Heti merítés

  2012. november 11. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Életem nagy projektje

59768

Megálltunk a kereskedés előtt és én kissé gyámoltalanul várakoztam az udvar hidegében, amíg a haverom kigurult ezzel az orosz szerkezettel. A szívató magas alapjáratán forogva vidáman csilingelt a laza vezérműlánc és a mélyen barázdált kormorán téli abroncsok ropogva törték maguk alá a szűz havat.

Ezres elfogó

59780

Pozitívum hogy autópályán nem nagyon tudsz 140fölé gyorsulni, így esélytelen hogy ott megbírságoljanak vele :)

Imádom ezt a gépet!

54169

Kérdeztem az eladót hogy van-e piros ebből az 1.4-ből. Mondta hogy csak egy piros auto van raktáron, de az TypeR. Na nézzük meg. Amikor megmutatta egyből hívtam asszonypajtást hogy: Gyere, mert találtam neke egy Civicet, amit szerintem azonnal megszeretsz.

Aszfalt Piedone

59754

Mindenképpen a fészliftes, 335 pacis megvételére gyúrtunk, a 300 pacis régi kasztnist túl vénnek ítéltük meg, a 350 pacis FSI motorosok meg még túl újak és drágák voltak.

Kanyarok királya

59762

Mit írjak fapad, de másként nem lenne 2 milla az ára. Műanyagok mindenhol, de nem zörögnek, amíg nem mész át egy vasúti-, vagy villamos átjárón. Akkor igen, de utána elnémul.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr264902035

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kacsa! 2012.11.11. 17:40:24

A Quattros megdobbantotta a szívem. Sok boldogságot neki, ezúton is!

Leadfoot 2012.11.11. 18:05:47

Ennél több hülyeséget/hazugságot akkor se nagyon tudnék a Clióról írni, ha nagyon próbálkoznék.

Elég sokat vezettem ilyet, 75 lovas 1.2 16V-t meg 65 lovas dCi-t, és nem rossz kocsi, de semmi extra. Átlag kisautó, kb. azt tudja, mint a kategóriatársak.
Ami véletlenül igaz a szövegből, ott az olyan fícsöröket magasztalja a fazon az egekbe, amik kb. minden modern autóban alapnak számítanak. A levegő meg már a Wartburgban is hátra volt vezetve az ülések alatt...
Az ülésmagasság állításnak (hiányának) mi köze ahhoz, hányan vezetik a kocsit? Ha magamra nem tudom jól beállítani, akkor tök mindegy.

Semper Fidelis 2012.11.11. 18:12:23

" Már nem fontos nekem, hogy én legyek az első a piros lámpánál, de okoztam meglepetéseket"

HAHAHAHAHA. Járókeretes néninek?

Rocko- 2012.11.11. 18:23:53

ha jól emlékszem a Civic az egyik kommentelőé.

1kutya 2012.11.11. 18:30:06

hiányoltam Aldot. no nem azért mert mert olyan szarok az írások, de néha felsírtam a hellyessírásson:(

benzinvérű · http://benzinveru.blog.hu 2012.11.11. 18:33:18

A Ladás csávó egy költő! Az első szakasz pár mondata keményen megdobbantott bennem valamit, vágyom egy Ladára. Azonnal szerződtetni, és megkeresni, mi lett a gép sorsa!

Kuruttya 2012.11.11. 18:37:33

Az "59 lóval is az elsők között" és az "okoztam meglepetéseket" se rossz, de az "X5 BMW követtem és minden kanyarnál, majd letoltam az útról" mindent visz :D :D

Nem tudom, hogy sajnáljam-e szegény srácot, hogy az 59 lóba belefantáziálja a dinamikát, vagy ő csinálja jól, hogy ennek is így tud örülni...

megint 2012.11.11. 19:01:56

Viszonylag sokszor vezettem ilyen cliot és nem értem a tagot, ezzel nem nagyon lehet lenyomni senkit. Valószínűleg a többi autós csak séta kocsikázott ő pedig versenyzett, másképp nem nyerhetett.

troll that shit 2012.11.11. 19:04:04

a Ladáról már évekkel ezelőtt láttam képeket.............már akkor megállapítottam, hogy az egyik legszebben, legötletesebben és legarányosabban átalakított kaszni itthon. Most sem gondolom másképpen! Nagy respekt a népítélet írójának. Gyönyörű autó lett.

