Heti merítés

  2012. október 07. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Kicsit öreg, kicsit lomha, de szeretnivaló!

58928

Mindig is BMW fanatikus voltam, de mégse fordult meg a fejembe hogy BMW-t vegyek. Passatokat nézegettem, de miután 17-et néztem meg élőben, és mindegyik ótvargané volt, úgy döntöttem más típus felé nézek... valahogy a bömösnél kötöttem ki.

Millenium Falcon

59554

Vadi újonnan került a családhoz, az első fecskék egyike volt...
De egy elátkozott autó volt, a végére csak a tető volt ép elem rajta...

Imádom a bajor márkát

59578

Korábbi autómat sajnos lecsuktam. Eléggé ahhoz, hogy tudjam, roncsként kell értékesíteni és keresni egy bontóst, vagy balfácánt, aki még fantáziát lát a szívásban.

Dögös, tekintélyt parancsoló, megbízható és olcsó

59576

Először is szeretnék egy hatalmas tévhitet eloszlatni amivel engem is hitegettek. Egy mercedes fenntartási költsége semmivel sem több mint egy Dacia vagy akármi más.

Tajga Gyöngye

34442

Az évek során csak a kopó alkatrészek voltak cserélve rajta. A kocsiban második garnitúra fékdobok vannak.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr134824643

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leadfoot 2012.10.07. 13:49:53

Vajon a BMW-sek meg a Mercisek miért hajtogatják egyfolytában, hogy az ő autóikat nem drága (sőt, kifejezetten olcsó) fenntartani? Önigazolás-szagot érzek. :-)

Dzso_bácsi 2012.10.07. 14:36:39

@Leadfoot: Jogosan, és az autó kora is kvázi mellékes...

DeezL 2012.10.07. 14:37:37

@Leadfoot: nem tudom,de van néhány alkatrész ami olcsó ahhoz képest,de nyílván egy új Sosztály rohadt drága...De tapasztalatból beszélek mint többszöri BMW és Merci tulajdonos:)De pl. a drága alkatrész ha már itt tartunk elmondható a francia autókról a japán autókról is..pl 94ben volt egy Renault 11esem...kellett hozzá motortartóbak...nem volt sehol csak gyáriban 10ezer FTvolt.. akkor volt a havi fizum 15körül:)

DeezL 2012.10.07. 14:42:20

@Leadfoot: de abban igazad van,hogy rengeteg úgy adja elő,hogy a Bmw sosem romlik el,magától cserél olajat mneg vezérlést 240nél eszik 4litert..és a stb stb:D

Dzso_bácsi 2012.10.07. 14:44:29

E46 Touring - és az olcsó fenntarthatóság: "tele van bontott alkatrészekkel Magyarország" majd ha féket, szilenteket, lengökarokat kell cserélni, lehetöleg ne ott keresse. A gyári pedig drága lesz még az Unix-nál is. Nem kicsit. A "Monroe" lengéscsillapító pedig a kínálat alja, ha gyárit vett volna, akkor másként nézett volna ki az árcédula.
Persze, lehet olcsón is csak ki tudja milyen eredménnyel.

miva? 2012.10.07. 14:45:55

ötös bömös első lengéscsillapító pár cseréje uszkve 600 euró, mazda3 hátsó lengéscsillapító cseréje 330. Persze hogy drágább, nagyobb is.
Annyi igaz max, hogy a mazda3 nálam 8,2 liter benzint eszik meg vegyes használatban, a BMW 5 touring meg 8,4 liter gázolajat, így felületesen nézve akár érezhetném úgy, hogy ugyanakkora költséggel gurulok velük. Persze ha gumit kell venni, vagy féket/olajat/bármit kell cserélni, akkor ott lesz egy 1,5 - 2 szeres szorzó.

Leadfoot 2012.10.07. 14:51:23

@Dzso_bácsi: Hát ez az. Ha olcsó az autóhoz az alkatrész vagy ha a tulaj maga olcsójános, aközött van némi különbség. :-)

miva? 2012.10.07. 14:56:59

Ja és a prémiumságról még egy szót: Ha esőben a gyerekülésbe teszem be/ veszem ki a porontyot, akkor a hátsó küszöbről egyenletes sugárban folyik a cipőmre a víz. Konkrétan fél lábbal be kell lépni a kocsiba, és rogyasztott nagypapaterpeszben lehet a műveletet elvégezni váltózokni nélkül. Bajoroknál soha nem esik? :D
Ettől még nagyon kajolom a kocsit, de azért érdemes helyiértékén kezelni a dolgokat. Aki az egóját növeszti az ilyenekkel, annak nem tűnik fel semmi bosszantó, aki viszont napi használatra veszi, az minden autóban talál olyan tréfás tulajdonságot, amit nem kötnek az orrára a szakemberek.

djsilas 2012.10.07. 15:00:37

"Olyan érzés volt 3000-3500 fölé engedni a mutatót a megszokott 2000-2500 fordulat helyett, mintha az autó ledobott volna vagy 200 kg felesleget. Mintha kicserélték volna. Ha meg az ember elengedte a maximális nyomatékát (191 Nm) adó 4700 1/min fordulatig, vagy a fölé hát igencsak megindult. Autópályán 140 km/h-nál 4000 körül forgott"

Imádom a BMW-ket egyébként, de csak sor 6-tól fölfelé. :) Ennek ellenére ilyeneken elmosolygok. Nálam meg kb 350Nm/1900, 3000-es fordulatnál meg már 160-al megyek. És? Értem én, hogy neki az tetszik, de miért kell ezt úgy tálalni, mintha minden más sz@r lenne? :/

A korábbi költség kérdés jó kérdés. Engem is a fenntartási költség tartott vissza annak idején a BMW-től, de az óta is többen próbáltak meggyőzni, hogy hülyeség. Megmondom őszintén, nem BMW-m van, így végül utána se jártam, hogy tényleg így van e.

