Az ablakemelő gombjairól lekepott a festék de belül is szép, bár a kormány is kopik egy kicsit.De az autó hat éves, és évi több mint 35e km-t futott.Akinek ennél kevesebb hibája van az autóján ennyi km alatt az kamuzik:)
Méghogy ipari hulladék a motor, te nem tudod mit beszélsz.
Ja és átlag 10literrel elmegy vegyes használatban állandó 4x4 el télen nyáron.

Egy elégedett A6 tulaj.

indapass90210 2012.11.25. 23:10:51

@Pierr Kardán: nekem is ez tűnt fel... az inkább egy 400.000 km-en át használt kormány...

indapass90210 2012.11.25. 23:17:05

@NINJA: "Méghogy ipari hulladék a motor, te nem tudod mit beszélsz.
Ja és átlag 10literrel elmegy vegyes használatban állandó 4x4 el télen nyáron."

Ezt a 10 litert 100-on a háromkettes quattróval 100 emberből mennyi hiszi el? A 3 literes dízelek zabálnak kb. annyit, és akkor még óvatosan kell azzal is menni...

NINJA 2012.11.25. 23:33:19

@Dövan: Bármikor megnézheted, kipróbálhatod, ha érdekel megadom az elérhetőségem , Pest megye.
Az emberek félnek a benzinestől, mert beléjük van sulykolva hogy sokat fogyaszt.Ez nem turbós, átlag normál használatban 2-3000 között forog.
Városban 12-14 litert megeszi, vidéken hosszabb távon elég neki 8,5-9 liter.Szerencsére viszonylag keveset használom városban , viszont helyben 5-10 km-ert megyek egyszerre, de azt sokszor.
Mindenkinek az az első kérdése hogy hogy mennyit fogyaszt, a második hogy hány lóerős:)
A ráfordított költség és a kapott szolgáltatás arányaiban nagyon megéri nekem.

indapass90210 2012.11.25. 23:49:22

@NINJA: nem tudom, de nekem a 3 literes v6-os merci motor eszik kb így.

NINJA 2012.11.26. 00:10:08

@Dövan: Nem ütöm az autót, abból már kinőttem.Normálisan használom, dinamikusan közlekedek, de ésszel.Van két gyerekem , 42 évesem túl vagyok a száguldozós koromon, örülök hogy túléltem.Meg arra volt a motor is.Azért is vettem nagy autót mert a család biztonsága nagyon fontos szempont volt, túl azon hogy egyébként nagyon tetszett.Nagy a csomagtere, ( kombi ) amit ki is használok, szerintem ideális családi autó vidékre, városba túl nagy.Egyszerüen nem fér el rendesen egy normál parkolóhelyen.

Rocko- 2012.11.26. 00:14:52

@Józsi a guminagykeres: látod, ugye mennyivel jobb egy ilyet 2 millióért megvenni, és biztosra, magadnak megcsinálni, mint 5-ért egy másikat, amiről csak sejted hogy szét fog hullani, és drágábbról rugaszkodsz neki. ;)

Rocko- 2012.11.26. 00:18:00

@1kutya: én tudok olyat aki azt vett, de asszondta hogy még nincs elég tapasztalata vele.

Rocko- 2012.11.26. 00:19:43

@Dövan: egy relatív új, már fogyasztásra is gyúrt, nem magas fordulaton pörgő motorról miért nem lehet elhinni hogy 10 litert eszik?

levőlétező 2012.11.26. 00:51:43

Mennyire jó az A6 fotó! Tipikus tahó proletár Audi-s parkolás! (:

Edemszki1983 2012.11.26. 06:36:49

@Chabs: Még nincs meg. Valami 2 liter alatti dizelt szeretnék, de minden modern dízel motorról hallottam már szinte rossz kritikát. 5-6 éves Focust, Megane-t, Bravot nézek. A toyota, ami szimpatikus lenne, nagyon tartja az árát, volkswagen csoport szintén. Prémium most nem lesz, mert ott 250-300 futásteljesítményű autókat lehet venni másfél millió körül. Tudom, ez pl egy régi 1.9 TDi motornak meg se kottyan, de ott már akkor is jönnek elő a kötelező szervíz alatt a kopó alkatrészek cseréi. Így van két megoldás:
-keveset futott, 5-7 éves fentebb említett "rossz" nevű autók, amik már olcsóbban elérhetők, csinálok rá garanciát.
-többet futott, megbízhatóbbnak mondott modellek, pl. Toyota dízelek stb. Arra már nem lehet garanciát csinálni.

Te mit gondolsz? Illetve ti mit gondoltok? Milyen 5-7 éves dízelt érdemes venni, amiben már elfér az ember, de még nincs túlárazva?

Rocko- 2012.11.26. 07:10:33

@levőlétező: mert te 2 fotóból megállapítod hogy mindig így parkol, és nem csa a fotó kedvéért lett beállítva, hogy látszódjon az autó mindkét részlete.
figyelj már, ha ennyire okos vagy, kijavítanád a relatiivtáselméletet? mert valami öreg hülyén írta fel.

Tölgyasztal 2012.11.26. 08:03:25

Totalcarnak javaslok egy olyan cikksorozatot, amelyet olyan autótulajdonosokkal készítenek, akik bizonyos autótípusokat (kicsi,közép,nagy,stb) hajtanak már jó pár éve (vagy több tízezer/százezer km-rel), és akik a fenntartásból eredő költségeket is vezetik, és amely adatok mindenki számára hasznos infókkal szolgálna! Itt a Nepiteletnél és a Totalcaron megjelent, a témával kapcsolatos cikket kellene még kibővíteni egy-egy tulajdonossal teljes részletességgel bíró leírásával, és amely minden információt tartalmazna az adott autóról!