Invinoveritas 2012.11.11. 19:11:21

Jó válogatás az embertípusokból, mindem tiszteletem Nyegleonak! Az összeset élvezet volt olvasni, de ez a Clio-s ez kész! Mintha 80 éves Trabantos öregapámat hallanám. Szerintem abból is ült át! És még a szerelőket is baszogatja... A leírását óborzalom olvasni is. Rakjátok fel Napiszarra!

Semper Fidelis 2012.11.11. 19:15:11

Az Audis tetszett. Irigylésre méltó derűvel ült fel a szopórollerre... :o)

Evil Dragon 2012.11.11. 19:27:45

Elhiszem,a Clio-s fószernak,hogy kellemesen csalódott a kocsiban,de ezen felsirtam: "Végre egy férfiaknak kitalált autó"...Hát ja,annyira férfias mint mondjuk Steiner Kristóf :D

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.11.11. 19:42:40

Ez a pacizás az ország melyik részén menő még 2012-ben is?

lezlee 2012.11.11. 20:26:27

Nekem is volt 1,2-es Cliom 3 évig...szerettem, nem romlott, elvitte a kasznit de a fater 16 szelepes 75 lovasa érezhetoen jobban ment... :o) Utasokkal nem szivesen álltam neki elozni :o)

a távoli rokon 2012.11.11. 20:48:05

a Ladás nagyon kellemesen ír, emelem kalpagom.

nagyiWRX 2012.11.11. 20:57:44

Emlékszem gyerekkoromban vitatkoztam az egyik haverommal mert ő állitotta hogy az Opel kadett 1,7D vel 195km/h val mentek ugy hogy 4 en ültek benne, sehogy nem birtam neki elmagyarázni hogy 57 le-s dizelmotor nem képes fizikailag erre, vagy a km óra volt szar vagy ő kamuzik....állitotta hogy igaz....nem tudtam tovább foglakozni vele :)

Bambano 2012.11.11. 20:58:44

Mózes V8 parancsolatánál kezdtem vonyítva röhögni... :)

nagyiWRX 2012.11.11. 21:11:00

Atttttya úr isten elovastam a rönós irást....most ez komolyan gondolja amiket irt????
Ennyi sületlenséget rég hallottam bár 2-3 hetente betéved egy két ilyen ügyfél, koncentrálni kell nehogy elröhögjem magam.

Leadfoot 2012.11.11. 21:12:12

@a távoli rokon: Dettó. A népítéleten az is különleges, ha valaki helyesírási hiba nélkül le tud pötyögni három tőmondatot. Ez az írás viszont...

mükkemakk 2012.11.11. 21:53:24

"A légkondi kivül felmelegszik és ez a meleg a menetszél hatására a motort nem hűti le, így pár decit meg tudok takarítani télen is."

Na ez is érdekes. Persze, ha Trabiból nézzük jó kis autó a Clio, meg olyan kis szaladgálósnak is jó, de a lágy rugózása inkább kényelemre, mint sportosságra predesztinálja.

A Lada zsivány kis gép volt.

Opel Kadett 1.7 D vége, olyan 155-160 volt óra szerint.

bubu23 2012.11.11. 22:04:22

a cliós írás valami vicc, az még ok ha vki egy Williams vagy RS Clióval akar kanyarokat vadászni, de egy sima mezeivel??

Chabs 2012.11.12. 00:37:00

A ladas nagyon tetszett, kar hogy szomoru vege lett a renos meg lassan cammogo autok elott versenyez egy szanalom :) a hondas pali nagyon jol csinalta, en is igy vetetnek autot magamnak az aszonnyal:D

Gru 2012.11.12. 00:54:31

Én is vitatkoztam már azon, hogy Nissan Suny 2.0d 75Le-vel öt személlyel nem megy kétszázat!

