Épp Dániában teszteljük az Év Autóit

  2012. október 06. - Csikós Zsolt Címkék: év autója Dánia Coty Golf 7 Mercedes A osztály

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

2012-10-05 08.48.22

Itt vagyunk Dánia legészakibb részén, Göteborggal egy vonalban, a semmi közepén, a tökéletesen néptelen tengerparttól talán három kilométerre, a helyet úgy hívják: Tannishus. Az északi Év Autója zsűritag-lapok ide szervezik már 34 éve az összes, leendő Év Autóját tesztelésre, sokukat még bevezetés előtt, a happening neve Tannistest. Aki a tagok közül befizeti a nem túl olcsó beugrót, közel egy héten át vezetgetheti, fotózhatja azokat az autókat, amelyek közül a 2013-as Genfi Autószalonra a csapat megválasztja az Év Autóját.

Papp Tibivel hajnali öt óta utazunk, Angéla részben Air Berlinre, részben SAS-ra foglalt jegyet, tehát egy lépcsőben eljutottunk Berlinig, majd onnan Koppenhágáig. Mire a kollégák beértek a szerkesztőségbe reggel, mi már a kajaárakat nézegettük a dán fő-reptér tranzitjában. Szörnyűek az árak, lehet, hogy inkább Legót eszünk - itt ugyanis az a legolcsóbb, Tibi ki is jelentette, hogy ő különösen a sárga kockákat szereti az ízük miatt.

2012-10-05 10.19.17

Nézzék a hamburger-standról készült ártáblát. Igen, a dán koronában megadott árat nyugodtan szorozzák fel negyvennel - nagyjából akkor kapják meg, mennyibe kerül forintban. Jól látják, egy hambi, extrák nélkül négyezer forint, és akkor még nem ittunk. A kajáról eszünkbe jut a Budapesten feladott csomag (hiába, mindketten szinte mindig kézipoggyásszal utazunk, nincs meg a reflex), loholunk a futószalaghoz, megvannak, de ehhez már ki kellett mennünk a tranzitból.

2012-10-05 13.02.41

Kint azért minden olcsóbb, bár nem sokkal. Végül megtaláljuk az olcsójános turisták kegyhelyét, a 7 Elevent, amely Tokiótól Koppenhágán át New Yorkig az olcsó ételhez jutás lehetőségét adja meg a vándornak. Egy nagy, majdnem éjjel-nappali. Belakunk a padon pizzaszeletből, kis dán sütiből, a gyomorrepedés veszélye messze tőlünk, de már legalább a korgás miatt nem támad ránk a helyi NAK.

2012-10-05 13.44.42

Az Aalborgba tartó gép kapuja a reptért túlsó felén van, és mivel közben a mobilomról megnéztük A cigány nevű, régi Alain Delon-filmet, ezért a közel ötórányi tranzitidőből már csak másfél van hátra. A tranzit szövevényes labirintusa után egy végeláthatatlan folyosón caplatunk, amely sokkal inkább hasonlít neogótikus templomra, mint holmi reptérre. Csodás, felesleges, rosszul kitalált szentély ez, de tetszik.

Ez az utolsó repülőutunk olyan rövid, hogy a jegyellenőrzésnél osztják ki a kávéhoz a papírpoharakat, a lefóliázott vizet, ezeket az utasok maguk viszik fel a gépre, hogy a sztuvinak csak szét kelljen locsolnia a kávét. Nézzék, ekkora a szett.

2012-10-05 14.26.04

DC-9-essel repülünk, ami a ma tömegforgalomban levő talán legrégebbi sugárhajtásos gép, valamikor a hatvanas évek legeleje óta közlekedik, és hátul, a kloákáján is be lehet szállni. Nézzék, Papp Tibi épp ott caplat felfele.

Szeretem ezt az öreg csatalovat, még olyan igazi, régi repülőgép szaga van, máshogy is mozog, mint az újak. Amióta a Boeing megvette a McDonnel-Douglas gyárat, már ezt se annak hívják, ami, most MD-81 néven fut. Aalborgban készítek róla egy búcsúképet, ki tudja, hogy repülök-e még valaha ilyennel.

2012-10-05 16.37.09

Aalborgba Toni Jalovaara, az a finn Év Autója zsűritag jön értünk egy még épp csak bemutatott Mitubishi Outlanderrel, aki az egész Tannistestet szervezi főemberként. Hatvan kilométer az út, dumálunk. Másnap reggel kezdődik a vezetés, a kocsikat egy-másfél órára lehet elvinni. Van egy álcázott Kia is - talán Procee'd, majd holnap megnézem - azt különösen kiemelten kezelik. Lesznek gyári emberek is, lehet mindent kérdezni. Szerda reggelig maradunk, lesz idő mindenre, már most viszket a tenyerem.