Pepejoe 2012.10.07. 15:03:10

@DeezL:
Olyannyira van ez a franciáknál, hogy egy hidrogömb darabja pl. egy 10-es, és akkor még nem voltál különösebben igényes. A legolcsóbb utángyártottat vettem, de legalább új és nem bontott. Leültem az árától. Minden franciánál vannak komoly tételek olykor-olykor. :S

m3246 2012.10.07. 15:05:55

én a büdös életben egyszer sem mondtam hogy olcsó lenne egy BMW-t fenntartani.. szerintem k..va drága fenntartani, de van az a pár pillanat amikor bármibe is kerül, azt mondod megéri... én is így pont így vagyok ezzel...

Praydapro 2012.10.07. 15:09:37

@Dzso_bácsi: 45% kedvezményem van az UNIX-nál, gyári szilentek előre 25ezer / szett. Féktárcsát + betétet nyilván nem bontottan vesz az ember, de olyan állapotban vannak, hogy nemlesz rá gondom. Egy újonan majd 12millióba kerülő, 10 évesen 2-t sem érő autóra nyilván nemfog az ember többszázezerért gyári alkatrészeket venni. Akkor inkább eladom, az árát hozzáteszem és veszek egy e91et :)

Ha valakinek esetleg nem jött volna le: Enyém az E46 :)

djsilas 2012.10.07. 15:09:43

@miva?: "ötös bömös első lengéscsillapító pár cseréje uszkve 600 euró, mazda3 hátsó lengéscsillapító cseréje 330"
Azt lehetne, hogy ne almát és körtét hasonlíts össze?
Ha már Mazda 3, akkor legyen BMW-ből is hármas. Ha már a BMW-n első csillapítót említesz, akkor lehetne, hogy a Mazdánál is az legyen? Ja meg nem ártana, ha mondjuk korban is kb egyformák lennének. Jééé... nézd már, ugyanúgy 30K/db mind a 2 példánál hozott autódnál a lengéscsillapító! ;)

miva? 2012.10.07. 15:22:53

@djsilas: egyidősek, mindegyiknél a másik tengelyen van a hajtás. Sajnos nekünk egy nagyobb meg egy kisebb autó kell. Ha majd lesz kettő nagy, akkor tudok tapasztalatból beszélni. Ráadásul a dacia (amiről szó volt) nem is gyárt mercivel összemérhető autót. És mivel nem magam cserélem az alkatrészeket, engem a márkaszervízbe begurulás és az onnan kgurulás közt kifizetett összeg érint gyári alkatrészből. Az nem érdekel, hogy utángyártottból hogy áll az árverseny. Felhívom a figyelmet, hogy nem kizárólag autószerelők vesznek részt a forgalomban.

hamika 2 2012.10.07. 15:32:23

Alejkot 850.000 éert számolták be?? sztem elirás a 85.000 inkább hihető,esetleg a 8.500-

morcos68 2012.10.07. 15:37:54

Volt ezerötös Moszkvicsom. Abban az időben, amikor készült egész korrekt autó volt, de tény, hogy a Zsigulikhoz képest kb 0 megbecsülése volt. Ezéret is tudtunk venni 86-ban 40eft-ért egy tipp-topp 6 éves jószágot 40ekm-el. (A mellette álló Zsiga a Merkúr telepen 98 ezret kóstált kicsit idősebben...)Na mindegy, a lényeg, hogy hihetetlen igénytelen, strapabíró autó volt. A szigorúan 7500 kilométerenkénti olajcserét betartva örök darab. A kasztni brutálisan masszív volt. Télen nagyon tehetetlen volt a könnyű hátulja miatt, de pár betonjárólap ezt is megoldotta... Ja, a 7,5-ös fogyasztás kicsit optimista; nálam sebesség osztva tízzel volt a "fedkomp". Jó autó volt, jó szívvel gondolok vissza rá.

reflelkész 2012.10.07. 16:01:57

nekünk egy 99-es 406-os Peugeotunk van 1.8 16v 81kw110le, sedan, most 146 000km... (ez már a faceliftes, átlátszó-lámpabúrás, méhsejtrács hűtőmaszkos acélkék)
a nagy problémánk, hogy jövő tavasszal váltani szeretnénk, viszont a következő autóhoz szükségünk lesz ennek az árára is, viszont ezen még semmi sem romlott el, olaj-és fékbetét-csere volt, más nem!
most 6 éve, hogy behoztuk franciából, szóval nagyon jól kifogtuk, de legalább asnnyira tartok a common-rail-től, mint az új autóktól...
kombi kéne, nagy hellyel, diesel, megbízható, max 6-6500 euróért, valakinek valami tipp?

djsilas 2012.10.07. 16:11:09

@reflelkész: legyen 4500 EUR és viheted az enyémet! :D
kombi, nagy, diesel, megbízható és nem CR, hanem PD. Igaz van már benne lassan 400K km... :D

Leadfoot 2012.10.07. 16:37:07

@miva?: Ez a dácsiás szöveg a legszarabb az egész eresztésben. Nyilván ugyanannyit fogyaszt a képen látható CLK, mint egy Dákó. Ugyanannyiba kerül rá egy garnitúra gumi, ugyanannyiba kerül egy olajcsere, ugyanannyi a teljesítményadó, stb-stb.

És akkor arról még nem is beszéltünk, hogy egy Dákó nincs tele extrákkal, amik egy 10-15 éves autón néha törődést igényelnek, akkor is, ha az embernek a csillagra áll fel.

Igen, a Dákóban az ember nem is élvezi ezeknek a kényelmét, de most a fenntartási költségről volt szó.

Szóval nem vitatom, biztos nagyon kellemes tud lenni egy 10+ éves luxus/prémiumautó, és számos előnye van, de ne nézzen már annyira hülyének valaki, hogy ezek közt emlegeti az olcsó fenntarthatóságot...

Stevedoki 2012.10.07. 16:53:44

A Millenium Falcon című ítéleten besírtam. Most is csak remegnek a vállaim az elfojtott nevetéstől, a család már bolondnak nézz. Tűzcsapon már csak sírok...