A cliós gyerek légkondis elméletét könyörögve kérem magyarázza meg vki, mert nem fogok tudni nyugodtan aludni!

Ja, kölcsibe van nálam fater 88lovas 207-ese (nekem 1.6turbóm van ue kocsiban lehet, hogy ez a baj), a hajam kihullik olyan szarul megy, akkor gondolom egy majd 30lóval gyengébb cliót max a kertbe a gyerekeknek tudnék elképzelni és nem érdekel hogy fordul...

DrSzoke 2012.11.12. 02:01:13

@Gru: Sztem valami olyasmit agyalhatott ki,hogy a klimahuto felmelegszik ha a klimat hasznalja es az csokkenti a hideg menetszel hatasat,nem huti annyira vissza a hutofolyadekot.
Az mar mas kerdes,hogy ha van a kocsijaban termosztat akkor tokmindegy,meg meg sorolhatnam.Nagy okostojas lehet az ember.
Ez a szerelo mellett allas....ugy vagnam ki a muhelybol hogy a laba nem erne a foldet.Nincs annal idegesitobb mint amikor a kedves ugyfel liheg a fulembe.Ha nem bizik bennem,akkor menjen mashova,ha meg igen,oka nincs ra hogy ott dekkoljon.

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2012.11.12. 06:41:31

Szerintem, csak simán tévedésben van. 60 pacinál a klíma eléggé érezheően megfogja a kocsit. Gondolom, azt hiszi hogy a meleg miatt van. Autószerelőnek ne menjen.

Papp Sanyi 2012.11.12. 06:55:22

A Clios elég durva anyagot tolhat. Nem semmi elképzelései vannak az autójáról illetve a többi autóról. Letolta az x5-t... Kész.

Rocko- 2012.11.12. 07:44:55

@DrSzoke: "ugy vagnam ki a muhelybol hogy a laba nem erne a foldet."
ne haragudj, de a bizalom nem magától értetődő, ki kell érdemelni. lásd Karotta projektje, ha nem állt ott a szerelő mögött, akkor nem azt csinálták amit mondott. pedig igen nagy publicitást kapott a dolog. na most gondolod ezt el egy szimpla embernél...
persze lehet nálatok ez másképp megy, de itthon ez nagyon is valóság. :(

Hauzer 2012.11.12. 07:56:14

A klíma asszem +1 fok alatt be sem kapcsol..Amit megspórolt azok az agysejtjei..
Egyébként szerintem kész szerencse,hogy az ilyen ember gyenge kocsival jár.Ki tudja mit csinálna egy igazán erős autóval.

mclaren18 2012.11.12. 08:00:29

Ezt csak én vettem észre???
:D:D:D
"Előző autóm egy Mitsubishi Colt, ami közel sport kocsinak tekinthető, de az első tengelyen túl nagy súly volt, emiatt hamar kezdett a fara sodródni"

Autószerető 2012.11.12. 08:18:45

Ez a Zsiguli de gyönyörű...

Semper Fidelis 2012.11.12. 08:34:11

A Clióst újra olvastam, remek tárháza a vicces szövegeknek. "Max 2 utassal döbbenetes menetteljesítmények érhetők el. "
59 lóerővel :o))) Nagyon jó ez az írás, kifogyhatatlan forrása a mulatságnak.

Nyiri 2012.11.12. 09:15:40

A Ladánál ezen hangosan felnevettem:

Hibalista
- motor, váltó, futómu, kasztni

:D :D :D

DrSzoke 2012.11.12. 09:27:28

@Rocko-: Persze,nem megy elsore.Par ev alatt otthon is sikerult egy olyan ugyfelkort kiepitenem aki megbizott bennem,itt is lassan megvan,bar meg ido kell.Volt olyan emberem aki odahozta a regattajat hogy meg kell gyuruznom,o hozza az anyagot,de ott akar lenni hogy tenyleg mindent beepitek-e? Nem vallaltam el.Menjen a fenebe az ilyen.Ha meg ott kell allni a szerelo mogott,az regen rossz,mas helyet kell valasztani.Sztem.