Közel egyórányi autózás után végre megérkezünk a Tannishushoz. Az eső rákapcsol, a kocsiból alig bírunk kiszállni, tónyi pocsolyák mindenhol, szerintem még tíz fok sincs. A Papp Tibivel közös apartmanunkban a betonfalak ontják a hideget, feltekerjük azt a három radiátort, amit találunk, és bízunk benne, hogy a notebookok is hozzájárulnak a fagy oldásához egy kis processzorhővel.

2012-10-05 16.42.47

Azért Toni megmutaja nekünk a szobát, ahonnan másnap, a nyakban lógós plakettünk ellenében bármilyen kulcsot leakaszthatunk majd a falról. Toyota Auris, Mitsu Outlander, Mercedes S500 (de jó lesz lenyitni a tetejét...), A osztály, Peugeot 4008, sorolhatnám. Vagy negyven-ötven autó van itt.

2012-10-05 16.51.45

A lakrészünk bejáratának tövében épp két konnektoros Volvo és egy Prius plug-in hibrid szlopálja konnektorból az elektronokat - ilyet is ritkán lát az ember.

2012-10-05 16.52.15

És nézzék csak, az esőtől talán látszik - ott parkol a füvön rögtön három darab 7-es Golf is. Hű de jó lesz - remélem az idő azért megjavul...

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr34822180

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2012.10.06. 10:08:32

Csak lazán, kicsit sem irigy rátok itthon senki :D

palinkasa 2012.10.06. 10:10:09

Irigy vagyok,nagyon!Ha kapok fizut,veszek tíz liter bendddzint és meghajtom a zastavát,tudjátok abban volt anyag hisz régi.

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2012.10.06. 10:15:51

Itt vagyunk Dánia legészakibb részén, Göteborggal egy vonalban, a semmi közepén, a tökéletesen néptelen tengerparttól talán három kilométerre, a helyet úgy hívják: Tannishus.
Csak szólok,hogy bőven nem a legészakibb--még én is északabbra lakom. Amúgy mivel a nyugati parton vagytok talán nem Göteborgot kéne emlegetni. Az utazással megbízott kollegina meg biztos,hogy ki akart szúrni veletek,mert van közvetlen BUDAPEST-BILLUND járat és onnan az E45/E38 pályán kb 2 óra autó. Az árakhoz annyit,hogy talán tedd hozzá a fizetéseket is!

zsobi 2012.10.06. 10:18:16

Nem csak COTY tagok vehetnek részt? Vagy a tag vihet mást is a szerkesztőségből? Hajrá!

LallyPop 2012.10.06. 10:45:04

@zsobi: Ptibi nyilván a fényképész...:))

Hurri Kán 2012.10.06. 10:54:17

Menne oda a fene. Tiszta mosogatórongy idő van. :D

Rocko- 2012.10.06. 10:59:45

@gyvy: igazából Angliában vannak. :)

Autopeti 2012.10.06. 11:06:40

Röhej hogy milyen autók szereztek címet az elmúlt két évben: Leaf és Ampera. Most már ideje lenne normális autót megválasztani, amit látni is fogunk az utcán.
Én az új Golfra szavazok.

ezamagyarvalóság 2012.10.06. 11:14:00

Na míííít először? Jaaaaaj, persze hogy a Fajuvéééé 7-est. Tiszta VW reklámból áll a TotalCar oldalai. Az elmúlt két hétben pedig kifejezetten. Jó dolog szép és jó kocsikról olvasni, de azért töményen már uncsi. A VW konszern modellei mindíg szépek és jók, meg soha egy hiba, az összes többi modell pedig, "jaaaaj, lehetne itt jobb, ott szebb, amott meg csilli-villibb". Kezd unalmas lenni a VW imádat a TC-n, nem objektív.

Hurri Kán 2012.10.06. 11:34:51

@ezamagyarvalóság:
Az megvan, hogy nemsokára Golf-nap lesz? Olvas, értelmez, gondolkoz... már ha megy...

Swinn 2012.10.06. 11:49:59

@gyvy: Dacia napon is megkaphatják a fan-ok legalább a Golfosok megjelenésének 1/10-ét??