Stevedoki 2012.10.07. 16:56:28

@Stevedoki:

A Moszkvics tulaj írta, hogy masszív az autó, ezt el is hiszem, mert saját szemmel láttam, ahogy a barátom édesapja nekiment vele a falunkban lévő híd, sárga korlátjának. Az eredmény az lett, a Moszkván tönkrement a krómlökhárító, a hídkorlátot meg újra kellett gyártani a közútkezelőnek. :D

w a s d 2012.10.07. 17:45:47

@miva?: Az lehet, hogy a hajtás egyiknél sem ott van, ahol a kérdéses cserélt lengéscsillapító, viszont a kormányzott kerék mindkettőnél elől van, és ha minden igaz, és nem a legújabb 5- ösről van szó, akkor MacPherson mindkettőnek a felfüggesztése ott, ezért könnyen lehet, hogy a Mazdához is az első többe kerülne, mint a hátsó, a BMW- be pedig olcsóbb lenne a hátsó, mint az első.

Kovacsla 2012.10.07. 18:01:57

@Praydapro: Igazán tehetnél rá valami peresebb gumit, nem ilyen ronda ballonost ;)

LallyPop 2012.10.07. 18:02:10

Úgy látszik ki kell fogni. Kollégám pont CLK-t vett, 2003masat, 220 cdi-t, 2010ben. Nem volt olcsó a vétel sem, és az első évben belement úgy 1 millió. Persze ő szervizbe vitte, asszem márkaszervizbe. Nagyon bánta azt az autót hogy megvette. Persze az egész office rajta poénkodott, hogy miért nem vett egy páréves Astrát ugyanannyiért mint más.

LallyPop 2012.10.07. 18:10:24

@reflelkész: Ha megbízható kell és újabb és nagy, akkor miért nem ülsz át egy újabb 1,8-2 lityis benzinesbe?

Dízelt nem fogsz 6-6,5ért jót venni cr/pd dieselből, csak ha értesz hozzá és kitartóan keresel. És LPG is van a világon.

Ha évente csak keveset mész akkor maradj a kocsidnál vagy cseréld újabb benzinesre. Ha félsz a bonyolult autóktól akkor keress alapfelszereltségüt...:)

miva? 2012.10.07. 18:38:50

@w a s d: elhiszem, amit írsz. Ennek ellenére nem gondolom, hogy olcsóbb lenne egy 5-ös bmw (6 éves) márkaszervízes karbantartása, mint egy mazda3-é ( fiatalabb 4 egész hónappal).
Azt sem gondolom, hogy ez normális elvárás lenne az autókkal szemben. Vegyük pl a gumikat!
De komolyan, elvárás egy BMW-vel szemben az, hogy olcsóbb legyen a javíttatása, mind egy mazdának?

Agr3ssor 2012.10.07. 18:38:59

" A BMW messze a többi autó felett áll vezetési élményben"

Szerintem minden tulajdonos ezt mondja a saját márkájáról, aki sportosan vezet...
Amúgy a 20i még az E36 3-asban sem volt egy lángoló gepárd! De aki ugye nem ült még jobban, az nem tudhatja ezt...
Különben soha nem értem... Hogy jut eszébe valakinek egy ezer éves 5-ös BMW-t egy új Fábiához hasonlítani? Soha nem fociztak egy ligában! Eleve középkategória vs. alsó... Meg az a húsz év...

DeezL 2012.10.07. 18:47:23

@Pepejoe: ja igen tudom,volt a családban 3bx is pl...

vectrástom 2012.10.07. 18:50:04

Hát skacok ez úgy van hogy sokan vannak akik álmodoznak a BMW-ről,vagy Mercédeszről,csak kevesen merik vagy tudják megvenni.Én is mindig arrol álmodozom hogy veszek valami prémium márkát akár régebbit is,ehez képest 96-os b vectra-val járok.Mondjuk viszonylag elvagyok vele de az álom na azt inkább ne feszegessük.

Pepejoe 2012.10.07. 18:51:01

@DeezL:
Akkor nem újak ezek a dolgok. Egy qrwa hidr.szivattyú bontva is 15 roppancs. És az még mindig olyan-amilyen.

Csak Norris 2012.10.07. 18:55:33

@Leadfoot: Talán mert aki csak messzirő látott, az esküszik hogy tuti drága. Aki meg vesz rájön hogy "jé nem is olyan drága".
Persze ez nem magyarországon....
Persze attól függ mit cserél az ember. 4 fékpofa 70 eur. Sztem egy passatba is.
Egy fűtésszelep már 500-1000. Kinek mi ment tönkre. Akinek a fék az azt mondja hogy nem drága, akinek ez a szelep, az nem biztos...

Csak Norris 2012.10.07. 18:58:56

@djsilas: "Nálam meg kb 350Nm/1900, 3000-es fordulatnál meg már 160-al megyek."

Abban meg milyen váltó? Nekem az 535 E39 sem megy 160nal 3000 nél.

dekás dezső 2012.10.07. 19:06:08

jó döntés volt ledobni az e46-ról a 19-es felniket, sok volt az oda...

DeezL 2012.10.07. 19:23:35

@Agr3ssor: így van azért sok embernek az 1.6os a király....amúgy igen 20astól felfele jó a BMW igazán benzinesben...volt e21esből 23i e30 2db23i 2db 325i utolsó 25i felis lett fúrva stb stb nagyon jó volt... az álmom anno a 635csi volt

PanelProli 2012.10.07. 19:27:13

Minden autót nagyon olcsón lehet fenntartani azzal a módszerrel, hogy én semmit sem költök rá, aztán 1-2 év múlva eladom és majd az új tulaj rákölti azt, amit én megspóroltam :-))

Ha viszont az új tulaj is ezt a módszert követi, hát azt már megszívja az autó...

Bambano 2012.10.07. 19:27:59

kétliteres clk mint tekintélytparancsoló? meg két kétliteres bmw... lyalyly...

mintha olvastam volna már itt pár cikket a 712-es bmw-ről :)

DeezL 2012.10.07. 19:28:08

@Pepejoe: ja tudom,faszom televolt a hidraulikával...volt sógoromnak egy anno majd apósom is beszerkesztett egyet,én meg tartozás fejében kaptam egyet...mondjuk az enyém motorja fasza volt, MI 16 moci volt bennt 160lovas körül volt:)

DeezL 2012.10.07. 19:37:01

@vectrástom: na ja. na de mindenki olyan autót vegyen amit fenntud tartani,mert kedvencem amikor a bank visszaveszi a fabiát,swiftet stb...utána kicsit gyűjtöget vesz egy A6 v6 TDI-t automatával ami kibaszott nagy szopás,és ha a suzukit nem tudtad fenntartani akkor belevág egy még nagyobb szarba...