Aldo Moro 2012.11.12. 09:28:56

Édes Istenem! A clios valami förtelem korlátolt jószág. Egyszer rendes autóban ülnél, tesó, mindjárt más lenne a képlet. 59 lóerő? Bakker, annyi már van egy jobb kávédaráló is.

Peetee 2012.11.12. 09:40:20

" Mivel én nagyon keveset fogyasztok a kocsival, így télen beindítom a légkondit+fűtés, hogy a motor ne "fázzon". "

Atya isten.....ezzel takarít meg állítólag üzemanyagot...

Grafithuszar 2012.11.12. 10:05:24

Nekünk is van a családban olyan Clio. Nagyon jó kis autó, meg merem kockáztatni, hogy kategóriájában a legjobb. Hihetetlenül kényelmes hosszú távon is, tényleg nagyon jól fekszik a kanyarban, és vezetni is élvezet.
Ettől függetlenül, az hogy a X5-öt lenyomja és társai az nettó baromság. 1.2 8V városban teljesen jó, de autópályán meg emelkedőn esélye nincs még egy 1.6-os Astra-val szemben sem.

Mérges 1234 2012.11.12. 10:08:20

@DrSzoke:

Na én gyakaran használom mostanában is klímát, mert eléggé párásodik nélküle a szélvédő esős időben.

Annyit a nagy elméletről, hogy klímával sokkal lassabban melegszik fel az autó.

HA bekapcsolom a klímát, akkor a ventilátor is pörög faszányosan, aztán hiába a termosztát, a 0 fokos vagy hidegebb levegőt tolja a alu blokkra a vetilátor. Szoval ez a klímás dologt egy iszonyat nagy faszság.

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2012.11.12. 10:13:26

@Hauzer:
Bekapcsol. Szerencsére. Nem a hűtés miatt, hanem a pára miatt. A klíma szárítja a befújt levegőt.

Agr3ssor 2012.11.12. 10:20:46

A Clio-s úriemberen ne tessék ekkorákat röhögni, ez egy összetett társadalmi probléma. Az egy dolog, hogy rajta halmozottan kijön!
Amúgy ez a Clio nem rossz kocsi! Nagyon olcsón fenntartható, kellemesen vezethető, és a hétköznapi használat során egyáltalán nem érződik gyengének.
Viszont ott kezdődik a gond, hogy valaki többet, vagy mást képzel bele, mint ami valójában! Ez a Magyar tényállás iskolapéldája... Ugyanis a legtöbb ember hozzányomorodik az autójához!
Vesz egy full fapad szart... Újat, mert azzal nincs nagy gond, majd önigazolásképpen meggyőzi magát, hogy ez a világ legjobb vétele. Hát nem! Ez a Clio egy kellemes és gazdaságos kompromisszum, de a legkevésbé sem a legjobb vétel, pláne nem bárkinek!
Ez egy általános eset, bármely Swift-es, Thalia-s, Fabia-s, Polo-s "családapától" ilyen sztorikat hallhatunk...

Audi: Kinek mi a tűrhető fenntartási költség... Nekem ez nem az, és nem is kellene.

Mérges 1234 2012.11.12. 10:28:50

Clios emberke:

"A légkondi elektromos kuplungos." Melyik nem?
"gy ha mélyebbre nyomom a gázpedált, akkor lekapcsol." Kis motorknál többnyire ez is ül, bár nem az elektromos kuplunghoz, hanem az előrelátó tervezéshez van köze.

"Komoly autó kinézete van és az is." Ehhez nehéz mit hozzátennni. :)

"nehéz kasztnit(980kg)." Nehéz hát.... :D

" A légkondi kivül felmelegszik és ez a meleg a menetszél hatására a motort nem hűti le, így pár decit meg tudok takarítani télen is." Most ezt tényleg jobban ki kellene elemezni, a motorhulladékhője fűti az utasteret, amit azután a klíma hőcserélője felvesz és lead elől a "klíma hűtőben", akár még melegítheti is a motort, de milyen áron, milyen hatásfokkal? Mindegy, ő tudja, lehet még igaza is van, vársoban biztos szopó a ventilátor miatt, városon kivül talán még lehet is benne valami.