Pölöm pölöm 2012.10.06. 11:54:13

Én Münchenben élek. A Renault szalonnál látom, hogy töltik az autókat. Szerintem is a Toyotának van igaza, hogy nem a villanyautóra esküszik. Nem is veszik őket. Itt, ebben a szegény régióban sem lehet látni közúton privát villanyautót.
A szegény régióról jut eszembe. Ha kimegy az ember Münchenben a városba, akkor kapkodja a fejét szinte csak új 1,3,5,6-os BMW-ket lát. Mindig azon tűnődöm, hogy hol vannak a leváltott szériák. Keleten persze. Az összes??? Gondolom a BMW gyár marketing stratégiájának része. Egy-egy új típust próbálnak minél nagyobb számban "megjeleníteni" a forgalomban. Elvégre hazai pálya. A várost elhagyva, visszaáll a világrend, a Mecik-Audik-BMW-k közel egyenlő aránya.

Hurri Kán 2012.10.06. 11:57:14

@Swinn:
Szedjél össze pár, tesztelésre, bemutatásra alkalmas állapotban lévő, ritka Dacia típust, és ajánld fel őket a szerkesztőségnek bemutatásra, szerintem élni fognak a lehetőséggel.

LallyPop 2012.10.06. 12:03:02

@ezamagyarvalóság: @Swinn:

Nem értem mi a bajotok a Golffal. A 2012-13as modellév piaci szempontból(ojróopa) legfontosabb autója a Golf7. A magyar piac számára is a Golf7 és a Clio a 2 jelentős autó a piac szempontjából. Nagyon jó a Mazda6, Gt-86, Bmw3 csak itthon újként alig-alig fognak belőlük eladni.

Bambano 2012.10.06. 12:12:18

Szegyén Csikóst a sok oldtimer után most belekényszerítik valami teljesen másba :P kínok kínját élheti át :)

Hoffstäiner 2012.10.06. 12:13:35

Elvileg az Év Autója címet olyan autó kapja, ami gyökeresen megváltoztatja (előreláthatólag) a jövőt az autópiacon... Mivel a Golf kb. az utolsó 3 széria alatt nem sokat változott, így nem hinném, hogy annak kéne az év autójának lenni.

Kovacsla 2012.10.06. 12:32:24

A pocsolyán keresztülhúzott töltőkábelekre érvényes az életbiztosításotok? :)

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2012.10.06. 12:37:16

@Hoffstäiner: Teljesen új platform-stratégia,új gyártástechnológia nem elég?

Én a Golf 7-re és a Toyota GT-86-ra szavazok.

2012.10.06. 12:37:37

A DC-9-es MD-81 néven fut?
A W113 is futhat W120-ként, végül is Mercedes-Mercedes. ))

2012.10.06. 12:39:25

@VAG.: Ja és ez ráadásul egy MD-82.

LallyPop 2012.10.06. 12:59:12

@Hoffstäiner: Elvileg az Év Autója címet olyan autó kapja, ami gyökeresen megváltoztatja (előreláthatólag) a jövőt az autópiacon

- Ha visszanézed ki kapott díjat az elmúlt 15 évben, ez elég neveséges állítás. Politika is van benne, aki már kapott az köv. években nem fog stb., + pont olyan szubjektív mint bármely amatőr véleménye.

Z o z ó 2012.10.06. 13:02:15

Az év autója?

Szerintem a V40-es lesz az:) Esetleg a V60 plug-in, vagy a Prius plug-in.

A golf VII csak egy sima golf, semmi újat nem hozott, az autózás jövője meg nem a GT86 irányába fog elmenni...

Leadfoot 2012.10.06. 13:14:29

@Hoffstäiner: Ha nem a GT-86/BRZ kapja, nincs igazság a Földön.

Teshow 2012.10.06. 13:16:56

@Ándi bácsi: Ezt honnan veszed? Cégautókét az Octavia, a Focus és a mindig egy generációval korábbi, Classic névre keresztelt Astra a nyerő, Golfot magyar cég már nem vesz!
A franciáknál pedig céges vásárlás esetén egyenesen a központból adják a kedvezményt, nem a helyi dealer, ezért az egyik ügyfelem 30% kedvezménnyel (!) tudott Citroen flottát építeni!
A Golf hype vicces, ez az autó az éveken keresztül elhibázott fejlesztés és marketing miatt a mára az unalom és a szürkeség jelképe lett, tőlem bárhogy korszerűsíthetik (és bármilyen jó is a 7-es), max csak ingyen kellene!
A VW a Golfot éveken keresztül (bevallottan) a német nyugdíjasok elvárásai szerint frissítette, és mire észbe kaptak, már minden magánvásárló leírta a típust Európában. Persze most kapkodnak, mint a Merci cca 10 éve, amikor egy átfogó felmérés nyomán kiderült, hogy a vásárlóik átlagéletkora 54 év!!!
Ma már a boyracerek is inkább japán autókat bindzsiznek, a Golf náluk is kiesett a pixisből!
Tudom, kapok majd a pofámra, de akkor is ez a véleményem, sorry!