DeezL 2012.10.07. 19:41:30

@Leadfoot: ja,ameddig jó addig jó,utána meg elkezdődik a szívás sorozat....tavaly eladtam a 2.4TD Kappámat ami 7és fél évig volt meg,és ezt második autónak használtam,semmi bajom nem volt vele a kötelezőkön kivül,úgy döntöttem ,mert megtehetem veszek neki egy utódot ,szintén második autónak használni,700ért alkalmi áron vettem egy A6 2,5 V6 TDI-t természetesen Quattro és Tiptronic....csak a szívás volt vele,adagoló stb stb.. végül eltudtam adni hogy nem buktam rajta,de csak 3 hónapig volt meg,azóta nem vettem neki utódot..de egy csalódás volt mindenesetre mert volt több audim is ,és azokkal nem volt baj

Pepejoe 2012.10.07. 20:20:30

@DeezL:
Na, az monnyuk mán nem rossz motorizáltság! :D
Köcsög hidro, ha lehetne átalakítanám hagyományosra.

zalan.takacs 2012.10.07. 20:20:36

Sziasztok!
Ezt a szépséget én árulom!
Szuper kis autó!

www.hasznaltauto.hu/auto/mercedes-benz/w_124/mercedes-benz_w_124_230e-5569843

Ha valakit érdekel írjon bátran a hírdetésben szereplő email-címre.

Leadfoot 2012.10.07. 20:27:49

@Desmond77: Szerintem ott kezdődik a dolog, hogy ha van az embernek X pénze autóra, abból általában jóval újabb és/vagy jobb állapotú és/vagy kevesebbet futott nemprémiumot tud venni, mint prémiumot, ergo valószínű, hogy a nemprémiummal kevesebb baja lesz.

Nyilván a skála egyik végén a vadiúj Dákó/Suzuki van, a másikon meg a lerúgott 7-es BMW, és a kettő közt nagyon sok fokozat létezik.

Zsotto 2012.10.07. 20:34:11

@Praydapro: Nem kötekedésből, de neked biztosan nincs akárhány százalék kedvezményed bármelyik nagy alkatrészesnél sem, max cimbora nevére elhozod a cuccot, akkor meg nem kellene vele hencegni. Ha egy picit is autókkal foglalkoznál akkor nem írnál semmi ilyesmiket: Büszke vagy rá, hogy húúú Monroe telót vettél ám bele! No meg gyári alkatrészre nincs további kedvezmény, az UNIX-nál se. Van helyette gyárinak megfelelő minőségű (pl. Lemforder szilent ilyenek). No meg az első szilent készlet azért annyi mert E46-nál első futóműbe egy oldalon 1db lengőkar van és azon 1db! szilent van! Csak éppen van a lengőkaron oldalanként! 2 db gömbfgej amiket nem lehet külön cserélni csak lengőkarostul. Összesen 4 szar gömbfejjel meg nem sokat ér, ha kap a kocsi összesen 2 új szilentet. A valamire való lengőkar meg minimum 50.000,-/db.

De mindez nem baj, miért is kellene olcsónak lennie egy bömöst üzemeltetésének???

miva? 2012.10.07. 20:58:57

@Zsotto: uvvan

mondjuk nem is annyira drága. Ha valaki tudomásul veszi, hogy az új ár kb 66%-át elveszíti hat év alatt, és a szervízköltséggel + adóval is számol az üzemanyagköltségen felül, akkor kb 1,5-2szeres költsége van egy kompakthoz képest. De ha valami nagyobb, akkor drágább is. Így van ez a kenyérrel is. Használtan meg szerintem úgy kell venni, hogy jusson pénz a legelején rendberakni az autót. Ha van 2 misim, akkor tutira nem veszek 1.4 fölött autót. Legrosszabb esetben marad valami pénzem :D
Hozzáteszem, sajnos soha nem lehetett olyan autóm, amilyent szerettem volna. Minden esetben a nyamvadt igények választottak helyettem. Majd ha öreg és gazdag leszek, veszek egy háromajtós négykerekes közepes autót nagy benzines motorral, addig meg a gyerekek, az asszony, a finanszírozás meg a további költségek majd megmondják, hogy melyik a világ legjobb autója :P

Még valami szobb@sztató adalék: mazda meg se nyikkan, BMW zörög legalább 3 helyen, pedig 30ezerrel kevesebb van benne :D

a.szirbik 2012.10.07. 21:02:04

@Desmond77:
Nem tudom neki mi van, de nekem a 2010-es X3 18d kb 160-nál forog 3000-t hatodikban (100-nál minimálisan 2000 alatt forog).

Csak Norris 2012.10.07. 21:22:25

@a.szirbik: Ok az diesel. Arra nem gondoltam

Csak Norris 2012.10.07. 21:23:29

@Leadfoot: Igaz, ráadásul 700 ról van visszatekerve az óra 120ra.

Praydapro 2012.10.07. 22:03:54

@Zsotto: Fel ne kapd már a vizet :) De azért csak tudom hogy mit hol mennyiért veszek. Én nem mondtam olyat hogy olcsó a fenntartása, csak azt hogy nem drága. 5liter gyári BMW olaj MANN szűrővel 12ezer :)))) Nemtudom te honnan vásárolsz alkatrészeket, de ha van egy kis kapcsolati rendszered, akkor nem adnál ki majd2szer annyit lengőkarokra mint én.
Félre ne érts, ráköltöttem párszázezret, (nemírtam be mindent tételesen a hibalistára mert nemvolt kedvem összeszedni) BP-n nemhasználom, szóval nálam nem amortizálódik, innentől fogva nemigen kell költenem a kopó alkatrészekre. elöbb eladom minthogy csereérett legyen valami.

LallyPop 2012.10.07. 22:07:42

E46os - hoz a posztban.