Chabs 2012.11.26. 08:24:26

@Edemszki1983: e46 330d! Dizel de legalabb jol megy.

ledo76 2012.11.26. 08:38:59

@Edemszki1983: Dízelben pont nem annyira jó a Toyota. Egy Fiat féle JTD-vel sokkal jobban jársz, de még a Focus-al is. A Megane felejtős.
Egyébként ha igazán olcsó fenntartású autót akarsz akkor egy nem kihegyezett, kiforrott benzinest kell venni, ami nem túl nagy, de elég az autó méretéhez. De dízelből is van egy két jó darab (pl: JTD), de azt mindenképpen nézesd át.

Globetrotter2014 2012.11.26. 08:39:42

@levőlétező: ha poénosnak szűánad a komentet akkor az lett, ha nem akkor vannak bajok az önbecsüléseddel :)

@Edemszki1983: vannak országok ahol még mindig a dízel felel meg leginkább az adó és egyébb felételeknek és teljesen normális dízelt venni akár 10e kmes futásteljesítmáény miatt.

Érdemes lepeorolni a nyelvitást ha ragaszkodsz a dízelhez. Egyébbként a PSA 1.6osok igen jók, én nem tartanék a Focustól, sokkal több rosszat hallottam a toyók dízeleiről...

Edemszki1983 2012.11.26. 08:41:04

@Chabs: Jò ötlet. Nézd meg az www.autoscout24.ch-n, ahol én autòt nézek, hogy milyen talàlatok jönnek rà. Plussz hàtul hajt, ami nagyon jò, ha nem a hegyekben élsz, ahol 6-7 h`napig tart a tél. xd meg nagyon dràga, azzal megint szinte ugyanazt a hibàt követem el, mint az audival. (De az iràsom is ugy kezdödött, hogy E46-ot néztem, tehàt az ötlet nem rossz.) :D

ledo76 2012.11.26. 09:08:51

@ZF2: A PSA 1.6-osok tényleg jók, de 150-200e km között szeretik feladni a turbók, ha nem cserélték benne a gyári előírtnál sűrübben az olajat.

snowboard 2012.11.26. 11:11:21

Nem elég, hogy nem ismeri az ékszíj fogalmát, de még azt is hiszi, hogy az utántöltés egyenértékű az olajcserével.LOL

S8 Phantom 2012.11.26. 13:53:16

@Didergo: Egyet értek veled az évjárattal kapcsolatban. Nem tudom mi az oka de a németek is egy bizonyos év után nem tudtak tartósan jó autót csinálni. Öthengeres A6 TDI-im a mai napig is hibátlanul üzemel (800 000 Km) míg újabb V6-os társa már az utánam harmadik gazdájánál is motorgenerálozva volt. S8 D2-esem is hibátlanul, ill. kisebb gondokkal üzemel, viszont fiatalabb 8-as társától szintén megváltam mert (fent)tarthatatlan volt. Ami viszont elpusztithatatlan az a V8-asom, kár, hogy ma már egy kicsit korszerűtlen. Vallom. hogy ha azt az Audi tovább gyártja csődbe ment volna mert annyi anyag van benne, hogy nem tudták volna rentábilisan gyártani és ez igaz a korabeli többi német vezető márkákra is.

ugyhogy 2012.11.26. 14:26:20

@kisqtya: Nem, nem csak neked tunt fel, gondoltam megnezem a kommenteket mielott lehulyezem a tagot, hatha megtette mar mas... :)

vernarancs 2012.11.26. 14:26:44

Azert az audis sztori eleg santa. A svejci szervizarakat forintositja a tag ami nem realis. Egy szij csere szallitassal egyutt itthon nem 180 ropi. Egy lokharito nem egy misi meg egy A6-ra sem.

Sztavrosz_ (törölt) 2012.11.26. 14:56:12

@értem: ..értjük mi, a gumiszíj ami VEZÉRLI a vízpumpát :)

indapass90210 2012.11.27. 14:54:50

@Rocko-: mert úgy 12-14 az átlagfogyasztás. Ha ugyanez nem egy "fogyasztásra is gyúrt, nem magas fordulaton pörgő motor" lenne, akkor 14-18 lenne :D

indapass90210 2012.11.27. 18:25:29

@Rocko-: ez nem egy olyan link, ami szerinted téged, szerintem meg engem igazol? :D

Rocko- 2012.11.27. 21:21:12

@Dövan: ez egy olyan link, ami alapvetően téged igazol, de vannak fenntartásaim vele kapcsolatban.

indapass90210 2012.11.28. 16:33:28

@Rocko-: pedig reálisnak látszanak az átlagok. Sokféle autóm volt már, és így, számomra, az értékek teljesen hihetőnek tűnnek.

Persze lehet szélárnyékban, kamion mögött autópályázni, meg automata váltóval gépészkedni a motorfékezéshez, és akkor 10-et eszik az összekerekes 3.2-es benyás, de aki vezetni akar és nem kizárólag azért vett 200+ lovas autót, hogy több adót fizethessen, annak többet fog enni ennél.
süti beállítások módosítása