Teshow 2012.10.06. 13:23:45

@Ándi bácsi: Hoffstainer olvtársnak adott válaszoddal sajnos teljesen egyet kell értsek, holott - azt gondolom - mindketten neki adnánk szívünk szerint igazat.
Az "Év autója" cím szerintem is manipulatív, ez főleg a vicc és értelmetlen Ampera dodgem címnyerésével vált számomra nyilvánvalóvá.
Ez a díj annak az autónak járna szerintem, amelyik innovatív de használható, és a MINDENNAPOK autózásának szól!

RC_storm 2012.10.06. 13:55:40

7-es Golf, hű de jó lesz...komolyan, vicc, amit műveltek.

Persze, Golf nap..hány éves idén az R5?

WSR-hez kapcsolódóan erről miért nem volt hír?

Oké, fontos a Golf. IS.

De ez a nyálverés méltatlan az oldal régi színvonalához.

Fairmelós 2012.10.06. 14:14:13

Mazda6-nak kell itt nyerőnek lenni!Legalább a csúnya Japók tudnak normális méretű,ide való 2.5 szívót,nem pedig nevetséges méretű 3hengeres,1 literes,esetleg 1.2-1.4 TFSI motort egy nagy kasztnihoz! Bár Bendegúz is behunyt szemmel falatozott! :)

Rocko- 2012.10.06. 14:21:55

@gyvy: mmm, egy jó állapotú oldtimer Dacia!
na, lapozzunk a vicckönyben. :D

RC_storm 2012.10.06. 14:39:57

@Rocko-: Ha jártál volna a WSR-en, láthattál volna gyönyörű szép Dáciákat ám. :-) Meg Ragnottit melletük álldogálva. :-)

Rocko- 2012.10.06. 14:40:58

@RC_storm: de azért arányaiban kevesebb mint a VW. ;)

w a s d 2012.10.06. 14:42:47

@Teshow: "A VW a Golfot éveken keresztül (bevallottan) a német nyugdíjasok elvárásai szerint frissítette, és mire észbe kaptak, már minden magánvásárló leírta a típust Európában."

Németországban még augusztusban is a Golf 6 volt a legkelendőbb típus, azelőtt pár hónappal, hogy jön a friss modell. Már csak ez alapján sem hiszem, hogy olyan nagyon kapkodnia kellene a VW- nek a Golf gyökeres megváltoztatásával.

www.auto-motor-und-sport.de/news/neuzulassungen-im-august-2012-die-beliebtesten-autos-in-deutschland-5651209.html

RC_storm 2012.10.06. 14:43:16

@Rocko-: a WSR-en éppen nem. :-)

Teshow 2012.10.06. 14:47:50

@w a s d: Akkor vegyél egyet gyorsan. Pénzért ám, ne a multi adja

TaaT 2012.10.06. 15:12:08

@Teshow: "és mire észbe kaptak, már minden magánvásárló leírta a típust Európában. ...de akkor is ez a véleményem..."

Fura hogy azt a leírt típust viszik a legjobban az öreg kontinensen... persze biztos neked van igazad...

@RC_storm: "De ez a nyálverés méltatlan az oldal régi színvonalához."

Ez a mondat méltatlan az oldal régi, és jelenlegi színvonalához...

RC_storm 2012.10.06. 15:14:44

@TaaT: Smúzolás megfelel a kényes ízlésednek?:-)

Rocko- 2012.10.06. 15:31:00

@RC_storm: - Lada héten mindenkinek lapos volt a pofája, most mi a gond?
- kötelez valaki a cikkek olvasására vagy miért fáj?

RC_storm 2012.10.06. 15:33:11

@Rocko-: Elmondom a véleményem, mint mindenki. Ahogy Te is.

TaaT 2012.10.06. 15:38:06

@RC_storm: Nem kell smúzolni... utóbbi napokban több időt töltöttem TC cikkek olvasásával, mert érdekel a téma... te valszeg kevesebbet, mert téged nem érdekel a téma, ez így van rendjén...

Ellenben azt kijelenteni hogy az átlagosnál több golfos cikkel romlik az oldal színvonala...