Használt autó vásárló 18. szabálya: Nem vesz, sőt meg sem néz olyan autót amin túlméretes felni van.

Zsotto 2012.10.07. 22:25:21

@Praydapro: Ha a lengőkarra gondolsz, igen bolti árat írtam, de ez tényleg a legalja amit beleraknék. És az átlag ember bolti áron vásárol azért írtam azt. Te neked meg van jó ismerősöd azért vásárolsz olcsón, én meg ezzel foglalkozom azért vásárolok olcsón. De egyikünk sem az átlag. Őnekik 50-től a csillagos égig, ha nem akarja 1 év után megint cseréltetni.

Nivta 2012.10.07. 22:34:02

"Furcsálom hogy a 91es A- vectrámban bentvolt a 4 elektromos ablak, a stopperórás hőmérős mindenttudó számítógép stb... ebbe az egykor 11,8milliós autóba pedig kurblis ablak jutott hátra..."

Furcsállom,hogy annyira hülye ez az ember,hogy tényleg nem tudja,hogy egy 91-es dízel Vectra alapfelszereltsége egy ezerötös Ladáéval vetekedett.Hogy a hajdani tulajdonosa mi pluszt rendelt bele az meg kurvára irreleváns más autók alapkivitelét illetően. A 11,8 millós alapár meg szintén nettó hülyeség,tekinve,hogy egy 320d ára 2002-ben a Wallisnál még 7 millio sem volt.

Nivta 2012.10.07. 22:41:30

@djsilas:

""Olyan érzés volt 3000-3500 fölé engedni a mutatót a megszokott 2000-2500 fordulat helyett, mintha az autó ledobott volna vagy 200 kg felesleget. Mintha kicserélték volna. Ha meg az ember elengedte a maximális nyomatékát (191 Nm) adó 4700 1/min fordulatig, vagy a fölé hát igencsak megindult. Autópályán 140 km/h-nál 4000 körül forgott""

"Imádom a BMW-ket egyébként, de csak sor 6-tól fölfelé. :) Ennek ellenére ilyeneken elmosolygok. Nálam meg kb 350Nm/1900, 3000-es fordulatnál meg már 160-al megyek. És? Értem én, hogy neki az tetszik, de miért kell ezt úgy tálalni, mintha minden más sz@r lenne? :/"

És??Hol tálalta ugy,te szerencsetlen? Nem veszed észre,hogy abban amit beidéztél csakis és kizárolag a saját autójárol ír máséról meg egyetlen betűt se?

DeezL 2012.10.07. 23:10:25

@Pepejoe: elvileg a C5 2. 3. generációjában már sok hibát orvosoltak!De az tény,hogy nagyon kényelmes a BX,CX,XM,Xantia még a sok hidros probléma ellenére is....
jól ment a gép,mert 1000kilónál valamivel több volt de hát 160ló meg 180nm körül...Vti-kkel fellehetett venni a versenyt simán

Negrogo 2012.10.07. 23:11:32

@Dzso_bácsi: Nekem is Monroe van a gyari lengescsillapito helyett (az egyetlen egy dolog ami nem gyari a futomuben mert orbitalisan draga 4db szett e39-hez, mondhatni irrealisan, mas gyari alketreszhez kepest) es erdekes amit irsz mert pont, hogy ez a legdragabb es legjobb nem gyari lengescsillapito amit bmw-be tehetsz. Sachs, Lemförder szettrol total lebeszeltek mert nagyon nem az a minoseg mar ami volt.

"streetfighter" 2012.10.07. 23:15:32

Jók ezek a 10-15 éves "prémium" márkák.
A dilettánsok felnéznek rájuk, a "hozzáértők" kiröhögik.

butschq 2012.10.07. 23:25:45

@Desmond77: E60 525d 3000-nél is 160-at megy kb, nem köll a benzines vényócat a vacak dízel de keveset forog motorokhoz hasonlítani :)

@Nivta: 320d 7 misi, harman kardon meg anyám kínja, na persze... én kicsit másképp áradozok az árazásról :)

mi van, életbe lépet a megint szidjuk a bmw-t szezon?
:)

LallyPop 2012.10.07. 23:27:02

@DeezL: Biztos simán fel lehetett venni a versenyt a Xantiával, csak annak 9,6 volt a gyorsulása 100ra, a Civic Vti-nek meg 7,3 ugyanannyi lóerőből.

www.cars-data.com/en/citroen-xantia-16v-vsx-155hp-45051/specs.html

LallyPop 2012.10.07. 23:29:24

@Ándi bácsi: Ja meg többet is evett a Citrom 2 literrel.

butschq 2012.10.07. 23:54:07

@butschq: "én kicsit másképp áradozok az árazásról :)"

na szóval, én kicsit másképp emlékszem az árazásról.

a vonaton benyakaltunk vagy egy liter, 65 fokos, románban készült megypálinkát, meg van a hatása :D

az_igazi_trebitsch 2012.10.08. 07:44:46

"Egy mercedes fenntartási költsége semmivel sem több mint egy Dacia vagy akármi más."

A fenntartási költség - amibe csak az üzemanyag, az olaj- és szűrőcsere, biztosítás tartozik - nem a típustól függ, hanem a használat mértékétől. Ha viszont javításról van szó, akkor legfeljebb az A osztályú Mercire igaz az összehasonlítás, a többire messze nem igaz.

Praydapro 2012.10.08. 08:26:11

@Nivta: tevagy annyira hülye, hogy nem birod elolvasni hogy nem dízel vectrám hanem 2000rem volt amiben ez mind benntvan alapból. 2002ben a kombi alapára biza 7 méter felett volt + a nemolcsó extrák

clior 2012.10.08. 08:29:21

E46? Szerintem, de inkabb nagybetukkel SZERINTEM: az iparag egyik legszebb autoja, en a magam reszerol ma is megfordulok utana, de nincs idom keresgelni egy jo darabot, pedig biztosan egy eletre meglenne a jatekszerem. Egyszer majdnem hozzajutottam, de nem leptem meg. Mar banom. Azert neha megnezem a kinalatot, de talan kintrol kellene keresnem. Azert ha valaki tud egy 330 d vagy xd sedan, coupe vagy kombit nagyon jot, akkor erdekelne :)
Csak batran, amugy osszessegeben a fenntartasi koltseget nezve biztosan dragabb, mint egy tomegcikk, de amennyivel tovabb el, azzal kiegyenliti a szamlat.