Ok belefáradtam, a srác leírja milyen szarul dolgozik a szakszerviz, útána lent meg azt írja, kedvesek jól dolgoznak.

Nó mindegy, nem akarom én bántani, látszikl, hogy szereti a vasat, ez a fontos, meg a szoros pina.....

Pufibá 2012.11.12. 10:29:50

Clio XD !
A BMW-s vajon tudott a "versenyről"?Vagy csak éppen sms-t írt,sminkelt,evett?
Ja,anno én is lenyomtam egy 911-et a pirosnál induláskor a P126 csapásmérővel! 0-15 -ig én voltam a király! :-))

Pufibá 2012.11.12. 10:32:31

Mivel Ő volt mögöttem,a DRS-t nyithatta,csak azé előzött meg.@Pufibá:

Rocko- 2012.11.12. 10:32:54

@DrSzoke: persze, vannak szintek. a regattás gáz. a bizalmat egyszer kell kiépíteni és megtartani, onnantól nincs probléma. (értelmes helyeken.)
itthon viszont sajan megvan hogy próbálsz megbízni, aztán előbb vagy utóbb átbasznak. vagy rájössz vagy nem.

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2012.11.12. 10:45:57

@Pufibá: KERS a kulcsa. A DSR csak a második lámpától játszik.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.11.12. 11:14:54

A cliós az átlag magyar mintapéldánya. Vesz egy sz*rt (lehet, hogy a maga kategóriájában jó, de semmi több), és azt képzeli, hogy a világ legjobb autója. Pont az ilyenek állnak neki erősködni a többiekkel (mint a mellékelt példa is mutatja :D) Aztán ha az árokban köt ki, akkor meg sír. Sőt, általában ezeket a kategóriájú autókat vezetik a legjobb sofőrök, akik előtt hirtelen, a semmiből szokott ott teremni a másik autó, és a kanyar volt a hülye, mert lecsúszott az árokba :D

Dawid89 2012.11.12. 11:17:05

Csak jelzem a sok nagyokos kétkedőnek, hogy én egyszer a 60 lovas Octaviammal tologattam egy ikszötöst, aztán meguntam és megelőztem a 'csába a trélert ami szállította...:D

Hauzer 2012.11.12. 11:24:39

@speed2006:

Az lehet,hogy bekapcsol és gombja szépen világít,de a kompresszor tiltva marad. Ergo a körfolyamat nem indul el és a klímahűtő tök hideg marad..
Minden autó kézikönyvében írnak róla egyébként. A BMW-mnél +1 fok,de az Opelomnál pl +5 fok..

Rocko- 2012.11.12. 11:27:13

@Nyiri: akkor a beltér okés. :)

CsGergo 2012.11.12. 11:28:36

A Ladás, Audis nagyon jó volt, a Suzukis nem istenítette a közlekedési eszközét, a Cliót nem olvastam el, mert hosszú is, meg látom a kommentekből, hogy 60 lóerővel az utak királya a gazdi.:D

"streetfighter" 2012.11.12. 11:33:32

Én azon csodálkozom, hogy vannak olyan FÉRFIAK, akik ránézésre vásárolnak autót, és visszaviszik reklamálni, hogy nem jelez a váltásra figyelmeztetés 5000-nél, a kb. 9000-et is pörgő autójánál. :D

Aldo Moro 2012.11.12. 11:37:52

Az audis gyerek nagyon nagy forma.

"streetfighter" 2012.11.12. 11:40:31

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Szerintem te tudod a legjobban, hogy a kanyarsebesség nem csak az autótól függ.
Szánalmas amikor valaki egyenesben nyomja mint a hülye, a kanyar előtt meg akkorákat fékez, hogy még egy fickósabb kispolszki is megtolná. :)
Rengeteg ilyennel szoktam találkozni, így nem hihetetlen a történet, igaz nem 50 lovas Clióm van.