RC_storm 2012.10.06. 15:40:00

@TaaT: Elbillenti csúnyán a mérleget, a kiegyensúlyozottságra egy oldalnak kellene figyelnie. Szerintem.

TaaT 2012.10.06. 16:06:34

@RC_storm: Had billenjen... majd Okt. 13. után visszaáll...

LallyPop 2012.10.06. 16:06:56

@Teshow: Először. Ez a cikk az idei Év Autójáról szól, szóval Astra Classic, fóka, stb. citró hogy jön ide?

Ez az elavult autó motorilag+extrailag+kaosszériailag(súly/biztonság/gyártástech) jelenleg a nem prémium kompakt kategória csúcsa, és évtizedek óta eladási listavezető Európában. Az hogy hány évesek a vevők kit érdekel, annak gyártanak autót aki megfizeti nem álmodozó hülyegyerekeknek. Ez az autó viszi egyre közelebb a VW-t ahhoz hogy a világ első számú autógyára legyen. Lehet ezt nem szeretni de ezek tények.

RC_storm 2012.10.06. 16:13:49

@TaaT: Nincsenek ilyen irányú várakozásaim, de elolvasom a szívem csücskének egyáltalán nem nevezhető x-edik Golf II vagy akárhány cikket is. :-)És várom a Clio IV bemutatót, hátha okoz a TC meglepetést. :-)

apamacko 2012.10.06. 18:01:45

A Golf VI nem a formája miatt lesz (ha lesz) év autója, hanem mert, mint Zsolti leírta elég sok új dolgot hoz, gyártás-, biztonság, fogyasztástechnikában, amiről már mind olvashattunk.
Persze autóbuziként (mivel láttam élőben PIROSban!) szurkolok a Toyota GT-86-nak is, de a realitás talán abban amit hoz majd a népeknek a mostani kupacból a Golf VII lehet nyerő.
Az R5 lehet 40 éves, de mivel nem vitte tovább a Renault a modellnevet, így max a Veteránban fog róla Zsolt írni.
Egy jó Dacia kupéról persze lehetne teszt de nem tudom tud e valaki Magyarországon bemutatható állapotú példányt, ahogy Latsunból sincs épp nagy felhozatal.

A Golf nap meg valószínüleg a legnagyobb autós megmosdulás lesz kishazánkban közel s távol nem csak ezt az évet nézve, és senki ne csodálja, hogy a (VW) cég életének következő 5 évét legjobban meghatározó modell bevezetésére így ráhasal a POHU is!
A másik pedig az, hogy mikor a TC és a POHU pár éve nem volt ilyen jóban a kedves olvasók közül nem háborgott ennyi ember, hogy "nem igaz mán, megint, hogy lehúzzák ezek a TC-s fiúk a VW-t!"
Ugye? :-)

misinator 2012.10.06. 19:53:00

Az Év Autója választás mindig is át volt politizálva/szakpolitizálva, manipulálva, elég csak megnézni a listát...
hu.wikipedia.org/wiki/Az_%C3%89v_Aut%C3%B3ja

Nyilván mindig is volt benne korhangulat, korszellem; az egész olyan emberi.

De hogy nem presszionáljam az EMBERÜNKET, az autósok emberét, melegen ajánlom neki, hogy a Lancia Flaviára szavazzon :-)))

Elvégre internacionalista...ööö...akarom mondani igazi globalista modell /előremutatás 1/, illetve Magyarország is mediterrán vidék lesz a jövőben - időjárásilag is, meg forró lesz még itt a levegő a társadalom átrétegződése miatt is /ezt de szépen írtam/.
Tehát mediterrán - kabrió: /előremutatás 2/

Márkamániát félretéve, kíváncsi leszek, hogy milyen tapasztalatokat/benyomásokat szerez pl. a Mazdával/ról.

Rocko- 2012.10.06. 22:33:46

@apamacko: "Egy jó Dacia kupéról persze lehetne teszt de nem tudom tud e valaki Magyarországon bemutatható állapotú példányt"
én egyetlen egyre tippelek, MG-nél. :)

Autószerető 2012.10.07. 10:10:40

@Swinn: Tökéletes a felvetés.
Bízom benne, láthatjuk majd a Punto hetet, Clio hetet, I40 hetet, stb. itt a Totalcaron.