Tulok 2012.10.08. 09:04:04

@zalan.takacs: Drága Zalánom, a klímát max. 10 000 Ft-ért feltöltik neked és akkor jéghideg klímásként reklámozhatod kéretlenül a gyönyörű mergádat. Ja, hogy 10 perc után elszökik belőle megint a gáz? Ugyan!

Rocko- 2012.10.08. 09:47:38

@az_igazi_trebitsch: nem érted. ;)
ugyanúgy ki lehet nyomni szilóval, visszaragasztani duct tape-pel, küszöböt javítani kittel. :D

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.10.08. 10:05:59

Az Aleko-s csávónak had gratuláljak, a leírás alapján ő volt a falu helyi menő csávója, aki ha átment a szomszéd községbe (ne adj isten városba) mulatni és ott nem ájultak el tőle, sőt esetleg orrba is verte a helyi erős fiúcska még neki állt feljebb.

Még le is írja, h mekkora balfék volt. Szarrá töri az autót 5x, és akkor a kocsi a hibás.

Elképesztő türhő gyerek lehet a tulaj.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.10.08. 10:12:53

@Tulok: Nekem is egyből ez jutott az eszembe. Nekem 8ért töltötték a klímát tavaly, igaz nincs semmi baja és azóta is megy. Sanszos, h ebben a merciben vmi baj lehet vele és a tulaj nem akarja az egész rendszert átnézetni (pláne megjavíttatni) mert az már nem 8000 ezer. -> próbálja elbagatelizálni a dolgot.

Vicces amikor a vaterán is úgy árulnak dolgokat pl. h ez v. az nincs meg, de könnyen beszerezhető a netről vagy akár innen a vateráról is, csak én már nem akarok foglalkozni vele. Aha, persze. Akkor szerezze be ha olyan könnyű, csinálja meg és úgy adja el. Ez nagyon gyenge duma.

LallyPop 2012.10.08. 10:39:12

@klarky: Egy öreg mergában pont tökmind1 hogy müxik-e a klíma, majd ha ilyet keresel és megnéztél már 23mat megtudod. Ha megkímélt meg lehet venni. Rendberakhatja a tulaj is persze, akkor annyival többért teszi fel.

PMLN 2012.10.08. 11:15:07

Egek... bömösök... Ha már németet vesz az ember, Mercit vesz. Ez csak világos :))

reflelkész 2012.10.08. 11:20:56

@Ándi bácsi: LPG-t már érdeklődtem, Párkányban 1 jó fajta olaszt most akcióban megkapnék, 850 euróért, ami nem kevés, de benne van az atipikus gázpalack-tartály is a pótkerék helyére...
Ami viszont a lényeg, hogy mivel 99-es a kocsi, külön certifikációk kellenének a gázosításra, a végösszeg már 1280 euró körül lenn.
Évi 15-18 000km-t megyek, majdnem 2 év, mire megtérülne, addigra viszont már mindenképpen le lesz cserélve, nem invesztálok LPG-be...
De tegnap este találtam néhány Focus Combi-t, köztük 1 2.0TDCi-t is 85 000km, Megane Grandtourt is, tehát van lehetőség, csak hát az a fránya common rail :)

w a s d 2012.10.08. 11:31:02

@miva?: Persze, szerintem is szinte biztos a nagyobb prémium autót drágább fenntartani. És igen, a gumi jó példa (nekem csak a felhozott lengéscsillapítók, mint példa volt az, ami nem tetszett), én is néztem, hogy pl. egy régi Golfra is pár ezerrel több egy normálisabb, pl. 175/70 r13 gumi, mint mondjuk egy régi Swift 155/70 r13- asa (a Suzuki méretét márkásban megkapja majdnem annyiért az ember, amennyiért az olcsó gumit a Golf 3- ra).

OstobaBMWs 2012.10.08. 11:33:40

németet soha. lédi rezesova tudja mi a jó. ehhez tartsátok magatokat.

w a s d 2012.10.08. 11:34:30

@Ándi bácsi: Nem a bx 16v- re írta, hogy fölvette a versenyt a vtikel? Mert az már egyből szinte pontosan olyan nehéz és erős, mint a Civic, nyomaték pedig több van benne.

www.cars-data.com/en/citroen-bx-19-gti-16v-160hp-46063/specs.html

Tarkin kormányzó 2012.10.08. 11:48:41

A Mercedes és a BMW fenttartása drága. Tapasztalat. Azonban gyorsan átértékelődik a dolog, ha valaki olyan pöcs, mint én és vesz "olcsó" autónak egy háztartási Toyota Aygo-t újonan. Na onnantól kezdve a Mercedes és a BMW ünnep ha szervízbe megy! Ugyanis pontosan ugyanazért a szervízköltségért 100x jobb autók, mint a kis fos. Ugyanannyi a kuplung a kis rohadékba, mint a BMW-be? Ja de a Toyota-ban tönkre is megy a BMW-t meg akárhogy ölöm, nem akarja megadni magát? Sorolhatnám... Szóval vegyen mindenki bátran német prémiumot, az olcsónak és megbízhatónak mondott japán szarokkal is ugyanannyi költsége lesz, cserében nincs fék, nincs teljesítmény, nincs futómű, nincs extra, nincs presztizs és nincs a több tonna vas megnyugtató közelsége

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.10.08. 11:49:51

@Ándi bácsi: Gondolom, h akkor is ilyen rettenetesen megértő lennél, ha kiderülne, h nem csak tölteni kell a klímát, hanem kell bele egy vadi új klímakompresszor, ugye?

Pepejoe 2012.10.08. 11:51:51

@DeezL:

Hát jaja, ha jó, akkor nagyon jó! Momentán épp működik, bár kicsit szaggatottan emel némelyik láb, ugyanez lefelé is. Meg természetesen néha elcsöppent 1-2 olajcseppet, de már nem is érdekel, ennyit tudok kihozni belőle.
Szóval tényleg kényelmes, főleg hullámosabb és régi országutakon nagyon állat, ring mint egy csónak.