Mérges 1234 2012.11.12. 11:46:48

@Hauzer:

Ebben tévedsz, mert bizony elindul a kompresszor, még mínuszokban is, hallom, hogy behúz a kuplungja, és megfogja a motort, ha felnyítom a motorháztetőt, akkor látom, hogy a ventilátor is megy. (Volvo s40).

Nincs benne ilyen korlátozás, és szerintem eggyikben sem, max a ventilátort nem tolja rá, amelyik kicsit értelmesebb.

Dawid89 2012.11.12. 11:52:27

Most hogy olvastam a cikkeket, csak a miheztartás végett, Piedone-t meg a Kanyarkirályt összeültetném egy beszélgetés erejeéig...mondjuk az első Piedone-s pofonig :D

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.11.12. 11:55:53

@"streetfighter": na ja, de ezzel az a baj, hogy ezt általában pont az ilyen kategóriájú kocsikkal szokták csinálni :) Persze akadnak kivételek, de tapasztalataim szerint pont ők azok. Ja, és ők szoktak egy 90-nel menő kamiont 20 percig előzni :D

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.11.12. 11:56:52

Persze nem azt mondom, hogy a kliós nem tud vezetni. Csak kicsit sokat képzel a házikedvencéről :D

Hauzer 2012.11.12. 12:31:22

@Mérges 1234:

Nem akarok klíma flémet indítani,de nézz utána a könyvecskéjében.
De egy pici szösszenetet még is: A gáz minusz fokokban nem tud párologni,ami a lényeg lenne ugye a hűtéshez.Folyamatosan cseppfolyós marad és ez rövidúton hazavágja a kompresszort.
Hozzáteszem egy főleg a manuál klímáknál van így. Vannak jobb automaták amiken asszem a párologtatón át nyomják a meleg levegőt is. Ott működni tud,de csak az után,hogy bemelegszik.

AndrewT 2012.11.12. 12:39:16

Volt egy clios haverom, szintén 1,2 8V. Rakott rá sport dobot, direkt szűrőt, sportgyertyát, sportgyújtókábeleket meg minden ilyen fost. Fehér nagyon alap volt a gép. A végén ksizámolta, ogy kb 80 Le-s a gép. Nem emlékszem tisztán, de megnyúlt az arca amikor a jó kis smararámmal gyorsultunk anno, valahogy nem voltak meg a lovak a clioban.
Sose értettem minek ilyen kis gyöszökkel foglalkozni. Ha erősebb kell vegyen erősebbet...

Agr3ssor 2012.11.12. 13:00:26

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Igazad van! Amit én még megfigyeltem különböző autókat vezetve, hogy ezeket a kis teszkó gazdaságos autókat (alap Clio, Swift, Punto, Golf3) sokkal könnyebb határra autózni, mint a sportosabbakat!
Én pl. a csajom Swift-jét bármikor bármelyik kanyarban 4 kerékkel megcsikorgatom, keresztbe teszem, sodratom stb...
A saját szarommal ültetett futóművel, peres gumival a közelébe nem megyek a határoknak közúton... Eleve arányosan 20-30%-al feljebb vannak a határok... És ott a hibák következménye is arányosan nő...
A Clio-s csávó is addig isteníti a kocsiját, amíg nem vezet egyszer egy jobbat...

akos696 · www.focusauto.hu 2012.11.12. 13:30:25

@DrSzoke: Én pedig oda viszem az autóim, ahol ott is állhatok. Ahol nem, oda nem is vinném. Jelenleg egy barátomhoz hordom, sokszor ketten csináljuk a szervizelést és sokszor jól jött, hogy ott álltam és rászóltam, hogy az úgy nem lesz jó. Szerencsére nem sértődékeny és lelkiismeretes, de én túl igényes vagyok, ha pl a motorról van szó (nem nagyon szeretem, ha a porból felszedett rongyokkal törölgetnek egy motor belső mechanizmusába kerülő alkatrészt.) Persze egy sima futómű vagy fékjavítást bátran ráhagyok, azért azzal nincs gond. De idegen szervizben azért szívesen nézem, hogy pl. milyen olajat töltögetnek bele.