CsGergo 2012.10.07. 11:37:17

Jó nektek. Életembe nem fogok szerintem annyi kocsiba még utasként se beülni, mint amennyit ott vezettek majd. :D Sebaj, marad a 110-es, ebből úgy se sok van. ;)

esef 2012.10.07. 11:48:31

a jó öreg MD-80-as sorozat: DC-9 facelift :)
anno vagy 10 éve egy CDG-CGN viszonylaton repültem ilyennel, voltunk vagy tízen a gépen

Katana750 2012.10.07. 12:05:57

HK417. Nem E39-et akartál írni?

Katana750 2012.10.07. 12:12:31

Ej ej Zsolt. Nem tudod,hogy a skóciai Peterhead city amivel szemben vagy uszkve 600km-re. Jaj de csalódott vagyok. Göteborg...piha.

Katana750 2012.10.07. 12:28:01

55 perc és indul a Ryanair Billundba. Igaz,hogy vasárnap van de mégiscsak közvetlen. Angélának fekete pont.

Katana750 2012.10.07. 12:29:42

imádom az okostóbiásokat.

-trogerone- 2012.10.07. 14:57:07

@Autószerető: ezt mar en is varom

amugy mar kezdtem lemondani a Gulfrol most mag jom ezzel az mqbwerty padlolemezzel, egy kicsit meg figyelek de mar unom nekem nem mond semmit.

Ciri 2012.10.07. 15:49:32

@Teshow:

"Ez a díj annak az autónak járna szerintem, amelyik innovatív de használható, és a MINDENNAPOK autózásának szól!"

Tökéletesen összefoglaltad a Golf sikerének lényegét.

desike (Egy szeló_egy esély!) 2012.10.07. 20:50:02

hk417!biztos,h itt élsz Dániában?E39 jobb lenne nem?
Csikós Zsolt!errefelé "drága az élet" ha magyar szemmel magyar fizetéshez nézed,egyél cheeseburgert az a mekiben 10 kr csak :)

Katana750 2012.10.07. 21:03:00

Hát igen én is ezzel kezdtem,pedig nem élek "valami bűzlik"-ban

ommm 2012.10.07. 21:48:37

@ezamagyarvalóság: Bocs, de ezt komolyan gondolod? Lol:)

ommm 2012.10.07. 21:54:29

@RC_storm: WSR? Nem olvastál róla eleget szakmai oldalakon? Szép dolog az R5 de mégsem neveztek el róla R5-kategóriát, a Golfról pedig igen. Golf-hét volt, nem kicsi rendezvénnyel ünnepelnek, manapság idehaza összehozni ilyesmit nem egyszerű. Ha lesz nemzetközi Renault5 hétvége, vagy tudsz egy Alpine Turbót, akkor szólj, szívesen megírjuk. És a Golfok között mindig van és volt szerethető, mondom ezt úgy, hogy Kadett GSi-s voltam anno.

ommm 2012.10.07. 22:00:15

@Katana750: Nyilván. Aztán vajh' tudod-e, hogy volt-e költségmegkötés? Fix keret? Vagy időben hogyan jöttek ki jól? Hová _kellett_ menniük?
Nem. Szerintem ne nézzük Angélát hülyének, nem ez az első dolog, amit le kellett szerveznie.

Dennis01 2012.10.08. 08:50:28

Engem annyira nem erdekelnek az uj/modern autok, ezert csak annyit szeretnek mondani, milyen buszkeseggel tolt el, hogy egy magyar ujsagiro (velemenyem szerint az egyik legjobb ujsagiro a magyar autos oldalak kozott) bekerult a zsuribe, nem kis teljesitmeny ez, vegre van valami, amire buszkek lehetunk..

SturmTiger 2012.10.08. 11:13:57

Ha legközelebb Dániában jártok szóljatok már nekem is :) Nem vagytok messze tőlem csak olyan 20 km-re... Mellesleg tisztán tájékoztatásképp írom ha legközelebb repültök Ålborgba akkor a Norwegian légitársaság elég jó alternatíva, és még Wi-Fi is van a gépeiken, igaz nem közvetlenül megy Budapestre de a csomagotokat ők cuccolják át gépváltáskor. egyébként meg irigység a köbön, én is akarok autósújságírni!

w a s d 2012.10.08. 11:46:56

totalcar.hu/magazin/hirek/2012/10/03/ezekbol_valasztjak_az_ev_autojat/

Itt, ha minden igaz, én a Dacia- ra nyomtam. Román (legalábbis a neve), meg minden, de akkor is van, amiből adott pénzegységért sokat ad. Ahogy a többi mai Dacia is.

w a s d 2012.10.08. 11:50:26

@Teshow: Nem tervezek venni, senki pénzén. Csak annyit mondtam, hogy nincs az a Golf elrontva annyira (üzleti szempontból legalábbis biztosan), ha még a kifutó modellt is annyian veszik.