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.10.08. 14:28:49

@Tarkin kormányzó: az Aygo annyira japán, mint a tacskóm. Csak mondom.

DeezL 2012.10.08. 15:23:23

@Ándi bácsi: ez mind szép ésjó csak nem xantiáról volt szó,hanem BXről,ahogy Wasd is írta.... a Civic Vti 160kiló de csak 150nm.... és 8 alatt van 100-on a BX 8,6 kb... de ne 0-100ra 100-200ig elmentem a BXel...nem az a kemény autó ami 100ig húz...a kis kategóriában jól húz az 1.2esek közt a 16v-s 86lovas Punto 1es is de 150nél már elfogy....és le is írtam nem vagyok citroen párti,ezt az autót tartozás fejében kaptam,ingyenbe nagyon jó volt szerintem

Elektomos V8 2012.10.08. 15:27:11

Az olcsó fenntartásról csak annyit, hogy elfelejtik megemlíteni, hogy hány kilométert vezetnek egy év alatt 10e vagy 35-40e és azt milyen tempóba sportosan vagy nagypapásan. Nem mindegy, hogy a kanyarba fordul le a gumi a felniről vagy pedig meg sem nyikkan.

DeezL 2012.10.08. 15:29:17

@w a s d: valahol 8,6ot írtak amúgy neki,mert most néztem itt amit te linkeltél 7,9 van írva...de lényegtelen is..abban igaza van hogy evett mert városban szerette a 12őt... utána hasonló szituban lett egy 75ös 2.0 TS az is simán ment úgy mint ez,és kint ellehetett vele menni 100-110es tempó körül 6,2-6,5el városban 9-10közt,persze ha rúgod többet eszik,de akkor is kevesebbet evett mint a BX

BrianHUNboy 2012.10.08. 15:32:58

de ha egy auto 100ig huz akkor 150ig is fog. már ne is haragudj nem kötekedésért... de a punto 1.2esekre ne mondjad hogy huznak 100ig :D mert nem! a civic vti huz 100ig és felette is fog, de a punto 1.2 nem. söt sehol sem. A másik meg mindenki ugat a nyomatékrol de senki nem volt ott fizika órán. Mindenki azt hiszi az autok a nyomatékból gyorsítanak :O szomorú. keverik az érzést a tényekkel.

DeezL 2012.10.08. 15:36:23

@Elektomos V8: így van,ezt én többször kifejtettem már,másik bejegyzéseknél is...ugyanúgy mint a kényelemnél ha 100km-t vezetsz más a szitu mint ha 1200at egyhuzamban...pl amikor megakarják magyarázni hogy az Astra kényelmes....pl csak az én példámat nézve,nem mindegy hogy az asszony autóit nézem amiket használt,vagy amik nekem vannak voltak:) asszony max 12ezret megy egy évben...én meg ha csak az Ivecomat nézzük havi 2 olasz,havi 4-5-6 ausztria, minden vasárnap meg Kaposvár-Nagykanizsa....

DeezL 2012.10.08. 15:47:42

@BrianHUNboy: a Puntot,nem a Civichez hasonlítottam,de azért egy 1.2es motortól nem olyan rossz a 11körüli gyorsulás...hát nem tudom....az érzet oké,de ezt a Turbosra mondanám a sok embernek aki azt hiszi hog yjól megy az 1.6 HDI-je meg stb,ott a Turbo miatt érzi erőbajnoknak...de mivel a forgatónyomaték a kerék elforgatási ereje,nyilván kell a gyorsulásához!És a nyomatékát egy autó előbb adja le mint a lóerejét!És nyilván sok dieselt azért ver el csomó benzines,mert nagyobb fordulatszámokkal rendelkezik egy benzines autó,vagy motor..mivel a GSX-r 1000es is kurva sokat forog...de én sem kötekedni akarok

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.10.08. 16:55:36

"És a nyomatékát egy autó előbb adja le mint a lóerejét!"

Megbocsáss, de én most eztet itt minden idők egyik legjobb műszakértő mondatának tettem meg magamban és használni fogom. :)

DeezL 2012.10.08. 16:58:16

@vau: akkor fogalmazd meg dr úr....akkor úgy írom,hogy kisebb fordulatszámon leadja a nyomatékot mint a lóerőt

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.10.08. 17:03:38

@DeezL: :)

A teljesítmény az így a forgatónyomaték és a fordulatszám szorzata. Szóval akárhogy csűröd-csavarod, hülyeség marad.

P = M x 2∏ x n

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.10.08. 17:07:23

@DeezL: Várj, ne haragudj, inkább úgy mondanám, hogy pontatlan. Ezért mondtam, hogy használni fogom, nagyon klassz. :)

DeezL 2012.10.08. 17:21:42

@vau: oké,a faszomat sem érdeklik a képletek ha levan irva hogy 190nm/1900RPM és 75le(DIN)/4000rpm akkor az 1900 a 4000előtt van nem? de akkor meg mi a faszomnak kell baszakodni!

DeezL 2012.10.08. 17:24:59

@Pepejoe:
megértelek,végülis ha érted a technikáját nem olyan bonyolult megcsinálni,de tényleg egy korabeli Kadett E vagy Golf II-es képest szar szerelni...Hidraulikával mondom én is sokat szenvedtem,de ha még szar is akkor is vannak előnyei,pl. ha defektet kapsz,szintezi magát,meg hogy tud menni akár 3 kerékkel is

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.10.08. 17:32:01

@DeezL: hát.. ezek a tények már csak ilyen makacs dolgok.

www.sportsmobile.com/sections/sprinter/vaninfo_sr/sr07_eng01.jpg

Ez egy szemléletes kép. A teljesítmény a pillanatnyi teljesítményt mutatja, hogy ha valami fura karakterisztikájú motorban 8900nál 10nm lenne a nyomaték, aztán 9000nél 300nm, az nagyon nagy pillanatnyi teljesítményt produkálna. Viszont ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy egy olyan motor, ami 2000-res fordulaton lead 350nm-t, az bármilyen tekintetben is jobban gyorsulna.