Mérges 1234 2012.11.12. 13:36:49

@Hauzer:

Ok hát én nem tudom, én annyit tudok, hogy nekem az autómata klíma működik, behúz a kompresszor, és kilépő száraz levegő zabálja a párát.

autoklima.mbit.hu/index.php?module=staticpage&id=52

"Az alacsony nyomású, gáz halmazállapotú R134a-t a kompresszor (a motor főtengelyéről vett hajtás segítségével) összesûríti, megnövelve ezzel a hőmérsékletét is. Következik a hűtő (jellemzően az autó motorjának hűtőjéhez hasonlatos, és az elé építenek be) vagy más néven kondenzátor, ahol a hűtőközeg folyadékká alakul, az eközben keletkező hőt a menetszél (vagy a ventilátor) tünteti el. A következő elem a szárítószűrő, ami kiszűri a nedvességet, pontosabban párátlanítja a közeget, és felfogja a szennyeződéseket is.

A nagy nyomású, cseppfolyós halmazállapotú, meleg R134a ezután áthalad az úgynevezett expanziós szelepen, ami csökkenti a nyomást, így a hűtőközeg a külső hőmérsékletnél hidegebbé válik. Az utastérben elhelyezett hőcserélőn (más néven párologtatón) áthaladva ismét halmazállapot-változás következik be, amitől az R134a lehűti a párologtatón áthaladó utastérlevegőt, egyben ismét felveszi eredeti fizikai állapotát (kis nyomású gáz), hogy a folyamat elölről kezdődhessen."

Amúgy a párologtatóban, alacsony nyomás uralkodik, ahol szerintem még mínusz sok fokban is elpárolog az anyag. A kompresszor gázt sűrít, bár való igaz, hogy azt ki lehetne nyírni ha nem gáz kerülne bele, de ott vannak a nyomáskapcsolók, amik elvileg tudják a dolgukat.

Nó mindegy, majd ha jön a hideg meg kell tapasztalni.

Elektomos V8 2012.11.12. 13:39:07

A Clios csávó az kész :)
Az igaz hogy az autósok 95 % közel sem jár a max kanyar sebességhez, de azt se felejtsük el hogy ha gyorsan kanyarodsz minden jobban kopik, és ha nem ismered az adott útszakaszt akkor meg pláne hogy nem tolod neki.
Azok viszont idegesítőek akik egyenesbe nyomjak mint az állat és kanyar előtt satu.

Az audis csávó meggyőzött, hogy inkább ne vegyek régi luxusbálnát.

lezlee 2012.11.12. 13:53:49

Ford Mondeom van, ott se kapcsol a klima +5 fok alatt...

OstobaBMWs 2012.11.12. 14:06:30

na, jellemzö. A német ratyi olasz felmenökkel wéberkedik.
4.2 quattro: 335 le???? az olaszok 4.3 ból 490 Le-t kihoznak, turbo interkuler krompresszor détépédéi nélkül.
És különben is, a német sosem romlik el, csak buta kopasz adócsaló leszel töle.

Mérges 1234 2012.11.12. 14:07:47

@lezlee:

Vegyél rendes autót.... :D

Csak vicceltem, cserélném a Volvót egy mondeóra. Mondeó jobb, tapasztalatból mondom.

lezlee 2012.11.12. 14:21:24

@Mérges 1234: Cserélném én ha volna pénzem :o) Mondjuk egy V70-es Volvora.... :o) Bár a mondit inkább meghagynám mellé, 10 éves már és kb. egy szakajtó száraz molylepkét kapnák érte, nekem meg attol tobbet ér :o)

Sztavrosz_ (törölt) 2012.11.12. 14:34:56

@Elektomos V8: És ez még az olvasottak alapján a problémamentesebbek közé tartozik. Addíg örüljön amíg van hátrameneti fokozat :) A súlyos 100ezrek ott fognak kezdődni..