Sőt, amellett, hogy venni sem akarok, még csak nincs is VW- m, és még csak nem is mondanám magam márkarajongónak.

Mert megérdemled 2012.10.08. 15:59:53

@ommm: Szerintem annyira gondolja komolyan, mint te a TC PR és szóvivői státuszát. LOL!
Szóval időnként jobb lenne csendben maradni...
Csikósnak pedig nem ártana egy részletesebb Európa térképet vásárolni szerkesztőségi költségre, talán nem hordana össze bődületes baromságokat azt illetően, hogy pontosan merre is vannak.

ommm 2012.10.08. 16:02:14

@Mert megérdemled: Időnként jobb lenne körbenézned, hogy ki ennek a blognak az adminja, amit a hülyeségeivel szétszemetel. Köszönöm.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.10.09. 04:57:34

A lakrészünk bejáratának tövében épp két konnektoros Volvo és egy Prius plug-in hibrid szlopálja konnektorból az elektronokat - ilyet is ritkán lát az ember.

ezt nem ertem.

a 7eleven az az ami USAban van? erdekes, rengeteget repultem de soha nem lattam USA n kivul.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.10.09. 04:58:41

@HK417: ez tipikus magyar dolog hogy atlep valaki a Lajtan es szornyulkodik az arakon.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.10.09. 05:03:54

az ev autoja - meglatasom szerint - 99% uzletpolitika.... de valahol ez igy van jol. Az "erosebb kutya b@...k " effektus az eletben mindenhol mukodik, miert pont az autoipar lenne mas.

Golf domping a totalcaron - igen, kicsit sok mostanaban de elvegre egy etalon autorol van szo, megkerulhetetlen a piacon. En szemely szerint egy sotlan, szurke kis kocsinak tartom ami pont annyira jo amennyire kell es meg oriz valamit a nehai nemet precizitasbol.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.10.09. 05:08:52

@Rocko-: olyan autobol lehet csak jo allapotu oldtimer ami valaha egyaltalan letezett jo allapotban - itt hibazik a dacia oldtimerseg! :D:D:D

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.10.09. 05:27:42

@ommm: szokasos veszekedes! :D hat mindig valaki beledkot! :D

RC_storm 2012.10.09. 18:27:18

@ommm: Na, igen, szakmai oldalakon.

Nézd csak ezt: www.r5alpine.hu/indul.php

Ha tényleg érdekel és kell segítség, összehozzuk. Akár Ferjáncz Atillával együtt.

ommm 2012.10.09. 21:30:37

@RC_storm: Ha gyári, akkor igen. Attila bácsit inkább mellőzzük, próbáltam már vele egyszer :)

Hurri Kán 2012.10.09. 21:34:55

@ommm:
Csak nem azt akarod mondani, hogy nem volt vele jó? :D

Csikós Zsolt 2012.10.10. 15:14:28

@RC_storm:

Nemcsak a Lada, köszi Rocko. Hanem az Opel-hét sem fájt, amikor a csapból is Opel folyt? És a Lamborghini-hét? Ilyen szokott lenni, vagy ad pénzt a gyártó, vagy a fejünkbe vesszük, mert érdekes, nekigyürkőzünk, és egy csomó cikket csinálunk azonos címszó alatt. De ha neked csak a Golf fáj, akkor a te álláspontod az egyoldalú, nem a miénk.

Csikós Zsolt 2012.10.10. 15:16:56

@visszakettopadlogaz:

Tokióban, ahol éltem 5 évet, legalább 20 7Elevent ismertem, Bangkokban is voltam legalább háromban. Nem jársz eleget külföldön, nem elég jó helyeken, vagy nem tartod eléggé nyitva a szemedet... Valahol a három között van a megoldás. :-)

Csikós Zsolt 2012.10.10. 15:19:57

@visszakettopadlogaz:

Bocs, véletlenül lehet, h többet éltem küldföldön, mint te, csapj hozzá uszkve ötszáz autós utat, még vagy száz privátot és nagyjából meglesz, mennyi a fogalmam az idegen tájakról...

Igen, magyaroknak írok, és igen, magyar fizetésből vettem ebédet. És úgy drága, és szerintem a magyar olvasókat ez jobban érdekli, mint hogy egy dán fizetésűnek drága-e a dán élet.