Vagy mondjuk akár 1000-től 3000-ig.

Na, ez az oka annak, hogy trágyaszállítunk a dízellel, nem versenyzünk (többnyire :))

DeezL 2012.10.08. 17:51:42

@vau: lényegében igen,a diesel nem versenyzésre való,hiába a közvetlen befecskendezés,és a magas Bar nyomás...igaz sokkal jobban megy a CR mint a kamrás diesel!

-figy én tudom,azt hogy a teljesítmény az egységnyi idő altt végzett munka.és elméletben lineárisan ábrázolajk,de a valóságban mint tudjuk folytási veszteség van tehát azok a diagrammok helyesek amiket inkább használnak hogy mondjuk 6500as fordualtnál már csökken a teljesítmény,ez legyen benzines vagy diesel...de a dieselnél még jobban mert úgymond akkor már "nem kap levegőt" pl...4500körül

Nivta 2012.10.08. 22:33:18

@Praydapro:

" tevagy annyira hülye, hogy nem birod elolvasni hogy nem dízel vectrám hanem 2000rem volt amiben ez mind benntvan alapból."

Én is pontosan azért irtam dízelt te idióta,hogy a BMW-paletta alap dízeljét is egy alap dízelhez hasonlítsd ne pedig a Vectra-kínálat egyik csúcsmodelljéhez.(Ha egyáltalán 200016v-d volt mert a normál kétliteresek CD kivitelében sem volt széria nemhogy négy,de még két elektromos ablakemelő sem.)

" 2002ben a kombi alapára biza 7 méter felett volt + a nemolcsó extrák"

Ja.

A limo alapára 27500 euro 2002ben

www1.adac.de/Tests/Autotest/TETDaten/GWInfo/GW0037.pdf

A kombi felárral max.30000 brutto ami cca. 25100 netto.Azt beszorszod az akkori árfolyam 245-jével majd 1.10-zel a két liter alatti dízelt anno terhelő 10%-os vám miatt és persze rábaszod az akkori 25-ös áfát.Kijön 8455562 ft.Erre tedd rá a magyar kereskedő hasznát, bár felesleges mert ő messze nem a német listaaáron kapta az autót.Ez tényleg nem 7 de még kevésbé 11.8...

Praydapro 2012.10.09. 07:51:30

@Nivta: Nalátod, rögtön 9milliós alapárat kaptál. Ehhez add hozzá: Napfénytető, H/K hifi, M-futómű, (ezek mind jóval félméternél drágább tételek voltak már akkor is), metálfény, alu paket, business fejegység, cdtár, plüss csomagtérborítás, sportülések, sportkormány, multikormány (igen így 2szer szerepel leírva az extralistában), alufelni, telefon, fed.comp, tempomat, plüss csomagtérborítás, digitklíma. Egyik extra se nagyon került 100-ezer alatt sőőtt... Egyébként a 11.8at a Budapestmotorsnál ey archív kalkulátorral számolták ki nekem, nem hasraütésre mondtam. Ígymár nemis olyan nehezen jön ki az a 3 milliónyi extra. + hozzáteszem hogy ebben az évben jött ki ez a faceliftes model, így ekkor volt a legdrágább is.

A vectra2000 egy felszereltségi szint amely mind optikai kiegészítőket, mind a recaro belsőt elektromos ablakokkal napfénytetővel stb és mind a 2000 16v motort tartalmazta anno. Azért hasonlítottam mert az opel nem bmw, és több mint 10 év eltellt a 2 autó gyártása során.

Nivta 2012.10.09. 10:52:06

Én egy pillanatig nem gondoltam,hogy felextrázva nem lehetett ennyi a kocsid.Ám te az extrákkal növelt ár tükrében emlegetted fel a hátsó abakemelő hiányát ami nettó hülyeség,hiszen az autódba nem azért nem "jutott" hátsó ablakemelő mert a BMW-nél egy 11.8 millós vételárba sem fért ez bele hanem mert az egykori első tulaj az egyéb értékes extrák beikszelése mellett ennek egyszerűen nem érezte szükségét.(Pont ez a szép a BMW-nél évtizedek óta létező szabad konfigurálhatóságban...)

"A vectra2000 egy felszereltségi szint amely mind optikai kiegészítőket, mind a recaro belsőt elektromos ablakokkal napfénytetővel stb és mind a 2000 16v motort tartalmazta anno. Azért hasonlítottam mert az opel nem bmw, és több mint 10 év eltellt a 2 autó gyártása során."

Attól még ugyanúgy körtét almához-szerű baromság marad ez, mert 1991-ben a Vectra 200016V pontosan egy M3-asnak felelt meg az Opel palettán, ellentétben a 320d-vel ami kis rosszindulattal 2002-ben majdhogynem a BMW-k legalja volt.

TaaT 2012.10.09. 15:44:21

@Ándi bácsi: "Használt autó vásárló 18. szabálya: Nem vesz, sőt meg sem néz olyan autót amin túlméretes felni van."

Linkelje már be vki ezt a listát nekem LOL :D

Praydapro 2012.10.09. 19:11:28

@TaaT: Amúgy amint írtam a népítéleten is, nem a 19es kerekekkel vettem. 2 garnitúrám van hozzá

TaaT 2012.10.09. 20:17:40

@Praydapro: Kíváncsi vagyok milyen ökörségeket hordanak még össze :)

A nyári kerekeim... kepfeltoltes.hu/120529/P1050342_1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Praydapro 2012.10.09. 21:49:12

@TaaT: Viccelsz? 2 napja szakadok a röhögéstől :)

br120 2012.10.10. 22:34:22

Aleko rulez!! Én is egy ilyen "szépséget" örököltem, lehet szidni, hogy ilyen meg olyan, de eddig sose hagyott cserben, az 1,6-os Lada motor a világból kivisz, és fillérekért kapsz hozzá alkatrészt. Nem egy száguldós darab, de ennyi pénzért, ilyen kis költségvetésű autónál mit várjon az ember? :)
süti beállítások módosítása