Pepejoe 2012.11.12. 15:31:57

A ladás gyerek az igazi arc. Ahogy nézem a népítéleten, van még szomorka sorsú Lada...:(
nepitelet.hu/autok/lada/2107/lathatatlan_alazogep/

(---Flúgos Buszos---) 2012.11.12. 16:16:54

@"streetfighter": Ne is mondd,hogyha jövök a 82-esen Veszprém felöl Győr felé. Bakony előtt megelőz a Lacetti,és cliós barátai,és már a pihenőnél,amiről lehet látni a cseszneki várat,már ott beállok mögéjük,pedig nem egy 10 éves busszal járok.

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2012.11.12. 16:35:40

@"streetfighter": 8200
Igazad van. nem ismertem elötte. De nem azt nem értettem hogy mikor kell váltani, hanem hogy mikor jelez, mármint hogy az első lámpa mkor gyullad ki. Normális helyzetben azért nem pörgeti ki az ember tiltásig, főleg nem egy null kilóméteres autót. A másik autómon az első lámpa zöld és 3500-nél villan fel. 4200- tól sárga és 5100-nál piros. Ennél ez 500 fodulat

zsolti_ 2012.11.12. 16:41:42

hm.. Télen én rátolom a meleg levegőt max fokozaton a szélvédőre és max fél perc múlva a párának nyoma sincs. Miért használ erre valaki klímát télen?

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2012.11.12. 16:54:42

@zsolti_: Mifelénk még nyáron is párás a levegő. A meleg levegő is leszárítja, csak sokkal lasabban. A klíma meg egy fél perc és indúlhatok.

yxcvbnma 2012.11.12. 17:42:51

@zsolti_:
Amikor beülök -15°-ban a szabadban lévő kocsiba akkor nincs meleg levegő a kocsiban, csak amit kilélegzek. Ami egyből lehűl, és vízgőzre nézve telítetté válik. Oszt jól kicsapódik az ablakon.
Na amíg nincs meleg levegő, addig a bekapcsolt klíma száraz levegőt tol az ablakra, ami lenyomja a párát ( a levegő harmatpontja változik, az alacsony víztartalmú levegő hozzákeverése miatt). A klímát persze nem hidegre állítom, hanem melegre.

Majd amikor érzem, hogy már lassan "gyün" a meleg, akkor a klímát kinyomom, és a meleg levegő intézi továbbiakban a párát.

A részletesebb, és pontosabb magyarázatért nézz utána a relatív, abszolút páratartalom, harmatpont fogalmaknak.

Meg úgyis érdemes megjáratni telente is a klímát, kenést kap,meg ilyenek.

DeezL 2012.11.12. 19:00:52

@Semper Fidelis: ja,lehet nem ült még,olyan autóban ami megy is valamit.... istenem... meg tök jó hogy nem is 1.2es csak 1.1es 1149 5-től fölfele kerekítünk... ahogy az MJet sem 1.3 csak 1.2 1248ccm olaszéknál meg franciáéknál nem nagyon megy a matek?@megint: pontosan....mindig a kis motoros autók ugrándoznak,előzésnél is...nem értem,soha nem is fogom ezt megérteni...@Elektomos V8: ez igen így szokott lenni,kanyarban már nem megy a művelet..... az Audi a8 az meg ilyen...nem olcsó...de egy alapvető mondjuk 99es a6os audi fenntartása sem az átlag magyar 90ezres fizuhoz való,csak ezt sokan nem látják be@AndrewT: átlag magyar dolog ez,meg itthon az 1.6 a sport autó.. végülis ja... 1260kilóhoz a 105lóerő nagyon megy nem? szánalmasak... meg az általad le irt "tuning" is... ha ezt egy 2.0 16v-vel csinálja akkor azt mondom oké,azért abban van némi kalória már@nagyiWRX: nagy az Isten állatkertje... 170körül megy max egy 1.7 szívó Kadett

Abfangjaeger 2012.11.14. 23:12:07

Az Audist megértem, a Ladást is.
De a Clióst...
Egyébként én előztem P126-tal X5-öst. Mert a szőke liba csak 80-at bírt lakott területen kívül. Én meg 110-et...
süti beállítások módosítása