Gödörből gondolkozol. Vagy felsőbbrendűen, ezt még nem döntöttem el, egy kicsit tovább kell a teljes jellemrajzhoz osztanod az eszet, jöjjön még valami.

gabe76 2012.10.10. 15:44:48

7 eleven még a pályaudvaron is van koppenhágában, a pizzájuk fdriss és frankó volt, de a csokissütit kihagyhattam volna. Örülök Zsolti hogy erre jártatok! Azt a két nagy merci kupét én is teszteltem volna, ami a szobátok alatt ált!!! Jövöre jöjjek segíteni?

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.10.10. 17:26:29

@Csikós Zsolt: nyugalom, mint altalanos mentalitast emlitettem meg az arak osszehasonlitasat, nem serto szandekkal. Soha nem szoktam senkit piszkalni ( beszolni, sertegetni, stb ) sem az interneten sem az eletben. Aki ismer tudja.

A repulotereken ezentul meg jobban szetnezek :)

Nem ismerjuk egymast, egy kommentbol jellemezni pontossan egy masik ember szerintem lehetetlen.

Jo munkat es tovabbi sok jo cikket! :)

Katana750 2012.10.10. 17:46:22

@ommm: Úgy gondolom Zsolt megérezte az iróniát,te nem. Inkább ne írtál volna nekem! Én HK mittudoménmennyi baromságát igyekeztem kifigurázni. Elhiszem,hogy Angéla jó szervező.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.10.10. 18:10:38

@Csikós Zsolt: apropo, a 2013 as CES Show Las Vegas ra jon a totalcar? A ford mindig erdekes, de iden a merci is itt mutatta be az uj cockpit terveit. ( A navi kepet otvozi a valos keppel a szelvedon, szerintem eleg futurisztikus. ) Mint exhibitor en is ott leszek - mint 2008 ota minden evben.

Katana750 2012.10.10. 18:56:21

@ommm: Legközelebb pán peterhead-ot írok és tarajos gőteborgot.Ja és 2héttel későbbi járatot,hogy ne értsd félre amit nem neked írtam. Török Tamás tisztelettel.

Csikós Zsolt 2012.10.10. 21:23:31

@gabe76: és @visszakettopadlogaz:

Ázsiában nem a reptéren kell keresni a 7Eleveneket, hanem a városban, ott az sima közért, Dániában talán látványosság.

visszakettőnek még:
a blogok utáni kommentelős kommunikációnak az a baja, mint az sms-ezésnek - nagyon kevés hangulati elemet visz át. Mivel a kommentek hangneme sokszor támadó, ezért a levegőben mindig benne van egyfajta veszély, hogy elszabadul a pokol, ha pdig ráadásul sok a komment és kevés az idő elolvasni (a poszt írója részéről), akkor még kevesebb megy át a kevésből is. Telefonon is könnyebb összeveszni a másikkal, mint élőben, vagy akár Skype-on, az írás meg még kevesebbet enged át. Ez nagy veszély, és sok félreértéshez vezet, én emiatt minden egyes blogposzt utáni kommentablakban megsértek átlagban 0,7 embert.

Ezért is használok olyan sokat emoticonokat - bárgyúnak és cikinek tartom őket, de egyelőre nincs jobb módszer a metakommunikációs elemek átvitelére. Kínomban odabiggyesztek egy-egy smiley-t, röhögőst.

Hát, így alakul ez - kicsit mindenkinek feszültek az idegei ebben az országban most. Bocs bármiért mindenkitől előre is, most is, visszamenőleg is, ez egy erősen kapufa-esélyes műfaj :-)

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.10.10. 21:45:03

@Csikós Zsolt: nem hiszem hogy neked bocsanatot kellene kerni barkitol is ezen az oldalon, intelligens ember vagy es jo ujsagiro, ha valaki felreerti irasaid/kommentjeid esetleg megsertodik rajta az bizonysagot tesz arrol hogy nem igazan kozossegi ember itt.

most jon az OFF - offja! : igazabol nem szeretem Azsiat, csak akkor megyek ha muszaj. Magyarorszagon meg sajnos a kozhangulat nagyon rossz, 89-90ben lett elszurva de nagyon, meglatasom szerint a mai helyzet oda vezetheto vissza - de ne politizaljunk.

ON: a golf etalon, miota megjelent, ezt lehet tagadnide teny. Olyan mint a legerosebb legeny a faluban, Ot megverni az igazi dicsoseg. Ahogy elnezem az uj hetes golfot nehez dolga lesz a konkurencianak, mint 1973 ota! :)
süti beállítások módosítása